"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nope, ik ben eruit gestapt. Die app is niet mijn ding.makooy schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:28:
@iT3CH Doe je nog mee? Ik kan je niet meer terug vinden in de poule
Hele uitslag zonde.. ik had 2-5 hahahaha. toch +2 *blugh*
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
Ihattaren?Seikbal schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:08:
Ihattaren als doelpuntenmaker... was bijna goed en het was ook de 2e... zonde!
Hele uitslag zonde.. ik had 2-5 hahahaha. toch +2 *blugh*
Edit: oh je hebt het nog over gisteren.
[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 09-11-2025 14:11 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Ja Fortuna - Heerenveen kwam ik nog even op terug... wedstrijden van vandaag durf ik niet eens te kijken met mijn voorspellingen. Dat had je misschien wel door, maar je kon niet voorstellen dat ik hem had als doelpuntenmaker had bedacht?Gonadan schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:10:
[...]
Ihattaren?
Edit: oh je hebt het nog over gisteren.
Jawel hoor, heb ik zelf ook vaker gedaan. Maar ik dacht dat je in de war was met Haller. Het verhaal past ook precies op die wedstrijd.Seikbal schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:27:
[...]
Ja Fortuna - Heerenveen kwam ik nog even op terug... wedstrijden van vandaag durf ik niet eens te kijken met mijn voorspellingen. Dat had je misschien wel door, maar je kon niet voorstellen dat ik hem had als doelpuntenmaker had bedacht?![]()
Behalve dan dat je daar geen doelpuntenmakers in hoefde te vullen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Hier ook 7 punten, maar dan zeer principieel.Quad schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:35:
Ajax levert me toch weer 7 punten op. Niet-principieel voorspellen loont dus, zeg maar.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik dacht dat ik slecht scoorde maar jullie laten zien dat het altijd erger kan
Je gaat uiteindelijk wel naar de hel. Weet niet of je dat vindt lonen?Quad schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:35:
Ajax levert me toch weer 7 punten op. Niet-principieel voorspellen loont dus, zeg maar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik sta nu op 10 punten
#azpsv
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Idem. Dat is een beetje de trend van de laatste tijd. Als ik tijdens de wedstrijd kijk zie ik vaak tien punten en begin te hopen, om na het eindsignaal steevast teleurgesteld te zijn.Pietervs schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:38:
Is die tweede helft echt nog nodig?
Ik sta nu op 10 punten
#azpsv
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat heb ik dus niet gewonnenSuperkiwi schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:44:
Nou @Jay-K, je kunt zometeen bij Feyenoord scoren tot je een ons weegt maar @poes ga je niet meer inhalen; het gat van 11 punten is te groot. Je mag met @bregweb, @carpebios en @donkerlicht gaan strijden om de tweede plaats.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Toch een mooi vierde plekkie
Edit: ik dacht met die meldingen, zou ik een keertje gewonnen hebben... Pfff, zo erg er naast zitten is ook een vak.
[ Voor 60% gewijzigd door majoh op 09-11-2025 22:30 ]
Vroeg het me laatst wel af, heeft er ooit iemand 0 punten gescoord met wel elke voorspelling ingevuld? Anders is het wel een negatief recordje.
nggyu nglyd
Gefeliciteerd @poes ... wat was je geheim deze week?
Telstar nooit onderschatten.....Superkiwi schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:25:
Dan kijk ik naar @poes, 49 punten (7, 10, 10, 20, 2), en denk ik "hoe dan??"
Wie?
Snel vergeten en nieuwe glazen bollen kopen!
:gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large)
Een nieuwe week met nieuwe kansen. Hoewel over de grenzen de trainers rijkelijk sneuvelen duurde het totdat het kalf verdronken was alvorens men in Amsterdam tot actie overging. 9 november eindigde het seizoen voor Ajax definitief en is het wachten totdat Simonis of Ten Hag - elke andere kale man is welkom - het schip zogenaamd weer recht komt trekken op basis van resultaten uit het verleden. Gaat niet gebeuren dus. Utrecht won 2-1, géén aanknopingspunten.
Het échte weekend ging van start met de eerste 0-0 wedstrijd van het seizoen. Twente slaat thuis wederom een flater en komt niet verder dan een bloedeloos gelijkspel tegen Telstar. Telstar, de gunfactor bij velen, krijgt het veel te lastig voor mekaar om wedstrijden te winnen en bungelen dientengevolge nog steeds onderaan. El Kachati wordt node gemist zeg maar...
Excelsior - Heracles was een gokkertje vermoed ik. Trekt Heracles de goede lijn door of was het een eendagsvlieg? Heracles trok de lijn door, versloeg de Kralingers met 1-2 en echte zieners zouden dat goed voorspeld hebben.
FC Volendam - NAC Breda. NAC, ik heb er helemaal niets mee en dat is verder prima maar als ze mij ook nog eens gaan lastig vallen in mijn poule dan begint mijn bloed te koken. Deze gruwelijke schoppers uit Breda deden er weer eens alles aan om alles te verzieken en dat is ze gelukt ook. Visionairs zagen deze wedstrijd in een 1-1 eindigen, de schoppers uit Breda wilden dat voorkomen en dat lukte. Rode kaarten, en een 2-1 verlies tot gevolg. Ik maak er geen woorden meer aan vuil.
Fortuna Sittard - Heerenveen. De Friezen kwamen volbepakt met ijsmutsen en dikke winterjassen aan in Limburg. Ondanks dat het 'al' november is bleek het in het zuiden bijna tropisch warm te zijn. Daar hadden de Friezen geen rekening mee gehouden. Zwetend rolden ze over het veld op zoek naar een 1-3 overwinning. Het werd een 2-0 verlies. Het verhaal gaat rond dat enkele spelers geïnformeerd hebben voor een winterverblijf in de regio Sittard.
PEC Zwolle - Sparta Rotterdam, 1-0 voor PEC Zwolle. PEC is ook zo'n team wat je alleen maar punten kost dit seizoen. Sparta idem. Van onmogelijke uitoverwinningen en thuisnederlagen tot gewoon @ random een beetje rondzwalken door de Eredivisie. Dat is PEC. Dat is Sparta. Wie is de trainer bij Sparta trouwens? Lijkt me wel geschikt voor bij Ajax.
FC Utrecht - Ajax -> Heel officieel en objectief. Prima wedstrijd van FC Utrecht. Ik zag verhalen voorbij komen over Mika Godts maar die zou ik hier officieel willen aanbieden voor €14,99 of tentoonstellen bij de Action in de koopjeshoek. Absoluut drama. Net als de uitslag.
NEC - Groningen -> Spanning alom. Beide teams redelijk goed begonnen aan de competitie met een inkakmoment voor NEC. Vandaag echter niet. Groningen kreeg een licht pak rammel en kon met 2-0 terug de bus in. Het schijnt dat er hartelijk gelachen werd om de Friezen die als een soort poolexpeditie in de bus bleken te zitten onderweg naar Sittard toen ze de spelersbus voorbij kwamen.
AZ - PSV -> Makkie voor AZ zou je zeggen. Maar nee, het piepte en kraakte. De aanstaand landskampioen liet weer even van zich spreken. Hopelijk gaat het nog 5 wedstrijden crescendo met ze en komt de ineenstorting weer volgend jaar rond carnaval. Dat levert altijd vermakelijke beelden op maar het lijkt erop dat Bosz weer een titel gaat pakken.
GA Eagles - Feyenoord -> Beoogd Ajax target Mats Deijl trapte goed af tegen Feyenoord. GA Eagles bleek krachtig en te sterk voor Feyenoord te zijn. Dat had een andere wedstrijd kunnen worden als Ueda in de 3e minuut (ofzo) de bal niet tegen de lat zou hebben geknald maar in het doel. We zullen het nooit weten. Ook Feyenoord leed zijn tweede nederlaag van het seizoen.
Top 5 deze week
:gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large)
Kijk je hebt winnen en je hebt dat wat @poes doet. Overtuigend winnen. In het verleden deed ik dat altijd bij @toolkist in onze 1vs1 battle maar dit jaar zit ie aan de anabolen. Met +11 punten op de nummer twee heeft @poes een mooi schildje erbij! Van harte gefeliciteerd!
1. @poes +63 punten
2. @Jay-K +52 punten
3. @bregweb +51 punten
4. @carpebios +50 punten (wat zit ik jou nou hier te taggen joh? Doe eens niet of je van adel bent!)
5. @donkerlicht +50 punten
6. @MM99 +50 punten
Weekwinnaar
:gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large)
@poes is overtuigend weekwinnaar geworden met +63 punten en laat daarbij 'slechts' 27 punten liggen op het totaal. Netjes hoor! Zaterdagavond wist @poes al dat de champagne open kon en kreeg meneer of mevrouw poes er probably goed van langs:
+ 10 punten bij Excelsior - Heracles
+ 10 punten bij Volendam - NAC
+ 20 punten bij Fortuna - Heerenveen
In Brabant zeggen wij dan: doede gij es normaal jonguh! Gefeliciteerd hoor!
@Lekkerboeie86 vraagt het Hero abonnement voor je aan.
Totaalstand:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large)
Vroegâh, klikte in op de totaalstand en zag meteen het overzicht. Nu... anno 10 november 2025 moet ik for fucks sake eerst op pagina 1 klikken alvorens ik de top te zien krijg op voetbalpoules.nl. We gaan het er niet over hebben maar ik hoor @Gonadan en @toolkist gniffelen. Daarentegen geeft @Superkiwi zijn optimisme altijd hoop in warme dagen.
De top 10 van deze week:
1. @M@cer +541 punten (+40 deze week)
2. @YES +524 punten (+47 deze week)
3. @whiteguy +519 punten (+36 deze week)
4. @chulin +506 punten (+30 deze week) (jou nog nooit eerder getagged volgens mij, kudo's)
5. @Stakie +505 punten (+41 punten deze week)
6. @Jay-K +502 punten (+52 punten deze week)
7. @Megupe +494 punten (+45 punten deze week)
8. @bregweb +492 punten (+51 punten deze week)
9. @Rubeo38 +482 punten (+32 punten deze week)
10. @HeerKaas +481 punten (+46 punten deze week)
10. @mefjoew +481 punten (+42 punten deze week)
Reminders:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/Ge2g7ed0IhDncpuIDEoDE74o.gif?f=user_large)
Zaterdag 22 november 16:30 gaat de competitie verder met de Bredase schoppers tegen Philips Carnavalsvereniging Eindhoven
Funny facts::gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large)
- Niemand had meer dan 3 wedstrijden goed voorspeld
- Met 2-1, 2-0 en 1-2 scores zijn er heel veel mensen die wedstrijden goed voorspeld hebben.Mietjes
- Niemand zag de 5-klapper bij PSV aankomen
- 5 mensen zagen de correcte score voorbij komen bij GA Eagles - Feyenoord: @Isheara, @FREAKJAM @assasinbats, @MM99 en @Vreemdevis
- @poes Was de enige met drie wedstrijden op rij direct goed voorspeld maar bevond zich toen al in gezelschap van anderen die een twee-klapper hadden weten te noteren.
- 0-0 durft niemand te voorspellen. Niemand had dit goed bij Twente - Telstar.
- @bazzemans wat zit jij je scores vergeten in te vullen?
Eerst nog een paar potjes afzien bij Oranje.
nggyu nglyd
Oei, zal hem even aanpassen. Zonde dat is zo ver na 11-11 dat PSV een 0-7 klapper gaat uitdelen vrees ik.Quad schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:29:
@Typhone 22-11 wordt de competitie pas hervat!
Eerst nog een paar potjes afzien bij Oranje.
Hoe bedoel je? 11-11 is dat een ding? Singlesday is toch koopjesdag?Typhone schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:32:
[...]
Oei, zal hem even aanpassen. Zonde dat is zo ver na 11-11 dat PSV een 0-7 klapper gaat uitdelen vrees ik.
nggyu nglyd
11-11 is traditioneel het begin van carnaval in het mooie zuidenQuad schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:33:
[...]
Hoe bedoel je? 11-11 is dat een ding? Singlesday is toch koopjesdag?
En PSV mag mij wel een verjaardagskadootje geven op de 22e. Een 7 klapper zoals voorspeld door @Typhone teken ik voor
[ Voor 19% gewijzigd door Pietervs op 10-11-2025 10:40 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat was dan ook echt het enige positieve aan de periode Heitinga, jij ging mee in de positieve voorspellingen voor Ajax wat mij de kans gaf om je op "de rest" te verslaanTyphone schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:18:
Vroegâh, klikte in op de totaalstand en zag meteen het overzicht. Nu... anno 10 november 2025 moet ik for fucks sake eerst op pagina 1 klikken alvorens ik de top te zien krijg op voetbalpoules.nl. We gaan het er niet over hebben maar ik hoor @Gonadan en @toolkist gniffelen. Daarentegen geeft @Superkiwi zijn optimisme altijd hoop in warme dagen.
Toch moet ik je even op de vingers tikken mbt je opmerking over Godts. Dat is zo'n beetje onze beste speler, laten we die maar niet bij de Action aanbieden
Verder grmbl vanwege alweer een interlandbreak
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 11-11-2025 11:28 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 11-11-2025 13:18 ]
Geen probleem, jullie kunnen niet alle wijsheid in pacht hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
* Typhone slaat kiwi met een dikke forelGonadan schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:23:
Zijn @toolkist en ik het eindelijk weer wat vaker eens en dan ga jij ineens zo doen.
Wat, de geur of de pijn?Megupe schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:28:
[...]
Ik zou paling adviseren, dat blijft ff langer hangen
Ik ben bij Til Lindemann geweest; het antwoord is beide
Hoog tijd voor de Eredivsie! Nog een paar rondjes voor de Klassieker.Superkiwi schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:24:
Is het al zaterdag? Deze break duurt potdomme wel héél lang
Vind die interland wedstrijden vreselijk saai, maar tijdens het WK zit ik wel weer op het puntje van een barkruk hier of daar.
Ow....Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:32:
[...]
Nog een paar rondjes voor de Klassieker.
Kunnen we die nog even uitstellen?
Wel weer aantal moeilijk te voorspellen wedstrijden komend weekend.. ok ok... voor mij is dat iedere week maar toch!
Sport weekend voor de boeg! Voetbal + F1 van Las Vegas
@Axel, @bazzemans, @brombeer21, @Carpebios, @Chulin, @colonyhunter, @DENNIS79, @Despotes98, @Dion34, @Dutchgio, @ElMacaroni, @ElwinP, @Fendermen, @FREAKJAM, @Freshnezz, @Frituurman, @frumper, @Geerius, @groggy, @HeerKaas, @Heho, @Hoianddoei, @ironmaidens, @Jadero, @JamesDelaney, @JasperS1994, @Jay-K, @jm2th2, @Jordi0344, @kevints, @kippik, @Koploper07, @Korsakoff010, @lameeuw, @Lamith, @Lucatoni, @Mavaros, @MichelB24, @Miki, @Mrk87, @Nmgn, @OMX2000, @ParaDroid2, @pelle888, @peto84, @psychicist, @psYchovic, @Qu3st, @Quad, @R-B, @Rubeo38, @RudyL, @Scholtmeijer7, @Sempy, @silverchaoz, @Techrvw, @ThaSorcerer, @theduke1989, @thijssie007, @Vreemdevis, @Willem_48, @wokkelz, @Xantoz, @zzendon
nggyu nglyd
Dat is ook weer zo!Quad schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:35:
Als je het weekverslag wilt halen zou ik dat wel invullen.
Sowieso moet ik mezelf altijd dubbelchecken want op mobiel heb ik al regelmatig 31-0 ingevuld in plaats van 3-1
[ Voor 23% gewijzigd door Vld1989 op 21-11-2025 20:22 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
nggyu nglyd
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gezellie!
nggyu nglyd
Een Mavaros.Quad schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:59:
Wat ben je dan..
nggyu nglyd
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 23-11-2025 20:17 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Desondanks wel keurig mijn plekje gehandhaafd. Vanaf morgen slechts op 2900m hoogte, wellicht dat de hoogtestage mijn voorspellingen goed gaan doen.
Wat grappig... ik precies andersomQuad schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:10:
Eindelijk de doelpuntenmakers goed, is de score finaal fout en loop ik daar 12 punten op mis.
Als een zwakbegaafde Tahiti-pad over een numeriek toetsenbord loopt en random cijfers ingeeft is de kans dat hij meer dan 13 punten scoort nagenoeg gelijk aan 100%. Hier zou celstraf op mogen staan.
Naar 4km hoogte kllimmen om toch nog Ajax te kunnen voorspellen en, gok ik zo, met 0 punten beloond te worden....Megupe schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:24:
Toen ik woensdag op 4000m hoogte in de woestijn in Bolivia gauw ff bereik had wat voorspeld. Maar dat ik er zo ver vanaf zat had ik niet verwacht als ik de uitslagen zie.
Desondanks wel keurig mijn plekje gehandhaafd. Vanaf morgen slechts op 2900m hoogte, wellicht dat de hoogtestage mijn voorspellingen goed gaan doen.
Respect!
sssstt, laat ons blij zijn met onze top 10 klassering. Die anderen hebben er geen verstand van joh xDAxel schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:17:
Top 10 notering deze week. Ik teken er voor. Maar misschien bewijst dit juist dat ik er weinig verstand van heb?
Tsja.. ik ken het. Welkom @Typhone bij de onderste regionen!Typhone schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:27:
13 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) f*cking punten gehaald in totaal.
Als een zwakbegaafde Tahiti-pad over een numeriek toetsenbord loopt en random cijfers ingeeft is de kans dat hij meer dan 13 punten scoort nagenoeg gelijk aan 100%. Hier zou celstraf op mogen staan.
Al moet ik zeggen dat ik deze week een 24e plaats in de poule heb behaald dus.... ik mag niet eens klagen deze keer!
Is ff rekenen... 13 punten Typhone en ik... 33... dat is ehmmmm meeer dan 2 x zoveel
Ik dacht even dat je het weer over de prestaties van Ajax had, maar dit is een ander topic. Toch zit je angstvallig goed in de buurt qua analyse.Typhone schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:27:
13 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) f*cking punten gehaald in totaal.
Als een zwakbegaafde Tahiti-pad over een numeriek toetsenbord loopt en random cijfers ingeeft is de kans dat hij meer dan 13 punten scoort nagenoeg gelijk aan 100%. Hier zou celstraf op mogen staan. :(
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik maakte een andere rekensom..heho schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:48:
Voetbal + voetbalpoule = frustratie en hoge bloeddruk ....
13 punten @Typhone - verlies Ajax = toch nog een lach op m'n gezicht.
-1toolkist schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:02:
[...]
ik maakte een andere rekensom..
13 punten @Typhone - verlies Ajax = toch nog een lach op m'n gezicht.
Het "Grim" effect doet weer eens niks. Heb de samenvatting gezien waarbij 1 van de Ajacieden zijn spier verrekte of iets (Godts dacht ik?)... die pass was alleen ook al zo bedroevend slecht! Al het gevaar was uberhaupt al uit de aanval... Gloukh is ook niet bepaad 'mister Steekpass'... ze missen eigenlijk gewoon 11 goede spelers
Wel grappig om te zien dat de persoon boven mij in de ranglijst (plek 123 volgens).. 42 punten heeft gehaald. Dus het was echt 'ons' weekend
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ai ai ai
:gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large)
Op vrijdag weer eens niets vanwege de Interlandbreak.
Op zaterdag werd het bal geopend in het Rat Verlegh Stadion. NAC begon goed aan de wedstrijd maar wist in die periode niet te scoren, mede dankzij een uitblinkende keeper op de goal van PSV. In de 36e minuut mocht Guus Til met een kopbal de score openen, terwijl zijn directe tegenstander iets anders aan het doen was, het leek een soort ballet oefening. NAC probeerde terug te komen en zette alles op alles, maar opnieuw stond daar Kovar. Slecht spelen en toch winnen daar wordt je kampioen mee zeggen ze, maar slecht spelen in de Pool levert helaas niets op. De meesten van ons zagen PSV winnen, maar alleen @luukvr wist dat PSV het moeilijk zou krijgen.
Ajax begon niet slecht en creëerde een aantal kansen, totdat Excelsior in de 37e minuut ook een kans creëerde en gelijk wel wist te scoren. Misschien moet Grim uitleggen dat verdedigers moeten verdedigen, dat zou Ajax al een stuk beter maken. Gelijk na rust kopte Alders een bal perfect terug op Naujoks van Excelsior, waardoor hij voor de 2e maal wist te scoren. Misschien moet Grim uitleggen dat verdedigers moeten verdedigen, dat zou Ajax al een stuk beter maken. Ajax bracht Dolberg in, die gelijk de hoop terug bracht in de Arena met de 1-2. Die hoop was vergeefs, Ajax kwam niet in de buurt van de gelijkmaker. Misschien moet Grim uitleggen dat je de bal in de buurt van de goal moet brengen om te scoren, dat zou Ajax al een stuk beter maken. Genoeg personen schatte deze avond lastig in voor Ajax, @Dion34 en @Mrkoekie wisten precies hoe lastig!
Twente liet in Volendam zien dat het de boel weer een beetje op orde had en speelde Volendam van de mat. Ze wisten pas in de 2e helft te scoren en deden dat ook maar één keer. Dat kwam ze duur te staan, want de ingebrachte Muhren liep 2 minuten na zijn wissel tegen de bal aan en kopte deze tegen de touwen in minuut 86. Tegelijkertijd sprongen 12 deelnemers een gat in de lucht.
Heracles Almelo won van Go Ahead Eagles, ze wisten een 1-2 achterstand om te buigen naar een 4-2 zege. Na de 3-2 liep James tegen zijn 2e geel aan en leek de wedstrijd wel beslist. Helemaal toen in blessuretijd de 4-2 werd gescoord. Waarom in hemelsnaam een vervanger zoeken voor Henri Kruzen? Of heeft hij al stiekem gesproken met een delegatie uit Amsterdam en hebben ze daarom een vervanger nodig? 6 goals in één westrijd goed voorspellen is te lastig, dat lukt niemand!
Op Het Kasteel speelden Sparta en Fortuna gelijk. De wedstrijd eindigde in 1-1, maar beide teams hadden kansen om de volle winst te pakken. Sparta kwam voor rust op 1-0, maar Fortuna kwam sterk uit de kleedkamer en maakte in de 56e minuut gelijk. Het bleef een leuke wedstrijd, maar beide ploegen wisten niet meer te scoren. Dit was een makkelijk voorspelling dit weekend, 22 prijswinnaars.
Bij Heerenveen tegen AZ zagen we 2 ploegen die zichzelf wisten te verrassen. Heerenveen positief en AZ negatief. Dat leidde tot een simpele 3-1 overwinning voor Heerenveen, dat al voor rust uitliep naar een comfortabele 2-0 voorsprong. Natuurlijk was het Troy Parrot die de 2-1 aantekende, maar een paar minuten later gooide Heerenveen de laatste Alkmaarse hoop op Victorie aan barrels met de 3-1. Gemengde gevoelens vooraf, maar niet bij @Seikbal, uitstekende voorspelling!
In de Kuip lieten de Rotterdammers onverwachts punten liggen. Vooraf werd nog gehoopt op een mooi debuut van de jonge Van Persie onder het toeziend oog van zijn vader, maar die zag alleen maar hoe NEC de overwinning terecht mee naar huis nam. Voor rust nam NEC al brutaal de leiding, via oud Feyenoorder Linssen, maar dat wist Feyenoord vlak na de rust weg te werken via Sauer en Nieuwkoop. Normaal gesproken is dat genoeg voor de winst, maar NEC toonde veerkracht en maakte weer gelijk. De tijd van Shiogai brak aan en na de 2-3 maakte hij een schitterende goal vanaf 30 meter plus, over de ver uit zijn goal staande keeper voor de 2-4. Nogmaals, 6 goals in één wedstrijd voorpellen is lastig, alhoewel 2 personen deze uitslag aan Feyenoord gaven, gaf niemand deze aan NEC.
Telstar verloor in een koud en nat IJmuiden in de laatste minuten 2 dure punten tegen Utrecht. Na de leuke eerste helft zonder doelpunten, nam Telstar de leiding na 56 minuten met een schot van buiten het strafschopgebied. Dit leek lang voldoende voor de 3 punten, maar Utrecht voerde de druk op en via een houdbaar lijkend afstandsschot in de 93ste minuut, werd het toch nog 1-1. Ook toen was de wedstrijd niet gedaan en kregen beide ploegen nog een grote kans, maar scoorde niet. Telstar neemt door deze voor hun terugkerende gebeurtenis de laatste plaats over. Alhoewel veel van ons denken dat Utrecht een constante ploeg is, wisten 11 van ons dat dat reuze meevalt. Utrecht speelde tegen Telstar, niet tegen Ajax, dat scheelt een slok op de motivatie! De laatste plaats werd bij ons overgenomen door @theduke1989, maar dat is logies, als je niks in vult.
De laatste wedstrijd was zeker niet de minste. Groningen en PEC deelden de punten na een 2-2 gelijkspel. De winnaar was het neutrale publiek. Beide club supporters gingen naar huis met het idee 2 punten te hebben verloren. PEC nam na 11 minuten de leiding, maar Groningen trok de stand nog voor rust gelijk. De 2e helft hetzelfde spelbeeld, PEC nam opnieuw de leiding, maar vlak voor tijd kwam de eindstand op 2-2, mede door een rode kaart voor Zwolle in minuut 72. Vier personen wisten dit juist te voorspellen, maar dat is net te veel voor een persoonlijke vermelding. Excuses aan @Seikbal, @jandee, @Razenko en @Mrkoekie.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large)
Een hele slechte week qua scores, maar ook dan kun je het verschil maken, dat snapten de volgende 5:
TOP 5 van week 13
1 @Mrkoekie 49 punten
2 @Willem_48 47 punten
3 @Lamith 46 punten
4 @Mrk87 & @Razenko 43 punten
:gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large)
@Mrkoekie 3 wedstrijden correct voorspellen deze ronde, gefeliciteerd met de weekwinst in ronde 13!
:gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large)
DE STAND na 13 Ronden:
1 @M@cer 562
2 @YES 547
3 @whiteguy 540
4 @chulin 539
5 @Stakie 533
6 @Jay-K 525
7 @Megupe 524
8 @Rubeo38 522
9 @bregweb 517
10 @Sargan 503
:gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large)
Funny facts:
Ronde records, hoeven we deze ronde niet naar te kijken:
1. @YES 67 punten
2. @ThaSorcerer & @IkBenDeSjaak 66 punten
4. @jbdeiman 65 punten
5. @M@cer 64 punten
Geen wijzigingen in de top 7, nummer 8 & 9 wisselen van positie het wordt redelijk stabiel bovenin. Nieuw in de top 10 deze week is @Sargan. Grootste stijger van pagina 1 is @Mrk87, zijn 4e plek deze week betekent 24 plekken winst! Naast de meesterbakker gaan er ook 2 personen fictief naar huis op pagina 1, dat zijn @mefjoew en @carpebios, 9 plekken in de min!
Wordt je weer niet vermeld en is het ook deze week weer bagger: Vergeet niet de wijze woorden van de coach van All Stars: Samen is niet alleen, wij staan nog steeds op Nummer 1!
Hattrick: Thorgal Eagles
Gefeliciteerd weekwinnaar!
ik hoop dat ik vanaf deze speelronde de weg omhoog gevonden heb, want plek 89 is redelijk kansloos
PH-MRK request startup
Nu is het zaak van deze plek vasthouden
Voor komend weekend heb ik een tactisch vernuft ingeschakeld dus mijn opmars is als het goed is aanstaande!
Ik ben alweer vergeten hoe dat was. Jaar in jaar uit goed kunnen voorspellen maar dit seizoen wint zelfs @toolkist van mijRubeo38 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:58:
Na vorig seizoen in de onderste regionen (op de laatste 2 pagina`s van de poule samen met @Superkiwi ) gehangen te hebben doet het me wel goed om nu al 2 weken in de top 10 te hebben gebivakkeerd, het smaakt naar meer
Nu is het zaak van deze plek vasthouden
Van de parelwitte ivoren torens in het rijk der koningen naar de sloppenwijken van het Mumbai van de voetbalpoules, het kan verkeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 25-11-2025 12:50 ]
Hoe vaak moeten we je nog vertellen om niet naar @Typhone te luisteren?Superkiwi schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:03:
Ik dacht al iemand te missen hier onderaan de lijst. Lekker bezig @Rubeo38!![]()
Voor komend weekend heb ik een tactisch vernuft ingeschakeld dus mijn opmars is als het goed is aanstaande!
Maar serieus: top verslag weer
Hele waslijst aan spelers die hun voorspellingen nog in moeten vullen. Doe dit wel voor vanavond 20.00!
@Axel, @bazzemans, @Bregweb, @brombeer21, @Chulin, @colonyhunter, @Dion34, @DivineNL, @ElMacaroni, @ElwinP, @Fendermen, @FREAKJAM, @Freshnezz, @groggy, @Gynnad, @Heho, @HippiePaci, @Hoianddoei, @IkBenDeSjaak, @ironmaidens, @JamesDelaney, @jm2th2, @Jordi0344, @kippik, @Korsakoff010, @lameeuw, @Lucatoni, @Magixx013, @MarkH69, @Marrtijn, @MichelB24, @OMX2000, @ParaDroid2, @pelle888, @PL3X4N, @poes, @psYchovic, @Quad, @Quantor, @Quazier, @R-B, @Ramzzz, @reaL_G, @Rubeo38, @RudyL, @Scholtmeijer7, @Seikbal, @StoOker, @Techrvw, @theduke1989, @Typhone, @Vld1989, @Vreemdevis, @wokkelz, @Xantoz
Het is gewoon weer het ouderwetse Feyenoord gevoel wat ik al 41 jaar herken.Vld1989 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:19:
Oh ja, het is alweer vrijdag. Als Feyenoorder vind ik voetbal ook even niet zo leuk meer moet ik zeggen
Onder slot waren de tropenjaren, tussen een opleving onder van Hanegem, Beenhakker, van Marwijk, Koeman, Gio zaten jaaaaren. Dus komt goed even geduld
Geluk dat je pas op 2 gemiste rondes staatbazzemans schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:24:
Oeps. Ik was een aantal weken weg en daarbij ook volledig de voorspellingen vergeten.
Daar heb je wel een punt jawokkelz schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:27:
[...]
Het is gewoon weer het ouderwetse Feyenoord gevoel wat ik al 41 jaar herken.
Onder slot waren de tropenjaren, tussen een opleving onder van Hanegem, Beenhakker, van Marwijk, Koeman, Gio zaten jaaaaren. Dus komt goed even geduld
Als Ajacied weet ik wat je bedoelt ...Vld1989 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:19:
Oh ja, het is alweer vrijdag. Als Feyenoorder vind ik voetbal ook even niet zo leuk meer moet ik zeggen
Ik heb zelfs voor het eerst mijn cluppie op verlies gezet deze week 😔
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Vortigen schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:26:
[...]
Als Ajacied weet ik wat je bedoelt ...
Ik heb zelfs voor het eerst mijn cluppie op verlies gezet deze week 😔
Eindelijk mag ik weer meedraaien in de top!