Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:23
Binnetie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:42:
[...]

Wat ik me dan afvraag, als de hardware gelijk is. En de camera het van de software moet hebben, dan is het toch niet zo moeilijk om de camera van de 9 pro net zo goed te laten maken als de 10 pro?

Ik zit ook te kijken naar de Xiaomi 15 Ultra, maar onderaan de streep scheelt het veel geld momenteel door de introductie aanbiedingen bij de 10 Pro.
Een deel van de hardware is gelijk. De nieuwe Tensor G5 komt met een nieuwe ISP en dat is ook hardware. Die de Pixel 9 niet heeft.

Verder ben ik geen tech-guy, dus ik ga er vooral niet verder over door, maar er is dus meer dan alleen een software-matig verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:20
Ik had de nieuwe pixel 10 in overweging vanwege de nieuwe ai-bewerkingsmogelijkheden voor foto's en hulpmiddelen. Wat goed zou profiteren van de G5.

Maar ik lees dat het merendeel van de tools die mij interessant, handig leken vooral US-only zullen zijn. Ik zie ook nergens dat magic-cue of ask-photos op korte termijn wel naar de EU komen. Dan hou ik het denk ik toch maar gewoon bij de 9pro voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:00
Ik kwam onderstaande tegen, of ik daar nu zo blij van moet worden?

https://www.androidplanet...l-10-batterij-gezondheid/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:20
Ja. Ik probeer dit zelf te doen, daarom heb ik na 1,5jr nog 103% van de ontwerp capaciteit werkelijk beschikbaar.

Héél blij dat de telefoon dit nu zelf doet en ik zelf niet meer zo min mogelijk tot 100% hoef op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:20
Whiskey48 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 07:24:
[...]

Ja. Ik probeer dit zelf te doen, daarom heb ik na 1,5jr nog 103% van de ontwerp capaciteit werkelijk beschikbaar.

Héél blij dat de telefoon dit nu zelf doet en ik zelf niet meer zo min mogelijk tot 100% hoef op te laden.
Ik gebruik nu de 80% charge functie, maar als de telefoon het zelf doet, verlies je wel een beetje de flexibiliteit om op dagen waar je alle capaciteit nodig hebt, ook volledig op te laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het voelt een beetje als een goedkope oplossing om maar geen kwaliteitsaccu te hoeven gebruiken. Ze hebben natuurlijk die accuproblemen gehad bij de a-series, maar om het dan ook zo op te lossen bij de high-end lijn. Ik vraag me ook af of je niet gewoon op basis van temperatuur de maximale laadcapaciteit en laadsnelheid kan bepalen. Dan heb je niet de beperking als je het toestel op een koelere plek legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:20
VantageR schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:52:
[...]

Het voelt een beetje als een goedkope oplossing om maar geen kwaliteitsaccu te hoeven gebruiken. Ze hebben natuurlijk die accuproblemen gehad bij de a-series, maar om het dan ook zo op te lossen bij de high-end lijn. Ik vraag me ook af of je niet gewoon op basis van temperatuur de maximale laadcapaciteit en laadsnelheid kan bepalen. Dan heb je niet de beperking als je het toestel op een koelere plek legt.
Mwah, denk dat een enkel procentje amper gaat merken, maar wel gaat merken als de telefoon iets ouder is dat de accu nog steeds op 95% effectiviteit werkt.
Iedereen mag er boos om zijn, ik ben er ontzettend tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Whiskey48 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 07:24:
[...]

Je leest dit misschien af met een app(?), maar dit klinkt erg onwaarschijnlijk. De geadverteerde batterijcapaciteit is een streefwaarde en daarmee een soort theoretisch maximum. Je start eerder met een paar procent minder dan een paar procent meer dan die waarde. En als je in een extreem geval ooit wel bent begonnen met een paar procent meer, dan is de werkelijke capaciteit na 1,5 jaar nu gegarandeerd een stuk lager. Zelfs als je de batterij niet eens aangeraakt hebt in die tijd. Dat is gewoon een chemisch degradatieproces.
Ik geloof best dat je je batterij goed behandelt, maar realistischer gezien zou jouw batterij nu een capaciteit hebben van ca. 90% van de geadverteerde waarde en zeker niet 103%. Dat is gewoon niet mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:34
BBBrt schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:53:
[...]

Je leest dit misschien af met een app(?), maar dit klinkt erg onwaarschijnlijk. De geadverteerde batterijcapaciteit is een streefwaarde en daarmee een soort theoretisch maximum. Je start eerder met een paar procent minder dan een paar procent meer dan die waarde. En als je in een extreem geval ooit wel bent begonnen met een paar procent meer, dan is de werkelijke capaciteit na 1,5 jaar nu gegarandeerd een stuk lager. Zelfs als je de batterij niet eens aangeraakt hebt in die tijd. Dat is gewoon een chemisch degradatieproces.
Ik geloof best dat je je batterij goed behandelt, maar realistischer gezien zou jouw batterij nu een capaciteit hebben van ca. 90% van de geadverteerde waarde en zeker niet 103%. Dat is gewoon niet mogelijk :)
Wel als de capaciteit van de accu bijvoorbeeld 10% groter is dan waar mee wordt geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Mother_lepard schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:54:
[...]

Wel als de capaciteit van de accu bijvoorbeeld 10% groter is dan waar mee wordt geadverteerd.
Ja, maar wat ik al aangaf: voor zover ik weet gebeurt dat eigenlijk niet. Ze zouden ook gek zijn: als ze 10% meer leveren en daar niet mee adverteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:06

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Audiowaste schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:45:
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de Pixel 10 Pro, het zal een behoorlijke upgrade zijn vanaf de 7a.
Ik heb ook gekeken naar de 10 of 10 pro en kom van een Pixel 7 af. Maar om eerlijk te zijn zie ik de upgrade potentie nou nog niet echt voor wat dagelijks gebruik.

Af en toe navigatie, wat leuke foto's maken en wat appen lukt nog prima op de Pixel 7. Batterij is dan nog ongeveer 15 a 10% in de avond voor het opladen.

Zijn er misschien dingen die ik niet goed zie tegenover de 7(a) die jij wel als een goede reden ziet voor een upgrade?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:32
Yariva schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:42:
[...]

Ik heb ook gekeken naar de 10 of 10 pro en kom van een Pixel 7 af. Maar om eerlijk te zijn zie ik de upgrade potentie nou nog niet echt voor wat dagelijks gebruik.

Af en toe navigatie, wat leuke foto's maken en wat appen lukt nog prima op de Pixel 7. Batterij is dan nog ongeveer 15 a 10% in de avond voor het opladen.

Zijn er misschien dingen die ik niet goed zie tegenover de 7(a) die jij wel als een goede reden ziet voor een upgrade?
De vraag stellen is hem beantwoorden en gezien het software update beleid van Google kun je nog jaren vooruit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
[...]

Ik vond de 6 Pro echt een gedrocht van een toestel, de 7 al een stuk beter. Maar wat zijn goede redenen? Dat verschilt toch voor iedereen. Met name gezien het beschikbare budget en wensen/eisen.

De een wil graag de mooiste fotos en het nieuwste van het nieuwste, terwijl de ander pas noodzaak ziet te upgraden wanneer het toestel stuk is of geen updates meer krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:22
[...]

Voor mij een aantal redenen om de upgrade wel te doen:
  • De toch al betere camera's en vooral de toevoeging van telelens.
  • 256 GB opslag in plaats van de huidige 128.
  • Betere processor, merk bij een aantal spellen toch net wat moeite.
  • Hopelijk de accuduur beter al is dat nog maar afwachten.
Dat in combinatie met de prima deals heeft mij laten besluiten de upgrade wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 23:06

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Audiowaste schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:17:
[...]

Voor mij een aantal redenen om de upgrade wel te doen:
  • De toch al betere camera's en vooral de toevoeging van telelens.
  • 256 GB opslag in plaats van de huidige 128.
  • Betere processor, merk bij een aantal spellen toch net wat moeite.
  • Hopelijk de accuduur beter al is dat nog maar afwachten.
Dat in combinatie met de prima deals heeft mij laten besluiten de upgrade wel te doen.
Ah ja voor de wat meer grafische taken zoals een spelletje is het wel een upgrade zeker :) Het zal ongetwijfeld een goede keuze zijn!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 11:13
Heeft de 10 pro nu iets van een magsafe ring ingebouwd? Vraag me af of je daar alleen de google accessoires mee kunt gebruiken of ook de algemene magsafe accesoires.

Iemand die dat weet?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 23:29

pinda powerrr

Slow down...

Artbij schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:23:
Heeft de 10 pro nu iets van een magsafe ring ingebouwd? Vraag me af of je daar alleen de google accessoires mee kunt gebruiken of ook de algemene magsafe accesoires.

Iemand die dat weet?
Dat wordt echt overal op het internet duidelijk gemaakt. Pixelsnap is de implementatie die Google eraan gegeven heeft. Dus ja, alle Magsafe accesoires werken er mee. Ook de opladers, want Qi2 is backwards compatible.

dit had je echt met een simpele Google search kunnen vinden...

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45
Artbij schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:23:

Iemand die dat weet?
Het is Qi2, Apple noemt het MagSafe, Google noemt het Pixel Snap, maar het is gewoon hetzelfde.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 19:22
Tweakers review is nog onder embargo, maar Google heeft hem al.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Cs64Pf8N/afbeelding.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:25:
Ik denk dat Google hallucineert.
Er staat nog niks online en de review waar we aan werken bevat deze zinnen niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:50
Staat onderaan de prijzen pagina van de 10 Pro XL’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7XLhOlwjnE3PKIugYJ_nM8VA-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXf2q8nwQ4wU6yKZpHd8IgOj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door KeesPimelmees op 27-08-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
..

[ Voor 100% gewijzigd door Exocet op 27-08-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
KeesPimelmees schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:31:

[Afbeelding]
Foei tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:20
Ik zat te twijfelen om een 2de pixel 10 pro bij te nemen voor mijn vrouw, die heeft nu een pixel 8. Maar na het lezen van de review mag ze nog een jaartje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 21:20

greatgonzo

schit-te-rend!

KeesPimelmees schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:31:

[Afbeelding]
volgens mij er af afgehaald? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:50
greatgonzo schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:07:
[...]

volgens mij er af afgehaald? :)
Ik zie het inderdaad, dus toch stiekem niet de bedoeling geweest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
KeesPimelmees schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:55:
[...]

Ik zie het inderdaad, dus toch stiekem niet de bedoeling geweest 8)7
Wel vreemd dan, aangezien Wout zegt dat die zinnen helemaal niet in het artikel staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ach wat verwachten we nou precies... De Pixel 10-serie is op enkele punten na exact hetzelfde als de voorgangers, dus alle conclusies van reviews kunnen we eigenlijk nu zelf al bedenken.

Leuk om te lezen allemaal, maar heel bijzonder is het toch allemaal niet :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Het zullen vanaf hier wel allemaal kleine stapjes vooruit zijn. De echte revoluties hebben wel wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Heb nog nooit gemerkt dat de chip traag is. Dat zal met de nieuwe vast niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

NeWSJuNK schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:27:
Heb nog nooit gemerkt dat de chip traag is. Dat zal met de nieuwe vast niet anders zijn.
tja, ligt ook aan je usecase. Als je alleen dagelijks gebruik hebt waarschijnlijk niet. Maar game je super veel, dan zou ik ook bij een Tensor wegblijven en naar een Snapdragon 8 elite gaan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:25
outlandos schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:24:
Het zullen vanaf hier wel allemaal kleine stapjes vooruit zijn. De echte revoluties hebben wel wel gehad.
Ja precies, voor mij persoonlijk helpen die reviews weinig t.o.v. mijn eigen telefoon.
Ik upgrade tegenwoordig elke 3-4 jaar, zit nu met een S22 Ultra en verwacht wel binnen nu en een jaar te upgraden, maar elke review staat er 'weinig verbeteringen t.o.v. de vorige generatie'.

Ik zou weleens een round-up willen zien tegen telefoons van 3-4 jaar oud. Dus een S21 vs S25, Pixel 6 Pro vs Pixel 10 pro, etc. Wat zijn nu echt de verbeteringen na 3-4 jaar? is 3x incrementele upgrades dan opeens heel interessant? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
Precies, een paar jaar achter elkaar kleine upgrades maken het ook een grote upgrade.
En de Tensor 5 zal inderdaad niet de meest krachtige processor zijn maar voor wat >95% van de mensen doen op een smartphone, is het al overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:55
Ik heb lang een iPhone gehad (ook Pixels). Lekker hoor het idee dat je chip veel aan kan. Maar ik gebruik de capaciteit die hij heeft helemaal niet. Dus het idee dat de chip in trager is, ja dat doet me dan weinig.
Gamen op m'n phone is een beetje over. In het uiterste geval een match-3 spelletje als ik moet wachten, maar dat lukt wel op een Pixel.

Soms bij exporteren van een bestandje, of dat ene filmpje dat je bewerkt voor verzending naar familie kon ik wel mee leven.

Zin in :)

[ Voor 17% gewijzigd door prodygee op 27-08-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

liggen ze ergens al fysiek in de winkel? Wil toch eigenlijk wel het verschil voelen tussen de reguliere Pro en de XL versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 12:40
greatgonzo schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:57:
liggen ze ergens al fysiek in de winkel? Wil toch eigenlijk wel het verschil voelen tussen de reguliere Pro en de XL versie
Ik heb hem bij de MediaMarkt vastgehouden. Maar enkel de 10 Pro, geen idee of ze de XL ook hadden liggen.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Afmetingen zijn toch gelijk aan de 9 serie .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 09:56
Jamesl schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:49:
[...]

Ja precies, voor mij persoonlijk helpen die reviews weinig t.o.v. mijn eigen telefoon.
Ik upgrade tegenwoordig elke 3-4 jaar, zit nu met een S22 Ultra en verwacht wel binnen nu en een jaar te upgraden, maar elke review staat er 'weinig verbeteringen t.o.v. de vorige generatie'.

Ik zou weleens een round-up willen zien tegen telefoons van 3-4 jaar oud. Dus een S21 vs S25, Pixel 6 Pro vs Pixel 10 pro, etc. Wat zijn nu echt de verbeteringen na 3-4 jaar? is 3x incrementele upgrades dan opeens heel interessant? :)
https://global.techradar....10-vs-pixel-8-vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:25
Tsja dit zijn 2x de specs tegenover elkaar houden, dat is niet zo lastig.
Zie graag dezelfde tests die Tweakers bij een review/round-up doet. Dus foto's in de pratkijk, en accuduur etc.

Je kan natuurlijk het deels zelf uitzoeken door de reviews naast elkaar te leggen, alleen dat verschilt wel met omstandigheden (van de foto's bv) en ik vraag me af of dingen als accuduur betrouwbaar zijn met een review van paar jaar terug, kan me voorstellen dat Android versie e.d. ook invloed heeft hierop.
Alhoewel het natuurlijjk ook lastig is om een telefoon van 3-4 jaar oud nu nieuw te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hoe laat kunnen we vanavond de reviews verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02
^^ Goeie vraag, chat gpt komt er ook niet helemaal uit, zou ergens vandaag komen, misschien eind middag als het dag is in meeste van de VS?

Op Wired kwam ik dit nog tegen:
https://www.wired.com/gallery/review-google-pixel-10-series/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:48
outlandos schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:45:
Hoe laat kunnen we vanavond de reviews verwachten?
Ik meen onder de berichten vorige week over de Pixel 10 dat het vanavond om 19:00 uur stipt online zou staan. Maar kan dat niet meer terug vinden. Dus misschien weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accpak
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 19:36
Bij de Mediamarkt in Groningen liggen sinds vorige week alle drie versies in de winkel (Pixel 10, 10 Pro en 10 Pro XL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:26
vanStriean schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

Ik meen onder de berichten vorige week over de Pixel 10 dat het vanavond om 19:00 uur stipt online zou staan. Maar kan dat niet meer terug vinden. Dus misschien weggehaald.
Ik vermoed ook 19u, omdat Android Authority dan ook een pixel 10 AMA doet.

https://www.androidauthor...ity-pixel-10-ama-3591278/

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

De kleine slag om de arm die ik had is wel weg. Ik ga voor de Pro
Ja, het is balen dat het toestel langzamer is dan de concurrentie en langzamer oplaad. En dat de focus eigenlijk ligt op AI, waar ik nagenoeg niets mee doe. Maar dat wisten we stiekem een beetje

Maar pluspunt, mijn belangrijkste koop overweging is de camera. Die is gewoon weer top-notch. Misschien zelfs iets beter dan de Xiaomi 15 ultra door, daar komt dan toch de AI, de superzoom.

Zie ook DxoMark

Maar het prijsverschil is enorm.. in de preorder gemiddeld rond de €650, en als het lukt bij de VF actie zelfs €432. Voor dat geld haal ik er zelfs twee ipv de Xiaomi 15 ultra

[ Voor 9% gewijzigd door greatgonzo op 27-08-2025 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekebooij
Ik snap de conclusie van de Tweakers review, maar deed toch een beetje pijn te horen.

Internationale reviews zullen positiever zijn lijkt me, gezien ze wel alle AI meuk hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb hier de Pixel 10 Pro XL nu zo'n week in gebruik; en ben oprecht onder de indruk. Wat een heerlijk snel apparaat. Mijn geschreven review is eerder al gedeeld, maar ik ervaar een prima batterijduur. Toestellen als de S25 Ultra en Xiaomi 15 Ultra gaan eerder plat. Daarbij ervaar ik een veel stabielere batterijduur dan bij de OnePlus 13 die nogal schommelt de laatste maanden. Uitstekende camera en mooi helder scherm.

Heb al aardig wat foto's gemaakt; mocht je benieuwd zijn; hier de link naar het Google fotoalbum.

[ Voor 4% gewijzigd door Steeffoon op 27-08-2025 20:38 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Kijkend naar de diverse reviews welke hierboven zijn gedeeld:

Het is dat ik de Pixel 10 Pro via Belsimpel erg goedkoop heb kunnen aanschaffen, €1099 (retailprijs) is deze never nooit waard.
Eerder in de range van €800-900, zeker voor ons Nederlandse Pixel gebruikers.

Evengoed kijk ik uit naar mijn Pixel welke (hopelijk) morgen bezorgd zal worden.

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 27-08-2025 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53
_Bailey_ schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:56:

Het is dat ik de Pixel 10 Pro via Belsimpel erg goedkoop heb kunnen aanschaffen, €1099 (retailprijs) is deze never nooit waard. Eerder in de range van €800-900.

Evengoed kijk ik uit naar mijn Pixel welke morgen bezorgd zal worden
offtopic:
Geen iPhone 17 Surfboard voor jou dit jaar? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:33
Tja was te verwachten dat niet alle ai functies in Nederland zouden uitkomen hopelijk gaat Google dat in de toekomst nog is fixen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
foekebooij schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:31:
Ik snap de conclusie van de Tweakers review, maar deed toch een beetje pijn te horen.

Internationale reviews zullen positiever zijn lijkt me, gezien ze wel alle AI meuk hebben.
Ik denk niet dat iemand de illusie had dat de Pixel 10 beter zou zijn dan alle andere merken.

De review verbaast mij ook niet, toch verwacht ik geen moment spijt te hebben van de 10 pro. Ook al is een Samsung bijvoorbeeld op hardware gebied op alle fronten beter, kan ik het niet aan om de hele dag naar OneUi te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53
Audiowaste schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:25:
[...]

Ik denk niet dat iemand de illusie had dat de Pixel 10 beter zou zijn dan alle andere merken.

De review verbaast mij ook niet, toch verwacht ik geen moment spijt te hebben van de 10 pro. Ook al is een Samsung bijvoorbeeld op hardware gebied op alle fronten beter, kan ik het niet aan om de hele dag naar OneUi te kijken.
Ik heb een S25 Ultra gehad voor naast de iPhone 16 Pro Max. Ik kon er gewoon niet aan wennen. De Pixel heeft gewoon een overzichtelijker interface. Nou mag ik eigenlijk hier niet reageren, want ik heb de Pixel 9 Pro XL. Wat een goed idee was: 512 GB voor 869 EUR bij Belsimpel. En gezien de Pixel 10 Pro XL maar marginaal beter is, was het dus een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als ik de tweakers review goed begrijp zou een Google Pixel 9 Pro XL passen in een Pixel 10 Pro XL hoesje van Google. Maar de afmetingen zijn toch iets anders? Volgens Gemini past het niet .. gek toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 19:00
Ik ben wel blij dat ik voor de Pro bent gegaan. Wel voor het eerst in een jaar of tien.

Review is voor mij prima. Ik kom van de reguliere Pixel 8. Dus ik ga er sowieso op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:29
Als ik zo lees is het niet heel bijzonder. Kan bijna mijn Xiaomi 14t pro inruilen voor een pixel 9a. Games is alleen soms pokemon go. Rest is gewoon apps en daar die die snel zat voor. Maar dan wel pixel ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!
outlandos schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:47:
Als ik de tweakers review goed begrijp zou een Google Pixel 9 Pro XL passen in een Pixel 10 Pro XL hoesje van Google. Maar de afmetingen zijn toch iets anders? Volgens Gemini past het niet .. gek toch?
Heb hier een 10 Pro-case, daar past mn 9 Pro perfect in, geen XL's tho.

Afmetingen zijn identiek, aldus de website van Google zelf, alleen de 10 Pro XL is 11 gram zwaarder... :)

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 27-08-2025 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:59
_Bailey_ schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:56:

Het is dat ik de Pixel 10 Pro via Belsimpel erg goedkoop heb kunnen aanschaffen, €1099 (retailprijs) is deze never nooit waard.
Eerder in de range van €800-900, zeker voor ons Nederlandse Pixel gebruikers.

Evengoed kijk ik uit naar mijn Pixel welke (hopelijk) morgen bezorgd zal worden.
Same here, ik was aan het kijken voor een vervanger van mijn Pixel 7 en had in eerste instantie vooral de P9 en P9 Pro op het oog met het idee dat die wel iets in prijs zouden zakken. Zelfs een P9a heb ik overwogen. Een reguliere Pixel 10 hoopte ik stiekem op, als de release-deal goed zou zijn.

Nu komt er morgen - als het goed is - een 10 Pro binnen omdat ik die met de Belsimpel/Odido-actie voor €449 kan oppikken. Dat is een goeie 650 van de retailprijs af, en nog wel op release-day...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 19:09
CLB schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:00:
[...]

Heb hier een 10 Pro-case, daar past mn 9 Pro perfect in, geen XL's tho.

Afmetingen zijn identiek, aldus de website van Google zelf, alleen de 10 Pro XL is 11 gram zwaarder... :)
Niet helemaal, de 10 is 0,1 mm dikker toch?

9 Pro:
152,8 mm (hoogte) x 72 mm (breedte) x 8,5 mm (diepte)
199 g

10 Pro:
152,8 mm (hoogte) x 72 mm (breedte) x 8,6 mm (diepte)
207 g

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChromeFR schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:25:
Niet helemaal, de 10 is 0,1 mm dikker toch?
Gaat om de XL's, dat zal het verschil zijn:
162,8 mm (hoogte) x 76,6 mm (breedte) x 8,5 mm (diepte)
221 g

162,8 mm (hoogte) x 76,6 mm (breedte) x 8,5 mm (diepte)
232 g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
Het gaat niet alleen om de buitenafmetingen. De camerabalk van de 10 Pro XL schijnt (iets) anders te zijn dan de 9 Pro XL. En ook voor de niet-XL's schijnt het niet helemaal ideaal te zijn. De knoppen zijn (marginaal) verschoven en dat kan bij sommige hoesjes problemen geven. Er zijn meerdere berichten met ervaringen te vinden op Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De speakergaten zijn ook iets om rekening mee te houden :)

Ringke Fusion - Google Pixel 10 (Pro)
Pixel 10 Pro-hoesje met 9 Pro erin...

[ Voor 71% gewijzigd door CLB op 27-08-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Laatst online: 19:23
Deze review gekregen en ik hou het zeker bij mn samsung s25 Ultra. 2 belangrijkste reden is scherm van Pixel is buiten slecht leesbaar en is erg reflecterend en je kan niet alle zwaardere games spelen. Verder ligt het allemaal dicht bij elkaar en niet de moeite om over te stappen.

YouTube: Pixel 10 Pro XL vs Samsung Galaxy S25 Ultra | Camera, Gaming, Batter...

[ Voor 8% gewijzigd door elaho op 27-08-2025 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
elaho schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:05:
Deze review gekregen en ik hou het zeker bij mn samsung s25 Ultra. 2 belangrijkste reden is scherm van Pixel is buiten slecht leesbaar en is erg reflecterend en je kan niet alle zwaardere games spelen. Verder ligt het allemaal dicht bij elkaar en niet de moeite om over te stappen.

YouTube: Pixel 10 Pro XL vs Samsung Galaxy S25 Ultra | Camera, Gaming, Batter...
Wat een onzin. Zelfs mijn 8 Pro is uitstekend leesbaar buiten in de zon. De 10 Pro heeft nog een veel feller scherm.

• Cloclo100
Kan je bij de 10-serie ondertussen al widgets stapelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
DXO score van 163 voor de 10 PRO XL, vierde plaats van alle smartphones
https://www.dxomark.com/google-pixel-10-pro-xl-camera-test/

Pros
  • Well-balanced exposure and wide dynamic range, ensuring consistent quality in both photo and video
  • Natural color rendering with accurate white balance and pleasing skin tones
  • Fast and reliable autofocus with a solid telephoto performance, preserving detail even at long range
Cons
  • Noticeable noise in still images and temporal noise in low-light video
  • Medium-range zoom shots show a slight loss of detail

• Gerjannn
  • Laatst online: 21:46
Cloclo100 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:32:
Ik draai op m'n Pixel 9 de Android 16 QPR beta's, maar nee dat is niet mogelijk met de Pixel Launcher.

• BBBrt
elaho schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:05:

Als je graag zwaardere games wilt spelen, dan moet je sowieso niet bij de Pixel zijn. Dat is volgens mij al een jaar of 8 duidelijk en van die lijn zullen ze ook niet snel afstappen, denk ik.

Pixel-filosofie = beste camera, redelijk clean Android-ervaring en sinds de laatste paar jaar AI (wat mij betreft gimmick, maar je kunt het belangrijk vinden)

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 13:00

Flipm0de

geen

voor wie m al heeft:

Heeft de 'bewegingsfoto' / motion picture nu geluid naast een stukje film?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Wat ik nog bij de pixels mis is voor verschillende SIM-kaarten verschillende ringtones bij oproepen. Dat mag ook eens doorgevoerd worden want er zijn roms en andere os-sen die dat wel ondersteunen.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 19:29
De geplande bezorging van mijn 10 pro is door Google veranderd van vandaag naar morgen helaas. Mag de Pixel 6a nog een dagje langer mee...

• Cloclo100
Gerjannn schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:19:
[...]

Ik draai op m'n Pixel 9 de Android 16 QPR beta's, maar nee dat is niet mogelijk met de Pixel Launcher.
Ik was vorig jaar zeer verrast dat dit ontbrak toen ik de Pixel 9 pro xl aanschafte, het wende maar niet. Er zijn nog wel een aantal simpele dingen die ontbreken, zeker bij de opties in de slaap-routine en bvb bij die quicktoggles waar Tweakers ook gewag van maakt, waardoor ik de Pixel experience niet slim genoeg vindt t.o.v. die van Samsung. (en dan heb ik het niet over de look and feel). Is dit stapelen bv. in Goodlock ofzo wel mogelijk?

• elaho
  • Laatst online: 19:23
outlandos schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:27:
[...]

Wat een onzin. Zelfs mijn 8 Pro is uitstekend leesbaar buiten in de zon. De 10 Pro heeft nog een veel feller scherm.
Niet helemaal want ik vond het scherm van mijn Pixel 9 Pro Xl ook heel slecht leesbaar in de zon.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Here we go:
Google Pixel 10 Pro

• Gerjannn
Cloclo100 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:07:
[...]

Ik was vorig jaar zeer verrast dat dit ontbrak toen ik de Pixel 9 pro xl aanschafte, het wende maar niet. Er zijn nog wel een aantal simpele dingen die ontbreken, zeker bij de opties in de slaap-routine en bvb bij die quicktoggles waar Tweakers ook gewag van maakt, waardoor ik de Pixel experience niet slim genoeg vindt t.o.v. die van Samsung. (en dan heb ik het niet over de look and feel). Is dit stapelen bv. in Goodlock ofzo wel mogelijk?
Samsung kan dit inderdaad wel in OneUI. Pixel heeft niet zoiets als Goodlock, de enige manier om dit te krijgen is om een andere launcher te installeren die dit wel biedt.

• Audiowaste
Cloclo100 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:32:
Wat bedoel je eigenlijk met widgets stapelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 12:34

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Hier ook binnen, alle apps aan het downloaden @ the moment.

Had mijn vakantie gebruikt om te beslissen om mijn Pixel 7 Pro te vervangen.. Uiteindelijk besloten om nog een jaartje te wachten.. Ware het niet mijn Pixel 7 overleed tijdens een avontuur in het zwembad. Nooit bedacht dat ze schijnbaar niet zo waterproof kunnen worden gedurende de levensduur.. En door bijvoorbeeld warmte, en in Egypte was het warm :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Google Pixel 9 Pro vs 10 Pro:
Google Pixel 9 Pro vs 10 Pro

Google Pixel 10 Pro

Google Pixel 10 Pro

• Dubrillion
  • Laatst online: 19:00
DutchHammer schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:04:
Hier ook binnen, alle apps aan het downloaden @ the moment.

Had mijn vakantie gebruikt om te beslissen om mijn Pixel 7 Pro te vervangen.. Uiteindelijk besloten om nog een jaartje te wachten.. Ware het niet mijn Pixel 7 overleed tijdens een avontuur in het zwembad. Nooit bedacht dat ze schijnbaar niet zo waterproof kunnen worden gedurende de levensduur.. En door bijvoorbeeld warmte, en in Egypte was het warm :)
Nou dit geloof je niet. Mijn Pixel 8 overleed van de week door waterschade.
Deze zat in de zak van mijn overlevingspak (opstapper reddingsboot)
Deze zak is ''waterdicht'', maar uiteindelijk komt er altijd wel iets water binnen. Noem het 25% van een koffie beker.
Wat eigenlijk grotendeels in de stof trekt, maar er blijft een klein laagje staan.

EN MIJN PIXEL 8 OVERLIJDT!

IP68 betekent dus niet zoveel! En ik heb recent de Pixel 8 opgestuurd om het scherm te vervangen. Die had last van de bekende paarse streep. Want ik zou het toestel doorverkopen!

• foekebooij
The Verge is mijn inziens niet meer wat het was, maar mis hun video reviews wel een beetje.

Ps in Chrome wist ik verzocht een abonnement bij ze te nemen, in edge kan in the verge review wel lezen

[ Voor 37% gewijzigd door foekebooij op 28-08-2025 12:49 ]

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:51
Audiowaste schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:52:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk met widgets stapelen?
Ik wist wist ook niet wat hij bedoelde. Ik heb het Google gevraagd en kreeg duidelijk antwoord....

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• foekebooij
Zoals bij IOS, daar kan je weer en agenda etc op elkaar gooien en erna erdoorheen scrollen
Golf2vr6 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:49:
[...]

Ik wist wist ook niet wat hij bedoelde. Ik heb het Google gevraagd en kreeg duidelijk antwoord....

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:24

weebl

YARR!

Ik zit een beetje in dubio en hoop dat hier iemand is die me kan overtuigen om voor de Pixel 10 Pro XL te gaan.

Ik twijfel tussen de Galaxy S25 Ultra en de Pixel 10 Pro XL. Ik ben een redelijk standaard gebruiker, dus geen zware games, hoge eisen aan camera, etc. Enige wat ik belangrijk vind is dat m'n telefoon snel werkt met alle apps en dat de batterij (in ieder geval een groot deel van) een dag meegaat.

Zowel snelheid als batterij zijn zaken waar ik me nu aan begin te ergeren met m'n Galaxy S22+. Telefoon voelt op sommige momenten gewoon traag (vooral de camera en wat andere zwaardere apps), dit wijt ik aan de laatste OneUI7 update i.c.m. de Exynos2200 chip. Is denk ik niets meer van te verwachten voor in de toekomst. Batterij is altijd een dingetje geweest met dit toestel, maar gezien de leeftijd begint dit nu nog meer te spelen.

Ik neig er naar om de Pixel 10 Pro XL 512Gb te kopen via KPN. Krijg daar nu ruim 400 euro inruil op mijn S22+. Aan de andere kant krijg je bij Samsung op dit moment een Galaxy Watch 7 bij aanschaf van een S25, wat meteen een leuke opvolger is voor mijn Watch 4...

Is er wat jullie betreft een reden om echt voor de S25 Ultra te gaan t.o.v. een Pixel 10 Pro? Ik kan v.w.b. mijn usecase niet zo snel wat bedenken, maar wellicht zie ik iets over het hoofd...

• Gerjannn
weebl schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:54:
....

Is er wat jullie betreft een reden om echt voor de S25 Ultra te gaan t.o.v. een Pixel 10 Pro? Ik kan v.w.b. mijn usecase niet zo snel wat bedenken, maar wellicht zie ik iets over het hoofd...
De processor in de S25U is wel echt heel erg goed, dus ik vermoed dat over 5 jaar de S25U nog wat sneller zal zijn dan de Pixel 10PXL. En daarnaast heeft OneUI wel meer features en kan je met Goodlock echt veel customizen, Google blijft daarin wel wat achter en de launcher is erg beperkt qua configuratie (bijv. de widget bovenin kan je niet weghalen).

Google heeft hun software wel enorm goed geoptimaliseerd, consistente vloeiende en lekkere animaties en heb met de P9PXL geen moment dat hij echt hapert o.i.d., in mijn ogen beter dan One UI 7 (heb een S24FE van werk). OneUI 7 voelt nog steeds best wel log aan in vergelijking met de Pixels. Dus voor jouw use case zou ik zeker voor de Pixel gaan!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:34
Gerjannn schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:08:
[...]

Google blijft daarin wel wat achter en de launcher is erg beperkt qua configuratie (bijv. de widget bovenin kan je niet weghalen).
Huh, ik heb de widget op mijn Pixel 8 pro gewoon kunnen verwijderen. Welke bedoel je precies?

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:22
Mother_lepard schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:12:
[...]

Huh, ik heb de widget op mijn Pixel 8 pro gewoon kunnen verwijderen. Welke bedoel je precies?
De google search bar op je homepagina. Kan je die nu wel verwijderen?

Is al jaren een ding met Pixels, andere launcher is/was de enige optie.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:33
evleerdam schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

De google search bar op je homepagina. Kan je die nu wel verwijderen?

Is al jaren een ding met Pixels, andere launcher is/was de enige optie.
Nee die is nog niet te verwijderen alleen een andere launcher instelen is dan een optie

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 19:29
Dubrillion schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:29:
[...]

Deze zak is ''waterdicht'', maar uiteindelijk komt er altijd wel iets water binnen. Noem het 25% van een koffie beker.
Wat eigenlijk grotendeels in de stof trekt, maar er blijft een klein laagje staan.

IP68 betekent dus niet zoveel! En ik heb recent de Pixel 8 opgestuurd om het scherm te vervangen. Die had last van de bekende paarse streep. Want ik zou het toestel doorverkopen!
De vervanging van dat scherm is helaas een heel aannemelijke reden voor het gebrek aan waterdichtheid

• BBBrt
weebl schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:54:
Ik zit een beetje in dubio en hoop dat hier iemand is die me kan overtuigen om voor de Pixel 10 Pro XL te gaan.

Ik twijfel tussen de Galaxy S25 Ultra en de Pixel 10 Pro XL. Ik ben een redelijk standaard gebruiker, dus geen zware games, hoge eisen aan camera, etc. Enige wat ik belangrijk vind is dat m'n telefoon snel werkt met alle apps en dat de batterij (in ieder geval een groot deel van) een dag meegaat.

Zowel snelheid als batterij zijn zaken waar ik me nu aan begin te ergeren met m'n Galaxy S22+. Telefoon voelt op sommige momenten gewoon traag (vooral de camera en wat andere zwaardere apps), dit wijt ik aan de laatste OneUI7 update i.c.m. de Exynos2200 chip. Is denk ik niets meer van te verwachten voor in de toekomst. Batterij is altijd een dingetje geweest met dit toestel, maar gezien de leeftijd begint dit nu nog meer te spelen.

Ik neig er naar om de Pixel 10 Pro XL 512Gb te kopen via KPN. Krijg daar nu ruim 400 euro inruil op mijn S22+. Aan de andere kant krijg je bij Samsung op dit moment een Galaxy Watch 7 bij aanschaf van een S25, wat meteen een leuke opvolger is voor mijn Watch 4...

Voor zover nu te beoordelen zal de S25 ultra het gemiddeld langer uithouden op een lading. Dus als dat je allerbelangrijkste voorwaarde is... Maar tegelijkertijd zullen beide telefoons een enorme stap vooruit zijn tov de S22+ die je nu hebt. Dus vind je een toename van 15-20% voldoende of wil je per se 20-25%? ;)

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:33
Na wat wikken en wegen toch maar een 10 Pro gehaald, de inruilwaarde van m'n pixel 9 pro is met de bonus nu 730 euro bij de Google Store, en ik heb de telefoon voor 699 dollar gekocht in de VS, dus dan wordt het wel een prima deal. Lang getwijfeld om voor een XL te gaan maar ik kreeg toch weer flashbacks van m'n geklungel met de 2XL en de 4XL. Al vermoed ik dat met magsafe het euvel wel enigzins meevalt.

Ik ben benieuwd in elk geval, verwacht er niet echt "meer" van dan van m'n 9 Pro, dit is gewoon een geweldige telefoon, maar ik ben toch wel een beetje gevoelig voor de upgradeziekte :')

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:21
foekebooij schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:50:
Zoals bij IOS, daar kan je weer en agenda etc op elkaar gooien en erna erdoorheen scrollen

[...]
Op een Samsung met in elk geval OneUI7 ook. Of dit eerder al kon geen idee. Best handig :)
Iedereen met een nieuwe Pixel, Gefeliciteerd en veel plezier ermee :)

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:45
Hallo

Hoe krijg ik die 100 x res zoom werkende.. ik frijg hem niet verder dan 30x (pinch to zoom)

ik heb de 10 xl

En de rabobank app is nog niet beschikbaar(bij mij (of moet ik die uit Nieuwzeeland hebben :-) )

[ Voor 29% gewijzigd door appie35 op 28-08-2025 16:18 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

appie35 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:14:
Hallo

Hoe krijg ik die 100 x res zoom werkende.. ik frijg hem niet verder dan 30x (pinch to zoom)

ik heb de 10 xl
Bij de camera instellingen even naar Model Downloaden gaan. Daar moet je Pro Res Zoom installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 16:16
Ik ben voor de 10 Pro XL gegaan, vooral voor de pure android ervaring te hebben. Ik ben een grote gebruiker van Google Photo's etc en bij OnePlus kwam die Photo's app er vaak tussen ook.

Ik deel de OnePlus aan mijn vriendin, want zo oud was die nog niet.

Als ik rond hoor moet ik precies wel vrezen dat ik een Pixel heb genomen, de reviews zijn niet geweldig

• prodygee
  • Laatst online: 18:55
Lyca schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:30:
Ik ben voor de 10 Pro XL gegaan, vooral voor de pure android ervaring te hebben. Ik ben een grote gebruiker van Google Photo's etc en bij OnePlus kwam die Photo's app er vaak tussen ook.

Ik deel de OnePlus aan mijn vriendin, want zo oud was die nog niet.

Als ik rond hoor moet ik precies wel vrezen dat ik een Pixel heb genomen, de reviews zijn niet geweldig
Ik heb dus heeel lang zitten wikken en wegen. Toch maar voor de normale Pro gegaan, veilige keus. Ik heb volgens mij middel tot grote handen, maar was bang dat hij met hoesje too much zou worden.
We shall see!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:52
Zijn er al mensen met een P10 Pro in bezit die onderstaande kunnen bevestigen danwel ontkrachten? Ik kan online geen eenduidig antwoord krijgen of de P10 Pro camera's native danwel via Videoboost 4K60+HDR ondersteunen (ipv 4K60 of HDR). Of gebruik maken van videoboost nodig is om 4k60+hdr te krijgen op alle camera's is niet eenduidig.

Online vind ik onderstaande

You're asking whether the Google Pixel 10 Pro supports recording in 4K at 60 fps with HDR, and if so, whether that capability applies to all its cameras—main (wide), ultrawide, telephoto, and front (selfie).

What the Official Specs Say

According to the official Google Store specifications:
Rear cameras (main/ultrawide/telephoto) support 4K video recording at 24/30/60 fps, with 10‑bit HDR video included
(selfie) camera can record 4K video at 30 or 60 fps (frame rates only specified; HDR not explicitly mentioned in that line)

Yes, the Pixel 10 Pro supports 4K‑60 video and 10‑bit HDR—at least on its rear cameras.
The front camera supports 60 fps at 4K, but it's not clarified whether HDR is available on the selfie.

Further confirmation comes from independent reviews:

Geeky Gadgets explicitly states that the Pixel 10 Pro XL supports 4K HDR video recording at 60 fps, which implies that its camera hardware (shared with the Pixel 10 Pro) indeed supports HDR at 4K‑60

A YouTuber's video commentary suggests that Google's introduction of HDR and 8K modes relies on a feature called "Video Boost", potentially involving cloud-based processing to enable these modes
YouTube. While that doesn’t contradict HDR/4K-60 support, it hints at how the feature may be implemented under the hood.

Summary by Camera

Here's a clear breakdown:

Camera 4K @ 60 fps Supported? HDR Supported?
Main (wide) Yes ** Yes (10-bit HDR)**
Ultrawide Yes ** Yes (10-bit HDR)**
Telephoto (5×) Yes ** Yes (10-bit HDR)**
Front (selfie) Yes HDR not explicitly stated

The rear cameras—main, ultrawide, and telephoto—support 4K-60 video with 10-bit HDR.

The front camera is confirmed to record 4K-60, but HDR support is not clearly specified by Google’s documentation.

Independent sources reinforce HDR capability for rear cameras, while implementation nuances like "Video Boost" may play a role—though that doesn’t change the user-facing feature.

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:51
bramberk15 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:02:
Zijn er al mensen met een P10 Pro in bezit die onderstaande kunnen bevestigen danwel ontkrachten? Ik kan online geen eenduidig antwoord krijgen of de P10 Pro camera's native danwel via Videoboost 4K60+HDR ondersteunen (ipv 4K60 of HDR). Of gebruik maken van videoboost nodig is om 4k60+hdr te krijgen op alle camera's is niet eenduidig.

Online vind ik onderstaande

You're asking whether the Google Pixel 10 Pro supports recording in 4K at 60 fps with HDR, and if so, whether that capability applies to all its cameras—main (wide), ultrawide, telephoto, and front (selfie).

What the Official Specs Say

According to the official Google Store specifications:
Rear cameras (main/ultrawide/telephoto) support 4K video recording at 24/30/60 fps, with 10‑bit HDR video included
(selfie) camera can record 4K video at 30 or 60 fps (frame rates only specified; HDR not explicitly mentioned in that line)

Yes, the Pixel 10 Pro supports 4K‑60 video and 10‑bit HDR—at least on its rear cameras.
The front camera supports 60 fps at 4K, but it's not clarified whether HDR is available on the selfie.

Further confirmation comes from independent reviews:

Geeky Gadgets explicitly states that the Pixel 10 Pro XL supports 4K HDR video recording at 60 fps, which implies that its camera hardware (shared with the Pixel 10 Pro) indeed supports HDR at 4K‑60

A YouTuber's video commentary suggests that Google's introduction of HDR and 8K modes relies on a feature called "Video Boost", potentially involving cloud-based processing to enable these modes
YouTube. While that doesn’t contradict HDR/4K-60 support, it hints at how the feature may be implemented under the hood.

Summary by Camera

Here's a clear breakdown:

Camera 4K @ 60 fps Supported? HDR Supported?
Main (wide) Yes ** Yes (10-bit HDR)**
Ultrawide Yes ** Yes (10-bit HDR)**
Telephoto (5×) Yes ** Yes (10-bit HDR)**
Front (selfie) Yes HDR not explicitly stated

The rear cameras—main, ultrawide, and telephoto—support 4K-60 video with 10-bit HDR.

The front camera is confirmed to record 4K-60, but HDR support is not clearly specified by Google’s documentation.

Independent sources reinforce HDR capability for rear cameras, while implementation nuances like "Video Boost" may play a role—though that doesn’t change the user-facing feature.
Volgens mij full hd 60 hdr/4k 30 hdr

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Nog een sfeerimpressie van Groningen zojuist, met de Pixel 10 Pro XL. Onder andere met groothoek en 10x zoom. Blijft toch bijzonder voor zo'n compact apparaat... Hoewel... Compact... 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVLS3K14aQvjoyUubBn6512r5_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsw23G8uMu6pDH3ZUdniuz0v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtDsnqjZJms6nKFSqV1Ot_-8ubM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyCSwx4TzhS1gOzHnlLAV5Uh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQODQ6I8Vi5UDh-qkEXesFgE4AA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJZJ5EC5pffVw7EL8Jt98qJx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoDkRA3OwRS6Ky4g3U3Pn0zzy7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1maAnH8oa1zbKNsztJYXB6C.jpg?f=fotoalbum_large

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:24

weebl

YARR!

Gerjannn schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:08:
[...]

De processor in de S25U is wel echt heel erg goed, dus ik vermoed dat over 5 jaar de S25U nog wat sneller zal zijn dan de Pixel 10PXL. En daarnaast heeft OneUI wel meer features en kan je met Goodlock echt veel customizen, Google blijft daarin wel wat achter en de launcher is erg beperkt qua configuratie (bijv. de widget bovenin kan je niet weghalen).

Google heeft hun software wel enorm goed geoptimaliseerd, consistente vloeiende en lekkere animaties en heb met de P9PXL geen moment dat hij echt hapert o.i.d., in mijn ogen beter dan One UI 7 (heb een S24FE van werk). OneUI 7 voelt nog steeds best wel log aan in vergelijking met de Pixels. Dus voor jouw use case zou ik zeker voor de Pixel gaan!
Thanks! De toeters en bellen van OneUI vind ik wel leuk, maar is voor mij geen dealbreaker.
BBBrt schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

Voor zover nu te beoordelen zal de S25 ultra het gemiddeld langer uithouden op een lading. Dus als dat je allerbelangrijkste voorwaarde is... Maar tegelijkertijd zullen beide telefoons een enorme stap vooruit zijn tov de S22+ die je nu hebt. Dus vind je een toename van 15-20% voldoende of wil je per se 20-25%? ;)
Dankjewel! Ben al gewend om m'n telefoon halverwege de dag aan de lader te hangen, dus ik ga er hoe dan ook op vooruit :)

Denk dat ik maar eens van de Samsung af stap!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 12:34

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Dubrillion schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:29:
[...]

Dure les voor ons beide dus.. Die lijm die ze gebruiken om zaken waterdicht te maken verouderd en kan beschadigen door het vallen van een telefoon of bijvoorbeeld warmte.

Bij een schermvervanging is volgens mij een telefoon ook niet meer waterdicht van wat ik begrepen heb.

Speelt helaas bij alle merken en de reden waarom waterschade geen garantie geeft...
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen