[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10 20:07
Laten we ook wel wezen, iOS is heel flink gegroeid de afgelopen jaren. Qua functionaliteiten, aantal schermen, aantal standaard apps, integraties en openstellingen (EU gerelateerd). Ten tijde van iOS4 werd er nog gepionierd met een volledig touch-based OS. Nu gaat dat gewoon niet meer door de grootte van de userbase en de software zelf.

Hoewel het door sommigen wordt afgedaan als een grafische schil of "theme", is het onderhuids veel meer dan dat en is de wijziging vrij ingrijpend. Eens dat het soms best rommelig is en er her en der vreemde keuzes zijn gemaakt, maar zoals ook al eerder aangehaald, denk ik dat het gewoon even wat extra tijd nodig heeft om het weer op niveau te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 31-10-2025 10:12 ]

PSN: Sluuz

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:20
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:44:
[...]

Of je stopt met het dom op de man spelen en accepteert dat mensen een andere mening hebben dan die jij hebt? Heb je daar al eens over nagedacht?
Waar speel ik op de man. Het is gewoon een vraag. Dat jij het persoonlijk oppakt zegt mij ook alweer genoeg :+

'Normaal ben ik na 2 uur gewend, maar nu lukt het echt niet'.

[ Voor 7% gewijzigd door SgtElPotato op 31-10-2025 10:20 ]

Zucht...

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
amphora schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

Heb voor nu een automatisering gemaakt: game app open dan stille modus uit, app sluiten dan weer aan. Moet je wel ieder spelletje aan de app lijst toevoegen. Lijkt te werken.
Slim! Zo kan het inderdaad ook. Audiobeheer is sowieso niet het sterkste punt van iOS/iPadOS vind ik.

Have you tried turning it off and on again?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verkleurende toestellen!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:25
Sluuz schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:10:
Laten we ook wel wezen, iOS is heel flink gegroeid de afgelopen jaren. Qua functionaliteiten, aantal schermen, aantal standaard apps, integraties en openstellingen (EU gerelateerd). Ten tijde van iOS4 werd er nog gepionierd met een volledig touch-based OS. Nu gaat dat gewoon niet meer door de grootte van de userbase en de software zelf.

Hoewel het door sommigen wordt afgedaan als een grafische schil of "theme", is het onderhuids veel meer dan dat en is de wijziging vrij ingrijpend. Eens dat het soms best rommelig is en er her en der vreemde keuzes zijn gemaakt, maar zoals ook al eerder aangehaald, denk ik dat het gewoon even wat extra tijd nodig heeft om het weer op niveau te krijgen.
Het verbaasd mij dat anno 2025 het niet mogelijk lijkt te zijn om te kiezen tussen verschillende thema's. Maar zo verbaasd mij wel meer, Apple blijft weigeren om bepaalde features te ontwikkelen. Bijvoorbeeld 2 verschillende profielen voor Werk/Privé en de mogelijkheid om apps meermaals te installeren in dergelijke profielen.

Dat het extra tijd kost om de dingen af te maken snap ik, maar heel eerlijk vind ik dat dat geen probleem van de reguliere gebruiker zou mogen zijn. Je betaalt stevig voor Apple devices en dan mag de lat ook wel hoog liggen wat mij betreft. De puntjes op de i zal je mij niet over horen, maar nu zitten er wel echt grote missers in wat mij betreft.

Ik denk dat in de tijd van Jobs dit soort releases er niet uit gingen, ongeacht wat de achterliggende investeerders daarvan vonden. Cook pakt dat anders aan, die is juist wel gevoelig voor de achterliggende investeerders. En die investeerders willen simpelweg dat er elk jaar een nieuwe lijn devices + nieuw iOS uitgerold wordt. Dat is wel te begrijpen, daarmee proberen ze actueel en relevant te blijven.

Dat kan je Apple en Cook natuurlijk niet kwalijk nemen, uiteindelijk gaat alles om centen. Cook mist daarin de attitude die Jobs wel had en die Jobs zich wel kon veroorloven. Jobs was een dictator op veel vlakken, als het hem niet beviel dan gebeurde het niet. En dan kon de wereld op zijn kop gaan staan, hij accepteerde het niet. Die status had hij verworven en die arrogantie kon hij zich aanmeten zonder al teveel gevolgen.

Denk dat daar ook een spanningsveld ligt. Er zijn mensen zoals mij die de producten kochten onder Jobs en gewend zijn aan (ik noem het maar even) perfectie. En je hebt de post-Jobs kopers. Die hebben wellicht de lat wat lager liggen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• SgtElPotato
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:31:
Denk dat daar ook een spanningsveld ligt. Er zijn mensen zoals mij die de producten kochten onder Jobs en gewend zijn aan (ik noem het maar even) perfectie. En je hebt de post-Jobs kopers. Die hebben wellicht de lat wat lager liggen.
Je bedoelt de perfecte 'You're holding it wrong' iPhone 4?

Zucht...

• Drardollan
Donstil schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:01:
[...]
Steve was heel blij met Tim als zijn opvolger, geloof er niets van dat hij niet trots geweest zou zijn op het Apple van nu.
Jobs had niet heel veel te willen zo aan het eind. Ik denk dat Cook ook zeker geen verkeerde vent is die echt wel de beste bedoelingen heeft. Maar hij mist wat mij betreft de attitude die Jobs zich wel kon aanmeten. Als Jobs nee zei was het nee, ongeacht de gevolgen.

Of Jobs heel trots zou zijn weet ik niet hoor, waarschijnlijk wel op het bedrijf en hoe verschillende mensen zich staande hebben gehouden. Maar als je puur kijkt naar de producten (over de hele linie) die uitgekomen zijn dan kan je helaas niet anders concluderen dat het veel van hetzelfde is, weinig echte vernieuwing bevat en op veel vlakken niets anders doet dan concurrenten volgen / kopiëren. En ik weet echt zeker dat Jobs daar niet gelukkig van zou zijn geworden.

Introducties zoals de eerste iPod, iPhone, iPad en iMac G3 waren echt baanbrekend.

Begrijp me niet verkeerd, Cook en Apple doen het nog steeds prima. Ik moet er niet aan denken naar een Samsung en Android te moeten overstappen. Maar dat betekent niet dat je kritiekloos hoeft te zijn toch? En mijn grootste kritiek van dit moment is dat iOS 26 voelt als een beta.

• Drardollan
SgtElPotato schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:38:
[...]

Je bedoelt de perfecte 'You're holding it wrong' iPhone 4?
Een heel goed voorbeeld inderdaad, de perfectie (en arrogantie) van Jobs zorgden ervoor dat er een product de markt op ging wat hij als perfect zag. En dat was op veel vlakken ook het geval, het design en techniek waren meer dan baanbrekend in die tijd. Dat er even een "klein dingetje" was met antenne problemen (is dat ooit echt aangetoond eigenlijk?) mag de pret toch niet drukken ;) . Jobs zal een paar keer flink hebben moeten slikken voor de "oplossing" beschikbaar kwam (gratis hoesjes).

iOS 26 daarentegen is niet op de markt gegooid omdat het als perfect wordt gezien door iemand, het is enkel op de markt gebracht onder druk van investeerders. Het is niet voor niets dat het versienummer ineens 26 is geworden, dit toont des te meer aan hoeveel druk er achter zit om simpelweg elk jaar een versie te droppen.

• SgtElPotato
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:46:
[...]

Een heel goed voorbeeld inderdaad, de perfectie (en arrogantie) van Jobs zorgden ervoor dat er een product de markt op ging wat hij als perfect zag. En dat was op veel vlakken ook het geval, het design en techniek waren meer dan baanbrekend in die tijd. Dat er even een "klein dingetje" was met antenne problemen (is dat ooit echt aangetoond eigenlijk?) mag de pret toch niet drukken ;) . Jobs zal een paar keer flink hebben moeten slikken voor de "oplossing" beschikbaar kwam (gratis hoesjes).

iOS 26 daarentegen is niet op de markt gegooid omdat het als perfect wordt gezien door iemand, het is enkel op de markt gebracht onder druk van investeerders. Het is niet voor niets dat het versienummer ineens 26 is geworden, dit toont des te meer aan hoeveel druk er achter zit om simpelweg elk jaar een versie te droppen.
Dus een product op de markt brengen wat 'perfect' is maar bij lange na niet perfect is anders dan een 'perfect' OS de markt opgooien wat niet perfect is. Daarnaast is dat laatste gewoon een aanname, in iemand zijn ogen is iOS 26 perfect en daarom is het ook zo op de markt gebracht...

En ja, de antenne-gate is gewoon aangetoond. Als jij je vinger namelijk op de verkeerde plek op het frame hield (waar bijna iedere gebruiker hem hield als je hem normaal vast houdt) viel het bereik weg...

Schiet mij maar lek, dit is geen discussie meer man.

Zucht...

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:40
De nummering van Apple is al heel lang een grote puinhoop. Met die jaartalnummering zit er tenminste weer enige logica in.
Ik denk bijvoorbeeld aan IOS series 9 overslaan, of bij MacOS waar ze een flinke tijdlang besloten in de 10 series te blijven. Zo lang dat het de naam zelfs OSX werd. Tot ze plots weer verder gingen nummeren.

• Drardollan
SgtElPotato schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:52:
[...]

Dus een product op de markt brengen wat 'perfect' is maar bij lange na niet perfect is anders dan een 'perfect' OS de markt opgooien wat niet perfect is. Daarnaast is dat laatste gewoon een aanname, in iemand zijn ogen is iOS 26 perfect en daarom is het ook zo op de markt gebracht...
Er is niemand in de wereld die iOS 26 als perfect zal zien, daarvoor zit het simpelweg te vol met fouten en inconsistenties. Bij de iPhone 4 was het 1 foutje wat door een groot deel van de gebruikers niet eens gemerkt is (want sowieso al hoesje).
Schiet mij maar lek, dit is geen discussie meer man.
Je opent hem zelf de hele tijd, dus ga nu niet zielig lopen doen.

• SgtElPotato
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:01:
[...]

Er is niemand in de wereld die iOS 26 als perfect zal zien, daarvoor zit het simpelweg te vol met fouten en inconsistenties. Bij de iPhone 4 was het 1 foutje wat door een groot deel van de gebruikers niet eens gemerkt is (want sowieso al hoesje).
Ach nog een keertje dan. Bij de iPhone 4 was het een hardware fout die niet op te lossen was, vrij slordig als je zo'n domme fout maakt en dat als perfect bestempeld.

Met iOS 26 slaan ze een nieuwe weg in qua uiterlijk. Met 26.1 is het al een stuk beter (en soepeler / vloeiender dan iOS 18.x ooit geweest is). En wie weet bij 26.2 of hoger zijn de rest van de gebruikers ook blij.
:'(

[ Voor 30% gewijzigd door SgtElPotato op 31-10-2025 11:11 ]

Zucht...

• Drardollan
PrimusIP schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:52:
De nummering van Apple is al heel lang een grote puinhoop. Met die jaartalnummering zit er tenminste weer enige logica in.
Ik denk bijvoorbeeld aan IOS series 9 overslaan, of bij MacOS waar ze een flinke tijdlang besloten in de 10 series te blijven. Zo lang dat het de naam zelfs OSX werd. Tot ze plots weer verder gingen nummeren.
iOS 9 is er gewoon geweest? Of doel je op de iPhone 9? Die was er niet omdat iemand bij Apple het leuk vond om het 10 jarig jubileum van de iPhone te vieren met de iPhone 10 (X).

Ik juich het toe hoor dat het duidelijker wordt. Maar ook daarin is en blijft het verwarrend, want waarom heb je nu iOS (iPhone) en iPadOS (iPad) en niet iPhoneOS en iPadOS? ;)

Wat dat betreft doet Samsung het echt wel duidelijker met de Galaxy's. Dat lijkt behoorlijk op hoe bijvoorbeeld Synology dit ook al sinds jaar en dag doet. En Dell deed dit vroeger ook heel duidelijk (die zijn er dan juist weer een zooi van aan het maken).

Het nummer vind ik zo gemaakt, 26 omdat het "het OS is wat in een deel van 2026 op devices gaat draaien". Waanzin toch? Wie bedenkt zoiets. Geeft het dan net als bijvoorbeeld Synology (DS224) of Microsoft het nummer van het jaar van uitgave (Windows 11 25H2), daar zou dan nog wel een logica inzitten. En dan zou het ook niet gek zijn als je de iPhone / iPad hardware zou synchroniseren hiermee (iPhone 25 met iOS 25). En misschien nog verder gedacht, alles wat je als hardware en software uitbrengt vanaf dan.

Even pesten: de enige goede reden om iOS het nummer 26 te geven kan zijn omdat het misschien eind 2026 voor de meeste mensen bruikbaar wordt :+

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:07
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:01:
[...]

[...]

Heb je dat besproken met iedereen in de wereld? Of heb je daar en bron van? Met andere woorden, wat een flauwekul opmerking.

• Drardollan
SgtElPotato schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:09:
[...]

Met iOS 26 slaan ze een nieuwe weg in qua uiterlijk. Met 26.1 is het al een stuk beter (en soepeler / vloeiender dan iOS 18.x ooit geweest is). En wie weet bij 26.2 of hoger zijn de rest van de gebruikers ook blij.
Waarom de doelpalen verzetten? Soepeler en vloeiender heeft hier helemaal niets mee te maken, volgens mij is dat ook nergens een kritiekpunt geweest. Niet voor 18 en niet voor 26.

Overigens is er niks nieuwe weg aan, het is juist terug naar vroeger volgens velen.

26.2, of 26.4. Of misschien 27.6. We gaan het meemaken, over een paar jaar is deze look gelukkig weer achterhaald en krijgen we iets nieuws. Wat dan overigens ook hun beste design en beste iOS ooit zal zijn _/-\o_

• Drardollan
Zapato schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:12:
[...]

Heb je dat besproken met iedereen in de wereld? Of heb je daar en bron van? Met andere woorden, wat een flauwekul opmerking.
Ik zou dit topic even doorlezen, Reddit eens openen en ook eens andere bronnen raadplegen. Het zal je wereld verbreden.

Of denk je dat er iemand blij wordt van deze look:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yJF4KNnlOtmiNNMV5FqID3nKGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecDLjcWUKGb55Lt9iQrEzDW3.jpg?f=fotoalbum_large
(foto even geleend, dank u)

Dan kan je blijven doen alsof het zo mooi is, maar heel iOS 26 zit ermee vol. En dat is de reden waarom ik het zie als een beta die nooit publiekelijk had mogen gaan. Mogelijk dat iOS 26.1 of 26.2 de boel goed zet, maar dan had je die al GM moeten releasen.

[ Voor 41% gewijzigd door Drardollan op 31-10-2025 11:19 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:26
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:11:
[...]
Het nummer vind ik zo gemaakt, 26 omdat het "het OS is wat in een deel van 2026 op devices gaat draaien". Waanzin toch? Wie bedenkt zoiets.
Wie weet ik niet maar in ieder geval heeft Apple dat niet bedacht. In andere industrieën is het altijd al heel gebruikelijk. Als je bijvoorbeeld nu een nieuwe auto besteld die recent is uitgebracht of een facelift heeft gehad hangen ze daar ook 2026 als model jaar aan.

• SgtElPotato
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Ik zou dit topic even doorlezen, Reddit eens openen en ook eens andere bronnen raadplegen. Het zal je wereld verbreden.
Je begrijpt toch wel dat het een echokamer is op fora?
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:15:
[...]

Waarom de doelpalen verzetten? Soepeler en vloeiender heeft hier helemaal niets mee te maken, volgens mij is dat ook nergens een kritiekpunt geweest. Niet voor 18 en niet voor 26.

Overigens is er niks nieuwe weg aan, het is juist terug naar vroeger volgens velen.

26.2, of 26.4. Of misschien 27.6. We gaan het meemaken, over een paar jaar is deze look gelukkig weer achterhaald en krijgen we iets nieuws. Wat dan overigens ook hun beste design en beste iOS ooit zal zijn _/-\o_
Ik verzet geen doelpalen, maar als we kijken naar vooruitgang is iOS 26.1 op dit moment gewoon vloeiender dan iOS 18.

Daarnaast klagen mag altijd, en dat moet ook zeker gebeuren. Maar kom op, hoe erg is het nou echt allemaal? De een vind het mooi, de ander kan er niet aan wennen. Dat heb je altijd. Windows heeft het, Linux heeft het. Ontevreden gebruikers heb je altijd, maar kijk uit dat je niet in een echokamer terecht komt en dus ook zelf in een bubbel....

En daarnaast de nummering is nu ook ineens storend? Omdat ze het nummer baseren op het jaar waarin de software is uitgebracht? Nu ben je wel echt aan het mierenneuken... _/-\o_

Zucht...

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:40
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:11:
[...]

iOS 9 is er gewoon geweest? Of doel je op de iPhone 9? Die was er niet omdat iemand bij Apple het leuk vond om het 10 jarig jubileum van de iPhone te vieren met de iPhone 10 (X).
Klopt. Ik haalde die twee door elkaar.

• Drardollan
SgtElPotato schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:23:
[...]
Ik verzet geen doelpalen, maar als we kijken naar vooruitgang is iOS 26.1 op dit moment gewoon vloeiender dan iOS 18.
Dat kan, maar dat is geen minpunt van 18 verder. Die was ook vloeiend. En had ook vast nog vloeiender gemaakt kunnen worden als men dat wilde.
Daarnaast klagen mag altijd, en dat moet ook zeker gebeuren. Maar kom op, hoe erg is het nou echt allemaal? De een vind het mooi, de ander kan er niet aan wennen. Dat heb je altijd. Windows heeft het, Linux heeft het. Ontevreden gebruikers heb je altijd, maar kijk uit dat je niet in een echokamer terecht komt en dus ook zelf in een bubbel....
Linux ken ik enkel op servergebied, en daar is al 20 jaar geen steek veranderd. Windows was ook niet altijd aan te wennen, ik noem een Windows 8 of vooral Vista. Wat grappig genoeg eenzelfde type interface had als iOS 26 en ook door heel veel mensen verafschuwt werd.
En daarnaast de nummering is nu ook ineens storend? Omdat ze het nummer baseren op het jaar waarin de software is uitgebracht? Nu ben je wel echt aan het mierenneuken... _/-\o_
Ik weet niet precies waar je woont, maar hier in Nederland is het 2025 en is de software uitgebracht in 2025.

Het is mierenneuken, zeker. Maar daarvoor zitten we op Tweakers toch?

• Donstil
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:38:
[...]

Jobs had niet heel veel te willen zo aan het eind.
Jawel, hij heeft Tim zelf aangedragen. Is een bewuste beslissing geweest.

• SgtElPotato
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:34:
Ik weet niet precies waar je woont, maar hier in Nederland is het 2025 en is de software uitgebracht in 2025.

Het is mierenneuken, zeker. Maar daarvoor zitten we op Tweakers toch?
Ja ik leef inderdaad ook in 2025 :+ Tijd voor weekend!

Zucht...

• Drardollan
Dennisdn schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:22:
[...]

Wie weet ik niet maar in ieder geval heeft Apple dat niet bedacht. In andere industrieën is het altijd al heel gebruikelijk. Als je bijvoorbeeld nu een nieuwe auto besteld die recent is uitgebracht of een facelift heeft gehad hangen ze daar ook 2026 als model jaar aan.
Ik denk dat het wel cruciaal is wanneer de auto dan uitgeleverd wordt en het is ook wel net anders qua industrie. Een gemiddeld automodel gaat enkele jaren mee en heeft het dus meer relevantie denk ik. Ze gaan die auto waarschijnlijk (minstens) héél 2026 verkopen en hij is niet al vroeg in 2025 op de markt. De iPhone en iOS hebben een veel kortere tijd (september tot september).

Hoewel het zoals terecht opgemerkt is mierenneuken is, zou het veel logischer zijn om dit jaar de iPhone 25 uit te brengen met iOS 25 en volgend jaar de iPhone 26 met iOS 26. Maar dat is hoe mijn hersens werken :)

• Drardollan
Donstil schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:39:
[...]

Jawel, hij heeft Tim zelf aangedragen. Is een bewuste beslissing geweest.
Fijn. Er was gelukkig niemand die daaraan twijfelde verder.

• Drardollan
SgtElPotato schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:39:
[...]

Proost!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:22:
[...]

Precies, model jaren van auto’s lopen ook van september tot september. Financiële jaren lopen ook niet gelijk met de kalender. Enz enz.

Denken in kalender jaren is zo iOS 18 :+

• Donstil
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:51:
[...]

Fijn. Er was gelukkig niemand die daaraan twijfelde verder.
Ah ik dacht door je vorige bericht dat je dat misschien niet wist, je noemde het “hij moest wel”, maar het was dus een bewuste keuze.

Liever een keer dubbel en duidelijk dan onduidelijk of verdraaid natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 31-10-2025 11:57 ]

• Zapato
Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Of denk je dat er iemand blij wordt van deze look:
[Afbeelding]
(foto even geleend, dank u)

Dan kan je blijven doen alsof het zo mooi is, maar heel iOS 26 zit ermee vol. En dat is de reden waarom ik het zie als een beta die nooit publiekelijk had mogen gaan. Mogelijk dat iOS 26.1 of 26.2 de boel goed zet, maar dan had je die al GM moeten releasen.
Dit topic en Reddit is niet iedereen in de wereld.

Arrogant om namens iedereen in de wereld te spreken. Prima dat je een mening hebt, maar pretendeer niet dat je namens iedereen spreekt.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Vorig weekend heb ik een vriend nog laten zien waar de inconsistenties zitten in iOS 26. Ik moest het echt laten zien voordat het doordrong hoe inconsistent het design is uitgewerkt in de apps van Apple zelf.

Uiteindelijk waren we het erover eens dat het niet klopt, maar het is dus wel zo dat je even moet zoeken. Daarnaast hoor ik de mensen die een iPhone gebruiken omdat ze gewoon een smartphone willen gebruiken niet meer klagen. Of nou ja, klagen was het niet. Het was meer verbazing.

De gewenning is toegeslagen en kennelijk is het (in ieder geval in mijn omgeving) niet dusdanig hinderlijk dat men erover blijft klagen. Een klassieke storm in een glas water in dit draadje.

[ Voor 4% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 31-10-2025 12:02 ]

Have you tried turning it off and on again?

• Zapato
SgtElPotato schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:39:
[...]

Zo is het. Tijd voor een potje FIFA 26. Goed weekend!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10 20:07
[...]

Ach nog een keertje dan. Bij de iPhone 4 was het een hardware fout die niet op te lossen was, vrij slordig als je zo'n domme fout maakt en dat als perfect bestempeld.

[...]

:'(
Niet (volledig) waar: https://9to5mac.com/2025/...e-that-fixed-antennagate/

PSN: Sluuz

• SgtElPotato
Software oplossing om het hardware probleem te 'verdoezelen'.

Zucht...

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[...]
....
Die hardwarefout was wel op te lossen; dat hebben ze gedaan in de iPhone 4S.
(En voor de mensen met een iPhone 4 hebben ze iedereen een 'bumper' aangeboden).

[ Voor 10% gewijzigd door RoRoNL op 31-10-2025 18:19 ]

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:27

_AN

Drardollan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:15:
[...]

Voor mijn beeldvorming. Wat is er mis op deze afbeelding en hoe is dit nou zo anders dan in iOS18?

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:39
Sinds IOS26 heb ik last van dat tijdens Niet Storen whatsapp berichten van favorieten doorkomen en m’n iphone dus trilt. In Instellingen staat enkel dat Favorieten mogen bellen tijdens niet storen, maar er staat niks over meldingen. Herkennen mensen dit? En is er ook een oplossing voor?

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:06
Nee deze instelling heb ik niet zo staan, ik heb juist meldingen aan ook voor favorieten.
Je favoriete personen zouden maar een handje mensen moeten zijn, echt je directe partner / kind / ouders / broer/zus(En niet je halve vriendengroep of familie).

Want ja toch belangrijk dat ze je op alle manieren kunnen bereiken, als er iets aan de hand is.
Je kan eventueel ook de app blokkeren van meldingen(Waar je meldingen van krijgt), dus bijv apps zetten op houd meldingen stil van whatsapp bijv ?.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:39
Carlos0_0 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 09:15:
Nee deze instelling heb ik niet zo staan, ik heb juist meldingen aan ook voor favorieten.
Je favoriete personen zouden maar een handje mensen moeten zijn, echt je directe partner / kind / ouders / broer/zus(En niet je halve vriendengroep of familie).

Want ja toch belangrijk dat ze je op alle manieren kunnen bereiken, als er iets aan de hand is.
Je kan eventueel ook de app blokkeren van meldingen(Waar je meldingen van krijgt), dus bijv apps zetten op houd meldingen stil van whatsapp bijv ?.
Het zijn ook maar een paar mensen, maar het is wel irritant als m’n iphone trilt als zij whatsappen. Voorheen was dit nooit. Het lijkt wel een bug, want er staat dat ze enkel kunnen bellen tijdens niet storen, niet dat berichten zouden moeten doorkomen.

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:41
_AN schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 07:43:
[...]

Voor mijn beeldvorming. Wat is er mis op deze afbeelding en hoe is dit nou zo anders dan in iOS18?
- klein balkje met een url zweeft ergens op 1/3 vd hoogte van het scherm (was er niet, neemt onnodig ruimte in)
- brede balk zweeft direct boven het toetsenbord (was onderdeel van het toetsenbord en nam minder ruimte in)
- witte matte glass toetsenbord over een lichte achtergrond (was niet transparant en beter te lezen)

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:31
Ben sinds een tijd aan de overkant weer opnieuw bij iPhone met een verse 17. Hoera.

Alles begint weer lekker te lopen, maar welke browser is het meest aan te raden in IOS 26? In principe Safari uiteraard maar ik raak overspoeld met advertenties op bepaalde websites. Tot nu toe weinig succes met adblockers installeren die de snelheid niet al te veel beperken. Op m'n Android gebruikte ik Edge en dat bevalt tot nu toe eigenlijk ook op de Iphone. Maar werkt iets minder goed samen de rest van m'n Apple toestanden.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Darks schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:47:
...In principe Safari uiteraard maar ik raak overspoeld met advertenties op bepaalde websites. Tot nu toe weinig succes met adblockers installeren die de snelheid niet al te veel beperken. ..
Blijf bij Safari en gebruik Purify in combinatie. Werkt naar zeer goede tevredenheid.
https://apps.apple.com/nl...and-tracking/id1030156203

• Zapato
Darks schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:47:
Ben sinds een tijd aan de overkant weer opnieuw bij iPhone met een verse 17. Hoera.

Alles begint weer lekker te lopen, maar welke browser is het meest aan te raden in IOS 26? In principe Safari uiteraard maar ik raak overspoeld met advertenties op bepaalde websites. Tot nu toe weinig succes met adblockers installeren die de snelheid niet al te veel beperken. Op m'n Android gebruikte ik Edge en dat bevalt tot nu toe eigenlijk ook op de Iphone. Maar werkt iets minder goed samen de rest van m'n Apple toestanden.
Ik heb Safari met Wipr. Eenmalig betalen, geen abonnement. Ik ben er zeer tevreden over. En werkt ook op mijn MacBook.

• Darks
Bedankt voor de tip, Wipr lees ik inderdaad wel goede dingen over. Ik zoek eerst nog wat gratis bij maar uiteindelijk is 5,99 EUR ook geen grote kost om van de onzin verlost te zijn.

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
Darks schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:07:
Bedankt voor de tip, Wipr lees ik inderdaad wel goede dingen over. Ik zoek eerst nog wat gratis bij maar uiteindelijk is 5,99 EUR ook geen grote kost om van de onzin verlost te zijn.
ik gebruik momenteel ublock Origin site. bevalt mij prima. alleen helaas geen video reclame.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

golden1988 schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:09:
ik gebruik momenteel ublock Origin site. bevalt mij prima. alleen helaas geen video reclame.
Is inderdaad niet zo goed als ABP... vaak false blocks, maar goed... het is weer gratis :)

• Darks
Top, hier kan ik wat mee. Ik ga even UBOL gebruiken en als dat niet voldoende is betaal ik voor Wipr.

Om me verder in het ervaringen topic te mengen, ik vind IOS 26 wel mooi en vol mogelijkheden. Bepaalde aspecten voelen wel iets minder vliegend snel dan OneUI 8 waar ik nu mee vergelijk. Heeft denk ik met de nieuwe animaties te maken. En het toetsenbord is ook zo een ding. Maar verder weinig klagen, zeker geen echte bugs tegengekomen.

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!