Ik heb een Renault Arkana uit 2023 en sinds een maand of 2 een iPhone 17 pro. Daarvoor had ik een Samsung S22 en draadloos Android Auto werkte altijd prima. Nu met de iPhone heb ik met draadloos Carplay aldoor nadat het een paar dagen goed werkt opeens dat de telefoon niet meer wil verbinden met de auto. Als ik in het mediasysteem van de Renault mijn iPhone handmatig probeer te verbinden krijg ik een melding als 'kan niet verbinden, staat bluetooth aan?' e.d. Ik heb op de iPhone al bluetooth/wifi uit/aan gezet, telefoon opnieuw gestart etc. Soms werkt het de volgende dag opeens weer wel, maar wat iig werkt is de iPhone verwijderen uit het mediasysteem en de bluetooth koppeling op de telefoon met de auto vergeten en dan opnieuw de auto met de telefoon koppelen.
Via een kabeltje werkt het als draadloos niet meer werk nog wel, maar als je draadloos gewend bent is terug naar een kabel geen optie.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik ben er nog niet uit of dit nou aan de auto ligt of aan de telefoon (ik heb helaas geen reserve-auto en reserver-iPhone liggen om eea uit te sluiten

).
[
Voor 6% gewijzigd door
Palomar op 12-02-2026 22:10
]