Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2025-2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:38

heho

Ommen, Overijssel

Gewoon 2 mentions in het weekverslag !! oOo

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:40
bregweb schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:23:
[Afbeelding]
Ronde 23 begon vrijdag met een duel in Volendam. De al uitgeroepen kampioen van dit seizoen, PSV, had sinds 30 augustus 2025 niet meer verloren en de laatste keer dat Volendam thuis won van PSV was in 1994. PSV domineerde voor rust en had goede kansen, maar geen doelpunt, mede door keeper Van Oevelen. Na rust begon Volendam niet alleen te verdedigen, maar ook te voetballen en kreeg zo al een paar kansen. In minuut 67 was het zelfs raak na een prachtig doelpunt van Van Cruijsen, ik ben bang voor Volendam dat deze jongen volgend jaar ergens anders voetbalt. PSV knokte terug en maakte in de slotfase gelijk via Man, hij schoot van dichtbij binnen. Maar Volendam had het laatste woord. In de 87ste minuut maakte Oehlers de 2-1 en een eind aan het uitzege record van PSV, zestien op rij.
Eén persoon geloofde in een gelijkspel, @Hoianddoei dacht 2-0 en ontvangt een kleine felicitatie, maar @Seikbal ontvangt de grote complimenten.

Heracles en NAC speelden een gelijkwaardige wedstrijd met kansen over en weer. Helaas leidde dit niet tot doelpunten, misschien een reden waarom beide clubs onderaan bungelen. De besliising viel laat in de wedstrijd, een handsbal in de zestien werd niet gezien door de scheidsrechter, maar wel door de VAR. Die kans werd wel benut door Leemans, 0-1 voor NAC. Heracles deed nog van alles, maar ondanks zeven minuten extra tijd lukt het niet de gelijkmaker te produceren.
4 personen wisten deze uitslag juist te voorspellen.

Excelsior en AZ leken rustig op een 0-0 ruststand af te stevenen, maar Bronkhorst besloot anders. In de extra tijd scoorde hij met een schot van de zestien in de linkerbovenhoek, 1-0. In de tweede helft maakte AZ jacht op de gelijkmaker, maar was daar niet echt succesvol in. Pas in minuut 92 schoot Parrott van buiten de zestien tegen een verdediger aan, waardoor de keeper kansloos was, 1-1. De vreugde bij AZ was groot, maar werd nog groter. Vier minuten later kopte Penetra de bal van de 2e paal, over de keeper, binnen bij de 1e paal, eindstand 1-2.
54 personen waren blij met deze late come-back, dat is bijna 50%.

Ajax speelde tegen Fortuna in een ijskoude Arena. Na een vervelende botsing verloor het nieuwkomer Zinchenko al na 2 minuten, hij komt de rest van dit seizoen en op het WK niet in actie. Hij was waarschijnlijk halverwege de kleedkamer toen de toegekende vrij trap in 2e instantie door Mokio werd binnen getikt. Minuten later was het Bounida die naar binnen kwam vanaf rechts en knap bij de 2e paal binnen schoot. Bij 2 goals houdt het meestal op bij Ajax, maar niet vandaag. Dit keer was het Godts die vanaf links bij de 2e paal binnen schoot. Ook Sutalo pikte vlak voor rust nog een goaltje mee, helaas voor hem wel in eigen doel, na slecht wegwerken van een lage voorzet lag de bal achter de keeper in het netje. Toch niet weer he, dacht de hele Arena, maar Ajax behield ook na rust het overwicht en scoorde na 81 minuten de bevrijdende 4-1.
Ajax werd door de meesten wel op winst gezet, maar 4 Belgische goals was niet voorzien. Niemand met de juiste voorspelling.

Groningen tegen Utrecht, wat moesten we daar bij verwachten? Groningen die de competitie uitstekend begon, maar nu langzaam afglijdt naar beneden en Utrecht die alleen maar slechte resultaten boekt, behalve afgelopen woensdag, uit bij NEC. Utrecht kreeg de eerste helft de betere kansen, maar Haaland fan Stepanov raakte slechts de keeper, niet het net. 0-0 bij rust. In de tweede helft verraste Groningen door gelijk bij hun eerste kans te scoren, Taha rondde knap af: 1-0. Utrecht bleef stug aanvallen en werd beloond via De Wit, 1-1. Groningen probeerde de wedstrijd alsnog te winnen, maar toen de bal in de zestien voor de voeten van Karlsson viel, dacht hij geen moment na, 1-2, tevens de eindstand.
Onze meningen waren verdeeld, 15 personen hebben goed gegokt.

Feyenoord thuis tegen het in problemen verkerende Eagles, tijd om zelfvertrouwen te tanken, zeker na de verrassende komst van Sterling, die helaas nog niet mee mocht doen. Al vroeg in de wedstrijd liep Kowet tegen een terechte rode kaart ook al leek het onbedoeld, onhandig was het wel. Nou, dan moet het wel goed komen met het zelfvertrouwen tanken. Feyenoord met het meeste balbezit meerdere kansen, maar geen doelpunten in de eerste helft. In de tweede helft een nog meer aanvallend Feyenoord, zelfs Tengstedt mocht meedoen, maar Eagles bleef overeind. Vlak voor tijd stond ook een Feyenoorder op de kuit van een tegenstander, in de zestien nog wel, maar dit keer zagen scheids en VAR het door de vingers, meten met twee maten noemen ze dit ook wel. Zeker gezien de pingel die Feyenoord even later wel kreeg, mooi versierd door je been voor het been van een verdediger te plaatsen, die een bal wil wegtrappen, zonder zelf bij de bal te kunnen. Tengstedt schoot zich de Feyenoord historie in door de pingel binnen te trappen, eindstand 1-0.
Feyenoord werd door de meesten op winst gezet, 7 personen wisten dat dit een magere overwinning zou worden.

Heerenveen tegen PEC was een wedstrijd met twee gezichten. PEC begon goed, mistte de eerste twee kansen, maar schoot vervolgens twee keer raak. Namli en Gooijer schoot fraai binnen en brachten de stand op 0-2. Er waren zelfs kansen op 0-3, maar uit het niets bracht Rivera de spanning terug, hij schoot binnen van grote afstand. Heerenveen leek wel een ander elftal en maakte in de tweede helft de gelijkmaker via Nordas, die daarmee zijn seizoensproductie van vorig seizoen evenaarde in twee wedstrijden. Meerveld schoot van grote afstand de 3-2 binnen na een uur spelen. PEC probeerde terug te komen, maar het was Heerenveen dat scoorde via een counter, Gurbuz bracht de eindstand op 4-2.
Opnieuw @Seikbal als enige juiste voorspeller, de complimenten zijn bij deze verdubbeld!

Telstar en Twente speelden in het BUKO Stadion een vermakelijke wedstrijd. Telstar begon sterk en het enige verwijt dat je ze kon maken, was dat het maar 1 keer scoorde. Van Duijn maakte in de 17e minuut de 1-0. De tweede helft een voorsprong vasthouden is al het hele seizoen een probleem voor Telstar, en ook vandaag was het weer mis. Pjaca scoorde voor Twente in de 83e minuut met het hoofd, volledig vrijgelaten bij een hoekschop. 1-1 was ook gelijk de eindstand.
6 juiste voorspellers, schatten we Twente te hoog in of Telstar te laag?

Sparta NEC werd zondag terecht afgelast na hevige sneeuwval, waarom begin je een wedstrijd niet eerder, als die sneeuwval al precies is aangekondigd? Op dinsdag stond de wedstrijd opnieuw op de planning, de eerste helft keken beide ploegen nog voorzichtig om zich heen, was de sneeuw echt verdwenen? In de tweede helft brandde de wedstrijd los. In de 64e minuut scoorde Martins Indi eindelijk weer eens, hij veranderde een schot op doel in de juiste richting, Sparta op 1-0. NEC was nog niet verslagen en na een fraaie kopbal maakte Ogawa in de 73e minuut gelijk. Dit werd ook de eindstand, want de pogingen om de wedstrijd te winnen werden door beide ploegen niet benut.
12 juiste voorspellers.

[Afbeelding]
De top 5 van deze week:
1 @Hoianddoei 54 punten
2 @lhjlu 50 punten
3 @Heho & @Lekkerboeie86 49 punten
5 @Razenko 47 punten
Een mooie top 5 met wat nieuwe namen en oude bekenden.

[Afbeelding]

Deze week weer 1 winnaar: @Hoianddoei Gefeliciteerd!

[Afbeelding]

De top 10 na 23 gespeelde wedstrijden:

1 @whiteguy 924
2 @M@cer 906
3 @Rubeo38 897
4 @Thomas 896
5 @Megupe 893
6 @IkbendeSjaak 891
7 @Ajaxalex & @Heho 889
9 @bregweb 884
10 @YES 882

Nummer 3 en 4 wisselen weer stuivertje, @Megupe doet het ook lekker en @Heho komt ook weer eens kijken in de top 10. Grootste stijger op pagina 1 is @lhjlu met 19 plekken winst, grootste daler is @Gynnad met 4 plekken.

[Afbeelding]

Funny facts:
Of eigenlijk niet zo funny, na een sterke start, dalen we hard in de NL pool, we staan samen op plek 15, waar onze nummer 1 het met een plek op positie 69 moet doen.
Sorry voor mijn vraag, misschien lees ik er overheen.
Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je ook keek welke AI er het beste was in voorspellen?
Of was dat alweer de vorige jaargang?

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-02 12:38
wokkelz schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:06:
[...]

Sorry voor mijn vraag, misschien lees ik er overheen.
Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je ook keek welke AI er het beste was in voorspellen?
Of was dat alweer de vorige jaargang?
Dat was ik niet, dat was een andere Tweaker @jbdeiman

Hattrick: Thorgal Eagles

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:37
Seikbal schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 07:10:
Het was een bijzonder weekend inderdaad met meerdere 10punters en helemaal 10 punters die anderen dus niet hadden.

@mavaros -> Het klinkt bijna positief _/-\o_ . Dat ik Ajax na weken te positief nu op 3-1 had is toch jammer. Andere wedstrijden heb ik dan weer compleet ouderwets 'de plank misgeslagen'.

_/-\o_ @Hoianddoei _/-\o_ .. precies boven mij in de poule... gefeliciteerd! Jammer dat ik ondanks mijn best goede weekend niet in de top 5 ben geëindigd maar jij hebt het helemaal gerockt!

@bregweb -> Bedankt voor het mooie verslag en de eer voor de voorspellingen :*)
Wow.. wacht.. heb ik een keer gepresteerd in de poule? Dat is een wonder, dan was het wel een heel bizar voetbalweekend!

Zullen wij volgend weekend weer scoren @Seikbal?

• Seikbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 07:21

Seikbal

Tweakers Addict

Hoianddoei schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:27:

Zullen wij volgend weekend weer scoren @Seikbal?
Sounds like a plan maar tot nu toe gaan de voorspellingen meestal niet zo constant -dus kleine kans-, succes komend weekend O+

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat etentje komt steeds dichterbij ;)

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-02 16:01
Oef net te laat haha, maar weer ingevuld. Thanks voor reminder 👍👍

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-02 09:49
Gelukkig mijn slippertje goed kunnen maken door weer de top3 binnen te komen. Blijft wel spannend allemaal.
Leuk om het eens zo mee te maken ipv zoals vorig seizoen alleen maar aan de onderkant te hangen :D

Succes nog allen!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02 14:47
Was het bijna vergeten :) thanks, @makooy

Keep rolling sixes!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Iemand AZ nog aangepast na gisteren? :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Laatst online: 20:36

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Gonadan schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:50:
Iemand AZ nog aangepast na gisteren? :+
Jazeker ik

• Gonadan

Gonadan

Wat heb je gedaan? Dan zorg ik dat ik wat anders heb. Last minute wijzigingen werken nooit. Maar dan ben ik ook de sjaak, shit. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Gonadan schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:22:
[...]

Wat heb je gedaan? Dan zorg ik dat ik wat anders heb. Last minute wijzigingen werken nooit. Maar dan ben ik ook de sjaak, shit. :+
Van winst naar gelijkspel. Maar goed Steijn trainer dus kan zomaar 8-0 worden morgen.

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:25:
[...]

Van winst naar gelijkspel. Maar goed Steijn trainer dus kan zomaar 8-0 worden morgen.
Dan ben ik blij dat ik hem heb laten staan. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Denk je goed te beginnen op vrijdag, met 10 punten, dus even kijken hoever ik gestegen ben, hebben er 9 van de top 10, 2-1 …
Dit schiet niet op natuurlijk 😋😋

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:22
Ik had inderdaad ook 2-1.

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:42
Nog even kort genieten van de nr. 1 positie deze ronde. Ervaring vorige keren leert dat ik op de zondag naar buiten de top 10 “val”

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Tot 14.30 uur ging het top. Hoop dat deze trend zich niet voortzet tijdens de 20 uur wedstrijd 🙄

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
Wat een weekend weer. Zo kom ik nooit richting boven.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:43
62 punten. Normaal goed voor een dikke week winst maar eindbaas @bregweb gaat er met 69 punten met de week winst vandoor.

Gefeliciteerd!

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Megupe
Iedereen scoort wel goed. Des te jammer dat Feyenoord zich aan mijn voorsprong heeft gehouden..

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
Op puntje verloren, gefeliciteerd @bregweb

• toolkist
  • Niet online
makooy schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:53:
62 punten. Normaal goed voor een dikke week winst maar eindbaas @bregweb gaat er met 69 punten met de week winst vandoor.

Gefeliciteerd!
Dat vraagt wel om een eenmalige terugkeer van het @Superkiwi weekverslag, @bregweb kan natuurlijk geen weekverslag over z'n eigen weekwinst gaan plaatsen ;)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Megupe schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:57:
Iedereen scoort wel goed. Des te jammer dat Feyenoord zich aan mijn voorsprong heeft gehouden..
Iedereen???? Vechten?

• Megupe
Haha excuus. Rectificatie bij deze: Iedereen om mij heen.

• Gonadan

Gonadan

-O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bregweb
toolkist schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:44:
[...]

Dat vraagt wel om een eenmalige terugkeer van het @Superkiwi weekverslag, @bregweb kan natuurlijk geen weekverslag over z'n eigen weekwinst gaan plaatsen ;)
@Superkiwi Dan wil ik dat wel graag vanochtend weten O-)
Ga na de lunch aan de slag als het moet.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

toolkist schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:44:
[...]

Ach, een keer je eigen egootje strelen mag best. En zeker met zo'n geweldige score :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Seikbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 07:21

Seikbal

Tweakers Addict

Megupe schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:34:
[...]

Haha excuus. Rectificatie bij deze: Iedereen om mij heen.
Ahh dan hoef ik hier niet meer op te reageren, dat scheelt!

@Hoianddoei ... ook weer lekker bezig geweest met puntjes harken!

Gefeliciteerd @bregweb ... mooie weekwinst

[ Voor 7% gewijzigd door Seikbal op 23-02-2026 10:40 ]

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

• toolkist
  • Niet online
Pietervs schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:30:
[...]

Ach, een keer je eigen egootje strelen mag best. En zeker met zo'n geweldige score :)
Dat zeker, maar nog leuker als een andere legende dat doet ;)

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Gefeliciteerd @bregweb d:)b

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:33
Ik kan één ding goed: de verslagen óf voorspellen. Afgelopen jaar deed ik het allebei en bungelde ik onder aan de ranglijst, nu focus ik me louter op het voorspellen en zie daar, plek 78 is de mijne :P
Laten we het niet jinxen nu ik zo lekker aan het stijgen ben ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:16:
Ik kan één ding goed: de verslagen óf voorspellen. Afgelopen jaar deed ik het allebei en bungelde ik onder aan de ranglijst, nu focus ik me louter op het voorspellen en zie daar, plek 78 is de mijne :P
Laten we het niet jinxen nu ik zo lekker aan het stijgen ben ;)
Dus je ontneemt ons dit pleziertje (niks ten nadele van jou Bregweb!) om van pagina 5 naar pagina 4 te komen?

Oh laat maar, ik zie het al, je wil gewoon graag boven @Typhone blijven staan alleen wil dat niet hardop zeggen, ik snap je helemaal! _/-\o_

• Superkiwi
Sta ik boven @Typhone?
Hahaha, ik ben echt goed oOo

Pagina 4 is binnen bereik, al denk ik dat komend weekend een dikke hit or miss wordt.

• bregweb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKzhvhlu7pKHOerMauPLBsyWEEA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large

Ronde 24 begon op vrijdag met een duel tussen Fortuna en Excelsior. De wedstrijd begon tam, tot vlak voor rust de bal tegen een hand werd geschoten en de VAR een muntje moest opgooien om te kijken of het deze keer wel of niet hands was. Ihattaren pakte het cadeautje uit en bracht de stand op 1-0. Na rust kopte Sierhuis de 2-0 binnen en dacht Fortuna dat de buit binnen was. Excelsior bracht de spanning terug via Naujoks in minuut 78, een speler die te goed is voor Excelsior en best een trapje hoger kan ballen.
2-1 is natuurlijk een mooie uitslag voor ons, na 1 wedstrijd hebben wij maar liefst 52 koplopers!

Op zaterdag was PSV de gastheer van Heerenveen, iets te gastvrij, want Heerenveen mocht van Veerman zelfs op 1-0 komen, opnieuw via Nordas, tot nu toe gehuurd, maar de optie tot koop zal snel worden gelicht als hij zo door gaat. Hoop ging leven in Amsterdam, Nijmegen en Rotterdam (alfabetische volgorde!), maar Eindhoven ging gelijk op zoek naar de gelijkmaker en vlak voor rust scoorde Perisic deze dan ook. In de rust kon Bosz iedereen wisselen, maar een donderspeech was voldoende. Boadu bracht PSV op voorsprong in de 48e minuut, en PSV kreeg nog een paar goede kansen om de score uit te breiden. De ene opnieuw fitte spits kwam in het veld voor de andere en Pepi scoorde de 3-1 met een fraaie knal van afstand, eindstand 3-1.
40 goede voorspellingen, 18 deelnemers hebben de eerste twee wedstrijden helemaal goed en dromen van de weekwinst.

Het avondje NAC stond in het teken van degradatie, Volendam kwam op bezoek. Voorzichtigheid was troef, achterin de nul was belangrijker dan voorin de één. Toch was het een leuke wedstrijd, maar dan vooral op het middenveld. Toch kwam er nog een winnaar, Reulen was de afmaker van een counter in minuut 87, waardoor de kroegen nog laat open en vol bleven in Breda. Volendam leek nog gelijk te maken, nadat Bielica een makkelijk vangbal door de vingers liet glippen, maar de bal ging via Muhren net naast. Eindstand 1-0.
Heeft er iemand van de 18 ook deze uitslag goed? Helaas, 8 juiste voorspellers, maar niemand van de 18. De nieuwe koplopers hadden 2-0 voor NAC ingevuld, dat zijn er twee: @Axel & @robbydw.

De zaterdag eindigde met de strijd om plek 2, NEC kwam op bezoek in Amsterdam. NEC begon zoals verwacht en zette Ajax flink onder druk, maar moest al na 3 minuten een grote kans weggeven, het schot werd knap gepakt door keeper Crettaz, een waardig opvolger van Roefs. Heeft ook een mooie trap deze keeper. NEC ging echter vrolijk verder met beter zijn dan Ajax en zagen een doelpunt, terecht, afgekeurd worden door de VAR. Toch kreeg Ajax wel degelijk mogelijkheden en het was Godts die in de 38e minuut de 1-0 op het scorebord bracht, tevens de ruststand. Na rust is Ajax nooit beter en ook in dit duel kon Grim weinig verbeteringen aanbrengen. NEC hoefde dat niet, zij waren toch al beter en kwamen in de 57e minuut op 1-1 na slecht verdedigen bij een corner via Nejasmic, al liggend op de grond reageerde hij alerter dan 4 á 5 verdedigers. Het laatste half uur bleef een afspiegeling van het eerste uur, een beter spelend NEC, wat toch ook grote kansen weggeeft aan de tegenstander. Veel pijntjes en kramp bij splers van Ajax, maar geen van beide wist de vaak grote kansen te verzilveren, waardoor de stand op 1-1 bleef steken.
11 juiste voorspellers, waaronder 1 van de koplopers.

De zondag begon in Enschede waar de Noorderburen op bezoek kwamen. De score werd geopend in de 35e minuut, Peersman werd slecht gedekt bij de tweede paal, met een kopbal werd het 0-1. Twente antwoordde snel en vier minuten later was de stand gelijk na een treffer van Rots, Daan in dit geval. In de tweede helft ging Peersman in de fout bij het aannemen van de bal waardoor Twente via Hlynsson op 2-1 kwam. Groningen gaf niet op, maar kwam niet meer tot scoren, waardoor dit duel in de subtop in Twents voordeel werd beslist.
46 juiste voorspellers, teveel om op te noemen.

Utrecht wilde in eigen huis de vorm van de laatste weken voortzetten en eigenlijk wilde PEC dat ook wel. Alarcon is een goede winter aanwinst voor Utrecht, hij scoorde opnieuw in de 12e minuut. Utrecht was iets beter in de eerste helft, maar wist de score niet uit te breiden. Deze ruststand zorgde ervoor dat PEC bleef geloven in een resultaat, zeker nadat Oosting, na een fraaie assist van Faberski, de bal vanaf 5 centimeter kon binnentikken in minuut 78. Kansen over en weer, twee ploegen die probeerde de wedstrijd in hun voordeel te beslissen, maar de enige beslissing die nog gemaakt werd was direct rood voor Faberski in de 93e minuut na een ernstige overtreding.
Eindelijk een verrassende uitslag: 6 juiste voorspellers.

Wij strijden elke wedstrijd om 10 punten, in Deventer werd gespeeld voor 6 punten. Bij winst sleepte Heracles de Eagles mee in de degradatie stress en had Boelen waarschijnlijk zijn laatste wedstrijd gecoacht. Bij verlies gebeurde het omgekeerde. Het werd een overduidelijke winst voor de Eagles. Tengstedt opende de score in de 30e minuut, deze werd verdubbeld in de tweede helft door Meulensteen. In de 63e minuut maakte Suray de 3-0 en Breum bracht de eindstand op 4-0. Heracles liet zich als een mak schaap naar de slachtbank leiden en dat doet vrezen voor de rest van het seizoen. Faber trekt zich 2 dagen terug als trainer, jaja, in Almelo gebeurt altijd wel wat.

4-0 is een wedstrijd waar je jezelf mee kunt onderscheiden, maar daar had helaas niemand behoefte aan bij deze wedstrijd. En wat doe je dan als jouw cluppie een do-or-die wedstrijd speelt? Volg je je hart of je verstand? @Axel volgt zijn verstand en scoort daarmee 7 punten, maar ik denk dat hij toch liever 0 punten had gescoord.

AZ kwakkelt al een tijdje en was gastheer voor het uitstekend presterend Sparta. We gingen er dus eens goed voor zitten, maar die verwachting kwam de eerste helft niet uit, nog steeds 0-0. Mijnans is op de weg terug na een blessure en mocht invallen in de 60e minuut. Nog steeds vallend bracht hij AZ vijf minuten later op 1-0 met een kopbal in de zestien. Smit scoorde fraai in de 83e minuut, vanaf links dribbelde hij de zestien in en pegelde de bal in de rechterbovenhoek, 2-0. Sparta deed wel degelijk mee en deed zelfs iets terug, Zonneveld schampte de bal met het hoofd, verraste de keeper, 2-1, spanning terug. Sparta op jacht naar de gelijkmaker, dat betekent achterin ruimte weggeven, Parrott zegt dank je wel, eindstand 3-1.
Dat zit lekker dicht bij de 2-1, dus toch nog 6 juiste voorspellers.

Het weekend werd afgesloten in de Kuip, waar Telstar op bezoek en zelfs op voorsprong kwam, Ritmeester van de Kamp van buiten de zestien met een knap schot, 0-1. Koeman verkeek zich op een makkelijk schot van dichtbij van Hadj Moussa, 1-1. Na knap werk vanaf links kwam een goede voorzet op opnieuw Hadj Moussa die de bal bij de 2e paal liet binnenvallen, Koeman was deze keer kansloos, 2-1 met rust. De tweede helft bracht Telstar weinig en Feyenoord koesterde de voorsprong. Hoogtepunt van de tweede helft was het debuut van Sterling, dat zegt eigenlijk wel genoeg. Veel Ohs en Ahs op de tribune, maar alle klasse die Van Persie op de training in België zag, zagen wij nog niet. Iedere voetballer en/of liefhebber weet dan de ploeg die achterstaat toch nog even gaat voetballen de laatste 5 minuten en dat leverde nog wat spektakel op voor de neus van Wellenreuther, maar Feyenoord nam dankbaar de 3 punten in ontvangst en doet goede zaken in de strijd om plek 2.
31 juiste voorspellingen, dit moet een week met monsterscores worden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_MPopHSqaMIZLHO-K0hAMuC-qM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large

De top 5 van deze week:
1 @bregweb 69 punten
2 @Axel 68 punten
3 @robbydw 67 punten
4 @Yes 66 punten
5 @MarkH69 65 punten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrWmG_yTIYK_EUrPzQSGeg5J4KA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large

Hoeveel veren mag je in je eigen achterste steken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04DU5gTH33Vkyi5G4-xlHrZrma4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large

De top 10 na 24 gespeelde wedstrijden:

1 @whiteguy 980
2 @Megupe & @bregweb 953
4 @M@cer 952
5 @YES 948
6 @IkbendeSjaak 946
7 @Ajaxalex 944
8 @HeerKaas & @Heho 943
10 @Lucatoni 937

Een hoop wijzigingen in de top 10, ook omdat de inhaalwedstrijd van dinsdag meegenomen wordt deze week. Ikzelf de grootste sprong, 9 plekken winst naar positie 2. Dat is bijna van plek wisselen met @Lucatoni, hij gaat van 3 naar 10. @Macer heeft de weg naar beneden gevonden, niet alleen op de ranglijst. Iets met prioriteiten, voetballen of hardlopen. Ook @Stakie moet genoemd worden, hij kukelt ook 7 plekken naar beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ybHc1Eh8TeI0yJkzVKDDqiggfQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large

Funny facts:
Ronde records, eindelijk weer wijzigingen:
1 @Quad 72 punten
2 @MM99 70 punten
3 @bregweb 69 punten
4 @thijssie007, @YES, @robbydw & @Axel 67 punten

• toolkist
  • Niet online
bregweb schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:40:
[Afbeelding]
Hoeveel veren mag je in je eigen achterste steken?
Je houdt het wel heel erg netjes.
Ik zou elke zin geeindigd zijn met 'en Bregweb was de weekwinnaar' en allerlei varianten daarop >:)

• Megupe
Mooie weekscore @bregweb . We moeten ff aan de boom schudden zodat @whiteguy niet te ver uitloopt...

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:04:
Mooie weekscore @bregweb . We moeten ff aan de boom schudden zodat @whiteguy niet te ver uitloopt...
Dat is heel makkelijk opgelost, gewoon uit de subleague trappen ;)

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 09:47
Ik heb niet het idee dat het aan mij ligt dat ik uit loop... jullie laten het gewoon afweten ;) Inmiddels zijn we als subleague afgezakt van 1e naar 14e met tweakers f.c. :'(

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Oh ben je er zo een? Het ligt ook altijd aan een ander.. :+

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 09:47
Correct, als mijn club verliest is dat doorgaans ook omdat de tegenstander weigerde mee te werken

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

whiteguy schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:45:
Correct, als mijn club verliest is dat doorgaans ook omdat de tegenstander weigerde mee te werken
Of de scheidsrechter. :*)

nggyu nglyd

• Vortigen
  • Laatst online: 16:25
De 2-1 en 1-2 strategie van hem was vorig jaar ook al goed om poolwinnaar te worden en zo te zien wordt dat dit jaar niet anders.
Behalve bij de wedstrijd van de week, dan doe ie 2-0 of 0-2.
Ga ik volgend seizoen misschien ook wel doen ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-02 09:49
Poeh, wat een prutweekend, even uit de top10 gedonderd.

• bregweb
toolkist schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:02:
[...]

Je houdt het wel heel erg netjes.
Ik zou elke zin geeindigd zijn met 'en Bregweb was de weekwinnaar' en allerlei varianten daarop >:)
Er zijn diverse scenario's door mijn hoofd gegaan, maar uiteindelijk besloten het rustig te houden. Heb ook na het eerste verslag @YES uitgedaagd en ben hem afgelopen week eindelijk gepasseerd, maar ook besloten dit stil te houden.....Tot nu toe O-)

Prijzen worden aan het eind van het seizoen uitgedeeld, niet halverwege.....

Maar ben wel blij met het abonnement _/-\o_

• bregweb
Vortigen schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:51:
[...]

De 2-1 en 1-2 strategie van hem was vorig jaar ook al goed om poolwinnaar te worden en zo te zien wordt dat dit jaar niet anders.
Behalve bij de wedstrijd van de week, dan doe ie 2-0 of 0-2.
Ga ik volgend seizoen misschien ook wel doen ;)
Er zijn hier al eerder opmerkingen over gemaakt, de huidige spelopzet beloont het gokken op grote of verrassende uitslagen niet, het beloont juist de 2-1, 1-2 strategie.

Ik vergelijk de huidige spelopzet wel met een roulettetafel, waarbij gokken op rood/zwart gelijk beloond wordt met gokken op een enkel nummer.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:11

YES

Moderator General Chat
bregweb schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:40:
[...]

Er zijn diverse scenario's door mijn hoofd gegaan, maar uiteindelijk besloten het rustig te houden. Heb ook na het eerste verslag @YES uitgedaagd en ben hem afgelopen week eindelijk gepasseerd, maar ook besloten dit stil te houden.....Tot nu toe O-)

Prijzen worden aan het eind van het seizoen uitgedeeld, niet halverwege.....

Maar ben wel blij met het abonnement _/-\o_
Ah ja, die uitdaging.. Dit is wat je zei:
Oftewel de 5 spelers zonder verstand van voetbal, maar met een hele hoop geluk aan hun achterste:
M.a.w. je hebt inmiddels dus ook geen verstand van voetbal meer, gezien je in de top 5 staat :+

• toolkist
  • Niet online
Shots being fired, en tis een keer niet tussen @Typhone en mijzelf. Ook leuk :)

• Megupe
toolkist schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:46:
Shots being fired, en tis een keer niet tussen @Typhone en mijzelf. Ook leuk :)
Ik vind het verdacht stil tussen jullie.

• bregweb
Megupe schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:59:
[...]

Ik vind het verdacht stil tussen jullie.
FF serieus, een grote mond als je op plek 78 en 96 staat, dan zou ik me ook stil houden, maar ja, ik sta op plek 2, dus wie ben ik..... O-)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

bregweb schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:15:
[...]

FF serieus, een grote mond als je op plek 78 en 96 staat, dan zou ik me ook stil houden, maar ja, ik sta op plek 2, dus wie ben ik..... O-)
Doet het zeer? Die veren in je reet? :+

nggyu nglyd

• Superkiwi
[...]
FF serieus, een grote mond als je op plek 78 en 96 staat (...)
Toolkist staat 33 ;)
Ik sta 78 en heb met niemand beef.
Nou ja, een beetje met @Razenko maar die staat helemaal op 81 dus daar kan ik niet echt boos op zijn, die heeft het al zwaar genoeg.

• Megupe
[...]

Staan zij zo laag.
Ja dan snap ik dat wij er niks van horen

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
[...]

Correct en tevens juist 👆

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Megupe schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:29:
[...]

Staan zij zo laag.
Ja dan snap ik dat wij er niks van horen
Je bent niet de enige die verbaasd is!

• Razenko
  • Laatst online: 20:10
Superkiwi schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:25:
[...]

Toolkist staat 33 ;)
Nou ja, een beetje met @Razenko maar die staat helemaal op 81 dus daar kan ik niet echt boos op zijn, die heeft het al zwaar genoeg.
Dat is alleen maar zo omdat jij sinds kort een orakel hebt.. daarvoor liep je ver achter op mij

PSN: Europhea

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:20
Dit is een rampseizoen aan het worden.

Het zal wel Karma zijn ofzo.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

mavaros schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:23:
Dit is een rampseizoen aan het worden.

Het zal wel Karma zijn ofzo.
Ligt eraan voor wie.

nggyu nglyd

• Megupe
Ik denk dat hij Ajax bedoeld.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Superkiwi schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:25:
[...]

Toolkist staat 33 ;)
Had met niemand beef.
Puur door dit te stellen heb je nu beef met mij.
De grote Typhone vs Superkiwi war has started!

oOo *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 26-02-2026 10:06 ]

• Megupe
Typhone schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:04:
[...]

Had met niemand beef.

oOo *O*
Is de grote Typhone vs Superkiwi war banner al aan Bregweb geleverd?

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:20:
[...]

Is de grote Typhone vs Superkiwi war banner al aan Bregweb geleverd?
Ik heb wel de beker vast gefixed...
naja, Gemini deed dat ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51DW5ek3UQ549vBIrB2VoeVRC-M=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/R6pHjNPGuEIOuqAArmsHnwu9.png?f=fotoalbum_medium

• toolkist
  • Niet online
schrijffoutje in de sokkel komt door mij, ik vroeg om een kiwi typhoon bokaal niet typhone.. ;)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
toolkist schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:29:
[...]

Ik heb wel de beker vast gefixed...
naja, Gemini deed dat ;)

[Afbeelding]
Teveel kiwi, te weinig Typhone, dit is een slechte bokaal.

• Megupe
Typhone schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:27:
[...]

Ik voel ook nog een Typhone vs. Toolkist aankomen })

• Superkiwi
[...]

Mwah, ik vind er niet veel mis mee :P

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Typhone schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:04:
[...]

Had met niemand beef.

oOo *O*
ik zet tien piek op die ene... ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• toolkist
  • Niet online
[...]

Je bent nota bene zo'n beetje om kiwi heen gewikkeld, je verstrengelt em helemaal klaar om uit te knijpen. Dat is toch alleen maar goed? ;)

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:41:
[...]

Ik voel ook nog een Typhone vs. Toolkist aankomen })
Daar is geen lol aan ik sta 10km op em voor.

• toolkist
  • Niet online
Hier dan. Maar ik vrees dat Kiwi nu gaat klagen dat ie door jou rondgeslingerd wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImFKMF28Hq1WMJKY-IfM1mkAUnk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/0qaR8sNVM01aLeiwHWSm1FzE.png?f=fotoalbum_medium

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Kiwi golds zijn lekkerder..

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Maar wie zegt dat "onze" kiwi lekker is? ;)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

toolkist schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:57:
[...]

Maar wie zegt dat "onze" kiwi lekker is? ;)
Niemand, maar op de plaatjes staan groene kiwi's. :P

nggyu nglyd

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Dat is het probleem als je een weekje vakantie hebt, je wil dan niet dat het alweer vrijdag en dus bijna voorbij is.

• Gonadan

Gonadan

Heb nu al meer punten dan de afgelopen drie ronden bij elkaar en is nog steeds niet echt veel, kan alleen maar mis gaan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• remmstein
Dit weekend is echt stom. Waarom vallen alle uitslagen verkeerd?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
remmstein schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:01:
Dit weekend is echt stom. Waarom vallen alle uitslagen verkeerd?
Goed bedoel je *O*

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Die top 10 (afgezien van de 1e plek) is echt een tombola. 1 doelpunt ergens, en je gaat zo een plaats of 5 zes voor of achteruit. Ongemeend spannend !!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
+7 punten bij Ajax.

• remmstein
Netjes, +0 weer hier. Had toch verwacht dat ze van pec wel konden winnen.

• Vortigen
Slimmer voorspelt dan ik.
Voor mij was het een nul puntertje ... ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
remmstein schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:11:
[...]

Netjes, +0 weer hier. Had toch verwacht dat ze van pec wel konden winnen.
Het is heel simpel.
Ajax tegen ploeg plaats 13 of lager thuis. Winst
Ajax thuis tegen ploeg 12 of hoger? Gelijk.
Ajax uit tegen alles buiten top 5: verlies/gelijkspel
Ajax uit tegen top 5: verlies

Zolang Grimmetje er zit.
@Vortigen doe er je voordeel mee! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 01-03-2026 14:14 ]

• toolkist
  • Niet online
Ben er trots op :p

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Volgende week Ajax uit in Groningen. 3-0? 4-0? In elk geval Ajax op verlies zetten en je scoort minimaal +5 punten.

@toolkist ja trots liever niet. De tijden dat ik Ajax op een gelijkspel zette (uit bij PSV en soms AZ) en de rest op winst liggen echter al VER achter me. Toen was Ten Hag nog coach.

[ Voor 45% gewijzigd door Typhone op 01-03-2026 14:18 ]

• Vortigen
Typhone schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:14:
[...]

Het is heel simpel.
Ajax tegen ploeg plaats 13 of lager thuis. Winst
Ajax thuis tegen ploeg 12 of hoger? Gelijk.
Ajax uit tegen alles buiten top 5: verlies/gelijkspel
Ajax uit tegen top 5: verlies

Zolang Grimmetje er zit.
@Vortigen doe er je voordeel mee! :)
Oke, dus volgend weekend Groningen - Ajax doe ik er goed aan om mijn cluppie niet op winst te zetten?
Dat heb ik 1x gedaan en toen wonnen ze juist |:(
Ik zal een gelijkspel overwegen ... denk ik .... ;)

• Megupe
Pfff, dramatische pot van Ajax en voorsprong van mij.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Vortigen schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:18:
[...]

Oke, dus volgend weekend Groningen - Ajax doe ik er goed aan om mijn cluppie niet op winst te zetten?
Dat heb ik 1x gedaan en toen wonnen ze juist |:(
Ik zal een gelijkspel overwegen ... denk ik .... ;)
Te optimistisch vanuit Ajax perspectief. Te pessimistisch vanuit Groningen perspectief.

• Gonadan

Gonadan

Het moment dat ik weer goed begin te scoren op de wedstrijden van Ajax is het moment dat mijn voetbalhumeur weer enigszins bij zal gaan trekken. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Gonadan schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:58:
Het moment dat ik weer goed begin te scoren op de wedstrijden van Ajax is het moment dat mijn voetbalhumeur weer enigszins bij zal gaan trekken. :/
Tot die tijd voorspel mee met mij.

• Gonadan

Gonadan

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/r1aXBFiN79wAAAAM/liar-liar-jim-carrey.gif

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:20
Het blijft sappelen dit seizoen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dit wordt een historisch slechte ronde. Met nog 1 wedstrijd te gaan slechts 11 punten..

nggyu nglyd

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:07
Stom voetbal, waarom zijn ze tegen mij 🤭

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:05:
[...]

Tot die tijd voorspel mee met mij.
Ja want dat is zo'n enorm succes. Club verraden en nog op pagina 4?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:09:
[...]

Ja want dat is zo'n enorm succes. Club verraden en nog op pagina 4?
Als Ajax voorspellen x4 telde dan stond ik keihard bovenaan hè 😎

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Quad schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:26:
Dit wordt een historisch slechte ronde. Met nog 1 wedstrijd te gaan slechts 11 punten..
+56 punten sta ik en er moet nog een wedstrijd komen. Ziener! Visionair!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Tegen beter weten in, Feyenoord op een gelijk spel gezet ... ;(
Verder doe ik het met 30 punten (tot nu toe) nog niet eens zo heel slecht 8)7

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste