I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Duhgambieter schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:31:
[...]
Met die uitslagen zou je toch wel tevreden zijn?
Gelukkig hersteld Bayern snel.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
[ Voor 5% gewijzigd door Chelseamarre123 op 15-04-2026 21:31 ]
Mm Neuer had m eigenlijk wel moeten pakken.
[ Voor 50% gewijzigd door Quad op 15-04-2026 21:32 ]
nggyu nglyd
Leuk dit voor de wedstrijd ook. Kan een leuke avond worden….
[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 15-04-2026 21:36 ]
Ik niet, ik zie die echt nooit een goede wedstrijd spelen of domineren met al het kwaliteit dat ze al jaren hebben.FreakNL schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:34:
Ik vind (niet zo’n populaire mening) Real Madrid echt een fantastische club… Dus hoop dat ze doorgaan…
Leuk dit voor de wedstrijd ook. Kan een leuke avond worden….
Nu ook weer een halfuur onderliggen, geen kans creëren en toch 2 doelpunten maken, is ook wel een kwaliteit natuurlijk.
Als ik me erin zou verdiepen zou ik waarschijnlijk van mening veranderen
[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 15-04-2026 21:38 ]
nggyu nglyd
Ik heb ook altijd het idee dat ze mazzel hebben. Spelen ze met al die posterboys ruk en komen ze toch weer ver.Chelseamarre123 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:36:
[...]
Ik niet, ik zie die echt nooit een goede wedstrijd spelen of domineren met al het kwaliteit dat ze al jaren hebben.
Nu ook weer een halfuur onderliggen, geen kans creëren en toch 2 doelpunten maken, is ook wel een kwaliteit natuurlijk.
Prima toch? Het zijn altijd passanten, en de één heeft meer impact en uitstraling dan de ander. Niets mis mee dat je het Real Madrid gunt.FreakNL schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:37:
Ik moet er meteen bijzeggen dat het bij mij vooral emotie is. Dat shirt, die stad.. die historie Etc… Zidane, Ronaldo, Di Stefano, Raul, Metgod…
Als ik me erin zou verdiepen zou ik waarschijnlijk van mening veranderen
nggyu nglyd
nggyu nglyd
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Is ook het commentaar van de Engelsen. Met name Laimer die erg hoog staat.Chelseamarre123 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:49:
Maar dat gigantisch hoog spelen van Bayern tegen Mbappe/Vini is ook vragen om problemen als je een virtuele voorsprong hebt totaal onnodig.
Oneens. De overtreding werd begaan tijdens een aanval van Bayern München. Er werd (terecht) voordeel gegeven. Daarna sloeg Madrid de aanval af en counterde. Als die overtreding was begaan tijdens de counter van Madrid, ja, dan had de VAR in de lucht moeten komen. Maar dit was gewoon een nieuwe situatie.Jeroenvde89 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:46:
Ging gewoon een overtreding aan vooraf…
Maar de overtreding leidde de tegenaanval in. Dus als je het een overtreding vindt, dan is de goal ongeldig imo. Je kunt beargumenteren dat het te licht was om voor te fluiten, maar daarvoor moet ik het nog eens terug zien.FreakNL schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:07:
[...]
Oneens. De overtreding werd begaan tijdens een aanval van Bayern München. Er werd (terecht) voordeel gegeven. Daarna sloeg Madrid de aanval af en counterde. Als die overtreding was begaan tijdens de counter van Madrid, ja, dan had de VAR in de lucht moeten komen. Maar dit was gewoon een nieuwe situatie.
Denk dat dit de beste wedstrijd is die ik in tijden heb gezien.Quad schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:40:
Wat een leuke wedstrijd zo.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Maar volgens mij leidde deze toch niet de counter in?
Ik ga hem ff terugzoeken …
/edit
Er wordt een overtreding begaan. Maar de scheidsrechter geeft voordeel. Dat komt er echter niet omdat Gnabry (zitten echt maar twee seconden tussen). Dat was het moment om te fluiten mijns inziens.
Daarna verspeelt Kane de bal en pas DAN zet Madrid de counter in. Dus er zitten twee Bayern momenten (Gnabry en Kane) tussen … De VAR vond waarschijnlijk dat er een nieuw moment was ontstaan bij de counter van Real…
[ Voor 77% gewijzigd door FreakNL op 15-04-2026 22:24 ]
Dat weet ik niet, maar het is wel heel onderhoudend. Real wel met de beste kansen.Malfunctions schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:17:
[...]
Denk dat dit de beste wedstrijd is die ik in tijden heb gezien.
nggyu nglyd
RM. Altijd anti Duitslandfloriz87 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:29:
Zeg het maar, wie gaat dit winnen. Ik ga voor RM (heb liever BM).
Lichte voorkeur voor Bayern, maar als het Real Madrid wordt, ook prima.
nggyu nglyd
Dit was helemaal niks.
De scheids was er duidelijk klaar mee, iets met optellen.toolkist schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:49:
Camavinga wel bestraffen voor iets super lichts als dit, en Rudiger eerder aan de zijlijn niet z'n 2e geel terwijl die overtreding veel geel waardiger was.. Rare scheids.
Dit was helemaal niks.
nggyu nglyd
Ik ook wel, maar op tijd naar bed is ook niet verkeerdQuad schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:51:
Nu wel klaar. Jammer had wel zin in een verlenging met penalty's.
Dat viel wel mee. Met afwachtend countervoetbal scoor je niet 3x tegen Bayern.d-vine schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:53:
Heerlijk dit, weg met dat Real dat weer ouderwets voor de goal zit te hangen en afwachten op counters.
En de beslissing is daar.
nggyu nglyd
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
En je weet alweer wat er morgen in de krant staat. Madrid ontevreden met scheidsrechter. Barcelona en Real zijn altijd hetzelfde.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
1e helft hele mooie potQuad schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:56:
[...]
Dat viel wel mee. Met afwachtend countervoetbal scoor je niet 3x tegen Bayern.
En de beslissing is daar.
2e helft loopt Real voornamelijk achteruit en staat compact voor de goal op enkele momenten daar.
Zo vaak dat beeld al gezien afgelopen jaren. komen er dan vaak mee weg in de CL.
Alleen maar mooi dit.
De goals van MadridM@cer schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:58:
Mooie wedstrijd, mooie winnaar.
En je weet alweer wat er morgen in de krant staat. Madrid ontevreden met scheidsrechter. Barcelona en Real zijn altijd hetzelfde.
1 Fout van Neuer
2 Schwalbe, goal uit vrije trap, Neuer zag er niet goed uit
3 Overtreding lijkt counter in te leiden
Ze mogen blij zijn met de goals die ze gemaakt hebben, ze hebben zelf weinig gecreëerd.
Persoonlijk vond ik de 2de gele kaart voor Camavinga wel erg zwaar gestraft. Maar dat komt denk ik ook omdat ik het zo willekeurig vind. Hij laat de hele wedstrijd heel veel toe qua overtredingen en dan geef je hiervoor een 2de gele kaart, vind ik wel bijzonder
Redenering is vooral dat je de tegenstander de mogelijkheid van een snelle vrije trap ontneemt. Het gaat dus niet zozeer om de bal (ver) wegtrappen.Blik1984 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:01:
Mooie wedstrijd hoor.
Persoonlijk vond ik de 2de gele kaart voor Camavinga wel erg zwaar gestraft. Maar dat komt denk ik ook omdat ik het zo willekeurig vind. Hij laat de hele wedstrijd heel veel toe qua overtredingen en dan geef je hiervoor een 2de gele kaart, vind ik wel bijzonder
Dan had ie in de eerste helft al uitgeteld moeten zijn bij Rudiger.Quad schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:50:
[...]
De scheids was er duidelijk klaar mee, iets met optellen.
Hier leek het meer te komen door het geklaag van Bayern, of dat het hem in zn oortje verteld werd. Hij wachtte nogal lang met geven.floriz87 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:03:
[...]
Redenering is vooral dat je de tegenstander de mogelijkheid van een snelle vrije trap ontneemt. Het gaat dus niet zozeer om de bal (ver) wegtrappen.
Wedstrijd gemist maar zojuist de samenvatting gezien.toolkist schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:33:
[...]
Hier leek het meer te komen door het geklaag van Bayern, of dat het hem in zn oortje verteld werd. Hij wachtte nogal lang met geven.
De redenering in de samenvatting was dat de scheidsrechter geen geel gaf voor de overtredingen maar voor het vasthouden/meenemen van de bal waarvoor eerder al gewaarschuwd was.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat zou het qua reden voor geel in ieder geval logischer maken, maar dan nog wachtte ie wel erg lang met die kaart geven.Bossie schreef op donderdag 16 april 2026 @ 05:06:
[...]
Wedstrijd gemist maar zojuist de samenvatting gezien.
De redenering in de samenvatting was dat de scheidsrechter geen geel gaf voor de overtredingen maar voor het vasthouden/meenemen van de bal waarvoor eerder al gewaarschuwd was.
En ondertussen blijven ze klagen in Madrid. Hoezo zijn ze niet wat kritischer op Camavenga? Met geel op zak neem je een groot risico. Dat blijkt wel weer.floriz87 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:00:
[...]
De goals van Madrid
1 Fout van Neuer
2 Schwalbe, goal uit vrije trap, Neuer zag er niet goed uit
3 Overtreding lijkt counter in te leiden
Ze mogen blij zijn met de goals die ze gemaakt hebben, ze hebben zelf weinig gecreëerd.
XXXVI
Eens met de willekeur, maar wel blij dat dit irritante gedrag nu wel een keer bestraft is.Blik1984 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:01:
Mooie wedstrijd hoor.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
IIRC was hij wel vrij rap met het geven van geel, maar had hij niet direct door dat het de tweede was en moest hij daaraan herinnerd worden.toolkist schreef op donderdag 16 april 2026 @ 08:48:
[...]
Dat zou het qua reden voor geel in ieder geval logischer maken, maar dan nog wachtte ie wel erg lang met die kaart geven.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
idd, maar bij Barcelona lijkt het meer dingetje dat volgt uit hun tactiek waarbij de nuttige overtreding een gewoonte is geworden bij aanvallend balverlies.Megupe schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:50:
Na barcelona nu ook real madrid boos na een rode kaart. Wat is dat toch met die 2 zeurclubs.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dit soort rode kaarten daar zeuren andere team ook altijd om.Megupe schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:50:
Na barcelona nu ook real madrid boos na een rode kaart. Wat is dat toch met die 2 zeurclubs.
Ik vind het allemaal terecht dat daar niet om.
Probleem is de inconsistentie van beslissingen dat het ene keer wel andere keer niet wordt gegeven.
Veel harder optreden en elke keer standaard geel geven bij bv.
bal oppakken en weglopen, shirtje pakken, praten tegen de scheids
Als je dat consequent doet weet iedereen waar hij aan toe is en gebeurd het niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 16-04-2026 11:01 ]
Ik zou in principe graag naar een rugby-cultuur willen gaan, maar al het klagen en gezeur sowieso uit den bozen is. Dan was dit sowieso ook bestraft. Maar als ik zie wat voor overtredingen er werden gemaakt die niet bestraft zijn, dan was dit vrij makkelijk gegeven opeens.alexbl69 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:49:
[...]
Eens met de willekeur, maar wel blij dat dit irritante gedrag nu wel een keer bestraft is.
Eens en volgens mij hadden we een paar jaar geleden ook de afspraak gemaakt dit in te voeren in het voetbal.Blik1984 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:30:
[...]
Ik zou in principe graag naar een rugby-cultuur willen gaan, maar al het klagen en gezeur sowieso uit den bozen is. Dan was dit sowieso ook bestraft. Maar als ik zie wat voor overtredingen er werden gemaakt die niet bestraft zijn, dan was dit vrij makkelijk gegeven opeens.
Het hoeft niet meteen zaalvoetbal te worden, maar nu lijkt het vaak dat de eerste/tweede overtreding van een speler altijd "gratis" zijn.
Helemaal mee eens en dat te bedenken dat de regel nu is alleen aanvoerder mag praten met een hele hele grote kanttekening dat dit een guideline is en geen officiële regelBlik1984 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:30:
[...]
Ik zou in principe graag naar een rugby-cultuur willen gaan, maar al het klagen en gezeur sowieso uit den bozen is
Only the captain guidelines
• Normal interactions between players and the referee are allowed and remain important (to promote transparency and avoid possible frustration and conflict)
• Any player (including the captain) who shows dissent by word or action will be cautioned (yellow card)
• The referee will, where appropriate, explain important decisions to the captain(s) and/or the player(s) involved in an incident
To prevent players mobbing or surrounding the referee in major situations and following key incidents or decisions:
• only one player from each team – usually the captain – is allowed to approach the referee and, when doing so, they must always interact in a respectful manner
• the referee may instruct/encourage players (verbally or with gestures) not to approach them
• the team captains are responsible for helping to direct their team-mates away from the referee
• players who approach/surround the referee when they are not permitted to do so may be cautioned (yellow card)
• if appropriate, the referee may delay the restart of play to allow the captain(s) time to speak with their team-mates to explain a decision, demand proper behaviour, etc.
• Interaction with, or an approach by, any player other than the captain is at the discretion of the refere
En hier zit precies dat slappe Fifa gedoe erin.
Zolang je dit niet als keiharde regels gaat hanteren wordt het door iedereen anders geïmplementeerd, gehandhaafd en is de orde ver te zoeken.

Weglopen en van die bal afblijven.
Alleen moet het consequent worden gedaan. Ook spelers die gelijk de scheids omringen, allemaal geel.
Dat klopt maar dit was niet in een duel maar gewoon een domme en onnodige actie. Als speler is dit zo eenvoudig te voorkomen.d-vine schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:00:
Probleem is de inconsistentie van beslissingen dat het ene keer wel andere keer niet wordt gegeven.
XXXVI
Volgens mij is dat inmiddels cultuur geworden. Ze zoeken liever de oorzaak bij externe factoren dan bij zichzelf. Komt bij de beste families voor trouwens, bij de een wat frequenter dan bij de ander.Megupe schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:50:
In dit specifieke geval met de rode kaart zou ik mijzelf ook te hard gestraft voelen, gegeven hoe er in andere wedstrijden mee omgegaan wordt. Tegelijkertijd kan je jezelf ook een oen noemen. En de speler in kwestie doet het ook dom. Eerst met de bal aan de voet even doorgaan na het fluitsignaal, daar kom je nog wel mee weg. Maar dan de bal ook nog eens oppakken is toch weer een graadje opzichtiger.
Ik heb dit net specifiek terug zitten kijken en volgens mij grijpt de scheids direct in, én geeft direct geel, omdat hij na het weglopen met de bal, de bal ook nog eens weggooit in de verkeerde richting.DeKever schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:50:
[...]
Volgens mij is dat inmiddels cultuur geworden. Ze zoeken liever de oorzaak bij externe factoren dan bij zichzelf. Komt bij de beste families voor trouwens, bij de een wat frequenter dan bij de ander.
In dit specifieke geval met de rode kaart zou ik mijzelf ook te hard gestraft voelen, gegeven hoe er in andere wedstrijden mee omgegaan wordt. Tegelijkertijd kan je jezelf ook een oen noemen. En de speler in kwestie doet het ook dom. Eerst met de bal aan de voet even doorgaan na het fluitsignaal, daar kom je nog wel mee weg. Maar dan de bal ook nog eens oppakken is toch weer een graadje opzichtiger.
Wat een akelig smerige overtreding.
En Bednarek nog durven klagen ook.
[ Voor 20% gewijzigd door toolkist op 16-04-2026 21:11 ]
Verkeerde richting, hij gooit hem helemaal niet weg maar laat de bal juist vallen. Het gebeurde sowieso allemaal binnen een tijdsbestek van 5 seconden, dus om nou te zeggen dat het allemaal lang duurde viel ook wel mee. Absoluut niet handig om te doen, maar in het licht van de wedstrijd een vrij overdreven straf.rik86 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:41:
[...]
Ik heb dit net specifiek terug zitten kijken en volgens mij grijpt de scheids direct in, én geeft direct geel, omdat hij na het weglopen met de bal, de bal ook nog eens weggooit in de verkeerde richting.
Verder wel eens, de scheids was er snel bij en reageerde heel resoluut.
Z'n trainer had het door denk ik, die wisselt em echt meteen.
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken