Mijn vraag
Ik heb een screenshot gemaakt op mijn iPad en deze bewerkt via de foto’s app door er wat bij de tekenen.Als ik dit bewerkte screenshot dan in de Tweakers gallerij wil uploaden krijg ik de melding: Ongeldig bestandstype voor afbeelding “IMG_0995.heic”
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KusdpaaGy2LWTbVlIuIC5Ddj.jpg?f=user_large)
HEIC is blijkbaar een formaat wat de Tweakers gallerij niet aankan en daar ben ik in het verleden al eens tegenaan gelopen waarna ik dit in de instellingen van de iPad heb aangepast zodat er wel gangbare bestandsformaten worden gebruikt.
Dus dacht ik dat het met de upgrade naar iPadOS 26 misschien weer was gereset.
Maar als ik de informatie van dat aangepaste screenshot opvraag staat er dat het gewoon een PNG is:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3em8wL7qfgXvb4oNEeKL7Jng.jpg?f=user_large)
Ik snap er niets van maar heb het vermoeden dat de Tweakers gallerij gelijk heeft want als ik een onaangepast screenshot toevoeg aan de gallerij, welke bij informatie eveneens PNG vermeld, lukt dat wel.
Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad iPad (9e generatie) Jaar: 2021iPadOS 26.2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in het verleden al in de instellingen aangepast dat er niet van die specifieke apple formaten zoals HEIC worden gebruikt en wilde dat controleren maar kan dat in iPadOS 26 helaas niet meer terugvinden want staat nu blijkbaar ergens anders dat dat google resultaten me geven.Mogelijk is het door bij de upgrade naar 26 wel gereset ofzo maar vind het dan wel vreemd dat als je de informatie van het screenshot opvraagt er wel gewoon PNG wordt vermeld.
edit:
Gewijzigd door Vliegvlug op 06-01-2026 13:54
De instelling voor niet-proprietary image formaten inmiddels weer terug gevonden onder “Settings” -> “Camera” -> “Bestandsstructuren” -> “Cameraopname”, maar daar stond de instelling al op “Meest compatibel”.
Dus blijkbaar heeft de overgang naar iPadOS 26 die instelling niet gereset.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niet iets anders veranderd is wat wel de oorzaak kan zijn. Of het was bij iPadOS 18 ook al een probleem maar ben ik er toen niet tegenaan gelopen, zo vaak pas ik screenshots ook weer niet aan
Gewijzigd door Vliegvlug op 06-01-2026 13:54
De instelling voor niet-proprietary image formaten inmiddels weer terug gevonden onder “Settings” -> “Camera” -> “Bestandsstructuren” -> “Cameraopname”, maar daar stond de instelling al op “Meest compatibel”.
Dus blijkbaar heeft de overgang naar iPadOS 26 die instelling niet gereset.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niet iets anders veranderd is wat wel de oorzaak kan zijn. Of het was bij iPadOS 18 ook al een probleem maar ben ik er toen niet tegenaan gelopen, zo vaak pas ik screenshots ook weer niet aan
[ Voor 12% gewijzigd door Vliegvlug op 06-01-2026 13:54 ]
:no_upscale():strip_exif()/f/image/Fb1H8MrDXrjeKwznLqIs5keK.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gNfU3fhN8e1GWHFoViYR1OOk.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/mrjEFwFepioZnrAXJp4Z8Nbw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9krkDP2oAKMvZ8yCZffVeluH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mgdlrf6hvDbrSHv4scixL8mZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9lisquVT3NTxEiPY6A6crrvd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fmVRxVGMcES13ykTpRianuuZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5ywngNXh4WLPAN5YVNgKCI2k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bHYJwrEJx59g7UepCNLP4nK0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1uAG8dkoXaV638S5580WReTx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cDif2lVAgrCHDGpMfajY2q3g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wb2nICZqRPE53LU2noEqvoXm.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BybXwuTn1Fdffk5rcOr8poaz.jpg?f=user_large)