Ik had de RC al maar niks veranderd want ik krijg geen nieuwe updateCommendatore schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:12:
iOS 26.6 is uit!
NOu effe updaten dan, telefoon ligt toevallig na 4 dagen weer eens aan de oplader
.
Ben benieuwd; mijn iPhone 17 van 2 weken oud wordt best warm tijdens gebruik & de batterijduur valt me vooralsnog wat tegen.
Kreeg zojuist de melding!
Nou, mijn 17PM werd de afgelopen 2 dagen plots enorm warm. Geen idee waarom, maar een reboot hielp.ddZ schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:39:
Ben benieuwd; mijn iPhone 17 van 2 weken oud wordt best warm tijdens gebruik & de batterijduur valt me vooralsnog wat tegen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
17.7 GBCommendatore schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:12:
iOS 26.6 is uit!
Hier zou dus die pre-indexing voor iOS 27 in moeten zitten. Ik ben benieuwd
Ja dat is het hele idee rond een Release CandidateMarioMark1541 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:17:
[...]
Ik had de RC al maar niks veranderd want ik krijg geen nieuwe update
Wat hebben ze bij Apple recent gedaan waardoor mijn iPhone 13 pro loeiheet wordt? Alle meuk al uitgezet met Liquid Glass en etc. Maar batterij is binnen 5 uur leeg en het ding is gewoon heet. Ik heb drie maanden geleden een nieuwe batterij bij Apple Store er in laten zettten. Ik verwacht eerder een bug in iOS.
Maar laatste versie geïnstalleerd gisteren en drie keer here voor maar de ellende blijft bestaan. What the actual fuck I’d er aan de hand. Ik lees dat ik niet de enige ben maar blijkbaar heeft Apple geen oplossing voor dit probleem?
Ik heb dit sinds een week
Maar laatste versie geïnstalleerd gisteren en drie keer here voor maar de ellende blijft bestaan. What the actual fuck I’d er aan de hand. Ik lees dat ik niet de enige ben maar blijkbaar heeft Apple geen oplossing voor dit probleem?
Ja misschien enige optie. Maar hoop dan niet dat met een backup terug zetten we exact dezelfde ellende hebben.Commendatore schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:27:
Factory reset en nieuw beginnen?
Ik zou dat eerst eens proberen (factory reset, dan backup terug). Jaren geleden heeft dat bij mij met vergelijkbare klachten het probleem opgelost. En factory reset ZONDER backup terugzetten kan daarna altijd nog.mannowlahn schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:29:
[...]
Ja misschien enige optie. Maar hoop dan niet dat met een backup terug zetten we exact dezelfde ellende hebben.
helaas geen effect. binnen twee uur een volledig opgeladen iphone van 100% naar 32%. het is gewoon bizar. Bijkomende ellende is alle shit die ik weer moet instellen mbt 2favanaalten schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:11:
[...]
Ik zou dat eerst eens proberen (factory reset, dan backup terug). Jaren geleden heeft dat bij mij met vergelijkbare klachten het probleem opgelost. En factory reset ZONDER backup terugzetten kan daarna altijd nog.
Staat er iets in je batt verbruik overzicht? Hoe verdedigen ze de afgenomen % daar?mannowlahn schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 07:47:
[...]
helaas geen effect. binnen twee uur een volledig opgeladen iphone van 100% naar 32%. het is gewoon bizar. Bijkomende ellende is alle shit die ik weer moet instellen mbt 2fa
Voordat je aan het opnieuw inrichten begint kun je ook even een clean install een paar uur aankijken om te zien of het probleem dan uberhaupt wel is opgelost.....mannowlahn schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 07:47:
[...]
Bijkomende ellende is alle shit die ik weer moet instellen mbt 2fa
Of PB iOS27 installeren en kijken of het probleem oplost met een keer opnieuw indexeren e.d.
[ Voor 19% gewijzigd door DNN!S op 03-08-2026 08:09 ]
Lekker terug naar apple gaan waar ze de accu vervangen hebben. Accu stukmannowlahn schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:24:
Wat hebben ze bij Apple recent gedaan waardoor mijn iPhone 13 pro loeiheet wordt? Alle meuk al uitgezet met Liquid Glass en etc. Maar batterij is binnen 5 uur leeg en het ding is gewoon heet. Ik heb drie maanden geleden een nieuwe batterij bij Apple Store er in laten zettten. Ik verwacht eerder een bug in iOS.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja morgen ga ik even langs. Maar heb zo’n vermoeden dat ze zich er makkelijk van af gaan maken. Geen Apple care meer oid, of ze kunnen niks raars zien.Tylen schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:12:
[...]
Lekker terug naar apple gaan waar ze de accu vervangen hebben. Accu stuk.
Bel met Apple Support, die kunnen wat batterijtestjes draaien.mannowlahn schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:13:
[...]
Ja morgen ga ik even langs. Maar heb zo’n vermoeden dat ze zich er makkelijk van af gaan maken. Geen Apple care meer oid, of ze kunnen niks raars zien.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik meld me ook even in dit topic weer na enorme batterydrains voor mijn iPads (Pro 13” en laatste Mini), AW 10 en iPhone 17 Pro. Gisteravond alle apparaten zo goed als leeg zonder gebruik, op iPhone na die constant gebruikt werd. Twee iPads uitgevallen en AW op 7%. Kan gebeuren dacht ik, maar wel toevallig. Vanavond dus weer het geval met AW na hele dag geen gebruik. Normaliter staat ie dan op zeker 70%. iPhone van 100% naar 32% van 18:00 uur tot 22:30 uur. Wel even gebruikt, maar niet enorm veel.
Er is dus zeker wat mis met deze laatste iOS update.
I don't have dreams, I have goals!!
Hier niets aan de hand, zowel op iPhone als iPad niet. Je moet toch kunnen zien waar het verbruik vandaan komt? Indexeren misschien?
Have you tried turning it off and on again?
Mijn watch was ook ineens leeg. Die liet al langer vreemd gedrag zien voor wat betreft de batterij. Maar niet zo extreem als gisteren.Redondo1982 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:40:
Ik meld me ook even in dit topic weer na enorme batterydrains voor mijn iPads (Pro 13” en laatste Mini), AW 10 en iPhone 17 Pro. Gisteravond alle apparaten zo goed als leeg zonder gebruik, op iPhone na die constant gebruikt werd. Twee iPads uitgevallen en AW op 7%. Kan gebeuren dacht ik, maar wel toevallig. Vanavond dus weer het geval met AW na hele dag geen gebruik. Normaliter staat ie dan op zeker 70%. iPhone van 100% naar 32% van 18:00 uur tot 22:30 uur. Wel even gebruikt, maar niet enorm veel.
Telefoon merk ik weinig verschil, die wordt al enkele maanden behoorlijk warm en de accu gaat sneller leeg dan ik gewend ben. Dat is met deze update niet anders..
Ik heb ook nergens last van. Heb een iPhone air dus niet de grootste accu en laadt deze iedere dag tot 90% op. Ik kom daarmee gemakkelijk de dag mee door. Watch 11 100% tot 50% in 24 uur.
p.s. Ik neem aan dat we het over 26.6 hebben.
p.s. Ik neem aan dat we het over 26.6 hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Rob Voets op 12-08-2026 07:07 ]
@Gr4mpyC3t @bleekie @Rob Voets Ja, bizar zo vanuit het niets. Allemaal na installatie van de laatste update 26.6. Hiervoor nergens last van, sterker nog...uitmuntende accu-prestaties.
Ik kijk het vandaag nog even aan, maar dat het bij al mijn apparaten na de update zo enorm hard gaat zegt mij wel iets over de update.
Vwb indexeren geloof ik niet zo in. Het is een tussentijdse update en geen grote. Wel altijd iets last van na overzetten nieuwe iPhone, maar dit is gebruikelijk. Ik ga het gebruik nog even nakijken, maar het gebruik was er juist niet naar. iPhone wordt ook wel een tijdje verschrikkelijk warm inderdaad. Ik heb geen hoesje en ik kan je vertellen dat de 17 Pro echt loeiheet wordt. Toevallig belde een partner (zakelijk) mij vorige week al op. Die gaf aan dat zijn batterij erg hard ging vanuit het niets, maar hij wijdde het aan drukte en veel bellen. Alleen het ging echt superhard dit keer. Hij gaf ook aan dat het de laatste weken erg warm wordt vwb de iPhone. Het zijn toch wel opmerkingen die elkaar matchen.
Ik kijk het vandaag nog even aan, maar dat het bij al mijn apparaten na de update zo enorm hard gaat zegt mij wel iets over de update.
Vwb indexeren geloof ik niet zo in. Het is een tussentijdse update en geen grote. Wel altijd iets last van na overzetten nieuwe iPhone, maar dit is gebruikelijk. Ik ga het gebruik nog even nakijken, maar het gebruik was er juist niet naar. iPhone wordt ook wel een tijdje verschrikkelijk warm inderdaad. Ik heb geen hoesje en ik kan je vertellen dat de 17 Pro echt loeiheet wordt. Toevallig belde een partner (zakelijk) mij vorige week al op. Die gaf aan dat zijn batterij erg hard ging vanuit het niets, maar hij wijdde het aan drukte en veel bellen. Alleen het ging echt superhard dit keer. Hij gaf ook aan dat het de laatste weken erg warm wordt vwb de iPhone. Het zijn toch wel opmerkingen die elkaar matchen.
In dit artikel op iCulture wordt wel gesproken over aanpassingen in Spotlight die kunnen impliceren dat er opnieuw geïndexeerd wordt...Redondo1982 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:46:
Laten we hopen dat het dit is...basmq schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:24:
[...]
In dit artikel op iCulture wordt wel gesproken over aanpassingen in Spotlight die kunnen impliceren dat er opnieuw geïndexeerd wordt...
Hier doelde ik inderdaad op. Vergeten te linken naar dit artikel.basmq schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:24:
[...]
In dit artikel op iCulture wordt wel gesproken over aanpassingen in Spotlight die kunnen impliceren dat er opnieuw geïndexeerd wordt...
Have you tried turning it off and on again?
Hoe lang geleden heb je het geïnstalleerd? Is al weer meer dan 2 weken uit. Zo lang zal dat indexeren toch niet duren. Vreemd ook dat je het probleem hebt met meerdere apparaten. Misschien iets aan de hand met je wifi?
Ik heb vandaag de update naar 26.6 gedaan, en er wordt inderdaad gehint naar een indexering ter voorbereiding van 27.0.
Ik durf toch te hopen dat die indexering voor 's nachts gaat gebeuren als de telefoon aan de lader hangt, of overdag aan de lader.
Ik durf toch te hopen dat die indexering voor 's nachts gaat gebeuren als de telefoon aan de lader hangt, of overdag aan de lader.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik heb ze vlak voor de drain geïnstalleerd, ik liep iets achter door privé-omstandigheden. Alles wijst hier dus wel op, maar hopelijk is het wel de indexatie.Rob Voets schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:42:
[...]
Hoe lang geleden heb je het geïnstalleerd? Is al weer meer dan 2 weken uit. Zo lang zal dat indexeren toch niet duren. Vreemd ook dat je het probleem hebt met meerdere apparaten. Misschien iets aan de hand met je wifi?
Hier op m’n iPhone 13 mini best wel prima batterij duur op 26.6. Batterij is in maart vervangen door Apple.
M’n Watch Ultra 3 daarentegen is qua batterij wel wisselvallig sinds de laatste update en hartslag metingen gaan ook met sprongen omhoog en omlaag. Duidelijk iets niet in orde.
M’n Watch Ultra 3 daarentegen is qua batterij wel wisselvallig sinds de laatste update en hartslag metingen gaan ook met sprongen omhoog en omlaag. Duidelijk iets niet in orde.
Idempotent.
Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!