Nee, maar ben je al op zoek naar een nieuwe vrouw?Daklem schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:54:
Iemand al te maken gehad met een beschadigde velg. Mijn vrouw heeft een stoeprandje geraakt.
[Afbeelding]
Nog niet gelukkig. Als ik rij en ik moet in of uitparkeren of parkeergarages inrijden druk ik altijd op de 360 cam knop op stuur en kies ik Wheel Hub. Je ziet alle 4 wielen tegelijk.Daklem schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:54:
Iemand al te maken gehad met een beschadigde velg. Mijn vrouw heeft een stoeprandje geraakt.
[Afbeelding]
Je mag op deze velgen 265 monteren. Daarmee heb je iets meer wang bescherming tegen stoepranden.Daklem schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:54:
[Afbeelding]
Kan je aangeven zodra je banden gaat wisselen, 265/40 R20
https://zeekrstats.nl
Geld dat ook voor de velgen op de foto want dat lijken mij niet de 20” maar 19” wielen.TweakersDerik schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:15:
[...]
Je mag op deze velgen 265 monteren. Daarmee heb je iets meer wang bescherming tegen stoepranden.
Kan je aangeven zodra je banden gaat wisselen, 265/40 R20
Nou je het zegt inderdaad, ik ging even uit voor de Privilige model. Dat zou ik niet doen, de 19inch staan op 8j. Je kan dan ook beter kijken naar banden die extra wang bescherming bieden, dat word vaak aangeduid met kenmerken zoals MFS/FSL of FR op de band.Rm1983 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:39:
[...]
Geld dat ook voor de velgen op de foto want dat lijken mij niet de 20” maar 19” wielen.
https://zeekrstats.nl
Ze staat op Marktplaats. Nu hopen op een goed bod.Mpaj schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 00:06:
[...]
Nee, maar ben je al op zoek naar een nieuwe vrouw?
Ze moest helaas uitwijken voor een asociale medewegmisbruiker.seezu schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 01:39:
[...]
Nog niet gelukkig. Als ik rij en ik moet in of uitparkeren of parkeergarages inrijden druk ik altijd op de 360 cam knop op stuur en kies ik Wheel Hub. Je ziet alle 4 wielen tegelijk.
Helaas kan je de camera's niet als dashcam gebruiken. Dat vind ik een groter gemis dan een goede LCC.
[ Voor 13% gewijzigd door Daklem op 12-09-2026 14:47 ]
Daklem schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:54:
[Afbeelding]
Hierbij de "verzachtende" foto. 😬DaLass schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 21:50:
[...]
Oooh, is dat alles?![]()
Mijn vrouw heeft vorige week ook een stoeprandje geraakt. Jouw schade ziet vergeleken daarmee eruit als een oppervlakkig krasje. Ik zal morgen even een foto maken, dan voel je je een stuk beter.
3 auto’s terug, 2x uitgeleend en 2x velg schade. Conclusie, afgelopen 4 jaar al niet meer uitgeleend 😂DaLass schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:22:
[...]
[...]
Hierbij de "verzachtende" foto. 😬
[Afbeelding]
Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1
Gisteren Zeekr gebeld. Blijkt dat de leasemaatschappij bij het opstellen van het contract de Launch edition tarief heeft gehanteerd, terwijl die al sinds eind juli niet meer beschikbaar isTalkingCarrot schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:12:
Zojuist door de leasemaatschappij gemaild: blijkbaar gaan de prijzen omhoog met €1.400,-. Dit zou ook gebeuren met lopende bestellingen en voorraad modellen.
Iemand anders een soortgelijk bericht gekregen?
Maandag maar bellen met de LM.
Ik vrees dat dit bij mij ook is gebeurd. Vorige week gesproken met een contactpersoon die tussen mijn werkgever en een LM inzit en op mijn offerte wordt ook de launch edition genoemd. Ben benieuwd wat de LM tegen je te zeggen heeft.TalkingCarrot schreef op zondag 13 september 2026 @ 07:35:
[...]
Gisteren Zeekr gebeld. Blijkt dat de leasemaatschappij bij het opstellen van het contract de Launch edition tarief heeft gehanteerd, terwijl die al sinds eind juli niet meer beschikbaar is.
Maandag maar bellen met de LM.
is everything cool?
Aan allen die inmiddels in de 7GT rijden:
Ik tref in de berichten al enige berijders-info aan over verbruik en rijbereik maar zou het op prijs stellen om van meerdere berijders te vernemen wat hun ervaringen zijn over het rijbereik en het verbruik (i.c.m. de gekozen rijmodus en de wijze waarop de berijder rijdt).
Ik moet een dezer dagen namelijk mijn keuze gaan maken en jullie info zou mij definitief over de streep kunnen trekken om te kiezen voor de 7GT (en dan de core-uitvoering omdat dit de enige 7GT is die ik met mijn leasebudget kan kiezen).
PS: ik rij op dit moment in de KIA EV6 GT-line RWD 77 kwh en ben zelf inmiddels een rustige autorijder geworden (en constateer daardoor dat ik in mij Kia aanzienlijk meer rijbereik/efficiency heb in de diverse jaargetijden t.o.v. de gemiddelde waarden die je her en der op het internet kan vinden).
Ik tref in de berichten al enige berijders-info aan over verbruik en rijbereik maar zou het op prijs stellen om van meerdere berijders te vernemen wat hun ervaringen zijn over het rijbereik en het verbruik (i.c.m. de gekozen rijmodus en de wijze waarop de berijder rijdt).
Ik moet een dezer dagen namelijk mijn keuze gaan maken en jullie info zou mij definitief over de streep kunnen trekken om te kiezen voor de 7GT (en dan de core-uitvoering omdat dit de enige 7GT is die ik met mijn leasebudget kan kiezen).
PS: ik rij op dit moment in de KIA EV6 GT-line RWD 77 kwh en ben zelf inmiddels een rustige autorijder geworden (en constateer daardoor dat ik in mij Kia aanzienlijk meer rijbereik/efficiency heb in de diverse jaargetijden t.o.v. de gemiddelde waarden die je her en der op het internet kan vinden).
Ik kan ondanks mijn zware voet (rijd altjjd op de linker rijbaan) ongeveer 510KM uit mijn Privilege halen. De opgegeven WLTP range moet zeker haalbaar zijn voor deze auto.
Voor de personen waarbij ACC/LCC stoppen met "te sterke regen" ik vermoed dat dit komt wanneer de ruitenwisser in "auto" op de maximale stand staan. Vandaag een druilerige dag met wat regen. Als ik de ACC aanzet en de ruitenwisser op stand 2 zet, dan komt na een paar seconden de melding dat ACC gaat uitschakelen. Als ik hem in 1 laat gebeurt er niets. In auto ook niet aangezien het op dat moment niet hard genoeg regende
Mijn vermoeden is dan dus ook dat de ruitenwisser op automatisch staat en dan op de hoogste stand, dus feitelijk stand 2, dat die daardoor dus stopt.
Maar verifieer vooral zelf nog even. Dit is nu ook op basis van 1 rit en meerdere tests...
Mijn vermoeden is dan dus ook dat de ruitenwisser op automatisch staat en dan op de hoogste stand, dus feitelijk stand 2, dat die daardoor dus stopt.
Maar verifieer vooral zelf nog even. Dit is nu ook op basis van 1 rit en meerdere tests...
[ Voor 6% gewijzigd door Broodje_Aap op 13-09-2026 16:24 ]
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Zeekr 7GT Privilege
Kilometer stand: 8.500
Verbruik gemiddeld: 18.2 kWh/100 km
Kilometer stand: 8.500
Verbruik gemiddeld: 18.2 kWh/100 km
Zijn er al mensen die ervaring hebben met een hond of bench in de kofferbak?
Wij hebben een labrador en ben benieuwd of hij een beetje plek heeft…
Als ik rustig en behoudend rij, en snelweg tussen 105 en 110 km/h hou, dan haal ik in Eco stand zeker rond 15.8 kwh/100km, met airco aan. Ik heb een Long Range.bcc111 schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:00:
Na 4K kilometers staat de gemiddelde op 16.5 kwh/100km, veelal gewoon Comfort, af en toe Sport stand. Als ik tot 80% laad dan moet ik 470km halen vanaf 80% en rond de 600km als tot 100% ga laden
Hieronder een "Sunday drive" met alleen provinciale wegen met veelal 80 km/h en airco uit, ook op Eco. Niet representatief want ik deed het zeer rustig aan, op Eco en zonder airco, maar laat wel zien wat deze grote auto kan doen met verbruik:
ik heb nu 4000km met de Core uitvoering gereden en mijn gemiddelde verbruik zit op 16.4kWh/100km. Doorgaans is dit in de Comfort modus omdat ik lang niet altijd zin heb om mn driving mode aan te passen iedere rit.bcc111 schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:00:
Ik hou ervan om zo nu en dan goed door te rijden en op de snelweg meestal 10km boven het limiet. De meeste kilometers rij ik overdag en dan is dit dus 110. Afgelopen week in Frankrijk geweest en op deze rit 100 - 130 km per uur (heuvelachtig gebied) zat ik gemiddeld op 17kWh/100km. Net onder Reims vol geladen en toen ik thuis kwam in Tilburg had ik nog 110km range over.
Dus met een normale rijstijl en merendeel snelweg kilometers ga je de 500km in de Core net niet halen
Obbbert schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:54:
Zijn er al mensen die ervaring hebben met een hond of bench in de kofferbak?
Ik zou überhaupt geen hond in een auto willen hebben, maar ik zou zeggen of je zet m op de achterbank of je koopt een 7x. Een hond in de kofferbak van een 7gt met het formaat van een labrador is in mijn ogen gewoon dierenmishandeling.
Vandaag de 10.000 km gepasseerd. Kon nog net een foto schieten want bij 10.000 springt de rit 1 teller weer op op 0. Dit is het gemiddelde , heb vaak netjes gereden maar ook 150 en 180 in Duitsland . Betreft een long range versie. Kleine kanttekening is misschien dat ik de auto eind juli heb opgehaald en het weer natuurlijk ideaal is geweest voor een ev. Instelling is rijden op comfort en klimaat gewoon goed gebruiken, temp. op 23 en airco op automatisch en stoel/ stuur verwarming aan als ik het koud heb in de ochtend. Ook moet ik wel benadrukken dat ik vaak ritten heb van 80 km of langer. Het verbruik van ritten die korter zijn kunnen dan ook anders zijn. Echter ben ik tot nu toe zeer tevreden over de range.bcc111 schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:00:
Ik snap niet hoe jullie allemaal zo'n laag verbruik krijgen (op de snelweg). Als ik een beetje doorrij op de snelweg zit ik snel rond de 25 kWh/100km.
Hier (rit 2) een uurtje snelweg (en 10 minuten binnendoor) met gemiddeld 113km/h.

Hier (rit 2) een uurtje snelweg (en 10 minuten binnendoor) met gemiddeld 113km/h.

Wat voor een model 7GT heb je?N-ickel schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:17:
Ik snap niet hoe jullie allemaal zo'n laag verbruik krijgen (op de snelweg). Als ik een beetje doorrij op de snelweg zit ik snel rond de 25 kWh/100km.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan je de drive settings delen en verwarm of koel je voor?
Bandenspanning en welke banden zitten om de velgen heen?
De LongRange en bij deze rit was het 20 graden buiten zonder verwarmen of koelen. Bandenspanning is 2.8 bar en ik heb de standaard Michelin e primacy banden.Ian_ schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:30:
[...]
Wat voor een model 7GT heb je?
Kan je de drive settings delen en verwarm of koel je voor?
Bandenspanning en welke banden zitten om de velgen heen?
Het verbruik is echt abnormaal hoog naar mijn idee.N-ickel schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:34:
[...]
De LongRange en bij deze rit was het 20 graden buiten zonder verwarmen of koelen. Bandenspanning is 2.8 bar en ik heb de standaard Michelin e primacy banden.
Ik zit met de 7GT Privilege icm 20inch Pirelli PZERO 2.8 Bar in comfort rond de 18.0 kWh/100 km bij 100/105 km/h
Dan is jouw bereik ook echt shit wat de accu aangeeft? 96 kWh / 25 kWh/100 km = 384 km
Ik zie hem nog niet in de auto of app??? Kan dit per regio verschillen?
Ik zal morgen even soort gelijke foto maken. Mijn bandenspanning (koud is 2.7 bar) heb dezelfde banden. Ik heb het regenereren wel op sterk staan. Tot hoe ver laad je op en ontlaad je? Ik laad normaal tot 85% en als ik een verre rit heb tot 100% en probeer zo min mogelijk onder de 20% te komen al kan dat wel eens gebeuren. Tevens heb ik tijden het werk ook nog wel 120 kg in de kofferbak liggen aan materiaal.N-ickel schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:34:
[...]
De LongRange en bij deze rit was het 20 graden buiten zonder verwarmen of koelen. Bandenspanning is 2.8 bar en ik heb de standaard Michelin e primacy banden.
Betreft de mobile appremame schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:45:
[...]
Ik zie hem nog niet in de auto of app??? Kan dit per regio verschillen?
113km/h gemiddeld........ dan heb je met enige regelmaat 130 of nog harder gereden gok ik.N-ickel schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bij snelweg met 110per uur op de acc en de rest een beetje normaal doen heb ik een gemiddelde van 16.3 momenteel over 4500km
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Hoi allemaal,
Ik moet een nieuwe leaseauto en ik overweeg sterk de Zeekr 7GT Long Range RWD. Ik heb nog een paar vragen waar ik ook van de de verkopers wisselende antwoorden op krijgen, ik hoop dat wat eigenaren mij hier kunnen helpen.
Ik heb al een hoop gelezen in dit topic, maar kon nog niet overal een duidelijk antwoord op vinden.
Trekhaak en caravan
Zijn er mensen die het geursysteem hebben en hoe bevalt dat? Werkt het prettig in de praktijk, of is het meer een leuke gimmick? En blijft de geur aan je kleding hangen?
Aanhanger assistent
Heeft iemand ervaring met de 'aanhanger assistent'? Werkt dit goed en is het daadwerkelijk een handige functie bij het achteruit manoeuvreren met een aanhanger?
Remote parking assist
Weet iemand of de Remote Parking Assist standaard inbegrepen is bij de Long Range RWD? En zijn er mensen die deze functie daadwerkelijk gebruiken? Ben benieuwd hoe goed dit werkt in de praktijk en of het iets is wat je regelmatig gebruikt.
Verder hoor ik natuurlijk ook graag andere ervaringen met de Long Range RWD. Denk aan zaken die jullie positief verrassen, maar ook dingen waarvan je achteraf denkt: had ik dit maar geweten voordat ik bestelde.
Alvast bedankt voor het meedenken! 🙂
Ik moet een nieuwe leaseauto en ik overweeg sterk de Zeekr 7GT Long Range RWD. Ik heb nog een paar vragen waar ik ook van de de verkopers wisselende antwoorden op krijgen, ik hoop dat wat eigenaren mij hier kunnen helpen.
Ik heb al een hoop gelezen in dit topic, maar kon nog niet overal een duidelijk antwoord op vinden.
Trekhaak en caravan
- Is de trekhaak elektrisch inklapbaar of gaat het om een handmatig afneembare trekhaak?
- Is de aansluiting 13-polig?
- En als dat zo is: zijn er een constante plus en een geschakelde plus aanwezig voor een caravan? Of moet dit nog apart worden aangelegd/geactiveerd?
Zijn er mensen die het geursysteem hebben en hoe bevalt dat? Werkt het prettig in de praktijk, of is het meer een leuke gimmick? En blijft de geur aan je kleding hangen?
Aanhanger assistent
Heeft iemand ervaring met de 'aanhanger assistent'? Werkt dit goed en is het daadwerkelijk een handige functie bij het achteruit manoeuvreren met een aanhanger?
Remote parking assist
Weet iemand of de Remote Parking Assist standaard inbegrepen is bij de Long Range RWD? En zijn er mensen die deze functie daadwerkelijk gebruiken? Ben benieuwd hoe goed dit werkt in de praktijk en of het iets is wat je regelmatig gebruikt.
Verder hoor ik natuurlijk ook graag andere ervaringen met de Long Range RWD. Denk aan zaken die jullie positief verrassen, maar ook dingen waarvan je achteraf denkt: had ik dit maar geweten voordat ik bestelde.
Mr.Black schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:00:
Hoi allemaal,
...
Trekhaak en caravan...
- Is de trekhaak elektrisch inklapbaar of gaat het om een handmatig afneembare trekhaak?
- En als dat zo is: zijn er een constante plus en een geschakelde plus aanwezig voor een caravan? Of moet dit nog apart worden aangelegd/geactiveerd?
- De trekhaak is electrisch inklapbaar, bedienbaar vanaf het touchscreen in de auto.
- De aansluiting is 13-polig en zit verwerkt in de trekhaak. (De stekker gaat zijwaarts in de aansluiting).
- De constante / geschakelde plus weet ik niet precies. Ik heb wel stroom in de caravan gehad op het 12v gedeelte toen ik onderweg tijdens het laden in de caravan was, maar of die uit geschakeld of constant komt weet ik niet. Er waren op dat moment ook nog andere passagiers in de auto en de sleutels lagen ook in de auto.
Weet iemand of er rond het scherm, op het dashboard, ergens een stroom/USB-C punt zit waar ik stroom kan tappen? Ik ga binnenkort de Privilege bestellen en wil gaag mijn FM Dash en smartphone bedraad opladen.
Onder de middenarmsteun zitten twee USB-C poorten. Ik heb in een van die poorten een USB-C kabel zitten die standaard onder de steun ligt en eruit komt als ik mijn telefoon wil laden.EValentino schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:32:
Weet iemand of er rond het scherm, op het dashboard, ergens een stroom/USB-C punt zit waar ik stroom kan tappen? Ik ga binnenkort de Privilege bestellen en wil gaag mijn FM Dash en smartphone bedraad opladen.
[ Voor 15% gewijzigd door DaLass op 15-09-2026 13:38 ]
Sinds vandaag heeft mijn app geen verbinding meer met de auto.
Samsung S23 Ultra - App versie 3.0.7
Na een belletje met de helpdesk werd er gezegd dat ik niet de enige was met dit probleem, hebben andere hier ook last van en hebben jullie wellicht al een oplossing gevonden?
Na een belletje met de helpdesk werd er gezegd dat ik niet de enige was met dit probleem, hebben andere hier ook last van en hebben jullie wellicht al een oplossing gevonden?
Ik heb geen recente update gehad van de app zover ik weet en heb nog gewoon verbinding en kan deze bedienen. Gebruik een Samsung A56.Meteor Sans schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:12:
Sinds vandaag heeft mij app geen verbinding meer met de auto.
Hier android en iphone getest, beide werken gewoon.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Ik heb wel eens dat een instelling ineens ander staat. Vanmorgrn stond mijn interieur verlichting ineens op een andere kleur en feller.
Ik heb al eens eerder dit soort fratsen gehad. Toen dacht ik dat ik te veel had zitten rommelen, maar nu weet ik het zeker.
Hebben jullie ook een dergelijke ervaring?
Ik heb al eens eerder dit soort fratsen gehad. Toen dacht ik dat ik te veel had zitten rommelen, maar nu weet ik het zeker.
[ Voor 5% gewijzigd door Fallout op 15-09-2026 16:28 ]
Jammer, niks rond het scherm dus? Ik wil geen lelijke kabels door de auto. De FM Dash wil ik rond het scherm hebben, evenals mijn telefoon op een houder.DaLass schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:38:
[...]
Onder de middenarmsteun zitten twee USB-C poorten. Ik heb in een van die poorten een USB-C kabel zitten die standaard onder de steun ligt en eruit komt als ik mijn telefoon wil laden.
Why, de bedoeling is om de weg te letten, auto te rijden en niet afgeleid raken door je telefoon of andere apparaten? Daarnaast als je gewoon aan de snelheid houdt heb je dit ook niet nodig... scheelt je ook weer een abonnement en apparaat.EValentino schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:19:
[...]
Jammer, niks rond het scherm dus? Ik wil geen lelijke kabels door de auto. De FM Dash wil ik rond het scherm hebben, evenals mijn telefoon op een houder.
Nee, helaas. Oplossing kan zijn om geen lelijke kabels, maar fancy kabels te gebruiken:EValentino schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:19:
[...]
Jammer, niks rond het scherm dus? Ik wil geen lelijke kabels door de auto. De FM Dash wil ik rond het scherm hebben, evenals mijn telefoon op een houder.
https://www.amazon.nl/DLC...gevlochten/dp/B0F7RKQF3Y/
De kleur in mijn auto is vorige week ook gewijzigd, maar die heb ik onder de noemer "collega" gegooid die mijn auto geleend had om uit te proberen. Misschien heeft hij het dan toch niet gedaan...Fallout schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:17:
Ik heb wel eens dat een instelling ineens ander staat. Vanmorgrn stond mijn interieur verlichting ineens op een andere kleur en feller.
Dat beslist iedereen gelukkig zelf, ik heb hem liever in het zicht, net als de Dash, hetzelfde geldt voor de snelheid die ik rij. Ik vroeg om ervaringen snip: houden we het gezellig?Ian_ schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:27:
[...]
Why, de bedoeling is om de weg te letten, auto te rijden en niet afgeleid raken door je telefoon of andere apparaten? Daarnaast als je gewoon aan de snelheid houdt heb je dit ook niet nodig... scheelt je ook weer een abonnement en apparaat.
[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 15-09-2026 19:41 ]
Oke dan ga ik even wat anders bedenken, thanks voor het meedenken en de coole kabels hahaDaLass schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:34:
[...]
Nee, helaas. Oplossing kan zijn om geen lelijke kabels, maar fancy kabels te gebruiken:![]()
https://www.amazon.nl/DLC...gevlochten/dp/B0F7RKQF3Y/
snip: houden we het gezellig?
[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 15-09-2026 19:41 ]
snip: houden we het gezellig?
[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 15-09-2026 19:42 ]
snip: reactie op verwijderde reactie
[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 15-09-2026 19:42 ]
Hier net zo hoor, in de Privilege. Ik rij ‘s morgens voor 6u en dan rij ik 140-145 en in de middag terug meestal 120. Met een vlotte rijstijl gaat het verbruik behoorlijk omhoog. Wil je zuinig rijden, dan moet je niet boven de 105km/h uitkomen.N-ickel schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank je! Dat is nuttige infoDaLass schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:29:
[...]
- De trekhaak is electrisch inklapbaar, bedienbaar vanaf het touchscreen in de auto.
- De aansluiting is 13-polig en zit verwerkt in de trekhaak. (De stekker gaat zijwaarts in de aansluiting).
- De constante / geschakelde plus weet ik niet precies. Ik heb wel stroom in de caravan gehad op het 12v gedeelte toen ik onderweg tijdens het laden in de caravan was, maar of die uit geschakeld of constant komt weet ik niet. Er waren op dat moment ook nog andere passagiers in de auto en de sleutels lagen ook in de auto.
Daarnaast ben ik ook heel benieuwd het het ging met een caravan, wat deed het met je verbruik / range?
Ik heb echt niet naar de koelkast gekeken, die heeft thuis gekoeld en heeft de hele rit dicht gezeten.Mr.Black schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 21:03:
[...]
Dank je! Dat is nuttige infoIn de meeste gevallen gaan de kleine stroom verbruikers zoals lichten, waterpomp en wc in een caravan op de constante plus en de zware stroomverbruikers zoals een koelkast op de geschakelde plus. Weet je (of iemand anders) toevallig ook of de koelkast het deed?
Daarnaast ben ik ook heel benieuwd het het ging met een caravan, wat deed het met je verbruik / range?
Voor het verbruik quote ik even mijzelf:
DaLass schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:59:
[...]
Een Adria Aviva 400PS. Geen extreem grote jongen, maar wel een windvanger.
Verbruik lag tussen de 28,5kwh/100km en de 32kwh/100km bij een maximum snelheid van 90-95km/h.
Dus de range komt dan uit op +/- 250 km ofzo. Ik heb daar geen last van gehad, met de genoemde snelheid vind ik het ook wel lekker om na 2/2,5 uur sturen even te pauzeren. Mijn planning was langs Fastned en Circle K laders die veelal laadstations hebben waar je doorheen kunt rijden, dus dan hoef je ook niet af te koppelen.
En het laden gaat echt snel. Wat TeslaBjorn in zijn 1000km video laat zien heb ik ook ervaren, zelfs tot 100% laden is interessant omdat het maar een paar minuten extra vraagt. Dat geeft, zeker met een caravan erachter, toch wat meer marge op je rit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verbruik valt mij enigszins mee. Ik denk dat onze caravan vergelijkbaar is met jullie Adria.DaLass schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:05:
[...]
Ik heb echt niet naar de koelkast gekeken, die heeft thuis gekoeld en heeft de hele rit dicht gezeten.
Voor het verbruik quote ik even mijzelf:
[...]
Heb je wel eens een thermometer in de koelkast gelegd? Mijn ervaring is dat deze extreem snel opwarmt als die onderweg niet is aangesloten, ook als die niet open gaat. 's Ochtends vertrekken met 5-6 graden in de koelkast met een buitentemperatuur van +/- 25 graden gaat de temperatuur in de koelkast rond het middaguur al richting 18-20 graden.
Mijn accu geeft een bereik aan van 504km, gebaseerd op rit 1. Over lange tijd zit ik ook rond de 18 kWh/100km, maar dan zitten er veel 50km/h wegen bij. Ik was vooral verbaasd dat veel mensen een relatief laag verbruik halen op de snelweg.Ian_ schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:38:
[...]
Het verbruik is echt abnormaal hoog naar mijn idee.
Ik zit met de 7GT Privilege icm 20inch Pirelli PZERO 2.8 Bar in comfort rond de 18.0 kWh/100 km bij 100/105 km/h
Dan is jouw bereik ook echt shit wat de accu aangeeft? 96 kWh / 25 kWh/100 km = 384 km
[quote]
[b][message=86147362,noline]Rm1983 schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:54[/message]:[/b]
[...]
Ik zal morgen even soort gelijke foto maken. Mijn bandenspanning (koud is 2.7 bar) heb dezelfde banden. Ik heb het regenereren wel op sterk staan. Tot hoe ver laad je op en ontlaad je? Ik laad normaal tot 85% en als ik een verre rit heb tot 100% en probeer zo min mogelijk onder de 20% te komen al kan dat wel eens gebeuren. Tevens heb ik tijden het werk ook nog wel 120 kg in de kofferbak liggen aan materiaal.
[/quote]
Ik laad meestal tussen 20-80%, wel regelmatig aan de snellader.
[quote][b][message=86150272,noline]Roger Beurskens schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:23[/message]:[/b]
[...]
113km/h gemiddeld........ dan heb je met enige regelmaat 130 of nog harder gereden gok ik.
bij snelweg met 110per uur op de acc en de rest een beetje normaal doen heb ik een gemiddelde van 16.3 momenteel over 4500km
[/quote]
Ik heb inderdaad 135 km/h op cruise control gereden. Maar dan nog had ik een beter verbruik verwacht? Ik zie veel mensen hier ook op snelwegen een flink beter verbruik posten, en 113 km/h gemiddeld is nu ook weer niet zo snel...
Dat niet, maar we hadden afgelopen zomer wel twee diepvriesmaaltijden mee vanuit NL naar Denemarken en die waren nog prima bevroren bij aankomst. Dus ik heb mij daar niet zoveel zorgen over gemaakt.Mr.Black schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:46:
[...]
Verbruik valt mij enigszins mee. Ik denk dat onze caravan vergelijkbaar is met jullie Adria.
Heb je wel eens een thermometer in de koelkast gelegd? Mijn ervaring is dat deze extreem snel opwarmt als die onderweg niet is aangesloten, ook als die niet open gaat. 's Ochtends vertrekken met 5-6 graden in de koelkast met een buitentemperatuur van +/- 25 graden gaat de temperatuur in de koelkast rond het middaguur al richting 18-20 graden.
Mijn ervaringen:Mr.Black schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:00:
- Geursysteem: Eerder een gimmick. Parfum staat helemaal open, en op middelste stand. Toch ruik ik als bestuurder zijnde, zelden tot nooit het parfum. Wel als ik als passagier vanvoor zit. Het lijkt om één of andere reden enkel uit de rechtse ventilatie uitlaten te komen. Heb het eens op de hoogste geurstand gezet, maar vond het geen noemenswaardig verschil.
- Remote park assist zit bij alle versies, Privilege, LR en Core. Het werkt goed, maar gebruik het zelden omdat er zelden meerwaarde biedt.
Heerlijke auto! Heb ook de LR, rijdt echt fijn en is heel stil. Prettiger dan de Audi Q4 SB waar ik 4,5 jaar in heb gereden; en die was echt niet slecht 😉Mr.Black schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:00:
Hoi allemaal,
Trekhaak en caravanGeursysteem
Aanhanger assistent
Remote parking assist
Geur: werkt prima, staat wel op maximale stand. Standaard zit de geur Helsinki erin. Vergeet het folietje niet te verwijderen bij ingebruikname. Je kunt nieuwe geurstaafjes bestellen via Aliexpress. Moet ze nog proberen maar zal wel goed werken.
Gaat zeker niet in je kleding zitten!
@PeeGee73 Jij herkent hetgeen ik aangeef dus totaal niet?
Dan toch de maximale stand eens langere tijd laten opstaan.
Ook ik heb dit probleem, als ik Android auto heb geactiveerd en "Hey Google" zeg, reageert het systeem wel maar als ik vraag "bel die" reageert het systeem niet. Is hier een oplossing voor?
Maandag de LR opgehaald in Zeist, wat een geweldige auto is het!
Maandag de LR opgehaald in Zeist, wat een geweldige auto is het!
Linker laadpunt is zelfs 60watt en laad lekker snelDaLass schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:38:
[...]
Onder de middenarmsteun zitten twee USB-C poorten. Ik heb in een van die poorten een USB-C kabel zitten die standaard onder de steun ligt en eruit komt als ik mijn telefoon wil laden.
Ik rij soms redelijk door en kom max uit op 20kw en dan is het 75% snelweg met 10-15km boven max snelheid en 25% 50-80 wegen met vaak 10% erboven snelheid. Wel geef ik soms gas bij stoplichten al is die lol er ook wel weer beetje af na maandje. Rij privilege en in stand eco helft van de tijd stand sport andere helft. Als ik echt zuinig rij wat ik zelden doe dan 18kw en als ik echt doorrijd dan loopt op tot 22-24kw. Mensen die hier zeggen gemiddeld over langere tijd in privilege rijden en onder 18kw zitten zeker inc snelweg die duwen denk ik zelf hele stukken hun auto voorruit....:)N-ickel schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:40:
[...]
Mijn accu geeft een bereik aan van 504km, gebaseerd op rit 1. Over lange tijd zit ik ook rond de 18 kWh/100km, maar dan zitten er veel 50km/h wegen bij. Ik was vooral verbaasd dat veel mensen een relatief laag verbruik halen op de snelweg.
[quote]
[b][message=86147362,noline]Rm1983 schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:54[/message]:[/b]
[...]
Ik zal morgen even soort gelijke foto maken. Mijn bandenspanning (koud is 2.7 bar) heb dezelfde banden. Ik heb het regenereren wel op sterk staan. Tot hoe ver laad je op en ontlaad je? Ik laad normaal tot 85% en als ik een verre rit heb tot 100% en probeer zo min mogelijk onder de 20% te komen al kan dat wel eens gebeuren. Tevens heb ik tijden het werk ook nog wel 120 kg in de kofferbak liggen aan materiaal.
[/quote]
Ik laad meestal tussen 20-80%, wel regelmatig aan de snellader.
[quote][b][message=86150272,noline]Roger Beurskens schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:23[/message]:[/b]
[...]
113km/h gemiddeld........ dan heb je met enige regelmaat 130 of nog harder gereden gok ik.
[/quote]
Ik heb inderdaad 135 km/h op cruise control gereden. Maar dan nog had ik een beter verbruik verwacht? Ik zie veel mensen hier ook op snelwegen een flink beter verbruik posten, en 113 km/h gemiddeld is nu ook weer niet zo snel...
Boven 105 enof flink gas geven knalt je verbruik exponentieel omhoog logisch met 2400 kilo en 400 of 650 pk.....Heb net mijn +- gemiddelden gedeeldMarkus M schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 20:22:
[...]
Hier net zo hoor, in de Privilege. Ik rij ‘s morgens voor 6u en dan rij ik 140-145 en in de middag terug meestal 120. Met een vlotte rijstijl gaat het verbruik behoorlijk omhoog. Wil je zuinig rijden, dan moet je niet boven de 105km/h uitkomen.
Inmiddels eigenaar van de LR in Glacier Silver. Wat een slee
. De kleur en velgen staat `m echt heel goed. Genieten!
1 probleem. Het is mij nog niet gelukt om alleen de ACC te activeren (rechter hendel 1 tik naar beneden correct?)
De LCC werkt wel. (rechter hendel volledig naar beneden)
Heeft iemand de gouden tip? Bedankt!
1 probleem. Het is mij nog niet gelukt om alleen de ACC te activeren (rechter hendel 1 tik naar beneden correct?)
Settings, je kan daar selecteren voor quick LCC en als je deze de-selecteert dan moet je hem twee keer tikken voor LCC en een keer tikken voor ACCPieter20 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:16:
Inmiddels eigenaar van de LR in Glacier Silver. Wat een slee. De kleur en velgen staat `m echt heel goed. Genieten!
Veel 80km per uur en al 10.000km Wow hoeveel km per jaar rijd jij? Of is het een taxi?Rm1983 schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:18:
[...]
Vandaag de 10.000 km gepasseerd. Kon nog net een foto schieten want bij 10.000 springt de rit 1 teller weer op op 0. Dit is het gemiddelde , heb vaak netjes gereden maar ook 150 en 180 in Duitsland . Betreft een long range versie. Kleine kanttekening is misschien dat ik de auto eind juli heb opgehaald en het weer natuurlijk ideaal is geweest voor een ev. Instelling is rijden op comfort en klimaat gewoon goed gebruiken, temp. op 23 en airco op automatisch en stoel/ stuur verwarming aan als ik het koud heb in de ochtend. Ook moet ik wel benadrukken dat ik vaak ritten heb van 80 km of langer. Het verbruik van ritten die korter zijn kunnen dan ook anders zijn. Echter ben ik tot nu toe zeer tevreden over de range.
[Afbeelding]
Ik kom gemiddeld ook op 18 kWh/100 km uit over de afgelopen +8.500 km. Als het mooi weer is, ECO stand aan, maximale snelheid rijden of iets eronder en dan kom je onder de 18 kWh/100 km uit in the Privilege dan.menno76 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:14:
[...]
Ik rij soms redelijk door en kom max uit op 20kw en dan is het 75% snelweg met 10-15km boven max snelheid en 25% 50-80 wegen met vaak 10% erboven snelheid. Wel geef ik soms gas bij stoplichten al is die lol er ook wel weer beetje af na maandje. Rij privilege en in stand eco helft van de tijd stand sport andere helft. Als ik echt zuinig rij wat ik zelden doe dan 18kw en als ik echt doorrijd dan loopt op tot 22-24kw. Mensen die hier zeggen gemiddeld over langere tijd in privilege rijden en onder 18kw zitten zeker inc snelweg die duwen denk ik zelf hele stukken hun auto voorruit....:)
Dat is omgerekend +/- 60K per jaarmenno76 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:18:
[...]
Veel 80km per uur en al 10.000km Wow hoeveel km per jaar rijd jij? Of is het een taxi?
Ik zit ook zo op 125 als ik 130 rijd of harder (wat ik uiteraard nooit doe!) Mensen die op snelweg 18kw rijden hebben denk ik eco of long range versie airco uit muziek uit spiegels ingeklapt en remmen doen ze alleen als auto dat zonder rempedaal kan:) binnenkort is er genoeg real range data op https://www.whattherange.com/elektrische-auto en dan zie je van veel meer autos echte gemiddelde dan enkel de uitzonderingen naar boven of naar benedenN-ickel schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aha daar zal verschil in tussen jouw privilege en mijne...ik zit vaak net boven maximum snelheid eco stand nog nooit aangehad en trek wel aardig op. Let dus nergens op want zit elke dag 460km bereik in en rij zelden meer dan 300 op een dag. zelfs in erge haastbui krijg ik die 300km niet weg voor ik weer thuis aan lader hangIan_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:19:
[...]
Ik kom gemiddeld ook op 18 kWh/100 km uit over de afgelopen +8.500 km. Als het mooi weer is, ECO stand aan, maximale snelheid rijden of iets eronder en dan kom je onder de 18 kWh/100 km uit in the Privilege dan.
Ik bedoelde meer aan te geven hoe je het krijgtmenno76 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:22:
[...]
Aha daar zal verschil in tussen jouw privilege en mijne...ik zit vaak net boven maximum snelheid eco stand nog nooit aangehad en trek wel aardig op. Let dus nergens op want zit elke dag 460km bereik in en rij zelden meer dan 300 op een dag. zelfs in erge haastbui krijg ik die 300km niet weg voor ik weer thuis aan lader hang
Ik heb een nieuw mopperdingetje: Ik rijd wel eens met 1 hand aan stuur en dat mag ineens niet meer van mijn strenge chinees. Hebben jullie dit ook? En ja ik weet dat je in 10 voor 2 klok positie moet rijden maar soms vergeet ik klok te kijken. Ook word ik nog steeds heel bedroefd van rijbaanoverschrijdingwaarschuwingsysteem dat elke keer vanzelf aangaat heb ontdekt dat die volgens mij aanspringt als ik harder dan max snelheid ga. Erg irritant want ik ga dagelijks over doorgetrokken streep rechts van mij op 60km weg om niet tegenliggers te pletter te rijden dus waarschuwen is dan onterecht en irritant. als iemand dit kan fixen hoor ik het graag!!
Daar zat mijn vrouw in en liet je gewoon voorgaan omdat ze dan weet dat ik vrolijker thuis kom laterIan_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:24:
[...]
Ik bedoelde meer aan te geven hoe je het krijgtzelf zit ik dus gemiddeld op 18.2 kWh/100 km maar ik rij vaak door en zoals vanochtend blijft het heerlijk een gloednieuwe BMW M5 Touring MY2026 bij het stoplicht eruit te trekken
Haha, heeft die ook een gucci pet op en de stoel in standje strandstoelmenno76 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:28:
[...]
Daar zat mijn vrouw in en liet je gewoon voorgaan omdat ze dan weet dat ik vrolijker thuis kom later
Ow nee dan toch iemand anders. Kan je draggy eens klokken op 80-120 ben wel benieuwd of dat sneller is dan mijn m3p van weleer.Ian_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:31:
[...]
Haha, heeft die ook een gucci pet op en de stoel in standje strandstoelBMW doet het in 3,6 sec als die geluk heeft, had laatst met Draggy 3,28 sec gehaald.
1,52 sec had ik laatst, heb het idee dat alles wel sneller kan en zeker als een LC toevoegen.menno76 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:33:
[...]
Ow nee dan toch iemand anders. Kan je draggy eens klokken op 80-120 ben wel benieuwd of dat sneller is dan mijn m3p van weleer.
dat is extreem snel want mijne deed vorig jaar iets van 1,9 sec wel is nieuwe M3P wat sneller geloof ik anno vandaag. hier vergelijk met porsches voor als je keer wat anders wil dan bmw plagen:Ian_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:41:
[...]
1,52 sec had ik laatst, heb het idee dat alles wel sneller kan en zeker als een LC toevoegen.
| Model | Tijd (80-120 km/u) | Type aandrijving |
|---|---|---|
| Porsche Taycan Turbo GT | 1,1 seconde | Volledig elektrisch (1.034 pk) |
| Porsche Taycan Turbo S (Gen 2) | 1,4 seconde | Volledig elektrisch (952 pk) |
| Porsche 911 Turbo S (992.2) | 1,5 seconde | Hybride / Benzine (701 pk) |
| Porsche 911 Turbo S (992.1) | 1,6 seconde | Benzine (650 pk) |
[ Voor 61% gewijzigd door menno76 op 16-09-2026 15:45 ]
Ja, ik ben er al redelijk achter gekomen dat een Porsche met:menno76 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:44:
[...]
dat is extreem snel want mijne deed vorig jaar iets van 1,9 sec wel is nieuwe M3P wat sneller geloof ik anno vandaag. hier vergelijk met porsches voor als je keer wat anders wil dan bmw plagen:
Model Tijd (80-120 km/u) Type aandrijving Porsche Taycan Turbo GT 1,1 seconde Volledig elektrisch (1.034 pk) Porsche Taycan Turbo S (Gen 2) 1,4 seconde Volledig elektrisch (952 pk) Porsche 911 Turbo S (992.2) 1,5 seconde Hybride / Benzine (701 pk) Porsche 911 Turbo S (992.1) 1,6 seconde Benzine (650 pk)
- 4GTS
- Turbo (S)
Nee, het parfum is goed te ruiken. Ik rook eerst ook niets maar dat kwam door het folietje. Die heb jij er al afgehaald zo te lezen. Stand heb ik wel op maximaal ('rijk' heet dat geloof ik?).voors schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:39:
@PeeGee73 Jij herkent hetgeen ik aangeef dus totaal niet?
Klopt, die rijk stand ga ik eens een paar dagen uittesten.
Heeft iemand deze al eens bekeken? https://niceevs.com/produ...gt?variant=47907731669240
Als ik de foto's bekijk, doen ze mij op het eerste zicht denken aan de originele die @Ian_ heeft gefotografeerd. Niet qua vorm ofzo, maar qua soort materiaal zeg maar.
Ik begin me er aan te irriteren dat ik nog altijd geen rubberen matten heb. Zeker in de koffer...
Heeft iemand deze al eens bekeken? https://niceevs.com/produ...gt?variant=47907731669240
Als ik de foto's bekijk, doen ze mij op het eerste zicht denken aan de originele die @Ian_ heeft gefotografeerd. Niet qua vorm ofzo, maar qua soort materiaal zeg maar.
Ik begin me er aan te irriteren dat ik nog altijd geen rubberen matten heb. Zeker in de koffer...
Ze zijn/waren gewoon af te halen bij Zeekr Zeist, neem aan dat Broekhuis die nu ook heeft liggen?voors schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:36:
Klopt, die rijk stand ga ik eens een paar dagen uittesten.
Vandaag een paar mooie ritten gehad, gereden in comfort mode eerste 150km gemiddeld 101km/h gereden. ( lange stukken 120 gereden om de tragere stukken te compenseren) zal foto’s bijvoegen van het resultaat. Ben met 100% vol vertrokken en had bij thuiskomst nog 17% over. Betreft Long Range met AC, stoelverwarming,stuurverwarming aan climate control op 23gr automatisch.Ian_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:19:
[...]
Ik kom gemiddeld ook op 18 kWh/100 km uit over de afgelopen +8.500 km. Als het mooi weer is, ECO stand aan, maximale snelheid rijden of iets eronder en dan kom je onder de 18 kWh/100 km uit in the Privilege dan.
:strip_exif()/f/image/GlzDd9doYssCTGHOrZmDnL3h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SGEL4ud5nIFHE23SOd5t9BNZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat ik vanmorgen vroeg vertrokken was heb ik de onlangs afgestelde verlichting goed kunnen testen. Wat een gigantisch verschil! Ik raad iedereen aan om de lampen te laten controleren. Tevens viel mij op dat de voetenverlichting weerspiegelt in het raam van de deur dit is echt storend in het donker, maar nu komt het deze is dimbaar! Voor de gene die het niet wisten, in het menu zit een instelling van de druktoetsenachtergrondverlichting (zo heet het echt) als je deze dimt dimt de voetenverlichting mee. Hopelijk hebben jullie hier ook wat aan.
Maar ik ben dan ook van den Belziek.Ian_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:39:
[...]
Ze zijn/waren gewoon af te halen bij Zeekr Zeist, neem aan dat Broekhuis die nu ook heeft liggen?
Die hadden ze tot voor kort nog altijd niet beschikbaar.
Klinkt logisch ik 18kw gemiddeld. Ik met nooit eco aan half sport en half comfort en rijd wel aardig door over laatste 3000 km haal ik 20-21 kw. En privilege ipv long range. Vind verschil van +_ 15% meer verbruik dan minder dan verwacht. Wel is het zo als ik echt doorrijd ga ik zo naar 24-26kw.Rm1983 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:44:
[...]
Vandaag een paar mooie ritten gehad, gereden in comfort mode eerste 150km gemiddeld 101km/h gereden. ( lange stukken 120 gereden om de tragere stukken te compenseren) zal foto’s bijvoegen van het resultaat. Ben met 100% vol vertrokken en had bij thuiskomst nog 17% over. Betreft Long Range met AC, stoelverwarming,stuurverwarming aan climate control op 23gr automatisch.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door menno76 op 16-09-2026 17:17 ]
Nee geen taxi chauffeur maar monteur.menno76 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:18:
[...]
Veel 80km per uur en al 10.000km Wow hoeveel km per jaar rijd jij? Of is het een taxi?
Ik had ook gemaild met ze omdat ik bij jou gelezen had dat ze er waren maar de mevrouw wist me te vertellen dat ze niet aan de kwaliteitseisen voldeden en ze waren terug gestuurd.....Wordt dus wachten op de nieuwe lading.Ian_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:39:
[...]
Ze zijn/waren gewoon af te halen bij Zeekr Zeist, neem aan dat Broekhuis die nu ook heeft liggen?
remame schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:13:
Ik kan nog steeds niet updaten. De App geeft nog steeds aan dat 3.0.1 de laatste versie is. Zijn er meer mensen die wel of niet kunnen updaten?
Ik heb ook weer wat, sinds de vakantie.
het klinkt bij 100km+ alsof je het stof door de wielkast heen hoort ratelen, links van het stuur. Het klinkt als een zanderig geritsel. Beter kan ik het niet uitleggen.
ook voor de verlichting wilde ik een afspraak maken in zeist. Kan alleen via de app en dan ben ik op z’n vroegst over 4 weken met allemaal onnozele opties over nieuwe banden en schade verder… iemand ervaring met gewoon langs rijden daar?
het klinkt bij 100km+ alsof je het stof door de wielkast heen hoort ratelen, links van het stuur. Het klinkt als een zanderig geritsel. Beter kan ik het niet uitleggen.
ook voor de verlichting wilde ik een afspraak maken in zeist. Kan alleen via de app en dan ben ik op z’n vroegst over 4 weken met allemaal onnozele opties over nieuwe banden en schade verder… iemand ervaring met gewoon langs rijden daar?
Lokale partner zonder afspraak, 5 minuten werk.Mpaj schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:28:
Zeekr Zeist heeft weinig tijd, ik heb mobron in Almere gebeld daar was ik de 5e met een 7gt voor de verlichting. Maar kon zo langsrijden kreeg een bak koffie en toen die op was was de auto klaar.Mpaj schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:28:
Hoe is jullie ervaring met de ruitenwissers? Ik heb al vanaf eerste gebruik dat de ruitenwisser aan de bestuurderskant stroeft (strepen achterlaat) bij het omhoog gaan. Niet alleen als ik op de snelweg rijd, maar ook bij lagere snelheid.
Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"
Ben er ook niet tevreden van @JaoZeetie . Heb me onlangs Glaco glascoating op alle ruiten gezet en sindsdien is het wel een stuk beter. Maar de wissers gaan spoedig vervangen worden.
@Ian_ heeft de zijne ondertussen al vervangen. Een paar pagina's terug staat het juiste model aangegeven.
Deze als ik het goed heb: https://www.winparts.nl/r...n-voorzijde/p361863.html#
@Ian_ heeft de zijne ondertussen al vervangen. Een paar pagina's terug staat het juiste model aangegeven.
[ Voor 23% gewijzigd door voors op 16-09-2026 21:51 ]
Dat klopt, Bosch levert gewoon betere kwaliteit! Bij mijn vorige auto 7X had ik elke 2/3 maanden een nieuw setje..voors schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:50:
Ben er ook niet tevreden van @JaoZeetie . Heb me onlangs Glaco glascoating op alle ruiten gezet en sindsdien is het wel een stuk beter. Maar de wissers gaan spoedig vervangen worden.
Ow zo, leuke bak om zakelijk te gebruiken, genoeg ruimte voor je materialen? Het valt mij alleszins mee wat je toch er in kan stoppen zeker met bank plat
Ik was ook erg benieuwd in de praktijk, maar hiervoor reed ik een Hyundai Tucson MHEV en tot mijn verbazing kan ik mijn onderdelen en gereedschap beter kwijt in de 7gt (bodem op de laagste stand). Omdat ik echt wel veel onderweg ben (tucson in 3,5 jaar 240.000km gereden) en ik liever zo min mogelijk tijd verlies met laden onderweg bleven er weinig smaken over. De CLA shooting break, de GLB nieuwe model of de 7gt (passende binnen het lease budget). Bij het zien van de 7gt op de autosalon in Brussel was het toch wel liefde op het eerste gezicht. Heb 2 weken terug nog een 1000km afgelegd in een 7x (leen auto vanuit Zeekr) die heeft echt wel meer ruimte, maar was toch erg blij toen ik de 7gt weer terug had. De 7gt was van maart dit jaar het grootste voordeel dat die had was dat er geen camera op je gericht staat die kijkt of je op aan het letten bent dus de acc werkt dan al veel beter, echter als je in de 7x rijd vind in de software van de 7gt toch nog niet zo slecht, vooral snelheidsborden herkennen is in de 7x nog veel slechter dan in de 7gt (en die zit er ook regelmatig naast). Maar ik dwaal af, ik was bang dat ik de hoge zit in de Tucson zou gaan missen maar dat is me 100% mee gevallen. De 7gt is niet perfect maar zeker wel een hele fijne reisauto waar je onderweg regelmatig leuke reacties krijgt van klanten en mede weggebruikers.menno76 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 07:04:
[...]
Ow zo, leuke bak om zakelijk te gebruiken, genoeg ruimte voor je materialen? Het valt mij alleszins mee wat je toch er in kan stoppen zeker met bank plat
Geweldig de informatie van de verlichting. Ik vond dat ook al behoorlijk irritant, nu gisteravond die verlichting op minimaal gezet. Veel prettiger zo.Rm1983 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:49:
Omdat ik vanmorgen vroeg vertrokken was heb ik de onlangs afgestelde verlichting goed kunnen testen. Wat een gigantisch verschil! Ik raad iedereen aan om de lampen te laten controleren. Tevens viel mij op dat de voetenverlichting weerspiegelt in het raam van de deur dit is echt storend in het donker, maar nu komt het deze is dimbaar! Voor de gene die het niet wisten, in het menu zit een instelling van de druktoetsenachtergrondverlichting (zo heet het echt) als je deze dimt dimt de voetenverlichting mee. Hopelijk hebben jullie hier ook wat aan.
Wil je aub delen waar ik dat kan vinden? Ik zie het niet.Vic_28 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:12:
[...]
Geweldig de informatie van de verlichting. Ik vond dat ook al behoorlijk irritant, nu gisteravond die verlichting op minimaal gezet. Veel prettiger zo.
Heb het even opgezocht, het is niet heel duidelijk maar het werkt welFallout schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:31:
[...]
Wil je aub delen waar ik dat kan vinden? Ik zie het niet.
Weet iemand wat er gebeurd met de auto (prestaties, persoonlijke informatie, instellingen, etc.) als ik in de Zeekr app de 'Bezoekersmodus' aanzet?
Goedenavond allemaal,
Ik lees al even mee en ben in de markt voor een Zeekr 7GT business edition of LR.
Waar ik niet uitkomt is het volgende. Volgens de prijslijst zijn de leren stoelen, premium sound, HUD opties op de LR. Bij de configurator staan deze er gratis bij. Weet iemand wat de werkelijke situatie is als ik de LR bestel?
Ik lees al even mee en ben in de markt voor een Zeekr 7GT business edition of LR.
Waar ik niet uitkomt is het volgende. Volgens de prijslijst zijn de leren stoelen, premium sound, HUD opties op de LR. Bij de configurator staan deze er gratis bij. Weet iemand wat de werkelijke situatie is als ik de LR bestel?
Ze zijn gratis onderdeel van de LR. Heb hem zelf besteld. Beide een mooie keuze.Deano0532 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:52:
Goedenavond allemaal,
/f/image/TWzmwZBGZGjGxWejJFvl0hak.png?f=fotoalbum_large)