KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Batterij doet het nog even goed
[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-11-2025 00:11 ]
Sinds de laatste update heb ik geregeld dat wanneer ik opneem als ik gebeld wordt, het gesprek meteen beëindigd wordt. Mijn telefoon staat dan weer op het lockscreen en voor de beller klinkt het alsof ik het gesprek afwijs (voicemail staat uit). Het gekke is dat dit niet altijd gebeurt maar toch minimaal 1 maal per dag. Een herstart lost dit niet op.
Ik heb nu (in elk geval sinds 2 weken) dat mijn wekker op zaterdag steeds af gaat, terwijl ik deze niet ingepland heb staan.
Ik gebruik het slaapschema en heb specifiek voor de zaterdag dus de wekker uitstaan. Vorige week ging alsnog de wekker af via mijn Apple Watch.
Gisteravond heb ik bij het neerleggen van mijn telefoon naar mijn idee ook echt gezien dat er geen wekker gepland stond voor de volgende ochtend, maar vanmorgen zag ik op mijn lockscreen dat de wekker om 08u gepland stond (ik was toevallig voor de wekker wakker).
Wat mis ik hier? Ik vermoed dat het sinds de laatste update komt, maar misschien zie ik ook iets over het hoofd.
Ik draag mijn Apple Watch tijdens het slapen, maar de instellingen zijn (volgens mij) in sync met mijn telefoon.
Ik gebruik het slaapschema en heb specifiek voor de zaterdag dus de wekker uitstaan. Vorige week ging alsnog de wekker af via mijn Apple Watch.
Gisteravond heb ik bij het neerleggen van mijn telefoon naar mijn idee ook echt gezien dat er geen wekker gepland stond voor de volgende ochtend, maar vanmorgen zag ik op mijn lockscreen dat de wekker om 08u gepland stond (ik was toevallig voor de wekker wakker).
Wat mis ik hier? Ik vermoed dat het sinds de laatste update komt, maar misschien zie ik ook iets over het hoofd.
Ik draag mijn Apple Watch tijdens het slapen, maar de instellingen zijn (volgens mij) in sync met mijn telefoon.
![]() | ![]() |
Bij onze 13 mini kunnen we na de laatste updates niet meer in een tekstveld teksten selecteren en plakken, erg onhandig en vervelend geworden. Al veel geprobeerd. Iemand een idee wat het kan zijn
Ik ondervind volgend probleem met Waze / schakelen tussen apps: Indien ik vroeger (iPhone 13 pro) Waze verliet voor een andere app dan kon ik linksboven op het klokje tikken (had een blauwe kleur) om terug te keren naar Waze.
Als ik Waze nu verlaat voor een andere app dan staat er soms een Waze icoontje in dynamic island, maar soms ook niet, hoewel Waze wel degelijk nog actief is. Vervelend om tijdens het autorijden te switchen tussen apps. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Als ik Waze nu verlaat voor een andere app dan staat er soms een Waze icoontje in dynamic island, maar soms ook niet, hoewel Waze wel degelijk nog actief is. Vervelend om tijdens het autorijden te switchen tussen apps. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
aangezien je tel toch in een houder staat (mrb85 schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:06:
...Vervelend om tijdens het autorijden te switchen tussen apps. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Ik heb ook niet altijd permanent daar waze staan. Hangt er vanaf wat er ook nog op de telefoon draait, bv muziek afspelen, microphoon in gebruik, etc etc.
Dat kan maar is onhandig tijdens het rijden: Bij mijn houder is de witte balk iets moeilijker te bereiken, en vervolgens moet je dan tussen de openstaande apps Waze gaan zoeken. Vroeger was het 1 tikje op het klokje linksboven. Heb de indruk dat het dynamic island dus nog niet 100% werkt.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:10:
[...]
aangezien je tel toch in een houder staat () kan je net zo goed onder aan je scherm, op dei witte balk zeg maar, swipen om direct naar de vorige app terug te gaan.
Ik heb ook niet altijd permanent daar waze staan. Hangt er vanaf wat er ook nog op de telefoon draait, bv muziek afspelen, microphoon in gebruik, etc etc.
Helaas geen eredivisie of WK (kwalificatie)Ronvgs schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:50:
Apple Sports nu in Nederland
https://apps.apple.com/nl/app/apple-sports/id6446788829
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Flashscore heeft hier nog geen concurrentie van. Niet eens een heel klein beetje.Ronvgs schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:50:
Hoe moeilijk kan het zijn… er zijn vast API’s vanuit de FIFA en KNVB.
Have you tried turning it off and on again?
Gelukkig niet standaard gepusht naar ieder deviceRonvgs schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:50:
Voelt niet als een kwestie van “moeilijk”, zal eerder een kwestie van rechten zijn.Gr4mpyC3t schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:44:
[...]
Hoe moeilijk kan het zijn… er zijn vast API’s vanuit de FIFA en KNVB.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit weekend voor de gein maar eens proberen met de enige sport die ik volg, F1. Benieuwd of het iets toevoegt of dat het alleen handig is als je niet kunt kijken….Ronvgs schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:50:
Nog meer mensen hier last van:
Als ik op mijn iPhone 16 Pro naar instellingen ga is de eerste paar seconden mijn scherm gewoon bevroren.
Reageert nergens op, moet dan echt meerdere secondes (5 a 6) wachten voordat ik iets kan.
Andere vraag: Apple Sports kan ik niet vinden in de App Store op mijn iPhone, doe ik iets verkeerd?
Als ik op mijn iPhone 16 Pro naar instellingen ga is de eerste paar seconden mijn scherm gewoon bevroren.
Reageert nergens op, moet dan echt meerdere secondes (5 a 6) wachten voordat ik iets kan.
Andere vraag: Apple Sports kan ik niet vinden in de App Store op mijn iPhone, doe ik iets verkeerd?
Eric, Signing off !!
Even link via iculture artikel gebruiken. Kon de app zelf ook niet vinden tussen al die sport apps meuk…Eric H schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:07:
Nog meer mensen hier last van:
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Beetje jammer dat Flashscore nog steeds geen live activiteiten weergeeft. Ik vind Flashscore één van de betere apps in die categorie maar dat is wel een gemis.La1974 schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:37:
[...]
Flashscore heeft hier nog geen concurrentie van. Niet eens een heel klein beetje.
Met uitzendrechten en gebruik van beeldmerken snap ik dat misschien nog, maar zou er ook een soort exclusiviteitsrecht zijn voor voetbaluitslagen? Er zijn legio websites (en zelfs Google) die netjes de uitslagen tonen. Moet Apple toch ook lukken lijkt me.Donstil schreef op maandag 17 november 2025 @ 23:00:
[...]
Voelt niet als een kwestie van “moeilijk”, zal eerder een kwestie van rechten zijn.
Have you tried turning it off and on again?
Geen idee of het nu iets te maken had met de update, maar de diagnose was: defect moederbord en nog wat. Apple heeft me een nieuwe telefoon bezorgd. Deze fout zou echt weinig voor komen, dus hopen maar.Tommie12 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:08:
Na mijn update naar 26.1 op mijn 16pro wou de telefoon geen sim meer vinden, ook een eSim wou die niet.
Een check leverde een Hardware probleem op... telefoon is 13 maand oud.
Dus.. binnengebracht en herstelduur kan wel een week duren...
Ik gebruik ondertussen een SE van de eerste gen, en dan merk je pas wat voor vooruitgang er was.
Vele apps willen niet omdat de telefoon niet verder dan 15.8.2 kan geupdate worden.
Ik hoop dat mijn telefoon nu snel hersteld geraakt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Vanmorgen hadden we in Vlaanderen een stevig buitje (smeltende) sneeuw. Mijn iPhone 17 pro max deed vreemd. Pas 2 km van huis verdween het wifi icoontje, maar geen netwerkverbinding. Pas na reboot kon hij verbinden met mijn provider. Het heeft zeker een kwartier geduurd voordat hij een gps signaal had. Ik weet dat slecht weer een invloed heeft, maar had het niet zo erg verwacht bij een moderne gsm.
Bij mij , 17 pro, werk de wifi ook significant slechter dan op de 14. Diverse collega’s met 17 pro ervaren het ook. Wifi verbind ‘later’ dan de 14 (bv thuis aankomen, de 14 had altijd wifi voordat ik bij de voordeur was, de 17 pas echt een tijd later. Meestal al jas uit en in een andere ruimte eer er verbinding is). Wij vertalen dat als leken in ‘slechtere ontvangst’mrb85 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:53:
Vanmorgen hadden we in Vlaanderen een stevig buitje (smeltende) sneeuw. Mijn iPhone 17 pro max deed vreemd. Pas 2 km van huis verdween het wifi icoontje, maar geen netwerkverbinding. Pas na reboot kon hij verbinden met mijn provider. Het heeft zeker een kwartier geduurd voordat hij een gps signaal had. Ik weet dat slecht weer een invloed heeft, maar had het niet zo erg verwacht bij een moderne gsm.
Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
/f/image/xXL3FAiL4RZ4AOF0p9nwFPa3.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/qlTzn2n2ttWVZ3xZJxkf2TXR.png?f=fotoalbum_tile)