Maak je geen zorgen hoor, ik had de reactie gezien, maar toch bedankt!
lotje1 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 02:41:
[...]
Aldus de TS.
En wij weten niet, wat er aan vooraf is gegaan, of er andere dingen gebeurd zijn, waarom de werkgever dit besloten heeft.
Bovendien kan de werkgever gebeurtenissen anders uitleggen dan de TS, waardoor omstandigheden mogelijk niet zo helder zijn als jij beschrijft. Wij gaan hier af op wat de TS vertelt. En mogelijk ziet TS dingen anders dan de werkgever en heeft hij dingen anders ervaren.
Ja!
Aldus TS. Ik weet niet (en wil niet weten) waarom jij twijfelt aan de vraag van- en de informatie gegeven door TS. Ik vind het wél nogal curieus dát je twijfelt aan de informatie die TS geeft.
Specifiek over dit topic, TS stelt een vraag, onderbouwt deze met documentatie, die hij, wat mij betreft, niet had
hoeven delen. Dat TS dit tóch doet is prettig, 'we' kunnen zijn vragen daardoor beter beantwoorden. Maar het staat TS vrij om informatie al dan niet te delen. Volgens mij is TS oud en wijs genoeg om te weten dat de kwaliteit van de antwoorden op zijn vraag afhankelijk is van de kwaliteit van de informatie die hij geeft.
En nee, we weten niet waaróm de, inmiddels oud-, werkgever besloten heeft om de leer- werkovereenkomst niet om te zetten in een arbeidsovereenkomst.
Dat is voor de vraag van TS ook in het geheel niet relevant. Feit is dat de arbeidsovereenkomst op initiatief van de
werkgever niet is verlengd. Wát de overwegingen van de werkgever waren, zijn voor de
wetgever, en dus helemáál voor ons, niet van belang. Feit is dat werkgever niet heeft verlengd waardoor de werknemer recht heeft op een transitievergoeding. Werkgever mag, in specifieke gevallen, de kosten voor een een opleiding in mindering brengen op de transitievergoeding, zoals geregeld in het '
Besluit voorwaarden in mindering brengen kosten op transitievergoeding'. Maar in het specifieke geval van TS lijkt hier nogal wat op af te dingen.
Terug naar je uitspraak "
Aldus TS". Op GoT discussiëren we over alles wat de Tweaker bezighoudt en denken we met elkaar over de grote- en kleine vragen die we hebben. GoT is geen tribunaal waarin wij aan waarheidsvinding doen. Het is, wat mij betreft, een kwestie van fatsoen dat we uitgaan van de juistheid van de informatie die- en de goede intenties van iedereen die hier een topic start. Met de opmerking "
Aldus TS" maak je kristalhelder dat je hieraan twijfelt.
Ik heb geen enkele reden om dit aan te nemen, maar al zóu TS geen beginnend elektrotechnicus, maar een tachtigjarige weduwe zijn die de leegheid van haar dagen vult met vragen stellen op allerlei fora die niets met haar eenzame bestaan van doen hebben. Nou en? Wat maakt dat uit? We hebben dan, in ieder geval, iemand wat leeswerk bezorgd en daarmee haar dag mogelijk wat leuker gemaakt.
En mogelijk ziet TS dingen anders dan de werkgever en heeft hij dingen anders ervaren.
Je twijfelt aan de wijze waarop TS de realiteit ervaart. Wat denk je dan? Hij zal echt wel helder voor de geest hebben dat werkgever, niet hij, de arbeidsverhouding heeft beëindigd en dát is in deze het enige relevante, de rest is 'smoke and mirrors'. Als je denkt dat dat zijn waarneming hierin verstoord is, zeg je nogal wat. Ik ga er van uit dat je geen psychiater bent, en derhalve geen uitspraken kan doen over de wijze waarop TS de wereld om zich heen ervaart. Mocht je wel als behandelaar in de psychiatrie werkzaam zijn, lees dan de richtlijnen van je beroepsvereniging nog eens na.
Nogmaals, ik heb geen enkele interesse in de achtergrond van je uitspraken, doe geen moeite. Maar als je de twijfel die je hebt over de juistheid van wat een andere Tweaker schrijft omzet in een reactie in dit, of welk ander topic dan ook, dan heb je dat wel te onderbouwen. En dat doe je niet.
offtopic:
Hopelijk ben ik de enige, maar door de informatie die TS, onbedoeld, heeft gegeven, heb ik een aan zekerheid grenzend vermoeden wie de oud-werkgever van TS is. Deze werkgever werkt al, tenminste vanaf het begin van dit millennium, zo niet langer, met BBL-leerlingen. Ik heb op een ROC gewerkt dat BBL-leerlingen bij deze werkgever had rondlopen en weet dat deze werkgever uitstekend op de hoogte was/is van de rechtspositie van BBL-leerlingen en van subsidies die eenvoudig te verkrijgen zijn als een werkgever een BBL'er in dienst neemt.
[
Voor 7% gewijzigd door
Bernard0343 op 14-08-2025 14:03
]
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.