Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

• TheLuckys
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Bijzonder, als ik zo naar die draaicirkels kijk dan is deze bij de 7GT even groot als bij een Model 3? Ik dacht eerder een reactie te lezen dat de draaicirkel juist een stuk kleiner is dan de Model 3...

Edit: gevonden!
LigeTRy schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:54:
  • De draaicirkel is echt klein zeg. waar ik met m'n Model 3 soms moet steken was het voor de 7GT een eitje

[ Voor 38% gewijzigd door TheLuckys op 01-08-2026 20:17 ]

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:06
BeaM-R schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:48:
Gisteren dan ook de bestelling geplaatst voor een Zeekr 7GT RWD Business Edition in Tech Grey en met trekhaak.

Komende uit een Enyaq iv60 sportline had ik liever de 7X gehad maar die viel buiten het leasebudget. Het zal weer even wennen zijn deze lage sportback.

Mijn huidige leasetermijn loopt nog tot 15 januari dus moet nog wel even geduld hebben. Ik ga sowieso proberen om hem dit jaar nog op kenteken te krijgen
Ik heb exact dezelfde besteld! Heb nu ook een Enyaq 60, maar dan de instapversie. Ik moet nog tot eind februari, iets langer geduld hebben!

Edit; volgens mij is de draaicirkel van de Enyaq maar minimaal kleiner dan de 7GT?

[ Voor 6% gewijzigd door Nedje op 01-08-2026 20:09 ]

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 11:57
TheLuckys schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 20:07:
Bijzonder, als ik zo naar die draaicirkels kijk dan is deze bij de 7GT even groot als bij een Model 3? Ik dacht eerder een reactie te lezen dat de draaicirkel juist een stuk kleiner is dan de Model 3...
Ik vind hem hetzelfde, vergelijken met de Model Y is het wel echt een verademing (beide vorige auto’s)

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:41
De Enyaq. Die kon je echt een rondje om een lantaarnpaal laten draaien.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:30
zo, de eerste 1000 kilometer zitten erop in de Long Range, tijd voor een tussenstand. hieronder even mijn bevindingen tot nu toe, zowel de leuke dingen als de minder leuke dingen.

Pro's
  • Verbruik: trip 1 (nog niet gereset) staat op 16.8kwh/100km na 1000km. voor de zomer vind ik dat een nette score, ben benieuwd hoe dit in de winter gaat uitpakken. bij 80% laden geeft de auto een range van 534km aan, dus range anxiety is met deze auto echt niet aan de orde.
  • Comfort: zit gewoon goed. interieur is netjes afgewerkt, de stoelen zitten fantastisch en dagelijks rijden is heel prettig. drempels worden goed opgevangen en het is lekker stil in de cabine tijdens het rijden.
  • Frunk: bruikbaar, heb er eerder al een fotootje van gepost. laadkabel, flesje ruitensproeiervloeistof en een trechtertje passen erin. niet de grootste frunk die er is maar met de LR heb je wel wat extra ruimte zodat je achterin leeg kan houden.
  • Prestaties: helemaal in orde, 421pk is meer dan genoeg voor nederlandse wegen. in sportstand van 50 of 80 naar 120 gaat echt bloedjesnel, en 5.3s van 0-100 is nog altijd bovengemiddeld snel te noemen.
  • Airco: werkt zeer goed en zowel voor als achter wordt lekker koel, ook met warm weer. De reflectielaag in de panodak lijkt wel iets te doen.
  • Bekijks: je merkt onderweg echt dat je niet in een 13-in-een-dozijn auto rijdt zoals 90% van de rest op de weg. zowel andere weggebruikers als voetgangers kijken opvallend vaak de auto na.
  • Software indeling: na een paar dagen puzzelen en buttons naar wens ingesteld vind ik het logisch in elkaar zitten, alles is nu snel te vinden. omlaag swipen om waarschuwingen uit te zetten is fijn, in andere auto's moest ik door 4 submenu's om hetzelfde voor elkaar te krijgen. carplay draadloos werkt trouwens uitstekend, nog geen enkel issue mee gehad.
  • Zeekr premium sound klinkt echt goed op hifi, en met wat eigen eq tweaks nog beter.
  • Ruimte achterin: iedereen die achterin heeft gezeten reageert positief, zit lekker ruim en comfortabel.
Con's (dient opgelost te worden)
  • Software bugs/snelheid: reageert soms wat traag, omlaag swipen voor het uitzetten van meldingen moet ik af en toe wel 3x doen voor er iets gebeurt. interne navigatie is ook traag, bestemming invoeren en zoekresultaten laten soms lang op zich wachten, en dan komen er ook nog eens verkeerde resultaten uit.
  • ADAS: had zelf nog nooit met ACC/LCC gereden maar ook ik loop hier tegenaan. hij remt af in ruime snelwegbochten en LCC geeft constant piepjes. voorlopig rij ik toch vooral zelf.
  • Waarschuwingen: op 60 wegen met stippellijnen is het vervelend, ook al zet ik lane departure assist uit gaat die er soms zelf weer aan en stuurt de auto tegen op zo'n weg. erg irritant.
  • One pedal drive is niet sterk genoeg, moet vaak bijremmen. zonder rempedaal rijden is eigenlijk niet te doen, alleen in bekende situaties waar ik ver van tevoren het gaspedaal kan loslaten lukt het zonder te remmen. hoop dat dit met een update aan de pedalmapping opgelost kan worden.
  • Gordel achterin bestuurderszijde deed het niet, bleef vastzitten als je eraan trok. stoel omgeklapt en bleek dat de gordel vast zat bij de steun die de achterstoelen naar voor/achter duwt. eruit gehaald en daarna kon ik de gordel weer gewoon trekken.
Firstworld problems/nitpicking
  • Kleine bleeps ondanks alles uitgezet, op het display gecheckt en dit blijken de haaientanden te zijn waar de auto voor waarschuwt.
  • Navigatiekaart staat mij net iets te ver ingezoomd, je ziet niet 200 meter vooruit wat je moet doen. iets verder uitgezoomd heeft mijn voorkeur maar volgens mij is dit nergens aan te passen.
  • Als ik thuis in de Zeekr app alvast een bestemming invoer en naar de auto stuur, komt die niet automatisch naar voren zodra ik later instap.
  • af en toe ontgrendelt de auto niet met de digital key als ik eraan loop, moet dan de app erbij pakken. gelukkig maar een paar keer voorgekomen, meestal gaat het gewoon goed.
  • Telefoon wordt toch warm tijdens draadloos laden ondanks de koeling.
  • Zwarte bar voorkant erg snel vies, ik zit dit dagelijks schoon te maken
  • Ik zou graag willen wisselen van rijmodi via de knop op de stuur, nu heb ik sportstand op de knop van stuur maar zou willen wisselen tussen alle modi met de knop.
Conclusie voor nu: erg tevreden over de auto zelf, comfort en prestaties zitten wel goed. software en ADAS hebben nog wel wat werk nodig, hoop dat Zeekr dit met OTA updates kan gaan verbeteren.

[ Voor 4% gewijzigd door seezu op 02-08-2026 15:41 ]

• Ian_
De 001 en 7X hebben net een update gehad, laten we hopen dat de 7GT nu aan de beurt is (ASAP).

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:32
Ian_ schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:08:
De 001 en 7X hebben net een update gehad, laten we hopen dat de 7GT nu aan de beurt is (ASAP).
changelog?

• Ian_
De 7X heeft vooral bug fixes gehad die hem nog steeds onder de 7GT positioneren maar wel wat functies die de 7GT ook zou krijgen.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:55

BeaM-R

Powerrrrr

Wat opvalt bij electrische auto's is dat het koppel veel verschilt tussen diverse merken.

Als voorbeeld

De 7GT core: 421pk en 440Nm

De Enyaq iV85: 286pk en 545Nm

In de praktijk betekent dit dat de Enyaq sneller van zijn plek zal komen de eerste meters, maar na zeg 40/50km/u, de 7GT de overhand gaat krijgen.

Daarom zal de 7GT in de tussensprints ook een heel stuk sneller zijn dan de Enyaq.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• j.walop
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 12:06
Ik heb jullie hulp nodig.

Mijn 7GT staat naast ons huis geparkeerd, en telkens als ik (binnen) langs de auto loop, met telefoon op zak, dan hoor ik de auto openen of afsluiten.

Dat is absoluut niet wenselijk!

Nu heb ik het openen bij benaderen (oid) in de instellingen van de auto al uit staan, maar toch blijft ie het doen.

Heeft er iemand tips, zonder dat ik de digitale sleutel van mijn telefoon hoef te verwijderen, of de Zeekr elders te parkeren?

• sam0223
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 06-08 16:47
Weet iemand hoe je de voet/been verlichting s avonds uit kan doen? in het menu bij de sfeerverlichting kan ik niks vinden.

• Vic_28
  • Laatst online: 11:37
sam0223 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:44:
Weet iemand hoe je de voet/been verlichting s avonds uit kan doen? in het menu bij de sfeerverlichting kan ik niks vinden.
Dat is helaas iets wat je nog niet kan aanpassen. Heb hier ook al contact over gehad met Zeekr. Hopelijk nemen ze dat ook mee in een update, want het is inderdaad niet heel fijn om constant dat felle witte licht tussen de benen te hebben in het donker.

• Ian_
BeaM-R schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:22:
Wat opvalt bij electrische auto's is dat het koppel veel verschilt tussen diverse merken.

Als voorbeeld

In de praktijk betekent dit dat de Enyaq sneller van zijn plek zal komen de eerste meters, maar na zeg 40/50km/u, de 7GT de overhand gaat krijgen.

Daarom zal de 7GT in de tussensprints ook een heel stuk sneller zijn dan de Enyaq.
Wat in de praktijk betekend dat de 7GT alsnog sneller weg is*.

Koppel kan je niet 1:1 vergelijken met elkaar ;)

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
BeaM-R schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:22:

Als voorbeeld

Koppel van verschillende elektromotoren kun je niet zomaar vergelijken. Een fabrikant kan kiezen voor een kleinere, sneller draaiende motor met dus een kleiner koppel bij hetzelfde vermogen, maar met een grotere eindoverbrenging, of alles juist andersom.

Wat telt en wel te vergelijken is, is het koppel aan de wielen, maar dat geeft bijna geen fabrikant op.

Dit is echt een overblijfsel uit het ICE tijdperk, en zelfs autojournalisten noemen nog steeds koppel cijfers alsof je ze zo maar onderling kunt vergelijken

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Nedje
j.walop schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:26:

Mijn 7GT staat naast ons huis geparkeerd, en telkens als ik (binnen) langs de auto loop, met telefoon op zak, dan hoor ik de auto openen of afsluiten.

Nu heb ik het openen bij benaderen (oid) in de instellingen van de auto al uit staan, maar toch blijft ie het doen.

Heeft er iemand tips, zonder dat ik de digitale sleutel van mijn telefoon hoef te verwijderen, of de Zeekr elders te parkeren?
Volgens mij was er óók zo’n setting in de app op je telefoon, die dus niet synchroniseert met de setting van de auto zelf.

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

guido66 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 20:51:
[...]

Koppel van verschillende elektromotoren kun je niet zomaar vergelijken. Een fabrikant kan kiezen voor een kleinere, sneller draaiende motor met dus een kleiner koppel bij hetzelfde vermogen, maar met een grotere eindoverbrenging, of alles juist andersom.
Dat Is precies wat ik wil zeggen. Dat fabrikanten daar dus verschillende keuzes in maken.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-08 21:28
j.walop schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:26:

Als je in de Apple wallet (bij een iphone) de Zeekr key selecteert en dan op i klikt, dan heb je de optie Passieve toegang uitzetten.

ps, zelf nooit geprobeerd dus weet niet of dit werkt.

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11:51
Roger Beurskens schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:22:
Wellicht zal het aan mij liggen maar ik snap die obsessie voor alles zwart niet..
In mijn ogen is een compleet zwarte 7GT (of 7X) echt niet mooi.

Ik had zelfs liever zie zwarte lijst boven langs de ramen in het chrome/alu.

Welllicht wordt ik oud want vroeger had de meest basic uitvoering geen chrome lijsten bij een auto en luxere modellen wel dat chrome randje ;)
Eens ik vind als alles zwart is dat je de lijnen van de auto niet meer goed ziet, wordt een beetje een groot zwart vlak gezien bumpers en auto allemaal 1 pot zwart zijn. Persoonlijk vind ik de auto in een kleur met contrast van bumpers/dak een stuk speelser en mooier maar zoals altijd smaken verschillen.

• menno76
HBO88 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:43:
Ik rij zelf nog een oudere auto, maar ik snap niet dat iedereen het continu heeft over alle rijhulp meldingen uitzetten. Die zitten er toch niet voor niets?

Of rijdt iedereen dan zo beroerd of zijn die meldingen slecht geprogrammeerd, want dan zou iedereen juist dat als bug moeten indienen?
De meldingen zijn beroerd. Zowel snelheid, vermoeidheid en over de streep rijden klopt vaak niet. Voorbeeld over onderbroken streep rijden op smalle weg (wat dus mag) begint auto continue boos naar je te piepen of zet radio uit. Snelheid vaak verkeerd en als je even naar een auto links kijkt denk de 7gt dat je in slaap bent gevallen en gaat je zodanig irriteren met piepjes dat menig mens denk ik zelfs uit de diepste slaap komt om dit uit te zetten.

• menno76
Limbids schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:56:
[...]

Neem aan dat dit - digital key - werkt met UWB. Zijn maar select aantal telefoons die dat hebben. Iphone (v11 of hoger) / Samsung Galaxy (S21 plus/ultra en hoger) / Google Pixel Pro (6 en hoger). Alle andere telefoons dan gewoon via NFC (dus telefoon tegen auto houden).
Ik heb een samsung S24+ en zeekeraflever jongen dacht dat het niet zou werken. Weet jij wel hoe ik mijn telefoon zo slim maak dat hij de auto gewoon binnen bluetooth bereik ontgrendelt en binnenin kan starten. Dus zonder deur aan te hoeven reken of middenconsole?

• TheLuckys
  • Nu online
menno76 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:06:
[...]

Ik heb een samsung S24+ en zeekeraflever jongen dacht dat het niet zou werken. Weet jij wel hoe ik mijn telefoon zo slim maak dat hij de auto gewoon binnen bluetooth bereik ontgrendelt en binnenin kan starten. Dus zonder deur aan te hoeven reken of middenconsole?
Alhoewel jouw telefoon dit technisch ondersteunt, doet Zeekr dit nog niet. Enkel de iPhone heeft toegang tot deze zogeheten "Digital Key". Ik hoop dat ze het voor Android snel toevoegen...

• menno76
TheLuckys schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:10:
[...]

Alhoewel jouw telefoon dit technisch ondersteunt, doet Zeekr dit nog niet. Enkel de iPhone heeft toegang tot deze zogeheten "Digital Key". Ik hoop dat ze het voor Android snel toevoegen...
Bedankt, dan klopt het toch dat voorlopig alleen iphone de functie ondersteunt. jammer maar met dit firstworldproblem kan ik wel tijdje leven, heb chineze sleutelhangercover (met gat) voor de zeeker sleutelhanger afstandbediening (zonder gat) besteld en hang die wel voorlopig aan mijn bos.

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:46
TheLuckys schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 20:07:

Edit: gevonden!
[...]
Mijn ervaring was natuurlijk ook puur op gevoel, de cijfers zullen wellicht hetzelfde zijn. Ik denk dat het ook komt doordat het stuur van de 7GT (in comfort) een stuk lichter draait dan de Model 3 op z'n lichtste stand.

• Zeskantmoer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:42
TheLuckys schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:10:
[...]

Ik las dit in een FB groep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elNhZMLj1Lied5bfDGhJP_F0pH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4CkHsKosJb6wSrfcKV6pXQl.jpg?f=fotoalbum_large

• TheLuckys
  • Nu online
Zelfs met 2 tijdsindicaties, ik ben benieuwd of dit wordt gehaald.

Voor geïnteresseerden: Zeekr Digital Key 1.0 is een nabijheidssleutel voor je telefoon obv Bluetooth. Hiermee zou je dan dus al je auto kunnen ontgrendelen door simpelweg in de buurt te zijn. Bluetooth is hier niet geweldig goed in, nabijheid meten, maar de eerste generatie Tesla Model 3 en Y werken hier ook mee en dat gaat best prima.
Zeekr Digital Key 3.0 werkt obv UWB (Ultra-WideBand), een draadloze communicatie techniek die vele malen preciezer werkt dan Bluetooth (nauwkeurige afstand en richting). Dezelfde techniek wordt gebruikt in Find My apps van Apple, Samsung (en wellicht ook Google?) als je bijvoorbeeld je earbuds hebt misplaatst en wilt weten onder welk kussen op de bank ze liggen.

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:03

Daklem

Nerd

Verslag - Zeekr 7 GT Long Range

Mijn eerste lange trip zit er ook op. In twee dagen ben ik via Zwitserland naar Italie gereden.

Mijn bevindingen:
  • Range. op een lading (bij 20% ben ik gaan laden), heb ik 500km kunnen rijden. Meer dan voldoende range met een gemiddelde van 15.9kwh per 100km)
  • Zeer Comfortabel. Stoelen zonder lendesteun heb ik als heel prettig ervaren. Demping is ook prima. fijne auto om lange reizen in te doen.
  • LCC heb ik niet gebruikt vanwege mijn eerdere ervaringen die niet positief waren
  • ACC heb ik vrijwel de hele weg gebruikt. Wat mij opvalt is dat het prima bruikbaar is. Als auto's vroeg voor je naar rechts gaan houd de auto in om snel weer afstand te creeren. Door hierop te anticiperen heb je hier doorgaans weinig last van. Ik zou zeggen met een paar kleine aanpassingen werkt het perfect.
Fijne zuinige auto, meer dan voldoende PK om in te halen of met het verkeer mee te kunnen.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nieuwe video van Bjorn waarin hij de range van de core test. Hij benoemt daarin ook de vele bugs die hij in een eerdere video heeft besproken, plus de toezegging van Zeekr dat een aantal daarvan in een update gefixt zou worden. Ben benieuwd.

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 04-08-2026 07:56 ]

is everything cool?

• menno76
Hebben anderen ook dat om de zoveel dagen ineens rode lampje van riem knippert en piept zonder enige reden? gaat na 20 seconde weer uit

• Ian_
menno76 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:04:
Hebben anderen ook dat om de zoveel dagen ineens rode lampje van riem knippert en piept zonder enige reden? gaat na 20 seconde weer uit
Het is mij 1x eerder opgevallen, het maakte niet uit wat ik deed (alle stoelen opnieuw vast gezet) maar een reset op het stuur heeft het verholpen.

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb net belletje gehad, kregen auto niet optijd klaar, afleveren verplaatst van 11 naar 18 Aug.
Ach, dan maar een weekje langer wachten.. .tis wat het is.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:43
Roger Beurskens schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:46:
Ik heb net belletje gehad, kregen auto niet optijd klaar, afleveren verplaatst van 11 naar 18 Aug.
Balen, gelukkig maar een weekje! Nu sta ik ook op 18 Augustus dus hopen dat ze mij straks ook niet bellen om de afspraak te verplaatsen.... ben je toevallig ook om 12:00 ingepland ;) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Cappiebara013 op 04-08-2026 12:15 ]

• Roger Beurskens
  • Nu online
Cappiebara013 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:13:
[...]

Balen, gelukkig maar een weekje! Nu sta ik ook op 18 Augustus dus hopen dat ze mij straks ook niet bellen om de afspraak te verplaatsen.... ben je toevallig ook om 12:00 ingepland ;) ?
Jup, de mijne staat nu ook om 12 uur op de 18e ja :D
Wat voor iets heb jij besteld? Hier een longrange in crystal white.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:43
Roger Beurskens schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:29:
[...]

Jup, de mijne staat nu ook om 12 uur op de 18e ja :D
Wat voor iets heb jij besteld? Hier een longrange in crystal white.
Gezellig! en goede keus. Ik ben voor een zwarte Business gegaan ;) .
Ik vond het de meerprijs persoonlijk niet waard en een keer een lagere bijtelling is ook niet verkeerd. Grootse nadeel vond ik de kleurkeuze bij de Business, had liever de Crystal white of Lilac gekozen! Ben wel heel benieuwd naar de 7GT, Rij nu als voorloop auto een long range MG ZS ev van mijn voorganger en dat is echt een verschikking!

• Roger Beurskens
  • Nu online
Cappiebara013 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:56:
[...]

Gezellig! en goede keus. Ik ben voor een zwarte Business gegaan ;) .
Ik vond het de meerprijs persoonlijk niet waard en een keer een lagere bijtelling is ook niet verkeerd. Grootse nadeel vond ik de kleurkeuze bij de Business, had liever de Crystal white of Lilac gekozen! Ben wel heel benieuwd naar de 7GT, Rij nu als voorloop auto een long range MG ZS ev van mijn voorganger en dat is echt een verschikking!
Hier een Leon phev als voorloop auto. opzich ok-ish maar een flinke stap terug van de V60 T6 die ik bij mijn vorige werkgever had. Helaas kon die niet mee. wel als voordeel dat we nu richting de 7GT kunnen gaan.

MBT bijtelling is die 7gt een heel stuk goedkoper dan de v60. want die was 55k tegen 22% met nog wat eigen bijdrage. Was dus wel een dure in de maand tov de 7gt. dus een longrange was al een flinke besparing tov wat ik eerst had.

• menno76
Roger Beurskens schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:46:
Zie het maar zo zijn er vast weer wat software bugs minder:)

• Multiboxer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:43
Ik overweeg een Forest green privilege aan te schaffen.

Hoe lang hebben jullie moeten wachten eer de wagen geleverd werd na de bestelbon te tekenen?

• TheLuckys
  • Nu online
Multiboxer schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:48:
Ik overweeg een Forest green privilege aan te schaffen.

Hoe lang hebben jullie moeten wachten eer de wagen geleverd werd na de bestelbon te tekenen?
Voor Privilege uitvoeringen besteld na de Launch Edition periode (tot juli) is het, zover ik weet, nog niet helemaal zeker wat de levertijd is. Ik heb zelf een Privilege besteld op 9 juli en ik heb nog geen harde info gehad over een leverweek en zeker geen datum. De klantenservice gaf aan dat september nog mogelijk was, maar anderen hier kregen "begin Q4" door, en dat zou daarmee dus in ieder geval oktober zijn. Ik zou het sowieso even navragen bij je dealer en wellicht ook bij de klantenservice als de levertijd belangrijk is.

Levertijd van de Business en Long Range uitvoeringen is een stuk gunstiger lijkt het op. Maar ik heb daar geen recente data van.

Wellicht zijn er mensen die recentelijk besteld hebben en wat info kunnen delen?

• Rm1983
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:45
Voor de gene met de LR of Privilege (die het niet weten) het patroon van het geur systeem in de ventilatie heeft nog een verzegeling er op zitten. Deze bevind zich in het dashboardkastje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_6w6SOq9kIA97AuvqfYyXpfCYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbqAWpK3EWjWb1A3Ug3z6Ein.jpg?f=fotoalbum_large

• Nedje
Mijn eerste reactie was: jeetje waarom zien je stoelen er zo gebruikt uit, maar het was je laptop case. :P

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-08 20:08
Rm1983 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:16:
Voor de gene met de LR of Privilege (die het niet weten) het patroon van het geur systeem in de ventilatie heeft nog een verzegeling er op zitten. Deze bevind zich in het dashboardkastje. [Afbeelding]
Ik vind de nieuwe auto geur nog veel te lekker 8)7

Ik wacht nog even met hem te installeren :)

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:03

Daklem

Nerd

remame schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:30:
[...]

Ik vind de nieuwe auto geur nog veel te lekker 8)7

Ik wacht nog even met hem te installeren :)
Ik heb 'm geïnstalleerd, maar ik ruik helemaal niks.

Ik heb ook een flesje carparfum. Heerlijk. ❤️

• Vic_28
Update na 1500km. Verbruik blijft heel erg laag :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjvbfSsyKLa2MiLDPHIOpWQjmSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSTTXSfzO3JjSSF1ki2d2RyS.jpg?f=fotoalbum_large

• epicbeardman
  • Laatst online: 05-08 06:29
Vic_28 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:05:
Update na 1500km. Verbruik blijft heel erg laag :) [Afbeelding]
Netjes! Welke versie heb je?

• Vic_28
De long range

• menno76
Vic_28 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:05:
Update na 1500km. Verbruik blijft heel erg laag :) [Afbeelding]
Echt heel laag voor auto van 2250 kilo. Denk dat de hoogte een belangrijke bijdrage is. Ging gisteren met iemand rijden. die 1.90 is en die stak zowat met zijn hoofd door het glazendank met de stoel op lage stand. De auto is echt lager dan vele anderen en dat helpt enorm met de luchtweerstand. Vraag mij wel af of deze auto lekker zit bij 1.9 meter of meer dan zou ik toch de 7X nemen of accepteren dat je zowat tegen dak zit. PS ik zie dat je in individual rijdt is er een manier dit aan te laten staan en/of op je stuurknop te switchen zoals ik nu doe tussen sport en comfort?

• Ian_
menno76 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:04:
[...]

Echt heel laag voor auto van 2250 kilo. Denk dat de hoogte een belangrijke bijdrage is. Ging gisteren met iemand rijden. die 1.90 is en die stak zowat met zijn hoofd door het glazendank met de stoel op lage stand. De auto is echt lager dan vele anderen en dat helpt enorm met de luchtweerstand. Vraag mij wel af of deze auto lekker zit bij 1.9 meter of meer dan zou ik toch de 7X nemen of accepteren dat je zowat tegen dak zit. PS ik zie dat je in individual rijdt is er een manier dit aan te laten staan en/of op je stuurknop te switchen zoals ik nu doe tussen sport en comfort?
1.85m en in verhouding een lang bovenlichaam. Je zit wat hoog maar ik kan prima zitten.

• Nedje
Ik vind het verbruik bij de diverse berijders hier wel erg netjes. Bij de velle reviews die langzaam op Youtube verschijnen zie je vaak dat het meer rond de 20kwh/100km zit.

• Ian_
Nedje schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:46:
Ik vind het verbruik bij de diverse berijders hier wel erg netjes. Bij de velle reviews die langzaam op Youtube verschijnen zie je vaak dat het meer rond de 20kwh/100km zit.
Ik heb een 7GT Privilege en rij echt een combinatie van wegen. Gemiddeld +5 of +10 km/h en zit over de afgelopen 5.000* km op 18.6 kWh/100km.

*Hier zitten ook genoeg km's bij waarbij de volle 646 pk wordt gebruikt en Sport stand aanstaat. >:)

Zelf heb ik wel altijd individueel aanstaan:
  • Drive: ECO
  • Steering: SPORT
  • Dampening: Comfort
  • Suspension: Low

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32
Daklem schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:58:
[...]

Ik zag ergens in een YT video dat je 'm een kwart slag moet draaien om hem open te zetten. en dan in positie drukken.

• Vic_28
menno76 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:04:
[...]

Mmm, wel vreemd. Ik ben zelf 1,94 en zit prima in de auto. Stoel laagste stand, wat verder naar achteren, rugleuning best rechtop en stuur volledig naar me toe. Zit lekker relaxed, maar alsnog voldoende ruimte achter de stoel.

Je kan helaas (nog) niet de stand aanpassen met de knop op het stuurwiel. Alleen switchen tussen sport en de, bij het wegrijden, gekozen stand. Ik heb daarnaast niet de eco stand aan, maar gewoon comfort en enkel het sturen zelf op sport

[ Voor 11% gewijzigd door Vic_28 op 05-08-2026 09:41 ]

• Punchdrunk
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 06-08 13:08
ik mag de mijne de 18e gaan ophalen in Zeist. Iemand hier al een foto van een witte LR? blijft moeilijk om het verschil met glacier silver te spotten...

• Vic_28
Punchdrunk schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:00:
ik mag de mijne de 18e gaan ophalen in Zeist. Iemand hier al een foto van een witte LR? blijft moeilijk om het verschil met glacier silver te spotten...
Ik heb deze van bovenaf kunnen maken op de dag dat ik de mijne mocht ophalen. Er stonden nergens anders twee naast elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TFT59DVf9881bqvKcZ97-tQ4Y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16xK9mZ9YWO48rg2iG189YSM.jpg?f=fotoalbum_large

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:04
Daklem schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 07:52:

"ACC heb ik vrijwel de hele weg gebruikt. Wat mij opvalt is dat het prima bruikbaar is. Als auto's vroeg voor je naar rechts gaan houd de auto in om snel weer afstand te creeren. Door hierop te anticiperen heb je hier doorgaans weinig last van. Ik zou zeggen met een paar kleine aanpassingen werkt het perfect."
Heel blij dit te lezen. LCC interesseert me niet, maar cruise control gebruik ik wel veel.

Dat anticiperen, bedoel je daarmee dat je gas bijgeeft als de auto inhoudt?

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Vic_28 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:38:
[...]

Mmm, wel vreemd. Ik ben zelf 1,94 en zit prima in de auto. Stoel laagste stand, wat verder naar achteren, rugleuning best rechtop en stuur volledig naar me toe. Zit lekker relaxed, maar alsnog voldoende ruimte achter de stoel.

Je kan helaas (nog) niet de stand aanpassen met de knop op het stuurwiel. Alleen switchen tussen sport en de, bij het wegrijden, gekozen stand. Ik heb daarnaast niet de eco stand aan, maar gewoon comfort en enkel het sturen zelf op sport
Ik heb hem vorige week (blind) besteld. Heb een afspraak staan voor een proefrit op 22 augustus. Ik ben 1,98m. Voordeel is misschien dat mijn lengte voornamelijk in mijn benen zit.

Hopelijk valt het mee.

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 13:48
Ik ben er twee weken geleden mee naar Denemarken geweest met een caravan erachter. Verbruik zonder caravan was 14,8kwh/100km, met caravan het dubbele, soms iets meer. En dat was met snelheden van max. 95km/h.

De aerodynamica van de auto zelf is dus dikke prima, maar als je er een groot blok achter hangt heb je daar weinig meer aan. :)

Het was dus iets vaker laden, maar bij de 400kw laders is dat een feestje, zelfs naar de 100% is heel goed te doen, zo'n 5 minuten langer dan tot 80% laden. Pas bij 95% zag ik de laadsnelheid onder de 100kw gaan.

Gisteren een ritje met een fietsendrager en twee electrische fietsen erop: 20kwh/100km.

Dit alles in de Core/Business Edition.

Waar ik nog niet achter ben, waarschijnlijk kijk ik ergens overheen:
Zonder aanhanger krijg ik de auto alleen in LCC, niet in ACC. Ik vind de LCC niet fijn, maar ACC is prima. Hoe krijg ik die werkend zonder iets aan de trekhaak?

Mijn advertenties op V&A

• Kockie80
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 05-08 13:37
Ik rijd inmiddels een maand met mijn LR. heb er nu 4000km op zitten.

Maar kan iemand me zeggen hoe ik de dimlichten omhoog kan stellen?

Zonder de grootlicht matrix functie is er niet mee te rijden in het donker.... 10 meter voor de auto is alles verlicht maar dan houdt het wel op.

• seezu
Kockie80 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:37:

Zonder de grootlicht matrix functie is er niet mee te rijden in het donker.... 10 meter voor de auto is alles verlicht maar dan houdt het wel op.
Volgens de handleiding op index 21.15 kan men de dimlichten afstellen met stelschroeven als je de motorkap opent. Er staat wel expliciet in dat dit door een professional gedaan moet worden, ander stel je zelf denk ik verkeerd af en verblind je alle tegenliggers.

Advies is dus hiermee naar een aangesloten dealer te gaan of Zeist.

• Punchdrunk
Vic_28 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:15:
[...]

Ik heb deze van bovenaf kunnen maken op de dag dat ik de mijne mocht ophalen. Er stonden nergens anders twee naast elkaar.
[Afbeelding]
ah nice, nou, dat geeft in ieder geval een idee, thanks

• Fallout
seezu schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Volgens de handleiding op index 21.15 kan men de dimlichten afstellen met stelschroeven als je de motorkap opent. Er staat wel expliciet in dat dit door een professional gedaan moet worden, ander stel je zelf denk ik verkeerd af en verblind je alle tegenliggers.

Advies is dus hiermee naar een aangesloten dealer te gaan of Zeist.
Ah thanks! Bij deze doorgegeven aan het delivery team, dat ze dat even vóór de levering op 2 sept even fixen.

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

DaLass schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:09:
Ik ben er twee weken geleden mee naar Denemarken geweest met een caravan erachter. Verbruik zonder caravan was 14,8kwh/100km, met caravan het dubbele, soms iets meer. En dat was met snelheden van max. 95km/h.

De aerodynamica van de auto zelf is dus dikke prima, maar als je er een groot blok achter hangt heb je daar weinig meer aan. :)

Het was dus iets vaker laden, maar bij de 400kw laders is dat een feestje, zelfs naar de 100% is heel goed te doen, zo'n 5 minuten langer dan tot 80% laden. Pas bij 95% zag ik de laadsnelheid onder de 100kw gaan.

Gisteren een ritje met een fietsendrager en twee electrische fietsen erop: 20kwh/100km.

Zonder aanhanger krijg ik de auto alleen in LCC, niet in ACC. Ik vind de LCC niet fijn, maar ACC is prima. Hoe krijg ik die werkend zonder iets aan de trekhaak?
Erg benieuwd hoe dat bevallen in met de caravan. Volgend jaar wil ik ook met de Core Business en caravan naar Spanje. Over de prestaties zit ik niet in maar hoe is de wegligging? Momenteel zit ik ook in Spanje met een Ford Kuga hybrid huurauto. Die reed super, heb hele stukken 120km/u kunnen rijden zonder problemen. Vorig jaar had ik een Focus station als huurauto maar dat was een drama. Reed heel onrustig en 100 was echt de veilige max. Wellicht lag dit aan het lage gewicht van de Focus in combinatie met de hoogte van de wagen t.o.v. de Kuga.

Daarvoor met een Mazda CX-5 en VW Tiguan welke ook een prima wegligging hadden.

• Rm1983
Daklem schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:58:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xll49HJWOJOZzxOpKpeA-q7UNNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmLXui4He3snkDV2FfWkiFhM.jpg?f=fotoalbum_large Heb vanmorgen even gekeken maar er valt nog wat in te stellen al heb ik het idee dat de sneeuw in Helsinki weinig geur bevat 🤣

• Rm1983
Punchdrunk schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:00:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIe3vEPfIaB0xC9M4YWY32LBP80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPM2jqEMNJmppIHgjODRcHsG.jpg?f=fotoalbum_large Bij deze

• seezu
Ik moest opladen bij een ziekenhuisbezoek en toevallig hebben ze hier 22KW AC laders staan en toch handig dat dit standaard bij de 7GT zit. Bij de gevestigde merken vaak een dure extra optie. Toch even dat extraatje wat deze auto heeft, want pomp toch 20% bij in een uurtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6v0UxZfDxf7OIpNKZtbri9ukuYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIXOgOsAVdBimhdTLyxC9QZy.jpg?f=fotoalbum_large

• Rm1983
seezu schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:50:
Ik moest opladen bij een ziekenhuisbezoek en toevallig hebben ze hier 22KW AC laders staan en toch handig dat dit standaard bij de 7GT zit. Bij de gevestigde merken vaak een dure extra optie. Toch even dat extraatje wat deze auto heeft, want pomp toch 20% bij in een uurtje.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5td5zJLEcp3XG3OH1kXXXyJmEj4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ai9opXSrxDRhOhi6YaXJbrr6.png?f=fotoalbum_large Netjes! Ik vind het thuis ook vrij vlot gaan eigenlijk.

• wouter1982
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 09:39
Ook ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe auto waarvan de Zeekr LR boven aan het lijstje staat.Maar de Kia EV6 is ook nog niet afgeschreven.
Ik ben zelf geïnteresseerd in de Glacier Silver. Heeft iemand hier meerdere fotos van? Op internet krijg ik amper resultaten. Hopelijk is hier wel iemand die deze kleur heeft besteld.

• Mpaj
  • Laatst online: 10:41
[…]

Je kunt instellen of je LCC snel wilt inschakelen (1 keer naar beneden ipv 2x), heb je dat aanstaan?

LCC vind ik op lange, rechte stukken best prima gaan. Ik merk ook dat het heel comfortabel rijdt als je one pedal driving uit hebt staan. Dan schiet hij niet gelijk in de ankers als je de acc uit zet om te anticiperen op ander verkeer.

Als ik daarna alleen weer ACC aan wil (bijvoorbeeld als ik bij een kruispunt kom waar ik veel van baan moet wisselen) gaat gelijk de LCC aan. Weet niet hoe ik dat uit krijg dan.

bovendien laat het icoontje op het stuur zien dat ACC 1 tikje naar beneden is, maar je moet hem echt wel doordrukken naar de tweede tik.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:32
wouter1982 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:24:
Ook ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe auto waarvan de Zeekr LR boven aan het lijstje staat.Maar de Kia EV6 is ook nog niet afgeschreven.
Ik ben zelf geïnteresseerd in de Glacier Silver. Heeft iemand hier meerdere fotos van? Op internet krijg ik amper resultaten. Hopelijk is hier wel iemand die deze kleur heeft besteld.
besteld... JA.... geleverd, helaas nog niet. huidige lease contract loopt nog.... december pas

• Vic_28
https://www.autoweek.nl/r...-rwd-launch-edition-2026/

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-08 17:53
Kockie80 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:37:

Bij mij precies hetzelfde en daar had ik Zeekr in Zeist over gemaild. Als reactie kreeg ik om bij hun een afspraak te maken over 6 weken of om bij een Zeekr partner garage een afspraak te maken.
Kent iemand heel toevallig dit bedrijf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUPR3NCmHGGy-Sn1n-4buQa41xA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6r6Xu58CAfGHQHEIr81RoTuW.png?f=user_large

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-08 20:08

Wat voor caravan had je erachter? En wat was je range met die erachter? Benieuwd hoe ver je dan komt in de core

• Meteor Sans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 06-08 23:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmUrKRaco-ZkIU1cZFcouk5t_M4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXHJLPhEyJ8lcjnMCcWSmpEq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AX9z5jVJSugVLweVd0STzCeqkCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3JWJIsuMyKwuPQxR4ccGelN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYDSBKNzaehCkgUrBMMxT0jChZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhehT4kN0rgGHi0CelGPMax4.jpg?f=fotoalbum_large Alstu

• menno76
Nedje schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:46:
nu 750km en zit op 20,5 maar ik let totaal niet op verbruik want boeit me weinig, denk dat als je beetje door rijdt en nergens op let je rond 20 uitkomt en volle accu geeft die bij mij 540km aan. (privilege) ik gok winter 450km. voor mij zat wat laad elke avond weer naar 100%.

• menno76
Ian_ schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:54:
[...]

Ik heb een 7GT Privilege en rij echt een combinatie van wegen. Gemiddeld +5 of +10 km/h en zit over de afgelopen 5.000* km op 18.6 kWh/100km.

*Hier zitten ook genoeg km's bij waarbij de volle 646 pk wordt gebruikt en Sport stand aanstaat. >:)

Zelf heb ik wel altijd individueel aanstaan:
  • Drive: ECO
  • Steering: SPORT
  • Dampening: Comfort
  • Suspension: Low
Mag ik vragen waarom drive Eco? Is dit puur om zuinig te rijden of vind je de auto dan rustiger optrekken voor het comfort? Weet je of er een manier is om individual vanaf stuur in te schakelen enof dat dit gewoon altijd de default rijstand wordt elke keer als je de auto start?

• TheLuckys
  • Nu online
menno76 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:32:
voor mij zat wat laad elke avond weer naar 100%.
Iedere avond 100% is niet heel goed voor je accu. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar dat je het iig weet ;).

• Ian_
menno76 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:32:
[...]

nu 750km en zit op 20,5 maar ik let totaal niet op verbruik want boeit me weinig, denk dat als je beetje door rijdt en nergens op let je rond 20 uitkomt en volle accu geeft die bij mij 540km aan. (privilege) ik gok winter 450km. voor mij zat wat laad elke avond weer naar 100%.
96 kWh / 20 kWh/100km = 480 km (jij hebt je bereik op WLTP gezet ipv Dynamic gok ik). Tot 100% laden zelf is niet super erg maar je moet dan eigenlijk zodra die op de 100% zit moet je zsm naar 80% ontladen (rijden).

• Ian_
menno76 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:36:
[...]

Mag ik vragen waarom drive Eco? Is dit puur om zuinig te rijden of vind je de auto dan rustiger optrekken voor het comfort? Weet je of er een manier is om individual vanaf stuur in te schakelen enof dat dit gewoon altijd de default rijstand wordt elke keer als je de auto start?
Omdat er geen reden voor mij is om met comfort (meer vermogen) te rijden. Het rijdt vooral rustiger en met de druk op een knop gaat 'The Beast from the East' los >:) .

Daarnaast vind ik het ook wel fijn om gewoon wat meer bereik te hebben, ik zit gemiddeld nu op 18.6 kWh/ 100 km over +5000 km.

Nee, je moet elke keer naar quick menu en dan op individueel drukken.

• TheLuckys
  • Nu online
Ian_ schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:47:
[...]

96 kWh / 20 kWh/100km = 480 km
Uit de test van TeslaBjorn is gebleken dat de accu netto 100 kWh groot is, en dit is bevestigd door Zeekr. Het is een iets nieuwere accu dan in de 7X.

• Ian_
TheLuckys schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:52:
[...]

Uit de test van TeslaBjorn is gebleken dat de accu netto 100 kWh groot is, en dit is bevestigd door Zeekr. Het is een iets nieuwere accu dan in de 7X.
De accu is zowel bij de 7X als de 7GT 100.01 kWh rated energy. Dit is zonder buffer die elk voertuig er in heeft zitten. De 94 of 96 kWh in beide gevallen volgens mij. Zie hier de foto van de batterij rating plate.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIo0ZTTkHrDFl4HIFR4jD-wgdN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Chzl0QCYeTUmK74YHDsT9Luz.jpg?f=fotoalbum_large

• menno76
Ian_ schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:50:
[...]

Omdat er geen reden voor mij is om met comfort (meer vermogen) te rijden. Het rijdt vooral rustiger en met de druk op een knop gaat 'The Beast from the East' los >:) .

Daarnaast vind ik het ook wel fijn om gewoon wat meer bereik te hebben, ik zit gemiddeld nu op 18.6 kWh/ 100 km over +5000 km.

Nee, je moet elke keer naar quick menu en dan op individueel drukken.
aha duidelijk thanks

• menno76
Ian_ schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:47:
[...]

96 kWh / 20 kWh/100km = 480 km (jij hebt je bereik op WLTP gezet ipv Dynamic gok ik). Tot 100% laden zelf is niet super erg maar je moet dan eigenlijk zodra die op de 100% zit moet je zsm naar 80% ontladen (rijden).
Ow dat kan het grote bereik verklaren haha vond het al wat veel. Zal eens omzetten en opnieuw checken. Ik doe niet mee met al die laadregels als Zeekr en/of leasemaatschappij mij een auto geven die 100% kan laden en er niks bij gezegd wordt om dit minder te doen, laad ik 100%. Als je een benzine auto krijgt die tot 5000 rpm gaat en erna roo, ga je toch ook niet ineens 4000rpm max rijden omdat de versnellingsbak of motor dit fijner vindt over 5 jaar? Over 3 jaar lever ik mijn auto in en als leasemaatschappij dan 500 euro meer afschrijving heeft omdat ik 3 jaar tot 100% heb geladen is dat heel jammer voor ze maar denk dat ze nog wel wat centjes aan mij verdient hebben.

• menno76
menno76 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:14:
[...]

Ow dat kan het grote bereik verklaren haha vond het al wat veel. Zal eens omzetten van WLTP naar dynamisch en opnieuw checken. Ik doe niet mee met al die "laadregels" als Zeekr en/of leasemaatschappij mij auto geven die 100% kan laden en er niks gezegd wordt om tot max 80% te laden, laad ik gewoon vol tot 100%. Als je een benzine auto krijgt die tot 5000 rpm gaat en erna rood ga je toch ook niet ineens 4000rpm max rijden omdat de versnellingsbak of motor dit fijner vindt over 5 jaar? Over 3 jaar lever ik mijn auto in en als leasemaatschappij dan 500 euro meer afschrijving heeft omdat ik 3 jaar tot 100% heb geladen is dat heel jammer voor ze maar denk dat ze nog wel wat centjes aan mij verdient hebben. Overigens na 4 jaar Tesla performance te hebben gereden en altijd naar 100% viel mij op dat mijn bereik met ongeveer 30km gedaald was bij 100%. Op 500km is dat dus echt niet erg boeiend.

[ Voor 3% gewijzigd door menno76 op 06-08-2026 09:17 ]

• Punchdrunk
mooi! helemaal blij met mijn keuze als ik deze foto zie!

• Fallout
Ik dacht dat ik het al eerder had gevraagd, maar kan het nergens terug vinden;

Hoe lang is de bijgeleverde laadkabel?

• j.walop
Gebruikers van de 7GT, met welke bandenspanning rijden jullie? De aangegeven 2.7 bar of anders? Mijn 7GT stond op maximale druk wegens zware vakantie belading en ben nu zoekende naar de juiste druk.

• Multiboxer
Iemand al eens een Forest Green 7GT gezien?
Je kan die bestellen in dat kleur maar ik heb er nog geen enkele gezien, ook niet bij de dealer.

Je kan enkel een heel klein aantal foto's vinden van een forest green 007 GT uit China, europees? Geen. :?

• Nedje
De 7X is al langer in Forrest Green leverbaar, ziet er chique uit.

• TheLuckys
  • Nu online
Multiboxer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:11:
Je kan die bestellen in dat kleur maar ik heb er nog geen enkele gezien, ook niet bij de dealer.

Je kan enkel een heel klein aantal foto's vinden van een forest green 007 GT uit China, europees? Geen. :?
Dat komt omdat deze kleur pas sinds juli te bestellen is. De launch edition had deze kleur optie niet.

• TheLuckys
  • Nu online
Heeft er overigens al iemand geprobeerd de interieur camera en/of de sensoren op de stuurkolom af te plakken? Bij andere auto's wil dat nog wel eens werken tegen vervelende meldingen.

• menno76
j.walop schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 07:20:
Gebruikers van de 7GT, met welke bandenspanning rijden jullie? De aangegeven 2.7 bar of anders? Mijn 7GT stond op maximale druk wegens zware vakantie belading en ben nu zoekende naar de juiste druk.
Ik heb de auto op 2,6 gezet stond hier ook op 2.9 bij aflevering veel te hard en doen ze ivm transport. Bij zeeker vergeten dit naar aanbevolen druk te zetten.

• seezu
j.walop schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 07:20:
Kijk even in de binnenkant portier van bestuurderszijde als je de deur opent

Dit zijn de waardes van mijn LR, de boordcomputer geeft nu voor alle banden nu 2.8 aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzQKhoN8WX44SCWpaImXYlTnCEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egSC8SWjbNFaT5haOo3i3FPv.jpg?f=fotoalbum_large

• menno76
Multiboxer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:11:

Hier 2 kleuren die ik online vond. 1 spuuglelijke groen en 1 mooie vrijwel gelijk an de reeds geleverde 7x green.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGqtRNu-IdZY7uXH4OjBqB_rM80=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aWD9gTPrvnE8esYKURWVGXs7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a04lDY7LSdP5OT_n_jDTligE_g0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OFqwsIwsKOZU2X8PyMtJllO7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhJOrx1ZAYvfKBpJeElQH2_tl9k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mU1bh3BAyfMUQ0M8mDZ8ropo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoDz2WlTrrQzAorfhJMGt0JINjc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IrB9VbYWKZtv8tTVNFS6i4g1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUWvigaSExgrOTrmpe6QoGYri8o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iLusxJr6O2KTsPckjAY3kx15.jpg?f=user_large

• Ian_
seezu schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:57:
[...]

Kijk even in de binnenkant portier van bestuurderszijde als je de deur opent

Dit zijn de waardes van mijn LR, de boordcomputer geeft nu voor alle banden nu 2.8 aan.

[Afbeelding]
Als je het side menu opent (waar je het weer en alles kan zien) daar heb je ook trip staan. Als je op het informatie logo klikt dan verschijnt daar de recommended tyre pressure.

Zelf staan ze op 2.7 BAR koud.

• Ian_
Forrest Green is dezelfde kleur als de 7X heeft

Afbeeldingslocatie: https://ik.imagekit.io/vyro/public/inventory-api/77a33c717c981455b428447a8b7bffc676c58951d9c44fa1670662dc12dcd06d.ashx?tr=f-auto%2Cw-800

• menno76
Ik denk dat de forrest green op de 7GT net als op de 7X heel mooi zal staan en weer eens wat anders dan wit/grijs/zwart. Ben benieuwd wie er als eerste 1 besteld!

• wouter1982
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 09:39
Ik vind het zo apart dat de AWD uitvoeringen in China hetzelfde eruit zien als de Core en de Long Range uitvoeringen in Europa. Dan heb ik het dus over de stijlen van het dak die niet zwart zijn maar ook in de kleur van de auto. Dat zie je ook weer bij deze groene. Alleen je ziet het aan de velgen en remschijf. Zou dat in China een optie zijn ofzo?

Overigens is die groene kleur mooi tenzij het niet die hele lelijke kleur groen is (foto 4).
Ik zou dan wel gaan voor de lichte bekleding O+

• Markus M
  • Laatst online: 10:06
Fallout schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:02:
Ik dacht dat ik het al eerder had gevraagd, maar kan het nergens terug vinden;

Hoe lang is de bijgeleverde laadkabel?
Wordt er eigenlijk wel een laadkabel meegeleverd, aangezien deze in verschillende lengtes en uitvoeringen in de accessoirelijst staan?

• TheLuckys
  • Nu online
Markus M schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:06:
[...]

Wordt er eigenlijk wel een laadkabel meegeleverd, aangezien deze in verschillende lengtes en uitvoeringen in de accessoirelijst staan?
Volgens mij wel, maar ik weet niet zeker waar ik dat heb gezien. De laadkabels die je kunt bijbestellen als accessoires zijn voor een stopcontact (schuko).

• Multiboxer
Kan die trekhaak eigenlijk achteraf nog geinstalleerd worden, bvb na een jaar de wagen te hebben?

• Ian_
Markus M schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:06:
[...]

Standaard meegeleverd is een 5m TYPE2 AC 32A
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste