12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Ik gok dat @bregweb graag iets met heho in de naam heeftheho schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:37:
Je trouwdag, de geboorte van de kinderen, de kampioenschappen van mijn cluppie, EK winst in 88, allemaal levensgebeurtenissen die je bij blijven. Ik kan er daar nu dus één aan toevoegen !![]()
Net op het juiste moment gepiekt en de top 3 gehaald in de tweakers voetbalpoule !
Overigens vanmiddag in Zwolle 90 minuten naar de lamme tegen de blinde zitten kijken, dus ik hoop wel dat ik volgend seizoen met een andere teamnaam mag/moet aantreden !
Ja ik heb er respect voor dat jij zoveel vertrouwen in Heitinga had aan het begin van het seizoentoolkist schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:11:
[...]
Daar had je PSV toch op kampioen staan gok ik zo? Dus clubverrader, dus ik had wel gelijk
edit: en Feyenoord ook nog boven Ajax. Jij enorme enorme 🤢 😘
0 vertrouwen, puur principes tegen beter weten in. Zelfde als met de voorspellingen voor vandaag. Of met het vertrouwen in de komende transfer zomerTyphone schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:50:
[...]
Ja ik heb er respect voor dat jij zoveel vertrouwen in Heitinga had aan het begin van het seizoen.
Of ik volgend seizoen weer de rode lantaarndrager wil zijn zodat anderen zich niet de slechtste voelen, I am thinking bout it
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
:gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large)
Nu het seizoen over is zal ik wat funny facts delen!
| Spelers | ||
|---|---|---|
| Begonnen met | 141 spelers | |
| Geeindigd met | 121 spelers | |
| Afgevallen | 20 |
| Spelers met ingevulde rondes | ||
|---|---|---|
| 34 rondes | 110 spelers | |
| 33 rondes | 6 spelers | |
| 33 rondes | 3 spelers | |
| 30 rondes | 2 spelers |
| Thuis/uit ploeg | ||
|---|---|---|
| Thuis | 17708 | 48,3% |
| Uit | 12692 | 34,6% |
| Gelijk | 6249 | 17,1% |
| #VALUE! | 373 | 1,0% |
We hebben dus 373 van de 37.022 gemist met invullen, 36.649 ingevulde voorspellingen gedaan met zijn alle
Hoe zou de ranglijst er uit zien op basis van al onze voorspellingen?
| Ranglijst | |
|---|---|
| Club | Punten |
| Psv | 100 |
| Feye | 91 |
| Ajax | 84 |
| AZ | 83 |
| Twen | 76 |
| Nec | 70 |
| Utre | 64 |
| Eagl | 57 |
| Spar | 55 |
| Heer | 53 |
| Gron | 52 |
| PEC | 29 |
| Fort | 26 |
| Exce | 14 |
| Nac | 13 |
| Tels | 13 |
| Vol | 11 |
| Hera | 8 |
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hera = Heracles, maar ik denk dat menig vrouwen eftal het dit seizoen beter heeft gedaan dan de Heracles Almelo mannentoolkist schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:21:
Hera? Volgens mij neem je nou t vrouwenvoetbal mee in je stats? Vertekent nogal dan.
@Quad is weekwinaar met 82 punten. 1x de volle 20 punten en 2x een 16 punter. Gefeliciteerd!
Aangezien je al een Elite abonnement hebt, moet ik even in overleg me Tweakers HQ.
De winnaar van het hele seizoen is bekend. @IkBenDeSjaak pakte met de net iets meer punten dan @whiteguy in de extra voorspellingen. Beide zagen niet dat Ueda topscorer ging worden, maar hadden wel PSV als kampioen goed. Gefeliciteerd @IkBenDeSjaak!
Zoals in de OP te zien is krijg je een cadeaubon van 20 euro. Deze zullen we vandaag nog bestellen en aan jouw overhandigen! Veel plezier ervan!
Maar met het puntengemiddelde van Heitinga had Ajax wel Europees voetbal gehaaldTyphone schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:50:
[...]
Ja ik heb er respect voor dat jij zoveel vertrouwen in Heitinga had aan het begin van het seizoen.
En niet te vergeten krijgen de nummer 1, 2 en 3 ook nog een mooi bekertjeeeeeeeLekkerboeie86 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:15:
Zoals in de OP te zien is krijg je een cadeaubon van 20 euro. Deze zullen we vandaag nog bestellen en aan jouw overhandigen! Veel plezier ervan!
Je kunt ook te ver gaan he!makooy schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:46:
[...]
Hera = Heracles, maar ik denk dat menig vrouwen eftal het dit seizoen beter heeft gedaan dan de Heracles Almelo mannen
Klopt wel helaas
[ Voor 7% gewijzigd door Axel op 18-05-2026 14:00 ]
Verder een ideetje.. 💡
Dit is mijn tweede weekwinst en de vorige keer is er ook geen Hero abo vergeven. (of enig ander voordeel mijn kant op gekomen).
Plaats alle spelers die niet eerder een weekwinst gehad hebben, actief waren en geen elite-abo hebben in een verlotingsbus en trek daar een winnaar uit. Zo is er voor één van hen toch nog een extraatje als dank voor het deelnemen aan dit seizoen. 🎁
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Gefeliciteerd aan alle 11 spelers die niet gedegradeerd zijn (en vooruit @bregweb ook niet) 👹
Is er niet iemand die gedeeld weekwinnaar was en naast t potje heeft gepist?Quad schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:59:
@Lekkerboeie86 Bedankt!
Verder een ideetje.. 💡
Dit is mijn tweede weekwinst en de vorige keer is er ook geen Hero abo vergeven. (of enig ander voordeel mijn kant op gekomen).
Plaats alle spelers die niet eerder een weekwinst gehad hebben, actief waren en geen elite-abo hebben in een verlotingsbus en trek daar een winnaar uit. Zo is er voor één van hen toch nog een extraatje als dank voor het deelnemen aan dit seizoen. 🎁
Ook een nobel doel. Ik laat het aan @Lekkerboeie86 over.toolkist schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:48:
[...]
Is er niet iemand die gedeeld weekwinnaar was en naast t potje heeft gepist?
nggyu nglyd
Hoe bedoel je? Geen enkele vorm van beloning gehad?Quad schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:59:
@Lekkerboeie86 Bedankt!
Verder een ideetje.. 💡
Neen: Lekkerboeie86 in "Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2025-2026"Typhone schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:49:
[...]
Hoe bedoel je? Geen enkele vorm van beloning gehad?
Is wat mij betreft ook geen probleem, als we het aan een ander kunnen toekennen.
nggyu nglyd
Zelf ben ik met plek 46 geëindigd in "het linkerrijtje"
Ik vond het weer heel leuk om mee te doen. Het gaf mij vaak toch wat extra's wanneer ik keek.
Kort vraagje: komt er misschien nog een Tweakers pool voor het WK?
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ook felicitaties aan @IkBenDeSjaak voor de seizoenswinst!
Ook dat is even met terugwerkende kracht gecorrigeerdTyphone schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:49:
[...]
Hoe bedoel je? Geen enkele vorm van beloning gehad?
[ Voor 8% gewijzigd door MiBe op 19-05-2026 14:50 ]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large)
Ronde 34, de laatste ronde!
De eerste wedstrijd was PEC tegen Feyenoord, beide ploegen speelden nergens meer om, vandaar dat Ueda rust kreeg en er een hoop nieuwe spelers op de mat verschenen. Dat ging ten koste van het rendement en was de opmaak voor een 0-0 ruststand. Steijn maakte zijn rentree en in de 78e minuut was het eindelijk raak. Hadj Moussa kwam naar binnen en haalde uit, via een PEC speler was de keeper kansloos. Vlak voor tijd herhaalde hij dit kunstje, waardoor er een 0-2 eindstand op het bord kwam.
24 blije voorspellers.
Twente begon sterk in Eindhoven, maar het was PSV dat aan de leiding kwam via Flamingo. Vlak daarna was het alweer gelijk via Orjasæter die knap naar binnen kwam. Net voor rust maakte Fernandez de 2-1. Na rust denderde PSV door. Man maakte de 3-1, Til de 4-1, de honderste treffer dit seizoen voor PSV. Pepi zorgde de eindstand vanaf de stip 5-1.
Een diepe buiging voor @Qu3st.
AZ en NAC speelden ook alleen nog maar voor de eer en dat was te merken. Nadat AZ simpel op 2-0 kwam via Mijnans en Chavez was het tijd voor wat plichtplegingen en bedankjes. NAC maakte hier dankbaar gebruik van en kwam via twee keer Soumano en één keer Talvitie op een 2-3 voorsprong. Meerdink maakte de afgang voor AZ iets dragelijker door in de laatste minuut de 3-3 binnen te schieten.
Dit was een uitslag die wij niet zagen aankomen.
Groningen moest bij Heracles de play off veilig stellen en begon voortvarend, al in de vierde minuut werd de bal door van der Werff binnen gefrommeld. Heracles deed iets terug in minuut 17 via van Gilst en speelde eigenlijk helemaal geen beroerde wedstrijd. Toch was het Land die Groningen met enig fortuin aan de 2-1 voorsprong en eindstand hielp.
18 goede voorspellingen.
Utrecht tegen Fortuna was één richtingsverkeer naar de keeper van Fortuna. In minuut 39 wist de Wit een schotje vlak voor de keeper van richting te veranderen, 1-0. In de 2e helft meer van hetzelfde, totdat Min in de 65e minuut de 2-0 eindstand binnen tikte.
26 goede voorspellingen.
Ajax kwam bij Heerenveen op bezoek en hoopte een blamage af te wenden. Het bleef bij hopen want Ajax was de mindere van Heerenveen. Pas na 30 minuten begon Ajax te voetballen en iets van kansen te creëren. In de tweede helft was dat natuurlijk conditioneel niet meer op te brengen voor de Amsterdammers, zeker niet toen de regen het veld steeds minder onbespeelbaar wist te maken. Het was tekenend voor dit seizoen dat Ajax nooit de indruk wist te wekken voor zijn laatste kans te knokken, de gevaarlijkste kansen waren voor Heerenveen, maar het bleef 0-0.
De felicitaties gaan naar @mefjoew deze wedstrijd!
NEC wist wat het moest doen tegen de uitgespeelde Eagles: winnen! Dat liet NEC ook zien in de beginfase en dat leverde gelijk een aantal kansen op. Bij een corner werd de halfhoge bal niet goed weggewerkt bij de 1e paal en kon Lebreton vlak daarachter binnen koppen. NEC ging niet op de lauweren rusten en na 30 minuten was het opnieuw Lebreton die eerst op de paal schoot, maar de rebound in het lege doel prikte, 2-0. Go Ahead had een lekker bakkie thee gehad in de rust en kwam iets beter voor de dag. Tengstedt schoot na een goede aanval de 2-1 binnen. De spanning was terug, maar er werd niet meer gescoord.
De makkelijkste dit weekend, 40 keer goed geraden.
In het Kras Stadion werd de kraker van deze ronde gespeeld, met Telstar op bezoek werd uitgemaakt wie veilig was en wie play off ging spelen. Volendam moest winnen en was al na 2 minuten op de goede weg door de 1-0 van Descotte, die na een splijtende dieptepass mocht afronden. Telstar moest komen, maar wel met het slot op de deur. Dat is geen recept voor goed voetbal. Op slag van rust kwam er nog een vrije trap voor Telstar die ongeveer op de penaltystip werd neergelegd, de keeper zat mis, maar Bakker niet, hij raakte de bal lichtjes met het hoofd waarna deze in het lege doel verdween. Lekker, zo vlak voor rust de 1-1. Het slotoffensief van Volendam kwam wat langzaam op gang, mede door een stortbui. Een knappe redding van Koeman Jr voorkwam een Volendamse treffer. Vlak voor tijd kreeg Telstar een penalty. Ja, het was een overtreding, ja, het was op de lijn van de zestien, maar als je als aanvaller van de goal wegrent toch een penalty kunt krijgen, voelt het niet helemaal correct. Koeman Jr. mocht hem nemen en dar kun je van alles van vinden. Wat als hij hem mist? Waarom zet Kruys niet 6 spelers in de middencirkel om de druk op te voeren? Allemaal nutteloze vragen want de pingel werd keurig en onhoudbaar benut: 1-2 en de wedstrijd was beslist.
36 personen zagen Telstar op een veilige plek in de Eredivisie staan.
In Rotterdam kwam Excelsior op bezoek in het Kasteel. Sparta had nog een kleine kans op Europees voetbal maar is de laatste tijd niet in goede doen, de tegenstander blaakt juist van het zelfvertrouwen. Excelsior kwam al vroeg op voorsprong, Vianello scoorde in eigen doel bij een poging een voorzet te blokkeren. Sparta liep lamgeslagen over het veld en was eigenlijk al op vakantie. Na rust maakte Zagré de 0-2 maar uit het niets maakte Sparta opeens de 1-2 via Santos. Naujoks kopte de 1-3 binnen en liet zien wie de baas was op het veld vandaag. Sparta wist nog de 2-3 te maken in de slotminuten, maar daar bleef het bij.
Knap gezien van @Lamith.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large)
De top 8 van deze week:
1 @Quad 82 punten
2 @hippiepaci 80 punten
3 @majoh 74 punten
4 @Gynnad, @divinenl, @ThaSorcerer & @sempy 70 punten
Onze weekwinnaar wint nipt, de andere spelers ook gefeliciteerd met deze mooie score!
:gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large)
@Quad is de laatste weekwinnaar van het seizoen 25/26, hopelijk zien we hem ook volgend jaar terug.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large)
De eindstand:
1 @Ikbendesjaak 1481
2 @whiteguy 1479
3 @Heho 1473
4 @peto84 1464
5 @Lucatoni 1454
6 @Freshnezz 1451
7 @IntToStr 1446
8 @lhjlu 1445
9 @groggy & @Supermach 1436
De nummer 3 van vorige week weet het brons om te zetten naar goud, de oude nummer 1 weet nog net het zilver te behouden en Haha, Hehe, Hoho, iemand pakt brons. Opvallend is dat @Macer elke week in de top 3 heeft gestaan, maar nu terugvalt van 2 naar 17. @Peto stormt met zijn extra voorspellingen net niet naar de top 3.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large)
Grootste stijger op pagina 1 is @ThaSorcerer met 13 plekken winst. Grootste daler heb ik reeds benoemd.
Hattrick: Thorgal Eagles
nggyu nglyd
Gefeliciteerd met de winst @IkBenDeSjaak en bedankt voor de wekelijkse verslagen.
En organisatie, bedankt voor de mooie wekelijkse verslagen!!
Komt er ook een tweakers WK poule?
En heeft iemand tips voor een goede website om een WK poule met vrienden in te organiseren? met een goede puntentelling waarbij je niet nu al de gehele voorspelling moet doorgeven en je compleet kansloos bent in de groepsfase als je de poulefase niet correct hebt ingevuld?
[ Voor 66% gewijzigd door groggy op 21-05-2026 11:49 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 21-05-2026 11:46 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
En ondanks de pijn van verslagen worden op de eindstreep (
Zilveren bekertje krijgt weer een mooie plek, naast de gouden van vorig jaar natuurlijk.
Eredivisie is ten einde heMegupe schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:57:
Geen reminders?
Weet ik, maar het voelde zo vertrouwd op de vrijdag
Dank aan allen voor jullie organisatie en verslagen
@Megupe VERGEET JOUW VOORSPELLINGEN NIETMegupe schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:54:
[...]
Weet ik, maar het voelde zo vertrouwd op de vrijdag![]()
Dank aan allen voor jullie organisatie en verslagen
Je vergeet jezelf te taggen, was vaste prik tenslotte. Toch @makooy ?
Heb je toevallig statistieken wie je het vaakst getagged hebt? 😇
Was dat @Typhone niet?toolkist schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 18:58:
[...]
Je vergeet jezelf te taggen, was vaste prik tenslotte. Toch @makooy ?
Heb je toevallig statistieken wie je het vaakst getagged hebt? 😇
De organisatie voor komend seizoen gaat veranderen helaas
@Lekkerboeie86 houd het na 10!! jaar voor gezien
Dank voor alles! We gaan je missen amigo!
@Superkiwi heeft ook aangegeven dat zijn interesse in de belangrijkse bijzaak van het leven (aka voetbal) verloren is, wat wij met zijn alle natuurlijk niet begrijpen
We zoeken dus minimaal 2 nieuwe leden voor de organisatie, het zal dan voornamelijk gaan om een kort wedstrijdverslagje na de weekenden zoals @bregweb voornamelijk voor zijn rekening heeft genomen dit seizoen. De toppers en tobbers van het weekend te benoemen en er misschien wel een hilarisch of legendarisch wedstrijdverslag van te maken
Grote kans dat de Voetbalpoule van Tweakers stopt mochten er geen leden/spelers aanhaken en dat willen we natuurlijk niet
Let me know als je aan wilt haken!
Stukkies over foebal schrijven zou me wel lukken, animo hangt een beetje af van hoe mijn (niet aanwezige) pet staat.makooy schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:59:
Even een heads-up voor alle deelnemers!
De organisatie voor komend seizoen gaat veranderen helaas![]()
@Lekkerboeie86 houd het na 10!! jaar voor gezien![]()
Dank voor alles! We gaan je missen amigo!Wat moeten we nou zonder jouw
![]()
@Superkiwi heeft ook aangegeven dat zijn interesse in de belangrijkse bijzaak van het leven (aka voetbal) verloren is, wat wij met zijn alle natuurlijk niet begrijpen, die doet daarom een stapje terug.
We zoeken dus minimaal 2 nieuwe leden voor de organisatie, het zal dan voornamelijk gaan om een kort wedstrijdverslagje na de weekenden zoals @bregweb voornamelijk voor zijn rekening heeft genomen dit seizoen. De toppers en tobbers van het weekend te benoemen en er misschien wel een hilarisch of legendarisch wedstrijdverslag van te maken![]()
Grote kans dat de Voetbalpoule van Tweakers stopt mochten er geen leden/spelers aanhaken en dat willen we natuurlijk niet![]()
Let me know als je aan wilt haken!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik heb het jaar afgemaakt, maar ik heb gewoon niet de tijd (en inspiratie) om dit te blijven doen. We zijn dus op zoek naar 2, 3 of 4 personen die in roulatie een verslag kunnen schrijven. Niks moet alles mag, de intentie is om enthousiasme voor de pool te kweken en behouden.
Hattrick: Thorgal Eagles
Die contacten lopen tegenwoordig via @Superkiwiremmstein schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:26:
Ik wil me wel aansluiten om te helpen. Roulerend een stukkie schrijven moet wel lukken. Betekent dit ook dat ik vanuit de knvb vantevoren alle uitslagen krijg zodat ikzelf ook eens bovenaan eindig?