Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

stylezzz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:48:
Als wij weten dat die basis leeg is, dan zal iran dat ook wel weten toch? Feels a bit pointless....
Saving face.
Ik zou blij zijn als het daarbij blijft. Dan kan er gede-escaleerd worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Luchtafweer in Qatar zou actief zijn:

42/❗️Air Defense working right now on Doha in Qatar

🪖MilitaryNewsUA🇺🇦 (@militarynewsua.bsky.social) 23 juni 2025

Doha, Qatar 👀🇶🇦 🇮🇶 Iran also launched 1 missile targeting U.S. forces in Iraq.

MAKS 25 👀🇺🇦 (@maks23.bsky.social) 23 juni 2025

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

DaniëlWW2 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:48:
[...]

Saving face.
Ik zou ook blij zijn als het daarbij bleef, maar "Trump". Die begrijpt het woord "de-escalatie" niet (net zo min als Netanyahu). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:30
[...]

Saving face.
Een lege legerbasis aanvallen? Als het inderdaad om de eer gaat werkt dit eerder averechts denk ik....

Maar laten we hopen dat het hierbij blijft. Al is de berichtgeving dat trump iedereen bij elkaar roept een ander teken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:35
stylezzz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:48:
Als wij weten dat die basis leeg is, dan zal iran dat ook wel weten toch? Feels a bit pointless....
The Guardian had vanmorgen een aantal scenarios, waaronder The ‘proportionate’ response op een lege, of vrijwel lege, basis, al gokten zij op Bahrein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

stylezzz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:54:
[...]

Een lege legerbasis aanvallen? Als het inderdaad om de eer gaat werkt dit eerder averechts denk ik....

Maar laten we hopen dat het hierbij blijft. Al is de berichtgeving dat trump iedereen bij elkaar roept een ander teken.
De Amerikanen hebben bewust wat basissen in onder andere Qatar al geëvacueerd. Hierop was al geanticipeerd.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Een vriend van me staat in ieder geval in de parkeerkelder onder zijn hotel in Doha. Geen idee of in of vlakbij de stad een basis is overigens.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

Als het inderdaad om de eer gaat werkt dit eerder averechts denk ik....
bij een Obama of Clinton zou er nog enigzins een nuchter/gedegen antwoord te verwachten zijn.

Met Trump weet je gewoon dat ie voluit Rambo part 7 zal gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dus Iran valt nu een soeverein land aan. Daar komen de moties in de 2e kamer :+

Zonder gein, lijkt het inderdaad op een saving face reactie. Kan een indicatie zijn dat Iran het verder wel best vind zo.

Afwachten of Trump hier op gaat reageren met acties of alleen een hoop geschreeuw

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:30
_Bailey_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:01:
[...]

bij een Obama of Clinton zou er nog enigzins een nuchter/gedegen antwoord te verwachten zijn.

Met Trump weet je gewoon dat ie voluit Rambo part 7 zal gaan
Ik bedoelde dat iran zichzelf in zijn hemd zet met een aanval op lege leger basissen. ;) de reactie van trump kunnen we wel raden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Saving face.
Danfoss schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:02:
Kan een indicatie zijn dat Iran het verder wel best vind zo.
Ergens wel bijzonder. Dus je nucleaire faciliteiten worden gebombardeerd met de grootste bunker buster bommen, en het enige wat Iran kan is een lege legerbasis aanvallen?

Zou het kunnen dat Iran niet veel meer kan? Hun militaire slagkracht wordt momenteel gedecimeerd door Israël, hoeveel raketwerpers zouden er nog over zijn?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Laatst online: 30-08 12:05
Prima toch. Aanval op leeg basis van allebei de kanten. De 6 raketten zijn al bevestigd door guardian zo net.

Nu met zijn allen terug naar onderhandelingstafel.

2 staten oplossing voor Israël en palesteinen en we kunnen verder met ons leven in rust. Of welnee iemand gaat vast wel een stokje voor steken.
XWB schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:06:
[...]

[...]

Ergens wel bijzonder. Dus je nucleaire faciliteiten worden gebombardeerd met de grootste bunker buster bommen, en het enige wat Iran kan is een lege legerbasis aanvallen?

Zou het kunnen dat Iran niet veel meer kan? Hun militaire slagkracht wordt momenteel gedecimeerd door Israël, hoeveel raketwerpers zouden er nog over zijn?
Iran kan niet zoveel meer maar nog wel beetje raketten schieten. Dit is gewoon dog pony show.

Niemand in die regio kan iets want zionist regime heeft de beste wapens en ally als back up. Dat gaan ze willen behouden ook en nog meer land innemen. Trust me. Regio daar altijd onstabiel en terroristen komen en gaan (maja dat is niet gek met alle haat en verderf daar)

[ Voor 57% gewijzigd door Hexxagon op 23-06-2025 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:16
ErikT738 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:42:
[...]

Nou ja, zij zijn immers de experts...

Rusland gaat geen poot uitsteken om Iran te helpen. Ze hebben daarnaast hun handen vol.

Deze kan ik Israël niet echt kwalijk nemen;
[Afbeelding]
Ook bizar eigenlijk dat een land zo'n klok heeft.
Die klok was al jaren bekend en een van de redenen dat ik heeeeeel goed snap dat Israël geen atoombom in Iraanse handen wil zien.
Volgens AI staat het ding na een grote stroomstoring al geruime tijd stil :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:38
Ben benieuwd naar de grootte van de tegenaanval van Iran nu. Ik denk dat het eerlijk gezegd meevalt, puur om een vergelding te tonen richting het eigen volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:17

Agent47

I always close my contracts.

T wordt alleen maar erger. Qatar wil nu ook terug slaan.

Wat een ellendige wereld leven we in zeg.

[ Voor 59% gewijzigd door Agent47 op 23-06-2025 19:16 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
Fuujii schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:12:
Ben benieuwd naar de grootte van de tegenaanval van Iran nu. Ik denk dat het eerlijk gezegd meevalt, puur om een vergelding te tonen richting het eigen volk.
Iran announces it has attacked US forces stationed at al Udeid air base in Qatar – latest updates https://www.theguardian.c...-6859890e8f087a952d119f82

6 raketten zeiden ze in een ander bericht. Ook wat naar Irak maar dat moet nog bevestigd worden. Qatar is bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
Een lege legerbasis aanvallen?
Zo veel evacuatie tijd is er niet geweest, het zal wel leeg zijn als in: Geen mensen en vliegtuigen meer daar. Waarschijnlijk nog genoeg te vernielen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:37
In Turkije hebben ze ook een basis Wikipedia: Incirlik Air Base als ze dat aanraken dan kunnen ze NATO meesleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tens schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:18:
[...]

Waarschijnlijk nog genoeg te vernielen.
Dan moet Iran wel raak kunnen schieten, die zes raketten zouden al neergehaald zijn.

🇶🇦🇺🇸 Qatar repelled Iranian attack on U.S. military base in Qatar. No incident or casualties reported from the attack, according to Qatari authorities. 👀 Qatar reserves its right to respond after Iranian attack. ✈️ U.S. aircraft takes off from Saudi Arabia air base.

MAKS 25 👀🇺🇦 (@maks23.bsky.social) 23 juni 2025

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:33
Iran moest ook wel, dit was te verwachten. Maar ik denk dat trump dit aangrijpt om de bunker van Ali Khamenei te busten. Denk dat we weer B2 spirit activiteit zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:21:
Iran moest ook wel, dit was te verwachten. Maar ik denk dat trump dit aangrijpt om de bunker van Ali Khamenei te busten. Denk dat we weer B2 spirit activiteit zullen zien.
moet dat ding weer helemaal van Missouri terug naar Iran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Superman schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:19:
In Turkije hebben ze ook een basis Wikipedia: Incirlik Air Base als ze dat aanraken dan kunnen ze NATO meesleuren.
Zo dom is Iran ook niet. Nato aanvallen is het einde voor Iran. Dat weten ze zelf ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
New York Times meldt dat de aanval vooraf is gecoördineerd met Qatar. Al met al (nu nog) vooral voor de bühne.
Iran coordinated the attacks on the American air base in Qatar with Qatari officials and gave advanced notice that attacks were coming to minimize casualties, according to three Iranian officials familiar with the plans. The officials said Iran symbolically needed to strike back at the U.S. but at the same time carry out in a way that allowed all sides an exit ramp; they described it as a similar strategy to 2020 when Iran gave Iraq heads up before firing ballistic missiles an American base in Iraq following the assassination of its top general.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
_Bailey_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:23:
[...]

moet dat ding weer helemaal van Missouri terug naar Iran
Volgens mij zijn er een paar geparkeerd in Guam op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:32

Jebus4life

BE User

Vorige keer (na de dood van die generaal?) deed Iran iets vergelijkbaar. Met prompt de communicatie dat wat hen betrof de vergelding rond was en dus ruimte voor de-escalatie.

Ik gok dat het nu niet zo snel zal gaan, maar ik gok dat dit een reactie is (wantja, je moet wel of je bent zwak) om te kijken of de situatie nu wat zou afkoelen.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
MeteoVir schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:24:
New York Times meldt dat de aanval vooraf is gecoördineerd met Qatar. Al met al (nu nog) vooral voor de bühne.

[...]
Diplomatiek dus, hoop dat trump hetzelfde denkt en dat het erbij blijft. Maar ik vrees van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
https://x.com/Osint613/status/1937199544938246433

U.S. fighter jets fly over Saudi Arabia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MeteoVir schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:24:

[...]
dan is dit wel vreemd, toch?

A Doha resident and father of two told CNN that loud explosions rocked the city, but Qatari authorities did not give any warning to citizens to take shelter.

“Our kids were totally taken by surprise and didn’t know what to do when we scrambled them to shelter. There was no warning from Qatar authorities to take shelter. There appear to be a lot of outgoing fire and intercepts,” he said.

via CNN https://edition.cnn.com/w...-intl-hnk?t=1750699654560

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 19:38

bloody

0.000 KB!!

Jorah_Newstone schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:26:
[...]

Diplomatiek dus, hoop dat trump hetzelfde denkt en dat het erbij blijft. Maar ik vrees van niet..
Trump denkt niet zo.
Wanneer iemand hem verbaal aanvalt, weet je zeker dat Trump hem daarna keihard aanvalt.
Ik vermoed niet dat het anders is wanneer iemand de USA (basis) aanvalt. Sterker nog: eigenlijk Trump zelf aanvalt want Trump heeft de opdracht van afgelopen weekend gegeven.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
bloody schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:29:
[...]

Trump denkt niet zo.
Wanneer iemand hem verbaal aanvalt, weet je zeker dat Trump hem daarna keihard aanvalt.
Ik vermoed niet dat het anders is wanneer iemand de USA (basis) aanvalt. Sterker nog: eigenlijk Trump zelf aanvalt want Trump heeft de opdracht van afgelopen weekend gegeven.
Dat vrees ik ook hoor, sterker nog ik denk dat we heel erg binnenkort zullen horen dat Ali Khamenei niet meer leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:04
Jorah_Newstone schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:34:
[...]

Dat vrees ik ook hoor, sterker nog ik denk dat we heel erg binnenkort zullen horen dat Ali Khamenei niet meer leeft.
Nou ik denk niet dat Trump hier op gaat reageren hoor hij is gek maar niet zo gek om een jarenlange oorlog met Iran te starten.

Dit was te verwachten een vooraf aangekondigde "aanval" van Iran met een paar raketten, lijkt me sterk dat amerika hier nog op gaat reageren met aanvallen.

Playstation 5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Maar een land (Iran) heeft dus een soevereine staat aangevallen omdat er daar een, naar hun mening, legitiem doelwit is? Dat is best kwalijk te noemen, je zou bijna zeggen dat we zoiets eerder gehoord hebben afgelopen dagen….

Ik denk eerlijk gezegd dat Iran niet de capaciteit heeft om meer te doen dan dat. De “rest” van de vergelding zal wel weer via proxies gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:09
Stylze schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:36:
[...]

Nou ik denk niet dat Trump hier op gaat reageren hoor hij is gek maar niet zo gek om een jarenlange oorlog met Iran te starten.

Dit was te verwachten een vooraf aangekondigde "aanval" van Iran met een paar raketten, lijkt me sterk dat amerika hier nog op gaat reageren met aanvallen.
De oorlog is al gestart.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
bloody schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:29:
[...]

Trump denkt niet zo.
Laten we hopen dat er nog wat mensen in de legertop zitten die wel iets meer verstand hebben dan de gemiddelde stoeptegel, die hem wellicht op het juiste pad kunnen manipuleren.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:04
Iran is met Israël nu in oorlog, ben geen kenner maar volgens mij zijn Amerika en Iran nog niet officieel in oorlog.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Stylze schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:44:
[...]

Iran is met Israël nu in oorlog, ben geen kenner maar volgens mij zijn Amerika en Iran nog niet officieel in oorlog.
Als met B2 bombers bommen dropt dan verklaar je juist de oorlog lol. De VS zit gewoon in een oorlog met Iran. Hoeft niet omgedraaid te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Jorah_Newstone schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:34:
[...]

Denk je nou echt dat die man in zijn paleisje blijft zitten met een vlaggetje joehoe hier ben ik?

Ga er maar vanuit dat zolang het gehele veiligheidsapparaat niet beslecht wordt de Ayatollah verstopt en zeer waarschijnlijk ondergronds verder zal gaan totdat hij een keer verraden wordt door spionnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Miki schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:49:
[...]

Denk je nou echt dat die man in zijn paleisje blijft zitten met een vlaggetje joehoe hier ben ik?

Ga er maar vanuit dat zolang het gehele veiligheidsapparaat niet beslecht wordt de Ayatollah verstopt en zeer waarschijnlijk ondergronds verder zal gaan totdat hij een keer verraden wordt door spionnen.
En je denkt dat Mossad of de amerikanen niet weten waar die zich bevind? Ze weten al lang dat die in een bunker zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Jorah_Newstone schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:55:
[...]

En je denkt dat Mossad of de amerikanen niet weten waar die zich bevind? Ze weten al lang dat die in een bunker zit.
Ik denk dat inderdaad niet en dat je iets teveel laat leiden door Westers superioriteitsdenken en Amerikaanse films.

Als dit daadwerkelijk het geval zou zijn geweest dan had het regime namelijk veel minder effectief geweest als er in die kringen infiltratie is geweest. Dat op de lagere echelons spionnen rondlopen betwijfel ik niet, maar niet op dat niveau. Maar goed, we gaan het zien komende weken zo niet maanden wat er waar van is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Miki schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:01:
[...]

Ik denk dat inderdaad niet en dat je iets teveel laat leiden door Westers superioriteitsdenken en Amerikaanse films.
Iraanse oud-president heeft toegegeven dat Mossad aan het hoofd stond van de Iraanse anti-Mossad eenheid.
One such operation was the theft of documents on the nuclear program that were taken from Iran to Israel back in 2018, and which were revealed by Israeli Prime Minister, Benjamin Netanyahu, leading to then-US president Donald Trump pulling out of the Iranian nuclear agreement that year.

[ Voor 24% gewijzigd door Marrtijn op 23-06-2025 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:55:
[...]

De Amerikanen hebben bewust wat basissen in onder andere Qatar al geëvacueerd. Hierop was al geanticipeerd.
Schijnbaar was er ook vooraf gewaarschuwd voor de aanvallen.

Is dit meer een symbool aanval? Er zijn bronnen die inderdaad zeggen dat deze al een tijdje zijn geëvacueerd, inclusief mensen eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:34
De strategie van Iran is duidelijk de kortste weg naar de implosie van hun eigen regime.

Er is zo iets als weten wat je capaciteiten zijn, en je aan de hand daarvan je gedrag/strategie bepalen. Misschien gelooft het regime wel hun eigen propaganda?

De grootste vrees van mij althans is dat er cellen in de US zijn die aanslagen kunnen plegen. Voor de rest hebben ze niets van militaire kracht die de US of Israël enigzins serieus kan verzwakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
HollowGamer schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:08:
[...]

Schijnbaar was er ook vooraf gewaarschuwd voor de aanvallen.

Is dit meer een symbool aanval? Er zijn bronnen die inderdaad zeggen dat deze al een tijdje zijn geëvacueerd, inclusief mensen eromheen.
Weinig symbolisch als je ook ruzie begint te zoeken met Irak, Koeweit, Qatar etc. Een uitbreiding van het conflict zal de positie van Iran alleen maar verder verzwakken. Als Hormuz ook nog eens afgesloten wordt, dan heb je de poppen aan het dansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Monkeydancer schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:11:
[...]

Weinig symbolisch als je ook ruzie begint te zoeken met Irak, Koeweit, Qatar etc. Een uitbreiding van het conflict zal de positie van Iran alleen maar verder verzwakken. Als Hormuz ook nog eens afgesloten wordt, dan heb je de poppen aan het dansen.
Ik kan mij goed voorstellen dat Qatar er vooral niet blij mee is. Al zegt de CNN dat ze opzicht wel een goede relatie hebben?

Kloppen dat de experts inschatten dat Iran niet meer veel meer heeft? Schijnbaar was dit een aantal, maar moeten ze dus zuinig zijn?

Goede bronnen die je erover kan lezen? De BBC geloof ik niet echt in een neutrale verslaggeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:20
HollowGamer schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:16:
[...]

Ik kan mij goed voorstellen dat Qatar er vooral niet blij mee is. Al zegt de CNN dat ze opzicht wel een goede relatie hebben?

Kloppen dat de experts inschatten dat Iran niet meer veel meer heeft? Schijnbaar was dit een aantal, maar moeten ze dus zuinig zijn?

Goede bronnen die je erover kan lezen? De BBC geloof ik niet echt in een neutrale verslaggeving.
The Guardian

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ja en? Dit zegt nog vrij weinig over de beveiliging van de Ayatollah nog dat in die tussentijd geen maatregelen zijn genomen, het is tenslotte al ruim 7 jaar geleden geweest kijkend naar het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Miki schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:01:
[...]

Als dit daadwerkelijk het geval zou zijn geweest dan had het regime namelijk veel minder effectief geweest als er in die kringen infiltratie is geweest. Dat op de lagere echelons spionnen rondlopen betwijfel ik niet, maar niet op dat niveau. Maar goed, we gaan het zien komende weken zo niet maanden wat er waar van is.
Waarom denk je dat? Willy Brandt (Duits Bondskanselier) had ooit een assistent die voor de Stasi spioneerde. Ik zie geen reden waarom zoiets niet in Iran zou kunnen.

Wikipedia: Guillaume affair

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monkeydancer
HollowGamer schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:16:
[...]

Ik lees vooral nieuws via Reuters en Associated press. Maar voor neutrale verslaggeving ben je helaas op jezelf aangewezen.

https://x.com/majedalansari/status/1937196615128764606

Verklaring van ministerie van buitenlandse zaken (Qatar).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 19:38

bloody

0.000 KB!!

Misschien dat Trump toch een kleine TACO doet hier en niet gaat vergelden.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
downtime schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:29:
[...]

Waarom denk je dat? Willy Brandt (Duits Bondskanselier) had ooit een assistent die voor de Stasi spioneerde. Ik zie geen reden waarom zoiets niet in Iran zou kunnen.

Wikipedia: Guillaume affair
Omdat daar jaren overheen gaan om mensen op dat soort niveaus te krijgen. Het recruiten gebeurd niet zonder risico en daarnaast zul je ook geduld moeten hebben om uiteindelijk die mensen op die posities te krijgen. Iran is ook niet van gisteren en weet ook dat ze met enige regelmaat geïnfiltreerd worden. Er worden namelijk ook spionnen uiteindelijk ontmaskerd door Iran en andere landen, zie bijvoorbeeld Eli Cohen en de Syrische regering waar ook een verfilming over is geweest.

Er wordt in mijn ogen iets te gemakkelijk gedaan over het “even” uitschakelen van Khamenei. Ik denk dat zowel Amerika en Israël daar nog een flinke dobber aan zullen hebben als dat inderdaad staat te gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Miki schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:37:
[...]

Omdat daar jaren overheen gaan om mensen op dat soort niveaus te krijgen. Het recruiten gebeurd niet zonder risico en daarnaast zul je ook geduld moeten hebben om uiteindelijk die mensen op die posities te krijgen. Iran is ook niet van gisteren en weet ook dat ze met enige regelmaat geïnfiltreerd worden. Er worden namelijk ook spionnen uiteindelijk ontmaskerd door Iran, zie bijvoorbeeld Eli Cohen waar ook een verfilming over is geweest.
Er wordt in mijn ogen iets te gemakkelijk gedaan over het “even” uitschakelen van Khamenei. Ik denk dat zowel Amerika en Israël daar nog een flinke dobber aan zullen hebben als dat inderdaad staat te gebeuren.
Oh zeker, daar heb je gelijk in, ik denk zeker niet dat het makkelijk is om in die kringen te infiltreren. Maar ik zou het niet uitsluiten alleen maar omdat het moeilijk is. De Israeli's zijn ook tegen Hezbollah opvallend effectief geweest en daar leken ze ook mensen tot in de hoogste kringen te hebben. Ze hebben immers ook jaren de tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
bloody schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:30:
Misschien dat Trump toch een kleine TACO doet hier en niet gaat vergelden.
[X]
Het lijkt een beetje op een symbolische aanval inderdaad.

Iran heeft teruggeslagen zogezegd, en gok dat het daar bij zal blijven. Kan mij niet voorstellen dat Iran de rest daar op de kast wil jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
HollowGamer schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:44:
[...]

Iran heeft teruggeslagen zogezegd, en gok dat het daar bij zal blijven. Kan mij niet voorstellen dat Iran de rest daar op de kast wil jagen?
Iran hoeft ook alleen maar te dreigen door hun strategische ligging, denk aan olie/lng tankers door de strait of Hormuz wat impact gaat hebben op de prijzen van beide.

Daarnaast gaat ook een behoorlijk % van het wereldwijde vliegverkeer door Qatar/Emirates, als door de dreiging (eventueel icm kleine aanvallen) constant het luchtruim moet worden gesloten gaat dat impact hebben.

Trump doet alsof het allemaal nu voorbij is, maar ik denk dat het nu juist pas echt gaat beginnen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HollowGamer schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:44:
[...]

Between a rock and a hard place. Voor eigen volk kunnen ze het niet maken om niets te doen - want een dictatuur moet intern sterk lijken. Voor de buitenwereld kunnen ze het niet maken om wel wat te doen want ze kunnen zich niet meer vijanden permitteren. Dit was blijkbaar de gouden tussenweg.

Daarmee zou die blokkade van de Straat van Hormuz ook wel eens met een sisser kunnen aflopen. Het grootste slachtoffer zou China zijn en dat is nu juist een bondgenoot (for what it's worth) van Iran.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:06

DropjesLover

Dit dus ->

Miki schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:49:
[...]

Nouja, er gaat, ook in Iran, schijnbaar een grapje rond:

Weet jij waar Khamenei is?
Nee, niemand weet het.
Echt niemand?
Nouja, Israel vast wel :+

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bossie schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:55:
[...]

Iran hoeft ook alleen maar te dreigen door hun strategische ligging, denk aan olie/lng tankers door de strait of Hormuz wat impact gaat hebben op de prijzen van beide.

Daarnaast gaat ook een behoorlijk % van het wereldwijde vliegverkeer door Qatar/Emirates, als door de dreiging (eventueel icm kleine aanvallen) constant het luchtruim moet worden gesloten gaat dat impact hebben.

Trump doet alsof het allemaal nu voorbij is, maar ik denk dat het nu juist pas echt gaat beginnen.
Ik denk het niet. Gezien de slappe reactie van Iran van vanavond zal het hier waarschijnlijk bij blijven. Israel heeft ook al aangegeven dat ze hun doelen bijna bereikt hebben.

Het probleem voor Iran is dat een blokkade van de Straat ook hun eigen economie hard raakt. En die van China waar 80% van de Iraanse olie naartoe gaat. Het raakt de VS en Israel nauwelijks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nieuwe satellietbeelden tonen dat de VS misschien wel de luchtschachten van Fordo gebombardeerd heeft. De weerstand zou dan veel minder zijn, waardoor de bom veel dieper kan.

Satellite Images Show U.S. May Have Targeted Ventilation Shafts at Fordo
A New York Times analysis of satellite imagery shows that the United States targeted Fordo, Iran’s underground nuclear enrichment facility, at the precise locations of two structures that experts said might be ventilation shafts.

The structures were visible only during the early stages of the plant’s operation, and could be seen in satellite images in 2009. By 2011, both were no longer visible. Experts said they might be ventilation shafts used during the plant’s construction, and then buried.

“Hitting a ventilation shaft would make sense, because the hole for air already penetrates the thick rock, interrupting its integrity,” said Mark Fitzpatrick, a nuclear expert at the International Institute for Strategic Studies.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jvRFyqJB/klfrjfgklrj.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:32

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Olieprijs gaat vanavond alweer flink naar beneden. De financiële markten lijken ook te zien dat de soep niet zo heet wordt gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
downtime schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:00:
[...]

Ik denk het niet. Gezien de slappe reactie van Iran van vanavond zal het hier waarschijnlijk bij blijven. Israel heeft ook al aangegeven dat ze hun doelen bijna bereikt hebben.

Het probleem voor Iran is dat een blokkade van de Straat ook hun eigen economie hard raakt. En die van China waar 80% van de Iraanse olie naartoe gaat. Het raakt de VS en Israel nauwelijks.
Ik hoop dat je gelijk hebt, ik ben zelf altijd vrij pessimistisch met dit soort dingen :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

XWB schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:03:
Nieuwe satellietbeelden tonen dat de VS misschien wel de luchtschachten van Fordo gebombardeerd heeft. De weerstand zou dan veel minder zijn, waardoor de bom veel dieper kan.

Satellite Images Show U.S. May Have Targeted Ventilation Shafts at Fordo

[...]

[Afbeelding]
Altijd weer die vent shafts in kritische apparatuur #DeathStar :P
Maar dan zijn behoorlijk nauwe schachten, ook met een gps gestuurde bom / wolfraam pijp gaat dat niet op de 20cm nauwkeurig.

Ik ben echt heel blij dat Iran, ook na deze grove aanval op zijn soevereiniteit, ook wederom de verstandigste is en het pad naar de-escalatie inzet.
Niet dat ze veel andere keuze hebben, ze gaan snel door hun materieel heen en zijn technisch inferieur, maar toch. Er zijn een hoop hoge rangen en burgers omgekomen, en voor miljarden aan materiaal (en decennia aan tijd) gesneuveld.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Ik denk dan eerder dat Qatar daar gaat mengen om een andere regering te krijgen in Iran.
Vergeet niet dat de rest eromheen juist rust wilt, ze zijn afhankelijk van (rijke) toeristen en juist de beïnvloeding van sport enzo. Als Iran ze daarmee wegjaagt, dan denk ik serieus dat die landen zeggen: US doe maar wat jullie willen en voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
downtime schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:58:
[...]

Between a rock and a hard place. Voor eigen volk kunnen ze het niet maken om niets te doen - want een dictatuur moet intern sterk lijken. Voor de buitenwereld kunnen ze het niet maken om wel wat te doen want ze kunnen zich niet meer vijanden permitteren. Dit was blijkbaar de gouden tussenweg.

Daarmee zou die blokkade van de Straat van Hormuz ook wel eens met een sisser kunnen aflopen. Het grootste slachtoffer zou China zijn en dat is nu juist een bondgenoot (for what it's worth) van Iran.
Ik heb zo'n gevoel dat bondgenoot vooral op papier is. Je bent ook een goede collega, maar gaat nooit zeggen 'ontsla mij maar' of 'ik lever wel salaris in'.

Zou dat voor China dan vooral export raken? Verder kan ik mij niet voorstellen dat ze iets willen met dat land, als ze maar kunnen exporteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HollowGamer schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:21:
[...]

Zou dat voor China dan vooral export raken? Verder kan ik mij niet voorstellen dat ze iets willen met dat land, als ze maar kunnen exporteren.
Olie. China heeft vrijwel geen eigen olievelden en is heel erg afhankelijk van Iran. Ze halen ook veel uit Rusland maar er is niet genoeg transportcapaciteit om alles uit Rusland te halen.

Zonder Iraanse olie valt er niets voor China te exporteren want dan valt de economie stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DropjesLover schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:12:
[...]

Ik ben echt heel blij dat Iran, ook na deze grove aanval op zijn soevereiniteit, ook wederom de verstandigste is en het pad naar de-escalatie inzet.
De-escalatie? Door buurlanden bij het conflict te betrekken die er niets mee te maken hebben? Aparte opvatting van de-escaleren heb je.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

downtime schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:52:
[...]

De-escalatie? Door buurlanden bij het conflict te betrekken die er niets mee te maken hebben? Aparte opvatting van de-escaleren heb je.
Die allemaal netjes zijn gewaarschuwd, en wiens belangen niet zijn aangevallen, alleen die van de VS.

Overigens klaag je niet over dit soort zaken als het het luchtruim betreft van de landen die tussen Israel en Iran liggen, en die dus ook door Israelische wapens en toestellen dienen te worden doorkruist. En ook niet als de VS hun bases in de regio (die in andere landen liggen) gebruiken om Iran aan te vallen. Dus het is nogal een beetje selectieve verontwaardiging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amphiebietje schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:58:
[...]

Die allemaal netjes zijn gewaarschuwd, en wiens belangen niet zijn aangevallen, alleen die van de VS.

Overigens klaag je niet over dit soort zaken als het het luchtruim betreft van de landen die tussen Israel en Iran liggen, en die dus ook door Israelische wapens en toestellen dienen te worden doorkruist. En ook niet als de VS hun bases in de regio (die in andere landen liggen) gebruiken om Iran aan te vallen. Dus het is nogal een beetje selectieve verontwaardiging...
Ik ben niet verontwaardigd. Het is allemaal waar. Ik vind het alleen een te mooie voorstelling van zaken om het de-escalatie te noemen. Dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DropjesLover schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:12:
...Tsja, Noord Korea heeft ze ook al een paar jaar, en daar nog steeds niet Zuid Korea of de VS mee aangevallen....
Bij Noord Korea zit er geen religie achter die anders gelovigen van de aarde wil vagen. Een groot verschil. maar goed, jij mag Iran vertrouwen. ik ben blij dat de USA, Israël en vele andere landen dat niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Trump bedankt Iran ook voor de waarschuwing vooraf. Niemand gewond verder, iedereen kan weer doorgaan met waar men mee bezig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
downtime schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:49:
[...]

Olie. China heeft vrijwel geen eigen olievelden en is heel erg afhankelijk van Iran. Ze halen ook veel uit Rusland maar er is niet genoeg transportcapaciteit om alles uit Rusland te halen.

Zonder Iraanse olie valt er niets voor China te exporteren want dan valt de economie stil.
China heeft wel eigen olie, maar dat is niet voldoende omdat ze de grootste producent ter wereld zijn. Het ligt wat genuanceerder.

Wikipedia: List of countries by proven oil reserves

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:23
Iran viert de overwinning iig alvast. Zal op tv geweest zijn? :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:16
Stylze schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:44:
[...]

Is er sinds de Iraanse revolutie wel echt vrede geweest tussen Israël en Iran? Technisch gezien zou het wel eens het voortzetten van een conflict kunnen zijn😉
( netbzoals er ook nog steeds ‘oorlog’ is tussen Israël en Syrië)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Roenie schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:12:
[...]
Bij Noord Korea zit er geen religie achter die anders gelovigen van de aarde wil vagen. Een groot verschil. maar goed, jij mag Iran vertrouwen. ik ben blij dat de USA, Israël en vele andere landen dat niet doen ;)
Allemaal interne doctrine, weinig verschil of het een geloof (Iran's interpretatie) of een cult (Noord Korea) is.
Ook genoeg die binnen de VS sterke einde der tijden en het willen aanstichten van een rassenoorlog willen triggeren.

En gelukkig voegt Iran geen daad bij woord. De Palestijnen worden al decennia onderdrukt, en dat conflict blijft (verrassend genoeg) op eigen grond (Gaza / Israel) en een handvol lone-wolf wappies op andere plekken.

Anders dan hoe Saudi Arabië Al-Qaeda actief sponsorde waarmee, zonder echt directe aanleiding / onderdrukking een paar torens (en meer) neergehaald werden.
Maar Saudi Arabië (rijk conservatief islamitisch) is hierom nooit aangevallen door de VS, alleen het (arme conservatief islamitische) land waar sowieso al meerdere problemen (en onontgonnen bodemschatten) waren.

[ Voor 15% gewijzigd door DropjesLover op 24-06-2025 00:04 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DropjesLover schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 00:03:
[...]

Allemaal interne doctrine, weinig verschil of het een geloof (Iran's interpretatie) of een cult (Noord Korea) is.
Ook genoeg die binnen de VS sterke einde der tijden en het willen aanstichten van een rassenoorlog willen triggeren.

En gelukkig voegt Iran geen daad bij woord. De Palestijnen worden al decennia onderdrukt, en dat conflict blijft (verrassend genoeg) op eigen grond (Gaza / Israel) en een handvol lone-wolf wappies op andere plekken.

Anders dan hoe Saudi Arabië Al-Qaeda actief sponsorde waarmee, zonder echt directe aanleiding / onderdrukking een paar torens (en meer) neergehaald werden.
Maar Saudi Arabië (rijk conservatief islamitisch) is hierom nooit aangevallen door de VS, alleen het (arme conservatief islamitische) land waar sowieso al meerdere problemen (en onontgonnen bodemschatten) waren.
Je kunt naar allerlei andere landen (en groepen) wijzen met een: maar zij doen het ook!. Echter, "two wrongs don't make one right." En als je toch per se die toer op wil gaan: laten we Noord Korea dan ook gelijk aanpakken ;)

Iran is simpelweg een religieuze dictatuur die haar volk onderdrukt en niets goeds in de zin heeft met anders gelovigen en westerse landen. Hun slagkracht lijkt zo op het oog redelijk beperkt en een aanval voor de bühne. Maar eens dat zij een kernwapen tot hun beschikking hebben liggen de kaarten anders. Dat soort landen blijft gevaarlijk en hoe vernietigender hun wapens, hoe gevaarlijker zij zijn. Leuk voor je dat jij vertrouwen hebt in het Iraanse regime, maar ik durf daar echt niet op te wedden. En ik ben blij dat de de USA en Israël dat ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Blijkbaar komt er nu een staakt het vuren tussen Iran en Israel.
“Officially, Iran will start the CEASEFIRE and, upon the 12th Hour, Israel will start the CEASEFIRE and, upon the 24th Hour, an Official END to THE 12 DAY WAR will be saluted by the World. During each CEASEFIRE, the other side will remain PEACEFUL and RESPECTFUL,” the president wrote.
CNN

Deze had ik niet verwacht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

Jorah_Newstone schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 00:42:
Blijkbaar komt er nu een staakt het vuren tussen Iran en Israel.

[...]

CNN

Deze had ik niet verwacht
Noch Iran noch Israel hebben het bevestigd. Netanyahu heeft zijn regering opgedragen er geen commentaar op te leveren. Zou mij niks verbazen als dit een front is om Iran de schuld te geven van het verbreken van het staak het vuren wat nooit bestond om de verdere agressie te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

downtime schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:58:
[...]

Iran zelf zou nog veel meer het slachtoffer zijn als ze hun inkomsten uit olie export kwijt raken.

Ergens is een blokkade van Hormuz het grootste geschenk dat Iran aan Israël en Amerika zou kunnen geven. Ze slopen hun eigen economie, de hogere olieprijzen gaan Amerika veel opleveren en Iran maakt zichzelf een vijand van iedereen die olie importeert.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

IJzerlijm schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 06:55:
[...]

Iran zelf zou nog veel meer het slachtoffer zijn als ze hun inkomsten uit olie export kwijt raken.

Ergens is een blokkade van Hormuz het grootste geschenk dat Iran aan Israël en Amerika zou kunnen geven. Ze slopen hun eigen economie, de hogere olieprijzen gaan Amerika veel opleveren en Iran maakt zichzelf een vijand van iedereen die olie importeert.
...terwijl ze zelf duidelijk hebben aangegeven (bij monde van de echte machthebbers) dat de Straat alleen dichtging als het voortbestaan van Iran zou worden bedreigd.

Eenieder die geen totale oogkleppen op heeft, kan concluderen dat dat "voortbestaan" in deze context alleen bedreigd kan worden door externe interventie.
Verder, een China of Rusland gaat echt niet (in elk geval publiekelijk) Iran de schuld geven, die zullen het oppakken als een mooi propaganda-punt tegen de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 02:58:
Noch Iran noch Israel hebben het bevestigd. Netanyahu heeft zijn regering opgedragen er geen commentaar op te leveren. Zou mij niks verbazen als dit een front is om Iran de schuld te geven van het verbreken van het staak het vuren wat nooit bestond om de verdere agressie te rechtvaardigen.
Inmiddels lees ik toch dat beide nu hebben bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 13:10
IJzerlijm schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 06:55:
[...]

Het gaat ook een hoop onvrede opleveren in Amerika onder de gewone bevolking, voor wie de prijs aan de pomp erg belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
Voor diegene die geïnteresseerd zijn. Deze man heeft dit een jaar geleden bijna voorspeld. Goede analyse op zijn ouderwetse youtube.

YouTube: Geo-Strategy #8: The Iran Trap

Ben benieuwd wat zijn inzicht geef met zijn meer recente videos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hexxagon schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:33:
Voor diegene die geïnteresseerd zijn. Deze man heeft dit een jaar geleden bijna voorspeld. Goede analyse op zijn ouderwetse youtube.

YouTube: Geo-Strategy #8: The Iran Trap

Ben benieuwd wat zijn inzicht geef met zijn meer recente videos
Ik hoef het filmpje niet eens te zien om te weten dat ie niets voorspeld heeft. Hij heeft het over een invasie. Er is geen invasie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Een half uur geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TS_03OITZqJrqrhGGhs3pVXm18=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/H0Gg15IPxXpXVC7pVzklUedV.jpg?f=user_large

iets korter geleden:

een memo sturen dat er een overeenkomst is, is blijkbaar niet genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkK4NM8rbAJ2JMdTPriuP6ZngcA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2qTJUjKnn9UUSYbiKJ1YsNc6.jpg?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door Tens op 24-06-2025 10:13 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Israël kondigt nu ook een krachtige reactie aan, tot zover dan het staakt-het-vuren.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
*knip* stemmingmakerij.

Moge duidelijk zijn onderhand dat Iran een totaal ongeloofwaardige partij is wat betreft afspraken maken.
Bijzonder dat velen alleen Israel telkens hard veroordelen en aan Iran free passes uitdeelt.

[ Voor 73% gewijzigd door defiant op 24-06-2025 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
XWB schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:15:
Israël kondigt nu ook een krachtige reactie aan, tot zover dan het staakt-het-vuren.
Ik weet niet of het slim is van Iran. Het lijkt een beetje alsof ze de lange-afstandsoorlog al verloren hebben. Luchtverdediging is in elk geval gedecimeerd, en de afvuurcapaciteit van lange afstands wapens heeft ook een tik gehad. Aan de andere kant; de Iron Dome/totale airdefence lijkt na een succesvolle eerste dag relatief gezien meer door te laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOc20GgVqvuat1Wd_KyfxgtaooM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2stUJ9hVCkGTBfHEbh9bL40.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vanuit Iran's oogpunt lijkt het een stuk verstandiger om even de wonden te likken en waar mogelijk de vuurkracht weer een beetje op te bouwen ondertussen.

Waarom zou het in Iran's belang zijn om dit staakt het vuren te schenden met 1 of een paar raketten? Er is op dit moment weinig te winnen voor ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wellicht dat het leger wel heil ziet in een nieuw regime :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Dit soort laatste schermutselingen zie je toch altijd bij een staakt-het-vuren? Ik kan me geen staakt-het-vuren herinneren waarbij er toch niet een paar speldenprikjes werden gegeven in de eerste dagen na het ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Requiem19 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:26:

Waarom zou het in Iran's belang zijn om dit staakt het vuren te schenden met 1 of een paar raketten? Er is op dit moment weinig te winnen voor ze...
Ik kan het ook niet bedenken. Misschien dat binnen het regime niet iedereen op 1 lijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:47
Requiem19 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:26:
Voor zover wij weten is er geen bestand. Er is een éénzijdig staakt-het-vuren, welke door de tegenpartij wordt verkocht als een bestand. Dat is een behoorlijke power play. Als je het daar niet mee eens bent, staat het je vrij je reet ermee af te vegen.

Het ding met eenzijdige staakt-het-vuren is dat de andere zijde er niet aan gebonden is. Ik denk dat we daar nu naar kijken.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
autje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:28:
Dit soort laatste schermutselingen zie je toch altijd bij een staakt-het-vuren? Ik kan me geen staakt-het-vuren herinneren waarbij er toch niet een paar speldenprikjes werden gegeven in de eerste dagen na het ingaan.
Dit is wel wat meer dan wat tic's aan het front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

autje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:28:
Speldenprikken van individuele soldaten, ja. Maar het lanceren van langeafstandsraketten? Die raketten worden doorgaans vanaf het hoogste niveau aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Tens schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:30:
[...]

Dit is wel wat meer dan wat tic's aan het front.
Eén raket bevestigd (nu.nl liveblog), dat vind ik niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Helixes schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:30:
[...]

Voor zover wij weten is er geen bestand. Er is een éénzijdig staakt-het-vuren, welke door de tegenpartij wordt verkocht als een bestand. Dat is een behoorlijke power play. Als je het daar niet mee eens bent, staat het je vrij je reet ermee af te vegen.

Het ding met eenzijdige staakt-het-vuren is dat de andere zijde er niet aan gebonden is. Ik denk dat we daar nu naar kijken.
Vreemd. Ik had de indruk dat zowel Israel als Iraanse staatsmedia het bestand al hadden bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
autje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:32:
[...]

jij misschien niet:
Defense Minister Israel Katz:

In response to Iran's violation of the ceasefire, I have instructed the IDF to carry out powerful strikes against regime targets in the heart of Tehran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Tens schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:33:
[...]

jij misschien niet:

[...]
Ja, dat soort oorloghitsers grijpen dit natuurlijk meteen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

autje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Je hoeft het niet boeiend te vinden. Het is belangrijker hoe Israel dit ziet. Als het niet voor schade zorgt kunnen ze het negeren maar het kan ook de start van volledige hervatting van de oorlog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:19
downtime schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:29:
[...]

Ik kan het ook niet bedenken. Misschien dat binnen het regime niet iedereen op 1 lijn zit.
Of omdat er, zoals gewoonlijk, weer met twee maten wordt gemeten?

Israël krijgt volgens het staakt-het-vuren deal 12 uur langer de tijd om door te gaan met doelwitten uit te schakelen.
Trump’s timeline: The proposed Iran-Israel ceasefire

Trump sent out a post on his Truth Social platform at about 6pm local time on Monday in Washington, DC (22:00 GMT) stating that the ceasefire would begin to take effect “in approximately 6 hours from now”.
That six-hour period – which expired at 04:00 GMT (7:00am in Israel, 7:30am in Tehran) – was to allow Iran and Israel to wind down and complete their “final missions”.
Trump said Iran will start the ceasefire first (04:00 GMT on Tuesday).
Israel will follow 12 hours later at 7pm local time (16:00 GMT).
Israel must stick to the ceasefire for 12 hours, after which it will be considered to be in full effect.
Trump said this timeline will mark the official end to what he termed the “Twelve Day War” between Israel and Iran.
Waarom krijgt Israël 12 uren extra tijd?

Volgens het staakt-het-vuren dat Iran en Israël overeen zouden zijn gekomen, moest Iran al om 6 uur (Belgische tijd) stoppen met Israël te bestoken. Israël zou nog 12 uur extra de tijd krijgen. Waarom is dit?

Donald Trump wou de 2 landen nog een ‘window of opportunity’ geven om de geplande aanvallen nog af te werken
Inge Vrancken

“Donald Trump wou de 2 landen nog een ‘window of opportunity’ geven om de geplande aanvallen nog af te werken”, zo duidt Inge Vrancken, Midden-Oosten-expert bij VRT NWS. Een laatste kans dus, om dan finaal de wapens te laten zwijgen.

Bijgevolg zullen we pas in de late namiddag weten of beide landen zich neerleggen bij het staakt-het-vuren, want officieel hebben Israël en Iran nog niet geantwoord op de aankondiging van het staakt-het-vuren die de Amerikaanse president Donald Trump afgelopen nacht wereldkundig maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
In elk geval iemand blij met het einde van het bestand:
Former Israeli DM Avigdor Lieberman slams the ceasefire with Iran: “A painful, bitter conclusion. Instead of unconditional surrender, the world enters tough negotiations—while Iran keeps enriching uranium, building missiles, and funding terror. Nothing has changed.”

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
De kwestie Israel/Palestina is hier volledig offtopic
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.