Ledden schreef op zondag 22 maart 2026 @ 07:58:
[...]
Ik snap je hoor, maar vond bij de 7x bijvoorbeeld de soft close deuren echt gigantisch irritant, waarom zou ik op een knopje willen drukken om de deur te openen? het sturen beviel niet. En voor ons was heel simpel gezegd de grootte van de achterbank alles bepalend, die van de 001 is breder dan vrijwel alle andere auto’s in Nederland.
Heb nu besloten om een demo auto uit 2026 via Zeekr te kopen, toevallig precies welke ik wilde en dan volgend jaar of het jaar er op als de nieuwe 001 uitkomt, over te stappen op die versie
Dat van het sturen herken ik helemaal, heb met een 7X proefgereden van de week maar vergeleken met mijn 8 jaar oude jaguar rijdt dit echt veel minder (voor mij dan). 7X stuurt veel te licht en geeft te weinig feedback over wat er gebeurt naar mijn smaak.
Ook de lane-keep-assist vond ik niet prettig werken. De Jag blijft gewoon lekker in het midden van de baan zonder dat ik iets hoef te doen, de 7X gaat zo ongeveer over de lijn en stuurt dan heel heftig bij. Niet prettig.
Al met al denk ik dat ik zeekr maar even links laat liggen tot de 7GT beschikbaar is voor een proefrit, misschien dat die beter bevalt maar ik vrees het ergste. Ga ook maar eens een A6 etron rijden om te zien of dat beter bevalt.
Ik vond de 7X oprecht qua vormgeving en kleur (groen!), ruimte, afwerking, coole snufjes enz. super, maar uiteindelijk koop je een auto toch om mee te rijden....