Acties:
  • +1 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 13:54
J.A.477 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:49:
Iemand ervaring met het inruil proces van de google store?
560 terug voor een pixel 8 pro is nog best netjes en zit toch te twijfelen kleiner te gaan naar de pixel 10 pro
Ja heel tevreden hoor. Pixel 6 pro en 4a retour gedaan en alles ging soepel en snel. Ga nu de 9 pro xl inruilen omdat het zo relaxt is.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Lynix schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:44:
Hmm ik ben engiszins wel teleurgesteld.

Ik heb op het moment een S25 Ultra en overwoog om weer terug te gaan naar Pixel maar ik ben bang dat het echt een downgrade gaat zijn met de Pixel 10. Ik had denk ik toch iets meer verwacht.. Ik wacht nog wel even de reviews af. Ben wel benieuwd wat de batterij gaat doen van de Pixel 10 Pro.
Ik zou niet weten waarom je deze stap zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:22
twowheeler schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:14:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Ik koop elk jaar een Pixel sinds de Pixel 5 (op dit moment Pixel 9 Pro XL) en ik kan weer verlengen maar ik zit zelfs te twijfelen tussen de Pixel 10 Pro XL en de S25 Ultra. Het enige wat ik bij Samsung niks vind is alle bloatware. Ik wacht de reviews nog even af.

• twowheeler
  • Nu online
qwasd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:36:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Ik koop elk jaar een Pixel sinds de Pixel 5 (op dit moment Pixel 9 Pro XL) en ik kan weer verlengen maar ik zit zelfs te twijfelen tussen de Pixel 10 Pro XL en de S25 Ultra. Het enige wat ik bij Samsung niks vind is alle bloatware. Ik wacht de reviews nog even af.
Ik ben ooit van nexus naar oneplus en uiteindelijk samsung gegaan. De bloatware valt me enorm mee en is makkelijk te verwijderen.

Ik ben wel erg benieuwd naar de reviews van de pixel, maar ik denk dat ik de overstap pas over een aantal jaar maak.

Edit: even gekeken. Mijn S21Fe mag daar 341 opbrengen. Ik denk dat ze enorm veel te duur zijn. Bizarre inruilprijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door twowheeler op 21-08-2025 14:53 ]

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:07
[...]

Dat is dus het probleem haha. Ik had graag weer een keer een Pixel geprobeerd maar er is gewoon geen reden om dat nu te doen. Volgend jaar wellicht :)

Vorig jaar waren naar mijn idee de pre-order bonus wat interessanter

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:11
Het feit dat er na de dag van introductie al 3 uur lang niks gepost wordt in dit draadje zegt voldoende over de beperkte verbeteringen van de 10 serie. Ik wacht ook nog een jaartje met een evt overstap vanaf mn 8 pro.

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
RF1000 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:32:
Het feit dat er na de dag van introductie al 3 uur lang niks gepost wordt in dit draadje zegt voldoende over de beperkte verbeteringen van de 10 serie. Ik wacht ook nog een jaartje met een evt overstap vanaf mn 8 pro.
Je kan toch niet verwachten dat er al uitgebreide testresultaten beschikbaar zijn gelijk de volgende dag? Verder ligt het toestel ook nog niet in de winkel.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:11
Als ik het draadje van de 8 er even bij pak. 9 paginas in de eerste 24 uur na onthulling. Nu net aan 2.

(Bij de 9 6 paginas)

[ Voor 10% gewijzigd door RF1000 op 21-08-2025 18:11 ]

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
[...]

Pixel 10 pro xl kan toch wel concureren met de s25 ultra?

• Lynix
Aggressor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:15:
[...]

Pixel 10 pro xl kan toch wel concureren met de s25 ultra?
Het is moeilijk om argumenten te vinden voor de Pixel helaas. Software is een beetje een tie want goodlock geeft veel mogelijkheden voor Samsung maar stock Android is ook echt nice. Maar hardware technisch is de S25U wel echt stuk beter.

• Aggressor
  • Nu online
Lynix schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:30:
[...]

Het is moeilijk om argumenten te vinden voor de Pixel helaas. Software is een beetje een tie want goodlock geeft veel mogelijkheden voor Samsung maar stock Android is ook echt nice. Maar hardware technisch is de S25U wel echt stuk beter.
De camera's van de s25 ultra vind ik ook niet heel super. De selfie camera ook niet..

We gaan het zien

• Lynix
Aggressor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:46:
[...]

De camera's van de s25 ultra vind ik ook niet heel super. De selfie camera ook niet..

We gaan het zien
Klopt. Maar het scherm is echt heel goed. Los van het feit dat het scherm duurzaam is, is de coating ook heel fijn. Performance van de Snapdragon is ook een stuk beter. Wat hardware betreft had ik gewoon iets meer verwacht.

S-pen boeit mij vrij weinig en ik had graag weer eens een pixel gehad maar deze gen is het voor mij net niet.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:33
Heeft de 10 wel fast charging nu? De 8 pro van mij heeft dat niet en irriteert me best wel af en toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alki schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:06:
Heeft de 10 wel fast charging nu? De 8 pro van mij heeft dat niet en irriteert me best wel af en toe
Niet per se... Is 'ie leeg dan laadt 'ie voor 55% op in de eerste 30 minuten. Laden gaat met maximaal 30 Watt.

De 10 Pro komt er hier aan, ga ik veel plezier aan beleven. Enige jammere vind ik ten opzichte van de XL wel dat je de Pro met maximaal 30 Watt op kunt laden en de XL met 45 Watt, dat is best een verschil, maar ja.

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 21-08-2025 20:33 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:00

pinda powerrr

Slow down...

CLB schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:17:
[...]

Niet per se... Is 'ie leeg dan laadt 'ie voor 55% op in de eerste 30 minuten. Laden gaat met maximaal 30 Watt.

De 10 Pro komt er hier aan, ga ik veel plezier aan beleven. Enige jammere vind ik ten opzichte van de XL wel dat je de Pro met maximaal 30 Watt op kunt laden en de XL met 45 Watt, dat is best een verschil, maar ja.
Die 45 Watt is volgens mij wel met de PPS standaard, die dan weer niet iedereen ondersteunt. En de laders die PPS hebben, kunnen dat vaak maar tot een bepaald wattage.

Wat wel leuk is, dat de Pro XL met 25W draadloos kan laden. Hopen dat Anker snel wat in de schappen legt.

Waiting on the world to change

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:17:
[...]

Op papier is dat een redelijk verschil, maar het daadwerkelijke verschil is natuurlijk kleiner. Waarschijnlijk is het 5 minuten opladen met 40W ofzo en dan een uur en een kwartier blijven hangen rond 20-30W. Soms is 30W sneller dan 45W als het langer in de buurt van de 30W kan blijven opladen of minder ver weg zakt. En de XL moet ook een grotere accu opladen waardoor het eventuele voordeel sowieso niet zo groot zal zijn. Reken in ieder geval maar op minimaal een uur en een kwartier voor beide.
Daar ben ik me uiteraard van bewust, maar alsnog had ik best 45W willen zien in de normale Pro.
Nu ben ik het al jaren gewend bij de Pixels, maar hoe [insert Chinees merk] het doet is wel echt fijn hoor.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Aggressor
  • Nu online
Kan er in de pixel 10 serie nog wel een simkaart? Of is het alleen esim? (Of alleen in de US)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1x fysieke sim, 1x esim hier op onze markt :)

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:04
CLB schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:26:
1x fysieke sim, 1x esim hier op onze markt :)
2x esim moet ook lukken denk ik.
Mijn pixel 6pro geeft aan dat ik een 2e esim kan toevoegen als ik de fysieke kaart verwijder.
(Ik heb nu een esim en fysieke kaart)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik lees net op Reddit dat Battery Share functie niet meer aanwezig is op de nieuwe Pixels. Komt vanwege de Qi2 implementatie.

Ik gebruikte het nog wel eens om iemand de dag door te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
https://www.androidauthor...ealth-assistance-3585863/

Google confirmed to Android Authority that Battery Health Assistance is mandatory on the Pixel 10 series and can’t be disabled.
That means your phone’s charging speed and effective battery life will drop over time.
This software will adjust the battery’s maximum voltage in stages that start at 200 charge cycles and continue gradually until 1000 charge cycles to help stabilize battery performance and aging,” the company explained earlier this year during the Pixel 9a’s release.

na dit te hebben gelezen, twijfel ik over mijn overstap iPhone ---> Google Pixel 10 Pro.
Geef op z'n minst je gebruikers de mogelijkheid tot het uitschakelen (opt out) van deze Health Assistance.

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2025 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:55

shinchan03

Niels

Dat geeft inderdaad nog niet echt vertrouwen. Weet iemand hoe andere merken omgaan met de battery health? Is dit dan ook echt een probleem waar Google alleen last van heeft, dat kan ik mij dan ook weer niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:22
Vraag; heeft iemand heel toevallig nog een google nieuwsbrief code die hij niet gebruikt? ... Ik wil me wel opofferen om die te gebruiken! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:33
Whiskey48 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:43:
Vraag; heeft iemand heel toevallig nog een nieuwsbrief code die hij niet gebruikt? ... Ik wil me wel opofferen om die te gebruiken! :p
nieuwsbrief van wat?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 16:49
recca schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:01:
[...]

Ja heel tevreden hoor. Pixel 6 pro en 4a retour gedaan en alles ging soepel en snel. Ga nu de 9 pro xl inruilen omdat het zo relaxt is.
Goed te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Google nieuwsbrief, die bevat een kortingscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Whiskey48 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:16:
[...]

Google nieuwsbrief, die bevat een kortingscode.
Ik heb wel een bericht over de Pixel 10 gehad vanuit de Google Store, maar zie daarin geen nieuwsbrief. Maar ik gok dat die korting nooit zo veel zal zijn als je bijvoorbeeld bij Belsimpel krijgt in combinatie met een maandelijks opzegbaar Odido abonnement..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Nu online
_Bailey_ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 04:11:
https://www.androidauthor...ealth-assistance-3585863/

Google confirmed to Android Authority that Battery Health Assistance is mandatory on the Pixel 10 series and can’t be disabled.
That means your phone’s charging speed and effective battery life will drop over time.
This software will adjust the battery’s maximum voltage in stages that start at 200 charge cycles and continue gradually until 1000 charge cycles to help stabilize battery performance and aging,” the company explained earlier this year during the Pixel 9a’s release.

na dit te hebben gelezen, twijfel ik over mijn overstap iPhone ---> Google Pixel 10 Pro.
Geef op z'n minst je gebruikers de mogelijkheid tot het uitschakelen (opt out) van deze Health Assistance.
Ik heb ook gelezen dat Pixel batterijen niet echt goed zijn qua verliezen van capaciteit. Het lijkt wel of de hardware super is, maar gewoon nog niet helemaal uitontwikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 16:49
Whiskey48 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:43:
Vraag; heeft iemand heel toevallig nog een google nieuwsbrief code die hij niet gebruikt? ... Ik wil me wel opofferen om die te gebruiken! :p
De nieuwsbrief bevat momenteel geen code in Nederland volgens mij. Deze verschijnen vaak pas een paar maanden na release. Zag er laatst eentje voor 5% korting (is iig iets) op oude modellen.

In Amerika krijgen ze codes van 50, 100 en 250 dollar korting, insane. Aldus Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
twowheeler schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:32:
[...]

Ik heb ook gelezen dat Pixel batterijen niet echt goed zijn qua verliezen van capaciteit. Het lijkt wel of de hardware super is, maar gewoon nog niet helemaal uitontwikkeld.
dat dit proces al na 200 batterycycli gaat plaatsvinden vind ik persoonlijk van de zotte. En zeker kijkend naar de prijzen van die Pixels.
Beetje iPhone prijzen denken te kunnen hanteren en dan qua hardware gewoon zwaar ondermaats presteren.

Zo'n Pixel 10 zal na zo'n jaar- anderhalf jaar enorm traag (en telkens nog trager) opladen, ondanks de mooie marketingverhalen van 45W opladen

Specifically, this means that the battery voltage is automatically reduced after 200 charging cycles, and the voltage continues to drop until 1,000 charging cycles.
A lower voltage results in shorter battery life since the capacity is effectively reduced, and charging also takes longer. Google has not specified how much shorter the battery life will become after 200 charging cycles.

but it remains to be seen how much of this capacity Pixel 10 owners will still be able to use. It is rather annoying that Google does not let customers disable this feature. Other manufacturers give users more freedom. For example, Apple’s iPhones do not throttle the battery itself but the processor in order to avoid voltage spikes. However, as a result of a class action lawsuit, users have the option to disable these "optimizations".

[ Voor 38% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
twowheeler schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:32:
[...]

Hier een pixel 8pro met nog 103% van de ontwerp capaciteit na 1,5jr volgens accubattery!

Nee de werkelijke capaciteit is zelfs nog hoger dan de minimale capaciteit van de specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het terugschakelen na een x aantal oplaad cycli gebeurt bij een iPhone ook. Dus what's the problem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:47
pinda powerrr schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:48:
Het terugschakelen na een x aantal oplaad cycli gebeurt bij een iPhone ook. Dus what's the problem?
Sommige zaken worden inderdaad groter gemaakt dan nodig inderdaad. Ik zie hier het probleem ook niet zo van. Zelfde met - en dat is nog even afwachten voor we het echt weten - de 'downgrade' van de main en ultrawide lenzen in de P10 t.o.v. de P9. De kracht van de Pixel-camera's zit 'm in de software, niet zozeer de hardware. Het is ook niet dat de lenzen van de P9a foto's maken die eruit zien alsof ze met een Nokia N95 zijn geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Nu online
_Bailey_ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

dat dit proces al na 200 batterycycli gaat plaatsvinden vind ik persoonlijk van de zotte. En zeker kijkend naar de prijzen van die Pixels.
Beetje iPhone prijzen denken te kunnen hanteren en dan qua hardware gewoon zwaar ondermaats presteren.

Zo'n Pixel 10 zal na zo'n jaar- anderhalf jaar enorm traag (en telkens nog trager) opladen, ondanks de mooie marketingverhalen van 45W opladen

Specifically, this means that the battery voltage is automatically reduced after 200 charging cycles, and the voltage continues to drop until 1,000 charging cycles.
A lower voltage results in shorter battery life since the capacity is effectively reduced, and charging also takes longer. Google has not specified how much shorter the battery life will become after 200 charging cycles.

but it remains to be seen how much of this capacity Pixel 10 owners will still be able to use. It is rather annoying that Google does not let customers disable this feature. Other manufacturers give users more freedom. For example, Apple’s iPhones do not throttle the battery itself but the processor in order to avoid voltage spikes. However, as a result of a class action lawsuit, users have the option to disable these "optimizations".
https://www.androidauthor...e-battery-cycles-3573442/

Hier staat wat geschreven over de daadwerkelijke levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:38
TheFes schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:30:
[...]

Ik heb wel een bericht over de Pixel 10 gehad vanuit de Google Store, maar zie daarin geen nieuwsbrief. Maar ik gok dat die korting nooit zo veel zal zijn als je bijvoorbeeld bij Belsimpel krijgt in combinatie met een maandelijks opzegbaar Odido abonnement..
Dat is idd interessant. Dan wordt de vanaf prijs al gelijk bijna 300 euro lager. En daarbovenop kan je dan alsnog die inruilkorting toepassen. En je kan echt na een maand je abbonement weer opzeggen? Lijkt to good to be true.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Jurbatov schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

Dat is idd interessant. Dan wordt de vanaf prijs al gelijk bijna 300 euro lager. En daarbovenop kan je dan alsnog die inruilkorting toepassen. En je kan echt na een maand je abbonement weer opzeggen? Lijkt to good to be true.
Waarschijnlijk moet je 2 maanden betalen, vanwege een opzegtermijn van een maand. Ik heb al Odido thuis, dus met combinatievoordeel kwam ik op 14 euro per maand, in totaal dus mogelijk 28 euro betalen voor een korting van ruim 250 euro (op een Pixel 10 Pro met 256GB geheugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:48:
Bij een iPhone heb ik de mogelijkheid om die flauwekul uit te schakelen (wat ik hier op mijn iPhone ook direct heb gedaan destijds).
Bij een Pixel 10 Pro gaat dit onmogelijk worden.

Ik begrijp dat jij het probleem niet ziet, prima natuurlijk.
Ik zie het vooral zo dat Google nou niet echt bekend staat om de kracht van batterijen in hun smartphones. Op dat gebied hebben ze dus 0,0 vooruitgang geboekt en al helemaal niet voor kwaliteitsbatterijen gekozen met deze 10 Serie en wel iPhone prijzen hanteert. Google heeft gewoon goed bezuinigd op de batterij in deze 10 Series.
Maar nogmaals, prima dat er andere mensen zijn die daar 0 moeite mee hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2025 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 22:50
Ik vind de impact nog wel belangrijker. Als het gaat om 10-20% van de capaciteit die je verliest, dan prima. Maar als het richting de Pixel 4a of Pixel 6a debacles gaat, laat dan maar zitten.

Mijn Pixel 4a werd praktisch onbruikbaar, omdat de accu ongeveer gehalveerd werd na de verplichte update. LineageOS verhielp dat, maar niet ideaal.

Blijkbaar is er niet bekend hoeveel van de capaciteit de Pixel 9 of 10 gaat verliezen na 200 cycli? Of hoeveel hij kwijt is na 1000 cycli? Dan wordt het een gok natuurlijk. Je krijgt 7 jaar updates dus eigenlijk wil ik er dan ook wel 7 jaar mee doen.

'Sommige' Pixel 4a-smartphones krijgen na update kortere accuduur

Google Pixel 6a krijgt verplichte update om oververhitting accu tegen te gaan

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 12:00
_Bailey_ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:30:
[...]

Bij een iPhone heb ik de mogelijkheid om die flauwekul uit te schakelen (wat ik hier op mijn iPhone ook direct heb gedaan destijds).
Bij een Pixel 10 Pro gaat dit onmogelijk worden.

Ik begrijp dat jij het probleem niet ziet, prima natuurlijk.
Ik zie het vooral zo dat Google nou niet echt bekend staat om de kracht van batterijen in hun smartphones. Op dat gebied hebben ze dus 0,0 vooruitgang geboekt en al helemaal niet voor kwaliteitsbatterijen gekozen met deze 10 Serie en wel iPhone prijzen hanteert. Google heeft gewoon goed bezuinigd op de batterij in deze 10 Series.
Maar nogmaals, prima dat er andere mensen zijn die daar 0 moeite mee hebben.
Ik snap niet hoe je het verzonnen krijgt :+ Waar haal jij je informatie vandaan over het batterij type van de Pixel 10?

Ik zie trouwens ook veel iPhones met hoge batterij degradatie, zijn dit dan ook geen kwaliteitsbatterijen?

Apple: "Battery aging is not a linear (straight line) and degrades at different rates as the chemicals in the battery age and the other factors mentioned above. Apple expects your battery health to be at 80% after 24 months. If your battery health misses that expectation, contact Apple Support."

Mijn 3 jaar oude Pixel 6a niet-kwaliteitsbatterij zit op 83% _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Ruudje88 op 22-08-2025 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ruudje88 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:44:
[...]

Ik snap niet hoe je het verzonnen krijgt :+ Waar haal jij je informatie vandaan over het batterij type van de Pixel 10?

Ik zie trouwens ook veel iPhones met hoge batterij degradatie, zijn dit dan ook geen kwaliteitsbatterijen?

Apple: "Battery aging is not a linear (straight line) and degrades at different rates as the chemicals in the battery age and the other factors mentioned above. Apple expects your battery health to be at 80% after 24 months. If your battery health misses that expectation, contact Apple Support."

Waar stook je nu op? Een Apple vs Android battle? Pak ik even de popcorn hoor…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:20
Heeft iemand hier in het verleden ervaring met het laten aannemen aan de deur van een telefoon. Wij zijn zelf vanaf 27 augustus op vakantie, maar ik zou graag nog van de extra inruil gebruik maken. Ik zou nu dus een telefoon kunnen bestellen en iemand anders hem laten aannemen, echter geeft (in dit geval) KPN aan dat ik dit echt zelf moet zijn met een geldig ID. Ik vraag mij af hoe strikt dit over het algemeen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005

OKA

Ik twijfel tussen de Pro en de Pro XL. Momenteel heb ik een OnePlus Nord 2 welke qua formaat ongeveer tussen de Pro en Pro XL in zit.

Vorige week heb ik (in een telefoon shop) de Pixel 9 serie bekeken en de Pro en Pro XL naast elkaar gelegd. Ik vind de Pro XL niet te groot, ondanks dat het ietsje groter is dan mijn huidige.

Wie kan mijn helpen beslissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 22:50
Pasman schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:57:
Heeft iemand hier in het verleden ervaring met het laten aannemen aan de deur van een telefoon. Wij zijn zelf vanaf 27 augustus op vakantie, maar ik zou graag nog van de extra inruil gebruik maken. Ik zou nu dus een telefoon kunnen bestellen en iemand anders hem laten aannemen, echter geeft (in dit geval) KPN aan dat ik dit echt zelf moet zijn met een geldig ID. Ik vraag mij af hoe strikt dit over het algemeen gaat?
Met abonnement? Dan heb ik wel ervaring en ja die check werd daadwerkelijk gedaan. Werd ook aangegeven dat het nodig was.

Zonder abo geen ervaring.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 12:38
OKA schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:10:
Ik twijfel tussen de Pro en de Pro XL. Momenteel heb ik een OnePlus Nord 2 welke qua formaat ongeveer tussen de Pro en Pro XL in zit.

Vorige week heb ik (in een telefoon shop) de Pixel 9 serie bekeken en de Pro en Pro XL naast elkaar gelegd. Ik vind de Pro XL niet te groot, ondanks dat het ietsje groter is dan mijn huidige.

wachten op de reviews (volgende week) en dan pas beslissen.
De XL neem je vooral voor de grotere batterij en daarmee (verwachtte) langere batterijduur. Echter was dat met de 9 XL niet bijzonder het geval. Als dat wederom zo is blijft er weinig over om voor de XL te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:54
Kappade schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:16:
[...]

wachten op de reviews (volgende week) en dan pas beslissen.
De XL neem je vooral voor de grotere batterij en daarmee (verwachtte) langere batterijduur. Echter was dat met de 9 XL niet bijzonder het geval. Als dat wederom zo is blijft er weinig over om voor de XL te kiezen.
Als je wat ouder bent/wordt en je ogen achteruitgaan dan is een XL juist een pre. Hier gaan de telefoons daarna. Door naar zoon/dochter/vrouw en die willen allemaal geen klein scherm. De grotere accu is hier geen pre maar wel fijne bijkomstigheid al zullen de XL modellen door het grotere scherm ook weer meer verbruiken.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005

OKA

Golf2vr6 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:28:
[...]

Als je wat ouder bent/wordt en je ogen achteruitgaan dan is een XL juist een pre. Hier gaan de telefoons daarna. Door naar zoon/dochter/vrouw en die willen allemaal geen klein scherm. De grotere accu is hier geen pre maar wel fijne bijkomstigheid al zullen de XL modellen door het grotere scherm ook weer meer verbruiken.
Ik heb al een leesbril nodig, dus daarom dat ik wel neig naar de XL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
OKA schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:10:

Ik heb jaren geleden de overstap al gemaakt van normaal naar XL en ik heb nu een Pixel 9 Pro XL. Perfect formaat voor me omdat ik aardig veel op mijn telefoon zit. Even in je broekzak is dan wat onhandiger maar ik ga nooit meer terug naar een kleiner formaat telefoon. Voor mij is het in ieder geval een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Zonder abbonement is eens bij de buren afgeleverd terwijl dat niet eens mocht van de partij waar ik het had gekocht. Met abonnement moest ik echt aantonen met id dat ik het was. Dat was vorig jaar via KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ruudje88 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:44:
[...]

mijn belangrijkste punt dat ik wilde maken is dat Google er met deze nieuwe 10 Series er duidelijk voor heeft gekozen dat al na 200 cycli het oplaadproces en performance al naar beneden gaat.
Waar dat bij diverse andere Android fabrikanten (en Apple) pas na 1000 cycli plaatsvindt.

Tevens kan je bij andere Android fabrikanten (en Apple) zoals ik al eerder beschreef, deze flauwekul uitschakelen indien gewenst.
Bij deze Google 10 Series is dat in z'n geheel onmogelijk voor de gebruiker en je gaat al na slechts 200 cycli sowieso inleveren met performance / opladen.

Ik vind persoonlijk (!) ruim €1100 betalen voor een smartphone welke na 200 keer opgeladen te zijn al in dit proces komt, ietwat "bijzonder".
Benieuwd hoe je hiermee denkt als fabrikant nieuwe klanten over de streep denkt te krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2025 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen enkele non-Tweaker die dat weet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:53:
Geen enkele non-Tweaker die dat weet .
wil je hiermee aan geven dat een Pixel smartphone een mainstream smartphone is? Mag toch hopen dat jij als rasechte smartphone kenner met al jouw kennis weet dat een Pixel juist een smartphone is welke toch wel erg dichtbij een Tweaker doelgroep komt en zeer zeker niet de mainstream (in de VS een marketshare van 3 tot 4%, gok NLD een marketshare van nog geen 2%)

Om ipv alleen maar negatief te zijn van mijn kant, geef ik graag aan dat de Android schil van een Pixel mij zeer aanstaat, wellicht (voor mij) de meest prettige in het Android landschap.

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2025 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Geen garantie, maar ik heb vorig jaar de Pixel van mijn vrouw opgehaald, contact stond op haar meisjesnaam. Geen enkel probleem.

Maar je kunt toch rustig bestellen? Actie duurt tot 11 september meen ik. En vaak kun je bij een postNL punt het een week laten liggen.

Weet niet hoe lang je op vakantie gaat natuurlijk.

Ik begin maar niet over de onderaannemer die hier voor postNL punt rijdt en zelfs aangetekende, dure paketten gewoon op de stoep gooit als je niet thuis bent 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door greatgonzo op 22-08-2025 18:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
_Bailey_ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:32:
[...]

Tevens kan je bij andere Android fabrikanten (en Apple) zoals ik al eerder beschreef, deze flauwekul uitschakelen indien gewenst.
Bij deze Google 10 Series is dat in z'n geheel onmogelijk voor de gebruiker en je gaat al na slechts 200 cycli sowieso inleveren met performance / opladen.
Vreemd dat het deze keer niet uitgezet kan worden, bij alle andere Pixel telefoons kan de battery health assistance wel uitgezet worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:40:
wil je hiermee aan geven dat een Pixel smartphone een mainstream smartphone is? Mag toch hopen dat jij als rasechte smartphone kenner met al jouw kennis weet dat een Pixel juist een smartphone is welke toch wel erg dichtbij een Tweaker doelgroep komt en zeer zeker niet de mainstream (in de VS een marketshare van 3 tot 4%, gok NLD een marketshare van nog geen 2%)
Zeker geen mainstream, maar Pixels worden wel steeds 'mainstreamer' ja. Je ziet ze opgesteld staan bij Vodafone of Odido, hier en daar wat reclame in het straatbeeld of op websites ens socials, dus dat is leuk. In m'n kennissen- en vriendenkring zie ik ook hier en daar wat Pixels en niet omdat ik ze aangeraden heb. Vaak omdat men lang updates wil, geen Samsung wil zoals veel mensen al hebben, op zoek zijn naar een fijne Androidervaring of 't tegenkomen als ze zelf wat onderzoek doen. En die weten niks van zo'n batterijfunctie.

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 22-08-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Kan je bij Google telefoons ook instellen dat deze tot max 85 of 90 procent oplaadt?
En kun je ook kiezen tussen normaal laden en fast charging?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:00
Aggressor schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:25:
Kan je bij Google telefoons ook instellen dat deze tot max 85 of 90 procent oplaadt?
En kun je ook kiezen tussen normaal laden en fast charging?
Op mijn Pixel 7 Pro kan ik laden tot 80% óf adaptive charging aanzetten.
Dit laatste zorgt ervoor dat de batterij laadt tot 80% en zorgt dat hij 100% is zodra mijn wekker gaat of zodra mijn 'gebruikelijke moment dat ik 'm van de lader haal' is behaald.
Of dit ook zorgt voor langzamer laden weet ik niet, maar dat verwacht ik wel, aangezien hij weet dat hij genoeg tijd heeft om te laden.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CLB schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:19:
[...]

Zeker geen mainstream, maar Pixels worden wel steeds 'mainstreamer' ja. Je ziet ze opgesteld staan bij Vodafone of Odido, hier en daar wat reclame in het straatbeeld of op websites ens socials, dus dat is leuk.
De Pixel telefoons liggen tegenwoordig ook bij MediaMarkt, ik zag enkele weken geleden diverse modellen naast de Samsung smartphones tentoongesteld.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurill
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 12:54
Ik heb ze gister inderdaad in mijn handen gehad bij de Mediamarkt in Hasselt (België), gewoon mee te spelen als je het showroom appje even weg swiped.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
Pietje7 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:48:
Na de Pixel 7 nu maar voor de 10 of 10 Pro👍
Hoe werkt die inruilactie van Belsimpel precies? Mijn Pixel 7 werkt nog prima maar de achterkant is gebarsten. Gaat het om de staat/inruilwaarde of moet je 'iets' inruilen (ook andere merken?) die 'een hogere inruilwaarde dan €0,-' hebben zoals het er staat om die €250 te krijgen? Dank!
Dat is iets voor CLB in "[Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Verkeerd

[ Voor 90% gewijzigd door Aggressor op 23-08-2025 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Tot wanneer zit er een embargo op de reviews, ik gok tot 27 of 28 augustus? Vorig jaar was het ook een week na aankondiging

Of zit er een embargo op het embargomoment ;)

[ Voor 16% gewijzigd door greatgonzo op 23-08-2025 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flo040
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 00:44
greatgonzo schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:27:
Tot wanneer zit er een embargo op de reviews, ik gok tot 27 of 28 augustus? Vorig jaar was het ook een week na aankondiging

Of zit er een embargo op het embargomoment ;)
In het artikel van tweakers staat dat uitgebreide review woensdagavond de 27ste online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ah top.. overheen gelezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
[quote]CLB schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:19:
[...]

Zeker geen mainstream, maar Pixels worden wel steeds 'mainstreamer' ja. Je ziet ze opgesteld staan bij Vodafone of Odido, hier en daar wat reclame in het straatbeeld of op websites ens socials, dus dat is leuk. In m'n kennissen- en vriendenkring zie ik ook hier en daar wat Pixels en niet omdat ik ze aangeraden heb. Vaak omdat men lang updates wil, geen Samsung wil zoals veel mensen al hebben, op zoek zijn naar een fijne Androidervaring of 't tegenkomen als ze zelf wat onderzoek doen. En die weten niks van zo'n batterijfunctie.

Zie ik ook wel dat je steeds meer mensen met een pixel ziet.

De camera coach uit het filmpje lijkt mijn wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:31
Hoe is de fold camera vergeleken met de pro xl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 13:58
springfield89 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:35:
Hoe is de fold camera vergeleken met de pro xl?
Dat is nog wachten op de reviews, als je nu al enigszins een beeld wilt hebben kan je het beste een camera comparison kijien op YouTube tussen de 9 Pro Fold en 9 Pro XL.

Mijn verwachting: Qua kleuren e.d. wel vrij gelijk, maar als je echt gaat inzoomen op een foto of bij nacht zal de Pro XL wel echt beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Laatst online: 06-10 23:45
Ik zit nog een beetje te dubben of ik van mn 9 pro naar een 10 pro ga. Ik heb veel gezeik gehad met de gps van mn 9 pro (zit op mn 6e vervangende toestel nu..) maar verder is de 9 pro echt perfect gebleken.

Ik heb een discount waardoor ik m kan Inruilen bij google voor een 10 pro voor 275 euro bijbetalen, maar vind dat toch veel geld stukgooien op een telefoon die zo op t oog niet echt heel veel vooruitgang boekt.

Ben benieuwd of er mensen van de 9 naar 10 serie gaan en wat jullie argumentatie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Fuku-San schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:45:

Ben benieuwd of er mensen van de 9 naar 10 serie gaan en wat jullie argumentatie is!
denk voor veel mensen hier in dit topic een stukje FOMO en/of gewoonweg graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben (zoals ikzelf).
Maar echt nodig is het natuurlijk totaal niet; van een 9 naar de 10.
We zitten al een paar jaar aan het plateau wat betreft smartphones.
Als je elk jaar of elke 2 jaar upgrade zul je nauwelijks tot niet echt daadwerkelijke schokkende upgrades ervaren.

Enige echt mooie upgrades/verbeteringen bijv wat betreft opladen/batterijen vindt je bijv bij een OnePlus 13 met de silicon carbon batterij. Heb 'm een tijdje gehad; een waar genot qua batterijduur maar vooral het opladen is werkelijk waar bizar snel.
Zo'n 95% van de smartphone fabrikanten zijn al jarenlang héél voorzichtig met écht nuttige nieuwe mogelijkheden te komen.
Een Apple of Samsung verkopen toch wel (ongeacht échte innovatie wel of niet), de commerciele drang/noodzaak is er (nog!) niet om bijvoorbeeld een silicon batterij in hun smartphones te stoppen

[ Voor 50% gewijzigd door _Bailey_ op 23-08-2025 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Eens met @_Bailey_ , de Chinezen zijn de enige die nieuwe hardware technieken pushen. Maar dan ligt het compromis vaak weer bij de software.

Als ik nu een Pixel zou kiezen dan zou ik het wel weten: Pixel 9 (Pro). De nieuwe heeft naar mijn mening geen zinnige upgrades. De chipset is beter, maar aangezien die nog steeds niet met de top kan meten is de 9 méér dan snel zat voor dagelijkse taken. Pixel snap is leuk, maar je kan ook gewoon een hoesje kopen met die magneten erin... Lijkt mij het ideale moment om Pixel 9 (Pro) deals in de gaten te houden.

Tenzij je volledig voor AI gaat, dan zullen de on-device taken iets sneller gaan op de 10. Dat is eigenlijk de hoofdreden voor de 10 i.m.o.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

FeareX schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:34:
Eens met @_Bailey_ , de Chinezen zijn de enige die nieuwe hardware technieken pushen. Maar dan ligt het compromis vaak weer bij de software.

Als ik nu een Pixel zou kiezen dan zou ik het wel weten: Pixel 9 (Pro). De nieuwe heeft naar mijn mening geen zinnige upgrades. De chipset is beter, maar aangezien die nog steeds niet met de top kan meten is de 9 méér dan snel zat voor dagelijkse taken. Pixel snap is leuk, maar je kan ook gewoon een hoesje kopen met die magneten erin... Lijkt mij het ideale moment om Pixel 9 (Pro) deals in de gaten te houden.
Tenzij je volledig voor AI gaat, dan zullen de on-device taken iets sneller gaan op de 10. Dat is eigenlijk de hoofdreden voor de 10 i.m.o.
Tja, maar als ik nu (bijvoorbeeld bij een KPN abbo) een Pixel 9 pro 128GB haal, ben ik voor de telefoon €672 kwijt.

Haal ik icm hetzelfde abbo een Pixel 10 pro 128GB, dan betaal ik voor de telefoon €494 kwijt.

De Pixel 9 deals waren vooral afgelopen maand, voor de release van de 10.
Ik denk dat de volgende deals van de Pixel 9 pas bij black friday komen, daarvoor moet je eigenlijk kijken naar het verloop van bijvoorbeeld de Pixel 8 proAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqLt2hdo8deCUpcCEQ2WkH7-zOc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8ZLTxbCkM5J045LlxBDPDRhb.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@greatgonzo als de 10 goedkoper is dan is het een no-brainer inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

FeareX schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:20:
@greatgonzo als de 10 goedkoper is dan is het een no-brainer inderdaad!
Voor nu wel, maar als je niet voor 11 september beslist is de actie over, daarna zou ik het minder snel overwegen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 14:04
Ik vond deze bijdrage bij het artikel van Android Authority wat meer inzicht geven over het 200 laadcycli verhaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCYC5izRZBv6lYdKjfZT6H8oCD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VuriXq63suf6FTY99q8QhgpM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 17:12
Wat een geforceerde onzin weer. Misschien valt het allemaal mee en is het echt een slim en beperkt ingrijpend systeem. Maar het voelt zo nutteloos/tegenstrijdig om bewust de capaciteit terug te schroeven met als doel om de capaciteit zo lang mogelijk 'op peil' te houden..

Mijn huidige pixel 7 is nu 2 jaar en 3 maanden in gebruik en heeft volgens diagnosesoftware 512 laadcycli ondergaan en nog 87% van zijn originele capaciteit. Volgens mij is dat heel normaal en voor mij hoeven daar geen aparte ingrepen bij genomen te worden.

Maar we gaan het zien straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wat is op een Pixel jullie go to webbrowser? Eentje die het liefst zuinig is qua batterij. Chrome is een batterij vreter toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 13:58
_Bailey_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:53:
wat is op een Pixel jullie go to webbrowser? Eentje die het liefst zuinig is qua batterij. Chrome is een batterij vreter toch?
Ik gebruik Vivaldi, maar vooral omdat het Europees is (en adblock). Of het heel veel accu gebruikt t.o.v. andere browsers durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Ik lees net dat de pixel 9 pro gpu de pixel 10 pro gpu er niet al te mooi uit laat zien 😂

Ik geef zelf niks om mobile games, maar toch. Ik wacht even de reviews af. Ben wel tempted om weer eens een XL model te proberen. Vond ze altijd te groot, maar met magsafehouders is dat eigenlijk een beetje opgelost. En mijn p9pro met de officiele google case is nu ook 76mm breed.. Dus als ik de 10 pro XL zonder case gebruik eigenlijk identieke breedte.

Zijn er mensen die een 9pro naar 9 xl of 10 XL hebben geupgrade? Ben wel benieuwd hoe t is bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik gebruik Firefox. Chrome was standaard meegeleverd maar heb ik volledig verwijderd.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@_Bailey_ ik gebruik DuckDuckGo. Die zoekengine gebruik ik al jaren en de browser vind ik erg fijn. De basis is echter wel Chromium.

@Fuku-San Oh kan je delen waar je dat zag? Ik ben wel benieuwd naar de benchmarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:24
Op dit moment heb ik een Pixel 6 Pro. Het wordt langzamerhand wel tijd voor een nieuwe telefoon.

Wat mij wel tegenhoudt is dat ik met mijn Pixel 6 Pro, nooit verbinding heb kunnen maken met sommige wifi netwerken en dan voornamelijk met wifi netwerken van vliegtuigen. Heb vele verschillende dingen geprobeerd, maar op een gegeven moment heb ik het gewoon opgegeven en geaccepteerd dat het niet lukt. Voor mijn volgende telefoon zou ik graag minder problemen willen hebben met wifi netwerken. Iemand enig idee of dit issue al is verholpen met de Pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
yeth3119 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:09:
Op dit moment heb ik een Pixel 6 Pro. Het wordt langzamerhand wel tijd voor een nieuwe telefoon.

Wat mij wel tegenhoudt is dat ik met mijn Pixel 6 Pro, nooit verbinding heb kunnen maken met sommige wifi netwerken en dan voornamelijk met wifi netwerken van vliegtuigen. Heb vele verschillende dingen geprobeerd, maar op een gegeven moment heb ik het gewoon opgegeven en geaccepteerd dat het niet lukt. Voor mijn volgende telefoon zou ik graag minder problemen willen hebben met wifi netwerken. Iemand enig idee of dit issue al is verholpen met de Pixels?
Heb je de random Mac adres functie uitgezet? Dat helpt bij mij meestal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whiskey48
yeth3119 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:09:

Ik heb een pixel 8 pro, nooit deze problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:24
SH007 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:38:
[...]

Heb je de random Mac adres functie uitgezet? Dat helpt bij mij meestal...
Dat heb ik ook geprobeerd inderdaad, maar dat werkte ook niet jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 03-10 23:18
Op dit moment Brave

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat foto's gemaakt met de 10 Pro XL van CNET: "It was magnifique"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 03-10 23:18
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de Pixel 10 Pro, het zal een behoorlijke upgrade zijn vanaf de 7a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Fuku-San schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:54:
Ik lees net dat de pixel 9 pro gpu de pixel 10 pro gpu er niet al te mooi uit laat zien 😂

Ik geef zelf niks om mobile games, maar toch. Ik wacht even de reviews af. Ben wel tempted om weer eens een XL model te proberen. Vond ze altijd te groot, maar met magsafehouders is dat eigenlijk een beetje opgelost. En mijn p9pro met de officiele google case is nu ook 76mm breed.. Dus als ik de 10 pro XL zonder case gebruik eigenlijk identieke breedte.

Zijn er mensen die een 9pro naar 9 xl of 10 XL hebben geupgrade? Ben wel benieuwd hoe t is bevallen.
Ik speel zelf nooit mobile games, dus het zal me een worst wezen. Overigens waren de benchmark results inderdaad wel erg opmerkelijk: de 9P zat ergens in de 9000 en de 10P ergens rond 3500 punten...

Moet bij worden vermeld dat de nieuwste drivers er nog niet op stonden en die zullen 28 augustus op zeker beschikbaar zijn. Gaat dus nog wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:16
Als RCT Classic, voetbalpoules en schaken het maar fatsoenlijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 14:14
outlandos schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:51:
[...]

Ik speel zelf nooit mobile games, dus het zal me een worst wezen. Overigens waren de benchmark results inderdaad wel erg opmerkelijk: de 9P zat ergens in de 9000 en de 10P ergens rond 3500 punten...

Moet bij worden vermeld dat de nieuwste drivers er nog niet op stonden en die zullen 28 augustus op zeker beschikbaar zijn. Gaat dus nog wel veranderen.
Dat verschil is net even te groot om ''normaal'' te zijn denk ik zelf.

Ik speel geen intensieve games. Maar het moet wel een beetje future proof zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Dubrillion op 25-08-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:43
Hebben jullie al nagedacht over een hoesje of screenprotector? Voor mijn Pixel 8 heb ik nooit iets gebruikt, maar ik denk dat ik er bij de 10 pro toch maar aan ga beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Joop34 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 08:36:
Hebben jullie al nagedacht over een hoesje of screenprotector? Voor mijn Pixel 8 heb ik nooit iets gebruikt, maar ik denk dat ik er bij de 10 pro toch maar aan ga beginnen.
[Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
outlandos schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:51:
[...]

Ja, volgens mij is het al gerectificeerd. Gpu van de 10 pro is een tikkeltje sneller in 3dmark. Maar alsnog geen vetpot. Maar als je een mobiele telefoon koopt om te gamen moet je sowieso geen pixel willen.

Mobile games zijn sowieso ruk in mijn optiek, en game pass en geforce now kan prima op elke telefoon, dus het boeit mij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@Fuku-San ik zag op Reddit waar het vandaan komt. Maar het oorspronkelijke bericht gaf al aan dat het een buggy run was. De GPU draaide ongeveer op 1/3 van de snelheid. Leek op een driver bug.

Woensdag mogen de reviews online. Dan zullen we het zien wat het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

CLB schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:42:
Wat foto's gemaakt met de 10 Pro XL van CNET: "It was magnifique"
Dit komt al aardig dicht in de buurt van een review, dacht dat er een embargo op zat, maar goed.
Pixel 10 Pro and 10 Pro XL: Are they worth buying?
The new Pixel 10 Pro series isn't a big overhaul from the last generation, so those of you with a Pixel 9 Pro don't need to consider upgrading. Probably ditto for anyone with the Pixel 8 Pro.

If, however, you have a much older Pixel model or other Android phone -- or if you're looking for a change from Apple -- you should consider Google's new phones.

The design of the Pixel 10 Pro series remains slick. The cameras performed well in our early tests, and the new AI-based tools like Magic Cue appear to be genuinely useful. Throw in the faster charging speeds, long software support and promised upgrades to the overall performance, and the Pixel 10 Pro and 10 Pro XL are shaping up to be superb flagship Android phones.
Dus, iets beter dan de 9 serie, maar niet genoeg om meteen voor naar de winkel te rennen. Ik kom echter van een 6, ik moet wel over. En focus eigenlijk vooral op de camera. Maar of ik nu bereid ben om €400 meer te betalen voor een Xiaomi 15 ultra, dat weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
greatgonzo schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:41:
[...]

Dit komt al aardig dicht in de buurt van een review, dacht dat er een embargo op zat, maar goed.

[...]

Dus, iets beter dan de 9 serie, maar niet genoeg om meteen voor naar de winkel te rennen. Ik kom echter van een 6, ik moet wel over. En focus eigenlijk vooral op de camera. Maar of ik nu bereid ben om €400 meer te betalen voor een Xiaomi 15 ultra, dat weet ik nog niet.
Vraag; Waarom moet je precies over? Valt hij uit elkaar, is de batterij niet goed meer? Ik heb b.v. een 7 en kijk (zoals elk jaar) naar de nieuwste Pixel telefoon. Maar zie tot nu toe nooit iets waardoor ik denk dat ik over moet. Wellicht zie ik iets over het hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

-Splash- schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:37:
[...]

Vraag; Waarom moet je precies over? Valt hij uit elkaar, is de batterij niet goed meer? Ik heb b.v. een 7 en kijk (zoals elk jaar) naar de nieuwste Pixel telefoon. Maar zie tot nu toe nooit iets waardoor ik denk dat ik over moet.
Hij laad niet meer bedraad op :)
En ja, ik heb echt de connectoren goed schoongemaakt

Nu maar hopen dat, als ik meedoe met de actie, Recommerce mijn toestel niet afkeurd. Maar goed, je kunt alleen aangeven of je toestel beschadigd is qua krassen, barsten. Want mijn toestel gaat wel aan, heeft geen barsten. Maar kan alleen draadloos opladen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
greatgonzo schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

Hij laad niet meer bedraad op :)
En ja, ik heb echt de connectoren goed schoongemaakt

Nu maar hopen dat, als ik meedoe met de actie, Recommerce mijn toestel niet afkeurd. Maar goed, je kunt alleen aangeven of je toestel beschadigd is qua krassen, barsten. Want mijn toestel gaat wel aan, heeft geen barsten. Maar kan alleen draadloos opladen ;)
Ah dat is wel onhandig inderdaad. Ik duim voor je mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 17:12
greatgonzo schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:41:
[...]

[...]

Het zal zich straks allemaal nog bewijzen in de reviews, maar de 10 Pro serie heeft exact dezelfde cameras als de 9 Pro serie. En die laatste voert al een jaar de lijsten van beste telefooncameras aan. De 10 zal minimaal gelijke, maar mogelijk nog wat betere resultaten geven. Dus qua camera zit je sowieso goed.

Volgens dxomark scoort de 9 Pro zelfs één marginaal puntje hoger dan de Xiaomi 15 Ultra ;)

Kortom, als camera je belangrijkste factor is en je al een Pixel hebt die bevalt, dan zul je je aan de 10 geen buil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
BBBrt schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:11:
[...]

Het zal zich straks allemaal nog bewijzen in de reviews, maar de 10 Pro serie heeft exact dezelfde cameras als de 9 Pro serie. En die laatste voert al een jaar de lijsten van beste telefooncameras aan. De 10 zal minimaal gelijke, maar mogelijk nog wat betere resultaten geven. Dus qua camera zit je sowieso goed.

Volgens dxomark scoort de 9 Pro zelfs één marginaal puntje hoger dan de Xiaomi 15 Ultra ;)

Kortom, als camera je belangrijkste factor is en je al een Pixel hebt die bevalt, dan zul je je aan de 10 geen buil vallen.
Wat ik me dan afvraag, als de hardware gelijk is. En de camera het van de software moet hebben, dan is het toch niet zo moeilijk om de camera van de 9 pro net zo goed te laten maken als de 10 pro?

Ik zit ook te kijken naar de Xiaomi 15 Ultra, maar onderaan de streep scheelt het veel geld momenteel door de introductie aanbiedingen bij de 10 Pro.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires