Hattrick: Thorgal Eagles
Klopt! jij hebt inderdaad elke ronde en elke wedstrijd tot nu toe ingevuldIsheara schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:31:
[...]
Geen idee hoe dit zou kunnen, maar ik heb elke ronde ingevuld en ook punten gehaald, dus hoe jij ziet dat ik een paar rondes niet voorspeld zou hebben is me een raadsel.
Komt het misschien omdat de voorspellingen nu automatisch opgeslagen worden, zodat jij ze niet meer ziet als ingevuld?
Ben benieuwd welke ronden ik volgens jou niet heb ingevuld, want ik heb de afgelopen weken flink wat punten gehaald!
Berichtje was alleen van toepassing op een aantal spelers die al een paar rondjes vergeten zijn in te vullen
Keep rolling sixes!
Hoeveeeel?.... hoe doe je datIsheara schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:53:
Gelukkig! Dus die 96 punten van de afgelopen 2 ronden zijn wel genoteerd
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
Voor Nec -Sparta ook met de juiste doelpuntmakers (20 punten)
dat scheelt een slok op een borrel
Keep rolling sixes!
Het kan zo weer anders zijn morgen ....
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Volgens mij doe jij weer uitstekende zaken...
Hier ook!Quad schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:40:
Top10 komt in zicht, maar ik wil niet jynxen. 😂
De onderste top 10 weliswaar, maar dat is slechts een detail
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Aantal weken geleden stond ik nog in de top 10, daarna hard weggezakt, dus het wordt ook wel tijd om weer wat punten te pakken.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dank voor deze oppepper!heho schreef op maandag 8 december 2025 @ 00:44:
Dus voor iedereen (@Superkiwi ) die wat lager staat: houdt moed !
Zondag 29 punten uit 4 wedstrijden dus de schade is enigszins hersteld. Scheelt het orakel weer een pak voor de broek.
Hier 1x +6 voor de wedstrijd van Ajax (logisch)...
En verder toch 3x +2 voor een keer een nummertje op de goede plek.. But we never lose the faith!
2 mensen met 60(!) punten... gefeliciteerd @Gynnad en Peto (die ik niet tag want weet niet welke het is)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laat wel zien dat de subtop en middenmoot wel dicht bij elkaar liggen, kleine foutjes worden keihard afgestraft.
nggyu nglyd
Verder... wat een drama weer dit weekend
Life is what happens while you're busy making other plans
Dat deed ik vorige week ook, nu weer keihard eruit gedonderdheho schreef op maandag 8 december 2025 @ 00:44:
Yes, hier ook de top 10 binnen gedrongen.
Dat is net zoveel/weinig als ik deze week gescoord heb.Stakie schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:24:
Amai, amai. Met slecht 23 punten donder ik keihard uit de top 10. Terwijl ik eigenlijk hoopte door te stoten naar de top 3
Maar met dat verschil dat de Top-10 voor mij een fata morgana in een voetbalveld is...
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
basjuuhhh schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:52:
Ik had een 1-2 voorspeld voor Ajax, het begin is er zullen we maar zeggen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/g6WW4tjOnLRb7TzUrqp3LIy9.jpg?f=user_large)
Tja, het is toch lastig voorspellen, maar toch weer 47 puntjes in de week erbij
Keep rolling sixes!
Bijna goed, want bij Fortuna zeiden ze na de eigen goal: "Godtsamme"Isheara schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:09:
[...]
[Afbeelding]
Tja, het is toch lastig voorspellen, maar toch weer 47 puntjes in de week erbij
Dus je had wel een extra bonuspunt verdiend imo.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large)
Met Sinterklaas in het achterhoofd kwam deze wedstrijd maar langzaam op gang.
Rust 0-0 wat duurde die eerste helft lang.
Groningen nam de leiding en na een rode kaart werd het heel lastig voor Excelsior.
Groningen scoorde nog een goal, 3 punten in de tas, daar kwamen zij tenslotte voor.
Complimenten aan scheidsrechter VOS, lang zal hij fluiten en leven,
Eindelijk heeft iemand het lef om een 2e geel voor tijdrekken te geven!
8 goede voorspellers, ook al gunde veel mensen Excelsior de overwinning,
Terwijl Groningen nu 6e staat, benieuwd wie dat ook heeft in de extra voorspelling.
PSV kwam op bezoek bij angstgegner Heerenveen, maar daar was vanavond niets van te merken. PSV vloog uit de startblokken en na een half uur stond het 0-2. Tegen PSV moet je dit seizoen elke kleine kans maken om een kans te maken, dat klinkt dubbel, maar is wel waar. Heerenveen deed zijn best in de 2e helft, maar PSV speelde de wedstrijd makkelijk uit. 4 personen zagen PSV punten verspelen, zij verloren hiermee zelf kostbare punten. 13 personen hadden het exact goed.
Het toverwoord momenteel in Amsterdam is herstel. Na 4 minuten al op achterstand, door Sierhuis, het leek alsof de gifbeker weer werd geserveerd. Maar vlak voor rust en vlak na rust vond Fortuna (what’s in a name) tweemaal doel, helaas wel het eigen doel. En als zelfs Wijndal gaat scoren, is het lek boven, alhoewel de keeper hier niet al te best uitzag. Persoonlijk heel goed om te zien dat veel personen toch nog vertrouwen hebben in Ajax, of hebben zij gewoon heel weinig vertrouwen in Fortuna? 9 juiste voorspellingen.
Heracles en Telstar probeerden beide uit de onderste regionen te klimmen. Gezien deze wedstrijd had Heracles daar het meeste recht op, maar dan moet je wel scoren. Dat deed Telstar in de 65 minuut en kwam zo volkomen onterecht op voorsprong. Heracles gaf vol gas op zoek naar de gelijkmaker en vond die tot grote opluchting van de fans in de blessuretijd. 12 juiste voorspellingen bij Heracles Telstar.
Ueda tegen PEC eindigde in 4-0, en Feyenoord won met 6-1. Dat lijk geen spannende wedstrijd en dat was het dus ook niet. Na 20 minuten had Ueda al 2x gescoord en was het jammer dat hij de pingel voor de 3-0 niet mocht maken. Hij nam wraak met een mooie kopgal net voor rust. Dat wordt tegenwoordig een Hattrick genoemd, maar ik ben van de oude stempel, dus helaas. Na nogmaals Ueda en Tengstedt stond er een mooie 6-0 op het scorebord. PEC redde de eer in de slotminuut, maar had beter thuis kunnen blijven vanavond. De 6-1 was te lastig, we kwamen zelf niet verder dan 5 - 0 (1x) en 4 - 1 (2x).
Zondag werd afgetrapt door de subtoppers Utrecht en Twente, of zijn het subtobbers? Ze staan in de subtop, maar zijn allebei niet tevreden met de huidige vorm. Ondanks een leuke wedstrijd zullen beide ook niet tevreden zijn met het 1-1 gelijke spel, daar schieten beide niets mee op. Opvallend was de terugkeer van Ohio en het passeren van Haller door Jans, die Ohio aan het begin van het seizoen nog een blinde darm werd genoemd, die je toch wel kunt missen. Piece of Cake voor 31 ! juiste voorspellers.
In een mooie wedstrijd in het niet uitverkochte Kras Stadion (vrij uniek in de Eredivisie!) maakte Volendam het NEC onverwacht erg lastig. Vlak voor rust kwamen ze zelfs op voorsprong door een penalty. Wat waren we weer blij met een VAR die met een vergrootglas toch nog hands wist te vinden. Meteen na rust stond de 1-1 op het scorebord, gevolgd door de 1-2. Volendam leek een punt uit het vuur te slepen door in de 90e minuut de gelijkmaker te scoren, maar vergat om de deur definitief in het slot te gooien, waardoor NEC er met de 2-3 winst vandoor ging. Bij ons ging er niemand met de winst vandoor, er waren wel 3 deelnemers die Volendam 2x zagen scoren, maar die hadden de goals van NEC dan weer fout.
AZ wil al jaren bij de top drie horen, maar zelfs nu Ajax de deur volledig open zet weten ze daar opnieuw geen gebruik van te maken. Er worden tegen de ‘mindere’ ploegen te veel punten verspeeld, ook weer tegen de Eagles. Knullig uitverdedigen van AZ leidde tot de 0-1, al werd dat, nog voor de rust, knap omgedraaid tot 2-1, mede door een ongelukkig moment, met een eigen goal van Deijl. Dan hoef je de wedstrijd alleen nog maar te beslissen of uit te spelen, maar dat lukt dan allebei niet. Knap opzetten van Meulensteen leidde tot zijn 2e goal en de uiteindelijke 2-2. Goed gezien door 5 spelers uit onze Pool.
Op Het Kasteel won Sparta nipt met 1-0 van NAC. In de 26e minuut wist Sparta te scoren via Mito, iets wat niemand anders hem na kon doen. Ongelofelijk als je de expected goals bekijkt, 2.4 - 2.3. Opnieuw liet Drommel zien wat een kwaliteiten hij heeft, of waren dit de aanvallers van NAC die hun kwaliteiten toonde? 17 deelnemers toonden hun kwaliteiten door het helemaal goed te voorspellen.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large)
De top 5 van deze week zijn nog redelijk onbekend in de verslagen, @peto84 is de enige die op de deur van pagina 1 klopt, @Gynnad klopt op de deur van pagina 2.
1 @Gynnad & @peto84 60
3 @zzendon 58
4 @Gonadan & @Henkie 57
:gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large)
2 Weekwinnaars: @Gynnad & @peto84
Allebei van harte gefeliciteerd!
:gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large)
De Top 10 na 15 Ronden:
1 @M@cer 650
2 @YES 644
3 @Rubeo38 629
4 @whiteguy 626
5 @Megupe 625
6 @Jay-K 617
7 @Bregweb 608
8 @Heho & @chulin 607
10 @IkBenDeSjaak 601
Eindelijk weer een wijziging in de top drie, @Rubeo38 klimt naar 3 en @YES kijkt stiekem omhoog naar de nummer 1 positie, nog maar 6 punten te gaan.
@Stakie kukelt de top 10 uit met een miezerige 23 punten deze ronde. Grote verliezer van pagina 1 is @Mefjoew met 9 plekken verlies, grote winnaar is @Bao_Mi1 met 10 plekken winst.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large)
Funny facts:
Een hele speelronde afgewerkt, maar niemand om te taggen bij de wedstrijden…… Dat is volgens mij voor het eerst.
Ronde records, geen wijzigingen deze week:
1 @Quad 72 punten
2 @MM99 70 punten
3 @thijssie007 & @YES 67 punten
5 @ThaSorcerer & @IkBenDeSjaak 66 punten
We hebben de 1e plek weer terug als Tweakers zijnde, hopelijk worden we HerbstMeister!
Toen AZ - GAE nog 2-1 stond, stond ik zelfs even virtueel aan kopbregweb schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:49:
Eindelijk weer een wijziging in de top drie, @Rubeo38 klimt naar 3 en @YES kijkt stiekem omhoog naar de nummer 1 positie, nog maar 6 punten te gaan.
Dat stond ik ook, helemaal aan het begin van het seizoen.YES schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:54:
[...]
Toen AZ - GAE nog 2-1 stond, stond ik zelfs even virtueel aan kop
Ook gedeeld laatste, maar dat is een klein detail
Toch leuk dat ik dit seizoen met name wordt getagd als 'grote verliezer'bregweb schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:49:
[Afbeelding]
Prachtig weekverslag nummer vijftien
Als jij nou eens serieus punten scoort, tag ik jou als winnaarmefjoew schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:52:
[...]
Toch leuk dat ik dit seizoen met name wordt getagd als 'grote verliezer'
I accept that challengebregweb schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:59:
[...]
Als jij nou eens serieus punten scoort, tag ik jou als winnaar
Herinner me ook opeens dat ik nog een challenge met @YES heb, die heb ik iemand zonder verstand van voetbal, maar met een hoop geluk aan zijn achterste genoemd......staat ie gewoon op nummer 2 in de Pool
Gelukkig is het seizoen nog lang......
Hehe, ben wel benieuwd of ik het een beetje vol kan houden zobregweb schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:21:
[...]
Herinner me ook opeens dat ik nog een challenge met @YES heb, die heb ik iemand zonder verstand van voetbal, maar met een hoop geluk aan zijn achterste genoemd......staat ie gewoon op nummer 2 in de Pool![]()
Is dat omkopen stiekem toch nog geluktbregweb schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:21:
[...]
Herinner me ook opeens dat ik nog een challenge met @YES heb, die heb ik iemand zonder verstand van voetbal, maar met een hoop geluk aan zijn achterste genoemd......staat ie gewoon op nummer 2 in de Pool![]()
De reserves zijn nu weer op. Dus bij gelijke stand zal de randomizer bepalen die het abonnement krijgt.
Dit komt niet zo vaak voor.
Als Tweakers FC staan we nogsteeds als eerste van Nederland! Daar mogen we best trots op zijn. Laten we winterkampioen worden en 2 steengoede rondes met zijn allen neerzetten.
Succes!
nggyu nglyd
:gifsicle():strip_exif()/f/image/Ge2g7ed0IhDncpuIDEoDE74o.gif?f=user_large)
@Axel, @basjuuhhh, @brombeer21, @Cheeeese, @colonyhunter, @DENNIS79, @Dion34, @ElMacaroni, @ElwinP, @Fendermen, @FREAKJAM, @Geerius, @Gynnad, @Heho, @HippiePaci, @Hoianddoei, @IkBenDeSjaak, @ironmaidens, @JamesDelaney, @jbdeiman, @Koploper07, @Lamith, @Lekkerboeie86, @Lucatoni, @Mavaros, @MichelB24, @ParaDroid2, @PL3X4N, @poes, @psYchovic, @Purehz, @Quantor, @Razenko, @RudyL, @Scholtmeijer7, @Stakie, @StoOker, @Superkiwi, @theduke1989, @thijssie007, @Typhone, @wokkelz, @Xantoz
Vanavond raadpleeg ik mijn orakel, dus hou rekening met dikke punten dit weekend.
Ajax - Feyenoord
Twente - Eagles
40 potentiële punten.
Moet zeggen, dat na gisteravond, die zin wel helemaal verdwenen is ....
Dus hup Feyenoord en hup Heracles.
"Altijd een goaltje voor de tegenstander noteren" niet zo.
Maar goed, winst Ajax > poulepunten*.
*als ik hoger zou staan geldt waarschijnlijk het omgekeerde.
Edit: Oja, AZ mag later nog.
[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 14-12-2025 19:26 ]
nggyu nglyd
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Hihi
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Klopt het inderdaad dat ik 45 punten zie staan bij mij... ? Hoe dan!
Kan natuurlijk nog meer worden, als de wedstrijd is ingehaald.
Wel jammer als ik zo naar de onderste regionen kijk wat het doet om goed te scoren, wat ben ik ver weg gezakt eigenlijk!
Eigenlijk is dat een ongeschreven regel tijdens de klassieker.Seikbal schreef op maandag 15 december 2025 @ 07:26:
Klaassen als mister 1-0 noteren was weer een gouden zet!
Simpel, je hebt alleen de toto bij Telstar-NEC fout, de rest had je allemaal meer dan prima in het snotjeKlopt het inderdaad dat ik 45 punten zie staan bij mij... ? Hoe dan!
Niks te seiken dus dit weekend!
Afhankelijk van de uitslag bij AZ maak je zelfs kans om het tot in de week-top5 te schoppen.
Hij maakt hem gewoon!Superkiwi schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:01:
Niks te seiken dus dit weekend!
bregweb schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:10:
Het verslag is af, maar er gaat wat mis met posten en dat kan ik alleen vanaf huis fixen, staat dus vanaond pas online.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deze ronde werd afgetrapt in IJmuiden, waar NEC op bezoek kwam. Het bal werd geopend door Hardeveld van Telstar met een kopbal, 1-0. Dat kan ik ook, dacht Linssen, 1-1. Dat kan ik beter, dacht Hardeveld en na slecht aannemen kwam de bal heerlijk voor zijn voeten voor een mooi schot, 2-1. Hiermee won hij het onderlinge duel, maar NEC wist er nog een goal aan toe te voegen, zodat de eindstand 2-2 was.
De meesten van ons dachten aan een overwinning voor NEC, op 3 na, die dachten dat Telstar ging winnen. 5 personen dachten aan een gelijkspel, maar allen dachten 1-1, geen goede voorspellingen dus.
Groningen en Volendam kwamen al vlot tot overeenstemming dat Volendam zonder punten huiswaarts zou keren. Groningen domineerde en Volendam pakte een rode kaart. Resink maakte de 1-0 voor rust maar pas in de 74e minuut kwam er rust met de 2-0. In de slotminuten scoorde Resink, die vaak gelinkt wordt aan een transfer, zijn 2e en de 3e van Groningen, eindstand 3-0.
De overwinning voor Groningen was niet al te lastig, de exacte score wel. Hulde aan @Frituurman en @Geerius.
PSV leek ongenaakbaar in het thuisduel tegen laagvlieger Heracles. Zeker na de 2 benutte penalty's zat PSV op rozen. Die hebben echter doornen in de vorm van een buntte penalty, vlak voor rust maakte Heracles de aansluiter. Het werd nog gekker na de 2-2 van Kulanovic, maar Veerman leek het duel toch weer te beslissen, 3-2. Ik denk dat de meeste voorspellers hier al waren afgehaakt, maar het is Eindhoven de gekste, dus mocht Hornkamp zijn 10e van het seizoen maken in minuut 73. Daarmee kwam hij gelijk met Til, die dat niet kon verkroppen en zijn 11e maken voor een 4-3 eindstand. Het had nog gekker kunnen worden als de scheids/VAR een overtreding van Kovar hadden bestraft, die wel de man maar niet de bal pakte in de laatste minuut, maar helaas……
1 persoon zag kansen op een gelijkspel, de rest van ons liet PSV (heel) ruim winnen. De 4-3 zag natuurlijk niemand aankomen.
PEC won thuis van Fortuna. Na 6 minuten stond het al 1-0 na een doelpunt van Kostons. PEC deed vervolgens alles om deze voorsprong te verdedigen, wat ondanks een paar goede pogingen van Fortuna lukte. Het lukte alleen nog om een paar gele kaarten te scoren.
7 goede voorspellers, meer kan ik er niet van maken.
Bij Sparta en Heerenveen word je de ene week enthousiast, de volgende bedroefd. Deze week allebei, met de droefenis aan de kant van Sparta. Heerenveen toonde klasse en was de bovenliggende partij in grote delen van de wedstrijd. De 0-1 viel na 25 minuten en vroeg in de 2e helft de 0-2. Na een eigen goal van Sparta was het 0-3 en beslist.
Ook dit zagen we niet aankomen. De meningen over de winst waren verdeeld, een ruime overwinning voor Heerenveen zat hier niet bij.
En toen was het tijd voor de klassieker in Amsterdam. Geen harde kern, maar wel sfeer in de Johan Cruijff ArenA. Trainer Grimioli had een mooie 5-4-1 opstelling bedacht die Feyenoord het spel liet maken. Via gevaarlijke counters kwam Ajax af en toe over de middenlijn. Bij een van die counters wist Mister 1-0 van buiten de 16 aan te leggen en zijn naam waar te maken. Dat is een groot voordeel voor een ploeg die niet zelf wil voetballen. Feyenoord bleef de dominante ploeg, of leek dit maar zo door het verdedigende spel van Ajax? Feyenoord kwam in het begin van de 2e helft tot 1 grote scoringskans, maar daar bllef het bij, ook door uitvallen van Valente. De huidige wissels van Feyenoord zijn niet echt een versterking en de krachten vloeiden ook langzaam weg bij de betere spelers. Ajax kon de wedstrijd al beslissen, maar verprutste alle mooi counter kansen. Pas in de 94e minuut schoot Mokio de 2-0 binnen en kon het feest in de Arena losbarsten.
Feest werd het niet bij onze voorspellers, we dachten van alles van 7-0 tot 1-7, is dit voorspellen of wishful thinking? Helemaal niemand dacht aan 2-0.
Twente begon goed tegen de Eagles, die misschien nu ook leren hoe vermoeiend een seizoen met Europees voetbal kan zijn. Na 2x Sam Lammers, de 1e via een strafschop, stond het 2-0. Eagles deed zijn best, maar Twente was de betere ploeg die vergat de score verder uit te bouwen.
10 goede scores, dat was wel even nodig na de vorige twee wedstrijden.
AZ - Excelsior werd uitgesteld op verzoek van AZ, die wel al weten hoe vermoeiend een Europees avontuur kan zijn. Zelfs Excelsior thuis is dan een uitdaging?????
Hierdoor helaas nog geen weekwinnaar, een inhaaldatum is nog niet vastgesteld.
NAC kwam na 20 minuten op voorsprong tegen Utrecht, via Paula. Na een mooie corner van El Karouani scoorde de Wit met het hoofd de 1-1. Is er al eens iemand bij NAC op het idee gekomen om wedstrijdbeelden te analyseren van een tegenstander? In de 2e helft probeerde beide teams te winnen, van Hooijdonk en Haller werden ingebracht, dit leidde nog tot veel spanning, maar niet meer in een goal.
14 spelers haalden hier de maximale score.
De voorlopige top 5 van deze speelronde:
1. @Purehz 53 punten
2. @thijssie007 50 punten
3. @Axel 49 punten
4. @Frituurman 47 punten
@Quantor 47 punten
Dankzij AZ nog geen rondewinnaar.
De voorlopige top 10 na deze speelronde:
1 @M@cer 684
2 @whiteguy 666
3 @YES 663
4 @Rubeo38 655
5 @Megupe 654
6 @Jay-K 644
7 @chulin 607
8 @Heho 638
9 @Bregweb 635
10 @Stakie 630
In de top 10 doet @whiteguy goede zaken door van 4 naar 2 te stijgen. Op pagina 1 laat @Thomas zich zien met 13 plekken winst. Grootste dalers zijn @Sargan en @Quad met 6 plekken verlies.
Funny facts:
1 @Quad 72 punten
2 @MM99 70 punten
Als pool wisselen we weer stuivertje met de Voetbalkenners, maar vlak daarachter liggen nog meer kapers op de loer.
Eens, mijn club is een laagvlieger. Maar het is toch echt Kulenovićbregweb schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:25:
[Afbeelding]
PSV leek ongenaakbaar in het thuisduel tegen laagvlieger Heracles. Zeker na de 2 benutte penalty's zat PSV op rozen. Die hebben echter doornen in de vorm van een buntte penalty, vlak voor rust maakte Heracles de aansluiter. Het werd nog gekker na de 2-2 van Kulanovic, maar Veerman leek het duel toch weer te beslissen, 3-2. Ik denk dat de meeste voorspellers hier al waren afgehaakt, maar het is Eindhoven de gekste, dus mocht Hornkamp zijn 10e van het seizoen maken in minuut 73. Daarmee kwam hij gelijk met Til, die dat niet kon verkroppen en zijn 11e maken voor een 4-3 eindstand. Het had nog gekker kunnen worden als de scheids/VAR een overtreding van Kovar hadden bestraft, die wel de man maar niet de bal pakte in de laatste minuut, maar helaas……
1 persoon zag kansen op een gelijkspel, de rest van ons liet PSV (heel) ruim winnen. De 4-3 zag natuurlijk niemand aankomen.
Leuk verslag weer, bedankt!
[ Voor 18% gewijzigd door Seikbal op 18-12-2025 00:49 ]
Ik was nog wel zo trots dat ik de U verbeterd hadAxel schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:06:
[...]
Eens, mijn club is een laagvlieger. Maar het is toch echt Kulenović
Ga de volgende keer ook de A verbeteren
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 19-12-2025 08:59 ]
Gebeurt dat vaker? (wel fijn zo'n herinnering, daar niet van
:gifsicle():strip_exif()/f/image/Ge2g7ed0IhDncpuIDEoDE74o.gif?f=user_large)
@Bregweb, @Carpebios, @Deniol, @DENNIS79, @Dion34, @DivineNL, @ElMacaroni, @ElwinP, @Fendermen, @FREAKJAM, @Freshnezz, @Geerius, @Heho, @Henkie, @HippiePaci, @Hoianddoei, @IkBenDeSjaak, @ironmaidens, @JamesDelaney, @Jero_B, @Lamith, @Lekkerboeie86, @lhjlu, @Lucatoni, @Maarten_E, @Mavaros, @MichelB24, @Mrk87, @OMX2000, @ParaDroid2, @pelle888, @poes, @psychicist, @Purehz, @Quad, @R-B, @Ragger, @Rubeo38, @RudyL, @Scholtmeijer7, @Simonneke, @Stakie, @Superkiwi, @thijssie007, @Typhone, @wokkelz, @Xantoz, @Zyron
Dat kan je instellen in je "Profiel" binnen Voetbalpoule website.Pietervs schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:08:
Krijg tot mijn verbazing net een mail van voetbalpoules.nl met een herinnering om de voorspellingen in te vullen voor dit weekend. Die had ik op 1 wedstrijd na al eerder deze week ingevuld.
Gebeurt dat vaker? (wel fijn zo'n herinnering, daar niet vanMaar ben ff nieuwsgierig)
Inloggen via PC op Voetbalpoule
Rechtsbovenin op je naam klikken
"📧 Stuur mij een email als ik mijn wedstrijden vergeet te voorspellen." aanzetten
Blijkbaar komt de mail dus ook al als je 1 wedstrijd niet ingevuld hebt en de rest wel. Had ik niet verwacht, eigenlijk.makooy schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:03:
[...]
Dat kan je instellen in je "Profiel" binnen Voetbalpoule website.
Inloggen via PC op Voetbalpoule
Rechtsbovenin op je naam klikken
"📧 Stuur mij een email als ik mijn wedstrijden vergeet te voorspellen." aanzetten
Maar goede service, anders was ik inderdaad die ene wedstrijd nog vergeten.
Ik ben aan het onderzoeken wat die gele dingen zijn op tafel 😅Megupe schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:38:
[Afbeelding]
Ingevuld. Ik heb offers gebracht aan pachamama dus geen kristallen bol meer nodig.
Pisco sour. Daarvan heb ik alleen aan mezelf geofferd 😅Typhone schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 23:55:
[...]
Ik ben aan het onderzoeken wat die gele dingen zijn op tafel 😅
Protip: drink er niet 2 achter elkaar terwijl je honger hebt, niet geslapen in een natuurgebied, en op hoogte bevindt.
Ik al blij: mooie score voor de vrijdag!
Blijkt het het aantal punten van vorig weekend te zijn…
Dus jij hebt meteen nadat je die twee soldaat gemaakt hebt de voorspellingen ingevuld hoop ik? Dat wordt een eervolle top 10 vermelding vermoed ikMegupe schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 03:22:
[...]
Pisco sour. Daarvan heb ik alleen aan mezelf geofferd 😅
Protip: drink er niet 2 achter elkaar terwijl je honger hebt, niet geslapen in een natuurgebied, en op hoogte bevindt.
Daar ga je al, gewoon de 1e wedstrijd vergeten te voorspellen, ondanks de reminder. Ik ben kapot !!heho schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:47:
Pfff, ik ben aan de winterstop toe. Weer een weekend met angst en beven kijken, hopen en bidden wat PrinsPersie nu weer op de mat gaat toveren. Gelukkig moet ik werken en is live kijken er niet bij ...
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Matig einde aan een paar dramatische weken als Feyenoorder. Gelukkig ging het in de poule alhier wel redelijk voorspoedig, en blijft de top 10 klassering met de kerst, een prima resultaat
De kans dat ik mijn teamnaam kan veranderen in KoningPersie, lijkt me voorlopig bijzonder klein
Iedereen fijne feestdagen gewenst !!
Dit heeft natuurlijk niets te maken met misstap van de concurrentie
Klopt helemaal, daarom had ik wel 17 punten. Zelfs @Seikbal deed het beter dan ik. En Mavaros had daar vandaag maar 2 wedstrijden voor nodig 😂whiteguy schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:21:
Komt pure klasse toch weer bovendrijven, op de valreep winterkampioen![]()
Dit heeft natuurlijk niets te maken met misstap van de concurrentie
5(!) Tienpunters dit weekend. Ik weet niet hóe ze het doet maar ik stel geen vragen.
"Maar das logisch"toolkist schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:26:
[...]
Klopt helemaal, daarom had ik wel 17 punten. Zelfs @Seikbal deed het beter dan ik. En Mavaros had daar vandaag maar 2 wedstrijden voor nodig 😂
Bedankt voor de positieve note 'zelfs' Seikbal hahahaha
Wedstrijd van de week: uit-score goed en de uit-scoorder... Toch viel het me tegen.
Andere plek een gelijkspel bijvoorbeeld goed voorspelt maar niet de juiste score. Is toch gewoon zonde van de punten!
[ Voor 22% gewijzigd door Seikbal op 22-12-2025 09:24 ]
De laatste ronde van 2025 begon in Almelo en daar was Heerenveen de baas. In de eerste helft scoorde Heerenveen al twee keer, maar beide werden terecht afgekeurd door de VAR wegens buitenspel. In de tweede helft kon de VAR Heracles niet meer redden, Trenskow schoot de bal mooi binnen, al wist een camera van Heracles ook vast te leggen dat dit buitenspel was. Helaas voor Heracles had de VAR deze camera niet. In minuut 77 werd het 0-2 en daar kon niemand iets op afdingen. Opnieuw de VAR die een terechte penalty zag, zag dat de keeper van zijn lijn afkwam en dus herkansing die er wel in ging. Je zou kunnen concluderen dat Heracles van de VAR verloor, maar de 0-3 was echt wel terecht. Terechte vernoeming ook voor @Marrtijn, hij was de enige juiste voorspeller.
Excelsior tegen PEC was een leuke wedstrijd met veel kansen over en weer. Eén van die kansen werd mooi ingekopt door Naujoks, 1-0. Net na rust deed PEC wat terug via Thomas na een mooie vloeiende aanval. Kansen over en weer, maar alleen Excelsior vond het net in minuut 78 en bepaalde zo de eindstand op de welbekende 2-1. Dat leverde gejuich op in 26 huiskamers, die ga ik natuurlijk niet allemaal noemen.
Ajax maakte een valse start bij NEC door na drie minuten al met 1-0 achter te komen. Of de bal achter de lijn was zal nog wel een even punt van discussie blijven. NEC was baas in eigen huis en zette met veel felheid Ajax onder druk. Dat werd Linssen bijna fataal, maar hij kreeg terecht geel en geen rood. Opeens was daar een aanval van Ajax en was het verrassend 1-1. Het werd nog gekker na een gemakzuchtige verdedigende actie van Sandler en vlak voor rust was het opeens 1-2. Ajax besloot om opnieuw slap te beginnen, zodat het gelijk na rust 2-2 stond. Dat was een handige actie van Ouaissa en die besloot ook iets onhandigs te doen, door op de kuit van Klaassen te belanden, dus rood. Ajax vergat om dit overwicht uit te buiten en leek wel tevreden met een gelijkspel. Dat vond NEC ook wel best, zodat een leuke wedstrijd een beetje treurig eindigde. Dat vonden 22 spelers helemaal niet treurig, zij hadden dit goed voorspeld. Ook grappig om te zien dat er veel doelpunten aan deze wedstrijd werden gegeven door ons!
NAC en Telstar besloten er een potje van te maken zonder kansen. Was het onmacht, angst of een gebrek aan kwaliteit, het was in ieder geval geen verrassing dat de 2e helft met 0-0 begon. NAC had de bal, maar kon geen kansen creeren, Telstar kwam er 2 keer gevaarlijk uit en scoorde daar de 0-1 uit. Ditmaal geen discussie of de bal over de lijn was. Zelfs met pompen of verzuipen kwam NAC niet tot serieuze kansen, terwijl Telstar toch bekendstaat om in de blessuretijd een goaltje weg te geven. Ze gaven dit keer wel de rode lantaarn over aan NAC. Dat doet pijn in onze Pool, veel spelers hadden vertrouwen in NAC, maar de gelukkige winnaars zijn de 12 spelers die vertrouwen hadden in Telstar.
Utrecht kwam in eigen huis op een verdiende 1-0 voorsprong via Van Der Hoorn. Na rust was het PSV die de overhand had en de 1-1 maakte. Na een corner kwam PSV zelfs op 1-2 door Perisic en maakte Schouten het weer spannend door tegen zijn 2e gele kaart aan te lopen. PSV trok de 3 punten over de streep en sluit als sterkste ploeg de 1e seizoenshelft af. Ze nemen met deze wedstrijd waarschijnlijk afscheid van Veerman, maar dat zal de titelstrijd niet extra spannend maken, denk ik op dit moment. 7 spelers dachten dat Utrecht de titelstrijd wel spannend ging maken, 28 spelers voorspelden beter.
In Deventer probeerde het verrassend goed presterende Groningen om 3 punten mee naar huis te nemen. De Eagles snakken naar rust, speelden 120 minuten beker, terwijl Groningen al uitgeschakeld was. Eagles kwam op een 1-0 voorsprong maar Groningen maakte verdiend gelijk. Ik vermoed dat beide moegestreden ploegen uiteindelijk allebei tevreden waren met de 1-1, meer was niet verdiend. Hier ook 22 tevreden spelers met de goede uitslag.
Een andere ploeg die snakt naar de winterstop is Feyenoord. Ik schreef al eerder dat de bank niet echt gelijkwaardig is aan de basis elf en dat bewezen ze vandaag opnieuw. Het leek wel of Twente de thuisspelende ploeg was en had met rust al met 0-3 voor moeten staan, maar alle lof voor Wellenreuther, hij hield Feyenoord in de wedstrijd. Rust 0-1 en daar mocht Van Persie heel blij mee zijn. Aangemoedigd door de Kuip zocht Feyenoord de gelijkmaker en die vonden zij, dankzij een wonderschone goal van Borges. Valente pakte een minuut later een domme 2e gele kaart en zag daarmee de kansen voor Feyenoord op een overwinning verdampen. Het bleef bij 1-1. Geen bijzonderheden, 15 juiste voorspellers.
Vooraf niet voorspeld, maar de wedstrijd van de week speelde AZ bij Fortuna. Het was Fortuna die de score opende na 9 minuten, Parrot maakte gelijk in de 19e minuut en Mijnans maakte er zelfs 1-2 van. Vlak voor rust kwam Fortuna weer op gelijke hoogte via Sierhuis. AZ kreeg een penalty en omdat Parrot er al 3 gemist had, mocht Mijnans aanleggen, maar ook hij bewees geen killer te zijn. Sierhuis liet zien wel een killer te zijn met de 3-2. Na een bal op de paal werd de rebound binnengetikt door AZ, 3-3 in de 71e minuut. En nog was het niet gedaan in Sittard. Brittijn liep een corner binnen en bracht de 4-3 op het scorebord. AZ kreeg in de allerlaatste minuut van de blessuretijd een strafschop na een fopduik van Parrot, maar scheidsrechter Nagtegaal had gelukkig het lef zijn beslissing terug te draaien na het zien van de beelden. Dit zijn wel uitslagen om eens getagged te worden, maar niemand nam van de gelegenheid gebruik. @Simonneke voorspelde 6 goals en kwam in de buurt, maar gaf de winst aan AZ. Er waren maar 11 spelers die Fortuna zagen winnen.
De laatste pot van 2025 werd door Sparta gewonnen in en van Volendam. Ondanks wat kansen bleef het in de eerste helft 0-0. Veel passie, weinig goed voetbal. In de 80e minuut kreeg Sparta een pingel, Yah dacht even dat hij op Karate zat in plaats van voetbal. Deze makkelijke kans werd benut door Sparta en zo sleepte zij de 0-1 over de streep. Daar waren 15 spelers blij mee.
De top5 van deze week:
@Maarten 58 punten
@C.W. 57 punten
@Deniol 53 punten
@Gynnad & @Superkiwi 52 punten
@Maarten gefeliciteerd, jij bent deze week de rondewinnaar.
De top 10 voor de winterstop (AZ - Excelsior ontbreekt nog):
1 @whiteguy 708
2 @M@cer 705
3 @YES 702
4 @Rubeo38 700
5 @Megupe 691
6 @chulin 676
7 @Bregweb 674
8 @Heho & @IkBenDeSjaak 673
10 @Jay-K 667
@whiteguy zet zijn sterke reeks voort en stijgt naar plek 1, of is dit een uitglijder van @M@cer die deze ronde maar 21 punten scoort? Wat verder opvalt is het grote gat tussen de top 5 en de subtop, gaat iemand nog de sprong wagen?
Funny facts:
1 @Quad 72 punten
2 @MM99 70 punten
Een hele grote sprong maakte onze weekwinnaar door 32 plaatsen te stijgen en pagina 1 binnen te komen. Grootste dalers zijn @Stakie en @Mefjoew (sorry, maar je doet het toch echt zelf), zij dalen 6 plekken.
Dan nog even een goed woordje voor @Seikbal, onze rode lantaarndrager met 453 punten. Een ware voetbal romanticus, die graag elke wedstrijd met veel goals ziet eindigen en daardoor af en toe wat weinig punten scoort. Houd moed, je staat nog maar 17 punten achter op @PL3X4N!
Het echt slechte nieuws komt deze week deze week uit de poolstand, we zakken verder weg, we staan nu op plek 4. Het goede nieuws is dat er nog van alles mogelijk is.
De top 5:
1 Kudelstaart & Voetbalkenners.nl 3.527
3 AFC AJAX Amsterdam 3.509
4 Tweakers F.C. 3.506
5 Nacpraat & Friends 3.488
Blijkbaar kruip ik steeds heel stiekem omhoog, om vervolgens keihard naar beneden te ***. Kan ermee leven dat ik dan steeds in deze context door je word genoemd, want dan bivakkeer ik tenminste nog op de eerste pagina. Is ook wat waardbregweb schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:21:
Prachtig verslag met een venijnige opmerking
gelukkig mijn plek in de top kunnen behouden, gelijk maar een screenshot van gemaakt, en hopen dat dit het niet was voor dit seizoen
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Excuus, hersteldSargan schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:42:
Eeuuhh, ik ben 6 plekken juist gestegen ipv gedaald 😅
Geen top 10 van de week. Maar wel stevig in de top 5.Typhone schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 09:32:
[...]
Dus jij hebt meteen nadat je die twee soldaat gemaakt hebt de voorspellingen ingevuld hoop ik? Dat wordt een eervolle top 10 vermelding vermoed ik
Gisteren 5 van die jongens weggezet na een hike op 5000m, vandaag ben ik ff aan interlands/winterstop toe.
Het afgelopen jaar heb ik voor het eerst meegespeeld en, met enig fortuin, het leuk gedaan. Ik volg de Eredivisie te weinig, waardoor ik merk ik dat mijn aandacht is verslapt en ik (ook na de vakantie) vergeet de uitslagen in te vullen. Het is daarom denk ik beter dat ik mij terugtrek.
Ik ben je nog niet eens voorbijbazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:55:
@makooy, @Superkiwi, @Typhone en @Lekkerboeie86
Het afgelopen jaar heb ik voor het eerst meegespeeld en, met enig fortuin, het leuk gedaan. Ik volg de Eredivisie te weinig, waardoor ik merk ik dat mijn aandacht is verslapt en ik (ook na de vakantie) vergeet de uitslagen in te vullen. Het is daarom denk ik beter dat ik mij terugtrek.
Bedankt voor het meespelen, zolang het duurde!
Ah jammer! Toch super bedankt voor het meespelen!bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:55:
Mocht je zelf uit de VP poule zijn gestapt hoef ik verder niks te doen, mijn sheet verwerkt dat dan automatisch.
Tof dat je meegespeeld hebt bazzemans!bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:55:
Het afgelopen jaar heb ik voor het eerst meegespeeld en, met enig fortuin, het leuk gedaan.
Ik heb jou in het afgelopen seizoen een behoorlijk aantal keren mogen taggen van wat ik me herinner, het was me een eer
Zoals het nu met mij gaat gaat dat niet gebeuren. Elke plaats is er eentje! 🤪bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:55:
:strip_exif()/f/image/gcnWFyaHlwDuTlLCZE2oGNqb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uBEn4wfOzSH4z92FnNhPrpJx.jpg?f=fotoalbum_large)