Haha als ik instabiele zooi met telemetry had gewild, dan had ik wel Windows gedraaidDonstil schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:14:
Nu ook voor de Normies: https://www.macrumors.com.../apple-releases-ios-26-5/
Idempotent.
Haha wat zeg je nou dan? De iOS betas vanaf .1 zijn nog stabieler dan Windows in productie!MainframeX schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:20:
[...]
Haha als ik instabiele zooi met telemetry had gewild, dan had ik wel Windows gedraaidIk heb Apple spul omdat het saai en degelijk is
Have you tried turning it off and on again?
En AndroidGr4mpyC3t schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:46:
[...]
Haha wat zeg je nou dan? De iOS betas vanaf .1 zijn nog stabieler dan Windows in productie!
Live, Laugh, Toaster bath.
Ja he dat doen we natuurlijk niet op onze hoofd devices he, we zouden niet durvenMainframeX schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:20:
[...]
Haha als ik instabiele zooi met telemetry had gewild, dan had ik wel Windows gedraaidIk heb Apple spul omdat het saai en degelijk is
Na 14 maanden accu capaciteit 100% 300cycli, nu ineens 98%, hopelijk zakt het tot max 96% in september als ik telefoon verkoop
[ Voor 68% gewijzigd door SuperVeloce op 12-05-2026 16:14 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Idempotent.
Dit is sinds ipadOS 17 een ding idd, op de iPads van dat jaar en nieuwer.RicoK schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:48:
Ik heb mij altijd verbaasd waarom je in iPadOS niet de batterijconditie kon zien, zoals je dit wel in iOS kan zien. En wat mij nog meer verbaast is dat ik nu wel de batterij conditie kan zien in iPadOS op mijn iPad Pro M5…. 🤔🧐🥸. Leuk en fijn, dat ik het nu dus wel kan zien, maar vind dit wel bijzonder.
Ja klopt want op mijn Gewone Ipad 2022 kan ik dit niet zien.Donstil schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 23:48:
[...]
Dit is sinds ipadOS 17 een ding idd, op de iPads van dat jaar en nieuwer.
Half juni beta volgens mijCarlos0_0 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:27:
O ja dat verbaast mij niks, het duurt nog wel effe voordat iOS 27 uit is.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Dan als nog het is een beta voor maanden, dus ios26 moet gewoon door ontwikkeld dorden(Bugfixes etc).
Dus er komen nog wel wat ios26 releases sowieso, maar het zal wel 1 van de laatste beta versies worden denk ik.
En met iOS 26.5 is het er niet beter op geworden … Mijn 13 Mini schoot daarnet zelfs in een ‘hard reboot’ terwijl ik Spotify aan het luisteren was (16% batterij, met een maximumcapaciteit van 87%).Yonix schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:34:
Hmmz … sinds de meest recente update (26.4.2) voelt mijn iPhone 13 Mini (batterijcapaciteit van 87%, 35% vol) helemaal niet meer zo ‘snappy’. Zojuist had ik zelfs last van het probleem dat de telefoon, twee keer achter elkaar, volledig vast leek te lopen en locken / unlocken de enige oplossing bleek te zijn.
Daarnaast blijf ik last hebben van het ‘FaceID-probleem’ (klik) en krijg ik regelmatig een zwart scherm wanneer ik de camera open via het vergendelscherm.
Het zal toch niet, hè? Ik ben namelijk erg gebonden aan mijn Mini en zie mij niet overstappen naar een lompe, oversized 17 (Pro).
Dit was een telefoon die je tot de laatste procent batterijlading kon blijven gebruiken, maar de laatste tijd is het echt een drama.
Zo ontzettend jammer.
Heb je het toestel al eens volledig opnieuw geinstalleerd? Ik heb in het verleden ook wel problemen gehad op m'n 13 mini. In maart heb ik het toestel laten ophalen voor een nieuwe batterij door Apple en gelijk het OS opnieuw geinstalleerd en sindsdien heb ik echt 0 issues met iOS 26. Het werkt inmiddels beter dan iOS 18 zelfs.Yonix schreef op maandag 1 juni 2026 @ 07:07:
[...]
En met iOS 26.5 is het er niet beter op geworden … Mijn 13 Mini schoot daarnet zelfs in een ‘hard reboot’ terwijl ik Spotify aan het luisteren was (16% batterij, met een maximumcapaciteit van 87%).
Dit was een telefoon die je tot de laatste procent batterijlading kon blijven gebruiken, maar de laatste tijd is het echt een drama.
Zo ontzettend jammer.
Ik zie op reddit ook veel klachten over iOS 26 maar het zou me niks verbazen als al die mensen ook al jaren de ene na de andere major release over de oude aan het kleien zijn. Ik heb dat op de langere termijn op geen enkel apparaat goed zien gaan.
Idempotent.
Hier was ie maar half zo groot…Donstil schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:55:
een flinke download voor een patch release.
Dit is dus alleen voor de iPhone 17. Bizar dat ze daar dan zo’ enorme patch voor maken om een bug met opladen te verhelpenDonstil schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:55:
[Afbeelding]
Zo zelfs voor een volledige update is dit een flinke download voor een patch release.
[ Voor 10% gewijzigd door MarioMark1541 op 01-06-2026 21:27 ]
Mijn boefje is liev!
Wat niet wegneemt dat een toetsenbord een goede toevoeging is, want typen op een touchscreen blijft altijd een beetje behelpen.
Mijn boefje is liev!
Wat zijn dan de limieten waar jij tegenaan loopt met iPadOS?Commendatore schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:19:
Ik vind dat eigenlijk nogal tegenvallen. Je loopt nog steeds tegen allerlei limitaties aan die je op MacOS niet hebt en je merkt dat het met het oog op een heel ander gebruik is ontworpen.
iPad OS kan werken maar dat zal per persoon verschillen en of ze uit de voeten kunnen met wat er in de App Store staat. Voor de wat serieuzere techneut is een iPad in ieder geval een totaal ongeschikt platform.
Idempotent.
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
:strip_exif()/f/image/XyYWZSEqSGqVBpCYsmX20oZv.jpg?f=fotoalbum_large)