Het grote LEAPMOTOR B10 & B05 topic

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24
Erik1805 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:37:
[...]

Ik heb het niet kunnen vinden maar werkt automatisch prima
Erik bedankt, Had zelf ook al goed gekeken. Ik begrijp dat de spiegelverwarming wel uit kan. Ik moet vandaag even kijken. Maar het automatisch koelen of verwarmen vind ik niets over. Chatgpt heeft ook geen info.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ies Korpershoek schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:52:
[...]

Erik bedankt, Had zelf ook al goed gekeken. Ik begrijp dat de spiegelverwarming wel uit kan. Ik moet vandaag even kijken. Maar het automatisch koelen of verwarmen vind ik niets over. Chatgpt heeft ook geen info.
Klopt. Was ik ook al achter ;) ik laat het verder. Werkt prima.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Ies Korpershoek
Bschnitz schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:44:
[...]

Ik denk verborgen in de losse app voor automatiserings acties wellicht?
Welke App bedoel je? De standaard LP-app heeft zeker niets op dit vlak. Ik ben er zeker van dat dit in de software van de auto zit.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Ies Korpershoek schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:30:
Beste allemaal, de B10 heeft, zoals ik heb gelezen, een aantal automatische acties, zoals spiegel verwarmen bij regen, verwarmen als het koud is en omgekeerd koelen als het warm is. Kan je ergens vinden wat, wanneer, onder welke conditie en zijn de parameters zelf in te stellen?
Je zou routines/scenarios moeten kunnen aanmaken. In de "app drawer" zou je zoiets moeten hebben (vanaf 06:00)

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:03

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ram-G-maN schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:30:
Het lijkt erop dat er een sportievere Ultra versie komt van de B05. Link naar YouTube video

180kW (245 pk) vermogen en 255 nM koppel. Ongeveer 60kWh batterijcapaciteit. Informatie gehaald uit de gelinkte video.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb gistermiddag een navraag gedaan bij een Leapmotor dealer die gaven aan dat ze op dit moment er niet vanuit gaan dat de Lafa 5 Ultra in Europa als de B05 Ultra uitgebracht zal worden. Ze konden tergelijkertijd ook niet uitsluiten dat deze in de toekomst alsnog uitkomt in Europa, dus fingers crossed dat deze alsnog uitkomt.

@DeJurist Is er ondertussen animo om een aparte topic te openen voor de B05 of is het slim om deze topic te delen met de B10 zoals dat ook met de Model 3/Y dat gaat? :D

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Xela Eyot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-06 16:59
Zijn er problemen met - toenemend - kleurverschil tussen bumpers en de rest van de carrosserie?
Betreft B10 tundra grey.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Xela Eyot schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:59:
Zijn er problemen met - toenemend - kleurverschil tussen bumpers en de rest van de carrosserie?
Betreft B10 tundra grey.
Deze vraag stel je vast niet zomaar. Ervaar je problemen?

Signature van nature

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-06 18:36
Ram-G-maN schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:23:
[...]

Ik@DeJurist Is er ondertussen animo om een aparte topic te openen voor de B05 of is het slim om deze topic te delen met de B10 zoals dat ook met de Model 3/Y dat gaat? :D
Van mij mag het hier ook verder besproken worden. Ik weet alleen niet hoe ik de titel van een bestaande thread kan wijzigen.

• Xela Eyot
Eerst een korte historiek:
  • Op 12 februari ontving ik mijn B10.
  • Op 14 februari werd het een 'piece unique' dankzij een betonpeiler in een parking.
  • Bij de eerste herstelling was de verf te bleek.
  • Twee maand geleden werd de zaak overgedaan.
Nu valt mij op dat niet alleen het herstelde gedeelte een stuk donkerder uitvalt, maar ook de oorspronkelijke verf (zij het in mindere mate).
Toen ik de auto ontving was er geen kleurverschil te zien.

Beide zijden zijn dus donkerder geworden of de bumpers worden bleker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPt5Xeg8Rfn3IBPbh_6evAqTRV8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/C5PV8HrfLuTku2QyNFZuERQN.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Xela Eyot op 21-05-2026 20:14 ]

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:53
Is wel te zien inderdaad beetje kleur verschil. Ik mag volgende week mijn B10 Tundra grey in ontvangst nemen. Ik zal er eens op letten.

• Xela Eyot
codegro schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:24:
Is wel te zien inderdaad beetje kleur verschil. Ik mag volgende week mijn B10 Tundra grey in ontvangst nemen. Ik zal er eens op letten.
Voor mij is dat niet een beetje, er is zelfs een tint bruin bij gekomen.

• Erik1805
  • Nu online
Xela Eyot schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:50:
[...]

Door de dealer gedaan dan ?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:12
[...]

Dit zie je eerlijk gezegd vaker bij nieuwere Chinese merken. Dat hoeft niet per se te betekenen dat de schadehersteller slecht werk heeft geleverd.
Bij veel Chinese auto’s zijn de lakrecepten en kleurvarianten nog minder goed gedocumenteerd dan bij Europese merken. Zeker bij parelmoer-, metallic- of tri-coat kleuren kan dat behoorlijk lastig zijn om 100% identiek te krijgen. Daarnaast hebben sommige Chinese lakken een andere opbouw en glansgraad waardoor kleurverschil sneller zichtbaar wordt afhankelijk van lichtinval.

Je verwachtingspatroon dien je hier echt bij te stellen. Het is geen Audi of Mercedes die je laat herstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 21-05-2026 20:57 ]

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:29
[...]

Het zijn Chinese kleuren, als ze het bij een willekeurige herstel bedrijf hebben gedaan die zelf de kleur mengt dan krijg je het nooit 100% goed.

Die zouden eerst de kleuren/verf moeten bestellen uit China, dat zie ik ze niet 123 doen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Xela Eyot schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:37:[...]
  • Op 14 februari werd het een 'piece unique' dankzij een betonpeiler in een parking.
Een van de ADAS systemen is "Automatic emergency braking bij achteruitrijden". En "Front Collision Warning (FCW)" plus "Autonomous Emergency Braking (AEB)". Toch een paal geraakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Hakkie op 21-05-2026 21:56 ]

• Hakkie
boyette schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:56:
[...]

Dit zie je eerlijk gezegd vaker bij nieuwere Chinese merken. Dat hoeft niet per se te betekenen dat de schadehersteller slecht werk heeft geleverd.
Bij veel Chinese auto’s zijn de lakrecepten en kleurvarianten nog minder goed gedocumenteerd dan bij Europese merken. Zeker bij parelmoer-, metallic- of tri-coat kleuren kan dat behoorlijk lastig zijn om 100% identiek te krijgen. Daarnaast hebben sommige Chinese lakken een andere opbouw en glansgraad waardoor kleurverschil sneller zichtbaar wordt afhankelijk van lichtinval.

Je verwachtingspatroon dien je hier echt bij te stellen. Het is geen Audi of Mercedes die je laat herstellen.
Ben geen schadehersteller, maar kun je zo'n overgang niet beter uitwaaien/blenden?

• Xela Eyot
Allemaal best interessant, maar er is ook een duidelijk kleurverschil bij de originele kleur(en).

Wat Chipanese auto's betreft:
  • De B10 rijd fantastisch,
  • Het is een zeer comfortabele auto.
Maar, ..., ik heb geen LGBTQ auto gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-l-4SR5LrjGpE4RP1YghuEzatQY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/J1YbhDwb0QqGrrAOFGNJcbcm.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Xela Eyot op 22-05-2026 10:07 ]

• boyette
Xela Eyot schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:04:
Allemaal best interessant, maar er is ook een duidelijk kleurverschil bij de originele kleur(en).

Wat chipanese auto's betreft:
  • De B10 rijd fantastisch,
  • Het is een zeer comfortabele auto.
Maar, ..., ik heb geen LGBTQ auto gekocht.
Ja die spuiten ze ook gedeeltelijk over dus dat is logisch dan

• Erik1805
  • Nu online
Dus eigenlijk zorgen dat je dus nooit schade rijdt 🙈

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:51:
Dus eigenlijk zorgen dat je dus nooit schade rijdt 🙈
Kan wel, alleen kan je beter heel de auto laten spuiten dan.

De kleur is gewoon te nieuw. Zal vast wel er zijn over jaar of 2.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Xela Eyot
Bericht verwijderd

[ Voor 72% gewijzigd door Xela Eyot op 22-05-2026 10:09 ]

• Erik1805
  • Nu online
Bschnitz schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:54:
[...]

Kan wel, alleen kan je beter heel de auto laten spuiten dan.

De kleur is gewoon te nieuw. Zal vast wel er zijn over jaar of 2.
Maar goed weet niet de verzekering daarmee akkoord gaat

• boyette
Erik1805 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:03:
[...]

Maar goed weet niet de verzekering daarmee akkoord gaat
Jawel dan leg je zelf alleen wat meer bij

• Xela Eyot
Hakkie schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:35:
[...]

Een van de ADAS systemen is "Automatic emergency braking bij achteruitrijden". En "Front Collision Warning (FCW)" plus "Autonomous Emergency Braking (AEB)". Toch een paal geraakt?
Als je de "Autonomous Emergency Braking (AEB)" aanzet staat hij uit, en omgekeerd!

Wie twijfelt, kan het eens proberen:
  • Ga voor een muurtje staan.
  • Zet AEB uit en rijd vooruit, ... *O*
  • Rijd 20 cm achteruit. d:)b
  • Zet AEB aan en rijd vooruit |:( -O-
  • Neem contact op met uw carrossier O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Xela Eyot op 22-05-2026 10:04 ]

• Ies Korpershoek
Xela Eyot schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:09:
[...]

Als je de "Autonomous Emergency Braking (AEB)" aanzet staat hij uit, en omgekeerd!
Sorry deze snap ik niet. Dus als dit groen is staat hij 'uit' !!!

• Xela Eyot
Erik1805 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:56:
[...]

Door de dealer gedaan dan ?
Yep,

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-06 20:46
Heeft iemand de behoefte aan knoppen gevoeld? Die schijnen ook leverbaar te zijn. Wel even de halve auto uit elkaar halen.

https://www.cosyev.com/products/physical-buttons-for-leapmotor-c10

• Bschnitz
Sendak239 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 18:01:
Heeft iemand de behoefte aan knoppen gevoeld? Die schijnen ook leverbaar te zijn. Wel even de halve auto uit elkaar halen.

https://www.cosyev.com/products/physical-buttons-for-leapmotor-c10
Die zou ik niet op een B10 doen. Toch net wat anders.

• Hakkie
Xela Eyot schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:09:
[...]

Wie twijfelt, kan het eens proberen:
  • Ga voor een muurtje staan.
  • Zet AEB uit en rijd vooruit, ... *O*
  • Rijd 20 cm achteruit. d:)b
  • Zet AEB aan en rijd vooruit |:( -O-
  • Neem contact op met uw carrossier O-)
Is dit serieus echt het geval? Of werk je bij een schadeherstelbedrijf. :P Ik ga het niet proberen. Een hotfix lijkt me dan wel op z'n plaats. In de handleiding staat trouwens over AEB: "Het effectieve snelheidsbereik van AEB is 8~150km/h (5~93mijl/u) voor auto's en 8~90km/h (5~56mijl/u) voor voetgangers, ǁetsen en motorfietsen." Is dus niet bedoeld voor parkeersnelheden. Daarvoor kun je de 360-camera als HULPmiddel gebruiken. Mijn vorige auto remde daadwerkelijk bij te dicht naderen van obstakels, ook bij parkeren zowel voor- als achteruit rijdend.

• Xela Eyot
Hakkie schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 23:42:
[...]

Is dit serieus echt het geval? Of werk je bij een schadeherstelbedrijf. :P Ik ga het niet proberen. Een hotfix lijkt me dan wel op z'n plaats. In de handleiding staat trouwens over AEB: "Het effectieve snelheidsbereik van AEB is 8~150km/h (5~93mijl/u) voor auto's en 8~90km/h (5~56mijl/u) voor voetgangers, ǁetsen en motorfietsen." Is dus niet bedoeld voor parkeersnelheden. Daarvoor kun je de 360-camera als HULPmiddel gebruiken. Mijn vorige auto remde daadwerkelijk bij te dicht naderen van obstakels, ook bij parkeren zowel voor- als achteruit rijdend.
In ieder geval werkt het bij 'parkeersnelheden' als uitgezet en niet bij ingeschakeld.

• Xela Eyot
*O* Even bijladen. *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQD2mnRBdtwXGhBbXU9VlSFf6OA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYZZCZwic36UhiuI54t08TMI.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Xela Eyot op 23-05-2026 22:08 ]

• Bschnitz
Dat die dit haalt bij 40% 🤐.

Amazing.

• boyette
Bschnitz schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:22:
[...]

Dat die dit haalt bij 40% 🤐.

Amazing.
Lijkt me niet echt heel goed voor de accu om dit vaak te doen of heb je lease?

• Xela Eyot
boyette schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:23:
[...]

Er is een truc.
Als je die toepast, bescherm je zelfs je accu. d:)b :)B

[ Voor 4% gewijzigd door Xela Eyot op 23-05-2026 18:35 ]

• Bschnitz
boyette schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:23:
[...]

Juist goed om dit eens in de maand te doen, LFP wilt wel af en toe geprikkeld worden.

Uit testen is al aangetoond dat alleen AC laden niet beter is dan af toe DC laden.

Juist de mix is goed.

Dus alleen AC laden, niet optimaal en alleen DC laden, niet optimaal.

• Xela Eyot
Hoe aan > 175 kW laden zonder de batterij te beschadigen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boQGnmeV3_Ujh-s2-zL_q3BYWeI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/E29IxZI9FDccSIGFH05lj7zy.jpg?f=user_large
Eerst een beetje theorie.
  • Een LFP batterij is een li-ion batterij.
  • Bij snelladen loop je het risico op lithium plating als de t° te laag is.
  • Lithium plating wil zeggen dat lithium zich afzet op de elektroden van de batterij. Dat lithium is dan voor altijd verloren. De batterij verliest bruikbaar lithium, en vermogen.
  • Om de batterij te beschermen zorgt het BMS dat de snelheid van laden aangepast wordt aan de t° van de batterij.
  • Leapmotor kan de batterij conditioneren - op t° brengen - om DC te laden.
De praktijk.
  • Om de batterij op t° te brengen moet je de routeplanner van Leapmotor gebruiken en een snellader als bestemming of als tussenstop kiezen. Bij aankomst is de batterij op 'minimum' t° voor optimaal laden.
    De opties 'Gepland opladen' en 'Accu voorverwarmen' in de app doen dat niet!
  • Een goede strategie is voor aankomst aan de lader een straatje of 2 fout te rijden. De routeplanner en het BMS passen zich aan. Het BMS blijft zorgen voor een optimale t°. (Tenzij je te ver omrijdt.)
    Door de omweg is de batterij egaal opgewarmd, alle zones zijn perfect op t° en daardoor nog beter geconditioneerd.
    De paar minuten die je verliest door de omweg win je terug tijdens het laden.
  • Mocht je een snellader willen gebruiken die niet op de Leapmotor routeplanner staat, kies dan voor een snellader in de buurt en rijd 'om' via je snellader.
    In dat geval moet je wel kiezen voor een snellader op de routeplanner met ≥ vermogen van je doel snellader.
  • Door die perfect geconditioneerde batterij gaat het laadvermogen door het dak van 168 kW en heb je geen risico op lithium plating, ook niet in koelere zones, want die zijn er niet meer.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als de batterij bij start 5 à 10 % geladen is, zou het best kunnen dat 180 kW haalbaar is. Als de elektronica meewilt natuurlijk.
Ik denk (niet zeker) dat conditioneren van de batterij eerder energiewinst is. Laden kost nl. energie. Als de weerstand in de batterij hoog is, gaat meer energie verloren aan het laden zelf.

Wist je dat:
  • de beste t° voor rijden tussen de +20° C en 30° C ligt (optimaal 22° C tot 24° C)?
  • de optimale t° voor laden tussen de +32° C en 40° C ligt?

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb meestal de airco in "eco" stand staan, maar heb nu ontdekt dat bij het voorkoelen van de auto ook deze stand aan blijft. Oftewel je stapt dan niet in een lekker koele auto.

Dus: met deze temperaturen de eco-stand beter niet gebruiken ;)

• boyette
Gitarist schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:33:
Ik heb meestal de airco in "eco" stand staan, maar heb nu ontdekt dat bij het voorkoelen van de auto ook deze stand aan blijft. Oftewel je stapt dan niet in een lekker koele auto.

Dus: met deze temperaturen de eco-stand beter niet gebruiken ;)
Hoe ver van te voren ben je gaan voorkoelen?

• Bschnitz
boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:35:
[...]

Maakt niet uit, eco stand is ook een profiel en moet je niet gebruiken. Gewoon stomme optie.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:35:
[...]

Iets van 20minuten

• boyette
Bschnitz schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:36:
[...]

Maakt niet uit, eco stand is ook een profiel en moet je niet gebruiken. Gewoon stomme optie.
nou ja.. ik denk dat als je bij deze temperaturen 3 minuten voordat je instapt gaat voorkoelen dat dat toch wel een verschil maakt en dat je dit wel moet meenemen in je verwachtingspatroon zeker met deze temparaturen.

Ook of je auto in de volle zon staat of in de schaduw

• boyette
en stond de auto in de volle zon?

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Bschnitz schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:36:
[...]

Niet helemaal mee eens, ik vond de niet-eco stand in de tijd dat ik hem heb (sinds halverwege februari) vaak te koud. Met de eco setting kreeg ik hem hoe ik 'm wilde.

Maar met dit weer moet de airco wel met volle sterkte (vind ik dan)

[ Voor 8% gewijzigd door Gitarist op 24-05-2026 15:39 ]

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:38:
[...]

en stond de auto in de volle zon?
Ja

• Bschnitz
Gitarist schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:38:
[...]

Niet helemaal mee eens, ik vond de niet-eco stand in de tijd dat ik hem heb (sinds halverwege februari) vaak te koud. Met de eco setting kreeg ik hem hoe ik 'm wilde.

Maar met dit weer moet de airco wel met volle sterkte (vind ik dan)
Kan je beter aan de temp iets draaien, de eco stand zet echt mega veel lucht ventilatie uit/dicht.

Is echt rot, beslaat heel de auto weer....

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Bschnitz schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:40:
[...]

Kan je beter aan de temp iets draaien, de eco stand zet echt mega veel lucht ventilatie uit/dicht.

Is echt rot, beslaat heel de auto weer....
Heb ik mee getest maar dan vond ik het alsnog vaak te warm. Ik kreeg het beste resultaat met airco+ecostand of op standje "ventilatie".

Met beslaande ramen nog maar 1x te maken gehad. Toen was het (inderdaad) een kwestie van airco (vol) aan op het raam en temp. omhoog.

Maar goed, m'n punt was het signaal aan eenieder te geven die er baat bij heeft om het te weten dat de ecostand aanblijft ook als je hem vanuit de app laat voorkoelen. Met deze temperaturen geen overbodige luxe.

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 24-05-2026 15:47 ]

• Bschnitz
Gitarist schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:47:
[...]

Heb ik mee getest maar dan vond ik het alsnog vaak te warm. Ik kreeg het beste resultaat met airco+ecostand of op standje "ventilatie".

Met beslaande ramen nog maar 1x te maken gehad. Toen was het (inderdaad) een kwestie van airco (vol) aan op het raam en temp. omhoog.

Maar goed, m'n punt was het signaal aan eenieder te geven die er baat bij heeft om het te weten dat de ecostand aanblijft ook als je hem vanuit de app laat voorkoelen. Met deze temperaturen geen overbodige luxe.
Ik druk alleen in de app op die knop en klaar, na 20min gaat die uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9X8upHOo5jmM236JFxIgh1g2n4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcvAqP5eOIw4DoyVUCTsROev.jpg?f=fotoalbum_large

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Bschnitz schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:55:
[...]

Ik druk alleen in de app op die knop en klaar, na 20min gaat die uit.

[Afbeelding]
Ik heb niet met die knop getest, wel met deze “Snel koelen” knop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEXebTlENB8jlBTcVkG0t-YKbRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bf3zEKFQXYzTjH8r321h2pqD.jpg?f=fotoalbum_large

• Bschnitz
Gitarist schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:19:
[...]

Ik heb niet met die knop getest, wel met deze “Snel koelen” knop.
[Afbeelding]
Dat is dus wat je exact niet moet doen, dat is een profiel en je raakt dus alle settings kwijt...

Je kan beter je alles instellen in het standaard profiel en die aan en uitzetten met die knop.

Mag je weer alles in de auto goed zetten met die snel koelen en verwarmen etc.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Bschnitz schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:23:
[...]

Dat is dus wat je exact niet moet doen, dat is een profiel en je raakt dus alle settings kwijt...

Je kan beter je alles instellen in het standaard profiel en die aan en uitzetten met die knop.

Mag je weer alles in de auto goed zetten met die snel koelen en verwarmen etc.
Dat ervaar ik niet als probleem want dat is met enkele klikken weer op de op dat moment gewenste stand gezet.

Vooropgesteld, ik ken de werking van de knop die jij voorstelt niet dus ik kan er compleet naastzitten, maar nam/neem altijd aan dat je daarmee "de boel" gewoon aanzet op het standje die je had toen je de auto uitzette.

Ik rij doorgaans niet met de airco aan + ventilator op standje orkaan. Zelfs in deze tijd is rijden (in een reeds voorgekoelde auto) met de airco aan + ventilator op standje 2/3 voor mij prima.

Als ik 10-15min. van tevoren bedenk dat ik een autorit ga maken wil ik de boel snel verkoeld hebben, dus dat is precies wat "Snel koelen" doet. Gewoon de airco+ventilatie op 2/3 aanzetten (of ecostand icm standje 7) als voorkoeling is met deze hitte voor mij niet voldoende.

Ik zou alleen nog een functie willen die één van de ramen 2cm laat zaken zodat de hete lucht gemakkelijk de auto uitkan terwijl 'ie koude lucht naar binnen blaast.

• Xela Eyot
Gitarist schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:37:
[...]

Dat ervaar ik niet als probleem want dat is met enkele klikken weer op de op dat moment gewenste stand gezet.

Vooropgesteld, ik ken de werking van de knop die jij voorstelt niet dus ik kan er compleet naastzitten, maar nam/neem altijd aan dat je daarmee "de boel" gewoon aanzet op het standje die je had toen je de auto uitzette.

Ik rij doorgaans niet met de airco aan + ventilator op standje orkaan. Zelfs in deze tijd is rijden (in een reeds voorgekoelde auto) met de airco aan + ventilator op standje 2/3 voor mij prima.

Als ik 10-15min. van tevoren bedenk dat ik een autorit ga maken wil ik de boel snel verkoeld hebben, dus dat is precies wat "Snel koelen" doet. Gewoon de airco+ventilatie op 2/3 aanzetten (of ecostand icm standje 7) als voorkoeling is met deze hitte voor mij niet voldoende.

Ik zou alleen nog een functie willen die één van de ramen 2cm laat zaken zodat de hete lucht gemakkelijk de auto uitkan terwijl 'ie koude lucht naar binnen blaast.
Is al dat geweld echt nodig?
De zetel koeling/verwarming doet wonderen in afwachting van de juiste cabine temperatuur.
Het spaart ook een slok op de borrel inzake elektriciteit.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Xela Eyot schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:50:
[...]

Is al dat geweld echt nodig?
De zetel koeling/verwarming doet wonderen in afwachting van de juiste cabine temperatuur.
Het spaart ook een slok op de borrel inzake elektriciteit.
Voor mij kennelijk wel, want met de ecostand aan stapte ik nog steeds in een te warme auto. Niet meer superheet, maar ook niet comfortabel.

De zetelkoeling doet voor mijn gevoel niet veel.

Ik snap dat het veel elektriciteit kost maar voor die paar hete dagen in het jaar dat het nodig is en die paar keer dat ik ook echt in die hitte moet rijden vind ik het prima. Ik rij niet heel veel dus in mijn geval valt het mee.

• Xela Eyot
Gitarist schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:56:
[...]

Voor mij kennelijk wel, want met de ecostand aan stapte ik nog steeds in een te warme auto. Niet meer superheet, maar ook niet comfortabel.

De zetelkoeling doet voor mijn gevoel niet veel.

Ik snap dat het veel elektriciteit kost maar voor die paar hete dagen in het jaar dat het nodig is en die paar keer dat ik ook echt in die hitte moet rijden vind ik het prima. Ik rij niet heel veel dus in mijn geval valt het mee.
Zetel koeling duur idd een 2-tal minuten. Toch is het op max stand sneller en efficiënter dan de cabine op de juiste t° brengen.
Trouwens AC en zetel koeling werken simultaan. Je hebt dus altijd sneller resultaat en je kan de cabine nog altijd vanop afstand koelen.
Ik lees dat sommigen op afstand de cabine klimatiseren onvoldoende vinden.
Pak die zetels er toch gewoon bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Xela Eyot op 24-05-2026 22:59 ]

• Hakkie
Even los van alle mogelijke instellingen voor op afstand koelen: wat vinden jullie van het geluidsniveau dat het koelsysteem maakt. Dit is mijn eerste auto waarbij je op afstand kunt koelen. Toen ik naar de auto liep dacht ik wel even 'wie/wat maakt zoveel geluid'. Bleek m'n eigen B10 te zijn. :*) Kan me voorstellen dat het voor omstanders/buren wel hinderlijk of vreemd kan zijn.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online

Internet Janny

He does it for free

Met de ingebouwde routeplanner, is ABRP overbodig?

Ik vraag het maar even hier want het T03 topic lijkt dood. Mijne komt bijna binnen 8-)

Zero compensation

• Ies Korpershoek
Weet iemand of het volume van de waarschuwings-pings en -pongs regelbaar is?

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hakkie schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:37:
Even los van alle mogelijke instellingen voor op afstand koelen: wat vinden jullie van het geluidsniveau dat het koelsysteem maakt. Dit is mijn eerste auto waarbij je op afstand kunt koelen. Toen ik naar de auto liep dacht ik wel even 'wie/wat maakt zoveel geluid'. Bleek m'n eigen B10 te zijn. :*) Kan me voorstellen dat het voor omstanders/buren wel hinderlijk of vreemd kan zijn.
Het is in mijn beleving niet veel anders dan een benzineauto in de winter waarvan al de motor is gestart om de verwarming/airco/achterruitverwarming z'n ding te laten doen.
Het is inderdaad eventjes gek als je naar een blazende EV toeloopt, maar ik denk dat de meesten het wel zullen snappen of hun schouders zullen ophalen en doorlopen.

Ik denk persoonlijk niet dat het geluid zo hard is dat omwonenden erdoor gestoord worden

• Hakkie
Gitarist schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:35:[...]
Het is in mijn beleving niet veel anders dan een benzineauto in de winter waarvan al de motor is gestart om de verwarming/airco/achterruitverwarming z'n ding te laten doen.[...]
Dat is waar en deed ik daarom als 't even kon ook nooit. Bij de B10 ga 'k het wel doen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hakkie op 25-05-2026 11:53 ]

• Hakkie
Internet Janny schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:08:
Met de ingebouwde routeplanner, is ABRP overbodig?

Ik vraag het maar even hier want het T03 topic lijkt dood. Mijne komt bijna binnen 8-)
Mijn B10 ervaring tot nu toe is dat ABRP (ik heb Premium) slimmer en nauwkeuriger de laadstops berekent dan de ingebouwde nav. De beschikbaarheid van palen is ook betrouwbaarder, al zit ie er net als de ingebouwde wel eens naast. Soms klopt de route van de ingebouwde nav simpelweg niet en stuurt ie je terug of een weg in waar geen autoverkeer toegestaan is.Gebeurt gelukkig niet vaak. Ik heb Waze en Google Maps ook, die in dezelfde situatie de juiste route gaven. De ideale navigatie en planner zou zijn (zoals zo vaak) het samenvoegen van alle sterke punten van de navs. Samenvattend: wacht tot je de T03 hebt en ga zelf ook vergelijken. ;)

• Erik1805
  • Nu online
Vind de lak echt heel erg slecht. Vogelpoep direct verwijderd en toch een plek. Is al de tweede keer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AduK3yuzTKQDzVV832l8eRwJk84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jArNyvmgZH9FR88JS7XMygcn.jpg?f=fotoalbum_large

• boyette
Erik1805 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 15:56:
Vind de lak echt heel erg slecht. Vogelpoep direct verwijderd en toch een plek. Is al de tweede keer

[Afbeelding]
Dit is wel bekend bij de b10

https://www.leapmotorforu...h-paint-or-clear-coat.201

Dit heeft te maken met de zachte chinese blanke lak die gebruikt wordt.

Zeker als de auto ook in de brandende zon staat en de poep niet binnen een paar uur verwijderd wordt dan neem je hier extra risico.

Dit soort autos kun je beter niet buiten in de zon parkeren of anders elke paar uur controleren.

Het advies is dit soort autos altijd in een garage of met in ieder geval een dak of hoes erover te parkeren als je dit soort schades wil voorkomen.

Je kunt de kwaliteit van deze lak echt niet vergelijken met die van een Europese auto.

Verwachtingspatroon moet je dus denk ik daar ook aan bijstellen.

Mogelijk kun je de dealer vragen de auto over te spuiten met een Europese lak
En de kosten daarbij delen

[ Voor 25% gewijzigd door boyette op 25-05-2026 16:18 ]

• Xela Eyot
boyette schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:10:
[...]

Dit is wel bekend bij de b10

https://www.leapmotorforu...h-paint-or-clear-coat.201

Dit heeft te maken met de zachte chinese blanke lak die gebruikt wordt.

Je kunt de kwaliteit van deze lak echt niet vergelijken met die van een Europese auto.

Verwachtingspatroon moet je dus denk ik daar ook aan bijstellen.

Mogelijk kun je de dealer vragen de auto over te spuiten met een Europese lak
En de kosten daarbij delen
Als ik alle lakproblemen bekijk, kan maar één conclusie:

De kwaliteit en afwerking voldoen niet aan wat we als consumenten als minimum norm - mogen/moeten - verwachten.

Het spreekt dat Leamotor de volle verantwoordelijkheid op zich moet nemen.

Het is ook de taak van onze dealers hier tussen te komen bij Leapmotor.

Ik stel voor dat we ons verenigen om dat af te dwingen.

• boyette
Xela Eyot schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:22:
[...]

Als ik alle lakproblemen bekijk, kan maar één conclusie:

De kwaliteit en afwerking voldoen niet aan wat we als consumenten als minimum norm - mogen/moeten - verwachten.

Het spreekt dat Leamotor de volle verantwoordelijkheid op zich moet nemen.

Het is ook de taak van onze dealers hier tussen te komen bij Leapmotor.

Ik stel voor dat we ons verenigen om dat af te dwingen.
Je kunt de extra bescherming er toch bij kopen?

Heb je dat niet aangeboden gekregen?

• Bschnitz
boyette schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:26:
[...]

Ik niet.

• boyette
Even de dealer bellen kunnen ze je alsnog aanbieden denk ik

• Bschnitz
boyette schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:32:
[...]

Even de dealer bellen kunnen ze je alsnog aanbieden denk ik
Wat exact doen ze dan? Wat is het wat erop gaat?

• Xela Eyot
[...]

Neen.

En dan nog; als consument moet ik niet opdraaien voor fabricagefouten.

Ik ben hier zelfs wettelijk voor beschermd.

Er is echter een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Gelijk krijg je makkelijker als de druk groter is; vandaar mijn oproep om ons te verenigen.

• boyette
Xela Eyot schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:34:
[...]

Neen.

En dan nog; als consument moet ik niet opdraaien voor fabricagefouten.

Ik ben hier zelfs wettelijk voor beschermd.

Er is echter een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Gelijk krijg je makkelijker als de druk groter is; vandaar mijn oproep om ons te verenigen.
Ik denk niet dat het een fabrikagefout is.
Dit is gewoon een auto met een zachte blanke lak terwijl jij een heel andere lak denkt te hebben en daar je verwachtingspatroon op baseerd. De verwachting is niet juist hier.

Heb je ooit eerder zon auto gehad?

De lak voldoet aan wat je van deze lak kunt verwachten.

Dit soort autos moet je schoon houden en niet buiten parkeren als je dit risico niet wil lopen.

Het blijft gewoon een schade van buitenaf.

Dat is toch bekend?

• Xela Eyot
boyette schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:38:
[...]

Dit is gewoon een auto met een zachte blanke lak terwijl jij een heel andere lak denkt te hebben en daar je verwachtingspatroon op baseerd. De verwachting is niet juist hier.

Dit soort autos moet je schoon houden en niet buiten parkeren als je dit risico niet wil lopen.

Dat is toch bekend?
Een auto hoort degelijke lak te hebben. Als vogelpoep, hier direct weggehaald, dergelijke sporen achterlaat, is die lak niet geschikt voor auto's. Of hij nu zacht, hard, smeerbaar of romig is, speelt geen rol.

Ik lees hier en in andere quotes zoveel onzin dat we maar moeten aanvaarden dat het een 'Chipanese' auto is en dat we onze verwachtingen moeten bijstellen, dat bij mij het vermoeden opkomt dat jij en een aantal anderen moderators zijn, aangesteld door Leapmotor en dealers om ons te sussen en monddood te maken.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 17:00
[...]

Dat is toch bekend?
Sorry hoor, maar wat een slecht verhaal dit. Een auto moet je niet buiten parkeren? Kom op zeg.

Elke auto moet gewoon buiten kunnen staan. En vogelpoep mag niet meteen zoveel schade aanrichten. Dan is het gewoon geen deugdelijk product. Maakt niet uit of het Chinees is of niet.

• Erik1805
  • Nu online
[...]

Ik niet

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 20:32
Ik was de auto handmatig met turtle wax hs ceramic wash & wax wat een beschermlaagje over de auto legt. Hopelijk helpt dit wat. Ik heb de blauwe en tot dusver nog geen issues gehad met vogelpoep.

• Erik1805
  • Nu online
[...]

Dat is toch bekend?
Hoezo. Ik heb meerdere merken gereden en dit echt nog nooit gehad. Niet buiten parkeren? Waar slaat dat nou weer op.

• Erik1805
  • Nu online
Veendammer schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:54:
Ik was de auto handmatig met turtle wax hs ceramic wash & wax wat een beschermlaagje over de auto legt. Hopelijk helpt dit wat. Ik heb de blauwe en tot dusver nog geen issues gehad met vogelpoep.
Ik ook. Helpt dus niet

• Bschnitz
Veendammer schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:54:
Heb ook de standaard blauwe en heb geen vlekken tot nu toe, niks mee gedaan.

Wellicht kijk ik niet goed genoeg, zal morgen eens kijken....

• boyette
Erik1805 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:55:
[...]

Hoezo. Ik heb meerdere merken gereden en dit echt nog nooit gehad. Niet buiten parkeren? Waar slaat dat nou weer op.
Welke chinese autos waren dat met vergelijkbare zachte lak?

• Xela Eyot
boyette schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:05:
[...]

Welke chinese autos waren dat met vergelijkbare zachte lak?
Weet ik niet.

jij verwees naar de zachte lak die in het 'Chinese circuit' gebruikt wordt.

• boyette
Xela Eyot schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:46:
[...]

Een auto hoort degelijke lak te hebben. Als vogelpoep, hier direct weggehaald, dergelijke sporen achterlaat, is die lak niet geschikt voor auto's. Of hij nu zacht, hard, smeerbaar of romig is, speelt geen rol.

Ik lees hier en in andere quotes zoveel onzin dat we maar moeten aanvaarden dat het een 'Chipanese' auto is en dat we onze verwachtingen moeten bijstellen, dat bij mij het vermoeden opkomt dat jij en een aantal anderen moderators zijn, aangesteld door Leapmotor en dealers om ons te sussen en monddood te maken.
Dit is de geschiedenis die zich herhaalt..

Ik kan me nog herinneren toen Lada op de markt kwam in Nederland dat je ook dit soort discussies kreeg..

Lada had ook veel dunnere lak..

Je koopt toch zelf een auto die kras en schade gevoelig is qua lak..

Ik snap niet hoe dat niet mag..

Je hebt ook autos van plastic dat heeft ook weer een ander effect bij een aanrijding.

Het is gewoon inherent aan deze auto.

Koop zon hoes bijvoorbeeld om je auto te beschermen

https://www.praxis.nl/fie...r-l-470x175x120cm/5387916

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 25-05-2026 17:11 ]

• boyette
Xela Eyot schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:09:
[...]

Weet ik niet.

jij verwees naar de zachte lak die in het 'Chinese circuit' gebruikt wordt.
Die vraag stelde ik aan @Erik1805

• Erik1805
  • Nu online
Als het zo doorgaat ziet die auto er over een jaar dus niet meer uit.

Ik heb een redelijk professionele poetsmachine. zal eens kijken of ik het eruit krijg

[ Voor 39% gewijzigd door Erik1805 op 25-05-2026 17:13 ]

• boyette
Erik1805 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:12:
Als het zo doorgaat ziet die auto er over een jaar dus niet meer uit.
Als je er niet naar om kijkt wel..
Bescherm je auto met een hoes of parkeer hem in je garage of onder een afdak.
En was de auto meteen als deze beschadigd raakt met poep.

• Xela Eyot
snip: reageer dan niet

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 25-05-2026 17:52 ]

• Erik1805
  • Nu online
Je mag toch voor 30k wel iets verwachten toch. Bijvoorbeeld goede lak. 🤷‍♂️

• boyette
Erik1805 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:56:
Je mag toch voor 30k wel iets verwachten toch. Bijvoorbeeld goede lak. 🤷‍♂️
Nou ja.. voor zon auto is dit wel echt de absolute bodemprijs dus ik zou juist zeggen je kunt verwachten dat dit soort zaken niet premium quality zijn.. dan betaal je snel 45k voor zon auto

Er staat ook nergens in de specificaties
Nano ceramic clearcoat
Of
Scratch Shield Paint

Dat zie je bij autos met kwaliteits lak

Daar wordt hier duidelijk met geen woord over gerept..

[ Voor 20% gewijzigd door boyette op 25-05-2026 18:10 ]

• Erik1805
  • Nu online
Denk dat ik toch maar een coating ga laten aanbrengen.

• Bschnitz
Erik1805 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:22:
Denk dat ik toch maar een coating ga laten aanbrengen.
Voor €1.200 laat ik hem wel opnieuw lakken xD Wat is een coating duur zeg pfffff.

• boyette
Bschnitz schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:33:
[...]

Voor €1.200 laat ik hem wel opnieuw lakken xD Wat is een coating duur zeg pfffff.
Juist kun je nagaan hoe dat de aanschafprijs van een auto beïnvloedt en wat je dus kunt verwachten bij een auto van 30k die wel een aantal andere kostbare features heeft

• Erik1805
  • Nu online
Bschnitz schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:33:
[...]

Hier 800.

• boyette
Dat is alleen voor de portier aan de bestuurderszijde ?

• Erik1805
  • Nu online
boyette schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:40:
[...]

Dat is alleen voor de portier aan de bestuurderszijde ?
Grapjas.

• Bschnitz
Voor een keramische coating met 5 jaar garantie? Bedoel alles andere is vrij zinloos lijkt me?

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik had hier enkele weken geleden ook al eens gepost over mijn ervaring met vogelpoep op de B10. Ik zag in eerste instantie na schoonmaken wat kringen en deed alhier mijn beklag over de al dan niet slechte lak. Maar eerlijk is eerlijk: geen idee of er een causaal verband is, maar nadat het vorige week of die week ervoor flink heeft geregend zie ik eigenlijk niks geks meer op de plek waar de poep toen zat. Geen idee of “weken” heeft geholpen.p maar de plek lijkt weg te zijn.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

boyette schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:08:
[...]
Er staat ook nergens in de specificaties
Nano ceramic clearcoat
Of
Scratch Shield Paint

Dat zie je bij autos met kwaliteits lak

Daar wordt hier duidelijk met geen woord over gerept..
Ik heb nooit premium auto’s gereden (in zowel lichte als donkere (metallic) kleuren) maar daar hoefde ik niet zo alert te zijn op vogelpoep als bij deze.

• Bschnitz
Gitarist schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:20:
[...]

Ik heb nooit premium auto’s gereden (in zowel lichte als donkere (metallic) kleuren) maar daar hoefde ik niet zo alert te zijn op vogelpoep als bij deze.
Dit is ook geen metallic dacht ik, simpelweg Acryl ofzo. Het is echt niks bijzonders.

Bij highend autos zit je al snel aan €1.500 voor een andere kleur, dat zal dan ook wel beter zijn, denk ik...

Maar ik koop of lease nooit autos met een betaalde kleur, ik vertik het gewoon.

Spuiten later kost net zoveel....

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik mag morgen mijn B10 ophalen. Zijn er nog zaken om (extra) op te letten?

Lees bijv dat het stuur mogelijk niet goed gecentreerd is. Zou bij mij waarschijnlijk niet aan de orde zijn aangezien ik de banden door ze heb laten vervangen, neem aan dat ze die ook uitgelijnd hebben.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Sypher schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:05:
Ik mag morgen mijn B10 ophalen. Zijn er nog zaken om (extra) op te letten?

Lees bijv dat het stuur mogelijk niet goed gecentreerd is. Zou bij mij waarschijnlijk niet aan de orde zijn aangezien ik de banden door ze heb laten vervangen, neem aan dat ze die ook uitgelijnd hebben.
Ik zou erop letten dat de laatste versie van de software erop staat.

en die banden, ik had andere banden er bijbedongen maar alsnog staat m'n stuur nét uit het lood. Alleen viel me dat pas een paar dagen later op en is het niet storend genoeg (voor mij althans) om ermee terug te gaan naar de dealer. Komt wel weer bij de volgende keer banden vervangen.

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05:04
Gitarist schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:28:
[...]

Ik zou erop letten dat de laatste versie van de software erop staat.

en die banden, ik had andere banden er bijbedongen maar alsnog staat m'n stuur nét uit het lood. Alleen viel me dat pas een paar dagen later op en is het niet storend genoeg (voor mij althans) om ermee terug te gaan naar de dealer. Komt wel weer bij de volgende keer banden vervangen.
software is over the air , geen zorgen over maken.

De Airco zal het meeste gewenning vragen , Ik heb bvb een bug dat hij na het snelladen de airco niet wil gebruiken (warme lucht in de cabine bij dit weer ... ) Enkel auto infotainment reboot en auto sluiten en heropenen lukt om het te resetten.

Ook oppassen dat je de parkeerrem niet indrukt tijdens het rijden want de wagen gaat effectief in de rem dan,

Rustig de tijd nemen om de wagen te leren kennen , Ik heb er 3000 km over gedaan. Voor de rest genieten , super wagen ,snel ladend , comfortabel enz

PS kijken dat je alle kabels meekrijgt , ik heb bvb een laadpaalkabel voor de stadladers gekregen en de trage lader voor een stopcontact , ook een hamer voor je raam zou onder de passagiersstoel moeten hangen (velcro)

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

derooke schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:45:
[...]

Ook oppassen dat je de parkeerrem niet indrukt tijdens het rijden want de wagen gaat effectief in de rem dan,
Je bedoelt neem ik aan het knopje op de versnellingshendel? Hoe krijg je het voor elkaar dat ie dan in de parkeerrem gaat? Ik krijg gewoon een melding dat ik eerst moet stil gaan staan. Zelfde als de hendel omhoog duwen als je rijdt (geen ACC). Krijg ik ook gewoon een melding.

Signature van nature

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05:04
Sircuri schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:45:
[...]

Je bedoelt neem ik aan het knopje op de versnellingshendel? Hoe krijg je het voor elkaar dat ie dan in de parkeerrem gaat? Ik krijg gewoon een melding dat ik eerst moet stil gaan staan. Zelfde als de hendel omhoog duwen als je rijdt (geen ACC). Krijg ik ook gewoon een melding.
Als je in acc zit rond de 90(net er onder) en je drukt op het rechter knopje gaat hij voluit in de rem voor een halve seconde bij ons

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-06 18:36
Het topic is herschreven en uitgebreid met informatie over de B05. Nu alleen de titel nog aanpassen, maar daarvoor is een moderator nodig.

[ Voor 53% gewijzigd door DeJurist op 26-05-2026 23:19 ]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste