Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guzzigerard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 22:22
Versie 3.1.4 is onderweg en komt uit deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

guzzigerard schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:18:
Versie 3.1.4 is onderweg en komt uit deze week.
Zijn er pre release notes te vinden ergens? Ik kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchChief
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 10:42
Misschien wat off topic, maar ik verwacht hier de meeste kennis. Ik heb een FP6 met /e/os en via aurora de NS-app geïnstalleerd. Die doet het wel, maar als je een kaart opvraagd is die helemaal zwart. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p62_4oXIAw3apnpWr3mjho6KziQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NQ2qxUGX1lmNXs2ng6hr6dSW.png?f=fotoalbum_large iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guzzigerard
Jk_W schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:00:
[...]

Zijn er pre release notes te vinden ergens? Ik kan ze niet vinden.
Probeer hier eens;

https://community.e.found...-testing-updates/74688/38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodeappell
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:24
TheDutchChief schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:48:
Misschien wat off topic, maar ik verwacht hier de meeste kennis. Ik heb een FP6 met /e/os en via aurora de NS-app geïnstalleerd. Die doet het wel, maar als je een kaart opvraagd is die helemaal zwart. [Afbeelding] iemand een idee?
Ik denk dat het een bug van NS is. In de 9292-app is de kaart wel wit. Ik zou het als bug rapporteren bij NS. Ik heb dat ook al gedaan, via de klantenservice. Ik dacht dat er vroeger een feedbackknop in de app zelf zat, maar nu word je doorgestuurd naar de klantenservice :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Security patches volgens het forum. Geen bug fix release zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

TheDutchChief schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:48:
Misschien wat off topic, maar ik verwacht hier de meeste kennis. Ik heb een FP6 met /e/os en via aurora de NS-app geïnstalleerd. Die doet het wel, maar als je een kaart opvraagd is die helemaal zwart. [Afbeelding] iemand een idee?
Niet stiekem de telefoon op darkmode, maar de NS-app op lightmode? Ik heb op LineageOS (op een Mi 9T) namelijk ook een extreem donkere weergave van de kaart in de app (app volgt systeem dat op darkmode staat).

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:55
BdK9001 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:40:
[...]

Niet stiekem de telefoon op darkmode, maar de NS-app op lightmode? Ik heb op LineageOS (op een Mi 9T) namelijk ook een extreem donkere weergave van de kaart in de app (app volgt systeem dat op darkmode staat).
Ik herken het probleem. Mijn app staat op 'volg toestel' en heeft hetzelfde, een zwarte kaart. Als ik aangeeft dat dr app in lichte modus moet blijft de kaart zwart.

Lijkt dus een probleem in de app zelf.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:40

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is het een probleem om hier vragen te stellen over LineageOS?
Ik ga d'r namelijk van uit dat veel dingen hetzelfde zijn, maar er lijkt geen dedicated LineageOS thread te zijn.

Mijn mails van outlook.com kan ik op Android al lezen via Thunderbird (ik denk ook schrijven).
Maar m'n agenda komt niet mee in Thunderbird.
Ik heb wel al ETAR gedownload, maar ook daar kan ik niet outlook.com in kwijt.
Ook via DAVx5 lijkt het niet mogelijk om outlook.com agenda's toe te voegen.

Na wat zoeken op het internet lijkt Outlook.com niet de optie te hebben om CalDAV format te gebruiken?

De agenda wil ik namelijk ook gesynchroniseerd (bidirectioneel) hebben met die van mijn vriendin, maar ik zie niet hoe ik de agenda zou moeten synchroniseren zonder gebruik te maken van e.e.a cloud?

Zijn d'r mensen die iets vergelijkbaars wel werkend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_geens
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 07:25
joost308 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:27:
Ben zelf net een paar weken over naar de FP6 met out the box /e/OS en het bevalt prima. Ja er zijn wel wat verbeteringen mogelijk (bv brightness is soms wel heel erg dim als hij op auto staat), maar overall geen spijt van de keuze (zat hiervoor op een Oneplus7t Pro met LineageOS; ja en google apps).

Er is een ding wat ik wel mis en dat is het gebruik van mijn (wireless) android auto. Dat was mijn manier om te ontkomen aan de ingebouwde sync functies van mij auto die navigatie en suffe opties als stoelverwarming op afstand/zien waar je auto geparkeerd is enz. Ik ben nog niet zo slecht dat ik dat niet kan onthouden 8)7 en ik ben van mening dat de fabrikant daar niets mee te maken heeft.
Anyway AA dus lekker op mijn telefoon en alleen google die weet waar ik ben :'( no more...

Ik heb de tips met stubs op mijn tel gezet (en in AA installatie van onbekende bronnen ingeschakeld), maar helaas nogo. Bekabeld en draadloos geen AA. Had eerder de instructie van /e/OS gevolgd (ja helaas installatie van Google apps), maar ook die gaf een (fout)melding over communicatie.

Heeft iemand DE tip hoe ik dit kan fixxen? Indien nodig ben ik best bereid om de AAWireless Two wireless adapter aan te schaffen als dat wel zou werken (liever gebruik ik gewoon de ingebouwde AA wireless die al in mijn auto zit)

Op mijn telefoon krijg ik geen (fout) melding als ik AA open via apps>aa instellen dan zie ik ook dat hij bij verbinding mijn auto ziet en aangeeft dat Android Auto (wireless) beschikbaar is, maar krijg even later op de display in de auto de melding "Fout Android Autol! Verbind via USB kabel om Android Auto in te stellen" Natuurlijk zit die kabel er al in :-(

Andere ding is N26 banking app die ik niet kan pairen. Hij gaat de oeps een fout kant in op het moment dat hij facial scan wil uitvoeren (ik weet het, ik schrik soms ook van mijzelf in de spiegel, naar dit is al VOOR het scannen |:( )
Dag Joost308

Ik heb reeds mijn FairPhone 6 sinds dit weekend.
Na heel het weekend te testen kan ik meer informatie geven over mijn ervaring met Android Auto.

Helaas heb ik minder nieuws, op dit moment heb ik geen manier gevonden om android auto te aktiveren met een gelockte bootloader.
De communicatie error die je krijgt is inderdaad omdat android auto niet langer een app is voor de nieuwe android versies, in de plaats daarvan moet android met het OS komen.

Als je bereid bent om je bootloader te unlocken werkt android auto wel, maar je moet er wel wat stappen voor doen.
Het nadeel met een ge-unlockte bootloader is dat je problemen kan hebben met apps , zoals bank apps, enz...
Mijn bank apps werkte wel (belgische , spaanse bank apps) , ik kreeg enkel een melding dat dit een veiligheids risico kan zijn.
Helaas voor belgische apps werkte "Itsme" niet vanwege de bootloader, ik ben dus terug naar de officiele E/OS overgestapt en heb mijn bootloader terug gelocked.

Moest er iemand toch geïnteresseerd zijn on te weten hoe ik Android Auto werkend heb gekregen op de fairphone 6 (E/OS) met Google Stub (fake google map, TTS, Google) dan wil ik gerust een beschrijving maken .
Denk er wel aan dat je bootloader unlocked moet zijn.

Als iemand een manier heeft gevonden om Android auto werkend te krijgen zonder de bootloader te unlocken stuur mij even een bericht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost308
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:49
@bart_geens , dank je voor het checken. Ik had al zo'n vermoeden, maar hiermee bevestigd door jou. Jammer, maar het is niet anders. Heb nog altijd geen spijt van mijn keuze fp6 met /e/OS, maar in de auto is het soms wel lastig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:15
Wellicht een leuke tip voor /e/OS gebruikers: voor de passieve locatie maakt /e/OS gebruik van beaconDB. Passieve locatie is het schatten van je locatie aan de hand van nabije WiFi-netwerken of aan de hand van de verbonden zendmasten.

beaconDB is een alternatief voor de locatieservice van Google. Ik vond de passieve locatie van /e/OS niet heel lekker werken: de locatie werd vaak niet ge-update.

Je kunt zelf eenvoudig bijdragen aan een betere dekking van beaconDB door NeoStumbler te downloaden uit o.a. F-droid. Stel in NeoStumbler in dat je aan beaconDB wil bijdragen. Je kunt het actief data laten verzamelen (batterij-intensief, want constant GPS), of je kunt het 'passief' laten doen (Instellingen > Passieve gegevensverzameling). Bij passief 'lift' NeoStumbler mee als andere apps de precieze locatie al opvragen, bijvoorbeeld als je een Maps-app gebruikt.

Voor mij heeft dit op locaties waar ik vaak kom de passieve locatie enorm verbeterd. Daarnaast draag je dus ook bij aan een 'open' bron voor passieve locatievoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45
BounceCloud schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:29:
Wellicht een leuke tip voor /e/OS gebruikers: voor de passieve locatie maakt /e/OS gebruik van beaconDB. Passieve locatie is het schatten van je locatie aan de hand van nabije WiFi-netwerken of aan de hand van de verbonden zendmasten.

beaconDB is een alternatief voor de locatieservice van Google. Ik vond de passieve locatie van /e/OS niet heel lekker werken: de locatie werd vaak niet ge-update.

Je kunt zelf eenvoudig bijdragen aan een betere dekking van beaconDB door NeoStumbler te downloaden uit o.a. F-droid. Stel in NeoStumbler in dat je aan beaconDB wil bijdragen. Je kunt het actief data laten verzamelen (batterij-intensief, want constant GPS), of je kunt het 'passief' laten doen (Instellingen > Passieve gegevensverzameling). Bij passief 'lift' NeoStumbler mee als andere apps de precieze locatie al opvragen, bijvoorbeeld als je een Maps-app gebruikt.

Voor mij heeft dit op locaties waar ik vaak kom de passieve locatie enorm verbeterd. Daarnaast draag je dus ook bij aan een 'open' bron voor passieve locatievoorziening.
Bedankt voor de tips. Ik heb CalyxOS, en kan via microG ook BeaconDB gebruiken. Maar ik ben nog niet tevreden over de locatiebepaling. Als ik locatie aan heb staan, dan wordt er veel batterij verbruikt. En de locatie wordt slecht doorgegeven aan Home Assistent. Hoe heb jij het in e/OS verbeterd?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Heb ik eerlijk gezegd geen last van onder /e/OS. Daar staat in MicroG de locatiebepaling (ik dacht vanaf Juni) standaard op BeaconDB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:04
Misschien ligt het aan mij maar ik snap het niet helemaal:

De meesten die voor /e/OS gaan doen dat vanwege de privacy. Waarom zou je dan uberhaupt iets met Android Auto te maken willen hebben? Ooit mijn domme autoradio vervangen door 1 met AA en even met een oude telefoon er mee gespeeld. De shitload aan permissies die open moet staan is echt schrikbarend! Ik gebruik die radio dus alleen met bluetooth om muziek af te spelen en te kunnen bellen. Voor navigatie hang ik nog steeds mn telefoon met Osmand in de houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipmeister
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:54
prutsger schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:55:
Misschien ligt het aan mij maar ik snap het niet helemaal:

De meesten die voor /e/OS gaan doen dat vanwege de privacy. Waarom zou je dan uberhaupt iets met Android Auto te maken willen hebben? Ooit mijn domme autoradio vervangen door 1 met AA en even met een oude telefoon er mee gespeeld. De shitload aan permissies die open moet staan is echt schrikbarend! Ik gebruik die radio dus alleen met bluetooth om muziek af te spelen en te kunnen bellen. Voor navigatie hang ik nog steeds mn telefoon met Osmand in de houder.
Eens, ik heb nu geen Android Auto of Apple Carplay, maar mocht ik dat wel weer hebben dan zou ik overwegen om hier een oudere/reservetelefoon voor te gebruiken. Dat suckt natuurlijk qua all-in-one-gebruik, maar ik ga niet mijn de-Googled /e/OS telefoon openzetten om AA te kunnen gebruiken.
Beste oplossing zou nog zijn dat de auto zelf goed connected is en kan navigeren etc, muziek kan op een USB-stick. Ik moet wel zeggen dat ik weinig in de auto zit en weinig onderweg aan het bellen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost308
Ik heb een vrij nieuwe auto waarbij je een account kan aanmaken en die aan je auto kan (laten) koppelen. Dit ontsluit een wereld aan (in mijn ogen) onzinnige functies zoals:
- waar heb ik hem ook alweer geparkeerd
- aanzetten van stoelverwarming
- laten knipperen van de lichten voor makkelijk vinden op een parkeerterrein
- inzicht geven aan de dealer of er misschien een reden is om mij naar de garage te laten komen
enz
Ik heb helemaal geen behoefte om die informatie te delen. Verwarming zet ik aan als ik erin zit. Als ik niet meer weet waar ik hem geparkeerd heb... tsja misschien moet ik dan ook maar geen auto meer rijden :)

En ja dan kan de in car navigatie files ophalen en kaarten bijwerken wat wel fijn is, maar dat is mij dit niet waard. Ik zou dan veel liever AA gebruiken. Vooral voor de navigatie (kan dan een eigen app gebruiken die privacy wel hoog in het vaandel heeft), voor het afspelen van muziek (interface is net wat fijner dan de basic bluetooth controls en (als het dan echt moet) bellen waarbij ik met AA en de telefoon app kan kiezen welke sim ik gebruik.
En dat alles op een fijner (groter) scherm dan mijn telefoon en zonder dat ik hem in een houder moet doen of uit mijn zak hoef te halen (AA wireless)

Dus voor mij heeft AA daar wel meerwaarde, maar niet op privacy vlak. Dat is ook de reden dat ik juist de stub(s) wilde gebruiken om te ontkomen aan alle google zooi die je nodig hebt...
Misschien mijn oude oneplus7t Pro inzetten als AA telefoon (heeft toch al een unlocked bootloader) en dan mijn FP6 als hotspot voor internet toegang. Dan kan ik de oneplus in de auto ergens een vaste plek geven. Niet ideaal alleen.

• JohnCrawford
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-10 14:04
Ik heb net mijn Fairphone gen6 met e/os en kom van iPhone. Iemand suggesties wat de beste dienst is om een account aan te maken voor het opslaan van de wachtwoorden?

Verder werkt het boven verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04
JohnCrawford schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:01:
Ik heb net mijn Fairphone gen6 met e/os en kom van iPhone. Iemand suggesties wat de beste dienst is om een account aan te maken voor het opslaan van de wachtwoorden?

Tja meerdere opties. Ik ben zelf tevreden over Bitwarden.

• voipmeister
JohnCrawford schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:01:

Zoals @ahbart zegt, meerdere opties. Ik gebruik 1Password en dat werkt goed; prettiger dan op mijn iPhone.

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Afhankelijk van je wens. Bitwarden cloud is U.S. hosted.
Zelf gebruik ik Proton Pass, maar er zijn genoeg europese altetnatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09
Dahal schreef op donderdag 18 september 2025 @ 23:02:
Afhankelijk van je wens. Bitwarden cloud is U.S. hosted.
Toch even een kleine correctie, Bitwarden had oorspronkelijk alleen servers in de VS maar geeft gebruikers al een poos de keus tussen VS en EU Azure cloud. En je kan Bitwarden daarnaast ook zelf hosten.
Zie https://bitwarden.com/help/server-geographies en https://bitwarden.com/help/security-faqs.

[ Voor 7% gewijzigd door musicfreak op 19-09-2025 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je bitwarden zelf wil hosten kun je het beste vaultwarden gebruiken. En kun je alle apps en plugins van Bitwarden gebruiken

https://github.com/dani-garcia/vaultwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:54
Jelte schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:34:
Als je bitwarden zelf wil hosten kun je het beste vaultwarden gebruiken. En kun je alle apps en plugins van Bitwarden gebruiken

https://github.com/dani-garcia/vaultwarden
Precies, azure cloud eu is ook niet veilig….

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
musicfreak schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:28:
[...]

Toch even een kleine correctie, Bitwarden had oorspronkelijk alleen servers in de VS maar geeft gebruikers al een poos de keus tussen VS en EU Azure cloud. En je kan Bitwarden daarnaast ook zelf hosten.
Zie https://bitwarden.com/help/server-geographies en https://bitwarden.com/help/security-faqs.
Zeker, alleen zodra het een Amerikaans bedrijf betreft, ondanks dat het EU gehost is en niet een aparte onderneming in EU is, valt het nog steeds onder de CLOUD Act.
Zelf hosten is inderdaad dan de beste optie inderdaad. Het schuurt voor mij een beetje als je enerzijds /e/os/ gebruikt om onder het juk van Amerikaanse tech gigants te komen en alsnog iets als Bitwarsen gebruikt. Maar goed, dat is mijn eigen interpretatie hierop :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost308
Zijn er nog meer gebruikers van /e/OS op een fp6 waarbij de automatische helderheid vaak veel te donker is?

Ik ben ook een snelle "upgrader" geweest van /e/OS en heb nu last van een snel leeg lopende accu.
Ik las hier dat er een nieuwe release/patch voor dit beschikbaar is, maar elke dag geeft hij bij mij aan dat er nog geen update beschikbaar is... Iemand advies/ervaring?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaepLePHa3YSHV4g-ELVa4OYobQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EqkSzHfhpRSyQ77yKYsh0goI.png?f=fotoalbum_large

• guzzigerard
In de instellingen van de widget ‘Bliss weather’ de verversingtermijn van 15min. naar 6 uur gezet, dat scheelde bij mij althans best veel.
Ieder kwartier de gps aanzetten kost stroom.

De automatische helderheid is al best verbeterd met de laatste 2 versies maar nog niet voldoende.
Maar vaak heb ik zelf mijn hand voor de sensor en dan wordt hij ook donker.

Na het weekend zou er weer een update komen

[ Voor 50% gewijzigd door guzzigerard op 20-09-2025 19:17 ]

• Saint2Saint
joost308 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:26:
Zijn er nog meer gebruikers van /e/OS op een fp6 waarbij de automatische helderheid vaak veel te donker is?

Ik ben ook een snelle "upgrader" geweest van /e/OS en heb nu last van een snel leeg lopende accu.
Ik las hier dat er een nieuwe release/patch voor dit beschikbaar is, maar elke dag geeft hij bij mij aan dat er nog geen update beschikbaar is... Iemand advies/ervaring?
[Afbeelding]
Je kan proberen om de cache van je Updater even te legen en dan nogmaals kijken of er een update klaarstaat.

Instellingen --> zoeken naar Updater --> kies opslag en cache en dan voor cache wissen. Misschien helpt het om een nieuwe update te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost308
@Saint2Saint , thnx voor de tip. Net even gedaan, maar helaas nog altijd geen updates gevonden..
Misschien moet ik nog even geduld hebben tot 3.1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guzzigerard
3.1.4 komt begin komende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guzzigerard
3.1.4 komt begin komende week,
3.1.3 was teruggetrokken vanwege bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipmeister
Ik kan al een tijdje niet meer bellen met mijn FP6 i.c.m. de originele FP USB/C-naar-mini-jack convertor en apple oortjes, terwijl die combo prima werkt op een laptop. Het heeft wel gewerkt. Ik zit nu op /e/OS v3.1.3.

Herkenbaar voor anderen?
edit: verduidelijkt

[ Voor 19% gewijzigd door voipmeister op 23-09-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KucingT
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd want achterhaald. Excuses.

[ Voor 81% gewijzigd door KucingT op 23-09-2025 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
guzzigerard schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:52:
3.1.4 komt begin komende week,
3.1.3 was teruggetrokken vanwege bugs.
Ik kreeg zojuist een notificatie dat 3.1.4 klaar staat. Dus nu aan het downloaden, ben benieuwd wat dit gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
Kennelijk niet zoveel, de relwasenotes zijn dan ook niet heel uitgebreid. Let wel, ik kom van 3.1.3 wat overigens prima stabiel draaide.

• KucingT
Heeft er iemand een suggestie hoe ik Ideal-links door mijn bank app kan laten openen in E/OS? Ik krijg een betaallink (bijv. tikkie of ideal) en dan loop ik de stapjes door. Als ik mijn bank kies opent de bankapp (ASN niet SNS ASN) niet.

Gegevens:
Fairphone 6
E/OS 3.1.2
ASN App: ingesteld dat deze links met diensten.asnbank.nl in de app moet openen
Edit: onder Firefox idd @manusjevanalles (goed om ook browser te specificeren)

[ Voor 10% gewijzigd door KucingT op 27-09-2025 14:38 ]

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

KucingT schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:08:
Heeft er iemand een suggestie hoe ik Ideal-links door mijn bank app kan laten openen in E/OS? Ik krijg een betaallink (bijv. tikkie of ideal) en dan loop ik de stapjes door. Als ik mijn bank kies opent de bankapp (ASN niet SNS ASN) niet.

Gegevens:
Fairphone 6
E/OS 3.1.2
Dit zou ook nog een browser-instelling kunnen zijn, vaak kun je aangeven of de browser het zelf moet openen, of mag kijken of er een app is

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45

Gegevens:
Fairphone 6
E/OS 3.1.2
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, maar dan met CalyxOS, specifiek bij Firefox (in Chromium geen probleem). Mijn vermoeden is dus dat het aan Firefox ligt.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:27
manusjevanalles schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:32:
[...]

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, maar dan met CalyxOS, specifiek bij Firefox (in Chromium geen probleem). Mijn vermoeden is dus dat het aan Firefox ligt.
Yes, ik heb hetzelfde af en toe. Dan update Firefox en is het weer in orde. Ik weet niet wat de fout veroorzaakt.

Jezus saves and takes half damage.

• KucingT
Goed punt @manusjevanalles .
Je opmerking hielp me. Ik heb nu ontdekt dat als ik de link uit een chat kopieer en in Firefox plak, het werkt. Dat is voor mij goed genoeg.
Oorzaak zit er denk ik in dat ik de chat app te weinig rechten heb gegeven.

• BounceCloud
Daar aan gerelateerde vraag: welke browser gebruiken jullie?
De standaard browser gebruik ik niet, want Bitwarden geeft geen auto-fill mogelijkheden.
Ik gebruik nu IronFox, maar merk toch regelmatig dat websites hier minder goed mee werken en dat Chrome op dezelfde websites op mijn zakelijke iPhone geen enkel probleem heeft.
Ik wil eigenlijk niet terug naar Google Chrome, wat ik op mijn vorige telefoon met 'normaal' Android gebruikte, maar denk er nu toch over na.

• KucingT
Ik gebruik Firefox met u block en ghostery.
Hoor ook goede dingen over Vivaldi. Het kiezen van een browser vind ik lastig. Firefox gebruik ik al heel lang, ook op pc.
Met name hoe veilig en hoeveel privacy ze bieden vind ik lastig inschatten.

• voipmeister
BounceCloud schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:02:
...
Ik gebruik Firefox, werkt goed met 1Password voor mij. Lijkt me dat BW dan ook goed zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Gegevens:
Fairphone 6
E/OS 3.1.2
Edit: onder Firefox idd @manusjevanalles (goed om ook browser te specificeren)
Settings > Apps > Bank app > Open by default > Add links

• eva_eva
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:27
Weet iemand of de apps van MyWheels en Onze Auto werken op e/os/? Ik wil binnenkort met mijn FP5 overstappen van Android naar e/os/. Maar ik wil wel graag eerst zeker weten dat ik deze deelauto's kan blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KucingT
@eva_eva wellicht helpt dit: Greenwheels draait prima op e/os en fp6. Wellicht heeft mywheels ook een goede responsive website als plan B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
Jk_W schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:28:
[...]

Settings > Apps > Bank app > Open by default > Add links
Ingesteld, ben benieuwd of het nu werkt. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eva_eva
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:27
KucingT schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:29:
@eva_eva wellicht helpt dit: Greenwheels draait prima op e/os en fp6. Wellicht heeft mywheels ook een goede responsive website als plan B.
Dank, dat biedt hoop!
De website van MyWheels gebruiken ipv de app kan helaas niet: je kan op de site alleen auto's zoeken en FAQs etc. lezen. Maar als je een auto wil reserveren of openen kan je niet zonder de app (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De standaard browser gebruik ik niet, want Bitwarden geeft geen auto-fill mogelijkheden.
Ik gebruik nu IronFox, maar merk toch regelmatig dat websites hier minder goed mee werken en dat Chrome op dezelfde websites op mijn zakelijke iPhone geen enkel probleem heeft.
Ik wil eigenlijk niet terug naar Google Chrome, wat ik op mijn vorige telefoon met 'normaal' Android gebruikte, maar denk er nu toch over na.
IronFox heeft allerlei features uitgeschakeld om je privacy te beschermen, maar daardoor werken niet alle websites goed. De gewone Firefox is een prima alternatief waarmee vrijwel alle websites wel werken, en je kunt ook nog Fennec of Waterfox proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:12
eva_eva schreef op zondag 28 september 2025 @ 15:04:
[...]

Dank, dat biedt hoop!
De website van MyWheels gebruiken ipv de app kan helaas niet: je kan op de site alleen auto's zoeken en FAQs etc. lezen. Maar als je een auto wil reserveren of openen kan je niet zonder de app (helaas).
Dan zou ik MyWheels direct verzoeken om te stoppen met deze 'appdwang'. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost308
Je kan in de standaard browser bij instellingen > password manager autofill aanzetten dan werkt bitwarden (of een andere manager) ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipmeister
/e/OS 3.1.4 is uit, in elk geval voor mijn Fairphone 6. Net geïnstalleerd, eens kijken hoe die gaat bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
voipmeister schreef op maandag 29 september 2025 @ 18:04:
/e/OS 3.1.4 is uit, in elk geval voor mijn Fairphone 6. Net geïnstalleerd, eens kijken hoe die gaat bevallen :)
Welke versie draaide je hiervoor? Ik merk komend vanaf 3.1.3 niet veel verschil. Ik ben benieuwd of dat vanaf 3.1.2 ook zo is of dat dat een duidelijke verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:31
Mijn FP5 draait nog 3.1.1 (Android 13).
Ik heb hem nog niet zo lang, is het gebruikelijk dat die een paar versies achterloopt op de FP6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipmeister
Saint2Saint schreef op maandag 29 september 2025 @ 18:31:
[...]

Welke versie draaide je hiervoor? Ik merk komend vanaf 3.1.3 niet veel verschil. Ik ben benieuwd of dat vanaf 3.1.2 ook zo is of dat dat een duidelijke verbetering is.
Ik zat op 3.1.3. Merk nog weinig verschil, audioprobleem met de USB-C naar mini jack convertor bij bellen is er nog (geen audio). Muziek gaat prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 14:24
Ik wil binnen kort op de Pixel 7 e/OS op zetten.

Daarvoor moet ik al mij gegevens backupen. Hoe kan ik dit het beste of heeft e/OS een backup systeem ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:12
Evertt schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:32:
Ik wil binnen kort op de Pixel 7 e/OS op zetten.

Daarvoor moet ik al mij gegevens backupen. Hoe kan ik dit het beste of heeft e/OS een backup systeem ervoor
Setting, systems, backup, Seedvault Backup

Maar ga er niet vanuit dat dit alles 1 op 1 regelt. Je meeste apps komen terug, sommige logins en settings komen terug en soms helemaal niets. Je chatapps zoals Signal en - als je de spyware nog gebruikt - Whatsapp moet je eerst zelf backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04
voorstad schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:53:
[...]

Setting, systems, backup, Seedvault Backup

Maar ga er niet vanuit dat dit alles 1 op 1 regelt. Je meeste apps komen terug, sommige logins en settings komen terug en soms helemaal niets. Je chatapps zoals Signal en - als je de spyware nog gebruikt - Whatsapp moet je eerst zelf backuppen.
Op de pixel heb je geen seedvault volgens mij. Google backup. Maar dat werkt weer niet op /e/
Pagina: 1 2 3 Laatste