Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2025-2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:28
Wat was dat nou?? Reclame dwars door de wedstrijd heen?? Wat absurd!!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:21

heho

Ommen, Overijssel

Hmmm, ik heb psv per ongeluk verkeerd om gezet. Kan ik dat nog aanpassen ? 🤔

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
heho schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:25:
3x 10 punten achter elkaar. Doorzetten naar Rotterdam want ik heb principieel natuurlijk geen verlies ingevuld tegen 020 😬😋
Je mag gewoon Ajax typen hoor, in dit topic houden we het graag gezellig :)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:32

Quad

Doof

heho schreef op zondag 22 maart 2026 @ 18:40:
Hmmm, ik heb psv per ongeluk verkeerd om gezet. Kan ik dat nog aanpassen ? 🤔
VSP?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• heho

heho

Ommen, Overijssel

toolkist schreef op zondag 22 maart 2026 @ 18:42:
[...]

Je mag gewoon Ajax typen hoor, in dit topic houden we het graag gezellig :)
Sorry, autocorrect 😉

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 13:27

Baf

slopen. alles kapot maken.

Leuk hoor 😎

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Weer gewonnen! Netjes hoor d:)b Vreemde uitslagen deze speelronde. Met name Telstar en Groningen had ik niet perse op winst verwacht.

Je hebt nog een lopend abonnement van je vorige winst, mocht deze verlopen zijn, dan kan ik een nieuwe voor je aanvragen. Voor nu vooral gefeliciteerd met je 2e weekwinst dit seizoen!

• Typhone
  • Laatst online: 15-04 14:49

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:32

Quad

Doof

Ik zou voorzichting zijn in uitspraken richting @Baf, aangezien hij in team messentrekkers zit.. :X

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• heho

heho

Ommen, Overijssel

1 puntje tekort. Karma voor mijn 020 opmerking ben ik bang ... :P ;)

• Baf

Baf

Lekkerboeie86 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:26:
[...]

Weer gewonnen! Netjes hoor d:)b Vreemde uitslagen deze speelronde. Met name Telstar en Groningen had ik niet perse op winst verwacht.

Je hebt nog een lopend abonnement van je vorige winst, mocht deze verlopen zijn, dan kan ik een nieuwe voor je aanvragen. Voor nu vooral gefeliciteerd met je 2e weekwinst dit seizoen!
Dank je wel! Ik krijg de smaak te pakken :)

• Baf

Baf

Quad schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:49:
[...]

Ik zou voorzichting zijn in uitspraken richting @Baf, aangezien hij in team messentrekkers zit.. :X
Als je dat maar weet! :)

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:49:
[...]

Ach ik kom uit Oss.. wij zijn de enige echte messentrekkers >:)

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:23
Het is interland weekend en toch zijn er al 34 spelers die hun voorspellingen gedaan hebben voor de komende ronde, in ieder geval op tijd >:)

Kan @Typhone wat van leren :X

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Seikbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:04

Seikbal

Tweakers Addict

Daarom sta ik nog gedeeld 1e over afgelopen weekend :+

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
makooy schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:50:
Het is interland weekend en toch zijn er al 34 spelers die hun voorspellingen gedaan hebben voor de komende ronde, in ieder geval op tijd >:)

Kan @Typhone wat van leren :X
Die lui weten toch niet hoe de balans ervoor staat na een interlandweek?
Die moet je niet serieus nemen joh. >:)

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Dit weekend is qua voorspellingen een eitje!

• remmstein
  • Laatst online: 15-04 11:48
Seikbal schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:32:
Dit weekend is qua voorspellingen een eitje!
Dan verwacht ik niets minder dan dat je weekwinnaar wordt.

• Baf

Baf

Ik heb weer alles goed voorspeld.

• toolkist
  • Niet online
Baf schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:56:
Ik heb weer alles goed voorspeld.
Ik ook, maar of de clubs zich er ook aan houden?

• Baf

Baf

toolkist schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:12:
[...]

Daar gaan zij niet over 8)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
toolkist schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:12:
[...]

Ajax wint van Twente?

• toolkist
  • Niet online
2-0 O-)

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:54
Ik heb de laatste jaren vaak gezien dat Ajax - Twente niet door Twente gewonnen werd, terwijl ze wel de betere ploeg waren in Amsterdam. Net alsof ze er zelf niet in geloven dat je in de Arena kunt winnen.

Hattrick: Thorgal Eagles

• remmstein
bregweb schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 08:31:
Ik heb de laatste jaren vaak gezien dat Ajax - Twente niet door Twente gewonnen werd, terwijl ze wel de betere ploeg waren in Amsterdam. Net alsof ze er zelf niet in geloven dat je in de Arena kunt winnen.
En toch zal het dit jaar anders zijn. Volgens mijn voorspelling 😜

• Vortigen
Zo hey ... wat doet FC Utrecht nou ... daar gaat mijn 3-1 voorspelling :o

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Geen 10 punten voor jou alvast ^^

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40
Ik schaam me, maar heb toen bekend werd dat Weghorst in de basis stond 2-1 naar 1-2 gewijzigd

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Pfff… als NAC-Sparta geen 10 punten oplevert wordt dit weer een mager weekendje… :o
27 punten tot nu toe, al drie plekken gezakt.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:20:
[...]

Geen 10 punten voor jou alvast ^^
Maar ik verraad m'n club niet, was dat die 2 puntjes waard? ;)

• Vortigen
35 puntjes deze ronde. Het was weer een middelmatig weekend voor mij.
Maaarrr ... ik sta in onze pool nog steeds in het linkerrijtje 😁

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:55:
[...]

Maar ik verraad m'n club niet, was dat die 2 puntjes waard? ;)
Absoluut hahahaha

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Ik scoor best aardig, maar toch komt de degradatiestreep gevaarlijk dichtbij 😬😋

• Megupe
heho schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:25:
Ik scoor best aardig, maar toch komt de degradatiestreep gevaarlijk dichtbij 😬😋
Mijn doel is weer in de top 5, net als vorig jaar. En liefst nog podium.
Op dit moment is iedereen onder plek 7 gedegradeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Megupe op 06-04-2026 18:43 ]

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Gefeliciteerd voor iedereen die PSV als kampioen had genoteerd, daar verlies ik in ieder geval alweer punten op. Voor de rest was dit niet echt een top weekend. Voorspellen was een eitje maar de uitslagen weerspiegelen dat niet..

@MarkH69 en @Tdv98 ... gefeliciteerd met de mooie weekwinst... 3x zoveel punten zelfs vergeleken met ondergetekende...

[ Voor 1% gewijzigd door Seikbal op 07-04-2026 14:24 . Reden: De andere winnaar toegevoegd ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Seikbal schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:19:
Gefeliciteerd voor iedereen die PSV als kampioen had genoteerd, daar verlies ik in ieder geval alweer punten op. Voor de rest was dit niet echt een top weekend. Voorspellen was een eitje maar de uitslagen weerspiegelen dat niet..

@MarkH69 ... gefeliciteerd met de mooie weekwinst... 3x zoveel punten zelfs vergeleken met ondergetekende...
Wie was jouw kampioen dan? :P

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Megupe schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:43:
[...]

Mijn doel is weer in de top 5, net als vorig jaar. En liefst nog podium.
Op dit moment is iedereen onder plek 7 gedegradeerd.
Ik degradeer jou dalijk! }:|

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:38:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar zelfs dat had je niet op je eigen cluppie gezet? -O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Typhone schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:38:
[...]

Mijn kampioen: Ajax... :X

• Vortigen
Had ik ook hoor. Volgend jaar weer een kans, broeder d:)b

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:50:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar zelfs dat had je niet op je eigen cluppie gezet? -O-
Nee zeer zeker niet. Heb wel even gewacht met het invullen van de extra voorspellingen trouwens maar toen werd al snel duidelijk dat Ajax never nooit kampioen zou gaan worden. Het gaat er in de pool ook niet om wat ik graag zou willen maar om wat er feitelijk gaat gebeuren hè. Mijn bonuspunten komen er aan!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:11:
Het gaat er in de pool ook niet om wat ik graag zou willen maar om wat er feitelijk gaat gebeuren hè.
Nee
Nee
Nee.

• Lekkerboeie86
  • Niet online
Weer 2 winnaars deze speelronde! @MarkH69 en @Tdv98 hebben beide 66 punten gehaald.
De randomizer heeft bepaald dat @Tdv98 het abonnement krijgt. Gefeliciteerd met de weekwinst d:)b

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:11:
[...]

Nee zeer zeker niet. Heb wel even gewacht met het invullen van de extra voorspellingen trouwens maar toen werd al snel duidelijk dat Ajax never nooit kampioen zou gaan worden. Het gaat er in de pool ook niet om wat ik graag zou willen maar om wat er feitelijk gaat gebeuren hè. Mijn bonuspunten komen er aan!
Ik heb Dolberg als topscorer. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• makooy
Gonadan schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:36:
[...]

Ik kan je vast verklappen dat er 15 spelers zijn die PSV als Kampioen EN Ueda als topscorer hebben voorspeld >:)

83x PSV landskampioen totaal

[ Voor 11% gewijzigd door makooy op 07-04-2026 13:43 ]

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:36:
[...]

En Ajax kampioen ;)

• Gonadan

Gonadan

Dat spreekt voor zich.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Dan hebben wij daar allebei 0 punkte :9B

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ik heb PSV en Feyenoord alvast goed. NEC gooit fors roet in het eten bij mij overigens. Mijn topscoorder speelt inmiddels niet meer bij Feyenoord (Steijn).

Ik ben even vergeten waar ik de ranglijst ook alweer kon zien op basis van mijn eigen voorspellingen.

• bregweb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKzhvhlu7pKHOerMauPLBsyWEEA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large
Excuus voor het missende verslag vorige week, ik was op vakantie in België. Ieper en The Last Post, kan het iedereen aanbevelen! Ook het bier uit West Vleteren trouwens!

Op zaterdag ging PSV het kampioenschap thuis tegen Utrecht binnen halen, na 2 verloren uit-wedstrijden. Helaas scoorden Stepanove en Zechiël in de 2e en 13e minuut beide een knappe goal, zodat PSV even vol aan de bak kon. Door slecht op te letten bij een inworp mocht Saibari zijn klasse tonen en vanaf de middenlijn opstomen om fraai de aansluiter binnen te schieten, vlak voor rust, altijd lekker. Na de bemoedigende toespraak van Bosz kwam PSV goed uit de kleedkamer en maakte de gelijkmaker via opnieuw Saibari en Til maakte de 3-2 binnen 7 minuten. Maar Utrecht speelt veel beter dan voor de winterstop en maakte via Karlsson de 3-3. Dat was bijna de eindstand, maar Driouch wist in de 94e minuut de winnende nog binnen te prikken, waardoor er met een gerust hart naar het resultaat van Feyenoord kon worden uitgekeken.

Ik heb enige hoge voorspellingen voorbij zien komen, maar er was niemand die meer dan 6 goals voorspelde.

Telstar hoopte tegen Groningen in eigen huis punten te pakken in de strijd tegen degradatie. Dat bleef bij hopen want het was Koeman Jr. die met fraaie reddingen Telstar in de wedstrijd hield. Tot Janse de bal net over de lijn kopte en de goal na een VAR-ingreep toegekend werd. Telstar probeerde een gelijkmaker te maken, maar Groningen was dichtbij de 0-2. Die viel uiteindelijk ook, vlak voor tijd door Schreuder, wedstrijd beslist.

12 goede voorspellingen, zeker een wedstrijd om het verschil mee te maken, er werd ook veel op Telstar gegokt.

AZ had een makkie aan Fortuna. Na een kwartier stond het al 2-0 voor AZ door Meerdink en Mijnans. Na de rust bleek Fortuna ook te kunnen voetballen. AZ bleef op een ruime voorsprong door diverse reddingen van Zoet. 20 minuten voor tijd maakte Clasie zijn rentree na een langdurige blessure, net op tijd, want nu gaan we de prijzen verdelen.

AZ was duidelijk de favoriet, maar 31 personen wisten de juiste overwinning.

Ajax tegen Twente was de nummer 4, tegen de nummer 5. In de 14e minuut was er vanaf de harde kern een mooi eerbetoon aan nummer 14, op het veld deed Ajax mee door te voetballen alsof ze 14e staan. Twente had al enige kansen gehad, voordat Zerrouki van buiten de zestien de 0-1 binnen schoot. Mooie goal, maar ook zwak verdedigen. Aanvallend kon Ajax ook niets, totdat Berghuis met een mooie steekball Godts bereikte die weer voorgaf aan Weghorst, 1-1. In de tweede helft hetzelfde beeld, grote kansen voor Twente en Ajax dat wanhopig op zoek is naar iemand die iets goeds kan met een bal. Ook de wissels brachten weinig. Na een mooie rush vanaf de middenlijn kapte van Rooij zijn tegenstander uit en schoot fraai binnen bij de tweede paal, 1-2 voor Twente en zeer terecht.

22! juiste voorspellers, dit betekent dat nog veel meer mensen een thuisnederlaag voor Ajax aan zagen komen, tekenend voor hun seizoen van dit jaar!

Excelsior ontving NEC, begon sterk en kreeg goede kansen de eerste 30 minuten. Scoren is helaas niet hun sterkste wapen en daardoor viel de openingstreffer aan de andere kant. Linssen werd diep gestuurd, omspeelde de keeper en kon nog net binnen tikken met de buitenkant voet, 0-1. Na rust bleef Excelsior op zoek naar de gelijkmaker, maar opnieuw was het NEC dat tot scoren kwam. Onal maakte de 0-2 en besliste de wedstrijd.

23 juiste voorspellers, niet veel aan toe te voegen.

Go Ahead Eagles tegen PEC werd ontsierd door wangedrag van hersenloze uitsupporters die niet weten hoe je een club wel steunt. Dat die steun soms hard nodig is bewees PEC door genadeloos hard onderuit te gaan. Al na vier minuten scoorde Sigudarson de 1-0, in de 7e minuut scoorde Tengsted de 2-0 en de 3-0 van Edvardsen viel in minuut 15. Wedstrijd gespeeld! Na rust deed PEC alsof het nog iets van de wedstrijd wilde maken, maar na de 4-0 van Adelgaard hoefde dat ook niet meer. Suray maakte ook nog de 5-0, ik hoop dat ze tevreden zijn in Zwolle.

Onze voorzichtige voorspellingen voor dit duel konden deze uitslag niet waarderen.

Feyenoord probeerde op bezoek in Volendam het feestje in Eindhoven nog een extra week uit te stellen. De Rotterdammers schoten echter geen deuk in een pakje boter, niet geholpen natuurlijk door de personele problemen. Een kwartier voor tijd bracht Van Persie nog 2 talenten van 16 jaar en Volendam bracht Muhren en Veerman, 2 talenten van 61 jaar, maar tot scoren kwam het niet, eindstand 0-0 en de felicitaties gaan naar Eindhoven.

Genoeg mensen die Feyenoord punten zagen verliezen, maar niemand had aan de brilstand gedacht.

Heerenveen is goed in vorm de laatste tijd en kreeg Heracles op bezoek, als nummer 18 wanhopig op zoek naar punten. Klaverboer wilde daar best aan meewerken door een simpele vangbal los te laten voor de voeten van Engels, 0-1. Lang kon Heracles die voorsprong niet volhouden, Trenskow maakte de 1-1 en in de blessuretijd van de eerste helft verzilverde Nordas een strafschop: 2-1. Na rust liet Heracles zien hoe het is om in het verdomhoekje te zitten. Pasveer kreeg een eigen goal op zijn naam, niet zijn eigen schuld en 4vier minuten later stopte hij een scot van Riveire, maar was kansloos op de rebound, 4-1.

De meesten van ons zien Heracles degraderen, onze grootste fan uit Almelo zag 3 punten voor zijn clubje, maar @RudyL zag de juiste uitslag!

NAC - Sparta was en bleef 0-0 en daar is ook alles wel mee gezegd.

Maar ik moet wel de drie juiste zieners benoemen: @psYchovic, @Axel en @DutchEagle1993

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_MPopHSqaMIZLHO-K0hAMuC-qM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large

De top 5 van deze week:
1 @MarkH69 en @Tdv98 66 punten
3 @DutchEagle1993 en @Quazier 64 punten
5 @groggy 59 punten

Twee winnaars deze ronde, maar toch de felicitaties naar alle vijf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrWmG_yTIYK_EUrPzQSGeg5J4KA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large

Na het bestuderen van de VAR beelden werd besloten dat @Tdv98 weekwinnaar werd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04DU5gTH33Vkyi5G4-xlHrZrma4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large

De huidige top 10:

1 @whiteguy 1183
2 @M@cer 1164
3 @Ikbendesjaak 1156
4 @HeerKaas en @bregweb 1143
6 @Megupe 1134
7 @lhjlu 1131
8 @Heho 1126
9 @Jay-K 1125
10 @Rubeo38 1123

@Ikbendesjaak komt de top 3 binnen, daarachter de bekende namen die rollebollend een plekje winnen of verliezen. @DutchEagle1993 en @Quazier delen niet alleen de 3e plek deze week, maar stijgen allebei ook 13 plekken op pagina 1. De dalers doen dat ook gezamenlijk 6 personen dalen 3 plekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ybHc1Eh8TeI0yJkzVKDDqiggfQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large

Er wordt door sommige mensen al gekeken naar de eind voorspellingen, maar ik denk dat de laatste 5 speelrondes prioriteit hebben!

• Megupe
bregweb schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:04:
[Afbeelding]
Excuus voor het missende verslag vorige week, ik was op vakantie in België. Ieper en The Last Post, kan het iedereen aanbevelen! Ook het bier uit West Vleteren trouwens!

Op zaterdag ging PSV het kampioenschap thuis tegen Utrecht binnen halen, na 2 verloren uit-wedstrijden. Helaas scoorden Stepanove en Zechiël in de 2e en 13e minuut beide een knappe goal, zodat PSV even vol aan de bak kon. Door slecht op te letten bij een inworp mocht Saibari zijn klasse tonen en vanaf de middenlijn opstomen om fraai de aansluiter binnen te schieten, vlak voor rust, altijd lekker. Na de bemoedigende toespraak van Bosz kwam PSV goed uit de kleedkamer en maakte de gelijkmaker via opnieuw Saibari en Til maakte de 3-2 binnen 7 minuten. Maar Utrecht speelt veel beter dan voor de winterstop en maakte via Karlsson de 3-3. Dat was bijna de eindstand, maar Driouch wist in de 94e minuut de winnende nog binnen te prikken, waardoor er met een gerust hart naar het resultaat van Feyenoord kon worden uitgekeken.

Ik heb enige hoge voorspellingen voorbij zien komen, maar er was niemand die meer dan 6 goals voorspelde.

Telstar hoopte tegen Groningen in eigen huis punten te pakken in de strijd tegen degradatie. Dat bleef bij hopen want het was Koeman Jr. die met fraaie reddingen Telstar in de wedstrijd hield. Tot Janse de bal net over de lijn kopte en de goal na een VAR-ingreep toegekend werd. Telstar probeerde een gelijkmaker te maken, maar Groningen was dichtbij de 0-2. Die viel uiteindelijk ook, vlak voor tijd door Schreuder, wedstrijd beslist.

12 goede voorspellingen, zeker een wedstrijd om het verschil mee te maken, er werd ook veel op Telstar gegokt.

AZ had een makkie aan Fortuna. Na een kwartier stond het al 2-0 voor AZ door Meerdink en Mijnans. Na de rust bleek Fortuna ook te kunnen voetballen. AZ bleef op een ruime voorsprong door diverse reddingen van Zoet. 20 minuten voor tijd maakte Clasie zijn rentree na een langdurige blessure, net op tijd, want nu gaan we de prijzen verdelen.

AZ was duidelijk de favoriet, maar 31 personen wisten de juiste overwinning.

Ajax tegen Twente was de nummer 4, tegen de nummer 5. In de 14e minuut was er vanaf de harde kern een mooi eerbetoon aan nummer 14, op het veld deed Ajax mee door te voetballen alsof ze 14e staan. Twente had al enige kansen gehad, voordat Zerrouki van buiten de zestien de 0-1 binnen schoot. Mooie goal, maar ook zwak verdedigen. Aanvallend kon Ajax ook niets, totdat Berghuis met een mooie steekball Godts bereikte die weer voorgaf aan Weghorst, 1-1. In de tweede helft hetzelfde beeld, grote kansen voor Twente en Ajax dat wanhopig op zoek is naar iemand die iets goeds kan met een bal. Ook de wissels brachten weinig. Na een mooie rush vanaf de middenlijn kapte van Rooij zijn tegenstander uit en schoot fraai binnen bij de tweede paal, 1-2 voor Twente en zeer terecht.

22! juiste voorspellers, dit betekent dat nog veel meer mensen een thuisnederlaag voor Ajax aan zagen komen, tekenend voor hun seizoen van dit jaar!

Excelsior ontving NEC, begon sterk en kreeg goede kansen de eerste 30 minuten. Scoren is helaas niet hun sterkste wapen en daardoor viel de openingstreffer aan de andere kant. Linssen werd diep gestuurd, omspeelde de keeper en kon nog net binnen tikken met de buitenkant voet, 0-1. Na rust bleef Excelsior op zoek naar de gelijkmaker, maar opnieuw was het NEC dat tot scoren kwam. Onal maakte de 0-2 en besliste de wedstrijd.

23 juiste voorspellers, niet veel aan toe te voegen.

Go Ahead Eagles tegen PEC werd ontsierd door wangedrag van hersenloze uitsupporters die niet weten hoe je een club wel steunt. Dat die steun soms hard nodig is bewees PEC door genadeloos hard onderuit te gaan. Al na vier minuten scoorde Sigudarson de 1-0, in de 7e minuut scoorde Tengsted de 2-0 en de 3-0 van Edvardsen viel in minuut 15. Wedstrijd gespeeld! Na rust deed PEC alsof het nog iets van de wedstrijd wilde maken, maar na de 4-0 van Adelgaard hoefde dat ook niet meer. Suray maakte ook nog de 5-0, ik hoop dat ze tevreden zijn in Zwolle.

Onze voorzichtige voorspellingen voor dit duel konden deze uitslag niet waarderen.

Feyenoord probeerde op bezoek in Volendam het feestje in Eindhoven nog een extra week uit te stellen. De Rotterdammers schoten echter geen deuk in een pakje boter, niet geholpen natuurlijk door de personele problemen. Een kwartier voor tijd bracht Van Persie nog 2 talenten van 16 jaar en Volendam bracht Muhren en Veerman, 2 talenten van 61 jaar, maar tot scoren kwam het niet, eindstand 0-0 en de felicitaties gaan naar Eindhoven.

Genoeg mensen die Feyenoord punten zagen verliezen, maar niemand had aan de brilstand gedacht.

Heerenveen is goed in vorm de laatste tijd en kreeg Heracles op bezoek, als nummer 18 wanhopig op zoek naar punten. Klaverboer wilde daar best aan meewerken door een simpele vangbal los te laten voor de voeten van Engels, 0-1. Lang kon Heracles die voorsprong niet volhouden, Trenskow maakte de 1-1 en in de blessuretijd van de eerste helft verzilverde Nordas een strafschop: 2-1. Na rust liet Heracles zien hoe het is om in het verdomhoekje te zitten. Pasveer kreeg een eigen goal op zijn naam, niet zijn eigen schuld en 4vier minuten later stopte hij een scot van Riveire, maar was kansloos op de rebound, 4-1.

De meesten van ons zien Heracles degraderen, onze grootste fan uit Almelo zag 3 punten voor zijn clubje, maar @RudyL zag de juiste uitslag!

NAC - Sparta was en bleef 0-0 en daar is ook alles wel mee gezegd.

Maar ik moet wel de drie juiste zieners benoemen: @psYchovic, @Axel en @DutchEagle1993

[Afbeelding]

De top 5 van deze week:
1 @MarkH69 en @Tdv98 66 punten
3 @DutchEagle1993 en @Quazier 64 punten
5 @groggy 59 punten

Twee winnaars deze ronde, maar toch de felicitaties naar alle vijf!

[Afbeelding]

Na het bestuderen van de VAR beelden werd besloten dat @Tdv98 weekwinnaar werd!

[Afbeelding]

De huidige top 10:

1 @whiteguy 1183
2 @M@cer 1164
3 @Ikbendesjaak 1156
4 @HeerKaas en @bregweb 1143
6 @Megupe 1134
7 @lhjlu 1131
8 @Heho 1126
9 @Jay-K 1125
10 @Rubeo38 1123

@Ikbendesjaak komt de top 3 binnen, daarachter de bekende namen die rollebollend een plekje winnen of verliezen. @DutchEagle1993 en @Quazier delen niet alleen de 3e plek deze week, maar stijgen allebei ook 13 plekken op pagina 1. De dalers doen dat ook gezamenlijk 6 personen dalen 3 plekken.

[Afbeelding]

Er wordt door sommige mensen al gekeken naar de eind voorspellingen, maar ik denk dat de laatste 5 speelrondes prioriteit hebben!
Proost!
En dank weer voor je verslag :)

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Blij dat ik geen mention heb in je verslag want dat had nooit positief kunnen uitpakken!

Bedankt voor het verslag weer @bregweb

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-04 13:12
Wow, dat ik dit mag mee maken! nog nooit zo veel punten gepakt denk ik. Hopelijk volgende week weer wat punten pakken en dan van die laatste pagina af zien te komen....

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:29:
Ik heb PSV en Feyenoord alvast goed. NEC gooit fors roet in het eten bij mij overigens. Mijn topscoorder speelt inmiddels niet meer bij Feyenoord (Steijn).

Ik ben even vergeten waar ik de ranglijst ook alweer kon zien op basis van mijn eigen voorspellingen.
Op dit moment heb ik Telstar goed, hopen dat het zo blijft. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:36:
[...]

Op dit moment heb ik Telstar goed, hopen dat het zo blijft. :P
Zelfs die heb ik niet goed, alleen Excelsior en Fortuna staan op groen.

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:35
bregweb schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:04:

Ik zie ze ook degraderen alleen onder het motto “de hoop sterft als laatste” maar eens op winst ingezet… _O-

• Quazier
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:40
Laatste weken eindelijk weer beetje in de goede flow, met een plekje in de top3 en top25 voor het seizoen.
Hopen dat ik komende weken het geluk nog aan mijn zijde kan houden en die top 25 vast kan houden iig.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Tdv98 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:11:
Wow, dat ik dit mag mee maken! nog nooit zo veel punten gepakt denk ik. Hopelijk volgende week weer wat punten pakken en dan van die laatste pagina af zien te komen....
Waarom? Vind je het niet gezellig op onze mooie pagina dan? }:O

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-04 13:12
Pietervs schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:23:
[...]

Waarom? Vind je het niet gezellig op onze mooie pagina dan? }:O
Hartstikke gezellig, denk ook niet dat ik er nog vanaf kom. volgend seizoen wordt de eerste keer denk ik. ;( :F

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Beste @bregweb,

Natuurlijk gun ik jou een lekker weekendje weg naar het mooie België, om daar bourgondisch te genieten van alles wat ze daar te bieden hebben. Dat er dan vervolgens geen weekverslag is, waarin ik 61 punten scoor en 2e ben in het week klassement, is dan natuurlijk ook geen enkel probleem ...
Echter als nu blijkt dat je na een hele week nog steeds niet nuchter bent van de dubbels en trippels uit West Vleteren, dan moet ik toch ingrijpen !

Wekelijks vul ik mijn voorspellingen in met het doel om zo hoog mogelijk te eindigen in de poule der poulen. Dat ik daarbij niet over 1 nacht ijs ga, mag als vanzelfsprekend worden verondersteld.
Nieuwsfeeds van de 18 eredivisie clubs, houd ik aandachtig in de gaten, om geen schorsing, blessure of andere belangrijke wetenswaardigheden te missen.
Een AI model van alle goksites te wereld, spuugt zijn data op mij af, en hier filter ik met dodelijke precisie uit wat voor mij van toepassing is, om zo tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.
Als laatste heb ik nog een ouderwetse glazen bol, die ik speciaal hiervoor heb opgehaald bij een Hongaarse waarzegster, die haar pensioen te laat zag aankomen.
Kortom: ik doe mijn best !

Dat vervolgens mijn totaalscore met 17 punten wordt gedecimeerd, en ik daardoor 4 plaatsen zak in de tussenstand, doet mij dan ook pijn ...
Ik snap dat ook @HeerKaas zijn uiterste best doet om zo hoog mogelijk te eindigen, maar dat mag wat mij betreft niet te koste gaan van anderen.

Ik hoop, en verwacht, dan ook dat je deze week sober zult leven en de alcohol even laat staan zodat je volgende week weer een reële weerspiegeling van zaken kunt geven, die hier zo gewaardeerd wordt !
O-) :9

• HeerKaas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-04 16:24
heho schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:05:
Beste @bregweb,

Natuurlijk gun ik jou een lekker weekendje weg naar het mooie België, om daar bourgondisch te genieten van alles wat ze daar te bieden hebben. Dat er dan vervolgens geen weekverslag is, waarin ik 61 punten scoor en 2e ben in het week klassement, is dan natuurlijk ook geen enkel probleem ...
Echter als nu blijkt dat je na een hele week nog steeds niet nuchter bent van de dubbels en trippels uit West Vleteren, dan moet ik toch ingrijpen !

Wekelijks vul ik mijn voorspellingen in met het doel om zo hoog mogelijk te eindigen in de poule der poulen. Dat ik daarbij niet over 1 nacht ijs ga, mag als vanzelfsprekend worden verondersteld.
Nieuwsfeeds van de 18 eredivisie clubs, houd ik aandachtig in de gaten, om geen schorsing, blessure of andere belangrijke wetenswaardigheden te missen.
Een AI model van alle goksites te wereld, spuugt zijn data op mij af, en hier filter ik met dodelijke precisie uit wat voor mij van toepassing is, om zo tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.
Als laatste heb ik nog een ouderwetse glazen bol, die ik speciaal hiervoor heb opgehaald bij een Hongaarse waarzegster, die haar pensioen te laat zag aankomen.
Kortom: ik doe mijn best !

Dat vervolgens mijn totaalscore met 17 punten wordt gedecimeerd, en ik daardoor 4 plaatsen zak in de tussenstand, doet mij dan ook pijn ...
Ik snap dat ook @HeerKaas zijn uiterste best doet om zo hoog mogelijk te eindigen, maar dat mag wat mij betreft niet te koste gaan van anderen.

Ik hoop, en verwacht, dan ook dat je deze week sober zult leven en de alcohol even laat staan zodat je volgende week weer een reële weerspiegeling van zaken kunt geven, die hier zo gewaardeerd wordt !
O-) :9
Ik heb @bregweb omgekocht om mij hoger te laten staan op de ranglijst dan waar ik eigenlijk hoor. Helaas ben jij het slachtoffer geworden ervan :P

• toolkist
  • Niet online
heho schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:05:
Dat je daar in getrapt bent zeg.. Die "Hongaarse waarzegster" is de partner van @Superkiwi. Kiwi wilde van z'n oude 'orakel' af omdat ie een nieuwe had gekocht, en je weet hoe goed hij is in voorspellen...

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 08-04-2026 11:28 ]

• bregweb
Beste @heho Fouten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar dat er komende week ruimte is voor een uitgebreide rectificatie staat als een paal boven het stadion! Helaas kan die rectificatie alleen plaatsvinden als je nog steeds in de top 10 staat O-)

Mede namens mijn vrouw wil ik @HeerKaas hierbij nogmaals vriendelijk bedanken voor de overnachting met full pension die wij hebben mogen genoten in het wonderschone Ieper! _/-\o_

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Wat vinden hier van illegale afspraken plaats?

• toolkist
  • Niet online
Met name tussen die personen hier met een rode markering voor hun naam.
Scriptjes om de extra voorspellingen uit te lezen etc 😇

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
toolkist schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:54:
Met name tussen die personen hier met een rode markering voor hun naam.
Scriptjes om de extra voorspellingen uit te lezen etc 😇
Een rode markering voor hun naam? Wat is dat?

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 8 april 2026 @ 23:53:
[...]

Een rode markering voor hun naam? Wat is dat?
Dat je TS of mede auteur bent

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ik ken iemand die dat niet heeft en mij wekelijks €40 biedt voor mijn voorspellingen… })

• remmstein
Typhone schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:22:
Ik ken iemand die dat niet heeft en mij wekelijks €40 biedt voor mijn voorspellingen… })
Als je nu eerste zou staan dan zou dat het nog waard zijn.....

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 11:33
remmstein schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:53:
[...]

Interessant aanbod... ;)

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ba dum tss

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
[...]

Mijn historische prestaties spreken voor zich natuurlijk. Wet van de grote getallen zegt dat je mij beter kunt volgen.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:02:
[...]

Mijn historische prestaties spreken voor zich natuurlijk. Wet van de grote getallen zegt dat je mij beter kunt volgen.
Plek 70 is inderdaad een groter getal dan plek 1

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
toolkist schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:23:
[...]

Plek 70 is inderdaad een groter getal dan plek 1
Historische prestaties, niet actueel een uitglijder in een seizoen waarin niemand normaal voetbalt en de dronkelappen allemaal maximaal punten scoren :P :P :P

nu gaan de haters komen, kom maar kom maar ;) ;)

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:11:
[...]

Historische prestaties, niet actueel een uitglijder in een seizoen waarin niemand normaal voetbalt en de dronkelappen allemaal maximaal punten scoren :P :P :P

Dat ene seizoen dat je met geluk boven me eindigde? Van dat andere seizoen heb ik hier nog zo'n mooi bekertje naast mn tv staan ;)

• remmstein
Typhone schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:11:
[...]

Ooh dus daarom sta ik zo laag, ik heb ook gewoon een uitglijder dit seizoen.

• makooy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCRDNbgCAYVAkrN8AwG6jxsIVPw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Ge2g7ed0IhDncpuIDEoDE74o.gif?f=user_large

Gefeliciteerd PSV, Eindhoven en half brabant :9

Laten we nog een paar rondjes goed voorspellen met zijn alle!

Missende voorspellers voor dit weekend!
@Axel, @Baf, @basjuuhhh, @Carpebios, @Chibi-Hierro, @Chulin, @Deniol, @Despotes98, @Dion34, @DutchEagle1993, @ElMacaroni, @Fascinerend, @Fendermen, @FREAKJAM, @Freshnezz, @Frituurman, @frumper, @Gonadan, @groggy, @Gynnad, @HeerKaas, @Heho, @Henkie, @HippiePaci, @Hoianddoei, @IkBenDeSjaak, @ironmaidens, @JamesDelaney, @jm2th2, @Jordi0344, @Koploper07, @lameeuw, @Lamith, @Lucatoni, @Maarten_E, @majoh, @MichelB24, @Miki, @MM99, @Mrk87, @ParaDroid2, @PL3X4N, @poes, @Proliges, @Purehz, @Quad, @Quantor, @Razenko, @robbydw, @RudyL, @Stakie, @StoOker, @ThaSorcerer, @thijssie007, @Typhone, @Vreemdevis, @wokkelz, @Xantoz, @Zyron, @zzendon

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Geinig: 1-411 wordt niet geaccepteerd als uitslag... 8)7

(dikke vingers die ff verkeerd op het toetsenbord landden...)

• toolkist
  • Niet online
Pietervs schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:38:
Geinig: 1-411 wordt niet geaccepteerd als uitslag... 8)7

(dikke vingers die ff verkeerd op het toetsenbord landden...)
Met dat soort voorspellingen kan ik me voorstellen dat je op de laatste pagina staat ja. Zelfs Mavaros maakte het niet zo bont qua uitslagen.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

He, die niet waagt blijft maagd! :D

• Vortigen
Nou, gisteravond is goed begonnen voor mij met een tien punter!
Meestal betekend dat niet zo veel goeds voor de rest van de wedstrijden maar ik hou gewoon goede moed :)

Zo heb ik bijvoorbeeld Heracles - Ajax weer op 1-2 staan ... het MOET gewoon een keer goed komen met me cluppie potverdikkie O+

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-04 05:40
He bah.

Elke keer als ik op vrijdag de hoofdprijs pak, volgt er een rampzalig weekend op voorspellingsvlak.

• toolkist
  • Niet online
mavaros schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:01:
He bah.

Elke keer als ik op vrijdag de hoofdprijs pak, volgt er een rampzalig weekend op voorspellingsvlak.
Dat gebeurt bij mij ongeacht of ik het vrijdag goed doe of niet }:|

• remmstein
Pff. Utrecht maakt er net een te weinig.

• toolkist
  • Niet online
remmstein schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:12:
Pff. Utrecht maakt er net een te weinig.
Teveel bedoel je. Stomme extra tijd ;)

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Klote blessuretijd x 2 😞😞

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Dramatische zondag met slechts 2 punten. Bah :'(

• toolkist
  • Niet online
Jammer dat Heerenveen er niet ff 1 in piste.

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Beste punten kwamen toch van Ajax... terwijl ik ondanks dat Heracles echt in een slechte vibe zit daar niet zo op had gerekend... voor de rest... Is het alweer vrijdag? Lekker voorspellen voor de nieuwe week....

• Lekkerboeie86
  • Niet online
Mooie overtuigende weekwinst voor @IkBenDeSjaak
4x 10 punten en met de wedstrijd v/d week 12 punten gehaald.18e van Nederland, maar 1e bij Tweakers FC!

Gefeliciteerd!! Het abonnement komt eraan! d:)b

• bregweb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKzhvhlu7pKHOerMauPLBsyWEEA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large

Twente kreeg Volendam op bezoek en had geen kind aan de gasten. Op jacht naar de Champions League vloog Twente er vol in en na iets meer dan een minuut spelen lag de bal er al in. Revelatie Nijstad kon simpel binnen tikken. Vol op jacht naar de 2-0 zagen zij nog enkele kansen verspild worden, maar tien minuten voor rust was het raak, Hlynsson plaatste de bal in de verre hoek, keeper kansloos. In de tweede helft leek Twente de wedstrijd rustig uit te spelen, maar opeens was het 2-1 via Muhren waardoor het bij Twente dun door de broek liep en Volendam weer volop kansen zag. Ongelofelijk hoe een wedstrijd kan kantelen door een onverwachte goal. Helaas voor Volendam waren alle verdere pogingen vruchteloos.
Een 2-1 en toch maar 17 juiste voorspellingen, beetje teleurstellend.

De zaterdag begon met Utrecht Telstar met mooie shirts, ontworpen door de 6-jarige Jimi, dit allemaal in de strijd tegen kanker. Didden beloonde de jonge ontwerper met een intikker in minuut tien. Vervolgens was het 50 minuten wachten op de 1-1 van Bakker, maar toen was de wedstrijd ook echt los. Zechiel bracht Utrecht drie minuten later weer op voorsprong, waardoor Telstar weer vol in de aanval moest. Dat vond Utrecht wel fijn en die counterde naar een geflatteerde 4-1 via De Wit en een schitterende vrije trap van Karlsson.
@Quantor vond het niet geflatteerd, maar logies, hulde bij deze!

De wedstrijd tussen Groningen en Go Ahead begon en eindigde in 0-0. Groningen was iets beter, maar niet in staat om dat voordeel ook echt te benutten.
32 keer een gelijkspel voorspellen, maar geen 0-0, shame on us……

Alle personen die een gokje waagden dat PSV door de feeststemming iets minder gemotiveerd aan de aftrap op het Kasteel zou verschijnen, kwamen bedrogen uit. Met solide voetbal scoorde Pepi net voor rust en Saibari na rust, eindstand 0-2.
6 juiste voorspellingen en inderdaad, 42 gokjes op puntverlies voor PSV.

Heracles voetbalt alsof het zich al heeft neergelegd bij degradatie en zo kan het gebeuren dat het net lijkt alsof Ajax wel kan voetballen. Via Godts en Berghuis stond het voor rust al 0-2 en vlak na rust werd het 0-3 via opnieuw Berghuis. Zelfs een rode kaart voor Ajax bracht deze zege niet meer in gevaar, het is wachten op het definitieve oordeel voor Heracles.
Goed voorspeld door @PL3X4N, @lhjlu en @ParaDroid2

Zondag kwam NAC naar Sittard en in tegenstelling tot Heracles beseffen zij wel wat er op het spel staat. Tot doelpunten kwam het niet, wel tot een discussie of die belachelijke kleine scheenbeschermers die naam wel verdienen. Het is de eigen keuze van de speler, maar in mijn ogen wel een hele domme. Hopelijk zien alle nieuwe voetballertjes de vleeswond en snappen ze het nut van de echte scheenbeschermers. Na rust was het Fortuna wat de klok sloeg en dat resulteerde wel in een doelpunt van Peterson, na slap verdedigen, 1-0. Fortuna vergat nadien de genadeklap toe te brengen, zodat in de slotseconden schoot Nassoh de gelijkmaker vanuit stand in de kruising, eindstand 1-1.
20 juiste voorspellingen, weinig bijzonderheden.

Zwolle nam het in bevrijdingstenues op tegen Excelsior en dat hielp goed, binnen drie minuten stond het 1-0 door Oosting. Heel Zwolle dronken van de bevrijding en Excelsior profiteerde via een ouderwetse Hotseknotsbegonia doelpunt van Sanches Fernandes. Het Barcelona van Zwolle hervond zich na rust en nam opnieuw de leiding door één van de mooiste namen op de Nederlandse velden: Odysseus Velanas. Excelsior wisselde en bracht Wlodarczyk binnen de lijnen en dat was de gouden greep. Eén minuut in het veld en het was alweer gelijk, 2-2, tevens de eindstand.
6 juiste voorspellingen.

De kraker van de week was in Nijmegen waar Feyenoord plek 2 en de CL miljoenen veilig wilde stellen. In plaats van de voetbalclash was het meer een clash van spanning en nervositeit. Feyenoord ging daar het beste mee om en kwam verdiend op voorsprong, fraaie kopbal uit een corner door Ueda, maar slecht gedekt door NEC. Opvallend genoeg verdwenen de zenuwen bij NEC door deze tegengoal en gingen zij beter voetballen. Dat resulteerde in goede kansen, maar niet in doelpunten. In de tweede helft kwam de wedstrijd echt op gang. Sandler raakte Ueda vlak voor de zestien en Gozubuyuk gaf geel. De VAR vroeg hem nog eens te kijken, was het niet rood? Ja, schreeuwde heel Feyenoord, maar de beslissing bleef zoals hij was en Sandler mag de bekerfinale spelen, tot grote woede van Feyenoord. Als ‘onpartijdig’ toeschouwer zeg ik dat er protesten waren gekomen bij geel en ook bij rood, je doet het nooit goed als schiedsrechter. Hopelijk gaan we wel de regel aanpassen dat je geschorst kan worden voor een bekerfinale (en halve) in een competitiewedstrijd, dat het invloed heeft op spelers en scheidsrechter was overduidelijk en dat moeten we niet willen. Danilo miste vlak voor tijd een enorme kans, maar maakte alles goed door in minuut 97! een veel moeilijkere kans wel te verzilveren: 1-1 eindstand.
Deze late treffer bracht 8 spelers in jubelstemming.

Zou AZ last hebben van de wedstrijd in de Conference League tegen het in vorm verkerende Heerenveen? Het antwoord was nee. AZ vloog uit de startblokken en na 8 minuten was het al 2-0, Mijnans schoot tweemaal raak. AZ bleef veruit de betere, maar kwam voor rust niet meer tot scoren. Heerenveen was na rust iets beter, of AZ had wat gas terug genomen, maar spannend werd het niet meer. In de 70e minuut was de hele wedstrijd gespeeld, Parrott maakte de 3-0.
Helaas geen juiste voorspellingen voor deze wedstrijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_MPopHSqaMIZLHO-K0hAMuC-qM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large

De top 5 van deze week:

1 @Ikbendesjaak 68 punten
2 @Toolkist 61 punten
3 @Lucatoni 58 punten
4 @psychicist & @IntToStr 57 punten

Allemaal gefeliciteerd met dit mooie resultaat!

PS: er is mij een geheel verzorgd weekend naar Parijs aangeboden door Topicstarter T., om de nummer 2 van het weekklassement ietwat verkeerd voor te stellen, maar de grond is mij momenteel iets te heet onder de voeten om hier op dit moment gehoor aan te geven. Maar volgend seizoen zijn jullie weer vrij om mij dit soort aanbiedingen te doen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrWmG_yTIYK_EUrPzQSGeg5J4KA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large

Met grote voorsprong op nummer 2 is @Ikbendesjaak weekwinnaar geworden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04DU5gTH33Vkyi5G4-xlHrZrma4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large

De huidige top 10:

1 @whiteguy 1230
2 @Ikbendesjaak 1224
3 @M@cer 1201
4 @lhjlu 1185
5 @bregweb 1182
6 @Lucatoni 1179
7 *O* @Heho *O* oOo 1178 :)F
8 @Megupe, @HeerKaas & @Rubeo38 1170

Als eerste moet ik hier mijn oprechte excuses aanbieden aan @Heho, ook ik ben gezwicht voor het grote geld. Het werd dan wel geen zandbak, te veel asbest volgens de Consumentenbond, maar tegen een geheel verzorgd weekend bij onze zuiderburen kon ik geen weerstand bieden en het ergste was, ik dacht er mee weg te komen. Ik beloof beterschap!

Qua top 10 valt natuurlijk onze weekwinnaar op die aan een indrukwekkende opmars bezig is en nu al op het één-na-hoogste treetje staat. Hij ruilt een plekje met @M@cer die het belangrijker vond om Rotterdam uit te lopen in 3u35m en haalde daarbij een hogere gemiddelde snelheid dan Sterling op de 30 meter. De overige snelle stijgers zijn @lhjlu en @Lucatoni.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ybHc1Eh8TeI0yJkzVKDDqiggfQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large

De grootste stijgers op pagina 1 zijn @IntToStr en @ThaSorcerer met 8 plekken winst. Minder goed uit de bus kwamen @Supermach en @mefjoew zij zakken 5 plekken.

• toolkist
  • Niet online
Ik had inderdaad niet anders verwacht van Tuperkiwi, de rotzak.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:40:
[...]

Dat gebeurt bij mij ongeacht of ik het vrijdag goed doe of niet }:|
}:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Je weet toch, Master of Jinx.

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Super compte rendu hebdomadaire ! Amusez-vous bien dans la ville de l'amour… ;) :9

• Gonadan

Gonadan

Omelette du fromage

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Toolkist 61 punten!?!? Kan niet. Tel opnieuw.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

heho schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:09:
Super compte rendu hebdomadaire ! Amusez-vous bien dans la ville de l'amour… ;) :9
Ah, Duolingo werpt zijn vruchten na 25 jaar af :+

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 19:25:
Toolkist 61 punten!?!? Kan niet. Tel opnieuw.
Ik dacht heel even dat jij ook 61 punten had... Toen keek ik nog een keer goed en zag ik 16 staan.
Ook goed gedaan hoor!
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste