[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:05

Toppe

Oké ✅

De nieuwe bèta zorgt dat Siri een stuk vlotter werkt!😀

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:45
TheFirepit schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:13:
[...]

Ja, die staat op donkere modus. Apple Kaarten is zelf ook donker, maar wanneer ik overdag ga navigeren dan is het opeens weer licht. Wanneer ik ga navigeren ‘s avonds dan is hij wel weer donker.
Bedoel je navigeren met carplay?
Daar zit een optie in instellingen ergens om kaarten altijd donker te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

TheFirepit

Vuurbal

bleekie schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:23:
[...]

Bedoel je navigeren met carplay?
Daar zit een optie in instellingen ergens om kaarten altijd donker te vertonen.
Nee, het gaat niet om Carplay. Puur via de iPhone zelf. Wanneer ik een route heb en op Ga druk dan switcht hij naar lichte modus overdag.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:30

DyStiC

'Atta way, baby!

Iemand hier met kinderen die Locatie delen via Gezin heeft ingeschakeld? Ik heb iets vreemds ontdekt.
Je kunt op verschillende plekken instellen om te voorkomen dit zelf uitgeschakeld kan worden.
Via Schermtijd > Gezinslid > Beperkingen > Deel mij locatie op ‘Sta niet toe’ ingesteld.
Via Gezin > Gezinslid > Locatie delen > Blokkeer wijzigingen ingeschakeld.
Dit zorgt er voor dat via Zoek mijn inderdaad geen aanpassingen kunnen worden gemaakt en via Privacy en beveiliging de Locatievoorzieningen niet kan worden uitgezet.
Maar als je nu naar contacten gaat op het device van het gezinslid dan kun je gek genoeg op de contactkaart van je Voogd gewoon klikken op de rode tekst ‘Stop delen van mijn locatie’. Dat klopt toch niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:15

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

DyStiC schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:40:
[…]
Via Schermtijd > Gezinslid > Beperkingen > Deel mij locatie op ‘Sta niet toe’ ingesteld.
Dan heb je toch ingesteld dat het niet toegestaan is om de locatie te delen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:30

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Hippe Lip schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 00:16:
[...]
Dan heb je toch ingesteld dat het niet toegestaan is om de locatie te delen?
Nee, de instelling betreft “Sta wijzigingen toe in:” en dan een opsomming aan instellingen, waar default “Sta toe is”, welke je dan kunt wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:05
Vanmorgen merkte ik op dat wanneer Flitsmeister mij iets wil melden dat dit enorm hapert. Meer mensen hier last van? Ook wanneer ik, na het starten van de auto, wegrijd gaat het volume tot 2x toe op mute en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:51

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

renegrunn schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:29:
[...]

Dat komt omdat het voorbeeld wat jij deelt een grijs vlak op de achtergrond ‘overheersend’ is.

Afhankelijk van de content is de adresbalk of glass of frosted. Maar best vaak gaat dat dus niet goed: dan heb je een glass effect in combinatie met alleen maar wit en tekst als content en dan wordt het onleesbaar.
Afhankelijk van de achtergrond wordt ook de tekst wit of zwart. Zelf vind ik het onrustig en een achteruitgang. Ook het rondje met de 4 vierkantjes helemaal links veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 01-10-2025 09:34 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 21:16
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de automatische helderheidsregeling? iOs 26.1 (en 26.0) lijkt de automatische helderheid niet goed te kunnen regelen, het scherm blijft heel donker en ik moet dan eerst zelf de slider op maximaal zetten om het te kunnen fixen. Ik zie dan ook dat de helderheid ineens een sprong maakt, lijkt dus alsof de schaal of maximale helderheid niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:15

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:33:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de automatische helderheidsregeling? iOs 26.1 (en 26.0) lijkt de automatische helderheid niet goed te kunnen regelen, het scherm blijft heel donker en ik moet dan eerst zelf de slider op maximaal zetten om het te kunnen fixen. Ik zie dan ook dat de helderheid ineens een sprong maakt, lijkt dus alsof de schaal of maximale helderheid niet klopt.
Dat heb ik vóór iOS 26 al een paar keer gehad. Sporadisch gelukkig. Buurman (oudere) kwam hier een half jaar geleden en dacht dat z’n telefoon ‘dood’ was: scherm bleef zwart. Ik kon nog nét een héél klein beetje beeld ontdekken en dat herkende ik omdat ik het verschijnsel kende. Toen de slider weer omhoog gezet en het was opgelost.

Het verschijnsel bestond dus al. Geen idee waar het door komt.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:44
Weer een vreemd verschijnsel sinds de update op mijn 13 pro max. Ik kreeg zelfs na een clean install vreemde vertragingen. En at random sluit zet mijn telefoon zich uit. Voor de update was mijn batterijconditie nog 80+. Nu ineens op 79%. Ik vrees dat dit het begin van het eind is.

Voel extreem weerstand om weer te investeren in een "pro max" gezien de prijzen en ervaringen. Ben wel gewend (verwend) met het formaat. Keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:19
Ik heb iets vergelijkbaars: scherm is te donker bij ontgrendelen. Alleen werkt vergrendelen en ontgrendelen bij mij ook als oplossing. Al 2x gemeld bij verschillende beta versies, maar nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:41

amphora

Websites & Fotografie

henkjobse schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:00:
[...]

Jammer CarPlay bug lijkt nog niet opgelost te zijn dan.Dan toch nog maar wat langer luisteren naar blikkerige stemmen bij podcasts.
Zou het ook aan de auto kunnen liggen? Dat die een update nodig heeft? Al eens geprobeerd in een andere auto?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Is iOS26 bij meer mensen stroperig op een 11Pro? Dit toestel heeft alhier een batterij van 79% dus verdenk ergens de degradatie als boosdoener, maar voordat ik de accu laat vervangen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik heb de regeling ook op automatisch staan. Wat ik merk is dat het scherm eerst wat donker is en meestal na ~15 seconden ofzo ineens naar normaal helder springt. Ik zou het niet 'heel donker' noemen, er is prima mee te werken maar zodra na die 15 seconden het helder wordt is het toch wel fijner.

In elk geval hoef ik er niet zelf iets aan te doen, hij springt uiteindelijk vanzelf naar de heldere stand. Maar lijkt mij wel een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:51
Draai nu op de ipad pro de 26.1 beta.
Beetje aan het spelen geweest met Apple Intelligence maar zoek nog de "verbeteringen" ten op zichte van de oude siri. Zijn er aantal leuke dingen die nu wel werken t.o.v. de gewone siri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@frye De oude Siri is nog actief, de 'Nieuwe' Siri zoals ooit mooi voorgespiegeld door Apple is uitgesteld en nog niet publiek.

[ Voor 4% gewijzigd door RoRoNL op 01-10-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:51
RoRoNL schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:16:
@frye De oude Siri is nog actief, de 'Nieuwe' Siri zoals ooit mooi voorgespiegeld door Apple is uitgesteld en nog niet publiek.
Aha dus naast de nieuwe visual.. gebruikt het toch nog de gewone/oude siri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:59
amphora schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:23:
[...]

Zou het ook aan de auto kunnen liggen? Dat die een update nodig heeft? Al eens geprobeerd in een andere auto?
Ik herken het probleem in ieder geval ook niet (Volvo XC40) met iOS26.0.1 (en iOS26). Zowel normale audio als podcasts klinken helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
frye schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:25:
[...]

Aha dus naast de nieuwe visual.. gebruikt het toch nog de gewone/oude siri?
Wat wel is geüpdatet in iOS 26.1 beta is “ Apple Intelligence”, maar dat is niet hetzelfde als “de nieuwe Siri”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13:35
JB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:30:
Is iOS26 bij meer mensen stroperig op een 11Pro? Dit toestel heeft alhier een batterij van 79% dus verdenk ergens de degradatie als boosdoener, maar voordat ik de accu laat vervangen...
Gewoon vervangen... 79% is toch een aanzienlijke drop en lijkt me sowieso een achilleshiel in dagelijks gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:21
frye schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:14:
Draai nu op de ipad pro de 26.1 beta.
Beetje aan het spelen geweest met Apple Intelligence maar zoek nog de "verbeteringen" ten op zichte van de oude siri. Zijn er aantal leuke dingen die nu wel werken t.o.v. de gewone siri?
- foto maken en gelijk details opzoeken
- foto’s bewerken
- image playground
- samenvattingen in mail

Dat zijn eigenlijk wel de grootste.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:46
Toppe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:14:
De nieuwe bèta zorgt dat Siri een stuk vlotter werkt!😀
Op 26.0.1. Of 26.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:50
26.0.1 is geen beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:43
JB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:30:
Op dit moment zou ik het hele toestel vervangen, je maakt dan echt een enorme sprong in zo goed als alles wat iPhone te bieden heeft zelfs als je voor een reguliere 17 gaat (ipv pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dorryflorry schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:28:
[...]

Gewoon vervangen... 79% is toch een aanzienlijke drop en lijkt me sowieso een achilleshiel in dagelijks gebruik.
glydoscoop schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Op dit moment zou ik het hele toestel vervangen, je maakt dan echt een enorme sprong in zo goed als alles wat iPhone te bieden heeft zelfs als je voor een reguliere 17 gaat (ipv pro).
Het toestel wordt hier door de kroost gebruikt. Helemaal prima voor beoogde gebruik met iOS26 support maar ik merk dus dat het af en toe stottert en vraag me af of dat alleen door de slechte batterij komt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:42
Ik heb inmiddels de handdoek in de ring gegooid wat betreft Safari op iOS. Ik snap niet zo goed wat er aan de hand is maar het gebruik van formulieren ook na de recente update werkt voor geen meter. Velden worden niet doorgeklikt, ingevulde data wordt niet verwerkt, etc. Ook de gehele glass interface stoort me enorm. Ik weet dat het feitelijk gezien optisch is en datzelfde UI in iOS 18 solid is en dus nagenoeg dezelfde userspace omvat maar ik kan er niet aan wennen. Uit pure ergernis gebruik ik nu Google Chrome. Ook deze browser kent glass UI effecten maar het is vele malen bruikbaarder.

Sorry voor mijn rant, maar ik moest dit kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Miki schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:51:
Ik heb inmiddels de handdoek in de ring gegooid wat betreft Safari op iOS. Ik snap niet zo goed wat er aan de hand is maar het gebruik van formulieren ook na de recente update werkt voor geen meter. Velden worden niet doorgeklikt, ingevulde data wordt niet verwerkt, etc. Ook de gehele glass interface stoort me enorm. Ik weet dat het feitelijk gezien optisch is en datzelfde UI in iOS 18 solid is en dus nagenoeg dezelfde userspace omvat maar ik kan er niet aan wennen. Uit pure ergernis gebruik ik nu Google Chrome. Ook deze browser kent glass UI effecten maar het is vele malen bruikbaarder.

Sorry voor mijn rant, maar ik moest dit kwijt.
Waarom zet je die glass interface niet uit als het je zo stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
La1974 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:44:
[...]

Heb ik wat gemist :? Als het aan mij ligt schakel ik het per direct uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Miki schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:31:
[...]

1. Toegankelijkheid
2. Weergave en tekstgrootte
3. Maak minder doorzichtig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:46
Miki schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:31:
[...]

Ja dit kan al sinds beta1 van een half jaar geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:13
Thanks beiden. Helaas nog steeds aanwezig. Ook gemeld >300 op reddingvest Apple forums (https://discussions.apple...138454?sortBy=rank&page=1) Hopelijk in volgende update opgelost.
Bedrade CarPlay overigens.
DoubleDot schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:49:
[...]

Ik herken het probleem in ieder geval ook niet (Volvo XC40) met iOS26.0.1 (en iOS26). Zowel normale audio als podcasts klinken helemaal prima.

[ Voor 7% gewijzigd door henkjobse op 01-10-2025 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-10 23:13
Zijn er meer mensen waarbij de app App Store niet laadt in iOS 26.0.01? Eigenlijk heb ik er last van sinds ik naar iOS 26 ben overgestapt op iPad Pro 2021. Ook sommige apps stoppen halverwege het updaten en blijven dan als freeze staan. De app zelf blijft wel werken.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:28
Geen problemen, op IOS 26.1, IpadOS 26.1 en MacOS 26.1.

[ Voor 63% gewijzigd door Skywalker27 op 02-10-2025 08:26 . Reden: versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Ik doe net de update naar iOS26.0.1.
Bij het heropstarten wil mijn tel (16 Pro) de SIM niet meer herkennen.
Heb 2 keer moeten herstarten en 2 keer de sim er uit gehaald en terug in gestoken eer ik de vraag kreeg om de PIN in te voeren.

Leek alsof de telefoon enkel met eSim verder wou..

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 11:51

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Nog iemand hier die Microsoft Swiftkey gebryuikt als main keyboard ? In combinatie met Safari en die balk die dan boven het toetsenboard komt om invoervelden te gebruiken, werkt het voor geen meter op bijna alle pagina's waar je bv adres gegevens moet invullen.
Selecteer ik Gboard van Google of het normale iOS toetsenboard, dan is er geen probleem.

ZOals dit dus: matthijst in "[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 02-10-2025 09:29 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:47
Na update (vorige week al) wordt 13 mini enorm warm waardoor accu heel snel leeg gaat en is erg langzaam en stroperig geworden. Loopt soms vast. Hard reset gedaan. Update van paar dagen geleden heeft niet geholpen.Tekstveld selecteren en schrijven vooral kopiëren plakken gaat ook vaak niet. Wat kan dit zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door mennoza op 02-10-2025 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
mennoza schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:48:
Na update wordt 13 mini enorm warm waardoor accu heel snel leeg gaat en is erg langzaam en stroperig geworden. Loopt soms vast. Hard reset gedaan.
Tekstveld selecteren en schrijven vooral kopiëren plakken gaat ook vaak niet. Wat kan dit zijn?
Er zal wel een indexering of zo lopen.
Kijk eens of je de telefoon een halve dag aan de lader kan laten liggen, dat doe ik meestal na een grote update.
Sommige processen lopen enkel bij batterijpercentages boven X% en duren wel een tijdje.
Maar je zou in de tab over de batterij moeten kunnen zien welke apps of processen je zo veel stroom kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Tommie12 op 02-10-2025 10:25 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tommie12 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:24:
[...]

Er zal wel een indexering of zo lopen.
Kijk eens of je de telefoon een halve dag aan de lader kan laten liggen, dat doe ik meestal na een grote update.
Sommige processen lopen enkel bij batterijpercentages boven X% en duren wel een tijdje.
Maar je zou in de tab over de batterij moeten kunnen zien welke apps of processen je zo veel stroom kosten.
Volgens mij kan je dat tegenwoordig ook zien(Of die aan indexeren is), bij de batterij settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:35
Ik hoop dat de volgende update snel komt, wordt gek van alle binnenkomende oproepen.
Tijdens het gesprek blijft de telefoon trillen alsof hij nog overgaat, en dan valt hij in het gesprek een paar seconden weg. Daarna is het over en kan ik normaal bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:32
vbandr84 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:37:
Ik hoop dat de volgende update snel komt, wordt gek van alle binnenkomende oproepen.
Tijdens het gesprek blijft de telefoon trillen alsof hij nog overgaat, en dan valt hij in het gesprek een paar seconden weg. Daarna is het over en kan ik normaal bellen.
Beta of 26.0.1? Ik herken dit totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Zapato schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:40:
[...]

Ik herken dit ook totaal niet, alleen als je ophangt trilt die.
Dat vind ik dan wel een beetje gek, want je haalt toch al je telefoon van je oor. Dus zie je ook wel of het gesprek al gestopt is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Zapato schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:40:
[...]

Ik heb dit wel ook, heel vervelend. Elk gesprek blijft de telefoon nog een lange tijd trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
ja beta versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Notificaties zijn wel behoorlijk ruk in 26.0.1
Push notificaties bijvoorbeeld exchange (outlook) gaan gewoon niet lekker

Bekend probleem of ligt het aan de wifi disconnects, ik heb het idee dat het met mobiele data wel goed gaat

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:32
Slasher schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:39:
Notificaties zijn wel behoorlijk ruk in 26.0.1
Push notificaties bijvoorbeeld exchange (outlook) gaan gewoon niet lekker

Bekend probleem of ligt het aan de wifi disconnects, ik heb het idee dat het met mobiele data wel goed gaat
Hier is het ook totale willekeur welke notificaties wel of niet binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Mittavic schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:25:
[...]

Hier is het ook totale willekeur welke notificaties wel of niet binnen komen.
Lees er hier in het topic weinig verder over, had wel gedacht dat het een groter issue zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Slasher schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:25:
[...]

Lees er hier in het topic weinig verder over, had wel gedacht dat het een groter issue zou zijn.
Ik heb vrijwel alle notificaties uitstaan, en een enkeling zoals Outlook komen binnen in dat verzameloverzicht. Met overige notificaties hier geen problemen (WA, telefoon, Berichten/iMessage).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SgtElPotato schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:32:
[...]

Ik heb vrijwel alle notificaties uitstaan, en een enkeling zoals Outlook komen binnen in dat verzameloverzicht. Met overige notificaties hier geen problemen (WA, telefoon, Berichten/iMessage).
Ik heb eigenlijk alleen last van push meldingen van Outlook/Exchange en dan voornamelijk via wifi.
Imessave /gmail, WA, Teams gaan goed apart genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Slasher schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:39:
[...]

Ik heb eigenlijk alleen last van push meldingen van Outlook/Exchange en dan voornamelijk via wifi.
Imessave /gmail, WA, Teams gaan goed apart genoeg.
Vreemd, dan zou je denken dat het in Outlook zit. Wellicht een storing in de pushservice?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 03-10 07:48
Ik heb sinds vandaag 1200 ongeveer geen push berichten van telegram meer. Zodra ik de app in ga komt er geluid en staan de berichten er gewoon. Niks gewijzigd, en andere apps geven geen problemen.
Laatste versie telegram op een 14pro met 26.0.1
Hebben er meer last van?
Een herinstallatie van de app met behoud van gegevens lost niks op. Maar helemaal opnieuw installeren is wel een werkje gezien wat ik allemaal opgeslagen had staan.
De rest van het gezin heeft geen last. 1 zit op 26.0.1 de ander zit op 18.7.

Update:
Zo plots als het kwam is het nu ineens weer goed :s

[ Voor 14% gewijzigd door Banshee op 02-10-2025 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Daarom is het vaak ook wel handig om gewoon eerst eens even af te wachten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wellicht nog iets te vroeg om te juichen maar mijn batterij (17Pro) lijkt het ineens veel langer vol te houden na 26.0.1 Gisteravond rond 23:30 uur nog meer dan 45% wat normaliter al lang onder de 35% zou zitten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
JB schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:31:
Wellicht nog iets te vroeg om te juichen maar mijn batterij (17Pro) lijkt het ineens veel langer vol te houden na 26.0.1 Gisteravond rond 23:30 uur nog meer dan 45% wat normaliter al lang onder de 35% zou zitten.
Kun je mij eens je scherm actief tijd delen? Ik krijg op mijn 17PM “maar” zon 7uur met 80% batterij verbruik. iOS 26.1 open beta. Twijfel er steeds meer aan een restore te doen en dan een handmatige installatie i.p.v. icloud backup. Al kan ik helemaal nergens echt een test vinden hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
glydoscoop schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:48:
[...]

Kun je mij eens je scherm actief tijd delen? Ik krijg op mijn 17PM “maar” zon 7uur met 80% batterij verbruik. iOS 26.1 open beta. Twijfel er steeds meer aan een restore te doen en dan een handmatige installatie i.p.v. icloud backup. Al kan ik helemaal nergens echt een test vinden hiervan.
Maar jij draait de beta versies, dat is niet gek je kortere batterij duur ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

glydoscoop schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:48:
[...]

Zeker! Ik draai 26.0.1 pas sinds woensdag, omdat ik in buitenland zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3e6QZ_FzkaaAa8dzjXd-izz03fI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7ktqEereqnSKw6WyjOvy9Sw.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
Carlos0_0 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:07:
[...]

Maar jij draait de beta versies, dat is niet gek je kortere batterij duur ervaart.
Ook op 26.0 was het helemaal niet super helaas.
JB schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:24:
[...]

Zeker! Ik draai 26.0.1 pas sinds woensdag, omdat ik in buitenland zat.

[Afbeelding]
Thx! opzich geen heel groot verschil zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 08:42

Fido

C:\> park

Op m’n iphone 13 mini is de update maar 26.0.1 niet heel geweldig. Ik ben settings kwijt van focusmodes en sommige widgets melden nu ineens dat icloud actief moet zijn terwijl ik dat gewoon had. Er moet end-to-end encryptie worden ingeschakeld. Was dat nog niet dan?

Overgangen naar nieuwe ios versies gaan soms niet vlekkeloos, maar ik vond deze wel echt frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gevoelsmatig heb ik het idee dat met 26 de batterij helaas toch wel stukje sneller leeg is op mijn 15PM.
Hopelijk kunnen ze toch nog wat optimaliseren de komende tijd.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
La1974 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:44:
[...]

Ik heb het nu een paar dagen gebruikt maar deze toegankelijkheidsoptie maakt het niet echt veel beter. Voor menu gerelateerde opties werkt het prettiger maar UI elementen zoals widgets en keyboard krijgen een rare donker grijs tint/waas waarbij het contract met zwart weer minder wordt. Wellicht dat het de komende updates beter wordt.

Verder kwa gebruiksgemak valt het me ook tegen. Op mijn werk telefoon heb ik het klassieke oproepen scherm weer ingeschakeld. Het knopje links onderin met oproepen brengt je niet naar je algehele oproepen overzicht als je een specifieke naam hebt openstaan. Dan moet je eerst links bovenin om het scherm af te sluiten. En zo er nog wel meer van dat soort “dubbele” acties in.

Het ziet er esthetisch allemaal fantastisch uit maar kwa gebruiksgemak vind ik het echt een achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Miki schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

Ik heb het nu een paar dagen gebruikt maar deze toegankelijkheidsoptie maakt het niet echt veel beter. Voor menu gerelateerde opties werkt het prettiger maar UI elementen zoals widgets en keyboard krijgen een rare donker grijs tint/waas waarbij het contract met zwart weer minder wordt. Wellicht dat het de komende updates beter wordt.

Verder kwa gebruiksgemak valt het me ook tegen. Op mijn werk telefoon heb ik het klassieke oproepen scherm weer ingeschakeld. Het knopje links onderin met oproepen brengt je niet naar je algehele oproepen overzicht als je een specifieke naam hebt openstaan. Dan moet je eerst links bovenin om het scherm af te sluiten. En zo er nog wel meer van dat soort “dubbele” acties in.

Het ziet er esthetisch allemaal fantastisch uit maar kwa gebruiksgemak vind ik het echt een achteruitgang.
Ik vind het geen achteruitgang, op de telefoon app na. en de foto app ook nog steeds maar goed.
De telefoon app staat inderdaad bij mij ook weer op klassiek.

Screenshots maken is wel verbeterd, je kan de foto gelijk kopieeren en verwijderen bijv(En dan ergens plakken je hem zelf wil).
Zo hoef je niet achteraf nog eventueel het screenshot te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:06
@Carlos0_0 De photos app wordt wel iets beter bruikbaar zodra je collections gebruikt naar mijn mening, maar inderdaad de oude app was beter.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
MainframeX schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:11:
@Carlos0_0 De photos app wordt wel iets beter bruikbaar zodra je collections gebruikt naar mijn mening, maar inderdaad de oude app was beter.
Verzamelingen wordt die niet beter van, ik vind hem nu wel beter dan die was in IOS18.
Gewoon je lijst met foto's, geen onzin van verzamelingen, albums, reizen, uitgelicht etc, er doorheen of er boven of er onder.
Dit staat allemaal apart, niet meer bij je foto's zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
henkjobse schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:12:
Thanks beiden. Helaas nog steeds aanwezig. Ook gemeld >300 op reddingvest Apple forums (https://discussions.apple...138454?sortBy=rank&page=1) Hopelijk in volgende update opgelost.
Bedrade CarPlay overigens.

[...]
Ik zat vandaag de ATP podcast te luisteren (dat zijn developers) en zij gaven aan dat gebruikers van hun eigen apps er ook veel last van hadden. Een van de devvers had het zelf ook en is naar 26.1 beta gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Kan je een ios 18 backup terugzetten op een iphone17?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:59:
Kan je een ios 18 backup terugzetten op een iphone17?
Ja. Maar je iOS van je iPhone 17 blijft wel gewoon versie 26.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!!! schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:31:
Gevoelsmatig heb ik het idee dat met 26 de batterij helaas toch wel stukje sneller leeg is op mijn 15PM.
Hopelijk kunnen ze toch nog wat optimaliseren de komende tijd.
Ahum O-)

review: Apple zegt dat accuduur misschien achteruit gaat met iOS 26, maar hoe...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Ga maar eens proberen een gerucht the debunken. Heb mijn 17PM compleet opnieuw geïnstalleerd (via DFU modus) en nu alles handmatig opnieuw geïnstalleerd dus geen backup teruggezet. Nu een weekje laten indexeren dan de schermtijd screenshots vergelijken. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
glydoscoop schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:06:
Ga maar eens proberen een gerucht the debunken. Heb mijn 17PM compleet opnieuw geïnstalleerd (via DFU modus) en nu alles handmatig opnieuw geïnstalleerd dus geen backup teruggezet. Nu een weekje laten indexeren dan de schermtijd screenshots vergelijken. Ben benieuwd
Een week indexeren?!? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
glydoscoop schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:06:
een weekje? Heb jij de volledige unedited Epstein files op je 17 PM? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
_Bailey_ schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

een weekje? Heb jij de volledige unedited Epstein files op je 17 PM? :+
Hahaha nee maar overal waar ik “klaag” over de batterij duur (behaalde dezelfde SOT als met mijn 15Pro) krijg ik te horen geef het wat tijd. Veder ga ik geen benchmarks draaien maar gewoon een dagelijkse routine die natuurlijk wisselt het zal dus geen waterdichte test zijn maar wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 16:43

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Kan YouTube niet meer in split-screen draaien onder iPadOS 26. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
glydoscoop schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:33:
[...]

Hahaha nee maar overal waar ik “klaag” over de batterij duur (behaalde dezelfde SOT als met mijn 15Pro) krijg ik te horen geef het wat tijd. Veder ga ik geen benchmarks draaien maar gewoon een dagelijkse routine die natuurlijk wisselt het zal dus geen waterdichte test zijn maar wel leuk!
Aah zo, om 1000% zeker te weten dat hij klaar is met indexeren (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

Aah zo, om 1000% zeker te weten dat hij klaar is met indexeren (y)
Jaa en een werkweek mijn routines doorlopen, veel draadloze carplay. Veel bellen. Zelf ga ik ervan uit dat ik nu zon 24uur na de herinstallatie wel klaar ben met indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
glydoscoop schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

Jaa en een werkweek mijn routines doorlopen, veel draadloze carplay. Veel bellen. Zelf ga ik ervan uit dat ik nu zon 24uur na de herinstallatie wel klaar ben met indexeren.
Wordt de jouwe ook zo heet met wireless carplay? Hier schiet ie zelfs in de high temperature modus waar ie m terugklokt enzo.
Gaat de navigatie kaart gewoon stotteren.

[ Voor 4% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 04-10-2025 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:00:
[...]

Wordt de jouwe ook zo heet met wireless carplay? Hier schiet ie zelfs in de high temperature modus waar ie m terugklokt enzo.
Gaat de navigatie kaart gewoon stotteren.
Alleen als ik draadloos laden tegelijk uitvoer op mijn 15Pro.. de 17Pro Max heeft er geen last van nu. Moet wel zeggen dat ik nu een nieuwe tiguan heb die schijnt gekoelde draadloze laders te hebben..

Maar ja, draadloos carplay vreet batterij en genegeerd behoorlijk wat warmte helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
glydoscoop schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:39:
[...]

Alleen als ik draadloos laden tegelijk uitvoer op mijn 15Pro.. de 17Pro Max heeft er geen last van nu. Moet wel zeggen dat ik nu een nieuwe tiguan heb die schijnt gekoelde draadloze laders te hebben..

Maar ja, draadloos carplay vreet batterij en genegeerd behoorlijk wat warmte helaas.
Ik heb het al zonder te laden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:08:
[...]

Ik heb het al zonder te laden :(
Welke telefoon en ios?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Splinter Cell schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:51:
Er is sowieso niet doorheen te komen, zoveel reclame ze door je strot duwen. “Mooiste” vind ik nog dat je op Android allerlei opties hebt, maar met iOS (het andere kamp) moet je door de zure appel heen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:39:
[...]

Er is sowieso niet doorheen te komen, zoveel reclame ze door je strot duwen. “Mooiste” vind ik nog dat je op Android allerlei opties hebt, maar met iOS (het andere kamp) moet je door de zure appel heen.
App niet gebruiken maar via de browser. Daar kun je weer adblockers installeren. Scheelt alweer iets.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
SirLenncelot schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:00:
[...]

App niet gebruiken maar via de browser. Daar kun je weer adblockers installeren. Scheelt alweer iets.
Of betalen voor Premium, ben je ook van de ads af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

swhnld schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:12:
[...]

Of betalen voor Premium, ben je ook van de ads af.
Uiteraard, maar het is toch grappig dat Apple het beter voor YouTube regelt dan hun eigen Android? :')

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 14:51
SirLenncelot schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:00:
[...]

YT altijd via Safari met Adguard Pro (betaalde app). Werkt (meestal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MOmax schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 23:00:
[...]

YT altijd via Safari met Adguard Pro (betaalde app). Werkt (meestal).
Vinegar ook :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 15:06

MPC60

Game on

Sorry maar is er op een of andere manier die glass interface uit te zetten? Vreselijk.

Xbox: SendexNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Een 14. Heb het sinds aanschaf dus vanaf ios 17 denk ik. Zit nu weer op ios18.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MPC60 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:31:
Sorry maar is er op een of andere manier die glass interface uit te zetten? Vreselijk.
Nee, althans, niet op een mooie manier. Je kunt in accessibility transparency verminderen. Maar dan wordt het gelijk heel lelijk.

Na mijn initiële enthousiasme voor Liquid Glass begint het me meer en meer te storen in dagelijks gebruik. Het leidt me zo gigantisch af. Voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCx56AESELov2gCKaC4bsWQHHCQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/xPVUSPa8lw0cEOo90nc673RM.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eEiEb5lt5q7vUY4DxNy5MSsj3Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/vEIXyEiohtV3p7eXdxDx2JPS.gif?f=user_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb die transparantie uitgezet onder toegankelijkheid. Het voegt voor mij niets toe om de content onder het menu te zien, ik heb liever leesbare tekst.
Maar ik herinner me dat het nieuwe thema in iOS7 ook niet direct een succes was met onleesbare teksten door slecht contrast en onduidelijke knoppen. Is ook bijgetrokken.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

SirLenncelot schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:10:
Ik heb die transparantie uitgezet onder toegankelijkheid. Het voegt voor mij niets toe om de content onder het menu te zien, ik heb liever leesbare tekst.
Maar ik herinner me dat het nieuwe thema in iOS7 ook niet direct een succes was met onleesbare teksten door slecht contrast en onduidelijke knoppen. Is ook bijgetrokken.
Zeker. En dat gaat met dit ook gebeuren. iOS 28 wordt ongetwijfeld een stuk verfijnder. Het is alleen jammer dat we 2 jaar moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:25
Mog schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

Nee, althans, niet op een mooie manier. Je kunt in accessibility transparency verminderen. Maar dan wordt het gelijk heel lelijk.

Na mijn initiële enthousiasme voor Liquid Glass begint het me meer en meer te storen in dagelijks gebruik. Het leidt me zo gigantisch af. Voorbeelden:
Ik stoorde mij er al aan met beta 1. Maar nu ik het al langere tijd gebruik is het misschien niet eens alleen het Glass effect zelf, maar de mate van inconsistentie hoe het is doorgevoerd. Kijk, los van hier en daar zaken of compleet onleesbaar maken of heel rommelig doen overkomen zie je op heel veel plekken het effect over overgangen op een net andere manier uitgevoerd.

Ik heb op 1 na alle iPhones gehad, en ken dus alle iOS versies als mijn broekzak (pun intended). Destijds een enkele zijstap naar Android gemaakt (zakelijk) en kreeg destijds precies hetzelfde gevoel als nu: wanneer maken ze het af?

Maar helaas zie het wel Apple breed moet ik zeggen. Ben een Apple gebruiker sinds eind jaren 90, maar zie dit jaar zowel hard- als softwarematige (design)keuzes gemaakt worden wat gewoon niet 'des Apples' is: de perfectie wordt niet meer bereikt. Misschien geneuzel in de marge: maar als voorbeeld met de magsafe op de achterkant komt het Apple logo er net onderuit. Dat soort zaken waren onder Ive never nooit niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Holy shit, wanneer gebeurt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 15:06

MPC60

Game on

Mog schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het echt vreselijk allerlei overlays overal. Bewegende onderdelen. Nee dit is het niet wmb.

Xbox: SendexNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sjorsjuhmaniac schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:53:
[...]

Holy shit, wanneer gebeurt dit?
Ik heb donkere iconen + zwarte achtergrond. Dat effect wordt veroorzaakt door het draaien van de telefoon. Je kan het uitzetten, maar dan zet je ook andere animaties uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Mog op 05-10-2025 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:41

amphora

Websites & Fotografie

Mog schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:08:
[...]

Ik heb donkere iconen + zwarte achtergrond. Dat effect wordt veroorzaakt door het draaien van de telefoon. Je kan het uitzetten, maar dan zet je ook andere animaties uit.
Was me totaal nog niet opgevallen dat de schaduw randjes meebewegen. Leuke maar totaal overbodige gimmick. Kan me voorstellen dat dit soort details die (bijna) niemand ziet ook onnodig energie kosten.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

amphora schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:17:
[...]

Was me totaal nog niet opgevallen dat de schaduw randjes meebewegen. Leuke maar totaal overbodige gimmick. Kan me voorstellen dat dit soort details die (bijna) niemand ziet ook onnodig energie kosten.
Met lichte iconen op een lichte achterrgond is het niet zo erg. Maar ik snap dit ook niet. Dit was een toffe gimmick in iOS 6. Parallax en gyro effecten hebben we toch wel gezien nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:12
Splinter Cell schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:51:
Onder settings kun je bij multitasking en gebaren ‘apps in vensters’ selecteren. Dan aan de bovenkant vegen en groene icon lang inhouden om hem aan een willekeurige kant van het scherm te plaatsen. Zelfde doen bij de app die je er naast wil hebben en je hebt je splitscreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:19
Telesto schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:01:
[...]

Onder settings kun je bij multitasking en gebaren ‘apps in vensters’ selecteren. Dan aan de bovenkant vegen en groene icon lang inhouden om hem aan een willekeurige kant van het scherm te plaatsen. Zelfde doen bij de app die je er naast wil hebben en je hebt je splitscreen :)
Of de bovenkant van het Youtube window naar links of rechts "gooien"/"swipen", dan vult hij ook de helft van het scherm aan de kant waar je hem heen hebt "gegooid". Dit toonden ze tijdens de keynote.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
Iemand van jullie een idee of er vanavond weer een nieuwe beta komt?
Loop wel tegen een paar problemen aan, vooral dat gesprekken soms wegvallen voor een paar seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
vbandr84 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:59:
Iemand van jullie een idee of er vanavond weer een nieuwe beta komt?
Loop wel tegen een paar problemen aan, vooral dat gesprekken soms wegvallen voor een paar seconden
Voor 26.1 (beta 2)? Kans is vrij reëel dat deze vandaag of morgen verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023

mv1

Ik verwacht vanavond of morgen een nieuwe beta, aangezien het 2 weken geleden is dat beta 1 uit is gekomen.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!