SgtElPotato schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:44:
[...]
Die flitser, iig in iOS 26, kun je gewoon meteen uit/aan/auto zetten. Je kunt ook het menu openen waardoor je meer opties krijgt.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met het selecteren. Als ik in de app op 'Selecteer' klik kan ik daarna gewoon alles selecteren (oke niet met een knop) maar wel door met 2 vingers te swipen naar beneden over de lijst heen.
Even stap voor stap.
Stel, ik heb 800 opnames. Dit kan te veel zijn om in 1 keer te airdroppen ( vraag me niet waarom, waarschijnlijk maakt iOS een kopie of werkbestand alvorens het over te zetten en neemt dit te veel ruimte in op een wat vollere iPhone).
Daarom kies ik in eerste instantie de eerste 100 over te zetten.
De bovenste opname heet opname 3678.
Ik selecteer de eerste.
ik houd mijn vinger op het scherm, beweeg naar beneden.
Ik blijf mijn vinger op het scherm houden tot ik bij ongeveer opname 3578 ben.
Bovenin het scherm controleer ik met een kleine swipe heel even hoeveel ik er geselecteerd heb. Die swipe is nodig omdat dit aantal buiten beeld valt.
Aangezien er weleens een opname intussen gewist is kan dit aantal inmiddels 95 zijn.
Dan breid ik de selectie uit naar 100 stuks. Mooi rond getal.
Ik onthoud het nummer van de laatst geselecteerde opname, zeg opname 3573.
Dan controleer ik of tussen de 100 geselecteerde opnamen er niet eentje staat zonder vinkje omdat ik eventueel mijn scherm per ongeluk los zou hebben kunnen laten tijdens het selecteren.
Dan druk ik op delen via AirDrop.
Na de AirDrop verdwijnen de selectievinkjes voor de 100 eerder geselecteerde opnamen.
Ik maak de selectie opnieuw van bovenaf, dus opname 3678 tot en met opname 3573.
Dan selecteer ik verwijderen.
Dit herhaal ik tot alles overgezet en verwijderd is.
Als de selectie er na airdroppen niet vanzelf af zou gaan, zoals dat bij Foto’s werkt, dan zou het als volgt gaan:
- Ik selecteer een aantal opnames
- ik AirDrop ze
- ik verwijder de selectie
- ik herhaal dit tot alles is overgezet.