Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Rubens!
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 12-01 16:16
Ik keek persoonlijk erg uit naar deze auto!
Ik volg hem al even via o.a. Youtube en ben blij dat hij nu te bestellen is.

Ik zou hem toch wel graag even met het eigen oog bekijken. Iemand toevallig al langs 1 van de 2 showrooms geweest om te kijken of hij binnen staat?

Voor veel vragen die ik op dit forum voorbij zie komen is GPT je grote vriend bijvoorbeeld het gesprekje over de bagage ruimte. In Europa rekenen wij de bagage ruimte tot aan aan de rugleuning van de achterbank. De opgave van 456 liter is dus correct, de 600+ liter is tot aan de daklijn.
Als je ditzelfde doet voor een Tesla 3 of Y kom je op respectievelijk 425 liter en 430 liter een Mustang Mach-e blijft net boven de 400 liter steken. Zo ver ik het terug kan vinden is dit zonder de luiken onder de laadvloer en zonder de frunk.

Wat moeilijker te bepalen is (online) is de kleur. Online zijn een paar hele mooie foto’s terug te vinden van een exemplaar in een soort silver metallic (zoals wij die van vroeger kennen, denk renault 21 tijdperk (alleen dan mooi)). Kan nou niet bepalen of dit de Tech Gray is of de Glacier Silver.

Iemand een idee?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:56
Rubens! schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:59:

Ik zou hem toch wel graag even met het eigen oog bekijken. Iemand toevallig al langs 1 van de 2 showrooms geweest om te kijken of hij binnen staat?
Dan kan je tm komende zondag naar Brussel. Daar staat hij bij de salon.
De product guru die er liep zei dat er nu drie 7GT's in Europa zijn. Dus de kans dat hij zomaar in NL in de showroom staat nu is heel klein.

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 17:03

ArCadE

No banana available

Ik begreep dat er binnenkort in Amsterdam gekeken kan worden, nog niet gereden.

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 02-02 13:40
Rubens! schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:59:
Ik keek persoonlijk erg uit naar deze auto!
Ik volg hem al even via o.a. Youtube en ben blij dat hij nu te bestellen is.

Voor veel vragen die ik op dit forum voorbij zie komen is GPT je grote vriend bijvoorbeeld het gesprekje over de bagage ruimte. In Europa rekenen wij de bagage ruimte tot aan aan de rugleuning van de achterbank. De opgave van 456 liter is dus correct, de 600+ liter is tot aan de daklijn.
Als je ditzelfde doet voor een Tesla 3 of Y kom je op respectievelijk 425 liter en 430 liter een Mustang Mach-e blijft net boven de 400 liter steken. Zo ver ik het terug kan vinden is dit zonder de luiken onder de laadvloer en zonder de frunk.

Wat moeilijker te bepalen is (online) is de kleur. Online zijn een paar hele mooie foto’s terug te vinden van een exemplaar in een soort silver metallic (zoals wij die van vroeger kennen, denk renault 21 tijdperk (alleen dan mooi)). Kan nou niet bepalen of dit de Tech Gray is of de Glacier Silver.

Iemand een idee?
Mij is verteld in showrooms ergens vanaf april...
Mocht iemand de lilac paarse kleur op foto vinden en hier posten, graag! Ik zie 50 tinten paars online en wil graag zeker weten welke de "lilac" is die te configureren is op zeekr.nl

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29
menno76 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:42:
[...]

Mij is verteld in showrooms ergens vanaf april...
Mocht iemand de lilac paarse kleur op foto vinden en hier posten, graag! Ik zie 50 tinten paars online en wil graag zeker weten welke de "lilac" is die te configureren is op zeekr.nl
Afbeeldingslocatie: https://paultan.org/image/2025/05/2025_Auto_China_Shanghai_Zeekr_007_GT-4.jpg

Bron: HD gallerij van Paul Tan

• Rubens!
  • Laatst online: 12-01 16:16
marteltor schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:13:
[...]

Dan kan je tm komende zondag naar Brussel. Daar staat hij bij de salon.
De product guru die er liep zei dat er nu drie 7GT's in Europa zijn. Dus de kans dat hij zomaar in NL in de showroom staat nu is heel klein.
Ik begreep dat op de beurs alleen een witte staat.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de silvergrijze versie.
Ik weet echter nog niet of dit de Tech Gray is of de Glacier Silver.

Hopen maar dat ze de showroom snel vol zetten!

• menno76
Bedankt! In deze reeks zie ik ook aantal fotos van lichter paars wat ik heel lelijk vind. Weet je of Lilac de donker variant van deze foto reeks is?

• HeWie
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17:51
Wat een afschuwelijke kleur
Zeekr komt zeker met een breder kleurenscala.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:17
Is er iemand die de breedte van de kofferbak tussen de wielkasten heeft opgemeten? Ben daar wel benieuwd naar.

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:12
En heeft er al (een lang) iemand op de achterbank gezeten in Brussel? Op de filmpjes ziet het eruit alsof je helemaal geen ondersteuning onder je bovenbenen hebt omdat de bank zo laag geplaatst is voor genoeg hoofdruimte. Hoe zit dat in de praktijk? Comfortabel voor lange afstanden?

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-01 19:53
ArCadE schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:16:
Ik begreep dat er binnenkort in Amsterdam gekeken kan worden, nog niet gereden.
Klopt. Ik werd gisteren verrassend genoeg gebeld door een dame van Zeekr (had mn telefoonnummer ergens opgegeven). In Amsterdam is hij (binnenkort) te bezichtigen. Hiervoor zijn prive bezichtigings afspraken te maken en ja het wordt / is een witte 7GT. Heb gelijk gevraagd naar beschikbare kleurenstalen (erg benieuwd naar die Liliac of mijn favoriet de Glacier silver). Dat wist de vriendelijke dame niet en ging daar achteraan voor me. Ik wil de kleuren graag echt zien voordat ik hem overweeg te bestellen. Lichtere kleuren (wit of silver) spreken mij het meeste aan icm het contrasterende dak van de privilege uitvoering.

Grappig op Instagram wordt bij een foto van de 9X in Glacier Silver (voor de handige google-aars zeker makkelijk terug te vinden en misschien hier te posten) de kleur als volgt omschreven "Glacier Silver: Futuristic tech meets polar aesthetics. Cool metallic hue mirrors glacial sharpness, capturing alpine snow essence".

Enfin verlichting is natuurlijk alles bij een foto maar het is een vrij licht grijze metallic lak die inderdaad iets van ijs of sneeuw weg heeft.

De Techgrey is een bestaande kleur van Zeekr en is dezelfde Techgrey alsop de 001 (mn collega heeft deze). Aardige combi maar niet voor mij.

[ Voor 21% gewijzigd door cornholio24 op 12-01-2026 18:59 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29
sjoerd-p schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:20:
En heeft er al (een lang) iemand op de achterbank gezeten in Brussel? Op de filmpjes ziet het eruit alsof je helemaal geen ondersteuning onder je bovenbenen hebt omdat de bank zo laag geplaatst is voor genoeg hoofdruimte. Hoe zit dat in de praktijk? Comfortabel voor lange afstanden?
Let op de stand van de achterbank. Deze verder naar achteren kantelen kan ook zorgen dat er meer hoofdruimte beschikbaar lijkt.
menno76 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:55:
[...]

Bedankt! In deze reeks zie ik ook aantal fotos van lichter paars wat ik heel lelijk vind. Weet je of Lilac de donker variant van deze foto reeks is?
De donkere kleur komt deze kant op. Er zijn wel foto's te vinden van de kleuren. De auto is nieuw voor europa, niet voor Azië. Hier is nog een foto in daglicht:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.coolcarsinchina.com/wp-content/uploads/2025/10/Zeekr-007-GT-2.jpg?w=1280&ssl=1

Deze kleuren zijn wel beschikbaar in China, maar niet in onze configurator:
Afbeeldingslocatie: https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2025/04/zeekr_007_gt_mass_production.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GnX2Cd_XEAAZRQq?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GnX2GlaXsAA9qJj?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GnX2Z_CWoAApc31?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GnX2gkvWsAAQdiM?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2025/04/img_20250425_144638-2048x1077.jpg
Afbeeldingslocatie: https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2025/04/e5beaee4bfa1e59bbee78987_20250415123537.jpg

En dan hebben we het nog niet over het interieur gehad:
Afbeeldingslocatie: https://zeekrlife-oss.zeekrlife.com/frontend/atom/atom_json/JSON-1744169470065/%C3%A9%C2%BB%C2%91%C3%A7%C2%B4%C2%AB-f1e640012b70d4f9eb39c3fbb4762636.jpg?x-oss-process=image/format,webp
Afbeeldingslocatie: https://zeekrlife-oss.zeekrlife.com/frontend/atom/atom_json/JSON-1744169470065/%C3%A9%C2%BB%C2%91%C3%A7%C2%81%C2%B0-3108638d4f19aa431d41ae8968d44676.png?x-oss-process=image/format,webp
Afbeeldingslocatie: https://zeekrlife-oss.zeekrlife.com/frontend/atom/atom_json/JSON-1744169470065/%C3%A9%C2%BB%C2%91%C3%A7%C2%99%C2%BD%C3%A6%C2%A3%C2%95-49542fa112262e6e9eb0e9a72f41664f.png?x-oss-process=image/format,webp
Afbeeldingslocatie: https://zeekrlife-oss.zeekrlife.com/frontend/atom/atom_json/JSON-1744169470065/%C3%A7%C2%B4%C2%AB%C3%A7%C2%99%C2%BD-872710bc94554d5fa4809083f8668556.png?x-oss-process=image/format,webp
Afbeeldingslocatie: https://zeekrlife-oss.zeekrlife.com/frontend/atom/atom_json/JSON-1744169470065/%C3%A9%C2%BB%C2%91%C3%A7%C2%BA%C2%A2-df38f06ea1e3448becef8af817c111ac.png?x-oss-process=image/format,webp

• marteltor
FrenzyFreak schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:01:
[...]

Let op de stand van de achterbank. Deze verder naar achteren kantelen kan ook zorgen dat er meer hoofdruimte beschikbaar lijkt.
Ik (1.95m) had voldoende hoofdruimte achterin, in elke stand van de achterbank.
Wat betreft benen omhoog achterin: wat ik me er van herriner zit je inderdaad wel wat opgetrokken, maar de beenruimte is riant, dus je kan je been iets verder strekken. Ik kan me niet herinneren dat ik het slecht vond, maar volgens mij was het bij de Mercedes glb, GLC en bmw IX3 beter (...logisch, zijn hogere autos).

• marteltor
cornholio24 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:39:
[...]

Klopt. Ik werd gisteren verrassend genoeg gebeld door een dame van Zeekr (had mn telefoonnummer ergens opgegeven). In Amsterdam is hij (binnenkort) te bezichtigen. Hiervoor zijn prive bezichtigings afspraken te maken .
enig idee waar je je telefoonnummer had opgegeven of hoe ik ook zo een invite kan krijgen?

• menno76
FrenzyFreak schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:01:
[...]

[...]

De donkere kleur komt deze kant op. Er zijn wel foto's te vinden van de kleuren. De auto is nieuw voor europa, niet voor Azië. Hier is nog een foto in daglicht:
[Afbeelding]

Deze kleuren zijn wel beschikbaar in China, maar niet in onze configurator:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En dan hebben we het nog niet over het interieur gehad:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt vind deze donkere paarse variant wel okay. Beter dan 1000 in dozijn grijs wit of zwart

• cornholio24
marteltor schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:23:
[...]
enig idee waar je je telefoonnummer had opgegeven of hoe ik ook zo een invite kan krijgen?
Ik weet niet of ik dat hier zo mag posten maar hierbij de link: https://www.zeekr.eu/nl-nl/7gt-updates

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• marteltor
cornholio24 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:56:
[...]

Ik weet niet of ik dat hier zo mag posten maar hierbij de link: https://www.zeekr.eu/nl-nl/7gt-updates
Dank!

Overigens zijn mijn kinderen na het bezoek aan de autosalon een lobby gestart om de zeekr 7gt te bestellen. De stoelen achterin zijn namelijk erg comfortabel, en het verstellen van de achterbank icm stoelverwarming bevalt ze wel :p
Overigens kon ik geen knopje vinden voor de stoelverwarming achterin. Misschien keek ik niet goed :?

• HeWie
De kleuren zijn overigens echt Chinees. Ik hoop dat er wat meer Europese variaties komen dan het beperkte assortiment waaruit je nu kunt kiezen.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:47
HeWie schreef op maandag 12 januari 2026 @ 23:38:
De kleuren zijn overigens echt Chinees. Ik hoop dat er wat meer Europese variaties komen dan het beperkte assortiment waaruit je nu kunt kiezen.
Ik moet zeggen dat ik Zeekr qua updates niet heel sterk vind, maar beperkte configuratie mogelijk, en alle updates op de Chinese modellen (van de 001 en ook de 7x) gaan tot nu toe aan ons voorbij.

Qua interieur was is erg benieuwd wat er naar Europa zou komen gezien de coole combinaties die je in China kan krijgen, maar die keuze krijgen we helaas ook niet hier...

• ArCadE

ArCadE

No banana available

cornholio24 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:39:
[...]

Klopt. Ik werd gisteren verrassend genoeg gebeld door een dame van Zeekr (had mn telefoonnummer ergens opgegeven). In Amsterdam is hij (binnenkort) te bezichtigen. Hiervoor zijn prive bezichtigings afspraken te maken en ja het wordt / is een witte 7GT. Heb gelijk gevraagd naar beschikbare kleurenstalen (erg benieuwd naar die Liliac of mijn favoriet de Glacier silver). Dat wist de vriendelijke dame niet en ging daar achteraan voor me. Ik wil de kleuren graag echt zien voordat ik hem overweeg te bestellen. Lichtere kleuren (wit of silver) spreken mij het meeste aan icm het contrasterende dak van de privilege uitvoering.
Ik ben ook gebeld voor een afspraak en zondag gaan wij kijken. Ben benieuwd.

• sjoerd-p
ArCadE schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:45:
[...]

Ik ben ook gebeld voor een afspraak en zondag gaan wij kijken. Ben benieuwd.
Idem. Vrijdag aan de beurt in Amsterdam. Heel benieuwd naar de praktijk. Wil heel graag een station achtige auto, maar komende van een V70 voelt het waarschijnlijk als een stap terug in ruimte. In ieder geval in de kofferbak, maar misschien ook in zitpositie achterin. De Jaguar i-pace van voor de V70 gaf ons ook uitdagingen met snelladen (vouwwagen erachter), maar dat hebben ze met de 7 GT in ieder geval wel goed voor elkaar ;-)

Er staat trouwens allleen een Privilege in Amsterdam (natuurlijk). Voor de meesten van ons is de Long Range interessanter denk ik. Minder nutteloos vermogen, meer ruimte (frunk) en goedkoper (in aanschaf, verbruik en belasting). Maar dan vervallen helaas wel de geventilleerde massagestoelen. Bij de launch editie is dat niet aan te passen, later kun je waarschijnlijk wel de luxe opties op de Long Range krijgen zoals bij Xpeng. Daar konden ze nu nog niets over zeggen uiteraard. Bedoeld om mensen toch naar de privilege te trekken.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• cornholio24
Heel benieuwd of ze die kleurstalen hebben. Al een redelijke indruk van de auto maar wil de kleuren graag in het echt zien, daar hangt het voor mij vooral op. Vrouwlief staat op de massagestoelen dus dan maar kiezen voor het nutteloze vermogen 🙃🤡. Zwarte dak bij deze versie vind ikzelf ook echt wel mooier.

Dus iedereen die de reis naar 020 maakt - ik hoor graag of ze de kleuren ter bezichtiging hebben daar....

• sjoerd-p
JustTrying schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:21:
[...]

Ik moet zeggen dat ik Zeekr qua updates niet heel sterk vind, maar beperkte configuratie mogelijk, en alle updates op de Chinese modellen (van de 001 en ook de 7x) gaan tot nu toe aan ons voorbij.

Qua interieur was is erg benieuwd wat er naar Europa zou komen gezien de coole combinaties die je in China kan krijgen, maar die keuze krijgen we helaas ook niet hier...
Mijn vermoeden is dat ze voor de "launch edities" zo veel mogelijk standaard combinaties willen produceren en alvast op de boot kunnen zetten zodat ze verkocht worden terwijl ze al op de boot staan. Hoe meer variaties, hoe kleiner de kans dat iemand specifiek die combinatie wil. En dat is denk ik ook gelijk de reden dat ze niet met updates blijven strooien, want dan wil niemand meer een versie die al op de boot staat.

• cornholio24
Deense review van de GT7, duidelijk in Mystic Lilac - van de Zeekr configurator vind ik deze kleur niets er erg donker - op de video ziet het er zeker niet verkeerd uit!

YouTube: Prisen er VILD på den nye Zeekr stationcar - Zeekr 7GT (2026)

• JustTrying
sjoerd-p schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:31:
[...]

Mijn vermoeden is dat ze voor de "launch edities" zo veel mogelijk standaard combinaties willen produceren en alvast op de boot kunnen zetten zodat ze verkocht worden terwijl ze al op de boot staan. Hoe meer variaties, hoe kleiner de kans dat iemand specifiek die combinatie wil. En dat is denk ik ook gelijk de reden dat ze niet met updates blijven strooien, want dan wil niemand meer een versie die al op de boot staat.
Dat is zeker waar, en na die Launch editions komen er zeer beperkt configureerbare 'normale' edities op de markt waar je kan kiezen uit een paar kleuren en 1 pakket wat alleen samen met een ander pakket kan worden gekocht, en wellicht nog 1 paar andere velgen.

Wat ik bedoel met upgrades is de al meerdere keren vernieuwde in China vernieuwde 001, waar we in Europa nog altijd met versie 1 rondrijden. Ook voor de Zeekr 7x is al een update uitgekomen, ook daarvan verwacht ik dat die voorlopig niet in Europa beschikbaar is.

Xpeng doet dat bijvoorbeeld veel beter, de P7+ die twee weken terug voor het eerst in china als model 2026 werd getoond, staat 2 weken later al in Brussel en is al te bestellen. De G6 en G9 komen een half jaar na de Chinese lancering ook als upgrade model in Europa te bestellen.

Ook Europese merken hebben jaarlijks wel een kleine facelift/upgrade van de modellen die hier rondlopen. Dat Zeekr dat niet doet is onder meer de reden geweest dat ik de 001 niet heb geleased, die lag op dat moment alweer een paar jaar achter, en dat is intussen nog wel weer wat meer geworden..

• HeWie
cornholio24 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:54:
Deense review van de GT7, duidelijk in Mystic Lilac - van de Zeekr configurator vind ik deze kleur niets er erg donker - op de video ziet het er zeker niet verkeerd uit!

Ziet er goed uit. Het Mystic Lilac ziet er niet slecht uit. Mis ik nou een achterruitenwisser?

• JustTrying

Heel mooi inderdaad, ook met die interieuroptie. Jammer dat de kofferruimte met 456 liter toch wat klein is met 2 kinderen en een hond, anders was dit zeker mijn keuze geweest.

• marteltor
HeWie schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:10:
[...]

Ziet er goed uit. Het Mystic Lilac ziet er niet slecht uit. Mis ik nou een achterruitenwisser?
Dat is beetje de nieuwe trend. Zou je door de stroomlijn niet nodig hebben. Ik geloof het alleen niet.

• HeWie
Misschien dat stroomlijn werkt bij regen maar als de achterruit vuil is (gebeurt nog wel eens) vind ik het wel prettig dat ik kan sproeien en wipen.

• marteltor

gelijk mn Deens weer wat geoefend :p
Op 1/3 opent hij de frunk. Ik vraag me af of die wel goed waterdicht is.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
HeWie schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:41:
Misschien dat stroomlijn werkt bij regen maar als de achterruit vuil is (gebeurt nog wel eens) vind ik het wel prettig dat ik kan sproeien en wipen.
Bij mijn EV6 is het nooit een probleem geweest. En ik heb die auto toch vaak wel behoorlijk modderig gemaakt >:)

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-02 12:32
marteltor schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:48:
[...]
gelijk mn Deens weer wat geoefend :p
Op 1/3 opent hij de frunk. Ik vraag me af of die wel goed waterdicht is.
Dat vraag ik me ook af als ik dat zo zie.
Maar is dit nu de privilege versie? Omdat de deuren automatisch openen en sluiten.
Ik dacht dat die geen frunk hadden.
En als dit de privilege is, is de frunk bij de andere versies dan groter?

• marteltor
HBO88 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:03:
[...]

Maar is dit nu de privilege versie? Omdat de deuren automatisch openen en sluiten.
Volgens mij hebben alle versies een frunkje

• JustTrying
[...]

AWD 32 liter RWD 65 liter, automatische deuren zijn altijd privilege versie.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:08
[...]

Op basis van de interieurkleuren (Charcoal Black and Polar White) en het Contrasterend daklijn kun je met zekerheid zeggen dat dit de privilege is, die opties zijn er niet bij de andere versies.

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:09
HeWie schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:10:
[...]

Volgens mij zit die in de bovenkant weggewerkt, in de "spoiler" zeg maar. Zoiets meen ik mij van de Chinese reviews te herinneren.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:33
Pasman schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:18:
[...]

Volgens mij zit die in de bovenkant weggewerkt, in de "spoiler" zeg maar. Zoiets meen ik mij van de Chinese reviews te herinneren.
Bij de 7x inderdaad ook, je ziet hem niet maar hij zit er wel.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• marteltor
MvRtje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:30:
[...]

Bij de 7x inderdaad ook, je ziet hem niet maar hij zit er wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxcYM8A6wTwO0TNRCJEUZVMmevs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GWNnL4YuSYQ1G4OIsANDG2M.jpg?f=fotoalbum_large
Lijkt me sterk bij de 7gt.
De chinese 7gt heeft volgens mij ook lidar. Is dus niet helemaal hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door marteltor op 14-01-2026 13:35 ]

• 1Mark
  • Laatst online: 21:38
Die Deense reviewer (filmpje eerder hier) zei dat die ruitenwisser er niet op zit. Mijn Deens is heel goed, want ik begreep alles (met translation subtitels in YouTube)

• MvRtje
marteltor schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:35:
[...]

[Afbeelding]
Lijkt me sterk bij de 7gt.
De chinese 7gt heeft volgens mij ook lidar. Is dus niet helemaal hetzelfde.
Nee nu je het zo laat zien, dan lijkt me dit ook niet.

Maar waarom ik dit stuurde is omdat ik hem bij de 7x ook nooit op flimpjes en foto's zag en uiteindelijk bleek hij er wel te zitten.

Mijn excuus, te snel geroepen dan.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Pasman
  • Laatst online: 19:09
Ah ja, lijkt me sterk dat ze daar nog iets in kwijt kunnen. Volgens mij is dit meer een sedan v station (wagon) achtig ding. Een sedan heeft vaak geen achterruit wisser. Zo ook mijn vorige wagen (polestar 2), moet zeggen dat ik deze af en toe wel miste en nu (helemaal met het weer de afgelopen weken) blij ben dat hij op mijn huidige auto wel zit.

• Sokka14
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-02 09:49
Volgensmij was deze hier nog niet gepost dus voor de liefhebbers een filmpje van Zeekr Europe over de 7GT: https://www.youtube.com/watch?v=AQx0BrMAnmA

[ Voor 3% gewijzigd door Sokka14 op 16-01-2026 09:22 ]

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sokka14 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:22:
Volgensmij was deze hier nog niet gepost dus voor de liefhebbers een filmpje van Zeekr Europe over de 7GT: https://www.youtube.com/watch?v=AQx0BrMAnmA
Vanaf 6:55: "(...) You don't need a need a rear wiper"

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:37
1Mark schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:58:
Die Deense reviewer (filmpje eerder hier) zei dat die ruitenwisser er niet op zit. Mijn Deens is heel goed, want ik begreep alles (met translation subtitels in YouTube)
Dat klopt. Tijdens de introductievideo vorige week is ook vermeld dat er geen ruitenwisser aan de achterkant aanwezig is.

• renzo4000
  • Laatst online: 23:44
Als de luchtstroom goed is dan zal de meeste regen wel makkelijk eraf glijden, zeker als je een goede glascoating gebruikt. Het is vooral bij lage snelheden en vies weer (zoals de afgelopen weken) dat op een gegeven moment de ruit echt wel vies wordt en niet schoon te maken is. Ik vind dit wel een gemiste kans om een wissertje onder de spoiler te monteren. Mijn huidige Kia Sportage heeft dat ook en werkt prima (en visueel ziet dat er goed uit).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• marteltor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMY7sGseEx1HQWbrwn2pEnLwkSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVZMqZT0Qt2lNC5GNCNv8F8p.jpg?f=fotoalbum_largezo staat ie in Amsterdam

• sjoerd-p
Vanochtend bij Zeekr in Amsterdam geweest voor een vooraf gemaakte afspraak voor de 7GT. Ik bleek de eerste te zijn. Helaas is mijn conclusie toch dat de auto in alle aspecten het eigenlijk "net niet" is voor ons. Ik had er lang naar uitgekeken.
In alle opzichte voelde het krap. Ik ben 1.93m lang en voorin stond de stoel op de laagste stand, hoofd bijna tegen het glazen dak, maar als ik een beetje naar links en rechts ging, zat ik al tegen het handvat met mijn hoofd. De stoel had ook geen fantastische ondersteuning, ondanks dat hij een beetje kan uitschuiven. Ik lijk gewoon te groot te zijn voor deze echt wel heel lage auto (ongeveer 10cm lager dan mijn V70 en dan ook nog een accupakket in de bodem). Dat merk je ook gelijk achterin. Je bovenbenen hebben helemaal geen ondersteuning, mijn voeten kunnen niet onder de stoel voor mij omdat die in de laagste stand staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rWwiUGjN2Im-k4oEyxutD5cJ7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CEDo8gYO9oMgLyXWC1qmRrE2.jpg?f=fotoalbum_large
De kofferbak is ook echt klein vond ik. Niet te vergelijken met een Peugeot 308 of zo. En al helemaal niet met een Skoda Octavia. Ik heb de liters nog niet opgezocht, maar dit heeft helaas niet de ruimte die je van een station zou verwachten. Dat komt ook omdat de achterbank erg ver naar achteren staat om nog genoeg voetenruimte over te houden. Dat was duidelijk meer dan in de 7X.
De frunk in de Privilege past denk ik je laadkabel nog nieteens in. In de Long Range is dat een stuk beter als het goed is.
En zelfs het skiluik is klein. Voordeel is dat hij erin zit, maar de afmetingen zijn echt heel schattig. De hoogte van de doorgang is maar iets van 20cm en de breedte is nog minder. Dus twee paar ski's of een kanopeddel gaan al lastig worden denk ik.
Als je de auto van achteren bekijkt, zie je ook dat hij heel sterk naar binnen loopt boven de wielkasten. Dat verklaart waarom het binnenin zo klein voelt als je bijna tegen het dak zit en ook in de breedte een best smalle cabine hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Tnbg8n2pDxLTo81S70ek1v1w6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/542ycNp4bQVCpp4LyeZQGusk.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben ook in de ID.7 gereden, maar dat is echt een hele andere klasse en zeker gelijkwaardig aan de V70 qua ruimte en dergelijke. Maar helaas wel het verouderde MEB platfrom. Verder de perfecte auto voor ons. De Zeekr lijkt nog onder de Renault Megane / Peugeot 308SW te zitten helaas. Bevestigen de getallen dat ook?
Los van de krapheid, vond ik het wel echt een fantastische auto om te zien qua looks en materiaalgebruik. Beter dan je in de filmpjes kunt zien. Echt heel goed gedaan. Blijft eigenlijk over de Xpeng G9 en Zeekr 7X.

• Amersfoort
  • Laatst online: 18:52
Frietkot schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:28:
[...]

Dat klopt. Tijdens de introductievideo vorige week is ook vermeld dat er geen ruitenwisser aan de achterkant aanwezig is.
Dat een ruitenwisser achterop niet nodig zou zijn vonden ze bij Hyundai met de Ioniq 5 ook. De achterspoiler zou zodanig geconstrueerd zijn samen met de hoek van de achterruit, dat bijna al het water niet op de achterruit zou komen. Na veel klant opmerkingen is de fabrikant met model 2025 hierop teruggekomen, en zit er niet alleen een (gewijzigde) spoiler maar ook een wisser achterop.

Blijkbaar regent het in de test gebieden onvoldoende om dat goed te kunnen testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Amersfoort op 16-01-2026 13:24 ]

• marteltor
sjoerd-p schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:18:
Vanochtend bij Zeekr in Amsterdam geweest voor een vooraf gemaakte afspraak voor de 7GT. Ik bleek de eerste te zijn. Helaas is mijn conclusie toch dat de auto in alle aspecten het eigenlijk "net niet" is voor ons. Ik had er lang naar uitgekeken.
In alle opzichte voelde het krap. Ik ben 1.93m lang en voorin stond de stoel op de laagste stand, hoofd bijna tegen het glazen dak, maar als ik een beetje naar links en rechts ging, zat ik al tegen het handvat met mijn hoofd. De stoel had ook geen fantastische ondersteuning, ondanks dat hij een beetje kan uitschuiven. Ik lijk gewoon te groot te zijn voor deze echt wel heel lage auto (ongeveer 10cm lager dan mijn V70 en dan ook nog een accupakket in de bodem). Dat merk je ook gelijk achterin. Je bovenbenen hebben helemaal geen ondersteuning, mijn voeten kunnen niet onder de stoel voor mij omdat die in de laagste stand staat.
[Afbeelding]
De kofferbak is ook echt klein vond ik. Niet te vergelijken met een Peugeot 308 of zo. En al helemaal niet met een Skoda Octavia. Ik heb de liters nog niet opgezocht, maar dit heeft helaas niet de ruimte die je van een station zou verwachten. Dat komt ook omdat de achterbank erg ver naar achteren staat om nog genoeg voetenruimte over te houden. Dat was duidelijk meer dan in de 7X.
De frunk in de Privilege past denk ik je laadkabel nog nieteens in. In de Long Range is dat een stuk beter als het goed is.
En zelfs het skiluik is klein. Voordeel is dat hij erin zit, maar de afmetingen zijn echt heel schattig. De hoogte van de doorgang is maar iets van 20cm en de breedte is nog minder. Dus twee paar ski's of een kanopeddel gaan al lastig worden denk ik.
Als je de auto van achteren bekijkt, zie je ook dat hij heel sterk naar binnen loopt boven de wielkasten. Dat verklaart waarom het binnenin zo klein voelt als je bijna tegen het dak zit en ook in de breedte een best smalle cabine hebt.
[Afbeelding]

Wij hebben ook in de ID.7 gereden, maar dat is echt een hele andere klasse en zeker gelijkwaardig aan de V70 qua ruimte en dergelijke. Maar helaas wel het verouderde MEB platfrom. Verder de perfecte auto voor ons. De Zeekr lijkt nog onder de Renault Megane / Peugeot 308SW te zitten helaas. Bevestigen de getallen dat ook?
Los van de krapheid, vond ik het wel echt een fantastische auto om te zien qua looks en materiaalgebruik. Beter dan je in de filmpjes kunt zien. Echt heel goed gedaan. Blijft eigenlijk over de Xpeng G9 en Zeekr 7X.
Ik had helemaal dezelfde conclusie met 1.95m.
Mijn zicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTYlMU-nJ8IESgvQL65ZPAVkjtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIAn7y28JRqCJF2Xgg3NihBo.jpg?f=fotoalbum_largedaarna in 7x gaan zitten en die is echt veel ruimer. Dus het wordt 7x. , of id7 of glb. Ik neig naar de Mercedes glb.

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 12:13
Rij nu een Y LR 2023 die in veel opzichten prima voldoet (ruimte, werkende software, geen bugs of andere narigheid qua techniek) maar blijft wel bonkig qua vering. De wegen in NL worden er zeker niet beter op waardoor ik wat extra veercomfort ga waarderen. Een Zeekr met luchtvering is prijstechnisch heel interessant gezien de duitse alternatieven. De privilege versie brengt ook (voor mij) overbodige zaken zoals de belachelijke acceleratie, 22 inch velgen (dure winterbanden) en de elektrische portieren.
Is het ook mogelijk om de portieren oldskool met handkracht te bedienen of moet het altijd elektrisch?

• sjoerd-p
zwoelie schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:04:
Rij nu een Y LR 2023 die in veel opzichten prima voldoet (ruimte, werkende software, geen bugs of andere narigheid qua techniek) maar blijft wel bonkig qua vering. De wegen in NL worden er zeker niet beter op waardoor ik wat extra veercomfort ga waarderen. Een Zeekr met luchtvering is prijstechnisch heel interessant gezien de duitse alternatieven. De privilege versie brengt ook (voor mij) overbodige zaken zoals de belachelijke acceleratie, 22 inch velgen (dure winterbanden) en de elektrische portieren.
Is het ook mogelijk om de portieren oldskool met handkracht te bedienen of moet het altijd elektrisch?
Ik heb de deuren gewoon handmatig kunnen bedienen vanochtend. Je drukt op het knopje, deur gaat een klein stukje open (als je in de weg staat) en de rest doe je met de hand. Je merkt nauwelijks dat je tegen een motor in drukt en je kunt het portier op die manier op elke stand open zetten terwijl handmatige porteren vaak maar 3 vaste standen hebben waarin ze open blijven staan.

Het is een feature die ik heel makkelijk kan missen, maar ik vind het ook niet echt storend als het er wel is.

• sjoerd-p
marteltor schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:59:
[...]

Ik had helemaal dezelfde conclusie met 1.95m.
Zoals een vriend het verwoordde: Doordat de auto zowel in de breedte als in de lengte heel sterk naar binnen loopt, heb je op ooghoogte de ruimte en beleving van een stadsauto, met de nadelen van een breede auto met parkeren 8)7 . Dat gevoel had ik ook al een beetje in de I-pace die we een aantal jaren gehad hebben. Die liep ook heel sterk naar binnen, maar omdat hij veel hoger was, had je nog steeds een ruim gevoel, ook in de breedte omdat je niet met je hoofd bij het handvat zat maar bij de ramen.

• cornholio24
Vandaag ook wezen kijken bij deze 7GT privilige launch edition in Adam. Heel netjes ontvangen en een erg mooie zaak. Verkoper was er heel de tijd bij, dus vrijwel geen tijd om even zelf te spelen was een klein minpunt. Kleur glacier silver is wat lichter dan verwacht maar staat de auto echt heel goed. Wat uitleg gehad over de auto en eigenlijk vrijwel alles zit erop en eraan, zou niet weten wat ik me meer zou willen wensen. Leuke observatie - bij wisselen in rijmodi merk je dat de luchtvering de hoogte van de auto aanpast heel grappig. Paar (voor mij vreemde) software gimmics ook - bv je kan de auto over een kleine luidspreker buiten geluiden laten afspelen (zal wel iets chinees zijn haha). Tekst of dierengeluiden. Niet echt een functie die de doorslag geeft zegmaar maar de beteffende Zeekr verkoper had er wel lol over🤖.

Ik met mijn 1.80 had prima de ruimte voorin en mijn zoontje een zee van ruimte op de achterbank - maar echt wat een ruimte achterin! De kofferbak viel wel wat tegen maar al met al (voor mij) ruimte genoeg. Wil je meer ruimte of een betere / hogere zitpositie zou ik zeker naar de 7X kijken - die staat er natuurlijk ook en is wel een slag groter.

Enige vraag die ik niet beantwoord kreeg waf of de optionele trekhaak wegneembaar is of niet- dat antwoord volgt als het goed is komende week. Kan niet wachten om eens te rijden - wat een auto! Ik ben erg enthousiast.

• marteltor
cornholio24 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 18:35:
Wil je meer ruimte of een betere / hogere zitpositie zou ik zeker naar de 7X kijken - die staat er natuurlijk ook en is wel een slag groter.
Dat is zeker waar.
Ik ging na het proefzitten bij de 7gt nog even in de 7x zitten en dan is die ruimte echt wel fijn als je >1.90m bent.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-01 20:50

Dani86

AeroGeek

Kan iemand bevestigen of de achterbank schuifbaar is voor wat extra ruimte in de kofferbak?

Deze auto staat bij mij hoog op de shortlist.
Heb nu een model Y en ben wel verwend met de ruimte, maar die is eerder uitzonderlijk als je alles meerekent (underfloor en frunk en kofferbak).

Wil hierna geen MuskMobiel meer.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:43
Ik ben afgelopen zaterdag ook in zowel het experience als de showroom geweest. Tevens had ik de 7GT ook al op de autosalon in Brussel gezien. Het is echt een schitterende auto. Ik ben niet zo groot dus heb geen last van hoofddruimte :) .

Helaas hebben ze geen kleurstalen in de showroom van de auto.
Ik wou de paarse kleur heel graag in het echt zien.
Na een beetje zoeken kom je wel wat filmpjes tegen op Youtube.

Toch de gok genomen en de 7GT Privilege besteld in paars met de zwart/witte bekleding. :9~

Nu kan het lange wachten beginnen. Alles is afhankelijke wanneer de boten aankomen. Dit zal waarschijnlijk in Juni zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMuW8H5Cs2ATYfG8npsVPW9kyzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6xsGbqitr7Pps3xNfBevy7S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrWCsGaTgCjvfGfD6G39mKvBG54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sn2bqtkzpVxW5VtuSikS3Gxp.jpg?f=fotoalbum_large

• remame
Dani86 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:38:
Kan iemand bevestigen of de achterbank schuifbaar is voor wat extra ruimte in de kofferbak?

Deze auto staat bij mij hoog op de shortlist.
Heb nu een model Y en ben wel verwend met de ruimte, maar die is eerder uitzonderlijk als je alles meerekent (underfloor en frunk en kofferbak).

Wil hierna geen MuskMobiel meer.
De achterbank is naar wat ik gezien heb niet schuifbaar. Wel is de rugleuning elektrisch verstelbaar.

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Ook zondag gaan kijken.

Wat ik "apart" vond, was dat de bestuurders stoel bijna dubbelgevouwen werd toen ik via het scherm de positie van het stuur wilde aanpassen. Dat kan alleen via het menu.

Verder idd jammer dat er geen kleurstalen waren.

@remame Lease of aanschaf? Ben erg benieuwd naar de leaseprijzen.

• remame
ArCadE schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:40:
Ook zondag gaan kijken.

Wat ik "apart" vond, was dat de bestuurders stoel bijna dubbelgevouwen werd toen ik via het scherm de positie van het stuur wilde aanpassen. Dat kan alleen via het menu.

Verder idd jammer dat er geen kleurstalen waren.

@remame Lease of aanschaf? Ben erg benieuwd naar de leaseprijzen.
@ArCadE Ik zelf heb hem gekocht maar had ook offertes gehad voor de lease.

Zakelijk lease komt voor de Privilege op ongeveer €1200 (48m, 30000km)
Private lease komt hij ongeveer €1340,-

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-01 20:50

Dani86

AeroGeek

remame schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:51:
Ik ben afgelopen zaterdag ook in zowel het experience als de showroom geweest. Tevens had ik de 7GT ook al op de autosalon in Brussel gezien. Het is echt een schitterende auto. Ik ben niet zo groot dus heb geen last van hoofddruimte :) .

Toch de gok genomen en de 7GT Privilege besteld in paars met de zwart/witte bekleding. :9~

Nu kan het lange wachten beginnen. Alles is afhankelijke wanneer de boten aankomen. Dit zal waarschijnlijk in Juni zijn.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!

Ben benieuwd naar je ervaringen :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
sjoerd-p schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Goed om te weten. Ik ben ook 1.93 en heb heel lang V70 gereden, dus een beetje hetzelfde referentiekader. Ik heb overigens ook de ID.7 proefgereden en die vond ik op de achterbank ook erg krap en in het passagiergedeelte veel minder dan de V70. Begrijp ik goed dat de 7GT nog krapper is?

• sjoerd-p
leonardo1504 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Goed om te weten. Ik ben ook 1.93 en heb heel lang V70 gereden, dus een beetje hetzelfde referentiekader. Ik heb overigens ook de ID.7 proefgereden en die vond ik op de achterbank ook erg krap en in het passagiergedeelte veel minder dan de V70. Begrijp ik goed dat de 7GT nog krapper is?
Wij vonden de ID.7 juist prima. De Zeekr 7GT heeft meer ruimte over voor je knieën. Maar omdat je je voeten niet onder stoel kwijt kunt en je veel meer met je knieën omhoog zit, voelde het voor mij heel oncomfortabel. En door de extra beenruimte ben je dus ook een stuk kofferbak kwijt. Echt geen vergelijk met een ID.7.

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
sjoerd-p schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:53:
[...]

Wij vonden de ID.7 juist prima. De Zeekr 7GT heeft meer ruimte over voor je knieën. Maar omdat je je voeten niet onder stoel kwijt kunt en je veel meer met je knieën omhoog zit, voelde het voor mij heel oncomfortabel. En door de extra beenruimte ben je dus ook een stuk kofferbak kwijt. Echt geen vergelijk met een ID.7.
Dan valt de 7GT af. Mijn gezin bestaat uit lange slungels en de ID.7 vonden we al te krap. De 7X staat nog wel hoog op de lijst.

• MvRtje
leonardo1504 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:12:
[...]

Dan valt de 7GT af. Mijn gezin bestaat uit lange slungels en de ID.7 vonden we al te krap. De 7X staat nog wel hoog op de lijst.
Ik ben zelf 1,98 en dan kan ik je verzekeren dat qua ruimte de 7X perfect is. Achterin heb je zee van ruimte, daar zit je werkelijk als een koning.

• sjoerd-p
MvRtje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:50:
[...]

Ik ben zelf 1,98 en dan kan ik je verzekeren dat qua ruimte de 7X perfect is. Achterin heb je zee van ruimte, daar zit je werkelijk als een koning.
Ik vond het verschil ook erg groot toen ik van de 7GT naar de 7X overstapte in de showroom. De achterbank staat dichter op de voorstoelen, maar omdat je voeten er onder kunnen en je veel hoger zit, hadden we veel meer comfort. En dat merk je ook terug in de kofferbak trouwens. Ondanks dat de 7GT langer is, merk je dat niet in de kofferbak. Maar dus wel een hoger verbruik door de SUV vorm. Dat was mijn voornaamste reden voor een GT.

Maar zowel in de 7GT als de 7X kun je de "luxe stoelen" met ventillatie en massage alleen in de privilege krijgen met inefficiëntere wielen en (te) veel vermogen. Daarom (en door de LFP batterij in de Long Range van de G9) gaan we waarschijnlijk toch voor de Xpeng G9.

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Vanaf maandag 2 weken in Zeist te bezichtigen....

• menno76
sjoerd-p schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:59:
[...]

Ik vond het verschil ook erg groot toen ik van de 7GT naar de 7X overstapte in de showroom. De achterbank staat dichter op de voorstoelen, maar omdat je voeten er onder kunnen en je veel hoger zit, hadden we veel meer comfort. En dat merk je ook terug in de kofferbak trouwens. Ondanks dat de 7GT langer is, merk je dat niet in de kofferbak. Maar dus wel een hoger verbruik door de SUV vorm. Dat was mijn voornaamste reden voor een GT.

Maar zowel in de 7GT als de 7X kun je de "luxe stoelen" met ventillatie en massage alleen in de privilege krijgen met inefficiëntere wielen en (te) veel vermogen. Daarom (en door de LFP batterij in de Long Range van de G9) gaan we waarschijnlijk toch voor de Xpeng G9.
Die wielen schelen toch paar km? Merk je daar echt iets van in de praktijk? En teveer vermogen kan je gewoon uitzetten met 1 knop. Ik vnd zelf de G9 rijden als een boot maar wellicht is dit bij 2026 model beter. Wel is G9 echt vele malen groter dan de GT in mijn optiek hele andere auto. Wat je ook kiest, veel plezier!

• sjoerd-p
menno76 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:43:
[...]
Die wielen schelen toch paar km? Merk je daar echt iets van in de praktijk? En teveer vermogen kan je gewoon uitzetten met 1 knop. Ik vnd zelf de G9 rijden als een boot maar wellicht is dit bij 2026 model beter. Wel is G9 echt vele malen groter dan de GT in mijn optiek hele andere auto. Wat je ook kiest, veel plezier!
Wat ik tot nu toe gelezen heb, is dat je toch zo'n 10 procent bereik (of 10% hoger gebruik) hebt met de privilege, met name door de wielen inderdaad en het extra gewicht. Verder betaal je natuurlijk meer wegenbelasting en kun je hem bijna niet verzekerd krijgen door het extreme vermogen. Maar dat is voor de lease rijders allemaal wat minder interessant dan voor een privé koper natuurlijk.

En ja, de G9 is echt een heel ander kaliber. Veel minder sportief en eerder lomp maar comfortabel te noemen. Ik had echt gehoopt dat de 7GT een verbeterde ID.7 op 800V zou worden. Maar die droom is helaas in duigen gevallen. Als privé rijder en regelmatig met vouwwagen (hoog verbruik) is een LFP batterij door de betere laadcurve (snelladen tot 90+ procent) nog eens extra interessant om het aantal stops beperkt te houden.

• menno76
sjoerd-p schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:36:
[...]

Wat ik tot nu toe gelezen heb, is dat je toch zo'n 10 procent bereik (of 10% hoger gebruik) hebt met de privilege, met name door de wielen inderdaad en het extra gewicht. Verder betaal je natuurlijk meer wegenbelasting en kun je hem bijna niet verzekerd krijgen door het extreme vermogen. Maar dat is voor de lease rijders allemaal wat minder interessant dan voor een privé koper natuurlijk.

En ja, de G9 is echt een heel ander kaliber. Veel minder sportief en eerder lomp maar comfortabel te noemen. Ik had echt gehoopt dat de 7GT een verbeterde ID.7 op 800V zou worden. Maar die droom is helaas in duigen gevallen. Als privé rijder en regelmatig met vouwwagen (hoog verbruik) is een LFP batterij door de betere laadcurve (snelladen tot 90+ procent) nog eens extra interessant om het aantal stops beperkt te houden.
Aha als prive berijder snap ik al je argumenten ik rijd lease en dan kijk ik heel anders. Ook laad ik elke dag thuis vol dus ga gok ik 10 keer per jaar naar een snellader als ik echt meer dan 500k per dag rijdt. Ik gok dat de GT privilege in de zomer 450km haalt en winter 400. Voor mij genoeg. Ik vind interieur wel erg fraai bij de G9 alleen kon niet wennen aan vage boot besturing. Komt er geen gepimpte versie van de ID.7 op 800 volt? De duiters kunnen niet te ver achter de chinezen gaan hangen lijkt mij...

• sjoerd-p
menno76 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:56:
[...]

Aha als prive berijder snap ik al je argumenten ik rijd lease en dan kijk ik heel anders. Ook laad ik elke dag thuis vol dus ga gok ik 10 keer per jaar naar een snellader als ik echt meer dan 500k per dag rijdt. Ik gok dat de GT privilege in de zomer 450km haalt en winter 400. Voor mij genoeg. Ik vind interieur wel erg fraai bij de G9 alleen kon niet wennen aan vage boot besturing. Komt er geen gepimpte versie van de ID.7 op 800 volt? De duiters kunnen niet te ver achter de chinezen gaan hangen lijkt mij...
Het 800V PPE platform waar de Audi A6, Q6 en Porsche Macan onder andere op staan was niet heel baanbrekend en wordt al weer afscheid van genomen. Daarvoor in de plaats komt het SSP platform pas in 2028/2029. De opvolger van de ID.7 op basis van het nieuwe SSP-platform wordt rond 2028 gepresenteerd en waarschijnlijk in 2029 op de markt gebracht. Bij Skoda gaat de Enyaq als eerste op dat platform, ook pas eind 2028 voor zover dat nu bekend is. De Vision O die ze gepresenteerd hebben staat volgens mij nog op MEB en wordt dus een ID.7 concurrent.

Oftewel: de 7GT blijft nog echt wel even een klasse apart qua snelladen en dergelijke. In het SUV segment is er meer concurrentie voor de 7X zoals de iX3 en de EX60 en GLB/GLC.

• Jeroen_Steen
  • Laatst online: 21-01 21:37
cornholio24 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 18:35:
Vandaag ook wezen kijken bij deze 7GT privilige launch edition in Adam. Heel netjes ontvangen en een erg mooie zaak. Verkoper was er heel de tijd bij, dus vrijwel geen tijd om even zelf te spelen was een klein minpunt. Kleur glacier silver is wat lichter dan verwacht maar staat de auto echt heel goed. Wat uitleg gehad over de auto en eigenlijk vrijwel alles zit erop en eraan, zou niet weten wat ik me meer zou willen wensen. Leuke observatie - bij wisselen in rijmodi merk je dat de luchtvering de hoogte van de auto aanpast heel grappig. Paar (voor mij vreemde) software gimmics ook - bv je kan de auto over een kleine luidspreker buiten geluiden laten afspelen (zal wel iets chinees zijn haha). Tekst of dierengeluiden. Niet echt een functie die de doorslag geeft zegmaar maar de beteffende Zeekr verkoper had er wel lol over🤖.

Ik met mijn 1.80 had prima de ruimte voorin en mijn zoontje een zee van ruimte op de achterbank - maar echt wat een ruimte achterin! De kofferbak viel wel wat tegen maar al met al (voor mij) ruimte genoeg. Wil je meer ruimte of een betere / hogere zitpositie zou ik zeker naar de 7X kijken - die staat er natuurlijk ook en is wel een slag groter.

Enige vraag die ik niet beantwoord kreeg waf of de optionele trekhaak wegneembaar is of niet- dat antwoord volgt als het goed is komende week. Kan niet wachten om eens te rijden - wat een auto! Ik ben erg enthousiast.
Waar heb je die Glacier Silver gezien? In A'dam staat toch alleen een witte?

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Jeroen_Steen schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:01:
[...]

Waar heb je die Glacier Silver gezien? In A'dam staat toch alleen een witte?
Nope, dat was Glacier Silver. Er staat wel een witte 001 die dezelfde kleur is als wit op de 7GT.

• cornholio24
Klopt inmiddels de auto aangevraagd bij onze lease maatschappij. De privilige in Glacier Silver. Schitterende auto Nog even afwachten. Zeekr heeft me trouwens bevestigd dat de trekhaak op de 7GT elektrisch is (staat nergens beschreven)

• menno76
cornholio24 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 08:59:
Klopt inmiddels de auto aangevraagd bij onze lease maatschappij. De privilige in Glacier Silver. Schitterende auto Nog even afwachten. Zeekr heeft me trouwens bevestigd dat de trekhaak op de 7GT elektrisch is (staat nergens beschreven)
Wat is jouw levertijd?

• MonteurX
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-02 13:49
remame schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:51:

Nu kan het lange wachten beginnen. Alles is afhankelijke wanneer de boten aankomen. Dit zal waarschijnlijk in Juni zijn.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk hier eens, ik moest aan je denken! Precies jouw spec! 😄

YouTube: Insanely Fast-Charging Wagon! First Look At The Zeekr 7GT

• cornholio24
heb nog geen levertijd binnen - voorlopig staat er na Juli. Jij al een levertijd indicatie?

• r0el
  • Niet online
De Zeekr dealer in Huis ter Heide verwacht vandaag het showroommodel van de 7GT. 4 Februari a.s. gaat 'ie weer weg. Proefrijden is niet mogelijk...

• menno76
cornholio24 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 08:49:
[...]

heb nog geen levertijd binnen - voorlopig staat er na Juli. Jij al een levertijd indicatie?
Nee ik heb nog niet besteld maar vroeg mij af wat de levertijd nu +- is. Zal wel najaar worden zo te lezen.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-02 13:52

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

• remame
Leuk te horen. Ik had hem al voorbij zien komen. :)

• remame
Ze geven nu eind juni begin juli op maar alles is afhankelijk van de boten vanuit China.......

• Angie1985
  • Laatst online: 01-02 22:22
Prachtige auto die Zeekr 7GT!
Heb deze gezien op de salon in Brussel en was gelijk onder de indruk.

Overigens wel enige twijfel tussen de XPENG G6 Black Edition en deze Zeekr 7GT.
Maar neig op dit moment toch wel iets meer naar de 7GT en denk dat eraan om deze volgende week definitief te gaan bestellen zodat deze "hopelijk" bij de eerste leveringen mee komt in hopelijk juli.
Zou mooi zijn om er in de zomer nog lekker mee rond te rijden :*)

Aangezien deze prive aangekocht zal worden, geen financiering of lease ben ik wel benieuwd of er eventueel eisen worden gesteld aan een alarmsysteem alvorens deze te verzekeren is in NL.

Heb al enkele verzekeringsmaatschappijen aan de telefoon gehad en zij eisen in ieder geval een klasse 3 alarm vanaf catalogusprijs van 60.000 euro.
Aangezien het de privilige zal worden zit ik dus net over de 60.000 euro.
Jullie tips wb verzekeringen oid?

thanks!

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:36
Zeekr heeft een top deal lopen mensen! Je kan de 7GT rijden en slapen rijk worden. 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSzMI-n7wVn33THNXsru6gMgwcc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RDHjM81R4JqzIyyivOM0lGYF.png?f=fotoalbum_large

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Even in Zeist geweest om te kijken en zitten in de 7GT. Op voorhand behoorlijk enthousiast, bij binnenkomst nog wat meer - écht een mooie koets -, maar dat was na het instappen meteen weg.

Ik ben niet uitzonderlijk lang (1,90m), maar ik stootte bij instappen bijna m'n hoofd en kijk met stoel op de laagste stand recht tegen de zonneklep aan. Voelde heel krap en ook alsof je een beetje op de bok zat, in plaats van in de auto. Daarnaast weinig ruimte voor je rechterknie. Superzonde, want het is qua materiaal, infotainment, uitrusting en uiterlijk echt idioot veel auto voor je euro's.

Het stond eerder al in het topic, maar hij staat t/m volgende week woensdag (4 februari) dus in Zeist voor degenen die willen zitten. Daarna verdwijnt hij naar elders in Europa en kun je pas over een paar maanden weer in het echt bewonderen.

• sjoerd-p
BigSmurf schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:37:
Even in Zeist geweest om te kijken en zitten in de 7GT. Op voorhand behoorlijk enthousiast, bij binnenkomst nog wat meer - écht een mooie koets -, maar dat was na het instappen meteen weg.

Ik ben niet uitzonderlijk lang (1,90m), maar ik stootte bij instappen bijna m'n hoofd en kijk met stoel op de laagste stand recht tegen de zonneklep aan. Voelde heel krap en ook alsof je een beetje op de bok zat, in plaats van in de auto. Daarnaast weinig ruimte voor je rechterknie. Superzonde, want het is qua materiaal, infotainment, uitrusting en uiterlijk echt idioot veel auto voor je euro's.
Precies dit dus had ik met 1,93m. Sterker nog, mijn hoofd kwam met mijn linker slaap tegen het handvat aan als ik een beetje naar links ging. Doordat het dak daar zo sterk naar binnen loopt. Geen lekker veilig gevoel... En doordat je stoel op de laagste stand staat, kan de persoon achter je ook niet meer de voeten onder de stoel doen en kun je daar eigenlijk ook niet meer fatsoenlijk zitten. Wat mij betreft hadden ze de auto 5 of 10cm hoger gemaakt en was het een fantastische wagen geweest die wat kleiner is dan de ID.7. Maar hij is duidelijk niet ontworpen voor lange Europeanen. En ik had me er nog wel zo op verheugd.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Precies dat. Net een paar centimeter hoger en iets meer als de ID.7 of juist de stoel een paar centimeter lager in de auto als de Tesla M3. Nu is het gewoon net niks als je wat langer bent. Balen.

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-01 14:42
Zijn er ook wat minder lange tweakers (1,80m) die in de 7GT plaats hebben genomen? Zo ja, hoe beviel dat?
Zal als ik tijd heb dit weekend even in Zeist langs gaan om te zien hoe de zithouding bevalt en mijn ervaringen hier delen.

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
Ik ga zaterdag kijken en ben 1.84 met lange benen. Ben heel benieuwd, zeker naar aanleiding van alle recente ervaringen.

• r0el
  • Niet online
Vizzie schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:56:
Zijn er ook wat minder lange tweakers (1,80m) die in de 7GT plaats hebben genomen? Zo ja, hoe beviel dat?
Zal als ik tijd heb dit weekend even in Zeist langs gaan om te zien hoe de zithouding bevalt en mijn ervaringen hier delen.
1,88 hier, lang bovenlijf. Het hield niet over maar met mijn zitpositie prima te doen. Geen showstopper iig

• sjoerd-p
Tip voor wie gaat kijken: ga daarna ook even in de 7X zitten en ervaar het verschil in gevoel. De één is meer fan van het SUV gevoel, de ander van de Stations. Ik hoorde bij de laatste categorie, maar dacht wel: die 7X past gewoon veel beter. De ID.7 daarintegen pastte nog veel beter bij mij. Daar was de zitpositie gewoon goed, maar toch het station gevoel. Maar wel weer achterhaalde techniek en maar 2 jaar garantie... Voor een privé koper toch een zorgelijk punt. Voor de leaserijders niet ;-)

• Angie1985
@Vizzie toevallig ben ik zelf 1.80 en voor mij was de auto super ruim.
Zowel voorin als achterin.

Heb inmiddels de 7GT besteld :)

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-01 14:42
Angie1985 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:23:

Bedankt voor je reactie, dat stemt hoopvol :)

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Vizzie schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:56:
178 cm hier. Ik zat prima, ook achter mijn eigen zitpositie. Krijg nu vaak klachten dat er geen plek is achter mij (Ford Mustang Mach-E) maar in de 7GT was het prima.

• remame
Angie1985 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:23:

Gefeliciteerd!
Ik heb hem 2 weken geleden ook al besteld ;)
Welke kleuren combi heb je besteld?
En wat voor verwachte levertijd hebben ze bij jou op gegeven?

• Angie1985
@remame het is de privilege in de kleur tech grey geworden :*)
Erg getwijfeld over de kleur, had het liefst de groene gehad zoals deze er in China wel is.

Nu had ik vooral de twijfel tussen de witte en tech grey, maar toch nu voor tech grey gegaan.
Lijkt me mooi gezien het contrast met het zwarte dak.
Levertijd is volgens verkoper nog steeds juli, dus fingers crossed.

Hoop vooral dat de kwaliteit van de Zeekr mee gaat vallen, eerste keer een niet Duitse auto nu :)

Welke is het bij jou geworden?

• remame
Angie1985 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:57:
@remame het is de privilege in de kleur tech grey geworden :*)
Erg getwijfeld over de kleur, had het liefst de groene gehad zoals deze er in China wel is.

Nu had ik vooral de twijfel tussen de witte en tech grey, maar toch nu voor tech grey gegaan.
Lijkt me mooi gezien het contrast met het zwarte dak.
Levertijd is volgens verkoper nog steeds juli, dus fingers crossed.

Hoop vooral dat de kwaliteit van de Zeekr mee gaat vallen, eerste keer een niet Duitse auto nu :)

Welke is het bij jou geworden?

@Angie1985

Bij mij ook de privilege maar dan in Mystic Lilac met het zwart/wit interieur.

• Alboqa
Vandaag in Zeist wezen kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WT5PupJsBPheQfSii-4Ts6sniI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqsCM4ib7ROmykv4PH7hRUtR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_0QAiFJaUeH5XsLCsus3y99n1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQujfX9U7pyqx8kxOfFFiG7R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jv6KNhMxjomDmq1yk6rcf_KWCs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nRdUOntJ1t51Kws3CU71y9V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ0HG9SBKQ-S1ttfpVTlM5Ikfac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljdz49AYS03WKWZqPZSZwTKI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgNsBN00i0kXv3hwCMwinimqLpY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOW1zqwhU0owMIj9NvkxGXhU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0oxAbRbfGH679o2zrHx8PZlOXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MeDcngSRhqrpoCp4WvS6kcV.jpg?f=fotoalbum_large

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:17
Vandaag ook gaan kijken in Zeist. Helaas paste ik hier met mijn lengte (1,94 m) ook niet in de auto. De zitpositie was zelfs zó slecht dat het naar mijn idee onveilig werd. Bij een minimale beweging naar voren raakte mijn hoofd al de zonneklep, wat bij een ongeval serieuze kans op letsel zou geven.

Persoonlijk — en dit is uiteraard mijn mening — vind ik het bizar dat in een tijd van 3D-engineering en uitgebreide ergonomische data een auto op de Europese markt wordt gebracht waarin iemand van 1,90 m eigenlijk al niet fatsoenlijk past. Zeker gezien het formaat van de auto.

Ben je kleiner dan 1,90 m, dan is het wél een schitterende auto. In het echt vond ik hem zelfs nog imposanter dan op de foto’s. Ik had hem besteld als de zit positie beter was, maar helaas.

Theflying

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
SimplySimon schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:46:
Ik ga zaterdag kijken en ben 1.84 met lange benen. Ben heel benieuwd, zeker naar aanleiding van alle recente ervaringen.
Gisteren de auto bekeken. Vond hem in het echt minstens zo mooi als op de plaatjes. Echt een gave auto.
Ik heb lange benen en zat qua stoel hoogte prima. Geen last van een te ingesloten gevoel en ik had genoeg zicht rondom.
Mijn rechterbeen had wel minder ruimte dan in mijn huidige model Y, maar dit was niet storend. Daarna ook in de Mercedes cla gezeten, daar kan ik niet in zitten.
Ben daarna ook naar de ID.7 gaan kijken en die auto is in zijn geheel ruimer, maar met mijn postuur was het verschil als bestuurder niet groot.

• Alboqa
Verwijderd

[ Voor 200% gewijzigd door Alboqa op 01-02-2026 19:11 . Reden: Geplaatst in verkeerde topic ]

Pagina: 1 2 3 Laatste