Signature van nature
Ik kan ook niet meer goed connecten met de app - 21.00 lijkt weer te werken. Maar ik kan geen gps&4g aan/uitzetten rechtsboven als ik er op tik in de auto.Bschnitz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:04:
Bovenin rechts in de auto al effe 4G/GPS uit en weer aangezet?
[ Voor 10% gewijzigd door Veendammer op 12-05-2026 21:02 ]
Yes ik.riessie schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:23:
hallo,
wij krijgen binnenkort de b10 reev design tundra grey
is er al iemand in deze topic de hier in rijd?
Effe op een wifi hotspot zetten via de 4G knop boven rechts en dan weer uit. Via de GPS knop kan je GPS handmatig laten checken.Veendammer schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:15:
[...]
Ik kan ook niet meer goed connecten met de app - 21.00 lijkt weer te werken. Maar ik kan geen gps&4g aan/uitzetten rechtsboven als ik er op tik in de auto.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Planning is eind volgende maand.hjs schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:53:
Is er al zicht op wanneer de B05 beschikbaar komt voor een proefrit? @ronaldm3
Power to the beat.
Net de nieuwe B10 opgehaald. De GPS-icoon blijft grijs. Meldingstext iets van geen GPS-locatie ook een voice-melding Drukken op het GPS-icoon heeft geen effect.Bschnitz schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:54:
[...]
Effe op een wifi hotspot zetten via de 4G knop boven rechts en dan weer uit. Via de GPS knop kan je GPS handmatig laten checken.
Ze je draait wel de laatste update? Neem aan dat ze de auto geupdate hebben.....Ies Korpershoek schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:43:
[...]
Net de nieuwe B10 opgehaald. De GPS-icoon blijft grijs. Meldingstext iets van geen GPS-locatie ook een voice-melding Drukken op het GPS-icoon heeft geen effect.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Had ik toevallig ook toen ik mijn B10 ophaalde bij de dealer destijds (de update was toen al doorgevoerd). Oplossing was een herstart van het systeemIes Korpershoek schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:43:
[...]
Net de nieuwe B10 opgehaald. De GPS-icoon blijft grijs. Meldingstext iets van geen GPS-locatie ook een voice-melding Drukken op het GPS-icoon heeft geen effect.
Nog gelukt ?Ies Korpershoek schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:43:
[...]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh
Negatief volgens mij ergens volgende week.... to be continuedcodegro schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:58:
[...]
Heb je die sleutel toevallig al kunnen koppelen?
Power to the beat.
Hoe bevalt ie tot nu?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh
Ja dat is allemaal prima voor elkaar, dealer had alles super. Na herstart vanmiddag was de GPS weer aktiefBschnitz schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:08:
[...]
Ze je draait wel de laatste update? Neem aan dat ze de auto geupdate hebben.....
welke dealer heb je hem gekocht?Ies Korpershoek schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:32:
[...]
Ja dat is allemaal prima voor elkaar, dealer had alles super. Na herstart vanmiddag was de GPS weer aktief
Power to the beat.
Ja zeker, na herstart werkte alles vanmiddagBschnitz schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:08:
[...]
Ze je draait wel de laatste update? Neem aan dat ze de auto geupdate hebben.....
hahaha geniet ervan!Ies Korpershoek schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:34:
[...]
Omdat je het zo graag wil weten, Zeeuw Automotiv Rotterdam. Vraag naar Ronald
Power to the beat.
Na 20 km is dat nog erg beperkt. Alles is nieuw en redelijk intuïtief, maar het vraagt wel even tijd om te weten wat waar zit en wat het doet. Ik ben zeker een kwartier bezig geweest om mijn 'thuislocatie' op mijn eigen adres te krijgen, in de navigatie. Tijdens de uitleg had ik ergens op gedrukt en stond hij op het adres van de garage. Een paar dagen 'spelen' en het komt goed. Morgen weer wat rijden en dit weekend kijken hoe het laden gaat. Dat vind ik best spannend. Ook moet ik zoeken hoe ik kan voorkomen dat de auto zelf vertraagt als hij een snelheidsbord ziet. De ACC stond op 100 kennelijk ergens een bord van 80 en ging vanzelf naar 80. Dit is een probleem in Frankrijk waar borden in de rijrichting staan die een maximale snelheid voor de volgende afrit aangeven. Mijn Nissan gaf wel een alarm en gaf een melding om dit manueel aan te passen in de ACC, maar qua snelheid bleef alles gelijk als ik niets deed. Maar er zal wel ergens een setting zijn in één van de menu's
[ Voor 29% gewijzigd door Ies Korpershoek op 13-05-2026 22:14 ]
Traag laden al uitgezet in de auto? Anders heb je maar 1 fase ipv 3.Ies Korpershoek schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:42:
[...]
Na 20 km is dat nog erg beperkt. Alles is nieuw en redelijk intuïtief, maar het vraagt wel even om te weten wat waar zit en wat het doet. Ik ben zeker een kwartier bezig geweest om mijn 'thuislocatie' op mijn eigen adres te krijgen, in de navigatie. Tijdens de uitleg had ik ergens op gedrukt en stond hij op het adres van de garage. Een paar dagen 'spelen' en het komt goed. Morgen weer wat rijden en dit weekend kijken hoe het laden gaat. Dat vind ik best spannend.
Geen ideeBschnitz schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:53:
[...]
Traag laden al uitgezet in de auto? Anders heb je maar 1 fase ipv 3.
Yes ergens in het laadcentrum in de auto zelf. Begreep de eerste dag niet hoezo ik geen 11kW kreeg, yea alleen AC.Ies Korpershoek schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:59:
[...]
Geen idee![]()
Morgen maar eens zoeken waar ik dat kan vinden? Ik neem aan dat het alleen voor AC-laden is. Inderdaad, mijn Peblar Business-lader is 3-fasig, dus wel belangrijk.
Ik heb Pirelli Cinturato All Season SF3, geschikt voor Duitsland (af en toe familie bezoek). Gebruik auto alleen privé, dus vond ik jaarlijkse bandenwissel niet nodig. Bij dikke laag sneeuw blijf ik binnen.Mkuijlaars schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:16:
Goede avond welke banden hebben jullie. Ik heb er nu een spijker in zitten. De assistentie komt zo. Maar voel de bui al hangen. Dus ben even aan het kijken welke banden goed zijn voor deze auto
Klopt. Heb hier al een post over gemaakt.Hakkie schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:40:
Vanmiddag op de A6 overvallen door 'n fikse hagelbui. Klima totaal van slag. Die kreeg in de Auto stand de ramen niet schoon. Bijna het tegendeel...Na handmatig ingrijpen trok de condens redelijk vlot weg. En dat was niet met de knop 'Max op de voorruit', maar A/C aan, recirculatie uit (niet Auto), luchtuitvoer naar voorruit en fan op standje 3/4. Ook dit deed mijn Hyundai Bayon prima zelf. Lijkt, net als met ADAS, dat Europese finetuning beter kan. Soortgelijke situatie trad trouwens ook op bij het instappen van 3 wat nat geregende passagiers.
Beste stand lijkt, alle 4 dingen links onder aan zodat alles open/aan is, dan keuze airco of verwarmen afhankelijk van temp met 3 of 4 qua snelheid.
De opties max en snel instellingen doen een reset, dus niet gebruiken. Anders kan je alles weer opnieuw instellen.
Dan draai ik verder op 20/21c op dit moment. In de winter heel soms 22/23c als het echt koud was.
Gebruik je de app, zelfde verhaal. Alleen deze instellingen en airco aan of uit. Niet de snelfunctie gebruiken maar de handmatig instellingen dus.
Stuur en Wiel verwarmen etc. kan wel, maar zodra je ook maar iets van die lucht functies gebruikt stelt die alles anders in, het zijn profielen en meer niet.
Bedankt, gevonden staat op OFFBschnitz schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:26:
[...]
Yes ergens in het laadcentrum in de auto zelf. Begreep de eerste dag niet hoezo ik geen 11kW kreeg, yea alleen AC.
Op de 4G knop drukken... Dan wifi aanzetten en connect met je hotspot of thuis wifi.derooke schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:44:
Ik vind maar niet hoe ik de wifi kan verbinden met de wagen (met het ook op updates in de toekomst). Ik heb gelezen en gezocht dat deze alleen maar 4g heeft. Maar ik zag een paar posts terug dat er via wifi werd verbonden. Kan er mij iemand zeggen of er wifi is (om via je thuis dingen(updates )te downloaden enz)
Dat is wel een dingetje. Ik heb keurig mijn LP gekoppeld aan mijn AP met een speciale IP range voor de LP omdat deze 192.168.1.0 niet accepteerd. Het AP is 2 meter van de auto. Maar als ik geparkeerd sta op mijn oprit, maakt hij geen verbinding. Dan moet ik eerst naar wifi. Hij vindt dan geen netwerken, wieltje blijft draaien. Dan WIFI uitzetten en weer aan en direct verschijnen alle wifi stations uit de omgeving, ook mijn LPM AP. Dan die kiezen en hij maakt verbinding. Niet helemaal zoals het hoort, neem ik aan. Eenmaal verbonden moet hij zelf automatisch weer verbinding maken als hij binnen bereik van het AP is.Bschnitz schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:47:
[...]
Op de 4G knop drukken... Dan wifi aanzetten en connect met je hotspot of thuis wifi.
Toevallig WPA3 ipv WPA2?Ies Korpershoek schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:06:
[...]
Dat is wel een dingetje. Ik heb keurig mijn LP gekoppeld aan mijn AP met een speciale IP range voor de LP omdat deze 192.168.1.0 niet accepteerd. Het AP is 2 meter van de auto. Maar als ik geparkeerd sta op mijn oprit, maakt hij geen verbinding. Dan moet ik eerst naar wifi. Hij vindt dan geen netwerken, wieltje blijft draaien. Dan WIFI uitzetten en weer aan en direct verschijnen alle wifi stations uit de omgeving, ook mijn LPM AP. Dan die kiezen en hij maakt verbinding. Niet helemaal zoals het hoort, neem ik aan. Eenmaal verbonden moet hij zelf automatisch weer verbinding maken als hij binnen bereik van het AP is.
Zijn heel veel dingen die daar nog issues mee hebben.
Ik gebruik alleen een hotspot als ik wifi nodig heb voor de update.... dus heb hem niet heel de tijd aan.
Meldingen krijg je trouwens wel via 4G, pas dan heb je wifi nodig eigenlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Bschnitz op 15-05-2026 12:16 ]
Hij staat nu, voor dit netwerk, op wpa2 + wpa3. Hij maakt na wat ik heb geschreven zonder problemen verbinding en dan werkt het zolang ik in de auto ben.Bschnitz schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:14:
[...]
Toevallig WPA3 ipv WPA2?
Zijn heel veel dingen die daar nog issues mee hebben.
Ik gebruik alleen een hotspot als ik wifi nodig heb voor de update.... dus heb hem niet heel de tijd aan.
Meldingen krijg je trouwens wel via 4G, pas dan heb je wifi nodig eigenlijk.
Ja dat klopt, de auto gaat weer op 4G als je uitstapt.Ies Korpershoek schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:30:
[...]
Hij staat nu, voor dit netwerk, op wpa2 + wpa3. Hij maakt na wat ik heb geschreven zonder problemen verbinding en dan werkt het zolang ik in de auto ben.
De wifi is echt alleen bedoeld om mee te updaten.
Maar jij hebt helemaal geen connectie met de auto in de app op 4G, moet ik het zo begrijpen?
Snap niet echt wat het probleem is...
Nee dat heb je fout. Alles werkt, alleen is de wifi-verbinding niet goed als ik thuis kom. Maar ik begrijp van jou dat dit normaal is. In de garage bleef jij gewoon verbonden en konden we kaarten voor navi enz. gewoon downloaden zelf na uitstappen en afsluiten en weer openen. 4G werkt dus geen probleemBschnitz schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:17:
[...]
Ja dat klopt, de auto gaat weer op 4G als je uitstapt.
De wifi is echt alleen bedoeld om mee te updaten.
Maar jij hebt helemaal geen connectie met de auto in de app op 4G, moet ik het zo begrijpen?
Snap niet echt wat het probleem is...
Wellicht omdat je nog in de buurt was van de auto bij de dealer, normaal gaat die uit, maar ik woon ver af van mijn auto, dus staat de wifi altijd uit.Ies Korpershoek schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:54:
[...]
Nee dat heb je fout. Alles werkt, alleen is de wifi-verbinding niet goed als ik thuis kom. Maar ik begrijp van jou dat dit normaal is. In de garage bleef jij gewoon verbonden en konden we kaarten voor navi enz. gewoon downloaden zelf na uitstappen en afsluiten en weer openen. 4G werkt dus geen probleem
Dus ja dat is inderdaad normaal als je dat bedoeld.
Maar je hoeft jezelf niet druk te maken om data gebruik op de 4G, dat is gewoon tot nu toe gratis en onbeperkt. Dus tenzij de mappen alleen via wifi te downloaden zijn, zou ik dat lekker via 4G doen.
Gebruik wifi echt nooit.Ies Korpershoek schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:54:
[...]
Nee dat heb je fout. Alles werkt, alleen is de wifi-verbinding niet goed als ik thuis kom. Maar ik begrijp van jou dat dit normaal is. In de garage bleef jij gewoon verbonden en konden we kaarten voor navi enz. gewoon downloaden zelf na uitstappen en afsluiten en weer openen. 4G werkt dus geen probleem
Vandaag heeft de auto bij de dealer gestaan voor de problemen met het ontgrendelen van de auto door middel van het knopje in de voorportier. Leapmotor gaat een nieuwe handgreep toesturen. Mensen die hier dus ook last van hebben is het misschien slim ff langs de dealer te gaan, ook al gebruik je die niet.Mkuijlaars schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:38:
[...]
Hier ook nog steeds. Dealer zou een oplossing van LM hebben gehad. Over paar weken naar de dealer… ik ben benieuwd
Ik heb het intern adres van mijn netwerk aangepast naar 192.168.10.x en daarna werkt het naar behorenIes Korpershoek schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:06:
[...]
Dat is wel een dingetje. Ik heb keurig mijn LP gekoppeld aan mijn AP met een speciale IP range voor de LP omdat deze 192.168.1.0 niet accepteerd. Het AP is 2 meter van de auto. Maar als ik geparkeerd sta op mijn oprit, maakt hij geen verbinding. Dan moet ik eerst naar wifi. Hij vindt dan geen netwerken, wieltje blijft draaien. Dan WIFI uitzetten en weer aan en direct verschijnen alle wifi stations uit de omgeving, ook mijn LPM AP. Dan die kiezen en hij maakt verbinding. Niet helemaal zoals het hoort, neem ik aan. Eenmaal verbonden moet hij zelf automatisch weer verbinding maken als hij binnen bereik van het AP is.
Ik heb het op 192.168.179.x staan. Alles werkt, maar als ik weg ga en terugkom, maakt de auto niet zelf opnieuw verbinding. Zoals ik hierboven heb beschreven. Maar ik snap van een andere reactie dat dit normaal is. Even los van of ik wifi zou willen gebruiken. Elk normaal wifi-apparaat hoort automatisch opnieuw verbinding te maken met het laatst ingestelde AP als het weer binnenbereik komt. Ik dacht: indien er ooit een update beschikbaar komt, prevaleert de auto-wifi boven 4G en wordt dan wifi voor download gebruikt.Mkuijlaars schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:13:
[...]
Ik heb het intern adres van mijn netwerk aangepast naar 192.168.10.x en daarna werkt het naar behoren
[ Voor 3% gewijzigd door Ies Korpershoek op 15-05-2026 20:28 ]
Je kan geen updates via 4G doen, dat is dus geblokkeerd en moet via de Wifi, je krijgt alleen een melding dat updates klaar staan en dat je op wifi moet. Vraag me niet hoezo, want je kan wel 8 uur YouTube kijken xD.Ies Korpershoek schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:25:
[...]
Ik heb het op 192.168.179.x staan. Alles werkt, maar als ik weg ga en terugkom, maakt de auto niet zelf opnieuw verbinding. Zoals ik hierboven heb beschreven. Maar ik snap van een andere reactie dat dit normaal is. Even los van of ik wifi zou willen gebruiken. Elk normaal wifi-apparaat hoort automatisch opnieuw verbinding te maken met het laatst ingestelde AP als het weer binnenbereik komt. Ik dacht: indien er ooit een update beschikbaar komt, prevaleert de auto-wifi boven 4G en wordt dan wifi voor download gebruikt.
Beetje rare titel van stuk. "deze irritaties en plusunten zullen software-updates nooit veranderen". Dat eerste snap ik, maar waarom zou je pluspunten willen veranderen. Of moet dat 'verbeteren' zijn. Ik ga geen jaarabonnement aan om het te kunnen lezen. Komt vast wel ergens een keer bovendrijven. Wel fijn dat de B10 zoveel Premium aandacht krijgt van Autovisie. Wie weet stimuleert het Leapmotor om daadwerkelijk verbeteringen aan te brengen in de software.Kixpo schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:07:
Helaas achter paywall, maar de titel suggereert niet het beste: https://www.autovisie.nl/test/duurtest-leapmotor-b10-deze-irritaties-zullen-software-updates-nooit-verhelpen/
Voor ons, stellantis. In China leapmotor zelf.Hakkie schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 22:46:
[...]
Beetje rare titel van stuk. "deze irritaties en plusunten zullen software-updates nooit veranderen". Dat eerste snap ik, maar waarom zou je pluspunten willen veranderen. Of moet dat 'verbeteren' zijn. Ik ga geen jaarabonnement aan om het te kunnen lezen. Komt vast wel ergens een keer bovendrijven. Wel fijn dat de B10 zoveel Premium aandacht krijgt van Autovisie. Wie weet stimuleert het Leapmotor om daadwerkelijk verbeteringen aan te brengen in de software.
En wat als je de acc opschroeft naar 150?Veendammer schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:35:
Gisteren naar Duitsland geweest en wat harder gereden, nog niet max snelheid. Toen ik de ACC en LCC op de autobahn ingesteld had op 123 km en via het pedaal bijgaf tot 150 begon hij aardig te schokken, ook bij het af laten zakken naar de ingestelde snelheid. Dat doet hij ook bij bv 100 km en gas bijgeven naar 120, 130 maar gisteren ging het toch wel vrij heftig rond 150. Het is net alsof de ACC perse wil afremmen naar de ingestelde snelheid. Dat gaat soms licht tot heftiger merkbaar. Meer mensen last van?
Dat klopt, op one pedal meer dan op handmatig minimale rem stand omdat one pedal op zijn max staat qua rem, kan je ook niet aanpassen.Veendammer schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:35:
Gisteren naar Duitsland geweest en wat harder gereden, nog niet max snelheid. Toen ik de ACC en LCC op de autobahn ingesteld had op 123 km en via het pedaal bijgaf tot 150 begon hij aardig te schokken, ook bij het af laten zakken naar de ingestelde snelheid. Dat doet hij ook bij bv 100 km en gas bijgeven naar 120, 130 maar gisteren ging het toch wel vrij heftig rond 150. Het is net alsof de ACC perse wil afremmen naar de ingestelde snelheid. Dat gaat soms licht tot heftiger merkbaar. Meer mensen last van?
Dus tenzij je zelf rustig terug gaat, gaat hij hard remmen. Exact zoals je zegt.
Bij inhalen op hogere snelheid dan ingesteld voelt het inderdaad alsof de auto inhoudt en langzamer wil.Veendammer schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:35:
Bschnitz schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 22:54:
[...]
Voor ons, stellantis. In China leapmotor zelf.
Stellantis beheert en ontwikkelt in Europa de Leapmotor software, 'los' van China?
Nee, ze beheren het niet "los" maar geven wel door hoe of wat.
Bedoel meer in de zin van, dat wij niets kunnen doorgeven rechtstreeks aan Leapmotor.
Er is wel een forum met een lijst, waar ze zeggen dat de devs meelezen, maar ik heb hier mijn twijfels over.
Ik kijk ook af en toe hier:Iemand nog meer interessante, nuttige links?Bschnitz schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:39:
[...]
Nee, ze beheren het niet "los" maar geven wel door hoe of wat.
Bedoel meer in de zin van, dat wij niets kunnen doorgeven rechtstreeks aan Leapmotor.
Er is wel een forum met een lijst, waar ze zeggen dat de devs meelezen, maar ik heb hier mijn twijfels over.
Zojuist gelezen en het gaat hoofdzakelijk om hardware zaken die ze ervaren bij hun duurtest van de B10, een tussenverslag:Kixpo schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:07:
Helaas achter paywall, maar de titel suggereert niet het beste: https://www.autovisie.nl/test/duurtest-leapmotor-b10-deze-irritaties-zullen-software-updates-nooit-verhelpen/
- Bij hogere snelheid helt de carrosserie nadrukelijk over en blijkt de demping te zacht
- Met passagiers en bagage achterin krijgt de achteras het merkbaar zwaar te verduren
- Op oneffenheden op de snelweg blijft hij nadeinen, alsof de dempers hunb beste tijd al gehad hebben
Naar hun mening had de auto iets steviger afgesteld moeten worden. De B10 heeft met McPherson veerpoten voor en een multilink achteras in elk geval de juiste hardware.
- Ook de besturing is te licht en mist gevoel en precisie.
- En een bovengemiddelde windgevoeligheid
Ze stellen dat geen van deze punten onoverkomelijk is maar je hebt er wel mee te dealen.
Ik zie erg veel berichten over de V2L bug maar geen over het gebruik van de V2L in de praktijk.
Zijn er mensen die V2L gebruiken en wat is de ervaring.
Welke adapter wordt gebruikt/
Kun je er een vakantie huisje op laten draaien (ijkast, licht, TV af en toe een waterkoker of magnetron)
Kun je de normale laadkabel als verlengsnoer gebruiken naar de V2L adapter toe, zodat die niet in de regen zit.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.
Heb die van mij nog niet gebruikt, maar wel 1 aangeschaft. Maar je laadkabel als verlengkabel gebruiken is sowieso niet mogelijk. Een type 2 kabel heeft 2 verschillende formaat stekkers. Dus dat gaat niet passen. De B10 ondersteunt een kleine 16A als vermogen. Dus reken maar uit wat je er op kan aansluiten.Kalkar schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:56:
Iemand B10 V2L ervaringen?
Ik zie erg veel berichten over de V2L bug maar geen over het gebruik van de V2L in de praktijk.
Zijn er mensen die V2L gebruiken en wat is de ervaring.
Welke adapter wordt gebruikt/
Kun je er een vakantie huisje op laten draaien (ijkast, licht, TV af en toe een waterkoker of magnetron)
Kun je de normale laadkabel als verlengsnoer gebruiken naar de V2L adapter toe, zodat die niet in de regen zit.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.
Signature van nature
BedanktBschnitz schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:47:
[...]
Op de 4G knop drukken... Dan wifi aanzetten en connect met je hotspot of thuis wifi.
is dat bij de b10 misschien ook of alleen acc of zelf rijden
Alleen ACC, de C10 schijnt dit wel te hebben.riessie schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:31:
ik lees dat er een paar ongemakken zijn met de acc, dat had ik bij mijn huidige auto ook totdat ik er bij toeval achter kwam dat als je de knop een paar tellen ingedrukt houd hij op normale cruise control kwam.
is dat bij de b10 misschien ook of alleen acc of zelf rijden
Ik heb eens gekeken naar de verschillende links die u hebt gegeven. Als ik die forums lees, of toch een deel daarvan krijg ik al schrik wanneer wij onze B10 zullen ontvangen. Ik vraag me af of jullie huidige bezitters ook zoveel problemen hebben. Van uitvallende instellingen tijdens het rijden tot onverwachte stuurcorrecties enzovoort enzoverder.Hakkie schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:45:
[...]
Ik kijk ook af en toe hier:Iemand nog meer interessante, nuttige links?
Vergeet niet dat mensen die minder tevreden meer geneigd zijn dat te melden dan zij die tevreden zijn. Ik heb afgelopen weekend ruim 1000km gereden in met name Duitsland (autobahn en Harz) en heb erg van de auto genoten. Het rijgedrag waar Autovisie opmerkingen over maakt zijn wat mij betreft ook persoonlijke voorkeuren van berijders. En ja, er zijn wat zaken die verbeterd kunnen worden, maar bij mij (en ook mijn vrouw) overheerst zeer duidelijk het rijplezier.oelewiedoederke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:13:
[...]
Ik heb eens gekeken naar de verschillende links die u hebt gegeven. Als ik die forums lees, of toch een deel daarvan krijg ik al schrik wanneer wij onze B10 zullen ontvangen. Ik vraag me af of jullie huidige bezitters ook zoveel problemen hebben. Van uitvallende instellingen tijdens het rijden tot onverwachte stuurcorrecties enzovoort enzoverder.
Ik heb inmiddels meer dan 10k kilometers gereden waarvan ook een lange rit naar zuid Duitsland. Tot op heden geen issues. Een heerlijke autooelewiedoederke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:13:
[...]
Ik heb eens gekeken naar de verschillende links die u hebt gegeven. Als ik die forums lees, of toch een deel daarvan krijg ik al schrik wanneer wij onze B10 zullen ontvangen. Ik vraag me af of jullie huidige bezitters ook zoveel problemen hebben. Van uitvallende instellingen tijdens het rijden tot onverwachte stuurcorrecties enzovoort enzoverder.
Elke auto heeft wat en je moet wennen. Maar geloof mij, in deze prijsklasse vindt je niets beters.oelewiedoederke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:13:
[...]
Het is voornamelijk wennen hoe de auto werkt, zoals met elk nieuw auto. Mensen zijn dingen gewend en denken, huh maar dat is anders en ik doe het al 20 jaar zo!
Tuurlijk kan er altijd wat beter, maar mensen overdrijven soms ook.
Ja tuurlijk als de lijnen niet goed zijn en je rijd op grijpt die in... Duh. Kan dat wat minder, ja. Maar het is niet zo dat het dagelijks storend is.
Er zijn hier meer mensen zoals mij die al 10K erop hebben en wij zouden de auto niet willen inruilen.
Dat gezeur over dat die niet sportief is en te relaxed, het is een familie SUV, kom op man, doe normaal. Dat is sowieso een voorkeur...
Ja hij is wat zacht afgesteld, maar ipv 2.3 zoals de Chinezen willen in de banden, doe eens 2.5 voor en 2.6 achter. Dan rijd die al veel strakker en sowieso meer sportief.
Het staat iedereen vrij om 10K meer uit te geven en voor een kia3/4 te gaan, veel plezier ermee, ik hou liever de 10K
Dat heeft de Lane Assist altijd en is merkonafhankelijk, dat is niet gemaakt voor Nederlandse wegen met strepen voor een fietspad midden op de rijbaanoelewiedoederke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:13:
[...] tot onverwachte stuurcorrecties enzovoort enzoverder.
Spitsstroken snapt die ook niet. Gewoon handen aan het stuur houden en tegenhouden en klaar.hjs schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:00:
[...]
Dat heeft de Lane Assist altijd en is merkonafhankelijk, dat is niet gemaakt voor Nederlandse wegen met strepen voor een fietspad midden op de rijbaan
Gewoon uitzetten en zelf sturenhjs schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:00:
[...]
Dat heeft de Lane Assist altijd en is merkonafhankelijk, dat is niet gemaakt voor Nederlandse wegen met strepen voor een fietspad midden op de rijbaan
Het is gewoon een fijne auto om in te rijden, zou hem zo weer kopen. Een stuk fijner rijgedrag dan mijn vorige Hyundai Kona van 2023 die een hoog irritant piepgedrag had, deze auto signaleert veel vriendelijker en je kan de meldingen met 2 klikjes op het stuur uitzetten ook onder het rijden. De auto is jong, krapjes aan een jaar op de markt of korter, en een aantal zaken worden wel opgelost met firmware updates.oelewiedoederke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:52:
Oef, nu ben ik toch al wat gerustgesteld. Bedankt iedereen en nog veel plezier met de B10.
[ Voor 98% gewijzigd door Ronald.K op 19-05-2026 09:53 ]
Ik hoor jullie ervaringen graag!
Nou ja ik rij behoorlijk veel snelweg. Als echt hard waait dan kun je dat als wat storend ervaren. Maar goed het is ook geen gestroomlijnd sportmodel.satpat schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:35:
Hi, ik heb er hier zoveel mogelijk over gelezen maar mijn grootste zorg is de windgevoeligheid. Hoe ervaren de mensen die hem al langer hebben dat? In de stad geen probleem natuurlijk maar gaat me vooral over snelweg gedrag. Is het echt storend of wordt er meer van gemaakt dan er daadwerkelijk aan de hand is?
Ik rij veel A15 en behalve wat extra gebruik is het goed te doen. Storend wordt het pas boven de 136kmh. Als je netjes 106 doet weinig aan de hand.satpat schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:35:
Hi, ik heb er hier zoveel mogelijk over gelezen maar mijn grootste zorg is de windgevoeligheid. Hoe ervaren de mensen die hem al langer hebben dat? In de stad geen probleem natuurlijk maar gaat me vooral over snelweg gedrag. Is het echt storend of wordt er meer van gemaakt dan er daadwerkelijk aan de hand is?
Dus echt iets aan de hand, niet echt. Voelt voor mij hetzelfde als elke andere niet vierkante auto.
± 3.000km op de teller nu van m'n B10 en ik hoor inderdaad op de snelweg wel wat ruis, maar in vergelijking met mijn voorgaande auto (Opel Corsa benzine van 10jr oud) is het alsnog een wereld van verschil en ervaar ik het totaal niet als storend.satpat schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:35:
Ik heb dus geen geschiedenis van rijden in andere EV's waarmee ik kan vergelijken.
Iemand hier ook last van?
ik kan pas 7 juli bij de dealer terecht dan gaan ze kijken en ik vermoed een vervolg afspraak maken.
Zie pagina 71 van de handleiding.TeQ99 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:58:
Het zonnescherm van het dak sluit in eens niet meer volledig er blijf een grote kier open.
Iemand hier ook last van?
ik kan pas 7 juli bij de dealer terecht dan gaan ze kijken en ik vermoed een vervolg afspraak maken.
Kleine 3000km op de teller. Ben het eens met wat er al is gezegd. Het is een hoog model auto met tamelijk rechte zijkanten. Die zijn windgevoeliger dan lagere/kleinere auto's. Het gewicht heeft ie dan weer mee en zwaartepunt ligt laag vanwege de accu in de bodem. Bestuurbaarheid is geen probleem bij wind, maar je merkt het wel. Bij wind (vanaf kracht 4-5) schuin van voren (zowel van inks als rechts) vind ik het windgeruis best wel toenemen naarmate de rijsnelheid hoger wordt. Als ik eerlijk ben vind ik dat wel afbreuk doen aan het comfort. Wat de oorzaak is weet ik niet. Vorm van carrosserie, spiegels, de ruimte onder de (niet geïsoleerde) frunk? Zag op AliExpress rubberen strips voor tussen de deuren, maar of die helpen...satpat schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:35:
Ik heb die strips, helpen wel iets qua geluid ja.Hakkie schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:15:
[...]
Kleine 3000km op de teller. Ben het eens met wat er al is gezegd. Het is een hoog model auto met tamelijk rechte zijkanten. Die zijn windgevoeliger dan lagere/kleinere auto's. Het gewicht heeft ie dan weer mee en zwaartepunt ligt laag vanwege de accu in de bodem. Bestuurbaarheid is geen probleem bij wind, maar je merkt het wel. Bij wind (vanaf kracht 4-5) schuin van voren (zowel van inks als rechts) vind ik het windgeruis best wel toenemen naarmate de rijsnelheid hoger wordt. Als ik eerlijk ben vind ik dat wel afbreuk doen aan het comfort. Wat de oorzaak is weet ik niet. Vorm van carrosserie, spiegels, de ruimte onder de (niet geïsoleerde) frunk? Zag op AliExpress rubberen strips voor tussen de deuren, maar of die helpen...
Stuur heeft geen autocorrectie naar het midden 😅.Ies Korpershoek schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:12:
Ervaring eerste 200 km. De auto rijdt zalig, maar ik moet nog de goede instellingen vinden voor ADAS. Wat mij opvalt, en misschien ben ik een zeur. Als je rechtuit rijdt, staat het stuur niet horizontaal maar een fractie naar links. Zijn er meer die dit hebben? Ik kan er prima mee leven, maar ik was benieuwd.
Ik had het niet door tot iemand het hier had gezegd haha.
Ja, de mijne staat ook net even uit het lood. Maar niet storend genoeg om er iets aan te laten doen. Ik zal het wel melden als ik ooit banden moet vervangenIes Korpershoek schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:12:
Ervaring eerste 200 km. De auto rijdt zalig, maar ik moet nog de goede instellingen vinden voor ADAS. Wat mij opvalt, en misschien ben ik een zeur. Als je rechtuit rijdt, staat het stuur niet horizontaal maar een fractie naar links. Zijn er meer die dit hebben? Ik kan er prima mee leven, maar ik was benieuwd.
je kunt er beter vredesteins op leggen in plaats van op die chinese banden blijven rijdenGitarist schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:32:
[...]
Ja, de mijne staat ook net even uit het lood. Maar niet storend genoeg om er iets aan te laten doen. Ik zal het wel melden als ik ooit banden moet vervangen
Er liggen Pirelli All Seasons SF3 op. Verplicht in veel buurlanden van 1/11 tot 31/3. Zomerbanden waren geen optie aangezien ik frequent , in de periode, in die landen onderweg ben.boyette schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:37:
[...]
je kunt er beter vredesteins op leggen in plaats van op die chinese banden blijven rijden
dat zijn chinese pirellis he niet die uit roemenieIes Korpershoek schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:00:
[...]
Er liggen Pirelli All Seasons op. Verplicht in veel buurlanden van 1/11 tot 1/3. Zomerbanden waren geen optie aangezien ik frequent , in de periode, in die landen onderweg ben.
De Pirelli Cinturato All Season SF3 wordt voornamelijk geproduceerd in de Europese fabrieken van Pirelli. De productie van deze premium vierseizoenenband vindt met name plaats in fabrieken in Italië, Roemenië en Turkijeboyette schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:02:
[...]
dat zijn chinese pirellis he niet die uit roemenie
Nee helaas. Alleen V2LErik1805 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:14:
Ondersteunt Leapmotor ook vehicle-to-grid ?
Staat hier ook duidelijk uitgelegdErik1805 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:14:
Ondersteunt Leapmotor ook vehicle-to-grid ?
nieuws: Renault brengt als eerste autofabrikant v2g voor thuisgebruik uit in ...
Ik heb al Continentalsboyette schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:37:
[...]
je kunt er beter vredesteins op leggen in plaats van op die chinese banden blijven rijden
[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 20-05-2026 03:05 ]
Qua modellen: 3x Life Pro, 0x Life ProMax en 133x Design ProMax. Niet geheel onverwacht dat Life ProMax niet zo interessant is, voor een geringe meerprijs heb je meer features. Er moeten er nog 71 op naam gezet worden.
Qua kleuren zijn Grijs, zwart en paars zijn het meest populair deze maand, daarna blauw en wit. Dat is opzich wel opvallend, want van het geheel is de kleurvolgorde grijs, zwart, blauw, paars, wit. Flinke vracht paarse erbij dus deze maand.
Had ik al gedaan. Helaas zelfde resultaat.
Tijdens de calibratie gaat die wel volledig dicht. Maar als ik daarna het scherm dichtdoen is er weer een kier....
[ Voor 17% gewijzigd door TeQ99 op 20-05-2026 13:29 ]
Nog onderscheid in zilver en grijs?Sypher schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:40:
Mei is een goeie maand voor Leapmotor B10 in Nederland.. In mei zijn er (tot nu toe) 139 B10's binnengekomen. Vorige piek-maand was februari (116 stuks).
Qua modellen: 3x Life Pro, 0x Life ProMax en 133x Design ProMax. Niet geheel onverwacht dat Life ProMax niet zo interessant is, voor een geringe meerprijs heb je meer features. Er moeten er nog 71 op naam gezet worden.
Qua kleuren zijn Grijs, zwart en paars zijn het meest populair deze maand, daarna blauw en wit. Dat is opzich wel opvallend, want van het geheel is de kleurvolgorde grijs, zwart, blauw, paars, wit. Flinke vracht paarse erbij dus deze maand.
De RDW kent zilver niet als hoofdkleur, dat valt onder grijs. Helaas kan je dus niet specifiek opmaken hoeveel van de 256 grijze B10's in Nederland eigenlijk zilver zijn.
Balen. Vreemd dat hij dan wel sluit. Ben benieuwd waar het aan ligt. Succes.TeQ99 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:45:
[...]
Had ik al gedaan. Helaas zelfde resultaat.
Tijdens de calibratie gaat die wel volledig dicht. Maar als ik daarna het scherm dichtdoen is er weer een kier....
Ik heb het niet kunnen vinden maar werkt automatisch primaIes Korpershoek schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:30:
Beste allemaal, de B10 heeft, zoals ik heb gelezen, een aantal automatische acties, zoals spiegel verwarmen bij regen, verwarmen als het koud is en omgekeerd koelen als het warm is. Kan je ergens vinden wat, wanneer, onder welke conditie en zijn de parameters zelf in te stellen?
Ik denk verborgen in de losse app voor automatiserings acties wellicht?Erik1805 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:37:
[...]
Ik heb het niet kunnen vinden maar werkt automatisch prima