[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste
Acties:

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:42
En deze update was wéér zo vrij om 60Hz aan te zetten in Safari…

  • MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:46
Haha als ik instabiele zooi met telemetry had gewild, dan had ik wel Windows gedraaid :P Ik heb Apple spul omdat het saai en degelijk is :)

Idempotent.


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
MainframeX schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:20:
[...]

Haha als ik instabiele zooi met telemetry had gewild, dan had ik wel Windows gedraaid :P Ik heb Apple spul omdat het saai en degelijk is :)
Haha wat zeg je nou dan? De iOS betas vanaf .1 zijn nog stabieler dan Windows in productie! :+

Have you tried turning it off and on again?


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:46:
[...]

Haha wat zeg je nou dan? De iOS betas vanaf .1 zijn nog stabieler dan Windows in productie! :+
En Android :+

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MainframeX schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:20:
[...]

Haha als ik instabiele zooi met telemetry had gewild, dan had ik wel Windows gedraaid :P Ik heb Apple spul omdat het saai en degelijk is :)
Ja he dat doen we natuurlijk niet op onze hoofd devices he, we zouden niet durven :+

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Er gaat niets boven... 8)

Have you tried turning it off and on again?


  • SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:09
En nu wachten op iOS27 beta, of 26.6? ;)

Na 14 maanden accu capaciteit 100% 300cycli, nu ineens 98%, hopelijk zakt het tot max 96% in september als ik telefoon verkoop

[ Voor 68% gewijzigd door SuperVeloce op 12-05-2026 16:14 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw


  • MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:46
Ik vind 26.5 toch wel weer een waanzinnige release hoor. Ik sta er echt van te kijken hoe mooi iOS 26 werkt op mijn 13 mini. Met iedere release lijkt het ook weer beter te worden.

Idempotent.


  • RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 15:02
Ik heb mij altijd verbaasd waarom je in iPadOS niet de batterijconditie kon zien, zoals je dit wel in iOS kan zien. En wat mij nog meer verbaast, is dat ik nu wel de batterij conditie kan zien in iPadOS op mijn iPad Pro M5…. 🤔🧐🥸. Leuk en fijn, dat ik het nu dus wel kan zien, maar vind dit wel bijzonder.

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RicoK schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:48:
Ik heb mij altijd verbaasd waarom je in iPadOS niet de batterijconditie kon zien, zoals je dit wel in iOS kan zien. En wat mij nog meer verbaast is dat ik nu wel de batterij conditie kan zien in iPadOS op mijn iPad Pro M5…. 🤔🧐🥸. Leuk en fijn, dat ik het nu dus wel kan zien, maar vind dit wel bijzonder.
Dit is sinds ipadOS 17 een ding idd, op de iPads van dat jaar en nieuwer.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:11
Donstil schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 23:48:
[...]


Dit is sinds ipadOS 17 een ding idd, op de iPads van dat jaar en nieuwer.
Ja klopt want op mijn Gewone Ipad 2022 kan ik dit niet zien.

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:11
O ja dat verbaast mij niks, het duurt nog wel effe voordat iOS 27 uit is.

  • SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:09
Carlos0_0 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:27:
O ja dat verbaast mij niks, het duurt nog wel effe voordat iOS 27 uit is.
Half juni beta volgens mij

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:42
SuperVeloce schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:29:
[...]

Half juni beta volgens mij
Iets eerder al, 8 juni.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:11
SuperVeloce schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:29:
[...]

Half juni beta volgens mij
Dan als nog het is een beta voor maanden, dus ios26 moet gewoon door ontwikkeld dorden(Bugfixes etc).
Dus er komen nog wel wat ios26 releases sowieso, maar het zal wel 1 van de laatste beta versies worden denk ik.

  • Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00
Yonix schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:34:
Hmmz … sinds de meest recente update (26.4.2) voelt mijn iPhone 13 Mini (batterijcapaciteit van 87%, 35% vol) helemaal niet meer zo ‘snappy’. Zojuist had ik zelfs last van het probleem dat de telefoon, twee keer achter elkaar, volledig vast leek te lopen en locken / unlocken de enige oplossing bleek te zijn.

Daarnaast blijf ik last hebben van het ‘FaceID-probleem’ (klik) en krijg ik regelmatig een zwart scherm wanneer ik de camera open via het vergendelscherm.

Het zal toch niet, hè? Ik ben namelijk erg gebonden aan mijn Mini en zie mij niet overstappen naar een lompe, oversized 17 (Pro). :s
En met iOS 26.5 is het er niet beter op geworden … Mijn 13 Mini schoot daarnet zelfs in een ‘hard reboot’ terwijl ik Spotify aan het luisteren was (16% batterij, met een maximumcapaciteit van 87%).

Dit was een telefoon die je tot de laatste procent batterijlading kon blijven gebruiken, maar de laatste tijd is het echt een drama.

Zo ontzettend jammer. :(

  • MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:46
Yonix schreef op maandag 1 juni 2026 @ 07:07:
[...]


En met iOS 26.5 is het er niet beter op geworden … Mijn 13 Mini schoot daarnet zelfs in een ‘hard reboot’ terwijl ik Spotify aan het luisteren was (16% batterij, met een maximumcapaciteit van 87%).

Dit was een telefoon die je tot de laatste procent batterijlading kon blijven gebruiken, maar de laatste tijd is het echt een drama.

Zo ontzettend jammer. :(
Heb je het toestel al eens volledig opnieuw geinstalleerd? Ik heb in het verleden ook wel problemen gehad op m'n 13 mini. In maart heb ik het toestel laten ophalen voor een nieuwe batterij door Apple en gelijk het OS opnieuw geinstalleerd en sindsdien heb ik echt 0 issues met iOS 26. Het werkt inmiddels beter dan iOS 18 zelfs.

Ik zie op reddit ook veel klachten over iOS 26 maar het zou me niks verbazen als al die mensen ook al jaren de ene na de andere major release over de oude aan het kleien zijn. Ik heb dat op de langere termijn op geen enkel apparaat goed zien gaan.

Idempotent.


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFJzMcvlckfJkZBtx5YbfFEu-Ok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyYWZSEqSGqVBpCYsmX20oZv.jpg?f=fotoalbum_large

Zo zelfs voor een volledige update is dit een flinke download voor een patch release.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:42
Donstil schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:55:
een flinke download voor een patch release.
Hier was ie maar half zo groot…

  • PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:57

PeaceNlove

Deugleuter

Donstil schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:55:
[Afbeelding]

Zo zelfs voor een volledige update is dit een flinke download voor een patch release.
Dit is dus alleen voor de iPhone 17. Bizar dat ze daar dan zo’ enorme patch voor maken om een bug met opladen te verhelpen

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DNN!S schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:01:
[...]

Hier was ie maar half zo groot…
Ja maar een Air is ook de helft dunner he.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:42
Donstil schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:02:
[...]


Ja maar een Air is ook de helft dunner he.
Dat is waar, anders zou ie ook te zwaar worden :)

  • MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 18:10

  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17

JB

Cédric roelt!

Wow nooit geweten hoe (voor mijn gevoel) dichtbij iPadOS in de buurt van MacOS komt als je een toetsenbord en trackpad aan je iPad hangt. Door aankoop MacBook Neo voor zoontje ivm school ging ik serieus twijfelen om de iPad in te wisselen, maar zo is het toch echt wel een gaaf geheel :D

Mijn boefje is liev!


  • Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vind dat eigenlijk nogal tegenvallen. Je loopt nog steeds tegen allerlei limitaties aan die je op MacOS niet hebt en je merkt dat het met het oog op een heel ander gebruik is ontworpen.

Wat niet wegneemt dat een toetsenbord een goede toevoeging is, want typen op een touchscreen blijft altijd een beetje behelpen.

  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17

JB

Cédric roelt!

Voor typen, browsen en wat mailtjes checken? Ik doe niet veel meer op de MacBook als ik thuis ben, dus wat mis je dan nog kijkende naar iPadOS? Zelfs lock en copy/paste sneltoetsen werken :D

Mijn boefje is liev!


  • RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 15:02
Commendatore schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:19:
Ik vind dat eigenlijk nogal tegenvallen. Je loopt nog steeds tegen allerlei limitaties aan die je op MacOS niet hebt en je merkt dat het met het oog op een heel ander gebruik is ontworpen.
Wat zijn dan de limieten waar jij tegenaan loopt met iPadOS?

  • MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:46
@RicoK geen fatsoenlijke IDE’s, geen terminal programma’s, geen andere browser engines dan Safari WebKit, daardoor ook veel beperkter plug-in ecosysteem.

iPad OS kan werken maar dat zal per persoon verschillen en of ze uit de voeten kunnen met wat er in de App Store staat. Voor de wat serieuzere techneut is een iPad in ieder geval een totaal ongeschikt platform.

Idempotent.


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:42
Commendatore schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:19:
Ik vind dat eigenlijk nogal tegenvallen.
Ik vond m'n gras maaien met een nagelknipper ook nogal tegenvallen :P

Voor jouw wensen is de combi iPad-MagicKeyboard niet bedacht. Voor andere usercases werkt het perfect :)

  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
MainframeX schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:09:
@RicoK geen fatsoenlijke IDE’s, geen terminal programma’s, geen andere browser engines dan Safari WebKit, daardoor ook veel beperkter plug-in ecosysteem.

iPad OS kan werken maar dat zal per persoon verschillen en of ze uit de voeten kunnen met wat er in de App Store staat. Voor de wat serieuzere techneut is een iPad in ieder geval een totaal ongeschikt platform.
En vergeet bestandsbeheer niet, dat is nog het ergste. Iets downloaden en moeten verplaatsen naar een plek dat niet iCloud is. Man man man.

Al een paar keer iPadOS only geprobeerd en dat werkt inderdaad prima voor de simpele taken. Zodra je iets wil doen waar Apple nog niet aan gedacht heeft, loop je vanzelf vast. Frustrerend is dat.

Have you tried turning it off and on again?


  • mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:06

mv1

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 06:55:
[...]

En vergeet bestandsbeheer niet, dat is nog het ergste. Iets downloaden en moeten verplaatsen naar een plek dat niet iCloud is. Man man man.

Al een paar keer iPadOS only geprobeerd en dat werkt inderdaad prima voor de simpele taken. Zodra je iets wil doen waar Apple nog niet aan gedacht heeft, loop je vanzelf vast. Frustrerend is dat.
In Safari kan je aangeven op welke plek je de download gedownload wilt hebben. Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcn7aXkm0kipZG6aJmFMLuD0eSo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8gVtZnqcbq1r2VsHKsDVfEpG.png?f=fotoalbum_large

  • Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online

Internet Janny

He does it for free

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 06:55:
[...]

En vergeet bestandsbeheer niet, dat is nog het ergste. Iets downloaden en moeten verplaatsen naar een plek dat niet iCloud is. Man man man.

Al een paar keer iPadOS only geprobeerd en dat werkt inderdaad prima voor de simpele taken. Zodra je iets wil doen waar Apple nog niet aan gedacht heeft, loop je vanzelf vast. Frustrerend is dat.
Eerlijk is eerlijk. Wat android beter doet tov iOS is bestandsbeheer, ringtones (hier moet je door allerlei hoepels heenspringen met bandcamp, bij android een mp3 droppen en klaar) en mijn grootste ergenis, de curson bij typen kan je nooit lekker verplaatsen.

Zero compensation


  • richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Internet Janny schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Eerlijk is eerlijk. Wat android beter doet tov iOS is bestandsbeheer, ringtones (hier moet je door allerlei hoepels heenspringen met bandcamp, bij android een mp3 droppen en klaar) en mijn grootste ergenis, de curson bij typen kan je nooit lekker verplaatsen.
Cursor verplaatsen is toch gewoon spatiebalk ingedrukt houden en dan swipen?

  • kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:41
richards3 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Cursor verplaatsen is toch gewoon spatiebalk ingedrukt houden en dan swipen?
mind = blown. _/-\o_

  • jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:11

jasjenl

Liab A Tymo

Dit werkt al zo sinds iOS 12 ;) Probleem met dit soort features is dat ze eigenlijk nooit echt duidelijk uitgelegd worden, dus ik vermoed dat nog veel meer mensen niet weten dat zoiets als dit mogelijk is.

  • Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:39
Internet Janny schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Eerlijk is eerlijk. Wat android beter doet tov iOS is bestandsbeheer, ringtones (hier moet je door allerlei hoepels heenspringen met bandcamp, bij android een mp3 droppen en klaar) en mijn grootste ergenis, de curson bij typen kan je nooit lekker verplaatsen.
Ringtone is tegenwoordig heel eenvoudig, bandcamp niet meer nodig.

  • kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:41
jasjenl schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:31:
[...]

Dit werkt al zo sinds iOS 12 ;) Probleem met dit soort features is dat ze eigenlijk nooit echt duidelijk uitgelegd worden, dus ik vermoed dat nog veel meer mensen niet weten dat zoiets als dit mogelijk is.
Mijn laatste iOS was versie 6, nu sinds mid mei weer op een iOS device.

ik zal eens zoeken of ik een lijst kan vinden met dit soort "tips en tricks"

  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
mv1 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:04:
[...]

In Safari kan je aangeven op welke plek je de download gedownload wilt hebben. Zie screenshot.

[Afbeelding]
Weet ik, maar vervolgens ben je weer uitgelogd in die betreffende app en wordt het toch even niet opgeslagen. En daarna mag je weer extra handelingen uitvoeren om de Files app te komen en dan met je vinger zo'n bestandje naar de juiste plek proberen te slepen. Is allemaal niet onoverkomelijk, maar wel gewoon irritant wanneer je weet dat zoiets op macOS gewoon prima in orde is.

Ik krijg steeds de indruk dat ik 'vast' zit in één app ondanks alle opties om te multitasken. Dat is wellicht ook een kwestie van gewenning, maar na twee weken pak ik altijd weer de MacBook.

Have you tried turning it off and on again?


  • Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31

Quakie

quakelen

Ik heb hetzelfde, zodra filemanagement in het spel komt ren ik naar mijn Mac.. Rest gaat iPad Pro voor alles.. ik had dat niet verwacht..Daarna tweedehandsje gekocht voor op kantoor. Daar doe ik als het echt nodig is filemanagement op en budgettering want ik vind inputs in numbers app op een iPad ook niet te doen.. 🤣

Ik teken nergens meer voor


  • Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:42
Ik heb net een Ipad Pro 13" M5 1TB besteld ter vervanging van de Air 2022 kan niet wachten alleen al het grotere scherm gaat fijn wezen want soms gebruik ik hem ook als extra scherm naast de Macbook Pro. Ik ben ook benieuwd naar de prestaties van de M5 in vergelijking met de M1 van de air. en hoe de verhoudingen liggen tussen de M5 van een Ipad en hoe het samenwerkt met de M4 Max van de Mac. De Ipad air wou nog wel eens heet worden.

En op alles draaien gewoon de nieuwste Beta's. Meestal kan je kleine bugs wel teckelen en anders een roll back.

[ Voor 11% gewijzigd door Skywalker27 op 04-06-2026 07:54 ]


  • Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online

Internet Janny

He does it for free

richards3 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Cursor verplaatsen is toch gewoon spatiebalk ingedrukt houden en dan swipen?
Ja niemand vertelt dat dus.
Dankjewel voor die tip!

Zero compensation


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Quakie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:08:
Ik heb hetzelfde, zodra filemanagement in het spel komt ren ik naar mijn Mac.. Rest gaat iPad Pro voor alles.. ik had dat niet verwacht..Daarna tweedehandsje gekocht voor op kantoor. Daar doe ik als het echt nodig is filemanagement op en budgettering want ik vind inputs in numbers app op een iPad ook niet te doen.. 🤣
Ik heb al een iPhone vanaf het begin... Filemanagement echt nog nooit nodig gehad. Waarom zou je dat nodig hebben?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Internet Janny schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Eerlijk is eerlijk. Wat android beter doet tov iOS is bestandsbeheer, ringtones (hier moet je door allerlei hoepels heenspringen met bandcamp, bij android een mp3 droppen en klaar) en mijn grootste ergenis, de curson bij typen kan je nooit lekker verplaatsen.
Zeker al 10 jaar geen iOS meer aangeraakt? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:40:
[...]

Ik heb al een iPhone vanaf het begin... Filemanagement echt nog nooit nodig gehad. Waarom zou je dat nodig hebben?
Om maar een voorbeeld te noemen: Bestand in de bijlage van een e-mail vanuit Outlook en dan niet naar OneDrive... Krijg je weer zo'n popup, eerst op zoek naar de juiste map en dan een beetje door prutsen. Kost je wel een paar stappen hoor!

Have you tried turning it off and on again?


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Gr4mpyC3t schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:55:
[...]

Om maar een voorbeeld te noemen: Bestand in de bijlage van een e-mail vanuit Outlook en dan niet naar OneDrive... Krijg je weer zo'n popup, eerst op zoek naar de juiste map en dan een beetje door prutsen. Kost je wel een paar stappen hoor!
O, sla je die op? Laat ik gewoon in outlook staan :9 daar is het ook opgeslagen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online

Internet Janny

He does it for free

Tylen schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:41:
[...]

Zeker al 10 jaar geen iOS meer aangeraakt? ;)
In 2024 m'n eerste iphone gekocht.

Zero compensation


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:58:
[...]

O, sla je die op? Laat ik gewoon in outlook staan :9 daar is het ook opgeslagen ;)
Ja, factuur of zo. Altijd wel prettig om dat op een plek te hebben staan waar het ook terug te vinden is. ;)

Maar zoals ik al eerder zei: allemaal niet onoverkomelijk, maar wel irritant. Het werkt uitstekend als je volledig in iCloud zit, maar dat is hier in ieder geval niet (meer) zo.

Have you tried turning it off and on again?


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:11
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:48:
[...]

Ja, factuur of zo. Altijd wel prettig om dat op een plek te hebben staan waar het ook terug te vinden is. ;)

Maar zoals ik al eerder zei: allemaal niet onoverkomelijk, maar wel irritant. Het werkt uitstekend als je volledig in iCloud zit, maar dat is hier in ieder geval niet (meer) zo.
Ja dat is in de email ook voor mij, mapje facturen gewoon in de postvak in :P.
Maar goed, iedereen werkt hoe die het zelf prettig vind.

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:58:
[...]

O, sla je die op? Laat ik gewoon in outlook staan :9 daar is het ook opgeslagen ;)
Haha dit, als de zoekfunctie eruit zou gaan ben ik verloren.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Donstil schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:55:
[...]


Haha dit, als de zoekfunctie eruit zou gaan ben ik verloren.
Idem. Ik heb een 50GB mailbox, mot ik het gebruiken ook ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31

Quakie

quakelen

Tylen schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:40:
[...]

Ik heb al een iPhone vanaf het begin... Filemanagement echt nog nooit nodig gehad. Waarom zou je dat nodig hebben?
Bijvoorbeeld foto’s backuppen omdat iCloud een sync tool is. Meerdere bestanden hernoemen zodat het over een jaar ook nog logisch is. Niet alles in een map willen hebben. Maar ik ga uit van een iPad. Op mijn iPhone begin ik er niet eens aan. Pure frustratie.

[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 04-06-2026 23:08 ]

Ik teken nergens meer voor


  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17

JB

Cédric roelt!

Quakie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:00:
[...]

Bijvoorbeeld foto’s backuppen omdat iCloud een sync tool is. Meerdere bestanden hernoemen zodat het over een jaar ook nog logisch is. Niet alles in een map willen hebben. Maar ik ga uit van een iPad. Op mijn iPhone begin ik er niet eens aan. Pure frustratie.
Wel erg ja, maar daar is DS file mijn redding, ook meteen JPEG. Als die ooit wegvalt, moet ik ook opzoek naar iets mbt foto's backuppen (alleen vakanties etc.).

Mijn boefje is liev!


  • noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-06 21:46
Hoe kun je het meekleuren van de bovenste balk naar de website kleur uitzetten in Safari? Bijvoorbeeld bij Tweakers is het bovenin rood en bij de Telegraaf blauw zie hieronder. De setting “Pas kleuren van website toe” lijkt dus niet te werken bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oj7yQt9JfoCguVqfOa9WW-chq6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mtm10qJRaEVcG2HNorumzKFB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lCtmBqm8KOGlEcHCSJLKRnuPd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdbJMI96Xfv6H1YIPLzc4t3C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door noslen op 07-06-2026 19:35 ]


  • Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 19:36
Quakie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:00:
[...]

Bijvoorbeeld foto’s backuppen omdat iCloud een sync tool is. Meerdere bestanden hernoemen zodat het over een jaar ook nog logisch is. Niet alles in een map willen hebben. Maar ik ga uit van een iPad. Op mijn iPhone begin ik er niet eens aan. Pure frustratie.
Ik gebruik Jottacloud (5TB voor €15 p/m) als foto backup. Deze synced automatisch mijn foto library op mijn iPhone. Het hele gezin doet mee en heeft een eigen omgeving.

1x per maand delete ik al mijn foto’s op mijn iPhone/iCloud.

  • Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:42
Op naar IOS 27?

  • mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:06

mv1

Ik heb iOS 27 geïnstalleerd op m’n 17 Pro en moet zeggen dat ie wel soepel loopt. Jammer dat we hier nog niet de nieuwe Siri krijgen, want daar zitten echt de veranderingen in.. zonder nieuwe Siri is er niet heel veel nieuw..

  • Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00
Daantsjie schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:07:
Vandaag meer mensen die niet bij hun Hotmail kunnen komen?
Ik blijf, dagelijks, meldingen krijgen van de Outlook-app dat ik mij aan moet melden bij mijn @live.nl- en werkaccount. Fricking irritant. :s

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:11
Tja daarom draai je een beta, om geïrriteerd te worden van de bugs :).

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 14 juni 2026 @ 09:57:
[...]


Ik blijf, dagelijks, meldingen krijgen van de Outlook-app dat ik mij aan moet melden bij mijn @live.nl- en werkaccount. Fricking irritant. :s
Edit: Ooh nevermind. Dacht dat we in iOS 27 topic zaten 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 14-06-2026 10:29 ]

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Crawl NL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 07:04:
[...]

Ik gebruik Jottacloud (5TB voor €15 p/m) als foto backup. Deze synced automatisch mijn foto library op mijn iPhone. Het hele gezin doet mee en heeft een eigen omgeving.

1x per maand delete ik al mijn foto’s op mijn iPhone/iCloud.
Klinkt als een hoop gedoe, wat is dan je tweede plek voor al je foto’s?

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 19:34
noslen schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:23:
Hoe kun je het meekleuren van de bovenste balk naar de website kleur uitzetten in Safari? Bijvoorbeeld bij Tweakers is het bovenin rood en bij de Telegraaf blauw zie hieronder. De setting “Pas kleuren van website toe” lijkt dus niet te werken bij mij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goeie vraag dit, zou vooral voor mijn bejaarde moeder heel makkelijk zijn.


De optie verhoog contrast in toegankelijkheid opties doet al wat. Dat is in ieder geval een begin.

  • Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 19:36
Donstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:28:
[...]


Klinkt als een hoop gedoe, wat is dan je tweede plek voor al je foto’s?
Tja, wat vindt je gedoe. Elke maand maak ik ook een back-up op een externe SSD.

Altijd iCloud gebruikt maar door al het ‘andere’ (geo)gedoe gekozen om mijn fotos (library van 26 jaar nu) binnen de EU op te slaan.

  • Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Op zich is een (losse) back-up binnen de EU toch voldoende? Je kunt iCloud dan nog steeds als primaire opslag gebruiken voor je foto’s.

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Crawl NL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 16:09:
[...]

Tja, wat vindt je gedoe. Elke maand maak ik ook een back-up op een externe SSD.

Altijd iCloud gebruikt maar door al het ‘andere’ (geo)gedoe gekozen om mijn fotos (library van 26 jaar nu) binnen de EU op te slaan.
Als je naar die Jottacloud upload en van je iPhone verwijderd dan is dat geen back-up.

Naar een SSD dan weer wel maar dat is weer een handmatige actie en vandaar gedoe.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Commendatore schreef op zondag 14 juni 2026 @ 16:16:
Op zich is een (losse) back-up binnen de EU toch voldoende? Je kunt iCloud dan nog steeds als primaire opslag gebruiken voor je foto’s.
Ja absoluut, sterker nog dat is completer dan 1 eu cloud gebruiken en een lokale eigen oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 14-06-2026 17:32 ]

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:11
Donstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:18:
[...]


Ja absoluut, sterker nog dat is completer dan 1 eu cloud gebruiken en een lokale eigen oplossing.
Het is beide even compleet, want het bevat uiteindelijk de zelfde gegevens :).
Ik bewaar ook alles p een externe ssd, 1 keer per maand of wanneer ik iets leuks gedaan heb even de foto's uploaden.
En dan even kopiëren naar de externe Sid, van mij hoeft ook niet alles overal in de wolkjes te staan.

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:49:
[...]

Het is beide even compleet, want het bevat uiteindelijk de zelfde gegevens :)..
Iets met begrijpend lezen en zo. Maar om het even uit te leggen: ik bedoelde met “completer” uiteraard niet de platte data, maar de redundantie ervan.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 14-06-2026 18:06 ]

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 19:36
Donstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:17:
[...]Als je naar die Jottacloud upload en van je iPhone verwijderd dan is dat geen back-up.

Naar een SSD dan weer wel maar dat is weer een handmatige actie en vandaar gedoe.
Voor mij werkt dit prima. Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden tegenwoordig.

Ik ga geen abonnement afsluiten voor Jottacloud en iCloud. Als ik dan moet kiezen dan geef ik liever mijn geld uit aan mijn Noorse vrienden, ondanks dat beetje gedoe. Pfff, wat een gedoe eigenlijk ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Crawl NL op 14-06-2026 18:51 ]


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Crawl NL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:25:
[...]
ondanks dat beetje gedoe. Pfff, wat een gedoe eigenlijk ;)
Zo het heeft je wel bezig gehouden zie ik, om na 26 minuten dit toch nog even toe te voegen :+

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 19:36
Donstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 19:44:
[...]


Zo het heeft je wel bezig gehouden zie ik, om na 26 minuten dit toch nog even toe te voegen :+
Maak je geen illusies, terugreis van vakantie en even zonder een fatsoenlijke mobiele verbinding ;)

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Crawl NL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 19:50:
[...]

Maak je geen illusies, terugreis van vakantie en even zonder een fatsoenlijke mobiele verbinding ;)
Jaja ;)

Live, Laugh, Toaster bath.


  • bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 09:05
Gebruik op mijn Mac al een tijdje het programma Parachute. Maakt een backup van je documenten en foto's in de cloud naar wat jij wilt.

Bing


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Crawl NL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:25:
[...]

Voor mij werkt dit prima. Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden tegenwoordig.

Ik ga geen abonnement afsluiten voor Jottacloud en iCloud. Als ik dan moet kiezen dan geef ik liever mijn geld uit aan mijn Noorse vrienden, ondanks dat beetje gedoe. Pfff, wat een gedoe eigenlijk ;)
Kan je er geen automation van maken die automatisch einde maand je lokale library leeggooit?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:39
Tylen schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:18:
[...]

Kan je er geen automation van maken die automatisch einde maand je lokale library leeggooit?
Dat zou ik een gevaarlijke vinden als het al kan. Als de backup niet gedaan is dan ben je alles van die maand kwijt.

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Rob Voets schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:44:
[...]

Dat zou ik een gevaarlijke vinden als het al kan. Als de backup niet gedaan is dan ben je alles van die maand kwijt.
Uiteraard moet je daar checks voor maken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31

Quakie

quakelen

bing69 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:46:
Gebruik op mijn Mac al een tijdje het programma Parachute. Maakt een backup van je documenten en foto's in de cloud naar wat jij wilt.
Let wel op dat error message melding niet altijd goed gaat/ging… bij mij gaat ie vaak toch de fout in omdat parachute macbook niet wakker houdt. Ik heb al minder errors dan een paar versies terug, maar 100% vertrouwen doe ik het niet. Het is hier sowieso mijn 3e backup of zo.

iCloud - Photos moments -> HiDrive

iCloud - handmatig albums naar photos folder Synology -> HiDrive

iCloud - Synology NAS via Parachute als test…

Parachute moet mijn primaire backup oplossing worden, omdat ik van Synology walg en over ga als NAS overlijdt.

Ik teken nergens meer voor


  • Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 19:36
Tylen schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:18:
[...]
Kan je er geen automation van maken die automatisch einde maand je lokale library leeggooit?
Er kan heel veel geautomatiseerd worden maar een paar zaken houd ik liever zelf in de hand waaronder het waarborgen van onze foto’s. Het is inmiddels een aardig archief geworden die ik t.z.t. graag, volledig, overdraag aan mijn kinderen.

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:31
Hoi, ik heb een vraagje; sinds een aantal weken kan ik heel vaak geen nieuwe nummers meer toevoegen aan mijn playlists in Apple Music. Soms werkt het dan wel, vaak niet.

Iemand enig idee wat hier de reden van kan zijn? Je ziet het nummer wel in de playlist, maar je krijgt geen melding dat het nummer is toegevoegd. Na een paar minuten verdwijnt het nummer automatisch uit de playlist.

Het probleem lijkt hem in de gedeelde afspeellijst te zitten. Hetzelfde nummer toevoegen aan een niet-gedeelde playlist werkt wel kom ik net achter..

Gelukkig niet de enige: https://www.reddit.com/r/AppleMusic/comments/1tpccsb/apple_music_adding_new_songs_to_playlist_issues/

[ Voor 33% gewijzigd door turkeyhakan op 17-06-2026 10:14 ]

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!