Ik wilde het even weten en heb uitgerekend met de EPEX.
De gemiddelde spread in Juni tussen de 3 goedkoopste en de 3 duurste EPEX uren kwam grofweg op 25,7 cent per Kw. (Inclusief energiebelasting en BTW)
Als ik dan mijn accu capaciteit (36Kwh) vermenigvuldig met 30 dagen x 25,7 cent en een correctie van 10% omzetverliezen reken dan kom ik (36x30x25,7x0,9) op afgerond € 250,- voor de maand Juni.
Verschil t.o.v. handel is dus grofweg € 100.-
Kosten Energie leverancier en zon bonussen hebben daar omhoog en omlaag invloed op maar dat laat ik maar buiten beschouwing.
Historische data geven aan dat de zomermaanden relatief het minste opbrengsten geven bij de handel, Juni had op de EPEX 4 hele hoge uitschieters in de spread, die zijn door het algoritme niet goed benut, zijn ze nu bij Next aan het analyseren en zal (ga ik vanuit) verbeteren.
Dit alles ter informatie overigens, ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, ik vind het fijn om informatie uit te wisselen zodat we in ieder geval een beeld kunnen vormen over hoe een andere strategie uit kan pakken en daar onze beslissingen op kunnen aanpassen indien wenselijk!