Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:59
Loei123 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:44:
[...]

Ik vraag me dan af waar andere site die 645 liter vandaan halen.
Zou dat de ruimte onder de bodem dan kunnen zijn?
Ik denk dat 645 gewoon een typo is van 456 en daarna foutief een eigen leven is gaan leiden in de eerste videos. Je hoorde dat vaak terugkomen. Maar je kunt wel zien in diezelfde opnames dat de achterbak geen 645 liter is (da's Passat/Superb), ook niet met een beetje ruimte onder de bodem. Wellicht zou het 645 kunnen zijn met die bodemruimte en dan tot aan het dak volgestouwd.

Limbids

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02 15:27
Loei123 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:44:
[...]

Ik vraag me dan af waar andere site die 645 liter vandaan halen.
Zou dat de ruimte onder de bodem dan kunnen zijn?
Of de ruimte boven de hoedenplank, die wordt normaliter niet meegenomen volgens de norm (ISO 3832:2002). Al doet Tesla dit wel om in een vergelijking bovenaan te komen terwijl er niet hetzelfde gemeten wordt.

In de praktijk zie je dat daarmee een Enyaq (585 liter volgens Skoda) meer ruimte heeft (zoek maar eens op banana box enyaq) dan een Tesla Model Y (971 liter volgens Tesla).

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19:08
HBO88 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:35:
[...]

Klopt die behoefte is er wat mij betreft normaal gesproken niet.
Toch zoek ik een auto met zo'n groot mogelijke actieradius voor de vakantie, en om de reden dat ik een caravan heb van 1500kg.
Dus 700km normaal wordt al 350 met de caravan, en dat is dan de volle range. Dus in de praktijk moet je daar nog 10-20% afhalen tussen de laadbeurten. Blijft er netto nog geen 300km over.
Dat vind ik dus net genoeg, 3 uur rijden en een stop maken.
Maar een auto met 500km bereik wltp wordt met caravan echt te krap
Aha dan snap ik de behoefte. Al kan je toch nog steeds paar uur langer rijden door 1 of 2 keer vaker te laden (gezien fastladen langs snelweg kwartier duurt.....) en/of voor het geld wat je bespaart met kleinere accu een paar extra vakantie dagen kopen:) maar hoe dan ook succes met de keuze!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste