Brazos schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:25:
[...]
Totale vernietiging is onhaalbaar, maar Israël probeert de oorlog gaande te houden zolang het nog bezig is met de exterminatie van de Gazastrook en politiek noodzakelijk om de restanten van democratie te ontlopen.
Waar is je bewijs voor die stelling? Dat was inderdaad een narratief wat oa via het NOS-journaal naar buiten kwam, maar concreet bewijs is daarvoor volgens mij nog niet geleverd.
Deze strike kan ook het omgekeerde teweeg brengen. Nu ook de Hamas-top in kan zien dat de Israeli hen kunnen EN durven aanpakken, kan dat ook een incentive zijn om de wapens neer te gaan leggen. En mocht de hele leiding gedood zijn in die strike, dan is er voor de 'boots on the ground'wellicht ook geen reden meer om door te vechten.
De Qatari blijven bemiddelen, dus in het MO wordt de soep niet zo heet opgediend als dat aanvankelijk de schijn was.
De actie van gisteren was overigens uiterst gewaagd, maar met precisie uitgevoerd. Alle inslagen gelijktijdig, geen collateral damage, vanuit technisch oogpunt een dikke 10 voor de uitvoering. Of het juridisch door de beugel kan, is voer voor juristen. Op X las ik de vergelijking met de 'aanslag' op Osama Bin Laden, dat is uiteindelijk ook door iedereen 'goedgekeurd' en dit kan wel eens onder hetzelfde juridische noemer geschoven gaan worden.
Je maakt mij trouwens niet wijs dat buiten oom Donald niet nog meer partijen op de hoogte waren van deze actie. Die IDF-jets zijn goed en nagenoeg onzichtbaar, maar de tankvliegtuigen niet voor zover mijn kennis reikt. En meerdere landen over/doorvliegen zonder enige ruchtbaarheid? 'Make the cat wise'
edit: los van of het mag etc, ik ben er persoonlijk niet rouwig om als de hamas top omgekomen is. Miljardairs die met hun plannen het gazaanse volk laten verrekken ipv het geld aan de bevolking ten goede te laten komen en er iets constructiefs mee op te bouwen, en van afstand (veilig) 'martelaarschap'als doel verheffen. zum kotsen
[
Voor 8% gewijzigd door
brothermaynard op 10-09-2025 08:49
]