Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:19
verhoging is wat anders dan rente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ralfefernandes1 schreef op maandag 15 september 2025 @ 23:59:
[...]

Duurt inderdaad best lang. Dit is de laatste update die mijn advocaat ontving van mijn (voormalige) werkgever:

[...]

Dus waarschijnlijk hoor ik pas volgende week meer.
HR lijkt in dit stadium niet meer direct betrokken te zijn.

En dit kreeg ik van mijn voormalige manager:

" Hey [mbr]*knip*[/], Hoe is het met je? Zou jij mij je diploma nog even willen mailen/appen. die heb ik nodig voor stopzetten van de subsidie voor jou"

Zou ik ook dit naar mijn advocaat doorsturen of is eigenlijk niet nodig?
Je hebt een advocaat ingeschakeld. Dan ga je niet zelf meer communiceren, alles via de advocaat. Je kan alleen maar de onderhandelingspositie beschadigen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:22
Goede adviezen om alles via je advocaat te laten lopen.

Let wel zelf ook even op de vervaltermijnen. Die zijn in het arbeidsrecht vrij kort en als je ze laat verlopen vang je doorgaans bot. De transitievergoeding moet je uiterlijk binnen drie maanden na einde contract in rechte claimen. Komt je werkgever niet tijdig over de brug dan zul je, om deze termijn te redden, alvast een juridische procedure moeten starten.

Als je contract eind juli is 'afgelopen' dan moet je dus in oktober naar de rechter.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Stom op 16-09-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:07
Ralfefernandes1 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:55:
[...]

En tot op de dag van vandaag hebben ze mijn transitievergoeding, vakantiegeld en alle andere bedragen waar ik recht op heb nog steeds niet overgemaakt.
Grappig genoeg zeiden ze in het begin nog dat mijn nieuwe werkgever mijn “boete” maar moest overnemen…
Had je al duidelijk gemaakt dat er rente gaat lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:21
Sir_Lion schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:24:
[...]

Had je al duidelijk gemaakt dat er rente gaat lopen?
Waarom zou je ze wijzer maken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sir_Lion schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:24:
[...]
Had je advocaat al duidelijk gemaakt dat er rente gaat lopen?
fixed that for you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:07
Bobbo90 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:27:
[...]

Waarom zou je ze wijzer maken?
Omdat ik dat al had aangegeven een aantal pagina's terug, toen TS nog niet de advocaat alles liet afhandelen maar zelf de middelman was van alle communicatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 11:00
Ralfefernandes1 schreef op maandag 15 september 2025 @ 23:59:
[...]

En dit kreeg ik van mijn voormalige manager:

" Hey [mbr]*knip*[/], Hoe is het met je? Zou jij mij je diploma nog even willen mailen/appen. die heb ik nodig voor stopzetten van de subsidie voor jou"

Zou ik ook dit naar mijn advocaat doorsturen of is eigenlijk niet nodig?
Zowel subsidie vangen als jou laten betalen voor je opleiding? Dat is toch ook wel erg, zeg.
Meteen doorsturen naar je advocaat, die smult hier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

deadinspace

The what goes where now?

Pendora schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:07:
Die rente is zeker geen tientjes werk maar het kan zijn dat jij het onder boete gooit. Van de overheid:

[...]

Rente is niet per jaar zoals gebruikelijk maar echt per dag.
Dat is geen rente. Rente is een bescheiden percentage (enkele procenten per jaar) om geleden verlies door inflatie te compenseren.

De verhoging waar jij het over hebt is een straf voor het te laat betalen, om de werkgever te motiveren salaris gewoon op tijd te betalen. Het is inderdaad effectief een boete te betalen aan het slachtoffer.

Rente is misschien tientjeswerk in deze kwestie. De verhoging is al snel significant.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

boeterente is ook rente...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-09 18:21
De HR-medewerker die destijds mijn ontslag heeft afgehandeld, heeft mij zojuist proberen te bellen. Ik heb het niet opgenomen.

Ik twijfel nu een beetje:
Moet ik terugbellen?
Of is het verstandiger om alles via mijn advocaat te laten lopen en dit gesprek te negeren?
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Volgens mij dacht ze eerst dat ik een grapje maakte toen ik zei dat ik een advocaat zou inschakelen, ook al zou het om 1 euro tegoed gaan. Nu merkt ze blijkbaar dat ik dit inderdaad serieus heb gedaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
@Ralfefernandes1 advocaat laten terugbellen en het op schrift laten stellen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Ralfefernandes1 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:15:
De HR-medewerker die destijds mijn ontslag heeft afgehandeld, heeft mij zojuist proberen te bellen. Ik heb het niet opgenomen.
...
Is er iets wat deze wil communiceren wat niet via mail kan?
Vanuit jou perspectief heeft bellen deze voordelen:
-
En deze nadelen:
- geen tijd om na te denken
- je wordt onder druk gezet
- je kan gemakkelijk iets fout zeggen wat tegen je gebruikt kan worden
- er is geen bewijs (of er kan in geknipt worden)

Dus enkel nadelen voor jou, geen voordelen. Laat ze maar mailen, dan heb je het zwart op wit. En via de advocaat, zij hebben de situatie gecreëerd waarin die nodig is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:18
Ralfefernandes1 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:15:

Ik twijfel nu een beetje:
Moet ik terugbellen?
Of is het verstandiger om alles via mijn advocaat te laten lopen en dit gesprek te negeren?
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Volgens mij dacht ze eerst dat ik een grapje maakte toen ik zei dat ik een advocaat zou inschakelen, ook al zou het om 1 euro tegoed gaan. Nu merkt ze blijkbaar dat ik dit inderdaad serieus heb gedaan.
@naftebakje heeft duidelijk de nadelen en, vooral, de voordelen voor je op een rijtje gezet.

Ik zou dit met je advocaat bespreken. Jij hebt haar ingehuurd om je te adviseren én te vertegenwoordigen. Volgens mij is het dan ook wijsheid om de advocaat te laten bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bernard0343 op 19-09-2025 12:31 . Reden: Aanvulling nav reactie naftebakje ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
Dit is het bericht van de HR
Ik heb je zojuist telefonisch geprobeerd te bereiken, maar helaas zonder succes.

Na de afhandeling van onze afspraken was ik verrast door de brief die wij ontvingen namens jouw advocaat inzake de studiekostenverrekening.

Mijn voorkeur ging ernaar uit om onze reactie persoonlijk aan je toe te lichten, maar omdat dit niet is gelukt, stuur ik je hierbij alsnog onze schriftelijke reactie.

Deze reactie is inmiddels ook per e-mail aan jouw advocaat toegestuurd.
Ik hoop dat dit bijdraagt aan een heldere uitleg van ons standpunt.

Mocht je hierover nog vragen hebben of het gesprek met mij willen aangaan, dan ben ik bereikbaar om dit samen verder te bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04
Prima toch? Dan kan je advocaat er op reageren zonder per ongeluk iets "doms" te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
Nu willen ze de transitie vergoeding betalen:
Dat is in artikel 3 van de
studieovereenkomst het geval. Uit oogpunt van redelijkheid hebben wij begrip voor de positie van de
heer "...". Daarom stemmen wij in met terugbetaling van de transitievergoeding ten bedrage van
€ "....". Dit bedrag zal worden overgemaakt naar het bij ons bekende bankrekeningnummer
van de heer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ralfefernandes1 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:41:
Nu willen ze de transitie vergoeding betalen:

[...]
Dat kan en mag, helaas gaat daar geen boete en rente overheen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:18
Quad schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:44:
[...]

Volgens mij moet de transitievergoeding binnen één maand na uitdiensttreding betaald zijn. Volgens mij is @Ralfefernandes1 per 1 juli jl. uit dienst getreden. Dat zou betekenen dat de transitievergoeding voor 1 augustus voldaan had moeten zijn. Als werkgever daarna betaalt, is deze rente en boetes(?) verschuldigd. Maar dat weet de advocaat vast wel. 😉

[ Voor 11% gewijzigd door Bernard0343 op 19-09-2025 12:55 ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
Quad schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:44:
[...]

Het gaat mij niet eens zozeer om boetes of rente, maar om het principe.
Mijn (voormalige) werkgever wilde in eerste instantie helemaal niets betalen en ging er zelfs vanuit dat mijn nieuwe werkgever de “boetes” wel zou overnemen.

Ik wil gewoon dat ze betalen waar ik recht op heb: mijn vakantiegeld, openstaand loon en mijn transitievergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ralfefernandes1 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:01:
[...]

Mijn (voormalige) werkgever wilde in eerste instantie helemaal niets betalen en ging er zelfs vanuit dat mijn nieuwe werkgever de “boetes” wel zou overnemen.

Ik wil gewoon dat ze betalen waar ik recht op heb: mijn vakantiegeld, openstaand loon en mijn transitievergoeding.
Dat is mooi dat je die positie hebt, en dat je oude werkgever nu beweegt. Zaak is nu om het netjes af te ronden.

Overleg met je advocaat wat wijsheid in deze is. Hou er ook rekening mee dat hij / zij je ook nog een factuur gaat sturen voor zijn uren, en de uren van een advocaat tikken meestal ook wel aan. Geef ook duidelijk aan wat je positie is, wat je wilt hebben, en kijk wat reeel is.

Met 1 berichtje van hem met het dan wel afgerond zijn. En heel prettig vinden ze het (logischerwijs) niet om met je advocaat te overleggen. Ze lijken niet een heel sterk verhaal te hebben.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
gorgi_19 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:04:
[...]

Dat is mooi dat je die positie hebt, en dat je oude werkgever nu beweegt. Zaak is nu om het netjes af te ronden.

Overleg met je advocaat wat wijsheid in deze is. Hou er ook rekening mee dat hij / zij je ook nog een factuur gaat sturen voor zijn uren, en de uren van een advocaat tikken meestal ook wel aan. Geef ook duidelijk aan wat je positie is, wat je wilt hebben, en kijk wat reeel is.

Met 1 berichtje van hem met het dan wel afgerond zijn. En heel prettig vinden ze het (logischerwijs) niet om met je advocaat te overleggen. Ze lijken niet een heel sterk verhaal te hebben.
De factuur van mijn advocaat heb ik al inmiddels betaald, vooraf met elkaar afgesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

[...]

100% mee eens hoor! Want als ze het bij jou makkelijk vanaf kunnen maken doen de dat ook bij andere collega's. Nu denken ze hopelijk wel 2 keer voor ze dit soort ongein flikken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:19
je kunt de factuur ook naar je oude werkgever sturen, ivm gemaakte juridische kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nobel van je, maar je hebt nu recht op meer.
Als je het super netjes wil doen, zou ik gewoon gaan voor het bovenstaande + factuur advocaat.

Maar vooral door advocaat laten afhandelen. Die onderhandelt zonder er een gevoel bij te hebben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 18:09
Bijzonder matige HR reactie., die overeenkomst rammelt aan een aantal kanten en de vergelijkingen gaan mank..

Ik zou (geneigd zijn) de suggestie doen dat ze eens met Duo moet praten, of zij het geld van haar studie ook niet kan terug krijgen, want blijkbaar was het resultaat van die studie ondermaats.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

stfn345 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:18:
Bijzonder matige HR reactie., die overeenkomst rammelt aan een aantal kanten en de vergelijkingen gaan mank..

Ik zou (geneigd zijn) de suggestie doen dat ze eens met Duo moet praten, of zij het geld van haar studie ook niet kan terug krijgen, want blijkbaar was het resultaat van die studie ondermaats.
Dit een mooi voorbeeld van emotie die je dus niet in de onderhandeling wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 18:09
Vandaar dat ik ook zei "geneigd zijn"..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Met ^; vergeet de kost van de advocaat niet mee te rekenen. Die heb je nodig gehad om je recht te halen door de werkgever, dus is maar billijk dat werkgever dit ook betaalt.

Lijkt er op dat werkgever nu juridisch advies heeft ingewonnen, en begrijpt dat ze verkeerd waren en enkel de verliezen kunnen beperken. Nu zo snel mogelijk netjes laten afronden door advocaat, en hoofdstuk afsluiten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste