Postnl werkte bij mij wel altijd gewoon. Volgens mij schakelde postnl app wel naar de website, en weer terug, dus misschien ook een cookie probleem? ^Rodeappell schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:42:
De Triodos app start op. Maar of het inloggen werkt zal je zelf moeten testen. Bij de postnl app bijvoorbeeld, kan ik niet inloggen.
[...]
Postnl en DHL werken ook bij mij.
Zoals al eerder gesteld, vanwege het gebruik van een browser voor het inloggen van allerlei apps kun je beter i.p.v. de standaard Bromite browser, een andere browser standaard maken zoals Firefox of Brave.
Zoals al eerder gesteld, vanwege het gebruik van een browser voor het inloggen van allerlei apps kun je beter i.p.v. de standaard Bromite browser, een andere browser standaard maken zoals Firefox of Brave.
@XWB , ik kan bevestigen dat je op /e/OS gewoon gebruik kan maken van de triodos app (ik gebruik wel de bromite/standaard browser, maar gebruikte eerder Firefox)
Release notes voor 3.2 (ETA deze week) zien er goed uit: https://gitlab.e.foundation/e/os/releases/-/releases
Customizable button!
Customizable button!
Inderdaad een fijne toevoeging!Jk_W schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:15:
Release notes voor 3.2 (ETA deze week) zien er goed uit: https://gitlab.e.foundation/e/os/releases/-/releases
Customizable button!
@Rodeappell wat gek, bij mij werkt de postnl app vlekkeloos. Dit in tegenstelling tot de bezorging...
Ah, er was dus toch een issue:
Nice, want ik miste dit behoorlijk.Wired headphones now properly work for both music and phone calls
OP je eerste vraag: heb je in de app lounge bij de instellingen "toon algemene apps" aangevinkt? Als die niet is aangevinkt zou dat kunnen verklaren waarom je geen apps zoals postnl e.d. niet ziet.voipmeister schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 08:09:
[...]
Heb je Tikkie geïnstalleerd vanuit de App Lounge? Als ik de app zoek, komt die niet naar voren. Dat had ik ook met de PostNL en DHL app. Die laatste twee heb ik uiteindelijk kunnen installeren via tracking links in e-mails...
Ik had de vraag al eens eerder gesteld, maar ik heb weinig reactie gezien op mijn vraag of bellen met de USB-naar-mini-jack convertor (van FP zelf) voor anderen werkt. Ook als het wel werkt hoor ik het graag even; mijn convertor doet het prima met muziek afspelen, maar bij bellen doet het ding echt niets. Een andere convertor (Apple origineel) doet het ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem...
Opnje tweede vraag, in de release notes voor versie 3.2 wordt dit opgelost. Bij de bugfixes: "
📱 The Fairphone (Gen. 6)
Wired headphones now properly work for both music and phone calls"
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Thanks, die even gecheckt, stond helaas al aan. Blijf deze willekeur toch wel vreemd vinden, niet alles werkt bij iedereen even consequent heb ik het idee...Saint2Saint schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 07:40:
OP je eerste vraag: heb je in de app lounge bij de instellingen "toon algemene apps" aangevinkt? Als die niet is aangevinkt zou dat kunnen verklaren waarom je geen apps zoals postnl e.d. niet ziet.
Check, die had ik net ook gespot! Erg fijn dat dat nu opgelost is, want dat vond ik wel behoorlijk irritant.Saint2Saint schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 07:40:
Opnje tweede vraag, in de release notes voor versie 3.2 wordt dit opgelost. Bij de bugfixes: "
📱 The Fairphone (Gen. 6)
Wired headphones now properly work for both music and phone calls"
Hoe installeren jullie die beta's van 3.2? Ik heb /e/os weer eens geïnstallereerd, maar zit nog op 3.1.4 en dus op A14.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
3.1.4 is al A15, in elk geval op de FP6.Aziraphale schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:20:
Hoe installeren jullie die beta's van 3.2? Ik heb /e/os weer eens geïnstallereerd, maar zit nog op 3.1.4 en dus op A14.
Ik heb een FP5 en die zit nog op 14, helaas. Waarschijnlijk zal deze week de nieuwe wel komen, maar ik had op Lineage ook altijd de nightly's en wou hier ook daar eens naar kijken. Ik kan alleen niet vinden hoe ik daar naar over kan schakelen.voipmeister schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:23:
[...]
3.1.4 is al A15, in elk geval op de FP6.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Ah, dat is wel jammer dan en ook wel een beetje gek. Ik zou verwachten dat voor een specifieke /e/OS versie de onderliggende Android versie hetzelfde zou zijn. Nou ben ik een n00b wat dat betreft, want ik heb altijd iPhones gehad en ben een paar maanden terug overgestapt.
[ Voor 0% gewijzigd door voipmeister op 28-10-2025 17:19 . Reden: typo ]
Bij de ontwikkelaarsopties. Daar heb je een kopje /e/OS ontwikkelaar opties.Aziraphale schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:28:
[...]
Ik heb een FP5 en die zit nog op 14, helaas. Waarschijnlijk zal deze week de nieuwe wel komen, maar ik had op Lineage ook altijd de nightly's en wou hier ook daar eens naar kijken. Ik kan alleen niet vinden hoe ik daar naar over kan schakelen.
Is dat hetzelfde als Nightly's bij Lineage? Ik krijg van de /e/os site de indruk dat die alleen geupdate worden als er nieuwe dingen getest moeten worden en had altijd de Nightly's om zo up-to-date mogelijk te blijven.Rodeappell schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:15:
[...]
Bij de ontwikkelaarsopties. Daar heb je een kopje /e/OS ontwikkelaar opties.
14?Aziraphale schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:28:
[...]
Ik heb een FP5 en die zit nog op 14, helaas. Waarschijnlijk zal deze week de nieuwe wel komen, maar ik had op Lineage ook altijd de nightly's en wou hier ook daar eens naar kijken. Ik kan alleen niet vinden hoe ik daar naar over kan schakelen.
Bij mij staat er echt 14...
Volgens mij is e/os 3.2 net vrijgegeven. Ik ben hem nu iig aan het downloaden (FP 6)
Ik ben het voor de FP5 ook aan het proberen. Maar wat gaat dat ongelooflijk traaaaaaaaaggggggg....Saint2Saint schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:11:
Volgens mij is e/os 3.2 net vrijgegeven. Ik ben hem nu iig aan het downloaden (FP 6)
Maar als het dan draait....dan merk je er eigenlijk niet zoveel van
Nieuwe camera app is gebruiksvriendelijk, gele schuif biedt wat meer mogelijkheden. En verder geloof ik het wel en merkik het wel.bij gebruik. Ik ben wel blij dat er gestaag verbeteringen blijven komen vanuit e/os. Het OS is vergeleken met een paar maanden geleden wel een stuk verbeterd.
Nieuwe camera app is gebruiksvriendelijk, gele schuif biedt wat meer mogelijkheden. En verder geloof ik het wel en merkik het wel.bij gebruik. Ik ben wel blij dat er gestaag verbeteringen blijven komen vanuit e/os. Het OS is vergeleken met een paar maanden geleden wel een stuk verbeterd.
Dat je er weinig van merkt is meestal zo, is mijn ervaring. En dat vind ik ook niet erg, maar ik wil graag de meest recente beveiligingsupdate hebben en dan stoort het me toch wel wat dat ik al een halve dag bezig ben om een update binnen te halen en nog geen steek verder ben.Saint2Saint schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:51:
Maar als het dan draait....dan merk je er eigenlijk niet zoveel van![]()
Dat heb je als iedereen tegelijkertijd de update wilt binnenhalen, dan duurt het langer.
Heeft gisteren bij mij een halve dag geduurd.
Heeft gisteren bij mij een halve dag geduurd.
Sinds vanochtend geeft de ASN app dat hij een update nodig heeft, maar de applounge heeft geen updates beschikbaar. Sterker nog, de hele ASN Bank app is niet meer te vinden. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een workaround?
Dat zei hij bij mij ook maar de app lounge zei keurig dat er een update was en na installatie van 1.28.1 werkt de app gewoon weer.Saint2Saint schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:51:
Sinds vanochtend geeft de ASN app dat hij een update nodig heeft, maar de applounge heeft geen updates beschikbaar. Sterker nog, de hele ASN Bank app is niet meer te vinden. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een workaround?
Kan je deze link openen in de applounge?
ASN Bank
https://play.google.com/s...devolksbank.asn.bankieren
Dank, via jouw link ging de app updaten en werkt het allemaal weer.Compuchip87 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:22:
[...]
Dat zei hij bij mij ook maar de app lounge zei keurig dat er een update was en na installatie van 1.28.1 werkt de app gewoon weer.
Kan je deze link openen in de applounge?
ASN Bank
https://play.google.com/s...devolksbank.asn.bankieren
Ik zie nu trouwens ook weer de ASN app in de lounge staan, dus ik denk dat de fout tussen het scherm en het toetsenbord zit of dat er een kleine verstoring is geweest.
Aurora Store maakt een random account aan per sessie en die kan soms geografisch onhandig uitpakken wanneer het om bank/post/OV apps gaat. Dan zie je de apps niet vanwege geofencing. Als je de app update zie je soms ook dat hij met een (bijv.) Italiaanse omschrijving wordt binnengehaald.Saint2Saint schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:28:
Ik zie nu trouwens ook weer de ASN app in de lounge staan, dus ik denk dat de fout tussen het scherm en het toetsenbord zit of dat er een kleine verstoring is geweest.
Dit is vast niet helemaal technisch correct, maar de leken uitleg
Jezus saves and takes half damage.
Helder, dan ga ik daar de volgende keer even rekening mee houden of hier de vraag droppen want dat is een prettige workaroundMaupertus schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:54:
[...]
Aurora Store maakt een random account aan per sessie en die kan soms geografisch onhandig uitpakken wanneer het om bank/post/OV apps gaat. Dan zie je de apps niet vanwege geofencing. Als je de app update zie je soms ook dat hij met een (bijv.) Italiaanse omschrijving wordt binnengehaald.
Dit is vast niet helemaal technisch correct, maar de leken uitleg
Ja meestal is het op te lossen door of een nieuwe sessie te starten, of even via de link in de playstore te werken. Het is een beetje jammer want het zijn net die dingen die er voor zorgen dat mijn ouders (bijvoorbeeld) ervan zou weerhouden e/os te draaien.Saint2Saint schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:41:
[...]
Helder, dan ga ik daar de volgende keer even rekening mee houden of hier de vraag droppen want dat is een prettige workaround
Wat het dan voor mij lastig maakt is dat ik geen playstore heb. Ik snap nu echter op hoofdlijnen het mechanisme en kan daar zelf dus ook mee aan de slag.Maupertus schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:45:
[...]
Ja meestal is het op te lossen door of een nieuwe sessie te starten, of even via de link in de playstore te werken. Het is een beetje jammer want het zijn net die dingen die er voor zorgen dat mijn ouders (bijvoorbeeld) ervan zou weerhouden e/os te draaien.
Je tweede punt herken ik, dat maakt ook waarom ik wel graag e/os gebruik. Ik ben handig genoeg om zelf problemen te adresseren of op te lossen waardoor het OS steeds beter/verder ontwikkeld wordt zodat het in de toekomst breder gebruikt kan worden, ook door mensen zonder/minder technische kennis.
Even in je browser zoeken naar de app en dan is vaak de eerste link al naar de playstore. Als je erop klikt moet Aurora/App Lounge hem gelijk openen.Saint2Saint schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:39:
[...]
Wat het dan voor mij lastig maakt is dat ik geen playstore heb. Ik snap nu echter op hoofdlijnen het mechanisme en kan daar zelf dus ook mee aan de slag.
Of opzoeken via play.google.com in de browser. Of natuurlijk op de site van de organisatie self, die hebben vaak ook links naar de Android en iOS app stores staan. Voor de ASN bank bijvoorbeeld : https://www.asnbank.nl/as...-slag-met-de-asn-app.htmlMaupertus schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:36:
[...]
Even in je browser zoeken naar de app en dan is vaak de eerste link al naar de playstore. Als je erop klikt moet Aurora/App Lounge hem gelijk openen.
En dan weet je zeker dat je de officiële app hebt