Tweakers FC WK 2026 voetbalpoule

Pagina: 1
Acties:

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:11
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/cIIkf5I_g5s/hq720.jpg?sqp=-oaymwEhCK4FEIIDSFryq4qpAxMIARUAAAAAGAElAADIQj0AgKJD&rs=AOn4CLDvxi0kDAQt5PGPzE5WgrcWh9mHcw

Dat de eredivisie teneinde is betekent niet dat we gaan stoppen met voorspellen, het WK is immers net van start gegaan. Er waren al een aantal Tweakers FC deelnemers die de voorspellingen (ruim) voor het WK hadden ingevuld en de rest heeft gisteren een hele mooie reminder van @makooy gehad, waarvoor dank _/-\o_. Dat heeft geresulteerd in 28 correcte uitslagen bij de openingswedstrijd en 16 correcte uitslagen bij de eerste nachtwedstrijd. Jullie zijn het nog niet verleerd zie ik wel, hou dat vast! Gezien de reacties op de reminders leeft het (nog) niet echt bij iedereen en dat is niet erg, zelf ben ik er ook nog niet helemaal warm voor, maar dat neemt niet weg dat voorspellen gewoon een hele leuke bezigheid is en dat is juist precies wat we gaan doen!

Het gaat er tijdens het WK iets anders aan toe dan tijdens de Eredivisie. Zo worden er geen verslagen geschreven (tenzij er fanatiekelingen zijn die dit graag doen; verras ons!) en zijn er geen (wekelijkse) reminders. Voor wat betreft het invullen wordt dus een stukje eigen initiatief verwacht. Dit topic is vooral bedoeld om te babbelen over de voorspellingen, de uitslagen, de wedstrijden, ongepolijste glazen bollen, linksdragende voorspelvarkens en alles wat er verder bij komt kijken. Elkaar een digitale steek onder water geven, mits vriendelijk, mag natuurlijk ook altijd ;)

Iedereen die mee doet of nog besluit mee te doen, heel veel succes en vooral plezier! d:)b

:)F :)B

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 12-06-2026 10:21 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Superkiwi
prOnorama2 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:50:
Zou ik alsnog mee kunnen doen als ik een nieuw account aanmaak?
Uiteraard! Geef hier je teamnaam even door, dan kan ik je goedkeuren zodra je je aanmeldt :)

Dat geldt trouwens ook voor andere Tweakers die nog mee willen doen: geef hier je teamnaam even door, dan geef ik een groen vinkje om je de poule in te hosselen. Dit om te voorkomen dat er vreemde snuiters* onze poule binnen weten te dringen.

*vreemde snuiters van buitenaf bedoel ik dan, want we hebben er al genoeg binnen onze gelederen :P

[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 12-06-2026 10:29 ]

• Superkiwi
Een ding is in elk geval al duidelijk, @psychicist is de onbetwiste Koning van de benaderingsvragen.
Hij zat er overal opvallend dichtbij:

Eerste doelpunt: 1 minuut ernaast
Eerste gele kaart: 2 minuten ernaast
Eerste rode kaart: 16 minuten ernaast

Totaal strafpunten: 19, en dat is redelijk verwaarloosbaar. Knap hoor _/-\o_

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:58
Hartstikke leuk dat we nu een apart topic hebben hiervoor! Waarvoor dank @Superkiwi _/-\o_

Als het goed is ben ik al in de pool met FC Altijd Moe onder de naam Vortigen.

Veel succes iedereen en vooral veel plezier!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-07 09:43
Ik sla deze keer over, maar ben er met de Eredivisie volgens seizoen wel weer bij. Gisteren voor zowel werk als familie (niet op voetbalpoules) al 2 maal de gehele pruttel ingevoerd, een derde keer alles bijhouden vind ik teveel van het goede.

Gezien de leuke samenvattingen en dergelijke in dit topic, ga ik wel zeker hier meelezen en wens ik een ieder die wel meedoet heel veel (kijk) plezier en succes.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:58
Gewoon 2-1 ingevuld voor Mexico, maar die uitslag is verdwenen?

En ook geen reminder gekregen??

[ Voor 21% gewijzigd door bregweb op 12-06-2026 14:01 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
bregweb schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:01:

Heb ik geregeld, omdat je eerder kritiek had op mijn voorspelkwaliteiten 😇

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-06 13:40
Nou, dit wordt nog meer een teleurstelling dat met de eredivisie verwacht ik.

• Vortigen
Mijn glazen bol van Temu liet mij zien dat Nederland - Japan een gelijkspel wordt .... 1-1 kon ik vaag ontwaren ...
Duitsland - Curacao gaf het beeld van een dikke 4-0 trouwens ...

Of was het nou omgekeerd?? :+

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-06 14:06
Oei, de extra gegevens niet ingevuld...

• Superkiwi
Mijn goed uitgedokterde tactiek lijkt vooralsnog prima te werken.
Ik kijk wie er spelen, bepaal welke ploeg gaat winnen en vul dat in. De punten stromen binnen dus eigenlijk is het helemaal niet zo ingewikkeld :P
Misschien dat ik komend seizoen de Eredivisie wel kan winnen. Jammer voor de rest maar het is niet anders ;)

• Superkiwi
Vortigen schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:12:
Mijn glazen bol van Temu liet mij zien dat Nederland - Japan een gelijkspel wordt .... 1-1 kon ik vaag ontwaren ...

Of was het nou omgekeerd?? :+
Hopelijk heb je dat gelijkspel ook ingevuld. Knap dat een bol van Temu zulke uitslagen kan voorzien.

• Vortigen
Superkiwi schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:09:
[...]

Hopelijk heb je dat gelijkspel ook ingevuld. Knap dat een bol van Temu zulke uitslagen kan voorzien.
Jazeker, ik had 1-1 ingevuld. Alleen de 1ste doelpuntenmakers had ik fout. Maar toch 8 puntjes :P

• Typhone
  • Laatst online: 23:06

Typhone

Who Dares Wins

Voorspel ik Duitsland 7-2 en Nederland 2-2 maakt ie een fout met opslaan, Duitsland in zijn geheel niet, Nederland op 2-1. Pool van mn vriendin (Scorito) had ik wel de 100% score NONDEJU!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 19:15
Superkiwi schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:06:
Mijn goed uitgedokterde tactiek lijkt vooralsnog prima te werken.
Ik kijk wie er spelen, bepaal welke ploeg gaat winnen en vul dat in. De punten stromen binnen dus eigenlijk is het helemaal niet zo ingewikkeld :P
Misschien dat ik komend seizoen de Eredivisie wel kan winnen. Jammer voor de rest maar het is niet anders ;)
Wat deed je eerder dan?

Merk hier dat ik weer in de valkuil ben getrapt van meespelen in verschillende pools, het idee dat kansen spreiden dan leidt tot succes, en dat je daardoor je 'succes' zo over alle pools verspreidt dat je feitelijk gezien in elke afzonderlijke pool er een potje van maakt 8)7

• Apeiron
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:09

Apeiron

moonlight sonata

Ik zou ook graag mee willen doen in de Tweakers poule. Mijn team naam is : RoyalNobodies

Project Kaizo

• Superkiwi
Verkeerd voorspellen :+

• Superkiwi
Apeiron schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:27:
Ik zou ook graag mee willen doen in de Tweakers poule. Mijn team naam is : RoyalNobodies
Je bent toegevoegd!
Succes! :*)

• psychicist
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06 15:56
bregweb schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:01:

Ik kreeg voor de twee wedstrijden van vannacht ook geen reminder, dus die heb ik ook gemist. Nu heb ik de voorspellingen voor de komende week maar gedaan, zodat dat me niet nog eens overkomt.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:14:
maakt ie een fout met opslaan,
Excuses excuses.. Het hele seizoen lang

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het leeft nog niet echt moet ik eerlijk zeggen. De helft van de deelnemers is nog van kwalificatieniveau en de zogenaamd goede landen zitten er allemaal nog niet lekker in. Zal blij zijn als we een rondje knockout gehad hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi
Hier wordt er ook bijzonder weinig gekeken. Op een ~20 minuten Nederland-Japan na heb ik er nog vrijwel niets van gezien. Maar er is hoop: vanavond staat Engeland-Kroatië op het programma en dat is er wel een waar ik voor wil gaan zitten.

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-06 13:40
Zonde. Zijn wel leuke wedstrijden bij om te kijken. Vooral ook toplanden die echt gewoon moeite hebben met kleine landen.

• Vortigen
Ik heb toch meer gekeken dan ik had verwacht. Zoals de post hierboven al zegt, er zitten leuke wedstrijden tussen met grote landen tegen kleine landen.
B.v. de net gespeelde Portugal tegen Congo: 1-1. Dat mag je van een goed resultaat voor Congo spreken :)

Nu inderdaad lekker Engeland - Kroatie kijken. Ik heb 2-1 neergezet.

• Superkiwi
Even een korte tussenstand na 32 van de 72(!) poulewedstrijden.
De top 5 ziet er momenteel als volgt uit:

1. @Tdv98 184 punten
2. @Sargan 179 punten
3. @M@cer 170 punten
4. @Proliges 167 punten (incl een rondeschildje)
5. @Roald, @RudyL en @Vortigen 164 punten

Ondergetekende staat keurig op een 8e plaats, achter de cheaters die ik zojuist genoemd heb.
Er loopt momenteel een onderzoek, mocht aan het eind blijken dat jullie inderdaad valsgespeeld hebben dan worden al jullie punten kwijtgescholden en gaat Kiwi er met de winst vandoor.

De wedstrijd van vanavond zou weleens wat opschudding op de ranglijst kunnen veroorzaken, want zijn wij eigenlijk wel opgewassen tegen Zweden?
Jullie denken in elk geval van wel; ik zie 27 keer winst voor Nederland staan, 3 gelijke spelen en 2 keer een overwinning voor Zweden, van @Razenko en @frumper. Van 32 mensen weet ik het niet, die hebben hun (waarschijnlijk toch foute) voorspellingen afgeschermd.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 20-06-2026 11:20 ]

• Vortigen
Dan moet ik toch wat beter cheaten met m'n gedeelde 5de plek ;)
Ik ga mijn Temu kristallen bol maar weer eens erbij pakken!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:15:

Ondergetekende staat keurig op een 8e plaats, achter de cheaters die ik zojuist genoemd heb.
Van de 8 deelnemers?

• Superkiwi
Ssst, dat is slechts een kleinigheidje ;)

Er doen 66 Tweakers fanatiek mee, nog best een behoorlijk aantal :)

[ Voor 46% gewijzigd door Superkiwi op 20-06-2026 11:46 ]

• Gonadan

Gonadan

Que? Ik zag ineens een schildje, blijkbaar heb ik ronde 3 gewonnen. Ik wist niet eens dat we ronden hadden. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Proliges
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-06 10:53
Geen zorgen, ik stond welgeteld 1 ronde bovenaan. Maar nu zak ik langzaamaan weer terug naar de plek waar ik hoor. Inmiddels ben ik alweer op plek 11 beland.

• Superkiwi
Hier is de vrije val ook ingezet. Zomaar van plek 8 naar 33 op een paar potjes tijd.
Ik denk niet dat er in de groepsfase veel te winnen valt omdat het meerendeel toch voor dezelfde winnaars gaat. Vanaf de knockoutfase wordt het pas echt oorlog op de ranglijst denk ik.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 19:15
En vergeet de extra voorspellingen niet. Als je, zoals ik, 'blind' hebt vertrouwd op de 'experts' van VI, dan kom je er tot nu toe bekaaid af 8)7

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:14
Superkiwi schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:44:
Ssst, dat is slechts een kleinigheidje ;)

Er doen 66 Tweakers fanatiek mee, nog best een behoorlijk aantal :)
Correctie, 74 spelers hebben iets ingevuld.
waarvan 4 al snel afgehaakt zijn.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Gonadan

Gonadan

66 maar, dan sta ik een stuk lager dan ik gevoelsmatig dacht. Gaat niet best hier en er blijft steeds minder van mijn knockout lijstje over.

Het gat naar de eerste pagina is aanzienlijk, dat gaan we niet zomaar even inlopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:49

Agent47

I always close my contracts.

Plek 26, niet slecht :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• makooy
kijk eens 21 plekken naar boven >:)

• toolkist
  • Niet online
makooy schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:21:
[...]

kijk eens 21 plekken naar boven >:)
jij gebruikt je 'scan' tooltje zeker om de uitslagen achteraf aan te passen?

• Vortigen
Plek 2 sinds gisteren. Bij de Eredivisie poule deed ik het niet zo goed als hier :)

• makooy
toolkist schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:27:
[...]

Als dat zo was had ik liever de Eredivisie aangepast dan WK :o

• Typhone
  • Laatst online: 23:06

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:27:
[...]

Scheer je weg vlegel! Voorspellen zul je!

Plek 29 in deze pool wat voornamelijk te danken is aan 1 vergeten wedstrijd (Duitsland-Curacao wat ik natuurlijk op 10-1 zou hebben gezet dus 7 punten aan mijn neus voorbij).

Bij vriendinlief in de scorito pool staan we (lees: IK) 4e (van de 62) maar dat heeft vooral te maken met het feit dat alles van tevoren ingevuld moest worden. Het grote nadeel is dat scorito rijkelijk punten uitdeelt (+30 punten voor een win) maar dat de zwakke broeders hier in het voordeel zijn.

Als Nederland - Zweden 4-1 wordt en ik voorspel 3-1 en Rita van de receptie 1-0 dan krijgen we beide 30 punten. Alleen bij een 100% score krijg je 45 punten. Er is geen extra voor het juiste aantal doelpunten van a/b zoals bij ons het geval is (waar een +5 dus +7 wordt). Erg jammer want dat kost mij globaal de meeste punten.
Pagina: 1