Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:31
ArCadE schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:45:
[...]

Ik ben ook gebeld voor een afspraak en zondag gaan wij kijken. Ben benieuwd.
Idem. Vrijdag aan de beurt in Amsterdam. Heel benieuwd naar de praktijk. Wil heel graag een station achtige auto, maar komende van een V70 voelt het waarschijnlijk als een stap terug in ruimte. In ieder geval in de kofferbak, maar misschien ook in zitpositie achterin. De Jaguar i-pace van voor de V70 gaf ons ook uitdagingen met snelladen (vouwwagen erachter), maar dat hebben ze met de 7 GT in ieder geval wel goed voor elkaar ;-)

Er staat trouwens allleen een Privilege in Amsterdam (natuurlijk). Voor de meesten van ons is de Long Range interessanter denk ik. Minder nutteloos vermogen, meer ruimte (frunk) en goedkoper (in aanschaf, verbruik en belasting). Maar dan vervallen helaas wel de geventilleerde massagestoelen. Bij de launch editie is dat niet aan te passen, later kun je waarschijnlijk wel de luxe opties op de Long Range krijgen zoals bij Xpeng. Daar konden ze nu nog niets over zeggen uiteraard. Bedoeld om mensen toch naar de privilege te trekken.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Heel benieuwd of ze die kleurstalen hebben. Al een redelijke indruk van de auto maar wil de kleuren graag in het echt zien, daar hangt het voor mij vooral op. Vrouwlief staat op de massagestoelen dus dan maar kiezen voor het nutteloze vermogen 🙃🤡. Zwarte dak bij deze versie vind ikzelf ook echt wel mooier.

Dus iedereen die de reis naar 020 maakt - ik hoor graag of ze de kleuren ter bezichtiging hebben daar....

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:31
JustTrying schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:21:
[...]

Ik moet zeggen dat ik Zeekr qua updates niet heel sterk vind, maar beperkte configuratie mogelijk, en alle updates op de Chinese modellen (van de 001 en ook de 7x) gaan tot nu toe aan ons voorbij.

Qua interieur was is erg benieuwd wat er naar Europa zou komen gezien de coole combinaties die je in China kan krijgen, maar die keuze krijgen we helaas ook niet hier...
Mijn vermoeden is dat ze voor de "launch edities" zo veel mogelijk standaard combinaties willen produceren en alvast op de boot kunnen zetten zodat ze verkocht worden terwijl ze al op de boot staan. Hoe meer variaties, hoe kleiner de kans dat iemand specifiek die combinatie wil. En dat is denk ik ook gelijk de reden dat ze niet met updates blijven strooien, want dan wil niemand meer een versie die al op de boot staat.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Deense review van de GT7, duidelijk in Mystic Lilac - van de Zeekr configurator vind ik deze kleur niets er erg donker - op de video ziet het er zeker niet verkeerd uit!

YouTube: Prisen er VILD på den nye Zeekr stationcar - Zeekr 7GT (2026)

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:02
sjoerd-p schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:31:
[...]

Mijn vermoeden is dat ze voor de "launch edities" zo veel mogelijk standaard combinaties willen produceren en alvast op de boot kunnen zetten zodat ze verkocht worden terwijl ze al op de boot staan. Hoe meer variaties, hoe kleiner de kans dat iemand specifiek die combinatie wil. En dat is denk ik ook gelijk de reden dat ze niet met updates blijven strooien, want dan wil niemand meer een versie die al op de boot staat.
Dat is zeker waar, en na die Launch editions komen er zeer beperkt configureerbare 'normale' edities op de markt waar je kan kiezen uit een paar kleuren en 1 pakket wat alleen samen met een ander pakket kan worden gekocht, en wellicht nog 1 paar andere velgen.

Wat ik bedoel met upgrades is de al meerdere keren vernieuwde in China vernieuwde 001, waar we in Europa nog altijd met versie 1 rondrijden. Ook voor de Zeekr 7x is al een update uitgekomen, ook daarvan verwacht ik dat die voorlopig niet in Europa beschikbaar is.

Xpeng doet dat bijvoorbeeld veel beter, de P7+ die twee weken terug voor het eerst in china als model 2026 werd getoond, staat 2 weken later al in Brussel en is al te bestellen. De G6 en G9 komen een half jaar na de Chinese lancering ook als upgrade model in Europa te bestellen.

Ook Europese merken hebben jaarlijks wel een kleine facelift/upgrade van de modellen die hier rondlopen. Dat Zeekr dat niet doet is onder meer de reden geweest dat ik de 001 niet heb geleased, die lag op dat moment alweer een paar jaar achter, en dat is intussen nog wel weer wat meer geworden..

• HeWie
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20:53
cornholio24 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:54:
Deense review van de GT7, duidelijk in Mystic Lilac - van de Zeekr configurator vind ik deze kleur niets er erg donker - op de video ziet het er zeker niet verkeerd uit!

Ziet er goed uit. Het Mystic Lilac ziet er niet slecht uit. Mis ik nou een achterruitenwisser?

• JustTrying

Heel mooi inderdaad, ook met die interieuroptie. Jammer dat de kofferruimte met 456 liter toch wat klein is met 2 kinderen en een hond, anders was dit zeker mijn keuze geweest.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
HeWie schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:10:
[...]

Ziet er goed uit. Het Mystic Lilac ziet er niet slecht uit. Mis ik nou een achterruitenwisser?
Dat is beetje de nieuwe trend. Zou je door de stroomlijn niet nodig hebben. Ik geloof het alleen niet.

• HeWie
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20:53
Misschien dat stroomlijn werkt bij regen maar als de achterruit vuil is (gebeurt nog wel eens) vind ik het wel prettig dat ik kan sproeien en wipen.

• marteltor
  • Nu online

gelijk mn Deens weer wat geoefend :p
Op 1/3 opent hij de frunk. Ik vraag me af of die wel goed waterdicht is.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51
HeWie schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:41:
Misschien dat stroomlijn werkt bij regen maar als de achterruit vuil is (gebeurt nog wel eens) vind ik het wel prettig dat ik kan sproeien en wipen.
Bij mijn EV6 is het nooit een probleem geweest. En ik heb die auto toch vaak wel behoorlijk modderig gemaakt >:)

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:09
marteltor schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:48:
[...]
gelijk mn Deens weer wat geoefend :p
Op 1/3 opent hij de frunk. Ik vraag me af of die wel goed waterdicht is.
Dat vraag ik me ook af als ik dat zo zie.
Maar is dit nu de privilege versie? Omdat de deuren automatisch openen en sluiten.
Ik dacht dat die geen frunk hadden.
En als dit de privilege is, is de frunk bij de andere versies dan groter?

• marteltor
  • Nu online
HBO88 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:03:
[...]

Maar is dit nu de privilege versie? Omdat de deuren automatisch openen en sluiten.
Volgens mij hebben alle versies een frunkje

• JustTrying
HBO88 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:03:
[...]

AWD 32 liter RWD 65 liter, automatische deuren zijn altijd privilege versie.
Pagina: 1 2 3 Laatste