Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
RobVW schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:53:
Hoi allemaal, ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar is de trekhaak zowel bij het uitklappen als inklappen volledig elektrisch bedienbaar, of moet je hem nog handmatig een zetje geven?
Hij is volledig electrisch bedienbaar. Wel vanuit de boordcomputer, er is geen knop in de kofferruimte.

Mijn advertenties op V&A

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:45
supernova99 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:50:
[...]

100kWh netto is wel echt geweldig en beter dan waar ik op gerekend had trouwens.

De 7GT zelf zegt 90% tegen me als recommended. M'n Tesla was altijd boos als ik 80+ instelde. Wat is de Zeekr recommendation voor een 100kWh batterij?
Elke bron die ik zie heeft het over 96 netto en 100 bruto. Inclusief Zeekr zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 15-07-2026 14:09 ]

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:06
Zojuist via whatsapp m’n kenteken aangevraagd. Een KRB-.. staat wel op rdw maar nog niet op Zeekrstats. Volgens rdw vandaag toegelaten 🥳

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Vandaag mijne opgehaald, bevalt fantastisch! Navigatie wordt wel schokkend weergegeven?

Het premium sounds systeem is imo ook beter dan in de 7X.

• Meteor Sans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 01:27
Tsjuni schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:19:
Ik mag aankomende maandag mijn 7GT LR ophalen. In de mail die ik vanuit Zeekr heb ontvangen staat dat ze vijf werkdagen voor aflevering het kenteken communiceren. Ik heb hier nog niet over mogen ontvangen. Zijn er meer mensen die het kenteken later/niet door hebben gekregen?
Ik heb gisterochtend mijn kenteken gekregen en ga de auto vrijdag ophalen, wel via de leasemaatschappij maar ik zie dat het kenteken pas op 13-7 is aangemaakt.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 08:31
N-ickel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:19:
Vandaag mijne opgehaald, bevalt fantastisch! Navigatie wordt wel schokkend weergegeven?

Ticket staat open intern (niet in de builders app)

• mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:41

Lol de navigatie schokt, dat is toch onacceptabel? Krijg hier Volvo EX90 vibes van, ook een auto die softwarematig niet af was maar toch werd verkocht.

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:30

bij Bjorn werd dit minder toen hij een USB stick uit de eerste USB poort in het middenarmsteun haalde (die ene waar geen Power Delivery bij staat).

Nog steeds niet acceptabel, maar wellicht kan je daar nu mee uit de voeten.

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
mrbones92 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:03:
[...]

Lol de navigatie schokt, dat is toch onacceptabel? Krijg hier Volvo EX90 vibes van, ook een auto die softwarematig niet af was maar toch werd verkocht.
Kleine verschil is wel dat dit een auto is van een 50-60k en niet van dik een ton ;)
Desalniettemin, zou je verwachten dat dit niet voor zou mogen komen.

Oja, had hier ook al ergens gelezen dat het voorkwam als dat je apple carplay gekoppeld had.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:41
Roger Beurskens schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:32:
[...]

Kleine verschil is wel dat dit een auto is van een 50-60k en niet van dik een ton ;)
Desalniettemin, zou je verwachten dat dit niet voor zou mogen komen.

Oja, had hier ook al ergens gelezen dat het voorkwam als dat je apple carplay gekoppeld had.
Zo ken ik er ook nog wel een paar, een Twingo van 22k hapert niet ;-). Ik vind het prima als mensen willen fungeren als beta tester maar ik haak daarom af.

• Mesmerize
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:37
Voor degenen die een core/LR hebben. Hoe is de efficiëntie gemiddeld/op de snelweg?

• Roger Beurskens
  • Nu online
mrbones92 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:47:
[...]

Zo ken ik er ook nog wel een paar, een Twingo van 22k hapert niet ;-). Ik vind het prima als mensen willen fungeren als beta tester maar ik haak daarom af.
Nou, dan hoef je helaas geen nieuwe auto meer te kopen binnen 3 a 4 jaar na officiële launch.
Ik spreek uit ervaring met een Skoda Enyaq van het eerste uur. Wat een drama was dat zeg.
Hardnekkige issues wat lang duurden of nooit opgelst werden zoals hands-on detectie van het stuurwiel issues waardoor je trafficassist gewoon niet correct functioneerd een bleef zeuren dat je je handen aan het stuur moest houden, systeem wat 3 a 4 minuten nodig had na het openen van de auto, vastlopers/freezes/lockups complete uitval van navigatiescherm en display achter het stuur etc etc etc.

Dan laat ons maar zeuren over een stotterende navi of een bestuurders detectie die wat nerveus is en je uit kan zetten. of nog gekker, iets over multimedia streaming wat wel of niet werkt.

Ik ben het helemaal met je eens dat alles perfect zou moeten werken, echter lijkt dit echt niet meer voor te komen omdat men hoe langer hoe meer verwacht van ene auto.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Nondejuu84
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 07:24
Roger Beurskens schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:32:
[...]

Nou, dan hoef je helaas geen nieuwe auto meer te kopen binnen 3 a 4 jaar na officiële launch.
Ik spreek uit ervaring met een Skoda Enyaq van het eerste uur. Wat een drama was dat zeg.
Hardnekkige issues wat lang duurden of nooit opgelst werden zoals hands-on detectie van het stuurwiel issues waardoor je trafficassist gewoon niet correct functioneerd een bleef zeuren dat je je handen aan het stuur moest houden, systeem wat 3 a 4 minuten nodig had na het openen van de auto, vastlopers/freezes/lockups complete uitval van navigatiescherm en display achter het stuur etc etc etc.

Dan laat ons maar zeuren over een stotterende navi of een bestuurders detectie die wat nerveus is en je uit kan zetten. of nog gekker, iets over multimedia streaming wat wel of niet werkt.

Ik ben het helemaal met je eens dat alles perfect zou moeten werken, echter lijkt dit echt niet meer voor te komen omdat men hoe langer hoe meer verwacht van ene auto.
AMEN _/-\o_

• PeeGee73
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 00:49
PeeGee73 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:27:
[...]

ik haal maandag ook mn LR Onyx Black op. Ook nog geen verdere info ontvangen maar zal wel goed komen als ik dat allemaal lees.
Uurtje geleden kenteken ontvangen via Whatsapp!

• Mpaj
Net even spieken in Zeist, staan een witte LR en Privelege klaar. Net gekeken, verschil is te zien in zwarte daklijsten van de Privelege.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FDFdgmJISZUcBQN16_j4zyFzq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0x6vslJBlaR5r8mbnxti9EOo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sci6rwyuTRaNgMWE7j34F42qKfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSc5AVnqT2NnCS3GVtq5qg3R.jpg?f=fotoalbum_large

• Rm1983
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:13
Mpaj schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:43:
Net even spieken in Zeist, staan een witte LR en Privelege klaar. Net gekeken, verschil is te zien in zwarte daklijsten van de Privelege.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het wit of toch glacier silver? Blijft moeilijk te zien, erg mooi! Persoonlijk vind ik de raamstijlen in lak kleur mooier dan zwart. Nog 9 dagen wachten dan ben ik aan de beurt.

• N-ickel
  • Nu online
Mesmerize schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:30:
Voor degenen die een core/LR hebben. Hoe is de efficiëntie gemiddeld/op de snelweg?
Vandaag 17,5 kWh/100 km gehaald op een rit van 200km. Airco op 21 graden, de auto in sport stand en ik ben eigenlijk enkel op de linkerbaan te vinden. Daarnaast ook diverse keren tussensprints gehad.

• Ian_

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En aan de velgen is het heel makkelijk te zien.

• N-ickel
  • Nu online
Nedje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:06:
[...]

bij Bjorn werd dit minder toen hij een USB stick uit de eerste USB poort in het middenarmsteun haalde (die ene waar geen Power Delivery bij staat).

Nog steeds niet acceptabel, maar wellicht kan je daar nu mee uit de voeten.
Ik heb even snel in mijn middenarmsteun gekeken vanmiddag, maar volgens mij zat daar geen stick?

Maar ik rij eigenlijk sowieso enkel op Waze via Carplay

• Roger Beurskens
  • Nu online
N-ickel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:45:
[...]

Ik heb even snel in mijn middenarmsteun gekeken vanmiddag, maar volgens mij zat daar geen stick?

Koppel je carplay eens los..

• Mpaj
Ian_ schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:45:
[...]

En aan de velgen is het heel makkelijk te zien.
En de handgrepen van de deur. Maar wist niet de de spiegels en lijsten ook in kleur waren bij de LR.

Vind beide wel wat hebben!

• N-ickel
  • Nu online
Bedoel je daarmee de telefoon niet connecten of helemaal vergeten oid?

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-07 15:04
Rm1983 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:10:
[...]

Is het wit of toch glacier silver? Blijft moeilijk te zien, erg mooi! Persoonlijk vind ik de raamstijlen in lak kleur mooier dan zwart. Nog 9 dagen wachten dan ben ik aan de beurt.
Al het toch een Glacier Silver P is is het wel misschien de mijne ;) morgenochtend ga ik hem ophalen :9~

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• Roger Beurskens
  • Nu online
N-ickel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:12:
[...]

Bedoel je daarmee de telefoon niet connecten of helemaal vergeten oid?
zorgen dat je carplay niet verbonden is. Ben niet genoeg iPhone kenner om te weten hoe je dat makkelijkste doet, maar gok dat als je wifi uitschakelt hij alleen via BT verbind en geen carplay ( zo werkt het bij Android iig)
Er was iemand die hetzelfde had tijdens een proefrit namelijk.
Loskoppelen van het carplay gedeelte zorgde dat de navi weer vloeiend werkte.
Wellicht wel iets om bij Zeekr te malden mocht dat nog niet gedaan zijn.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:50
Aan de schaduwwerking te zien vermoed ik Glacier Silver.

Veel plezier morgen @cornholio24 en deel de uitslag met ons 😎

• Roger Beurskens
  • Nu online
cornholio24 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:13:
[...]

Al het toch een Glacier Silver P is is het wel misschien de mijne ;) morgenochtend ga ik hem ophalen :9~
Lijkt me inderdaad geen echte witte.
Daarvan zijn er nog steeds met 15 van op kenteken volgens Zeekrstats.
Dan zou het wel apart zijn als er een crystal white P en LR langs mekaar staan nu.
De Glacier Silver staat als grijs op kenteken

• cornholio24
Roger Beurskens schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:21:
[...]

Lijkt me inderdaad geen echte witte.
Daarvan zijn er nog steeds met 15 van op kenteken volgens Zeekrstats.
Dan zou het wel apart zijn als er een crystal white P en LR langs mekaar staan nu.
De Glacier Silver staat als grijs op kenteken
Als ik een gokje moest wagen denk ik ook Glacier Silver! Wit is echt wit

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• Tsjuni
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07 18:07
Nou deze middag het kenteken ontvangen.

Aankomende maandag is het zover en ga ik voor het eerst elektrisch rijden!

• Zeskantmoer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 19:25
Albo1995 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:11:
[...]

Ik heb hem halverwege mei besteld bij de LM. Rond 20 mei is die definitief besteld bij Zeekr met week 35 als leverdatum.
Ik heb 'm 9 juli besteld. Toen zeiden ze levering eind augustus (wat ik al erg snel vond). Bij proefrijden zeiden ze september en nu zeggen ze oktober. Ik weet hoe het werkt met levertijden en klantverwachtingen. Ik verwacht dat het nog wel later zal worden. Bij veel opdrachten schuiven levertijden vanzelfsprekend op.

• Vic_28
  • Laatst online: 17-07 16:34

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om te zien! Die rechter is de mijne denk ik. 10:00 ophalen. LR Glacier Silver

• Roger Beurskens
  • Nu online
Vic_28 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:35:
[...]

Leuk om te zien! Die rechter is de mijne denk ik. 10:00 ophalen. LR Glacier Silver
veel plezier samen met @cornholio24 . lijkt wel bijna een date zo ;)

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 08:37
mrbones92 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:47:
[...]

Twingo leuke auto hoor die krijg je bijna gratis tegenwoordig, zeker doen

• menno76
Tsjuni schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:25:
Nou deze middag het kenteken ontvangen.

Aankomende maandag is het zover en ga ik voor het eerst elektrisch rijden!
Have fun!

• menno76
N-ickel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:45:
[...]

9 van 10 mensen die ik ken gebruiken helemaal niet de auto navi, maar google maps/waze/apple etc. Heb je meteen flitsinfo. enige nadeel is dat de auto dan niet voorvervarmd als je naar snellader navigeert al kom ik daar persoonlijk zelden

• menno76
Limbids schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:31:
[...]

Die degradatie doe je geen 10 jaar over. Over 5 jaar al significant, ook met 80% laden.
Verschil is klein, nog los van feit dat ik auto na 3 jaar lease weer inlever. Zal zeker de waarde van deze auto minimaal veranderen en die paar km merkt de volgende rijder ook vast nagenoeg niet. Hier wat chatgpt info:

Als je de Zeekr 7GT Privilege (100 kWh NMC-accu) slechts ongeveer 2 keer per week tot 100% oplaadt, is het verschil met een laadlimiet van 80% een stuk kleiner dan wanneer je dat dagelijks doet.

Een realistische inschatting na 5 jaar is:
LaadstrategieVerwachte accucapaciteit na 5 jaar
Meestal laden tot 80%94–97%
2× per week laden tot 100%, daarna normaal gebruiken92–96%
Het verschil is dan meestal slechts 1 à 3 procentpunt.

In de praktijk betekent dat:
  • Bij 80% laden houd je bijvoorbeeld nog ongeveer 95 kWh over.
  • Bij 2× per week naar 100% houd je misschien 93–94 kWh over.
Dat is een verschil van ongeveer 1–3 kWh, oftewel grofweg 5–15 km actieradius.
De belangrijkste factor
Het is niet zozeer hoe vaak je 100% aantikt, maar hoe lang de accu op 100% blijft staan.
  • Goed: 's Nachts laden tot 100% en de volgende ochtend vertrekken.
  • Minder goed: op vrijdag naar 100% laden en de auto vervolgens het hele weekend met een volle accu laten staan.
Voor jouw gebruik (ongeveer twee keer per week naar 100%) zou ik me eerlijk gezegd weinig zorgen maken, zeker als je na het opladen meestal binnen enkele uren vertrekt. De extra slijtage ten opzichte van altijd tot 80% laden zal naar verwachting beperkt zijn.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:26
Vic_28 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:07:
[...]

Ik mag de mijne morgen ophalen. Afgelopen maandag zelf gebeld om het kenteken en VIN-nummer bevestigd te krijgen zodat ik de verzekering kon regelen.
Gister kreeg ik nog een bevestiging per WhatsApp van het delivery team.

Later gistermiddag kreeg ik nog even het bericht dat ik de inruilwaarde van mijn huidige auto even moest overmaken alvorens ik de auto mocht komen ophalen. Dit terwijl hier nooit iets over is aangegeven van tevoren. In de financieringsaanvraag voor het restant staat ook duidelijk "inruil" en niet "eerste betaling" of "aanbetaling". Er is niet door een verkoper tijdens het gesprek, of het delivery team iets aangegeven op een eerder moment. Dit staat ook niet in de algemene voorwaarden. Ohja, en dat mijn auto dan ook 3 dagen voor levering bij Zeekr had moeten staan. Dan zou de externe partij aan wie zij de auto doorleveren mij betalen waarna ik Zeekr zou moeten betalen. Hele vreemde manier van handelen, ook omdat ik dit even 1,5 dag van tevoren gemeld krijg. Ik ben ook nog met ze in conclaaf hierover en ik verwacht dat het wel los loopt. Morgenochtend rij ik daar hopelijk alsnog vrolijk weg met mijn nieuwe auto.
Ik heb dit “probleem” ook. De inruil gaat via een partner (Emil Frey) die de inkoop doet; Zeekr neemt de auto namelijk niet zelf over. Dus aan de ene kant snap ik wel dat de inruil niet wordt verrekend.

Waar ik wel tegenaan liep, was de dag van inruilen. Ik kreeg ook te horen dat ik de auto moest inleveren vóór de levering, terwijl ik had afgesproken dat ik op de dag van levering van mijn LR kon inruilen. Ik had alle documentatie al opgestuurd en geregeld (zoals de tenaamstellingscodes), maar in Zeist konden ze mij geen vrijwaringsbewijs geven; dat doet namelijk Emil Frey. Dus ik moest mijn oude auto noodgedwongen daar achterlaten zonder vrijwaringsbewijs. Een vreemde gang van zaken, maar ze verzekerden mij dat alles geregeld zou worden. Ik kon ook geen bevestiging op papier krijgen dat ik de auto had achtergelaten. Normaal gesproken krijg je bij inruil op de dag van levering het vrijwaringsbewijs. Ik laat je weten hoe dit is afgelopen.

Voor de rest ben ik weggereden met de 7GT Long Range. Wat een apparaat zeg! Mijn vorige auto had geen rijhulpsystemen, dus ik ken de werking van ACC en LCC nog niet echt. Voorlopig ga ik die dus weinig gebruiken en stuur ik vooral zelf. Ik heb de navigatie via het Zeekr-systeem gebruikt en dat ging prima en vlot. Ik was inderdaad verbonden met CarPlay. Nog geen irritante softwarebugs kunnen ontdekken, maar dat komt vast nog wel, haha. Het is vooral een ontzettend luxe auto, van binnen én van buiten, en het is écht een hoofdendraaier. Dat merk ik nu al na één dag.

Verbruik: gisteren ruim 200 km gereden, met een nette 17,1 kWh/100 km ( ik heb braaf overal aan de snelheid gehouden en rechterbaan). Ongeveer 80% snelweg en voornamelijk in Sport Mode.

• menno76
Roger Beurskens schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:37:
[...]

veel plezier samen met @cornholio24 . lijkt wel bijna een date zo ;)
Niet stiekem mijn pimpel paarse pakken die ik om 12 uur haal

• Mpaj
menno76 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:58:
[...]

Die stond er ook op links!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 12:11
menno76 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:15:
[...]

Verschil is klein, nog los van feit dat ik auto na 3 jaar lease weer inlever. Zal zeker de waarde van deze auto minimaal veranderen en die paar km merkt de volgende rijder ook vast nagenoeg niet. Hier wat chatgpt info:

Als je de Zeekr 7GT Privilege (100 kWh NMC-accu) slechts ongeveer 2 keer per week tot 100% oplaadt, is het verschil met een laadlimiet van 80% een stuk kleiner dan wanneer je dat dagelijks doet.

Een realistische inschatting na 5 jaar is:
LaadstrategieVerwachte accucapaciteit na 5 jaar
Meestal laden tot 80%94–97%
2× per week laden tot 100%, daarna normaal gebruiken92–96%
Het verschil is dan meestal slechts 1 à 3 procentpunt.

In de praktijk betekent dat:
  • Bij 80% laden houd je bijvoorbeeld nog ongeveer 95 kWh over.
  • Bij 2× per week naar 100% houd je misschien 93–94 kWh over.
Dat is een verschil van ongeveer 1–3 kWh, oftewel grofweg 5–15 km actieradius.
De belangrijkste factor
Het is niet zozeer hoe vaak je 100% aantikt, maar hoe lang de accu op 100% blijft staan.
  • Goed: 's Nachts laden tot 100% en de volgende ochtend vertrekken.
  • Minder goed: op vrijdag naar 100% laden en de auto vervolgens het hele weekend met een volle accu laten staan.
Voor jouw gebruik (ongeveer twee keer per week naar 100%) zou ik me eerlijk gezegd weinig zorgen maken, zeker als je na het opladen meestal binnen enkele uren vertrekt. De extra slijtage ten opzichte van altijd tot 80% laden zal naar verwachting beperkt zijn.
Voor lease idd geen probleem 👍

Degradatie is gemiddeld ongeveer 1,8 - 2% per jaar zeggen de huidige cijfers. Dus bovenstaande is wel heel positief.

Laden tot 100% inderdaad belangrijk om daarna direct te rijden. Volle accu stilstaan is heel slecht voor SoH.

Maar goed, als leaser maakt dat niet veel uit.

Limbids

• menno76
Limbids schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:23:
[...]

Voor lease idd geen probleem 👍

Degradatie is gemiddeld ongeveer 1,8 - 2% per jaar zeggen de huidige cijfers. Dus bovenstaande is wel heel positief.

Laden tot 100% inderdaad belangrijk om daarna direct te rijden. Volle accu stilstaan is heel slecht voor SoH.

Maar goed, als leaser maakt dat niet veel uit.
Idd snap heel goed als prive rijder dat je totaal anders kijkt immers je hebt wellicht over 10 jaar te maken met meer afschrijving enof aanzienlijk minder bereik.

• menno76
Mpaj schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:15:
[...]

Die stond er ook op links!
Links?

• Daklem
  • Laatst online: 08:51

Daklem

Nerd

Gebruikersvraag.

Op een smalle 60km/u weg kom je soms over de wegmarkering heen. De auto begint dan te miepen dat je over de lijn rijdt. Daar ben ik wel aan gewend. Het vervelende is, is dat de auto dit doet met een geluidmelding en daardoor stopt de reguliere muziek. Op een lange 60 km/u weg gebeurt dit continu wat heel irritant is.

Heeft iemand al uitgevonden hoe je de geluidsmelding uit kan zetten in dit geval zodat je muziek niet continu stopt?

• DaLass
Daklem schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:18:
Gebruikersvraag.

Op een smalle 60km/u weg kom je soms over de wegmarkering heen. De auto begint dan te miepen dat je over de lijn rijdt. Daar ben ik wel aan gewend. Het vervelende is, is dat de auto dit doet met een geluidmelding en daardoor stopt de reguliere muziek. Op een lange 60 km/u weg gebeurt dit continu wat heel irritant is.

Heeft iemand al uitgevonden hoe je de geluidsmelding uit kan zetten in dit geval zodat je muziek niet continu stopt?
Ik weet even niet exact waar je het kunt instellen, maar ik heb de lijnmeldingen aangepast van geluid naar trilling in het stuur. Het geluid vond ik ook irritant, het trillen is prima wat mij betreft.

Mijn advertenties op V&A

• Mpaj
menno76 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:42:
[...]

zoals ik al zei in vorige bericht is het levensgevaarlijk en erg dom om een lifehammer te verkopen bij een auto die niet werkt
Ik heb het nagevraagd bij mijn LM en ook hoe ze omgaan met aansprakelijkheid achteraf. Ze hebben nagevraagd bij Zeekr en dit als antwoord gekregen:
De Zeekr 7GT is voorzien van gelaagd (akoestisch) glas. Daarnaast beschikt de auto over een ingebouwde mechanische ruitbreker aan de bestuurderszijde. Deze is verwerkt in een verborgen hendel onder de knoppen waarmee je de zijruiten bedient.
Kunnen huidige berijders dit bevestigen?

Nog steeds vreemd dat je via de configurator een extra lifehammer kunt bestellen.

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:03

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Mpaj schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:44:
[...]

Ik heb het nagevraagd bij mijn LM en ook hoe ze omgaan met aansprakelijkheid achteraf. Ze hebben nagevraagd bij Zeekr en dit als antwoord gekregen:

[...]

Nog steeds vreemd dat je via de configurator een extra lifehammer kunt bestellen.
Volgens mij is dit al eerder genoemd in dit topic, maar ik vermoed dat ze dit bedoelen (is wel de 7X, kan niet verifieren of de 7GT dit ook heeft, maar maakt het zoeken voor mensen in het bezit van de 7GT wel makkelijker) YouTube: Zeekr 7X Window Breaker Demonstration

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• N-ickel
  • Nu online
[...]

[...]

Ik kijk vanavond even voor je

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Hoe vinden jullie de normale verlichting op een weg zonder straatverlichting. Eergister reed ik op een onverlichte weg en ik schrok echt hoe slecht en laag de verlichting stond.
Ik had geen tijd om een foto te maken of te kijken naar mogelijke instellingen op dat moment. Wel zag ik later dat de adaptieve verlichting aan staat, maar als ik die thuis op de oprit uit zet, zie je de verlichting op een afstand van 10 meter op een roldeur maar een cm omhoog gaan.
Groot licht is echt 20x feller dan ik gewend was op de Cupra.

• cornholio24
menno76 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:58:
[...]

Whahahaha ik heb m wel zien staan denk ik als next up.

Na al het papierwerk werd eerst nog een "verkeerde" 7GT onthult (ander kenteken en longrange) ik zeg das niet goed :+ .... hij snel zijn blaadje checken en het doek weer terug en toen de juiste auto onthult haha.

Eerste indruk - wat een auto! 2e indruk wat een instellingen haha. Alleen lukt het me niet om in te loggen bij spotify via de zeekr app - verbindingsfout oid als melding. Iemand hier ook problemen mee (of een workaround gevonden?). Verder maar eens goed voor zitten. De stoelmassage al wel gevonden en werkt perfect 8)

• Ian_
cornholio24 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:44:
[...]

Na al het papierwerk werd eerst nog een "verkeerde" 7GT onthult (ander kenteken en longrange) ik zeg das niet goed :+ .... hij snel zijn blaadje checken en het doek weer terug en toen de juiste auto onthult haha.

Eerste indruk - wat een auto! 2e indruk wat een instellingen haha. Alleen lukt het me niet om in te loggen bij spotify via de zeekr app - verbindingsfout oid als melding. Iemand hier ook problemen mee (of een workaround gevonden?). Verder maar eens goed voor zitten. De stoelmassage al wel gevonden en werkt perfect 8)
Heb je al de infotainment al goed staan, wifi aanzetten en anders premium connect

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybL2QfX0fqwOv7NK88diSluMBXc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sNuvbFZjjdWRtQtY4BtpOytA.png?f=fotoalbum_large

• Mpaj
Is dat nou een plaatje van de LR bij je Privelege?

• Ian_
Mpaj schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:41:
[...]

Is dat nou een plaatje van de LR bij je Privelege?
Is al wat over geschreven, weinig consistentie in de app maar het is een P in het grijs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MFv_FHfyJwkJA4aYIG6S_ucB10=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pJIZPDvmzctezogebMOUazNj.png?f=fotoalbum_large

Main page: P maar LR dakprofiel

Service: LR met P remmen

Controls: LR

Power: P

• Vic_28
cornholio24 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:44:
[...]

Hahaha ja, daar had je ff mooi die van mij te pakken. Zag het gebeuren van een afstandje

• cornholio24
Ian_ schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:27:
[...]

Heb je al de infotainment al goed staan, wifi aanzetten en anders premium connect

[Afbeelding]
Dank en nee - moest dat blijkbaar inderdaad nog doen. Na enkele foutmeldingen kwam ik erin bij vodafone en zou nu actief moeten zijn... stapje voor stapje.

• cornholio24
Vic_28 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:16:
[...]

Hahaha ja, daar had je ff mooi die van mij te pakken. Zag het gebeuren van een afstandje
Ook een schitterende wagen en goede smaak heb je qua kleur 8) ! Veel fijne en veilige KM's !!

• DSomme
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-07 08:45
DaLass schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:38:
[...]

Ik weet even niet exact waar je het kunt instellen, maar ik heb de lijnmeldingen aangepast van geluid naar trilling in het stuur. Het geluid vond ik ook irritant, het trillen is prima wat mij betreft.
Na twee weken en veel irritatie op Franse binnendoorweggetjes heb ik denk ik door hoe je dit aanpakt (helaas elke rit opnieuw). De sneltoets blijft namelijk steeds terugspringen.

De oplossing (?):
In Zeekr AD kun je eerst de stuurcorrectie uitzetten en daarna de waarschuwing bij overschrijding van de doorgetrokken of onderbroken lijn. In de andere volgorde springt de instelling ook weer terug.

• Daklem
  • Laatst online: 08:51

Daklem

Nerd

DSomme schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:57:
[...]

Na twee weken en veel irritatie op Franse binnendoorweggetjes heb ik denk ik door hoe je dit aanpakt (helaas elke rit opnieuw). De sneltoets blijft namelijk steeds terugspringen.

De oplossing (?):
In Zeekr AD kun je eerst de stuurcorrectie uitzetten en daarna de waarschuwing bij overschrijding van de doorgetrokken of onderbroken lijn. In de andere volgorde springt de instelling ook weer terug.
Thanks. Ik heb dit zojuist aangepast en dit was de oplossing. 👍

• DaLass
[...]

[...]

Ik heb het hendeltje niet gevonden. Volgens mij is dit ook alleen bij de 7X, niet bij de 7GT.

Mijn advertenties op V&A

• Eddo
  • Nu online
DaLass schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:40:
[...]

Ik heb het hendeltje niet gevonden. Volgens mij is dit ook alleen bij de 7X, niet bij de 7GT.
Nee die zit er niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fufokFa5vbmhr3GldKy3giHa3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kNbcQBYXdIGA3EGMD7Q3urTw.png?f=fotoalbum_large

Alleen deze in het vak in de deur om hem handmatig van binnenuit te kunnen openen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPZjFiL8zIOO_M63dB_2KHuc19o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eZcNFeoFWDJyXMTKjFDstkvs.png?f=user_large

• menno76
Na de eerste rit met de Zeekr 7 GT Privilege is de indruk overwegend positief. De auto rijdt comfortabel, heeft uitstekende stoelen, een goede airco, een mooi interieur en biedt veel luxe voor zijn prijs. De prestaties zijn indrukwekkend, maar het onderstel kan het enorme vermogen niet altijd goed verwerken, waardoor de wegligging niet op het niveau ligt van bijvoorbeeld Tesla of de Duitse premiummerken. Daarom zou ik persoonlijk eerder de Long Range aanbevelen dan de Privilege. De vele gadgets, zoals de elektrische deuren en automatisch inparkeren, zijn leuk maar voegen in de praktijk weinig toe. Al met al is het een heerlijke, luxe reisauto die ik voorlopig een 8/10 zou geven.

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08:28
Ik vind persoonlijk dat de LR ook wel zenuwachtig wordt als je hem in sportstand vloert tot z'n maximum.
4 jaar geleden reed ik een XC40 P8, die was qua vermogen praktisch hetzelfde en die had dat niet.

Neemt niet weg dat ik ontzettend tevreden ben van mijn LR en eigenlijk nodigt hij vooral uit tot lekker rustig cruisen. De heerlijke zetels en de Zeekr Sound Pro maken het voor mij persoonlijk af.

• menno76
voors schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:33:
Ik vind persoonlijk dat de LR ook wel zenuwachtig wordt als je hem in sportstand vloert tot z'n maximum.
4 jaar geleden reed ik een XC40 P8, die was qua vermogen praktisch hetzelfde en die had dat niet.

Neemt niet weg dat ik ontzettend tevreden ben van mijn LR en eigenlijk nodigt hij vooral uit tot lekker rustig cruisen. De heerlijke zetels en de Zeekr Sound Pro maken het voor mij persoonlijk af.
Had niet verwacht dat de zeekr ook met 400 pk in de LR wat moeite zou hebben dit op de weg te krijgen. Heb een tijdje polestar 2 gereden met ook iets van 400 en die lag als blok op de weg. Misschien moet Geely toch even nog die engineers opsnorren.

[ Voor 3% gewijzigd door menno76 op 17-07-2026 07:59 ]

• menno76
Vraagje : Heeft iemand een idee hoe je de grote witte letters die het woord ZEEKR vormen op de achterkant kunt verwijderen? Ik vind het niet echt nodig om als rijdende reclame rond te rijden en persoonlijk vind ik die grote witte letters ook niet zo mooi. Misschien heeft iemand dit al uitgezocht of ervaring mee? Ik hoor het graag!

• voors
Goh, ik zou het mss niet meteen klassificeren als niet op de weg krijgen. Dat kan hij heus wel.
Het is eerder dat hij zenuwachtig aanvoelt in het stuur.

• seezu
Heb de LR nu anderhalf dag, eerste bevindingen.

Auto park geprobeerd op leeg terrein, ging vrij goed. Daarna een krap plekje gezocht fileparkeren, ging ook best goed maar kwam van achter iets te dicht naar me mening dus zelf ingegrepen, de auto zal vast zelf wel gestopt hebben maar durfde het niet aan. Later iets ruimere plek zoeken fileparkeren.

ACC werkt prima, LCC in basis ook maar inderdaad dat afremmen in ruime snelwegbochten is niet nodig. Ik heb zulke systemen nooit eerder getest dus ik heb zelf geen perceptie wat dan wel goed systeem is. Voorlopig stuur ik zelf.

Eerste laadsessie zit erop en op 17,1kwh / 100km gebleven kwa verbruik, veelal sportmode. Ik denk dat 19 inch, iets lager gewicht en de E-Primacy banden wel het verschil maken in verbruik tov de Privilage. De LR heeft naar mijn mening meer dan genoeg vermogen voor Nederlandse wegen. Ik vind dat de LR de vermogen uitstekend kan handelen, het plakt op de weg.

Alleen reed ik gisteren door Rotterdam centrum en de interne navigatie gaf aan dat hofplein rotonde begaanbaar was terwijl dit overduidelijk niet zo is, waar haalt deze navi zijn verkeersinfo vandaan?

Hieronder de frunk van de LR (ook Core dacht ik) versie met laadkabel ter referentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xczmuzy_3Nd8xREiT6sU9yFwnu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FtdTnsyc9eeq0av268MoyQP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsgXXhhY0BMADp7_X-VX3fFSE7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhumudLx9lvgaE324yZc9J17.jpg?f=fotoalbum_large

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 05:53
menno76 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 07:16:
Vraagje : Heeft iemand een idee hoe je de grote witte letters die het woord ZEEKR vormen op de achterkant kunt verwijderen? Ik vind het niet echt nodig om als rijdende reclame rond te rijden en persoonlijk vind ik die grote witte letters ook niet zo mooi. Misschien heeft iemand dit al uitgezocht of ervaring mee? Ik hoor het graag!
Een klein stukje High Gloss zwarte folie erover heen wrappen, ik laat dat ook doen. Je kan dat hele deel wrappen waar die letters in staan.

https://zeekrstats.nl

• Ian_
seezu schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:13:

Auto park geprobeerd op leeg terrein, ging vrij goed. Daarna een krap plekje gezocht fileparkeren, ging ook best goed maar kwam van achter iets te dicht naar me mening dus zelf ingegrepen, de auto zal vast zelf wel gestopt hebben maar durfde het niet aan. Later iets ruimere plek zoeken fileparkeren.

ACC werkt prima, LCC in basis ook maar inderdaad dat afremmen in ruime snelwegbochten is niet nodig. Ik heb zulke systemen nooit eerder getest dus ik heb zelf geen perceptie wat dan wel goed systeem is. Voorlopig stuur ik zelf.

Eerste laadsessie zit erop en op 17,kwh / 100km gebleven kwa verbruik, veelal sportmode. Ik denk dat 19 inch, iets lager gewicht en de E-Primacy banden wel het verschil maken in verbruik tov de Privilage. De LR heeft naar mijn mening meer dan genoeg vermogen voor Nederlandse wegen. Ik vind dat de LR de vermogen uitstekend kan handelen, het plakt op de weg.

Alleen reed ik gisteren door Rotterdam centrum en de interne navigatie gaf aan dat hofplein rotonde begaanbaar was terwijl dit overduidelijk niet zo is, waar haalt deze navi zijn verkeersinfo vandaan?

Hieronder de frunk van de LR (ook Core dacht ik) versie met laadkabel ter referentie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je premium connect

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17-07 19:33
menno76 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 07:16:
Ik ben pas over een maandje aan de beurt om mijn 7GT op te halen maar ik ga het laten wrappen is hoogglans zwart. Ik heb een zwarte 7GT besteld en vind sommige logo's en uitgeschreven teksten zonde / storend op de auto. Gelukkig valt het mee en zit het eigenlijk (behalve logo op motorkap) alles op hoogglans zwarte delen, dat is voor een wrapper een fluitje van een cent. Ik heb al een mondeling afspraak staan in de week dat ik de auto ophaal.
seezu schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:13:

Eerste laadsessie zit erop en op 17,kwh / 100km gebleven kwa verbruik, veelal sportmode. Ik denk dat 19 inch, iets lager gewicht en de E-Primacy banden wel het verschil maken in verbruik tov de Privilage. De LR heeft naar mijn mening meer dan genoeg vermogen voor Nederlandse wegen. Ik vind dat de LR de vermogen uitstekend kan handelen, het plakt op de weg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor het delen van je ervaring, maar vooral de foto van de LR Frunk! die was ik nog niet eerder tegengekomen en is toch nog best een prima ruimte waar je mijn inziens, kabel, sneeukettingen, ehbo, sproeivloeistof, etc. kwijtkunt en de kofferbak mooi leeg blijft.

[ Voor 53% gewijzigd door Cappiebara013 op 17-07-2026 08:35 ]

• menno76
TweakersDerik schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:32:
[...]

Een klein stukje High Gloss zwarte folie erover heen wrappen, ik laat dat ook doen. Je kan dat hele deel wrappen waar die letters in staan.
Thanks! Waar koop je die high gloss folie? Kan je dat er zelf overheen plakken?

• cornholio24
Ian_ schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:33:
[...]

Heb je premium connect
Hoi @Ian_ merk ook dat de onboard spotify alleen om de wifi thuis werkt en onderweg het niet doet (kan wel maar dan via android auto) zelf vind ik het vrij storend om tussen deze schermen / systemen te wisselen. Is premium connect zit niet toevallig een jaartje ofzo gratis bij de auto (voelt wat vreemd om gelijk een abonnement te nemen bij een nieuwe auto)?? Bovenall is het het de 150 euro waard denk je (vermoed dat jij het wel hebt?)

[ Voor 9% gewijzigd door cornholio24 op 17-07-2026 09:20 ]

• Vic_28
Zo, de eerste kilometers zitten erop in de LR. In het algemeen een zeer fijne auto waar je lekker relaxed mee kan rijden. Zoveel als mogelijk irritante hulpsystemen worden bij het inschakelen gelijk uitgezet. Fijn dat ze dit in het swipe-down menu hebben gezet vooraf. Lane-assist op enkel trillen staan. Verder zoveel mogelijk uitgezet en dan is het lekker rijden zonder enige piepjes.

Deze ochtend een standaard woon-werkverkeer rit gehad. Veelal snelweg. 104 waar kon en verder gewoon mee met het verkeer gereden. Airco uit.
Verbruik.... 15,5kWh / 100km op een rit van 42km. Daar word ik heel vrolijk van.
Morgen naar Castricum aan Zee, rit van exact 100Km heen en terug. Ben benieuwd waar ik dan op uit ga komen.

• Ian_
cornholio24 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:18:
[...]

Hoi @Ian_ merk ook dat de onboard spotify alleen om de wifi thuis werkt en onderweg het niet doet (kan wel maar dan via android auto) zelf vind ik het vrij storend om tussen deze schermen / systemen te wisselen. Is premium connect zit niet toevallig een jaartje ofzo gratis bij de auto (voelt wat vreemd om gelijk een abonnement te nemen bij een nieuwe auto)?? Bovenall is het het de 150 euro waard denk je (vermoed dat jij het wel hebt?)
Ik had een 7X hiervoor en daar zat het bij en heb het overgenomen. Je moet een WiFi hotspot hebben om Spotify te laten werken indien je geen premium connect service.

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 05:53
menno76 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:07:
[...]

Je kan het zelf doen, je hebt dan een beetje handigheid nodig, scherp mesje, rakel en een heat gun om het om de hoeken te laten krimpen. Maar ik zou aanbevelen om het te laten doen. Wil geen reclame maken maar ik kom al jaren met mijn auto’s bij V&H Styling in Amersfoort, die jongens doen dit hartstikke goed. Voor zo’n klein stukje kost het je bijna niks.

En als je het zelf wilt proberen kan je die van 3M pakken: https://www.wrapgear.nl/product/3m-2080-zwart-high-gloss-breedte-152-cm/

https://zeekrstats.nl

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17-07 19:33
menno76 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:07:
[...]

Het is heel simpel zelf te doen als het enkel om de achterkant gaat. Amazon heeft heel veel starter setjes in highgloss black met spatel en scherp mesje.

• menno76
Cappiebara013 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:51:
[...]

Het is heel simpel zelf te doen als het enkel om de achterkant gaat. Amazon heeft heel veel starter setjes in highgloss black met spatel en scherp mesje.
thanks!

• menno76
TweakersDerik schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:43:
[...]

Je kan het zelf doen, je hebt dan een beetje handigheid nodig, scherp mesje, rakel en een heat gun om het om de hoeken te laten krimpen. Maar ik zou aanbevelen om het te laten doen. Wil geen reclame maken maar ik kom al jaren met mijn auto’s bij V&H Styling in Amersfoort, die jongens doen dit hartstikke goed. Voor zo’n klein stukje kost het je bijna niks.

En als je het zelf wilt proberen kan je die van 3M pakken: https://www.wrapgear.nl/product/3m-2080-zwart-high-gloss-breedte-152-cm/
bedankt!

• supernova99
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-07 13:45
cornholio24 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:24:
[...]

Als ik een gokje moest wagen denk ik ook Glacier Silver! Wit is echt wit
Niet helemaal. Wit is metallic wit. Als je de huidige witte tesla's ziet, dat is echt wit wit. Het wit van Zeekr op de 7GT heeft nog die mooie glinstering in het wit zitten. Als iemand wil kan wel wat foto's sturen, maar zijn er vast ook genoeg van te vinden inmiddels.

• Fallout
Yes, hier kan je het verschil zien: YouTube: Is Metallic Paint Worth It? Volvo XC90 Side By Side Comparison

Deze crystal white van Volvo is dezelfde kleur als bij Zeekr

• Eddo
  • Nu online
Heeft iemand een idee waarom Android Auto mijn stem niet hoort als ik voice commando's geef? Als ik 'hey google' zeg dan werkt dat wel, maar daarna lijkt hij mij niet te horen. Hetzelfde als ik in Waze een adres wil inspreken. Dan druk ik op het microfoon icoontje maar hij hoort mij niet. En ook als ik Whatsapp berichten afspeel en hij vraagt of ik wil antwoorden.
Ik heb een Samsung S25 en Android Auto al opnieuw gekoppeld en ook Waze opnieuw geïnstalleerd. Alle rechten toegestaan. Iemand nog een briljant idee?

• menno76
ik zie in app geen knop om de deuren automatisch te openen (heb privilege) als ik aan kom lopen, zit die er wel in? Ik heb android en heb begrepen dat de telefoon (nog) niet werkt door deze gewoon in de buurt te houden en de auto opent autmotisch wat mijn vorige auto deed. Apple werkt dit wel geloof ik.

• CheesePizza
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-07 20:58
menno76 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:09:
ik zie in app geen knop om de deuren automatisch te openen (heb privilege) als ik aan kom lopen, zit die er wel in? Ik heb android en heb begrepen dat de telefoon (nog) niet werkt door deze gewoon in de buurt te houden en de auto opent autmotisch wat mijn vorige auto deed. Apple werkt dit wel geloof ik.
ik heb zelf IOS, maar de deuren gaan niet automatisch open en dicht ze gaan wel automatisch van het slot en weer op het slot als je dat bedoelt.

[ Voor 5% gewijzigd door CheesePizza op 17-07-2026 20:22 ]

• seezu
Ian_ schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:33:
[...]

Heb je premium connect
Nee, maar zou dat uitmaken? In huidige standard connect heb je al live fileinformatie zag ik, maar basale zaken als wegafsluitingen zouden zonder premium connect toch ook meekunnen komen als data?
Cappiebara013 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:33:
[...]

Dank voor het delen van je ervaring, maar vooral de foto van de LR Frunk! die was ik nog niet eerder tegengekomen en is toch nog best een prima ruimte waar je mijn inziens, kabel, sneeukettingen, ehbo, sproeivloeistof, etc. kwijtkunt en de kofferbak mooi leeg blijft.
Klopt, je hebt inderdaad bruikbare ruimte voor andere spulletjes. Me laadkabel gaat gewoon in de frunk :)

Ik ben ook wel zeer content over de Premium Audio, ik heb meteen de settings van @Ian_ overgenomen, waarvoor dank. Geluid klinkt wel heel goed, alleen de 40Hz op +2 gezet voor iets meer bass, maar in algemeen klinkt de audio met de akoestiek gewoon prima.
Ik zag wel dat je zeer uitgebreide EQ profielen kan maken en van anderen kan overnemen middels een code? Iemand dit al geprobeerd?

• Ian_
seezu schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:25:
[...]

Nee, maar zou dat uitmaken? In huidige standard connect heb je al live fileinformatie zag ik, maar basale zaken als wegafsluitingen zouden zonder premium connect toch ook meekunnen komen als data?

[...]

Klopt, je hebt inderdaad bruikbare ruimte voor andere spulletjes. Me laadkabel gaat gewoon in de frunk :)

Ik ben ook wel zeer content over de Premium Audio, ik heb meteen de settings van @Ian_ overgenomen, waarvoor dank. Geluid klinkt wel heel goed, alleen de 40Hz op +2 gezet voor iets meer bass, maar in algemeen klinkt de audio met de akoestiek gewoon prima.
Ik zag wel dat je zeer uitgebreide EQ profielen kan maken en van anderen kan overnemen middels een code? Iemand dit al geprobeerd?
No idea, maar misschien ligt het daaraan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mw7dcZXOIeF_dd78sRJmLGJEYIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6Ghv6MMZxuOXJGE24vf7u5k.jpg?f=fotoalbum_large

Deze vind ik tot nu toe het beste in combinatie met Hi-Fi

• Ian_
Is het iemand al eens opgevallen als je in sport mode met de P vol optrekt het scherm piekt op 660 kW = 885 HP ipv 646 PK?

Lijkt op een tijdelijke boost die de batterij levert maar hier heb ik zelf te weinig kaas van gegeten.

• Roger Beurskens
  • Nu online
Even ter info over de mensen die vinden dat een LR met 421 zijn vermogen slechter kwijt kan als een Polestar2 dual motor performance of een XC40 P8, deze hebben namelijk allebei 4 wiel aandrijving. Je moet je beseffen dat je "instant torque en power" op je achterwielen loslaat en dan is het logisch met deze vermogens dat je wat reactie krijgt.
Dit heb je ook bij een bmw of mercedes met achterwiel aandrijving en deze vermogens.

De een vind het hinderlijk/nerveus.
De ander vind het juist het karakter van een achterwiel aangedreven auto ( je kan sturen met gas)

Het is dus niet direct het onderstel van de 7GT, maar meer een "producteigenschap" van hoog vermogens op de achterwielen.

• Knarremaar
  • Laatst online: 23:33
Roger Beurskens schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:52:
Even ter info over de mensen die vinden dat een LR met 421 zijn vermogen slechter kwijt kan als een Polestar2 dual motor performance of een XC40 P8, deze hebben namelijk allebei 4 wiel aandrijving. Je moet je beseffen dat je "instant torque en power" op je achterwielen loslaat en dan is het logisch met deze vermogens dat je wat reactie krijgt.
Dit heb je ook bij een bmw of mercedes met achterwiel aandrijving en deze vermogens.

De een vind het hinderlijk/nerveus.
De ander vind het juist het karakter van een achterwiel aangedreven auto ( je kan sturen met gas)

Het is dus niet direct het onderstel van de 7GT, maar meer een "producteigenschap" van hoog vermogens op de achterwielen.
🥇

• menno76
Eens maar mijn performance tesla was toch echt aanzienlijk beter in staat zijn +- 500 pk op de weg te krijgen dan mijn privilege nu. Auto stijgt zowat op aan de voorkant bij volgas in sport en voelt alsof die erna zoekt naar wegligging. Niet gek hoor met 645pk. En idd polestar met 400pk was 4wd even vergeten en geen vergelijk met de 7GT LR die enkel achteraandrijving heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door menno76 op 17-07-2026 16:32 ]

• Nondejuu84
  • Laatst online: 07:24
menno76 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:38:
[...]

Eens maar mijn performance tesla was toch efht aanzienlijk beter in staat zijn +- 500 ol op de weg te krijgen dan mijn privilege nu. Auto stijgt zoeat op nu en voelt alsof die aar zoeken bij volgas. Niet gek goor met 645pk. En idd polyester met 400ok was 4wd even vergeten en geen vergelijk met de 7gt lr
De vrijdagmiddagborrel is al begonnen lees ik 🤣

• menno76
Nondejuu84 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:59:
[...]

De vrijdagmiddagborrel is al begonnen lees ik 🤣
Haha nou nee maar had zeker gekund. Heb even autocorrect erover gegooid zodat het weer leesbaar is

• Albo1995
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 09:19
net gecontact door de delivery mensen. Mag hem 31 augustus ophalen.

• menno76
Iemand al ervaringen bij fastned. Laad met max 125kw. Dacht knopje batterij voorverwarmen te hebben ingedrukt. Gaf aan "batterij is al op goede temperatuur".

• DaLass
Eddo schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:50:
Heeft iemand een idee waarom Android Auto mijn stem niet hoort als ik voice commando's geef? Als ik 'hey google' zeg dan werkt dat wel, maar daarna lijkt hij mij niet te horen. Hetzelfde als ik in Waze een adres wil inspreken. Dan druk ik op het microfoon icoontje maar hij hoort mij niet. En ook als ik Whatsapp berichten afspeel en hij vraagt of ik wil antwoorden.
Ik heb een Samsung S25 en Android Auto al opnieuw gekoppeld en ook Waze opnieuw geïnstalleerd. Alle rechten toegestaan. Iemand nog een briljant idee?
Geen idee nog, maar ik heb dit ook. Gesproken instructies geven aan Android Auto werkt bij mij niet.

Mijn advertenties op V&A

• Ian_
menno76 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:34:
Iemand al ervaringen bij fastned. Laad met max 125kw. Dacht knopje batterij voorverwarmen te hebben ingedrukt. Gaf aan "batterij is al op goede temperatuur".
Fastned is een CPO en die gebruiken Alpitronic als hardware, net als Electra.

Laatst 400 kW op een 400 kW lader bij Electra. Waarom je 125 kW haalde kan verschillende oorzaken hebben, kan je vertellen:

- SoC %

- Laadpaal / locatie

- Drukte op locatie

- Temperatuur buiten C

- Hoe lang gereden voor je begon met laden

- Kreeg je de melding, batterij optimale temperatuur en wanneer drukte je deze in.

P.S. op de LED BORDEN bij Electra zijn de actuele data af te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVgNoEvznU-K6Gbdd20wauxkdzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyrN1C0SZQDJz4bNPyBuXNeT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdFg-P7NRYKjAscYwTJIzhaIGKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6L4Hr8Ir7GQJxCgQQgtyPjxD.jpg?f=fotoalbum_large

• menno76
Ian_ schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:32:
[...]

Fastned is een CPO en die gebruiken Alpitronic als hardware, net als Electra.

Laatst 400 kW op een 400 kW lader bij Electra. Waarom je 125 kW haalde kan verschillende oorzaken hebben, kan je vertellen:

- SoC %

- Laadpaal / locatie

- Drukte op locatie

- Temperatuur buiten C

- Hoe lang gereden voor je begon met laden

- Kreeg je de melding, batterij optimale temperatuur en wanneer drukte je deze in.

P.S. op de LED BORDEN bij Electra zijn de actuele data af te lezen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt ga daar volgende keer opletten

• Ian_
menno76 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:30:
[...]

Bedankt ga daar volgende keer opletten
Onze beukers staan bij AVIA XL in Enschede (tal andere locaties maar hier kan je hoog vermogen krijgen) Kunnen tot 560 kW laden (700 A oliegekoelde kabel) mocht je de Zeekr willen testen. Beide kan je tot het maximale testen

LR/P: 420 kW / 686 V = 612 A

C: 450 kW / 686 V = 656 A

[ Voor 8% gewijzigd door Ian_ op 17-07-2026 19:40 ]

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:30
Wat een hippe laadpalen! In regio Utrecht hebben we enkel Fastnet. Of in ieder geval de routes waar ik regelmatig rij 🤣

• voors
Roger Beurskens schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:52:
Daar had ik helemaal niet bij stilgestaan! My bad 😁

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:44
Iemand in de omgeving van Rotterdam (Zuid) die misschien zn nieuwe 7GT wil komen laten zien? Ik word een beetje gek van de pogingen om een proefrit te plannen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Meteor Sans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 01:27
menno76 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:34:
Zojuist getest aan een "langzame" 300kW paal bij de Groote Bleek (A2 Maarheeze)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVPH9Ljc71-IqDF8o3UoPXC3xaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GD2vWwmdk7gpM0aqn92vsBLM.jpg?f=fotoalbum_large Bij mij was de accu ook al op de juiste temperatuur toen ik wilde preconditioneren.

[ Voor 17% gewijzigd door Meteor Sans op 18-07-2026 01:26 ]

• Fallout
ph4ge schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 00:07:
Iemand in de omgeving van Rotterdam (Zuid) die misschien zn nieuwe 7GT wil komen laten zien? Ik word een beetje gek van de pogingen om een proefrit te plannen.
Ja same here, maar dan regio Dordrecht!

• Roger Beurskens
  • Nu online
Meteor Sans schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 01:11:
[...]

Zojuist getest aan een "langzame" 300kW paal bij de Groote Bleek (A2 Maarheeze)

[Afbeelding] Bij mij was de accu ook al op de juiste temperatuur toen ik wilde preconditioneren.
Dit is wel een best realistische, want die 300kW laders staan er op veel plekken. Hoe lang heb je hiervoor nodig gehad?

is zowat een 10-80% zo te zien.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste