Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01 12:15
SpoMa schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:37:
Ik ben gisteren en door Zeekr gebeld. Vanaf januari 2026 kan de Zeekr 7GT besteld worden. Hij komt dus definitief naar Nederland!!!
Ik zag via social media ook al een vergelijkbaar bericht voor Australië, daarbij werd aangegeven dat levering rondom juni/juli zou zijn.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zag in de grote 7X topic ook prijsgeruchten:
marteltor schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:07:
[...]

Overigens sprak ik met een meneer van Zeekr die vertelde dat de 7GT (station) met nagenoeg alle techniek komt van de 7X. Met prijzen van 'hoog in de 40', tot 53k voor de long range, en 60k voor de privelege. Aankondiging rond 9 januari.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SpoMa schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:37:
Ik ben gisteren en door Zeekr gebeld. Vanaf januari 2026 kan de Zeekr 7GT besteld worden. Hij komt dus definitief naar Nederland!!!
Toevallig niet al iets van een prijs genoemd....?

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-01 11:57
snip: offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 18-12-2025 20:02 ]

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:21
r0el schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:48:
[...]

Toevallig niet al iets van een prijs genoemd....?
scroll omhoog in het 7x topic en dan kan je lezen wat de zeekr meneren tegen mij zeiden over prijzen

[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 18-12-2025 13:50 ]

• marteltor
ReseT schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:41:
[...]

Grote kans dat MB en Geely samenwerking gewoon technology inkoop is. Voor een bedrijf is het uiterst on-interessant en langzaam om zelf nieuwe techniek te ontwikkelen. Als de 800V technieken van europa van oa Bosch, BorgWarners niet adequaat is - en je voorsprong wilt tonen - koop je dat in bij de partij met de beste prijs/performance/service partij. Dat zijn gewoon de Chinese EV producenten (XPENG, GEELY, SAIC, BYD etc).

Dat kan op verschillende niveau's waarbij ik aanneem dat het sub-systeem laadinfrasturctuur (van laadport naar batterij) op technische specificatie niveau is ingekocht. Om zo zelf de onderdelen te ontwerpen naar wens van MB.
De Mercedes wordt in Hongarije gebouwd, de Zeekr niet. Dat is voor mij een argument.

Maar goed, dit is redelijk off topic dus ik rest my case ;)

• Peejay1704
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11-01 09:49
marteltor schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:43:
[...]

scroll omhoog in het 7x topic en dan kan je lezen wat de zeekr meneren tegen mij zeiden over prijzen
Dus jij vraagt ons om naar een ander topic te gaan, en daar te zoeken tussen je quotes of 8 pagina's terug te scrollen om die quote te vinden?

Nou nou, is het nu zo moeilijk om dat hier in het relevante topic even te herhalen? Het antwoord is nee :) dus bij deze: 'Overigens sprak ik met een meneer van Zeekr die vertelde dat de 7GT (station) met nagenoeg alle techniek komt van de 7X. Met prijzen van 'hoog in de 40', tot 53k voor de long range, en 60k voor de privelege.'

• itsme9x
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsQUwVMAeJyK8JOiywoblNjwspE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Zn4v5BdwV5vLQoWqizbeoAvy.gif?f=user_large
quote: Zeekr
Fijne feestdagen!
Nu het jaar ten einde loopt, willen we je bedanken dat je deel uitmaakt van de Zeekr-community. Je enthousiasme en vertrouwen betekenen veel voor ons.

We zijn ook verheugd om te delen dat onze familie groeit. Een echte rijdersauto komt eraan.

Meer prestaties. Meer technologie. Meer vakmanschap.
Blijf op de hoogte.

We kijken ernaar uit je mee te nemen in wat volgt en wensen je fijne feestdagen.

Met vriendelijke groet,

Het Zeekr-team

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-12-2025
De 7GT werd zopas officieel aangekondigd op het Instagram account van Zeekr Europe. Nog zonder datum, maar ‘coming soon’. Fijn nieuws net voor Kerst.

• JohnPS2 001
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07-01 08:45
Ik rij sinds december 2023 een Zeekr 001,

Ik heb begrepen dat de Zeekr 7GT op de Auto Salon van Brussel, wordt geïntroduceerd, 9 t/m 18 januari 2026, dus al over twee weken !!

Ik ga er zo wie zo heen .... ben benieuwd

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 15:59
October dit jaar loopt mijn Polestar 2 uit de lease en de 7 GT lijkt me een waardige opvolger, zeker gezien de verwachtte specificaties alsook binnenruimte.

Ik volg dit draadje met interesse! Ik hoop op goede introductie deals - heeft iemand daar enig idee van bij Zeekr?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 17:01

ArCadE

No banana available

Ik mag medio mei naar een nieuwe leasewagen en ben ook benieuwd naar de 7GT.

Misschien dat er een Business editie komt, zou leuk zijn.

• sjoerd-p
Ik hoop vooral dat er vanaf 8 januari meer duidelijkheid komt. Hij zou Q2 vorig jaar al gelanceerd worden, maar inmiddels begrijp ik dat het succes van de 7X en daardoor het tekort aan batterijen (dezelfde als in de 7 GT) besloten is de 7 GT in Europa uit te stellen. Huidige speculaties zijn introductie komende week op de autosalon in Brussel, dan rond april de eerste auto's in de showroom en bestellingen aannemen met eerste leveringen rond oktober. Ik hoop dat die tijdslijnen bevestigd worden en dat er niet weer uitstel komt. En misschien zelfs iets sneller dan dit... Anders zal er wel weer een heuse eindjaarsrun komen op deze auto afhankelijk van kabinetsplannen.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• HeWie
  • Laatst online: 23:57
Houd er rekening mee dat de auto's van Geely een verdraaid lange levertijd hebben. Mijn Smart #5, besteld in juli 2025 is nog steeds niet gearriveerd en een leverdatum kan ook nog niet genoemd worden. Onbegrijpelijk als je de verhalen over overproductie in China mag geloven en het feit dat de Chinezen in 7 uur tijd in staat zijn een volledige auto te bouwen.

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11-01 10:18
HeWie schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:28:
Houd er rekening mee dat de auto's van Geely een verdraaid lange levertijd hebben. Mijn Smart #5, besteld in juli 2025 is nog steeds niet gearriveerd en een leverdatum kan ook nog niet genoemd worden. Onbegrijpelijk als je de verhalen over overproductie in China mag geloven en het feit dat de Chinezen in 7 uur tijd in staat zijn een volledige auto te bouwen.
Apart ik heb rondje gebeld voor de smart #5 in oktober 2025 en kon diverse modellen zo ophalen nieuw uit voorraad. Misscxhien heb je een bijzondere variant? Ik heb begrepen dat deze of volgende week bekend wordt wanneer de 7GT te bestellen is in NL.

• marteltor
https://www.autoblog.nl/n...station-in-europa-7199914
https://www.autoweek.nl/a...nde-zeekr-voor-nederland/
Geen nieuwe info. Vrijdag wel.

[ Voor 43% gewijzigd door marteltor op 07-01-2026 11:16 ]

• HeWie
Ik heb een Pro+ besteld in gedekt groene kleur. Stond er één bij een dealer in Den Bosch. Tijdens een telefoontje bleek hij toch niet in voorraad te zijn en een onbekende levertijd te hebben. Dus Zeekr kopers of leasers let op de levertijden.

• marteltor
HeWie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:24:
Ik heb een Pro+ besteld in gedekt groene kleur. Stond er één bij een dealer in Den Bosch. Tijdens een telefoontje bleek hij toch niet in voorraad te zijn en een onbekende levertijd te hebben. Dus Zeekr kopers of leasers let op de levertijden.
Heb je het wel over de 7GT?
Edit: ah never mind, gaat over een Smart.

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 07-01-2026 11:35 ]

• HeWie
De 7GT is toch ook een Zeekr? Het gaat over de levertijd van auto's gemaakt door Geely.

• marteltor
HeWie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:47:
De 7GT is toch ook een Zeekr? Het gaat over de levertijd van auto's gemaakt door Geely.
Dat zegt toch niks. Als je bij Polestar (ook Geely) een auto configureert dan staat er levering in Februari.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

HeWie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:47:
Ja, maar een Smart is geen Zeekr.
Dan kunnen we het hier ook gaan hebben over levertijden van Volvo’s. Maar dat voegt weinig toe lijkt me.

• HeWie
Volgens mij is een Smart #5 voor de helft een Zeekr 7GT. Ze zijn gebouwd op hetzelfde Geely platform. De Smart gooit er een Mercedes koets op en de Zeekr een Chinese koets. Overigens niet zo interessant in het kader van mijn advies om bij aankoop of lease de levertijd goed in de gaten te houden omdat mogelijk de auto's met dit platform in dit verband problemen kunnen veroorzaken.

• menno76
HeWie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:39:
Volgens mij is een Smart #5 voor de helft een Zeekr 7GT. Ze zijn gebouwd op hetzelfde Geely platform. De Smart gooit er een Mercedes koets op en de Zeekr een Chinese koets. Overigens niet zo interessant in het kader van mijn advies om bij aankoop of lease de levertijd goed in de gaten te houden omdat mogelijk de auto's met dit platform in dit verband problemen kunnen veroorzaken.
er zijn tig smart#5 leverbaar vanuit voorraad in NL. Bel maar willekeurige smart dealer en dan hoor je dit. Niet zo gek want smart #5 verkoopt niet goed in NL. Tip van mij check de werkelijke range van deze auto want lees dat die behoorlijk tegenvalt. Waarschijnlijk mede door de vierkante vorm.

• marteltor
menno76 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:27:
[...]

er zijn tig smart#5 leverbaar vanuit voorraad in NL. Bel maar willekeurige smart dealer en dan hoor je dit. Niet zo gek want smart #5 verkoopt niet goed in NL. Tip van mij check de werkelijke range van deze auto want lees dat die behoorlijk tegenvalt. Waarschijnlijk mede door de vierkante vorm.
Ja. Die vierkante vorm is vooral vervelend bij snelweg-snelheid. Dan neemt de luchtweerstand flink toe. Bij de WLTP meetmethode telt de snelweg maar beperkt mee. Terwijl juist de range belangrijk is als je een lange reis maakt, dwz als je op de snelweg rijdt. Hetzelfde zal gelden voor de Mercedes GLB EQ.

Zie dit overzicht van jesmb.de:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1z0fNUogr4mMMHm4l95yIOUF_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3nXMxnWM0GyCRDcxXu0LjQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Cla250+ vs glb250+ is in de stad een verschil van 105km. Op snelweg 151km.

Dit is waarom de zeekr 7gt (en de cla shooting brake) een streepje voor hebben op hun SUV broertjes.

[ Voor 4% gewijzigd door marteltor op 07-01-2026 15:29 ]

• menno76
marteltor schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:39:
[...]

Ja. Die vierkante vorm is vooral vervelend bij snelweg-snelheid. Dan neemt de luchtweerstand flink toe. Bij de WLTP meetmethode telt de snelweg maar beperkt mee. Terwijl juist de range belangrijk is als je een lange reis maakt, dwz als je op de snelweg rijdt. Hetzelfde zal gelden voor de Mercedes EQB.

Zie dit overzicht van jesmb.de:
[Afbeelding]

Cla250+ vs glb250+ is in de stad een verschil van 105km. Op snelweg 151km.

Dit is waarom de zeekr 7gt (en de cla shooting brake) een streepje voor hebben op hun SUV broertjes.
Helemaal eens en leuke info. Ik zal vorig jaar iemand die nog geen 400km haalde in de zomer met long range #5 ik haakte zodoende af. denk gt makkelijk 500 in de zomer en 450 winter

• marteltor
menno76 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:18:
[...]

Helemaal eens en leuke info. Ik zal vorig jaar iemand die nog geen 400km haalde in de zomer met long range #5 ik haakte zodoende af. denk gt makkelijk 500 in de zomer en 450 winter
Ik denk dat het heel erg ligt aan de use case. In mijn meest uitdagende use case maakt range eigenlijk niet eens zoveel uit, want het is altijd belabberd, tenzij we naar WLTP ranges gaan van >1000KM. Laadsnelheid is eigenlijk belangrijker.

Mijn uitdagende use case:
- Vol beladen auto
- Bij 0-5 graden celcius en regen. Verwarming aan.
- Grote skikoffer op het dak
- Lichtelijk bergop (over een reis van 1000KM een stijging van 1000M)
- Ik wil 130 rijden, minimaal 2 uur achter elkaar, en daarbij maximaal 75% van de accu gebruiken

Op dit moment is mijn Ford Mustang Mach E gelabelled met 605KM WLTP range. Maar de CW waarde is niet eens gepubliceerd; ik vermoed dat deze behoorlijk belabberd is ;) Met de use case hierboven zakt de range naar 250KM oid bij 100% accu.
Ik verwacht dat de Zeekr 7GT (en andere aerodynamische 800v EVs) dit een stuk beter gaan doen. Op zich valt het uit te rekenen zodra de WLTP range bekend is.

• menno76
marteltor schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat het heel erg ligt aan de use case. In mijn meest uitdagende use case maakt range eigenlijk niet eens zoveel uit, want het is altijd belabberd, tenzij we naar WLTP ranges gaan van >1000KM. Laadsnelheid is eigenlijk belangrijker.

Mijn uitdagende use case:
- Vol beladen auto
- Bij 0-5 graden celcius en regen. Verwarming aan.
- Grote skikoffer op het dak
- Lichtelijk bergop (over een reis van 1000KM een stijging van 1000M)
- Ik wil 130 rijden, minimaal 2 uur achter elkaar, en daarbij maximaal 75% van de accu gebruiken

Op dit moment is mijn Ford Mustang Mach E gelabelled met 605KM WLTP range. Maar de CW waarde is niet eens gepubliceerd; ik vermoed dat deze behoorlijk belabberd is ;) Met de use case hierboven zakt de range naar 250KM oid bij 100% accu.
Ik verwacht dat de Zeekr 7GT (en andere aerodynamische 800v EVs) dit een stuk beter gaan doen. Op zich valt het uit te rekenen zodra de WLTP range bekend is.
250km?> dat is wel erg weinig maar dakkoffer, lage temp, 130 rijden hakt er flink in. Denk dat 7GT misschien 300 haalt maar niet veel meer. Dan toch maar naar de nieuwe BMW 3 IX3 die komt wel tot 350 gok ik.

• menno76
menno76 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:31:
[...]

250km?> dat is wel erg weinig maar dakkoffer, lage temp, 130 rijden hakt er flink in. Denk dat 7GT misschien 300 haalt maar niet veel meer. Dan toch maar naar de nieuwe BMW 3 IX3 die komt wel tot 350 gok ik.
Moet je wel 10K meer betalen en voor dag geld kan je al je vakanties gewoon michelin ster lunchen terwijl je 1 keer extra moet laden je hele leven lang

• marteltor
Om 09.40 de livestream onthulling:
YouTube: Live from Brussels: Something new is coming..

• marteltor
menno76 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:32:
[...]

Moet je wel 10K meer betalen en voor dag geld kan je al je vakanties gewoon michelin ster lunchen terwijl je 1 keer extra moet laden je hele leven lang
Er is inderdaad een balans die gezocht moet worden. Maar om het even te overdrijven: als een auto heel langzaam laadt maar wel slechts 10.000 euro kost, dan zou ik nog 3 dagen extra kunnen lunchen bij een Michelin restaurant, maar het gevolg is dat ik voor een 5 daagse skitrip niet meer naar Oostenrijk ga rijden.

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-01 16:03
https://www.autoweek.nl/a...ationwagon-vanaf-e46-000/

Het uiterlijk was natuurlijk al bekend, ik blijf het een schitterende auto vinden. En dan ook nog eens voor een interessante prijs. Als ik nu weer mocht kiezen, weet ik niet of ik weer de 001 had gekozen i.p.v. de 7GT.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:30
Dat ziet er best mooi uit.
Maar persoonlijk vind ik een rijbereik van 655km bij 100kWh (netto of bruto?) voor de RWD versie tegenvallen. 558km voor de AWD eveneens. Dat had eigenlijk minstens 100km meer moeten zijn.

• sjoerd-p
Franciesco schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:04:
Maar persoonlijk vind ik een rijbereik van 655km bij 100kWh (netto of bruto?) voor de RWD versie tegenvallen. 558km voor de AWD eveneens. Dat had eigenlijk minstens 100km meer moeten zijn.
Dit is wel wat ik verwacht had. De motoren van Zeekr zijn ontwikkeld voor performance. Niet voor efficiency. Daar zie je dat Tesla en ook de ID.7 echt andere keuzes gemaakt hebben. Die zijn echt zuinig geworden. Ik heb destijds 2,5 jaar in een I-pace gereden die ook alleen voor performance ontwikkeld was en dat was toch echt de verkeerde keuze voor mij persoonlijk. De snelle laadsnelheid van Zeekr compenseert het hoge verbruik een beetje, maar uiteindelijk (zowel lease als privé) betaal je toch onnodig veel voor je hoge energieverbruik en beperkt het de range ook echt aanmerkelijk. Ik twijfel nog sterk tussen een zeer efficiënte ID.7 op verouderde MEB 400V platform en de veel modernere (en kleinere) 7 GT die een stuk meer verbruikt....

• r0el
  • Niet online
https://www.evupdate.nl/e...r-7gt-eerste-kennismaking
https://www.autoblog.nl/n...pper-in-nederland-7200665
"Je kunt de Zeekr 7GT vanaf nu in Nederland bestellen in de drie verschillende uitvoeringen. De startprijs is 45.990 euro voor de 7GT Business Edition. De Long Range RWD Launch Edition gaat voor 50.990 euro en de Privilege AWD Launch Edition kost ten minste 57.490 euro."
Dit wordt wel heel interessant zo

[ Voor 4% gewijzigd door r0el op 09-01-2026 10:16 ]

• marteltor
Ik snap je punt maar mij gaat het om range vs prijs vs laadsnelheid.
Of die 655km met 80kwh of 100kwh gerealiseerd wordt vind ik minder belangrijk (zolang het laden razendsnel gaat).

Wat betreft het aanbod van Zeekr: de long range is pretty much all I need. Gelukkig heeft die geen automatische deuren. Dat lijkt me echt waardeloos. Alleen jammer dat de long range geen massagestoelen heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 09-01-2026 10:31 ]

• sjoerd-p
"Topversie Privilege AWD Launch Edition borduurt wat uitrusting betreft door op de Long Range RWD Long Edition. Je krijgt onder meer elektrisch te openen en sluiten voor- en achterportieren, stoelventilatie voorin én een massagefunctie, een zwart dak en een achterspoiler. Bovendien krijg je adaptieve luchtvering en extra krachtige remmerij."

Wel jammer dat je voor stoelventillatie (en massage) gelijk naar de Privilege moet gaan. Ik zit niet te wachten op het extra gewicht van de extra motor of die electrische deuren. Wegenbelasting omhoog, bereik omlaag...

• HeWie
Ziet er inderdaad mooi uit. Technologie zal ook wel goed zijn. Hij komt uit de Geely stal. Lekker snel laden. Voor mij een prima rijbereik. In de eerste tests in China komt hij er toch redelijk zuinig uit. Voor lieden boven de 60 heeft hij één nadeel; hij is te laag. Dat geldt overigens ook voor andere merken. Een oplossing is dat je niet zo oud wordt. Maar jong van geest stap ik zonder probleem in de Smart #5.

• marteltor
configurator staat al online :)
https://shop.zeekr.eu/nl-nl/configuration/?linkCode=1611
Leveringen vanaf 1 juli 2026.
Verbaast me wel om iets van een middentunneltje te zien bij de achterste zitrij.
HeWie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:33:
Ziet er inderdaad mooi uit. Technologie zal ook wel goed zijn. Hij komt uit de Geely stal. Lekker snel laden. Voor mij een prima rijbereik. In de eerste tests in China komt hij er toch redelijk zuinig uit. Voor lieden boven de 60 heeft hij één nadeel; hij is te laag. Dat geldt overigens ook voor andere merken. Een oplossing is dat je niet zo oud wordt. Maar jong van geest stap ik zonder probleem in de Smart #5.
Haha. Als je dood bent stap je echter ook niet in een 7GT :(
De madame hier in huis is een stuk jonger dan die 60 maar wil ook graag een makkelijke instap :X

[ Voor 84% gewijzigd door marteltor op 09-01-2026 10:41 ]

• HeWie
Je kunt er altijd liggend in. Vermoedelijk iets makkelijker in een Smart #5 want die is simpel om te bouwen tot een tweepersoons bed.

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06:24
Totaal irrelevant als je kijkt naar de laadsnelheid. Daar heb je namelijk echt iets aan.

• PROnline
  • Laatst online: 23:51
marteltor schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:31:
[...]

Ik snap je punt maar mij gaat het om range vs prijs vs laadsnelheid.
Of die 655km met 80kwh of 100kwh gerealiseerd wordt vind ik minder belangrijk (zolang het laden razendsnel gaat).

Wat betreft het aanbod van Zeekr: de long range is pretty much all I need. Gelukkig heeft die geen automatische deuren. Dat lijkt me echt waardeloos. Alleen jammer dat de long range geen massagestoelen heeft.
Snap je insteek, maar met 20kwH extra verbruik voor 650km betaal je met 30ct/kWh wel 1500 euro extra per jaar bij 25.000km. In dat perspectief vind ik 't wel een aandachtspunt.

• HeWie
Voor velen van ons is de prijs per Kwh ook niet echt belangrijk
Misschien wel op buitenlandse reizen. Thuisladen met een dynamisch energiecontract en zonnepanelen kost over een jaar gerekend misschien een paar cent per Kwh.

• marteltor
HeWie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:06:
Misschien wel op buitenlandse reizen. Thuisladen met een dynamisch energiecontract en zonnepanelen kost over een jaar gerekend misschien een paar cent per Kwh.
Bij mij is het een leaseauto en betaald de werkgever de laadkosten in NL.
In buitenland gaat het van bruto loon, dus hoe zuinig de auto is heeft voor mij persoonlijk misschien 10 euro impact op jaarbasis ;)

• sjoerd-p
HeWie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:06:
Ik kan thuisladen met dynamisch contract, maar mijn gemiddelde prijs over 2025 was 25 cent per kWh over mijn hele gebruik. Ik kan het tijdstip van laden wat gunstiger kiezen zodat het misschien richting 20 cent gaat, maar minder dan dat gemiddeld over het hele jaar gaat je niet lukken. Alleen de belasting is al 11 cent. En salderen zijn we over een jaar kwijt. Dus we hebben het echt niet over een paar cent, maar over honderden Euro's per jaar. Maar inderdaad, dit is vooral relevant voor de privé rijders en de meesten hier zullen gewoon de laadpas van de baas tegen de paal drukken....

En dat is nog los van de milieuimpact van de verspilling van deze energie. Dat is één van de motiveringen om weer elektrisch te gaan rijden. En dan wil ik niet zomaar 25%-30% extra energie weggooien omdat we dat toch weer snel kunnen bijladen. Want over dat soort percentages hebben we het. En dan praat je al snel over het stroomverbruik van een compleet gemiddeld huishouden extra.

Wat ik het meest jammer vind, is dat de stoelventillatie alleen maar in de onnodige privilege versie kan. Dat gaat na de launch edities ook ongetwijfeld naar de long range komen. Had gehoopt dat dat nu al kan. Bij Xpeng zijn de Long Range RWD en Privilege (Performance) versie wel gelijk qua luxe/opties behalve luchtvering en de extra motor.

• marteltor
Wel gek dat in de configurator de zwarte kleur gratis is bij de goedkoopste (business) variant, maar 1300 euro kost als je de long range neemt.

Ook staat in de brochure dat de business edition andere velgen heeft dan de long range, maar in de configurator lijkt het gelijk.

Brochure:
https://www.datocms-asset...ct-leaflet-dutch-nl-4.pdf

• HeWie
BERICHT VOOR SJOERD

Ik heb 21 zonnepanelen van 325 kw per stuk, een dynamisch contract en een thuisbatterij van 20 Kwh. 6 tot 7 maanden per jaar laden via zonlicht en thuisbatterij vullen met goedkope electriciteit. 5 maanden per jaar via een beetje zon en vooral wind. In deze winterperiode laad ik vaak 's-nachts voor 13 ct all in en vul dan ook nog eens de thuisbatterij voor hetzelfde bedrag. Thuisbatterij overigens aangeschaft om calamiteiten op het net een paar dagen op te kunnen vangen.

• itsme9x
De kleuren vallen me echt tegen, geen blauw of groen zoals in china en bij de 001 en 7x, maar alleen wit grijs zwart en als aparte kleur paars? Wie bedenkt dat....

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-01 12:00
Mooie auto die 7GT. Wel jammer dat de chinezen efficientie nog steeds niet onder de knie hebben. De meest zuinige EV's zitten nu rond de 13 kwh (Tesla M3, Mercedes CLA, Toyota C-HR). De dikke 4wd SUV's van BMW en Mercedes (IX3 en GLC) zitten rond de 15.5/16 kwh per 100 kilometer. En dan komt Zeekr met bijna 20 kwh voor de 4wd versie.. De chinezen lijken een soort blokkade te hebben waardoor ze niet boven de 650 km WLTP komen. Met 20% meer efficientie zou ook de laadtijd om bijv 100 km te laden nog beter zijn. Ook teleurstellend inderdaad dat geventileerde stoelen alleen bij de 4wd versie kan, die is toch weer complexer en de extra motor weegt circa 100 kg extra, en kan kapot.
Tot slot had een kleurtje zoals donkergroen, donkerblauw of donkerrood ook mooi geweest. Schijnbaar hebben de chineze merken op de thuismarkt meer flamboyante binnen-en buitenkleuren, maar wordt dit in Europa relatief weinig gekozen.

• HeWie
Ook typisch dat de laadkabel niet bij de prijs is inbegrepen. En inderdaad te weinig kleurkeuze.

• itsme9x
HeWie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:09:
Ook typisch dat de laadkabel niet bij de prijs is inbegrepen. En inderdaad te weinig kleurkeuze.
Die zit er wel bij, maar je kunt een extra of langere kabel meebestellen.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:17
itsme9x schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:02:
De kleuren vallen me echt tegen, geen blauw of groen zoals in china en bij de 001 en 7x, maar alleen wit grijs zwart en als aparte kleur paars? Wie bedenkt dat....
Rij zelf de 7x, twijfel dit jaar om evt. de 7gt voor mijn vriendin te nemen die vind die kleur paars dus geweldig haha. Maar qua kleuren is het inderdaad redelijk basic/safe.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• menno76
Meubelmakert schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:55:
[...]

Totaal irrelevant als je kijkt naar de laadsnelheid. Daar heb je namelijk echt iets aan.
niet helemaal eens want ik laad liever uberhaupt niet onderweg en kan thuis volladen elke nacht. Al laad je miljoen kw per minuut je moet toch snelweg af als je pech hebt wachten ontkoppelen afkoppelen. Knap als je binnen 15 minuten weg bent. Een echte range van 500km is voor 99 van 100 berijders inc mijzelf genoeg nooit te laden overdag. Vandaar dat range dan wel belangrijk is.

• marteltor
MvRtje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:15:
[...]

Rij zelf de 7x, twijfel dit jaar om evt. de 7gt voor mijn vriendin te nemen die vind die kleur paars dus geweldig haha. Maar qua kleuren is het inderdaad redelijk basic/safe.
Hoe makkelijk zet je die 7x de snelheidswaarschuwing uit? Zal op de 7gt hetzelfde werken.

• MvRtje
marteltor schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:21:
[...]

Hoe makkelijk zet je die 7x de snelheidswaarschuwing uit? Zal op de 7gt hetzelfde werken.
Swipen naar beneden en dan de 4 stuks afzetten. Heel goed gemaakt vind ik.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Benieuwd wat dit ding in de (private) lease gaat doen. Op de site van Zeekr werkt dat nog niet.

Leasetarieven bij Zeekr zelf (60maanden, 20k km):
X Privilege a 47,490: 769EUR
7X a 49,990: 997EUR
001 a 54,990: 1,029EUR

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Ben ook wel benieuwd wanneer er een proefrit geboekt kan worden. Wacht op een telefoontje van ze....

Edit: pas einde Q1 :-(

[ Voor 11% gewijzigd door ArCadE op 09-01-2026 13:07 ]

• Franciesco
Meubelmakert schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:55:
[...]

"Totaal irrelevant" voor jou misschien! Voor mij, als particuliere rijder, heb ik wel graag een efficiente auto.
Op basis van de WLTP lijkt de 7GT dat helaas niet.
Daarnaast wil ik ook graag dat de auto snel kan laden. Voornamelijk voor de vakanties (met caravan). Dat zit wel snor denk ik zo.

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ArCadE schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:51:
Ben ook wel benieuwd wanneer er een proefrit geboekt kan worden. Wacht op een telefoontje van ze....
Had gebeld met de vestiging in Zeist. Die zeiden dat ze de demo modellen pas op zijn vroegst in mei en mogelijk pas begin juni kregen

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Rene85 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:07:
[...]

Had gebeld met de vestiging in Zeist. Die zeiden dat ze de demo modellen pas op zijn vroegst in mei en mogelijk pas begin juni kregen
Ben net gebeld. Pas einde Q1 idd. Er schijnt wel een versie in Amsterdam te komen die bekeken kan worden.

Daarentegen heb ik eerder nieuwe leaseauto's besteld waar ik nog niet in gereden had of waarvan de definitieve specs zoals besteld niet voorhanden waren om te bekijken. :henk

[ Voor 19% gewijzigd door ArCadE op 09-01-2026 13:12 ]

• marteltor
ArCadE schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:08:
[...]
Er schijnt wel een versie in Amsterdam te komen die bekeken kan worden.
Ik ga zondag naar Brussel en zal verslag uitbrengen B)

Nieuw filmpje:
YouTube: Charging champion? Exclusive first look at the Zeekr 7GT
Met skiluik - daar word ik blij van :)

[ Voor 26% gewijzigd door marteltor op 09-01-2026 13:59 ]

• cornholio24
Misschien weet iemand het - de trekhaak op de 7GT is toch wel elektrisch?

Ik ga ervanuit maat de site is er niet duidelijk over 🤡

De launch edition AWD is aantrekkelijk geprijsd IMO - kleuren vallen inderdaad wat tegen. Van het weekend maar eens spelen met de configurator en met vrouwlief eens de kleuren bekijken.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• HeWie
Rene85 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:07:
[...]

En de echte levering pas volgend jaar. Wedden?

• marteltor
HeWie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:05:
[...]

En de echte levering pas volgend jaar. Wedden?
Op de site staat juli.

• menno76
ze geven mij aan vanaf juli maar dat zal voor diegene zijn die nu bestellen dan heb je nog 5 maanden tot bijtelling naar 22 vliegt in 2027<als dat uberhaupt gebeurt

• HeWie
menno76 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:23:
[...]

ze geven mij aan vanaf juli maar dat zal voor diegene zijn die nu bestellen dan heb je nog 5 maanden tot bijtelling naar 22 vliegt in 2027<als dat uberhaupt gebeurt
Mijn ervaring met Geely; houd maar rustig rekening met 8 à 9 maanden levertijd. Als het niet meer wordt.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

HeWie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:53:
[...]

Mijn ervaring met Geely; houd maar rustig rekening met 8 à 9 maanden levertijd. Als het niet meer wordt.
Je hebt een slechte ervaring gehad met een Smart, totaal irrelevant voor dit topic.
We hebben 3x een Zeekr 7x in ons wagenpark en die hadden bij de zomer-lancering (afhankelijk van de config) een levertijd van enkele weken tot max 3 maanden.

• HeWie
7x is geen 7GT. 7x was waarschijnlijk iets langer op de markt. Mijn advies blijft: als je bestelt maak dan keiharde afspraken over de leveringstermijn.

• menno76
[...]

Prima toch nu bestellen en ergens najaar rijden. Als maar voor 1-01-2027 wordt ivm bijtelling

• Meubelmakert
[...]

Mijn ervaring met Zeekr is dat ik hem binnen 2 weken had. Dus laten we van een gemiddelde uitgaan.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-01 22:36
Levering van een nieuwe model is toch afhankelijk hoe de productie en transport gaat anders dan bij een reeds model die al op de boot staat. Als je uitgaat van een jaar kan het alleen maar meevallen

• HeWie
Meubelmakert schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 08:39:
[...]

Mijn ervaring met Zeekr is dat ik hem binnen 2 weken had. Dus laten we van een gemiddelde uitgaan.
Ik had ook een auto van Geely binnen twee weken kunnen hebben maar dan had ik er één moeten accepteren die ik niet wilde.

• menno76
HeWie schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:58:
[...]

Ik had ook een auto van Geely binnen twee weken kunnen hebben maar dan had ik er één moeten accepteren die ik niet wilde.
Heb je nou inmiddels je smart #5? Zo niet zijn er echt zat op voorraad zo goed verkoopt die auto niet in NL

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 18:52
t0mmiiiii schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:03:
Mooie auto die 7GT. Wel jammer dat de chinezen efficientie nog steeds niet onder de knie hebben. De meest zuinige EV's zitten nu rond de 13 kwh (Tesla M3, Mercedes CLA, Toyota C-HR). De dikke 4wd SUV's van BMW en Mercedes (IX3 en GLC) zitten rond de 15.5/16 kwh per 100 kilometer. En dan komt Zeekr met bijna 20 kwh voor de 4wd versie.. De chinezen lijken een soort blokkade te hebben waardoor ze niet boven de 650 km WLTP komen. Met 20% meer efficientie zou ook de laadtijd om bijv 100 km te laden nog beter zijn. Ook teleurstellend inderdaad dat geventileerde stoelen alleen bij de 4wd versie kan, die is toch weer complexer en de extra motor weegt circa 100 kg extra, en kan kapot.
Tot slot had een kleurtje zoals donkergroen, donkerblauw of donkerrood ook mooi geweest. Schijnbaar hebben de chineze merken op de thuismarkt meer flamboyante binnen-en buitenkleuren, maar wordt dit in Europa relatief weinig gekozen.
Is het al zeker qua efficientie van alle autos die je opnoemt behalve de Tesla M3?
Want het lijkt mij heel onrealistisch om 16kWh per 100km te rijden met batterij packs van 100kWh of hoger. Dat haal Tesla model S ook niet. Die haalt in werkelijkheid rond de 17-18. De GLC en iX3 zijn nog zwaarder en hoger. Ik gok dat ze 19-20kWh verbruiken.
Alleen Tesla is de enige die eronder zit van de auto's met 100kWh.

Ik vind het ook jammer dat de 7GT met zulke saaie kleuren komt. In China hebben ze een mosgroene kleurtje. Die vond ik wel leuk

• Franciesco
Niks is natuurlijk zeker over die verbruikswaardes in de praktijk. De WLTP opgave is gestandaardiseerd en kun je op die manier gebruiken om auto’s onderling te vergelijken. En dan valt de 7GT wat mij betreft negatief op t.o.v. andere nieuwe EV’s.

Het praktijkverbruik zal uiteraard anders zijn dan de WLTP en bovendien ook voor ieder verschillend. In theorie zou je kunnen denken dat een relatief lage en ogenschijnlijk gestroomlijnde auto als de 7GT op snelweg tempo (maar klein onderdeel van de totale WLTP) zuiniger is dan b.v. de nieuwe iX3. Maar of dat echt zo gaat zijn?

T.z.t. zullen de testen van bijvoorbeeld Bjørn Nyland een beeld schetsen.

• kx22
Franciesco schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:23:
Niks is natuurlijk zeker over die verbruikswaardes in de praktijk. De WLTP opgave is gestandaardiseerd en kun je op die manier gebruiken om auto’s onderling te vergelijken. En dan valt de 7GT wat mij betreft negatief op t.o.v. andere nieuwe EV’s.

Het praktijkverbruik zal uiteraard anders zijn dan de WLTP en bovendien ook voor ieder verschillend. In theorie zou je kunnen denken dat een relatief lage en ogenschijnlijk gestroomlijnde auto als de 7GT op snelweg tempo (maar klein onderdeel van de totale WLTP) zuiniger is dan b.v. de nieuwe iX3. Maar of dat echt zo gaat zijn?

T.z.t. zullen de testen van bijvoorbeeld Bjørn Nyland een beeld schetsen.
Ik denk dat hij vergelijkbaar met de BMW zal zijn. Nog steeds neit goed, want die is bijna 20cm hoger.
Maar ik heb afgelopen jaren best wat ervaring gehad met diverse EV's (Xpeng G9, Jaguar iPace, Audi Q8 Etron, Mercedes EQE suv) en het scheelt allemaal niet zoveel van elkaar in de winter. In de zomer zie je wel wat verschillen, maar in de winter scheelt het hooguit 1 kWh per 100km.

Een auto kan je softwarematisch misschien iets efficienter maken, maar het gewicht en hoogte telt meer mee.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34
De auto heeft een beetje de vorm van mijn EV6 en dan haal ik in de zomer op reis naar Italië net iets onder de 17kwh/100km. In de (echte) winter is dat 24+ en in de tussenseizoenen net onder de 20.

Ik zou verwachten dat deze Zeekr rond die getallen zou moeten kunnen komen, als is deze zwaarder met een grotere accu, maar wel qua techniek weer wat nieuwer.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34
kx22 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:10:
[...]

Ik vind het ook jammer dat de 7GT met zulke saaie kleuren komt. In China hebben ze een mosgroene kleurtje. Die vond ik wel leuk
Zwart vind ik toch het mooiste: dan valt die zwarte balk weg aan de voorkant en dan lijkt de auto op KITT

• MvRtje
1Mark schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:30:
De auto heeft een beetje de vorm van mijn EV6 en dan haal ik in de zomer op reis naar Italië net iets onder de 17kwh/100km. In de (echte) winter is dat 24+ en in de tussenseizoenen net onder de 20.

Ik zou verwachten dat deze Zeekr rond die getallen zou moeten kunnen komen, als is deze zwaarder met een grotere accu, maar wel qua techniek weer wat nieuwer.
Met mijn 7x Privilege haal ik in Eco Modus in de zomer makkelijk 17/18kWh. Nu in de afgelopen weken zit ik op 21/22kWh op Eco Modus en met de Sneeuw modus op 24kWh.

• cornholio24
Laten we het even over de kleur hebben. Mij spreken de "Mistic Liliac" en de "Glacier Silver" het meeste aan maar kan (nog ) niet veel foto materiaal vinden. Vooral met de eerste ben ik bang dat t wat naar paars neigt wat ik niet wil. Wat dat betreft de Silver een veiligere keuze. Iemand een idee of deze kleuren al ergens live te bewonderen zijn? Anders via een youtube video?

• marteltor
cornholio24 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:32:
Laten we het even over de kleur hebben. Mij spreken de "Mistic Liliac" en de "Glacier Silver" het meeste aan maar kan (nog ) niet veel foto materiaal vinden. Vooral met de eerste ben ik bang dat t wat naar paars neigt wat ik niet wil. Wat dat betreft de Silver een veiligere keuze. Iemand een idee of deze kleuren al ergens live te bewonderen zijn? Anders via een youtube video?
Ik heb gister wel een youtube video met kleuren zien langskomen, maar weet niet of daar de Europese kleuren tussen zaten.

• HeWie
menno76 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:02:
[...]

Heb je nou inmiddels je smart #5? Zo niet zijn er echt zat op voorraad zo goed verkoopt die auto niet in NL
Datum is nog niet bekend maar de voiture is wel voorzien van een identificatienummer. Mogelijk onderweg naar Zeebrugge. De voorraden zijn redelijk beperkt. Er is een aantal Pro's, Summits en Brabussen. Sommige worden als voorraadauto op de website gezet maar blijken ook nog niet gearriveerd. Kortom; die ik wil staat niet in voorraad in Nederland en ik ga niet in een zwarte rijden (lijkwagen) en niet in een witte (trouwkoets).

• ReseT
  • Niet online
HeWie schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:58:
[...]

Het haalt nu wel een paar dingen door elkaar. Je stelt dat het platform 800v van geely gedeeld wordt, dat klopt. maar stelt daaraan vast dat de levertijden lang van dit platform lang zijn, dat hoeft niet te kloppen.

Niet alle geely producten komen uit dezelfde fabriek.
Smart 5 komt uit een ander fabriek dan Volvo of zeekr. Daarom kan je niet stellen , ondanks dat het een gedeelde platform is (die ook nog eens per model/merk kan configureren) gelijk is aan lange levertijden. We moeten simpelweg afwachten wat zeker doet.

Zeekr: Hangzhou Bay
Geely: Luqiao, Hangzhou. A
Smart: Huzhou
Volvo: Chengdu

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• menno76
HeWie schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:36:
[...]

Datum is nog niet bekend maar de voiture is wel voorzien van een identificatienummer. Mogelijk onderweg naar Zeebrugge. De voorraden zijn redelijk beperkt. Er is een aantal Pro's, Summits en Brabussen. Sommige worden als voorraadauto op de website gezet maar blijken ook nog niet gearriveerd. Kortom; die ik wil staat niet in voorraad in Nederland en ik ga niet in een zwarte rijden (lijkwagen) en niet in een witte (trouwkoets).
Aha gelukkig voor je, veel plezier met je #5!

• Ample Energy
  • Laatst online: 00:08
Aan degenen die de auto hebben besteld of overwegen: van welke auto komen jullie? Zie je het als downgrade of upgrade?

Hebben jullie met de 7GT of een andere Zeekr ook trajecten gereden die Tesla verkeerd doet? Tesla’s nemen waar ik woon vaak de verkeerde maximumsnelheid bijvoorbeeld en ik vraag me af of een Zeekr dat wel goed doet daar. Ik woon alleen te ver van een dealer om dat te mogen testen, verwacht ik :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• HeWie
Waar kan je met jouw Zeekr terecht voor een servicebeurt en waar kan je terecht voor een proefrit? Ik kan maar 2 punten vinden; Amsterdam en Zeist.

• menno76
Ample Energy schreef op zondag 11 januari 2026 @ 07:50:
Aan degenen die de auto hebben besteld of overwegen: van welke auto komen jullie? Zie je het als downgrade of upgrade?

Hebben jullie met de 7GT of een andere Zeekr ook trajecten gereden die Tesla verkeerd doet? Tesla’s nemen waar ik woon vaak de verkeerde maximumsnelheid bijvoorbeeld en ik vraag me af of een Zeekr dat wel goed doet daar. Ik woon alleen te ver van een dealer om dat te mogen testen, verwacht ik :P
Er staat in 7X forum veel geschreven over snelheid herkenning van de 7X als die gelijk is aan de 7GT dan zou ik maar je flitsmeister abonnement verlengen:)

• menno76
HeWie schreef op zondag 11 januari 2026 @ 09:43:
Waar kan je met jouw Zeekr terecht voor een servicebeurt en waar kan je terecht voor een proefrit? Ik kan maar 2 punten vinden; Amsterdam en Zeist.
klopt zijn er slechts 2. Servicebeurt heeft deze auto denk ik net als meeste elektrische autos 1 keer per zoveel jaar dus misschien niet zo interessant? Banden kan je overal wisselen. Wordt alleen lastig als auto steeds stuk zou gaan echter verwacht ik dat niet als ik zo de 7X verhalen lees

• itsme9x
HeWie schreef op zondag 11 januari 2026 @ 09:43:
Onderhoud en schadeherstel is mogelijk bij meerdere aangesloten Zeekr Care locaties verspreid door heel Nederland:
https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus

Er is inmiddels best wel een breed onderhoudsnetwerk, al hangt het er natuurlijk wel vanaf waar je woont.

• MvRtje
Er ging rond dat de Volvo garages in de toekomst misschien ook Zeekr onderhoud gaan doen net zoals ze bij Polestar doen. Hier hoop ik stiekem nog steeds op, in principe heb je het maar eenmaal om de 20.000KM of 2 jaar nodig maar toch is het een fijn gevoel als het om de hoek zit.

Tot nu toe met mijn 7x geen problemen om naar een garage te moeten hoor. Uiterst tevreden.

• kx22
De Bosch Car Service garages werden opgeleid. Geen idee hoe ver ze al zijn.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tih9kZL-jfT7357a4AWLi5P9wXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPDnPrKchZmxyVwoBdAXsdnZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zepUIz5LCSLWGnBwYF94bekWL1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHdeVzqCDFFCZg32oweN7Duy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxLVMRwowcSCsYmpWPWU2WXIrrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLv9ktdAz9OgHTFZaeflCbhi.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie wagen om nu ook in het echt te kunnen bekijken. verhoudingen kloppen zo veel beter dan bij de 7x, die wel qua binnenruimte een stuk praktischer is. De losse knopjes op de portieren bij de privilege versie zijn verhuisd naar een aanraakvlak op de handgreep op het portier, wat het al een stuk logischer maakt, werkte best heel goed zo! Jammer dat er alleen een witte stond, in mijn optiek wel de minst mooie kleur. Kofferruimte is niet heel veel met 456 liter maar gelukkig was er ook nog wat ruimte onder de klep.

De achterkant stond bijna tegen de wand geparkeerd dus was lastig te bekijken zo, laat staan een goede foto ervan te maken.

• marteltor
JustTrying schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie wagen om nu ook in het echt te kunnen bekijken. verhoudingen kloppen zo veel beter dan bij de 7x, die wel qua binnenruimte een stuk praktischer is. De losse knopjes op de portieren bij de privilege versie zijn verhuisd naar een aanraakvlak op de handgreep op het portier, wat het al een stuk logischer maakt, werkte best heel goed zo! Jammer dat er alleen een witte stond, in mijn optiek wel de minst mooie kleur. Kofferruimte is niet heel veel met 456 liter maar gelukkig was er ook nog wat ruimte onder de klep.

De achterkant stond bijna tegen de wand geparkeerd dus was lastig te bekijken zo, laat staan een goede foto ervan te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YvJ5UaoArKCEcR8BCh9tkwMm9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYHuYt16YbeDPkTu39ANwqwB.jpg?f=fotoalbum_large for scale ;)
Zoals jullie zien: met skiluik. Was volgens mij niet zo op de Chinese intro filmpjes van 9 maanden terug. Ik vond de kofferbakruimte niet verkeerd, komende van een Mustang Mach e.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQ8YRPYO2hWAv13xjiofdrtlHZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l936SOVavM1RAEsH1qHFQ9vK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door marteltor op 11-01-2026 18:54 ]

• marteltor
Ample Energy schreef op zondag 11 januari 2026 @ 07:50:
Ford Mustang Mach e.
Qua brand en status: downgrade.
Qua features en laden: dikke upgrade.

• Meubelmakert
marteltor schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:48:
[...]

Ford Mustang Mach e.
Qua brand en status: downgrade.
Qua features en laden: dikke upgrade.
Hahaha want met een Ford heb je status? Sorry maar dat vind ik erg grappig. Ford had status. In Amerika. Maar het zijn toch hoofdzakelijk auto's voor vertegenwoordigers.

• Meubelmakert
Voor de mensen met een obsessie voor range: vergeet range. Irrelevant. Laadsnelheid is het belangrijkste. Tenzij je een blaas van 5 liter hebt.

• marteltor
Meubelmakert schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:06:
[...]

Hahaha want met een Ford heb je status? Sorry maar dat vind ik erg grappig. Ford had status. In Amerika. Maar het zijn toch hoofdzakelijk auto's voor vertegenwoordigers.
Whatever dude :?
Ik vergelijk het met een relatief nieuw merk uit China..

• r0el
  • Niet online
Meubelmakert schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:09:
Voor de mensen met een obsessie voor range: vergeet range. Irrelevant. Laadsnelheid is het belangrijkste. Tenzij je een blaas van 5 liter hebt.
Als je ermee op wintersport gaat is range nog steeds relevant; al meermaals meegemaakt dat preconditioning met interne systemen net niet lekker scheduled. Dan kan je theoretisch nog zo snel laden, sta je alsnog met 50kW/h bij te sappen…

• Meubelmakert
marteltor schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:28:
[...]

Whatever dude :?
Ik vergelijk het met een relatief nieuw merk uit China..
Je vergat nog wat upgrades te vermelden:
Bouwkwaliteit
Nul 2ehands Volkswagen onderdelen
Niet een dertien in een dozijn uitstraling
Enz

• marteltor
Meubelmakert schreef op zondag 11 januari 2026 @ 21:33:
[...]

Je vergat nog wat upgrades te vermelden:
Bouwkwaliteit
Nul 2ehands Volkswagen onderdelen
Niet een dertien in een dozijn uitstraling
Enz
Er werd gevraagd naar mijn mening, als iemand die een zeekr 7gt overweegd. Jij wil er kennelijk een hele discussie van maken om duidelijk te maken dat de zeekr beter is. Succes ermee.

• Ample Energy
  • Laatst online: 00:08
marteltor schreef op zondag 11 januari 2026 @ 23:04:
[...]

Er werd gevraagd naar mijn mening, als iemand die een zeekr 7gt overweegd. Jij wil er kennelijk een hele discussie van maken om duidelijk te maken dat de zeekr beter is. Succes ermee.
Het blijft het internet, hè :P
Ik vroeg het na een bezoek aan de Tesla-dealer, maar als ik dat zou melden (oeps!) ben ik volgens het halve internet een potentiële nazi :P
En ik heb de Mach E zelf nooit overwogen, maar raad eens welke auto de leuke meiden doorgaans de mooiste vinden? Precies. Dus ik begreep de opmerking over status zeker. En waardeerde je antwoord ook!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1 2 Laatste