KNMI app kan je ook een locatie instellen voor de notificaties, ik heb heerlijk geslapen in Utrechtvanaalten schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:23:
Arggghhh...
Telefoon (iPhone 12-mini) had ik al op stil staan met het schuifje aan de zijkant. Nou vind ik het zelf al een designfout dat dat schuifje niet ALLES aan geluid tegenhoud, maar daar is niet iedereen het mee eens.
De telefoon afgelopen nacht ook, zoals altijd, op "do not disturb"... want, ik wil een rustige nacht slaap.
Gaat op 04:00 ofzo het toestel luid geluid spelen, een KNMI notificatie voor code-rood in het noorden. Blijkbaar mag je als app-ontwikkelaar kiezen om alle gebruikerswensen te negeren en gewoon geluid te maken?
Nou goed. KNMI notificaties dus maar uitgezet.
@vanaalten je kan in de meldingsinstellingen van de app toch kritieke meldingen uitzetten?
Moest opeens een nieuwe beveiligingscode instellen, want de oude was verlopen? In de 2,5 jaar dat ik deze telefoon heb (13 Mini) nog nooit hoeven doen …
Nu is vlot inloggen met FaceID een ‘hit and miss’, want soms vraagt hij om mijn nieuwe code. Is dit een iOS 26-dingtje? In ieder geval erg handig gedaan Apple. /s
Nu is vlot inloggen met FaceID een ‘hit and miss’, want soms vraagt hij om mijn nieuwe code. Is dit een iOS 26-dingtje? In ieder geval erg handig gedaan Apple. /s
Heb dat in 15 jaar nog nooit hoeven doen en überhaupt nooit gehoord dat iemand dat ooit moest doen. Zeker weten dat het geen scam was? Of misschien een bedrijfstelefoon die het vanuit MDM triggerd?Yonix schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:35:
Moest opeens een nieuwe beveiligingscode instellen, want de oude was verlopen? In de 2,5 jaar dat ik deze telefoon heb (13 Mini) nog nooit hoeven doen …
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 04-02-2026 18:39 ]
Privé, Apple/iOS geeft op verschillende plekken de melding dat mijn code opnieuw is ingesteld - wat ik zelf heb moeten doen.Dennisdn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:38:
[...]
Heb dat in 15 jaar nog nooit hoeven doen en überhaupt nooit gehoord dat iemand dat ooit moest doen. Zeker weten dat het geen scam was? Of misschien een bedrijfstelefoon die het vanuit MDM triggerd?
Wacht ik heb wel mijn werkmail ingesteld op de telefoon via Exchange. Zal dat het zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 04-02-2026 18:45 ]
Even een Google search ertegenaan gegooid en het komt vaker voor, maar die verwijzen wel allemaal naar werk- en school- administrators die dat via Exhange kunnen triggeren.Yonix schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:43:
[...]
Privé, Apple/iOS geeft op verschillende plekken de melding dat mijn code opnieuw is ingesteld - wat ik zelf heb moeten doen.
Wacht ik heb wel mijn werkmail ingesteld op de telefoon via Exchange. Zal dat het zijn?
Wellicht wordt je telefoon hierdoor beheert door je werk, dat je nu een mdm profiel heb.Yonix schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:43:
[...]
Privé, Apple/iOS geeft op verschillende plekken de melding dat mijn code opnieuw is ingesteld - wat ik zelf heb moeten doen.
Werkgever kan dit instellen, ik heb dit ook een tijdje gehad op mijn werk telefoon dan.
Ja, je toestel hoeft hiervoor niet onboarded te zijn in een MDM oplossing of een werkprofiel te hebben. De Exchange beheerder kan bepaalde zaken (zoals bijvoorbeeld een pincode, complexiteit van de pincode, face-id, etc) ook al afdwingen als je alleen een Exchange mailbox/Agenda koppelt. Ook als dat op een en privé toestel is. Dat is onderdeel van exchange activesync.Yonix schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:43:
Edit: Sterker nog: je privé toestel kan op die manier ook op afstand gewist worden als je een Exchange mailbox instelt in de Native iOS mail app.
Daarom nooit Exchange email in de Mail app instellen op je privé toestel maar hier altijd de Outlook app voor gebruiken. Als de Exchange beheerder dan een Wipe uitvoert gaat alleen de outlook app leeg en niet je hele privé toestel.
[ Voor 61% gewijzigd door Donstil op 04-02-2026 19:24 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
/f/image/gjSfj0eWmV8Ij8EvjUDShfYR.png?f=fotoalbum_large)