[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:23
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 23:19:
@TheMystery je kan ook gewoon je eigen root cert, waarmee je je self signed certs signed, gewoon op je tel toevoegen. Ben je van alle meldingen af
ik heb het meeste wel achter een reverse proxy hangen met een letsencrypt wildcard cert maar een paar dingen niet die ik soms gebruik toevallig de afgelopen dagen wel maar gisteren werkte het ineens niet meer wat ik raar vond omdat ik niets veranderd had.

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:08
TheMystery schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:07:
Ik krijg sinds vandaag deze melding alsik naar een interne website ga met een self signed certificaat zowel op de iPad als de iPhone met safari:
[Afbeelding]

De show details knop werkt niet.

Gisteren zag her er nog zo uit:
[Afbeelding]

Heb verder niets veranderd, iemand een idee hoe dit weer werkend te krijgen?
Via Chrome werkt het wel nog maar ik gebruik normaal safari.
Werkt bij mij ook niet, zelfs op een MacBook met 26.2 is deze bug aanwezig. Lekker werk Apple NOT

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-02 18:21
Nicj56 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:36:
[...]

Werkt bij mij ook niet, zelfs op een MacBook met 26.2 is deze bug aanwezig. Lekker werk Apple NOT
Yep, loop er ook regelmatig tegenaan. :(
Verder in Chrome is dan de oplossing, maar wel treurig.

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:08
Stiggy schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:39:
[...]

Yep, loop er ook regelmatig tegenaan. :(
Verder in Chrome is dan de oplossing, maar wel treurig.
Loop er alleen tegen aan bij mijn NAS als ik even iets moet doen.. Heb dan nog een andere mogelijkheid om erop te komen, dus omzeil ik het maar even.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik weet niet of dit een iOS ding is maar: op mijn 16pm met 26.2. Worden pdf bestanden die ik in mijn iCloud heb staan standaard geopend door de FBTO zorg app. Ik krijg dit niet veranderd. Iemand enig idee?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:24
Mrjraider schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:15:
Ik weet niet of dit een iOS ding is maar: op mijn 16pm met 26.2. Worden pdf bestanden die ik in mijn iCloud heb staan standaard geopend door de FBTO zorg app. Ik krijg dit niet veranderd. Iemand enig idee?
PDF ingedrukt houden, get info -> en dan staat daar ergens, altijd openen met....

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:30:
[...]

PDF ingedrukt houden, get info -> en dan staat daar ergens, altijd openen met....
Ah. Merci.
Ik heb gekeken en inderdaad staat de FBTO zorg app er. Maar die krijg ik er niet weg.
Maar ik heb het opgelost. Door lang in te drukken en dan openen met selecteren. Hier kies je dan de voorbeeld weergave. En probleem opgelost haha.

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:39
carpebios schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:30:
[...]

holy fuck..... dat is nice! (maar ver verstopt!) THANKS!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Nieuwe beta beschikbaar 26.3 dev beta 2. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Hzh8wSPmvzw7a-t-a7kuMoLQdo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ptyVTgWXlpfdu4r9YKxmSaiC.png?f=fotoalbum_large

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Apple is lekker aan het pushen. Mijn kinderen hebben nu beide iOS26.2 maar willen er vanaf want het ziet en minder mooi uit. Ik negeer de nofification counter bij settings gewoon maar zij denken: oh, ik moet wat doen en zo staat er dus op.
Op MacOS doet Apple dat ook al zo geniepig. Vraag me af of mensen te weinig upgraden en dan maar zo gaan pushen.

Bij mijn dochter zoveel mogelijk glass met de settings verborge en dan moet ze het daar nu maar mee doen :/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
breinonline schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 15:41:
Apple is lekker aan het pushen. Mijn kinderen hebben nu beide iOS26.2 maar willen er vanaf want het ziet en minder mooi uit. Ik negeer de nofification counter bij settings gewoon maar zij denken: oh, ik moet wat doen en zo staat er dus op.
Op MacOS doet Apple dat ook al zo geniepig. Vraag me af of mensen te weinig upgraden en dan maar zo gaan pushen.

Bij mijn dochter zoveel mogelijk glass met de settings verborge en dan moet ze het daar nu maar mee doen :/
Helaas kom je er niet vanaf, er is geen mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige versie.

Misschien is het een onpopulaire mening, maar ik ben eigenlijk wel tevreden met het updatebeleid.

Al die apparaten die nooit worden bijgewerkt blijven alleen maar kwetsbaar. Bovendien is het voor appontwikkelaars juist prettig als ze niet voor talloze apparaten en softwareversies ondersteuning hoeven in te bouwen, want dat is tegenwoordig al moeilijk genoeg.

Have you tried turning it off and on again?

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:40
Sinds IOS 26 is er gewoon iets aan de hand met de iPhone 15 Pro Max bij mij…

Ik zie gewoon constant de batterij omlaag gaan en moet nu minimaal 2x per dag laden. Heb echt al zoveel videos gevolgd om dingen uit te schakelen.

Zelfs zo erg dat ik al eens een express replacement heb gedaan (dus compleet nieuwe refurb iPhone 15 Pro Max)

Enige wat ik misschien eens wil proberen is de eSim vervangen voor een fysieke KPN sim.. Maar het is echt bizar en ik raak uit opties van wat ik kan uitzetten

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:27
dglavimans schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:06:

Ik zie gewoon constant de batterij omlaag gaan en moet nu minimaal 2x per dag laden. Heb echt al zoveel videos gevolgd om dingen uit te schakelen.

Zelfs zo erg dat ik al eens een express replacement heb gedaan (dus compleet nieuwe refurb iPhone 15 Pro Max)

Enige wat ik misschien eens wil proberen is de eSim vervangen voor een fysieke KPN sim.. Maar het is echt bizar en ik raak uit opties van wat ik kan uitzetten
Compleet nieuwe refurb :+

Zet je iedere keer een backup terug of start je opnieuw?

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:39
(jarig!)

Esim verbruikt niet meer stroom dan een fysieke sim

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-02 19:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:55:
[...]

Helaas kom je er niet vanaf, er is geen mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige versie.

Misschien is het een onpopulaire mening, maar ik ben eigenlijk wel tevreden met het updatebeleid.

Al die apparaten die nooit worden bijgewerkt blijven alleen maar kwetsbaar. Bovendien is het voor appontwikkelaars juist prettig als ze niet voor talloze apparaten en softwareversies ondersteuning hoeven in te bouwen, want dat is tegenwoordig al moeilijk genoeg.
Je hoort juist veel kleine ontwikkelaars zeggen dat ze het updatebeleid (en bijbehorend geforceerd uitfaseren van oudere devices) juist jammer vinden, omdat ze met relatief simpele apps ook aan verouderde gebruikers kunnen verdienen. Binnen de ontwikkelomgeving van Apple is het niet per se moeilijk om oudere apps up to date te houden, het is puur dat Apple besluit om oudere devices niet te ondersteunen in Xcode.

Verder ben ik overigens ook voorstanders van updates.. jammere is alleen dat ik merk dat de kwaliteit van de updates bij Apple achteruit gaat. Je betaalt voor premium en vervolgens miet je door een update maanden wachten voor er weer een fix is voor een stomme lag, toetsenbordfout, batterydrain, spontane audioglitches of andere dingen die voorheen wel werkten.. (en tijdens dit typen op mijn mobiel glitcht het keyboardgeluid wéér.. hoe moeilijk kan het zijn om zoiets te fixen zeg..)
Carlos0_0 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 23:24:
[...]

Esim verbruikt niet meer stroom dan een fysieke sim
Een slecht functionerende SIMkaart zorgde in het verleden nog wel eens voor hoger energieverbruik. Maar dat kun je eigenlijk al testen door tijdelijk je data uit te zetten en via wifi te werken. Dat heeft normaal iets invloed op batterijverbruik, maar als het verbruik nu opeens bizar verandert, dan zit het probleem in de die richting..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:36
Een express replacement via AC+ ?

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:51

Ik heb zelfde als jij, maar dan met een 12 Pro Max (88% batterij gezondheid). Na een herstart gaat het paar dagen goed, dan begint de drain weer. Ook vanalles uitgeschakeld tot aan "zoek mijn" toe, heel irritant. Nu een 15 Pro in gebruik, even kijken hoe deze het gaat doen.

PS. Ik gebruik een fysieke KPN sim.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 18-01-2026 08:13 ]

XBL gamertag StayingPow3r

• dglavimans
La1974 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:10:
[...]

Compleet nieuwe refurb :+

Zet je iedere keer een backup terug of start je opnieuw?
Eerst niet.. maar toen heb ik hem helemaal terug gezet nieuw zelfs door de macbook en zelfs nog drained die als een malle.

Ga nog maar eens verder sleutelen dan.. Eigenlijk te bizar met een foon voor dat geld.. De tijden dat ik Apple apparatuur gebruikte ‘cause it just works’ is al even voorbij.

Deze refurb heeft ook net zoals me vorige keyboard lag waardoor die soms geen aanraking registreert/vastloopt..

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:39
dglavimans schreef op zondag 18 januari 2026 @ 17:12:
[...]

Eerst niet.. maar toen heb ik hem helemaal terug gezet nieuw zelfs door de macbook en zelfs nog drained die als een malle.

Ga nog maar eens verder sleutelen dan.. Eigenlijk te bizar met een foon voor dat geld.. De tijden dat ik Apple apparatuur gebruikte ‘cause it just works’ is al even voorbij.

Deze refurb heeft ook net zoals me vorige keyboard lag waardoor die soms geen aanraking registreert/vastloopt..
Sidenote: heel veel problemen worden bij mij door de low powermode veroorzaakt. Sinds ik die uit heb gezet na een tip van een tweaker hier heb ik nog maar weinig problemen. Bv die keyboard lag is bij dan weg ip14 en ip17p.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
Mr. Freeze schreef op zondag 18 januari 2026 @ 08:10:
[...]

Ik heb zelfde als jij, maar dan met een 12 Pro Max (88% batterij gezondheid). Na een herstart gaat het paar dagen goed, dan begint de drain weer. Ook vanalles uitgeschakeld tot aan "zoek mijn" toe, heel irritant. Nu een 15 Pro in gebruik, even kijken hoe deze het gaat doen.

PS. Ik gebruik een fysieke KPN sim.
Al eens volledig opnieuw begonnen zonder back-up?

Zucht...

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 16:57

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Weet je hoe lastig dat is?

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het is even een werkje, maar lastig is het niet

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Voor jou misschien, maar een "gewoon" iemand is FU.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
i2Paq schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:22:
Voor jou misschien, maar een "gewoon" iemand is FU.
Oke maar je komt hier met een probleem/vraag en de enige oplossing tot nu toe is het herstellen van je iPhone. Als je dat niet wil dan is dat natuurlijk prima, maar dan sluit je het ook niet uit en behoud je het probleem. Is niet de schuld van @SgtElPotato en @Mog hoor. :P

• SgtElPotato
Valt reuze mee.

Zucht...

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Gr4mpyC3t schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:42:
[...]

Oke maar je komt hier met een probleem/vraag en de enige oplossing tot nu toe is het herstellen van je iPhone. Als je dat niet wil dan is dat natuurlijk prima, maar dan sluit je het ook niet uit en behoud je het probleem. Is niet de schuld van @SgtElPotato en @Mog hoor. :P
Ik kom hier niet met een probleem en ik geef nergens iemand de schuld. Ik stel alleen dat het opnieuw opzetten van je iPhone, zonder je backup terug te zetten, niet iets wat je 1-2-3 doet.
Je raakt dan heel veel kwijt, met name historische data.

Het is ook niet "Het is even een werkje, maar lastig is het niet".

Voor een gewone gebruiker, die met een zelfde probleem als @dglavimans zitten, is het schier onmogelijk.

Ik snap niet wat er zo moeilijk is daar gewoon een bevestigend antwoord op te geven.

Nu snap ik ook wel dat @dglavimans schijnbaar iets in zijn backup heeft die een probleem veroorzaakt. Dus is een clean install wellicht de enige oplossing.
Maar als je als gewone gebruiker dit ervaart dan ben je mooi de sjaak.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Eens hoor. Soms denk ik ook wel eens dat het misschien wel ok zou zijn om eens een volledige clean install te doen na zoveel jaren en verschillende iphones, maar de hoeveelheid werk incl. alle apps en settings heb ik echt geen zin in momenteel. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

i2Paq schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:31:
[...]

Voor een gewone gebruiker, die met een zelfde probleem als @dglavimans zitten, is het schier onmogelijk.
Overdrijven is ook een vak.
  1. Maak een actuele reservekopie (iCloud of lokaal).
  2. Schakel 'Zoek mijn iPhone' uit.
  3. Stel iPhone opnieuw in.
  4. Wacht tot het apparaat is gewist en opnieuw is opgestart.
  5. Selecteer taal en regio.
  6. Verbind met een wifi-netwerk.
  7. Log in met Apple ID.
  8. Stel Face ID of Touch ID in.
  9. Configureer Apple Pay door bankkaarten te scannen en te verifiëren bij de bank.
  10. Download gewenste apps handmatig
En het wordt wat lastiger als je encrypted backups aan hebt staan. Of ook een Apple Watch hebt. Of bijvoorbeeld Signal zonder backup methode. Maar voor de gewone gebruiker is het een klusje, maar niet onmogelijk.

• Dennisdn
[...]

Ik kom hier niet met een probleem en ik geef nergens iemand de schuld. Ik stel alleen dat het opnieuw opzetten van je iPhone, zonder je backup terug te zetten, niet iets wat je 1-2-3 doet.

Ik snap niet wat er zo moeilijk is daar gewoon een bevestigend antwoord op te geven.

Nu snap ik ook wel dat @dglavimans schijnbaar iets in zijn backup heeft die een probleem veroorzaakt. Dus is een clean install wellicht de enige oplossing.
Dat hoeft allemaal helemaal niet. Het gaat erom dat er even een crosscheck gedaan moet worden of het probleem ook op een clean install aanwezig blijft.

Device leeghalen en even als nieuw device instellen is 2 minuten werk. Dan een dagje aankijken en je weet het antwoord. In de tussentijd blijft de backup gewoon in de cloud of kan je een tijdelijk device in gebruik nemen en doorgaan met het normale leven.

• SgtElPotato
[...]

Wat denk je dat een winkel gaat doen? Die zegt ook, herinstalleer je toestel. Hoezo ben je de sjaak als gewone gebruiker? Je foto's worden ergens gebackupped (hoop ik voor je), same voor je inloggegevens etc. Anders heb je een groter probleem mocht je telefoon ineens stuk gaan...

Zucht...

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Het is tegenwoordig zelfs zo makkelijk dat het niet eens leuk meer is om een nieuwe iPhone in gebruik te nemen. Vroegâh was je nog een middagje zoet met het up and running brengen, maar dat plezier heeft Apple ons ook al ontnomen. :+

• RadioX
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-02 18:07
Iemand ook het probleem dat je geen calls kan ontvangen op je 2e (eSIM)? Sinds 26.2 lijkt het.

Ik heb in mijn iPhone 14:
- KPN SIM (hoofdsim waar ik op internet etc.)
- Simyo eSIM (prepaid SIM)

Sinds kort kan ik geen telefoontjes meer ontvangen op mijn eSIM, de desbetreffende krijgt dan "Dit nummer is buiten gebruik". Ik kan wel nog andere mensen bellen via mijn eSIM. Simyo zegt dat het een probleem van het toestel normaliter is. Dit heeft een aantal dagen terug nog gewerkt, denk nog net voor de 26.2 update.

• dglavimans
Gr4mpyC3t schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:31:
Het is tegenwoordig zelfs zo makkelijk dat het niet eens leuk meer is om een nieuwe iPhone in gebruik te nemen. Vroegâh was je nog een middagje zoet met het up and running brengen, maar dat plezier heeft Apple ons ook al ontnomen. :+
Het verbaasde mij eigenlijk ook wel hoor hoe weinig werkt het eigenlijk was. Ik was vooral bang over instellingen in apps die ik dan kwijt was namelijk

Maar aangezien ik al mijn code generators laat lopen via Apple en eigenlijk elke beetje app een iCloud backup functie heeft in de app viel het uiteindelijk echt reuze mee. Hoef je alleen nog in de App Store de lijst van apps door te gaan welke je op je device wilt

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:01
breinonline schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 15:41:

Bij je eigen iphone op IOS 18 beta opzetten. Dan doet die het niet automatisch 👍🏼

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:24
Mag ik even kort ranten? Gisteren mn 16pro naar 26.2 geupdated maar mijn god… gaan we 10 jaar terug in de tijd? Ook is die al een paar keer vastgelopen en lijkt de camera nu een soort lag te hebben als je deze beweegt. Mijn vriendin vindt het nu op een Samsung lijken zegt ze 😅

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
[...]

Je kunt toch ook gewoon zien welke app je batterij leeg laat lopen, of klopt daar ook niet meer van?

Alle apps uit, batterij op 100% en dan wegleggen en een uur later kijken wat er gebeurt is en wat het % batterij is? Oftewel een beetje testen en zaken uitzoeken als Tweaker?

Hattrick: Thorgal Eagles

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Santee schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:22:
Mag ik even kort ranten? Gisteren mn 16pro naar 26.2 geupdated maar mijn god… gaan we 10 jaar terug in de tijd? Ook is die al een paar keer vastgelopen en lijkt de camera nu een soort lag te hebben als je deze beweegt. Mijn vriendin vindt het nu op een Samsung lijken zegt ze 😅
Ik heb ook een 16 pro, en herken dit niet.
Wel zag ik dat de eerste dagen er nogal wat liep in de achtergrond...
Hou die zo veel mogelijk aan de lader en in de buurt van een goed wifi accesspunt, dan wordt het wel beter.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• SgtElPotato
Santee schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:22:
Check even in de instellingen onder het kopje batterij, daar staat of iOS nog bezig is met indexatie etc.

Zucht...

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Milan1NL schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:44:
[...]

Bij je eigen iphone op IOS 18 beta opzetten. Dan doet die het niet automatisch 👍🏼
Heb automatische updates al uitgezet. Evengoed een popup: install now, install tonight of details… Met detail kom je uit dat scherm en kom je in settings welk venster je weer weg kan swipen. Ik ben echt zwaar ontstemd hoe Apple de slechte designupdate nu aan het pushen is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02
Heeeel raar.... sinds iOS 26 gebeurt het regelmatig dat als ik wakker word ik eerst mijn sim op mijn iPhone 14 Pro dien te unlokken voordat ik de telefoon weer volledig kan gebruiken. Ik kan wel inloggen met face-id m.a.w. er is geen sprake van een spontane reboot en het lijkt er net op alsof de fysieke sim (die er dus niet is) 's-nacht door de kabouters is verwijderd en ook weer teruggezet. Rarara... stomme feature van de fruitcompany.

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:39
Ik ben een beetje de weg kwijt…op mijn iPhone geeft kaarten gewoon mijn huidige locatie weer, op mijn iPad blijft ie bij mijn huisadres waar ter wereld ik ook ben. Nu gebruik ik Proton VPN maar dan zou ik in Amsterdam moeten zitten, als ik de VPN uitzet veranderd er niets en in de instellingen staat ook alles identiek…kan iemand me wat tips geven zodat ik niet meer verdwaal?

• Dennisdn
MarcelGo schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 22:03:
Ik ben een beetje de weg kwijt…op mijn iPhone geeft kaarten gewoon mijn huidige locatie weer, op mijn iPad blijft ie bij mijn huisadres waar ter wereld ik ook ben. Nu gebruik ik Proton VPN maar dan zou ik in Amsterdam moeten zitten, als ik de VPN uitzet veranderd er niets en in de instellingen staat ook alles identiek…kan iemand me wat tips geven zodat ik niet meer verdwaal?
Ligt het aan Kaarten of is het ook het geval als je op je iPhone via Zoek mijn de locatie van de iPad checkt?

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
swiebert schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:58:
Heeeel raar.... sinds iOS 26 gebeurt het regelmatig dat als ik wakker word ik eerst mijn sim op mijn iPhone 14 Pro dien te unlokken voordat ik de telefoon weer volledig kan gebruiken. Ik kan wel inloggen met face-id m.a.w. er is geen sprake van een spontane reboot en het lijkt er net op alsof de fysieke sim (die er dus niet is) 's-nacht door de kabouters is verwijderd en ook weer teruggezet. Rarara... stomme feature van de fruitcompany.
Hier idem, heb er nog geen oplossing voor gevonden. Kpn digitale sim hier.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap dst mijn antwoord niet de oplossing is ;). Maar waarom heb je uberhaubt een pincode op een eSIM?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

-Edit-
Verkeerde quote

[ Voor 98% gewijzigd door Mog op 21-01-2026 08:00 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit heeft mijn vrouw ook met haar iPhone 15 en met een fysieke Odido.

• Carlos0_0
(jarig!)
Mog schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:00:
[...]

Dit heeft mijn vrouw ook met haar iPhone 15 en met een fysieke Odido.
Ja maar een fysieke sim heeft standaard een pincode, een esim heeft geen pincode uit zich zelf(Tenminste nog nooit gezien).

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Carlos0_0 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:12:
[...]

Ja maar een fysieke sim heeft standaard een pincode, een esim heeft geen pincode uit zich zelf(Tenminste nog nooit gezien).
Maar ze doet niets. De iPhone locked de sim ergens in de nacht. Ze wordt wakker en moet haar sim pincode invullen. En heel willekeurig. Paar dagen achter elkaar, dan weer een weekje niet.

• Carlos0_0
(jarig!)
Mog schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:17:
[...]

Maar ze doet niets. De iPhone locked de sim ergens in de nacht. Ze wordt wakker en moet haar sim pincode invullen. En heel willekeurig. Paar dagen achter elkaar, dan weer een weekje niet.
Dit fenomeen bij de iphone 14 ieder geval wel meer gehoord, en sowieso meer gekke problemen met telefoons sinds ios26(Hardware matig).
Gebruiker die alleen nog maar via de luidspreker kan bellen, 1 gebruiker die regelmaat ook niet verstaanbaar is tijdens het bellen.

Al met al allemaal zulke klachten met iphone 13/14 op het werk, en of nu Esim of fysieke sim is maakt niet uit.
Met de iphone 15 nog niemand gehoord, wil niet zeggen er geen problemen zijn.

• swiebert
Inderdaad ontbreekt nut en noodzaak van een pincode bij een Esim. Echter, ik wil gewoon 's-nachts bereikbaar zijn en eerlijk gezegd.... Apple heeft deze nieuwe functionaliteit nooit als nieuwe feature gemeld, zou de reden ook niet weten of begrijpen. Vandaar dat ik het toch echt een dikke bug vind.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
swiebert schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:08:
Inderdaad ontbreekt nut en noodzaak van een pincode bij een Esim. Echter, ik wil gewoon 's-nachts bereikbaar zijn en eerlijk gezegd.... Apple heeft deze nieuwe functionaliteit nooit als nieuwe feature gemeld, zou de reden ook niet weten of begrijpen. Vandaar dat ik het toch echt een dikke bug vind.
Als de esim geen pincode heeft hoe kan je die dan unlocken met een pincode?

• swiebert
Rob Voets schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:16:
[...]

Als de esim geen pincode heeft hoe kan je die dan unlocken met een pincode?
Vanuit de gewoonte en een goede beveiliging op de (e)sim te hebben... liever over- dan voldoende beveiligd :) Bovendien, zie hierboven,, ook iPhone met fysieke sim heeft ook dit probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door swiebert op 21-01-2026 09:54 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

swiebert schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:53:
[...]

Vanuit de gewoonte en een goede beveiliging op de (e)sim te hebben... liever over- dan voldoende beveiligd :) Bovendien, zie hierboven,, ook iPhone met fysieke sim heeft ook dit probleem.
Het ligt in ieder geval niet aan de provider of de vorm van je SIM. Het is een probleem met/sinds iOS26.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
swiebert schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:53:
[...]

Nu heeft iPhone het Find My netwerk om iPhones uit te peilen, maar ik heb bewust geen pincode op mijn e-sim. Zo doet ie phone home met Apple en kan ik hem zien bij diefstal of verlies.

• Saekerhett
  • Laatst online: 01-02 16:38
Ik heb hier hetzelfde, eerst met een iPhone 12 Mini, nu met een iPhone 17, sinds iOS 26. Nog niet opgelost in 26.2. Bij mij locken beide simkaarten, een fysieke en een e-sim.

Workaround voor nu is de simkaarten unlocked laten, maar dat is natuurlijk geen oplossing.

• Carlos0_0
(jarig!)
Toch wel apart dat ik op mijn werk, dit probleem bij niemand nog niet gehoord heb.
En daar praat ik over te veel mensen om op te noemen, zitten over de hele wereld.

Maar als ik alleen over mijn 3 vestigen praat, 500 man ongeveer die ik ondersteun. nog niemand dit gemeld heeft.
En dan hebben we Iphone 11,12,13,14,15,16, SE2 en SE3 in omloop(En ook de plus varianten).

Dus ja komt het echt door IOS26.2, of zijn gewoon enkele telefoons wat eerder versleten(Of de simkaart defect aan het raken van sommige).
We hebben zowel fysieke als Esims in omloop, maar lees alleen hier dit probleem bij een enkele.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Saekerhett schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:38:
[...]

Ik heb hier hetzelfde, eerst met een iPhone 12 Mini, nu met een iPhone 17, sinds iOS 26. Nog niet opgelost in 26.2. Bij mij locken beide simkaarten, een fysieke en een e-sim.

Workaround voor nu is de simkaarten unlocked laten, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Wat zegt apple toen je een support case erover had ingeschoten?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• MarcelGo
  • Laatst online: 21:39
Dennisdn schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 06:09:
[...]

Ligt het aan Kaarten of is het ook het geval als je op je iPhone via Zoek mijn de locatie van de iPad checkt?
Zoek mijn gaf dezelfde verkeerde locatie, heb de vpn uitgezet en vervolgens de ipad een uurtje uit gezet/gelaten en na opstarten gaat het weer goed, blijft een beetje vaag lijkt te hangen op dat vpn

Vreemde is dat ik nadat ik de vpn weer heb aangezet ik verkast ben naar het buitenland en weer terug en nu dus wel gewoon de juiste locatie heeft. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door MarcelGo op 21-01-2026 17:33 ]

• swiebert
Tylen schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:45:
[...]

Ook gemeld bij onze technische vrienden van de fruitboer aan de andere kant van de plas.... Inmiddels een week verder maar ze zijn blijkbaar druk want tot op heden geen enkele reactie. Overigens: kan iemand me uitleggen hoe mijn esim versleten is :) Tja wel langdurig gebruikt natuurlijk.

• Saekerhett
Tylen schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:45:
[...]

Waarom neem je aan dat ik een support case heb gemaakt?

• swiebert
Carlos0_0 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:58:
Toch wel apart dat ik op mijn werk, dit probleem bij niemand nog niet gehoord heb.
En daar praat ik over te veel mensen om op te noemen, zitten over de hele wereld.

Maar als ik alleen over mijn 3 vestigen praat, 500 man ongeveer die ik ondersteun. nog niemand dit gemeld heeft.
En dan hebben we Iphone 11,12,13,14,15,16, SE2 en SE3 in omloop(En ook de plus varianten).

Dus ja komt het echt door IOS26.2, of zijn gewoon enkele telefoons wat eerder versleten(Of de simkaart defect aan het raken van sommige).
We hebben zowel fysieke als Esims in omloop, maar lees alleen hier dit probleem bij een enkele.
Misschien omdat je er aan gewend raakt en het daarom niet meldt (had ik ook last van tot ik vorige week dacht), da's toch eigenlijk raar en eerlijk gezegd gewoon stom....laat ik eens bij de Apple informeren)

• Carlos0_0
(jarig!)
swiebert schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:10:
[...]

Misschien omdat je er aan gewend raakt en het daarom niet meldt (had ik ook last van tot ik vorige week dacht), da's toch eigenlijk raar en eerlijk gezegd gewoon stom....laat ik eens bij de Apple informeren)
Het kan uiteraard dat medewerkers het niet vervelend vroeg vinden, zeker als het maar een werk telefoon is(en eigen privé mobiel ook hebben bijv).
Zijn er ook genoeg die zowel zakelijk als privé gebruiken, misschien die er dan geen last van hebben.

• Donstil
  • Niet online
Saekerhett schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:06:
[...]

Waarom neem je aan dat ik een support case heb gemaakt?
Want nu hoop je dat Apple hier ook meeleest?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Saekerhett
*snip* niet op de man

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 23-01-2026 15:15 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit wist ik niet. Safari geeft standaard in 60Hz weer. Dit kun je handmatig op 120Hz zetten.

MacRumors

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-02 18:20
Mog schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:31:
Dit wist ik niet. Safari geeft standaard in 60Hz weer. Dit kun je handmatig op 120Hz zetten.

MacRumors
Zojuist de optie even aangepast op zowel mijn iPhone als iPad die beide Promotion ondersteunen, en het is inderdaad goed merkbaar. Het scrollen gaat vele malen soepeler.

Dank voor de tip!

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 22-01-2026 17:44 ]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 15:47

Quakie

quakelen

MacRumors
Dit is niet nieuw.
Ik heb in het verleden diverse discussies hierover gelezen.

Volgens mij was de conclusie:
Apple zet dit aan om de batterij te sparen, maar dat promotion wel actief is als je zeg maar snel scrollt .. Als je vinkje uit zet en dus 120Hz activeert is het altijd 120Hz en schakelt ie niet terug naar 60. Ook al doe je niks in safari.
Je kunt het testen met een frame counter op iOS..

Ik teken nergens meer voor

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 18:33

MacRumors
Ik heb het aangezet en merk geen enkel verschil op een 16pro en een M1 iPad Pro.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Carlos0_0
(jarig!)
Kassad schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:27:
[...]

Ik heb het aangezet en merk geen enkel verschil op een 16pro en een M1 iPad Pro.
Merk sowieso geen verschil, heb mijn pro Max zelfs hele dag op 60hz staan(dus limiet frame rate staat aan standaard bij mij).

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 18:33
Carlos0_0 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:29:
[...]

Merk sowieso geen verschil, heb mijn pro Max zelfs hele dag op 60hz staan(dus limiet frame rate staat aan standaard bij mij).
Hoe doe je dat dan?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Carlos0_0
(jarig!)
Instellingen --> Toegankelijkheid --> Beweging --> Onderaan schuifje bij Beperk beeldsnelheid aanzetten.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 15:47

Quakie

quakelen

@Carlos0_0 En waarom doe je dit precies? puur voor de batterij?

Ik teken nergens meer voor

• Carlos0_0
(jarig!)
Quakie schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 08:20:
@Carlos0_0 En waarom doe je dit precies? puur voor de batterij?
Ik merk totaal geen verschil als het wel aan staat, dus ja waarom niet beetje extra batterij.
Ik speel verder toch ook geen spelletjes ofzo erop, dus dan is het al bijna niet te merken.

• Waah
  • Laatst online: 08:22
Vraagje over schermtijd... elke week krijg ik een mooie melding hoeveel schermtijd ik heb gehad. Dat is natuurlijk voor wanneer het scherm aan is. Maar ik zou het graag willen gebruiken om te zien hoeveel "zinloze" schermtijd ik heb.

Dus eigenlijk zou ik zaken als Google maps er uit willen halen. Want dat zie ik niet als daadwerkelijke Schermtijd. Echter telt dat wel....

Is er een manier om dit er uit te halen? Of wil ik nu een functie die voor iets heel anders bedoeld is aanpassen

• Waah
Carlos0_0 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 08:32:
[...]

Ik merk totaal geen verschil als het wel aan staat, dus ja waarom niet beetje extra batterij.
Ik speel verder toch ook geen spelletjes ofzo erop, dus dan is het al bijna niet te merken.
Mooi dat je het niet merkt! Scheelt weer accu en kosten. Heb het net zelf even uit gezet maar merk het meteen. Vooral in de overgangsanimaties en scrollen.... Dus maar weer aangezet.

Maar elk oog is anders. Ik zie dan weet weinig verschil tussen 4K en 1080p (mits goede kwaliteit, dus niet de bitrate van YouTube/Netflix) waardoor ik bijvoorbeeld voor mijn monitor geen 4K scherm nodig heb of videokaart die 4K kan uitsturen. Scheelt ook een klap geld.

• Carlos0_0
(jarig!)
Waah schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:24:
[...]

Mooi dat je het niet merkt! Scheelt weer accu en kosten. Heb het net zelf even uit gezet maar merk het meteen. Vooral in de overgangsanimaties en scrollen.... Dus maar weer aangezet.

Maar elk oog is anders. Ik zie dan weet weinig verschil tussen 4K en 1080p (mits goede kwaliteit, dus niet de bitrate van YouTube/Netflix) waardoor ik bijvoorbeeld voor mijn monitor geen 4K scherm nodig heb of videokaart die 4K kan uitsturen. Scheelt ook een klap geld.
Misschien dat ik het wel merk, maar ik scrol niet als een malle 10 jarig kind over mijn scherm.
Ik scrol gewoon over het algemeen rustig.
Misschien dat als ik eens wat sneller scrol het wel merk, maar dat ik mij er dan niet aan irriteer.

Overgang animaties is al iets waar helemaal niet druk over maak, ik open of sluit iets. het komt van zelf :).

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Waah schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:19:
Vraagje over schermtijd... elke week krijg ik een mooie melding hoeveel schermtijd ik heb gehad. Dat is natuurlijk voor wanneer het scherm aan is. Maar ik zou het graag willen gebruiken om te zien hoeveel "zinloze" schermtijd ik heb.

Dus eigenlijk zou ik zaken als Google maps er uit willen halen. Want dat zie ik niet als daadwerkelijke Schermtijd. Echter telt dat wel....

Is er een manier om dit er uit te halen? Of wil ik nu een functie die voor iets heel anders bedoeld is aanpassen
Naar mijn weten is het niet mogelijk om per app te selecteren of het meegenomen wordt in de schermtijd, maar je kan wel in het overzicht per categorie en app bekijken hoeveel minuten je besteedt hebt. Ik snap je vraag ook niet helemaal denk ik. Wat probeer je te bereiken?

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 16:48
Waah schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:19:

Volgens mij is dit niet mogelijk maar ik zou het ook een goede stap vinden voor schermtijd 2.0. Ik gebruik mijn telefoon ook als klok snachts middels 'stand-by' en ook al deze uren worden weergegeven in schermtijd. Ik zou ook graag maps of safari of chat gpt uit schermtijd halen en ik zou liever een overzicht hebben waar ik alleen gekozen apps kan zien zoals instagram of snapchat of youtube.

©2004

• Waah
Gr4mpyC3t schreef op maandag 26 januari 2026 @ 10:22:
[...]

Naar mijn weten is het niet mogelijk om per app te selecteren of het meegenomen wordt in de schermtijd, maar je kan wel in het overzicht per categorie en app bekijken hoeveel minuten je besteedt hebt. Ik snap je vraag ook niet helemaal denk ik. Wat probeer je te bereiken?
Minder zinloze tijd doorbrengen op mijn telefoon, zonder dat ik elke week handmatig moet gaan optellen hoe lang ik welke app gebruik.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Waah schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:18:
[...]

Minder zinloze tijd doorbrengen op mijn telefoon, zonder dat ik elke week handmatig moet gaan optellen hoe lang ik welke app gebruik.
Dan zou ik app limieten gebruiken, dat zit ook in Schermtijd. Zo heb ik zelf een limiet van één uur per dag voor social media apps ingesteld. Als de tijd op is, dan is het op. Dat klinkt voor jou ook wel als iets om te proberen.

De eerste twee weken zat ik voor de ochtend al aan het limiet en sindsdien haal ik nog geen halfuur per dag.

• Waah
Gr4mpyC3t schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:58:
[...]

Dan zou ik app limieten gebruiken, dat zit ook in Schermtijd. Zo heb ik zelf een limiet van één uur per dag voor social media apps ingesteld. Als de tijd op is, dan is het op. Dat klinkt voor jou ook wel als iets om te proberen.

De eerste twee weken zat ik voor de ochtend al aan het limiet en sindsdien haal ik nog geen halfuur per dag.
Die ken ik, maar dat werkt voor mij niet. Ik wil gewoon weten hoeveel tijd het is en dan daar op sturen. Ik wil niet met limieten werken O-) En zeker niet per app.
Zo heb ik bijvoorbeeld geen Youtube app op mijn telefoon, want te gemakkelijk. Maar als ik toch iets moet kijken, kan ik dat gewoon in de browser opzoeken... Maar daar wil ik geen harde limiet op, want dan kan ik de browser niet meer gebruiken :+

Ik weet het, niche geval met een vreemde use-case. Maar dat is wel bekend bij mijzelf :+ Dacht misschien kan het, maar schermtijd is dus echt gericht op hoe lang het scherm aan staat. (spotify is ook zo'n voorbeeld. Ik wil wel muziek kunnen luisteren, maar je kan ook podcasts kijken... maar gelukkig is video wel scherm aan en muziek scherm uit O-)

• SgtElPotato
Waah schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:13:
[...]

Die ken ik, maar dat werkt voor mij niet. Ik wil gewoon weten hoeveel tijd het is en dan daar op sturen. Ik wil niet met limieten werken O-) En zeker niet per app.
Zo heb ik bijvoorbeeld geen Youtube app op mijn telefoon, want te gemakkelijk. Maar als ik toch iets moet kijken, kan ik dat gewoon in de browser opzoeken... Maar daar wil ik geen harde limiet op, want dan kan ik de browser niet meer gebruiken :+

Ik weet het, niche geval met een vreemde use-case. Maar dat is wel bekend bij mijzelf :+ Dacht misschien kan het, maar schermtijd is dus echt gericht op hoe lang het scherm aan staat. (spotify is ook zo'n voorbeeld. Ik wil wel muziek kunnen luisteren, maar je kan ook podcasts kijken... maar gelukkig is video wel scherm aan en muziek scherm uit O-)
Klinkt als een gebrek aan motivatie en doorzettingsvermogen, ik zou daar eerder iets mee doen dan een oplossing zoeken via je telefoon.. >:)

Zucht...

• Waah
SgtElPotato schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:28:
[...]

Klinkt als een gebrek aan motivatie en doorzettingsvermogen, ik zou daar eerder iets mee doen dan een oplossing zoeken via je telefoon.. >:)
Welkom in het leven van een ADHD'er :+

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Waah schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:07:
[...]

Welkom in het leven van een ADHD'er :+
Misschien iets te sterk geformuleerd, maar als het echt verslavingskenmerken heeft, dan gaat niets je helpen, toch? Als je die iPhone minder wil gebruiken zal je jezelf toch echt limieten op moeten leggen. Even kijken hoeveel minuten je dan aan iets hebt besteed (en daar dan volgens te lui voor zijn om dat te doen), klinkt dan niet echt alsof je het echt wil.

Als je ADHD hebt dan ga je dat dus ook niet regelmatig checken?

Bedoel ik overigens niet lullig/vervelend :D

• Carlos0_0
(jarig!)
Ik snap niet dat mensen zo verslaafd zijn aan hun telefoon, dat ze app limieten etc moeten instellen :+ .
Vandaar dat ik wellicht ook 3 dagen met mijn telefoon doet, en het zelfs 4 dagen heb uitgehouden nu(Donderdag ergens in de dag van de lader en vanochtend er op).

Als je minder wil gaan gebruiken, en het gaat gek genoeg niet lukken.
Dan zal je het inderdaad eerst met limieten moeten gaan doen, die kan je ruim instellen. En dan langzaam bijv gaan afbouwen.
Net als stoppen met roken, in 1 keer zal bij de meeste niet lukken. Maar rustig afbouwen werkt vaak wel(Dus een soort limiet nog maar zoveel per dag).

[ Voor 39% gewijzigd door Carlos0_0 op 26-01-2026 15:25 ]

• Waah
Gr4mpyC3t schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:10:
[...]

Misschien iets te sterk geformuleerd, maar als het echt verslavingskenmerken heeft, dan gaat niets je helpen, toch? Als je die iPhone minder wil gebruiken zal je jezelf toch echt limieten op moeten leggen. Even kijken hoeveel minuten je dan aan iets hebt besteed (en daar dan volgens te lui voor zijn om dat te doen), klinkt dan niet echt alsof je het echt wil.
Zo'n beetje alle limieten kun je wegdrukken, dus dat heeft ook weinig nut :+ Het kan werken als een soort reminder. Maar als ik iets aan het uitzoeken ben wat wel nuttig is (zoals ideeen voor vakanties oid) wil ik niet dat ik na een uur opeens geblocked wordt. :+ Misschien kan AI daar helpen, beoordelen of het nuttig is wat je doet of niet O-)
Als je ADHD hebt dan ga je dat dus ook niet regelmatig checken?
Daarvoor is die wekelijkse reminder dus zo mooi. Die krijg je toch al. Maar nu zegt die "je schermtijd is 4 uur per dag", maar dat zegt weinig als Google Maps ed. ook meegeteld wordt bijvoorbeeld.
Bedoel ik overigens niet lullig/vervelend :D
Dat snap ik. En ja, natuurlijk is het deels wilskracht en verslaving. As are most of us. Maar net als met slaap tracken, stappen tracken en dus schermtijd tracken is het iets wat duidelijk inzicht geeft in je gedrag. En dat is best handig.... Maar als de data vervuild is, dan heeft het niet zoveel nut. Vandaar hoopte ik dat je de data kon opschonen zonder dat je handmatig het moet uitrekenen elke week :+ Maar daar is de schermtijd-functie duidelijk dus niet voor bedoeld

• Caccic
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:17
Iemand die me kan helpen met mijn gedeelde agenda?

Ik ontvang helemaal niets meer van inkomende agendapunten die mijn vrouw deelt in onze gezamenlijke agenda. De agendapunten die ik toevoeg komen wel binnen bij mijn vrouw haar agenda.

Jullie hulp is welkom 🙏

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-02 19:31
iOS 26.2.1 is uit, voor de niet beta testers, met ondersteuning voor Airtag2

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:17
SuperVeloce schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:54:
Haalde net m'n watch Ultra 2 van de lader en die berichtte dat watchOS 26.2.1 beschikbaar is.
17 Pro aan het updaten, daarna de watch.
Vervolgens iPadOS 26.2.1 bijwerken.
Stapje voor stapje komt het goed.
Hoop dat de CarPlay het in orde vindt. :)

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:36
SuperVeloce schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:54:
Ook even gekeken en de update is er ook voor m'n Watch Ultra 3. Macbook Pro nog niks gezien.

EDIT: lol of ik lees het topic even door, letterlijk de poster boven mij zegt praktisch hetzelfde. Het is laat, tijd voor bed :+

[ Voor 18% gewijzigd door MainframeX op 26-01-2026 23:13 ]

Idempotent.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:26
3de beta van iOS 26.3 is uit, nog geen pb voor 26.3 duurt lang of ligt dat aan mij?

[ Voor 16% gewijzigd door gielie op 27-01-2026 12:00 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-01 13:52

mv1

Caccic schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:28:
Iemand die me kan helpen met mijn gedeelde agenda?

Ik ontvang helemaal niets meer van inkomende agendapunten die mijn vrouw deelt in onze gezamenlijke agenda. De agendapunten die ik toevoeg komen wel binnen bij mijn vrouw haar agenda.

Jullie hulp is welkom 🙏
Heb je wellicht niet meerdere agenda’s binnen jullie gezamenlijke agenda? Wellicht dat zij het in de verkeerde agenda zet.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
gielie schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:58:
3de beta van iOS 26.3 is uit, nog geen pb voor 26.3 duurt lang of ligt dat aan mij?
Yep, normaal gesproken hadden we gistern de .3 release gehad, maar dat is .2.1 geworden. Zegt in mijn ogen alles over de staat van iOS 26.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
gielie schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:58:
Yep, normaal gesproken hadden we gistern de .3 release gehad, maar dat is .2.1 geworden. Zegt in mijn ogen alles over de staat van iOS 26.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 18:00
Ronwiel schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:52:
[...]

Het zegt dan toch iets over de staat van iOS26.3, niet over iOS26 algemeen?

De 26.2.1 update van gisteren zal er voornamelijk zijn voor ondersteuning van de nieuwe airtags. Dat zal wel redelijk los staan van de iOS26.3 feature ontwikkeling.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:10:
[...]

Het zegt dan toch iets over de staat van iOS26.3, niet over iOS26 algemeen?

De 26.2.1 update van gisteren zal er voornamelijk zijn voor ondersteuning van de nieuwe airtags. Dat zal wel redelijk los staan van de iOS26.3 feature ontwikkeling.
Lijkt mij ook. En als je dan toch ondersteuning voor de nieuwe AirTags inbouwt kan je net zo goed de gevalideerde bug fixes meenemen.

Ik snap ook niet zo goed wat het over de staat van iOS 26 zou zeggen?

• Rivanov
  • Laatst online: 07:23
Sebastiaan de With is terug bij Apple. :)

https://www.macrumors.com...iaan-de-with-joins-apple/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-01 08:14
Sinds de update naar 26.2.1 krijg ik mijn iPhone 15Pro niet meer draadloos opgeladen. De lader zelf werkt prima met AW en Airpods. Een softe en harde reboot hebben niet geholpen. Is dit herkenbaar?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:30

Yucko

One clown to rule them all !

Vic83 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:27:
Sinds de update naar 26.2.1 krijg ik mijn iPhone 15Pro niet meer draadloos opgeladen. De lader zelf werkt prima met AW en Airpods. Een softe en harde reboot hebben niet geholpen. Is dit herkenbaar?
nope, en zou ook niet weten hoe een update specifiek draadloos laden onklaar zou maken :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:44
Ik heb hier meerder apps ingesteld op ontgrendelen met FaceID en sinds een paar weken werkt dat niet naar behoren. FaceID wordt getriggerd, maar loopt dan vast. Je moet de app in kwestie dan opnieuw starten om FaceID opnieuw in te schakelen en dan werkt het wel.

Erg 'wonky' dus en daarnaast érg onhandig ...:s
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!