Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Klopt, alleen de fanboys zijn verblind door hun adoratie. Als je gewoon nuchter kijkt naar de periode Jobs en periode Cook dan zie je gewoon hele grote verschillen. Maar het grappige is, dat zal je ook zien onder de periode na Cook. Microsoft is ook compleet veranderd na het vertrek van vooral Gates (meermaals veranderd zelfs).Mog schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:17:
[...]
Jij zegt:
En er is geen enkele manier om zoiets goed te praten, behalve als je verblind bent door fanboy-schap.
Dat is niet waar.
10x meer geld is ook een goede manier op zoiets goed te praten.
Mocht het onduidelijk zijn, ook al heb ik het meermaals genoemd, ik heb niks tegen Cook of zijn leiderschap. Maar zoals oude mensen altijd zeggen: "vroeger was alles beter".
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Die gradient die ze nu gebruiken vind ik storend omdat het niet prettig afleest. Wil eigenlijk liefst met een druk op de knop bij alle contacten een egale, bijv lichtgrijze achtergrond.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Het grote verschil is, bij eerdere grote updates dacht ik dat ook altijd en kwam daarna de spreekwoordelijke aap uit de mouw en zag je inderdaad voordelen. Dat zie ik, vooralsnog, niet. Mede omdat ze nog steeds die AI niet uitrollen, 1 van de grootste speerpunten van de update.Tommie12 schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:07:
[...]
Goh, ik werk al >10 jaar met iPhones en iedere belangrijke update denk ik... is dit nu echt zo'n stap vooruit. Nee dus, maar ga eens een paar jaar terug, en het was beduidend minder gebruiksvriendelijk en als je dat nu ziet denk je dat het er kleuterachtig uit ziet. Maar ik heb nooit die indruk gehad dat het slechter was, tenzij bij een bug die dan gecorrigeerd werd.
En ik vergelijk heel bewust niet met versies voor iOS 18. Want je kan iPhone OS 3 niet gaan vergelijken met iOS 26, dat is kolder.
Ik noem mezelf wel een fanboy, maar ik kan me moeilijk druk maken om als er net wat inconsistent is in het OS. Ik kan voorbeelden in elk OS opnoemen, ik werk er omheen en leef mijn leven.Drardollan schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:20:
[...]
Klopt, alleen de fanboys zijn verblind door hun adoratie. Als je gewoon nuchter kijkt naar de periode Jobs en periode Cook dan zie je gewoon hele grote verschillen. Maar het grappige is, dat zal je ook zien onder de periode na Cook. Microsoft is ook compleet veranderd na het vertrek van vooral Gates (meermaals veranderd zelfs).
Mocht het onduidelijk zijn, ook al heb ik het meermaals genoemd, ik heb niks tegen Cook of zijn leiderschap. Maar zoals oude mensen altijd zeggen: "vroeger was alles beter".
Een Mercedes van 150k kraakt ook op sommige plekjes in het interieur, tja je kunt niet verwachten dat het een RR is.
Zucht...
Je bent aan het trollen.Drardollan schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:20:
[...]
Klopt, alleen de fanboys zijn verblind door hun adoratie.
Het is even idioot om ieder argument dat voor Apple pleit weg te zetten als schaapgedrag, fanboygedrag en adoratie.
Je bent me kwijt.
Als je echt zo veel problemen hebt met Apple hard en software... waarom koop je dan niks anders?
Ik schrijft het niet graag, maar was je je zinnen kwijt toen je die telefoon kocht of stond er iemand met een pistool tegen je slaap?
Je hebt één voordeel, door dat idiote fangedrag houden Apple producten nogal goed hun waarde en kan je je spullen voor een goede prijs terug kwijt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
De vendor lock-in kan je wellicht wel zien als het spreekwoordelijke pistool. Ik heb dermate veel centen geïnvesteerd in de Apple producten dat je dit niet zomaar overboord zet.Tommie12 schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:44:
[...]
Als je echt zo veel problemen hebt met Apple hard en software... waarom koop je dan niks anders?
Ik schrijft het niet graag, maar was je je zinnen kwijt toen je die telefoon kocht of stond er iemand met een pistool tegen je slaap?
Maar ik vind dat echt een dooddoener, als iets je niet bevalt dan mag je geen kritiek hebben en moet je maar wat anders kopen.
Mensen benoelmen als fan-boys/schapen triggert dat.Drardollan schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:46:
[...]
De vendor lock-in kan je wellicht wel zien als het spreekwoordelijke pistool. Ik heb dermate veel centen geïnvesteerd in de Apple producten dat je dit niet zomaar overboord zet.
Maar ik vind dat echt een dooddoener, als iets je niet bevalt dan mag je geen kritiek hebben en moet je maar wat anders kopen.
Die vendor-lock-in is relatief.
Je kan perfect met een android telefoon samen werken met een iMac of iPad. Je zal iets missen , maar het kan perfect.
Sony A7 iv en wat recycled glas
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
PSN: Sluuz
Zoals meerdere mensen al aangeven mag je juist kritiek hebben, maar de manier waarop is nogal storend. Maar goed, wellicht kun je je eigen reacties even teruglezen en dat zelf ook inzien.. (of niet, whatever).Drardollan schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:46:
[...]
De vendor lock-in kan je wellicht wel zien als het spreekwoordelijke pistool. Ik heb dermate veel centen geïnvesteerd in de Apple producten dat je dit niet zomaar overboord zet.
Zucht...
Ben je nu gelukkig?Drardollan schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:11:
[...]
[...]
[...]
[...]
Bedankt voor de bevestiging van mijn standpunt
Ik heb echt nooit ads. Echt nooit. Heb dan wel 1 vpn (proton) en wat extenties in Safari oa ublock. Nergens reclame, niet op phoon , iPad of Mac. Natuurlijk wel op youtube maar goed. Gebruik ook geen gmail of hotmail. Misschien scheelt dat ook nog?Darks schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:47:
Ben sinds een tijd aan de overkant weer opnieuw bij iPhone met een verse 17. Hoera.
Alles begint weer lekker te lopen, maar welke browser is het meest aan te raden in IOS 26? In principe Safari uiteraard maar ik raak overspoeld met advertenties op bepaalde websites. Tot nu toe weinig succes met adblockers installeren die de snelheid niet al te veel beperken. Op m'n Android gebruikte ik Edge en dat bevalt tot nu toe eigenlijk ook op de Iphone. Maar werkt iets minder goed samen de rest van m'n Apple toestanden.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Toetsenbord voorspelling is ook al zo’n dingetje merk ik nu opDonstil schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:08:
Pff wat een gedoe hier, ik bij mis de berichten over de misselijkheid door het glaseffect 😏
Daarover gesproken, Apple moet daarmee wel even aan de bak.Miki schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:10:
[...]
Toetsenbord voorspelling is ook al zo’n dingetje merk ik nu op
Ik krijg op iOS 26 alleen maar dingen die eindigen op een uitroepteken, iedereen zegt gelijk “oké AI”
De nieuwe animatie voor de Apple Tv is juist gepost , of mss heeft het iets te maken met de nieuwe A tv
https://www.youtube.com/watch?v=6sX_BfDnyrg
Volgens het artikel vandaag, maar zal dan wel morgen zijn. Alles tegelijkertijd.Carlos0_0 schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:22:
[...]
Laat ze eerst dan effe 26.1 vrij geven 😂
YouTube: iOS 26.1 Official Update Hmmm 26.0.1 of 26.1 ?
https://www.google.com/se...d=GfQIadflLLGki-gPpYOeiAQ
Release Date: Apple is expected to release the final, public version of iOS 26.1 on Monday, November 3, or Tuesday, November 4, 2025.
[ Voor 66% gewijzigd door Pentiummania op 03-11-2025 19:29 ]
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Begint al goed als je op de link klikt in de video omschrijving deze melding krijgtAzmodann schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:23:
Ik hoop dat 26.1 vanavond nog uit komt.
De nieuwe animatie voor de Apple Tv is juist gepost , of mss heeft het iets te maken met de nieuwe A tv
https://www.youtube.com/watch?v=6sX_BfDnyrg
26.0.1 hebben we al, dus 26.1 dan uiteraardPentiummania schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:24:
[...]
Volgens het artikel vandaag, maar zal dan wel morgen zijn. Alles tegelijkertijd.
YouTube: iOS 26.1 Official Update Hmmm 26.0.1 of 26.1 ?
https://www.google.com/se...d=GfQIadflLLGki-gPpYOeiAQ
Release Date: Apple is expected to release the final, public version of iOS 26.1 on Monday, November 3, or Tuesday, November 4, 2025.
Edit: iPadOS ook.
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 03-11-2025 22:25 ]
Ligt dat nou aan mij? Of merken anderen dit ook?
Have you tried turning it off and on again?
NOu ja nog effe snel updaten voor dat ik de binnenkant van mijn ogen ga verkennen dan haha.
Wat bedoel je precies? Dat je telefoon/apparaat vloeiender werkt vlak na updaten? Ik heb dat hier weleens opgemerkt maar vraag me dan af of ik niet gewoon dingen aan het verbeelden ben.Gr4mpyC3t schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:46:
Na iedere update voelt het fris aan. De eerste animatie vliegt over het scherm heen. Dit heb ik bij iedere 26.1 update, dus ook tijdens de beta.
Ligt dat nou aan mij? Of merken anderen dit ook?
Hier is 26.1 overigens nog aan het downloaden. Fingers crossed dat bij vlagen traag unlocken uit de final build gepatched is!
Idempotent.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Die van mij was geen 10,12gb de download tenminste, en heb ook een 17pm.Michael Knight schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:05:
Zo, 10.12GB, dat is weer een echte update..(kom vanaf 26.0.1 op 17PM)
Het was volgens mij iets in de 5gb, goed kan het nu niet meer zien(Hij is aan het updaten en herstarten).
Ja, maar alleen de eerste animaties. Daarna zie ik het niet meer. Ik neig naar verbeelding.MainframeX schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:58:
[...]
Wat bedoel je precies? Dat je telefoon/apparaat vloeiender werkt vlak na updaten? Ik heb dat hier weleens opgemerkt maar vraag me dan af of ik niet gewoon dingen aan het verbeelden ben.
Hier is 26.1 overigens nog aan het downloaden. Fingers crossed dat bij vlagen traag unlocken uit de final build gepatched is!
Het is wel te merken dat mijn Ipad2022 de oudste is, hij had de update als 1ste gevonden. En de download was ook als 1ste klaar.
Dus als 1ste aan het voorbereiden,de 16e als 2de en de 17pm als 3de de download klaar.
De 17pm was als 1ste klaar met updaten, en de download was het grootste volgens mij haha.( en de iPad als laatste).
[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 03-11-2025 23:56 ]
Ja of misschien heel even een fractie sneller omdat het OS net opnieuw opgestart is? Ik meen het ook gezien te hebben.Gr4mpyC3t schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:09:
[...]
Ja, maar alleen de eerste animaties. Daarna zie ik het niet meer. Ik neig naar verbeelding.
Hier staan de updates erop inmiddels. M'n iPhone is al 1x traag geunlocked, dus vermoed dat die bug er nog in zit. Ik ben wel content met "tinted" optie voor liquid glass. Ik vind dat met name in safari wel een stuk rustiger en meer leesbaar zo.
Idempotent.
400MB op zowel iPhone 17 Pro als M5 iPad Pro.Donstil schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:24:
Komt nog een kleine update over de RC heen ook zie ik op iOS.
Edit: iPadOS ook.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 04-11-2025 07:25 ]
Op een iPhone 15 is hij 4.01GB, op de Air 10.34GB wel een aardig verschil.Carlos0_0 schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:07:
[...]
Die van mij was geen 10,12gb de download tenminste, en heb ook een 17pm.
Het was volgens mij iets in de 5gb, goed kan het nu niet meer zien(Hij is aan het updaten en herstarten).
Elect a clown, expect a circus.
Je moet de Developer Beta uitschakelen en dan krijg je alsnog een 400MB update over de RC heen.Skywalker27 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:03:
Ik zit al te kijken waarom krijg ik de update niet maar ik heb deze vorige week al binnen gehengeld via de developer beta track. Op dit moment is het enige probleem het herkennen van carplay zodra je in de auto stapt soms moet ik de telefoon herstarten dan pakt deze hem wel weer.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De update is 23B85.Skywalker27 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:09:
Ik zit op iOS 26.1 23B82 Is dat die update?
Laatste versie van 26.1 is 23B85.Skywalker27 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:09:
Voor de "full" uit gezet, en nu weer aangezet. Braaf aan de lurk (stroom) en Wifi..... kijken of 't er op komt.
Zowel de iPhone als Siri in het Nederlands ingesteld? Dat moet beiden gelijk zijn.Andre_J schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:21:
nou ben benieuwd, draaide al een week de RC op m'n 15 Pro, maar de Apple Intelligence niet aan de praat kunnen krijgen daar....
Voor de "full" uit gezet, en nu weer aangezet. Braaf aan de lurk (stroom) en Wifi..... kijken of 't er op komt.
Even Beta uitgezet en nu wordt 26.1 23B85 aangeboden.Skywalker27 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:09:
Jazeker, hij zegt ook de "modellen" te downloaden, echter daar blijft het bij.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:31:
[...]
Zowel de iPhone als Siri in het Nederlands ingesteld? Dat moet beiden gelijk zijn.
Misschien is half Nederland nu bezig met het downloaden van die modellen. In mijn ervaring ging het vrij snel in de betaperiode. Als de condities goed zijn en iOS geeft aan dat er gedownload wordt, dan is het misschien nog een kwestie van iets meer geduld.Andre_J schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:44:
[...]
Jazeker, hij zegt ook de "modellen" te downloaden, echter daar blijft het bij.
Geduld....dat is mijn zwakke puntGr4mpyC3t schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:45:
[...]
Misschien is half Nederland nu bezig met het downloaden van die modellen. In mijn ervaring ging het vrij snel in de betaperiode. Als de condities goed zijn en iOS geeft aan dat er gedownload wordt, dan is het misschien nog een kwestie van iets meer geduld.
Hoezo het werkt toch juist goed in het engelsRivanov schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:26:
Heb Apple Intelligence na een uur alweer uitgeschakeld. Vind het verschrikkelijk om m'n devices in het Nederlands te moeten gebruiken.
Ik wil Siri niet in het Engels gebruiken. (niet dat ik Siri uberhaupt ooit gebruik, maar dat terzijde)Skywalker27 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:31:
[...]
Hoezo het werkt toch juist goed in het engels
Staat er gewoon?Buffalo schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:29:
Waar is het nieuwsbericht gebleven over de update?
download: Apple iOS 26.1
Het stond op de hoofdpagina, maar nu niet meer. Bij mij niet ieder geval.CreativeS schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:42:
[...]
Staat er gewoon?
download: Apple iOS 26.1
Het is geen nieuwsbericht maar een software-update. Hij staat nu bij 10:17 “Syncthing 2.0.11 en een andere download.” Waarbij iOS26 de andere download is.Buffalo schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:06:
[...]
Het stond op de hoofdpagina, maar nu niet meer. Bij mij niet ieder geval.
Uh, zo werkt het bij Tweakers? Nieuwste 'update' staat vermeld en de rest gaat gestapeld achter de link. Er is geen 'nieuwsbericht' over de update geweest. Laatste nieuwsartikel was nieuws: Apple brengt mogelijk volgende week nieuwe HomePod mini en Apple TV uitBuffalo schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:06:
[...]
Het stond op de hoofdpagina, maar nu niet meer. Bij mij niet ieder geval.
[ Voor 21% gewijzigd door CreativeS op 04-11-2025 11:13 ]
Wanneer je gaat naar iPhone opslag en je naar beneden scrollt, kan je zien hoeveel GB iOS inneemt.
Daarboven op komt nog eens 6-7 GB aan zogenaamde Apple Intelligence. Hoezo zelfs?
Lijkt wel eerder spyware dan effectieve intelligence voor eindgebruikers. Kan dat verwijderd worden?
AI uit zetten.Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:22:
Heb net op m'n 17 PM het volgende gemerkt.
Wanneer je gaat naar iPhone opslag en je naar beneden scrollt, kan je zien hoeveel GB iOS inneemt.
Daarboven op komt nog eens 6-7 GB aan zogenaamde Apple Intelligence. Hoezo zelfs?
Lijkt wel eerder spyware dan effectieve intelligence voor eindgebruikers. Kan dat verwijderd worden?
Spyware? Het kost je juist wat GB’s omdat het model er lokaal staat.Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:22:
Ik heb het al gezien. In dat bericht stond eerst iOS 26.1. Daarna is er kennelijk een update van andere software bijgekomen en die stat dan in de titel.CreativeS schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:11:
[...]
Uh, zo werkt het bij Tweakers? Nieuwste 'update' staat vermeld en de rest gaat gestapeld achter de link. Er is geen 'nieuwsbericht' over de update geweest. Laatste nieuwsartikel was nieuws: Apple brengt mogelijk volgende week nieuwe HomePod mini en Apple TV uit
[Afbeelding]
Dat werkt nog steeds. Maar héél af en toe is het wat buggy en dan werkt het niet (merk dit vooral op GoTTommy-D schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:50:
Voorheen kon je naar de bovenkant van een pagina scrollen in Safari door op de bovenkant van het scherm te tikken wat erg handig was, enig idee hoe ik dat terug kan krijgen?
En op iPadOS werkt het soms wat finicky als je Windowed Mode actief hebt. Want dan resized hij soms het window i.p.v. dat hij naar boven scrolled.
[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 04-11-2025 11:52 ]
Krijg nou wat, je hebt gelijk! Windowed Mode was al uitgeschakeld hier, en ik gebruik m’n tablet voornamelijk voor Tweakers, Reddit en X maar even wat andere sites gecheckt en verhip, alle sites scrollen gewoon netjes naar de bovenkant. Alleen Tweakers niet.Rivanov schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:51:
[...]
Dat werkt nog steeds. Maar héél af en toe is het wat buggy en dan werkt het niet (merk dit vooral op GoT)
En op iPadOS werkt het soms wat finicky als je Windowed Mode actief hebt. Want dan resized hij soms het window i.p.v. dat hij naar boven scrolled.
Browse meestal op laptop dus was me nog niet opgevallen. Dank voor de verheldering!
AI werkt door alles wat je doet in kaart te brengen, dat kan lokaal op de telefoon gebeuren of in de cloud. In de cloud moet het terugverdient worden wat het aan rekenkracht en opslag kost, lokaal niet. Dus als je AI gebruikt is het beter dat de data lokaal blijft.Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:22:
Wil je die ruimte vrij maken, moet je AI uitzetten.
Wil je dan toch een gratis AI gebruiken moet je een andere AI zoeken die alles wat je doet opslaat en deelt in de cloud, of betalen voor een die het in de cloud opslaat en je data niet deelt.
Bedankt voor je feedback.swhnld schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:41:
[...]
AI werkt door alles wat je doet in kaart te brengen, dat kan lokaal op de telefoon gebeuren of in de cloud. In de cloud moet het terugverdient worden wat het aan rekenkracht en opslag kost, lokaal niet. Dus als je AI gebruikt is het beter dat de data lokaal blijft.
Wil je die ruimte vrij maken, moet je AI uitzetten.
Wil je dan toch een gratis AI gebruiken moet je een andere AI zoeken die alles wat je doet opslaat en deelt in de cloud, of betalen voor een die het in de cloud opslaat en je data niet deelt.
In welke zin ik het gebruik is me wel een raadsel.
Voor zover ik weet doe ik tot op heden letterlijk niets met Apple Intelligence.
Foto's bewerken heb ik nog niet gedaan op dit toestel. Indien ik het doe, dan gebeurt het sowieso via Google Foto's. Of is daarvoor de Apple AI benodigd?
Als je het via Google doet niet, ik heb Siri/ Apple AI ook uit staan(Ik doe niks met AI ook geen foto's bewerken).Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:48:
[...]
Bedankt voor je feedback.
Foto's bewerken heb ik nog niet gedaan op dit toestel. Indien ik het doe, dan gebeurt het sowieso via Google Foto's. Of is daarvoor de Apple AI benodigd?
Erg bedankt voor je feedback.Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:49:
[...]
Als je het via Google doet niet, ik heb Siri/ Apple AI ook uit staan(Ik doe niks met AI ook geen foto's bewerken).
Zie je bij iPhone opslag dan ook niets van ingenomen opslag door Apple AI?
Instellingen - Algemeen - iPhone opslag - Scrollen naar beneden tot "iOS" en erop klikken.
Erg benieuwd en oprecht is dit.
Edit: ik heb geen toggle om Apple AI aan of uit te zetten. Toestel staat in Nederlands ingesteld.
[ Voor 9% gewijzigd door Dorryflorry op 04-11-2025 13:53 ]
ja het staat er wel tussen idd, het neemt 12,44GB in beslag.Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:51:
[...]
Erg bedankt voor je feedback.
Zie je bij iPhone opslag dan ook niets van ingenomen opslag door Apple AI?
Instellingen - Algemeen - iPhone opslag - Scrollen naar beneden tot "iOS" en erop klikken.
Edit: ik heb geen toggle om Apple AI aan of uit te zetten. Toestel staat in Nederlands ingesteld.
AI: 12,44 GB
IOS: 13,9GB
Terwijl Siri bij mij geruime tijd uit staat, en op deze telefoon 17pm sowieso nog nooit aangestaan.
Maar heb wel allemaal icoontjes bij de mail, een vliegtuigje bij ns international bijv, Kruidvat WE fasion een reiskoffer.
Kunnen die irritante icoontjes weg, ik vond het juist zo heerlijk simpel zoals het was ?.
Ah ik heb het gevonden, Toon contact foto's uitgezet.
[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-11-2025 14:00 ]
Na de 26.1 upgrade kreeg ik de vraag AI aan te zetten, en was er een directe link met Siri (Siri indexeert ook van alles). Ik heb Nee geantwoord op de AI, en ook Siri staat uit. Op mijn telefoon zie ik geen opslag van AI data als ik kijk.Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:48:
[...]
Bedankt voor je feedback.
Of komt dat later? Duurde nl. ook ff voor AI het deed
Ik heb het zelfde gedaan, en als ik naar Algemeen --> Iphone Opslag ga. Dan zie ik het wel staan.swhnld schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:09:
[...]
Na de 26.1 upgrade kreeg ik de vraag AI aan te zetten, en was er een directe link met Siri (Siri indexeert ook van alles). Ik heb Nee geantwoord op de AI, en ook Siri staat uit. Op mijn telefoon zie ik geen opslag van AI data als ik kijk.
Je moet wel nog op op IOS klikken erna, je ziet het niet direct bij Iphone Opslag kwam ik achter.
Ook al mijn Apps staat Apple Ai schuifjes ook uit.
Niets bij mij:Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:26:
[...]
Ik heb het zelfde gedaan, en als ik naar Algemeen --> Iphone Opslag ga. Dan zie ik het wel staan.
Je moet wel nog op op IOS klikken erna, je ziet het niet direct bij Iphone Opslag kwam ik achter.
Ook al mijn Apps staat Apple Ai schuifjes ook uit.
Instellingen > Apple Intelligence> staat bovenin een toggle aan/uit.Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:51:
[...]
Apart kan jou telefoon wel AI aan, niet een ouder model ?.
Op mijn werk mobiel staat het zelfde namelijk, ook geen siri/ Apple AI aangezet hier.
IPhone 16e, zou goed moeten zijn.Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:50:
[...]
Apart kan jou telefoon wel AI aan, niet een ouder model ?.
Op mijn werk mobiel staat het zelfde namelijk, ook geen siri/ Apple AI aangezet hier.
Heb geen toggle.Dennisdn schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:49:
[...]
Instellingen > Apple Intelligence> staat bovenin een toggle aan/uit.
17 PM. Nog geen enkele update doorgevoerd.
Werk mobiel ook 16e hier, en moet nog Schakel Apple Inteligence in klikken(Dus staat nog uit).
/f/image/UvjBOHd5qojBqAOcF2yNCKze.png?f=fotoalbum_large)
Voorbeeldje werk telefoon 16e, alle schuifjes eronder staan ook uit. Ook bij Appclips en bij Apps uiteraard van Apple AI / SIri.
[ Voor 80% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-11-2025 15:04 ]
Ik zie dat jij bij Siri een veld meer hebt dan ikzelf, jij hebt een Stem aan staan. Kan het zijn dat je Siri ergens wel aan hebt staan? Want dat is mijn aanname, dat die 2 gezamenlijk indexeren.Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:57:
[...]
Werk mobiel ook 16e hier, en moet nog Schakel Apple Inteligence in klikken(Dus staat nog uit).
[Afbeelding]
Voorbeeldje werk telefoon 16e, alle schuifjes eronder staan ook uit. Ook bij Appclips en bij Apps uiteraard van Apple AI / SIri.
Nee het staat nergens aan, en een stem heb je sowieso stem 1 of 2(Meer keuzes zijn er niet).swhnld schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:12:
[...]
Ik zie dat jij bij Siri een veld meer hebt dan ikzelf, jij hebt een Stem aan staan. Kan het zijn dat je Siri ergens wel aan hebt staan? Want dat is mijn aanname, dat die 2 gezamenlijk indexeren.
Er is geen optie om deze uit te zetten, als je op stem klikt zie je alleen stem 1 of stem 2.
Ik heb ook eens op Siri en dicteergeschiedenis geklikt, hier kan je dit wissen.
Gedaan en terug gekeken, maar de AI optie blijft nog steeds zichtbaar bij de IOS opslag.
[ Voor 24% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-11-2025 15:18 ]
Nou, ik heb de optie niet, waarschijnlijk omdat ik het nooit aangehad heb. Ga eens in Siri en Dicteergeschiedenis en probeer deze te verwijderen zou ik zeggen?Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:15:
[...]
Nee het staat nergens aan, en een stem heb je sowieso stem 1 of 2(Meer keuzes zijn er niet).
Er is geen optie om deze uit te zetten, als je op stem klikt zie je alleen stem 1 of stem 2.
[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 04-11-2025 15:20 ]
[ Voor 50% gewijzigd door Donstil op 04-11-2025 19:21 ]
Zero compensation
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Toch maar weer de beta installeren 🤣🤣THE_BASE schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:00:
iOS 26.2 beta 1 brengt Live Translation naar EU.
©2004
Waarom doe je dit nou weer, was net blij om uit de beta cycle te komen.THE_BASE schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:00:
Niet ook per ongeluk iPhone mirroring? 😇THE_BASE schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:00:
©2004
Moet je wel even uitzoeken of je ook beta firmware op je AirPods moet.
Dat heb ik 1x gedaan maar was echt onwijs ruk.
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:27:
[...]
Waarom doe je dit nou weer, was net blij om uit de beta cycle te komen.
Not so fast…! Terug naar die betatier!
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik ben nu in Australië en mag weer gebruik maken van iPhone mirroring, leuk maar heb nu ook weer niet het gevoel dat ik het ga missen als ik weer thuis ben.
De kans dat het vanzelf over gaat bij een softwareupdate lijkt mij niet zo groot.PeaceNlove schreef op woensdag 5 november 2025 @ 05:59:
En alweer vind ik mijn 14 Pro vanochtend met de vraag of ik even mijn sim pin wil invoeren. Gisteren de update naar 26.1 gedaan.
Wat heb je al onderzocht? Als ik Google op "iPhone restarts at night" komen er best veel pagina's naar voren met dezelfde problemen. Als daar geen oplossing tussen zit zou ik Apple Support eens contacten, wellicht kunnen zij op afstand een diagnose doen en zien waarom hij herstart. Of je zet gewoon de simpin uit.
Nou ik hoopte toch echt dat ze wat bugfixes gedaan hadden, want ik heb dit pas sinds de update naar 26, daarvoor echt vrijwel nooit die herstartsDennisdn schreef op woensdag 5 november 2025 @ 06:26:
[...]
De kans dat het vanzelf over gaat bij een softwareupdate lijkt mij niet zo groot.
Wat heb je al onderzocht? Als ik Google op "iPhone restarts at night" komen er best veel pagina's naar voren met dezelfde problemen. Als daar geen oplossing tussen zit zou ik Apple Support eens contacten, wellicht kunnen zij op afstand een diagnose doen en zien waarom hij herstart. Of je zet gewoon de simpin uit.
Als er verder weinig meldingen zijn, ligt het dan aan het OS?PeaceNlove schreef op woensdag 5 november 2025 @ 06:29:
Nou ik hoopte toch echt dat ze wat bugfixes gedaan hadden, want ik heb dit pas sinds de update naar 26, daarvoor echt vrijwel nooit die herstarts
“Vrijwel nooit”. Dus voor iOS 26 kwam het ook voor? Zet gewoon je simpin uit.PeaceNlove schreef op woensdag 5 november 2025 @ 06:29:
[...]
Nou ik hoopte toch echt dat ze wat bugfixes gedaan hadden, want ik heb dit pas sinds de update naar 26, daarvoor echt vrijwel nooit die herstarts
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zo kwam ik er vanochtend vroeg bij wakker worden pas achter dat de knop om de wekker af te zetten met 26.1 een slider is geworden ipv een drukknop. Duurde dus even voor ik met m'n slaperige hoofd de wekker uit had...
Ik begrijp het, hoor - bij mij idem hetzelfde. Voor de update naar 26 heel zeldzaam eens een onverwachte herstart hier bij mij gedurende het nachtelijke updaten en sedert iOS26 gegarandeerd een drietal keren per week.PeaceNlove schreef op woensdag 5 november 2025 @ 06:29:
[...]
Gisteren hier de upgrade gedaan naar 26.1 - hout vasthouden
Ik heb er hier sinds de update naar OS 26 regelmatig last van (meerdere keren per week). Toevallig vanochtend weer het verzoek of ik mijn pincode wil invullen.CreativeS schreef op woensdag 5 november 2025 @ 07:39:
[...]
Als er verder weinig meldingen zijn, ligt het dan aan het OS?
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
/f/image/8miYPFFUYiiE2lSZn4n5nL2s.png?f=fotoalbum_large)