Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Aan de andere kant belast je de batterij minder zoals het nu werkt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren, 7-4-2026 48,2kWh Balans Energie

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:27
Ik ga zelf echt geen firmware update uitvoeren zonder overleg vanuit Don. De firmware die 16 kW beschikbaar maakt was een paar weken ook nog niet publiekelijk beschikbaar volgens Don.

Echt heel veel nut gaat het ook niet hebben, meeste teruglevering is toch niet in de ochtend en vroege middag en in de namiddag is de accu alleen maar eerder leeg, terwijl ik het juist fijn vind om af en toe de auto nog te laden met hetgeen wat in de accu zit. Heb ook maar 48 kwh accu, voor de mensen een grote accu en veel PV heeft het misschien wat voordeel.

Edit: vandaag zou het maar bij 1 activatie rond half 12 wat extra hebben opgeleverd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4JxrJK9RBiJ9dE0NKz9r6JRGbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTAzQ7ibR7Zlutcdgcvg6TFS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door jeeedeee op 02-05-2026 19:05 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

jeeedeee schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:01:
[...]

Ik ga zelf echt geen firmware update uitvoeren zonder overleg vanuit Don. De firmware die 16 kW beschikbaar maakt was een paar weken ook nog niet publiekelijk beschikbaar volgens Don.

Echt heel veel nut gaat het ook niet hebben, meeste teruglevering is toch niet in de ochtend en vroege middag en in de namiddag is de accu alleen maar eerder leeg, terwijl ik het juist fijn vind om af en toe de auto nog te laden met hetgeen wat in de accu zit. Heb ook maar 48 kwh accu, voor de mensen een grote accu en veel PV heeft het misschien wat voordeel.

Edit: vandaag zou het maar bij 1 activatie rond half 12 wat extra hebben opgeleverd [Afbeelding]
Ik ga t ook niet zomaar zelf doen. Vandaag had t bij mij nut bij 4 activaties.

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:23
Speedy-Andre schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:54:
Aan de andere kant belast je de batterij minder zoals het nu werkt.
Och, dat is het minste issue met 50kwh. Ik zou me eerder druk maken om de bedrading. Nu wordt die hier toch al behoorlijk heet.

[ Voor 7% gewijzigd door scoobs op 02-05-2026 20:23 ]

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:27
Get!em schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 20:06:
[...]

Ik ga t ook niet zomaar zelf doen. Vandaag had t bij mij nut bij 4 activaties.
Dat is wel vrij veel, had je toen ook nog geen dalende SoC dan? Want dan heeft het niet echt nut in mijn ogen (tenzij de sell prijs extreem hoog is)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:46
@Speedy-Andre de off-grid config die balans als optie doet hangt het hele huis aan load, met een chinesium ats in manual als bypass van de Deye.

Maar ook in die situatie is onder belasting schakelen zoals ik het begrepen heb niet-zwevende-nul-veilig.

Ik zie liever niet het hele huis permanent aan load… maar dat is denk bijzaak… de vraag is gewoon of er ATS bestaan die een niet een half duizend kosten en nul-veilig zijn (0-trailing 0-leading schakelen dus.)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste