Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:09
Loei123 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:44:
[...]

Ik vraag me dan af waar andere site die 645 liter vandaan halen.
Zou dat de ruimte onder de bodem dan kunnen zijn?
Ik denk dat 645 gewoon een typo is van 456 en daarna foutief een eigen leven is gaan leiden in de eerste videos. Je hoorde dat vaak terugkomen. Maar je kunt wel zien in diezelfde opnames dat de achterbak geen 645 liter is (da's Passat/Superb), ook niet met een beetje ruimte onder de bodem. Wellicht zou het 645 kunnen zijn met die bodemruimte en dan tot aan het dak volgestouwd.

Limbids

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:57
Loei123 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:44:
[...]

Ik vraag me dan af waar andere site die 645 liter vandaan halen.
Zou dat de ruimte onder de bodem dan kunnen zijn?
Of de ruimte boven de hoedenplank, die wordt normaliter niet meegenomen volgens de norm (ISO 3832:2002). Al doet Tesla dit wel om in een vergelijking bovenaan te komen terwijl er niet hetzelfde gemeten wordt.

In de praktijk zie je dat daarmee een Enyaq (585 liter volgens Skoda) meer ruimte heeft (zoek maar eens op banana box enyaq) dan een Tesla Model Y (971 liter volgens Tesla).

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13:04
HBO88 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:35:
[...]

Klopt die behoefte is er wat mij betreft normaal gesproken niet.
Toch zoek ik een auto met zo'n groot mogelijke actieradius voor de vakantie, en om de reden dat ik een caravan heb van 1500kg.
Dus 700km normaal wordt al 350 met de caravan, en dat is dan de volle range. Dus in de praktijk moet je daar nog 10-20% afhalen tussen de laadbeurten. Blijft er netto nog geen 300km over.
Dat vind ik dus net genoeg, 3 uur rijden en een stop maken.
Maar een auto met 500km bereik wltp wordt met caravan echt te krap
Aha dan snap ik de behoefte. Al kan je toch nog steeds paar uur langer rijden door 1 of 2 keer vaker te laden (gezien fastladen langs snelweg kwartier duurt.....) en/of voor het geld wat je bespaart met kleinere accu een paar extra vakantie dagen kopen:) maar hoe dan ook succes met de keuze!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:09
Met veel interesse dit forum gevolgd en gelezen!

Vandaag de 7GT Privilege besteld, met trekhaak, kleur zwart en rubber matten.
Ook inclusief het servicepakket. Hopen op een snelle levering, als ik de definitieve bevestiging krijg zal ik de verwachte leverdatum hier delen!

Wat me eigenlijk het langst heeft tegengehouden is de wisselende berichtgeving omtrent de service bij Zeekr.

Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 15:18
Nijverdal85 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:19:

Ook inclusief het servicepakket. Hopen op een snelle levering, als ik de definitieve bevestiging krijg zal ik de verwachte leverdatum hier delen!

Wat me eigenlijk het langst heeft tegengehouden is de wisselende berichtgeving omtrent de service bij Zeekr.

ZEEKR 7X rijder hier en de gemiddelde service lead time voor een afspraak is 8 tot 14 weken.

• menno76
Nijverdal85 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:19:

Ben benieuwd naar jouw levertijd. Ik hoor van leasemaatschappij dat het waarschijnlijk augustus/september wordt (ook privilege)

• Nijverdal85
menno76 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:41:
[...]

Ben benieuwd naar jouw levertijd. Ik hoor van leasemaatschappij dat het waarschijnlijk augustus/september wordt (ook privilege)
Ik heb zelf begin deze week nog met de verkoop van Zeekr gebeld, en er werd mij toen verteld dat als je nu bestelt de verwachte levertijd eind juli is......

• Nijverdal85
Nijverdal85 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:48:
[...]

Ik heb zelf begin deze week nog met de verkoop van Zeekr gebeld, en er werd mij toen verteld dat als je nu bestelt de verwachte levertijd eind juli is......
Ben net gebeld door contactpersoon bij Zeekr over de door mij geplaatste bestelling. Fijn contact, kan hem altijd persoonlijk bellen of appen over de lopende bestelling. Ook hij geeft levertijd aan van eind juli, hopelijk lukt dat. Hij gaf aan dat de uitlevering altijd in overleg gaat, i.v.m. zomervakantie. Ik koop de auto zelf, maar wellicht dat leasemaatschappijen kiezen voor uitlevering na bouwvak....?

• Pipita
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-03 14:33
Heeft er iemand foto's van de Textile & PU Bermuda Sloop stoelen?

• rssikkel
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13:12
Ample Energy schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:23:
[...]

Heb je ervaring met Tesla en Polestar? Is de zitruimte binnen meer zoals in Tesla’s of als in Polestars?
Nee geen ervaring mee

• Limbids
Pipita schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:22:
Heeft er iemand foto's van de Textile & PU Bermuda Sloop stoelen?
Ik denk dat dat idem is als in de Zeekr 7X, staan daar foto's van op de website?

Limbids

• Denktank
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-03 11:58
Heb kennis gemaakt met de Zeekr 7GT op het autosalon in Brussel. Was zeer onder de indruk van dit voertuig. Alleen heb ik mijn bedenkingen over hun versie politiek. De Standard RWD is op zich interessant wegens LFP batterij. Maar leder / geventileerde zetels zijn is hier bijvoorbeeld niet mogelijk. Dan moet je naar de veel duurdere Long Range die dan met een grotere, maar in mijn ogen minder interessante, NMC batterij komt. Wil je full option, inclusief luchtvering dan is enkel de AWD (met opnieuw NMC) het enige zeer dure alternatief. Dan doet Xpeng het beter met zijn P7+ met identieke uitrusting tussen Long Range en AWD.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:00
Denktank schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:51:
Heb kennis gemaakt met de Zeekr 7GT op het autosalon in Brussel. Was zeer onder de indruk van dit voertuig. Alleen heb ik mijn bedenkingen over hun versie politiek. De Standard RWD is op zich interessant wegens LFP batterij. Maar leder / geventileerde zetels zijn is hier bijvoorbeeld niet mogelijk. Dan moet je naar de veel duurdere Long Range die dan met een grotere, maar in mijn ogen minder interessante, NMC batterij komt. Wil je full option, inclusief luchtvering dan is enkel de AWD (met opnieuw NMC) het enige zeer dure alternatief. Dan doet Xpeng het beter met zijn P7+ met identieke uitrusting tussen Long Range en AWD.
Wat is het probleem met NMC?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• menno76
P7+ idd veel waar voor je geld op papier zo te zien. Wel extreem lange auto en extreem lelijk vind ik de achterkant. Zelfde tekenaar als van de hyundai ioniq 6 misschien ook al zijn mislukt model.

• Denktank
Inspired schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:22:
[...]
Wat is het probleem met NMC?
NMC mag je fundamenteel maar voor 80% opladen. Meer kan, maar belast de levensduur van de batterij exponentieel. LFP kent die beperking niet. Dus in praktijk is 80 kWh LFP gelijk aan een 100 kWh NMC. LFP heeft wel lagere energiedichtheid, dus grotere/zwaardere batterij voor zelfde capaciteit. Anderzijds kan LFP meer laadcycli aan dan NMC. Enkel voor wie lange reizen maakt en daarbij aan de snellader gaat kan heeft in praktijk voordeel van die grotere capaciteit gezien snelladen vrijwel steeds tot 80% gebeurd. Daarboven kakt de laadsnelheid te drastisch in. NMC zou wel beter met vriestemperaturen omgaan, dat wel.

• Denktank
menno76 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:33:
[...]
Wel extreem lange auto en extreem lelijk vind ik de achterkant.
30 centimeter korter ware beter geweest. 5,07 meter als ik me niet vergis, geraak je nergens kwijt. Ook vrij breed, maar dat is een ziekte van elke EV. En die achterkant, heb je geen last van achter het stuur :)

• Inspired
Denktank schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:17:
[...]

NMC mag je fundamenteel maar voor 80% opladen. Meer kan, maar belast de levensduur van de batterij exponentieel. LFP kent die beperking niet. Dus in praktijk is 80 kWh LFP gelijk aan een 100 kWh NMC. LFP heeft wel lagere energiedichtheid, dus grotere/zwaardere batterij voor zelfde capaciteit. Anderzijds kan LFP meer laadcycli aan dan NMC. Enkel voor wie lange reizen maakt en daarbij aan de snellader gaat kan heeft in praktijk voordeel van die grotere capaciteit gezien snelladen vrijwel steeds tot 80% gebeurd. Daarboven kakt de laadsnelheid te drastisch in. NMC zou wel beter met vriestemperaturen omgaan, dat wel.
LFP vind lang op 100% ook niet fijn. En als je een lange trip hebt kun je de NMC gewoon op 100% laden. Hele niet op 100% laden is zwaar overtrokken. Helemaal omdat menig merk ook een buffer aan de bovenkant heeft. Dat een NMC van 100kWh gelijk staat aan een LFP van 80kWh is onzin imho. Aantal laadcycli van NMC gaat de auto al niet overleven. Ik zou altijd voor de LR gaan.

• Denktank
Inspired schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:20:
[...]
Ik zou altijd voor de LR gaan.
Probleem is dat ze die "grote" accu meestal combineren met energieverslindende AWD/dual motor. Waardoor deel van die capaciteit verloren gaat in het extra rijbereik teniet doet.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Volgens mij heeft alleen de privilege stoel ventilatie.

• Inspired
Denktank schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:23:
[...]

Probleem is dat ze die "grote" accu meestal combineren met energieverslindende AWD/dual motor. Waardoor deel van die capaciteit verloren gaat in het extra rijbereik teniet doet.
Niet bij de 7GT. Daar is gewoon een LR RWD te krijgen.

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:55
Rare versie combinatie is niet alleen bij hen. Ik ben ook aan het kijken naar de Volvo ex60. Ik wil gewoon het standaard RWD model, maar dan met de grootste accu. Kan alleen in meest luxe AWD met absurde 680pk.

• Denktank
HBO88 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:39:
[...]
Ik ben ook aan het kijken naar de Volvo ex60. Ik wil gewoon het standaard RWD model, maar dan met de grootste accu. Kan alleen in meest luxe AWD met absurde 680pk.
Dat bedoel ik dus, wil je de grootste energiebuffer, wordt die opgevreten door die dual motor en extra gewicht.

• menno76
Denktank schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:17:
[...]

Thanks interessante info. Denk dat 98 van 100 leaserijders gewoon volladen maar als particulier snap ik dat je levensduur van accu wil verlengen echter dan ook, hoe lang rijd je in auto? als dat bijv max 10 jaar is komt de vraag is de accu dan echt zoveel slechter als je tot 100% vollaadt? Is de occasion waarde veel lager? Zelfde met aantal laadcycli haalt iemand dat max uberhaupt voordat auto verkocht is en hoe wordt dat bijgehouden?
Ken de data niet maar gok dat 8 van 10 zeekrGT leasebakken zijn, denk je niet?

• menno76
Denktank schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 00:54:
[...]

Dat bedoel ik dus, wil je de grootste energiebuffer, wordt die opgevreten door die dual motor en extra gewicht.
Ergens las ik dat als je de "slome" stand aan zet in awd versie dat maar 1 motor werkt....dacht dat dat voor 7X geldt en als dat zo is vast ook voor 7gt

• menno76
Inspired schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:29:
[...]

Niet bij de 7GT. Daar is gewoon een LR RWD te krijgen.
7X ook

• Limbids
Ian_ schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 00:02:
[...]
ZEEKR 7X rijder hier en de gemiddelde service lead time voor een afspraak is 8 tot 14 weken.
Dit soort berichten en ook de online reviews over service en bereikbaarheid van Zeekr zijn de reden dat ik nog twijfel over de 7GT. Ik ben ook vaker in het buitenland en wil daar niet stranden, omdat er geen Zeekr service in de buurt is. Ook al is het lease, dan nog geen zin om de auto - eventueel - weken te missen.
Over lease gesproken, de Privilege ontloopt de andere auto op mijn short-list niet veel, de nieuwe Volvo EX60. Mijn voorkeur gaat op dit moment naar die laatste uit en wellicht over 4 jaar een Zeekr.
Maar de twijfel zit dan nog bij de Long Range, die is gewoon een stuk goedkoper per maand dan de Privilege (en EX60), maar niet zo mooi als de Privilege ;)...

Limbids

• menno76
Limbids schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 07:57:
[...]

Dit soort berichten en ook de online reviews over service en bereikbaarheid van Zeekr zijn de reden dat ik nog twijfel over de 7GT. Ik ben ook vaker in het buitenland en wil daar niet stranden, omdat er geen Zeekr service in de buurt is. Ook al is het lease, dan nog geen zin om de auto - eventueel - weken te missen.
Over lease gesproken, de Privilege ontloopt de andere auto op mijn short-list niet veel, de nieuwe Volvo EX60. Mijn voorkeur gaat op dit moment naar die laatste uit en wellicht over 4 jaar een Zeekr.
Maar de twijfel zit dan nog bij de Long Range, die is gewoon een stuk goedkoper per maand dan de Privilege (en EX60), maar niet zo mooi als de Privilege ;)...
Wat vind je mooier aan de privilege dan de long range? LR en Privilege ziet er op paar velgen na toch vrijwel zelfde uit? En het vermogen gebruik je ook zelden kan ik uit ervaring zeggen (jaren in performance model 3 gereden). Service schijnt idd niet best te zijn maar zal wel verbeteren komende jaren denk ik als er meer auto's zijn en normaliter sta je zelden tot nooit ineens stil met moderne autos

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 15:18
[...]

De nieuwe EX60 ben ik juist heel terughoudend in om de volgende redenen:
- EX90 is echt een drama!
- Software die niet werkt.
- LiDAR terugroep acties.
- EX60 software lijkt hetzelfde te zijn in de basis
- Prijs vergeleken met andere modellen in het segment

Wat betreft de P of een Long Range, de luchtvering is alleen al reden genoeg voor mij.

• Denktank
menno76 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 06:44:
[...]
Thanks interessante info. Denk dat 98 van 100 leaserijders gewoon volladen maar als particulier snap ik dat je levensduur van accu wil verlengen echter dan ook, hoe lang rijd je in auto? als dat bijv max 10 jaar is komt de vraag is de accu dan echt zoveel slechter als je tot 100% vollaadt? Is de occasion waarde veel lager? Zelfde met aantal laadcycli haalt iemand dat max uberhaupt voordat auto verkocht is en hoe wordt dat bijgehouden?
Ken de data niet maar gok dat 8 van 10 zeekrGT leasebakken zijn, denk je niet?
Ook uw argumenten kloppen, voor de typische leaserijder. Ik ben echter particulier en heb met mijn vorige diesel 18 jaar gereden (gesneuveld in ongeval, snik). Batterij slijt ook met de levensjaren. Dus ieder procentje waarmee je dan de batterij in topconditie houdt telt. En ja, indien je uiteindelijk 15% in accucapaciteit verliest, lijkt dat marginaal, maar in kilometer uitgedrukt wel significant. Dus dan kunnen beperken met snelladen en/of laden tot 100%, vermijden leegrijden tot <20% wel hun rol spelen. En indien leaserijders willen profiteren van hoge restwaardes, zullen ook zij hun batterij niet mogen verwaarlozen. De occassie koper is nu al super argwanend.

• Loei123
  • Nu online
Denktank schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:22:
[...]

Ook uw argumenten kloppen, voor de typische leaserijder. Ik ben echter particulier en heb met mijn vorige diesel 18 jaar gereden (gesneuveld in ongeval, snik). Batterij slijt ook met de levensjaren. Dus ieder procentje waarmee je dan de batterij in topconditie houdt telt. En ja, indien je uiteindelijk 15% in accucapaciteit verliest, lijkt dat marginaal, maar in kilometer uitgedrukt wel significant. Dus dan kunnen beperken met snelladen en/of laden tot 100%, vermijden leegrijden tot <20% wel hun rol spelen. En indien leaserijders willen profiteren van hoge restwaardes, zullen ook zij hun batterij niet mogen verwaarlozen. De occassie koper is nu al super argwanend.
Is het niet zo dat voor dit soort zaken (niet laden tot 100 en niet leegrijden tot 20) de accu capaciteit groter is dan gebruikt kan worden?

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:42
[...]

Misschien helpt dit in je keuze, bij een aankoop van een nieuwe Zeekr krijg je 3 jaar Zeekr Assist, https://www.zeekr.eu/nl-nl/roadside-assistance geldig in de "meeste" Europese landen. Ik zou contact opnemen met de Sales afdeling van Zeekr Nederland om goed na te vragen of jouw bestemmingen eronder vallen. Ik heb best vaak contact met hun en ze reageren vlot en zijn uiterst vriendelijk.

https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus zijn de geregistreerde onderhouds en reparatie centra (in de verkopende landen)

• Nijverdal85
Voor de liefhebbers: de 7GT staat nu t/m 1 maart in Zeist, en van 5 t/m 8 maart in Amsterdam in de showroom...

Let op: bezichtiging alleen op afspraak!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-03 20:46
Nijverdal85 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:12:
Voor de liefhebbers: de 7GT staat nu t/m 1 maart in Zeist, en van 5 t/m 8 maart in Amsterdam in de showroom...

Let op: bezichtiging alleen op afspraak!
Alleen op afspraak herken ik niet. Ik ben vandaag binnengestapt en kon de auto gewoon bekijken.

Na alle berichten hier was ik bang dat ik te lang zou zijn en te weinig hoofdruimte zou hebben. Nou, dat was niet het geval. Ik ben 194cm en paste prima.

• Koenst
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 10-03 21:35
Ik ben 1,93 en heb qua hoofdruimte dus ook geen problemen gehad met proefzitten. Daarom toch te adviseren om gewoon te proberen voor dat je de auto afschrijft. Ik ben eind januari langs geweest in Zeist.

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 10-03 21:32
Jaja, kan mij toevoegen aan dit topic.
Vanmiddag is de 7GT Privilege AWD in de launch edition nog besteld, nu het nog kon. Levering ergens in Juli.
Had 2 weken geleden in de 7X proefrit gemaakt, en dat beviel mij zo goed ondanks dat ik anti hoge auto’s ben dat de 7GT direct besteld moest worden, zeker nu de korting nog van toepassing is.
Wat een apparaat is dat zeg! Ik kom vanaf benzine en ga mijn weg wel vinden met opladen.

Voor de vorm ga ik nog naar Amsterdam tussen 5 & 8 maart, daar zal die dan te bezichtigen zijn.
Overigens voor het eerst dat ik een auto bestel, heb nog nooit eerder een proefrit gedaan in auto’s voorheen, weet altijd heel duidelijk wat ik wil en moet dat dan direct hebben vanuit de voorraad. Maar dit was toch wel bijzonder en de moeite waard om nog een paar maanden te wachten 😉
Ben stom verbaasd wat je ervoor krijgt voor je geld, de afwerking, comfort en opties zijn grandioos. Die vind je normaliter een paar segmenten verder pas.

Heb de auto in 11 verschillende wraps gezet om te kijken welke kleur het beste matched maar laat het uiteindelijk bij wit met enkele oranje accenten, zelfde als de rem klauwen.

Heb het gevoel dat Zeekr in een stroomversnelling zal gaan komen en wellicht dat onderhoud misschien bij de gewone Volvo kan? Of een Bosch car service.. we gaan het mee maken. Heb met iedere auto gezeik gehad, ongeacht premium merk of niet, heb vaak een maand met vervangend vervoer gezeten. Dat is nou eenmaal wat het is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuZEX92CWsy4N8Vuf8IE5fCryZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vc558DlgBVphonSaqYO7Jcxv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtAtl5DoLJyb6ymTc41_V8yRtJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsKLjXQiOlYBn2gqdUnzIVWg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOAJHxlHzww6YM-F0VrPU8qk29o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRKkBmwvyu27uzj0sdcZViyV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSdzwYQsB0THe6m1nYkzdPlp1ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K79ideAIIrmNsOJeGkHSzaQi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ0dU9eyc0Jtq9u4jRnRURVxOrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6WjPhyo0K56w73Sr4fxwfOn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7V8628X8QHYDS3-pg6zRP1fU-uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEi7O0mcqp2DX4FE9HAcDYdn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7V99ynRxYpsihSFQdArPQ1lNN4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Teg3gadZYKLMrd9fa5n6puH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bx45MK5ZRUN29zuMgOSYejwlbgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLF9sDleX6Lolbt5f1kSJb2j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_5QyWPEQfcOHPg96qJ5P7ajtKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLpTsze0xW6uYczwuy3ed8Mk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z82ZPI4XBogwHk3LlZWnqaGRcoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l36AkmGlbZbZHPacapxPbJDb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTw5uIrTFZpCyp30hz6fmFL0vcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oR8QhlKlbAjZ93BslySUqW1d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOgvdyzejJybm1-9U0-r3U2Zj5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8OWEHVkinGcC2sxtInVWany.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YX2PUeS-hc8z_EsTaE_oqmSqog0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYI7Wl7WJjJVN3GHOrIgiOm3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXYh1zCwLGp4NP2CJumqHLWGhaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGcmqlvL47fxT2CwKplcTj9l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vAeSc6538tju0-Wrskai6howOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bh2Az6jdVcU6xs9ga3DdWGXE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMpVW6Ahz2g-zLjRsZnPxR7BMIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qzg77tZQgqjX0GVdgWgTQ5RM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Gqmgx11f9_tMT22wRp0gRVhvDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GByN9yfncGC23akz8lTu9CRO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fn-abGj6uOcb1I-qIIcKBOoFuls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXs8u8XhERSJ9FpczNIS62oG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5GNAbIxd-q72sQLQe9Dh13sTBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2587wil6FbOu3A3pxmZK6G3R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SK3flusyHyAgPO7X0G-_i5pEReQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHUe4lKCfLVwNfVjwaqvpXDo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHe4ceNUXFJFTZ5FA_HDYC0raWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vLHS33hvAaBm0illyV9z3qP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcECaM_8ZKXTazbJBwxkKAERAaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jd2ay0ywcT3QjzJZR9FF64su.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uv6ShX0l2gdgCpCSKf1hr4DVRGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o19TkQLcDMQhxQy4GcvT0Kbt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPxtohcoDiS17_S9DyqM0b2mkTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyqBfkI4wpuWGy7fv4u9XWUg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRRZ1Z5L8N8dglPvQ7G_zTGJCpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dg0r9LUPx9EXQUCiedia4HOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9jWg4pArS8uzfzsvIxp-Rp3-uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zs8J306I56jzzGqCM6DgJ3JV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kO4bf7k9Z9oX-XZBP_8qjVPfcU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbs5uJLG8Ds1CfXkY56HzP0D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZdzvRw6s4NYia4XBAtE-7xE8nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMDjeHEa7JAkCR2jPUND6ZvE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OV78G0M3LeOQpZXhHLFBAQDkOXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbX2dc6KhZiilPKV2Jvz2Bya.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzmOhbSBmim0GRkRgY-1VeOkg7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXs2qHyNNDKBEsIjkZgm2sL8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door TweakersDerik op 24-02-2026 20:42 . Reden: kleur/wraps ideeen ]

• Limbids
menno76 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:37:
[...]

Wat vind je mooier aan de privilege dan de long range? LR en Privilege ziet er op paar velgen na toch vrijwel zelfde uit? En het vermogen gebruik je ook zelden kan ik uit ervaring zeggen (jaren in performance model 3 gereden). Service schijnt idd niet best te zijn maar zal wel verbeteren komende jaren denk ik als er meer auto's zijn en normaliter sta je zelden tot nooit ineens stil met moderne autos
De velgen en het zwarte dak maken - mijn smaak uiteraard - de auto veel mooier. Ik vind de 19" velgen niet zo mooi en het maakt de 7GT minder sportief door het ontwerp. De extra's (bijv die elektrische deuren) en het vermogen van de Privilege heb ik ook niet nodig.
Qua service wil ik gewoon niet de auto weken kwijt zijn of weken moeten wachten voor een afspraak, ook al lease ik en krijg ik eventueel voor die tijd een vervangende auto. Over 4 jaar tijd is er altijd wel wat aan een auto.

Limbids

• Limbids
Ian_ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:11:
[...]

De nieuwe EX60 ben ik juist heel terughoudend in om de volgende redenen:
- EX90 is echt een drama!
- Software die niet werkt.
- LiDAR terugroep acties.
- EX60 software lijkt hetzelfde te zijn in de basis
- Prijs vergeleken met andere modellen in het segment

Wat betreft de P of een Long Range, de luchtvering is alleen al reden genoeg voor mij.
Dat is ook de reden waarom ik nog twijfel.
Volvo heeft sowieso de beter service en bereikbaarheid e.d. ten opzichte van het nieuwe Zeekr, maar de EX60 is een nieuwe auto. De 7GT heeft hopelijk geleerd van de 7X, maar is een naar de Europese markt veranderde auto (t.o.v. de 007GT) en zal ook kinderziektes hebben.
De EX90/ES90 staan op een ICE-platform, de EX60 als eerste op een EV-platform, nieuw uiteraard, maar dus niet te vergelijken met de EX90/ES90. Lidar heeft de EX60 niet.
De prijs is voor de P6 (Plus) is juist heel scherp in het segment, de BMW iX3 (neue klasse) en de nieuwe Merceds GLC zijn bijvoorbeeld stukken duurder en dan moet je nog opties aanvinken die de Volvo al heeft.

Limbids

• Limbids
seezu schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:57:
[...]

Misschien helpt dit in je keuze, bij een aankoop van een nieuwe Zeekr krijg je 3 jaar Zeekr Assist, https://www.zeekr.eu/nl-nl/roadside-assistance geldig in de "meeste" Europese landen. Ik zou contact opnemen met de Sales afdeling van Zeekr Nederland om goed na te vragen of jouw bestemmingen eronder vallen. Ik heb best vaak contact met hun en ze reageren vlot en zijn uiterst vriendelijk.

https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus zijn de geregistreerde onderhouds en reparatie centra (in de verkopende landen)
Ik lease de auto, dus zaken zijn altijd geregeld. Dan nog wil ik de auto niet steeds (lang) missen en met een vervangende auto rijden wanneer zich iets voordoet. Je merkt gewoon dat Zeekr hun gewilde Premium imago in Europa nog niet waar kan maken. Ik verwacht dat ze hard aan de weg zullen timmeren komende jaren - moeten ze wel - en dan zou ik over 4 jaar wel zien ;)

Limbids

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 10:28
Ik ben erg gecharmeerd van de 7GT in wit, maar qua budget doe ik liever de core/business en de range is voor mij ook voldoende. Helaas is de business er alleen in grijs en zwart. Weten jullie wat de business nog meer heeft tov de core? Anders wacht ik misschien wel tot de core beschikbaar komt en hij in het wit te bestellen is.

• seezu
R-yawn schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:54:
Ik ben erg gecharmeerd van de 7GT in wit, maar qua budget doe ik liever de core/business en de range is voor mij ook voldoende. Helaas is de business er alleen in grijs en zwart. Weten jullie wat de business nog meer heeft tov de core? Anders wacht ik misschien wel tot de core beschikbaar komt en hij in het wit te bestellen is.
Volgens mij krijg je bij de Core een 19” Alloy Aero wheel. De upgrade ten opzichte van de Business Edition is dat je de velgen van de LR-versie krijgt, dus de 19” Multi Spoke Alloy wheel zoals bij de LR.
En standaard de kleur Tech Grey ter waarde van €1300, die je bij de LR en Privilege moet bijbetalen. Verder kan ik niks vinden.

Ik ben gisteren bij het Zeekr Centre in Zeist geweest. Netjes een afspraak gemaakt via de salesafdeling, maar dit was uiteindelijk niet nodig; je kunt gewoon binnenlopen en de auto bekijken. Hij staat er tot en met zaterdag.

Prachtige auto en indrukwekkende koets. Hij stond er in Glacier Silver (lijkt meer parelmoerachtig). Nog goed nadenken over de kleur (Glacier Silver of Mystic Lilac) en dan plaats ik ook een order als de RWD LR versie!

• rssikkel
Zojuist bericht gehad van onze wagenparkbeheerder. 7GT bussines editie is besteld in Tec Grey. Doorslaggevend waren de diverse proefritten in de Zeekr modellen en de laatste rit met een 7x. Auto's zijn luxe uitgevoerd. Wel gekeken naar een VW ID7 maar dit redt het niet qua uitrusting niveau bij de Zeekr 7gt. Onbevestigde maand van uitleveren is juli 26

• rssikkel
seezu schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:53:
[...]

Volgens mij krijg je bij de Core een 19” Alloy Aero wheel. De upgrade ten opzichte van de Business Edition is dat je de velgen van de LR-versie krijgt, dus de 19” Multi Spoke Alloy wheel zoals bij de LR.
En standaard de kleur Tech Grey ter waarde van €1300, die je bij de LR en Privilege moet bijbetalen. Verder kan ik niks vinden.

Ik ben gisteren bij het Zeekr Centre in Zeist geweest. Netjes een afspraak gemaakt via de salesafdeling, maar dit was uiteindelijk niet nodig; je kunt gewoon binnenlopen en de auto bekijken. Hij staat er tot en met zaterdag.

Prachtige auto en indrukwekkende koets. Hij stond er in Glacier Silver (lijkt meer parelmoerachtig). Nog goed nadenken over de kleur (Glacier Silver of Mystic Lilac) en dan plaats ik ook een order als de RWD LR versie!
Werp een blik op de Zeekr site van België. Daar staat de core editie wel vermeld. En vond naast de prijs de verschillen aanzienlijk

• supernova99
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-03 09:20
Heb in de sneeuw op 2 januari ofzo een proefrit in de Zeekr X gemaakt. Erg leuke auto met wat kleine dingen die je dan toch anders zou willen. Zo heeft de Chinese update andere telefoon chargers gekregen en de neus lijkt er op de Lynk & Co. Maar ik was onder de indruk hoe 'ie reed. Alleen viel de range me teveel tegen.

Een paar dagen later verscheen de 7GT op de website van Zeekr. Alle online filmpjes gekeken die er waren en toen 'ie in Zeist stond er heen gereden. Was meteen verkocht. Kom van een Model 3 performance dus ben voor de AWD editie gegaan. In januari besteld, inmiddels is alles geregeld. Fingers crossed dat 'ie er inderdaad in juli is, dan kan ik er mee op vakantie!

Ben voor een witte gegaan. Vond de 'glacier' wel erg mooi, maar wit is wel lekker echt wit (zoals op de 001 die in de showroom in Zeist staat).

• Limbids
TweakersDerik schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:09:
Heb het gevoel dat Zeekr in een stroomversnelling zal gaan komen en wellicht dat onderhoud misschien bij de gewone Volvo kan? Of een Bosch car service.. we gaan het mee maken. Heb met iedere auto gezeik gehad, ongeacht premium merk of niet, heb vaak een maand met vervangend vervoer gezeten. Dat is nou eenmaal wat het is.
Kreeg gisteren van collega te horen die een Zeekr 001 least nu, dat hij inderdaad voor onderhoud naar de Volvo-garage moet. Weet niet of dat is omdat er geen Zeekr onderhoudspunten bij hem in de buurt zitten, een keuze van de leasemaatschappij is of iets dat gewoon kan. In Zeist bij Zeekr gevraagd m.b.t. onderhoud en daar wezen ze alleen op hun "eigen" locaties en repten ze niet over Volvo.

Limbids

• seezu
rssikkel schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:42:
Werp een blik op de Zeekr site van België. Daar staat de core editie wel vermeld. En vond naast de prijs de verschillen aanzienlijk
Graag hoor ik dan wat de aanzienelijke verschillen zijn tussen de Core RWD (BE) en Business Edition RWD (NL) zijn naast de zaken die ik al stelde. Wellicht heeft de vraagsteller er dan ook wat aan (R-yawn) het antwoord van jou.

[ Voor 39% gewijzigd door seezu op 27-02-2026 10:38 ]

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

ArCadE

No banana available

Deze week te horen gekregen dat er geen Chinese auto's geleased mogen worden. :(

Ik moet dus helaas op zoek naar een andere auto. :'(
Heeft iemand nog een suggestie?

• Nijverdal85
Limbids schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:25:
[...]

Kreeg gisteren van collega te horen die een Zeekr 001 least nu, dat hij inderdaad voor onderhoud naar de Volvo-garage moet. Weet niet of dat is omdat er geen Zeekr onderhoudspunten bij hem in de buurt zitten, een keuze van de leasemaatschappij is of iets dat gewoon kan. In Zeist bij Zeekr gevraagd m.b.t. onderhoud en daar wezen ze alleen op hun "eigen" locaties en repten ze niet over Volvo.
Vandaag in Zeist wezen kijken, en de verkoper nog gevraagd naar waar ik straks de auto kan ouderhouden bij mij in de buurt. Hij gaf aan dat ik deze bij Munsterhuis Exclusive in Hengelo kan onderhouden, dus dat is top. Wellicht ook interessant voor anderen in oost Nederland.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-03 01:09

Dani86

AeroGeek

ArCadE schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:18:
Deze week te horen gekregen dat er geen Chinese auto's geleased mogen worden. :(

Beetje kortzichtig IMHO.

VW ID 7 dan maar? De enige Europeaan die bij mij kans maakt....

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ben benieuwd wat er nog meer voor modellen komen om samen te stellen

Eigenlijk zou ik de 75KWh LFP RWD met dikke wielen en zwart dak willen. Vermogen en range zijn zat. Automatische deuren hoef ik ook niet.

• rssikkel
seezu schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Graag hoor ik dan wat de aanzienelijke verschillen zijn tussen de Core RWD (BE) en Business Edition RWD (NL) zijn naast de zaken die ik al stelde. Wellicht heeft de vraagsteller er dan ook wat aan (R-yawn) het antwoord van jou.
De verschillen zijn bij de longrange groter. Opsomming die eerder is gedaan is volledig

• R-yawn
seezu schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Ik heb gemini even een vergelijk laten maken tussen de brochures en die kom niet verder dan verschil in naamgeving, De naam van de stof (Interieur omschrijving Textiel Black Bermuda (BE) Stof Zwarte Bermuda Slope (NL)) en de wielen:

Velgtype: In de Belgische brochure wordt gesproken over "19-inch aero", terwijl de Nederlandse brochure "19-inch Multi-spoke" vermeldt. Dit kan een verschil in het fysieke ontwerp van de velg betekenen, ook al is de maat hetzelfde.

Naamgeving: In België wordt de instapversie expliciet aangeduid als de "Core" uitvoering binnen de Business Editions, terwijl in Nederland de term "Core" niet direct in de hoofdtitel van het document staat.

In België kun je naast de twee kleuren die je in Nederland kunt kiezen (grijs en zwart), ook voor wit kiezen.

Ergo: in België kun je kiezen tussen de Aero willen en de mutli-spaaks, zonder prijsverschil. Ook de kleuren maken geen verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door R-yawn op 28-02-2026 12:48 . Reden: het gebrek aan verschil in prijs toegevoegd ]

• R-yawn
ArCadE schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:18:

Mazda 6e, Volvo, MG ... ;-)

En Tesla? of vertrouwen we de Amerikanen ook niet meer? Of gaat het om mensenrechten? Dan valt Musk met Tesla sowieso af.

Ik was wel gecharmeerd van de Mercedes CLA. Zeker als je de break neemt en uitpakt met het glazen dimbare dak. Je krijgt er een mooie sterrenhemel bij.

• TweakersDerik
Limbids schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:25:
[...]

Ik hoorde het toevallig in een YouTube filmpje voorbij komen. De EV’s van Zeekr, Volvo, Polestar, Lotus, Smart, Lync & Co zijn van GEELY GROUP om die reden voelde ik mij prettiger om een Zeekr te nemen en niet een “onbekendere” Chinees merk hier in Nederland. Met Zeekr zit je wel goed dus hier in Nederland.

https://www.geely.com/en/...holding-annual-sales-2023?

Ik heb trouwens de bestelbevestiging binnen van Zeekr en de geplande leverdatum is in de 3e week van september, dat heeft de fabrikant terug gekoppeld. Geen juli dus zoals eerder werd aangegeven (of ik zit in een lichting later maar hij is afgelopen week besteld)

[ Voor 12% gewijzigd door TweakersDerik op 28-02-2026 16:29 ]

• ArCadE

ArCadE

No banana available

R-yawn schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:07:
[...]

En Tesla? of vertrouwen we de Amerikanen ook niet meer? Of gaat het om mensenrechten? Dan valt Musk met Tesla sowieso af.

Ik was wel gecharmeerd van de Mercedes CLA. Zeker als je de break neemt en uitpakt met het glazen dimbare dak. Je krijgt er een mooie sterrenhemel bij.
Audi Q4, BMW iX3, Mercedes EQB/GLB. De nieuwe CLA shooting break is erg klein achterin. Wordt lastig met volwassen kinderen.

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Dani86 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 00:10:
[...]

Beetje kortzichtig IMHO.

VW ID 7 dan maar? De enige Europeaan die bij mij kans maakt....
Iets met restwaarde bepaling lastig als ik voor einde looptijd uit dienst ga.
ID7 tourer is leuk, maar WAF is er niet.

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:04
Ik volg dit topic al een tijdje omdat het leasecontract van mijn huidige Cupra Formentor e-Hybrid eind juni afloopt. Vanwege de pseudo-eindheffing op brandstof leaseauto's vanaf 2027 heeft mijn werkgever aangegeven de voorkeur te geven aan een volledig elektrische leaseauto. Daarbij kan ik thuis opladen, bij mijn werkgever en ook bij klanten. Ik rij 90% in Nederland en de rest is Duitsland of Benelux.
Ik heb heel wat elektrische modellen vergeleken en daarbij is de 7GT een model dat ik mooi vind (eindelijk), en het meest complete met een goed bereik voor een mooie prijs. Veel elektrische modellen vallen bij mij al meteen af omdat je ze overal ziet rijden of omdat ik ze gewoon niet mooi vind. En je hoeft geen 20 opties aan te vinken om een complete auto te krijgen waarbij de basisprijs ineens 10-20k omhoog gaat.

Vanwege een eerdere post hier dat de 7GT weer in Zeist stond, ben ik gister gelijk met mijn vrouw gaan kijken. We zijn beide heel enthousiast over de wagen. Mijn voorkeur gaat uit de privilege launch editie in de kleur Tech Grey met trekhaak. Wij zijn maar met twee en met 184 en 163cm lengte passen we prima in de auto. Kortom, ruimte genoeg. In Zeist leek het in de showroom een gigantische wagen in vergelijking met de huidige Formentor, maar uiteindelijk is de 7GT maar 35cm langer en 7cm breder.

Er waren gister veel enthousiaste kijkers in Zeist. Niet te druk, maar het liep wel lekker door. Gewoon met z'n allen tegelijk in de auto gaan zitten, op de alle knoppen drukken en kennis en ervaringen delen 8)

Het enige probleem is dat je er nog niet mee hebt kunnen rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6bf37rMn7x12eivfaJNzRp23ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8CrzhZJmon0Ksx47PQjfNLXH.png?f=fotoalbum_large

Dit is de hoogste stand en dan gaat ie 6-7cm omhoog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjehVnny5JWeSHkd9AYmzF6uS_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i977x1kGvAizdRGGzeAZCcwn.png?f=fotoalbum_large

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:12
ik was donderdag ook in zeist gaan kijken... en dat zilver overtuigt wel to.v. het wit..... heeeeeel mooie auto. alleen ik pas niet goed... kom net een paar cm te kort op de bestuurdersstoel. als er iemand binnenkort nog gaat kijken bij een 7gt, zou iemand als die gaat kijken voor mij foto's kunnen maken en/of kunnen bekijken of er een mogelijkheid is tot het makkelijk adapter maken zodat de stoel een paar CM verder naar achter geplaatst zou kunnen worden (els men daar enigerlei vorm van inzicht in heeft natuurlijk) en anders moet ik dat zelf vanaf de foto's van de bevestigingspunten van de bestuurderstoel op de bodemplaat.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Nu ik heb gelezen dat de kofferbak maar 456L is ben ik toch bang dat deze af gaat vallen.

Eerste indicaties waren een grotere kofferbak.

Als er nog iemand is die goede foto's van de kofferbak heeft, dan houd ik me aanbevolen.

• Loei123
  • Nu online
Dani86 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:05:
Nu ik heb gelezen dat de kofferbak maar 456L is ben ik toch bang dat deze af gaat vallen.

Als er nog iemand is die goede foto's van de kofferbak heeft, dan houd ik me aanbevolen.
Hier zit ik dus ook nog een beetje mee.
Rij momenteel een ev6 en ben bang dat ik ga inleveren op kofferbak.

In Australië praten ze echter over 645 liter kofferbak..

• rssikkel
Loei123 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:17:
[...]

Mijn indruk was dat de kofferbak diep is maar mist hoogte vanwege de aflopende daklijn. Foto van kofferbak staat in dit topic

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:55

Let ook op hoe ze meten. Dit is tot de hoedenplank volgens mij, niet de inhoud tot aan de daklijn dus daar kan een flink verschil in zitten

• Tvdl2000
de 456L is met de vloer in de stand zo dicht mogelijk tot de hoedenplank en dan gemeten TOT aan de hoedenplank. met de vloer een niveau lager gaat dit naar ruim 584L of zoiets.. kofferbak ruimte toen ik er was leek ruim groter dan wat de 456L waarde sugereert. EV6 qua kofferbakmaat komt ruwweg overeen met mijn polestar 2 maar de 7GT kofferbak is toch echt een flinke slok groter

[ Voor 6% gewijzigd door Tvdl2000 op 04-03-2026 01:06 ]

• seezu
Loei123 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:17:
[...]

In China wordt vaak gemeten volgens een andere standaard dan de Europese VDA-norm en Australie communiceert de Chinese cijfers:
• China (645 liter): Dit getal is gebaseerd op de ruimte zonder hoedenplank, vaak gemeten tot aan het dak of inclusief alle compartimenten onder de laadvloer. Chinese fabrikanten adverteren graag met het maximaal haalbare volume onder de achterklep om de auto praktischer te laten lijken. Ze hoeven zich niet te houden aan Europese regels.

• Europa (456 - 480 liter): Deze cijfers zijn gebaseerd op de VDA-norm (meten met blokjes van 1 liter). Dit wordt gemeten onder de hoedenplank (tonneau cover). De variatie tussen 456 en 480 liter in diverse persberichten komt vaak door het wel of niet meerekenen van het grote vak onder de laadvloer

• Loei123
  • Nu online
Tvdl2000 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 01:05:
de 456L is met de vloer in de stand zo dicht mogelijk tot de hoedenplank en dan gemeten TOT aan de hoedenplank. met de vloer een niveau lager gaat dit naar ruim 584L of zoiets.. kofferbak ruimte toen ik er was leek ruim groter dan wat de 456L waarde sugereert. EV6 qua kofferbakmaat komt ruwweg overeen met mijn polestar 2 maar de 7GT kofferbak is toch echt een flinke slok groter
Volgens mij zit hier nu bijna 90 liter verschil in tussen onze auto's.

Hoe kom je bij die 580 liter met een lagere bodem? Is dat iets wat ze zelf aangeven bij de dealer?

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
MvRtje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:50:
[...]

Ik ben zelf 1,98 en dan kan ik je verzekeren dat qua ruimte de 7X perfect is. Achterin heb je zee van ruimte, daar zit je werkelijk als een koning.
De keuze is deze week op de 7X (Privilege) gevallen, niet op de 7GT. Groot ding (parkeren) maar de ruimte binnen en dan voornamelijk op de achterbank gaf de doorslag.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:07
leonardo1504 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:10:
[...]

De keuze is deze week op de 7X (Privilege) gevallen, niet op de 7GT. Groot ding (parkeren) maar de ruimte binnen en dan voornamelijk op de achterbank gaf de doorslag.
Hier na ruim 9 maanden nog steeds extreem blij met mijn keuze. Geen enkele andere auto die ik op moment liever heb in vergelijking met de 7X.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• Tvdl2000
Loei123 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Hoe kom je bij die 580 liter met een lagere bodem? Is dat iets wat ze zelf aangeven bij de dealer?
Correct bij de vestiging huis ter Heide hebben ze het gezegd maar weet het niet 100% zeker meer hoeveel het nou was met die vloer op laagste stand.

Kan het je echt aanraden om zelf te gaan kijken

Ik kijk ook hoofdzakelijk voor meer kofferbak ruimte en ik heb vanacht foto's gekregen van de stoel bevestiging. En ik denk dat ik hier wel een setje voor kan produceren welke de stoel een paar cm verder naar achteren verplaatst. Dus ik denk dat ik toch voor de 7GT ga ipv de 7X

[ Voor 22% gewijzigd door Tvdl2000 op 04-03-2026 17:13 ]

• Eddo

Ik heb zelf geen foto van de kofferbak gemaakt, maar deze stond online en komt overeen met wat ik zelf in Zeist heb gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QigLXUsqbNwjiXck11MihPo9N40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jtSCMU6Spu9n5mh6Roaak5RU.png?f=fotoalbum_large

• Tvdl2000
supernova99 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:16:
Heb in de sneeuw op 2 januari ofzo een proefrit in de Zeekr X gemaakt. Erg leuke auto met wat kleine dingen die je dan toch anders zou willen. Zo heeft de Chinese update andere telefoon chargers gekregen en de neus lijkt er op de Lynk & Co. Maar ik was onder de indruk hoe 'ie reed. Alleen viel de range me teveel tegen.

Een paar dagen later verscheen de 7GT op de website van Zeekr. Alle online filmpjes gekeken die er waren en toen 'ie in Zeist stond er heen gereden. Was meteen verkocht. Kom van een Model 3 performance dus ben voor de AWD editie gegaan. In januari besteld, inmiddels is alles geregeld. Fingers crossed dat 'ie er inderdaad in juli is, dan kan ik er mee op vakantie!

Ben voor een witte gegaan. Vond de 'glacier' wel erg mooi, maar wit is wel lekker echt wit (zoals op de 001 die in de showroom in Zeist staat).
dat wit zag ik ook en vond het m toch net niet, terwijl op de foto's e.d. ik echt vertuigd was dat wit het mooiste was. maar toch heb ik nu de lease offerte voor een zilvere priveledge met trekhaak want in het eggoie daar.... man dat zilver vond ik echt mooi. morgen gaat de offerte naar mijn werkgever.... leverdatum zal pas in december zijn anders heb ik dubbel lease contract

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eddo schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:10:
[...]

Ik heb zelf geen foto van de kofferbak gemaakt, maar deze stond online en komt overeen met wat ik zelf in Zeist heb gezien.

[Afbeelding]
Voor wat het waard is: ik heb het smalste deel aan binnenzijde kofferbak gemeten (tussen wielkasten): dat is een fractie meer dan 1 meter breed. Ik vond het niet meevallen..

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
R-yawn schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:07:
[...]

[..]
Volvo en MG zijn beiden zo chinees als het maar kan:
- MG is sinds 2006 volledig eigendom van het Chinese Shanghai Automotive Industry Corporation.
- Volvo Cars is vanaf 2010 in handen van het Chinese bedrijf Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd.

*sowieso

• Inspired
Eddo schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:10:
[...]

[Afbeelding]
Ik weet nog niet of ik Chinees zou gaan maar dit is toch wel jammer voor een station. Ik wil toch eigenlijk onze vier Samsonite reiskoffers erin kunnen krijgen. Denk dat het hier met twee op zal houden. Het vorige model V60 had volgens iedereen een kleine kofferbak. Daar kreeg ik de vier koffers gewoon in. Al zijn er maar weinig BEVs die ze alle vier slikken. In de Y krijg ik ze ook niet achterin. Daklijn gaat daar ook net te snel naar beneden.

• Loei123
  • Nu online
Inspired schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:35:
[...]

Ik weet nog niet of ik Chinees zou gaan maar dit is toch wel jammer voor een station. Ik wil toch eigenlijk onze vier Samsonite reiskoffers erin kunnen krijgen. Denk dat het hier met twee op zal houden. Het vorige model V60 had volgens iedereen een kleine kofferbak. Daar kreeg ik de vier koffers gewoon in. Al zijn er maar weinig BEVs die ze alle vier slikken. In de Y krijg ik ze ook niet achterin. Daklijn gaat daar ook net te snel naar beneden.
YouTube: Zeekr 7GT - First Test Drive & Walkaround | Coming to AUS soon!

Zie hier op 17:45.
Dan zie je kort hoe ze de kofferbak vol hebben gekregen.

• ArCadE

ArCadE

No banana available

[...]

Volgens mij is dat het "issue" met elke Shooting Break. Ik heb vorige week de nieuwe CLA shooting break bekeken. Die is volgens mij nog kleiner dan de 7GT. Met name de ruimte op de achterbank.

• Inspired
ArCadE schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:44:
[...]

Volgens mij is dat het "issue" met elke Shooting Break. Ik heb vorige week de nieuwe CLA shooting break bekeken. Die is volgens mij nog kleiner dan de 7GT. Met name de ruimte op de achterbank.
Ja, idd. Zit dan meer aan de ID.7 te denken of A6. Heb de ruimte niet vaak nodig maar toch is het wel noodzakelijk zo af en toe.

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Inspired schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:52:
[...]

Ja, idd. Zit dan meer aan de ID.7 te denken of A6. Heb de ruimte niet vaak nodig maar toch is het wel noodzakelijk zo af en toe.
De ID.7 is idd wel groter, de A6 een stuk duurder.

• Limbids
Loei123 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:10:
[...]

De EV6 heeft in basis ook "maar" 490L, dus vergeleken met die 456L valt dat toch wel mee? Je kunt de vloer in de 7GT nog net iets lager leggen, hebt een bak en kan nog tot heb plafond stapelen. Uiteindelijke ruimte zal waarschijnlijk wel in voordeel EV6 uitvallen.

Limbids

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Momenteel heb ik een Model Y.

Deze kofferbak is voor ons meer dan ruim genoeg. Tesla adverteert met het totale volume wat natuurlijk onzin is (zoals eerder vermeld in dit topic).

De persfoto vind ik de kofferbak van de 7GT klein lijken, maar op sommige foto's lijkt ie niet veel kleiner dan de Model Y.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhOfYDUGa-SQ4H-QThimm9ZVsx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h20mycV59IOZtscN8r1aEyIV.jpg?f=fotoalbum_large

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-03 06:23
Weet iemand of de 7GT ergens te bezichtigen is in de kleur Mystic Lilac? Kleur lijkt in de filmpjes op YouTube iets warmer dan de Tech Grey en niet echt paarsig, maar ben benieuwd hoe die er in het echt uitziet.

• Rm1983
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-03 13:02
Volgens mij staat er nu enkel nog een 7gt in Amsterdam (dit betreft de auto die op de salon in Brussel stond) en deze vertrekt zeer binnenkort naar een andere dealer in de eu wat ik gisteren begreep in HtH van de verkoper. Dan zou het mei/juni worden voordat de 7gt definitief in de showroom te bezichtigen zal zijn. Verder gaf hij aan dat er qua levertijden niets zeker is, gewoon weg omdat ze zelf ook niet beschikken over de informatie. Volgens mijn app is de verwachte leverdatum 20-26 juli echter volgens de verkoper is dit enkel natte vinger werk van de leasemaatschappij.

• Eddo
NimmaRoc schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:40:
Weet iemand of de 7GT ergens te bezichtigen is in de kleur Mystic Lilac? Kleur lijkt in de filmpjes op YouTube iets warmer dan de Tech Grey en niet echt paarsig, maar ben benieuwd hoe die er in het echt uitziet.
Anders even Zeekr mailen of bellen? Tot nu heb ik alleen maar gehoord/gelezen dat de glacier silver te bekijken was in Nederland. Die van Zeist ging zelfs naar Griekenland zei de verkoper. Voor mij is de mystic lilac toch te paars. Maar je ziet uiteraard dat het maar net is hoe het licht op de auto valt. En ook wat voor soort licht. Ik vind de glacier silver ook mooi omdat het afsteekt bij de donkere delen, maar ik ben heel bang dat je daar echt alles op gaat zien. Gister zag ik bij het wassen allerlei kleine zwarte stipjes op de matte grijze lak. Maar die vallen dan weer niet op als je wat verder weg stond. Dan word ik toch blijer van een grijze kleur.
Ik zag bij de leasemaatschappijen ook de groene kleur als keuze staan. Alleen niet bij Zeekr op de website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSZLSr7Lg-0F03EWa_P5NV_1Qz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/86EzmZ1jXowHxhZNql8zey23.png?f=fotoalbum_large

Destijds ben ik nog speciaal naar Cupra in Leusden gereden om mijn huidige auto buiten te bekijken. Eigenlijk wilde ik de matte blauwe kleur, maar het is toch onderstaande matte grijze geworden :X :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTnXZsinoX1Wv9baZbZdjVx6g-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25u5jAT1dnPcrnnYaa2wCwcX.jpg?f=fotoalbum_large

• NimmaRoc
Punt is dat ik de 7GT er op deze foto op zichzelf niet zo heel paars vind uitzien (tenzij je hem afzet tegen de Cupra). Eerder iets warmer grijs, soort gunmetal.

• menno76
[...]

Je kan ook voor die paar vakanties dakkoffer op dak doen en klaar is kees:) de overige 300 dagen per jaar heb je vast geen 4 samsonite koffers nodig lijkt mij zoja zou ik een busje kopen:)

• Tvdl2000
NimmaRoc schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:40:
Punt is dat ik de 7GT er op deze foto op zichzelf niet zo heel paars vind uitzien (tenzij je hem afzet tegen de Cupra). Eerder iets warmer grijs, soort gunmetal.
let wwel op, kan HEEL erg aan je monitor liggen en dat icm persoonlijke voorkeuren kan gigantische doorslaggevend zijn. ik kijkend op een oled scherm vind hem best erg paars, te veel voor mijn smaak.

• seezu
NimmaRoc schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:40:
Ik weet niet of je deze video https://youtu.be/mgdJoU3V14s?is=zr9bnHxA9LorkI6p al gezien had.
Dit is de enigste video die ik gevonden had met de Mystic Lilac die niet in een showroom/studio lichten staat maar echt buiten.

• NimmaRoc
seezu schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:28:
[...]

Ik weet niet of je deze video https://youtu.be/mgdJoU3V14s?is=zr9bnHxA9LorkI6p al gezien had.
Dit is de enigste video die ik gevonden had met de Mystic Lilac die niet in een showroom/studio lichten staat maar echt buiten.
Nee, deze had ik nog niet gezien, dank!

Heeft iemand toevallig ook een filmpje waarin de uitvoering in Tech Grey te zien is?

• TweakersDerik
Rm1983 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 08:12:
Volgens mij staat er nu enkel nog een 7gt in Amsterdam (dit betreft de auto die op de salon in Brussel stond) en deze vertrekt zeer binnenkort naar een andere dealer in de eu wat ik gisteren begreep in HtH van de verkoper. Dan zou het mei/juni worden voordat de 7gt definitief in de showroom te bezichtigen zal zijn. Verder gaf hij aan dat er qua levertijden niets zeker is, gewoon weg omdat ze zelf ook niet beschikken over de informatie. Volgens mijn app is de verwachte leverdatum 20-26 juli echter volgens de verkoper is dit enkel natte vinger werk van de leasemaatschappij.
Hij staat bij mij in de derde week van september.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxZ20NNRNuZM7UOCbvO3NgZL2TM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKkOpXsQZKjr941DxSCEc6jq.jpg?f=fotoalbum_large

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:53
Vraag - wat heb je nodig van de leasemaatschappij om de auto in de app te kunnen volgen qua levertijd?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• TweakersDerik
cornholio24 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:07:
Vraag - wat heb je nodig van de leasemaatschappij om de auto in de app te kunnen volgen qua levertijd?
Deze word door de leasemaatschappij zelf in de app gezet, afhankelijk van de leasemaatschappij. Ik zit bij Ayvens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ub5KF_dtB1Kz9b9kGj1LVoCWig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ol7Sqa1aYr7N7VzHzMEyswoZ.jpg?f=fotoalbum_large

• cornholio24
ahhh en dat is de zeekr app of een app van de leasemaatschappij? Ik bij een kleine locale leasemaatschappij dus verwacht er niet teveel van haha .. Mijn auto is een paar weken geleden besteld

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• Nijverdal85
Heb deze week nog telefonisch contact gehad met Zeekr over mijn bestelling, volgens hem nog steeds levering eind juli! Heb zelf rechtstreeks bij Zeekr besteld, dus niet via lease maatschappij.

• Eddo
seezu schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:28:
[...]

Ik vond net ook deze: YouTube: The Zeekr 007 GT Is A Cool Electric Wagon I Wish We Got In The USA

Dit ziet er wel uit als grijs: https://www.reddit.com/r/...ghts_on_the_zeekr_007_gt/

[ Voor 10% gewijzigd door Eddo op 08-03-2026 10:18 ]

• menno76
NimmaRoc schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:16:
[...]

Nee, deze had ik nog niet gezien, dank!

Heeft iemand toevallig ook een filmpje waarin de uitvoering in Tech Grey te zien is?
Tech grey zelfde kleur als zeekr 001 misschien helpt dat je een beeld te geven want die rijden er zat rond in die kleur (standaard kleur met zwart in business edition=meest verkochte)

• menno76
TweakersDerik schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:38:
[...]

Hij staat bij mij in de derde week van september.

[Afbeelding]
lange levertijd zeg ik hoor nu overal om mij heen eind juni/juli voor afleveringen van autos die laatste weken besteld zijn. Welke kleur heb je misschien zorgt dat voor vertraging?

• Rm1983
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-03 13:02
De leverdatum kan ook gebaseerd zijn om de datum waarop de huidige auto ingeleverd moet worden (i.v.m. einde contract of overschrijving kilometers t.o.v. contract) ik begreep dat er ook bestellingen geplaatst worden voor mensen die pas aan het einde van het jaar willen/kunnen gaan rijden, maar die wel de launch editie willen hebben. Voor deze mensen heeft het geen nut om de auto al in juli in Nederland te hebben staan. Die auto kan dan ook met de 2e of 3e boot mee komen.

• rssikkel
Levering in week 30😁. Bussines editie, tech grey

• Daklem
  • Laatst online: 10-03 19:36

Daklem

Audio Nerd

Morgen ga ik mijn Long Range FE bestellen in Tech Gray.

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:09
Gisteren is de offerte van de LM ondertekend. Privilege in Glacier Silver is besteld en wordt eind november geleverd (i.v.m. einddatum huidig leasecontract). Nu begint het lange wachten..

• Ledden
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 10:53
Hier even gelijk een long shot. Is er hier toevallig iemand met een Zeekr 001 Privilege versie die hem eigenlijk wel wilt verkopen? Liefst in de grijze kleur. Mocht er iemand zijn kom ik graag in contact. Ik heb wel interesse

• cornholio24
Mijn 7GT Privilige in Glacier Silver is half febr besteld. Verwachtte levertijd Juli / begin augustus. In juli komt de eeste batch aan gaf mijn contact bij Zeekr aan, de 2e in Augustus... the wait continues.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste