Geen idee welke precies maar de eerste twee die opkomen in mijn gedachten naast de alarm zijn de timers en als er iemand beltjasjenl schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:58:
[...]
Maar welke andere functies die met schuifbare knoppen werken zet je dan ook om naar single touch knoppen?
Voor degene die ook een Netflix abonnement hebben is Red Dead Redemption nu ook te downloaden.
Zojuist geïnstalleerd op mijn iPad Pro en werkt prima.
nieuws: Netflix gaat Rockstar-game Red Dead Redemption uitbrengen voor iOS en...
Zojuist geïnstalleerd op mijn iPad Pro en werkt prima.
nieuws: Netflix gaat Rockstar-game Red Dead Redemption uitbrengen voor iOS en...
Ik krijg de laatste tijd vaker deze melding. Iemand een idee hoe dat spontaan komt?
[ Voor 29% gewijzigd door THE_BASE op 03-12-2025 07:50 ]
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Iemand heeft via jou apple ID een nieuwe iphone besteld(Bij Apple), die melding kreeg ik ook toen.
Op een andere manier zou ik het niet weten.
Is 5 december opgelostCarlos0_0 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:02:
Iemand heeft via jou apple ID een nieuwe iphone besteld(Bij Apple), die melding kreeg ik ook toen.
Precies dat had ik een paar weken geleden. Is na een tijdje weer weg gegaan.THE_BASE schreef op woensdag 3 december 2025 @ 07:49:
Ik krijg de laatste tijd vaker deze melding. Iemand een idee hoe dat spontaan komt?
[Afbeelding]
Is het met iPadOS ook mogelijk dat het toetsenbord automatisch e-mailadressen aanvult als typesuggestie? Op mijn Android telefoon hoef ik als ik ergens een formulier invul alleen de eerste 2 of 3 karakters van mijn e-mail te typen en het hele adres staat er als suggestie (dat heeft ie dan geleerd van je eerdere input oid). Zou me op de iPad ook wel handig lijken…
Edit, vond onder instellingen, toetsenbord wel de optie tekstvervanging. Daarmee kan ik idd de eerste 3 letters van mijn e-mail invullen, zodat ie de suggestie doet voor het volledige adres. Maar dat is wel allemaal handwerk
heb liever dat ie zelf leert. Zijn natuurlijk veel meer woorden die ik op deze manier automatisch aangevuld zou willen hebben, zoals adresgegevens e.d. die niet standaard in een woordenboek staan, maar je al wel veel gebruikt.
Edit, vond onder instellingen, toetsenbord wel de optie tekstvervanging. Daarmee kan ik idd de eerste 3 letters van mijn e-mail invullen, zodat ie de suggestie doet voor het volledige adres. Maar dat is wel allemaal handwerk
[ Voor 39% gewijzigd door Palomar op 03-12-2025 20:08 ]
Poosje gebruiken, dan leert hij het vanzelf en kun je hele bladen invulgegevens ineens invullen.Palomar schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:57:
Is het met iPadOS ook mogelijk dat het toetsenbord automatisch e-mailadressen aanvult als typesuggestie? Op mijn Android telefoon hoef ik als ik ergens een formulier invul alleen de eerste 2 of 3 karakters van mijn e-mail te typen en het hele adres staat er als suggestie (dat heeft ie dan geleerd van je eerdere input oid). Zou me op de iPad ook wel handig lijken…
Edit, vond onder instellingen, toetsenbord wel de optie tekstvervanging. Daarmee kan ik idd de eerste 3 letters van mijn e-mail invullen, zodat ie de suggestie doet voor het volledige adres. Maar dat is wel allemaal handwerkheb liever dat ie zelf leert. Zijn natuurlijk veel meer woorden die ik op deze manier automatisch aangevuld zou willen hebben, zoals adresgegevens e.d. die niet standaard in een woordenboek staan, maar je al wel veel gebruikt.
En helaas… vol verwachting de rc er op gezet maar de Apple Intelligence dut t nog steeds niet op m’n 15 Pro…
Geen idee waarom niet, nou dan maar niet.
Downloaden van de llm’s doet niets.
Geen idee waarom niet, nou dan maar niet.
Downloaden van de llm’s doet niets.
[ Voor 1% gewijzigd door Andre_J op 03-12-2025 20:51 . Reden: Typo ]
Ok thanks, dan wacht ik even afDennisdn schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:22:
[...]
Poosje gebruiken, dan leert hij het vanzelf en kun je hele bladen invulgegevens ineens invullen.
Andere vraag. Op Android gebruik ik Google Wallet. Daarin heb ik naast bankkaarten ook allerlei pasjes staan zoals de AH bonuskaart, airmiles, zwemleskaart van het lokale zwembad etc (gewoon qr code gescand). Het is mij niet duidelijk of dat toevoegen van pasjes ook kan met Apple Wallet of Apple Pay. Op mijn iPad zie ik die mogelijkheid niet?
De vlag kan uit! Alan Dye verkoopt zijn ziel. Hij vertrekt bij Apple om naar Meta te gaan.
Bron: https://www.macrumors.com...le-alan-dye-joining-meta/
Bron: https://www.macrumors.com...le-alan-dye-joining-meta/
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Kan met externe apps worden toegevoegd. Ik gebruik er Pass4Wallet voor.Palomar schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:04:
[...]
Ok thanks, dan wacht ik even af
Andere vraag. Op Android gebruik ik Google Wallet. Daarin heb ik naast bankkaarten ook allerlei pasjes staan zoals de AH bonuskaart, airmiles, zwemleskaart van het lokale zwembad etc (gewoon qr code gescand). Het is mij niet duidelijk of dat toevoegen van pasjes ook kan met Apple Wallet of Apple Pay. Op mijn iPad zie ik die mogelijkheid niet?
Vannacht mijn telefoon aan de lader gedaan en vanochtend zag ik dat deze een reboot heeft gehad. Moest mijn simkaart pincode opnieuw invullen.
Is er wellicht een beveiligingsupdate geïnstalleerd?
Ik je nog steeds de issue dat ik regelmatig uitgelogd wordt op website waaronder tweakers
Erg hinderlijk
Erg hinderlijk
Gewoon met standaard Safari, of met een andere browser?MarioMark1541 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:00:
Ik je nog steeds de issue dat ik regelmatig uitgelogd wordt op website waaronder tweakers
Erg hinderlijk
Met Safari heb ik daar geen last van; met Firefox destijds wel zeer regelmatig.
Volgens mij eerder een bug. Ik heb het bij mijn telefoon (iPhone 15 plus met iOS 26.1) ook nog af en toe als ik 's ochtends 'em van de lader haal, dat 'ie gereboot heeft. Zou me sterk lijken dat het te maken heeft met een beveiligingsupdate eerlijk gezegd.turkeyhakan schreef op donderdag 4 december 2025 @ 05:56:
Vannacht mijn telefoon aan de lader gedaan en vanochtend zag ik dat deze een reboot heeft gehad. Moest mijn simkaart pincode opnieuw invullen.
Dit kan ook een dpg ding zijn, je mag tegenwoordig nog maar drie keer ingelogd zijn bij dpg. Dus als je ook een krantenabonnement hebt op twee apparaten wordt het al penibel..MarioMark1541 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:00:
Erg hinderlijk
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Wanneer ik mijn (vergrendelde) telefoon oppak, en deze dus ontgrendelt, scroll ik graag af en toe eens door mijn meldingen. Door allerlei meldingen van bijvoorbeeld Social Deal, Temu, Gmail, Booking etc, zijn dit er al snel heel wat. Het wordt ook onoverzichtelijk zo, maar dat is iets anders.
Hetgeen ik merk is dat het scherm tijdens het scrollen door de meldingen, na een vaste tijd, pakweg 10-15 seconden, gewoon weer uit gaat. Dat is erg storend vind ik. Het is dus scrollen door de meldingen die op het vergrendelscherm zijn binnengekomen en dit zonder dat ik naar boven heb geswiped om naar de bureaubladen te gaan.
Kan je dat ergens instellen?
Toestel is toch gewoon ontgrendeld dus zou toch niet zomaar mogen weer uit gaan?
Hetgeen ik merk is dat het scherm tijdens het scrollen door de meldingen, na een vaste tijd, pakweg 10-15 seconden, gewoon weer uit gaat. Dat is erg storend vind ik. Het is dus scrollen door de meldingen die op het vergrendelscherm zijn binnengekomen en dit zonder dat ik naar boven heb geswiped om naar de bureaubladen te gaan.
Toestel is toch gewoon ontgrendeld dus zou toch niet zomaar mogen weer uit gaan?
[ Voor 5% gewijzigd door Dorryflorry op 04-12-2025 19:44 ]
Safarivanaalten schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:41:
[...]
Gewoon met standaard Safari, of met een andere browser?
Met Safari heb ik daar geen last van; met Firefox destijds wel zeer regelmatig.
Is het misschien een setting ofzo ?
Héb ik niet heb het bijv ook op budgetgaming en google zwlfnKassad schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:59:
[...]
Dit kan ook een dpg ding zijn, je mag tegenwoordig nog maar drie keer ingelogd zijn bij dpg. Dus als je ook een krantenabonnement hebt op twee apparaten wordt het al penibel..
Op m’n iPad Pro nergens last van
[ Voor 5% gewijzigd door MarioMark1541 op 04-12-2025 22:01 ]
Ik heb deze irritatie ook.Dorryflorry schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:43:
Wanneer ik mijn (vergrendelde) telefoon oppak, en deze dus ontgrendelt, scroll ik graag af en toe eens door mijn meldingen. Door allerlei meldingen van bijvoorbeeld Social Deal, Temu, Gmail, Booking etc, zijn dit er al snel heel wat. Het wordt ook onoverzichtelijk zo, maar dat is iets anders.
Zit even op mijn gemak door de notificaties te scrollen en hoppa......scherm weer uit
Vrees dat dit een iPhone dingetje is, want ervaar dit al langere tijd
Eric, Signing off !!
Ik denk dat het een jouw-iPhone dingetje is want ik heb daar geen last van.. je kan opnieuw opstarten, uit en weer aan zetten, backup maken opnieuw instellen backup terugzetten, opnieuw instellen en helemaal overnieuw beginnen. Of wachten op een update. Werk dat allemaal niet dan zou het een defecte sensor kunnen zijn oid.Eric H schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:18:
[...]
Ik heb deze irritatie ook.
Zit even op mijn gemak door de notificaties te scrollen en hoppa......scherm weer uit![]()
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hebben jullie de batterij niet in spaarstand staan?, ik merk dit sinds kort op mijn gewone Ipad ook.
Hiervan gaat echt kapot snel het scherm uit, ben ik wat aan het lezen. en paar seconden later gaat scherm donkerder en dan hop uit.
Mijn ipad staat namelijk eigenlijk altijd in batterij besparende modes, omdat die niet zoveel gebruikt wordt. scheelt weer wat batterij gebruik.
Ik heb nog niet gekeken of dit zonder spaarstand ook gebeurt, maar misschien dat dit het probleem is.
Hiervan gaat echt kapot snel het scherm uit, ben ik wat aan het lezen. en paar seconden later gaat scherm donkerder en dan hop uit.
Mijn ipad staat namelijk eigenlijk altijd in batterij besparende modes, omdat die niet zoveel gebruikt wordt. scheelt weer wat batterij gebruik.
Ik heb nog niet gekeken of dit zonder spaarstand ook gebeurt, maar misschien dat dit het probleem is.
[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 05-12-2025 08:57 ]
Ja inderdaad. Je zou denken dat zolang de “aandacht” gevestigd is en dus kan worden opgemerkt in iOS, het scherm zeker niet uitschakelt.Eric H schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:18:
[...]
Ik heb deze irritatie ook.
Zit even op mijn gemak door de notificaties te scrollen en hoppa......scherm weer uit![]()
Vreemd dat Apple hier niet over heeft nagedacht. Zou enorm bijdragen aan gebruiksgemak en ergonomie.
Ook valt het me op dat ik dit niet eerder door iemand anders heb weten de vinger op leggen.
Spaarstand heeft hier bij mij geen invloed op.Carlos0_0 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:56:
Hebben jullie de batterij niet in spaarstand staan?, ik merk dit sinds kort op mijn gewone Ipad ook.
Spaarstand geeft me bovendien het gevoel van een smartphone te gebruiken uit 2015.
Zelfs mijn iPhone 8 is niet zo laggy als mijn 8 jaar jongere 17 Pro Max. Ik sta hier echt van te kijken hoe Apple dit toelaatbaar vindt. Het is gewoon enorm laggy dat het geen naam heeft. As we speak kan het toetsenbord zelfs amper volgen. Het gaat niet alleen om de verlaging van de vernieuwingsfrequentie want het is erg stuiterig alsof de processor niet kan volgen.
@Dorryflorry Het klinkt alsof je een hardware issue hebt. Mijn 16Pro is echt vloeiend. Ik heb ook geen last van een scherm dat uit gaat wanneer ik door de notificaties op het lokscreen ga. Ik zou met jouw problemen eerst checken of het geen software issue is en daarna gaan klagen bij de leverancier want dat verhaal klopt gewoon niet.
Ik heb sinds 23 november iPadOS 26.1 (23B85) op mijn iPad staan en sindsdien is het ding irritant vaak erg traag.
Gaat dan bijvoorbeeld om zaken als wanneer in in Firefox het tabbladen overzicht open om naar een ander tabblad te gaan.
Dan kan je rustig meerdere seconden op gaan zitten wachten totdat er enige actie plaatsvindt nadat ik op het tabblad geklikt hebt waar ik naartoe wil.
Dacht eerst dat mijn touchscreen aanraking gewoon niet geregistreerd werd maar tig keer erop tikken helpt niet, het is gewoon extreem traag.
Is iPadOS 26 gewoon te zwaar (bloated) voor mijn iPad?
Het gaat om een model A2602 iPad (9e generatie)
En is er een manier op bepaalde zaken uit te zetten zodat het weer soepeler werkt?
Weet niet of die nieuwe liquid glass look er mee te maken heeft maar als dat impact heeft en uit te zetten is zou dat voor mij prima zijn.
Gaat dan bijvoorbeeld om zaken als wanneer in in Firefox het tabbladen overzicht open om naar een ander tabblad te gaan.
Dan kan je rustig meerdere seconden op gaan zitten wachten totdat er enige actie plaatsvindt nadat ik op het tabblad geklikt hebt waar ik naartoe wil.
Dacht eerst dat mijn touchscreen aanraking gewoon niet geregistreerd werd maar tig keer erop tikken helpt niet, het is gewoon extreem traag.
En is er een manier op bepaalde zaken uit te zetten zodat het weer soepeler werkt?
Weet niet of die nieuwe liquid glass look er mee te maken heeft maar als dat impact heeft en uit te zetten is zou dat voor mij prima zijn.
Ik heb nog een oude Air 3 - met A12 SoC, de jouwe heeft een A13, allebei met 3 GB RAM - en daarbij is het een beetje hetzelfde. Ik vermoed dat iPadOS 26 eigenlijk wat te veel vraagt van deze oudere iPads.
Je zou ‘Verminder transparantie’ eens kunnen proberen. Staat ergens in de toegankelijkheidsinstellingen.Vliegvlug schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 07:35:
Ik heb sinds 23 november iPadOS 26.1 (23B85) op mijn iPad staan en sindsdien is het ding irritant vaak erg traag.
Have you tried turning it off and on again?
Voor de sportievelingen onder ons: Apple Fitness+ komt naar o.a. Nederland:
https://www.macrumors.com
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
FINALLY!THE_BASE schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:42:
inderdaad goed nieuws, maar heeft veel te lang geduurd.mprkooij schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:02:
[...]
FINALLY!Hier zit ik al heel lang op te wachten, heb het via Apple USA geprobeerd, maar veel te omslachtig.
Zou de 2tb versie van Apple one dan ook naar Nederland komen?
even een vraagje, mijn vriendin heeft een iphone 13 en gister geupdate naar ios 26. vanochtend ging de eerste wekker niet af en de 2e was met veel moeite uit te krijgen. collega's van haar hebben ook problemen met de wekker sinds de update. is dit een bekend issue? ik heb zelf geen iphone, dus ben benieuwd naar de ervaringen hier
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Het is een slider geworden sinds 26.1, dus als je nog niet wakker bent en het niet weet kan dat idd lastig zijn. Er is evt een instelling om daar weer een knop van te maken, even terugzoeken in dit forum.giovanni2903 schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:00:
even een vraagje, mijn vriendin heeft een iphone 13 en gister geupdate naar ios 26. vanochtend ging de eerste wekker niet af en de 2e was met veel moeite uit te krijgen. collega's van haar hebben ook problemen met de wekker sinds de update. is dit een bekend issue? ik heb zelf geen iphone, dus ben benieuwd naar de ervaringen hier
En waarom het in mijn ogen veel simpelere News niet eigenlijk?THE_BASE schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:42:
Ik denk niet dat dat zo simpel is. De Fitness-content is van hunzelf en hoeven ze alleen te vertalen. Om nieuws te kunnen presenteren moeten ze een boel losse deals gaan sluiten met mediabedrijven in elk land waar ze de app uit willen brengen.Cardwizard schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:39:
[...]
En waarom het in mijn ogen veel simpelere News niet eigenlijk?
Die is er al, ik kan tot 12TB kiezenKorteGebruiker schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:55:
Zou de 2tb versie van Apple one dan ook naar Nederland komen?
Er is een nieuwe versie van DB en PB RC 26.2 uit.
Is er al duidelijkheid of België er ook bij is? Ik kan het niet uitmaken uit het persbericht.THE_BASE schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:42:
Edit: ja dus; staat op de officiële pagina.
[ Voor 7% gewijzigd door StevenRSCA op 08-12-2025 20:20 ]
Ik zie het idd komt de final dan pas volgende week ?Dennisdn schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:36:
Er is een nieuwe versie van DB en PB RC 26.2 uit.
Waarschijnlijk ergens komende dagen.MarioMark1541 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:20:
[...]
Ik zie het idd komt de final dan pas volgende week ?
Oké m’n iPad heeft niks en in de rc2 w zie ik ook geen Changelog
Als ik google op Chantelle kom ik op iets wat ik niet in iOS verwacht…MarioMark1541 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:35:
[...]
Oké m’n iPad heeft niks en in de rc2 w zie ik ook geen Chantelle?
Nee dat is iCloud+, ik heb het over de Apple one premier optie
Mooi zwart of rood?Dennisdn schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:43:
Als ik google op Chantelle kom ik op iets wat ik niet in iOS verwacht…
Bedoelde changelogDennisdn schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:43:
[...]
Als ik google op Chantelle kom ik op iets wat ik niet in iOS verwacht…
Hopelijk zijn de problemen met de afgedekte invulvelden en met knippen en plakken snel opgelost. Sommige websites zijn nu niet bruikbaar. Of is dit een voorbeeld dat Apple vind dat website bouwers maar volgens de regels moeten werken?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Is het niet zo dat die kosten er bij op komen? Ik heb ook Apple One. En als ik de 50GB optie kies voor 0,99 komt deze bij de 200GB op. en zo kan je je Apple One tot 200 + 12 TB uitbreiden. Toch?KorteGebruiker schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:00:
[...]
Nee dat is iCloud+, ik heb het over de Apple one premier optie
Nou. Ben niet zo blij met ios 26. Gisteren in de sportschool een schema aan het volgen. Kreeg de software update pop-up. Drukte op 'later' en toch begon de telefoon te updaten en kon ik mn schema niet meer zien.
Nu zit er liquid glass op, wat voor mij onduidelijker is én flink meer hickups geeft op mijn iphone 11. Heb nu 'reduce transparancy' en 'reduce motion' aangezet, maar nog steeds is deze ios echt flink trager én nog steeds minder overzichtelijk. De tabbladen van de browser zit onder een extra klik en in z'n algemeen vind ik het geheel serieus onduidelijk en onoverzichtelijk. Wat kan ik doen om de telefoon zoveel mogelijk terug te krijgen naar het uiterlijk van ios 25?
Edit: De adresbalk heb ik weer kunnen wijzigen in opties>apps>safari> tabbladen op 'onder' ipv 'compact'.. Maar het is nog steeds allemaal een stuk ronder en onduidelijker qua vormgeving.
Nu zit er liquid glass op, wat voor mij onduidelijker is én flink meer hickups geeft op mijn iphone 11. Heb nu 'reduce transparancy' en 'reduce motion' aangezet, maar nog steeds is deze ios echt flink trager én nog steeds minder overzichtelijk. De tabbladen van de browser zit onder een extra klik en in z'n algemeen vind ik het geheel serieus onduidelijk en onoverzichtelijk. Wat kan ik doen om de telefoon zoveel mogelijk terug te krijgen naar het uiterlijk van ios 25?
Edit: De adresbalk heb ik weer kunnen wijzigen in opties>apps>safari> tabbladen op 'onder' ipv 'compact'.. Maar het is nog steeds allemaal een stuk ronder en onduidelijker qua vormgeving.
[ Voor 12% gewijzigd door aicaramba op 09-12-2025 08:13 ]
Ja dat kan. Apple one premier is 2 TB en dan heb je nieuws + fitness+ erbij dus ik vraag me af of deze er ook bij komt hier in Nederland. In de VS en dergelijke is deze optie beschikbaarSkywalker27 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 07:53:
[...]
Is het niet zo dat die kosten er bij op komen? Ik heb ook Apple One. En als ik de 50GB optie kies voor 0,99 komt deze bij de 200GB op. en zo kan je je Apple One tot 200 + 12 TB uitbreiden. Toch?
Ik weet niet of het met de telefoon dan wel IOS te maken heeft, maar vroeger had de compass toepassing een waterpasfunctie... en nu lijkt die weg te zijn..
Sony A7 iv en wat recycled glas
Meten app.Tommie12 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:05:
Ik weet niet of het met de telefoon dan wel IOS te maken heeft, maar vroeger had de compass toepassing een waterpasfunctie... en nu lijkt die weg te zijn..
Niet IOS25 bestaat nietaicaramba schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:06:
Nou. Ben niet zo blij met ios 26. Gisteren in de sportschool een schema aan het volgen. Kreeg de software update pop-up. Drukte op 'later' en toch begon de telefoon te updaten en kon ik mn schema niet meer zien.
Wel kan het zijn jou telefoon nog druk aan het indexeren is, dit gebeurt altijd na een grote update. En verschilt per device hoe lang dat duurt(hoeveel erop staat etc).
Zou vanavond een kans kunen zijn voor de 26.2 final stable release ?
Dat lijkt me wat snel. Gisteren is er namelijk nog een nieuwe RC uitgekomen.
Ben benieuwd of iCulture gelijk heeft:
"De prijs voor Apple Fitness+ in Nederland wordt €9,99 per maand of €79,99 per jaar. Vermoedelijk kun je het ook gebruiken als je abonnee bent van Apple One Premium, dat tot op heden nog niet beschikbaar was in Nederland vanwege het ontbreken van Apple Fitness+ in Nederland. We verwachten dat dit ook beschikbaar komt nu Apple Fitness+ in Nederland komt."
^ bovenstaande komt rechtstreeks van iCulture (iknow, het leest niet zo lekker weg
)
"De prijs voor Apple Fitness+ in Nederland wordt €9,99 per maand of €79,99 per jaar. Vermoedelijk kun je het ook gebruiken als je abonnee bent van Apple One Premium, dat tot op heden nog niet beschikbaar was in Nederland vanwege het ontbreken van Apple Fitness+ in Nederland. We verwachten dat dit ook beschikbaar komt nu Apple Fitness+ in Nederland komt."
^ bovenstaande komt rechtstreeks van iCulture (iknow, het leest niet zo lekker weg
Joh, hier een 17pro en die stottert ook gewoon. Heb af en toe zelfs dat het scrollen in notification center stottert, je krijgt het gewoon niet verzonnen. 1500 fucking euros en een lijstje met notificaties wat niet vloeiend kan scrollenaicaramba schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:06:
Ik kom van een ip14 af en hoopte dat het beter zou zijn en dat ik pech met mijn 14 had maar helaas.
Is gewoon de premium experience die je als user maar moet slikken.
Hier in huis draaien 3 base iPhone 13’s iOS 26 vloeiender dan mijn 15 pro. Misschien is het juist promotion wat de lagg veroorzaaktsjorsjuhmaniac schreef op woensdag 10 december 2025 @ 00:40:
[...]
Joh, hier een 17pro en die stottert ook gewoon. Heb af en toe zelfs dat het scrollen in notification center stottert, je krijgt het gewoon niet verzonnen. 1500 fucking euros en een lijstje met notificaties wat niet vloeiend kan scrollen![]()
Ik kom van een ip14 af en hoopte dat het beter zou zijn en dat ik pech met mijn 14 had maar helaas.
Maar het is Apple, dus dat hoort zo te zijn. /ssjorsjuhmaniac schreef op woensdag 10 december 2025 @ 00:40:
[...]
Joh, hier een 17pro en die stottert ook gewoon. Heb af en toe zelfs dat het scrollen in notification center stottert, je krijgt het gewoon niet verzonnen. 1500 fucking euros en een lijstje met notificaties wat niet vloeiend kan scrollen![]()
Ik gebruik iOS 26 sinds release en vind het nog steeds een draak van een OS. Dat een bedrijf als Apple, met alle kunde en ‘know how’, het voor elkaar weet te krijgen om zoiets als iOS 26 te lanceren. Het is gewoon bedroevend.
Maar dan stap je toch lekker over op Android? Da’s dus het ding, ik zit vast aan Apple vanwege het formaat van de iPhone 13 Mini. Ik wil niet groter.
Gevalletje je zult in het diepe moeten springen. Want de kans dat dat formaat ooit terug komt is vrij nihil en je kunt ook niet eindeloos met een 13 blijven doen.Yonix schreef op woensdag 10 december 2025 @ 06:39:
[...]
ik zit vast aan Apple vanwege het formaat van de iPhone 13 Mini. Ik wil niet groter.
Ik ben overgestapt naar een iPhone 17 vanaf een Samsung Galaxy S25. Niets mis met de S25, maar ik had een nieuwe laptop nodig en kon simpelweg niet om de MacBook Air heen. Dus gelijk ook maar een iPhone 17. Moet eerlijk zeggen dat ik vooraf wel een beetje huiverig was vanwege alle verhalen over liquid glass. Maar het valt voor mij reuze mee. Vind het eigenlijk zelfs mooi en loop nergens tegenaan. Geen enkele stotter of hick-up. Hele andere ervaring dus hier.
[ Voor 3% gewijzigd door AreVeeDee op 10-12-2025 07:19 ]
Ja je moet dit soort klachten altijd met een korreltje zout nemen. Het is tenslotte internet. De kleinste irritatie wordt opgeblazen tot epische proporties 😀AreVeeDee schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:17:
Ik ben overgestapt naar een iPhone 17 vanaf een Samsung Galaxy S25. Niets mis met de S25, maar ik had een nieuwe laptop nodig en kon simpelweg niet om de MacBook Air heen. Dus gelijk ook maar een iPhone 17. Moet eerlijk zeggen dat ik vooraf wel een beetje huiverig was vanwege alle verhalen over liquid glass. Maar het valt voor mij reuze mee. Vind het eigenlijk zelfs mooi en loop nergens tegenaan. Geen enkele stotter of hick-up. Hele andere ervaring dus hier.
Mijn 16 pro loopt ook gewoon vloeiend. Ik vind het nog steeds lelijk maar het is wel snel.
Mijn 17PM loopt ook soepel. Net als alle telefoons welke ik ervoor had. De 12 van mijn dochter stottert wel. Maar dat deed hij op iOS 18 ook al
Ach een heel oud beestje, vind het al knap dat hij überhaupt nog updates krijgt.
Precies.giantgiantus schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:20:
[...]
Ja je moet dit soort klachten altijd met een korreltje zout nemen. Het is tenslotte internet. De kleinste irritatie wordt opgeblazen tot epische proporties 😀
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik zal de zoveelste zijn die zegt dat m’n iPhone 17 Pro vloeiend loopt; maar heb weinig te klagen over hardware en iOS 26. Het voldoet, nergens bugs tegengekomen. Het kan altijd beter, maar dat geldt voor elk OS.
Hier ook geen klachten met een 16 PRo en mijn vrouw klaagt ook niet met een 12pro.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik ervaar exact hetzelfde. Ook bij het uitklappen bij gegroepeerde meldingen van 1 app.sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 10 december 2025 @ 00:40:
[...]
Om nog maar van het stuiterige gedrag te zwijgen in low power mode. En ja, ik kom van een iPhone 8.
Ik krijg de indruk dat het net aan Pro Motion ligt. Het zou in ieder geval fijn zijn om Pro Motion te kunnen instellen in Low Power Mode.
Ik merk wel dat ik wen aan Liquid Glass. Ik vind het in principe niet heel erg lelijk. Het is soms gewoon inconsistent qua looks of animaties.
[ Voor 15% gewijzigd door Dorryflorry op 10-12-2025 12:51 ]
Ik heb mijn iPhone 8 tot in september 2025 gebruiktDennisdn schreef op woensdag 10 december 2025 @ 06:46:
[...]
Gevalletje je zult in het diepe moeten springen. Want de kans dat dat formaat ooit terug komt is vrij nihil en je kunt ook niet eindeloos met een 13 blijven doen.
Eindeloos is helaas inderdaad niet mogelijk
Heb je het al laten onderzoeken door Apple? Wellicht is het een software of hardware bug?Dorryflorry schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:46:
[...]
Ik ervaar exact hetzelfde. Ook bij het uitklappen bij gegroepeerde meldingen van 1 app.
Om nog maar van het stuiterige gedrag te zwijgen in low power mode. En ja, ik kom van een iPhone 8.
Ik krijg de indruk dat het net aan Pro Motion ligt. Het zou in ieder geval fijn zijn om Pro Motion te kunnen instellen in Low Power Mode.
Ik merk wel dat ik wen aan Liquid Glass. Ik vind het in principe niet heel erg lelijk. Het is soms gewoon inconsistent qua looks of animaties.
Zucht...
Dat zou ik kunnen laten doen inderdaad. Qua software ben ik nog steeds gewoon op iOS 26.0.SgtElPotato schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:10:
[...]
Heb je het al laten onderzoeken door Apple? Wellicht is het een software of hardware bug?
Door omstandigheden heb ik slechts anderhalve maand met een 16PM rondgelopen eerder dit jaar. Die was ook erg laggy met low power mode. De 16PM van mijn vader overigens ook. Die werkt voor de rest erg vlot op iOS18.
Dat is nou net het idee van low power mode, een stukje batterij besparen door o.a. de Hz te halveren…Dorryflorry schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:11:
[...]
Die was ook erg laggy met low power mode. De 16PM van mijn vader overigens ook.
Dat begrijp ik zeker en vind ik in principe niet erg. Het is wel dermate dat het lijkt zelfs onder de 60 of 50 Hz te liggen. Op mijn iPhone 8 waren de animaties en dergelijke in low power mode niet aanzienlijk, of voelbaar, meer stuiterig.Dennisdn schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:22:
[...]
Dat is nou net het idee van low power mode, een stukje batterij besparen door o.a. de Hz te halveren…
Als ik de website van Apple bekijk over low power mode dan schroeven ze alleen de 120 HzProMotion modellen terug naar 60 Hz. Van andere modellen, zoals de 8, wordt de refreshrate dus niet verlaagd. Je constatering lijkt mij dan ook vrij logisch.Dorryflorry schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:25:
[...]
Dat begrijp ik zeker en vind ik in principe niet erg. Het is wel dermate dat het lijkt zelfs onder de 60 of 50 Hz te liggen. Op mijn iPhone 8 waren de animaties en dergelijke in low power mode niet aanzienlijk, of voelbaar, meer stuiterig.
[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 10-12-2025 17:50 ]
Oprecht dank dat je dit even opzocht. Dat waardeer ik erg.Dennisdn schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:45:
[...]
Als ik de website van Apple bekijk over low power mode dan schroeven ze alleen de 120 HzProMotion modellen terug naar 60 Hz. Van andere modellen, zoals de 8, wordt de refreshrate dus niet verlaagd. Je constatering lijkt mij dan ook vrij logisch.
Ik denk dat er vermoedelijk niets aan de hand is met het toestel.
Ik vraag me wel af of er nog mensen dit zo ervaren.
Het lijkt mij dat er met een beetje knutselen in shortcuts/automations zelf wel een soort low power mode is samen te stellen door wat energie gebruikers te verlagen behálve de refreshrate.Dorryflorry schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:49:
[...]
Oprecht dank dat je dit even opzocht. Dat waardeer ik erg.
Nou verdomd, ik gebruik de low power normaal niet, heb em nu aan en snap wat je bedoeld, het is bij scrollen idd een beetje choppyDorryflorry schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:49:
[...]
Oprecht dank dat je dit even opzocht. Dat waardeer ik erg.
Ik heb altijd de indruk dat de refresh rate in deze gevallen nog wel wat verder afgeknepen wordt eigenlijk. 60 Hz op bijvoorbeeld mijn iPad ziet er een stuk beter uit dan low power mode op mijn 13 Pro.Dennisdn schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:45:
[...]
Als ik de website van Apple bekijk over low power mode dan schroeven ze alleen de 120 HzProMotion modellen terug naar 60 Hz. Van andere modellen, zoals de 8, wordt de refreshrate dus niet verlaagd. Je constatering lijkt mij dan ook vrij logisch.
Hier op een 15 pro dezelfde ervaring wat batterij besparing eigenlijk onbruikbaar maakt omdat je voor je gevoel zoveel mist kwa ervaring.Commendatore schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:58:
[...]
Ik heb altijd de indruk dat de refresh rate in deze gevallen nog wel wat verder afgeknepen wordt eigenlijk. 60 Hz op bijvoorbeeld mijn iPad ziet er een stuk beter uit dan low power mode op mijn 13 Pro.
Dat hangt er natuurlijk een beetje vanaf waar je prioriteiten op dat moment liggen. Om een keer de volledige dag zonder power bank door te komen is het prima.
Bespaar modes mis ik niks, merk niks aan het scherm.Commendatore schreef op donderdag 11 december 2025 @ 00:00:
Dat hangt er natuurlijk een beetje vanaf waar je prioriteiten op dat moment liggen. Om een keer de volledige dag zonder power bank door te komen is het prima.
Irrotatiefactortje erbij, weet alleen niet of het iOS 26 specifiek is.
Ik heb een vast Slaap I Opstaan patroon ingesteld op mijn iPhone. Als mijn alarm/wekker dan afgaat ‘s ochtends maakt dit geen geluid, ik wordt gewekt met steeds intenser wordende trillingen op mijn Apple Watch Ultra 2.
So far so good!
Máár….. stel ik een los alarm in omdat ik incidenteel op een ander moment wakker wil worden; dan gaat de complete licht en geluidshow af!!
Heb al gezocht hoe ik kan instellen dat dit alleen op mijn horloge afgaat (met alleen trillingen) maar helaas.
Kijk, voor mij is het geen probleem, ik moest er toch uit. Maar mijn vrouw is hier toch echt minder blij mee
Ik heb een vast Slaap I Opstaan patroon ingesteld op mijn iPhone. Als mijn alarm/wekker dan afgaat ‘s ochtends maakt dit geen geluid, ik wordt gewekt met steeds intenser wordende trillingen op mijn Apple Watch Ultra 2.
So far so good!
Máár….. stel ik een los alarm in omdat ik incidenteel op een ander moment wakker wil worden; dan gaat de complete licht en geluidshow af!!
Heb al gezocht hoe ik kan instellen dat dit alleen op mijn horloge afgaat (met alleen trillingen) maar helaas.
Kijk, voor mij is het geen probleem, ik moest er toch uit. Maar mijn vrouw is hier toch echt minder blij mee
Eric, Signing off !!
Net toch iets geks meegemaakt. Berichtje aan het typen en het toestel vergrendelde continu tijdens het typen na 2 á 3 seconden. Toestel herstart en nu gaat het goed, hopelijk een tijdelijke glitch…
Hoe heb je dit uberhaupt zo ingesteld? Een app? Of een shortcut?Eric H schreef op donderdag 11 december 2025 @ 07:30:
©2004
Ik heb stille modus aanstaan, in combinatie met het slaapschema zorgt dit ervoor dat mijn horloge alleen maar voelbare input geeft tijdens het wakker worden.hk12nl schreef op donderdag 11 december 2025 @ 12:32:
[...]
Hoe heb je dit uberhaupt zo ingesteld? Een app? Of een shortcut?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Een wekker zetten op je watch?Eric H schreef op donderdag 11 december 2025 @ 07:30:
So far so good!
Eric H schreef op donderdag 11 december 2025 @ 07:30:
So far so good!
Je kan hem gewoon binnen het schema op de watch instellen dat deze toch geluid mag maken in de stille modus.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Gewoon, de standaard Apple wekker apphk12nl schreef op donderdag 11 december 2025 @ 12:32:
[...]
Hoe heb je dit uberhaupt zo ingesteld? Een app? Of een shortcut?
Eric, Signing off !!
Ah sorry, dan begreep ik je verkeerd. Ik heb nooit gemerkt dat ie steeds harder gaat trillen haha
©2004
Nog geen 26.2 final
Had m vandaag wel verwacht
[ Voor 44% gewijzigd door MarioMark1541 op 11-12-2025 21:28 ]
Zit je er zo erg op te wachten en controleren dan, er komt niet echt iets nieuws ofzo meer in.MarioMark1541 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:27:
Nog geen 26.2 final
Mijn telefoon werkt voor mij prima, die update mag van mij ook volgend jaar komen
Deu update zal zelfs voor de watch een functie gaan verwijderen in de EU, iets met automatische wifi synchronisatie van de iPhone naar de watch.
Je zal je watch dus handmatig met wifi moeten verbinden, zal niet meer van zelf gaan las ik.
Dan ben je niet de enige.MarioMark1541 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:27:
Nog geen 26.2 final
Nog even geduld hebben dus.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik had al de 2e bèta gedistilleerd van 26,2 maar bij meer details staat er dit:
Stel er komt geen update meer blijft onderstaande dan staan nummer en tekst? Het is dan geen beta meer natuurlijk.
Bedoel dus als blijkt dat dit nummer de definitieve versie is?
iPadOS 26.2 (23C52)
iPadOS beta gives you an early preview of upcoming apps, features, and technologies. Please back up your iPad before you install the beta.
For more information, please visit one of the following programs:
• Apple Beta Software Program at beta. apple.com
• Apple Developer Program at developer.apple.com
Stel er komt geen update meer blijft onderstaande dan staan nummer en tekst? Het is dan geen beta meer natuurlijk.
iPadOS 26.2 (23C52)
iPadOS beta gives you an early preview of upcoming apps, features, and technologies. Please back up your iPad before you install the beta.
[ Voor 4% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-12-2025 14:29 ]
NOu de updates zijn te downloaden, voor de gene die geen beta versie draaien
.
Als jij geen update nu heb, blijft dit zo staan bij jou ja(Want je krijgt geen update om het te veranderen).MarioMark1541 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:27:
Ik had al de 2e bèta gedistilleerd van 26,2 maar bij meer details staat er dit:
iPadOS 26.2 (23C52)
Wel bijzonder volgensmij public release op een vrijdag...Carlos0_0 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:18:
NOu de updates zijn te downloaden, voor de gene die geen beta versie draaien.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
:strip_exif()/f/image/pxUbc9HJuqkhO9DruMXEFrOC.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/A2saRJDlOkBH152IOsMsEoWn.jpg?f=fotoalbum_tile)