Zojuist in Eindhoven geweest om te proefrijden omdat ik heel benieuwd was of ik de goede keuze heb gemaakt!
Daar aangekomen de keuze tussen privilege of core, maar ik ben voor de core gegaan omdat ik graag het vermogen van de long range wilde voelen. Zoals we al wisten is de auto van binnen en van buiten heel mooi afgewerkt, maar op de demo auto zaten al flink wat swirls en hologrammen. Hoewel ik geen super poets fanaat ben, ga ik Zeekr toch vragen om mijne bij aflevering niet te poetsen.
Dan het rijden zelf, de auto lag als een blok op de weg en reed heerlijk. De airco kon het ook goed bijhouden, al is die niet zo stil in vergelijking met mijn V60, al heb ik die ook de bijnaam diepvries gegeven.
Het sturen was in comfort erg licht en in de sportstand lekker stevig. De auto is wel erg breed, maar dat went vast ook wel snel. De vermogen afgifte was vanuit stilstand een beetje tegenvallend (vooral 0-50). In dit geval is het qua gevoel trager dan mijn V60 (T6 Recharge). Echter, als je 70 reed en hem dan volledig doortrapte in de sportstand, dan voelde die vlotter aan dan de Volvo. Natuurlijk is de Volvo eigenlijk ook al een bijzonder snelle wagen voor het gewicht.
Remmen voelde verder ook soepel, al heb ik expliciet one pedal drive en sterke regeneratie uitgezet. De zitpositie was met 1,80m ook oké, al stond de stoel wel op de laagste stand.
Het standaard audio systeem viel mij tegen, maar dat is ook een van de redenen dat ik voor de LR ben gegaan. Overigens vind ik de auto super mooi in het zwart!
De organisatie viel me wel een klein beetje tegen.