[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ik ben dus niet de enige. Hopelijk kan Apple hier even de aandacht op hebben in plaats van de wekker knop te verbouwen naar een slider.
En nee, ik ga niet mijn simpin uitzetten, die is er voor de veiligheid.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:11
PeaceNlove schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:58:
Ik ben dus niet de enige. Hopelijk kan Apple hier even de aandacht op hebben in plaats van de wekker knop te verbouwen naar een slider.
Wellicht E-sim zonder simpin? Is net zo veilig of misschien wel veiliger.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik ben dus niet de enige. Hopelijk kan Apple hier even de aandacht op hebben.
Ik zou zelf aan de gang gaan in plaats van op Apple te wachten, want die gaat echt niet uit zichzelf iets doen op individueel gebruikersniveau. Dat er nu toevallig nog iemand zich meld maakt het geen groter probleem in een iOS-versie. Want dan waren er al lang veel meer meldingen geweest, er zijn miljarden iPhone-gebruikers, en die meldingen zijn er gewoon niet.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Hopelijk kan Apple hier even de aandacht op hebben in plaats van de wekker knop te verbouwen naar een slider.
Ipv wachten... -> https://developer.apple.com/bug-reporting/ (ook als je niet aan de beta meedoet). Doe je wel mee met de beta? In dat geval kun je de *Feedback*-app gebruiken.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:22

JB

Cédric roelt!

Grappig, dit is me opgevallen bij de 13 Mini die ik zakelijk gebruik... Geen idee waarom de iPhone zo vaak herstart. Op de 17Pro heb ik hier geen last van.

Mijn boefje is liev!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:52
Gebruik je 'Stand-By' toevallig. Ik lees dat daar wel eerder bugs mee geweest zijn. Of wellicht is er een specifieke app die ervoor zorgt dat je telefoon vastloopt in de nacht (omdat die een backup of wat dan ook probeert uit te voeren).

Neem contact op met Apple, laat ze in de logs kijken etc. Die kunnen dat wellicht wat makkelijker achterhalen dan wij.

Zucht...

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Een iPhone die willekeurig óf onder hoge load herstart is vaak een teken van ofwel een slechte accu of een issue met het mainboard (thermal was in de 10 en 11 veelvuldig een probleem). Zou toch eens vragen aan support.
Maar tegen wat beschermt je dat precies? Als je telefoon gejat wordt kan je de sim laten blokkeren zodra je dat uitkomt (eg: eerst ff kijken of het ding te traceren is of iemand heeft hem gevonden en neemt op (dat kan dan ook nadat de vinder hem aan de lader legt, mocht ie leeg zijn. Dan start ie vanzelf weer op én is ie weer bereikbaar)). En als ie gejat wordt en ze herstarten hem, dan is het juist handig als er geen sim PIN is omdat je telefoon dan z’n mobiele netwerkverbinding behoudt en de locatie door blijft geven (ook zonder Find My devices in de buurt). Het risico? Misschien bellen of smsen ze wat paydiensten, maar die kan je nu meteen al dichtzetten om ook dat marginale risico af te dekken. En de code van je telefoon beschermt de data op je toestel. (En hoe vaak gebeurt het nou dat je telefoon kwijt of gejat is :P)

Ik vind persoonlijk meer voordelen zitten aan geen simpin dan wel een simpin, maar misschien is jouw risicoafweging anders. :)

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 05-11-2025 11:58 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:13
WhatsappHack schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:53:
Een iPhone die willekeurig óf onder hoge load herstart is vaak een teken van ofwel een slechte accu of een issue met het mainboard (thermal was in de 10 en 11 veelvuldig een probleem). Zou toch eens vragen aan support.

[...]

Maar tegen wat beschermt je dat precies? Als je telefoon gejat wordt kan je de sim laten blokkeren zodra je dat uitkomt (eg: eerst ff kijken of het ding te traceren is of iemand heeft hem gevonden en neemt op (dat kan dan ook nadat de vinder hem aan de lader legt, mocht ie leeg zijn. Dan start ie vanzelf weer op én is ie weer bereikbaar)). En als ie gejat wordt en ze herstarten hem, dan is het juist handig als er geen sim PIN is omdat je telefoon dan z’n mobiele netwerkverbinding behoudt en de locatie door blijft geven (ook zonder Find My devices in de buurt). Het risico? Misschien bellen of smsen ze wat paydiensten, maar die kan je nu meteen al dichtzetten om ook dat marginale risico af te dekken. En de code van je telefoon beschermt de data op je toestel. (En hoe vaak gebeurt het nou dat je telefoon kwijt of gejat is :P)

Ik vind persoonlijk meer voordelen zitten aan geen simpin dan wel een simpin, maar misschien is jouw risicoafweging anders. :)
SimPin kan ook door werkgever afgedwongen worden/zijn.
Ik weet niet of het in het geval van @PeaceNlove om een zakelijk toestel gaat, maar dit zou dus het geval kunnen zijn.

Eric, Signing off !!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Eric H schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:02:
[...]

SimPin kan ook door werkgever afgedwongen worden/zijn.
Ik weet niet of het in het geval van @PeaceNlove om een zakelijk toestel gaat, maar dit zou dus het geval kunnen zijn.
Dat dus.
Batterij is overigens nog prima en het ding ligt ‘s nachts op een Qi lader, dus aan stroom geen gebrek.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:28

amphora

Websites & Fotografie

PeaceNlove schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:18:
[...]

Dat dus.
Batterij is overigens nog prima en het ding ligt ‘s nachts op een Qi lader, dus aan stroom geen gebrek.
Goedkope Qi laders kunnen wel weer voor warmte zorgen, wellicht eens proberen met een gewone lader en kijken of je nog steeds last van herstarts hebt?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• SgtElPotato
[...]

Dat dus.
Dat wil dus niks zeggen. Een Qi lader kan vrij warm worden.

Maar wat zei Apple Support? Die kunnen gewoon in de logs nakijken waarom er een respring of restart heeft plaatsgevonden..

Zucht...

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17:30
vanaalten schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:24:
Ik vind het wel jammer dat de lijst met verbeteringen bij een iOS update vaak niet alle details bevat.
Zo kwam ik er vanochtend vroeg bij wakker worden pas achter dat de knop om de wekker af te zetten met 26.1 een slider is geworden ipv een drukknop. Duurde dus even voor ik met m'n slaperige hoofd de wekker uit had...
Meteen wakkerder dan voorheen :+

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:43
amphora schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:42:
[...]

Klopt, ik heb de beta van FM en daar is het ook nog niet opgelost, heb het ze al gemeld, hopelijk voor release opgelost.
Nu werkt FM wel fullscreen met smart zoom aan (CarPlay)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:28

amphora

Websites & Fotografie

SuperVeloce schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:50:
[...]

Nu werkt FM wel fullscreen met smart zoom aan (CarPlay)
Ook live al? Heb alleen de beta en daar gaat het goed inderdaad sinds de laatste update al zijn er nog wat kleine schoonheidsfoutjes. Ach, heeft maar 3 maanden geduurd joh ;)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Dennisdn
  • Nu online
Tot nu toe lukt het aardig de rug recht te houden en buiten de bèta te blijven, heel veel spannends zit er nu niet in. En denk het toch wel te merken dat het toestel echt stabieler is, waarschijnlijk omdat al die analyseprocessen niet meedraaien…

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:33:
[...]

Tot nu toe lukt het aardig de rug recht te houden en buiten de bèta te blijven, heel veel spannends zit er nu niet in. En denk het toch wel te merken dat het toestel echt stabieler is, waarschijnlijk omdat al die analyseprocessen niet meedraaien…
Ja hier ook, ik heb deze ook maar gelaten.
Ga tussen nu en de release van 26.2 toch geen live vertaling kunnen gebruiken/testen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-11 22:21
Zijn er meer mensen met problemen met Homekit/woningapp sinds update 26.1?
sinds de update heb ik met Homekit/woning app snelkoppelingen voor kijn airco/verwarming problemen. schakelt de airco/verwarming niet in, hij krijgt verkeerde info aangestuurd.(05/11/2025, 21:36:14] [GREE Air Conditioner] [c03937a6182a -- 192.168.2.7] Device updated (["swingVertical: default -> full"]))

Als ik via woning app doe reageert hij wel op de goeie info en stuurt hij hem wel aan ([05/11/2025, 21:36:50] [GREE Air Conditioner] [c03937a6182a -- 192.168.2.7] Device updated (["power: off -> on"])
)
ook siri reageert wel goed. alleen de sneltoetsen in notificatiebalk van homekit reageren er niet meer op.... heel irritant.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Dat dus.
Ooo. Lekker aan it van je werkgever geven en het hun laten oplossen dan. 👍👍

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik vind het wel jammer dat de lijst met verbeteringen bij een iOS update vaak niet alle details bevat.
Zo kwam ik er vanochtend vroeg bij wakker worden pas achter dat de knop om de wekker af te zetten met 26.1 een slider is geworden ipv een drukknop. Duurde dus even voor ik met m'n slaperige hoofd de wekker uit had...
Die slider kan je weer terugzetten naar een knop. Settings > accessibility > touch > prefer single touch actions

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:17
Beetje teleur stellend die live vertalingen er worden nog niet veel talen ondersteund Ik was eigenlijk op zoek naar Zweeds, Engels ga ik het niet voor gebruiken. Italiaans chinees dat komt bij mij niet zo veel voor ;). Wachten op meerdere talen dus.

• Eric H
Skywalker27 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:41:
Beetje teleur stellend die live vertalingen er worden nog niet veel talen ondersteund Ik was eigenlijk op zoek naar Zweeds, Engels ga ik het niet voor gebruiken. Italiaans chinees dat komt bij mij niet zo veel voor ;). Wachten op meerdere talen dus.
Zo wacht ik al jaaaaaaren tot Apple Grieks eens gaat ondersteunen in hun vertaalapp.
Nu gebruik ik noodgedwongen Google Translate en/of DeepL.

Wat heb ik in hemelsnaam aan Hindi of Pools of Thai of Vietnamees.
En waarom die talen wel en Grieks niet.....wat is daar dan de afweging bij de heren en dames in Cuppertino?
Buiten dat, lijkt me dat Apple deze vertalingen ook wel gewoon kan aankopen......zoveel vragen..... :X

Eric, Signing off !!

• Tylen

Tylen

Eric H schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:46:
[...]

Zo wacht ik al jaaaaaaren tot Apple Grieks eens gaat ondersteunen in hun vertaalapp.
Nu gebruik ik noodgedwongen Google Translate en/of DeepL.

Wat heb ik in hemelsnaam aan Hindi of Pools of Thai of Vietnamees.
En waarom die talen wel en Grieks niet.....wat is daar dan de afweging bij de heren en dames in Cuppertino?
Buiten dat, lijkt me dat Apple deze vertalingen ook wel gewoon kan aankopen......zoveel vragen..... :X
Logisch toch.

De taal sprekend wereldwijd:

Pools 40 Miljoen
Grieks 12 Miljoen
Hindi 310 miljoen
Thais 70 Miljoen
Vietnamees 86 Miljoen

• Eric H
Tylen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:55:
[...]

Logisch toch.

De taal sprekend wereldwijd:

Pools 40 Miljoen
Grieks 12 Miljoen
Hindi 310 miljoen
Thais 70 Miljoen
Vietnamees 86 Miljoen
Okee, en waarom kan Google dit dan wel aanbieden?
Ik weet niet welke partij er achter DeepL zit, maar die biedt ook veel meer aan.

Ik snap gewoon niet hoe een bedrijf zo groot en zo rijk dit gewoon niet 'even' regelt.
Maar dan nu met live translation komen.......stop die moeite nou eerst eens in het uitbreiden van je toch al summiere aanbod aan talen.

En dan nog iets.....ik kan dus mijn telefoon wel instellen in het Grieks 8)7
Dus de taal is wel degelijk bekend bij Apple...

Oh, en Nederlands (welke wel wordt aangeboden) hoeveel mensen spreken dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Eric H op 06-11-2025 08:11 ]

Eric, Signing off !!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:44
Eric H schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:09:
[...]

Okee, en waarom kan Google dit dan wel aanbieden?
Ik weet niet welke partij er achter DeepL zit, maar die biedt ook veel meer aan.

Ik snap gewoon niet hoe een bedrijf zo groot en zo rijk dit gewoon niet 'even' regelt.
Maar dan nu met live translation komen.......stop die moeite nou eerst eens in het uitbreiden van je toch al summiere aanbod aan talen.

En dan nog iets.....ik kan dus mijn telefoon wel instellen in het Grieks 8)7
Dus de taal is wel degelijk bekend bij Apple...

Oh, en Nederlands (welke wel wordt aangeboden) hoeveel mensen spreken dat?
Afzetmarkt is toch vooral de Verenigde Staten en (in toenemende mate) China. Ik ben het met je eens, het is doodzonde dat alle shiny nieuwe apps en features beperkt worden uitgebracht en vervolgens nooit uitgebreid worden naar de kleinere afzetmarkten. Alle begrip dat iets wereldwijd uitbrengen lastig en soms ook niet haalbaar is, maar je mag wel verwachten dat ze nieuwe regio's/talen introduceren.

Ik heb weinig hoop. Er zijn nog genoeg diensten en apps die in Nederland niet beschikbaar zijn en verwacht met Live Translation ook niet veel goeds.

Have you tried turning it off and on again?

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:16
26.1 lost een hoop gedoe op, eindelijk. Het ziet er allemaal net wat beter uit, het voelt alsof dit de eigenlijke 26 release had moeten zijn.

Alleen bij mij nog steeds geen optie om een gesprek op te nemen, hebben anderen die optie wel?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:39
Drardollan schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:21:
26.1 lost een hoop gedoe op, eindelijk. Het ziet er allemaal net wat beter uit, het voelt alsof dit de eigenlijke 26 release had moeten zijn.

Alleen bij mij nog steeds geen optie om een gesprek op te nemen, hebben anderen die optie wel?
Het ziet er nog steeds het zelfde uit hoor, alleen als je bij scherm en helderheid Liquid Glass op getint heb staan is het iets anders.

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17:30
Een niet zozeer iOS 26 gerelateerde vraag, maar zeker wel iOS gerelateerd.

Hoe komt het dat de schermtijd bij Schermtijd verschilt van “Scherm actief” wanneer je naar de batterijgegevens gaat?

Voorbeeld as we speak bij mezelf voor gisteren:
- Schermtijd: 5u 38 minuten.
- Scherm actief: 6u 20 minuten.

Houdt het met iets extra rekening? Zoals wanneer meldingen of dergelijke binnenkomen en het scherm dus oplicht?
AOD staat uit en heb ‘s nachts geen nachtklok of iets dergelijks aan staan. ‘S nachts gewoon vliegtuigstand aan en bedtijd.

Deze waardes zouden toch dezelfde moeten zijn?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:26
ahum
https://9to5mac.com/2025/...-to-get-stop-button-back/

PSN: Sluuz

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Ahum... ja, third party, niet vanuit Apple zelf... wel over de camera en dergelijke.

iOS 26.1

This update adds new languages for Live Translation with AirPods, a new tinted option for Liquid Glass, along with other features, bug fixes, and security updates for your iPhone. This update includes the following features and enhancements:

[list]
• Liquid Glass setting gives you the option to choose between the default clear look or a new tinted look which increases opacity of the material in apps and notifications on the Lock Screen
• Live Translation with AirPods support for Chinese (Simplified and Traditional), Japanese, Korean and Italian
• Apple Music MiniPlayer swipe gesture to go to the next or previous track
• Apple Music AutoMix support over AirPlay
• Gain control is available for external USB microphones when recording with local capture
• Local capture files can be saved to a specific location
• Manual workout logging is available directly from the Fitness app
• New Camera setting to turn on or off Lock Screen swipe to open Camera
• Improved FaceTime audio quality in low-bandwidth conditions
• Communication Safety and Web content filters to limit adult websites are enabled by default for existing child accounts for ages 13-17 (Age varies by country or region)
[/list]

Lezen... ik heb de stop-knop weer terug :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u90wyqexb94RoLh2og6dPH5JzKM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UxA7KoV1kmivNW3ORAqZKw4H.jpg?f=user_large

Thanks!

[ Voor 79% gewijzigd door CreativeS op 06-11-2025 10:59 ]

• Roald1965
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:18
Is er iemand die de app Libre 2 of Libre 3 gebruikt onder IOS 26.1? Dit is een app voor mensen met diabetes om je glucosewaarden te monitoren. Vraag me af of het al verstandig is om over te gaan naar de IOS 26.1. De softwareontwikkelaar Abbot loopt soms ver achter met de stabiliteit van de nieuwste IOS versies.

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16
Roald1965 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:55:
Is er iemand die de app Libre 2 of Libre 3 gebruikt onder IOS 26.1? Dit is een app voor mensen met diabetes om je glucosewaarden te monitoren. Vraag me af of het al verstandig is om over te gaan naar de IOS 26.1. De softwareontwikkelaar Abbot loopt soms ver achter met de stabiliteit van de nieuwste IOS versies.
Hier lijkt het goed te werken :-)

• Gr4mpyC3t
Drardollan schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:21:

Welkom in de EU.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:09
Dorryflorry schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:28:
Een niet zozeer iOS 26 gerelateerde vraag, maar zeker wel iOS gerelateerd.

Hoe komt het dat de schermtijd bij Schermtijd verschilt van “Scherm actief” wanneer je naar de batterijgegevens gaat?

Voorbeeld as we speak bij mezelf voor gisteren:
- Schermtijd: 5u 38 minuten.
- Scherm actief: 6u 20 minuten.

Houdt het met iets extra rekening? Zoals wanneer meldingen of dergelijke binnenkomen en het scherm dus oplicht?
AOD staat uit en heb ‘s nachts geen nachtklok of iets dergelijks aan staan. ‘S nachts gewoon vliegtuigstand aan en bedtijd.

Deze waardes zouden toch dezelfde moeten zijn?
Zeker raar, omdat scherm actief ook nog hoger is dan schermtijd zelf. Bij mij is het eerder andersom. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen namelijk. 8)7

Nouja, als ik dit zo weer teruglees dan klinkt het allemaal zo logisch niet :+ Ik zou het echt niet weten dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Redondo1982 op 06-11-2025 13:20 ]

I don't have dreams, I have goals!!

• Zapato
In de EU mag je gesprekken opnemen.

• Eric H
Even een vraag van geheel andere orde, maar vind het voldoende iOS 26 gerelateerd.

Ik sta ingesteld als gezinshoofd, mijn vrouw en onze drie kinderen maken ook deel uit van dit gezin.
Nu staat mijn CC gekoppeld voor aankopen, so far so good.

Maar waar kan ik in hemelsnaam een specificatie terugvinden van aankopen/abonnementen die mijn gezinsleden afsluiten.
Van een initiele aankoop (start van een abonnement) krijg ik keurig een mailtje van Apple met de factuur.
Daarin staat dan ook welk gezinslid deze aankoop gedaan heeft.
Maar de vervolgbetalingen of de afgesloten abonnementen van mijn gezinsleden kan ik dus nergens terugvinden, of wel ??

Eric, Signing off !!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:19
Ik doe een update naar IOS 26.1, en krijg ineens problemen met 'Mobile service'.
Mijn telefoon is een 16 Pro.

Telefoon wil niet meer verbinden met netwerk (Proximus), en als ik een test laat lopen krijg ik de melding dat er een probleem is met de hardware... en wordt aangeraden om een afspraak te maken bij een Apple genius bar.

Heb al eens herstart, maar probleem blijft.

Moet ik echt naar de winkel, of is er een kans dat het nog gaat werken?
Ik kom ook niet op het punt dat ik mijn pin moet invoeren...

Shit...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:26
Tommie12 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:31:
Ik doe een update naar IOS 26.1, en krijg ineens problemen met 'Mobile service'.

Telefoon wil niet meer verbinden met netwerk (Proximus), en als ik een test laat lopen krijg ik de melding dat er een probleem is met de hardware... en wordt aangeraden om een afspraak te maken bij een Apple genius bar.

Shit...
Dit hadden mijn ouders ook. Bij hun werkte het (gek genoeg) door de simkaart er even uit te halen, schoon te maken en weer opnieuw erin te doen. Toen verscheen de simpin melding en konden ze weer verbinden.

PSN: Sluuz

• Tommie12
Sluuz schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:48:
[...]

Dit hadden mijn ouders ook. Bij hun werkte het (gek genoeg) door de simkaart er even uit te halen, schoon te maken en weer opnieuw erin te doen. Toen verscheen de simpin melding en konden ze weer verbinden.
Ook al gedaan... werkt niet...

• Carlos0_0
Tommie12 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:52:
[...]

Ook al gedaan... werkt niet...
Simkaart vervangen voor een Esim via de proximus website / app ?

• Tommie12
Carlos0_0 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:58:
[...]

Simkaart vervangen voor een Esim via de proximus website / app ?
Ik kan zelfs geen sim toevoegen, geeft aan: HW issue met de telefoon.

• Tylen

Tylen

Tommie12 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:31:

Shit...
Support bellen en vragen voor een express replacement. (Ik ga ervanuit dat je apple care hebt)

• Carlos0_0
Tylen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:07:
[...]

Support bellen en vragen voor een express replacement. (Ik ga ervanuit dat je apple care hebt)
Hoezo ga je er zomaar vanuit dat iemand Apple care heeft ?

• Tommie12
Tylen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:07:
[...]

Nog nooit gehad...
Ik ga naar de winkel denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommie12 op 06-11-2025 15:15 ]

• Tylen

Tylen

Carlos0_0 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:10:
[...]

Hoezo ga je er zomaar vanuit dat iemand Apple care heeft ?
Meeste hier hebben dat toch wel? :P

• Gr4mpyC3t
Zapato schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:43:
[...]

In de EU mag je gesprekken opnemen.
Dat zal, maar Apple biedt het in de EU niet aan vanwege wetgeving.

• Zapato
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:28:
[...]

Dat zal, maar Apple biedt het in de EU niet aan vanwege wetgeving.
Welke wet is dat dan?

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Tylen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:26:
[...]

Ehm nee? Ik heb nog nooit een telefoon stuk laten vallen, dus daar hoef ik het niet voor te doen en verder wordt een hoop qua garantie ook gedekt door de consumentenwetgeving.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22

Yucko

One clown to rule them all !

was je wel goed wakker ipv alarm wegdrukken en verder ronken :D

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Carlos0_0
[...]

Eeuh nee heb echt nooit nooit iemand gehoord die dat heeft, behalve dan buiten een enkele hier om.
Ik heb zelf ook al iphones sinds de iphone 6, en ook nog nooit apple care gehad.
En nog nooit nodig gehad in die 11 jaar ofzo, want volgens mij kwam de iphone 6 uit in 2014

• SgtElPotato
Yucko schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:17:
[...]

was je wel goed wakker ipv alarm wegdrukken en verder ronken :D
Of gebruik de volume knoppen om te snoozen!!

Zucht...

• Carlos0_0
SgtElPotato schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:18:
[...]

Of gebruik de volume knoppen om te snoozen!!
Nee niet snoezen, als die af gaat hup eruit gelijk :9 .

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:06

• Tommie12
[...]

Nee hoor, ik verzeker enkel dingen waar ik arm van word, en heb in 10+ jaar nog nooit AppleCare nodig gehad voor iPhone, iPad en iMac... Met wat ik daarmee uitgespaard heb kan ik al eens een paar telefoons vervangen.

Ben dus in de winkel geweest, blijkt toch een hardware probleem te zijn met ofwel de sim tray of de sim module. Het is ongelooflijk toeval dat het net gebeurt na de update en herstart naar 26.1.

Telefoon valt nog onder garantie, alleen zit ik minstens een week zonder. Ga straks in de familie nog een oude iPhone scoren die ik dan even kan gebruiken.

Dus nu voel ik me echt naak, maar als ik kijk naar hoe dikwijls het gebeurt...
Ik heb een mobiel sinds ergens 1997 denk ik, en iPhones sinds de 6 uit was.
Tot hiertoe nooit zoiets mee gemaakt...

• Dennisdn
  • Nu online
Tommie12 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:19:
[...]

Telefoon valt nog onder garantie, alleen zit ik minstens een week zonder. Ga straks in de familie nog een oude iPhone scoren die ik dan even kan gebruiken.

Dus nu voel ik me echt naak
En hier benoem je dan ook meteen het grote voordeel van AC+ wat veel meer is dan alleen een verzekering in geld. Met AC+ had je gewoon een nieuwe gekregen en was je up and running de winkel uit gelopen. Eigenlijk had je die winkel zelfs niet eens van dichtbij gezien omdat je hem vandaag al via express levering in huis had ontvangen.

• Zapato
Dennisdn schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:33:
[...]

En hier benoem je dan ook meteen het grote voordeel van AC+ wat veel meer is dan alleen een verzekering in geld. Met AC+ had je gewoon een nieuwe gekregen en was je up and running de winkel uit gelopen. Eigenlijk had je die winkel zelfs niet eens van dichtbij gezien omdat je hem vandaag al via express levering in huis had ontvangen.
Hij had ook een nieuwe kunnen kopen, dan was hij nog steeds goedkoper uit geweest.

• Dennisdn
  • Nu online
Zapato schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:43:
[...]

Hij had ook een nieuwe kunnen kopen, dan was hij nog steeds goedkoper uit geweest.
Uiteraard is schadevrij blijven en geen verzekering op termijn altijd goedkoper dan wel een verzekering. Maar in het voorbeeld van een 16Pro moet je al gauw 12 jaar schadevrij blijven om een hele telefoon te besparen.

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Dennisdn schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:54:
[...]

Uiteraard is schadevrij blijven en geen verzekering op termijn altijd goedkoper dan wel een verzekering. Maar in het voorbeeld van een 16Pro moet je al gauw 12 jaar schadevrij blijven om een hele telefoon te besparen.
Je schrijft het op alsof het een bijzonder iets is, maar dat lukt mij dus gewoon en nog veel langer dan 12 jaar prima. Heb verschillende hoesjes beschikbaar, dus kan naar smaak af en toe een andere hoes om mijn telefoon duwen en soms gaat er dan zo’n hoesje stuk, maar dat is het dan ook. Ik zie bij veel mensen altijd afschuwelijk gebarsten screen protectors er op zitten, dus daar doe ik niet aan. Als ik op de MTB ga wel altijd de telefoon in een sealbag want ik wil er geen zand bij en op die manier hou ik mijn telefoon eigenlijk altijd wel netjes.

• Dennisdn
  • Nu online
PeaceNlove schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:19:
[...]

Je schrijft het op alsof het een bijzonder iets is, maar dat lukt mij dus gewoon en nog veel langer dan 12 jaar prima. Heb verschillende hoesjes beschikbaar, dus kan naar smaak af en toe een andere hoes om mijn telefoon duwen en soms gaat er dan zo’n hoesje stuk
Het is zeker niet bijzonder, heb zelf al meer dan 12 jaar nog geen krasje gehad, laat staan erger. En dat zonder hoesjes of screenprotectors.
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!