Zal ik hem maken? Hoe is de bat…. Oh nee toch niet…Donstil schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:39:
Kijk eens even, we gaan nog een ronde door:
https://9to5mac.com/2026/...ases-first-ios-26-5-beta/
Niks nieuws opgemerkt
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Meer mensen last van dat icoontjes vanaf pagina 2 continue opnieuw worden opgebouwd onder 26.3?
Hiervoor nooit last van gehad…. Voor de rest vind ik het een oke update…
Ik teken nergens meer voor
Geen laat van.Quakie schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:19:
Meer mensen last van dat icoontjes vanaf pagina 2 continue opnieuw worden opgebouwd onder 26.3?
Maar update je telefoon naar 26.4?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Sorry @SuperVeloce ik bedoel 26.4... na een reboot is het minder maar nog wel aanwezig
Ik heb het alleen sporadisch maar alleen na een reboot.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Iemand hier ook last van niet reagerende bedieningselementen op zowel watch als iPhone
Valt me de laatste tijd gewoon op.
Ik open Muziek (de app) op mijn iPhone, druk op het play symbooltje, play symbooltje beweegt/animeert (is dat het crrecte woord?) maar de actie wordt niet uitgevoerd.
Ik ga een stuk wandelen en zet de work-out "wandelen" aan op mijn AppleWatch. Ik ben klaar met de wandeling en druk op de stop-button. Ik zie de button bewegen, maar de actie wordt niet uitgevoerd.
Een tweede keer, maar dan harder/langer/nadrukkelijker/steviger indrukken activeert wel de actie, maar het valt me gewoon op dat het vaak bij een eerste keer niet werkt. En dan niet alleen bij Muziek, of Work-Out, maar iOS breed in meerdere applicaties en in meerdere (sub)menu's
Ik open Muziek (de app) op mijn iPhone, druk op het play symbooltje, play symbooltje beweegt/animeert (is dat het crrecte woord?) maar de actie wordt niet uitgevoerd.
Ik ga een stuk wandelen en zet de work-out "wandelen" aan op mijn AppleWatch. Ik ben klaar met de wandeling en druk op de stop-button. Ik zie de button bewegen, maar de actie wordt niet uitgevoerd.
Een tweede keer, maar dan harder/langer/nadrukkelijker/steviger indrukken activeert wel de actie, maar het valt me gewoon op dat het vaak bij een eerste keer niet werkt. En dan niet alleen bij Muziek, of Work-Out, maar iOS breed in meerdere applicaties en in meerdere (sub)menu's
Eric, Signing off !!
Alleen bij de workouts op de Apple Watch herken ik dit. Sowieso vind ik de layout van WatchOS 18 daarbij prettiger. (Daar moest je niet zo'n klein knopje zien te raken.)
En aan dat probleem is gelukkig iets aan gedaanCommendatore schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:30:
Alleen bij de workouts op de Apple Watch herken ik dit. Sowieso vind ik de layout van WatchOS 18 daarbij prettiger. (Daar moest je niet zo'n klein knopje zien te raken.)
https://www.iculture.nl/nieuws/watchos-26-4-workout-starten/
Ja soms op de watch je krijgt een notificatie je swiped noor beneden en tikt op wis alles. Dan gebeurd er niets. herhaal je de handeling en dan werkt het wel weer.Eric H schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:21:
Iemand hier ook last van niet reagerende bedieningselementen op zowel watch als iPhone
nou, ik heb 26,4 op de Watch staan maar ik zie geen verschil in de workout app, het is nog even irritant als eerder..RoRoNL schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:32:
[...]
En aan dat probleem is gelukkig iets aan gedaan
https://www.iculture.nl/nieuws/watchos-26-4-workout-starten/
edit: ik moet echt leren dingen te lezen voor ik iets post
[ Voor 17% gewijzigd door Kassad op 01-04-2026 15:11 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Heeft iOS geen functie om de cache van apps te legen?
Ik heb apps met gigabytes aan "Documenten en gegevens", maar dat zijn volgens mij grotendeels cache bestanden.
Ik heb apps met gigabytes aan "Documenten en gegevens", maar dat zijn volgens mij grotendeels cache bestanden.
Olaf van der Spek schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:30:
:strip_exif()/f/image/WSwXyGZ8XHo1APnCEqOTXqjH.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dat niet wat dit doet? Dus de documenten en gegevens gaan niet verloren. Cache enz wel.
Althans zo had ik het altijd begrepen.
Edit: Ooh toch niet. Dit ruimt alleen de app zelf op zie ik, alleen cache verwijderen is geen optie, tenzij je de app verwijderd via dit scherm en weer opnieuw installeert.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 01-04-2026 18:13 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zo ver ik altijd gehoord en ervaren hebt wist ios vanzelf de cache zodra de opslag vol zit dus je hebt bijvoorbeeld nog 1GB vrij en wilt een app van 2GB installeren zal hij die 1GB krijgen door bij een andere app de cache te wissen. Er zijn ook apps die zelf deze optie hebben (telegram en spotify bijvoorbeeld)Olaf van der Spek schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:30:
Duolingo bijvoorbeeld is 0.5 GB app en 2.8 GB 'documenten en gegevens'.
De state wordt echter opgeslagen in de cloud en is waarschijnlijk maar 1 KB.. dus soms zou het handig zijn die 2.8 te kunnen opruimen, zonder de echte state kwijt te raken.
Videoland: 1,1 GB docs
Safari: 1,1 GB
De state wordt echter opgeslagen in de cloud en is waarschijnlijk maar 1 KB.. dus soms zou het handig zijn die 2.8 te kunnen opruimen, zonder de echte state kwijt te raken.
Videoland: 1,1 GB docs
Safari: 1,1 GB
[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-04-2026 18:52 ]
Herkennen jullie het dat je soms in een app zit, zoals NOS, die prima werkt. Na het lezen van een artikel wil ik een ander artikel aanklikken en dan gebeurd er niets.
App geforceerd afsluiten werkt dat wel. Ben er nog niet achter of het echt alleen bij NOS is of ook in andere apps.
App geforceerd afsluiten werkt dat wel. Ben er nog niet achter of het echt alleen bij NOS is of ook in andere apps.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Dat heb ik vaak in Discord of Slack, heel irritant.THE_BASE schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:49:
Herkennen jullie het dat je soms in een app zit, zoals NOS, die prima werkt. Na het lezen van een artikel wil ik een ander artikel aanklikken en dan gebeurd er niets.
Okido, dan ligt het dus niet aan m’n iPhone. Afwachten dus!Cordon schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:58:
[...]
Dat heb ik vaak in Discord of Slack, heel irritant.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Mijn primaire Apple id is een Gmail adres maar ooit eens een iCloud mail aangemaakt welke helaas niet verwijderd kan worden maar in m’n Apple woning geeft hij m’n iCloud e-mail aan ipv Gmail waarom is dat en kan dat veranderd worden
Nog niet gemerkt, maar nu heb ik ook geen NOS app, en ook geen discord en Slack appTHE_BASE schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:49:
Weer een 26.5 beta beschikbaar (511Mb)
Dat is de refresh van gisteren toch? Of vandaag nog een?SuperVeloce schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:35:
Weer een 26.5 beta beschikbaar (511Mb)
Ow weet niet of die gisteravond al beschikbaar wasDonstil schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:37:
[...]
Dat is de refresh van gisteren toch? Of vandaag nog een?
Ik heb geen iOS apparaat meer dus geen idee, maar heeft iemand het al eerder meegemaakt dat een iOS update Nl Alert weer inschakelt als deze uit staat?
Kennis van mij had het een hele tijd uit, maar kreeg in zijn omgeving een Alert MET oordopjes in z'n oren, dat was een pijnlijke ervaring (hij klaagt nu over forse pijn in beide oren).
Of kan de volume daarvan tegenwoordig lager? Ik blijf mij erover verbazen dat beide iOS (sowieso toen ik eentje had) en Android niet op z'n minst een soort van 60db cap hebben (of nog beter, helemaal uit) voor dat rot geluid via oordopjes.
Kennis van mij had het een hele tijd uit, maar kreeg in zijn omgeving een Alert MET oordopjes in z'n oren, dat was een pijnlijke ervaring (hij klaagt nu over forse pijn in beide oren).
Of kan de volume daarvan tegenwoordig lager? Ik blijf mij erover verbazen dat beide iOS (sowieso toen ik eentje had) en Android niet op z'n minst een soort van 60db cap hebben (of nog beter, helemaal uit) voor dat rot geluid via oordopjes.
Hoe goed die begrenzing werkt zal ook een beetje afhankelijk zijn van de gebruikte oordoppen. iOS heeft namelijk geen controle over het daadwerkelijke maximale volume dat ze kunnen produceren.
Het staat hier op twee iPhones uit en ikzelf heb het nog niet eerder meegemaakt.Mizgala28 schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:47:
Ik heb geen iOS apparaat meer dus geen idee, maar heeft iemand het al eerder meegemaakt dat een iOS update Nl Alert weer inschakelt als deze uit staat?
Have you tried turning it off and on again?
Dat snap ik wel, maar ik vind dat beide OS fabrikanten daar nodig wat aan moeten doen.Commendatore schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:50:
Hoe goed die begrenzing werkt zal ook een beetje afhankelijk zijn van de gebruikte oordoppen. iOS heeft namelijk geen controle over het daadwerkelijke maximale volume dat ze kunnen produceren.
Zelf heb ik dit nog nooit meegemaakt gelukkig, mijn broer paar jaar geleden wel en hij liep tijdelijk gehoorschade op erdoor (ruim 1 week last van een pijnlijke piep).
En het is niet zo dat deze systemen alleen in NL gebruikt worden, ik had ooit gelezen dat noodwaarschuwingen overal zo luid zijn op iOS en Android, het is toch belachelijk dat niemand bij beide bedrijven even bij stilstaat als je oordopjes gebruikt.
Bij deze gelukkig maar, ik heb het zelf ook nooit meegemaakt maar ik ken mensen die dat wel hebben.Gr4mpyC3t schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:55:
[...]
Het staat hier op twee iPhones uit en ikzelf heb het nog niet eerder meegemaakt.
Nogmaals: uiteindelijk zijn het de oordoppen die het daadwerkelijke maximale volume bepalen. Het OS heeft hier geen invloed op en ik zou ook niet weten hoe je dit technisch anders zou kunnen regelen zonder medewerking van de fabrikant van de oordoppen in kwestie.Mizgala28 schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:56:
[...]
Dat snap ik wel, maar ik vind dat beide OS fabrikanten daar nodig wat aan moeten doen.
Zelf heb ik dit nog nooit meegemaakt gelukkig, mijn broer paar jaar geleden wel en hij liep tijdelijk gehoorschade op erdoor (ruim 1 week last van een pijnlijke piep).
En het is niet zo dat deze systemen alleen in NL gebruikt worden, ik had ooit gelezen dat noodwaarschuwingen overal zo luid zijn op iOS en Android, het is toch belachelijk dat niemand bij beide bedrijven even bij stilstaat als je oordopjes gebruikt.
[...]
Bij deze gelukkig maar, ik heb het zelf ook nooit meegemaakt maar ik ken mensen die dat wel hebben.
Het werkelijke volume hardwarematige ja ( merk A is luider dan merk B ).Commendatore schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:15:
[...]
Nogmaals: uiteindelijk zijn het de oordoppen die het daadwerkelijke maximale volume bepalen. Het OS heeft hier geen invloed op en ik zou ook niet weten hoe je dit technisch anders zou kunnen regelen zonder medewerking van de fabrikant van de oordoppen in kwestie.
Maar die alerts spelen altijd af op vol volume ongeacht je merk dopjes, dus het maakt weinig uit hoe luid je volume staat of welk merk dopjes je hebt, alert gaat op max OS volume.
Dat de ene dopjes luider zijn dan de ander, en dat OS geen invloed heeft dat bepaalde merken luider kunnen op zelfde volume instelling als andere merk, dat weet ik.
Maar ongeacht je merk, vol volume zal enorm luid zijn voor iemand die niet vrijwel doof is, of schijt heeft aan z'n gehoor.
ik zet mijn volume icm met Airpods 3 op max 20% op iOS vroeger, maar ik merk dat op mijn Macbook zelfde Airpods 3 net zo luid zijn pas vanaf 40% volume. In ieder geval voor mij zou max volume ondragelijk zijn, bedraad luister ik op mijn Macbook en PC op max 10% van de volume, luid zat.
En in zijn geval gaat het om Airpods 2 (de normale, niet pro).
Dus je kan wel roepen "ieder merk is anders, OS kan er niks mee" maar dat klopt half.
Tenzij je hoofdtelefoons koopt (ze bestaan) die hardwarematig gecapped zijn op een bepaald volume, dan zou 100% OS volume minder problematisch zijn.
Edit: In ieder geval, volume kan dus nog steeds niet lager of uit neem ik aan.
Schande dat het Android/iOS fabrikanten niet boeit, maar hij zal dus maar weer NL Alert uit moeten schakelen.
Zonde dat het niet anders kan.
[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 05-04-2026 21:47 ]
Zojuist een air in gebruik genomen, updates gedaan en backup teruggezet. Alles goed en wel maar ik kom niet in de batterij instellingen. Zodra ik op “Batterij” druk dan schiet ie terug naar m’n home screen…
Kan dit te maken hebben met indexering of heb ik met een kleine bug te maken?
Herstarten heeft geen zin. Iemand tips?
Lijkt een bug ja, ligt niet aan indexeringconodihno1 schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:44:
Zojuist een air in gebruik genomen, updates gedaan en backup teruggezet. Alles goed en wel maar ik kom niet in de batterij instellingen. Zodra ik op “Batterij” druk dan schiet ie terug naar m’n home screen…
Even googlen of youtube kijken
En anders ios opnieuw installeren
Edit:
Herstellen setting was het niet.
Weer opnieuw instellen was de truck.
Ietwat meer werk maar blij dat het werkt.
Hmmm, dat is lekker als je net alles weer netje op orde hebt. Neem aan dat ik dan wel m’n iCloud backup weer kan gebruiken ? Niet dat ie het bugje ook weer terugzet zeg maar.
YouTube krijg ik alleen maar drain issues en tips over de instellingen zelf. Laat ik daar nou niet inkomen
Herstellen setting was het niet.
Weer opnieuw instellen was de truck.
Ietwat meer werk maar blij dat het werkt.
Hmmm, dat is lekker als je net alles weer netje op orde hebt. Neem aan dat ik dan wel m’n iCloud backup weer kan gebruiken ? Niet dat ie het bugje ook weer terugzet zeg maar.
YouTube krijg ik alleen maar drain issues en tips over de instellingen zelf. Laat ik daar nou niet inkomen
SuperVeloce schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:19:
[...]
Lijkt een bug ja, ligt niet aan indexering
Even googlen of youtube kijken
En anders ios opnieuw installeren
[ Voor 10% gewijzigd door conodihno1 op 06-04-2026 18:34 ]
Iemand ervaring met vastlopen van de camera app? Sinds iOS 26 loopt mijn iPhone 13 regelmatig compleet vast als ik vanuit het lockscreen de camera start. Ik krijg dan zwart beeld en een freeze. Voorheen onder iOS18 nergens last van.
Heb de batterij al door Apple laten vervangen, toestel voelt wel een stuk soepeler aan weer, maar de camera freeze is niet opgelost.
Heb de batterij al door Apple laten vervangen, toestel voelt wel een stuk soepeler aan weer, maar de camera freeze is niet opgelost.
Apple Releases iOS 26.4.1 and iPadOS 26.4.1 With Bug Fixes
[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 09-04-2026 11:23 ]
Apple Seeds Second iOS 26.5 and iPadOS 26.5 Betas to Developers
[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 13-04-2026 19:52 ]
Nee, niet op mijn 13 Pro. Weleens dat die vast blijft hangen op de verkeerde camera/zoom. (Als in: hij zegt 1x, maar stiekem is het 3x. Dat is alleen makkelijk weer op te lossen door even tussen de camera's te schakelen.)PBP schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:13:
Iemand ervaring met vastlopen van de camera app? Sinds iOS 26 loopt mijn iPhone 13 regelmatig compleet vast als ik vanuit het lockscreen de camera start. Ik krijg dan zwart beeld en een freeze. Voorheen onder iOS18 nergens last van.
Ligt het aan mij of heeft Apple de knop ‘App-updates’ naar boven gebracht zonder update? Hij stond eerst middenin en nu bovenaan.
Sowieso blijft het vervelend als nog, normaal was je direct daar bij je updates.
Nu moet je nog een extra keer klikken, ben er nog steeds niet aan gewend 😂.
Waar?Mr.ZeroNull! schreef op donderdag 16 april 2026 @ 19:58:
Ligt het aan mij of heeft Apple de knop ‘App-updates’ naar boven gebracht zonder update? Hij stond eerst middenin en nu bovenaan.
Ik zit op 26.4.1 maar hij staat hier nog onder “apps en aankoopgeschiedenis” en boven “meldingen”
Edit: Wat echt een kut plek is overigens
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 16-04-2026 20:23 ]
Donstil schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:22:
[...]
Waar?
Ik zit op 26.4.1 maar hij staat hier nog onder “apps en aankoopgeschiedenis” en boven “meldingen”
Beste mensen, jullie drukken toch ook gewoon het App Store icoontje lang in, submenu verschijnt, en dan Klik Updates?Donstil schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:22:
[...]
Waar?
Euh nee, dat doe ik letterlijk nooit lang ingedrukt houden om iets te doen.RoRoNL schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:38:
[...]
Beste mensen, jullie drukken toch ook gewoon het App Store icoontje lang in, submenu verschijnt, en dan Klik Updates?
Alleen om apps te verwijderen, maar verder echt nooit
Inderdaad ineens verplaatst en heet het App-updates, maar heb mijzelf de laatste week aangeleerd lang te drukken op App Store voor Updates. Lekker inconsequent die twee verschillende benamingen ook.
[ Voor 45% gewijzigd door THE_BASE op 17-04-2026 08:23 ]
Bij mij is die ook naar de bovenste plaats verschoven. Ik vraag me wel af wat het doel van het wat dieper wegstoppen van app updates is. Zouden ze misschien willen dat we dit voortaan automatisch laten gebeuren?
Ik swipe instinctief dus het hele menu weg, want dit was vroeger de actie om nieuwe app updates op te halen.Carlos0_0 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:09:
Sowieso blijft het vervelend als nog, normaal was je direct daar bij je updates.
Haha Nice, nooit geweten. Dat ga ik mijzelf even aanleren.RoRoNL schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:38:
[...]
Beste mensen, jullie drukken toch ook gewoon het App Store icoontje lang in, submenu verschijnt, en dan Klik Updates?
Ja dit dus, super irritant.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 00:12:
[...]
Ik swipe instinctief dus het hele menu weg, want dit was vroeger de actie om nieuwe app updates op te halen.
Haha ja ik ook dus, het was altijdGr4mpyC3t schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 00:12:
[...]
Ik swipe instinctief dus het hele menu weg, want dit was vroeger de actie om nieuwe app updates op te halen.
1: App store openen
2: Drukken op jou account
3: Snel swipen om nog effe te laten refreshen voor updates voor ik hem laat updaten.
Nu swipe je dus dat scherm weg en kan je opnieuw beginnen
Ik mis vooral de badges die aangeven hoeveel apps er een update beschikbaar hebben (nee, heb automatisch updaten van apps uit staan). Terwijl ik volgens mij badges wel aan heb staan in notificaties.
Oh die heb ik juist uit staan, ik hoef dat niet te zien bij de app icoon van de App store.vanaalten schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:28:
Ik mis vooral de badges die aangeven hoeveel apps er een update beschikbaar hebben (nee, heb automatisch updaten van apps uit staan). Terwijl ik volgens mij badges wel aan heb staan in notificaties.
Ik update gewoon standaard mijn apps altijd als ik ga opladen, dat is 1 keer in de 2 dagen of 3 heel af en toe dan.
Gewoon aangeleerd even na de app store dan te gaan, apps laten updaten en dan telefoon laten opladen.
Wat ik veel irritanter aan app updates vind is dat als ik ze open ik er een paar zie staan en als ik ververs ik er vervolgens 50 heb staan, soms een week oud. Automatische updates werkt echt voor geen meter. Of is een week gangbaar? Ik zou minimaal dagelijks automatische updates verwachten.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik krijg echt super vaak een melding in mijn agenda dat hij afspraken gevonden heeft. Dan accepteer je die (Denk aan hotelovernachting of vakantie etc.) en dan open je weer je agenda en komt die zelfde melding echt elke dag terug.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Yep, sinds iOS 26.4 is dat veranderd (ten minste voor mij dan), kan aan dat scherm maar niet wennen op een of andere manier. Ik swipe het iedere keer weg bij een refreshMr.ZeroNull! schreef op donderdag 16 april 2026 @ 19:58:
Developers kunnen ervoor kiezen om updates gefaseerd te laten uitrollen over een tijdspanne van een week. Het moment van automatisch updaten is alleen ook afhankelijk van wat jij met je apparatuur op, dus als je bijvoorbeeld niet regelmatig oplaadt, dan kan het nog een stukje langer duren.amphora schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 10:22:
Wat ik veel irritanter aan app updates vind is dat als ik ze open ik er een paar zie staan en als ik ververs ik er vervolgens 50 heb staan, soms een week oud. Automatische updates werkt echt voor geen meter. Of is een week gangbaar? Ik zou minimaal dagelijks automatische updates verwachten.
Dat submenu wat verschijnt via langer indrukken van een app-icoontje is steeds vaker nuttig en soms verrassend.Donstil schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 08:43:
[...]
Haha Nice, nooit geweten. Dat ga ik mijzelf even aanleren.
[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 17-04-2026 11:57 ]
Helaas een van de reden dat 3D Touch er niet meer is... Vooral apple apps hebben mooie integratie met lang drukken.
Dat wist ik dus niet, bedankt!RoRoNL schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:38:
[...]
How bad is it on a scale from one to Spurs
Yuup. Al vanaf het begin dat die optie erin zitRoRoNL schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:38:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik las her en der dat iOS 26.4.1 problemen heeft met Carplay. Nu heb ik inderdaad sinds een aantal dagen dat Carplay niet meer wil verbinden, zelfs niet na Carplay volledig te verwijderen en opnieuw in te stellen vanaf de telefoon.
Meer mensen hier die er last van hebben?
Mja, je zou ook even meer informatie kunnen geven zoals merk/model auto, maar ja: ik zag iemand anders met een Hyundai Kona EV uit 2025 met hetzelfde probleem:michaelw1998 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:19:
Ik las her en der dat iOS 26.4.1 problemen heeft met Carplay. Nu heb ik inderdaad sinds een aantal dagen dat Carplay niet meer wil verbinden, zelfs niet na Carplay volledig te verwijderen en opnieuw in te stellen vanaf de telefoon.
Ronald1245 in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"
Ik had hier onlangs ook last van, opnieuw verbonden en daarna werkt het wel weer.michaelw1998 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:19:
Goed punt, ik heb toevallig ook een Hyundai Kona EV 2025.vanaalten schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:12:
[...]
Mja, je zou ook even meer informatie kunnen geven zoals merk/model auto, maar ja: ik zag iemand anders met een Hyundai Kona EV uit 2025 met hetzelfde probleem:
Ronald1245 in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"
Ik zag op Reddit nog wat meer mensen die het ook niet meer werkend krijgen, zelfs niet na verbinding verwijderen en opnieuw pairen. Dat lukt bij mij ook niet.
https://www.reddit.com/r/ios/s/LfCFVhqip4
Lijkt in ieder geval bij Hyundai, Kia en Honda voor te komen. In 26.5 beta zou het weer moeten werken maar ik wil nog niet perse naar beta versies gaan wisselen.
Maar die post waar ik naar refereerde van @Ronald1245 had het over telefoon UIT zetten voor ~10 minuten als oplossing voor hem. Geen reden gegeven waarom dat zou werken en ik snap ook niet waarom het 10 minuten moet zijn (uit=uit, lijkt mij) maar is wellicht het proberen waard.michaelw1998 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:28:
[...]
Goed punt, ik heb toevallig ook een Hyundai Kona EV 2025.
Ik zag op Reddit nog wat meer mensen die het ook niet meer werkend krijgen, zelfs niet na verbinding verwijderen en opnieuw pairen. Dat lukt bij mij ook niet.
https://www.reddit.com/r/ios/s/LfCFVhqip4
Lijkt in ieder geval bij Hyundai, Kia en Honda voor te komen. In 26.5 beta zou het weer moeten werken maar ik wil nog niet perse naar beta versies gaan wisselen.
Apple Releases iOS 26.4.2 and iPadOS 26.4.2 With Bug Fixes
[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 22-04-2026 19:34 ]
Ik hoopte dat een update een bugje op zou lossen die ik al een tijdje heb: zag toevallig paar weken geleden toen ik eens door de iCloud-settings scrolde dat er geen automatische backups meer gemaakt werden. Maar ook na deze update heeft ie hem vannacht niet gemaakt
529MB hier (iPhone 12 mini), dus d'r zit nogal wat verschil in de download-grootte.PKHS schreef op donderdag 23 april 2026 @ 07:29:
10,55 GB, nou nou.
IPSW ja, kan mij niet voorstellen dat een OTA zo groot is, tenzij je een oudere update hebt dan 26.4
ota update kan ook zo groot zijn, alleen dan download die de hele image opnieuw.turkeyhakan schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:49:
[...]
IPSW ja, kan mij niet voorstellen dat een OTA zo groot is, tenzij je een oudere update hebt dan 26.4
Vaak heb je dit van een beta na de final update(Voor de release bijv), of als je idd best wat achter loopt eventueel zou het ook kunnen.
Update de -privé- iPhone 17 Pro altijd trouw.turkeyhakan schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:49:
[...]
Hang 'm aan de PC en start iTunes op.
Update wordt gedownload, back-up wordt gemaakt, na installatie verse software de pincodes voor het apparaat en de simkaart invoeren en klaar is PKHS.
Aanvulling: nooit beta updates geïnstalleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door PKHS op 23-04-2026 11:13 ]
Klopt, maar niet iedereen draait beta updates dus daarom heb ik die niet genoemd.Carlos0_0 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:09:
[...]
ota update kan ook zo groot zijn, alleen dan download die de hele image opnieuw.
Vaak heb je dit van een beta na de final update(Voor de release bijv), of als je idd best wat achter loopt eventueel zou het ook kunnen.
Ja maar Itunes download sowieso de ipsw file volgens mij, of het nou een herstel of update taak isPKHS schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:10:
[...]
Update de -privé- iPhone 17 Pro altijd trouw.
Hang 'm aan de PC en start iTunes op.
Update wordt gedownload, back-up wordt gemaakt, na installatie verse software de pincodes voor het apparaat en de simkaart invoeren en klaar is PKHS.
Aanvulling: nooit beta updates geïnstalleerd.
Is al eerder hier besproken, toch? In het begin waren het ook grote updates maar bleek er effectief maar 500MB gedownload te worden of zo. Ook hier was het downloaden zo gedaan, en zo dik is de internetpijp hier ook weer niet.
Gisteren 26.4.2 op de iPhone 17 gezet en ik merk net dat mijn telefoon vannacht tot 100% heeft opgeladen in plaats van 90% zoals ik dat heb ingesteld. De instelling zelf staat gewoon nog op 90%. Dat was met vorige updates niet zo.
Bug?
Bug?
Nee. Eens in de zoveel tijd laadt hij tot 100% door.Saekerhett schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:26:
Gisteren 26.4.2 op de iPhone 17 gezet en ik merk net dat mijn telefoon vannacht tot 100% heeft opgeladen in plaats van 90% zoals ik dat heb ingesteld. De instelling zelf staat gewoon nog op 90%. Dat was met vorige updates niet zo.
Bug?
Dat is normaal gedrag.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ok dat wist ik niet. Dan is er niks aan de hand.Rivanov schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:27:
[...]
Nee. Eens in de zoveel tijd laadt hij tot 100% door.
Dat is normaal gedrag.
Dat geld tevens ook voor elk apparaat met een batterij/accu, ook je laptop/ fiets accu / elektrische auto etc.Saekerhett schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:29:
[...]
Ok dat wist ik niet. Dan is er niks aan de hand.
Windows laad ook vaak maar tot bijv 95/97% op meestal, maar eens in de zoveel tijd zal die een keer 100 laden.
Ooh dat is ook irritant, dat is juist een feature waar je van op aan moet kunnen.DNN!S schreef op donderdag 23 april 2026 @ 06:40:
[...]
Ik hoopte dat een update een bugje op zou lossen die ik al een tijdje heb: zag toevallig paar weken geleden toen ik eens door de iCloud-settings scrolde dat er geen automatische backups meer gemaakt werden. Maar ook na deze update heeft ie hem vannacht niet gemaakt
Vandaag meer mensen die niet bij hun Hotmail kunnen komen?
Yep. Ik heb maar mijn account verwijderd en weer via Exchange toegevoegd. Gaat tot nu toe nog best oké.Daantsjie schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:07:
Ja hier ook gedoe, ik negeer het voor nu maar evenDaantsjie schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:07:
Klopt, maar hier is dat ook opeens op 26.3.. afgelopen jaar had ik met vrienden het gesprek dat het ons allen opviel dat dit wel vaker gebeurt voor de release van nieuwe updates: CarPlay begint te bokken of glitches in IOS. Na een update was het probleem dan spontaan weer weg.michaelw1998 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:19:
Maar:
Dit doe ik dus ook sinds enkele jaren en dan blijft het weer zeer lang werkenTHE_BASE schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:13:
[...]
Ik had hier onlangs ook last van, opnieuw verbonden en daarna werkt het wel weer.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Nee werkt prima nog steedsDaantsjie schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:07:
Er is iets met Outlook, vandaar de meldingen: https://www.bleepingcompu...causing-sign-in-failures/
Laatste tijd waren steeds updates van 1,5Gb, nu 14Gb
Ligt het aan mij, of is het dit jaar nogal summier geweest met nieuwe functies in de .X updates? Wederom is .5 niet echt spannend of zo.
Als we de geruchten moeten geloven hoeven we zelfs van iOS27 niets bijzonders te verwachten en zijn ze voornamelijk iOS aan het opschonen van oude en loze code. Een saai jaar….Gr4mpyC3t schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:26:
[...]
Ligt het aan mij, of is het dit jaar nogal summier geweest met nieuwe functies in de .X updates? Wederom is .5 niet echt spannend of zo.
Klopt, het lijkt dat dat "de Nieuwe Siri" hierin had moeten zitten volgens de geruchten.Gr4mpyC3t schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:26:
[...]
Helaas is dit opnieuw doorgeschoven naar iOS 27, vandaar dat er in 26,x eigenlijk geen innovaties te vinden zijn.
Nou we kregen met 26.1 wel Apple AI in het Nederlands, of dat nuttig is laat ik even in het midden, maar voor een dot release toch wel een groot iets.
Apple AI met onscreen awareness lijkt er nu echt aan te komen en daar ben ik toch wel benieuwd naar.DNN!S schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:31:
[...]
Als we de geruchten moeten geloven hoeven we zelfs van iOS27 niets bijzonders te verwachten en zijn ze voornamelijk iOS aan het opschonen van oude en loze code. Een saai jaar….
Verder zal het wel vooral wat tweaken zijn inderdaad, logisch ook wel na een grote release als iOS 26.
Edit: Ooh en natuurlijk de iPhone + iPad Mini interface voor de iPhone Ultra, zullen we in WWDC niet zien maar wordt wel een belangrijk iets voor iOS 27 waar ik benieuwd naar ben. Ik gebruik mijn iPad voornamelijk in 1 app tegelijk modus en verwacht dat met de iPhone Ultra ook te gaan doen, maar wordt graag verrast met het tegenovergestelde natuurlijk.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 27-04-2026 20:56 ]
Sinds ik m’n MacBook niet meer corporate mocht gebruiken omdat ze die niet goed MDM konden managen gebruik ik de hele dag de iPad als ik bij klanten ben en was dus blij met die nieuwe feature om apps naast elkaar te zetten. Maar in de praktijk gebruik ik het nooit omdat m’n 11inch iPad daar gewoon te klein voor is. Vraag mij af hoe ze dat op een mini-formaat dan goed gaan krijgen. Maar wie weet lukt het ze nu wélDonstil schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:55:
[...]
Edit: Ooh en natuurlijk de iPhone + iPad Mini interface voor de iPhone Ultra, zullen we in WWDC niet zien maar wordt wel een belangrijk iets voor iOS 27 waar ik benieuwd naar ben. Ik gebruik mijn iPad voornamelijk in 1 app tegelijk modus en verwacht dat met de iPhone Ultra ook te gaan doen, maar wordt graag verrast met het tegenovergestelde natuurlijk.
Ja oke, dat is dan misschien nog iets.Donstil schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:53:
Nou we kregen met 26.1 wel Apple AI in het Nederlands, of dat nuttig is laat ik even in het midden, maar voor een dot release toch wel een groot iets.
je kan het beste je verwachtingen voor iOS zo laag mogelijk houden, dan zit je in praktijk zeer dichtbij je verwachtingen uiteindelijk.Gr4mpyC3t schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:26:
[...]
Focus bij Apple ligt bij hardware, zie Macbook Neo en de komende iPhone Fold / Ultra, niet (meer) bij software.
[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 28-04-2026 08:25 ]
Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
:strip_exif()/f/image/cgZfiWlgrPEDEttJ3paZ63yq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HCOtqEUoX63nNmXvsGvvKiJN.jpg?f=fotoalbum_large)