Het grote Leapmotor C10 topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 16:27

Leapmotor C10

In een wereld waar technologie en mobiliteit steeds meer samensmelten, verschijnt de Leapmotor C10 als een opvallende verschijning. Deze elektrische SUV, afkomstig van het jonge Chinese automerk Leapmotor, biedt een unieke combinatie van innovatie en comfort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeVLufDqUlYKxqmvd6nYGy014KQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z36XVyVjsJcsIMHWufpZvp7h.jpg?f=fotoalbum_large

De Leapmotor C10 is uitgerust met een krachtige 160 kW motor en een 69,9 kWh LFP-batterij, wat zorgt voor een indrukwekkend rijbereik van 420 kilometer volgens de WLTP-normen1. Met zijn ruime interieur en moderne ontwerp, inclusief een groot centraal touchscreen en digitale instrumenten, voelt de C10 als een rijdende high-tech woonkamer2.

Wat deze auto echt bijzonder maakt, is de integratie van geavanceerde technologieën zoals zelfparkeerfuncties en over-the-air updates, waardoor de auto steeds slimmer wordt naarmate je hem langer gebruikt1. Bovendien biedt de C10 een voertuig-naar-lading (V2L) functie, waarmee je externe apparaten kunt opladen, ideaal voor avontuurlijke uitstapjes1.

Met een prijs vanaf ongeveer €39.050 is de Leapmotor C10 niet alleen een technologische krachtpatser, maar ook een betaalbare keuze in de wereld van elektrische voertuigen2. Het is duidelijk dat Leapmotor met de C10 een serieuze concurrent is voor gevestigde merken zoals Tesla ModelY en Kia EV3.
Kenmerken
KenmerkSpecificatie
Motorvermogen160 kW (218 PS)
Batterijcapaciteit69,9 kWh (bruto)
Rijbereik (WLTP)420 km
Verbruik (WLTP)18,5 kWh/100 km
Acceleratie (0-100 km/h)7,5 seconden
Maximale snelheid170 km/h
Kofferbakruimte435 liter (normaal), 1410 liter (met neergeklapte achterbank)
Gewicht1980 kg (leeggewicht)
Laden (AC)11 kW, 234 minuten (100%)
Laden (DC)84 kW, 30 minuten (80%)
Modellen
ModelMotorvermogenBatterijcapaciteitRijbereik (WLTP)Opties
C10 Style EV160 kW (218 PS)69,9 kWh420 kmLED-koplampen, 18" lichtmetalen velgen, privacyglas, climate control, warmtepomp, elektrisch verstelbare voorstoelen, Bluetooth en NFC-sleutel, Rear Parking Sensor, 360°-camera, hifi-systeem met twaalf luidsprekers, panoramisch glazen dak, 10,25-inch HD-instrumentenpaneel, 14,6-inch centrale display met 2.5K beeldresolutie
C10 Comfort EV160 kW (218 PS)69,9 kWh420 kmAlle opties van de Style plus 20" lichtmetalen velgen, lederen bekleding, premium infotainmentsysteem, adaptieve cruise control, LEAP Pilot-rijassistentie
C10 Style REEV160 kW (218 PS)28,4 kWh + 1.5L benzinemotor145 km (elektrisch) + 829 km (benzine)LED-koplampen, 18" lichtmetalen velgen, privacyglas, climate control, warmtepomp, elektrisch verstelbare voorstoelen, Bluetooth en NFC-sleutel, Rear Parking Sensor, 360°-camera, hifi-systeem met twaalf luidsprekers, panoramisch glazen dak, 10,25-inch HD-instrumentenpaneel, 14,6-inch centrale display met 2.5K beeldresolutie
C10 Comfort REEV160 kW (218 PS)28,4 kWh + 1.5L benzinemotor145 km (elektrisch) + 829 km (benzine)Alle opties van de Style plus 20" lichtmetalen velgen, lederen bekleding, premium infotainmentsysteem, adaptieve cruise control, LEAP Pilot-rijassistentie

Charging curve van de LeapMotor C10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wm0ovpyko4hLvcTI8VIowRPcGRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tyWltqG9g2TPT2B9onZaOH1q.png?f=fotoalbum_large

[Deze topic-start zal ik nog uitbreiden met foto’s en de kenmerken van de T10]

[ Voor 46% gewijzigd door Voxxie op 24-02-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjib
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 07:44
We zijn best enthousiast na proefrit! Lekker veel beenruimte achterin en door ontbreken allemaal knopjes oogt het interieur erg rustig.

Verbeterpunt is wel de P-stand op hoge snelheid softwarematig uit te zetten. Ik had last van blokkerende wielen op de snelweg op zoek naar de cruise control. (ik drukte per ongeluk op de P knop op hendel aan het stuur)

Vanuit de dealer was er echter nog geen prijs bekend over de kosten van de trekhaak. Iemand dit al ergens gevonden? En zijn er reviews/ervaringen met trekken zware aanhanger? (ons geval een paardentrailer) Voor rit van minimaal 120km in de winter. (zonder tussentijds laden)

Daarnaast zijn we heel benieuwd naar snellaad curve. Ons huidige auto laadt met 150kw maar zakt al snel in. Als leapmotor lang volhoudt om te laden met 84kw. Dan is dit nog acceptabel.

De prijs van 39.500 geeft lage bijtelling :) , echter zag ik dat het lease bedrag fors is. (waarschijnlijk doordat restwaarde onbekend is bij een onbekend merk). Voor €10/mnd extra lease bedrag kun je ook een hyundai ioniq 5 AWD kiezen van 60.000. In bijtelling is dit echter gigantisch verschil :( Dus voor ons geen optie.

[ Voor 11% gewijzigd door tjib op 21-02-2025 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
tjib schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:11:
Vanuit de dealer was er echter nog geen prijs bekend over de kosten van de trekhaak. Iemand dit al ergens gevonden? En zijn er reviews/ervaringen met trekken zware aanhanger? (ons geval een paardentrailer) Voor rit van minimaal 120km in de winter. (zonder tussentijds laden)
Ik heb toevallig vorige week zaterdag een proefrit gehad in Breda.
Ik heb meteen een offerte laten maken, de dealer daar wist te vertellen dat een trekhaak € 1500,- kost.

Ik rijd nu een Kia e-Niro welke eind juli vervangen moet worden en ik was ook zo tevreden met de proefrit dat ik heb aangegeven de C10 zou willen als vervanger.

Voorkeur gaat uit naar een groene C10 Comfort met trekhaak. Dus ben benieuwd of die wordt goedgekeurd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjib
En nog aan snellader gestaan?

We overwegen gebruik te maken van 24 uurs proefrit bij dealer Gouda en dan accu leeg rijden en naar snellader te gaan

We kwamen er pas thuis achter dat leapmotor t.o.v. concurrentie traag DC laad (snelladen wil ik het niet noemen🤣) dus overwegen ook xpeng g6 en ioniq5 kunnen ook beide 1500kg trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
tjib schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:45:

We overwegen gebruik te maken van 24 uurs proefrit bij dealer Gouda en dan accu leeg rijden en naar snellader te gaan

We kwamen er pas thuis achter dat leapmotor t.o.v. concurrentie traag DC laad (snelladen wil ik het niet noemen🤣) dus overwegen ook xpeng g6 en ioniq5 kunnen ook beide 1500kg trekken
Er is een curve beschikbaar met de laadsnelheid:
https://evkx.net/models/l..._69kwh_rwd/chargingcurve/

Ik zit ook met het bijtelling stukje dus vond voor de afstanden die ik moet afleggen en voor je krijgt voro dit geld, dit een prima auto.
Het wachten is nu op goedkeuring van mijn werkgever en de daadwerkelijke levering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjib
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqsB-t4AjOUbyTHEh8RdWOJmo8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V0J5IWNIR8CYaBmGoRNPQFzR.png?f=fotoalbum_large

Bedankt. Dat is behoorlijke vlakke curve, alleen moet je eigenlijk al bij 20% naar de lader gaan.

Onze huidige auto gaan rijden we altijd tot 10%, omdat deze bij lege accu sneller laadt en stoppen bij 50-60%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvrXjXErS5MC7R1jFMTahguxJ6M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/g1cZb9QDrjF2qfCtAiItKJ8d.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:10

wian66

Leapmotor C10 Design (2025)

Ik zit ook met het bijtelling stukje dus vond voor de afstanden die ik moet afleggen en voor je krijgt voro dit geld, dit een prima auto.
Het wachten is nu op goedkeuring van mijn werkgever en de daadwerkelijke levering ;)
[/quote]

en welke versie, als ik vragen mag?
de EV of de REEV?

en zijn de leaseprijzen acceptabel? ik heb voor beide opgevraagd en vind ze (meer dan) redelijk.
(qua bijtelling is de EV beter, maar toch .....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
Ik heb de volgende config ter goedkeuring aangeboden:
Type: BEV 69.9kWh Design 5d
Kleur: Glazed Green
Bekleding: Synthetic leather Criollo Brown
Accecoires: Trekhaak

Zover ik begreep kwam deze op €921,- per maand. (binnen mijn leasebudget)
Met een bijtelling van +/- €310,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 10:45

ScreamGT

joejoe

tjib schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:11:
Verbeterpunt is wel de P-stand op hoge snelheid softwarematig uit te zetten. Ik had last van blokkerende wielen op de snelweg op zoek naar de cruise control. (ik drukte per ongeluk op de P knop op hendel aan het stuur)
8)7 wacht even. Je was gewoon in staat de auto al rijdend op hoge snelheid in zijn P te zetten? Dat is echt levensgevaarlijk. Je had toevallig niet deels je voet op de rem?

• tjib
ScreamGT schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:58:
[...]

8)7 wacht even. Je was gewoon in staat de auto al rijdend op hoge snelheid in zijn P te zetten? Dat is echt levensgevaarlijk. Je had toevallig niet deels je voet op de rem?
Kan vroeger in elke auto hoor!

• tjib
In de MHC configurator is de lease prijs €825 voor de

Accecoires: Trekhaak (ik heb dit handmatig toegevoegd voor 1700,-)
90.000km / 48maanden

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dan ben ik toch meer fan van de Chevy C10, lekker met je V8 cruisen.

Dan heeft Tesla het kwa in P/N zetten van de auto beter voor elkaar, het kan wel na een extra bevestiging dat je het echt wilt.

REEV/PHEV is wel beetje onzin, mijn tijdelijke PHEV zou 130KM halen bij volle accu.
Nou 30KM is meer realistisch en dan kan je niet eens snelladen.
Dus op benzine rijden is praktischer.

ICE ICE Baby

• wian66

wian66

tjib schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:57:
In de MHC configurator is de lease prijs €825 voor de

Accecoires: Trekhaak (ik heb dit handmatig toegevoegd voor 1700,-)
90.000km / 48maanden
bij mij zelfde uitvoering - trekhaak € 1.475 - 20.000 / jaar - 48 mnd € 768 (excl. electriciteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaeje
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-06 15:38
Iemand al weet als android auto ofwel Apple carplay al beschikbaar is op nieuwe modellen. Op de eerste modellen was dit niet mogelijk ook niet na software update, wegens processor issues.( Mij gezegd).
Ook wou ik weten als de door Europa opgelegde biepjes snel uit te schakelen zijn.
Heb nu een smart #3 ter beschikking en daar snel te neutraliseren.
Geen android auto en moeilijk uit te zetten veiligheidwaarschuwingenbeijn voor een een no go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XYRIS
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-07 20:34
Ik rij ook met een Leapmotor c10 sinds begin december.

Graag zoek ik mensen om onze ervaringen
Te delen!

Heb zelf enkel maar thuis geladen.
Ben reeds blij met laatste updates
Die de irritante geluiden aanpaste naar
Stillere.

Enkel hekel ik :

- armworstelen met stuur (al rij ik niet dicht tegen witte lijn. Zijn chinese baanbakken veel breder misschien??)
- cruise control met optoe AFZONDERLIJKE adaptieve uit te zetten zou veeeeel beter zijn.
Te grote afstand waar je reeds op 2de vak moet voor inhalen en mensen die tussen komen zorgen voor forse gerem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjib
XYRIS schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:45:
Iik :

- armworstelen met stuur lol
Welke auto reed je hiervoor? En had deze ook stuur correctie? Dan kan ik je opmerking beetje in perspectief plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XYRIS
Eentje zonder mercedes c klasse break w220.
van 2007.

Het gaat er mij gewoon om dat die te snel reageerd terwijl je nog ver van de lijn bent,
Daardoor is het een constant tegenstuur.

Andere wagens kan je tot tegen de lijn rijden en ze laten je er niet over tenzij je genoeg kracht zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjib
Het was mijn niet opgevallen tijdens de proefrit terwijl wel effe de functie uitgeprobeerd. Misschien toch nog een keertje testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
Nee mij eerlijk gezegd ook niet.

Vond wel het systeem dat aangeeft of je wel of niet op de weg let irritant.
Maar begreep dat dat al in een nieuwe firmware update is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XYRIS
Voxxie schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:46:

Voxxie schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:46:

Dat is inderdaad een veeel discreter, stiller geluidje geworden. Maar kan die "aandacht sensor" met 1 swipe naar beneden (zoals waar je telefoon waar wifi, bluetooth shortcuts gaat) uitzetten .

Ook de snelheid overschrijding is veel discreter.

Mijn "irritaties" momenteel:

- bluetooth sleutel via je gsm werkt wel ok soms niet 100% feilloos, ook als rond je auto loopt sluit die soms alweer.
Weet niet of ze dit kunnen fixen.

- ook als ik met vrouw en kindje wil vertrekken
Mag ik dan de auto niet verlaten om snel even binnen nog iets te halen of hij sluit (of moet gsm in auto laten liggen)

De snufjes werken niet altijd goed, heb ook gelezen in een artikel online dat reviewer dit Hekelde

- snelheidsborden lezen hier in België klopt vaak niet
- soms ziet radar de wagen voor mij niet? (Zie ik zelf geen straat op scherm voor me, enkel de wagen zelf
- "ziet" wegmarkeringen als er geen zijn.
- al 2x voorgehad dat de tijdaanduiding (klok) niet klopte . 1 maal niet gecorrigeerd en andere keer na 10 seconden gecorrigeerd naar huidige tijd.

- nfc auto sleutel bankkaart die je op console moet leggen voor enkele seconde nom te kunnen rijde kan ik niet in in hoesje tegen achterkant gsm steken en telefoon op die console leggen.
Kaart moet en "bloot" opliggen. Maakt dat ik steeds portefeuille moet bovenhalen

[ Voor 4% gewijzigd door XYRIS op 10-03-2025 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XYRIS
Zijn hier mensen die ook eentje hebben?

Leuk om wat ervaring uit te wisselen.

Verbruik is pak beter met 10+ graden buiten.
Hier gisteren 19graden en zag 10-11-12 kw/100km als gemiddelde.

Een kort stukje (8km) zelf gedaald tot 9.5 .
Wss vlak en wat bergaf zonder helling.

Gaf 350km aan na lading lente weer.
Momenteel lijkt het erop dat ik 370 ga halen (90% tot leeg) al laad ik altijd op 20%.

Grootste misvatting/verleiding bij aankoop is range.
Je moet er in feite 30% aftrekken van de opgegeven range, je laad nooit 100% en rijd nooit leeg (dat risico ga ik écht niet nemen)
Om batterij gezond te houden.

(20% van 69.9kw in mijn geval is zelf maar 13.98kw, hetgeen misschien wel 100km zou kunnen zijn in ideale temp aan 50-70km/u.

Maar snelweg vermoed ik maar de helft.
Zelf heb ik nog niet een grote afstand op snelweg gereden om verbruik op snelweg kaart te brengen.

Die LFP batterij zou heel goed presteren bij 50-80km ofzo maar minder zuinig op snelweg (hogere snelheden)

Test volgt deze zomer , naar Zwarte Woud op vakantie..

Vind ook nog geen artikels van een duurtest of dergelijke dat je soms tegenkomt van andere wagens met verbuiktcijfers enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxxie
XYRIS schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:11:
Zijn hier mensen die ook eentje hebben?

Leuk om wat ervaring uit te wisselen.
De mijne staat in bestelling ;)
Mijn huidige leaseauto loopt uit de lease op 27 juli, dus verwcht rond die tijd mijn C10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66

wian66

Vandaag de bestelling naar de leasemij gedaan.
Zal medio juni worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XYRIS
Net thuis gekomen 14° (nog niet ideale weer gehad afgelopen dagen)

- 315km op teller
- 70 km resterend
- 17% resterend +10% (vermits ik tot 90% laad)

Maakt dat ik 27% nog niet gebruikt heb en dit op 69.9kw batterij een 18.87kw is,
waarmee je makkelijk 100km doet.

Dus WLTP 420 zéker haalbaar indien je 100 -> 0 rijd.
maar realititeit zal 300km zijn tot 90-20% bent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGVJnueVnOIQlf9Ylmidogj8LLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gGF37Wgel3UWlkllXeF0cYeP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOqJ--FDbZn-5oTNNZaYgCB-BN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBHYtXPda5o9vB6TJsTXEgKJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaeje
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-06 15:38
Dus nog geen shortcut voor alles het zwijgen op te leggen..
Ook android auto vind ik jammer, dit komt, maar datum heb ik nog niet gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XYRIS
Klaeje schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:35:
Dus nog geen shortcut voor alles het zwijgen op te leggen..
Ook android auto vind ik jammer, dit komt, maar datum heb ik nog niet gekregen..
Voor die sensor die checkt of je de baan in het oog houd kan je gewoon snel naar beneden
swipen (zoals op je gsm als je bluetooth, wifi,... wil aanzetten) en dan uitzetten.

Voor de ADAS moet je nog steeds, tandwieltje links onder main hoofscherm => rijden => ADAS,.

Maar de auto krijgt Updates!

Deze week weer één gehad maar leek op eerste zicht knal dezelfde als ervoor 8)7 .
Het versie nummer verschilde wel met de laatste update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XYRIS
Ritje werk naar huis. Waar we starten na enkele 100 meters op een 17-18kw/100km verbruik,
tot een "dieptepunt" van 10.5kw/100km. Aankomen thuis op een mooie gemiddelde 12.6.

Bij een 14* (wel was auto lekker warm in auto omdat zonnetje wel goed scheen dus daar doet
waarschijnlijk de warmtepomp zijn werk).

Wetende ik in de "Vlaamse Ardennen" werk en het dus niet biljartvlak ik als Nederland.
Ik moet onder andere steeds de achterkant van de Muur van Geraardsbergen op en over 2x per dag.

Ik laat mijn panodak nu ALTIJD open :-) nu het open kan blijven (voor updates ging die telkens automatisch toe bij vergrendelen)

Bovendien ontdekt dat je een CODE (4 cijferig zelfde als APP) kan instellen om met de wagen te vertrekken via
"wachtwoord" ( de code) IPV die keycard steeds boven te halen, op middenconsole te leggen en weer weg te steken. ZALIG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLlMbKWmJHfEsxWH33O65lMeR3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2eYenez5VKP7CHy9A9ZMc4r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
Ik hoor het al ;)
De auto wordt steeds beter en beter.

Ik ben benieuwd als ik eind juli mijn exemplaar in ontvangst mag nemen.

Ik las op reddit dat er in Australia dealers dongles aanbieden welke android auto mogelijk zouden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XYRIS
Voxxie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:13:
Ik hoor het al ;)
De auto wordt steeds beter en beter.

Ik ben benieuwd als ik eind juli mijn exemplaar in ontvangst mag nemen.

Ik las op reddit dat er in Australia dealers dongles aanbieden welke android auto mogelijk zouden maken.
Bij afhaling boden ze dit aan: https://www.bol.com/be/nl...00-2air/9300000151556114/
voor 70-90euro, dus heb ik geen gekocht.
Wel even getest en werkte direct, plug and play

Als het klopt wat men zegt dat het ooit met Update komt voor Android auto zou het super zijn.

Gps in auto werkt perfect maar is nog steeds ENGELS sprekend en je moet er dus
engels tegen praten. je kan dus uiteraard niet in het nederlands een bestemming inspreken
alsook niet engels commando + nederlande straatnaam.

Verder als je de naam van restaurant of bezienswaardigheid intype dan kan je wel degelijk er naar toe rijden
moest je het adres niet weten, heel handig, beetje google maps achtig.
ook zie je telefoonummer enzovoort indien je direct wil bellen voor reservatie ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
XYRIS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:21:
[...]

Bij afhaling boden ze dit aan: https://www.bol.com/be/nl...00-2air/9300000151556114/
voor 70-90euro, dus heb ik geen gekocht.
Wel even getest en werkte direct, plug and play

Als het klopt wat men zegt dat het ooit met Update komt voor Android auto zou het super zijn.
Dit maakt van je bedrade Android Auto > Wireless Android auto.
Dat heb ik nu ook in mijn Kia en gebruik daarvoor een dongle.
Werkt Android auto nu bekabeld nu wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
Goed nieuws :
https://evcentral.com.au/...l-be-addressed-in-august/

Android auto en Apple carplay komt in augustus naar de C10 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steve-O
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09-06 08:35
Via deze Dongle heb je gewoon draadloos (of bedraad) Android auto en Carplay:

https://www.carlinkit.com/ccpa

Werkt in mijn C10 perfect, start gewoon direct op bij aanzetten auto!

Wel even met de instellingen spelen, maar daarvoor zijn we Tweakers he 😉

[ Voor 7% gewijzigd door Steve-O op 28-04-2025 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XYRIS
Blijkbaar tegen zomer nederlandstalige gps en spraak. !

Hieronder screenshots van afgelopen dagen met fantastisch weertje: top verbuik!

Lijkt 380+ te halen (was geladen tot 90%)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEHiyg510NDMM5NPxWU0U0cnO9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgomUBNJWuLkxgWoBNiel0tq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7__zk7UKtSa5XPoBXjT6C3bNG14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRwQnQ6HShMQ6dCylOczkncz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door XYRIS op 02-05-2025 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66

wian66

Auto is binnen bij de dealer ..... nu nog 5 weken geduld hebben :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oONPw5hWUTfQtY0Jqega2quAto8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afnL0luhnT9GdPv4FPCgE4SC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
wian66 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:33:
Auto is binnen bij de dealer ..... nu nog 5 weken geduld hebben :) [Afbeelding]
Haha de mijne ook!
Ik moet alleen nog wachten tot eind juli :(
En de trekhaak zit er nog niet onder, die is pas 2e week juni leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66

wian66

Voxxie schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:13:
[...]

Haha de mijne ook!
Ik moet alleen nog wachten tot eind juli :(
En de trekhaak zit er nog niet onder, die is pas 2e week juni leverbaar...
Bijzonder; hier zit de trekhaak er al onder ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelstruike
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:00
wian66 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:33:
Auto is binnen bij de dealer ..... nu nog 5 weken geduld hebben :) [Afbeelding]
Hé verrek, de Citroën in Roosendaal. Veel plezier alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
wian66 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Bijzonder; hier zit de trekhaak er al onder ....
Haha geen idee, zal wel de voorraad op zijn ofzo ;)
Geen idee, maar ik moet toch tot eind juli wachten ivm mijn huidige lease auto via een andere leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:19
Ik ben heel benieuwd, ik moet in maart 2026 een vervanger hebben voor mijn huidige auto.

Budget 40k maar moet elektrisch zijn. Belangrijkste is dat ik een caravan van 1300 kilo wil trekken, niet voor naar Zuid Frankrijk maar wel naar de lokale camping in Nederland.

Android auto is toch wel een must in mijn ogen.

Als alternatief is er (elektrisch binnen budget) eigenlijk alleen de Lynk en co 02, maar die is veel kleiner.

Ga dit topic goed in de gaten houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian66

wian66

Jarnoootje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:42:
Ik ben heel benieuwd, ik moet in maart 2026 een vervanger hebben voor mijn huidige auto.

Budget 40k maar moet elektrisch zijn. Belangrijkste is dat ik een caravan van 1300 kilo wil trekken, niet voor naar Zuid Frankrijk maar wel naar de lokale camping in Nederland.

Android auto is toch wel een must in mijn ogen.

Als alternatief is er (elektrisch binnen budget) eigenlijk alleen de Lynk en co 02, maar die is veel kleiner.

Ga dit topic goed in de gaten houden!
"Ergens halverwege 2025" wordt de Leapmotor B10 geïntroduceerd, en wellicht eind 2025 leverbaar, zo werd mij eerder verteld.
Zou qua prijs onder de C10 komen (is kleiner); met 1.500 kg trekgewicht.

Wellicht dat dit straks / later een optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:19
wian66 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:25:
[...]

"Ergens halverwege 2025" wordt de Leapmotor B10 geïntroduceerd, en wellicht eind 2025 leverbaar, zo werd mij eerder verteld.
Zou qua prijs onder de C10 komen (is kleiner); met 1.500 kg trekgewicht.

Wellicht dat dit straks / later een optie is?
Doe had ik niet meer helder op mijn netvlies. Dat kan wel eens de goede middenweg zijn. Iets kleiner en goedkoper dan de c10 maar nog steeds veel auto voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan155
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 30-06 22:18
Is er iemand die de REEV versie heeft en mij misschien uit mn twijfel kan helpen?
Ik heb over een paar dagen een testrit in de C10, maar dat is maar een relatief korte test. Ik kan online ook alleen maar 3/4, maanden oude reviews vinden die ook gebaseerd zijn op 1 dag testen.
Mijn grootste vragen zijn:
Hoe rijd de C10 op nederlandse wegen? (ik hoorde wat over harde vering)
Hoe vervelend zijn de piepjes en stuurcorrecties nu nog na wat updates en moet je ze nog elke rit opnieuw uitzetten?
Hoe vervelend is het om alles uit te moeten zetten? (Ik heb zelf een tesla, dus alle controls op een scherm is voor mij niet vervelend)
Hoe is de power van de auto als de accu bijna leeg is en de auto volledig op de benzinemotor moet rijden?
Alvast bedankt voor de hulp.
Het alternatief is een Citroen C5 aircross, maar die is voor hetzelfde geld toch wel een slag kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan155
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 30-06 22:18
Sorry, dubbele post, maar ik kan m niet verwijderen.

[ Voor 90% gewijzigd door bastiaan155 op 22-05-2025 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyVanHemelen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-06 22:26
Er zou deze maand in China een update van de C10 zijn gelanceerd die op een 800V-platform staat. Veel sneller opladen en een 600 km wltp bereik. Je herkent hem ook aan de extra lidar camera vooraan op de wagen boven de vooruit. Verder lijkt hij niet zoveel veranderd qua design

Geen idee wanneer deze naar Europa komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XYRIS
[
Mooi! Niet?

Er zou ik juni nog een upate komen
En men zou aan aan shortcut werken
Waarmee je alle hulpsystemen in een keer
Kan uitzetten (of dat je met die knop zelf kan samenstellen welke systemen hiermee uitgezet worden)

Hekel enorm "rijstrookhulp bij noodgevallen"
In kronkelende banen is het veel tegenwringen
Tot die stopt en de geluidjes er ook bij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKzKLp3v53uRqIAUK0Cgy35FjsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QInryGfw34PXZ4S0Vt5ygOs2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door XYRIS op 03-06-2025 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:31
Als ik zoek op Apple car play ondersteuning zijn er maar een paar results die aangeven dat het in augustus komt. Echter veel meer die aangeven dat het niet komt omdat de hardware het niet aan kan. Zouden ze dan bedoelen dat die nieuwe leap met 800V-platform het gaat ondersteunen vanaf augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 19:41
BulMi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:25:
Als ik zoek op Apple car play ondersteuning zijn er maar een paar results die aangeven dat het in augustus komt. Echter veel meer die aangeven dat het niet komt omdat de hardware het niet aan kan. Zouden ze dan bedoelen dat die nieuwe leap met 800V-platform het gaat ondersteunen vanaf augustus?
Dat is inderdaad wat ik ook op meerdere plekken heb gelezen, dat ze met de facelift Android Auto en Apple Carplay gaan ondersteunen omdat de huidige daar technisch niet toe in staat is. Het missen van Android Auto was voor mij een dealbreker bij de keuze van een nieuwe wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian66

wian66

Zo, gisteren de C10 (Design) op mogen halen .....
Wat rijdt dat lekker.
Eerst even alle waarschuwingen aan laten staan, maar dat gaat snel veranderen ;)

en al twee (kleine?) updates gehad, in nog geen 24 uur tijd.
De dealer gaf aan dat in juli / augustus een "grote" update komt, met oa NL-taal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JWEZQ-DO4z8GDIqjjFf26Wc6gI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZDG1pshpePz7bq1JEveGyjS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door wian66 op 19-06-2025 13:23 . Reden: foto erbij ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian66

wian66

Aanvulling op eerdere post:
Mijn dealer (Van Beek autogroep - Roosendaal) gaf een dongel kado ..... dus Carplay is beschikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrlandoC63AMG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-07 20:37
wian66 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:45:
Aanvulling op eerdere post:
Mijn dealer (Van Beek autogroep - Roosendaal) gaf een dongel kado ..... dus Carplay is beschikbaar ;)
Welke dongle heb je als ik vragen mag? Ik haal mijn c10 volgende week op. CarPlay zou echt een + zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66

wian66

OrlandoC63AMG schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:21:
[...]

Welke dongle heb je als ik vragen mag? Ik haal mijn c10 volgende week op. CarPlay zou echt een + zijn :)
Ik kreeg een Garlin Kit (model CPC200-CCPA).

Om eerlijk te zijn ..... (nog) weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrlandoC63AMG
wian66 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:27:
[...]

Ik kreeg een Garlin Kit (model CPC200-CCPA).

Om eerlijk te zijn ..... (nog) weinig gebruikt.
Thanks! Ik zal er een bestellen lijkt me juist handig maar misschien dat het eigen systeem voldoende is. :) Zal zaterdag wat foto's delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XYRIS
Zit was verveeld met zaken die ik blijf tegenkomen.

Zo geeft die nu melding dat ik plaats moet maken (opslag) omdat anders
de werking van de auto in gedrang komt. (hu? anno 2025 en te klein geheugen steken?
wat kost dat nu 8)7 )

Heb niets geinstalleerd buiten appje met laadpunten.
het is overigens ook niet dat je zoooo grote keuze hebt uit apps, hoogstens een handvol.

Als dit gekoppeld is aan GPS is dit k*t daar je niet eens héél europa op de auto kan steken
(de live kaarten) ... maarja wie wil er nu offline kaarten????

Zo is maar een klein deel van de Duitse gebieden geinstalleerd, stukje noord frankrijk en zuid nederland...

Ik ga toch niet constant klooien met verwijderen en extra kaarten installeren???

verder hoop ik dat Update die begin juli komt:

- de dwaze noodstoppen verminderd, echt irritant én bovendien zit je met een constante
onbewuste angst in je hoofd dat dit bij elke zij straat waar net een wagen wil uitkomen hij mogelijks
fout inschat
- nog een snelle bediening om irritante zaken snel uit te zetten dus.

Verder krijg ik zo gevoel alsof ik een "budget" auto kocht, ofja auto voor mooie prijs
maar er TAL van zaken ontbreken én nog op punt gezet moeten worden:

- géén frunk, koop die maar later €200-300?
- standaard kopen met trekhaak? onmogelijk, nadien plaatsen, "slechts" €1.500" :? (Peugot en andere merken kost dit 500-1000 euro , waarom zo duur bij een chinees?)
- oprolbare koffer bache, MISSCHIEN eind juli (heb wagen al van december!)
- héél de technische shit moet nog allemaal verbeterd worden.. dus koop je onafgewerkte auto?
- waarom geen frontale sensors,?? => 360 vieuw = cameras, is echt niet nauwkeurig genoeg om te vertrouwen
- Géén android auto, tenzij met bakje appart
- GPS mét Adaptieve |:( dat gebruikt toch NIEMAND, tenzij je alleen op de snelweg bent..
en dan hopen dat die enkeling dat je voorbij rijd niet te snel invoegd of je remt af om nadien weer
op te trekken.

Dit wetende dat sinds december/januari zo goed al alle merken hun prijzen FORS laten zakken hebben
zou ik nu toch misschien niet meer voor deze auto kiezen, misschien een KIA EV3 bijvoorbeeld.

Nuja enige troost, een 2de toegangs cardkey kost maat €23euro, dat zal ongewijfeld goedkoper zijn
als een sleutel van een wagen vervangen en coderen.

Rijden zonder de hulpsystemen, top en lekker cruizen... dat wel om positief af te sluiten

[ Voor 6% gewijzigd door XYRIS op 25-06-2025 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian66

wian66

Sorry, maar ik kan me niet vinden in je schrijven hierboven.

Ik rijd de C10 (EV) nu ruim een week en heb eigenlijk géén onoverkomelijk heden gehad.
Ja, de piepjes zijn irritant, maar de dealer had er al twee in de snelkoppelingen gezet, dus dat gaat snel. Natuurlijk zijn er dan nog steeds zaken (die in iedere nieuwe auto zitten – het is alleen aan de fabrikant hoe snel ze uitgezet kunnen worden) die aangepast worden. Ik verwacht dat de “grote update” straks wat gaat helpen, net als het kunnen gebruiken van een NL-assistent.

Wat betreft de frunk: die zit er nu standaard bij. Handig, net als de afdekhoes in de bagageruimte: standaard.
De (afneembare) trekhaak is niet echt buitensporig duur; gemiddeld ben je er (bij de dealer) minstens € 1.200 voor kwijt.

Apple Carplay: ik kreeg er een dongel bij, die ik sporadisch gebruik. Tot nu toe gaat alles perfect met de radio en Spotify (erg fijn).

Een Kia EV3 is (met deze specificaties) duurder en: heeft geen 1.500 kg trekgewicht, wat ik erg belangrijk vind.

Kortom: een fijne (reis)wagen waar ik nog 47 maanden (en een beetje) plezier van hoop en denk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The bosss
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-07 22:51
tjib schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:45:

Dit komt omdat ze in Gouda nog een voorloper hebben die langzaam laad.
Ook proef geredenn in Gouda (24 uur) en een uurtje in Rotterdam met wel de laatste uitvoering van de Design.
Ik heb hem besteld, wordt in December geleverd.

Groeten,
Marco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrlandoC63AMG
Ik heb ook mijn c10 reev mogen ontvangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agPH8xWUEx32f-97CdobFObCkgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8j6c6S2mfdiuyvPT8z04a6s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqApIs95zHzoGMR6OD8AhuKcR7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvvfrvMfinVOUR82VPfoKIFk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb alleen CarPlay nog niet werkend met de dongle die ik besteld had. Als iemand een link heeft naar een werkende dongle zou top zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:53
Per april 2026 moet ik een nieuw als vervanging van mij Kona EV uit 2020, start lease april 2021

Prijs en 1500kg trekken zijn de belangrijkste zoekopties. Sowieso ga ik al schrikken als half december als de bijtelling van 8% naar 22% schiet....

Was altijd gecharmeerd van de KGM Torres, helaas willen die leasemaatschappijen waar ik mee werk KGM niet in de vloot. Leapmotor kan ik wel bij een leasemaatschappij kwijt.

Zaterdagochtend bij Motorhuis in Leiden geweest om de C10 eens in het echt te aanschouwen. Wat een wagen! Proefrit werd aangeboden, tot ze erachter kwamen dat de laatste die er op kenteken stond verkocht was, dus die kreeg logischerwijs ik niet mee. Menu van de infotainment van de C10 in de showroom stond ook geblokkeerd, dus niet veel kunnen "spelen".

Lees ook wat kinderziektes, maar lees ook dat er div zaken softwarematig vrij rap opgelost worden. Carplay is voor mij ook wel een must, maar als dat via een dongle opgelost kan worden is mij dat ook best. Verkoper in Leiden zij dat Carplay loop van dit jaar volgt.

Mijn huisdealer (ben zelf wagenparkbeheerder) voert ook Leapmotor en die gaat eens kijken of ik er 1 een paar dagen kan rijden op proef. Ben er iig zeer benieuwd naar.

Smiddag ook even in een Volvo EX30 gereden, rijdt ook fantastisch, maar is wel echt een slag kleiner.
Kan niet wachten tot ik de C10 eens een paar dagen kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
Vandaag contact gehad met de dealer.
Mijn C10 wacht nog op zijn trekhaak.

De onderdelen zijn binnen maar blijkbaar is de software van de C10 nog niet klaar voor een trekhaak en is het wachten op een update.

Dus ik gaf aan hoe kan dat nou want er tijden er al rond met trekhaak, zij gaven aan dat geen originele trekhaken kunnen zijn.

Na de week eerst twee weken genieten van een vakantie en dan hopelijk mijn C10 in ontvangst nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66

wian66

Voxxie schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:16:
Vandaag contact gehad met de dealer.
Mijn C10 wacht nog op zijn trekhaak.

De onderdelen zijn binnen maar blijkbaar is de software van de C10 nog niet klaar voor een trekhaak en is het wachten op een update.

Dus ik gaf aan hoe kan dat nou want er tijden er al rond met trekhaak, zij gaven aan dat geen originele trekhaken kunnen zijn.

Na de week eerst twee weken genieten van een vakantie en dan hopelijk mijn C10 in ontvangst nemen ;)
Erg bijzonder.
Van de week voor het eerst met een aanhanger gereden - de C10 herkent de aanhanger en geeft wat meldingen dat er wat zaken niet beschikbaar zijn (logisch). Verder prima.
Wat opvalt: de ACC werkt dan niet meer ..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XYRIS
wian66 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:09:
Sorry, maar ik kan me niet vinden in je schrijven hierboven.

Ik rijd de C10 (EV) nu ruim een week en heb eigenlijk géén onoverkomelijk heden gehad.
Ja, de piepjes zijn irritant, maar de dealer had er al twee in de snelkoppelingen gezet, dus dat gaat snel. Natuurlijk zijn er dan nog steeds zaken (die in iedere nieuwe auto zitten – het is alleen aan de fabrikant hoe snel ze uitgezet kunnen worden) die aangepast worden. Ik verwacht dat de “grote update” straks wat gaat helpen, net als het kunnen gebruiken van een NL-assistent.

Wat betreft de frunk: die zit er nu standaard bij. Handig, net als de afdekhoes in de bagageruimte: standaard.
De (afneembare) trekhaak is niet echt buitensporig duur; gemiddeld ben je er (bij de dealer) minstens € 1.200 voor kwijt.

Apple Carplay: ik kreeg er een dongel bij, die ik sporadisch gebruik. Tot nu toe gaat alles perfect met de radio en Spotify (erg fijn).

Een Kia EV3 is (met deze specificaties) duurder en: heeft geen 1.500 kg trekgewicht, wat ik erg belangrijk vind.

Kortom: een fijne (reis)wagen waar ik nog 47 maanden (en een beetje) plezier van hoop en denk te hebben.
Bedrijfswagen? Of leasewagen?

Ik heb mijne wel degelijk gekocht.

Dé eerste uit de garage, toonzaal aan volle prijs...
Maak al maandan reclame voor die nieuwe wagen (sinds december!)

Frunk, betalen
Dekzeil koffer (MISSCHIEN eind juli) zit wel in prijs
dongle carplay zelf mogen betalen! ( vorige week!)

Nu geven ze stockpremies alom en extra kortingen, netjes!
gratis kleur, extra stockpremie tot in de reclame folder een extraatje van 250€ als je ermee
komt aandraven bij aankoop van stockmodel
Tuurlijk, nieuwe versie 2025 komt met 800v ...waar men niet van piepte eind vorig jaar, tuurlijk
anders verkoop je hem niet.

op zich fijne wagen, zeker, hoop dat ik hetzelfde denk na mijn reis in Augustus naar Zuid Duitsland.
(verbruiksgewijs op snelweg, vermits hier in kleine Belgie je dat niet echt kan testen)

Enige reden waarom ik zo snel besliste is dde €5000 premie.
dus wagen kan ten snelste binnen 1jaar en 5 maand verkocht worden indien ik dat wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrlandoC63AMG
Ondertussen vanuit de dealer gratis een juiste dongle gekregen! :)
Heb er nu 1000km mee gereden (REEV) en eigenlijk niet veel om op aan te merken.
De vering is wat stijf, verder is het infotainment wat langzaam met opstarten en vergeet ik nog wel eens ADAS uit te zetten. Hopelijk komt hier ooit een update voor om alles in 1x uit te zetten.
Al met al voor iemand die iets moois zoekt met veel ruimte en trekgewicht zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66

wian66

XYRIS schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:17:
[...]

Bedrijfswagen? Of leasewagen?

Ik heb mijne wel degelijk gekocht.

Dé eerste uit de garage, toonzaal aan volle prijs...
Maak al maandan reclame voor die nieuwe wagen (sinds december!)

Frunk, betalen
Dekzeil koffer (MISSCHIEN eind juli) zit wel in prijs
dongle carplay zelf mogen betalen! ( vorige week!)

Nu geven ze stockpremies alom en extra kortingen, netjes!
gratis kleur, extra stockpremie tot in de reclame folder een extraatje van 250€ als je ermee
komt aandraven bij aankoop van stockmodel
Tuurlijk, nieuwe versie 2025 komt met 800v ...waar men niet van piepte eind vorig jaar, tuurlijk
anders verkoop je hem niet.

op zich fijne wagen, zeker, hoop dat ik hetzelfde denk na mijn reis in Augustus naar Zuid Duitsland.
(verbruiksgewijs op snelweg, vermits hier in kleine Belgie je dat niet echt kan testen)

Enige reden waarom ik zo snel besliste is dde €5000 premie.
dus wagen kan ten snelste binnen 1jaar en 5 maand verkocht worden indien ik dat wil
Leasewagen, maar dat maakt mij niet uit - ik maak (voor mij) altijd weloverwogen beslissingen.

Jammer dat je de aanschaf waarschijnlijk te vroeg hebt gedaan.
Voor mij is het in ieder geval OK en een prettige reiswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:53
Volgende week donderdag kan ik er 1 op proef ophalen en een hele dag mee rijden. Ben heel benieuwd.
De week zal we lang duren...

Inmiddels ook een leaseofferte binnen, leasetarief valt mij erg mee. Heb ook een leaseofferte voor een Volvo EX30 opgevraagd (met uiteraard dezelfde kilometrage en looptijd) en die is maar een paar euro goedkoper in het leasetarief. Eigenlijk had ik de C10 een stuk duurder verwacht gezien het een 'nieuw' merk is. Fijn dat het dicht bij elkaar ligt, die paar euro krijg wordt mijn directeur niet warm of koud van.

Ook als ik de leasetarieven van de C10 en EX30 vergelijk met andere hybriden of benzine wagens zit er geen werelds verschil in viel mij op, soms zelfs goedkoper, terwijl fiscale waarde, kilometrage en looptijd nagenoeg gelijk zijn.

Las net ook over een 800v variant, zogenaamd het model 2026, meer accu, meer porrie en iets gefacelift? Iemand daar al wat over gehoord?

Al met al, word ik met de dag enthousiaster!
Pagina: 1