Ja ik vind het mooi dat jij dit hier plaatst en hoe jij dit oplost, en ik snap dit wel ongeveer maarrrr, er zijn duizenden andere sygenergy gebruikers die niet op dit forum zitten en die dit dus niet lezen en die een systeem gekocht hebben waar ze geen omkijken naar hadden maar wat blijkt niets is minder waar , want de laatste weken was het al niet best met sygenergy.duoruvis schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 19:46:
Verslag van: Geen DA-prijzen? Met peakshaving kun je nog steeds laden en ontladen
Mijn huidige testopzet (zaterdag):
Peakshaving SOC: 100%
Schema laden ochtend
• 04:00–07:00 → laden tot 100% SOC (max. vermogen)
Zelfverbruik
• 07:00–11:00 → SOC zakt door thuisverbruik
Tussenladen
• 11:00–12:00 → opnieuw laden naar 100%
• (handmatig andere peakshaving modus kiezen kan uiteraard)
Overdag
• 12:00–18:00 → zelfverbruik + zon → SOC blijft variabel maar hoog
• Batterij voorziet in zelfverbruik (handmatig andere peakshaving modus kiezen kan uiteraard)
Avondactie
• Rond 18:00 peakshaving schema's verwijderen/uitschakelen
• Ander menu: Directe Handmatige Bediening: Ontladen 120 minuten op Maximaal vermogen
Screenshots van ontlaad menu, SOC-verloop en Tibber DA-60 ter illustratie toegevoegd.
Morgen voeg ik nog de totale kWh-verbruiken, opbrengst en de uiteindelijke w/v van deze dag toe.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En nu de laatse paar dagen al helemaal niet ergens is er geen verbinding met de data server en wat blijkt dan werkt die AI in eens niet meer goed , das dan toch wel gek want hij leerde toch van ons verbruik enz enz waar zit die ai dan.....niet in het systeem wat jij thuis hebt staan want dan zou hij , zou je toch denken wel gewoon door draaien op de gegevens van jou verbruik toch ???
maar doe ik nu niks handmatig dan gooit ie de batterij leeg en thats it.
Ja misschien is dit wel kort door de bocht maar op dit moment vindt ik het maar een k*t ding , iets waar ik eigenlijk geen omkijken naar zou moeten hebben is nu meer een kop zorg.
pfff en dat op mijn leeftijd
Ps, dit doet niks af van jou input super dat jij dit met ons deelt en daar tijd insteekt.
:strip_exif()/f/image/BRZohBIe6zHmoP9L6QyQgpCr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dstTdvygQ1dCPHvgNwTvyvNF.jpg?f=fotoalbum_large)