Haha als ik instabiele zooi met telemetry had gewild, dan had ik wel Windows gedraaidDonstil schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:14:
Nu ook voor de Normies: https://www.macrumors.com.../apple-releases-ios-26-5/
Idempotent.
Haha wat zeg je nou dan? De iOS betas vanaf .1 zijn nog stabieler dan Windows in productie!MainframeX schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:20:
[...]
Haha als ik instabiele zooi met telemetry had gewild, dan had ik wel Windows gedraaidIk heb Apple spul omdat het saai en degelijk is
Have you tried turning it off and on again?
En AndroidGr4mpyC3t schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:46:
[...]
Haha wat zeg je nou dan? De iOS betas vanaf .1 zijn nog stabieler dan Windows in productie!
Live, Laugh, Toaster bath.
Ja he dat doen we natuurlijk niet op onze hoofd devices he, we zouden niet durvenMainframeX schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:20:
[...]
Haha als ik instabiele zooi met telemetry had gewild, dan had ik wel Windows gedraaidIk heb Apple spul omdat het saai en degelijk is
Live, Laugh, Toaster bath.
Na 14 maanden accu capaciteit 100% 300cycli, nu ineens 98%, hopelijk zakt het tot max 96% in september als ik telefoon verkoop
[ Voor 68% gewijzigd door SuperVeloce op 12-05-2026 16:14 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Idempotent.
Dit is sinds ipadOS 17 een ding idd, op de iPads van dat jaar en nieuwer.RicoK schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:48:
Ik heb mij altijd verbaasd waarom je in iPadOS niet de batterijconditie kon zien, zoals je dit wel in iOS kan zien. En wat mij nog meer verbaast is dat ik nu wel de batterij conditie kan zien in iPadOS op mijn iPad Pro M5…. 🤔🧐🥸. Leuk en fijn, dat ik het nu dus wel kan zien, maar vind dit wel bijzonder.
Live, Laugh, Toaster bath.
Ja klopt want op mijn Gewone Ipad 2022 kan ik dit niet zien.Donstil schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 23:48:
[...]
Dit is sinds ipadOS 17 een ding idd, op de iPads van dat jaar en nieuwer.
Live, Laugh, Toaster bath.
Half juni beta volgens mijCarlos0_0 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:27:
O ja dat verbaast mij niks, het duurt nog wel effe voordat iOS 27 uit is.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Dan als nog het is een beta voor maanden, dus ios26 moet gewoon door ontwikkeld dorden(Bugfixes etc).
Dus er komen nog wel wat ios26 releases sowieso, maar het zal wel 1 van de laatste beta versies worden denk ik.
En met iOS 26.5 is het er niet beter op geworden … Mijn 13 Mini schoot daarnet zelfs in een ‘hard reboot’ terwijl ik Spotify aan het luisteren was (16% batterij, met een maximumcapaciteit van 87%).Yonix schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:34:
Hmmz … sinds de meest recente update (26.4.2) voelt mijn iPhone 13 Mini (batterijcapaciteit van 87%, 35% vol) helemaal niet meer zo ‘snappy’. Zojuist had ik zelfs last van het probleem dat de telefoon, twee keer achter elkaar, volledig vast leek te lopen en locken / unlocken de enige oplossing bleek te zijn.
Daarnaast blijf ik last hebben van het ‘FaceID-probleem’ (klik) en krijg ik regelmatig een zwart scherm wanneer ik de camera open via het vergendelscherm.
Het zal toch niet, hè? Ik ben namelijk erg gebonden aan mijn Mini en zie mij niet overstappen naar een lompe, oversized 17 (Pro).
Dit was een telefoon die je tot de laatste procent batterijlading kon blijven gebruiken, maar de laatste tijd is het echt een drama.
Zo ontzettend jammer.
Heb je het toestel al eens volledig opnieuw geinstalleerd? Ik heb in het verleden ook wel problemen gehad op m'n 13 mini. In maart heb ik het toestel laten ophalen voor een nieuwe batterij door Apple en gelijk het OS opnieuw geinstalleerd en sindsdien heb ik echt 0 issues met iOS 26. Het werkt inmiddels beter dan iOS 18 zelfs.Yonix schreef op maandag 1 juni 2026 @ 07:07:
[...]
En met iOS 26.5 is het er niet beter op geworden … Mijn 13 Mini schoot daarnet zelfs in een ‘hard reboot’ terwijl ik Spotify aan het luisteren was (16% batterij, met een maximumcapaciteit van 87%).
Dit was een telefoon die je tot de laatste procent batterijlading kon blijven gebruiken, maar de laatste tijd is het echt een drama.
Zo ontzettend jammer.
Ik zie op reddit ook veel klachten over iOS 26 maar het zou me niks verbazen als al die mensen ook al jaren de ene na de andere major release over de oude aan het kleien zijn. Ik heb dat op de langere termijn op geen enkel apparaat goed zien gaan.
Idempotent.
Hier was ie maar half zo groot…Donstil schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:55:
een flinke download voor een patch release.
Dit is dus alleen voor de iPhone 17. Bizar dat ze daar dan zo’ enorme patch voor maken om een bug met opladen te verhelpenDonstil schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:55:
[Afbeelding]
Zo zelfs voor een volledige update is dit een flinke download voor een patch release.
[ Voor 10% gewijzigd door MarioMark1541 op 01-06-2026 21:27 ]
Mijn boefje is liev!
Wat niet wegneemt dat een toetsenbord een goede toevoeging is, want typen op een touchscreen blijft altijd een beetje behelpen.
Mijn boefje is liev!
Wat zijn dan de limieten waar jij tegenaan loopt met iPadOS?Commendatore schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:19:
Ik vind dat eigenlijk nogal tegenvallen. Je loopt nog steeds tegen allerlei limitaties aan die je op MacOS niet hebt en je merkt dat het met het oog op een heel ander gebruik is ontworpen.
iPad OS kan werken maar dat zal per persoon verschillen en of ze uit de voeten kunnen met wat er in de App Store staat. Voor de wat serieuzere techneut is een iPad in ieder geval een totaal ongeschikt platform.
Idempotent.
Ik vond m'n gras maaien met een nagelknipper ook nogal tegenvallenCommendatore schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:19:
Ik vind dat eigenlijk nogal tegenvallen.
Voor jouw wensen is de combi iPad-MagicKeyboard niet bedacht. Voor andere usercases werkt het perfect
En vergeet bestandsbeheer niet, dat is nog het ergste. Iets downloaden en moeten verplaatsen naar een plek dat niet iCloud is. Man man man.MainframeX schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:09:
@RicoK geen fatsoenlijke IDE’s, geen terminal programma’s, geen andere browser engines dan Safari WebKit, daardoor ook veel beperkter plug-in ecosysteem.
iPad OS kan werken maar dat zal per persoon verschillen en of ze uit de voeten kunnen met wat er in de App Store staat. Voor de wat serieuzere techneut is een iPad in ieder geval een totaal ongeschikt platform.
Al een paar keer iPadOS only geprobeerd en dat werkt inderdaad prima voor de simpele taken. Zodra je iets wil doen waar Apple nog niet aan gedacht heeft, loop je vanzelf vast. Frustrerend is dat.
Have you tried turning it off and on again?
In Safari kan je aangeven op welke plek je de download gedownload wilt hebben. Zie screenshot.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 06:55:
[...]
En vergeet bestandsbeheer niet, dat is nog het ergste. Iets downloaden en moeten verplaatsen naar een plek dat niet iCloud is. Man man man.
Al een paar keer iPadOS only geprobeerd en dat werkt inderdaad prima voor de simpele taken. Zodra je iets wil doen waar Apple nog niet aan gedacht heeft, loop je vanzelf vast. Frustrerend is dat.
Eerlijk is eerlijk. Wat android beter doet tov iOS is bestandsbeheer, ringtones (hier moet je door allerlei hoepels heenspringen met bandcamp, bij android een mp3 droppen en klaar) en mijn grootste ergenis, de curson bij typen kan je nooit lekker verplaatsen.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 06:55:
[...]
En vergeet bestandsbeheer niet, dat is nog het ergste. Iets downloaden en moeten verplaatsen naar een plek dat niet iCloud is. Man man man.
Al een paar keer iPadOS only geprobeerd en dat werkt inderdaad prima voor de simpele taken. Zodra je iets wil doen waar Apple nog niet aan gedacht heeft, loop je vanzelf vast. Frustrerend is dat.
Zero compensation
Cursor verplaatsen is toch gewoon spatiebalk ingedrukt houden en dan swipen?Internet Janny schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:27:
[...]
Eerlijk is eerlijk. Wat android beter doet tov iOS is bestandsbeheer, ringtones (hier moet je door allerlei hoepels heenspringen met bandcamp, bij android een mp3 droppen en klaar) en mijn grootste ergenis, de curson bij typen kan je nooit lekker verplaatsen.
mind = blown.richards3 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:46:
[...]
Cursor verplaatsen is toch gewoon spatiebalk ingedrukt houden en dan swipen?
Dit werkt al zo sinds iOS 12
Ringtone is tegenwoordig heel eenvoudig, bandcamp niet meer nodig.Internet Janny schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:27:
[...]
Eerlijk is eerlijk. Wat android beter doet tov iOS is bestandsbeheer, ringtones (hier moet je door allerlei hoepels heenspringen met bandcamp, bij android een mp3 droppen en klaar) en mijn grootste ergenis, de curson bij typen kan je nooit lekker verplaatsen.
Mijn laatste iOS was versie 6, nu sinds mid mei weer op een iOS device.jasjenl schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:31:
[...]
Dit werkt al zo sinds iOS 12Probleem met dit soort features is dat ze eigenlijk nooit echt duidelijk uitgelegd worden, dus ik vermoed dat nog veel meer mensen niet weten dat zoiets als dit mogelijk is.
ik zal eens zoeken of ik een lijst kan vinden met dit soort "tips en tricks"
Weet ik, maar vervolgens ben je weer uitgelogd in die betreffende app en wordt het toch even niet opgeslagen. En daarna mag je weer extra handelingen uitvoeren om de Files app te komen en dan met je vinger zo'n bestandje naar de juiste plek proberen te slepen. Is allemaal niet onoverkomelijk, maar wel gewoon irritant wanneer je weet dat zoiets op macOS gewoon prima in orde is.mv1 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:04:
[...]
In Safari kan je aangeven op welke plek je de download gedownload wilt hebben. Zie screenshot.
[Afbeelding]
Ik krijg steeds de indruk dat ik 'vast' zit in één app ondanks alle opties om te multitasken. Dat is wellicht ook een kwestie van gewenning, maar na twee weken pak ik altijd weer de MacBook.
Have you tried turning it off and on again?
Ik teken nergens meer voor
En op alles draaien gewoon de nieuwste Beta's. Meestal kan je kleine bugs wel teckelen en anders een roll back.
[ Voor 11% gewijzigd door Skywalker27 op 04-06-2026 07:54 ]
Ja niemand vertelt dat dus.richards3 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:46:
[...]
Cursor verplaatsen is toch gewoon spatiebalk ingedrukt houden en dan swipen?
Dankjewel voor die tip!
Zero compensation
Ik heb al een iPhone vanaf het begin... Filemanagement echt nog nooit nodig gehad. Waarom zou je dat nodig hebben?Quakie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:08:
Ik heb hetzelfde, zodra filemanagement in het spel komt ren ik naar mijn Mac.. Rest gaat iPad Pro voor alles.. ik had dat niet verwacht..Daarna tweedehandsje gekocht voor op kantoor. Daar doe ik als het echt nodig is filemanagement op en budgettering want ik vind inputs in numbers app op een iPad ook niet te doen.. 🤣
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zeker al 10 jaar geen iOS meer aangeraakt?Internet Janny schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:27:
[...]
Eerlijk is eerlijk. Wat android beter doet tov iOS is bestandsbeheer, ringtones (hier moet je door allerlei hoepels heenspringen met bandcamp, bij android een mp3 droppen en klaar) en mijn grootste ergenis, de curson bij typen kan je nooit lekker verplaatsen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Om maar een voorbeeld te noemen: Bestand in de bijlage van een e-mail vanuit Outlook en dan niet naar OneDrive... Krijg je weer zo'n popup, eerst op zoek naar de juiste map en dan een beetje door prutsen. Kost je wel een paar stappen hoor!Tylen schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:40:
[...]
Ik heb al een iPhone vanaf het begin... Filemanagement echt nog nooit nodig gehad. Waarom zou je dat nodig hebben?
Have you tried turning it off and on again?
O, sla je die op? Laat ik gewoon in outlook staanGr4mpyC3t schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:55:
[...]
Om maar een voorbeeld te noemen: Bestand in de bijlage van een e-mail vanuit Outlook en dan niet naar OneDrive... Krijg je weer zo'n popup, eerst op zoek naar de juiste map en dan een beetje door prutsen. Kost je wel een paar stappen hoor!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
In 2024 m'n eerste iphone gekocht.
Zero compensation
Ja, factuur of zo. Altijd wel prettig om dat op een plek te hebben staan waar het ook terug te vinden is.Tylen schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:58:
[...]
O, sla je die op? Laat ik gewoon in outlook staandaar is het ook opgeslagen
Maar zoals ik al eerder zei: allemaal niet onoverkomelijk, maar wel irritant. Het werkt uitstekend als je volledig in iCloud zit, maar dat is hier in ieder geval niet (meer) zo.
Have you tried turning it off and on again?
Ja dat is in de email ook voor mij, mapje facturen gewoon in de postvak inGr4mpyC3t schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:48:
[...]
Ja, factuur of zo. Altijd wel prettig om dat op een plek te hebben staan waar het ook terug te vinden is.![]()
Maar zoals ik al eerder zei: allemaal niet onoverkomelijk, maar wel irritant. Het werkt uitstekend als je volledig in iCloud zit, maar dat is hier in ieder geval niet (meer) zo.
Maar goed, iedereen werkt hoe die het zelf prettig vind.
Haha dit, als de zoekfunctie eruit zou gaan ben ik verloren.Tylen schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:58:
[...]
O, sla je die op? Laat ik gewoon in outlook staandaar is het ook opgeslagen
Live, Laugh, Toaster bath.
Idem. Ik heb een 50GB mailbox, mot ik het gebruiken ookDonstil schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:55:
[...]
Haha dit, als de zoekfunctie eruit zou gaan ben ik verloren.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bijvoorbeeld foto’s backuppen omdat iCloud een sync tool is. Meerdere bestanden hernoemen zodat het over een jaar ook nog logisch is. Niet alles in een map willen hebben. Maar ik ga uit van een iPad. Op mijn iPhone begin ik er niet eens aan. Pure frustratie.Tylen schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:40:
[...]
Ik heb al een iPhone vanaf het begin... Filemanagement echt nog nooit nodig gehad. Waarom zou je dat nodig hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 04-06-2026 23:08 ]
Ik teken nergens meer voor
Wel erg ja, maar daar is DS file mijn redding, ook meteen JPEG. Als die ooit wegvalt, moet ik ook opzoek naar iets mbt foto's backuppen (alleen vakanties etc.).Quakie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:00:
[...]
Bijvoorbeeld foto’s backuppen omdat iCloud een sync tool is. Meerdere bestanden hernoemen zodat het over een jaar ook nog logisch is. Niet alles in een map willen hebben. Maar ik ga uit van een iPad. Op mijn iPhone begin ik er niet eens aan. Pure frustratie.
Mijn boefje is liev!
:strip_exif()/f/image/Mtm10qJRaEVcG2HNorumzKFB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door noslen op 07-06-2026 19:35 ]
Ik gebruik Jottacloud (5TB voor €15 p/m) als foto backup. Deze synced automatisch mijn foto library op mijn iPhone. Het hele gezin doet mee en heeft een eigen omgeving.Quakie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:00:
[...]
Bijvoorbeeld foto’s backuppen omdat iCloud een sync tool is. Meerdere bestanden hernoemen zodat het over een jaar ook nog logisch is. Niet alles in een map willen hebben. Maar ik ga uit van een iPad. Op mijn iPhone begin ik er niet eens aan. Pure frustratie.
1x per maand delete ik al mijn foto’s op mijn iPhone/iCloud.
Ik blijf, dagelijks, meldingen krijgen van de Outlook-app dat ik mij aan moet melden bij mijn @live.nl- en werkaccount. Fricking irritant.Daantsjie schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:07:
Vandaag meer mensen die niet bij hun Hotmail kunnen komen?
Edit: Ooh nevermind. Dacht dat we in iOS 27 topic zatenYonix schreef op zondag 14 juni 2026 @ 09:57:
[...]
Ik blijf, dagelijks, meldingen krijgen van de Outlook-app dat ik mij aan moet melden bij mijn @live.nl- en werkaccount. Fricking irritant.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 14-06-2026 10:29 ]
Live, Laugh, Toaster bath.
Klinkt als een hoop gedoe, wat is dan je tweede plek voor al je foto’s?Crawl NL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 07:04:
[...]
Ik gebruik Jottacloud (5TB voor €15 p/m) als foto backup. Deze synced automatisch mijn foto library op mijn iPhone. Het hele gezin doet mee en heeft een eigen omgeving.
1x per maand delete ik al mijn foto’s op mijn iPhone/iCloud.
Live, Laugh, Toaster bath.
Goeie vraag dit, zou vooral voor mijn bejaarde moeder heel makkelijk zijn.noslen schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:23:
Hoe kun je het meekleuren van de bovenste balk naar de website kleur uitzetten in Safari? Bijvoorbeeld bij Tweakers is het bovenin rood en bij de Telegraaf blauw zie hieronder. De setting “Pas kleuren van website toe” lijkt dus niet te werken bij mij.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De optie verhoog contrast in toegankelijkheid opties doet al wat. Dat is in ieder geval een begin.
Tja, wat vindt je gedoe. Elke maand maak ik ook een back-up op een externe SSD.Donstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:28:
[...]
Klinkt als een hoop gedoe, wat is dan je tweede plek voor al je foto’s?
Altijd iCloud gebruikt maar door al het ‘andere’ (geo)gedoe gekozen om mijn fotos (library van 26 jaar nu) binnen de EU op te slaan.
Als je naar die Jottacloud upload en van je iPhone verwijderd dan is dat geen back-up.Crawl NL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 16:09:
[...]
Tja, wat vindt je gedoe. Elke maand maak ik ook een back-up op een externe SSD.
Altijd iCloud gebruikt maar door al het ‘andere’ (geo)gedoe gekozen om mijn fotos (library van 26 jaar nu) binnen de EU op te slaan.
Naar een SSD dan weer wel maar dat is weer een handmatige actie en vandaar gedoe.
Live, Laugh, Toaster bath.
Ja absoluut, sterker nog dat is completer dan 1 eu cloud gebruiken en een lokale eigen oplossing.Commendatore schreef op zondag 14 juni 2026 @ 16:16:
Op zich is een (losse) back-up binnen de EU toch voldoende? Je kunt iCloud dan nog steeds als primaire opslag gebruiken voor je foto’s.
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 14-06-2026 17:32 ]
Live, Laugh, Toaster bath.
Het is beide even compleet, want het bevat uiteindelijk de zelfde gegevensDonstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:18:
[...]
Ja absoluut, sterker nog dat is completer dan 1 eu cloud gebruiken en een lokale eigen oplossing.
Ik bewaar ook alles p een externe ssd, 1 keer per maand of wanneer ik iets leuks gedaan heb even de foto's uploaden.
En dan even kopiëren naar de externe Sid, van mij hoeft ook niet alles overal in de wolkjes te staan.
Iets met begrijpend lezen en zo. Maar om het even uit te leggen: ik bedoelde met “completer” uiteraard niet de platte data, maar de redundantie ervan.Carlos0_0 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:49:
[...]
Het is beide even compleet, want het bevat uiteindelijk de zelfde gegevens..
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 14-06-2026 18:06 ]
Live, Laugh, Toaster bath.
Voor mij werkt dit prima. Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden tegenwoordig.Donstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:17:
[...]Als je naar die Jottacloud upload en van je iPhone verwijderd dan is dat geen back-up.
Naar een SSD dan weer wel maar dat is weer een handmatige actie en vandaar gedoe.
Ik ga geen abonnement afsluiten voor Jottacloud en iCloud. Als ik dan moet kiezen dan geef ik liever mijn geld uit aan mijn Noorse vrienden, ondanks dat beetje gedoe. Pfff, wat een gedoe eigenlijk
[ Voor 48% gewijzigd door Crawl NL op 14-06-2026 18:51 ]
Zo het heeft je wel bezig gehouden zie ik, om na 26 minuten dit toch nog even toe te voegenCrawl NL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:25:
[...]
ondanks dat beetje gedoe. Pfff, wat een gedoe eigenlijk
Live, Laugh, Toaster bath.
Maak je geen illusies, terugreis van vakantie en even zonder een fatsoenlijke mobiele verbindingDonstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 19:44:
[...]
Zo het heeft je wel bezig gehouden zie ik, om na 26 minuten dit toch nog even toe te voegen
JajaCrawl NL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 19:50:
[...]
Maak je geen illusies, terugreis van vakantie en even zonder een fatsoenlijke mobiele verbinding
Live, Laugh, Toaster bath.
Bing
Kan je er geen automation van maken die automatisch einde maand je lokale library leeggooit?Crawl NL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:25:
[...]
Voor mij werkt dit prima. Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden tegenwoordig.
Ik ga geen abonnement afsluiten voor Jottacloud en iCloud. Als ik dan moet kiezen dan geef ik liever mijn geld uit aan mijn Noorse vrienden, ondanks dat beetje gedoe. Pfff, wat een gedoe eigenlijk
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat zou ik een gevaarlijke vinden als het al kan. Als de backup niet gedaan is dan ben je alles van die maand kwijt.Tylen schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:18:
[...]
Kan je er geen automation van maken die automatisch einde maand je lokale library leeggooit?
Uiteraard moet je daar checks voor maken.Rob Voets schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:44:
[...]
Dat zou ik een gevaarlijke vinden als het al kan. Als de backup niet gedaan is dan ben je alles van die maand kwijt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Let wel op dat error message melding niet altijd goed gaat/ging… bij mij gaat ie vaak toch de fout in omdat parachute macbook niet wakker houdt. Ik heb al minder errors dan een paar versies terug, maar 100% vertrouwen doe ik het niet. Het is hier sowieso mijn 3e backup of zo.bing69 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:46:
Gebruik op mijn Mac al een tijdje het programma Parachute. Maakt een backup van je documenten en foto's in de cloud naar wat jij wilt.
iCloud - Photos moments -> HiDrive
iCloud - handmatig albums naar photos folder Synology -> HiDrive
iCloud - Synology NAS via Parachute als test…
Parachute moet mijn primaire backup oplossing worden, omdat ik van Synology walg en over ga als NAS overlijdt.
Ik teken nergens meer voor
Er kan heel veel geautomatiseerd worden maar een paar zaken houd ik liever zelf in de hand waaronder het waarborgen van onze foto’s. Het is inmiddels een aardig archief geworden die ik t.z.t. graag, volledig, overdraag aan mijn kinderen.Tylen schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:18:
[...]
Kan je er geen automation van maken die automatisch einde maand je lokale library leeggooit?
Iemand enig idee wat hier de reden van kan zijn? Je ziet het nummer wel in de playlist, maar je krijgt geen melding dat het nummer is toegevoegd. Na een paar minuten verdwijnt het nummer automatisch uit de playlist.
Het probleem lijkt hem in de gedeelde afspeellijst te zitten. Hetzelfde nummer toevoegen aan een niet-gedeelde playlist werkt wel kom ik net achter..
Gelukkig niet de enige: https://www.reddit.com/r/AppleMusic/comments/1tpccsb/apple_music_adding_new_songs_to_playlist_issues/
[ Voor 33% gewijzigd door turkeyhakan op 17-06-2026 10:14 ]
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
:strip_exif()/f/image/XyYWZSEqSGqVBpCYsmX20oZv.jpg?f=fotoalbum_large)