• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:16

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is die quest welke in de Space Port warehouse begint overigens chaotisch, nog niet meer dan 1 poging gedaan - maar binnen 5 minuten zaten er 3 teams in dat gebouw elkaar op de korrel te nemen.

Helaas kwamen we daar niet levend van weg, maar we hebben wel 5 spelers kunnen opruimen. _O-

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Oxigeon schreef op woensdag 5 november 2025 @ 07:10:
Zijn er hier ook mensen die samen willen spelen? De spelerslijst geeft me een 404 Error

Edit: ik heb nu ook een gunsmith workbench. Is er een verschil met de wapens die ik daar maak met de wapens die je krijgt als ik een free loadout pak?

Met welke wapens trekken jullie meestal ter strijde?
die in de TS werkt wel, de footer staat een foutieve link

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

Rudios

Lost in space?

Ik ben nu lvl26 en speel veelal solo en trust me… het is gedaan met het vriendelijke mannetje uit te hangen. Why? Omdat werkelijk 95% van de lobby niet meer vriendelijk is. Het nieuwe is er vanaf, iedereen heeft op dat lvl een rijkelijk gevulde stash. Dus je hoeft niet meer zo voorzichtig te doen, je bent noob af dus gaan mensen ook meer risicovol spelen lijkt het. Mensen zijn ondertussen vaak geraped waardoor ze zelf ook niet meer zo vriendelijk zijn. Zo ben ik zelf dus ook geworden, omdat het haast niet anders kan. ARC heeft een level en ‘Combat rating’ matchmaking systeem, dus ik kom ook bij hoger level spelers en hoe dikkere gear je meeneemt hoe groter de kans is dat je ook iemand tegenkomt met dikkere gear.

Ik ben een bijna 50er, speel op de ps5 en merk dan ik maar moeilijk meekom in een shootout, dus ben erg aangewezen op een stealth benadering. Dus veel bukken, langzaam lopen, hoekjes om sneaken, cover naar cover. Enigste nadeel van deze specifieke speelstijl is dat - als ik iemand in een gebouw hoor waar ik ook zit - het me veel shit in my pants momenten opleverd. Hang soms bijna aan het plafond van de spanning. Heb maar weinig games (gespeeld) waar de spanningsboog zo hoog is, zeker als je goede loot bij je hebt wordt het echt een dokter bibber spel, voor athans. Heerlijk toch? PvE only zou dit gevoel bij mij compleet wegnemen. Ik ammuseer me er kostelijk mee.

Whole lot of stars ***

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:00
Inflatable schreef op woensdag 5 november 2025 @ 06:35:
Met andere woorden, de zoveelste Escape from Tarkov, Hunt Showdown etc clone..
Nee.

En hoezo 'zoveelste', er zijn bijna geen van dit soort games.

[ Voor 13% gewijzigd door James Pond op 05-11-2025 09:21 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@Rudios erg herkenbaar, ik heb afgelopen weekend ook op console gespeeld; je bent wel echt in het nadeel.

dat nadeel uit zich vooral als gaat om 'menuutjes' en 'inventaris beheer'. op de pc klik ik zo een aantal items weg, split stacks, recycle items. Op de console kan ik dat niet 'eventjes snel doen', die interface en bediening van de game(menuutjes) vind ik ronduit slecht.

Hopelijk gaat dat nog aangepakt worden, want ik ervaar dat echt als een na-deel tozv de muis-gamer

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:42
Rudios schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:20:
Ik ben nu lvl26 en speel veelal solo en trust me… het is gedaan met het vriendelijke mannetje uit te hangen. Why? Omdat werkelijk 95% van de lobby niet meer vriendelijk is. Het nieuwe is er vanaf, iedereen heeft op dat lvl een rijkelijk gevulde stash. Dus je hoeft niet meer zo voorzichtig te doen, je bent noob af dus gaan mensen ook meer risicovol spelen lijkt het. Mensen zijn ondertussen vaak geraped waardoor ze zelf ook niet meer zo vriendelijk zijn. Zo ben ik zelf dus ook geworden, omdat het haast niet anders kan. ARC heeft een level en ‘Combat rating’ matchmaking systeem, dus ik kom ook bij hoger level spelers en hoe dikkere gear je meeneemt hoe groter de kans is dat je ook iemand tegenkomt met dikkere gear.

Ik ben een bijna 50er, speel op de ps5 en merk dan ik maar moeilijk meekom in een shootout, dus ben erg aangewezen op een stealth benadering. Dus veel bukken, langzaam lopen, hoekjes om sneaken, cover naar cover. Enigste nadeel is dat - als ik iemand in een gebouw hoor waar ik ook zit - het me veel shit in my pants momenten opleverd. Hang soms bijna aan het plafond van de spanning. Heb maar weinig games (gespeeld) waar de spanningsboog zo hoog is, zeker als je goede loot bij je hebt wordt het echt een dokter bibber spel, voor athans. Heerlijk toch? PvE only zou dit gevoel bij mij compleet wegnemen. Ik ammuseer me er kostelijk mee.
Niet helemaal mijn ervaring. Kom nog genoeg vriendelijke mensen tegen. Dat gezegd hebbende word het logischerwijs wel minder. Ik vind dat prima.
Inderdaad zoals je zegt, mensen worden genaaid en vertrouwen daardoor minder mensen.
Once bitten, twice shy.

• invine
  • Laatst online: 08-11 17:43
Jobius schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:25:
[...]

Niet helemaal mijn ervaring. Kom nog genoeg vriendelijke mensen tegen. Dat gezegd hebbende word het logischerwijs wel minder. Ik vind dat prima.
Inderdaad zoals je zegt, mensen worden genaaid en vertrouwen daardoor minder mensen.
Once bitten, twice shy.
In solo potjes is 75% ongeveer nog friendly, zolang jij zelf ook friendly bent. Ja soms loop je wel eens tegen iemand aan die lame doet, maar soms ook echt mensen die van je schrikken en vol beginnen te blazen..

In duo/trio ben ik veel agressiever en merk ook dat tegenstanders dat ook zijn en dat is helemaal prima. Met mijn 37 jaar en veel game ervaring kan ik nog erg goed meekomen en clutch ik regelmatig nog hele squads :)

Enige wat mij frustreert zijn de thumbleweeds, die lijken in je ooghoek echt tevaak op een raider.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

himlims_ schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:24:
@Rudios erg herkenbaar, ik heb afgelopen weekend ook op console gespeeld; je bent wel echt in het nadeel.

dat nadeel uit zich vooral als gaat om 'menuutjes' en 'inventaris beheer'. op de pc klik ik zo een aantal items weg, split stacks, recycle items. Op de console kan ik dat niet 'eventjes snel doen', die interface en bediening van de game(menuutjes) vind ik ronduit slecht.l

Hopelijk gaat dat nog aangepakt worden, want ik ervaar dat echt als een na-deel tozv de muis-gamer
Hoezo? Je kan toch gewoon crossplay uitzetten? Geen last meer van pc fanatics, je komt dan alleen maar bankhangers zo als mij tegen.

Whole lot of stars ***

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12

Ik ben een bijna 50er, speel op de ps5 en merk dan ik maar moeilijk meekom in een shootout, dus ben erg aangewezen op een stealth benadering. Dus veel bukken, langzaam lopen, hoekjes om sneaken, cover naar cover. Enigste nadeel van deze specifieke speelstijl is dat - als ik iemand in een gebouw hoor waar ik ook zit - het me veel shit in my pants momenten opleverd. Hang soms bijna aan het plafond van de spanning. Heb maar weinig games (gespeeld) waar de spanningsboog zo hoog is, zeker als je goede loot bij je hebt wordt het echt een dokter bibber spel, voor athans. Heerlijk toch? PvE only zou dit gevoel bij mij compleet wegnemen. Ik ammuseer me er kostelijk mee.
Herkenbaar.

Ik heb niet vaak zulke spanning gehad in spelletjes en tegelijk ook zoveel lol om dingen.

Gisteren zat ik ook tegen het plafond omdat mijn teamgenoot keihard nieste... en zijn muteknop te laat indrukte. In een night raid.... Daarna minuten lang dubbelgelegen om de schrik, om vervolgens een paars item te vinden en een quest item waar we al 4 raids naar op zoek waren (een freaking paar peren) om vervolgens omdat we zo wisselden van mood de hele tijd er achter te komen dat we geen ammo meer hadden op het eind....

De sfeer van het spel is zo goed uitgewerkt hier. Het is een beetje van alles.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Jobius schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:25:
[...]

Once bitten, twice shy.
Mssn omdat ik best vaak dikke gear meeneem dat ik dan door de combat rating matching bij een fanatiekere lobby terecht kom? Geen idee of het dat is hoor. Want ik kom friendly’s amper nog tegen. Wellicht eens proberen om met alleen met een looting augment en 1 Ferro lvl1 op stap te gaan?! Zal eens proberen of dat verschil maakt. Guns die ik meeneem lvl ik sowieso altijd naar lvl3 omdat dit amper resouces kost en de wapers beduidend beter worden. Alleen jammer dat ik niet kan schieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 05-11-2025 09:34 ]

Whole lot of stars ***

• Jobius
invine schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:27:
[...]

In solo potjes is 75% ongeveer nog friendly, zolang jij zelf ook friendly bent. Ja soms loop je wel eens tegen iemand aan die lame doet, maar soms ook echt mensen die van je schrikken en vol beginnen te blazen..

In duo/trio ben ik veel agressiever en merk ook dat tegenstanders dat ook zijn en dat is helemaal prima. Met mijn 37 jaar en veel game ervaring kan ik nog erg goed meekomen en clutch ik regelmatig nog hele squads :)

Enige wat mij frustreert zijn de thumbleweeds, die lijken in je ooghoek echt tevaak op een raider.
Ik vind die tumbleweeds juist wel leuk. Idd ik denk ook vaak dat het enemies zijn, maar het houd je op je hoede.

Het regen effect hetzelfde trouwens. Vaak een druppel op de 'camera' waardoor ik denk in de verte een raider te zien lopen. Juist die kleine dingen vind ik wel wat toevoegen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik vind de Tumbleweeds grappig, houd je scherp. :)

Sowieso doet het spel dat best wel goed; het scherphouden. Het is soms lastig om te bepalen of je voetstappen van een andere speler hoort, of toch een arc of teamgenoot. Regelmatig vraagt er iemand in het team ff of iedereen stil wil staan / zijn om te horen of er ergens vijanden lopen. :D

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb wel het idee dat het wantrouwen in solo games begint te kantelen. Ik word nu continu neergeschoten terwijl dit in de eerste paar dagen helemaal niet het geval was

• invine
Rudios schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:32:
[...]

Mssn omdat ik best vaak dikke gear meeneem dat ik dan door de combat rating matching bij een fanatiekere lobby terecht kom? Geen idee of het dat is hoor. Want ik kom friendly’s amper nog tegen. Wellicht eens proberen om met alleen met een looting augment en 1 Ferro lvl1 op stap te gaan?! Zal eens proberen of dat verschil maakt. Guns die ik meeneem lvl ik sowieso altijd naar lvl3 omdat dit amper resouces kost en de wapers beduidend beter worden. Alleen jammer dat ik niet kan schieten.
Combat rating? Heb je daar bewijs van? Zover ik weet probeert de game je te matchen met dezelfde aantal spelers in een squad. Dus als je solo gaat dan kom je tegen solo's etc.

Sommige maps, met name the blue gate en spacesport, trekt spelers met betere gear aan.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo ben ik zelf dus ook geworden, omdat het haast niet anders kan. ARC heeft een level en ‘Combat rating’ matchmaking systeem, dus ik kom ook bij hoger level spelers en hoe dikkere gear je meeneemt hoe groter de kans is dat je ook iemand tegenkomt met dikkere gear.
Waar haal je vandaan dat er Combat Rating en Level based matchmaking is? Ik vroeg/vraag me namelijk al een tijdje af (sinds TT1 denk ik) hoe lang dit leuk blijft en hoe snel je in bijv. DeltaForce achtige situaties komt (dat is hier al wat andes door het moment waarop je in de game komt, maar toch). Tot zo ver ik weet (en kan vinden) heeft Embark gezegd dat er in het begin geen matchmaking is anders dan op squad/party size.. Dus prioritering is solo's vs solo's en vervolgens duo's en trio's bij elkaar ongeacht (gear)level.

En ook. inderdaad gewoon X-play uitzetten als je op PS5 speelt. Als ik solo speel, of met een PS5 friend zet ik X-play uit en dan heb ik eigenlijk altijd wel snel een match. X-play zet ik alleen aan als ik met Xbox friends speel..

[ Voor 11% gewijzigd door dizzytal op 05-11-2025 10:28 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:41
shoombak schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:57:
Ik heb wel het idee dat het wantrouwen in solo games begint te kantelen. Ik word nu continu neergeschoten terwijl dit in de eerste paar dagen helemaal niet het geval was
Dit gaat steeds meer weg tot het punt dat je het vrijwel nooit meer tegen gaat komen (verwacht ik). Dit was dit weekend het ergst omdat iedereen gewoon aan het verkennen was, bang was alles kwijt te raken, geen geld voor nieuwe spulle etc. Lui beginnen nu hun stashes vol te hebben, geld te hebben, dus durven meer en het verlies is minder zwaar.

Ik heb dit ook in de begin fase van Tarkov erg veel gezien. Hier bijna hetzelfde als dat er nu bij Arc Raiders gebeurde in het begin.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

• Rudios

Rudios

Lost in space?

invine schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:24:
[...]

Combat rating? Heb je daar bewijs van? Zover ik weet probeert de game je te matchen met dezelfde aantal spelers in een squad. Dus als je solo gaat dan kom je tegen solo's etc.

Sommige maps, met name the blue gate en spacesport, trekt spelers met betere
gear aan.
Nee hoor, geen bewijs, ik roeptoeter eerlijk gezegd maar wat, dit omdat ik het ergens gelezen had een tijdje geleden, heb geen bron meer voorhande helaas, weet ook niet meer welke gamesite dat schreef. Als dit niet zo is, geloof ik het ook!

Whole lot of stars ***

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
dat is toch bijna bij alle extration shooters; dat in begin vriendelijk gaat, maar na x aantal weken het volledige aggressie is.

wat bij mij soms nog wel werkt; roep gewoon in het nederlands via proximity chat. geregeld blijkt de andere squad ook uit nederlanders te bestaan, en dan zijn we ineens allemaal vriendjes van elkaar :+

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:47

Oxigeon

En zo is dat!

Hier een ps5 spelers. Er zijn toch nog wel wat puntjes die ik anders wil zien.

- menu's en item: ik zie niet goed wel item ik aanklik (de witte rand eromheen moet duidelijker). Of de tekst staat te dicht op het hokje.
- Skill tree: idem als bovenstaande. De tekst staat te dicht op het vakje waardoor ik niet of lastig zie welke skill ik nu geselecteerd heb

Verder op de ps5 heb ik crossplay altijd uit staan. Dat werkt op zich prima. Ik vind snel een match. Weet ook niet of ps en xbox gescheiden is of dat ze die sowieso al bij elkaar gooien.

Edit: weet trouwens iemand hoe je je logo in het menu veranderd. Bij mij heb ik nu iets wat lijkt op een R. Ik zou hier graag wat anders van maken zodat ik beter kan zien wie wie is.

[ Voor 14% gewijzigd door Oxigeon op 05-11-2025 12:58 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 13:35
James Pond schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:21:
[...]

Nee.

En hoezo 'zoveelste', er zijn bijna geen van dit soort games.
Ik vind het altijd stiekem wel komisch als mensen klagen dat ze alleen maar worden neergeknald in een shooter :+

Zouden die ook water koken en dan zeuren dat het zo heet is >:)

• dizzytal
  • Niet online
Ambition88 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:54:
[...]

Ik vind het altijd stiekem wel komisch als mensen klagen dat ze alleen maar worden neergeknald in een shooter :+

Zouden die ook water koken en dan zeuren dat het zo heet is >:)
Haha, vast. Ik kan me voorstellen dat er veel mensen spelen om het stukje PvE en dus balen van de PvP.. zeker als 't inderdaad is met superloot of dat ene item wat je nog nodig had (en je niets in je safe pocket had, free load-out bijv) ;-) Dat je dan even flink scheld.. snap ik wel... Maar i.d.d. als je er niet tegen kan moet je misschoen Dora the Explorer gaan spelen..

Voor nu bevalt me de game best, nog genoeg te doen uit te vinden, te verkennen, maar ik hoop wel dat Embark voor de toekomst met een gebalanceerde matchmaking komt, zodat het ook voor de casual spelers leuk blijft.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Wat ik wel echt mis op de ps5 is dat ik mijn controller niet kan editten wat betreft lay-out. Vreemd dat dit niet kan, of heb ik iets gemist?

Whole lot of stars ***

• dizzytal
  • Niet online
Rudios schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:05:
Wat ik wel echt mis op de ps5 is dat ik mijn controller niet kan editten wat betreft lay-out. Vreemd dat dit niet kan, of heb ik iets gemist?
Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk. Ik zou ook graag rechter stickje gebruiken voor crouchen zoals ik ook in FPS-ers heb, hier ook met 't sliden is dat wat natuurlijker, maar ik heb ook geen optie gevonden om dat te veranderen.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op console kun je keybinds idd niet aanpassen.

Ik heb er nu 22u inzitten en was maar een beetje aan het questen en random looten, maar wou wat workbenches upgraden en als je dan wat meer gericht gaat zoeken en je hebt eindelijk de juiste loot 'hello power cable'.. dan is de spanning nog weer groter als er weer zo'n Leaper staat te stampen bij de extract pfft :P

Ik had er 2 waarvan één gelijk in de safe pocket.

[ Voor 6% gewijzigd door Sipio op 05-11-2025 15:29 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren de city map gehad. Ik drukte in de metro op de knop om de trein op te roepen. Niemand te zien. De deur van de trein gaat open en sprint de trein in.

En hop. Daar komt nog iemand die trein in. Mooi dat je elkaar dan eerst even wat appelig aan zit te kijken van zal hij schieten of niet haha.

De spanning ligt bij mij ook hoger als ik betere loot bij me heb. Een night raid heb ik nog niet gedaan. Is er dan ook betere loot te krijgen?

Wat doen die ticks eigenlijk? Ik heb niet het idee dat er health vanaf gaat als ik ze aanraak. Of stelen ze dingen uit je backpack

• Sipio
  • Niet online
@Oxigeon Volgens mij is zo'n night raid idd betere loot, als het goed is kun je dat ook ergens rechtsboven zien bij de info van de map met een bepaald icoontje.

Wat die Ticks doen weet ik ook nog niet precies behalve mij de creeps geven, gelukkig zijn ze met 1 klap kapot.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Oxigeon schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:42:
Wat doen die ticks eigenlijk? Ik heb niet het idee dat er health vanaf gaat als ik ze aanraak. Of stelen ze dingen uit je backpack
denk dat niet direct de dmg is wat die spinnetjes zo irritant maakt; maar juist dat je niet kunt bewegen, schieten of meds gebruiken. Uiteraard springt zoń spin je in de nek, wanneer er of een andere ARC-robot komt, of andere speler jou aan het besluipen is [..]

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:43
Kom bijna alleen maar friendly spelers tegen. Vooral bij het farmen naar scrappy level up loot. Tot nu toe vaakst gekilled door 2-3 arcs ipv spelers. Solo dan. In duo is t vooral shoot first.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

@Alekz87 als je zoveel friendly’s tegenkomt, vraag ik me af welk lvl je bent? Ben eens benieuwd. Als ik goede streamers kijk, die lvl50+ zijn, dan komt er geeneen andere enemy raider voorbij die lage gear heeft. Er wordt altijd dik geloot bij corpse. 2 maatjes van mij zijn ook pas begonnen. Ze vinden het zo leuk want er zijn alleen friendly’s, ook bij squad raids. Het kan bijna niet anders dat er echt wel een soort van matchmaking inzit die kijkt naar hoe hoog je geleveld bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudios op 05-11-2025 21:44 ]

Whole lot of stars ***

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Toch de game maar gekocht. Tot nu toe erg positief qua ervaring. De eerste game was ik binnen 2 minuten dood, bij de spawn meteen 2 Arcs (inclusief een Rocket dinges). Daarna allemaal goed en ook andere spelers ontmoet, tot nu toe nog 0x neergeschoten na 10 games oid. Emotes zijn erg nuttig :)

Geen idee qua loot wat ik allemaal mee zou moeten nemen, alles waar staat "Used to craft" bewaar ik, de rest salvage ik maar. Vooral bezig met de crafting benches en de stash expansions. Speel enkel de Free loadouts, werkt voor nu prima.

Lekker de spanning met de ARCs, verstoppertje spelen e.d. Nog wel wennen hoe snel ze op iets reageren.

Zo'n lift: als iemand die gebruikt voordat die timer op is, is hij dan alsnog permanent dicht, of komt hij weer terug?

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 05-11-2025 22:34 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:49
Vandaag niet veel succes gehad, continu gedood door spelers. Laatste paar potjes dan toch maar wat last minute kills maken van mensen die extracten. Zo kun je ook aan je loot komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOgMqnn980py17aB_TGSDnzfQE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3CcJWxFQjz0wMYMYOaN8Dv7.jpg?f=fotoalbum_large
Eerste lichaam rechts heb ik gedood door de extract console/knopje met een trigger grenade te riggen. Met een paar naschoten was het alweer gedaan. Zijn lichaam heb ik ook gerigged met een explosief trigger nade. Het tweede lichaam links is slachtoffer van zijn eigen hebzucht geworden. Helaas hadden beiden niet super interessante loot maar dit bewijst dat dit ook een zeer valide taktiek is om mensen uit te schakelen. Het tweede lichaam heeft mij niet eens gezien want die was op slag dood na de trigger.

[ Voor 70% gewijzigd door TrafalgarLaw op 05-11-2025 23:16 ]

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Angeloonie schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:32:
Zo'n lift: als iemand die gebruikt voordat die timer op is, is hij dan alsnog permanent dicht, of komt hij weer terug?
Je kunt de lift continue opnieuw oproepen (45 sec) dan blijft hij 2 minuten boven of totdat iemand hem sneller gebruikt en naar beneden gaat. Dit kan tot de hele timer afgelopen is.

Wou net een quest doen op Spaceport, ik spawn met een bult herrie, dus ik denk daar is wat gaande :+.
Loop richting mn quest en het geluid is almaar luider, blijken er wat mensen een Bastion aan het killen.
Ik van een afstandje gekeken en toen hij dood was 'helpen' looten :+ Was de eerste keer dat ik dat ding zag doodgaan. Wat een herrie!

Bleken 3 mensen te hebben lopen killen en die gingen samen extracten, dus ben maar meegegaan _/-\o_
Quest niet gelukt, wel een bastion part :D

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43
Bedankt maar dat zijn allemaal nogal low budget games die of een gerbrek aan content hebben en/of een gebrek aan ontwikkeling.. Het komt allemaal niet in de buurt van een AAA-titel als ARC Raiders... Het is puur de setting (graphics en geluiden etc), de PvE en het looten die me erin trekt, dat is echt heel goed gedaan.. Ik blijf gewoon hopen dat ze ooit nog een co-op PvE-only mode toevoegen aan ARC, en anders pech gehad.. Maak de solo quests etc nog wel af en dat is het dan..

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-11 09:52
Hahahahaha mooiste moment van de dag. Ik wil bij de swamp bunker extracten (solo), dus ik stealthy wachten (denken dat ik de enige ben), gaat de lift open, komen er letterlijk nog 7 andere solo’s uit de bosjes gerend, iedereen wtf dit is de hele server hahaha geweldig

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:32

Pinjataaa

Hit me!

Ik hoop dat er nog wel een update komt van het menu. Die tooltips van de items zijn spierwit op het donkere menu, later op de dag krijg ik wel koppijn van al die flitsen als je een beetje bezig bent met loot en craften :+ (LG G3 OLED + PS5)

Verder ben ik ook alleen nog maar friendly’s tegengekomen in mijn eerste potjes vandaag. Don’t shoot - don’t shoot - en ieder gaat zn eigen weg.

• TrafalgarLaw
Ik wou dat we custom loadouts konden maken, iets te veel menu’s klikken heen en weer met ook de workbenches ook teveel geklik.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Presets/loadouts zou ik ook wel kunnen waarderen.

Zitten daar items bij welke niet in je stash zitten maar welke je wel kan craften? Pop-up welke je verteld welke items je op het punt staat om te gebruiken om X, Y, Z item(s) te craften voor je loadout. :)

• Jobius
Helemaal eens met loadouts of iig een beter crafting systeem.
In hun roadmap staat ook dat ze aan QoL updates aan het werken zijn, en het craften is feedback die ik veel online zie. Ik vermoed dus dat ze dit wel gaan updaten de komende tijd.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:22
Nog niet veel kunnen spelen, iets met teveel games op t moment. Maar gister weer even gespeeld, ben pas level 2 ofzo. Maar wel sfeertje hoor. Ben 2 personen tegengekomen die gewoon vriendelijk waren, zo'n blauw LMG achtig ding gevonden en nog wat quests voltooid. Speel op handheld dus het richten etc is nog even wennen, maar wel een bijzondere game.

Wel weer bijna dood door die kleine kloterige Arcs haha, wegrennen op t begin is lastig met zo weinig stamina. Eerst maar skills gooien om dat te verbeteren.

• Jobius
Daan0s schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:57:
Nog niet veel kunnen spelen, iets met teveel games op t moment. Maar gister weer even gespeeld, ben pas level 2 ofzo. Maar wel sfeertje hoor. Ben 2 personen tegengekomen die gewoon vriendelijk waren, zo'n blauw LMG achtig ding gevonden en nog wat quests voltooid. Speel op handheld dus het richten etc is nog even wennen, maar wel een bijzondere game.

Wel weer bijna dood door die kleine kloterige Arcs haha, wegrennen op t begin is lastig met zo weinig stamina. Eerst maar skills gooien om dat te verbeteren.
Wegrennen van Arc's gaat je ook niet vaak lukken. De drones zijn sneller dan jij bent. Je kan smokes gebruiken om te verstoppen, of gewoon een gebouw in duiken om agro te verliezen. Stamina shot's kunnen wel helpen als je heel ver van een gebouwtje bent.
Het beste is gewoon hun rotors schieten met med/heavy ammo. 8)

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:22
Jobius schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:01:
[...]

Wegrennen van Arc's gaat je ook niet vaak lukken. De drones zijn sneller dan jij bent. Je kan smokes gebruiken om te verstoppen, of gewoon een gebouw in duiken om agro te verliezen. Stamina shot's kunnen wel helpen als je heel ver van een gebouwtje bent.
Het beste is gewoon hun rotors schieten met med/heavy ammo. 8)
Haha ja klopt, had alleen geen ammo meer dus kon ze niet neerschieten. Wegrennen was deze keer wel gelukt, maar inderdaad niet altijd. Moet wennen aan t feit dat ik ook genoeg ammo moet meenemen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hoe veel ammo je mee moet/wil slepen krijg je vanzelf wel gevoel voor.

Vergeet overigens niet dat wanneer je weg moet wezen en/of lange afstanden moet gaan lopen, je dit een stuk vlotter doet wanneer je je wapen weg stopt. :Y)

• Jobius
Wapen wegstoppen is echt essentieel in sommige situaties.
Wat betreft ammo heb ik zelf altijd genoeg aan 1 volle stack van het type dat mijn wapen gebruikt.
Maar hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel PVP je doet en hoe accuraat je schoten zijn. Met de Anvil heb ik voor de standaard drones 2 shots nodig, gewoon 2x je tijd nemen met richten en de rotors raken. Voordat de drones op je schieten gaan ze meestal stil hangen, dus als je daar op wacht kan je vrij accuraat schieten. Vergt een beetje geduld.

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-11 08:47

Noq

Ik heb de game nog maar een kleine 4 uurtjes kunnen spelen, maar het speelt lekker weg! Tot zover enkel solo gespeeld en ik snap wat andere bedoelen met de spanning die je voelt.

Uiteindelijk ben ik wel nieuwsgierig om met andere te spelen, maar eerst wil ik de game wat beter leren kennen. Waar ik nu vooral tegen aanloop is de hoeveelheid loot en diverse items er allemaal zijn. Mijn stash raakt snel vol en heb al paar keer ge-expand. Ik durf niet echt zomaar spullen te verkopen of recyclen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
gister voor eerst een leaper gesloopt; vuur-granaten en een stack of 2 aan light ammo, loot viel me beetje tegen. op eoa manier ging het 'perfect' met groepje randoms zonder communicatie. hoe we dit voor elkaar gekregen hebben is mij nog niet helemaal duidelijk

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De loot valt tegen omdat Leapers eigenlijk ook helemaal niet zo spannend zijn om neer te halen. Paar molly's er tegenaan smijten terwijl je in een huisje zit en 10 seconden later kan je looten. :+

Nieuwe patch is er ook:
Patch Notes 1.1.0
  • Fixed the issue where the Integrated Shield Recharger was only recharging when equipped.
  • Fixed an issue where Augment skills sometimes did not work.
  • Fixed exploit using deployables pushing players through walls.
  • Added a charge progress for Integrated Shield repair.
  • Fixed an issue where Health Regen skills wouldn’t work if they were triggered while DBNO.
  • Fixed the bug where the Well-Travelled achievement wouldn’t register.
  • Barricades can no longer be placed near zipline exit points.
  • Added the Punch Hands emote (preorder bonus) in game.
  • Changed the schedule so new Map Conditions become available Saturday.
  • - Hidden Bunker
  • - Night Raid - Blue Gate
  • - Electromagnetic Storm

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-11 11:01
Ik heb wat dubbele blue prints, is het wat om die dingen uit te wisselen? Ik zal vanavond mijn naam op de lijst zetten met spelers zetten.

PSN: c_caveman1982

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

TrafalgarLaw schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:42:

Eerste lichaam rechts heb ik gedood door de extract console/knopje met een trigger grenade te riggen.
Wist niet eens dat dit kon. Wat cool haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Jobius
Ricmaniac schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:40:
[...]

Wist niet eens dat dit kon. Wat cool haha
Dit houd gewoon in dat je een trigger granaat op of vlak bij de liftbediening plaatst. Ik heb ook al meerdere keren meegemaakt dat mensen daar mijnen neer hadden gelegd. Altijd goed de lift checken voordat je er naartoe rent ;)

• Jobius
Noq schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:12:
Waar ik nu vooral tegen aanloop is de hoeveelheid loot en diverse items er allemaal zijn. Mijn stash raakt snel vol en heb al paar keer ge-expand. Ik durf niet echt zomaar spullen te verkopen of recyclen.
Niet te bang zijn om dingen te verkopen. Als je het veilig wilt spelen verkoop je vooral je wapens en consumables (granaten en andere tools) en trinkets (al heb je een paar trinkets nodig voor workshop upgrades). Je kan ook even op de wiki kijken of bepaalde items gebruikt worden voor upgrades. Sommige items hebben volgens mij (nog geen) functie.

• Alekz87
Rudios schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:41:
@Alekz87 als je zoveel friendly’s tegenkomt, vraag ik me af welk lvl je bent? Ben eens benieuwd. Als ik goede streamers kijk, die lvl50+ zijn, dan komt er geeneen andere enemy raider voorbij die lage gear heeft. Er wordt altijd dik geloot bij corpse. 2 maatjes van mij zijn ook pas begonnen. Ze vinden het zo leuk want er zijn alleen friendly’s, ook bij squad raids. Het kan bijna niet anders dat er echt wel een soort van matchmaking inzit die kijkt naar hoe hoog je geleveld bent.
Level 18. Ik heb nergens gelezen dat ze aan matchmaking doen. Maar je level zegt niks over je gear wat je meeneemt toch? Dus waar plaats je een level 75 met free loadout? Een hoog betekend dat je hebt zitten no lifen de afgelopen week. Meer niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Alekz87 op 06-11-2025 12:10 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
KaptKeefmenneke schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:31:
Ik heb wat dubbele blue prints, is het wat om die dingen uit te wisselen? Ik zal vanavond mijn naam op de lijst zetten met spelers zetten.
in de discord is een 'trade' kanaal aangemaakt

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11 11:38
Vanochtend ben ik voor mijn tweede poging solo queue Queen kill gegaan. Het is mij gelukt samen met de hulp van een vriendelijke Raider die het zelfde idee had!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als nieuwe speler in de game en het genre... Mijn eerste reflex is om te schieten op alles wat beweegt. Dus ook mede raiders. Na een aantal gevechten kom je er wel achter dat veel mensen helemaal niet van plan zijn je aan te vallen.
Dit een beetje als toevoeging op de laatste pagina's met, iedereen schiet je opeens kapot. Kan prima te maken hebben met een influx aan mensen die niet bekend zijn met het genre.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

theHoff schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:57:
Als nieuwe speler in de game en het genre... Mijn eerste reflex is om te schieten op alles wat beweegt. Dus ook mede raiders. Na een aantal gevechten kom je er wel achter dat veel mensen helemaal niet van plan zijn je aan te vallen.
Dit een beetje als toevoeging op de laatste pagina's met, iedereen schiet je opeens kapot. Kan prima te maken hebben met een influx aan mensen die niet bekend zijn met het genre.
Heb je helemaal gelijk in. Mijn eerste reactie is ook meestal de trekker overhalen bij andere games. Aangezien iedereen hier in hetzelfde schuitje zit wacht ik hier meestal eventjes en roep ik eea via proximity chat / emotes. Geen reactie is kill on sight.

Trio's heb ik nog niet gespeeld. Maar bij de duos zeg ik meestal niet eens iets aangezien de meeste je toch wel aanvallen. Aangezien ik met free loadout speel kies ik in duo meestal de sneaky uitweg.

Wat betreft die trigger mines zag ik idd al veel filmpjes voorbij komen van "Stankrat". Die gaat ergens in de bosjes liggen wachten tot iemand zichzelf opblaast en gaat dan looten en extracten haha.

• James Pond
  • Laatst online: 16:00
OxTox schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:39:
Vanochtend ben ik voor mijn tweede poging solo queue Queen kill gegaan. Het is mij gelukt samen met de hulp van een vriendelijke Raider die het zelfde idee had!

[YouTube: Arc Raiders - Solo queue queen kill]
Gg man lekker bezig

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
Tis soms wel echt een spel van eten en gegeten worden hoor...

Ik schiet iemand neer, wil hem knock out doen, wordt beschoten, ren weg, wordt ingehaald, ga dood, gast wil mij knockout doen, wordt neergeschoten en die vierde gaat overal met de spullen vandoor.

• TrafalgarLaw
Jobius schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:55:
[...]

Dit houd gewoon in dat je een trigger granaat op of vlak bij de liftbediening plaatst. Ik heb ook al meerdere keren meegemaakt dat mensen daar mijnen neer hadden gelegd. Altijd goed de lift checken voordat je er naartoe rent ;)
Mijnen zijn over het algemeen goed zichtbaar tenzij je deze in een hoekje plaatst en deze alsnog getriggered worden. Stun mines zijn ook een favoriet van mij.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Voor iedereen die wat rekening wilt houden met de latere fases. Expeditions.

Tip van flip! van reddit

Deze items niet scrappen!
Als je werkt aan de Caravan (Expeditie), heb je VEEL materialen nodig (en veel spelers hebben ze per ongeluk te vroeg ontmanteld).

Hier is de volledige lijst met items die nodig zijn voor de bouw van de Caravan, per fase.

fase 1 – Foundation
• 150 × Metal Parts
• 200 × Rubber Parts
• 80 × ARC Alloy
• 15 × Steel Spring

fase 2 – Core Systems
• 35 × Durable Cloth
• 30 × Wires
• 30 × Electrical Components
• 5 × Cooling Fan

fase 3 – Framework
• 5 × Lightbulb
• 30 × Battery
• 20 × Sensors
• 1 × Exodus Module

fase 4 – Outfitting
• 5 × Humidifier
• 5 × Advanced Electrical Components
• 3 × Magnetic Accelerators
• 3 × Leaper Pulse Units

fase 5 – Loading Phase
• 250,000 coins worth of Combat items
• 100,000 coins worth of Survival items
• 180,000 coins worth of Provisions
• 300,000 coins worth of Materials

fase 6 – Departure
Er zijn geen extra materialen meer nodig. wacht op het departurewindow van 7 dagen en stuur je Raider op pad!

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11 15:09
Ja daar ga ik me nu nog niet mee bezighouden, eerst alle benches naar level 2. :+

• dizzytal
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:22:
Misschien is dit een beetje een spoiler...natuurlijk 't is een beetje discutabel, maar; ik bewaar (horder, alleen in game hoor ;)) best veel zooi die ik vind zo van; misschien is t wel nodig. Net toevallig gisteren iets gerecyled wat ik voor m'n medic workbench nodig ben, dat is balen maar is wel onderdeel van de game, inventory management.. dat ik nu al weet dat ik wellicht 5 van item X nodig ben vind ik nu wel een beetje jammer ik had dat nog niet hoeven weten.

• imqqmi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-11 23:29
Als het van de moderators mag, zou ik graag een key weggeven aan iemand met een kleine beurs.

Ik heb net een 5090 voor AI doeleinden gekocht en ARC Raiders wordt gratis meegeleverd. Ik ga het spel zelf niet spelen dus wellicht dat je iemand weet die het graag wil spelen maar de 40 euro er niet voor op kan brengen. Wellicht dat je deze persoon hiermee blij kan maken. De key moet voor 2 december worden verzilverd. Ik hoef er voor de duidelijkheid geen geld voor te hebben. Ik vind het zonde om de key ongebruikt te laten.

• invine
imqqmi schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:44:
Als het van de moderators mag, zou ik graag een key weggeven aan iemand met een kleine beurs.

Ik heb net een 5090 voor AI doeleinden gekocht en ARC Raiders wordt gratis meegeleverd. Ik ga het spel zelf niet spelen dus wellicht dat je iemand weet die het graag wil spelen maar de 40 euro er niet voor op kan brengen. Wellicht dat je deze persoon hiermee blij kan maken. De key moet voor 2 december worden verzilverd. Ik hoef er voor de duidelijkheid geen geld voor te hebben. Ik vind het zonde om de key ongebruikt te laten.
Meestal moet je hem dan ook activeren met die 5090 geinstalleerd, dat kan via degene zijn/haar nvidia account. Heb ik vroeger ook gedaan met destiny :9

• Alekz87
Ricmaniac schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:22:

Tip van flip! van reddit

Deze items niet scrappen!
Als je werkt aan de Caravan (Expeditie), heb je VEEL materialen nodig (en veel spelers hebben ze per ongeluk te vroeg ontmanteld).

Hier is de volledige lijst met items die nodig zijn voor de bouw van de Caravan, per fase.

fase 1 – Foundation
• 150 × Metal Parts
• 200 × Rubber Parts
• 80 × ARC Alloy
• 15 × Steel Spring

fase 2 – Core Systems
• 35 × Durable Cloth
• 30 × Wires
• 30 × Electrical Components
• 5 × Cooling Fan

fase 3 – Framework
• 5 × Lightbulb
• 30 × Battery
• 20 × Sensors
• 1 × Exodus Module

fase 4 – Outfitting
• 5 × Humidifier
• 5 × Advanced Electrical Components
• 3 × Magnetic Accelerators
• 3 × Leaper Pulse Units

fase 5 – Loading Phase
• 250,000 coins worth of Combat items
• 100,000 coins worth of Survival items
• 180,000 coins worth of Provisions
• 300,000 coins worth of Materials

fase 6 – Departure
Er zijn geen extra materialen meer nodig. wacht op het departurewindow van 7 dagen en stuur je Raider op pad!
Bizar hoever mensen al zijn.

• TrafalgarLaw
Je onderschat NEETs

Overigens een goed teken als je niet kunt wachten om van werk thuis te komen om te spelen.

[ Voor 71% gewijzigd door TrafalgarLaw op 06-11-2025 19:08 ]

• OxTox
himlims_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:00:
gister voor eerst een leaper gesloopt; vuur-granaten en een stack of 2 aan light ammo, loot viel me beetje tegen. op eoa manier ging het 'perfect' met groepje randoms zonder communicatie. hoe we dit voor elkaar gekregen hebben is mij nog niet helemaal duidelijk
In principe kom je met light armor niet het panzer van zwaardere Arcs door. Hiervoor moet je minimaal medium of heavy gebruiken. Check de statistieken van wapens, daar staat achter "ARC Armor Penetration" een waarde van Very Weak tot Very Strong.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAhV0gx9vPDuT2AEjUTxDQADhN8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AgTH65scUBYFoej425vyszBW.png?f=fotoalbum_large

Mocht je zwaardere arcs toch willen soloen geeft mijn onderstaande filmpje eventueel inspiratie. Een budget build zou 15 light impact grenades (Kost maar 45 chemicals en 30 plastic parts) en een heavy ammo wapen zoals een Anvil of Ferro zou meer dan genoeg moeten zijn voor een Bastion of Leaper. Burning doet het ook goed tegen arcs. Een Blaze grenade of een Fireball Burner tikt ook lekker aan. Moet je maar eens gebruiken en de damage score aan de linkerkant van je scherm zien.

• TrafalgarLaw
Day 2 van riggen van de extract elevator console:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZBzrMQx4sNrtErMbLdxgqSSZJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNbE2afnteHZyC1PfnFRJp8O.jpg?f=fotoalbum_large
Wel een paar successen. Ik ging hélémaal stuk toen een raider de console naderde maar op tijd terugtrok omdat ie de mine zag. Even later toen ik me friendly voordeed omwille van de tijd te extracten zei ie in een zwaar Duits accent: "There was a fucking mine on the button!!!" :D

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57
Nou, ben toch maar overstag gegaan ondanks de tijd die ik momenteel in BF6 en Powerwash Simulator 2 stop. Beetje afwisseling kan geen kwaad toch :+

Eerste potje zojuist was in ieder wel een succes en tof. Had m'n quest gedaan, kreeg melding dat een elevator bijna dicht ging dus ik maar alvast die kant op. Vlak voor de elevator begon er iemand op me te schieten dus ik meteen maar praten: "wow wow my first time here please take it easy". Degene stopte meteen met schieten en zei "ok sorry man, good luck". Samen met nog een andere Raider vervolgens de elevator in gegaan en buit veilig gesteld.

Gaaf :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
Ik ben nog steeds aan het twijfelen...

Heb echt niets met extraction shooters, maar deze zag er mij toch interessant genoeg uit om in het oog te houden. Jammer genoeg de beta en server slam gemist, dus geen idee of het iets voor mij is of niet. Ik vrees dat ik ook niet genoeg speel om snel tot iets te komen en dat lijkt nu misschien nog niet echt een groot probleem te zijn met de zogenaamde vriendelijke solo wachtrij. Toch vrees ik dat dit snel giftiger kan worden als iedereen al wat hoger level heeft, in endgame modus zit en/of de wittebroodsweken voorbij zijn...

De Lore trekt mij aan, maar weet echt niet of ik er het geld kan aan spenderen met de kans dat het mij niets is. Mocht er een PvE mode in komen, zou dat gemakkelijker te verantwoorden zijn. Misschien toch maar wachten op een sale.

• TrafalgarLaw
Marsmillo schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 01:09:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen...

Heb echt niets met extraction shooters, maar deze zag er mij toch interessant genoeg uit om in het oog te houden. Jammer genoeg de beta en server slam gemist, dus geen idee of het iets voor mij is of niet. Ik vrees dat ik ook niet genoeg speel om snel tot iets te komen en dat lijkt nu misschien nog niet echt een groot probleem te zijn met de zogenaamde vriendelijke solo wachtrij. Toch vrees ik dat dit snel giftiger kan worden als iedereen al wat hoger level heeft, in endgame modus zit en/of de wittebroodsweken voorbij zijn...

De Lore trekt mij aan, maar weet echt niet of ik er het geld kan aan spenderen met de kans dat het mij niets is. Mocht er een PvE mode in komen, zou dat gemakkelijker te verantwoorden zijn. Misschien toch maar wachten op een sale.
Ik had ook niets met extraction shooters maar toch trok AR mij iets aan tijdens de Server Slam dat ik niet geheel kan verklaren. Het is hetzelfde gevoel dat ik had tijdens het spelen van mijn eerste Battle Royale, Fortnite toen ie net uit was. Een grote open, eenzame wereld waar ik een half uurtje in ga looten en verkennen. Het gevoel dat je ieder moment in een vuurgevecht kunt komen.

Ik speel nog niet zodanig op hoog level maar als je je spullen verliest moet je je ook niet boos of druk om maken. Ieder gevecht is risicovol omdat je ARCs aantrekt dus mensen zullen je niet zo snel on sight schieten zonder een plan.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:48
Denman schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:41:
Nou, ben toch maar overstag gegaan ondanks de tijd die ik momenteel in BF6 en Powerwash Simulator 2 stop. Beetje afwisseling kan geen kwaad toch :+

Eerste potje zojuist was in ieder wel een succes en tof. Had m'n quest gedaan, kreeg melding dat een elevator bijna dicht ging dus ik maar alvast die kant op. Vlak voor de elevator begon er iemand op me te schieten dus ik meteen maar praten: "wow wow my first time here please take it easy". Degene stopte meteen met schieten en zei "ok sorry man, good luck". Samen met nog een andere Raider vervolgens de elevator in gegaan en buit veilig gesteld.

Gaaf :)
Welkom welkom… benieuwd wat je er van gaat vinden dan. Laat ons weten 😊
Ik heb ook zoveel vragen over powerwash simulator 😂 is dat wat ik denk dat het is? 😝

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 10:02
Verslavend spel dit hoor! Ben al jaren een PS5 gamer die casual speelt ivm kleine kinderen thuis en dus weinig tijd heeft... speel dus al jaren PUBG als enige, lekker simpel en snel een potje, maar AR zag er zo gaaf uit dat ik toch de gok nam en hem heb aangeschaft en... GEEN SPIJT! Heb em sinds dinsdag en iedere dag al zoveel meegemaakt in de game... van slechte momenten waarbij een Raider je backstabbed tot Raiders die je uit een slechte situatie bevrijden als je teveel Arc Aggro hebt tot Raiders die denken je easy te killen en dan zelf down gaan... blijft een geweldige game met veel onverwachte wendingen en spanning en dan ook nog in geweldig mooie werelden :)

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:21
TrafalgarLaw schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:57:
Day 2 van riggen van de extract elevator console:
[Afbeelding]
Wel een paar successen. Ik ging hélémaal stuk toen een raider de console naderde maar op tijd terugtrok omdat ie de mine zag. Even later toen ik me friendly voordeed omwille van de tijd te extracten zei ie in een zwaar Duits accent: "There was a fucking mine on the button!!!" :D
Ik zou het wel wat vinden als ze een reputatie systeem toevoegen. En dan een bounty voor mensen die een ander aanvallen of schade berokkenen. Dan wordt het campen risicovoller en meer in balans met spelers die Arc trotseren om de loot op te halen. Begrijp me niet verkeerd, ik realiseer me dat dit een speelstijl is en een manier om aan loot te komen. Maar het is zeker niet mijn stijl. 😉

Verder nog een tip als je bepaalde items of loot zoekt; gebruik deze maps. https://metaforge.app/arc-raiders/map

Erg handig om bijvoorbeeld plekken voor prickly pears te vinden of sentinel cores. Nog een tweede tip als je de pears nog nodig hebt, doe het tijdens een ‘lush bloom’ event. Vond er toen 5 tegelijk. 🤡

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zie veel van die filmpjes met die mines voorbij komen. Ik heb wat gegoogled en gezien dat je die kan maken met de explosive bench van level 3. Hebben jullie die al? Of vinden jullie die mijnen ergens op de map?

Inmiddels heb ik nu alle benches op level 1/gebouwd en scrappy op level 2. Ik wil @himlims_ bedanken voor de dog collard. Ik had natuurlijk slim moeten zijn en een backpack met safety slot moeten pakken

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 10:02
Oxigeon schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:46:
Ik zie veel van die filmpjes met die mines voorbij komen. Ik heb wat gegoogled en gezien dat je die kan maken met de explosive bench van level 3. Hebben jullie die al? Of vinden jullie die mijnen ergens op de map?

Inmiddels heb ik nu alle benches op level 1/gebouwd en scrappy op level 2. Ik wil @himlims_ bedanken voor de dog collard. Ik had natuurlijk slim moeten zijn en een backpack met safety slot moeten pakken
L3 heb ik nog niet, maar als je de upgrade shoppinglist van de benches "tracked" is het vrij snel te doen om van L1 naar L2 te gaan door wat targetted runs... L3 is lastiger, moet je grotere ARC voor downen vrees ik, maar als je met vrienden een run doet kan dat volgens mij ook relatief snel... Zie genoeg mensen eerst op de bench-upgrades focussen ipv de missies.

• imqqmi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-11 23:29
invine schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:17:
[...]

Meestal moet je hem dan ook activeren met die 5090 geinstalleerd, dat kan via degene zijn/haar nvidia account. Heb ik vroeger ook gedaan met destiny :9
Ah ok, dat wist ik niet. Dan maar verloten?

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-11 18:59
Solo play, eten of gegeten worden.

Ik zie een gast lopen op circa 15 meter afstand, laten we hem bad guy noemen. Ik roep "don't shoot" en "let's team up!". Ik weet 100% zeker dat hij weet dat ik achter hem loop. Hij loopt wat heen en weer, ik blijf hem volgen en roepen.

Vervolgens rent hij naar een rioolbuis waar een andere speler in zit, good guy voor het voorbeeld. Good guy roept ook "don't shoot!" maar bad guy opent het vuur en knocked good guy out. Vervolgens draait bad guy om, richt op mij maar voordat hij kan schieten zit mijn crosshair op zijn voorhoofd, haal ik de trekker over en leeg ik een clip in z'n hersenpan. Ik loot bad guy, wat blijkt?! Die heeft een defib! Daarmee help ik good guy terug op de been. We lachen wat, checken wat onze missies zijn en samen hebben we de rest van de raid gedaan <3

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 18:02
Was een leuk spel voor 3-4 dagen, maar we kappen er weer mee. Weet niet wat er aan de hand is met die servers (lage tickrate ofzo?), maar ben nu al voor de zoveelste keer gedowned terwijl ik allang weer achter dekking zat. Spel heeft wel potentie, maar helaas zijn dit soort encounters zonde van je tijd.

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11 15:57

Mitchell

Ondertitel

Wilde altijd al eens een extractie shooter spelen, maar vond Escape from Tarkov te sweaty. Tot nu toe vind ik Arc Raiders echt heel leuk. Niet teveel stress, veel vriendelijke spelers (nog wel), maar moet wel goed blijven opletten, cause you never know.

Nog geen level 15, dus misschien veranderd het nog later, maar op dit moment vermaak ik me enorm met een andere vriend van me.

Signature

• dizzytal
  • Niet online
Mitchell schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:45:
Wilde altijd al eens een extractie shooter spelen, maar vond Escape from Tarkov te sweaty. Tot nu toe vind ik Arc Raiders echt heel leuk. Niet teveel stress, veel vriendelijke spelers (nog wel), maar moet wel goed blijven opletten, cause you never know.

Nog geen level 15, dus misschien veranderd het nog later, maar op dit moment vermaak ik me enorm met een andere vriend van me.
Je level maakt verder niet uit hoor ;-) Zit tot zo ver bekend nog geen matchmaking is op basis van level.

't is gewoon echt een geval 't kan verkeren. Eergisteren duo gespeeld, geen probleem alleen maar 'vriendelijke'. spelers. Gisteravond kwamen we niet echt aan queeste/looten toe.. geen team tegen gekomen wat direct begon te schieten. We roepen 'netjes'. don't shoot, friendly, hello raider ... maar nope.

Onze theorie was een beetje; 't misschien afhankelijk van de map... maar eigenlijk maakte het niet uit; Dam, Space Port, Blue Gate, Burried City...

Ik heb wel het gevoel dat nu wel dat er verschil in gear level komt, de wapens die ik kan craften/kopen trekken 't vaak niet (meer) tegen spelers die echt die-hard PvP gaan. Als 't een meer random shootout is valt 't mee (nee, dit is geen open verzoek voor best bedoelde gear/playstyle adviezen hoor..) gewoon een constatering (gevoel)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57
Korkss schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:05:
[...]

Welkom welkom… benieuwd wat je er van gaat vinden dan. Laat ons weten 😊
Ik heb ook zoveel vragen over powerwash simulator 😂 is dat wat ik denk dat het is? 😝
Zal ik zeker doen!

Over powerwash: toen vrienden powerwash 1 gingen spelen en er lyrisch over waren lachte ik ze uit. Dat is toch geen spel?

Toen ie in de PS Plus ging toch maar opgepikt. 60 uur en platinum later snapte ik ze helemaal :+

Op de een of andere manier is het super zen en verslavend om spullen schoon te spuiten en een kassa te horen rinkelen als er weer een item schoon is :D

Maar goed, vanavond duik ik weer lekker in Arc Raiders!

Join het GoT Pulse-Team!

• Sipio
  • Niet online
ShininNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:41:
Was een leuk spel voor 3-4 dagen, maar we kappen er weer mee. Weet niet wat er aan de hand is met die servers (lage tickrate ofzo?), maar ben nu al voor de zoveelste keer gedowned terwijl ik allang weer achter dekking zat. Spel heeft wel potentie, maar helaas zijn dit soort encounters zonde van je tijd.
Er liep een aantal dagen geleden een topic op Reddit wat betreft tickrate, heb er zelf geen verstand van maar wat ik ervan begreep was die erg slecht voor Arc Raiders.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@ShininNL Klopt, en dat speelt (iig voor mij) sinds zondag. Vrijdag was dit niet of nauwelijks merkbaar, terwijl ik er normaliter vrij gevoelig voor ben:
D4NG3R schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:44:
@Toonen1988 Nu heb ik niet echt 'problemen', er is iig vandaag wel merkbaar iets meer latency. Er zit een zichtbare vertraging tussen het moment dat een kogel iets raakt, en daadwerkelijk iets doet.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kun je ergens instellen dat je niet die bevestigings-popup krijgt bij Salvage?
Ik wil snel salvagen maar dat gaat niet omdat je telkens op die popup moet klikken. Ook "Enter" werkt niet.

• invine
D4NG3R schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:57:
@ShininNL Klopt, en dat speelt (iig voor mij) sinds zondag. Vrijdag was dit niet of nauwelijks merkbaar, terwijl ik er normaliter vrij gevoelig voor ben:

[...]

[YouTube: ARC Raiders Desync is WILD!]
Lol dit is vaag, ik heb hier echt totaal geen last van gehad

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 18:02

[...]

Precies dit heb ik dus vandaag al een paar keer gehad :(

• Korkss
invine schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:03:
[...]

Lol dit is vaag, ik heb hier echt totaal geen last van gehad
Ik heb dit ook regelmatig hoor, ook andersom. Dat ik iemand hit terwijl ik 100% zeker ben dat ik ernaast zat. Of dat een speler ineens down gaat 1 seconde na ik schoot en hij al achter cover is. Dacht zal vast lag zijn op de drukke servers, maar hoop dan nu maar dat ze dit kunnen fiksen 😝

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

[...]

Ow jaaa precies dit >:) :( gebeurd me nu te vaak ook wel eens. Waar komt door? Heb de indruk dat client side is: gebeurd voor mijn gevoel vaker wanneer ik op de Asus Xbox ally x speel, gebeurd dat minder wanneer speel op mijn “pc/masterrace” PC. :+
Of is dat door de “ticks” van de server?

• OxTox
Oxigeon schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:46:

Mines moet je een blueprint voor vinden. Vooral te vinden in Raider Caches, maar kunnen eigenlijk overal droppen.

Om te checken welke blueprints je al hebt kun je naar je "Workbench" tab gaan, indien je op de PC speelt, op R klikken om het blueprint menu te openen. Onderaan je scherm zie je de knop voor als je op console speelt.

Ik heb nog een extra jolt mine blueprint als je die heel graag wilt. Mijn steam naam is hetzelfde als mijn naam hier op het forum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ch2YqQqEmdE7ffnsshSdCt3pqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XSp1DJWmpFnCaonWiMwYCQ2b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door OxTox op 07-11-2025 22:25 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

himlims_ schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 22:15:
[...]

Ow jaaa precies dit >:) :( gebeurd me nu te vaak ook wel eens. Waar komt door? Heb de indruk dat client side is: gebeurd voor mijn gevoel vaker wanneer ik op de Asus Xbox ally x speel, gebeurd dat minder wanneer speel op mijn “pc/masterrace” PC. :+
Of is dat door de “ticks” van de server?
Of het door een (te) lage tickrate komt durf ik niet te zeggen. Er is volk wat beweert dat dit spel op 3 tps draait, waar ik vrij weinig van geloof.

Maar aangezien het ook bij de PvE voorkomt kan ik je vrijwel garanderen dat het aan de serverkant zit. Al dan niet de queue welke je op een server aan de andere kant van de wereld gooit. :+

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 07-11-2025 22:58 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Queue kun je toch gewoon instellen op Europe?

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:33

[...]

Dit had ik dus vorige week ook, toen beweerde nog iemand dat het aan mijn computer lag. Arc kreeg ik toen ook helemaal niet neer, net alsof ze onsterfelijk waren.

Nog geen uur later klapte de servers eruit, en waren een tijdje offline. Nu heb ik nergens meer last van, dan alleen een enkele match vandaag.

Dit soort zeik komt bij mij veel meer voor bij BF6.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 08-11-2025 05:11 ]

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:01
Hoe speelt deze game op ps5 pro?

• Korkss
Als ik het grote internet moet geloven als een zonnetje 😎

• Wolverine9000
Korkss schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:00:
[...]

Als ik het grote internet moet geloven als een zonnetje 😎
Twijfel nog voor deze game te kopen.

• DivjeFR
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:28
Wolverine9000 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:01:
[...]

Twijfel nog voor deze game te kopen.
Speelt prima. Volgens mij steady @ 60 fps. Als het al hapert komt het door de servers :+

[ Voor 9% gewijzigd door DivjeFR op 08-11-2025 11:49 ]

• Wolverine9000
DivjeFR schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:49:
[...]

Speelt prima. Volgens mij steady @ 60 fps. Als het al hapert komt het door de servers :+
Heb war filmpjes bekeken op yt. Gaat het niet te rap vervelen.

• DivjeFR
Wolverine9000 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:50:
[...]

Heb war filmpjes bekeken op yt. Gaat het niet te rap vervelen.
Dat ligt echt aan je speelstijl. Ik heb er ~45u in zitten als scavenger en sneaky bastard, 1 human kill maar :+ Moet Spaceport en Blue Gate nog bezoeken, Buried City ook nog maar 3x geweest ofzo. Ken Dam Battlegrounds wel op m'n duimpje onderhand.

Maar heb me nog geen moment verveeld, en nog genoeg te ontdekken.

Kan me voorstellen dat als je alle content rushed je er snel klaar mee bent.

• Wolverine9000
DivjeFR schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:54:
[...]

Dat ligt echt aan je speelstijl. Ik heb er ~45u in zitten als scavenger en sneaky bastard, 1 human kill maar :+ Moet Spaceport en Blue Gate nog bezoeken, Buried City ook nog maar 3x geweest ofzo. Ken Dam Battlegrounds wel op m'n duimpje onderhand.

Maar heb me nog geen moment verveeld, en nog genoeg te ontdekken.

Kan me voorstellen dat als je alle content rushed je er snel klaar mee bent.
Beetje afwisseling met bf6 kan geen kwaad. Wat is scavenger en sneaky bastard. Sorry voor de noob questions.

• DivjeFR
Wolverine9000 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:02:
[...]

Beetje afwisseling met bf6 kan geen kwaad. Wat is scavenger en sneaky bastard. Sorry voor de noob questions.
Oh dat zijn gewoon de namen die ik mezelf heb gegeven. Sneak over de map, trek soms sprintjes van cover naar cover. En loot alles wat los en vast zit :+ Ga ook vaak met alleen een MK2 loot augment raids in, geen wapens en andere items.

Het bastard gedeelte is vooral dat ik wel eens ARC lok naar andere players om na het gevecht de restjes op te rapen O-)

[ Voor 7% gewijzigd door DivjeFR op 08-11-2025 12:06 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste