KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-11-2025 00:11 ]
Ik gebruik het slaapschema en heb specifiek voor de zaterdag dus de wekker uitstaan. Vorige week ging alsnog de wekker af via mijn Apple Watch.
Gisteravond heb ik bij het neerleggen van mijn telefoon naar mijn idee ook echt gezien dat er geen wekker gepland stond voor de volgende ochtend, maar vanmorgen zag ik op mijn lockscreen dat de wekker om 08u gepland stond (ik was toevallig voor de wekker wakker).
Wat mis ik hier? Ik vermoed dat het sinds de laatste update komt, maar misschien zie ik ook iets over het hoofd.
Ik draag mijn Apple Watch tijdens het slapen, maar de instellingen zijn (volgens mij) in sync met mijn telefoon.
![]() | ![]() |
Als ik Waze nu verlaat voor een andere app dan staat er soms een Waze icoontje in dynamic island, maar soms ook niet, hoewel Waze wel degelijk nog actief is. Vervelend om tijdens het autorijden te switchen tussen apps. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
aangezien je tel toch in een houder staat (mrb85 schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:06:
...Vervelend om tijdens het autorijden te switchen tussen apps. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Ik heb ook niet altijd permanent daar waze staan. Hangt er vanaf wat er ook nog op de telefoon draait, bv muziek afspelen, microphoon in gebruik, etc etc.
Dat kan maar is onhandig tijdens het rijden: Bij mijn houder is de witte balk iets moeilijker te bereiken, en vervolgens moet je dan tussen de openstaande apps Waze gaan zoeken. Vroeger was het 1 tikje op het klokje linksboven. Heb de indruk dat het dynamic island dus nog niet 100% werkt.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:10:
[...]
aangezien je tel toch in een houder staat () kan je net zo goed onder aan je scherm, op dei witte balk zeg maar, swipen om direct naar de vorige app terug te gaan.
Ik heb ook niet altijd permanent daar waze staan. Hangt er vanaf wat er ook nog op de telefoon draait, bv muziek afspelen, microphoon in gebruik, etc etc.
Helaas geen eredivisie of WK (kwalificatie)Ronvgs schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:50:
Apple Sports nu in Nederland
https://apps.apple.com/nl/app/apple-sports/id6446788829
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Flashscore heeft hier nog geen concurrentie van. Niet eens een heel klein beetje.Ronvgs schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:50:
Hoe moeilijk kan het zijn… er zijn vast API’s vanuit de FIFA en KNVB.
Have you tried turning it off and on again?
Gelukkig niet standaard gepusht naar ieder deviceRonvgs schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:50:
Voelt niet als een kwestie van “moeilijk”, zal eerder een kwestie van rechten zijn.Gr4mpyC3t schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:44:
[...]
Hoe moeilijk kan het zijn… er zijn vast API’s vanuit de FIFA en KNVB.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit weekend voor de gein maar eens proberen met de enige sport die ik volg, F1. Benieuwd of het iets toevoegt of dat het alleen handig is als je niet kunt kijken….Ronvgs schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:50:
Als ik op mijn iPhone 16 Pro naar instellingen ga is de eerste paar seconden mijn scherm gewoon bevroren.
Reageert nergens op, moet dan echt meerdere secondes (5 a 6) wachten voordat ik iets kan.
Andere vraag: Apple Sports kan ik niet vinden in de App Store op mijn iPhone, doe ik iets verkeerd?
Eric, Signing off !!
Even link via iculture artikel gebruiken. Kon de app zelf ook niet vinden tussen al die sport apps meuk…Eric H schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:07:
Nog meer mensen hier last van:
Als ik op mijn iPhone 16 Pro naar instellingen ga is de eerste paar seconden mijn scherm gewoon bevroren.
Reageert nergens op, moet dan echt meerdere secondes (5 a 6) wachten voordat ik iets kan.
Andere vraag: Apple Sports kan ik niet vinden in de App Store op mijn iPhone, doe ik iets verkeerd?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Beetje jammer dat Flashscore nog steeds geen live activiteiten weergeeft. Ik vind Flashscore één van de betere apps in die categorie maar dat is wel een gemis.La1974 schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:37:
[...]
Flashscore heeft hier nog geen concurrentie van. Niet eens een heel klein beetje.
Met uitzendrechten en gebruik van beeldmerken snap ik dat misschien nog, maar zou er ook een soort exclusiviteitsrecht zijn voor voetbaluitslagen? Er zijn legio websites (en zelfs Google) die netjes de uitslagen tonen. Moet Apple toch ook lukken lijkt me.Donstil schreef op maandag 17 november 2025 @ 23:00:
[...]
Voelt niet als een kwestie van “moeilijk”, zal eerder een kwestie van rechten zijn.
Geen idee of het nu iets te maken had met de update, maar de diagnose was: defect moederbord en nog wat. Apple heeft me een nieuwe telefoon bezorgd. Deze fout zou echt weinig voor komen, dus hopen maar.Tommie12 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:08:
Na mijn update naar 26.1 op mijn 16pro wou de telefoon geen sim meer vinden, ook een eSim wou die niet.
Een check leverde een Hardware probleem op... telefoon is 13 maand oud.
Dus.. binnengebracht en herstelduur kan wel een week duren...
Ik gebruik ondertussen een SE van de eerste gen, en dan merk je pas wat voor vooruitgang er was.
Vele apps willen niet omdat de telefoon niet verder dan 15.8.2 kan geupdate worden.
Ik hoop dat mijn telefoon nu snel hersteld geraakt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Bij mij , 17 pro, werk de wifi ook significant slechter dan op de 14. Diverse collega’s met 17 pro ervaren het ook. Wifi verbind ‘later’ dan de 14 (bv thuis aankomen, de 14 had altijd wifi voordat ik bij de voordeur was, de 17 pas echt een tijd later. Meestal al jas uit en in een andere ruimte eer er verbinding is). Wij vertalen dat als leken in ‘slechtere ontvangst’mrb85 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:53:
Vanmorgen hadden we in Vlaanderen een stevig buitje (smeltende) sneeuw. Mijn iPhone 17 pro max deed vreemd. Pas 2 km van huis verdween het wifi icoontje, maar geen netwerkverbinding. Pas na reboot kon hij verbinden met mijn provider. Het heeft zeker een kwartier geduurd voordat hij een gps signaal had. Ik weet dat slecht weer een invloed heeft, maar had het niet zo erg verwacht bij een moderne gsm.
Maar loop nu wel tegen iets anders aan waarvan ik hoop dat het er nog wel is maar echt niet meer kan vinden:
Voorheen kon ik bij het uploaden van een plaatje in mijn Tweakers gallerij rechtsonder heel simpel de grootte wijzigen op basis van 3 opties; Origineel, Groot, Middel, Klein met daarbij dan zelfs een indicatie van de verwachtte bestandsgrootte (wat vaak niet klopte maar ach)
Waar is deze optie nu naar toe?
Kan ‘m nergens meer vinden
Wel op internet gezocht maar krijg alleen verwijzing naar het plaatje van grootte veranderen in de Foto’s app zelf maar dat zoek ik dus niet, gaat me echt puur om het wijzigen bij uploaden waarbij het plaatje in Foto’s verder ongewijzigd blijft.
UPDATE:
Inmiddels teruggevonden!
Zit links onderin drie puntjes waarna je met de Opties weer op de plek komt waar de grootte van de afbeelding is aan te passen.
Helaas wel één click meer maar het is er tenminste nog.
[ Voor 10% gewijzigd door Vliegvlug op 22-11-2025 21:01 ]
Ik gebruik gemiddeld 35% van de batterijcapaciteit van mijn iPhone per dag, zonder uitschieters. Mijn iPhone is nu 50 dagen oud, dus ik zou verwachten dat hij ongeveer 20 charge cycles op de teller heeft. Misschien iets meer maar zeker niet het aantal van 30 dat de telefoon zelf aangeeft.
Ook bij vorige iPhones heb ik gemerkt dat het aantal charge cycles veel sneller oploopt dan ik zou verwachten. Ik heb het waarschijnlijk al eens eerder hier gevraagd maar heeft iemand een idee hoe dat komt?
Het aantal maakt mij verder niet zoveel uit, ik gebruik en laad mijn iPhone gewoon en als de batterij slecht zou worden laat ik die vervangen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Heb je wel een iCloud abonnement ?mrb85 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:55:
Sinds een week heb ik volgend probleem: Ik krijg op de iPhone 17 de vraag om de iPhone te autoriseren en zo de synchronisatie met iCloud te hervatten. Als ik hierop tik dan komt de melding "Ga naar een van je andere apparaten die zijn ingelogd bij iCloud om deze iPhone te autoriseren". Ik krijg echter op geen enkele ander Apple device een prompt rond autorisatie.
Probeer het eens met de pc en dan inloggen op Icloud.mrb85 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:55:
Sinds een week heb ik volgend probleem: Ik krijg op de iPhone 17 de vraag om de iPhone te autoriseren en zo de synchronisatie met iCloud te hervatten. Als ik hierop tik dan komt de melding "Ga naar een van je andere apparaten die zijn ingelogd bij iCloud om deze iPhone te autoriseren". Ik krijg echter op geen enkele ander Apple device een prompt rond autorisatie.
Yes, bij mij was de reden dat ik “calls on other devices” aan had staan. Om specifieker te zijn, toen ik mijn iPad uit het lijstje haalde (Mac staat er nog in) werkte het weer consistent!Stefan22 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:09:
Meer mensen hier het probleem dat gemiste oproepen soms wel en soms niet tussen de meldingen staan? In een enkel geval zie ik ze pas als ik de telefoon app open…
Heb ik gedaan, er komt geen enkele melding of popup ter authorisatie op mijn andere apparaten. Hopelijk snel een update.Bongoarnhem schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:04:
[...]
Probeer het eens met de pc en dan inloggen op Icloud.
Situatie had ik al volledig geaccepteerd en kan ik mee werken. Nou reed ik echter gisteren in een auto zonder CarPlay/navigatie en gebruikte Apple Maps gewoon op de iPhone. En daar werkt het dus wél goed...! De 3D view is veel verder uitgezoomd en vertoont, zonder enige aanpassing, exact het gedrag dat ik zou willen.
Aangezien er geen dedicated CarPlay topic is even hier - in de (ijdele) hoop dat er een fix is waardoor ook in CarPlay dit zo gaat werken als op het scherm van de iPhone zelf.
Die is er zeker wel, zou het ook zeker even hier vragen: [CarPlay] Ervaringen & Discussie - Deel 2MrAcid schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:26:
Ik navigeer in mijn auto via CarPlay met Apple Maps. Deze staat wat mij betreft veel te ver ingezoomd, vooral als je lange stukken (bijv. snelweg) rechtdoor hebt - dan wil ik eigenlijk dat hij veel verder uitzoomt 'tot de volgende aanwijziging'. Handmatig uitzoomen wordt niet onthouden wanneer je de 3D view gebruikt - wel in de 'overzichtsview'. Bij de overzichtsview is het echter ook weer niet ideaal wanneer daar wordt het zoomniveau dan wel onthouden maar zoomt hij niet in wanneer er een aanwijzing aankomt, waardoor je weer handmatig moet switchen naar de 3D view en vervolgens handmatig weer je vorige stand moet gaan terugzoomen.
Situatie had ik al volledig geaccepteerd en kan ik mee werken. Nou reed ik echter gisteren in een auto zonder CarPlay/navigatie en gebruikte Apple Maps gewoon op de iPhone. En daar werkt het dus wél goed...! De 3D view is veel verder uitgezoomd en vertoont, zonder enige aanpassing, exact het gedrag dat ik zou willen.
Aangezien er geen dedicated CarPlay topic is even hier - in de (ijdele) hoop dat er een fix is waardoor ook in CarPlay dit zo gaat werken als op het scherm van de iPhone zelf.
Na een paar uur zoeken op het internet en via AI lijkt het alsof ze dit voor kinderen onder de 13 eruit gehaald hebben wegens privacy. Maar dat lijkt mij toch gek. Een beetje costomizen moet toch mogelijk zijn? Ook geprobeerd om via een oude telefoon in te loggen op het profiel (kind heeft zelf nog geen device) en een avatar aangemaakt maar deze blijft alleen zichtbaar in de contactenkaart en niet in het profiel.
Is er iemand hier die hiermee nog recente ervaring heeft waar het wel gelukt is?
©2004
Iemand een idee hoe ik dit weer kan laten werken?
Kijk eens bij Face ID en wachtwoord in de Instellingen app?posttoast schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:01:
Ik heb sinds kort (26.1?) een probleem: de today view werkt niet meer vanaf mijn lock screen. Voorheen kon ik op mijn lock screen naar rechts swipen en kreeg ik de today view te zien (scherm met allerlei widgets). Nu werkt dat alleen nog maar vanaf mijn home screen.
Iemand een idee hoe ik dit weer kan laten werken?
Aha, hebben we dat in ieder geval uitgesloten. Ik kan overigens prima bij deze view…posttoast schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:17:
Tnx, Today View and Search staat bij mij gewoon aan. Bij mijn collega ook trouwens, en die heeft precies hetzelfde issue...
Je bekijkt het denk ik helemaal correct.Canaria schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 14:34:
Een laadcyclus in iOS is eenmaal volledig opladen van 0% tot 100%. Of vier keer van 50% tot 75%.
Ik gebruik gemiddeld 35% van de batterijcapaciteit van mijn iPhone per dag, zonder uitschieters. Mijn iPhone is nu 50 dagen oud, dus ik zou verwachten dat hij ongeveer 20 charge cycles op de teller heeft. Misschien iets meer maar zeker niet het aantal van 30 dat de telefoon zelf aangeeft.
Ook bij vorige iPhones heb ik gemerkt dat het aantal charge cycles veel sneller oploopt dan ik zou verwachten. Ik heb het waarschijnlijk al eens eerder hier gevraagd maar heeft iemand een idee hoe dat komt?
Het aantal maakt mij verder niet zoveel uit, ik gebruik en laad mijn iPhone gewoon en als de batterij slecht zou worden laat ik die vervangen.
1 laadcyclus wordt bijgeteld wanneer 100% werd verbruikt.
Even de regel van 3 toepassen brengt me op het volgende resultaat met jouw gegevens.
1) Je gebruikt ongeveer 35% per dag gemiddeld.
2) 100 / 35 = 2,857
3) Dit betekent dat je 2,857 dagen doet met 100% batterijlading of verbruik.
4) Je telefoon is 50 dagen oud.
5) 50 / 2,857 = 17,5 cycli.
Ik had ook graag geweten hoeveel ik gemiddeld per dag verbruik over een ruimere tijdsperiode.
Hoe kan je dit nakijken?
Erg bedankt alvast!
Die meldingen zijn van de vorige keer. Wanneer je de iPad opent en weer sluit gaan de meldingen automatisch naar de meldingen centrumPalomar schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:36: maar waarom staat er eerst een notificatie, dan een header en dan weer notificaties?
Aha duidelijk!KorteGebruiker schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:20:
[...]
Die meldingen zijn van de vorige keer. Wanneer je de iPad opent en weer sluit gaan de meldingen automatisch naar de meldingen centrum
https://discussions.apple.com/thread/255761443?sortBy=rank
Met iOS heb je dit niet, maar wel focus modes. Ik heb daar op mijn iPad al even mee zitten spelen en als ik een privé focus mode aanmaak waarin ik van bepaalde apps geen notificaties wil ontvangen dan komen die idd niet binnen. Wat ik alleen niet goed kan testen: stel dat iemand je via Teams belt. Wordt dat ook geblokkeerd als de focus mode op privé staat? Is een oproep een notificatie?
En zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden? Voor werk gebruik ik Teams, Outlook en de Office365 tools (OneDrive, word, excel). Ik zie dan ook nog een uitdaging als ik ook mijn eigen OneDrive wil koppelen, terwijl de zakelijke OneDrive ook gebruikt wordt. Is dat ook te splitsen?
Nou, er is naar je geluisterd hoor:Tylen schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:14:
[...]
Nou vertel, hoe accepteer je het? Ga lekker naar android dan.
Ik vind het top. Lekker groot en duidelijk. Helemaal super als je net wakker word.
/f/image/bUNzASg6waa4iAQ6XXIS4nut.png?f=fotoalbum_large)
Apple introduceert de ‘Schuifknop Pro’, lekker makkelijk voor de extra lange snoozer. /s
Echt, wie verzint dit? Wat een inconsistent gebeuren is iOS 26.
Mijn kinderen hebben allebei een iPhone en iPad waarbij schermtijd op de iPhone werkt zoals het hoort maar op de iPad niet.
Hetgeen wat niet werkt is de app- en webactiviteit, ik krijg de error met een rood uitroepteken
“schermtijd voor iPad van * is al 7 dagen niet beschikbaar. Zorg ervoor dat het apparaat is verbonden met internet en is ingelogd bij iCloud met het juiste Apple account”
Apparaatvrije tijd, app limieten en beperkingen werken wel gewoon.
Ik heb de accounts al uitgelogd, schermtijd uit/aangezet maar verder weet ik niet hoe ik dit moet oplossen en op de iPhones werkt het wel goed.
Alle devices zitten op de laatste software versie
[ Voor 19% gewijzigd door gielie op 02-12-2025 10:47 ]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Kan je uitzetten (is dan wel voor alle schuifbare knoppen). Settings > touch > prefer single-touch actionsYonix schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 06:49:
[...]
Apple introduceert de ‘Schuifknop Pro’, lekker makkelijk voor de extra lange snoozer. /s
Ipads al uit en aan gezet? Dat deed het bij mij.gielie schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:03:
Ik heb sinds iOS 26.1 het probleem dat “schermtijd” niet meer goed werkt.
Mijn kinderen hebben allebei een iPhone en iPad waarbij schermtijd op de iPhone werkt zoals het hoort maar op de iPad niet.
Hetgeen wat niet werkt is de app- en webactiviteit, ik krijg de error met een rood uitroepteken
“schermtijd voor iPad van * is al 7 dagen niet beschikbaar. Zorg ervoor dat het apparaat is verbonden met internet en is ingelogd bij iCloud met het juiste Apple account”
Apparaatvrije tijd, app limieten en beperkingen werken wel gewoon.
Ik heb de accounts al uitgelogd, schermtijd uit/aangezet maar verder weet ik niet hoe ik dit moet oplossen en op de iPhones werkt het wel goed.
Alle devices zitten op de laatste software versie
[Afbeelding]
Die had mijn vrouw ook. Even herstarten en het was weer goed.Serial-X schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:28:
Sinds gister een grappige bug: de tijd-/statusbalk bovenin vervaagt wanneer het scherm unlocked is. [Afbeelding]
Op het lockscreen en in de quick actions is alles normaal. Vind het eigenlijk wel prettig werken zo
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Maar welke andere functies die met schuifbare knoppen werken zet je dan ook om naar single touch knoppen?KorteGebruiker schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:22:
[...]
Kan je uitzetten (is dan wel voor alle schuifbare knoppen). Settings > touch > prefer single-touch actions
Geen idee welke precies maar de eerste twee die opkomen in mijn gedachten naast de alarm zijn de timers en als er iemand beltjasjenl schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:58:
[...]
Maar welke andere functies die met schuifbare knoppen werken zet je dan ook om naar single touch knoppen?
Zojuist geïnstalleerd op mijn iPad Pro en werkt prima.
nieuws: Netflix gaat Rockstar-game Red Dead Redemption uitbrengen voor iOS en...
[ Voor 29% gewijzigd door THE_BASE op 03-12-2025 07:50 ]
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Op een andere manier zou ik het niet weten.
Is 5 december opgelostCarlos0_0 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:02:
Iemand heeft via jou apple ID een nieuwe iphone besteld(Bij Apple), die melding kreeg ik ook toen.
Op een andere manier zou ik het niet weten.
Precies dat had ik een paar weken geleden. Is na een tijdje weer weg gegaan.THE_BASE schreef op woensdag 3 december 2025 @ 07:49:
Ik krijg de laatste tijd vaker deze melding. Iemand een idee hoe dat spontaan komt?
[Afbeelding]
Edit, vond onder instellingen, toetsenbord wel de optie tekstvervanging. Daarmee kan ik idd de eerste 3 letters van mijn e-mail invullen, zodat ie de suggestie doet voor het volledige adres. Maar dat is wel allemaal handwerk
[ Voor 39% gewijzigd door Palomar op 03-12-2025 20:08 ]
Poosje gebruiken, dan leert hij het vanzelf en kun je hele bladen invulgegevens ineens invullen.Palomar schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:57:
Is het met iPadOS ook mogelijk dat het toetsenbord automatisch e-mailadressen aanvult als typesuggestie? Op mijn Android telefoon hoef ik als ik ergens een formulier invul alleen de eerste 2 of 3 karakters van mijn e-mail te typen en het hele adres staat er als suggestie (dat heeft ie dan geleerd van je eerdere input oid). Zou me op de iPad ook wel handig lijken…
Edit, vond onder instellingen, toetsenbord wel de optie tekstvervanging. Daarmee kan ik idd de eerste 3 letters van mijn e-mail invullen, zodat ie de suggestie doet voor het volledige adres. Maar dat is wel allemaal handwerkheb liever dat ie zelf leert. Zijn natuurlijk veel meer woorden die ik op deze manier automatisch aangevuld zou willen hebben, zoals adresgegevens e.d. die niet standaard in een woordenboek staan, maar je al wel veel gebruikt.
Geen idee waarom niet, nou dan maar niet.
Downloaden van de llm’s doet niets.
[ Voor 1% gewijzigd door Andre_J op 03-12-2025 20:51 . Reden: Typo ]
Ok thanks, dan wacht ik even afDennisdn schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:22:
[...]
Poosje gebruiken, dan leert hij het vanzelf en kun je hele bladen invulgegevens ineens invullen.
Andere vraag. Op Android gebruik ik Google Wallet. Daarin heb ik naast bankkaarten ook allerlei pasjes staan zoals de AH bonuskaart, airmiles, zwemleskaart van het lokale zwembad etc (gewoon qr code gescand). Het is mij niet duidelijk of dat toevoegen van pasjes ook kan met Apple Wallet of Apple Pay. Op mijn iPad zie ik die mogelijkheid niet?
Bron: https://www.macrumors.com...le-alan-dye-joining-meta/
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Kan met externe apps worden toegevoegd. Ik gebruik er Pass4Wallet voor.Palomar schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:04:
[...]
Ok thanks, dan wacht ik even af
Andere vraag. Op Android gebruik ik Google Wallet. Daarin heb ik naast bankkaarten ook allerlei pasjes staan zoals de AH bonuskaart, airmiles, zwemleskaart van het lokale zwembad etc (gewoon qr code gescand). Het is mij niet duidelijk of dat toevoegen van pasjes ook kan met Apple Wallet of Apple Pay. Op mijn iPad zie ik die mogelijkheid niet?
Is er wellicht een beveiligingsupdate geïnstalleerd?
Erg hinderlijk
Gewoon met standaard Safari, of met een andere browser?MarioMark1541 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:00:
Ik je nog steeds de issue dat ik regelmatig uitgelogd wordt op website waaronder tweakers
Erg hinderlijk
Met Safari heb ik daar geen last van; met Firefox destijds wel zeer regelmatig.
Volgens mij eerder een bug. Ik heb het bij mijn telefoon (iPhone 15 plus met iOS 26.1) ook nog af en toe als ik 's ochtends 'em van de lader haal, dat 'ie gereboot heeft. Zou me sterk lijken dat het te maken heeft met een beveiligingsupdate eerlijk gezegd.turkeyhakan schreef op donderdag 4 december 2025 @ 05:56:
Vannacht mijn telefoon aan de lader gedaan en vanochtend zag ik dat deze een reboot heeft gehad. Moest mijn simkaart pincode opnieuw invullen.
Is er wellicht een beveiligingsupdate geïnstalleerd?
Dit kan ook een dpg ding zijn, je mag tegenwoordig nog maar drie keer ingelogd zijn bij dpg. Dus als je ook een krantenabonnement hebt op twee apparaten wordt het al penibel..MarioMark1541 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:00:
Ik je nog steeds de issue dat ik regelmatig uitgelogd wordt op website waaronder tweakers
Erg hinderlijk
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hetgeen ik merk is dat het scherm tijdens het scrollen door de meldingen, na een vaste tijd, pakweg 10-15 seconden, gewoon weer uit gaat. Dat is erg storend vind ik. Het is dus scrollen door de meldingen die op het vergrendelscherm zijn binnengekomen en dit zonder dat ik naar boven heb geswiped om naar de bureaubladen te gaan.
Kan je dat ergens instellen?
Toestel is toch gewoon ontgrendeld dus zou toch niet zomaar mogen weer uit gaan?
[ Voor 5% gewijzigd door Dorryflorry op 04-12-2025 19:44 ]
Safarivanaalten schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:41:
[...]
Gewoon met standaard Safari, of met een andere browser?
Met Safari heb ik daar geen last van; met Firefox destijds wel zeer regelmatig.
Is het misschien een setting ofzo ?
Héb ik niet heb het bijv ook op budgetgaming en google zwlfnKassad schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:59:
[...]
Dit kan ook een dpg ding zijn, je mag tegenwoordig nog maar drie keer ingelogd zijn bij dpg. Dus als je ook een krantenabonnement hebt op twee apparaten wordt het al penibel..
Op m’n iPad Pro nergens last van
[ Voor 5% gewijzigd door MarioMark1541 op 04-12-2025 22:01 ]
Ik heb deze irritatie ook.Dorryflorry schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:43:
Wanneer ik mijn (vergrendelde) telefoon oppak, en deze dus ontgrendelt, scroll ik graag af en toe eens door mijn meldingen. Door allerlei meldingen van bijvoorbeeld Social Deal, Temu, Gmail, Booking etc, zijn dit er al snel heel wat. Het wordt ook onoverzichtelijk zo, maar dat is iets anders.
Hetgeen ik merk is dat het scherm tijdens het scrollen door de meldingen, na een vaste tijd, pakweg 10-15 seconden, gewoon weer uit gaat. Dat is erg storend vind ik. Het is dus scrollen door de meldingen die op het vergrendelscherm zijn binnengekomen en dit zonder dat ik naar boven heb geswiped om naar de bureaubladen te gaan.
Kan je dat ergens instellen?
Toestel is toch gewoon ontgrendeld dus zou toch niet zomaar mogen weer uit gaan?
Zit even op mijn gemak door de notificaties te scrollen en hoppa......scherm weer uit
Vrees dat dit een iPhone dingetje is, want ervaar dit al langere tijd
Eric, Signing off !!
Ik denk dat het een jouw-iPhone dingetje is want ik heb daar geen last van.. je kan opnieuw opstarten, uit en weer aan zetten, backup maken opnieuw instellen backup terugzetten, opnieuw instellen en helemaal overnieuw beginnen. Of wachten op een update. Werk dat allemaal niet dan zou het een defecte sensor kunnen zijn oid.Eric H schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:18:
[...]
Ik heb deze irritatie ook.
Zit even op mijn gemak door de notificaties te scrollen en hoppa......scherm weer uit![]()
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hiervan gaat echt kapot snel het scherm uit, ben ik wat aan het lezen. en paar seconden later gaat scherm donkerder en dan hop uit.
Mijn ipad staat namelijk eigenlijk altijd in batterij besparende modes, omdat die niet zoveel gebruikt wordt. scheelt weer wat batterij gebruik.
Ik heb nog niet gekeken of dit zonder spaarstand ook gebeurt, maar misschien dat dit het probleem is.
[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 05-12-2025 08:57 ]
Ja inderdaad. Je zou denken dat zolang de “aandacht” gevestigd is en dus kan worden opgemerkt in iOS, het scherm zeker niet uitschakelt.Eric H schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:18:
[...]
Ik heb deze irritatie ook.
Zit even op mijn gemak door de notificaties te scrollen en hoppa......scherm weer uit![]()
Vreemd dat Apple hier niet over heeft nagedacht. Zou enorm bijdragen aan gebruiksgemak en ergonomie.
Ook valt het me op dat ik dit niet eerder door iemand anders heb weten de vinger op leggen.
Spaarstand heeft hier bij mij geen invloed op.Carlos0_0 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:56:
Hebben jullie de batterij niet in spaarstand staan?, ik merk dit sinds kort op mijn gewone Ipad ook.
Hiervan gaat echt kapot snel het scherm uit, ben ik wat aan het lezen. en paar seconden later gaat scherm donkerder en dan hop uit.
Mijn ipad staat namelijk eigenlijk altijd in batterij besparende modes, omdat die niet zoveel gebruikt wordt. scheelt weer wat batterij gebruik.
Ik heb nog niet gekeken of dit zonder spaarstand ook gebeurt, maar misschien dat dit het probleem is.
Spaarstand geeft me bovendien het gevoel van een smartphone te gebruiken uit 2015.
Zelfs mijn iPhone 8 is niet zo laggy als mijn 8 jaar jongere 17 Pro Max. Ik sta hier echt van te kijken hoe Apple dit toelaatbaar vindt. Het is gewoon enorm laggy dat het geen naam heeft. As we speak kan het toetsenbord zelfs amper volgen. Het gaat niet alleen om de verlaging van de vernieuwingsfrequentie want het is erg stuiterig alsof de processor niet kan volgen.
Gaat dan bijvoorbeeld om zaken als wanneer in in Firefox het tabbladen overzicht open om naar een ander tabblad te gaan.
Dan kan je rustig meerdere seconden op gaan zitten wachten totdat er enige actie plaatsvindt nadat ik op het tabblad geklikt hebt waar ik naartoe wil.
Dacht eerst dat mijn touchscreen aanraking gewoon niet geregistreerd werd maar tig keer erop tikken helpt niet, het is gewoon extreem traag.
Is iPadOS 26 gewoon te zwaar (bloated) voor mijn iPad?
Het gaat om een model A2602 iPad (9e generatie)
En is er een manier op bepaalde zaken uit te zetten zodat het weer soepeler werkt?
Weet niet of die nieuwe liquid glass look er mee te maken heeft maar als dat impact heeft en uit te zetten is zou dat voor mij prima zijn.
Je zou ‘Verminder transparantie’ eens kunnen proberen. Staat ergens in de toegankelijkheidsinstellingen.Vliegvlug schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 07:35:
Ik heb sinds 23 november iPadOS 26.1 (23B85) op mijn iPad staan en sindsdien is het ding irritant vaak erg traag.
Gaat dan bijvoorbeeld om zaken als wanneer in in Firefox het tabbladen overzicht open om naar een ander tabblad te gaan.
Dan kan je rustig meerdere seconden op gaan zitten wachten totdat er enige actie plaatsvindt nadat ik op het tabblad geklikt hebt waar ik naartoe wil.
Dacht eerst dat mijn touchscreen aanraking gewoon niet geregistreerd werd maar tig keer erop tikken helpt niet, het is gewoon extreem traag.
Is iPadOS 26 gewoon te zwaar (bloated) voor mijn iPad?
Het gaat om een model A2602 iPad (9e generatie)
En is er een manier op bepaalde zaken uit te zetten zodat het weer soepeler werkt?
Weet niet of die nieuwe liquid glass look er mee te maken heeft maar als dat impact heeft en uit te zetten is zou dat voor mij prima zijn.
https://www.macrumors.com
FINALLY!THE_BASE schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:42:
Voor de sportievelingen onder ons: Apple Fitness+ komt naar o.a. Nederland:
inderdaad goed nieuws, maar heeft veel te lang geduurd.mprkooij schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:02:
[...]
FINALLY!Hier zit ik al heel lang op te wachten, heb het via Apple USA geprobeerd, maar veel te omslachtig.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Het is een slider geworden sinds 26.1, dus als je nog niet wakker bent en het niet weet kan dat idd lastig zijn. Er is evt een instelling om daar weer een knop van te maken, even terugzoeken in dit forum.giovanni2903 schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:00:
even een vraagje, mijn vriendin heeft een iphone 13 en gister geupdate naar ios 26. vanochtend ging de eerste wekker niet af en de 2e was met veel moeite uit te krijgen. collega's van haar hebben ook problemen met de wekker sinds de update. is dit een bekend issue? ik heb zelf geen iphone, dus ben benieuwd naar de ervaringen hier
En waarom het in mijn ogen veel simpelere News niet eigenlijk?THE_BASE schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:42:
Ik denk niet dat dat zo simpel is. De Fitness-content is van hunzelf en hoeven ze alleen te vertalen. Om nieuws te kunnen presenteren moeten ze een boel losse deals gaan sluiten met mediabedrijven in elk land waar ze de app uit willen brengen.Cardwizard schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:39:
[...]
En waarom het in mijn ogen veel simpelere News niet eigenlijk?
Die is er al, ik kan tot 12TB kiezenKorteGebruiker schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:55:
Zou de 2tb versie van Apple one dan ook naar Nederland komen?
Is er al duidelijkheid of België er ook bij is? Ik kan het niet uitmaken uit het persbericht.THE_BASE schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:42:
Edit: ja dus; staat op de officiële pagina.
[ Voor 7% gewijzigd door StevenRSCA op 08-12-2025 20:20 ]
Ik zie het idd komt de final dan pas volgende week ?Dennisdn schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:36:
Er is een nieuwe versie van DB en PB RC 26.2 uit.
Waarschijnlijk ergens komende dagen.MarioMark1541 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:20:
[...]
Ik zie het idd komt de final dan pas volgende week ?
Oké m’n iPad heeft niks en in de rc2 w zie ik ook geen Changelog
Als ik google op Chantelle kom ik op iets wat ik niet in iOS verwacht…MarioMark1541 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:35:
[...]
Oké m’n iPad heeft niks en in de rc2 w zie ik ook geen Chantelle?
Nee dat is iCloud+, ik heb het over de Apple one premier optie
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
/f/image/xXL3FAiL4RZ4AOF0p9nwFPa3.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/qlTzn2n2ttWVZ3xZJxkf2TXR.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/Mil2jBR8LQzIH5BCHOBcHhJj.png?f=fotoalbum_large)