WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 06-06 14:37
Angie1985 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:58:
[...]

Zou ik mogen vragen wanneer je de bestelling hebt gedaan?
Ik 26 juni. Ze gaan nu uitleveren dus.

• Angie1985
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 05-06 12:46
menno76 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:05:
[...]

Ik 26 juni. Ze gaan nu uitleveren dus.
Nee vraag me eigenlijk meer af wanneer de Zeekr besteld is. Ik heb het namelijk eind januari besteld en helaas nog niets gehoord.

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-06 13:47
Angie1985 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:58:
[...]

Zou ik mogen vragen wanneer je de bestelling hebt gedaan?
19 februari.

Ik koop de auto, wellicht maakt dat wat verschil ten opzichte van diegenen die leasen.

[ Voor 19% gewijzigd door Nijverdal85 op 28-05-2026 19:12 ]

• Angie1985
Nijverdal85 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:11:
[...]

19 februari.

Ik koop de auto, wellicht maakt dat wat verschil ten opzichte van diegenen die leasen.
Ah vreemd, ik eind januari. Particuliere koop, dus geen lease oid.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 14:36
rssikkel schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:15:
[...]

Vandaag in de buurt van Zeist en langs Zeekr gereden. Geen 7GT in de showroom
ik had een route welke mij langs zeist bracht om richting huis te rijden, maar vooraf even gebeld. de dame wist mij te vertellen dat hij vanaf morgen in Rokin staat. waar hij vandaag was kon ze niet vertellen.

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-06 15:19
Broodje_Aap schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:51:
Hoe gaan jullie om met het niet kunnen proefrijden van de 7GT, gewoon maar hopen dat het een beetje is zoals je verwacht? Of de 7X proefgereden en op basis daarvan de knoop doorgehakt? Ik ben een beetje huiverig voor autos bestellen zonder erin gereden te hebben...

Ik heb daarom ook nog geen 7GT in bestelling staan. Wel vandaag te horen gekregen dat de launch edition tot eind juni besteld kan worden, maar dan moet de bestelling wel voor eind juni bij hun binnen zijn.

Hoorde ook dat ze proefritten rond 22 juni gaan doen. Blijft wel een verwachting. 1 vertelde mij 22 juni, iemand anders 25 juni.

Wordt erg krap met de launch edition bestellen dan als je wilt wachten tot een proefrit mogelijkheid...
Als ik had kunnen wachten, had ik wel even gewacht. Ik hou toch wel van zekerheid. Hoewel ik bij de huidige Cupra de eerste 3 maanden totaal niet kon wennen aan de kuipstoelen en dat is iets dat ik bij het testrijden ook toch niet had kunnen merken in hooguit een uur tijd.
Als je reviews van gebruikers gaat lezen van verschillende merken/modellen dan is er overal wel iets mee aan de hand. Vanwege de lease maak ik me wel minder zorgen. Dan gaat de leasemaatschappij het maar oplossen.
In mijn geval moest ik door een bedrijfsovername bijtijds een keuze maken om nog met mijn huidige leasevoorwaarden te kunnen leasen. Ik denk dat ik wel de meeste complete hightech auto met een fatsoenlijk bereik hebben besteld die je voor 60k kunt krijgen.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:21
Eddo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:40:
[...]

Als ik had kunnen wachten, had ik wel even gewacht. Ik hou toch wel van zekerheid. Hoewel ik bij de huidige Cupra de eerste 3 maanden totaal niet kon wennen aan de kuipstoelen en dat is iets dat ik bij het testrijden ook toch niet had kunnen merken in hooguit een uur tijd.
Als je reviews van gebruikers gaat lezen van verschillende merken/modellen dan is er overal wel iets mee aan de hand. Vanwege de lease maak ik me wel minder zorgen. Dan gaat de leasemaatschappij het maar oplossen.
In mijn geval moest ik door een bedrijfsovername bijtijds een keuze maken om nog met mijn huidige leasevoorwaarden te kunnen leasen. Ik denk dat ik wel de meeste complete hightech auto met een fatsoenlijk bereik hebben besteld die je voor 60k kunt krijgen.
Eens, zelf nu een jaar de 7X en binnenkort de 7GT. Heb zoveel EV’s gereden, gezien en prestaties ook. Zeekr is een goede speler en je krijgt een hoop waar voor je geld.

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:18
Ziet eens aan! Hoe snel het tij keren kan...

Nu de Belgen nog :*)

• menno76
Angie1985 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:09:
[...]

Nee vraag me eigenlijk meer af wanneer de Zeekr besteld is. Ik heb het namelijk eind januari besteld en helaas nog niets gehoord.
Ah zo bedoel je, begin feb besteld en dus 26-06 gepland. Wel lease. Er zit altijd verschil in levertijden tussen lease en koop

• menno76
Angie1985 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:09:
[...]

Ow zo bedoel je. begin feb besteld en dus gepland nu 26-06. Wel lease

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-06 13:47
Angie1985 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:15:
[...]

Ah vreemd, ik eind januari. Particuliere koop, dus geen lease oid.
Ze belden mij met een onderdrukt nummer, wellicht heb je die niet opgenomen of uitgeschakeld staan?

• Angie1985
Nijverdal85 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:22:
[...]

Ze belden mij met een onderdrukt nummer, wellicht heb je die niet opgenomen of uitgeschakeld staan?
Nee geen van beide :)

Ik wacht morgenochtend even af, anders toch maar even naar Zeist bellen of ze meer weten.

• rssikkel
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19:18
Angie1985 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:36:
[...]

Nee geen van beide :)

Ik wacht morgenochtend even af, anders toch maar even naar Zeist bellen of ze meer weten.
Zijn er meer toekomstige Zeekr 7GT rijders hier waarbij lease via Ayvens loopt en afleverlocatie in Amsterdam is ? Als voorkeurslocatie Zeist opgegeven. Volgens de app gewijzigd naar A'dam. Begin Maart heb ik de bevestiging van de leasemaatschappij ontvangen met verwachte week van levering in week 30.

• Rm1983
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05:02
rssikkel schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:42:
[...]

Zijn er meer toekomstige Zeekr 7GT rijders hier waarbij lease via Ayvens loopt en afleverlocatie in Amsterdam is ? Als voorkeurslocatie Zeist opgegeven. Volgens de app gewijzigd naar A'dam. Begin Maart heb ik de bevestiging van de leasemaatschappij ontvangen met verwachte week van levering in week 30.
Zo ver ik weet is Zeist het enige leveringspunt. Amsterdam zit een showroom en het hoofdkantoor, Zeist is het delivery center. Bij mij staat ook Amsterdam maar onlangs is mij aangegeven dat de auto sowieso in Zeist geleverd wordt. Mijn bestelling is begin Maart geplaatst maar nog geen belletje ontvangen. ( ook via Ayvens)

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:28
Hier ook ayvens, 3 maart bevestiging gekregen. Geen belletje.

Moet ook eerst nog 3k km’s maken voordat de ouder er uit mag, dus juli leveren kwam ook perfect uit, maar als ik dit hoor ga ik dit weekend maar even een paar rondjes om de kerk rijden.

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03:06
Mpaj schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:59:
Hier ook ayvens, 3 maart bevestiging gekregen. Geen belletje.

Moet ook eerst nog 3k km’s maken voordat de ouder er uit mag, dus juli leveren kwam ook perfect uit, maar als ik dit hoor ga ik dit weekend maar even een paar rondjes om de kerk rijden.
Ik zou er een rondje van maken om de eiffeltoren. ;)

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 11:52
Even heel wat anders...
Zijn er onder jullie ook mensen die een Homey hebben en de wens hebben voor een Zeekr app?
Deze is er namelijk nog niet in de Homey Appstore.

Zeekr 7GT is een techie auto, dus volgens mij moet je er veel leuke dingen mee kunnen programmeren.
Ik noem even zomaar een voorbeeld flow: als button is ingedrukt, dan auto op hoogste stand en bestuurdersdeur open. Etc etc.

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 16:06
menno76 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:12:
[...]

Ah zo bedoel je, begin feb besteld en dus 26-06 gepland. Wel lease. Er zit altijd verschil in levertijden tussen lease en koop
Ben benieuwd - de mijne eerste week Febr besteld (lease) maar nog niets gehoord - kan je dat ook ergens navragen bij Zeekr per mail / telefoon of reageren ze daar niet op?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• menno76
cornholio24 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:40:
[...]

Ben benieuwd - de mijne eerste week Febr besteld (lease) maar nog niets gehoord - kan je dat ook ergens navragen bij Zeekr per mail / telefoon of reageren ze daar niet op?
Je leasemaatschappij informeert normaliter de leverdatum. Althans bij mij nu en in het verleden wel

• Ian_
planning.nl@zeekr.eu

• rssikkel
Zojuist gebeld door Zeekr.

Aflevering op donderdag 2 juli.

• supernova99
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-06 22:52
Bericht gekregen - vanaf 25 juni ophalen!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:28

Daklem

Nerd

Ik ben toch wel benieuwd hoeveel 7GT's er eind juli op kenteken staan.

Ik wacht even rustig af omdat ik toch via Ayvens wordt geïnformeerd (al ben ik van nature een ongeduldig type).

• Eddo
Net een Whatsapp van Zeekr dat ik vanaf 30 juni een afspraak kan maken om hem op te halen 8-)

• Meteor Sans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 02:55
Daklem schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:54:
Ik ben toch wel benieuwd hoeveel 7GT's er eind juli op kenteken staan.

Ik wacht even rustig af omdat ik toch via Ayvens wordt geïnformeerd (al ben ik van nature een ongeduldig type).
Ik krijg ook mijn auto via Ayvens, oorspronkelijk zou deze in de week van 20 - 26 juli geleverd worden.

Ik heb vandaag geappt met het Delivery Team om te vragen of er al meer bekend was over mijn levering. De levering staat nu op 17 juli gepland.

In mijn geval gaat het om een Long Range die op 30 april besteld is.

[ Voor 6% gewijzigd door Meteor Sans op 29-05-2026 17:46 ]

• Meteor Sans
rssikkel schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:42:
[...]

In mijn Ayvens app staat ook het kantoor van Zeekr, in de bevestiging van mijn afspraak staat duidelijk Zeist.

• Daklem

Daklem

Nerd

Meteor Sans schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:42:
[...]

Ik krijg ook mijn auto via Ayvens, oorspronkelijk zou deze in de week van 20 - 26 juli geleverd worden.

Ik heb vandaag geappt met het Delivery Team om te vragen of er al meer bekend was over mijn levering. De levering staat nu op 17 juli gepland.

In mijn geval gaat het om een Long Range die op 30 april besteld is.
Dat is goed nieuws. Ik heb ook een LR in Tech Gray besteld op 30 april ( bevestiging van de bestelling op 1 mei ontvangen)

• EV angelist
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20:55
Ik vernam gister dat de Zeeker 7 GT in de kleur mystic grey liliac momenteel in de Zeekr Amsterdam showroom staat tot 5 juni

• menno76
EV angelist schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:36:
Ik vernam gister dat de Zeeker 7 GT in de kleur mystic grey liliac momenteel in de Zeekr Amsterdam showroom staat tot 5 juni
Als iemand er naar toe gaar en blijkt spuuglelijke kleur graag voor jezelf houden want ik kan niet meer terug;)

• menno76
menno76 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:06:
[...]

Als iemand er naar toe gaat en blijkt spuuglelijke kleur graag voor jezelf houden want ik kan niet meer terug;)

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:02
Had liever gehad dat hij in Zeist gestaan had. daar kon je tenminste fatsoenlijk komen met de auto en parkeren ipv midden in amsterdam ;)
Zeist is evengoed ook een klote eind vanuit limburg ;)

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• menno76
Roger Beurskens schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:22:
Had liever gehad dat hij in Zeist gestaan had. daar kon je tenminste fatsoenlijk komen met de auto en parkeren ipv midden in amsterdam ;)
Zeist is evengoed ook een klote eind vanuit limburg ;)
Zo te lezen hier rijden er zat 7gt rond in diverse kleuren binnen maand dus vast ook wel in Limburg scheelt je rit

• Roger Beurskens
menno76 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:26:
[...]

Zo te lezen hier rijden er zat 7gt rond in diverse kleuren binnen maand dus vast ook wel in Limburg scheelt je rit
Ja, maar hem zelf in het echt zien en rijden zou wel fijn zijn voordat ik hem ga bestellen.
Ben voornamelijk benieuwd naar de kofferruimte. hier vind ik niks van maten over terug buiten de liters inhoud.
Aangezien we regelmatig met onze honde weg gaan en dus ook een bench in het koffer hebben, ben ik benieuwd naar de breedte tussen de wielkasten, de hoogte vanaf de vloer tot het dak en hoe schuin het afloopt bij de achterruit.. dat alles weerhoudt me ervan om al te zeggen "bestel hem maar".
Mijn werkgever heeft een 7X Privilege sinds een maandje dus weet wel ongeveer hoe het technische gedeelte er aantoe is :D

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• menno76
Roger Beurskens schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:13:
[...]

Ja, maar hem zelf in het echt zien en rijden zou wel fijn zijn voordat ik hem ga bestellen.
Ben voornamelijk benieuwd naar de kofferruimte. hier vind ik niks van maten over terug buiten de liters inhoud.
Aangezien we regelmatig met onze honde weg gaan en dus ook een bench in het koffer hebben, ben ik benieuwd naar de breedte tussen de wielkasten, de hoogte vanaf de vloer tot het dak en hoe schuin het afloopt bij de achterruit.. dat alles weerhoudt me ervan om al te zeggen "bestel hem maar".
Mijn werkgever heeft een 7X Privilege sinds een maandje dus weet wel ongeveer hoe het technische gedeelte er aantoe is :D
Aha dat snap ik volkomen, dacht dat het puur om de kleur ging. Idd nergens kofferbakruimte in detail gespecificeerd. Dit vind chatgpt ervan op basis van fotos's en volume.
Binnenmaat Zeekr 7GTBerekende schatting
Diepte kofferbak tot achterbank± 95–105 cm
Breedte tussen wielkasten± 100–105 cm
Max. breedte kofferbak± 135–140 cm
Hoogte onder afdekking± 45–50 cm
Lengte met achterbank plat± 175–190 cm
Hoogte tot dak achterin± 65–75 cm

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-06 21:12
[...]

Even zoeken op de fotos in dit topic. Iemand had wat fotos gemaakt van de kofferbak met een meetlint

• Roger Beurskens
HBO88 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 16:05:
[...]

Even zoeken op de fotos in dit topic. Iemand had wat fotos gemaakt van de kofferbak met een meetlint
Thanx voor de tip... dan zal ik die wel gemist hebben. Ik ga even op zoek.

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:04
[...]

Dit is niet de Europese versie, maar de getallen zullen vergelijkbaar zijn:

YouTube: 2025 Zeekr 007 GT (646 Hp) FULL Tour & Test Drive! (Interior & Exterior)

• Roger Beurskens
Helemaal top,dit is precies wat ik zocht!
En direct maar een printscreen "archiveren" hier voor als iemand anders het ook wil weten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6Pm1gmh7pzOYDJhEaDs3fPr7js=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ezZWhxiitBL8vE3gSC4TRIG.png?f=fotoalbum_large

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 15:42
Vandaag gaan kijken in Amsterdam.

De kleur lilac is mooi. Heel mooi. Het wtte interieur ook. Wel besmettelijk en vlek gevoelig.

Van alle kanten mooie auto. Enkel schuin van voren dat ik de proporties naar achter toe net niet mooi vind, maar kan ook aan de belichting hebben gelegen.

Meer mensen die twijfelen tussen de LR Launch en de AWD privilege.

Als ik kijk naar wat je extra krijgt:

- Vermogen: leuk, maar niet per se noodzakelijk

-AWD: leuk, handig voor winterse omstandigheden. Kost ook range en extra gewicht.

- Two tone dak: mooi

- Luchtvering: nooit gehad, dus weet niet of het meteen iets toevoegt of dat je het een keer instelt en zo laat

- Massage en koeling stoelen: leuk, maar kan ik missen

- Velgen, de 20inch maken de auto wel af. Twijfel of 19 niet de iel is en ja weet dat het wat comfortabeler rijdt

Wat zijn jullie overwegingen? Verschil is iets van 100 euro per maand (in mijn lease).

Oh: de elektische deuren. kan ik missen

• Eddo
b17b schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 18:09:
Wat zijn jullie overwegingen? Verschil is iets van 100 euro per maand (in mijn lease).
Op de eerste plaats de velgen. Die 20 inch vind ik een stuk mooier. En dan zijn alle andere extra's alleen maar mooi meegenomen. Denk dat de geventileerde stoelen en luchtvering ook wel erg prettig zijn. Dat het bereik iets lager is dan de AWD vind ik niet erg.

• Ian_
Eddo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 21:50:
[...]

Op de eerste plaats de velgen. Die 20 inch vind ik een stuk mooier. En dan zijn alle andere extra's alleen maar mooi meegenomen. Denk dat de geventileerde stoelen en luchtvering ook wel erg prettig zijn. Dat het bereik iets lager is dan de AWD vind ik niet erg.
Wanneer je de AWD in eco zet, heb je basically een long range en dat zie ook terug in alle testen met de 7X

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-06 17:43
Vandaag gaan kijken in Amsterdam.

De kleur lilac is mooi. Heel mooi. Het wtte interieur ook. Wel besmettelijk en vlek gevoelig.

Van alle kanten mooie auto. Enkel schuin van voren dat ik de proporties naar achter toe net niet mooi vind, maar kan ook aan de belichting hebben gelegen.

Meer mensen die twijfelen tussen de LR Launch en de AWD privilege.

Als ik kijk naar wat je extra krijgt:

- Vermogen: leuk, maar niet per se noodzakelijk

-AWD: leuk, handig voor winterse omstandigheden. Kost ook range en extra gewicht.

- Two tone dak: mooi

- Luchtvering: nooit gehad, dus weet niet of het meteen iets toevoegt of dat je het een keer instelt en zo laat

- Massage en koeling stoelen: leuk, maar kan ik missen

- Velgen, de 20inch maken de auto wel af. Twijfel of 19 niet de iel is en ja weet dat het wat comfortabeler rijdt

Oh: de elektische deuren. kan ik missen
heb je foto's gemaakt?

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11
Volgens mij heb ik nog niemand in het topic gezien die een 7GT Business Edition RWD 75 kWh heeft besteld, dus bij deze: die heb ik besteld. :)

Bestelling is door mijn werkgever ergens eind maart gedaan, gisteren een belletje gehad dat ik hem 24 juni kan ophalen.

Mijn advertenties op V&A

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:00

Voor mij was budget doorslaggevend, ik ben particuliere koper en afgezien van de stoelventilatie wat ik wel graag zou willen, voor de LR RWD gekozen, de rest van de opties van Privilage vond ik niet belangrijk. Zelfs deze middenversie is completer dan de gemiddelde Duitser waar je zeker 15k extra moet bijlappen.

Ook de range vond ik wel belangrijk omdat ik best vaak tripjes maak naar Frankrijk en Duitsland en ook een keer naar Kopenhagen wil rijden volgend jaar.

De velgen; ik heb zo goed als kwaad de LR velgen bestudeerd en deze video tegengekomen waar ze een Chinese LR velgen vast hebben gelegd en ik heb ze gezien op de 7X LR in Zeist persoonlijk vind ik deze velgen gewoon mooi.

Dus uiteindelijk voor de LR RWD gekozen en heb er geen moment spijt van, succes met je keuze!

• voors

Hier ook het budget dat doorslaggevend was. Ik had een bepaald budget voor ogen dat ik principieel niet wou overschrijden.
Op de Privilege zitten voor mij persoonlijk geen opties die de meerprijs verantwoorden.

Het ging oorspronkelijk tussen de Xpeng G6 Performance of Model Y LR.

Tot ik de 7 GT op het autosalon zag. Liefde op het eerste zicht. En nu wachten op de levering :9

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 13:17

Broodje_Aap

Professioneel prutser

menno76 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:06:
[...]

Als iemand er naar toe gaar en blijkt spuuglelijke kleur graag voor jezelf houden want ik kan niet meer terug;)
Ik moet je denk ik teleurstellen. Ik ben vandaag langs geweest en hij staat inderdaad in Amsterdam, in Mystic Lilac.
spoiler:
Ik vind het een zeer geslaagde kleur en ik ga deze ook nemen!

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• Broodje_Aap
  • Laatst online: 06-06 13:17

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyJjE2uhnAsxVF--5JoIz0_b4-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTn7dmVA3027iI7HXHT6Rms9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_0EvuyktJxp5ishaDCe8mlg0D4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2ePhRJxGGGv0VOCnDIaollP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGOMjohNdG4GMFzQzTAP7PE1oNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVNHgT91Du1ZLGkwGpn6syTg.jpg?f=fotoalbum_large Vergeten meer te maken verder...

[ Voor 12% gewijzigd door Broodje_Aap op 30-05-2026 23:22 ]

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 15:42
Helaas ik maar paar foto's maar niet zo mooi als hierboven

• cornholio24
Broodje_Aap schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 23:17:
[...]

Ik moet je denk ik teleurstellen. Ik ben vandaag langs geweest en hij staat inderdaad in Amsterdam, in Mystic Lilac.
spoiler:
Zeker een mooie kleur zo op de fotos - ik durfde het destijds in februari niet aan ( was de favoriet van mn vriendin haha) - op basis van mijn bezoek destijds aan Adam gekozen voor de Glacier Silver (al heb ik even getwijfeld aan een witte maar heb ik nu ook). Ik heb toen ook een boel fotos gemaakt mocht er interesse zijn

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• menno76
Broodje_Aap schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 23:17:
[...]

spoiler:
haha grappig die spoiler;) bedankt voor de foto's! Ziet er goed uit en niet al te paarsig gelukkig. nog paar weken en dan gaan we het zien in het echt. Wel leuk eens een andere kleur dan zwart/wit/grijs etc

• Ian_
menno76 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:57:
[...]

haha grappig die spoiler;) bedankt voor de foto's! Ziet er goed uit en niet al te paarsig gelukkig. nog paar weken en dan gaan we het zien in het echt. Wel leuk eens een andere kleur dan zwart/wit/grijs etc
Blijf het jammer vinden dat we de Chinese (nieuwe) variant niet krijgen 900V, dan had ik hem namelijk zo gedaan
  • Groen
  • Bronze velgen
  • FR pakket met stoelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSECogQQE1C983hOog9GR7R0ohM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tmlY7YvC5JWlbjsWhakBNh1J.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvjgwdalo4qaIJJv22cDPhUdOgI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3upvWBoXhfpPyBnXbrmNtZOr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYnKAKcflag93XYBolKe7YNYjNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AwViEf4TzIPi8HgOi887nZrL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFypYgjqxNYUb-sBKib3T81ZST8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xxfYZFr2SYm53xSaAwVHV6aI.png?f=fotoalbum_large

• rssikkel
DaLass schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:33:
Volgens mij heb ik nog niemand in het topic gezien die een 7GT Business Edition RWD 75 kWh heeft besteld, dus bij deze: die heb ik besteld. :)

Bestelling is door mijn werkgever ergens eind maart gedaan, gisteren een belletje gehad dat ik hem 24 juni kan ophalen.
Uiteindelijk ook voor de Bussines Edition gekozen. Long Range was voor mij wel mogelijk binnen budget in alleen standaard kleur. Met de Bussines Edition kon ik de gewenste extras wel aanvinken. Daarnaast van overtuigd dat gezien de laadsnelheid van de 7GT een Long Range minimale meerwaarde had voor mij. Alhoewel ik wel graag de premium sound had gehad.

Ophalen kon vanaf 30 juni.

• Eddo
Ik ga hem ophalen op 1 juli om 14:00 uur :9~

De Cupra wordt een dag eerder thuis opgehaald. Precies een weekje na het aflopen van het contract. Altijd fijn als het vlot achter elkaar te plannen is.

• DaLass
Eddo schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:20:
Ik ga hem ophalen op 1 juli om 14:00 uur :9~

De Cupra wordt een dag eerder thuis opgehaald. Precies een weekje na het aflopen van het contract. Altijd fijn als het vlot achter elkaar te plannen is.
Ja, dat is zeker fijn. Bij mij is het 24 juni de Zeekr 7GT ophalen en 25 juni komen ze mijn huidige auto ophalen, wat ook exact de laatste dag is van het lease contract. Perfect timing! :)

Mijn advertenties op V&A

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:03
Weet iemand tot wanneer de launch edition te bestellen is? Gemini geeft resoluut als antwoord 'tot en met 30 juni', maar kan dit verder nergens terugvinden.

• Fallout
NimmaRoc schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:57:
Weet iemand tot wanneer de launch edition te bestellen is? Gemini geeft resoluut als antwoord 'tot en met 30 juni', maar kan dit verder nergens terugvinden.
Dat zijn inderdaad de laatste berichten, bevestigd vanuit Zeekr. (het was voorheen t/m Maart...)

• iWillem86
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 00:28
Vandaag ook langs geweest in Amsterdam om de auto te ervaren en de kleur die ik heb gekozen te bekijken.. Wow, wat een mooie auto en wat een toffe kleur! Echt heel blij met mijn keuze. Met mijn 1.92m was ik wat huiverig voor de dakrand (en zonneklep), maar als je de stoel goed instelt is dat echt uitstekend. Wel stuk minder ruimte dan de Enyaq, maar dit model is veel sportiever en je hebt echt het gevoel dat je 1 met de auto bent. Achterin heel ruim en kofferbak prima (voor mij).. Eind juli/begin augustus komt ie, ik kan niet wachten… 🤩

Voor de liefhebbers nog een paar foto’s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoF3mNBTjgOKD_YcsYnC1fa3BeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5P7cDC9M5D2FcVhdkUFuPlac.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hf0Gnw9lHoapFnMtL5ysu5U1fTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flHEV3og4nKcHnFi3XLSo7vn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/js1zV2M4keQKfZhfxjhlTf45QwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNAeIxxjcAxZm8SWzG4uvhx3.jpg?f=fotoalbum_large

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:03
iWillem86 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:36:
Vandaag ook langs geweest in Amsterdam om de auto te ervaren en de kleur die ik heb gekozen te bekijken.. Wow, wat een mooie auto en wat een toffe kleur! Echt heel blij met mijn keuze. Met mijn 1.92m was ik wat huiverig voor de dakrand (en zonneklep), maar als je de stoel goed instelt is dat echt uitstekend. Wel stuk minder ruimte dan de Enyaq, maar dit model is veel sportiever en je hebt echt het gevoel dat je 1 met de auto bent. Achterin heel ruim en kofferbak prima (voor mij).. Eind juli/begin augustus komt ie, ik kan niet wachten… 🤩

Voor de liefhebbers nog een paar foto’s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor deze foto's! Ik ben helaas niet in de gelegenheid om naar Amsterdam te komen en de auto in deze kleur in het echt te bekijken, maar heb zojuist toch de knoop doorgehakt en de Privilage AWD (privé) besteld, en wel in Mystic Lilac :) Het aftellen kan beginnen!

• Mpaj
iWillem86 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:36:
Wel stuk minder ruimte dan de Enyaq, maar dit model is veel sportiever en je hebt echt het gevoel dat je 1 met de auto bent. Achterin heel ruim en kofferbak prima (voor mij).. Eind juli/begin augustus komt ie, ik kan niet wachten… 🤩
Ik kom ook uit een Enyaq. Hoe ervaar je de minder ruimte? Ik heb juist het gevoel dat de achterbank en de beenruimte achter beter is. Voor is iets compacter, evenals de kofferbak wat meer geknepen. Maar voor mijn gevoel gaat het geen complete weekendtassen schelen? Ik rij overigens altijd op vakantie met het luifeltje dicht, dus toch nooit tot de nok vol..

• iWillem86
Mpaj schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:11:
[...]

Ik kom ook uit een Enyaq. Hoe ervaar je de minder ruimte? Ik heb juist het gevoel dat de achterbank en de beenruimte achter beter is. Voor is iets compacter, evenals de kofferbak wat meer geknepen. Maar voor mijn gevoel gaat het geen complete weekendtassen schelen? Ik rij overigens altijd op vakantie met het luifeltje dicht, dus toch nooit tot de nok vol..
Doordat je lager zit en je minder hoofdruimte hebt, voelt het compacter. Maar wel hel gevoel dat je heerlijk zit en genoeg ruimte hebt. Je zit veel meer in je stoel en lager bij de grond. Kofferbak vind ik lastig inschatten, voor mijn gevoel iets geknepen idd en wat lager. Mocht dat een probleem opleveren, dan ga ik voor een dakkoffer als we op vakantie gaan.

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 15:49
Ik mag vanaf december ook weer een nieuwe auto leasen en ben op slag verliefd op deze geworden

Budget voor de core is er sowieso, voor de long range net wel/net niet

Core kan dan weer niet in lilac besteld, misschien na juni wel maar geen idee hoe compleet de 7gt core dan nog standaard wordt geleverd.

Ik wil er wel mee op vakantie kunnen, en dan inclusief dakkoffer, ben alleen dan bang dat ondanks de laadsnelheid de werkelijke km's tussen 2 stops 60-70% laden minder dan 300 km zijn ... misschien zelfs 250 km, zeker met dakkoffer.. en dan wordt 800 a 900 km rijden op 1 dag alsnog een flinke opgave

Komende weken dan nog even afwachten of de long range mogelijk is. Gekke is, m'n leasecategorie laat ruimte om veel duurdere bmw's en mercedes-en te leasen maar zo gezegd, wil juist deze ! Maar grote twijfel tussen dan core en long range... benieuwd naar de range en ervaringen

[ Voor 5% gewijzigd door Ezekielll op 02-06-2026 22:07 ]

• Terrie
  • Laatst online: 01:43

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ezekielll schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:05:
Ik mag vanaf december ook weer een nieuwe auto leasen en ben op slag verliefd op deze geworden

Core kan dan weer niet in lilac besteld, misschien na juni wel maar geen idee hoe compleet de 7gt core dan nog standaard wordt geleverd.

Ik wil er wel mee op vakantie kunnen, en dan inclusief dakkoffer, ben alleen dan bang dat ondanks de laadsnelheid de werkelijke km's tussen 2 stops 60-70% laden minder dan 300 km zijn ... misschien zelfs 250 km, zeker met dakkoffer.. en dan wordt 800 a 900 km rijden op 1 dag alsnog een flinke opgave

Komende weken dan nog even afwachten of de long range mogelijk is. Gekke is, m'n leasecategorie laat ruimte om veel duurdere bmw's en mercedes-en te leasen maar zo gezegd, wil juist deze ! Maar grote twijfel tussen dan core en long range... benieuwd naar de range en ervaringen
IStel je doet 250km tussen de stops, hoef je maar 4 x te stoppen a 15 min?

Ik ga deze zomer met de ps2 en ik haal Ook maar 300 km tussen de laadstops en vind dat perfect. Even de benen strekken en daarna pas weer door. Dat is tevens ook maar paar minuutjes per jaar;)

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Ian_
Ezekielll schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:05:

Van Zeekr weten ze nog niet goed wat de restwaarde is en ze verwachten X euro. Daarmee wordt het maandbedrag (werkgever of eigenaar vaak hoger).

Wij hebben een fiscaal budget wat daarom niet uitmaakt.

• Ezekielll
Terrie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:29:
[...]

IStel je doet 250km tussen de stops, hoef je maar 4 x te stoppen a 15 min?

Ik ga deze zomer met de ps2 en ik haal Ook maar 300 km tussen de laadstops en vind dat perfect. Even de benen strekken en daarna pas weer door. Dat is tevens ook maar paar minuutjes per jaar;)
Dat klopt wel, echter is het fijn als de kinderen achterin slapen dat je gewoon iets langer door kan rijden als dat beter uitkomt, plus op locatie zelf wat meer vrijheid omdat het heel erg afhankelijk is waar je op vakantie gaat, zolang je dicht bij de toeristische plekken of snelwegen blijft is het oké. Maar ik heb zelf de ervaring dat in de "binnenlanden" ; soms echt zoeken is naar een lader als die het al doet; en die halen ook de 400kw laden niet natuurlijk.

• Kockie80
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 05-06 08:45
Zeekr belde net om levering in te plannen.

Besteld 31 maart

Levering 10 juli

7GT lilac LR zin in!

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:00
Ook ik ben zojuist gebeld door de planning! 15 juli mag ik ophalen, 11 maart besteld.
7GT Long Range Tech Grey.

Dat worden 6 lange weken! :*)

• Koenst
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05:22
Ook ik ben zojuist gebeld. Bevestiging van bestelling half april, ik kan hem ophalen op 14 juli.

7gt long range tech gray, met trekhaak.

• Mpaj
Ik heb net even gebeld met de klantenservice. Die geven aan dat er voor mijn auto (besteld 3 maart) een VIN bekend is. Levering dus deze maand en ze zou me laten bellen door Delivery team.

gaat kennelijk om een levering van 250 auto’s die ze er doorheen willen werken.

• Daklem

Daklem

Nerd

13 juli ophalen. Tech Gray LR

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 14:33
remame schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:33:
[...]

Ik heb een proefrit gemaakt in een 001 performance. Daarna naar salon in Brussel geweest en naar Amsterdam en in de 7GT gezeten. Kijken en voelen heb ik dus kunnen doen. Dit beviel mij allemaal goed. Tevens zijn er al best wat reviews te vinden van Nederlandse en Engels sprekende reviewers die erg positief zijn. Daarnaast ben ik van mening dat er vandaag de dag niet echt slecht rijdende auto's zijn. Ook mijn huidige auto heb ik uit de brochure besteld zonder er nog in gereden te hebben.

Tevens is het sowieso lastig om in een proefrit van ongeveer een uurtje de auto te ervaren en te leren kennen.
Hoe was die proefrit? In Brussel kon ik enkel met de 001 Privilige rijden, dus ja, geen idee of die luchtvering en de audio verschil maakt spijtig genoeg.

22 juni zou de 7GT in Hasselt moeten staan zei de dealer me, hopelijk rond die tijd ook in Brussel want de launch edition promo loopt af eind deze maand... Nog geen idee van testritten. Voorlopig staat de mystic lilac privilege bovenaan het lijstje, de 7X is recent opgeslagen waardoor die buiten budget valt.

[ Voor 5% gewijzigd door venqwish op 03-06-2026 18:05 ]

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 14:33
Roger Beurskens schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 16:46:
[...]

En direct maar een printscreen "archiveren" hier voor als iemand anders het ook wil weten.[Afbeelding]
Kan je die vloerplaat ook niet weghalen? Dan win je nog een pak ruimte, niet?

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 22:17

Dani86

AeroGeek

Roger Beurskens schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 16:46:
[...]

En direct maar een printscreen "archiveren" hier voor als iemand anders het ook wil weten.[Afbeelding]
Kijk, hier kan ik wat mee. Dit is dus ongeveer 435L VDA.

Ben bang dat dit voor ons gezin een te kleine kofferbak is.

Model Y zou VDA iets van 500 moeten zijn.

Alleen rekent Tesla de frunk en de basement mee dus een vergelijking is lastig te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eBqLUsDjcBToWZMpfg4UhJVt9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqvyNOEkZLrRECMguhAqmN8p.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• remame
venqwish schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 18:03:
[...]

Hoe was die proefrit? In Brussel kon ik enkel met de 001 Privilige rijden, dus ja, geen idee of die luchtvering en de audio verschil maakt spijtig genoeg.

22 juni zou de 7GT in Hasselt moeten staan zei de dealer me, hopelijk rond die tijd ook in Brussel want de launch edition promo loopt af eind deze maand... Nog geen idee van testritten. Voorlopig staat de mystic lilac privilege bovenaan het lijstje, de 7X is recent opgeslagen waardoor die buiten budget valt.
Dit reed erg goed. 22 Juni kan ik mijn 7gt ophalen. Ik zal hier dan uiteraard verslag doen van de eerste bevindingen.

• Daklem

Daklem

Nerd

Dani86 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:59:
[...]

Kijk, hier kan ik wat mee. Dit is dus ongeveer 435L VDA.

Ben bang dat dit voor ons gezin een te kleine kofferbak is.

Model Y zou VDA iets van 500 moeten zijn.

Alleen rekent Tesla de frunk en de basement mee dus een vergelijking is lastig te maken.

[Afbeelding]
Ik rijd nu een Mach E en heb 402 liter en is ook prima te doen met een gezin van 4. Ik verwacht dat het qua ruimte wel goed komt. En als we toch meer ruimte nodig hebben, gebruiken we voor die paar keer per jaar wel een dakkoffer.

• Terrie

Terrie

Vandaag ook even wezen kijken, wel fijn dat ze het midden in Amsterdam neerzetten.. nog onzeker of LM deze aanbied, maar over tijdje moet ik ook weer kiezen dus alvast rustig kijken.

Qua zit positie lijkt hij vrij erg op mijn Polestar 2, wel weinig ruimte onder de voorstoelen voor de achter passagiers. Je schoenen passen er lastig onder wanneer de stoel naar beneden zit.

Wel heel erg gave kleur die Mystic Lilac.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrqnMFDSuPZMCy-TxwfNrkuOaRg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2JE1BpWpH5PRb7pUVrbnQEB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XS8Wydu_S-r7kI1ppPG3uK8B0oI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NmMjUsZYCsCyo7g3GqbLpeqd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__u9spluDkudVvGk7a2yKikngNo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzDZES3O3HILJ4qhALd4GdqL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b36sjrrDcPANcXEvopc9ikKboFk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmRpo1gJ58HviUciuzCLBtva.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVhTeulpJsX1W8mWbBJtVmbaRY4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWBdTYoB7ja0F7t66YtL3CPp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpDZcbzrW6EC-n6ptlUoyfSoBLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9XhLrG8yNBcBh9HCoZc5tF3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3i1Keo1Do2aBj2plZKrVBKJ9bDk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmO99Q07SMb02fnJTNcJBIZ6.jpg?f=fotoalbum_tile

• Ezekielll
Heeft er iemand een trekhaak mee besteld toevallig en meer info erover? En is dit een "fixed" trekhaak die er direct bij levering op zit of een demontabele, inklapbare oid. Ik kan er niets over terugvinden helaas

• Meteor Sans
Ezekielll schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 23:54:
Heeft er iemand een trekhaak mee besteld toevallig en meer info erover? En is dit een "fixed" trekhaak die er direct bij levering op zit of een demontabele, inklapbare oid. Ik kan er niets over terugvinden helaas
Volgens de handleiding is dit een elektrische wegklapbare trekhaak.

https://www.zeekr.eu/nl-nl/manual-detail?path=html/T10283813.html&title=Trekhaak&vk=AAF9&vn=7GT&yk=MZ18&yn=2026&lk=nl_NL&ln=Nederlands&ven=Long+Range+RWD&dl=nl_NL

Voor men die de algemene link naar de handleiding wil:

[ Voor 10% gewijzigd door Meteor Sans op 04-06-2026 00:43 ]

• Tvdl2000
Electrisch inklapbaar. Ik heb m meebesteld. Levering, december (eigen keuze ivm huidig lease contract einde)

[ Voor 5% gewijzigd door Tvdl2000 op 04-06-2026 07:54 ]

• DaLass
Ook hier meebesteld, ik kan er vanaf de 24e iets over vertellen, maar zoals al wordt geschreven zou deze electrisch wegklapbaar moeten zijn.

Mijn advertenties op V&A

• SjoerdBBB
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 04-06 16:09
Zojuist ook de bevestiging ontvangen. 3-08 staat de auto klaar, op 20 april def. besteld via Van Mossel.

Gaat om de Core 75kw variant.

Andere vraag: weet iemand of er een dimfunctie of een zonnescherm functie voor het glazen dak aanwezig is? Kan dat in de handleiding die hierboven is doorgestuurd namelijk niet zien. Voordat ik in de zomer met rode kop door het leven moet ;).

• Fallout
SjoerdBBB schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:57:
Zojuist ook de bevestiging ontvangen. 3-08 staat de auto klaar, op 20 april def. besteld via Van Mossel.

Andere vraag: weet iemand of er een dimfunctie of een zonnescherm functie voor het glazen dak aanwezig is? Kan dat in de handleiding die hierboven is doorgestuurd namelijk niet zien. Voordat ik in de zomer met rode kop door het leven moet ;).
Nee, er schijnen meerdere filter lagen te zijn aangebracht in het glas t.o.v. de 7X die dat niet heeft en dus wel een scherm heeft.

• cornholio24
Hopakee - ook vandaag bericht gehad - besteld 11 februari en op te halen vanaf 15 juli 8-) . Privilege AWD in Glacier Silver

• Mpaj
22 juli leveren! 3 maart besteld.

• Eddo
Op de website van Zeekr staat dat het glazen dak 99% van de UV stralen filtert. Dat zal inderdaad een filter laagje in/op het glas zijn. Er wordt nergens gesproken over dimmen of een zonnescherm. Het dak zal wel een donkere tint hebben omdat je anders niets meer ziet op het scherm. Ik vind de airco belangrijker dan een zonnescherm. Ik heb in de Cupra nu ook een glazen dak en ik denk dat ik in 4 jaar tijd het zonnescherm zelf maximaal 10 keer heb dichtgedaan. Om de ergste warmte eruit te krijgen doe ik het dak wel eens open, maar vaak ook snel weer dicht want de zon rechtstreeks op je hoofd is echt niet fijn. Dan merk je goed wat glas met een UV filter laagje toch tegenhoudt. Dan toch even de airco vol aan. Voor de 7GT in Australië moeten ze misschien wel wat extra zonbescherming toevoegen 8)

• Ezekielll
Yes, hier de offerte ook goedgekeurd

7GT Long Range, met trekhaak
Geen ruimte voor andere kleur, dus standaard cristal white, moet maar :)

Moet wel wachten tot december, dan pas polestar 2 inleveren

• remame

Wat ik begrepen heb uit filmpjes die ik heb gezien, vraag me niet meer welke 8)7 , is dat het glas mee kleurt. Dus hoe meer zon hoe donkerder het glas wordt. Maar of dit ook echt zo is.....

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 23:40
De auto heeft een Fotochromatisch dak.

Fotochromatisch (ook wel meekleurend) betekent dat de kleur en lichtdoorlatendheid van het glas zich automatisch aanpast aan de hoeveelheid uv-straling of zonlicht. Het glas wordt donkerder bij fel licht en weer transparant zodra het donkerder of bewolkt is.

In een video met de witte bekleding was goed te zien dat de zon het interieur flink blauw kleurt.

EDIT: Volgens @Mesmerize alleen in China, zie comment beneden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEXc8-umVS4rIP0sraxN5Oz-ERI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RaLbugF2M3ORxl0wqUCMN4JE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door FrenzyFreak op 05-06-2026 14:37 ]

• Terrie

Terrie

Naar aanleiding van mijn bezoek aan de showroom kreeg ik vandaag de volgende mail; Wij verwachten proefritten te kunnen organiseren met de 7GT é te kunnen leveren vanaf de 2de week van juli. Hierdoor zal ik in de eerste week van Juli bellen om een proefrit in te plannen met de ZEEKR 7GT.

Ben benieuwd!

• Roger Beurskens
Hadden jullie wellicht al gezien dat er in de tussentijd nog een aantal 7GT's op kenteken bij gekomen zijn..

De teller staat inmiddels op 27.

https://zeekrstats.nl/models/7GT

Wellicht dat die 7 voor proefritten zijn? al zou ik liever de longrange als proefrit auto hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Roger Beurskens op 05-06-2026 08:25 ]

• iWillem86
Terrie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:10:
Naar aanleiding van mijn bezoek aan de showroom kreeg ik vandaag de volgende mail; Wij verwachten proefritten te kunnen organiseren met de 7GT é te kunnen leveren vanaf de 2de week van juli. Hierdoor zal ik in de eerste week van Juli bellen om een proefrit in te plannen met de ZEEKR 7GT.

Ben benieuwd!
Interessant. Ik kreeg een dag daarvoor onderstaande mail:

Proefritten met de Zeekr 7GT zullen naar verwachting vanaf eind juni plaatsvinden. Binnenkort kunt u hiervoor online een afspraak inplannen op het door u gewenste tijdstip bij de locatie van uw voorkeur. Proefritten zijn mogelijk van maandag tot en met zaterdag bij ons High Tech Service Center in Zeist (aan de A28), of van woensdag tot en met zaterdag bij ons hoofdkantoor in Amsterdam Zuid (aan de A10).

We gaan het zien, vooral benieuwd naar de eerste ‘echte’ NL reviews..

• Terrie

Terrie

iWillem86 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:46:
[...]

Interessant. Ik kreeg een dag daarvoor onderstaande mail:

Proefritten met de Zeekr 7GT zullen naar verwachting vanaf eind juni plaatsvinden. Binnenkort kunt u hiervoor online een afspraak inplannen op het door u gewenste tijdstip bij de locatie van uw voorkeur. Proefritten zijn mogelijk van maandag tot en met zaterdag bij ons High Tech Service Center in Zeist (aan de A28), of van woensdag tot en met zaterdag bij ons hoofdkantoor in Amsterdam Zuid (aan de A10).

We gaan het zien, vooral benieuwd naar de eerste ‘echte’ NL reviews..
Dat over de locatie hadden ze mij ook vermeld. Wellicht weten ze zelf nog niet hoe of wat of een overijverig salespersoon in mijn geval, waar je ook gewoon zelf kan boeken.
Roger Beurskens schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:24:
Hadden jullie wellicht al gezien dat er in de tussentijd nog een aantal 7GT's op kenteken bij gekomen zijn..

Wellicht dat die 7 voor proefritten zijn? al zou ik liever de longrange als proefrit auto hebben.
Ik hoop de basis versie te kunnen testen, en dan vooral de stoelen vind ik belangrijk. Verkoper zei dat deze op de Zeekr 7X zouden lijken, maar dat is altijd afwachten aangezien je daar ook meer beenruimte hebt. De LR heb ik persoonlijk niet nodig, ik vind 1x meer snelladen op vakantie helemaal prima.

[ Voor 30% gewijzigd door Terrie op 05-06-2026 08:59 ]

• supernova99
Roger Beurskens schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:24:

Die website is echt geweldig, superleuk om even te kijken. Geeft meteen ook een idee over de eerste letters van je kenteken waar je mee gaat rijden :)

Ik haal m'n 7GT (Arctic White AWD) 25 juni op. Daarna is het met de andere geleverde auto's in de eerste weken reclame rijden voor Zeekr. En daarna heerlijk op vakantie Europa in!

• Mesmerize
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:42
FrenzyFreak schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 22:38:
De auto heeft een Fotochromatisch dak.

Fotochromatisch (ook wel meekleurend) betekent dat de kleur en lichtdoorlatendheid van het glas zich automatisch aanpast aan de hoeveelheid uv-straling of zonlicht. Het glas wordt donkerder bij fel licht en weer transparant zodra het donkerder of bewolkt is.

In een video met de witte bekleding was goed te zien dat de zon het interieur flink blauw kleurt.

[Afbeelding]
Dit klopt niet, dit geldt alleen als optie voor de Chinese versie. De Europese versie krijgt een standaard getint panoroma dak.

• voors
supernova99 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:34:
[...]

Ik haal m'n 7GT (Arctic White AWD) 25 juni op. Daarna is het met de andere geleverde auto's in de eerste weken reclame rijden voor Zeekr. En daarna heerlijk op vakantie Europa in!
Bedoel je niet de Crystal White? Het echte wit? Indien zo, zie ik graag wat foto's passeren hier. Ben zelf ook wachtende, maar in België lijkt het allemaal wat trager te lopen.

• menno76
Levering uitgesteld van 22 juni naar 16 juli. awd lilac. "zit op de 3e boot" vertelde zeekr dame.

• supernova99
voors schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:52:
[...]

Bedoel je niet de Crystal White? Het echte wit? Indien zo, zie ik graag wat foto's passeren hier. Ben zelf ook wachtende, maar in België lijkt het allemaal wat trager te lopen.
Oeps, juist. Gewoon wit - heel wit :)

• Rm1983
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05:02
Afgelopen donderdag gebeld 24 juli ophalen LR crystal white. Ben benieuwd of iemand al bekend is met het premium connect service abonnement en of dit het geld waard is.

• Tvdl2000
lees nu allerlei verhalen bij de 7X over digital key gedoe met "exotische" telefoons.... wellicht iets voor sommigen om daar nu al naar te kijken voor sommigen (met name ikzelf met 2 geheel niet doorsnee telefoons) denk dat ik ze maar eens een berichtje ga sturen.

• Tvdl2000

• Fallout
Ja helaas is er geen zoek optie in de handleiding. Heb ze al gevraagd of ze ook een pdf versie kunnen sturen of beschikbaar stellen.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste