Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2025-2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Baf schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:43:
[...]

Klopt, nick-change enige tijd geleden.

Ik ben wel verrast, normaal gesproken eindig ik rond plek 22304. Deze keer ging ik expres onlogische uitslagen invullen, en dat heeft gewerkt. Mijn gedachte was: de enige 'zekerheid' is PSV, alle andere uitslagen zijn volslagen willekeurig, elke week weer. 8)

Bedankt @Lekkerboeie86!
Dief! Voile dief! 🤣

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-03 20:26
Ik had 3 uitslagen goed, de rest alles fout lol

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-03 09:04
15 punten och och, wat een drama weekend weer. Ik ben vandaag maar een nieuwe glazen bol wezen halen, want die oude is toch echt kapot lijkt het :'(

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Rubeo38 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:17:
15 punten och och, wat een drama weekend weer. Ik ben vandaag maar een nieuwe glazen bol wezen halen, want die oude is toch echt kapot lijkt het :'(
Kiwi heeft laatst een shitload neppe van Temu online gegooid. Ai ai ai.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKzhvhlu7pKHOerMauPLBsyWEEA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large

Ronde 25, we gaan al richting het einde en dat betekent aanhaken en afhaken, niet alleen voor de clubs, maar ook voor ons. Op vrijdag begonnen we onderaan met een kraker tussen Telstar en NAC. NAC begon redelijk aan deze pot, maar zakte vervolgens door het ijs. Ritmeester van de Kamp bracht dit goed in beeld met een doelpunt in de 38e minuut, ook de ruststand. Na rust was het opnieuw Ritmeester van de Kamp die in de 83e minuut de 2-0 maakte, en Brouwer maakte twee minuten later de beslissende 3-0. Hierdoor blijft Telstar mee doen en verzaakt NAC om afstand te nemen van de strijd om degradatie.
Velen zagen Telstar winnen, maar niemand zag deze 3-0 aankomen.

In de strijd om plek 2 moest NEC thuis winnen van Fortuna, iets wat al een tijdje niet meer lukt. NEC begon zoals altijd aan te vallen met veel druk op de bal, Fortuna had goed gekeken naar de vorige wedstrijden van NEC en zette de boel achterin dicht. In de 19e minuut viel de bal mooi voor de voeten van Chery in de zestien die bal binnen tikte voor de 1-0. NEC weet goed wat aanvallen is, maar verdedigend ontbreekt er toch wat aan, zo ook acht minuten later, slap verdedigen bij een vrije trap en Márquez mocht ongehinderd binnen tikken, één meter voor de goal. 1-1 met de rust. Na de rust liet Ihattaren zien dat hij op voetballen zit, kapte zijn man 2 keer uit en schoot van buiten de zestien knap in bij de tweede paal. Hubner bracht de stand zelfs op 1-3 in de 65e minuut. NEC. probeerde terug te komen maar slaagde er niet in om opnieuw puntenverlies te voorkomen, ondanks een late treffer van Linssen, eindstand 2-3.
Niemand met een correcte uitslag, wel onze respect naar @jbdeiman die als enige winst van Fortuna zag aankomen.

PSV op bezoek bij de nummer laatst, Heracles, dat wordt makkelijk voorspellen. Zoals verwacht denderde PSV over Heracles heen en na een vroege strafschop van Perisic, een schot van buiten het strafschopgebied in de rechterbovenhoek van Saibari en een kopbal van Man, stond het 0-3 met de rust. Ook verwacht was het gas terug nemen van PSV in de tweede helft en het was aan het slechte afwerken en uitspelen van Heracles te danken dat het niet opnieuw spannend werd. Wel kwam Heracles via Zeefuik met een schitterende knal in de kruising nog op 1-3, maar daar bleef het bij.
Redelijk voorspelbare uitslag, 23 goede voorspellingen. Vier personen geloofden in puntverlies voor PSV, maar één daarvan, @sjtienuh zat waarschijnlijk aan de drugs, hij voorspelde 8-2 voor Heracles.

Heerenveen tegen Sparta is een stuk minder voorspelbaar. Beide teams begonnen sterk, maar Heerenveen maakte de 1-0 via Trenskow in de 40e minuut. De tweede helft was net zo leuk als de eerste. Sparta op zoek naar de gelijkmaker, Heerenveen op zoek naar de bevrijdende 2-0. Het werd Heerenveen via Brouwers, ik weet nog steeds niet of het een voorzet of doelpoging was, maar na 77 minuten was het 2-0. Sparta maakte de 2-1 in minuut 86 via van Bergen maar zag de laatste pogingen tot een gelijkspel te komen mislukken.
De enige 2-1 deze week, dat moet de meeste juiste voorspellers opleveren, 42 stuks.

Voor het dieptepunt van de week gaan we naar Zwolle waar die ploeg uit Amsterdam op bezoek kwam. Wedstrijden waar verdedigers MOTM worden zijn meestal niet het vermelden waard, de eerste helft slaan we dus over. Hoogtepunt daarin was een wel/niet handsbal van PEC in de eigen zestien, het werd kop en dus deze keer geen pingel. Het wordt echt tijd voor een versimpeling van deze regel. De tweede helft had Ajax iets meer overwicht, maar de PEC verdediging gaf nauwelijks kansen weg. Het enige gevaar kwam van slecht uitschietende keepers. Expected goals, niet mijn favoriete statistiek, zegt genoeg: 1.2 - 0.4. Eindstand 0-0.
19 keer een gelijkspel voorspellen, maar niemand met een 0-0.

Volendam ontving het kwakkelende Groningen, een paar weken terug schreef ik nog dat ze heel knap 6e staan, dat is nu 11e. Groningen nam nog wel de leiding na 16 minuten via Resink, maar Volendam bleef knokken en kreeg de verdiende gelijkmaker net voor rust, Kuwas, geblesseerd aan zijn schouder en klaar voor een wissel, kon nog wel de strafschop binnen schieten. Na rust ging Volendam vrolijk verder en Oehlers zette zijn team in de 56e minuut op een 2-1 voorsprong. Tijd voor een Gronings offensief, de beloning kwam in de 2e minuut van de verlenging met de gelijkmaker door van Bergen. Maar het was nog niet afgelopen. In de 6e minuut van de verlenging kreeg Mühren de bal per ongeluk op zijn voet nadat deze terugkaatste via de paal en zo de eindstand op 3-2 bracht.
We dachten van alles van deze wedstrijd, maar geen vijfklapper.

De strijd om plek 2 ging verder met het duel tussen Twente en Feyenoord. De wedstrijd kwam pas vlak voor rust op gang. Hlynsson’s schot op goal ging recht op Wellenreuther af, maar die blunderde opzichtig, 1-0. Hadj-Moussa deed weinig om zijn afkeur te verbergen. Feyenoord wisselde nog wel aanvallend, maar kon geen potten breken. Als zelfs Orjasaeter gaat scoren, na 40 mislukte pogingen, weet je eigenlijk al dat het verspilde moeite was voor Feyenoord vandaag, net zoals Hadj Moussa verdedigen verspilde moeite vindt. Dat accepteren je collega’s en de coach alleen als je er 1 of 2 inschopt en anders wordt je gewisseld. Eindstand 2-0.
Drie juiste voorspellers, dat is een vermelding waard voor @Assasinbats, @mavaros en @psYchovic.

De strijd om de Europese plekken vond plaats in Utrecht, waar AZ op bezoek kwam. Na een corner kreeg Cathline de bal in de punt van de zestien en krulde zijn schot om de verdediger heen in de verre benedenhoek. AZ had geen echt antwoord op deze tegenslag en in de 35e minuut kwam Utrecht op 2-0, slecht uitverdedigen bracht de AZ-keeper in problemen, waarna Stepanov vanaf de penaltystip mocht profiteren. In de tweede helft bleef de verdediging van Utrecht overeind, waardoor de 2-0 ook de eindstand werd.
Ook hier een vermelding en wel voor @Typhone, @Axel en @lhjlu.

Ook de laatste pot van deze ronde stond in het teken van aan- en afhaken. Op Woudestein kwamen de Eagles op bezoek. Beide ploegen speelden met de intentie om te scoren, maar zagen alle pogingen in de eerste helft mislukken. In de 54e minuut scoorde Tengstedt, waardoor de Eagles op 0-1 kwamen. Excelsior knokte hard en creëerde meerdere kansen. Helaas was het eindresultaat voor hun steeds net onvoldoende, waardoor Kowet met drie blije punten huiswaarts keerde.
12 juiste voorspellingen van deze uitslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_MPopHSqaMIZLHO-K0hAMuC-qM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large

De top 5 van deze week:
1 @baf 60 punten
2 @Typhone 58 punten
3 @FREAKJAM 55 punten
4 @Isheara , @Chulin en @MM99 46 punten
De top 3 scoort nog wel redelijk, maar daarna gaat het hard naar beneden qua punten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrWmG_yTIYK_EUrPzQSGeg5J4KA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large

Onze trotse weekwinnaar @baf staat op plek 8 van Nederland voor deze ronde, uitstekende prestatie. Alhoewel, uitstekend is misschien niet de meest gelukkige omschrijving voor een messentrekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04DU5gTH33Vkyi5G4-xlHrZrma4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large

De top 10 na 25 gespeelde wedstrijden:

1 @whiteguy 1004
2 @bregweb 996
3 @M@cer 987
4 @Chulin 977
5 @Megupe & @HeerKaas 974
7 @Heho 971
8 @YES 970
9 @IkbendeSjaak 967
10 @Ajaxalex 966

Alleen de nummer 1 wijzigt niet, op elke andere plek wijzigt er iets, het ligt dus heel dicht bij elkaar. @Chulin dendert opnieuw de top 10 in, helemaal naar plek 4, dit gaat ten koste van @lucatoni de enige die de top 10 verlaat. Zoals je deze week ziet kun je 40 punten winnen op de concurrentie in 1 ronde, geef de hoop dus niet op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ybHc1Eh8TeI0yJkzVKDDqiggfQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large

Grote verliezer van pagina 1 is @DutchEagle1993 hij kukelt 7 plekken, narr het randje van de eerste pagina. Ook wat aandacht voor @Brombeer21, met 12 plekken winst komt hij binnen op pagina 1.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 07:32

Baf

slopen. alles kapot maken.

Ik (niet ene raggar) heb dus gewonnen omdat iedereen een slechte week had. Maar goed, ik weet nu hoe het moet en pak de overwinning ook komende week weer. 8) Ik ben de messen al aan het slijpen!

[ Voor 5% gewijzigd door Baf op 02-03-2026 18:28 ]

• bregweb
Baf schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:26:
Ik (niet ene raggar) heb dus gewonnen omdat iedereen een slechte week had. Maar goed, ik weet nu hoe het moet en pak de overwinning ook komende week weer. 8) Ik ben de messen al aan het slijpen!
Excuus, aangepast }:|

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:22
Typhone schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:03:
[...]

Kiwi heeft laatst een shitload neppe van Temu online gegooid. Ai ai ai.
Blijkbaar die van mezelf ook per abuis verwisseld.
Komend weekend trek ik mijn handen er weer gewoon vanaf en laat het orakel haar werk doen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Seikbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 08:48

Seikbal

Tweakers Addict

Allemaal mensen die klagen met meer dan 20 punten... kom ik aan met 9... ik durf het bijna niet eens te zeggen.

Gefeliciteerd weekwinnaar @Baf, gelukkig klink je niet overmoedig voor komend weekend

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Lichtjes precair nog maar een eindsprint lijkt er voor mij niet in te zitten dit jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIzkewB4jgOd0iHQCPW3u9wrqns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8fhF1lkcgu9ctNy19KTOwwD.jpg?f=fotoalbum_large

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:36:
Lichtjes precair nog maar een eindsprint lijkt er voor mij niet in te zitten dit jaar:

[Afbeelding]
En terecht...

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Zal ik mijn voorspellingen anders delen.. dan weten jullie in ieder geval dat je dat niet moet gaan voorspellen :+ :+

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-03 19:41
Ja, Feyenoorder hier dus ik vond voetbal momenteel nog steeds niet leuk en er zat een muis op de bovenverdieping waardoor mijn vrouw niet meer in bed wilde slapen dus ik heb een paar nachten op de bank doorgebracht waardoor ik moe ben. En ik zou willen dat ik dat allemaal verzonnen had :D

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-03 20:26
Ik ga precies het tegenovergestelde invullen van wat het eerst in mij opkomt.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:22
Slechts 7 mensen die het gelijkspel van vanavond goed hadden gezien.
Als we de regel "op vrijdag veel punten betekent de rest van het weekend prut" volgen, belooft het een goed weekend te worden voor mij en de resterende 117 deelnemers :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• toolkist
  • Niet online
Vld1989 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:09:
Ja, Feyenoorder hier dus ik vond voetbal momenteel nog steeds niet leuk en er zat een muis op de bovenverdieping waardoor mijn vrouw niet meer in bed wilde slapen dus ik heb een paar nachten op de bank doorgebracht waardoor ik moe ben. En ik zou willen dat ik dat allemaal verzonnen had :D
Jij moet op de bank doordat je vrouw niet in bed durft te slapen. Vrouwen, ik snap ze niet... 😂

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:53
Superkiwi schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 00:54:
Als we de regel "op vrijdag veel punten betekent de rest van het weekend prut" volgen, belooft het een goed weekend te worden voor mij en de resterende 117 deelnemers :P
Waarschijnlijk klopt het wel… ik houd je op de hoogte 😂

Life is what happens while you're busy making other plans

• Vld1989
toolkist schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 07:46:
[...]

Jij moet op de bank doordat je vrouw niet in bed durft te slapen. Vrouwen, ik snap ze niet... 😂
Nou ben ik het helemaal met je eens over het stukje van vrouwen niet snappen, maar eerlijk gezegd ben ik als behoorlijk stadse jongen ook geen enorme fan van zo'n muis :+

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:48
Alweer een horrorweekend.

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:47
Superkiwi schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 00:54:
Tot nu toe trekt de vrijdag door naar de zaterdag... 0 punten :o

PSN: Europhea

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
@Gonadan @toolkist

Ik voorspelde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBb2tlV4bubZzFmIqjDJ7xi6NFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSbLYyCfuwgGBUP4I4UBeHwN.jpg?f=fotoalbum_large

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Typhone schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:16:
Volgende week Ajax uit in Groningen. 3-0? 4-0? In elk geval Ajax op verlies zetten en je scoort minimaal +5 punten.

@toolkist ja trots liever niet. De tijden dat ik Ajax op een gelijkspel zette (uit bij PSV en soms AZ) en de rest op winst liggen echter al VER achter me. Toen was Ten Hag nog coach.
Kijk ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ej @Typhone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0w5I4le4BgQ35EgoJC_jerGX0g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XDTge7oA2Nx1sydSBUBBuJZd.jpg?f=user_large

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
:D :D

Zit er ook een knop increase pay? Wat dat heb ik wel verdiend nadat ik gratis een voorspelling weggaf die uitkwam!

Tegelijk sta ik na de zaterdag ook weer eens fier op pagina 1 met 22 punten na de eerste 4 wedstrijden. De inhaalslag lijkt eraan te komen :).

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 08-03-2026 09:42 ]

• Gonadan

Gonadan

Met de verwachte 5 die ik alvast weg streep sta ik fier op 17 punten. Én ik kan mijzelf nog in de spiegel aankijken. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-03 17:15

heho

Ommen, Overijssel

Man man man wat een martelgang dit seizoen ....

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
heho schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:13:
Man man man wat een martelgang dit seizoen ....
+7 bij Feyenoord
+7 bij NEC

Mijn redeem is begonnen!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op zondag 8 maart 2026 @ 21:47:
[...]

+7 bij Feyenoord
+7 bij NEC

Mijn redeem is begonnen!
Waar sta je nu op?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Totaal 72
Vorige week 2e
Nu 11e 46 punten

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op zondag 8 maart 2026 @ 22:02:
[...]

Totaal 72
Vorige week 2e
Nu 11e 46 punten
46 punten dus. Had er gewoon 56 kunnen hebben als ik geen principes had. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 13:54
Jojo te koop..
What comes up, must go down..
Krijg er het heen en weer van. :+

• toolkist
  • Niet online
brombeer21 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 07:59:
Jojo te koop..
What comes up, must go down..
Krijg er het heen en weer van. :+
Ruilen voor die van mij? Hij is wel stuk, dus je gaat alleen omlaag

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 08:00
WOW we hebben 2 week winnaars!! Met 59 punten zijn @jandee en @Albinosaurus 18e van Nederland en de nummers 1 bij Tweakers FC. Gefeliciteerd!

De Randomizer heeft bepaald dat @Albinosaurus het Tweakers abonnement krijgt.

• bregweb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKzhvhlu7pKHOerMauPLBsyWEEA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large
Ronde 26 begon op vrijdag gelijk met het dieptepunt. Vorige week was het dieptepunt een 0-0 en ook nu bracht de brilstand weinig spektakel in het duel tussen Heracles en Utrecht. Op vrijdag was Heracles misschien nog wel blij met een punt, maar dat veranderde later dit weekend.
Er werd overwegend gerekend op winst voor Utrecht door ons een paar gelijk spelletjes en een paar maal winst voor Heracles, maar geen 0-0.

In Groningen kwam Ajax op zaterdag op bezoek. Als uit de kleedkamer komen al een aantal weken een probleem is, wordt het misschien tijd voor een nieuwe trainer. Al in de 6e minuut maakte Van Bergen de 1-0 na een knappe steekpass achter de verdediging. Elk nadeel heeft zijn voordeel, dus Ajax was al in de 6e minuut wakker. Dat resulteerde in wat dominanter voetbal en de verdiende 1-1 door Klaassen in de 30e minuut. Vanuit de kleedkamer geeft Ajax gelijk het initiatief aan Groningen, wat resulteert in drie grote kansen binnen één kwartier van Groningen, zonder dat Ajax wakker wordt. Zawada, ingevallen in de 2e helft, scoort vervolgens tweemaal, in de 65e en 72e minuut om de eindstand op 3-1 te brengen. Knap resultaat van Groningen dat Resink en Taha moest missen dit duel. Grim mocht zijn koffers pakken en de verwachte nieuwe coach mag wat eerder beginnen.
Eervolle vermelding voor @Frituurman en degene die zelf al alle eer had geclaimd voor deze wedstrijd @Typhone.

Vooraf was PSV de grote favoriet in het thuisduel met AZ, maar daar kwam niet veel van terecht. AZ nam brutaal de leiding na 13 minuten door Van Duijl, met een schot in de rechterbovenhoek. PSV vocht zich terug in de wedstrijd en wist vlak voor rust de gelijkmaker te maken, maar had daar wel de hulp van de keeper voor nodig, die de bal knullig door zijn vingers zag glippen, bij de poging een doelpunt te voorkomen de bal tegen Parrott aan sloeg, die dus een eigen goal op zijn naam kreeg. Na de rust bleef het een leuke wedstrijd met kansen voor beide ploegen. Vlak voor tijd zag Pepi één van die kansen verzilverd worden, waarbij deze wedstrijd, die eigenlijk in een gelijkspel had moeten eindigen, toch nog een winnaar kreeg.
33 blije juiste voorspellers.

De zaterdag werd afgesloten met een duel tussen Heerenveen en Excelsior, waarbij na een sterke opening Heerenveen verdiend de 1-0 maakte via Brouwers in de 38e minuut. In de tweede helft maakte Van Overeem ook nog de 2-0, kat in het bakkie in de 67e minuut voor Heerenveen. Excelsior kreeg nauwelijks kansen, maar wel een penalty die door Naujoks verzilverd werd, zo werd het toch nog spannend, dachten we, maar Heerenveen speelde de wedstrijd keurig uit, zonder in gevaar te komen.
51 gewaagde 1-2 voorspellers, echte lefgozers knikten tevreden. Doen er eigenlijk ook vrouwen mee in onze pool, of ben ik gewoon bevooroordeeld bezig?

De zondag begon in Rotterdam op het kasteel, PEC kwam op bezoek. Weinig te melden over de eerste helft, op naar de tweede. Weinig te melden over de tweede helft, op naar de volgende …… héé, Zonneveld scoort in de 83e minuut! Héé, PEC maakt binnen 2 minuten gelijk via De Rooij. Zo eindigde deze wedstrijd net niet in een bloedeloze 0-0, maar bleef er weinig te melden.
20 personen veerden de laatste 10 minuten van deze wedstrijd toch blij op.

Gelukkig maakten Fortuna en Telstar er wel een spectaculaire pot van. Al na 5 minuten nam Telstar de leiding via Brouwer en twee minuten later was het alweer 0-2 via Þórisson, zo kan het dus ook. Fortuna kwam terug via Sierhuis in de 22e minuut, maar vlak na rust scoorde Brouwer opnieuw en Bakker bracht Telstar op een comfortabele 1-4. Nu weten we dat het grote probleem van Telstar is om een wedstrijd uit te spelen, maar ditmaal lukte het zonder tegentreffer te incasseren.
Wij kwamen tot maximaal 4 goals bij deze wedstrijd en al helemaal niet richting Telstar.

Twente kwam op bezoek in Deventer en walste over de Eagles heen. Een eigen doelpunt van De Busser en een fraaie kopbal van Lammers, na 26 minuten was het al 0-2. Na de rust ging Twente vrolijk verder via Hlynsson, voordat Go ahead iets terug kon doen, Breum maakte de 1-3 in de 56e minuut. Lammers sloeg alle hoop aan diggelen door de 1-4 te maken in de 74e minuut, dat werd dan ook de eindstand.
Als je de enige bent dan verdien je misschien wel een vermelding met iets extra’s @Seikbal _/-\o_

Vooraf had Van Persie het al voorspeld, dit wordt lastig voor Feyenoord bij NAC. Toch kwamen de Rotterdammers op 0-1 via de eindelijk weer scorende Ueda in minuut 19. Dat geluk was van korte duur, NAC sloeg terug binnen 3 minuten via Sowah, 1-1. Valente is de beste voetballer bij Feyenoord, hij schoot in de 31e minuut op fraaie wijze Feyenoord weer naar de leiding. Voor de rust was aangebroken wist NAC de gelijkmaker binnen te prikken via Lucassen. In de tweede helft nam NAC voor het eerst de leiding via Ayew, maar 4 minuten later was het alweer gelijk via opnieuw Ueda. Na deze 3-3 was het vuurwerk op het veld wel voorbij, qua doelpunten dan, Sterling kreeg nog bijna rood en Greiml kreeg rood.
@Simonneke was de enige die 6 goals voorspelde, helaas gaf hij ze allemaal aan Feyenoord, 0 punten dus.

Deze uitslagen betekende dat NEC goede zaken kon doen tegen Volendam, wat hard nodig was na de laatste weken. Ditmaal niet geplaagd door zo’n vervelende counter kwam NEC op voorsprong door Lebreton, in minuut 39. Na rust maakte het goed spelende NEC de 2-0 via Önal en de 3-0 via Ouaissa, Volendam was vandaag kansloos.
12 personen wisten dit juist te voorspellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_MPopHSqaMIZLHO-K0hAMuC-qM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large
De top 5 van deze week:
1 @Albinosaurus & @jandee 59 punten
3 @Purehz 55 punten
4 @Stakie 54 punten
5 @StoOker 52 punten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrWmG_yTIYK_EUrPzQSGeg5J4KA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large

Twee weekwinnaars, maar @Albinosaurus gaat er met de hoofdprijs vandoor. Volgende keer meer geluk @jandee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04DU5gTH33Vkyi5G4-xlHrZrma4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large

De huidige top 10:

1 @whiteguy 1042
2 @M@cer 1034
3 @bregweb 1033
4 @Megupe 1009
5 @Ajaxalex, @Heho, @Chulin & @HeerKaas 1005
9 @YES 1003
10 @Supermach 1001

Ikzelf moet wisselen van plek met @M@cer en het is dringen op plek 5. Op 10 hebben we een nieuwkomer, welkom @Supermach, ik heb je geloof ik nog niet eerder genoemd, dus je bent met een stille opmars bezig. Ook lof voor @Ajaxalex, 5 posities winst in deze lijst!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ybHc1Eh8TeI0yJkzVKDDqiggfQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large

Grote winnaar van pagina 1 is @Wesley, hij stijgt 8 posities en komt binnen op plek 23. Dan is er ook een de Sjaak en dat is @Ikbendesjaak, hij verliest 5 plekken.

• Gonadan

Gonadan

Zesde gewoon, dit is niet mijn seizoen. -O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:50:
WOW we hebben 2 week winnaars!! Met 59 punten zijn @jandee en @Albinosaurus 18e van Nederland en de nummers 1 bij Tweakers FC. Gefeliciteerd!

De Randomizer heeft bepaald dat @Albinosaurus het Tweakers abonnement krijgt.
Nooit gedacht dat mijn glazen bol (gedeeld) het minst troebel zou zijn. Dank voor de eervolle vermelding en de prijs! Op naar de top 30 in de poule wat nu weer in zicht is.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:30
Echt een heel mooi en goed geschreven verslag, @bregweb . Complimenten d:)b

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Bedankt @bregweb voor de eervolle vermelding en het mooie verslag. Wel jammer -voor mij vooral- dat die uitslag het hoogtepunt van mijn weekend was, de rest was baluhhhh!

@Albinosaurus -> congratz!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
@Gonadan @toolkist lezen jullie mee?

Ik geef hem cadeau:
Garcia traint Ajax, die is natuurlijk in shock vanwege de clowns die wekelijks opgesteld staan. Klaassen wordt verbannen, Berghuis wordt bedankt voor bewezen diensten en er komt een stuk defensieve zekerheid. Maurice Steijn (Ajax p18 veroorzaker) wordt dusdanig gehaat in Amsterdam dat er een extra sfeertje loskomt bij de matige spelers die ons elftal nu bevolken.

2-0 overwinning voor Ajax, doelpunten Steur, Godts.

• bregweb
Typhone schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:40:

Ik geef hem cadeau:
Garcia traint Ajax, die is natuurlijk in shock vanwege de clowns die wekelijks opgesteld staan. Klaassen wordt verbannen, Berghuis wordt bedankt voor bewezen diensten en er komt een stuk defensieve zekerheid. Maurice Steijn (Ajax p18 veroorzaker) wordt dusdanig gehaat in Amsterdam dat er een extra sfeertje loskomt bij de matige spelers die ons elftal nu bevolken.

Je vergeet te vertellen wat er met Wijndal, Sutalo, Moro, Gloukh en Weghorst gebeurt.......

• toolkist
  • Niet online

Ik geef hem cadeau:

Je hoeft mij niet te vertellen dat ik Ajax op winst moet zetten, dat doe ik sowieso wel :+
Of wil je ons laten zien dat je het toch wel kunt, Ajax op winst poolen? :D

• toolkist
  • Niet online
bregweb schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:45:
[...]

Je vergeet te vertellen wat er met Wijndal, Sutalo, Moro, Gloukh en Weghorst gebeurt.......
Wijndal scoort volgende week in de Kuip, assist van Gloukh, Weghorst bezorgt een speler van Feyenoord rood en Moro juicht heel hard vanuit Spanje om de winst van Ajax. Zoiets?

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Ik dacht altijd dat toolkist wel een aardige gozer was .... :F ;)

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Ik geef hem cadeau:

Mister 1-0 verbannen.... (tenminste dat was hij regelmatig).
Aantal andere dingen snap ik maar dit :o

Sutalo ... ik weet nog dat ik aan begin van seizoen dacht: "Waarom zit hij op de bank, want hij was vaak best wel goed en nuttig voor Ajax"... |:(

• Gonadan

Gonadan

Ik geef hem cadeau:

Zou er niet te hard op rekenen dat hij de ervaren krachten er wel even zo uit flikkert. Denk eerder dat hij die nog wel wil gebruiken om zijn lijnen te helpen uitzetten. Nu ineens van alles aan de kant ellebogen zal hem als interim ook niet helpen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bregweb
Die laatste acht wedstrijden gaat Garcia niets rigoureus doen. Alle neuzen dezelfde kant op en proberen of je nog naar plek 2 kunt kijken en dan is de zomer een goed moment om te verversen qua leeftijd en kwaliteit.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
toolkist schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:05:
[...]

Je hoeft mij niet te vertellen dat ik Ajax op winst moet zetten, dat doe ik sowieso wel :+
Of wil je ons laten zien dat je het toch wel kunt, Ajax op winst poolen? :D
Rustig aan nederige peasant! Hoeveel punten heb jij heute? :P.

• Gonadan

Gonadan

Ik denk wel dat ik alvast kan voorspellen dat ik de Eredivisie topscorer niet goed ga hebben dit seizoen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 22:08:
[...]

Rustig aan nederige peasant! Hoeveel punten heb jij heute? :P.
en nog sta ik boven je in de ranglijst

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 22:15:
Ik denk wel dat ik alvast kan voorspellen dat ik de Eredivisie topscorer niet goed ga hebben dit seizoen. :P
Dolberg heeft er (vrijwel) geen inliggen? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• remmstein
  • Laatst online: 07:43
Kan dit weekend geschrapt worden? Nog erger dan vorige week. Of krijg ik een vermelding voor laagste weekscore ooit?

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:54
remmstein schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:44:
Kan dit weekend geschrapt worden? Nog erger dan vorige week. Of krijg ik een vermelding voor laagste weekscore ooit?
Mijn weekend kan niet meer stuk. Vorige week 17 puntjes, daar ga ik nu wel overheen })

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:52

Quad

Doof

Ik moet eens leren, bij wedstrijden van de week, te kijken of die personen ook daadwerkelijk opgesteld gaan worden.. :(

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Ik deed gewoon de nul, heb je dat probleem niet. Maar gaat Utrecht ineens wel scoren. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Quad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:55:
Ik moet eens leren, bij wedstrijden van de week, te kijken of die personen ook daadwerkelijk opgesteld gaan worden.. :(
Misschien kijken de trainers wel naar jouw voorspellingen ... O-) ;)

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Gonadan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:27:
Ik deed gewoon de nul, heb je dat probleem niet. Maar gaat Utrecht ineens wel scoren. :(
Ik heb nog +2 punten vanwege de 3-2 overwinning van Twente. Jammerlijk bleven de goals uit.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Voor de derde week op rij een pagina 1 vermelding in het verschiet. Potverdikkeme ik ben een diesel geworden.

• basjuuhhh
Jammer, bijna weekwinnaar maar een 1-2 voor NAC was geen goede voorspelling....

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Vreemd, ik had al wel verwacht dat Twente het zou verspelen als er wat druk op komt. Dat heb ik vervolgens ook overal verkondigd. Kijk ik net naar de stand, heb ik Twente laten winnen. 8)7
Glitch in de matrix denk ik … |:(

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 08:00
Gefeliciteerd @Vld1989 60 punten!! Netjes!

Abonnement is aangevraagd :)

• Vld1989
Dit viel niet tegen inderdaad!

• Vld1989
Zie net alleen wel dat ik blijkbaar geen punten heb gekregen voor het doelpunt van Alarcon, die ik wel als doelpuntenmaker had aangewezen :(
Of ik snap de puntentelling niet goed. Of hij heeft een broer die ook bij Utrecht speelt waarvan ik het bestaan niet afweet.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:52

Quad

Doof

Vld1989 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:31:
Zie net alleen wel dat ik blijkbaar geen punten heb gekregen voor het doelpunt van Alarcon, die ik wel als doelpuntenmaker had aangewezen :(
Of ik snap de puntentelling niet goed. Of hij heeft een broer die ook bij Utrecht speelt waarvan ik het bestaan niet afweet.
Congratz!

Je krijgt punten voor de eerste doelpuntenmaker. Niet één van de doelpuntenmakers. :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Vld1989
Quad schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:37:
[...]

Congratz!

Je krijgt punten voor de eerste doelpuntenmaker. Niet één van de doelpuntenmakers. :)
Ah, op die fiets! Fijn dat dat me in speelronde 27 al duidelijk wordt :P

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Vld1989 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:42:
[...]

Ah, op die fiets! Fijn dat dat me in speelronde 27 al duidelijk wordt :P
Nooit te laat om te leren .. had je het deze wedstrijd dan anders voorspelt?

Vergeleken met vorige week was het een super weekend! Geen tienpunters maar toch. Jammer dat ik een keer niet voor verlies van PSV heb gekozen (zoals normaal wel logischerwijs), dacht gelijkspel. Zonde!

• Vld1989
Seikbal schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:26:
[...]

Nee hoor, die kans is heel klein :+

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Seikbal schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:26:
[...]

Vergeleken met vorige week was het een super weekend! Geen tienpunters maar toch. Jammer dat ik een keer niet voor verlies van PSV heb gekozen (zoals normaal wel logischerwijs), dacht gelijkspel. Zonde!
Logischerwijs ook hè :D
Dat heeft jou dan veel verliespunten gekost denk ik niet?

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Typhone schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Logischerwijs ook hè :D
Dat heeft jou dan veel verliespunten gekost denk ik niet?
Hahaha sssssssssst O-) :+ :X

• toolkist
  • Niet online
Soms doe je dingen gewoon vanuit principe/overtuiging, niet omdat het realistisch is ;)

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
toolkist schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:32:
Soms doe je dingen gewoon vanuit principe/overtuiging, niet omdat het realistisch is ;)
Zo heb ik al veelvuldig als een echte coño rondgelopen toen ik wekelijks een K/O kreeg in de grote Typhone vs Toolkist battles in de jaren dat het slecht ging met Ajax. Principieel bezwaar maken is het mooiste wat er is.

• bregweb

Op vrijdag zagen we een eerste helft met weinig actie, Zwolle speelde thuis tegen Groningen. Ook de tweede helft begon op die manier, waardoor een 0-0 de juiste uitslag leek te worden. Zwolle opende de wedstrijd in de 82e minuut via Kostons, maar de vreugde om de 1-0 was van korte duur, in minuut 84 maakte Groningen alweer gelijk. Van Bergen kopte de bal in de linkerbovenhoek, 1-1. Het bleef de laatste minuten spannend, maar we zagen geen doelpunten meer.

23 spelers schoten uit de startblokken met een juiste voorspelling.

Fortuna kwam op bezoek in Volendam en ging voortvarend van start. In de 19e minuut scoorde Gladon, na een potje vrij worstelen, met het hoofd, 0-1. Het initiatief bleef bij Fortuna en Limnios maakte de 0-2 vlak voor rust, 2x een assist van Ihattaren. Volendam probeerde het tij te keren maar scoorde pas in de 80e minuut, natuurlijk via Muhren, maar viste achter het net voor de gelijkmaker. Drie maal een verwijzing naar boten/zee in één verslag van Volendam, waarom ben ik in hemelsnaam niet uitgenodigd voor het boekenbal?

Een 2-1 uitslag, dat betekent een eitje voor 7 spelers met de eerste twee wedstrijden goed!

De wedstrijd van de week werd gespeeld in Eindhoven, waar wel even revanche zou worden gehaald voor het verlies in het bekertoernooi. Dan moet je wel een mandekker op Linssen zetten en als je dat niet doet dan scoort hij de 0-1 in de 20e minuut. Bij de 0-2 bewees hij feller te zijn dan zijn verdediger, complimenten van mij als liefhebber! Over hans en de VAR laat ik mij verder niet uit. Vlak voor rust, altijd lekker, kwam PSV terug in de wedstrijd dankzij Sildillia. Helaas voor PSV was het NEC dat als eerste wist te scoren in de tweede helft, hun derde, alweer een zin waardig aan de Libris Literatuurprijs! Doelpuntenmaker was El Kachati in minuut 67. PSV bleef op zoek naar een aansluitingstreffer, maar scoorde die te laat, Driouech scoorde in de 93e minuut. Knap resultaat en dus de felicitaties naar Nijmegen!

De overige felicitaties gaan naar @robbydw en @jordi0344 voor het goed voorspellen van deze pot, zij zaten niet bij de 7 eerder genoemde spelers.

Telstar op bezoek bij Heerenveen was een makkie voor de thuisploeg. Nordas opende de score voor Heerenveen in de 24e minuut, en dat werd ook de ruststand. Na rust maakte Rivera de 2-0 en Trenskow maakte de 3-0 in de 71e minuut, tevens de eindstand. Heerlijk commentaar na afloop van de coach van Telstar: `Als je niet scoort, kun je ook niet winnen!`.

7 spelers hebben wel maximaal punten gewonnen bij deze wedstrijd.

Bestaat er zoiets als het Fritz Korbach effect? In Amsterdam zeggen ze na afgelopen zaterdag volmondig: Ja! De eerst kans van de wedstrijd was nog wel voor Sparta, maar dat was ook het laatste noemenswaardige feit van de Rotterdammers. Oh nee, Kitolano maakte een eigen doelpunt in de 19e minuut, dan was dat het laatste noemenswaardige feit van de Rotterdammers. Berghuis scoorde in de 32e minuut nu wel zelf, 2-0 rust. Ajax zakte deze keer iets minder door het ijs na rust, al werd Sparta iets gevaarlijker. Dankzij het Korbach effect viel deze keer wel een onverwachte 3-0 aan de kant van Ajax en drie minuten later scoorde Godts, na een snelle counter de 4-0, waardoor Sparta de laatste restjes hoop opgaf.

@Isheara zag zijn geloof in Korbach/Garcia uitbetaald worden met 10 punten!

De zondag begon met het duel tussen de FC’s van Twente en Utrecht. Utrecht wist de goed presterende thuisploeg te verrassen met een 0-1 via Stepanov en met die voorsprong ging Utrecht nog makkelijker voetballen. Twente, stiekem op jacht naar plek 2, probeerde de gelijkmaker te maken, maar kon het net niet vinden. Utrecht hield stand, mede dankzij keeper Barkas. Alarcón maakte de 0-2 in de 66e minuut, daar krijg je dus geen punten voor als je hem opgegeven had als maker van de openingsgoal, wel als je een 2 had ingevuld voor Utrecht, want het werd ook de eindstand.

De voorspellers van een overwinning voor Utrecht waren al zeldzaam, maar de juiste voorspellers waren nihil.

AZ speelde thuis tegen het wanhopig tegen degradatie voetballende Heracles. Al na 5 minuten kwam de eerste klap voor Heracles, Parrott, de laatste tijd weer goed in vorm, maakte de 1-0. Voor de rust volgde klap 2, door Mijnans deze keer, knappe assist van Parrot. Na rust veranderde er weinig, het was een kopie van de eerste helft. De twee goals werden gemaakt door De Wit en Jensen, eindstand 4-0 en Heracles in de touwen.

Drie juiste voorspellers: @Axel, @Geerius & @ST10©DE. Pijnlijk voor @Axel, heb je één wedstrijd goed deze week, dan is het een 4-0 nederlaag voor je eigen cluppie ……

De burenruzie in Rotterdam ging zondag tussen Feyenoord en Excelsior. Zagré was in de 28e minuut slimmer dan 2 verdedigers en wist ook nog de keeper te passeren, 0-1. Van Persie gelooft niet zo in boze trainers, maar deze rust vond hij het toch wel tijd voor een donderspeech. Dat mag ook wel, na slechtste helft van dit seizoen, volgens Feyenoord supporters. De speech had ook nog effect want in de 58e minuut maakte Ueda de gelijkmaker, en een minuut later de 2-1. Feyenoord wist de overwinning over de streep te trekken, zij het met veel moeite en weinig overtuiging. Weer nieuwe blessures en een schorsing voor Deijl, terwijl komend weekend de aartsvijand op bezoek komt, het is nog geen feest in Rotterdam Zuid.

41 personen wisten dat Feyenoord een nipte overwinning zou boeken.

Go Ahead Eagles hoopte weer verder weg te geraken van de strijd om degradatie, tegen degradatiekandidaat NAC. Dat lukte vrij aardig, Suray in de 12e minuut, Sigurdarson in de 41e en Breum in de 45e minuut zorgden voor een comfortabele 3-0 bij rust. Net als bij AZ was de tweede helft een kopie van de eerste, Breum (twee keer) en Kramer brachten de eindstand op 6-0, Eagles verder uit en NAC verder in de problemen.

Ik heb twee personen kunnen vinden die de Eagles 3 goals zagen scoren, maar daar hield het wel bij op.

De top 5 van deze week:

1 @vld1989 60 punten
2 @Freshnezz 59 punten
3 @basjuuhhh 58 punten
4 @zzendon 56 punten
5 @Bao_Mi1 55 punten
De nummer twee had een sterk eindschot, maar de voorsprong van de winnaar was te groot, hij zat bij de 7 spelers die de eerste twee wedstrijden goed had. Goed om een paar nieuwe namen te zien in deze lijst!

Met een miniem verschil van 1 punt is onze weekwinnaar: @vld1989

De huidige top 10:

1 @whiteguy 1080
2 @M@cer 1076
3 @bregweb 1071
4 @HeerKaas 1053
5 @Megupe 1051
6 @Lucatoni 1048
7 @lhjlu & @Ikbendesjaak 1046
9 @Heho & @Chulin 1045

Ongewijzigde top 3, maar daarachter blijft het stuivertje wisselen. 3 oude bekenden stormen de top 10 weer binnen en een aantal bekenden donderen er weer uit. @lhjlu stijgt 9 posities naar 7 en doet goede zaken. Slachtoffer is @Ajaxalex met 8 plekken de grote verliezer van de top 10.

Onze weekwinnaar komt binnen op plek 22, 14 plekken winst en de nummer twee van deze week blijft hem net voor op plek 19.

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:44
bregweb schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:50:

Drie juiste voorspellers: @Axel, @Geerius & @ST10©DE. Pijnlijk voor @Axel, heb je één wedstrijd goed deze week, dan is het een 4-0 nederlaag voor je eigen cluppie ……
Jup… inmiddels bijna immuun geworden voor die pijn. Lot van mijn cluppie is helaas al enkele weken beslecht. Is niks, wordt niks maar allicht hier een 10 punter -O-

Mooi verslag weer! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Axel op 17-03-2026 12:03 ]

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

@Axel met famous words tijdens deze boekenweek "Het boek is dicht"....

Het word tijd om volgend jaar een nieuw boek te schrijven!

Bedankt voor het mooie verslag.. een keer geen mention zelfs!

@Vld1989 Gefeliciteerd!

[ Voor 6% gewijzigd door Seikbal op 17-03-2026 14:02 ]

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:48
Ik neem het Fritz-Korbach-effect uitermate serieus.

Daarom hoop ik dat dit effect nog zeven wedstrijden voor Ajax gaat duren. Worden ze nog tweede ook in de competitie.

Feyenoord staat toevallig aankomend weekend op het recept, dus ben benieuwd of het weer loont om op Ajax in te zetten.

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-03 12:25
Eindelijk weer een paar goede puntjes én een eervolle vermelding in het weekoverzicht :)

Keep rolling sixes!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Een 2-1 uitslag, dat betekent een eitje voor 7 spelers met de eerste twee wedstrijden goed!
Daar zat ik ook bij. oOo
Helaas waren de resultaten daarna niet zo florissant (behalve Feyenoord-Excelsior) waardoor ik op 48 bleef steken deze week. Wat voor mijn doen dan eigenlijk wel weer goed is :)

Mooi verslag weer!

Ben wel benieuwd naar de Klassieker: Ueda lijkt het netje weer gevonden te hebben, maar bij Ajax hebben ze het lek (deels) boven??? Weet eigenlijk niet goed wat ik daarvan moet maken. :?
Dan maar invullen wat ik hoop: Fey verlies, mijn cluppie het kampioenschap :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Pietervs schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:32:??
Dan maar invullen wat ik hoop: Fey verlies, mijn cluppie het kampioenschap :)
Geweldig positieve instelling! Hopen dat Ajax nog kampioen wordt! Hulde _/-\o_ >:)

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Typhone schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:28:
[...]

Geweldig positieve instelling! Hopen dat Ajax nog kampioen wordt! Hulde _/-\o_ >:)
uhm.... }:O

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• bregweb
Niet zeuren, het kan nog steeds O-)

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Waar is mijn tag?
>:)

• toolkist
  • Niet online
En hoe groot is de overwinning van Feyenoord die je hebt ingevuld?

• Razenko
Ingevuld! Wegens omstandigheden was het even wat later, moest een nieuwe glazen bol zoeken omdat de oude is vertrokken :X

Zien of deze beter is en we een paar plekken kunnen stijgen dit weekend

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 13:54
Als realistische supporter uit de havenstad, met pijn in het hart de tegenstander dit weekend op winst gezet. Maar elk nadeel hebbe zijn voordeel.. Dan scoor ik in ieder geval nog een paar puntjes als het uitkomt. En als we onverhoopt toch winnen.. Dan lever ik die punten met alle plezier in :+

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
toolkist schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:22:
[...]

En hoe groot is de overwinning van Feyenoord die je hebt ingevuld?
0-2 verlies uiteraard.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:05
brombeer21 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:47:
Als realistische supporter uit de havenstad, met pijn in het hart de tegenstander dit weekend op winst gezet. Maar elk nadeel hebbe zijn voordeel.. Dan scoor ik in ieder geval nog een paar puntjes als het uitkomt. En als we onverhoopt toch winnen.. Dan lever ik die punten met alle plezier in :+
Exact dezelfde tactiek hier.
Of ik pak punten in de poule of ik heb een goede week :D :D

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
App doet het niet, kan niet invullen

Zonde, top 10 … 2 ronden gewonnen…
Ik stopt ermee 👋

[ Voor 46% gewijzigd door chulin op 21-03-2026 19:08 ]

• toolkist
  • Niet online
brombeer21 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:47:
makooy schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:10:
[...]

Exact dezelfde tactiek hier.
Of ik pak punten in de poule of ik heb een goede week :D :D
Stelletje Typhones jullie (en nee dat is geen compliment :+ )

• toolkist
  • Niet online
chulin schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:06:
App doet het niet, kan niet invullen

Zonde, top 10 … 2 ronden gewonnen…
Ik stopt ermee 👋
Kan toch ook gewoon via de website...

• chulin
toolkist schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:14:
[...]

Kan toch ook gewoon via de website...
Tja, zou ik het kunnen weten, maar voor mij is, app openen, invullen en wegwezen…
Nu heb ik 2 ronden gemist..
Bedankt voor de gezelligheid en alle werk….

• basjuuhhh
chulin schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:45:
[...]

Tja, zou ik het kunnen weten, maar voor mij is, app openen, invullen en wegwezen…
Nu heb ik 2 ronden gemist..
Bedankt voor de gezelligheid en alle werk….
Welke plek stond je? Wellicht kan ik nog een plekje in lopen dan :+ >:)

• chulin
7 of 8 geloof ik…..
Nu maak het niets meer uit
I’m out 👋👋

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:05
toolkist schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:14:
[...]

[...]

Stelletje Typhones jullie (en nee dat is geen compliment :+ )
Vergeleken worden met @Typhone kan nooit een compliment zijn :X
Sorry not sorry :X

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Gonadan

Gonadan

Eruit stappen omdat je wat gaat zakken op de ranglijst? Als we dat allemaal zouden doen blijft er weinig competitie over. :z

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Dan waren Typhone en Kiwi nooit begonnen

• Razenko
toolkist schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:07:
Dan waren Typhone en Kiwi nooit begonnen
Om plekken te kunnen zakken moet je eerst plekken stijgen, kiwi is pas deze week begonnen met punten pakken

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Razenko schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 23:42:
[...]

Om plekken te kunnen zakken moet je eerst plekken stijgen, kiwi is pas deze week begonnen met punten pakken
Pwooooah ik heb mn handen zelfs verbrand aan deze burn! Nondeju! :*)
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste