Het grote trekhaakkoffer-topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-02 18:07
Nog even wat zitten googlen en er zit een behoorlijk verschil in de prijs tussen verschillende merken:
https://alleskanmee.nl/tr...YLJ5RZpAWzE4aApChEALw_wcB
https://www.berger-campin...L21AgyVKgYPAaAh4AEALw_wcB
https://www.halfords.nl/t...s-h-Nh78-fiwaAn2ZEALw_wcB

Hier komt de moving box in terug: https://www.anwb.nl/auto/...aties/trekhaakkoffer-test

[ Voor 4% gewijzigd door tj.jackel op 11-02-2026 21:49 ]

• Savaasj
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:04
Al een tijdje dit topic aan het volgen. Moet binnenkort keuze maken (voor in april een eerste keer te gebruiken).

Zat zelf serieus te twijfelen aan de towbox V5 / New Alpha. Maar zie dat hier veel geneigd wordt naar de GP Calypso. Maar daar is (vind ik) weinig over terug te vinden (weinig filmpjes bvb). Kan je deze (zoals de towbox) behalve het kantelen ook een beetje naar achter schuiven, of is het enkel kantelen (waarbij er toch wel weinig ruimte tussen autokoffer en trekhaakkoffer overblijft)?

Zijn er mensen die voor Spanje/Italie al een markeringsbord V20 hebben gebruikt in combinatie met de GP? Is het deftig de fixeren met snelbinders of kwakkelt het dan verschrikkelijk? De towbox is volledig aangepast om het bord vast te kunnen monteren, maar is mss niet persé nodig.

Jullie mening?

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:33
Savaasj schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:30:
Al een tijdje dit topic aan het volgen. Moet binnenkort keuze maken (voor in april een eerste keer te gebruiken).

Zat zelf serieus te twijfelen aan de towbox V5 / New Alpha. Maar zie dat hier veel geneigd wordt naar de GP Calypso. Maar daar is (vind ik) weinig over terug te vinden (weinig filmpjes bvb). Kan je deze (zoals de towbox) behalve het kantelen ook een beetje naar achter schuiven, of is het enkel kantelen (waarbij er toch wel weinig ruimte tussen autokoffer en trekhaakkoffer overblijft)?

Zijn er mensen die voor Spanje/Italie al een markeringsbord V20 hebben gebruikt in combinatie met de GP? Is het deftig de fixeren met snelbinders of kwakkelt het dan verschrikkelijk? De towbox is volledig aangepast om het bord vast te kunnen monteren, maar is mss niet persé nodig.

Jullie mening?
Enkel kantelen helaas! Schuiven is niet mogelijk.

• simontruant
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 03-03 22:42
simontruant schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:54:
[...]

Ik zal hem bestellen op de website van GP zelf. Tot 25 januari is er 20% korting waardoor het wel een mooie deal is
Ik ben in het bezit van het modulaire systeem van GP. Het rek voor op de trekhaak is van goede kwaliteit, het voelt stevig aan. Ik heb de rails voor de fietsen en towbar box er bij.
Het is heel eenvoudig om te wisselen tussen fietsrek en trekhaakkoffer, enkel 4 bouten (met de hand) in of uitdraaien, maximum 5 minuten werk.
De box voelt wat wiebelachtig aan maar als die gesloten is, voelt het wel stevig. Ik heb de randen wel versterkt met een lijmkit. Waarschijnlijk is dat niet nodig maar het geeft mij een beter gevoel.
Ik ben tevreden met de aankoop.

• simontruant
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 03-03 22:42
Savaasj schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:30:

Jullie mening?
Enkel kantelen. Het kantelt wel veel, dus je hebt voldoende ruimte om in de koffer van de auto te kunnen.

Ik zal ten gepaste tijde een aantal foto´s maken en uploaden.
Pagina: 1 2 Laatste