• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 23:45
prodygee schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:00:
[...]

Ik heb dus heeel lang zitten wikken en wegen. Toch maar voor de normale Pro gegaan, veilige keus. Ik heb volgens mij middel tot grote handen, maar was bang dat hij met hoesje too much zou worden.
We shall see!
Ja precies dat. Ik ben een beetje bang dat een XL in het begin leuk is, maar dan toch op den duur onpraktisch wordt. Ik gebruikte mijn pixel 9 Pro zonder case, met dbrand skin en ESR magsafe sticker + moft wallet stand, die combo is echt subliem, alleen die magsafe stickers donderden er steeds af.

Ergens durf ik een XL wel aan met magsafe, maar ik kan met de 9 pro alles nét met 1 hand, ik heb middelgrote handen, niet maatje Michael Jordan, dus de Pro non XL is de veilige optie. Maar zo'n groot scherm is ook wel lekker... Keuzes keuzesss

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Iemand pro XL al via mobiel.nl binnen?
Leverdatum op site hebben ze van 28 aug aangepast naar 3 sep.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:18
H-S schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:24:
Iemand pro XL al via mobiel.nl binnen?
Leverdatum op site hebben ze van 28 aug aangepast naar 3 sep.
[Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen

Home Assistant configuratie

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:04
Fuku-San schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:36:
[...]

Ja precies dat. Ik ben een beetje bang dat een XL in het begin leuk is, maar dan toch op den duur onpraktisch wordt. Ik gebruikte mijn pixel 9 Pro zonder case, met dbrand skin en ESR magsafe sticker + moft wallet stand, die combo is echt subliem, alleen die magsafe stickers donderden er steeds af.

Ergens durf ik een XL wel aan met magsafe, maar ik kan met de 9 pro alles nét met 1 hand, ik heb middelgrote handen, niet maatje Michael Jordan, dus de Pro non XL is de veilige optie. Maar zo'n groot scherm is ook wel lekker... Keuzes keuzesss
Nooit problemen gehad met de 8 Pro en mn middelgrote handen. Het went juist snel.

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:14
outlandos schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:12:
[...]

Nooit problemen gehad met de 8 Pro en mn middelgrote handen. Het went juist snel.
Ik heb ook de 8 Pro XL en vond het grote scherm altijd fijn... maar ik heb deze keer toch voor de P10 Pro (non XL) gekozen omdat ik ietsiepietsie kleiner denk ik toch fijner vind. Ik heb ook middelgrote handen maar soms is het best lastig om zo'n grote telefoon met 1 hand te bedienen.

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:14
Lekker begonnen met een verse telefoon. Geen back ups terug gezet. Dat zal vast nog wel een beetje stoeien worden komende dagen.

Maar tot nu toe lekker "snappy" vergeleken met de reguliere Pixel 8

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:45
EvilBeegee schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:23:
[...]

Ik heb ook de 8 Pro XL en vond het grote scherm altijd fijn... maar ik heb deze keer toch voor de P10 Pro (non XL) gekozen omdat ik ietsiepietsie kleiner denk ik toch fijner vind. Ik heb ook middelgrote handen maar soms is het best lastig om zo'n grote telefoon met 1 hand te bedienen.
+1 hier.
Vanmiddag de 10 pro ontvangen, eerste indruk is goed.
De hoeveelheid scherm die je praktisch mist is niet heel groot toen ik het vanmiddag vergeleek. Instellingen zijn als het goed is een-op-een overgenomen.

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:02
EvilBeegee schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:23:
[...]

Ik twijfel ook nog hoe is de batterij ten opzichte van de 8 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond even bezig geweest met instellen van de 10 Pro, maar eigenlijk merk ik niet dat ik een nieuwe telefoon vastheb afgezien van het nieuwe Android-uiterlijk ten opzichte van de 9 Pro. Die update volgt natuurlijk nog voor de 9 Pro, maar er is heel veel identiek. Even wat gespeeld met de DPI in de ontwikkelaarsinstelling- en, want standaard vind ik alles echt veel te groot, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Morgen nog even verder met het instellen van een andere launcher en app-iconen voor alle apps, want die standaard Pixel Launcher is ook niet m'n grootste vriend. Dan nog even wat data overpompen zoals muziekbestanden en foto's, nog inloggen op een paar apps en dan is het weer verder met genieten van alles wat een Pixel te bieden heeft. Stiekem vind ik de Hazel 9 Pro denk nog mooier dan de Moonstone 10 Pro...

Vandeweek nog even een oud toestel 'inruilen', tegoed claimen bij Google en even kijken of ik nou wel of geen jaartje extra AI Ultra Silver Bizarre Pro-abo kan claimen, aangezien ik dat ook bij de 9 Pro al had geclaimd :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:47

duderuud

Sliden is koel

Mee eens. Heb hier ook de 9 Pro en nu de 10 Pro maar merk ook weinig verschil nog.

Vooral irritant dat je in 90% van alle apps weer in moet loggen :( Als ik me het goed herinner had Apple dat beter voor elkaar (meer apps gelijk ingelogd).

Net alle apps weer goed draaiend, morgen maar eens kijken naar alle instellingen.

Oh ja, een ding getest, het 100x zoomen. Bizar hoe goed die AI werkt (in vergelijking met oudere smartphones iig)!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ook altijd wel weer leuk 'je toestel eigen maken'.

Vaak kies ik voor volledig vanaf scratch te beginnen en echt alles handmatig in te stellen en regelen als ik een nieuw toestel koop. Heb er deze ronde eens voor gekozen om wat instellingen over te nemen van de 9 Pro en alle apps direct over te zetten en dergelijke. Ook wel een keer fijn eigenlijk, scheelt alvast weer twee uur in de Play Store ronddolen om alles op te zoeken en handmatig te installeren :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Fuku-San schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:36:
[...]
Ja precies dat. Ik ben een beetje bang dat een XL in het begin leuk is, maar dan toch op den duur onpraktisch wordt.
Mijn vriendin heeft een OnePlus 11 - en die meet 6,7" - maar over deze afmeting meldt zij juist dat het naar verloop van tijd wel beter went. Ook wel dat je dus Niet in 1x met je duimpje in alle hoeken kan komen, maar dat je aanwent om minder achteloos en dus gewoon met beide handjes het ding te bedienen. En misschien is dat niet eens zo heel slecht, in het kader van bewust schermgebruik. - Tenslotte moet schakelen tussen aandacht voor je apparaat of je overige omgeving, ook een bewuste handeling zijn, merken we op in dat kader. Ook vooral in relatie tot het voorbeeld naar de kinderen toe.
Mijn XL komt vandaag binnen en in ben voornemens om hem uitgebreid te reviewen, ook wat betreft de afmetingen want ik kom van een 'gewone' Pixel 6, dus die hele centimeter extra hier en daar ga ik zeker merken.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:30
Weet iemand die vanaf een P9P heeft geupgrade hoe je met je P10P de AI Premium abonnement kan activeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Glivch op 29-08-2025 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:25
Glivch schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 06:57:
Weet iemand die vanaf een P9P heeft geupgrade hoe je met je P10P de AI Premium abonnement kan activeren?
Ik heb dit gedaan door de Gemini app te openen en dan bovenaan als je veranderd van 'model', deze op Pro zetten en de rest spreekt voor zich 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
duderuud schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:29:
Mee eens. Heb hier ook de 9 Pro en nu de 10 Pro maar merk ook weinig verschil nog.

Vooral irritant dat je in 90% van alle apps weer in moet loggen :( Als ik me het goed herinner had Apple dat beter voor elkaar (meer apps gelijk ingelogd).

Net alle apps weer goed draaiend, morgen maar eens kijken naar alle instellingen.

Oh ja, een ding getest, het 100x zoomen. Bizar hoe goed die AI werkt (in vergelijking met oudere smartphones iig)!
Totaal geen issues met de apps, ben overal gewoon nog ingelogd.
Welke overzet methode heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:03
CLB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:08:
Vandeweek nog even een oud toestel 'inruilen', tegoed claimen bij Google en even kijken of ik nou wel of geen jaartje extra AI Ultra Silver Bizarre Pro-abo kan claimen, aangezien ik dat ook bij de 9 Pro al had geclaimd :)
Ik krijg het niet voor elkaar. Vorig jaar bij de 9 al geclaimd en opgezegd (terug naar basis gezet die ik daarvoor ook had). Dus een gouden tip is welkom.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Kan zijn dat ik onder een steen gelegen heb hoor, maar ik neem aan dat je ook gewoon een Nanosim in de telefoon kunt stoppen?

Omdat in de voorwaarde van de inruilactie staat dat het geldig is bij een Google Pixel 10 Pro 5G eSIM 256GB O-) :z :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
greatgonzo schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:16:
Kan zijn dat ik onder een steen gelegen heb hoor, maar ik neem aan dat je ook gewoon een Nanosim in de telefoon kunt stoppen?

Omdat in de voorwaarde van de inruilactie staat dat het geldig is bij een Google Pixel 10 Pro 5G eSIM 256GB O-) :z :$
Als ik het goed heb 1x SIM en 1x eSIM. Mijn eSIM zit in slot 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:12:
Ik krijg het niet voor elkaar. Vorig jaar bij de 9 al geclaimd en opgezegd (terug naar basis gezet die ik daarvoor ook had). Dus een gouden tip is welkom.
Dan activeer ik het wel op een ander Google-account ofzo, gekkigheid.
Ik dacht: ga weer terug naar 200GB-plan, maar dat bestaat niet meer :F

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 29-08-2025 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:03
CLB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:35:
[...]

Dan activeer ik het wel op een ander Google-account ofzo, gekkigheid.
Ik dacht: ga weer terug naar 200GB-plan, maar dat bestaat niet meer :F
zeker weten doe ik het niet maar volgens mij als je de 100gb neemt kan je upgraden naar de 200gb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 10:03
Gisterenavond ook maar de P10Pro besteld. Vanaf de Galaxy A52s waar ik vanaf kom zal het een heel verschil zijn. Morgen komt als het goed is het hoesje en de screenprotector binnen en dan kan ik aan de slag. Vorige week voor mijn vrouw een P9a besteld en dat was al een wereld van verschil.

Met inruil van de Samsung, korting, en abonnementskorting was ik nu iets meer dan 500 kwijt voor de telefoon. Goedkoper dan het kopen van een Pixel 9 (Pro).

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 17:12
CLB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:39:

Vaak kies ik voor volledig vanaf scratch te beginnen en echt alles handmatig in te stellen en regelen als ik een nieuw toestel koop. Heb er deze ronde eens voor gekozen om wat instellingen over te nemen van de 9 Pro en alle apps direct over te zetten en dergelijke. Ook wel een keer fijn eigenlijk, scheelt alvast weer twee uur in de Play Store ronddolen om alles op te zoeken en handmatig te installeren :+
De Playstore onthoudt toch alles wat je over al jr apparaten geïnstalleerd hebt (gehad)? Ik hou die lijst altijd een beetje bij. Dan is het bij eem verse install gewoon even een lijstje aanvinken en gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Microburst schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:12:
zeker weten doe ik het niet maar volgens mij als je de 100gb neemt kan je upgraden naar de 200gb 8)7
Hmm vreemd, lijkt inderdaad zo te zijn... Thanks
Huidige 2TB AI-abo loopt nog door tot half september.

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 29-08-2025 08:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 23:45
Ulysses schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 03:29:
[...]

Mijn vriendin heeft een OnePlus 11 - en die meet 6,7" - maar over deze afmeting meldt zij juist dat het naar verloop van tijd wel beter went. Ook wel dat je dus Niet in 1x met je duimpje in alle hoeken kan komen, maar dat je aanwent om minder achteloos en dus gewoon met beide handjes het ding te bedienen. En misschien is dat niet eens zo heel slecht, in het kader van bewust schermgebruik. - Tenslotte moet schakelen tussen aandacht voor je apparaat of je overige omgeving, ook een bewuste handeling zijn, merken we op in dat kader. Ook vooral in relatie tot het voorbeeld naar de kinderen toe.
Mijn XL komt vandaag binnen en in ben voornemens om hem uitgebreid te reviewen, ook wat betreft de afmetingen want ik kom van een 'gewone' Pixel 6, dus die hele centimeter extra hier en daar ga ik zeker merken.
Haha nou, ik ben gister nèt voor sluit nog even naar de mediamarkt gereden en heb mijn 9 pro even naast een xl gelegd. En toen was ik eigenlijk toch een beetje blown away door hoe fijn het extra schermoppervlak was en hoe weinig het eigenlijk scheelt in breedte.

Je voelt m al aankomen, pre order gecanceled en een 256gb porcelain XL gekocht 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Ulysses schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 03:29:
[...]

Ik snap altijd wel dat vrouwen een grotere telefoon willen. Die hebben meestal een handtas bij zich waar die in gaat. Maar ik krijg zelf echt niet meer dan een 6,3" in mijn broekzak gepropt hoor. En dan ook nog kunnen zitten/hurken zonder het gevoel te hebben dat hij breekt. Sterker nog, de jeans van de afgelopen jaren lijken een trend te hebben om de voorzakken minder diep te maken. Ik heb nu broeken waar de 6,3" al bijna uitpiept :)

Ik zit qua handgrootte bij de top 3% gok ik. Maar zelfs een 6,3" vind ik eigenlijk al te groot om fatsoenlijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 10:05

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

CLB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:39:

Het viel me al op dat bij het instellen van mijn S10 tablet een tijd geleden, dat de keuzes wat je precies wil overnemen van een oud device; veel uitgebreider zijn geworden.

Nu ben ik gewoon door alle apps gelopen en heb ik alleen aangevinkt wat ik vaak gebruik. Scheelt een hoop zooi van vroeger en geeft een opgeruimde nieuwe telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:47
Gisteren de Pixel 10 Pro Moonstone ontvangen, echt een prachtig toestel! Ik snap dat Google dit jaar weinig aan de buitenkant wilde wijzigen.

Alles overgezet vanaf mijn Pixel 8 Pro. Dat ging allemaal heel soepel, duurde kwartiertje. Veel apps moeten wel opnieuw inloggen, met name apps van grote Amerikaanse bedrijven hebben dit allemaal ondervangen op een of andere manier, en loggen automatisch in.

Formaat is beduidend meer compact dan de 8 Pro, dat maakt het een stuk handzamer, dat is fijn! Beetje dom, maar moet wel weer wennen aan minder ruimte om het scherm met het lezen van artikelen e.d. Maar ik vind dit toch echt beter. De camera doet het goed so far, maar moet ik echt nog meer gaan testen, de zoom tot 100x werkt ook beter dan gedacht.

Scherm oogt geweldig, en feller dan de 8 Pro. Maar ook dat was verder al een goed scherm, verhoudingsgewijs.

Toestel werd tijdens het installeren warm, maar sindsdien niks aan het handje.

Gemini Pro voor een jaar erbij, eens testen of deze een beetje op kan tegen ChatGPT.

De Pixel Android skin werkt soepel en fijn, de nieuwe graphics kan ik zelf goed waarderen, het heeft meer karakter en uitstraling.

Twijfel nog of ik net als op mijn oude 8 Pro, beter kan overgaan van 5G naar 4G, dat maakte bij de 8 Pro echt veel uit voor de accu. Zou dat hier ook zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:16
Ik ga van P7P naar P10P, dus een slagje kleiner.
Ik merk bij diverse jeans en mijn broeken die ik draag tijdens hikes/skien dat het grotere formaat vaak net niet of net wel past en daardoor niet lekker zit.
Dus ik kijk uit naar vanavond als ik het ophaal bij het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
MaltaSoron schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:37:

Twijfel nog of ik net als op mijn oude 8 Pro, beter kan overgaan van 5G naar 4G, dat maakte bij de 8 Pro echt veel uit voor de accu. Zou dat hier ook zo zijn?
De 8 serie had problemen met de modem. De 9 serie had dat opgelost met een ander modem. En de 10 serie heeft hetzelfde modem als de 9. Dus het zou in theorie allemaal fatsoenlijk moeten werken.

Ik vind 5G en 4G - in ieder geval waar ik woon, maar ook generiek wel - een wereld van verschil en zou nooit vrijwillig naar 4G willen. Dan in een worst case scenario maar extra laden. Maar dat zal dus waarschijnlijk niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:32
Heeft iemand hier de Pixelsnap charger? Op filmpjes van het demo-event, zag ik dat de Pixel dan aangeeft dat er een Pixelsnap charger is aangesloten dmv een animatie (zelfde als fastpair oordopjes zo te zien).

Maar heeft het verder nog extra functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
BBBrt schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:19:
[...]

Ik snap altijd wel dat vrouwen een grotere telefoon willen. Die hebben meestal een handtas bij zich waar die in gaat. Maar ik krijg zelf echt niet meer dan een 6,3" in mijn broekzak gepropt hoor. En dan ook nog kunnen zitten/hurken zonder het gevoel te hebben dat hij breekt. Sterker nog, de jeans van de afgelopen jaren lijken een trend te hebben om de voorzakken minder diep te maken. Ik heb nu broeken waar de 6,3" al bijna uitpiept :)

Ik zit qua handgrootte bij de top 3% gok ik. Maar zelfs een 6,3" vind ik eigenlijk al te groot om fatsoenlijk te bedienen.
Heb je skinny jeans? (Je weet dat dat niet meer kan he. Tenminste dat zeggen die pubers hier in huis). Ik heb o.a. PME regular en dergelijke jeans, maar daar past met gemak de XL in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
Golf2vr6 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:10:
[...]

Heb je skinny jeans? (Je weet dat dat niet meer kan he. Tenminste dat zeggen die pubers hier in huis). Ik heb o.a. PME regular en dergelijke jeans, maar daar past met gemak de XL in.
Nee nee nee en nooit gehad ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Eerst indrukken van de telefoon zijn zeer goed, wel wat tijd nodig om alle apps weer te configureren/te authenticeren.

Twijfel of ik deze keer wel een screenprotector ga nemen, heb ik namelijk voorheen niet gebruikt.. Bij mijn P7 pro twijfelde ik, maar toen niet gedaan i.v.m. de vingerafdruk scanner. Eens kijken of ik deze keer een screenprotector kan vinden die wel goed werkt met de vingerafdruk scanner; en niet een die een gat heeft zitten voor de scanner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
DutchHammer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:16:
Eerst indrukken van de telefoon zijn zeer goed, wel wat tijd nodig om alle apps weer te configureren/te authenticeren.

Twijfel of ik deze keer wel een screenprotector ga nemen, heb ik namelijk voorheen niet gebruikt.. Bij mijn P7 pro twijfelde ik, maar toen niet gedaan i.v.m. de vingerafdruk scanner. Eens kijken of ik deze keer een screenprotector kan vinden die wel goed werkt met de vingerafdruk scanner; en niet een die een gat heeft zitten voor de scanner.
De 7Pro gebruikt nog geen sonische sensor, ik verwacht geen problemen met een screenprotector bij de P10

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tevens kun je de aanraakgevoeligheid nog omhoog zetten...
Hier screenprotectors gebruikt bij de 9 Pro en nu de 10 Pro, geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
[...]

Skinny jeans BBBrr gaan we je vanaf nu noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
CLB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:22:
Heb jij de aanraakgevoeligheid omhoog gezet op je 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:54

Steeffoon

Smartphone-nerd

DutchHammer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:16:

Ik heb voor de Pixel 10 Pro XL een Ringke met zo'n tray. Kinderspel en alles werkt top. Better safe than sorry

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Jammer dat er zo weinig bekend is over de 10 Fold.
Het lijkt wel of deze geannuleerd is, zo weinig nieuws is er over dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Steeffoon schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Ik heb voor de Pixel 10 Pro XL een Ringke met zo'n tray. Kinderspel en alles werkt top. Better safe than sorry
CLB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:22:
TheFes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

De 7Pro gebruikt nog geen sonische sensor, ik verwacht geen problemen met een screenprotector bij de P10
Thnx, ga ik eens wat reviews lezen van de verschillende screenprotectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
spacer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:35:
Jammer dat er zo weinig bekend is over de 10 Fold.
Het lijkt wel of deze geannuleerd is, zo weinig nieuws is er over dit apparaat.
Hij is vertraagd (naar oktober) reviews zullen dus ook pas dan verschijnen. Wat voor nieuws zou je nu al verwachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Exocet schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:10:
[...]

Totaal geen issues met de apps, ben overal gewoon nog ingelogd.
Welke overzet methode heb je gebruikt?
Bij het instellen van de 10 Pro kreeg ik de vraag of ik data van mijn oude Android/Pixel telefoon wilde overzetten. Ging via een rechtstreekse verbinding die je via een qr-code (dacht ik) moest starten.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
DutchHammer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:37:
[...]

[...]

[...]

Thnx, ga ik eens wat reviews lezen van de verschillende screenprotectors.
Ik hou me aanbevolen als je (of iemand anders) de perfecte hebt gevonden. Tot nu toe nooit screenprotectors gebruikt, maar mijn laatste 2 toestellen liepen na een paar maanden toch wat krasjes op. Verder gebruik is standaard de Spigen Liquid Air.
Gaat me vooral om een goede/volledige vulling van het scherm. Bij veel protectors hou je toch zo'n randje over, wat dan stof en zooi aantrekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier gewoon Chinese muk van 89 cent, werkt al jaren perfect...

Gebruikers van een 10 Pro (XL) hier, de linker speakergrille aan de onderzijde zit er bij jullie ook voor de show? Daar komt geen geluid uit hier, beetje vreemde keuze van Google imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:10
Heeft iemand ervaring met Google Pixel herstellingen?

Wil dat gewoon eens horen van mensen die dat misschien al hebben doorlopen, voor Belgie is precies wel een repair center. Just in case.
Ik ben een fervente non-case gebruiker en vroeger bij iPhone had in de metaal rand ooit al eens laten herstellen omdat die heel veel gebruikssporen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
CLB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:33:
Gebruikers van een 10 Pro (XL) hier, de linker speakergrille aan de onderzijde zit er bij jullie ook voor de show? Daar komt geen geluid uit hier, beetje vreemde keuze van Google imo.
Yep, vreemd. Wel een veel beter geluid dan de 9 pro xl volgens mij. Je voelt er ook niks aan de linkerkant terwijl je rechts echt druk voelt. Als ze de ruimte als klankkast hebben gebruikt verwacht je toch ook wat meer geluid links en toch wat druk.

[ Voor 27% gewijzigd door Golf2vr6 op 29-08-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

TheFes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:40:
[...]

Hij is vertraagd (naar oktober) reviews zullen dus ook pas dan verschijnen. Wat voor nieuws zou je nu al verwachten dan?
Toch wat meer previews en dergelijke en een definitieve datum want ik dacht dat de datum nog onzeker was.
Maar misschien ben ik ook wel wat te ongeduldig O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:25:
Yep, vreemd. Wel een veel beter geluid dan de 9 pro xl volgens mij. Je voelt er ook niks aan de linkerkant terwijl je rechts echt druk voelt. Als ze de ruimte als klankkast hebben gebruikt verwacht je toch ook wat meer geluid links en toch wat druk.
Ja lijkt niets meer dan een designkeuze om voor symmetrie te zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:30
ZeppeMan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:10:
[...]

Ik heb dit gedaan door de Gemini app te openen en dan bovenaan als je veranderd van 'model', deze op Pro zetten en de rest spreekt voor zich 🙂
En je had al een trial van vorig jaar die liep? Ik zie niks als ik dat doe namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:00
[...]

Haha, hier precies hetzelfde. Ik vind het eerlijk gezegd super jammer dat Google geen Pixel 10 mini heeft uitgebracht. Ik weet dat daar helaas geen markt voor is, en dat je dan ook zit met een te kleine accu. Maar mij hadden ze er erg blij mee gemaakt😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Als ik vaste handen zou hebben zou ik mss ook voor één van Ali gaan. Maar ja die vaste handen heb ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchHammer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:42:
Als ik vaste handen zou hebben zou ik mss ook voor één van Ali gaan. Maar ja die vaste handen heb ik dus niet.
Op Ali heb je ook goedkope(te) inclusief systeem om te plakken net als Ringke of DBrand enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Viel me bij mijn 7 Pro al op, bleek uiteindelijk de microfoon in te zitten volgens mij.

Edit:
https://support.google.co...=en#zippy=%2Cpixel-pro-xl

[ Voor 9% gewijzigd door H-S op 29-08-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:08:
En even kijken of ik nou wel of geen jaartje extra AI Ultra Silver Bizarre Pro-abo kan claimen,
aangezien ik dat ook bij de 9 Pro al had geclaimd :)
Golf2vr6 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:12:
Ik krijg het niet voor elkaar. Vorig jaar bij de 9 al geclaimd en opgezegd
(terug naar basis gezet die ik daarvoor ook had). Dus een gouden tip is welkom.
Wat gebeurd hier nou zeg:
Google AI Pro Ultimate Diamond

En ja m'n toesteltaal staat standaard op Engels... Zal ik gewoon bevestigen of nog even wachten...
M'n huidige 1 jaar AI-abo loopt namelijk tot en met half september >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

BBBrt schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:27:
[...]

Ik hou me aanbevolen als je (of iemand anders) de perfecte hebt gevonden. Tot nu toe nooit screenprotectors gebruikt, maar mijn laatste 2 toestellen liepen na een paar maanden toch wat krasjes op. Verder gebruik is standaard de Spigen Liquid Air.
Gaat me vooral om een goede/volledige vulling van het scherm. Bij veel protectors hou je toch zo'n randje over, wat dan stof en zooi aantrekt...
Ik ben uiteindelijk gegaan voor Dbrand wel (overdreven) duur dus hopelijk maken ze hun claims qua kwaliteit waar. Wat mij overhaalde was de applicator die stof vrij zou moeten werken.

Meteen ook een hoesje besteld als vervanger voor het standaard hoesje van Belsimpel.

Wil nu echt wel een flinke tijd doen met deze telefoon dus bescherming mag ook wel wat kosten.

Bezorging kan wel ff duren dus laat dan wel weten of beide bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:16:
[...]

[...]

Wat gebeurd hier nou zeg:
[Afbeelding: Google AI Pro Ultimate Diamond]

En ja m'n toesteltaal staat standaard op Engels... Zal ik gewoon bevestigen of nog even wachten...
M'n huidige 1 jaar AI-abo loopt namelijk tot en met half september >:)
Als ik de proefperiode wil starten krijg ik de melding dat het abonnement niet beschikbaar is. Vorig jaar op precies dezelfde dag afgesloten, dus ben wel weer toe aan een extra jaar gratis.

edit: Google One app gesloten en opnieuw gestart, nu kom ik er wel doorheen, dus weer een jaar gratis het 2TB plan.

[ Voor 7% gewijzigd door EagleTitan op 29-08-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

EagleTitan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:42:
[...]

Als ik de proefperiode wil starten krijg ik de melding dat het abonnement niet beschikbaar is. Vorig jaar op precies dezelfde dag afgesloten, dus ben wel weer toe aan een extra jaar gratis.
Hier dezelfde melding, maar lijkt erop dat ik al een hoger abbonement heb met 5tb ipv 2tb.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scorpe999999
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-09 22:30
Sinds gisteren mn p10 pro. Heb ingeruild een oude in perfecte staat Huawei p30 pro en gisteren meteen opgestuurd. En meteen de docs voor de 250 inruil. Mn 7 pro na 3 jaar is nu mn reserve en gaf nooit problemen.

Nu dus 10 pro terwijl ik twijfelde voor de XL maar ben blij dat in de practijk ik het nauwelijks merk dat het iets minder groot is maar in mn broekzak toch wel. De 10 geeft wel een veel degelijker indruk.

Had wat problemen met de simkaart van de 7 pro, leek wel wat groter houdertje in de 10. Het was gister ook donker dus met mn bijna 80 jarige ogen en dikke vingers was het wat lastig.

Alles prima overgezet maar vandaag merkte ik bij camera zoom dat het beeld onstabiel was en erg bibberde bij het zoomen. Balen echter de camera app verwijderd en opnieuw geladen. Pfffffff. Het werkte nu en ook het handje ( stabilisator) werkte nu ook. Je ziet alles overzetten en denken het werkt is niet altijd waar.

Het geluid vergeleken met een Apple en mn 7 pro en wow prachtig vol geluid en meteen veel muziek gespeeld. Kippenvel. Krijg reacties dat mn spreek geluid bij bellen ook mooier en voller is.

Het gekke dat ik de snelheid van scrollen en apps openen niet eens zoveel beter vind. Opladen gaat wel wat sneller. Heb nog geen idee of ik er langer mee doe omdat het lijkt of batterij soms op een percentage blijft staan en dan weer wat sneller minder wordt. Praktijk zal het uitwijzen.

Het scherm is heerlijk scherp en rustig. Bank apps en nog een aantal moesten opnieuw ingelogd worden of er moest een procedure gevolgd worden.

De zoom functie is zo leuk speelgoed en ai doet zn best met verscherpen van de foto. Macro opnames zien er super mooi en scherp uit. Nu nog verder gaan ontdekken wat er allemaal mogelijk is.

Ik ben dus geen specialist maar gewoon een gebruiker op leeftijd die open staat voor nw technologie. Veel plezier mocht je er ook eentje bestellen.

Heb even wat enters toegevoegd zodat het geheel wat prettiger te lezen is.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 29-08-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DutchHammer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:43:
[...]

Hier dezelfde melding, maar lijkt erop dat ik al een hoger abbonement heb met 5tb ipv 2tb.
In de voorwaarden stond dat je dan inderdaad niet in aanmerking kwam, misschien eerst downgraden naar 2TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:25
Glivch schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:35:
[...]

En je had al een trial van vorig jaar die liep? Ik zie niks als ik dat doe namelijk.
Nee had niks lopen, dit was de 1ste keer. Als ik de 'pro' optie koos in de gemini app dan kreeg ik direct melding van 1 jaar gratis pro en dan binnen een jaar betalend. Moest dit gewoon bevestigen, meer niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:32
Scorpe999999 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:46:
Sinds gisteren mn p10 pro. Heb ingeruild een oude in perfecte staat Huawei p30 pro en gisteren meteen opgestuurd. En meteen de docs voor de 250 inruil. Mn 7 pro na 3 jaar is nu mn reserve en gaf nooit problemen. Nu dus 10 pro terwijl ik twijfelde voor de XL maar ben blij dat in de practijk ik het nauwelijks merk dat het iets minder groot is maar in mn broekzak toch wel. De 10 geeft wel een veel degelijker indruk. Had wat problemen met de simkrt van de 7 pro leek wel wat groter houdertje in de 10. Het was gister ook donker dus met mn bijna 80 jarige ogen en dikke vingers was het wat lastig. Alles prima overgezet maar vandaag merkte ik bij camera zoom dat het beeld onstabiel was en erg bibberde bij het zoomen. Balen echter de camera app verwijderd en opnieuw geladen. Pfffffff. Het werkte nu en ook het handje ( stabilisator) werkte nu ook. Je ziet alles overzetten en denken het werkt is niet altijd waar. Het geluid vergeleken met een Apple en mn 7 pro en wow prachtig vol geluid en meteen veel muziek gespeeld. Kippenvel. Krijg reacties dat mn spreek geluid bij bellen ook mooier en voller is. Het gekke dat ik de snelheid van scrollen en apps openen niet eens zoveel beter vind. Opladen gaat wel wat sneller. Heb nog geen idee of ik er langer mee doe omdat het lijkt of batterij soms op een percentage blijft staan en dan weer wat sneller minder wordt. Practijk zal het uitwijzen. Het scherm is heerlijk scherp en rustig. Bank apps en nog een aantal moesten opnieuw ingelogd worden of er moest een procedure gevolgd worden. De zoom functie is zo leuk speelgoed en ai doet zn best met verscherpen van de foto. Macro opnames zien er super mooi en scherp uit. Nu nog verder gaan ontdekken wat er allemaal mogelijk is. Ik ben dus geen specialist maar gewoon een gebruiker op leeftijd die open staat voor nw technologie. Veel plezier mocht je er ook eentje bestellen.
Jammer dat er geen enter toets zit op de Pro?! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Strookt niet helemaal met wat Tweakers heeft gemeten, maar soit, Pixel 10 Pro opladen:
- 30 min 43%
- 50 min 67%
- 65 min 81%
- 80 min 90%
- 90 min 92%
- 100 min 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

EagleTitan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:47:
[...]

In de voorwaarden stond dat je dan inderdaad niet in aanmerking kwam, misschien eerst downgraden naar 2TB?
Ga ik inderdaad even naar kijken. Geen idee waarom ik 5tb heb gekozen lijkt me een beetje overdreven tbh.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:47
Vanaf de luie bank: 1X, 5X en 100X.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8rlArAmVDmh1El2afSuX9H1bXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kxqox0HkSlAqfLljf2os51qq.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwBA5EK0IU6gNHkffz-b1fPHiXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snc0BJ1F1KMxKpPCaYCei1A1.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qzg92UM_iPcr2-bpUVHIO0mQsyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDtklKtR90O5dmsKMOb7UZjG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpe999999
pelt schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:28:
[...]

Jammer dat er geen enter toets zit op de Pro?! :)
Haha... Je hebt gelijk... De pixel maakte me blind..😂. Volgende keer beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Heeft iemand hier het al voor elkaar gekregen om de 5x5 grid in te stellen in de Pixel Launcher? Ik weet dat het op de vorige Pixels wel kon, maar de instelling lijkt te ontbreken. Ik heb gekeken bij Wallpaper & Style, dan rechter optie Home screen en dan omlaag scrollen, niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Japperrrr schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:10:
Heeft iemand hier het al voor elkaar gekregen om de 5x5 grid in te stellen in de Pixel Launcher? Ik weet dat het op de vorige Pixels wel kon, maar de instelling lijkt te ontbreken. Ik heb gekeken bij Wallpaper & Style, dan rechter optie Home screen en dan omlaag scrollen, niets....
Je zat goed, maar je kan nu alleen kiezen voor: klein, gemiddeld, groot en xl

Klein is 6x5 , gemiddeld 5x4 volgens mij. 5x5 is niet meer denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldMLdCJUK3PV_GP7LInHvOGT8Lc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1GSezitP4bmqPzbTTYcnQ4ri.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Golf2vr6 op 29-08-2025 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Golf2vr6 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:23:
[...]

Je zat goed, maar je kan nu alleen kiezen voor: klein, gemiddeld, groot en xl

Klein is 6x5 , gemiddeld 5x4 volgens mij. 5x5 is niet meer denk ik.

[Afbeelding]
Oh man.... Wtf, hoe kan dit dan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzKqOONVw_qXPp2W0Tif2N5ujfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jwdeohuXNr3T5LTZs7fsVy7f.png?f=fotoalbum_large

[edit]
Hm gefixt, ik dacht misschien is de launcher app niet geupdate of zit er een of andere oude versie in. Bij de default apps gekeken en zowaar stond er onder "Home" geen default app ingesteld. Daar de Pixel Launcher gekozen en omhoog geswiped, en zowaar een vers home screen voor me. Daarna op dezelfde plek gekeken en de instelling stond er ineens.

[ Voor 17% gewijzigd door Japperrrr op 29-08-2025 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:25

pinda powerrr

Slow down...

Zo, laat ik ook eens van me horen. Vanmiddag de 10Pro XL ontvangen en ingesteld. Natuurlijk de hele middag aan het spelen en doen.
In vergelijking met de 7 Pro ligt deze echt wel fijner in de hand. Ik had een hekel aan die aflopende rand.

Zelfs mijn Apple minnende dochter kon het design wel waarderen. Niet gek, want je verward het zo met een iPhone.
Benieuwd wat de camera me gaat voorschotelen. Dat moet met de AI in elk geval een upgrade zijn, terwijl de 7 Pro al niks slechts deed.

Als hoesje een Mous Ultra Thin, met de Pixelsnap magneten en doorzichtig, want dan zie ik eens wat voor kleur ik nou gekozen heb.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 20:18
Ik heb nu ongeveer drie uur mijn pixel 10 pro, maar ik krijg mijn simkaart niet geïnstalleerd. Zodra ik het sim overzicht vanuit instellingen open blijft hij vast op dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKh_l8_n7bluDsURvNOv2qiXXsU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pMT1OFddZhF2RYpZ8IQiPqRv.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de telefoon herstart, de laatste OTA geïnstalleerd en nog een keer herstart maar het doet allemaal niks. Iemand anders toevallig ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Frikandel schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:10:
Ik heb nu ongeveer drie uur mijn pixel 10 pro, maar ik krijg mijn simkaart niet geïnstalleerd. Zodra ik het sim overzicht vanuit instellingen open blijft hij vast op dit scherm:

[Afbeelding]

Ik heb de telefoon herstart, de laatste OTA geïnstalleerd en nog een keer herstart maar het doet allemaal niks. Iemand anders toevallig ook dit probleem?
Fysieke SIM of eSIM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:06
Waar kon je ook alweer de gratis jaar ai activeren. Ik krijg nergens de actie aangeboden.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrfatmen schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:32:
Waar kon je ook alweer de gratis jaar ai activeren. Ik krijg nergens de actie aangeboden.
Kan onder andere via de Google One-app, maar ook via Gemini op je toestel zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandel
Nog geen enkele sim. Dit is als ik vanuit instellingen naar SIMs ga. Ik kom niet in het overzicht en krijg alleen dit scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Frikandel schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:42:
[...]

Nog geen enkele sim. Dit is als ik vanuit instellingen naar SIMs ga. Ik kom niet in het overzicht en krijg alleen dit scherm
Als er geen SIM inzit kan hij toch ook niks? eSIM moet bij KPN via mijn kpn app bijvoorbeeld. Ik heb een KPN eSIM maar helemaal niet via die weg die jij bewandeld geprobeerd. Fysieke SIM zal er eerst in moeten lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frikandel
Golf2vr6 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:49:
[...]

Als er geen SIM inzit kan hij toch ook niks? eSIM moet bij KPN via mijn kpn app bijvoorbeeld. Ik heb een KPN eSIM maar helemaal niet via die weg die jij bewandeld geprobeerd. Fysieke SIM zal er eerst in moeten lijkt mij.
Dat is hoe het moet via de odido instructies:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Xrc6oZ-d6Z8DnAEiwJnCEAV4EY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fcG4RbAGMP1AnQozInfvpXKZ.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het uiteindelijk opgelost door de qr code van mijn eSIM te scannen via Google Lens en hem op die manier toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dusver:
Geen seconde spijt dat ik de XL heb. Is perfect. Ook voor natuurfilms te kunnen kijken bijvoorbeeld. >:)
Nee, kijk dan:
YouTube: Why the Google Pixel 10 Pro XL Rocks

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Net als bij mijn vorige Pixel heb ik weer heel even geprobeerd de standaard launcher een kans te geven. Maar helaas. Ik ga weer naar mijn favoriete combi van Nova en Chronus.

Dat is het enige waar Google nog steekjes laat vallen wat mij betreft. Vroeger koos je Android als je veel wilde aanpassen, maar de Pixel Launcher sluit niet echt aan bij dat gedachtegoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

BBBrt schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:25:
Net als bij mijn vorige Pixel heb ik weer heel even geprobeerd de standaard launcher een kans te geven. Maar helaas. Ik ga weer naar mijn favoriete combi van Nova en Chronus.
Smaken verschillen. Ik heb jaren geleden betaald voor Nova. En gooi het er iedere keer weer van af.
Standaard Pixel Launcher vind ik ideaal

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 02-10 17:22

ap3nr0ts

hoi

appie35 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:14:
Hallo

Hoe krijg ik die 100 x res zoom werkende.. ik frijg hem niet verder dan 30x (pinch to zoom)

ik heb de 10 xl

En de rabobank app is nog niet beschikbaar(bij mij (of moet ik die uit Nieuwzeeland hebben :-) )
Ik kan ook mijn eigen bank-app (Rabobank) niet downloaden inderdaad. Wat is dat nou weer voor onzin. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 07:29

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

ap3nr0ts schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:01:
[...]

Ik kan ook mijn eigen bank-app (Rabobank) niet downloaden inderdaad. Wat is dat nou weer voor onzin. :P
Hmmmm vreemd verhaal. Heb de Rabobank app hier gewoon op mijn P10 Pro.

En werkt ook gewoon…

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

TTommie schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:12:
[...]

En werkt ook gewoon…
Wat ... Dat is raar. Hij geeft bij mij aan dat hij niet compatible is met mijn apparaat. Zou het kunnen omdat ik de telefoon op Engels heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

ap3nr0ts schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:19:
[...]

Wat ... Dat is raar. Hij geeft bij mij aan dat hij niet compatible is met mijn apparaat. Zou het kunnen omdat ik de telefoon op Engels heb staan?
Nee, heb hem ook op Engels staan…

Is je playstore wel bijgewerkt? Of start de telefoon eens opnieuw op.

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
ap3nr0ts schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:01:
[...]

Vast te maken met die integrity api flauwekul waardoor het ook niet meer te installeren is onder GrapheneOS.
nieuws: Rabobank-app werkt niet meer op alternatieve Android-roms vanwege Int...

Heel m'n leven bij Rabo gezeten maar tijd voor een nieuwe bank :)

[ Voor 36% gewijzigd door r.elu op 30-08-2025 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Weer een mooi voorbeeld waarom ik zo moe word van AI vaak. "Hoe start ik de Pixel 10 Pro opnieuw op?" Power ingedrukt houden, is het antwoord. Nee, dat is Gemini. En dan komt-ie pas met onderstaande. Altijd dat eindeloze moeten verbeteren van dat hulpje. Maar shit, ik dwaal af.

Reboot geeft me nog steeds niet de optie. En ik heb alles bijgewerkt en inmiddels 40+ apps geïnstalleerd inclusief SNS wel. Wat raar dit dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLKa6QDdnsxcExFnXC3TyL86nWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VFezltaDCyv5SIF7PGv7ufE2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

TTommie schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:12:
[...]

En werkt ook gewoon…
Rabo app kon ik op mijn 10 Pro ook gewoon installeren zonder problemen...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Hm. Ik heb mijn simkaart er nog even niet in gezet, hij staat op "English (Netherlands)", en alles lijkt bijgewerkt. Andere factoren van invloed kan ik echt niet bedenken. Waar kan ik checken of Google Play Services dat echt is? Ik ben juist van de Pixel 4a afgestapt met lichte tegenzin omdat daar alles echt steeds meer gedoe werd om werkend te krijgen ... :P

Edit: het is een beetje irritant, maar alles wissen (data/cache), en dan opnieuw opstarten heeft het verholpen. Bijzonder. :)

[ Voor 23% gewijzigd door ap3nr0ts op 30-08-2025 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

ap3nr0ts schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:26:
Weer een mooi voorbeeld waarom ik zo moe word van AI vaak. "Hoe start ik de Pixel 10 Pro opnieuw op?" Power ingedrukt houden, is het antwoord. Nee, dat is Gemini. En dan komt-ie pas met onderstaande. Altijd dat eindeloze moeten verbeteren van dat hulpje. Maar shit, ik dwaal af.

[Afbeelding]
Nou mooi dat je Rabo app nu wel werkt. En Gemini heeft niet helemaal ongelijk. De Powerbutton is configureerbaar dus het zou ook op die manier kunnen werken. ;-)

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
ap3nr0ts schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:26:

Reboot geeft me nog steeds niet de optie. En ik heb alles bijgewerkt en inmiddels 40+ apps geïnstalleerd inclusief SNS wel. Wat raar dit dan.

[Afbeelding]
Haha, ik had precies hetzelfde. En dan ook echt beginnen met 'de startknop ingedrukt houden'.
Ja, daar kwam jij net mee tevoorschijn, flapdrol.
Dan zie je het bewijs dat het echt KUNSTMATIGE 'intelligentie' is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

BBBrt schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:53:
[...]

Haha, ik had precies hetzelfde. En dan ook echt beginnen met 'de startknop ingedrukt houden'.
Ja, daar kwam jij net mee tevoorschijn, flapdrol.
Dan zie je het bewijs dat het echt KUNSTMATIGE 'intelligentie' is ;)
Haha. Dat het in Gemini zelf gebeurt nadat je het met die knop opent, is nog mooier ja. Het is inderdaad gewoon een kwestie van goed prompten. Top dat het aangepast kan worden. Ik snap niet dat sommige van mijn familieleden nog niet aan gestures gewend zijn, maar ik ga het zelf niet kunnen afleren dat power-menu ingedrukt houden is, denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:16
Nu een halve dag de p10 pro in gebruik, komende vanaf de p7pro.
Wat een fijn toestel en dat ie iets kleiner is heb ik nauwelijks door, behalve dat het prettiger zit in broekzakken.

Mbt de camera:
100x zoom lukt blijkbaar alleen als je 12mp modus hebt ipv 50mp. Is dat de lens is het aantal megapixels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Megupe schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:22:
Nu een halve dag de p10 pro in gebruik, komende vanaf de p7pro.
Wat een fijn toestel en dat ie iets kleiner is heb ik nauwelijks door, behalve dat het prettiger zit in broekzakken.

Mbt de camera:
100x zoom lukt blijkbaar alleen als je 12mp modus hebt ipv 50mp. Is dat de lens is het aantal megapixels?
De lens maakt een crop van de 50 mp sensor en blaast het met IA technogie op. Het blijft een digitale zoom, maar de technologie erachter is indrukwekkend.

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:45
Hier de Pro XL een dag in gebruik. Merk dat er nog wel wat bugs inzitten. Call of Duty Mobile vallen soms delen van het beeld weg. App knalt er soms uit met opstarten. Event Widget kan geen agenda items ophalen. Dat soort dingen. Zal na verloop van tijd wel beter worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Klein bugje ontdekt. Nadat ik mijn Pixel Watch 2 gekoppeld had kreeg ik ineens geen geluid meer bij notificaties. Voor de grap de connectie even uitgezet en ik krijg weer geluid bij notificaties.

Instellingen doorgespit van beide devices maar kan nog niets vinden wat dit zou kunnen veroorzaken. Vermoed dus een bugje.

Edit: nvm was wel een instelling.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchHammer op 30-08-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:46
DutchHammer schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:19:
Klein bugje ontdekt. Nadat ik mijn Pixel Watch 2 gekoppeld had kreeg ik ineens geen geluid meer bij notificaties. Voor de grap de connectie even uitgezet en ik krijg weer geluid bij notificaties.

Instellingen doorgespit van beide devices maar kan nog niets vinden wat dit zou kunnen veroorzaken. Vermoed dus een bugje.

Edit: nvm was wel een instelling.
Welke instelling was het? Ik vraag dit voor een vriend. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Joop34 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:38:
[...]

Welke instelling was het? Ik vraag dit voor een vriend. :+
Voor je vriend:
Watch app -> Meldingen -> Telefoon meldingen beheren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQvGpP71zHlKoL1vmLBjqzm18Bk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MtHZxVDx7AreVCtHP7uJnTKP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpe999999
Even vraagje.. heb een p10 pro is perfect maar denk dat mn zoom niet goed gaat bv zoom 14 x en blijft ik een paar sec kijken dan begint het beeld te bewegen/golven zelfs als ik de tel fixeer. Dus niet stabiel en net of de stabilizer het niet doet .

Alles geprobeerd camera app opnieuw geladen en bv hardware overlay aan/uit gezet etc etc. Uiteindelijk fabrieksinstellingen gedaan en probleem is er nog steeds op een leeg systeen

Bij meer dan 15 zoom komt een srt handje maar zie geen enkel verschil als hij blauw of wit is . Mn p7 pro blijft prima stabiel zelfs bij 30 x zoom.

Kan iemand het eens proberen om te zien of dat probleem er bij hem/haar ook is?

Bedankt alvast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
ap3nr0ts schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:55:
[...]

Haha. Dat het in Gemini zelf gebeurt nadat je het met die knop opent, is nog mooier ja. Het is inderdaad gewoon een kwestie van goed prompten. Top dat het aangepast kan worden. Ik snap niet dat sommige van mijn familieleden nog niet aan gestures gewend zijn, maar ik ga het zelf niet kunnen afleren dat power-menu ingedrukt houden is, denk ik. :+
Misschien omdat de Android gestures (of is het alleen Pixel?) best onhandig zijn? Bijvoorbeeld:
-Links in beeld naar rechts swipen om terug te gaan. Maar in bijna alle Google apps wordt vrijwel deze zelfde gesture gebruikt om een menu te openen. Best foutgevoelig.
-Rechts in beeld naar links swipen is OOK terug. Terwijl het veel intuïtiever is om hier juist 'verder' van te maken. Er zijn zat apps waar dat handig is, zoals ook Chrome.
-Het naar boven halen van de app overview is makkelijker en sneller met de knop. Gewoon een klik en het is er. Versus omhoog swipen en even vasthouden.

Ik werk daarom zelf ook bewust nog lekker met de 3 button nav. Het grappige is dat het aan de randen swipen (links en rechts) dan wél keurig terug en verder is. Vind ik fijn werken in bijv. Chrome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Ik kom van een pixel 8, maar ben toch wel erg onder de indruk van de fotokwaliteit met de pixel 10 pro. Dus voor mensen die lezen dat het verschil met de 9 maar klein is: ik vind het een flinke verbetering op veel fronten (camera, snelheid, batterij, scherm, meer premium feel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
r.elu schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 00:32:
Ik kom van een pixel 8, maar ben toch wel erg onder de indruk van de fotokwaliteit met de pixel 10 pro. Dus voor mensen die lezen dat het verschil met de 9 maar klein is: ik vind het een flinke verbetering op veel fronten (camera, snelheid, batterij, scherm, meer premium feel).
De 9 Pro was wel in alles beter dan de 8.

Ben zelf benieuwd. Nog geen tijd gehad helaas om mn 10 Pro XL in te stellen.

Kom zelf van de 8 Pro en mijn partner heeft 9 Pro XL.

Vandaag backup gemaakt van mn WhatsApp berichten via Google One. Duurde 6 uur... Nou ja morgen dan maar eens de 10P aanzetten. Hopelijk zelfde indruk als dat jij hebt.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires