timpel_800 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 08:35:
Ik ben hier nu een paar uur mee bezig en heb voor elkaar dat Claude mijn HA kan besturen.Daarnaast heb ik nu Remote EMS control aangezet, maar volgens Claude gaat dan de AI modus uit. Dat is niet de bedoeling. Welke entiteiten hebben jullie aangezet zodat Claude de batterijontlading naar 0 kan zetten?
Ik besefte me na het schrijven van deze post dat manual control op 'hold' zetten ook niet handig is. Want dan kan die ook niet opladen tegelijk met de auto, wat vaak juist handig zal zijn omdat dat juist de goedkope tijden zijn.Pistoletje schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 11:29:
[...]
Had niet gezien dat het via de modbus iets kon instellen![]()
Nu heb ik (toevallig net) aan mijn sigen-cloud HA-integratie een call toegevoegd om de instant-manual-control te kunnen instellen.
Als mijn lader actief is zet ik nu dus de instant-manual-control op 'hold'.
De export limiet via modbus integratie instellen werkt bij mij niet omdat dan het hele systeem op Remote-EMS modus moet. En dat wil ik ook niet, want wil AI aan houden.
Daarom nu service-call toegevoegd aan mijn sigen-cloud integratie om de battery-discharge-limit te kunnen instellen. Dus die gaat nu naar 0 als de ev-lader bezig is. en terug naar standaard als die niet aan het laden is.
[ Voor 4% gewijzigd door Pistoletje op 02-10-2026 16:53 ]
:strip_exif()/f/image/ntzjtgjOjQshdvyJpmtnsa1V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xXYygRdAYwwgms5Tnmf7OQMV.jpg?f=fotoalbum_large)