Ik had helemaal dezelfde conclusie met 1.95m.sjoerd-p schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:18:
Vanochtend bij Zeekr in Amsterdam geweest voor een vooraf gemaakte afspraak voor de 7GT. Ik bleek de eerste te zijn. Helaas is mijn conclusie toch dat de auto in alle aspecten het eigenlijk "net niet" is voor ons. Ik had er lang naar uitgekeken.
In alle opzichte voelde het krap. Ik ben 1.93m lang en voorin stond de stoel op de laagste stand, hoofd bijna tegen het glazen dak, maar als ik een beetje naar links en rechts ging, zat ik al tegen het handvat met mijn hoofd. De stoel had ook geen fantastische ondersteuning, ondanks dat hij een beetje kan uitschuiven. Ik lijk gewoon te groot te zijn voor deze echt wel heel lage auto (ongeveer 10cm lager dan mijn V70 en dan ook nog een accupakket in de bodem). Dat merk je ook gelijk achterin. Je bovenbenen hebben helemaal geen ondersteuning, mijn voeten kunnen niet onder de stoel voor mij omdat die in de laagste stand staat.
[Afbeelding]
De kofferbak is ook echt klein vond ik. Niet te vergelijken met een Peugeot 308 of zo. En al helemaal niet met een Skoda Octavia. Ik heb de liters nog niet opgezocht, maar dit heeft helaas niet de ruimte die je van een station zou verwachten. Dat komt ook omdat de achterbank erg ver naar achteren staat om nog genoeg voetenruimte over te houden. Dat was duidelijk meer dan in de 7X.
De frunk in de Privilege past denk ik je laadkabel nog nieteens in. In de Long Range is dat een stuk beter als het goed is.
En zelfs het skiluik is klein. Voordeel is dat hij erin zit, maar de afmetingen zijn echt heel schattig. De hoogte van de doorgang is maar iets van 20cm en de breedte is nog minder. Dus twee paar ski's of een kanopeddel gaan al lastig worden denk ik.
Als je de auto van achteren bekijkt, zie je ook dat hij heel sterk naar binnen loopt boven de wielkasten. Dat verklaart waarom het binnenin zo klein voelt als je bijna tegen het dak zit en ook in de breedte een best smalle cabine hebt.
[Afbeelding]
Wij hebben ook in de ID.7 gereden, maar dat is echt een hele andere klasse en zeker gelijkwaardig aan de V70 qua ruimte en dergelijke. Maar helaas wel het verouderde MEB platfrom. Verder de perfecte auto voor ons. De Zeekr lijkt nog onder de Renault Megane / Peugeot 308SW te zitten helaas. Bevestigen de getallen dat ook?
Los van de krapheid, vond ik het wel echt een fantastische auto om te zien qua looks en materiaalgebruik. Beter dan je in de filmpjes kunt zien. Echt heel goed gedaan. Blijft eigenlijk over de Xpeng G9 en Zeekr 7X.
Mijn zicht:
daarna in 7x gaan zitten en die is echt veel ruimer. Dus het wordt 7x. , of id7 of glb. Ik neig naar de Mercedes glb.
:strip_exif()/f/image/l6xsGbqitr7Pps3xNfBevy7S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sn2bqtkzpVxW5VtuSikS3Gxp.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/RDHjM81R4JqzIyyivOM0lGYF.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TqsCM4ib7ROmykv4PH7hRUtR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rQujfX9U7pyqx8kxOfFFiG7R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1nRdUOntJ1t51Kws3CU71y9V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ljdz49AYS03WKWZqPZSZwTKI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AOW1zqwhU0owMIj9NvkxGXhU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0MeDcngSRhqrpoCp4WvS6kcV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y6uPb8kcv9euiXyHU1bcmwqz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EPn1OrO81crCPAX7eYzK1Yk2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/brXspo9V19XaKSmMunoYBaSQ.avif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h7oVls90Ir5FvZhlF5ps5xhA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I1a7FKXGS4oMZSCkLk62bEHr.jpg?f=fotoalbum_large)