Sluit ik me helemaal bij aan Roger! Viel mij vanmorgen ook op dat als je met ACC rijdt en er verkeer tussenschiet de 7GT minder hard in de remmen gaat om meteen weer de afstand te creëren. Gebeurde 2x en leek eerder gas los laten dan vol in de remmen. Kan toeval zijn geweest maar voelde al een stuk comfortabeler.Roger Beurskens schreef op woensdag 30 september 2026 @ 21:35:
Even een update ivm OS3.0.3
Het overpakken van snelheid en los laden (pedaal override) van de Acc, dit is vele malen relaxter en vloeiender/smooth.
Eerst was dit echt heel lomp.
Grote verbetering op dat punt dus.
Snelheid terugnemen in scherpere bochten (volgens de auto) op ACC, is er nog steeds
Ik heb destijds die stappen doorlopen, maar eigenlijk niet meer naar gekeken. Dit is wat ik zie in de app. Zegt iemand dit iets? Ik heb Broekhuis Zeekr Zeist maar eens gecontacteerd via het formulier op de website. Alle mobiele functionaliteiten werken volgens mij gewoon. Het updaten inmiddels ook.Dauphi schreef op woensdag 30 september 2026 @ 10:32:
Hebben mensen toevallig al eens de vehicle entertainment certification stap doorlopen in de app?
Ik lijk nooit verder te komen dan een soort Vodafone portal.
Of is hiervoor premium connectivity nodig?
/f/image/7kXlF4P6W4B4r3Ge88ds5iUm.png?f=fotoalbum_large)
Inmiddels wordt de update gedownload.
[ Voor 43% gewijzigd door Eddo op 01-10-2026 16:38 ]
ah oke. Ik kom nooit verder dan dit scherm:Eddo schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:22:
[...]
Ik heb destijds die stappen doorlopen, maar eigenlijk niet meer naar gekeken. Dit is wat ik zie in de app. Zegt iemand dit iets?
[Afbeelding]
Ik heb nog geen update melding gezien bij mijn auto.
[ Voor 46% gewijzigd door Ian_ op 01-10-2026 11:20 ]
Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.3
Ziet er bij mij ook zo uit. Ik heb geen premium upgrade aangekocht.bennyvw schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:49:
Ik heb dat gedaan en zie dit in de app:
[Afbeelding] Als ik dan op Gegevens klik, krijg ik dit:
[Afbeelding]
Waar ik trouwens achter ben gekomen, is dat de auto een stuk sportiever en vooral stabieler aanvoelt zodra je ESC op Sport zet in plaats van Standaard. Het wobbelige/zoekende gevoel wordt dan aanzienlijk minder.
Gisteravond laat, toen het rustig was, ben ik even met de Zeekr op pad gegaan om wat beter te testen waar de auto toe in staat is. Ik heb daarbij verschillende snelheden geprobeerd en vooral gelet op het rijgedrag bij stevig accelereren, hogere snelheden en richtingswisselingen.
Wat mij opviel, is dat je bij hogere snelheden regelmatig kleine stuurcorrecties moet maken om de auto mooi stabiel te houden. Vooral in bochten vind ik dat minder prettig, maar ook op lange rechte stukken merk je het. Wanneer je bijvoorbeeld met hogere snelheid iemand inhaalt en naar links stuurt, voelt het soms alsof je daarna nog even links-rechts moet corrigeren voordat de auto weer helemaal rustig en stabiel ligt.
Ik vermoed dat het een combinatie is van het onderstel, het gewicht, de banden én de afstelling van ESC/koppelverdeling.
Toen ik ESC op Sport zette, werd het echter aanzienlijk beter. Het algehele rijgedrag voelt dan bij sportief rijden strakker, natuurlijker en stabieler aan.
Ik had bij de Individual Settings verder alles op Sport staan, behalve de besturing. Die heb ik bewust op Standaard laten staan, omdat ik dat qua stuurgevoel prettiger vind.
Ik wil nu niet zeggen dat iedereen dat moet proberen uiteraard, want je ESC is je veiligheid om te voorkomen dat je uitbreekt bij verkeerd gebruik maar voor diegene die af en toe eens willen testen..
Gisteravond laat, toen het rustig was, ben ik even met de Zeekr op pad gegaan om wat beter te testen waar de auto toe in staat is. Ik heb daarbij verschillende snelheden geprobeerd en vooral gelet op het rijgedrag bij stevig accelereren, hogere snelheden en richtingswisselingen.
Wat mij opviel, is dat je bij hogere snelheden regelmatig kleine stuurcorrecties moet maken om de auto mooi stabiel te houden. Vooral in bochten vind ik dat minder prettig, maar ook op lange rechte stukken merk je het. Wanneer je bijvoorbeeld met hogere snelheid iemand inhaalt en naar links stuurt, voelt het soms alsof je daarna nog even links-rechts moet corrigeren voordat de auto weer helemaal rustig en stabiel ligt.
Ik vermoed dat het een combinatie is van het onderstel, het gewicht, de banden én de afstelling van ESC/koppelverdeling.
Toen ik ESC op Sport zette, werd het echter aanzienlijk beter. Het algehele rijgedrag voelt dan bij sportief rijden strakker, natuurlijker en stabieler aan.
Ik had bij de Individual Settings verder alles op Sport staan, behalve de besturing. Die heb ik bewust op Standaard laten staan, omdat ik dat qua stuurgevoel prettiger vind.
Ik wil nu niet zeggen dat iedereen dat moet proberen uiteraard, want je ESC is je veiligheid om te voorkomen dat je uitbreekt bij verkeerd gebruik maar voor diegene die af en toe eens willen testen..
https://zeekrstats.nl
gebruik geen android auto of carplay maar inderdaad originele navigatie, premium pakket aangeschaft dus alle data gaat via de auto zelf.Rm1983 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 07:06:
[...]
Gebruik je altijd CarPlay/android auto of de originele navigatie? Heb je het premium abonnement afgesloten of maak je een hotspot met de auto?
Maakt trouwens niet uit of ik gewoon radio ana heb of muziek via de spotify app van de auto.
Betreffende de spotify app, die heeft wel eens dat hij niet verder gaat waar ik gebleven ben in een playlist en dus gewoon weer terug op hoofdscherm staat.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Betreft dit een PR met luchtvering of ook met de "conventionele" vering op de core en LR ?TweakersDerik schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 11:29:
Waar ik trouwens achter ben gekomen, is dat de auto een stuk sportiever en vooral stabieler aanvoelt zodra je ESC op Sport zet in plaats van Standaard. Het wobbelige/zoekende gevoel wordt dan aanzienlijk minder.
de PR met luchtveringCappiebara013 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:00:
[...]
Betreft dit een PR met luchtvering of ook met de "conventionele" vering op de core en LR ?
Volgens mij gebeurt alle computing op je telefoon (in ieder geval bij Android) en is wat je in beeld krijgt feitelijk een extern display van je telefoon. De enige verdere uitwisseling is wat telemetrie en toetsaanslagen. Bij mij is navigatie in Android Auto schokkerig maar de ingebouwde navigatie heel soepel. Ik wijt het eerste aan een gebrek aan performance van mijn telefoon, maar dat is een aanname.Ian_ schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 07:41:
[...]
Bij Zeekr is het dus super vloeiend, alsof je op een 144 Hz monitor kijkt (dat was het met de 7X) en er is een bekende bug voor de 7GT waardoor als er Apple CarPlay (of Android) aanstaat (of een telefoon verbonden is of je Zeekr Surround heb dat er teveel computing power naar overige services gaat. In ieder geval teveel waardoor de navigatie op 10 FPS lijkt te draaien.
(Dit is overigens de uitleg die ik van een Zeekr software developer kreeg).
This too shall pass
Ik heb een individuele instelling waarbij ik juist de vering etc op comfort zet, maar het sturen op SportTweakersDerik schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 11:29:
Maar hij slaat die instelling niet op, dus elke keer als ik de auto start moet ik weer Individueel selecteren. Doe ik iets verkeerd of hebben jullie dat ook?
Tijdens normaal woon werk/file verkeer rij ik standaard op comfort ook, maar soms krijg je het even in je bol en heb je zin om te trappen. Althans dat heb ik dan zo nu en dan, blijf een groot kind.bennyvw schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:10:
[...]
Ik heb een individuele instelling waarbij ik juist de vering etc op comfort zet, maar het sturen op SportSmaken verschillen..
Maar hij slaat die instelling niet op, dus elke keer als ik de auto start moet ik weer Individueel selecteren. Doe ik iets verkeerd of hebben jullie dat ook?
Hij slaat het niet op inderdaad, er komt iedere dag een uitbreiding bij om door te lopen. “Individual, ESC, Gaspedaal, Waarschuwingen”
Ik gebruik het wisselend, navigatie draait aardig als je een hotspot maakt (als je geen abonnement afsluit) heb wel wat kaarten offline gedownload. Maar ik rijd ook veel op TomTom (betaalde versie) via carplay omdat ik het zalig vindt dat de flitsers worden weergegeven en het verder heel rustig beeld geeft. (Spotify gaat via carplay of via de hotspot werkt ook goed) Update is bij mij nu ook binnen installatie is bezig.Roger Beurskens schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:16:
[...]
gebruik geen android auto of carplay maar inderdaad originele navigatie, premium pakket aangeschaft dus alle data gaat via de auto zelf.
Maakt trouwens niet uit of ik gewoon radio ana heb of muziek via de spotify app van de auto.
Betreffende de spotify app, die heeft wel eens dat hij niet verder gaat waar ik gebleven ben in een playlist en dus gewoon weer terug op hoofdscherm staat.
Deze moet je niet bestellen, schiet gelijk in storingTweakersDerik schreef op woensdag 30 september 2026 @ 10:27:
[...]
Ah nevermind, dat heet dus V2L, weer wat geleerd.
Zeekr 7GT laadpoort → V2L-adapter → normaal 230V stopcontact → apparaat
Vraag mij af welke dan wel werkt, heb ook al een stofzuiger besteld voor in de auto met de gedachte dat dit wel ging werken.
Wat ik niet helemaal snap is dat premium data pakket. Ik heb dat niet aangeschaft, maar ik zie alsnog live verkeer in de navigatie en kan ook gewoon schakelen naar de sateliet-view. De auto is niet verbonden met de hotspot van mijn telefoon. Wat is dan nog de toegevoegde waarde van het 200 (!!!!) euro kostende pakket?Rm1983 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 17:00:
[...]
Ik gebruik het wisselend, navigatie draait aardig als je een hotspot maakt (als je geen abonnement afsluit) heb wel wat kaarten offline gedownload. Maar ik rijd ook veel op TomTom (betaalde versie) via carplay omdat ik het zalig vindt dat de flitsers worden weergegeven en het verder heel rustig beeld geeft. (Spotify gaat via carplay of via de hotspot werkt ook goed) Update is bij mij nu ook binnen installatie is bezig.
Daarom heb ik dit niet genomen. Als je een routine instelt op je telefoon waarbij de hotspot aangaat bij verbinding met de auto, dan heeft de auto gewoon alle functies en connectiviteit. Het enige wat ik kon verzinnen is live traffic, maar dat heb ik ook gewoon met de inhouse navigatie (die trouwens niet laggy is bij mij ondanks verbonden telefoons). Zeekr Entertainment werkt ook prima met de hotspot.Ruben. schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:09:
[...]
Wat ik niet helemaal snap is dat premium data pakket. Ik heb dat niet aangeschaft, maar ik zie alsnog live verkeer in de navigatie en kan ook gewoon schakelen naar de sateliet-view. De auto is niet verbonden met de hotspot van mijn telefoon. Wat is dan nog de toegevoegde waarde van het 200 (!!!!) euro kostende pakket?
8 GB per maand voor Premium Connected is naar mijn inziens pure geldverspilling, terwijl ik onbeperkt GB heb op mijn telefoon.
En straks is Zeekr Entertainment ook overbodig, want zowel CarPlay als Android Auto gaan video-apps ondersteunen in de komende updates.
Na de 3.0.3 update doet de spraakbediening van Android Auto het weer
Morgen een mooi ritje naar Limburg om te kijken wat er nog meer verbeterd is.
[ Voor 8% gewijzigd door Eddo op 01-10-2026 20:38 ]
Dat is mooi, zojuist heeft die van mij de update ook gekregen. Morgen eens testen!Eddo schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:36:
Na de 3.0.3 update doet de spraakbediening van Android Auto het weer![]()
Die van mij is zojuist ook geüpgraded. Morgen heb ik een mooie lange rit voor de boeg om te testen.
OS 3.0.3 update
- Navigatie schokt niet meer
- Afstand voorganger veel beter
- Hard remmen gebeurd niet meer
ik heb die op mijn 7x en die doet het gewoon. Wat voor error krijg jij dan?TweakersDerik schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 19:49:
[...]
Deze moet je niet bestellen, schiet gelijk in storing
[Afbeelding]
Vraag mij af welke dan wel werkt, heb ook al een stofzuiger besteld voor in de auto met de gedachte dat dit wel ging werken.
Hij schiet ongeveer na 5 seconden in een ontlaad storing. Er staat eerst verbonden en daarna springt hij door in ontlaad storing. Heb verschillende dingen getest, accu zat ook op 93% dus geen idee wat het kon zijn.1Mark schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:26:
[...]
ik heb die op mijn 7x en die doet het gewoon. Wat voor error krijg jij dan?
Ik las ergens dat je hem in kampeer modus zou moeten zetten eventueel, dat ga ik later nog even testen.
[ Voor 23% gewijzigd door TweakersDerik op 02-10-2026 11:33 ]
Is de instelling van regeneratief remmen en bijvoorbeeld de configuratie van de HUD ook te koppelen aan een user profiel? Of is het beperkt tot de instelling van de spiegels, stuur en stoel?
En nog een newbie vraag. Ik kan maar voor één gebruikersprofiel gezichtsherkenning instellen. Klopt dat? Is vreemd als je drie profielen kan aanmaken.
En nog een newbie vraag. Ik kan maar voor één gebruikersprofiel gezichtsherkenning instellen. Klopt dat? Is vreemd als je drie profielen kan aanmaken.
[ Voor 28% gewijzigd door MrJG op 02-10-2026 16:01 ]
Bij mij is de laggy-navigatie niet opgelost hoor. Vanochtend gewoon weer raak nadat ik had geupdate naar 3.0.3.Ian_ schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 22:39:
OS 3.0.3 updateTot nu toe erg positief.
- Navigatie schokt niet meer
- Afstand voorganger veel beter
- Hard remmen gebeurd niet meer
Het is ook een beetje hit or miss, de ene keer schokt hij wel, de andere keer niet. Voor mij is in ieder geval duidelijk dat de update het niet heeft opgelost.
Zo overpriced en nutteloos, als je de hotspot van je telefoon verbind kan je hetzelfde.Dauphi schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 16:59:
Update van de Zeekr app op iOS meldt dat er maandelijkse premium abonnementen komen per 19 oktober. Zal vast niet goedkoper zijn dan de 199 per jaar![]()
[Afbeelding]
Daarnaast 5GB data kost €4,- voor een simonly per maand bij de goedkoopste aanbieder. €48,- vs €199 per jaar dus, maar waarschijnlijk bevat je huidige bundel al genoeg ruimte om dit niet eens te hoeven doen, of kun je voor 1 a 2 euro per maand meer 10 gig data extra krijgen.
Dus bespaar je de €199,-.
Daarboven als het niet werkt dan geeft Zeekr niet thuis, ik ben al 6 maanden bezig om (het zat het eerste jaar gratis bij de 001) de verbinding weer werkend te krijgen, en het kost erg veel moeite om een reactie te krijgen, de garage kan er niks mee het moet via de support, en die reageren maximaal eens per 2 maanden dat ze het aan het onderzoeken zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door itsme9x op 02-10-2026 17:07 ]
♨️ Fujitsu Waterstage 10kW | ☀️ 24 x 295 Wp | 🚗 Zeekr 001 100 kW | 📱 Redmi Note 13 | 🖥️ AMD 5500X3D + Intel Arc B580
⚙️ Synology DS118 | 🎮 NES, SNES, Xbox 360, Wii, Switch |⚡ERE's ➡️ Joulo
Hier ook de 3.0.3-update geïnstalleerd. Heb er kort ongeveer 20 km mee gereden, voornamelijk snelweg.
- Improved ACC/LCC response after throttle override: Het overnemen met het gaspedaal en daarna weer hervatten van ACC/LCC voelt een stuk soepeler en beter aan. Dit was hiervoor echt drama, dus hier merk ik duidelijk verbetering.
- LCC bochten afremmen: Twee snelwegbochten getest en de auto remde daarbij niet af. Ik kan alleen nog niet met zekerheid zeggen of dit daadwerkelijk verbeterd is, omdat mijn test hiervoor te kort was.
- Improvement of HMI launcher-display: De ingebouwde navigatie was bij mij eigenlijk nooit echt laggy. Het voelt voor mij nog steeds net zo vloeiend als voorheen, dus hierin kan ik geen duidelijke verbetering merken.
- Improved performance auto-park assist: Een paar keer automatisch laten parkeren. Naar mijn idee geen duidelijke verbetering gemerkt. Het werkt prima, maar het mag van mij nog steeds wat vlotter.
- Improved Easy Entry-Exit function: Ik had regelmatig dat de auto niet ontgrendelde wanneer ik met de sleutel of Digital Key 3.0 kwam aanlopen. Ook kreeg ik bij het uitstappen soms een melding met een geluidje dat de auto niet vergrendeld kon worden, terwijl ik nog bezig was met uitstappen. Even aankijken of dit na wat langer gebruik daadwerkelijk verbeterd is.
- Seat-belt reminder – improvement of false notification: Dit had ik ook af en toe. De auto gaf dan een melding dat iemand de gordel niet om had, terwijl de betreffende zitplaats gewoon leeg was. De melding verdween meestal na ongeveer 10 seconden. Ook dit wil ik wat langer in de gaten houden om te zien of het opgelost is.
Ik ervaar hetzelfde. Vandaag voor het eerst met de nieuwe update rondgereden, maar de navigatie is verre van vloeiend.Ruben. schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 15:59:
[...]
Bij mij is de laggy-navigatie niet opgelost hoor. Vanochtend gewoon weer raak nadat ik had geupdate naar 3.0.3.
Het is ook een beetje hit or miss, de ene keer schokt hij wel, de andere keer niet. Voor mij is in ieder geval duidelijk dat de update het niet heeft opgelost.
Er is blijkbaar een nieuwe 4de versie van de 7GT op hun website verschenen. Heeft iemand een idee van de specificaties daarvan? Ik vind nergens iets.
"Long Range Business Edition AWD"
Ik heb niks aparts ingesteld dat ik weet. Heb wel de eur 5 pmnd premium variant genomen.bennyvw schreef op woensdag 30 september 2026 @ 10:53:
[...]
Hoe krijg je de actuele SoC in de ABRP app? Dat is mij nog niet gelukt. Ook Tibber toont deze niet.
Ik heb ABRP gebruikt, want met premium kan ik dan profiel auto met caravan aanmaken en geschatte gebruik ingeven. Heb niet de eigen navi gebruikt.Mr.Black schreef op woensdag 30 september 2026 @ 10:26:
[...]
Bedankt voor de concrete info! Dit is iets waar ik ook erg benieuwd naar ben. Je hebt +/- 560km gereden, hoe lang heb je daar totaal over gedaan?
Heb je de Zeekr navigatie ook gebruikt? Als ik met mijn caravan ga rijden en de camping op 600km afstand als doel ingeef, past de navi de laadstops dan aan, aan het daadwerkelijke verbruik? Wat is dan de meerwaarde van ABRP?
Hiervoor gekozen omdat dit eerste ev is en überhaupt zo lang onderweg was dat er geladen moest worden
Totale reisduur bijna 11u (vooral in eerste stint veel file etc). En ik had ik laatste laadstop van 20min kunnen overslaan, maar wilde met 90% accu thuis aankomen, want met caravan op oprit kan ik niet meer thuis laden .
Ik zie geen 4e versie van de 7GTMultiboxer schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 21:17:
Er is blijkbaar een nieuwe 4de versie van de 7GT op hun website verschenen. Heeft iemand een idee van de specificaties daarvan? Ik vind nergens iets.
De wagen is zichtbaar als je België/Nederlands selecteert op de site.
[ Voor 34% gewijzigd door Multiboxer op 03-10-2026 11:46 ]
Lijkt op een aanbieding voor de zakelijke rijder. Zeer waarschijnlijk met een tikfout AWD moet zeer waarschijnlijk RWD zijn gezien de range van 655 en 0-100h tijd van 5,3sec.Multiboxer schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 06:36:
Ze wagen is zichtbaar als je België/Nederlands selecteert op de site.
[Afbeelding]
De stekker werkt wel, dat zilveren knopje boven op moet niet ingedrukt staanTweakersDerik schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 19:49:
[...]
Deze moet je niet bestellen, schiet gelijk in storing
[Afbeelding]
Dit heeft Zeekr ook gedaan met de 001 en de 7X (misschien ook wel de X, dat weet ik niet).Multiboxer schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 21:17:
Nadat de launch versie is geweest, komt er een versie die voornamelijk interessant is voor Leaserijders (complete versie met veel features voor een lage prijs), waarbij de aanschafwaarde (en dus bijtelling) lager is, maar waarbij Zeekr wel minder korting geeft aan de leasemaatschappij.
Dat was alleen in Nederland, ik zie hem nu inderdaad alleen op de belgische site, maar die hebben natuurlijk ook een soort van bijtelling op basis van cataloguswaarde (VAA).
De Nederlandse site heeft geen Core, maar direct al een business edition.
♨️ Fujitsu Waterstage 10kW | ☀️ 24 x 295 Wp | 🚗 Zeekr 001 100 kW | 📱 Redmi Note 13 | 🖥️ AMD 5500X3D + Intel Arc B580
Iets wat mij opgevallen is sinds 3.0.3: Voorheen gebruikte ik het parkeercomfort knopje zoveel mogelijk(winkel, etc…). Want dan hield hij alle settings tot ik terug vertrok.
Sinds de update moet ik bij wegrijden steeds opnieuw welbekende knopjes (snelheid/moeheid/afleiding) knopjes terug uitzetten.
Sinds de update moet ik bij wegrijden steeds opnieuw welbekende knopjes (snelheid/moeheid/afleiding) knopjes terug uitzetten.
OS3.0.3 ook hier actief en gebruik comfort parking 🅿️ vrij vaak, maar de instellingen blijven actief.voors schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 13:38:
Iets wat mij opgevallen is sinds 3.0.3: Voorheen gebruikte ik het parkeercomfort knopje zoveel mogelijk(winkel, etc…). Want dan hield hij alle settings tot ik terug vertrok.
Die nieuwe business Long Range ziet er goed uit qua deal.
Je kan er echter geen accessoires bijnemen zoals de veel gevraagde trekhaak.
Iemand een idee als deze achteraf te plaatsen is? bv mechanische ipv elektrische
Iemand een idee als deze achteraf te plaatsen is? bv mechanische ipv elektrische
De auto’s worden allemaal zonder trekhaak geleverd in Zeist achteraf gemonteerd, dus dat moet vast mogelijk zijn.
Ik heb mijn Privilige (met trekhaak besteld) afgelopen donderdag opgehaald. Klopt wat Markus zegt. Trekhaken zijn momenteel niet leverbaar werd mij ter plekke verteld. Nog onduidelijk wanneer ze er weer zijn.Markus M schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 17:29:
De auto’s worden allemaal zonder trekhaak geleverd in Zeist achteraf gemonteerd, dus dat moet vast mogelijk zijn.
Ziet er zeker als een goede deal uit, alleen betwijfel ik of deze op de Nederlandse markt ook gevoerd gaat worden, aangezien wij al de core business edition RWD hebben. Hopelijk kan iemand ons hier meer over vertellen.Kerkdeur schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 17:22:
Die nieuwe business Long Range ziet er goed uit qua deal.
Toen ik een paar weken geleden Zeekr sprak gingen ze er niet vanuit dat deze zou komen (Nederland). Maar of dat natuurlijk zo blijft weet je nooit.Deano0532 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:21:
[...]
Ziet er zeker als een goede deal uit, alleen betwijfel ik of deze op de Nederlandse markt ook gevoerd gaat worden, aangezien wij al de core business edition RWD hebben. Hopelijk kan iemand ons hier meer over vertellen.
Ik heb ondertussen al een nieuwe offerte verkregen met rwd business alsook met trekhaakRm1983 schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 06:49:
[...]
Lijkt op een aanbieding voor de zakelijke rijder. Zeer waarschijnlijk met een tikfout AWD moet zeer waarschijnlijk RWD zijn gezien de range van 655 en 0-100h tijd van 5,3sec.
Dit lijkt dus meer een camera calibratie te zijn dan een software issue. Ik heb binnenkort een afspraak hiervoor staan.seezu schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:16:
Het issue met onnodig afremmen in ruime snelwegbochten via LCC bestaat nog steeds in 3.0.3
Draaiende koppies bij Jan-Willem gespot 🤓
YouTube: Politie | Dienst in Den Haag, Utrecht en Zwolle |
https://zeekrstats.nl/vehicles/KND21Z
YouTube: Politie | Dienst in Den Haag, Utrecht en Zwolle |
https://zeekrstats.nl/vehicles/KND21Z
Door de nieuwe software update en de “nieuwe” versie is mijn vraag alweer naar de achtergrond verdwenen. Kan iemand met iets meer ervaring dan mij, met slechts drie dagen eigenaarschap, deze vragen beantwoorden?MrJG schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 15:53:
Is de instelling van regeneratief remmen en bijvoorbeeld de configuratie van de HUD ook te koppelen aan een user profiel? Of is het beperkt tot de instelling van de spiegels, stuur en stoel?
Thanks.
Een onderzoek van ChatGPT komt met het volgende:MrJG schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 13:34:
[...]
Door de nieuwe software update en de “nieuwe” versie is mijn vraag alweer naar de achtergrond verdwenen. Kan iemand met iets meer ervaring dan mij, met slechts drie dagen eigenaarschap, deze vragen beantwoorden?
Thanks.
Bij de 7GT zijn stoel, spiegels, stuur en ook de HUD gekoppeld aan de persoonlijke bestuurdersprofielen. Regeneratie/One Pedal Drive lijkt daar niet onder te vallen; dat zijn aparte rij-instellingen.
De drie profielen zijn bovendien geen drie afzonderlijke gebruikersaccounts. Ze zijn eigenlijk drie geheugenposities binnen je Zeekr-account. Gezichtsherkenning lijkt momenteel maar voor het primaire/eigenaar-account beschikbaar te zijn, dus je kunt niet drie gezichten aan die drie profielen koppelen.
Voor twee echte bestuurders kun je beter ieder een eigen Zeekr-account gebruiken, de auto delen en Digital Key 3.0 aan ieder account koppelen. Dan kan de 7GT automatisch het juiste account en de bijbehorende stoel/spiegel/HUD/stuur-instellingen laden.
Heeft iedereen al een software update gehad? Bij mij blijft in de app de Beta software nog als meest recente software staan.
dit zegt google Bij de Zeekr 7GT werkt het infotainmentsysteem met specifieke privacy-modi. Om ervoor te zorgen dat de auto de stabiele softwareversie kan downloaden en de bètaversie kan overschrijven, moet je de privacy-instelling als volgt aanpassen:Markus M schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:16:
Heeft iedereen al een software update gehad? Bij mij blijft in de app de Beta software nog als meest recente software staan.
- Druk op het auto-icoon linksonder op het centrale scherm om naar Settings te gaan.
- Tik op Safety & Security.
- Selecteer Privacy.
- Zorg ervoor dat de auto is ingesteld op Basic Privacy Mode of Advanced Privacy Mode.
Dank voor de info.
In het menu van de 7GT staat het iets anders als bovenstaand, maar de ‘volledige privacymodus’ staat uit.
In het menu van de 7GT staat het iets anders als bovenstaand, maar de ‘volledige privacymodus’ staat uit.
Ik denk in dit soort situaties dat het handiger is om Broekhuis Zeist (Zeekr) te bellen en voor een update push OTA te vragen. Ze hebben nodig:Markus M schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:50:
Dank voor de info.
- Kenteken
- Laatste 6 cijfers VIN
Ik had hetzelfde probleem! Ik heb het opgelost door de auto te verbinden met de hotspot van mijn telefoon en daarna in de app op updates te controlerenMarkus M schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:16:
Deano0532 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:23:
En zijn er merkbare veranderingen door de update?
- Improved ACC - YES
- Improved LCC - YES
- Improved APA - YES
- Seat belt reminder - YES
Een andere mogelijkheid is om de SOS-knop vijf seconden ingedrukt te houden, waarna de communicatiemodule opnieuw wordt opgestart.lagadu schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:25:
[...]
Ik had hetzelfde probleem! Ik heb het opgelost door de auto te verbinden met de hotspot van mijn telefoon en daarna in de app op updates te controleren
Ik heb ook nog geen update gehad, hang nog op 3.0.1Markus M schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:16:
Heb er geen haast mee, zie het wel verschijnen
Het kan wel tot een week of drie/vier duren.TweakersDerik schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 18:14:
[...]
Ik heb ook nog geen update gehad, hang nog op 3.0.1
Heb er geen haast mee, zie het wel verschijnen
Ik heb afgelopen zaterdag ook mijn koplampen laten aanpassen. Volgens de garage hebben ze een zeer minimale aanpassing gedaan maar het voelt als een zeer groot verschil. Het lijkt alsof ik nu meer licht aan de zijkant heb en dat de lampen meters verder schijnen dan voorheen.
Hoe een kleine aanpassing voor een groot verschil kan zorgen. Heel tevreden.
Hoe een kleine aanpassing voor een groot verschil kan zorgen. Heel tevreden.
vanochtend (5-10-2026) al een zwarte 7GT gespot in tegengestelde richting op A15 nabij hardinkveld giesendam (hij reed dus vanaf hardinxveld richting rotterdam) rond 7:40. kon helaas geen kenteken zien. of velgen/remmen dus kon tniet herkennen welke versie. en diezelfde middag nabij halmond op de N279 tijdje achter een tech-grey of mystic lylac Priveledge gereden. was rond 15:35 hoop dat ik niet al te creepy over kwam in mijn polestar 2. daarbovenop gedurende de dag ook nog een zwarte 7X en 2 witte 7X'en gezien. mondjesmaat zie je ze meer een meer
[ Voor 5% gewijzigd door Tvdl2000 op 06-10-2026 01:49 ]
Ik heb midden augustus de auto opgehaald, hierbij gaf de medewerker aan dat er bij de volgende update (3.0.3, die ondertussen in mijn auto is doorgevoerd), de mogelijkheid komt om met de zelfinstelbare stuurknop (rondje), in 1 klap alle meldingen uit te zetten.
Hierbij bedoel ik de meldingen voor de assistenten en waarschuwingen die eigenlijk elke keer bij het instappen uit moeten worden gezet. In de release notes zie ik overigens hier niks over staan, daarnaast zie ik de mogelijkheid ook nog niet in mijn auto om deze knop op deze manier in te stellen.
Hebben er meer mensen over dit punt gehoord en enige updates hierover?
Hierbij bedoel ik de meldingen voor de assistenten en waarschuwingen die eigenlijk elke keer bij het instappen uit moeten worden gezet. In de release notes zie ik overigens hier niks over staan, daarnaast zie ik de mogelijkheid ook nog niet in mijn auto om deze knop op deze manier in te stellen.
Deze is niet toegevoegd zoals ze dachten net als de navigatie. Laten we hopen dat het in de grotere update van November 2026 zit toegevoegd.T-imo schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 08:56:
Ik heb midden augustus de auto opgehaald, hierbij gaf de medewerker aan dat er bij de volgende update (3.0.3, die ondertussen in mijn auto is doorgevoerd), de mogelijkheid komt om met de zelfinstelbare stuurknop (rondje), in 1 klap alle meldingen uit te zetten.
Vandaag in Zeist geweest voor het installeren van mijn trekhaak. Ik dacht dat deze ook op het startscherm kwam (net als de achterklep, laadklep, etc) maar ik kan deze alleen via "Veiligheid en Service" in de instellingen, klopt dit? (De medewerker van Zeist zei van wel)
Ook meteen gevraagd of ze de afstelling van de koplampen konden controleren, deze waren net als bij vele andere te laag afgesteld. Ik ben benieuwd naar het verschil vanavond.
Ook meteen gevraagd of ze de afstelling van de koplampen konden controleren, deze waren net als bij vele andere te laag afgesteld. Ik ben benieuwd naar het verschil vanavond.
[ Voor 4% gewijzigd door Meteor Sans op 06-10-2026 15:14 ]
Ik heb ook de trekhaak, maar geen bediening via het startscherm.Meteor Sans schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:13:
Vandaag in Zeist geweest voor het installeren van mijn trekhaak. Ik dacht dat deze ook op het startscherm kwam (net als de achterklep, laadklep, etc) maar ik kan deze alleen via "Veiligheid en Service" in de instellingen, klopt dit? (De medewerker van Zeist zei van wel)
Misschien dat de OpenZeekr ontwikkelaar het in de app kan hangen?
ben je van plan meermaal daags die trekhaak iemand te laten neerknuppellen? anders zie ik het nut er niet van in dat het op het homescherm moet staan.....
Exact, 001 heeft ook gewoon een knopje achterin de kofferbak, en dat werkt prima.Tvdl2000 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:47:
ben je van plan meermaal daags die trekhaak iemand te laten neerknuppellen? anders zie ik het nut er niet van in dat het op het homescherm moet staan.....
Sinds de laatste update is er ook een knop toegevoegd in het homescreen, meest nutteloze tijdsbesting van de ontwikkelaars die er is (er zijn 100 andere dingen die niet goed werken / of op verzoek van de community toegevoegd konden worden, dat ze hier tijd aan besteed hebben is zo nutteloos).
Nee zeker niet, ik dacht gewoon dat het net zoals in deze video van de 7x zou zijn:Tvdl2000 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:47:
YouTube: Zeekr 7X Towbar - Quickest Way to Deploy #Zeekr7X #EVLife
Ik sta op het punt een 7gt the bestellen. De hebbelijkheden zoals overgevoelige safety features zijn me bekend en heb ik ook getest. De verkoper was hier heel eerlijk over en zette ze al uit bij instappen. Hier kan ik wel mee leven zeker nadat ik hier gelezen heb dat je die ook als een profiel kunt uitzetten.
Hebben jullie nog tips waar op te letten bij de aankoop?
De zithouding is iets om goed op te letten:KVan schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 22:56:
Ik sta op het punt een 7gt the bestellen. De hebbelijkheden zoals overgevoelige safety features zijn me bekend en heb ik ook getest. De verkoper was hier heel eerlijk over en zette ze al uit bij instappen. Hier kan ik wel mee leven zeker nadat ik hier gelezen heb dat je die ook als een profiel kunt uitzetten.
- Ik vind de onderrand van de rugleuning bij de Privilege wat te hard / te dik.
- Let ook op de beschikbare hoofdruimte als je lang bent, want die is wat beperkt.
Zover ik weet is het nog niet mogelijk om al die safety features als een profiel uit te zetten. Zeekr gaat dit mogelijk in de toekomst onder een knop te plaatsen, net als in de 7X.KVan schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 22:56:
Je kan een aantal van de systemen al wel snel bereiken via de quick settings (swipe naar beneden).
Ik heb met een Long range proef gereden maar was idd van plan een priviledge te bestellen. De long range stoelen bevielen mij heel erg goed (reid nu een Volvo V70 en ik vond nagenoeg dezelfde stoelen terug). Dit ga ik bij de bestelling nog proberen checken (geen idee of er een priviledge uitvoering staat).Fallout schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 08:04:
[...]
De zithouding is iets om goed op te letten:
- Ik vind de onderrand van de rugleuning bij de Privilege wat te hard / te dik.
- Let ook op de beschikbare hoofdruimte als je lang bent, want die is wat beperkt.
Ondanks mijn 1.87 heb ik zowel voor als achterin meer dan genoeg hoofdruimte.
Ik ben vanmorgen bij Zeekr Broekhuis in Zeist geweest voor de afstelling van mijn koplampen. Ook bij mijn auto stonden ze te laag. Hoeveel te laag weet ik niet, want ik ben niet bij het afstellen geweest, maar het was in ieder geval niet goed zoal ze stonden.
Vanavond maar eens kijken in het donker of ik het verschil kan merken. Dat moet haast wel, want in het donker op een onverlichte snelweg kwam het zichtbeeld niet veel verder dan twee strepen.
Vanavond maar eens kijken in het donker of ik het verschil kan merken. Dat moet haast wel, want in het donker op een onverlichte snelweg kwam het zichtbeeld niet veel verder dan twee strepen.
Ik zou dan zeker nog even de stoelen checken in de Privilege versie. Die zijn ook voorzien van massagefunctie en stoelkoeling en kunnen zover ik heb begrepen minder laag.KVan schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 09:31:
[...]
Ik heb met een Long range proef gereden maar was idd van plan een priviledge te bestellen. De long range stoelen bevielen mij heel erg goed (reid nu een Volvo V70 en ik vond nagenoeg dezelfde stoelen terug). Dit ga ik bij de bestelling nog proberen checken (geen idee of er een priviledge uitvoering staat).
Ondanks mijn 1.87 heb ik zowel voor als achterin meer dan genoeg hoofdruimte.
Dat naar beneden swipen een 4 of 5 knoppen uitzetten werd door de verkoper idd snel getoond (en had ik ook op enkele YT tegengekomen). Ik reis vaak naar China en heb daar meermaals rondgereden. In China zijn dit soort paniekerige waarschuwingen heel normaal. Gezien ze het op de 7X aangepast hebben ga ik er van uit dat ze dat hier ook gaan doen. Zeekr is duidelijk van plan in Europa grooter te worden, dus ik verwacht (lees hoop) wel dat ze naar de klant zullen luisteren en neem dit als early adopter (of al niet eens meer zo heel early) er bij.TheLuckys schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 08:17:
[...]
Zover ik weet is het nog niet mogelijk om al die safety features als een profiel uit te zetten. Zeekr gaat dit mogelijk in de toekomst onder een knop te plaatsen, net als in de 7X.
Je kan een aantal van de systemen al wel snel bereiken via de quick settings (swipe naar beneden).
Ik deel je hoop, maar als je het 7X forum leest denk je daar misschien anders over...KVan schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 09:38:
[...]
Zeekr is duidelijk van plan in Europa grooter te worden, dus ik verwacht (lees hoop) wel dat ze naar de klant zullen luisteren en neem dit als early adopter (of al niet eens meer zo heel early) er bij.
Het 7X-forum weerspiegelt hoofdzakelijk negatieve ervaringen, terwijl elk voertuig te maken krijgt met (software)problemen. Bij de 7GT wordt geen gebruikgemaakt van een extern ADAS-systeem; alle ontwikkeling vindt in eigen beheer plaats. Hierdoor kan het bedrijf updates efficiënter uitrollen en zelf de koers bepalen.TheLuckys schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 10:02:
[...]
Ik deel je hoop, maar als je het 7X forum leest denk je daar misschien anders over...
@Ian_ Aangezien de lijntjes met Zeekr bij jou erg kort lijken te zijn: Weet jij of er plannen zijn om dashcam functionaliteit in de 7GT te implementeren, of is dat een vraag die jij aan je contact kunt stellen?
Ik heb nog een dashcam liggen uit mijn vorige auto (EV6) die ik opzich wel in de 7GT kan bouwen, maar als er functionaliteit voor komt laat ik dat liever achterwege.
Ik heb nog een dashcam liggen uit mijn vorige auto (EV6) die ik opzich wel in de 7GT kan bouwen, maar als er functionaliteit voor komt laat ik dat liever achterwege.
Ik kan zeker even polsen en als ik iets hoor zal ik dat zsm laten weten.DaLass schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 11:32:
@Ian_ Aangezien de lijntjes met Zeekr bij jou erg kort lijken te zijn: Weet jij of er plannen zijn om dashcam functionaliteit in de 7GT te implementeren, of is dat een vraag die jij aan je contact kunt stellen?
Beste 7GT-rijders,
Sinds ongeveer drie maanden rijd ik met een 7GT Privilege. Recent viel me op dat het stuur bij rechtuit rijden circa 3 cm naar links gedraaid stond. Daarom heb ik de auto twee weken geleden laten uitlijnen bij het Zeekr Servicepunt in Nederweert.
Na de eerste uitlijning stond het stuur circa 2 cm naar rechts en trok de auto naar links. Gisteren is de auto opnieuw uitgelijnd. Het stuur staat nu correct recht, maar helaas is de rechtuitstabiliteit nog steeds niet in orde.
De auto trekt nu voornamelijk naar rechts, maar soms ook naar links, waardoor tijdens het rechtuit rijden regelmatig moet worden gecorrigeerd. Het servicepunt heeft hiervoor op dit moment nog geen duidelijke verklaring en overlegt met Zeekr over een mogelijke oorzaak en oplossing.
Mijn vraag: heeft iemand met een 7GT vergelijkbare ervaringen met de uitlijning of rechtuitstabiliteit? Zo ja, wat bleek bij jullie de oorzaak en hoe is dit uiteindelijk opgelost?
Voor alle duidelijkheid: over het Zeekr Servicepunt in Nederweert ben ik zeer tevreden. Ik ben daar kundig en correct geholpen. Mijn vraag is puur bedoeld om te achterhalen of dit probleem bij andere 7GT’s ook voorkomt.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen!
Sinds ongeveer drie maanden rijd ik met een 7GT Privilege. Recent viel me op dat het stuur bij rechtuit rijden circa 3 cm naar links gedraaid stond. Daarom heb ik de auto twee weken geleden laten uitlijnen bij het Zeekr Servicepunt in Nederweert.
Na de eerste uitlijning stond het stuur circa 2 cm naar rechts en trok de auto naar links. Gisteren is de auto opnieuw uitgelijnd. Het stuur staat nu correct recht, maar helaas is de rechtuitstabiliteit nog steeds niet in orde.
De auto trekt nu voornamelijk naar rechts, maar soms ook naar links, waardoor tijdens het rechtuit rijden regelmatig moet worden gecorrigeerd. Het servicepunt heeft hiervoor op dit moment nog geen duidelijke verklaring en overlegt met Zeekr over een mogelijke oorzaak en oplossing.
Mijn vraag: heeft iemand met een 7GT vergelijkbare ervaringen met de uitlijning of rechtuitstabiliteit? Zo ja, wat bleek bij jullie de oorzaak en hoe is dit uiteindelijk opgelost?
Voor alle duidelijkheid: over het Zeekr Servicepunt in Nederweert ben ik zeer tevreden. Ik ben daar kundig en correct geholpen. Mijn vraag is puur bedoeld om te achterhalen of dit probleem bij andere 7GT’s ook voorkomt.
Mijn Privilege trekt naar links op de snelweg. Ik moet 'm elke 3 seconden corrigeren als ik mijn stuur los laat. Vrijdag heb ik naast de bandenwissel ook een uitlijning gepland staan bij Euromaster Dordrecht. Hopelijk kunnen ze het in 1 keer kunnen oplossen.JP2 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:35:
Beste 7GT-rijders,
Sinds begin juni een berijder van de Zeekr 7GT Privilege en nergens last van. Het stuur staat recht en de wagen trekt niet naar links of rechts toe.JP2 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:35:
Beste 7GT-rijders,
ls 7X-rijder heb je misschien iets aan mijn ervaring. Ik heb ruim een jaar rondgereden met een 7X die voortdurend naar rechts trok. De auto is in die periode drie keer uitgelijnd, maar dat heeft bij mij eigenlijk niets opgelost.JP2 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:35:
Beste 7GT-rijders,
De laatste keer hebben ze daarom uitgebreider naar de banden gekeken. Daaruit bleek inderdaad dat de auto duidelijk naar rechts trok. Uiteindelijk hebben ze de linker voorband naar rechtsachter verplaatst. Daarna was het probleem vrijwel volledig verdwenen en reed de auto weer netjes rechtdoor.
Inmiddels zijn we een paar maanden verder en merk ik helaas dat de auto opnieuw naar rechts begint te trekken. Het lijkt er bij mij dus op dat het probleem eerder met de banden te maken heeft dan met de uitlijning.
Ik heb ook vanaf dag 1 met de Privilige dat de auto standaard naar links trekt, zelf dacht ik ook met de winterwissel even een uitlijning uit te laten voeren. Hoop dat het dan is opgelost. Winter begint laat, dus ik kijk pas tegen eind december/begin januari voor de wissel naar winterbanden.JP2 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:35:
Beste 7GT-rijders,
Heb er niet zo heel veel last van maar moet wel een heel klein beetje spanning naar rechts op het stuur houden om hem rechtuit te laten gaan. In alle gevallen zodra ik het stuur los laat, trek hij langzaam naar links.
Ik ben zeker geen expert, maar in mijn oren klinkt dit alsof je banden 1 kant zijn ingesleten door verkeerde uitlijning. En door ze om te draaien, ze tijdelijk het effect tegenwerken, totdat ze weer verder zijn ingesleten naar die ene kant. Verkeerde uitlijning werkt versnelde slijtage in de hand...funkylicious schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 18:45:
[...]
ls 7X-rijder heb je misschien iets aan mijn ervaring. Ik heb ruim een jaar rondgereden met een 7X die voortdurend naar rechts trok. De auto is in die periode drie keer uitgelijnd, maar dat heeft bij mij eigenlijk niets opgelost.
De laatste keer hebben ze daarom uitgebreider naar de banden gekeken. Daaruit bleek inderdaad dat de auto duidelijk naar rechts trok. Uiteindelijk hebben ze de linker voorband naar rechtsachter verplaatst. Daarna was het probleem vrijwel volledig verdwenen en reed de auto weer netjes rechtdoor.
Inmiddels zijn we een paar maanden verder en merk ik helaas dat de auto opnieuw naar rechts begint te trekken. Het lijkt er bij mij dus op dat het probleem eerder met de banden te maken heeft dan met de uitlijning.
Op 16 september schreef broodje_aap hier over als de ruitenwisser op auto staat of op max dan krijg je deze fout en op stand 2 heb je dit niet.TweakersDerik schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:10:
Hebben jullie deze meldingen ook met huidig weer? Heb het voor de 3e keer nu
[Afbeelding]
Alleen in de ochtend met ochtenddauw en beslagen ramen. De camera's zijn beslagen waardoor ADAS functies niet alles goed kunnen waarnemen, na 10/15 min rijden is dit weg (ik heb het idee dat ADAS functies constant kijken of het weer werkt, krijg je helaas geen melding van).TweakersDerik schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:10:
Hebben jullie deze meldingen ook met huidig weer? Heb het voor de 3e keer nu
[Afbeelding]
Dat klinkt aannemelijk. Ik vind het alleen zo vreemd dat de auto al drie keer is uitgelijnd zonder resultaat.Fallout schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:39:
[...]
Ik ben zeker geen expert, maar in mijn oren klinkt dit alsof je banden 1 kant zijn ingesleten door verkeerde uitlijning. En door ze om te draaien, ze tijdelijk het effect tegenwerken, totdat ze weer verder zijn ingesleten naar die ene kant. Verkeerde uitlijning werkt versnelde slijtage in de hand...
Denk dat dat het was inderdaad, na een kwartiertje was het weg.seezu schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:33:
[...]
Alleen in de ochtend met ochtenddauw en beslagen ramen. De camera's zijn beslagen waardoor ADAS functies niet alles goed kunnen waarnemen, na 10/15 min rijden is dit weg (ik heb het idee dat ADAS functies constant kijken of het weer werkt, krijg je helaas geen melding van).
Heb de ruitenwissers standaard uit, af en toe 1 tikje als ik niet hard genoeg rijd. die Glaco coating doet het goed op het ruitenwerk.
Zojuist nu de Glaco Mirror Coat besteld, deze is voor de zijspiegels en camera lenzen.
Stilstaanscoffie schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:40:
Op het grote middendisplay, bij de subcategorie 'rijden', kan ik de ESC instelling niet wijzigen (zie bijgevoegde foto). Weet iemand hoe dit wel aan te passen is?[Afbeelding]
Veranderd het als je hem in Drive zet, zo doe ik het in ieder geval.scoffie schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:46:
[...]
Dit is de situatie voor ik vertrek, het voertuig staat dus stil en in parkingmode.
Het begint weer kouder te worden, dus een voorverwarmde auto is altijd wel lekker. Nu kun je de auto handmatig voorverwarmen, maar dat moet je iedere keer opnieuw doen. Kun je ook een tijdschema instellen zodat de auto op vaste tijden automatisch wordt voorverwarmd?
ja, via "plan een reis'" in de Zeekr app.
[ Voor 24% gewijzigd door voors op 08-10-2026 12:22 ]
Bedankt Ian, "probleem" opgelost.Ian_ schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:51:
[...]
Veranderd het als je hem in Drive zet, zo doe ik het in ieder geval.
Zelf zou ik die via het voertuig doen omdat je hierin meer functies hebt (denk hierbij aan stoelventilatie ipv alleen verwarmen).voors schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 12:22:
ja, via "plan een reis'" in de Zeekr app.
Niet iedereen heeft een privilege hè :-P
Maar ga wel eens checken wat het verschil is qua instelingen in de wagen vs de app.
Maar ga wel eens checken wat het verschil is qua instelingen in de wagen vs de app.
:strip_exif()/f/image/wDvyIwk5tcq5IQ3vcGxAzC7L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qHqSyPjy4ECJ2p4GB2xFeiJ5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jTC3rYhHo7fl7ceY79UHbkHT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VpncLCi7QjsRTdyQaE7Jjdqm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WfandaEr8nk80Rk4LAb1ub0h.jpg?f=fotoalbum_large)