Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

• Markus M
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
Vandaag het kenteken vanuit Zeekr Delivery ontvangen, nu nog ruim twee weken wachten op aflevering.

Waar hebben jullie de auto verzekerd?

Univé verzekert de auto niet all-risk, dus was benieuwd of iemand hier nog het eea aan premie heeft vergeleken.

[ Voor 29% gewijzigd door Markus M op 19-08-2026 19:06 ]

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Cappiebara013 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:23:
[...]

Dat was ik! En heerlijk de business variant opgehaald links van jou. Sluit me aan bij jouw ervaringen en over de e-primacy band. Vandaag naar Luxemburg gereden en bij het stoplicht in de regen brak hij flink uit. Hij corrigeert heel netjes maar je moet wel opletten in de sportstand, in Eco doseert hij het gas beter.

Daarnaast vind ik de ACC prima rijdbaar maar de LCC "niet af" naast dat alle meldingen weer aanschieten, wordt je gek van alle bliepjes en vindt ik het onbetrouwbaar.

Op lange ritten (zelfs in België met dat fantastische wegdek) is het wel echt een cruiser. Rijdt mega comfortabel en gemiddeld 16.5kWh / 100km.

Wel heb ik sinds dat ik de grens over ben geen connectie meer met de auto en de app. Auto genereerd geen nieuwe qr-code meer om te koppelen en auto gaat niet meer open met iPhone van vriendin. Iemand anders ook dit issue al is meegemaakt. Ben benieuwd of netwerk reset (10 seconden SOS knop indrukken) dit verhelpt. Met opnieuw inloggen in de app was ik de hele auto kwijt 😂
Hier geen gekke dingen gehad met de app, al paar keer de grens met duitsland over geweest om eten te halen en boodschappen te doen en op mijn prive android en de iPhone van het werk geen gekke dingen gehad.
Had jij trouwens wel al premium connectivity aangeschaft? ik heb dat direct gisteravond maar gedaan, geen zin in gekloot met een hotspotje op de telefoon.
Kwa grip met die premacy ev's heb ik nog geen gekke dingen gehad, bewust zostraks in duitsland wat sportiever over de natte rotondes gedoken en weinig geks. het kan trouwens wel nog met bandenspanning te maken hebben, mocht die erg hoog staan, dan heb je ook een stuk minder grip in het nat.

Ik heb de LCC nog niet eens geprobeerd trouwens. Vond dat bij de enyaq (travel assist) en volvo (pilot assist) die ik hiervoor reed ook al niet mijn ding. Dus zolang die acc goed werkt, ben ik al grote blij.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:43
Roger Beurskens schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:46:
[...]

Hier geen gekke dingen gehad met de app, al paar keer de grens met duitsland over geweest om eten te halen en boodschappen te doen en op mijn prive android en de iPhone van het werk geen gekke dingen gehad.
Had jij trouwens wel al premium connectivity aangeschaft? ik heb dat direct gisteravond maar gedaan, geen zin in gekloot met een hotspotje op de telefoon.
Kwa grip met die premacy ev's heb ik nog geen gekke dingen gehad, bewust zostraks in duitsland wat sportiever over de natte rotondes gedoken en weinig geks. het kan trouwens wel nog met bandenspanning te maken hebben, mocht die erg hoog staan, dan heb je ook een stuk minder grip in het nat.

Ik heb de LCC nog niet eens geprobeerd trouwens. Vond dat bij de enyaq (travel assist) en volvo (pilot assist) die ik hiervoor reed ook al niet mijn ding. Dus zolang die acc goed werkt, ben ik al grote blij.
Esc op sport of uit en dan begint het sportieve plezier vanzelf ;)

• Roger Beurskens
N-ickel schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:18:
[...]

Esc op sport of uit en dan begint het sportieve plezier vanzelf ;)
Nahh, dat komt wel een keertje, nu eerst even de rest op de rit hebben. wordt sowieso wennen met dat vermogen op alleen de achterwielen.
Ben met zulke vermogens en nog beetje meer toch echt wel 4-wiel aandrijving gewend.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• T-imo
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 16:07
menno76 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:38:
Heeft iemand ervaren dat de rijbaanassistentie niet uit wil en zichzelf meteen weer aanzet (ps zeekr rijbaanassistentie is waardeloos want op binnendoorwegen mag je niet over gestippelde lijn aan de zijkant wat levensgevaarlijk is om Niet te doen)

2e vraag ik krijg om de zoveel tijd melding "autofordel correct vastmaken" jullie gehad en opgelost?
Goedenavond,

Tot dusver is dit een erg prettige auto, ligt erg fijn en laag op de weg. Ook heb ik geen probleem bij het gebruik van ACC, mede omdat dit de eerste keer is dat ik hier gebruik van maak is dit wel lastig voor mij te vergelijken. Auto trekt erg veel bekijks, leuk om te merken trijdens het rijden.

Wat mij ook is opgevallen, wat Menno hierboven aangeeft, is dat de rijbaanassistentie zich vaak weer opnieuw aan zet, meer mensen die hier last van hebben of hier tips voor hebben?
Ik merk dat ik nogal links op de weg rijd, hierom gaat deze rijbaanassistentie dan ook elke 1 minuut piepen en stopt de muziek.

Daarnaast ook nog twee vragen met betrekking tot Apple Carplay voor de rijders hier:
- Zijn er meer rijders met een iPhone 13, die erg warm wordt tijdens het draadloos laden? Ik merk momenteel dat de airco het echt niet aan kan, hierdoor de telefoon erg warm wordt en de Apple Carplay erg traag begint te worden en slecht reageerd... Heb vooral niet het gevoel dat dit aan de software van de auto ligt... Herkenbaar?

- Heeft er iemand tips om, in combinatie met Apple Carplay, ervoor te zorgen dat de muziek niet de hele tijd wordt onderbroken bij meldingen van bijvoorbeeld Flitsmeister, of de bovengenoemde rijbaanassistentie? Ik heb al ingesteld dat de meldingen door de hoofdsteun komen, maar ik zou het erg fijn vinden als de muziek aan blijft tijdens deze meldingen.

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 26-08 21:15
seezu schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:41:
[...]

Ik heb dit keer eerder gemeld inderdaad. Ik denk combinatie van E-primacy dat slecht natweer prestatie heeft en 421PK op de achterwielen dat dit geen goede combinatie is met nat weer.
Asap die banden oproken en laten vervangen voor Continental Sport Contact 7 als je zeer goede grip wilt op nat en droog wegdek, of als je iets meer budget band wilt met uitstekende prestaties dan kan ik de Pirelli P-Zero PZ5 aanbevelen. Dit is echt een wereld van verschil in vergelijking met die Michelins.

https://zeekrstats.nl

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:33

FREAKJAM

"MAXIMUM"

T-imo schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:55:
[...]

Goedenavond,

Tot dusver is dit een erg prettige auto, ligt erg fijn en laag op de weg. Ook heb ik geen probleem bij het gebruik van ACC, mede omdat dit de eerste keer is dat ik hier gebruik van maak is dit wel lastig voor mij te vergelijken. Auto trekt erg veel bekijks, leuk om te merken trijdens het rijden.

Wat mij ook is opgevallen, wat Menno hierboven aangeeft, is dat de rijbaanassistentie zich vaak weer opnieuw aan zet, meer mensen die hier last van hebben of hier tips voor hebben?
Ik merk dat ik nogal links op de weg rijd, hierom gaat deze rijbaanassistentie dan ook elke 1 minuut piepen en stopt de muziek.

Daarnaast ook nog twee vragen met betrekking tot Apple Carplay voor de rijders hier:
- Zijn er meer rijders met een iPhone 13, die erg warm wordt tijdens het draadloos laden? Ik merk momenteel dat de airco het echt niet aan kan, hierdoor de telefoon erg warm wordt en de Apple Carplay erg traag begint te worden en slecht reageerd... Heb vooral niet het gevoel dat dit aan de software van de auto ligt... Herkenbaar?

- Heeft er iemand tips om, in combinatie met Apple Carplay, ervoor te zorgen dat de muziek niet de hele tijd wordt onderbroken bij meldingen van bijvoorbeeld Flitsmeister, of de bovengenoemde rijbaanassistentie? Ik heb al ingesteld dat de meldingen door de hoofdsteun komen, maar ik zou het erg fijn vinden als de muziek aan blijft tijdens deze meldingen.
Het staat standaard aan omdat de Europe Unie actieve veiligheidssystemen verplicht op alle nieuwe auto's om ongelukken te voorkomen. Dit geldt bijv. ook voor meldingen als je vermoeid bent.

is everything cool?

• Witheet
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:19
T-imo schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:55:
[...]

Goedenavond,

Naast iedere start alle waarschuwingen uitschakelen. De swipe down en de twee bij ZEEKR AD. kun je ook alles op trillen zetten ipv geluid bij het waarschuwen.

• Witheet
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:19
Markus M schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:05:
Vandaag het kenteken vanuit Zeekr Delivery ontvangen, nu nog ruim twee weken wachten op aflevering.

Univé verzekert de auto niet all-risk, dus was benieuwd of iemand hier nog het eea aan premie heeft vergeleken.
NH1816 , alleen via tussenpersoon. In mijn situatie beste package en prijs. Krijg je ook menselijke vriendelijkheid;)

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:48
Markus M schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:05:

Ik kwam het beste uit bij Abn Amro.

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:12
Roger Beurskens schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:46:
[...]

Oow ideaal, na een soft reset van het netwerk in de auto deed alles het weer op de telefoon van mijn vriendin, zal wel goedkomen.

Nee, geen premium connectivity, als het enkel om netwerk gaat gebruik ik hotspot. Zodra telefoon verbind met de auto opend hij flitsmeister en start hij hotspot, werkt voor mij prima.

Bandenspanning is een 2.7 maar het was hier gister goed nat dus kan daardoor komen. Even wat meer testen met die band en anders tijdens de zomerband periode m'n best doen ze toch wat harder te laten slijten 😁

• T-imo
FREAKJAM schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:55:
[...]

Het staat standaard aan omdat de Europe Unie actieve veiligheidssystemen verplicht op alle nieuwe auto's om ongelukken te voorkomen. Dit geldt bijv. ook voor meldingen als je vermoeid bent.
Dat begrijp ik inderdaad, alleen zou het fijn zijn als de muziek niet iedere keer wordt onderbroken, en in plaats hiervan de melding door de hoofdsteun komt, en de muziek voor de passagiers door blijft gaan.
Witheet schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:30:
[...]

Naast iedere start alle waarschuwingen uitschakelen. De swipe down en de twee bij ZEEKR AD. kun je ook alles op trillen zetten ipv geluid bij het waarschuwen.
Wellicht dat het aanpassen van geluid naar trillen inderdaad een oplossing zal zijn, dit ga ik vanavond even testen. Ook de twee waarschuwingen bij ZEEKR AD ben ik nog niet tegengekomen. Ik zet momenteel alleen de 4 waarschuwingen op het startscherm uit..

Update: de knoppen in ZEEKR AD aanpassen heeft geholpen!

[ Voor 3% gewijzigd door T-imo op 21-08-2026 09:29 ]

• TheLuckys
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48
Heeft iemand al geprobeerd om de sensoren op de stuurkolom en/of de interieurcamera af te plakken om te zien of dit de vervelende waarschuwingen met LCC oplost?

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20:44
Ik lees allerlei antwoorden over de rijbaanassitent. Even voor de goede orde dat ding werkt gewoon gevaarlijk op 60km wegen met fietspad aan beide zijde de auto wil dan weg van fietspad bljven ondanks dat die doorgetrokken streep heeft en je daar wel over heen moet soms als je de tegenliggende auto niet te pletter wilt rijden. Nu zrt ik bij elke start deze gevaarlijke rijbaan-assistent uit maar springt dus gewoon tijdens rijden aan. Ik snap dat het verplicht aan moet bij starten maar niet waarom die vanzelf weer aanspringt. Net zo goed als dat cruise controle ook ineens afremt zo nu en dan als je fietser i haalt en in bochten. Zeekr moet echt nog even aan de bak voor deze software/rijsystemen te verbeteren. Ow ja en zeekr is het nou echt zo lastig anno 2026 te weten wat de max snelheid is op een weg......geeft die ook 1 op 4 keer fout aan. Wens de mensen succes die dus snelheidheidzwaarschuwing aan hebben staan tijdens rijden dan word je dus gek van valse meldingen. Zo genoeg gemopper verder heerlijk vliegend tapijt hoor:)

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21:44
menno76 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:17:
Ik lees allerlei antwoorden over de rijbaanassitent. Even voor de goede orde dat ding werkt gewoon gevaarlijk op 60km wegen met fietspad aan beide zijde de auto wil dan weg van fietspad bljven ondanks dat die doorgetrokken streep heeft en je daar wel over heen moet soms als je de tegenliggende auto niet te pletter wilt rijden. Nu zrt ik bij elke start deze gevaarlijke rijbaan-assistent uit maar springt dus gewoon tijdens rijden aan. Ik snap dat het verplicht aan moet bij starten maar niet waarom die vanzelf weer aanspringt. Net zo goed als dat cruise controle ook ineens afremt zo nu en dan als je fietser i haalt en in bochten. Zeekr moet echt nog even aan de bak voor deze software/rijsystemen te verbeteren. Ow ja en zeekr is het nou echt zo lastig anno 2026 te weten wat de max snelheid is op een weg......geeft die ook 1 op 4 keer fout aan. Wens de mensen succes die dus snelheidheidzwaarschuwing aan hebben staan tijdens rijden dan word je dus gek van valse meldingen. Zo genoeg gemopper verder heerlijk vliegend tapijt hoor:)
De snelheidsborden herkenning is iets wat ik zelf totaal niet ervaar op deze manier. 90% van de tijd is deze correct en hij geeft ook al aan wat de snelheid gaat worden op de weg waar ik heen ga?

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1

• N-ickel
menno76 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:17:
Of je zet het niet volledig uit, of het springt aan omdat je lcc gebruikt. Met gewone acc blijft alles netjes uit.

• menno76
N-ickel schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:07:
[...]

Of je zet het niet volledig uit, of het springt aan omdat je lcc gebruikt. Met gewone acc blijft alles netjes uit.
Nee ik gebruik geen lcc of acc. Ik swipe na elke start naar beneden en zet rijbaanassistentie uit alleen die gaat te pas en onpas gewoon weer aan.

• menno76
Ian_ schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:22:
[...]

De snelheidsborden herkenning is iets wat ik zelf totaal niet ervaar op deze manier. 90% van de tijd is deze correct en hij geeft ook al aan wat de snelheid gaat worden op de weg waar ik heen ga?
Dan hebben ze bij jou mooiere borden dan hier in het gooi. Binnen 3 km van huis mist hij al 4 keer de juiste snelheid tot zelfs 30 waar je 60 mag. Ik zet snelheidwaarschuwing standaard iit maar snap alleen niet waarom autos niet gewoon data halen/kopen uit navi als google/flitsmeister/waze/etc etc. Die klopt 99%.

• Ian_
menno76 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:03:
[...]

Dan hebben ze bij jou mooiere borden dan hier in het gooi. Binnen 3 km van huis mist hij al 4 keer de juiste snelheid tot zelfs 30 waar je 60 mag. Ik zet snelheidwaarschuwing standaard iit maar snap alleen niet waarom autos niet gewoon data halen/kopen uit navi als google/flitsmeister/waze/etc etc. Die klopt 99%.
Dat verbaasd mij ook nog altijd. Standaard maps moeten dat echt prima kunnen weergeven en dan alleen wegwerkzaamheden etcetera aanpassen.

zelfs netjes de 100 of 130 km/h doet het systeem en rij regelmatig in het gooi tbh

• Roger Beurskens
even terugkomend op de

- Wagen remt in de "niet one pedal mode" ook behoorlijk af als je het gas los laat;

Ik ben erachter gekomen dat de auto veel meer "rolt" en niet zo hard terug afremt als je de modus ter verkoming van wagenziekte of hoe die heet inschakelt.. het is echt veel relaxter dan.
ook het gas bijgeven op acc en dan laten terugvallen gaat veel relaxter en natuurlijker.
Dacht vanmorgen probeer het eens omdat ik merkte dat het gewoon heel erg nerveus en onrustig reed. zo echt een stuk beter :D

[ Voor 3% gewijzigd door Roger Beurskens op 21-08-2026 14:11 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Zijn er al echte foto’s van de 7GT in forest green?

• N-ickel
menno76 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:01:
[...]

Nee ik gebruik geen lcc of acc. Ik swipe na elke start naar beneden en zet rijbaanassistentie uit alleen die gaat te pas en onpas gewoon weer aan.
Heb je dit allemaal uit staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwMKBhSDN9YEFbrZDrf2uX2o338=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ixc2zKWCBZUyzdafgaL2J1yO.jpg?f=user_large

• menno76
Ik ga checken vandaag. Heb dit week terug allemaal uitgezet. Moet dit bij elke start weer opnieuw uit gezet worden of blijft het dan uit? Misschien dat inmiddels weer aanstaat.....

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:56
Deze moet ik even delen... zelfs de slakken kiezen voor Zeekr :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHHXs9FmW3-6H4E0Qj_qL8-SJAY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uHVQnJCwG07QwcsrliGsiyYB.png?f=user_large

• N-ickel
menno76 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 07:38:
[...]

Ik ga checken vandaag. Heb dit week terug allemaal uitgezet. Moet dit bij elke start weer opnieuw uit gezet worden of blijft het dan uit? Misschien dat inmiddels weer aanstaat.....
Bij elke start opnieuw helaas

• T-imo
Iemand enig idee hoe ik de voorruit kan schoonmaken (ruitensproeier), zie de knop nergens zitten om dit te doen?
Daarnaast begreep ik van de verkoper dat er geen cruise control op de auto zit wat ik wel erg vreemd vind. Wel ACC maar niet de normale Cruise Control, klopt dit?

• Tsjuni
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:41
T-imo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:28:
Iemand enig idee hoe ik de voorruit kan schoonmaken (ruitensproeier), zie de knop nergens zitten om dit te doen?
Daarnaast begreep ik van de verkoper dat er geen cruise control op de auto zit wat ik wel erg vreemd vind. Wel ACC maar niet de normale Cruise Control, klopt dit?
Aan de linker hendel (knipperlicht) zit op het uiteinde van de hendel een knop die je kan indrukken.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-08 14:45
T-imo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:28:
de oude vertrouwde " normale" CC mag niet meer van de EU.....

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:48
Is het bij meerdere mensen opgevallen dat de AR ongeveer een seconde lag heeft? Hij loopt trouwens ook niet lekker vloeiend....

• Ian_
remame schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:36:
Is het bij meerdere mensen opgevallen dat de AR ongeveer een seconde lag heeft? Hij loopt trouwens ook niet lekker vloeiend....
Loopt/rijdt strak

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:45
Hier ervaar ik ook alles vloeiend..

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Daklem schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:00:
[...]

Ik heb het meten ook gezien. Het licht scheen precies op de stippellijn van het meetapparaat.
Was dit wel met de auto in de versnelling? Het viel mij gisteren in het donker op dat als je van P naar D gaat, de lampen naar beneden bijstellen.

Als de meting in P gedaan is, kan het best zijn dat de lampen dan dus veel hoger stonden dan daadwerkelijk bij het rijden.

Mijn advertenties op V&A

• DaLass
  • Nu online
Heeft iemand ervaren dat de rijbaanassistentie niet uit wil en zichzelf meteen weer aanzet (ps zeekr rijbaanassistentie is waardeloos want op binnendoorwegen mag je niet over gestippelde lijn aan de zijkant wat levensgevaarlijk is om Niet te doen)

2e vraag ik krijg om de zoveel tijd melding "autofordel correct vastmaken" jullie gehad en opgelost?
Dit viel mij dit weekend ook op! Ik zet altijd de vier snelkoppelingen uit bij het rijden maar op 60 wegen begon de auto zich er toch mee te bemoeien. Na check stond de rijbaan assistentie weer aan. Uitgezet, en hij schakelt zichzelf weer in. Hij heeft een eigen willetje.

Video:
https://streamable.com/lv4sbf

Mijn advertenties op V&A

• Meteor Sans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 26-08 21:42
DaLass schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 22:59:
[...]

Dit viel mij dit weekend ook op! Ik zet altijd de vier snelkoppelingen uit bij het rijden maar op 60 wegen begon de auto zich er toch mee te bemoeien. Na check stond de rijbaan assistentie weer aan. Uitgezet, en hij schakelt zichzelf weer in. Hij heeft een eigen willetje.

Video:
https://streamable.com/lv4sbf
Ik heb gemerkt dat als je dan in Zeekr AD gaat en daar wisselt tussen doorgetrokken en onderbroken lijnen, en daarna de assistentie uitzet dat deze uit blijft staan.

• DaLass
  • Nu online
Meteor Sans schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 02:13:
[...]

Ik heb gemerkt dat als je dan in Zeekr AD gaat en daar wisselt tussen doorgetrokken en onderbroken lijnen, en daarna de assistentie uitzet dat deze uit blijft staan.
Ok, die ga ik eens testen, dankjewel.

Mijn advertenties op V&A

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Dit had ik bij de proefrit inderdaad ook, terwijl iedereen zijn/haar gordel om had.

• T-imo
EValentino schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:35:
[...]

Dit had ik bij de proefrit inderdaad ook, terwijl iedereen zijn/haar gordel om had.
Deze is mij inderdaad ook opgevallen, tot dusver (na ca. 800km te hebben gereden) slechts 1x voor gekomen. Alles geprobeerd van riemen uit en in klikken tot de deuren controleren maar geen idee waar deze melding vandaan kwam.

• Ian_
T-imo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:41:
[...]

Deze is mij inderdaad ook opgevallen, tot dusver (na ca. 800km te hebben gereden) slechts 1x voor gekomen. Alles geprobeerd van riemen uit en in klikken tot de deuren controleren maar geen idee waar deze melding vandaan kwam.
Software bug, beide knoppen op het stuur ingedrukt houden en het verdwijnt

• wouterre
  • Laatst online: 17:33
Gisteren proefritje gemaakt in Zeist.

Ik hoorde dat ze een dealernetwerk gaan uitbreiden in NL. Sowieso komt er een dealer in Breda hoorde ik. Vermoedelijk september.

Ik heb hem een aantal klachten doorgeven betreffende het LCC an ACC. Verkoper herkende het wel maar ik kreeg niet de indruk dat daar snel iets aan gaat veranderen. Ik kreeg alleen de reactie dat als je dat vergelijkt met Tesla dat ze veel verder ontwikkeld zijn en dat dit tijd kost. Voor nu alles uitzetten is de optie 😬.

• voors
  • Laatst online: 19:45
Ik kreeg gisteren mailtje van Zeekr dat het premium-pakket tot 1 september maar 149 kost ipv 199. (België btw)
Los van de discussie om je telefoon te gebruiken als hotspot en/of dat het duur is voor maar 7 GB per maand...

Is er iemand die nuttige feedback heeft tov de andere functies?

In de mail staat dit:
■ 7 GB internet per maand - geniet van entertainmentcontent en blijf online.
■ Geavanceerde navigatie - Blijf vooruit met realtime verkeersinformatie en satellietkaartweergave, en krijg nauwkeurige last-mile-begeleiding.
■ Zeekr Guard - Met geofencing stelt u eigen zones in en ontvangt u direct meldingen wanneer uw voertuig een zone binnenkomt of verlaat.
■ Entertainment & Streaming - laat uw telefoon achterwege en geniet van muziek en video’s in de wagen

Op de website staan andere dingen: https://www.zeekr.eu/nl-BE/connected

Ik neem sowieso contact op met Zeekr zelf, maar misschien dat hier iemand al meer over kan vertellen?

Contactformulier ingevuld en enkele uren later feedback gekregen dat ik best een mailtje stuurde naar info@zeekrbrussels.be
Wachtende op feedback.

[ Voor 8% gewijzigd door voors op 25-08-2026 13:12 ]

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
voors schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:38:
Ik kreeg gisteren mailtje van Zeekr dat het premium-pakket tot 1 september maar 149 kost ipv 199. (België btw)
Los van de discussie om je telefoon te gebruiken als hotspot en/of dat het duur is voor maar 7 GB per maand...

Is er iemand die nuttige feedback heeft tov de andere functies?

In de mail staat dit:
■ 7 GB internet per maand - geniet van entertainmentcontent en blijf online.
■ Geavanceerde navigatie - Blijf vooruit met realtime verkeersinformatie en satellietkaartweergave, en krijg nauwkeurige last-mile-begeleiding.
■ Zeekr Guard - Met geofencing stelt u eigen zones in en ontvangt u direct meldingen wanneer uw voertuig een zone binnenkomt of verlaat.
■ Entertainment & Streaming - laat uw telefoon achterwege en geniet van muziek en video’s in de wagen

Op de website staan andere dingen: https://www.zeekr.eu/nl-BE/connected

Ik neem sowieso contact op met Zeekr zelf, maar misschien dat hier iemand al meer over kan vertellen?
Terechte vragen, ik wil eigenlijk ook geen hotspots te moeten maken (diverse telefoons); lijkt mij alleen maar gevoelig voor problemen / connection etc. en welke telefoon "main" is.
Ik vraag me juist af hoe het bijvooreeld gaat met laadsessies op afstand; dus of je dat connected etc. ook nodig hebt om op afstand de auto te benaderen en aantal A bij te stellen of laadsessies te plannen op afstand als die aan de stekker hangt; heel handig om dit namelijk met mn dynamische energiecontract en zonnepanelen af te stemmen en de opwekking op dat moment

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-08 14:45
Net een tech grey 7gt gespot en kon toch zweren dat ik normale remklauwen zag vooraan. En toen ik het kenteken invoerde kwam er peivelesge AWD omhoog. A4 richting Den Haag rond 14:40

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:54
wouterre schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:56:

Ik hoorde dat ze een dealernetwerk gaan uitbreiden in NL. Sowieso komt er een dealer in Breda hoorde ik. Vermoedelijk september.

Ik heb hem een aantal klachten doorgeven betreffende het LCC an ACC. Verkoper herkende het wel maar ik kreeg niet de indruk dat daar snel iets aan gaat veranderen. Ik kreeg alleen de reactie dat als je dat vergelijkt met Tesla dat ze veel verder ontwikkeld zijn en dat dit tijd kost. Voor nu alles uitzetten is de optie 😬.
https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus

Hier staan al 2 garages bij Breda vermeld:
Zeekr Care Breda Automobiel en Garagebedrijf van Putten B.V.
Zeekr Care Breda Bluekens

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22

BeaM-R

Powerrrrr

itsme9x schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:52:
[...]

https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus

Hier staan al 2 garages bij Breda vermeld:
Zeekr Care Breda Automobiel en Garagebedrijf van Putten B.V.
Zeekr Care Breda Bluekens
Dit zijn servicepunten en geen dealers.

Bluekens is Volvo en Lynk & Co dealer, Van Putten is een Honda dealer

Zou wel goed nieuws zijn als er een dealer komt in Breda, Werk daar namelijk :)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

wouterre schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:56:

Ik was onlangs bij de lokale Volvo dealer in Barendrecht om naar de EX60 te kijken. Die verkoper vertelde dat ze binnenkort alle Geely merken inclusief Geely zelf gaan voeren. Dat vond ik best een wonderlijke uitspraak, maar zou wel fijn zijn, een dealer op 10 minuten rijden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Ian_
PaT schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 18:57:
[...]

Ik was onlangs bij de lokale Volvo dealer in Barendrecht om naar de EX60 te kijken. Die verkoper vertelde dat ze binnenkort alle Geely merken inclusief Geely zelf gaan voeren. Dat vond ik best een wonderlijke uitspraak, maar zou wel fijn zijn, een dealer op 10 minuten rijden.
Hoe bedoel je wonderlijk? Geely is het moederbedrijf en zo heb je in één klap een groter service en dealer netwerk.

Wat monteurs en andere mensen extra training en let’s go

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ian_ schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:00:
[...]

Hoe bedoel je wonderlijk? Geely is het moederbedrijf en zo heb je in één klap een groter service en dealer netwerk.

Wat monteurs en andere mensen extra training en let’s go
Ik bedoel wonderlijk in de zin van dat ik niet eens wist dat Geely geleverd wordt in Nederland. Dat ze Zeekr, Lotus, Polestar Lynk&Co en Volvo bezitten wist ik uiteraard wel.

Ik vind het best een stap om als Volvo dealer ineens al die merken in je showroom te hebben.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Ian_
PaT schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:02:
[...]

Ik bedoel wonderlijk in de zin van dat ik niet eens wist dat Geely geleverd wordt in Nederland. Dat ze Zeekr, Lotus, Polestar Lynk&Co en Volvo bezitten wist ik uiteraard wel.

Ik vind het best een stap om als Volvo dealer ineens al die merken in je showroom te hebben.
Gotcha!

Ik was laatst op Zeekr HQ in Amsterdam en daar stonden ook twee Geely E5 geparkeerd.

Denk een goede set, hopelijk wat meer toegankelijkheid en service.

• itsme9x
Ian_ schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:09:
[...]

Gotcha!

Ik was laatst op Zeekr HQ in Amsterdam en daar stonden ook twee Geely E5 geparkeerd.

Denk een goede set, hopelijk wat meer toegankelijkheid en service.
Zeker, dat zou ik erg fijn vinden, ik woon in omgeving Zwolle, dichtsbijzijnde onderhoudspunt is 1 - 1,5 uur verderop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyDWdJleRnW2AukUWrIEWPZk-L0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vPslcAGB6sK4Bq1YMS7o0YNg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door itsme9x op 26-08-2026 09:33 ]

• Markus M
  • Nu online
Ik woon dan vlak bij je, ca. 20km noordelijker.

Prive rijden we in een XC60 en zag bij het laatste bezoek aan de dealer (Nieuwenhuijse) ook auto’s van Geely staan. Deze stonden buiten in een soort tijdelijke tent, niet echt showroom-waardig, Maargoed, ik ben niet in de markt voor een Geely

In Zwolle komt volgens Zeekr (specifiek naar gevraagd) op korte termijn, ook een plek voor onderhoud. daarin lijkt mij Volvo Nieuwehuijse het meest voor de hand liggende, aangezien ze naast Volvo ook Lynk&co, Polestar en (sinds kort) dus ook Geely verkopen. Het onderhoud van deze auto’s gebeurd ook in de Volvo werkplaats.

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:52
Vanaf 1 september ‘26 wordt Zeekr Zeist door broekhuis overgenomen 👍 Broekhuis gaat landelijk Zeekr verkopen en gaat ook service verzorgen. Zeekr Amsterdam blijft wel aan als hoofdkantoor van Zeekr.

[ Voor 3% gewijzigd door funkylicious op 25-08-2026 21:25 ]

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:11

Daklem

Nerd

funkylicious schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:24:
Vanaf 1 september ‘26 wordt Zeekr Zeist door broekhuis overgenomen 👍 Broekhuis gaat landelijk Zeekr verkopen en gaat ook service verzorgen. Zeekr Amsterdam blijft wel aan als hoofdkantoor van Zeekr.
Even op de website gekeken want ken de naam niet. Zullen wel moeten werken aan dekking onder de rivieren. Dat is niet bestaand.

• EVNomad
  • Laatst online: 26-08 07:55
Interessant dat de verkoper die LCC/ACC-klachten herkende. Was het voor jou na de proefrit een dealbreaker, of viel het verder mee?

• Pipita
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:27
itsme9x schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:13:
[...]

Zeker, dat zou ik erg fijn vinden, ik woon in omgeving Zwolle, dichtsbijzijnde onderhoudspunt is 1 - 1,5 uur verderop.

[Afbeelding]
Kaart door AI gemaakt? Maastricht is flink noordelijker komen te liggen..

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37
Yup, schiedam ligt ook wel op een bijzondere plek

• itsme9x
Pipita schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:34:
[...]

Klopt, Heerhugowaard klopt ook niet :+
Maar ten behoeve van mijn punt wel duidelijk, nederland heeft een paar flinke gaten waar het servicenetwerk niet dekkend is.

[ Voor 55% gewijzigd door itsme9x op 26-08-2026 08:44 ]

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:30
Nederweert-eind ligt blijkbaar in Venray :+

• Limbids
  • Laatst online: 11:53
Pipita schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:34:
[...]

Er staat helemaal niks bij Maastricht? Rode 12 is Nederweert en staat prima :)

Limbids

• itsme9x
Limbids schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:41:
[...]

Er staat helemaal niks bij Maastricht? Rode 12 is Nederweert en staat prima :)
Ik heb de kaart een update gegeven, maastricht stond in de oude versie inderdaad nabij roermond op de kaart.

• RobVW
  • Laatst online: 09:07
Ik kwam deze video YouTube: ZEEKR 7GT - Assistenzsysteme sind DOCH zu gebrauchen (über Umwege) tegen op YouTube. Hij vertelt dat hij de camera’s heeft laten kalibreren, waarna de ACC en LCC veel beter werkten. Weten jullie of dit de dealer bekend is en of het mogelijk is om de camera’s van de Zeekr te laten controleren/kalibreren?

• Punchdrunk
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 12:43
RobVW schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:03:
Ik kwam deze video YouTube: ZEEKR 7GT - Assistenzsysteme sind DOCH zu gebrauchen (über Umwege) tegen op YouTube. Hij vertelt dat hij de camera’s heeft laten kalibreren, waarna de ACC en LCC veel beter werkten. Weten jullie of dit de dealer bekend is en of het mogelijk is om de camera’s van de Zeekr te laten controleren/kalibreren?
interessant. zoals ze nu werken is inderdaad nauwelijks bruikbaar. ACC remt veel te bruusk, LCC stuurt alsof je hij een tray wodka red bull op heeft. verder is de auto heerlijk, maar hier moeten ze echt nog wat aan doen.

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:06
Ik heb vanmorgen in het bouwers portaal van Zeekr (nogmaals) een melding gemaakt van het afremmen op snel- en grotere wegen. Daarnet ook melding gemaakt van het inhouden van het gas bij voorliggend verkeer. Al enkele keren stilgestaan midden op een rotonde zonder dat ik weg kan. Levensgevaarlijk. Even daar liken als je dit ook hindert.

• Ian_
Mpaj schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:22:
Ik heb vanmorgen in het bouwers portaal van Zeekr (nogmaals) een melding gemaakt van het afremmen op snel- en grotere wegen. Daarnet ook melding gemaakt van het inhouden van het gas bij voorliggend verkeer. Al enkele keren stilgestaan midden op een rotonde zonder dat ik weg kan. Levensgevaarlijk. Even liken als je dit ook hindert.
Ik ben dan benieuwd naar de situatie want het ACC en LCC is bekend en is vooral vervelend bij drukte en Nederlands verkeer.

Het niet kunnen wegrijden lijkt mij gek?

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:29
Volgens mij is dat een 'feature' van de 7GT, wanneer je te dicht op je voorganger zit, of anders gezegd: wanneer de auto van mening is dat je te dicht op je voorganger zit, doet het stroompedaal eventjes niks meer tot je deze helemaal los laat.

Ik kan me voorstellen wanneer je net effe te rap een rotonde op duikt dit kan gebeuren.

• Mpaj
Nedje schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:30:
Volgens mij is dat een 'feature' van de 7GT, wanneer je te dicht op je voorganger zit, of anders gezegd: wanneer de auto van mening is dat je te dicht op je voorganger zit, doet het stroompedaal eventjes niks meer tot je deze helemaal los laat.

Ik kan me voorstellen wanneer je net effe te rap een rotonde op duikt dit kan gebeuren.
Klopt, met als resultaat dat ik dan dus stil sta, midden op die rotonde. Gas helemaal los, seconde wachten, dan pas weer door kunnen.

Dan kun je zeggen “moet je maar niet je ertussen proberen te wurmen.”, maar dat is geduldiger gezegd dan gedaan als je tijdens de spits een bedrijventerrein af wilt.

• Roger Beurskens
Ik heb vanmorgen in het bouwers portaal van Zeekr (nogmaals) een melding gemaakt van het afremmen op snel- en grotere wegen. Daarnet ook melding gemaakt van het inhouden van het gas bij voorliggend verkeer. Al enkele keren stilgestaan midden op een rotonde zonder dat ik weg kan. Levensgevaarlijk. Even daar liken als je dit ook hindert.
Is dat niet de functie die voor "onbedoeld gebruik van gaspedaal" heet?
Ik heb met de verhalen hier in het achterhoofd die direct uitgeschakeld en nog geen enkele keer dit probleem gehad.

edit, deze dus:
https://www.zeekr.eu/nl-nl/manual-detail?path=html/T10283680.html&title=Assistent+bij+verkeerd+gaspedaalgebruik&vk=AAF9&yk=MZ18&lk=nl_NL&ln=Nederlands&vn=7GT&yn=2026&ven=Long+Range+RWD&dl=nl_NL

[ Voor 25% gewijzigd door Roger Beurskens op 26-08-2026 11:41 ]

• Mpaj
Ian_ schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:23:
[...]

vooral vervelend bij drukte en Nederlands verkeer.

[…]
Ik vind het in Nederland vervelend, in Zwitserland was het ronduit onbruikbaar. Een snelweg is gemaakt om 120/130 op te rijden. Als je daar een kilometer zonder bochten vindt, is het knap.

• Mpaj
Ik had nog niet gezien dat ie uit kon! Thanks!

Tegelijkertijd: Nóg een handeling aan het begin van elke rit! |:(

• itsme9x
Heb niet de illusie dat Zeekr ook maar iets doet met de meldingen in de builders app.
Het idee is top, maar in de X, 7x en 001 communities zie je overal hetzelfde, posts zijn nu meer dan 2 jaar na indiening nog niet in behandeling genomen.

Software updates zijn voornamelijk gebaseerd op klachten van reviewers, en meldingen bij Zeekr zelf.

• Roger Beurskens
Mpaj schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:03:
[...]

Ik had nog niet gezien dat ie uit kon! Thanks!

Tegelijkertijd: Nóg een handeling aan het begin van elke rit! |:(
Volgens mij blijft die wel gewoon uit, in tegenstelling tot wat in de handleiding staat.

Lane assist uit schakelen via shortcut is hit and mis.. kan er de vinger nog niet op leggen. Soms kan je hem uitschakelen en blijft hij uit, de andere keer moet je handmatig ook de noodstrook assistent uitzetten voordat hij uit blijft.. die is wel vaag.

Lang leve die kut EU regels.
Zorgt eerder voor meer dan minder afleiding.

[ Voor 6% gewijzigd door Roger Beurskens op 26-08-2026 13:43 ]

• itsme9x
Roger Beurskens schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:42:
[...]

Volgens mij blijft die wel gewoon uit, in tegenstelling tot wat in de handleiding staat.

Lane assist uit schakelen via shortcut is hit and mis.. kan er de vinger nog niet op leggen. Soms kan je hem uitschakelen en blijft hij uit, de andere keer moet je handmatig ook de noodstrook assistent uitzetten voordat hij uit blijft.. die is wel vaag.

Lang leve die kut EU regels.
Zorgt eerder voor meer dan minder afleiding.
Tjsa, of K*T implementatie van het systeem door Geely/Zeekr (en voornamelijk andere chinese merken).

Andere voornamelijk europese merken (op basis van eigen ervaring, BMW, Renault en Peugeot), maar ook Tesla heeft dezelfde verplichting en die krijgen deze systemen wel goed werkend.

Je kunt de EU de schuld geven van de systemen, maar uiteindelijk zijn ze bedoeld voor verkeersveiligheid, en indien goed geïmplementeerd werken ze ook veiligheid verhogend.

Maar het lijkt er naar mijn mening bij Zeekr meer op --> we moeten het erop doen van de EU --> Oke --> hardware erop --> EU implementatie, mwah hoeft niet (want kost moeite, geld en ontwikkeltijd) --> want we komen weg met een grote knop die alles uitzet --> dat noemen we een feature.

[ Voor 8% gewijzigd door itsme9x op 26-08-2026 14:19 ]

• Ian_
Heeft iemand al zijn ruitenwissers vervangen? Ze staan nog op geen enkele website en hiervoor had ik een 7X en daar kon je ook alleen maar via Service bestellen (veel te duur en kwalitatief minder dan Bosch).

Heb nu een meetlint gepakt en een setje Bosch Twin Aero's besteld. Als het past dan zal ik het hier posten!

• Cappiebara013
Ian_ schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:48:
Heeft iemand al zijn ruitenwissers vervangen? Ze staan nog op geen enkele website en hiervoor had ik een 7X en daar kon je ook alleen maar via Service bestellen (veel te duur en kwalitatief minder dan Bosch).

Heb nu een meetlint gepakt en een setje Bosch Twin Aero's besteld. Als het past dan zal ik het hier posten!
Nee, nog niet vervangen, rij jij zo hard dat het nodig is of haperen ze bij jou? Hoor graag of ze passen anders heb ik nog wel een contact bij Denso waar ik het kan navragen / checken.

• Cappiebara013
Na een goede week rondrijden en 1500km moet ik ook bekennen dat Zeekr de koplamp afstelling nog niet helemaal onder de knie heeft.... Ze schijnen erg laag maar de rechter 1 meter verder dan de linker, vrij irritant.

Zojuist met Zeekr service center "van Putten" in Breda gebeld en dit was bekend bij hun (niet enkel van de 7gt) klein klusje en hoef er niet per se een afspraak voor te maken enkel een heads-up als ik er heen rij. Zal wel laten weten wat de waardes bij mij waren en hoe ze versteld zijn.

• Roger Beurskens
itsme9x schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:17:
[...]

Tjsa, of K*T implementatie van het systeem door Geely/Zeekr (en voornamelijk andere chinese merken).

Andere voornamelijk europese merken (op basis van eigen ervaring, BMW, Renault en Peugeot), maar ook Tesla heeft dezelfde verplichting en die krijgen deze systemen wel goed werkend.

Je kunt de EU de schuld geven van de systemen, maar uiteindelijk zijn ze bedoeld voor verkeersveiligheid, en indien goed geïmplementeerd werken ze ook veiligheid verhogend.

Maar het lijkt er naar mijn mening bij Zeekr meer op --> we moeten het erop doen van de EU --> Oke --> hardware erop --> EU implementatie, mwah hoeft niet (want kost moeite, geld en ontwikkeltijd) --> want we komen weg met een grote knop die alles uitzet --> dat noemen we een feature.
Hier ervaring met Volvo V60 (gôh ook Geely) waarbij het wel ok-ish werkte. Verder met een Seat leon (MQB platform) welke met regelmaat phantom breaking had en een lane assist die je ineens aan eht stuur trok uit het niks en dan nog een Skoda Enyaq (MEB platform) gehad en was ook allemaal dramatisch tot aan een brakke hands-on stuur detectie van de skoda wat niet werkt als je de stuurverwarming gebruikt. Oplossing van skoda was destijds met een software update de hands-on detectie helemaal uitschakelen en je moet bij gebruik trafficassist (=lcc) maar gewoon beetje met stuur bewegen zodat de auto wet dat je het stuur nog vast hebt...
Dacht bij mezelf, dit kan niet waar zijn.
Het is echt niks nieuws dat gekloot met de software en al helemaal niks chinees. want de duitsers lukt het ook al niet fatsoenlijk.
De allergrootste grap is nog het idee van het ISA systeem van de eu... zolang je niet een 100% sluitend/correct detectie systeem hebt hiervoor, zou je dit niet eens moeten willen implementeren. En ja, dit gaat bij geen enkele auto goed.
Voor mij voelt het wat kort door de bocht om Zeekr/Geely hier zo op af te fakkelen.

Zelf rijdt ik meestal met ACC ( vind LCC echt niet fijn rijden net als Pilot assist van volvo en travel assist in de VAG groep) en heb er dus echt bijna geen last van al ben ik wel met je eens als er iets op zit dat het moet werken.
Misschien moeten we ze toch gewoon even de tijd geven om het te fixen, vergeet niet dat de auto's net 2 maanden in Europa rijden. als het over 2 jaar nog zo is, dan hebben we recht van spreken dat het klote is :D

• Eddo
TheLuckys schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:45:
[...]

Ik zou dat faraday hoesje wel even testen; in het verleden heb ik die ook via ali besteld maar ging de auto gewoon open met de sleutel in het hoesje. Ik heb toen 3 andere hoesjes besteld en daarvan werkte er 2.
Vandaag sleutelhoesje en faraday hoes ontvangen van onze Chinese vrienden. Sleutelhoesje past goed en het is fijn dat hij nu wat ruwer is. Heb meteen het idee dat hij minder snel uit mijn zak kan glijden. De faraday hoes werkt ook goed. De auto ziet de sleutel niet als deze in de hoes zit. Hij is wel wat groter dan ik had gedacht. Plaatjes van Ali :X

De kofferbak mat van Ali is ook onderweg...
https://nl.aliexpress.com...Jytg&gatewayAdapt=glo2nld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5oXq083dLv7BtHbD0yihOD6smA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/apr4AmzzYMzELXyxFcVmjmD6.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3Bli3O8kvHDZQ1BEYuNMBPEqlw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/f5hQyvo3s78VKWKjQupFL9Of.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoVEh7aSYrHadGmSRwg5VS8qbdg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eMGzI3x6fPaMXBPODTYz9I3k.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Eddo op 26-08-2026 21:09 ]

• Ian_
Eddo schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:05:
[...]

Vandaag sleutelhoesje en faraday hoes ontvangen van onze Chinese vrienden. Sleutelhoesje past goed en het is fijn dat hij nu wat ruwer is. Heb meteen het idee dat hij minder snel uit mijn zak kan glijden. De faraday hoes werkt ook goed. De auto ziet de sleutel niet als deze in de hoes zit. Hij is wel wat groter dan ik had gedacht. Plaatjes van Ali :X

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding]
Of je hebt iPhone 😜 met UWB ondersteuning.

• Ian_
Cappiebara013 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:52:
[...]

Nee, nog niet vervangen, rij jij zo hard dat het nodig is of haperen ze bij jou? Hoor graag of ze passen anders heb ik nog wel een contact bij Denso waar ik het kan navragen / checken.
Ik heb een jaar lang een 7X gereden en de kwaliteit was om te huilen, elke drie maanden een nieuwe set bij Zeekr moeten bestellen.

Om de week met een doek maar ik de bladen schoon maar toch merk ik nu al na 3 maanden dat het weer tijd voor vervanging wordt

Deze kwamen vandaag binnen en zijn het juiste formaat! No more Zeekr lock in, ook zijn deze van een betere kwaliteit en 60% goedkoper dan bij Zeekr bestellen

https://www.autodoc.nl/bosch/1194361

[ Voor 9% gewijzigd door Ian_ op 26-08-2026 21:26 ]

• N-ickel
Ian_ schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:25:
[...]

Ik heb een jaar lang een 7X gereden en de kwaliteit was om te huilen, elke drie maanden een nieuwe set bij Zeekr moeten bestellen.

Om de week met een doek maar ik de bladen schoon maar toch merk ik nu al na 3 maanden dat het weer tijd voor vervanging wordt

Deze kwamen vandaag binnen en zijn het juiste formaat! No more Zeekr lock in, ook zijn deze van een betere kwaliteit en 60% goedkoper dan bij Zeekr bestellen

Die ga ik ook bestellen, werken ze met de ruitensproeiervloeistof?

• Ian_
N-ickel schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 23:32:
[...]

Die ga ik ook bestellen, werken ze met de ruitensproeiervloeistof?
Zit niet geïntegreerd in de bladen maar in het systeem, werkt perfect.

• Markus M
  • Nu online
Ik mag volgende week mijn 7GT ophalen.

Alvast een vraag aan de gebruikers: is de rittenregistratie vanuit de app of auto te downloaden? Dat scheelt weer inbouw van een track en trace systeem.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Markus M schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:39:
Ik mag volgende week mijn 7GT ophalen.

Alvast een vraag aan de gebruikers: is de rittenregistratie vanuit de app of auto te downloaden? Dat scheelt weer inbouw van een track en trace systeem.
Nee, ik zie geen mogelijkheden uit de app om dit te downloaden.

• Limbids
  • Laatst online: 11:53
Eddo schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:05:
[...]

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft Zeekr geen beveiliging van de sleutel voor relay-attacks? Dat is wel heel erg slecht. De meeste merken schakelen hun sleutel uit na korte tijd, zodat je niet met die stomme hoesjes of blikjes hoeft te werken.

Limbids

• Ian_
Limbids schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:52:
[...]

Heeft Zeekr geen beveiliging van de sleutel voor relay-attacks? Dat is wel heel erg slecht. De meeste merken schakelen hun sleutel uit na korte tijd, zodat je niet met die stomme hoesjes of blikjes hoeft te werken.
Heeft Zeekr ook.

• Cappiebara013
*Koplamp Update*

Na een flitsbezoek bij Zeekr service center "van Putten" in Breda bleken ook mijn koplampen niet goed afgesteld. Met het juiste gereedschap hebben ze de koplampen nagemeten en flink bijgesteld. Ik heb samen met de monteur gekeken naar de stand van de koplampen in de "D" en "P" stand en deze kwamen op hetzelfde uit. Het maakt voor het afstellen van de koplampen dus niet uit of de auto in "Drive" of "Parking" staat. Vanavond eens kijken hoe het verschil is.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37
Bedankt voor de info @Cappiebara013
Ik hoop dat ze het met de levering van mijn auto (komende woensdag) al goed hebben gedaan, evenals de camera calibratie.

Hoe zit dat eigenlijk met die beloofde update @Ian_ ? Die zou er nu toch wel moeten zijn?

• Eddo
Maar hoe 'ontwaakt' die sleutel dan? Zoekt de auto continue of die sleutel in de buurt is?

• Ian_
Eddo schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:13:
[...]

Maar hoe 'ontwaakt' die sleutel dan? Zoekt de auto continue of die sleutel in de buurt is?
No idea, maar als de sleutel niet in de buurt is als je rijdt houdt het snel op.

• Ian_
Fallout schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:41:
Bedankt voor de info @Cappiebara013
Ik hoop dat ze het met de levering van mijn auto (komende woensdag) al goed hebben gedaan, evenals de camera calibratie.

Hoe zit dat eigenlijk met die beloofde update @Ian_ ? Die zou er nu toch wel moeten zijn?
Ja, begreep dat afgelopen vrijdag de versie door medewerkers NLD werd getest. Zal morgen even polsen wat de status is.

• Tsjuni
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:41
Cappiebara013 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:57:
*Koplamp Update*

Na een flitsbezoek bij Zeekr service center "van Putten" in Breda bleken ook mijn koplampen niet goed afgesteld. Met het juiste gereedschap hebben ze de koplampen nagemeten en flink bijgesteld. Ik heb samen met de monteur gekeken naar de stand van de koplampen in de "D" en "P" stand en deze kwamen op hetzelfde uit. Het maakt voor het afstellen van de koplampen dus niet uit of de auto in "Drive" of "Parking" staat. Vanavond eens kijken hoe het verschil is.
Heb je hiervoor een afspraak gemaakt of ben je gewoon langsgereden?

• Ian_
Tsjuni schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:48:
[...]

Heb je hiervoor een afspraak gemaakt of ben je gewoon langsgereden?
Zeekr service partner in Almere gaf aan gewoon langs te kunnen komen tussen 13:00 en 16:00 (elke dag) voor zoiets.

• Elrolfo
  • Laatst online: 21:57
Op de Privilege Launch Edition zou volgens AI een Launch Control mogelijk zijn. Rempedaal met linkervoet stevig intrappen, met rechtervoet stroompedaal volledig intrappen en aansluitend rempedaal geheel loslaten. Zijn hier ervaringen mee?

• Ian_
Elrolfo schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:05:
Op de Privilege Launch Edition zou volgens AI een Launch Control mogelijk zijn. Rempedaal met linkervoet stevig intrappen, met rechtervoet stroompedaal volledig intrappen en aansluitend rempedaal geheel loslaten. Zijn hier ervaringen mee?
Ja, AI BS. Dit betreft alleen de Chinese variant 900V, die hebben een Track mode and drag mode functie.

• TheLuckys
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48
Ian_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:20:
[...]

Ja, AI BS. Dit betreft alleen de Chinese variant 900V, die hebben een Track mode and drag mode functie.
Er is mij bij de dealer wel verteld dat dit met een software update toegevoegd gaat worden.

• itsme9x
TheLuckys schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:24:
[...]

Er is mij bij de dealer wel verteld dat dit met een software update toegevoegd gaat worden.
Tsja, de verkopers van Zeekr hebben inmiddels wel de naam (bij de overige modellen) om dingen te beloven die uiteindelijk niet waar blijken te zijn / nooit komen.

• Ian_
TheLuckys schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:24:
[...]

Dat staat wel op de roadmap, maar voor nu doet het in ieder geval niks.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:30
Eddo schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:13:
[...]

De meeste sleutels worden 'wakker' bij beweging. Niet in de broekzak houden dus, maar op een tafeltje/kast leggen en met rust laten.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:49
Ian_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:40:
[...]

Dat staat wel op de roadmap, maar voor nu doet het in ieder geval niks.
Is die roadmap openbaar? Of obv een loslippige verkoper?

• Ian_
Inspired schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 21:35:
[...]

Is die roadmap openbaar? Of obv een loslippige verkoper?
Directie NLD/EU

• Ian_
Ian_ schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:25:
[...]

UPDATE, we zitten toch nog vast aan Zeekr....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8tt3Uotvy-vX3iuASC4FdHORh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75uqscjJHjo1402ILK32FajQ.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste