menno76 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:38:
Heeft iemand ervaren dat de rijbaanassistentie niet uit wil en zichzelf meteen weer aanzet (ps zeekr rijbaanassistentie is waardeloos want op binnendoorwegen mag je niet over gestippelde lijn aan de zijkant wat levensgevaarlijk is om Niet te doen)
2e vraag ik krijg om de zoveel tijd melding "autofordel correct vastmaken" jullie gehad en opgelost?
Goedenavond,
Tot dusver is dit een erg prettige auto, ligt erg fijn en laag op de weg. Ook heb ik geen probleem bij het gebruik van ACC, mede omdat dit de eerste keer is dat ik hier gebruik van maak is dit wel lastig voor mij te vergelijken. Auto trekt erg veel bekijks, leuk om te merken trijdens het rijden.
Wat mij ook is opgevallen, wat Menno hierboven aangeeft, is dat de rijbaanassistentie zich vaak weer opnieuw aan zet, meer mensen die hier last van hebben of hier tips voor hebben?
Ik merk dat ik nogal links op de weg rijd, hierom gaat deze rijbaanassistentie dan ook elke 1 minuut piepen en stopt de muziek.
Daarnaast ook nog twee vragen met betrekking tot Apple Carplay voor de rijders hier:
- Zijn er meer rijders met een iPhone 13, die erg warm wordt tijdens het draadloos laden? Ik merk momenteel dat de airco het echt niet aan kan, hierdoor de telefoon erg warm wordt en de Apple Carplay erg traag begint te worden en slecht reageerd... Heb vooral niet het gevoel dat dit aan de software van de auto ligt... Herkenbaar?
- Heeft er iemand tips om, in combinatie met Apple Carplay, ervoor te zorgen dat de muziek niet de hele tijd wordt onderbroken bij meldingen van bijvoorbeeld Flitsmeister, of de bovengenoemde rijbaanassistentie? Ik heb al ingesteld dat de meldingen door de hoofdsteun komen, maar ik zou het erg fijn vinden als de muziek aan blijft tijdens deze meldingen.