Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[multi] ARC Raiders

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:28

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik merk dat ik de afgelopen games meer met PvP bezig ben, maar vooral vanuit zelfbehoud en niet echt vanuit het "ik ga die speler lekker killen"-perspectief.

Ben dan vaak aan het looten, kom andere spelers tegen en dan is het altijd spannend wat er gebeurt, maar als ik dan doorren en je 1) reageert niet op de emotes, 2) je blijft met je wapen in hand vaag rondbewegen of op rare plekken wachten en 3) je hebt al dan niet al per ongeluk op mij geschoten, dan ga je gewoon neer.

Te vaak gehad nu dat ik andere raiders vertrouw en ze met rust laat, om vervolgens zelf keihard genakt te worden. Dus als ik nu twijfel aan de intenties sla ik als eerste toe.
Soms doe ik dat ook vals, bijv die keer dan iemand mij half kapot schoot, vervolgens op de Don't Shoot reageerde en inderdaad passief werd, maar nog niet echt weg ging oid, ja dan maai ik je gewoon neer als je aan het looten bent, want ik gok dat jij dat anders ook had gedaan.
Gisteren ook iemand die het nodig vond om mij tijdens het questen op Dam in de generator room te beschieten. Ik ren weg, die dude zegt Don't Shoot, maar komt wel achter mij aan. Gelukkig kon ik door de 3rd person view perfect om het hoekje heen kijken, terwijl hij mij kwijt was en verkeerd inschatte waar ik zat > raider down.

Ook ben ik meer met defensieve loadouts bezig als ik een keycard ga gebruiken. Bijv. als ik naar Control Tower A6 ga, dan neem ik nu standaard mee: blaze trap, shock trap en noisemaker. Gewoon om maar wat zekerheid te hebben als ik rustig aan het looten ben.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11
Servers down? Ik krijg op de PS5 een error nu

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 15:08
DeBaroN schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:07:
Servers down? Ik krijg op de PS5 een error nu
Epic store is ook down. Arc raiders start ook niet op op PC.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:25
Godver, queue net ik op met kostbare shit, server connection failed en zegt de game de match te abandonen en je loadout te verliezen. Met pijn in met hart druk ik op abandon...

Gelukkig heb ik mijn shit nog. Heb ik eens een vrije dag en liggen de servers weer plat. Wat nu.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:24
TrafalgarLaw schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:18:
Godver, queue net ik op met kostbare shit, server connection failed en zegt de game de match te abandonen en je loadout te verliezen. Met pijn in met hart druk ik op abandon...

Gelukkig heb ik mijn shit nog. Heb ik eens een vrije dag en liggen de servers weer plat. Wat nu.
Wat nu? Zakkie chips, pilsje en de tv aan. CL kijken 😬

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aah ik was ook net aan het inladen, niet super geweldige spullen maar altijd zonde als je het verliest door zoiets.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• TrafalgarLaw
Donstil schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:26:
Aah ik was ook net aan het inladen, niet super geweldige spullen maar altijd zonde als je het verliest door zoiets.
Het lijkt weer eens door AWS te komen, Benieuwd hoeveel premium coins we dit keer krijgen.

• TrafalgarLaw
Korkss schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:24:
[...]

Wat nu? Zakkie chips, pilsje en de tv aan. CL kijken 😬
Het ging vandaag juist lekker met quests afmaken en met raiders neerknallen. ehhh ik bedoel looten.

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:03
Gelukkig moet ik nog ff eten maar dan hoop ik dat de server issues opgelost zijn

• TrafalgarLaw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SEuelsM0KeDfAUaS5iRhWgUV20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p7ZwyDc0Gl0LCu75gdgKgjse.png?f=fotoalbum_large
Ik heb al 15 minuten dit splash screen dus ik vrees het ergste

• ActualFantasy
Via steam lijkt het weer te werken. Epic store nog steeds down en dus ook geen Arc Raiders.

• Korkss
ActualFantasy schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:01:
Via steam lijkt het weer te werken. Epic store nog steeds down en dus ook geen Arc Raiders.
Steam hier.. kom er niet in hoor :|

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Yup ze hebben issues
Hey Raiders!

We're aware of the issues affecting our servers. The team is investigating and we'll keep you posted!

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
keycard locaties
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gx2WW2gCB8jPk6v33koZbfUWTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hArM55QTvWsnoDu5Kni9POzx.jpg?f=fotoalbum_large

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• ActualFantasy
De Patrol car key mist daar wel op. of zie ik die over het hoofd?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Spacepoint? :P

Ik gebruik liever zo'n interactieve map, daar kun je die locked doors ook op vinden, met nog veel meer info (te filteren): https://mapgenie.io/arc-raiders/maps/spaceport

[ Voor 86% gewijzigd door Angeloonie op 26-11-2025 20:47 ]

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Hier gaat het wel lekker, inmiddel 65 blueprints geleerd :D
In theorie mis ik alleen Bobcat bp, maar die was maar heel kort te krijgen op de blue gate event die ze hebben verwijderd.
Nu dus afwachten wanneer de overige BP's in het spel komen, om dan door te knallen naar volledig compleet (74).

Geen idee wat m'n volgende doel gaat zijn, misschien toch alle trials maar completen deze week.

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-11 10:07
JBplap schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:35:
In theorie mis ik alleen Bobcat bp, maar die was maar heel kort te krijgen op de blue gate event die ze hebben verwijderd.
Nu dus afwachten wanneer de overige BP's in het spel komen, om dan door te knallen naar volledig compleet (74).

Geen idee wat m'n volgende doel gaat zijn, misschien toch alle trials maar completen deze week.
Whoa, jaloers op alle BPs... ik heb inmiddels het projectje klaar om te joinen, alle benches op L3, Scrappy op max lvl en de raider deck leeggekocht, nu de focus op BPs denk ik...

Qua PvP, solo's is nog steeds best friendly most of the time... en als je wat verder in de game bent en betere loadouts kunt afforden dan kom je ook nog regelmatig uit de backstabbing rats met wat geluk, dus ik blijf bij het voordeel vd twijfel voor vele... tot zij het eerste schot op me lossen, dan is het game-on, ongeacht emotes daarna :P

• RobbyDoozy
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
pff ik ben dan toch een hele casual speler als ik julie hoor.
Ik heb in totaal 5 blueprints gevonden ofzo? Maar ik ben er dan ook niet specifiek naar op jacht.

Ik werk ook niet met lijstjes welke keys waar of welke loot wel of niet sellen.
Ik join gewoon blind een ronde en loot relaxt te scavengen.
Ik doe de quests en de daily feats en dat is genoeg voor mij.

Zodra ik alles wil maxen en completen begint het voor mij te voelen als een chore of een tweede baan.
Die tijd heb ik gehad :) Ik speel voor de fun

• Morion
RobbyDoozy schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:00:
pff ik ben dan toch een hele casual speler als ik julie hoor.
Ik heb in totaal 5 blueprints gevonden ofzo? Maar ik ben er dan ook niet specifiek naar op jacht.

Ik werk ook niet met lijstjes welke keys waar of welke loot wel of niet sellen.
Ik join gewoon blind een ronde en loot relaxt te scavengen.
Ik doe de quests en de daily feats en dat is genoeg voor mij.

Zodra ik alles wil maxen en completen begint het voor mij te voelen als een chore of een tweede baan.
Die tijd heb ik gehad :) Ik speel voor de fun
Ik plan niet tot in detail wat ik doe, maar join wel een map met een soort van plan... als ik bijvoorbeeld als missie heb "succesfull extraction from the Dam" dan kijk ik ook even welke loot ik nog wil hebben op de Dam (bijvoorbeeld Apricots, die haal ik van de eilandjes in het water oost op de map), neem ik een Dam key mee als ik die nog heb in mijn stash just in case en check ik of ik een missie daar heb.

Vervolgens als ik spawn kijk ik naar de hoeveelheid tijd left (volle 30min of korter?) en waar op de map ik spawn... als ik 18min over heb en bij de Red Appartments spawn, ga ik niet de hele map over rennen voor die Apricots, dan loot ik appartments en wat in de swamp en extract ik...

Kortom, heb ik een soort van plan als ik een raid join? Zeker, maar het is niet heilig, meer een paar opties die ik kan doen wanneer ik top-side arriveer.

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:12
Morion schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:24:
[...]

Ik plan niet tot in detail wat ik doe, maar join wel een map met een soort van plan... als ik bijvoorbeeld als missie heb "succesfull extraction from the Dam" dan kijk ik ook even welke loot ik nog wil hebben op de Dam (bijvoorbeeld Apricots, die haal ik van de eilandjes in het water oost op de map), neem ik een Dam key mee als ik die nog heb in mijn stash just in case en check ik of ik een missie daar heb.

Vervolgens als ik spawn kijk ik naar de hoeveelheid tijd left (volle 30min of korter?) en waar op de map ik spawn... als ik 18min over heb en bij de Red Appartments spawn, ga ik niet de hele map over rennen voor die Apricots, dan loot ik appartments en wat in de swamp en extract ik...

Kortom, heb ik een soort van plan als ik een raid join? Zeker, maar het is niet heilig, meer een paar opties die ik kan doen wanneer ik top-side arriveer.
Zo speel ik inderdaad ook. Een ruw idee van wat voor doelen ik heb, maar uiteindelijk laat ik mij leiden door de spawn en de gebeurtenissen op de map.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren wilde ik rustig looten, maar kwam toen 3x op rij in een game terecht met nog maar 15-16 minuten op de klok.. Tsja dat schiet toch niet op, ben alle keren direct naar een extract gerend, maarja na de 3e keer was ik er wel klaar mee voor de avond.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Gisteravond was ook drama met servers, queue, en disconnects. Ook maar opgegeven voor de avond

• Morion
Las hierboven meer mensen met issues gisteravond, heb er zelf niets van gemerkt op de PS5 en gewoon de hele avond gespeeld... opzich prima kunnen looten, enige downside was de backstabbing rat die me een raid killde en dat ik mezelf in een andere raid van kant maakte door een sentinel op de top van Dam Control Tower niet gezien te hebben en in paniek van de tower sprong :)

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:22
JBplap schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:35:

Is het vinden van bp gewoon geluk of heb je een andere tactiek? Ik vindt ze amper namelijk .

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-11 16:07
Ik denk dat ik wel 50 rondes heb gelopen inmiddels. Tot nu toe slechts 2 blueprints gevonden. Doe toch iets verkeerd denk ik.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Groot deel is gewoon RNG, maar het helpt wel om te looten in medium/high value zones. Ook looten van kasten/kluisjes (die grote rode) helpt.
Heb ook nog niet veel BPs, maar degene die ik gevonden heb kwamen uit kasten.

Daarom is die "huizen-run" in Dam zo populair, pak alle huizen in het noordwesten-noorden en je loot dan gewoon veel kasten > veel kans op BPs.

Bijv. die crates die je moet openbreken, mechanische loot-opties (servers, computers etc.) hebben volgens mij minder kans op BPs, dus vooral skippen en op zoek naar kasten enzo.

• invine
  • Laatst online: 28-11 22:31
Ik mis wel een aantal keys en sommige kloppen niet naar mijn inziens :X

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:12
Angeloonie schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:45:
Bijv. die crates die je moet openbreken, mechanische loot-opties (servers, computers etc.) hebben volgens mij minder kans op BPs, dus vooral skippen en op zoek naar kasten enzo.
Die dingen die je moet openbreken leveren inderdaad bijna nooit echt goede loot op. Tegenwoordig skip ik die (mits ik niet heel specifiek naar iets opzoek ben).

Vind dat wel een beetje vreemd gamedesign, als je extra lawaai maakt en tijd kwijt bent met een box openen zou de kans op goede loot eerder hoger moeten zijn dan lager.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Patch 1.4.0
  • Exploit mitigation mechanisms have been added for all locked rooms across all maps.
  • Fixed the gun exploit that allowed you to shoot quicker than intended by swapping to a quick use item and back.
  • The exterior access to Spaceport's Control Tower locked room has been blocked off.
  • Fixed the issue that sometimes caused low resolution textures in the Main Menu.
  • Fixed players being able to push each other by jumping on each other’s backs.
  • Fixed lighting artifacts that would sometimes occur upon entering maps.
  • Raider Voice now correctly respects the selected voice option after restarting the game.

[ Voor 5% gewijzigd door richards3 op 27-11-2025 11:38 ]

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Kakkerlak schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:12:
[...]

Is het vinden van bp gewoon geluk of heb je een andere tactiek? Ik vindt ze amper namelijk .
Vooral zorgen dat je vaak kansmaakt, eigenlijk elke raid die ik doe is 2x event. Dus of night/storm/hidden bunker. En dan heel veel dingen openen.
Vaak doe ik naakte runs, dan heb je wel een safepocket maar geen wapen. Dat prefereer ik boven de free loadout.
Spawnen, goede spawn? > rennen naar lootspot, looten en evt suïcide.
Slechte spawn? gelijk suïcide en opnieuw proberen.

Daarnaast heb ik gewoon heel veel dubbelen geruild met andere spelers:
https://discord.gg/bmj9zdSP

In ander nieuws:

Patch 1.4.0:
https://arcraiders.com/news/patch-notes-1-4-0
Raiders!

Update 1.4.0 is now rolling out on all platforms. It may be quite a small one but the big news is that the gun quick swap exploit has been patched and we have made a very hot fix for the locked room exploits.

Make sure to restart your client to start the download.
Content and Bug Fixes

Exploit mitigation mechanisms have been added for all locked rooms across all maps.
Fixed the gun exploit that allowed you to shoot quicker than intended by swapping to a quick use item and back.
The exterior access to Spaceport's Control Tower locked room has been blocked off.
Fixed the issue that sometimes caused low resolution textures in the Main Menu.
Fixed players being able to push each other by jumping on each other’s backs.
Fixed lighting artifacts that would sometimes occur upon entering maps.
Raider Voice now correctly respects the selected voice option after restarting the game.

See you Topside,

//Ossen
And the ARC Raiders Team
Ik heb al even gekeken, en nu is het echt rip zipline A6 :( het open raam is dichtgemaakt.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:04
richards3 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:38:
Patch 1.4.0
  • Exploit mitigation mechanisms have been added for all locked rooms across all maps.
Die heb ik gisteren meegemaakt _O-
Was aan het spelen en stond iemand bij een locked door te wachten. Na de gebruikelijke kennismaking vroeg die of ik op zijn rug wilde springen een paar keer en PLOP, hij schoof zo door de deur heen _O-

Ik had zelf een andere key van de control tower dus ben maar doorgelopen en heb die geloot (om bij het verlaten vervolgens afgeknald te worden door een camper).

Gisteren vooral ff solo gespeeld om wat onderdelen van ARC's te verkrijgen. En die Ferro met upgrades is eigenlijk best lekker. Met 1 shot een drone-propellor eraf schieten, en een 2e stort die vervolgens neer. Zo toch aardig snel de benodigde Hornets en Wasps kunnen neerhalen. Maar bullets zijn niet "instant" dus je moet soms wel je shots "leaden".

Uiteindelijk nog een game met een free loadout gepakt. Eerste persoon die ik tegen kwam was vriendelijk. 2e viel direct aan terwijl ik nog geen minuut aan het spelen was en geen loot zou hebben. Gelukkig kwam die 1e me te hulp en nadat de 1e de 2e had neergeschoten en hem een aantal keer een "dick" had genoemd, heeft die me geheald en schild gerecharged. Vervolgens samen de map door gegaan en nadat ik een sleutel had gevonden hebben we samen die deur geopend en alle spullen gehaald.

Vervolgens zat bij de eerste extract een leaper dus naar een andere extract gegaan, bij extract aardige chaos en in die chaos kon mijn maatje net niet meer naar binnen voor de deur sloot. Dus geen idee of die het overleefd heeft maar dit soort games maakt het spel wel echt leuk. Er wordt best veel voice chat gebruikt en dat bevalt me eigenlijk best goed.

• Waah
JBplap schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:39:
[...]
Vooral zorgen dat je vaak kansmaakt, eigenlijk elke raid die ik doe is 2x event. Dus of night/storm/hidden bunker. En dan heel veel dingen openen.
Vaak doe ik naakte runs, dan heb je wel een safepocket maar geen wapen. Dat prefereer ik boven de free loadout.
Spawnen, goede spawn? > rennen naar lootspot, looten en evt suïcide.
Slechte spawn? gelijk suïcide en opnieuw proberen.
Ik snap dat mensen dit doen, maar dan gaat het op werken lijken :X
heb er nu een uurtje of 8 in zitten, en heb denk ik 5 blueprints gevonden? Voornamelijk in die grote lockers inderdaad. je moet gewoon alles wat nog dicht is open maken... Laatste was bij extraction zelfs. Zat een gebouwtje vlakbij dus na oproepen van de lift even snel het gebouwtje nog bekeken. En de lockers waren nog niet geopend. En warempel, een blueprint! niks gele of rode zone :+

• invine
  • Laatst online: 28-11 22:31
Waah schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:30:
[...]

heb er nu een uurtje of 8 in zitten, en heb denk ik 5 blueprints gevonden? Voornamelijk in die grote lockers inderdaad. je moet gewoon alles wat nog dicht is open maken... Laatste was bij extraction zelfs. Zat een gebouwtje vlakbij dus na oproepen van de lift even snel het gebouwtje nog bekeken. En de lockers waren nog niet geopend. En warempel, een blueprint! niks gele of rode zone :+
Het moet inderdaad niet op werken gaan lijken. Je moet gewoon alles open maken, veel loot wordt niet meegenomen en je krijgt sowieso volle xp voor het doorzoeken van al geopende dozen/kasten.

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 16:26
Waah schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:30:
[...]

Schrok me rot toen in de expeditions zag. Moet ik nu gaan farmen in een shooter? Haha

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• RobbyDoozy
  • Niet online
Alekz87 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:08:
[...]

Schrok me rot toen in de expeditions zag. Moet ik nu gaan farmen in een shooter? Haha
Je moet of hoeft helemaal niks. Ik ben totaal niet bezig met die expedition. Wat ik ervan begrijp is dat je je character wist voor wat skillpints. Is het mij (nog) niet waard. Ik speel gewoon op een lager tempo, besef me dat ik niet bij de top 10 zit daarmee en dat vind ik prima.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Alekz87 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:08:
[...]

Eigenlijk is juist het tegenovergestelde waar, t.o.v. andere extraction shooters dan. In AR moet je niet elke 3-6 maanden opnieuw vanaf 0 beginnen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 27-11-2025 18:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:30

On_E

Housemusic

Net pas mijn eerste raider kill. :o

Iemand was me voor in de Town Hall in Buried City, nadat we elkaar hadden gespot gelijk in een vuurgevecht beland, nog geen winnaar.

Daarna sneaky gedaan en op een moment dat hij het denk ik niet meer verwachtte naar zijn laatste positie gegaan en daar zat ie te looten, waardoor ik de overhand had en m neerschoot.

Ik denk niet dat ik ooit als eerste zal schieten, maar wel blij dat ik eens heb gewonnen van iemand die wel als eerste schoot. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gisteren aangeschaft op aanraden van wat mensen, bevalt eigenlijk super, ik hou wel van de rond sneaken, beetje looten en desnoods andere helpen. Ook gelijk de "vervelende" kant gezien, de allereerst map die ik in liep was ik direct de pineaut, kwam de spawn point nog af en toen schoot hij me al kapot en ff teabaggen.

Ach ook dat hoort erbij denk ik dan maar, alleen dat over voice haha noob had niet gehoeven :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-11 15:01
RobbyDoozy schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:23:
[...]

Je moet of hoeft helemaal niks. Ik ben totaal niet bezig met die expedition. Wat ik ervan begrijp is dat je je character wist voor wat skillpints. Is het mij (nog) niet waard. Ik speel gewoon op een lager tempo, besef me dat ik niet bij de top 10 zit daarmee en dat vind ik prima.
Klopt, echter is dat maar een deel van het verhaal. Die extra skillpoints krijg je alleen voor de waarde van je stash die verdwijnt (max 5 extra skillpoints).

Daarnaast de volgende voordelen:

- meer XP per pot dus sneller levelen.
- meer ruimte in je stash dus meer dan 280 als je op expeditie gaat.
- meer items van kippie per pot
- en iets met repairen van wapens wat efficiënter is volgens mij?

Is het het waard? Lets see….

• Waah
On_E schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:51:
Net pas mijn eerste raider kill. :o

Iemand was me voor in de Town Hall in Buried City, nadat we elkaar hadden gespot gelijk in een vuurgevecht beland, nog geen winnaar.

Daarna sneaky gedaan en op een moment dat hij het denk ik niet meer verwachtte naar zijn laatste positie gegaan en daar zat ie te looten, waardoor ik de overhand had en m neerschoot.

Ik denk niet dat ik ooit als eerste zal schieten, maar wel blij dat ik eens heb gewonnen van iemand die wel als eerste schoot. :)
Zo speel ik ook. Speel meestal solo tenzij ik met vrienden speel (wat vooral uitleg over de game is aan mij). En ik zal nooit op iemand schieten.

En ook mijn eerste eigen raider kill. Na de Don't Shoot begon die te schieten. Zijn goed recht natuurlijk. Na de eerste back and forth allebei niet zoveel health meer. Teruggetrokken, strategische plek opgezocht achter een krat en rende me zo voorbij. En zo was de eerste kill een feit.
ShadowBumble schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:35:
Gisteren aangeschaft op aanraden van wat mensen, bevalt eigenlijk super, ik hou wel van de rond sneaken, beetje looten en desnoods andere helpen. Ook gelijk de "vervelende" kant gezien, de allereerst map die ik in liep was ik direct de pineaut, kwam de spawn point nog af en toen schoot hij me al kapot en ff teabaggen.

Ach ook dat hoort erbij denk ik dan maar, alleen dat over voice haha noob had niet gehoeven :D
Ach dat valt best mee. net een mega-spannede solo. Waren 3 spelers die elkaar hadden gevonden en de map rondgingen mensen afknallen. Had echt goede loot (iets van 3 roze items en een blueprint, plus spullen die ik nodig had voor upgraden stations) dus als de dood dat ze mij ook zouden vinden. Gelukkig gingen ze naar een andere exfill op het eind. Met nog een paar minuten te gaan stond een shredder bij de seed exfill. Met een rookgranaat en sluipen gelukt. Iemand komt aanrennen en zegt "dont shoot". We stappen in de lift, ik ga de lift aanzetten en hij knalt me nog ff af....

Dat is pas vervelend :+ en heb hem ook aardig de huid volgescholden.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 28-11-2025 00:30 ]

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:54
Er is maar een oplossing: als je een kill maakt binnen een minuut nadat je don't shoot hebt gezegd, sterft je kip.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Waah schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 00:29:
[...]

Ach dat valt best mee. net een mega-spannede solo. Waren 3 spelers die elkaar hadden gevonden en de map rondgingen mensen afknallen. Had echt goede loot (iets van 3 roze items en een blueprint, plus spullen die ik nodig had voor upgraden stations) dus als de dood dat ze mij ook zouden vinden. Gelukkig gingen ze naar een andere exfill op het eind. Met nog een paar minuten te gaan stond een shredder bij de seed exfill. Met een rookgranaat en sluipen gelukt. Iemand komt aanrennen en zegt "dont shoot". We stappen in de lift, ik ga de lift aanzetten en hij knalt me nog ff af....

Dat is pas vervelend :+ en heb hem ook aardig de huid volgescholden.
Auch dat is wel zuur inderdaad, ik zal het ongetwijfelt gaan meemaken :+ aan de andere kant ik denk dat we allemaal wel erns een “evil” avondje hebben :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Game is toch ook geen drol aan wanneer iedereen hand in had, huppelend een vredespijp rookt opzoek naar illustere loot :+ juist die spanning, psycho en killers maken de game tot wat het is. En soms heb ik een pest dag, dan schiet ook op alles wat beweegt

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-11 14:38
Heel eerlijk, als je niet van de PvP bent/er tegen kan dan zou je deze game niet moeten spelen.
Het aspect van de game is loot verzamelen en extracten, daarbij loop je risicos op en ja dat is ook gekilld kunnen worden. De tactiek is voor je zelf om uit te zoeken hoe je dit het beste kan vermijden als je daar behoefte aan hebt teminste. Sneaky lootroutes, smoke's gebruiken, ergens hiden het maakt niet uit maar je moet het spelletje door zien te krijgen en uiteindelijk vind iedereen z'n draai er wel in.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:27

spartacusNLD

This is Sparta!!

nu zo'n 10 games gespeeld.. man man. dit is echt verslavend poh :)

Vooral het geluid in deze game.. echt niet normaal hoe goed.

Had een key gevonden voor ''A6 controle tower'' en daar stonden gisteren gewoon een hele groep mensen te wachten tot er iemand voorbij kwam met een key. dat was wel raar, zodra ik de deur open maakte (had ik natuurlijk niet moeten doen) spuit iedereen naar boven en wordt die kamer leeg getrokken... gek genoeg. iedereen laat elkaar heel.

Gelukkig nog wat paarse loot (een of andere shotgun) gevonden, en zelf snel weg gegaan. Ik snap nog niet genoeg van de shooter kant / pvp strategie om het gevecht met 3 andere aan te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 28-11-2025 11:12 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• RobbyDoozy
  • Niet online
JessetjeNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:03:
Heel eerlijk, als je niet van de PvP bent/er tegen kan dan zou je deze game niet moeten spelen.
Het aspect van de game is loot verzamelen en extracten, daarbij loop je risicos op en ja dat is ook gekilld kunnen worden.
Er is naar mijn mening echter een verschil tussen pvp en iemand killen die in gevecht is met een ARC, of campen bij de extract. Ik vind het grenzen aan griefing.

Ja, het kan, maar het is wel erg lame

• RobbyDoozy
  • Niet online
spartacusNLD schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:10:
Had een key gevonden voor ''A6 controle tower'' en daar stonden gisteren gewoon een hele groep mensen te wachten tot er iemand voorbij kwam met een key.
Volgende keer idd omdraaien en die key idd lekker in je safe pocket bewaren voor een volgende ronde!

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 23:15
RobbyDoozy schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:18:
[...]

Er is naar mijn mening echter een verschil tussen pvp en iemand killen die in gevecht is met een ARC, of campen bij de extract. Ik vind het grenzen aan griefing.

Mwa, het is en PvPvE game. Wat moet ik dan doen, even geduldig wachten tot iemand klaar is met de ARC looten en daarna pas op ze gaan schieten?

Ik werk ook vaak genoeg met randoms samen, is heel leuk, maar soms ben ik in een PvP bui en dan zoek ik de actie op.
Wat wel natuurlijk erg sneu is als mensen zeggen dat ze friendly zijn, en ze je daarna even later doodleuk in je rug neerschieten. Dat is waar ik de grens trek.

Ook roepen mensen soms wel erg snel "extract camper". Soms kom ik net aanlopen of hoor ik het alarm in de verte luiden, dan kom ik ook even kijken of er iets te PvPen valt. Dat heeft niks met campen te maken.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:27

spartacusNLD

This is Sparta!!

wat ik nu al een paar keer gedaan heb is op het laatste moment bij mensen de lift naar binnen rennen en dan roepen terwijl ze bij de computer staan.. die beginnen daarna te schreeuwen dat ze zich kapot schrikken hahah

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

link_AJ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:45:
[...]

Mwa, het is en PvPvE game. Wat moet ik dan doen, even geduldig wachten tot iemand klaar is met de ARC looten en daarna pas op ze gaan schieten?
Dit. Rekening houden met het feit dat je tijdens PvE lastig gevallen kan worden door een speler is onderdeel van het spelletje. Andersom overigens net zo, tijdens PvP moet je goed opletten dat je niet onnodig ARC's aantrekt.

Als ik in een PvP-bui ben, en ik zie mensen vol in het open opeens op ARC's schieten of op de meest domme manier gespot worden, ga ik dat echt niet negeren. :Y)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RobbyDoozy
  • Niet online
link_AJ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:45:
[...]

Je kunt ook gewoon doorlopen, of helpen die ARC neer te halen.
Maar idd kun je ook die andere raider killen. De game geeft je die vrijheid.
Maar ik hou het graag leuk voor iedereen.
Als iemand op mij schiet ga ik zeker terug PVPen, maar ik ben zelden de eerste die schiet.
Ik werk ook vaak genoeg met randoms samen, is heel leuk, maar soms ben ik in een PvP bui en dan zoek ik de actie op.
Als ik randomly met iemand ga teamen in solo, en zij knallen iemand af die niet terugvecht of wegrent, en ze blijven schieten tot die ander dood is, ja dan knal ik hen af wanneer ze die raider aan het looten zijn.
Karma is a bitch.
Wat wel natuurlijk erg sneu is als mensen zeggen dat ze friendly zijn, en ze je daarna even later doodleuk in je rug neerschieten. Dat is waar ik de grens trek.
Mee eens, dat is even onsportief gedrag als PVPen tegen anderen die daar duidelijk geen zin in hebben
Ook roepen mensen soms wel erg snel "extract camper". Soms kom ik net aanlopen of hoor ik het alarm in de verte luiden, dan kom ik ook even kijken of er iets te PvPen valt. Dat heeft niks met campen te maken.
Dat noem ik inderdaad geen campen. Campen vind ik als je bij de extract in een huisje of in een bosje gaat hiden, en iemand omknalt terwijl ze op de knop voor de lift of metro drukken.

Daarmee wil ik gezegd hebben dat ik niemand aanval op hun speelstijl (al lijkt me misschien wel zo!) en wil ook mezelf niet moreel beter voelen of noemen.

Ik vind juist alle verschillende soorten spelers die je tegen kunt komen wat het zo interessant maakt.
Ja, ik baal als ik in een oneerlijk gevecht wordt gekilled, ook al heb ik geen dure loot bij me.
Maar dat is ff de frustratie in het moment.
Maar dat zijn wel juist de potjes die me bijblijven en waarom ik opnieuw en opnieuw blijf spelen!

• Waah
Eens. Mijn verhaal was ook niet om te klagen over pvp en dat ik werd neergeschoten. Het zegt alleen iets over de persoon alsnje, dankzij mijn werk, zorgeloos de lift in kan, roept "don't shoot" en als ik dan de computer bedien om weg te gaan samen je me neerknalt.

Het hoort bij de game. En ieder zijn speelstijl. Maar de speelstijl zegt ook wel iets over de persoon in het echte leven vaak. :+

Zoals dat in een softie ben, en zodra ik zie dat iemand door 3 wasps word belaagd ik eerder zal helpen de arcs te verslaan, dan dat mijn eerste gedachte is "oh free loot!"

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:10
Waah schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:52:
Eens. Mijn verhaal was ook niet om te klagen over pvp en dat ik werd neergeschoten. Het zegt alleen iets over de persoon alsnje, dankzij mijn werk, zorgeloos de lift in kan, roept "don't shoot" en als ik dan de computer bedien om weg te gaan samen je me neerknalt.
Computer bedienen is een risico.
Je kunt ook gewoon wachten tot de deuren na een minuut of 2 vanzelf dicht gaan 😉

• link_AJ
Het heeft ook veel te maken met hoever je zelf in het spel bent merk ik. In het begin was ik ook heel voorzichtig en werkte ik graag samen met iedereen die ik tegenkwam. Ondertussen heb ik alle upgrades al voltooid inclusief de Expedition, dus nu ga ik uit verveling soms maar wat PvP opzoeken. Ik moet die stash vol met guns toch ooit een keer gaan gebruiken. :)

• Waah
JulesvH schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:03:
[...]

Computer bedienen is een risico.
Je kunt ook gewoon wachten tot de deuren na een minuut of 2 vanzelf dicht gaan 😉
Klopt. Maar als iemand dont schoot roept en friendly doet en je in de lift alsnog neerknalt.... Maar goed misschien vind je dat wel leuk spelen, en dat mag O-)

Nu bezig de springspin om te leggen voor de volgende upgrade. Da's nog best lastig solo maar wel grappig. Voor hoe gevaarlijk die is, blijft hij Goofy eruit zien ms die springt.

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 28-11-2025 14:38 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
RobbyDoozy schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:18:
[...]

Copy that - vooral wanner het hoeveel moeite tijd, en resources gekost heeft om bijv een bastion of rocketeer te slopen (jah ik zit pas op dat niveau)

En dan komt er e.o. Harrie die mij in de rug of na combat sloopt. En dan de ninja looters; prima als meehelpt, maar ga niet als een idioot van de zijlijn staan kijken en dan zoef zoef snel looten .:.

Maar goed, its part of the game

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:09
Waah schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:21:
[...]

Klopt. Maar als iemand dont schoot roept en friendly doet en je in de lift alsnog neerknalt.... Maar goed misschien vind je dat wel leuk spelen, en dat mag O-)
Haha classic mistake. Als iemand mee wilt extracten met mij prima, maar dan hij mag op de computer 8)

Ik zeg altijd, get us home bro get on the comp en als ze dat weigeren, weet ik genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Ambition88 op 28-11-2025 14:29 ]

• Waah
Meer mensen met connection issues? Nu al een paar keer connectionlost gehad. En net vlak bij extractionnvervinding verbroken toennde lift open zou. Na reconnect was ik dood en was er een rocketeer bij me

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
geniet enorm van het spel, heb echter 1 grote ergenis. Soms kom je regelmatig in een game die al halverwege is. Alles interessant al geloot en meestal kun je meestal rechtstreeks weer naar een exfil gaan, echt irritant.

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 00:00
richards3 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:01:
geniet enorm van het spel, heb echter 1 grote ergenis. Soms kom je regelmatig in een game die al halverwege is. Alles interessant al geloot en meestal kun je meestal rechtstreeks weer naar een exfil gaan, echt irritant.
Of het is dan tijd om Arc of Raiders te jagen! Maar wel eens dat het iets te vaak gebeurt voor mijn gevoel

• Alekz87
Hangt van m’n loadout af. Raiders hebben veel loot. Dus PvP loont enorm in de situatie.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• link_AJ
Ja heel vervelend. Ik vind dat ze free loadouts wel halverwege mogen laten joinen, maar als ik mn goeie gear equipped heb wil ik gewoon in een verse game terecht komen.

Ik snap waarom ze het doen, want als iedereen elkaar in de eerste 5 minuten neer knalt is de server de rest van de match leeg.

[ Voor 11% gewijzigd door link_AJ op 28-11-2025 15:54 ]

• Alekz87
link_AJ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:53:
[...]

Ja heel vervelend. Ik vind dat ze free loadouts wel halverwege mogen laten joinen, maar als ik mn goeie gear equipped heb wil ik gewoon in een verse game terecht komen.

Ik snap waarom ze het doen, want als iedereen elkaar in de eerste 5 minuten neer knalt is de server de rest van de match leeg.
Dus dan heb je al amper wat in je stash. En dan laat(d) je mensen zo ver in de game in dat ze ook niks meer kunnen verzamelen. Nee dankje ;).

• Waah
Alekz87 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:22:
[...]

Dus dan heb je al amper wat in je stash. En dan laat(d) je mensen zo ver in de game in dat ze ook niks meer kunnen verzamelen. Nee dankje ;).
Wel mooi cannon fodder voor mensen die langer spelen en beter wapens hebbende betere speler.... En zo maak je van een PvPvE game een PvP only game :+

• link_AJ
Nouja ik ga ook op mijn beurt vaak genoeg dood door iemand met een simpele Stitcher dus dan ben ik een mooie loot pinata voor anderen.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:31

OMD

Spel voor 1 euro op de kop getikt maar als ik had geweten hoe leuk dit was had ik hem op launch day gekocht. Sure, ben al aardig wat keren neergemaaid en zelfs in de lift maar heb ook leuke momenten gehad met anderen.

Dat hele pop dacht ik te haten maar het brengt een constante spanning met zich mee. Is ie vriendelijk, is ie vijandig. Heel tof gedaan. Level 8 pas en heb nog geen andere plekken gedaan dan de dam.

Heel erg positief verrast door deze game.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Waah
Welk level je doet maakt ook wel uit voor solo. Mijn ervaring met PVP encounters op de maps:

Blue gate ben ik nog nooit beschoten.
Dam is het meestal vriendelijk maar niet altijd.
Space Port wordt er vaker gevochten, maar nog vriendelijk.
Stella Montis heb ik vaker wel dan niet PVP.

Buried city kom ik nog te weinig.

• Waah
OMD schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:43:
Spel voor 1 euro op de kop getikt maar als ik had geweten hoe leuk dit was had ik hem op launch day gekocht. Sure, ben al aardig wat keren neergemaaid en zelfs in de lift maar heb ook leuke momenten gehad met anderen.

Dat hele pop dacht ik te haten maar het brengt een constante spanning met zich mee. Is ie vriendelijk, is ie vijandig. Heel tof gedaan. Level 8 pas en heb nog geen andere plekken gedaan dan de dam.

Heel erg positief verrast door deze game.
Een euro? Waar?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:31

OMD

Was een pass sale gister bij een website die hier niet echt geliefd is (zo een key site zeg maar) maar kon ik niet laten liggen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Waah
OMD schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:54:
[...]

Was een pass sale gister bij een website die hier niet echt geliefd is (zo een key site zeg maar) maar kon ik niet laten liggen.
Ah jammer. Voor mijn zoontje een leuke optie geweest. :+ Maar 40 euro om te proberen is me wat te gortig.

Maar met hen speel ik meer PvE (Helldivers 2)

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 28-11-2025 19:06 ]

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:55
Ik speel op de map space port. Rugzak zit vol met waardevolle loot ( ik kom van de arrival building ). Ga naar central elevator en word juist voor het player spawn punt neergeschoten door een camper. Ik val naar beneden en kan niet meer naar boven. Einde, dat was balen.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Man die mushrooms.. Doe nu telkens swamp runs op Dam, maar als ik er 1 vind is het al veel... Heb er nu 6... pff
Ben er ook achter dat gewoon zonder augment het beter is, want safe pocket. Kost mij dan ook niets zo'n run, ga er leeg in en als ik wapens vind gebruik ik die de volgende run. :P

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:20
Ik vind het een heel tof spel, de muziek, de spanning, etc.
Maar, als ik 1 drone wil neerhalen wordt ik gelijk van 3 kanten belaagd door andere drones en ben ik ik no-time weer dood. En dus al mijn dingen in de rugzak kwijt. En dan moet ik elke volgende game eerst weer 10 minuten allerlei spulletjes gaan uitzoeken en laden in rugzak en primary en secundaire wapen-optie Enzo. Ik merk dat ik daar bijna tegen op ga zien.

Wat doe ik fout?

• Tuktop
  • Laatst online: 23:54
testmanager schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:19:
Maar, als ik 1 drone wil neerhalen wordt ik gelijk van 3 kanten belaagd door andere drones en ben ik ik no-time weer dood. En dus al mijn dingen in de rugzak kwijt. En dan moet ik elke volgende game eerst weer 10 minuten allerlei spulletjes gaan uitzoeken en laden in rugzak en primary en secundaire wapen-optie Enzo. Ik merk dat ik daar bijna tegen op ga zien.

Wat doe ik fout?
Eerst wat practice runs met een free loadout. Dan uitzoeken wat goede positionering is (bijv. in gebouwtjes). En weak spots van enemies opzoeken. De drones kun je met 2 goedgeplaatste Ferro shots wel neerkrijgen en met wat oefening kun je er wel 2 of 3 tegelijk aan.

Dat zijn tips van mij als noob, zijn vast betere tips te vinden hier dus bring it on boys <+:)

• Waah
testmanager schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:19:

Wat doe ik fout?
Voor je een drone aanvalt, eerst kijken of er meer in de buurt zijn...
Bedenk hoe je kan zorgen dat een drone niet meer kan vliegen :+ Wat houd hem in de lucht? Weakspot!
Kijk of je cover in de buurt hebt voor als het mis gaat. Een gebouwtje kan je leven dan redden.
Rennen is geen schande. Je moet looten, je bent geen Rambo. Dat maakt het spannend!
Free loadout = gratis wapen en ammo. Als je dan extract, heb je gratis wapen en je kan je free loadout inruilen in de shop voor een andere loadout.

Prachtige game toch. Had net een heerlijke hart-in-de-keel solorun. Paar spulletjes maar gepakt, maar wel een missie gedaan. Had voor het eerst een Wolfpack meegenomen in de safe slot. Zou gaan extracten, ren naar de extract, hoor wat achter me.... Rocketeer.

Lang verhaal kort: Mijn eerste Rocketeer neergehaald, spullen ervan geloot. Daarna 3 drones op me, vanuit een gebouw onschadelijk gemaakt met veel moeite (want zenuwen want wilde mijn loot niet kwijt!). Vervolgens exfill... Wel verdacht dat er iemand dood ligt.... En jawel, camper bij de exfil. Wegrennen, bijna dood vallen, en met een exfil key maar ergens anders de exfil gepakt.

Hart boven in mijn keel, maar fantastisch.

Kort verhaal lang:
Rocketeer neerhalen
[video]https://www.youtube.com/watch?v=oceP1LwEj34[/video]

Camper:
[video]https://youtu.be/qcxyzVw0_QI[/video]

edit: YouTube doet raar en kan het niet fixen nu

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04:41
Waah schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 01:17:
[...]

Kort verhaal lang:
Rocketeer neerhalen
[YouTube]

Camper:
[YouTube]
Vids zijn niet te zien met die links.

• On_E

On_E

Housemusic

Ik was net in Spaceport bezig om een Bastion af te maken, door vanaf een dak steeds met een Ferro in zijn ‘oog’ te schieten en daarna een paar stappen terug doen zodat hij me niet kon raken. Wachten tot ie uitgeschoten was, repeat.

Ging prima, beetje bij beetje raakte ie meer beschadigd en aan het einde werd ik geholpen door een raider die vanaf een ander dak ook mee was gaan doen.

Alleen toen die Bastion eindelijk neer was en ik die raider naar m toe zag rennen om te gaan looten, besloot ik hem in zijn hoofd te schieten…

Kreeg uiteraard een paar ‘Thank You’ emotes voor mijn neus en voel me nu oprecht slecht haha. Dus Asmongold, sorry maat. :D

• Secsytime
  • Laatst online: 22:44

Secsytime

Automagisch

Was je gematched met Asmongold? Dat is US?

• On_E

On_E

Housemusic

Secsytime schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:53:
Was je gematched met Asmongold? Dat is US?
Is dat een bekende naam?
Het was een XBox account iig, en ik speel volgens mij gewoon op EU servers.

• Secsytime
  • Laatst online: 22:44

Secsytime

Automagisch

On_E schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:27:
[...]

Is dat een bekende naam?
Het was een XBox account iig, en ik speel volgens mij gewoon op EU servers.
Is een Amerikaanse streamer, maar die speelt op de PC.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

On_E schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:42:
Kreeg uiteraard een paar ‘Thank You’ emotes voor mijn neus en voel me nu oprecht slecht haha. Dus Asmongold, sorry maat. :D
Ach, ik trapte net in een soort gelijke val, op Spaceport was er iemand die downed was midden op een veld, niemand in de wijde omtrek, ik denk daar trap ik niet in. Ik voorzichtig afwachten nee echt niemand, gaat er naar toe hoor geen schoten. Mooi !

Ik knock hem out en van veraf wordt ik afgeschoten, en kwam er een andere raider aan rennen die mij ook KO-ed. Gelukkig op een freeloadout want was met quests bezig maar soms kan je ze toch echt wel wurgen :D

Anyways die spanning maakt het wel leuk, wat van de shortcuts zitten nu op mijn muis, daar heb ik nu mijn reload, shoulder swap en emote wheel op gemapped. Speelt wel heel fijn :) Inmiddels lv15 al en je wordt er steeds handiger in alhoewel ik nog steeds af en toe zoekende ben naar de keybinds ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 29-11-2025 16:22 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:22:
Man die mushrooms.. Doe nu telkens swamp runs op Dam, maar als ik er 1 vind is het al veel... Heb er nu 6... pff
Ben er ook achter dat gewoon zonder augment het beter is, want safe pocket. Kost mij dan ook niets zo'n run, ga er leeg in en als ik wapens vind gebruik ik die de volgende run. :P
Er is een gegarandeerde spot op SpacePort (kreeg ik in dit topic als tip dacht ik), moet je even op googlen. Spawnen er gegarandeerd 3 en soms 4. Had ze in een paar potjes.

Voordeel is dat vele andere ze ook met een freeloadout gaan halen, kom je daar dus iemand tegen maai je ze zo neer en kan je ze alsnog pakken :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• TrafalgarLaw
Beste manier om mushrooms of lemons/apeicots/olives en alles wat eetbaar is, is om tijdens een LUSH BLOOMS als een map deze heeft te spelen. Je hebt dan in kleine gevlochten mandjes heel veel ‘nature’-loot, inclusief fertilizers en seeds. Het is een mooie manier om snel geld te verdienen omdat ze heel hoog stacken.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
OMG, kom er net achter dat je je stash gewoon kunt uitbreiden met normale coins!?

Speel al tot level 16 met de standaard 64 slot stash, heel de tijd managen.. Als je op upgrade klikt is het aantal coins wat je nodig hebt blauw, dus ik dacht dat je die blauwe currency nodig had....niet dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Navi op 30-11-2025 11:43 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Navi schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:41:
OMG, kom er net achter dat je je stash gewoon kunt uitbreiden met normale coins!?
Dat duurde bij mij tot lv13 :+ dus nu ben ik voornamelijk geld aan het farmen en mats om mijn stash zo ver mogelijk uit te breiden, scrappy en mijn workbenches te upgraden tot max :)

• Cit7
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
YouTube: Arc Raiders
Het is meer dan een spel. Het is een manier om na te denken over het leven. Hoe ga ik om met onmacht, boosheid en wraakgevoelens? Ga ik me gedragen zoals zij? Word ik net zo? Word ik kwaadaardig naar anderen die eigenlijk onschuldig zijn, of richt ik me op het goede en ga ik op een andere manier om met mijn woede?

[ Voor 13% gewijzigd door Cit7 op 30-11-2025 13:40 ]

• Alekz87
Cit7 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:49:

[YouTube: Arc Raiders]

Het is meer dan een spel. Het is een manier om na te denken over het leven. Hoe ga ik om met onmacht, boosheid en wraakgevoelens? Ga ik me gedragen zoals zij? Word ik net zo? Word ik kwaadaardig naar anderen die eigenlijk onschuldig zijn, of richt ik me op het goede en ga ik op een andere manier om met mijn woede?
Hoezo zijn anderen onschuldig 😇. Je weet niet wat zo op hun kerfstok hebben.

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-11 17:37
Angeloonie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:22:
Wat anderen ook al zeiden, ga tijdens een Lush Bloom event op Spaceport naar de Eastplains en loot de mandjes.
Hier vind je wanneer en waar de events weer komen: https://metaforge.app/arc-raiders/event-timers

Buiten events kun je ook altijd (mits iemand je niet voor is) bij deze boom 3 mushrooms vinden: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAfVck8ljEbX33t1EDYQzSKslwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4dlLx0ovGBLty512eGcYxWT.jpg?f=fotoalbum_large

Neem adrenaline shots mee voor als je aan de andere kant van de map spawned. Met dit shots kun je sneller weer door rennen.

• TrafalgarLaw
Navi schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:41:

Speel al tot level 16 met de standaard 64 slot stash, heel de tijd managen.. Als je op upgrade klikt is het aantal coins wat je nodig hebt blauw, dus ik dacht dat je die blauwe currency nodig had....niet dus...
Vertrouw me maar, ook 280 slots wat momenteel het maximum is…zijn niet genoeg…inventory management blijft een ding

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-11 17:37
TrafalgarLaw schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:43:
[...]

Vertrouw me maar, ook 280 slots wat momenteel het maximum is…zijn niet genoeg…inventory management blijft een ding
Klopt ja. Enige manier is dan nog Expeditions doen. Dan krijg je wel meer stash space.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:29
PuckStar schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:35:
[...]

Wat anderen ook al zeiden, ga tijdens een Lush Bloom event op Spaceport naar de Eastplains en loot de mandjes.
Hier vind je wanneer en waar de events weer komen: https://metaforge.app/arc-raiders/event-timers

Buiten events kun je ook altijd (mits iemand je niet voor is) bij deze boom 3 mushrooms vinden: [Afbeelding]

Neem adrenaline shots mee voor als je aan de andere kant van de map spawned. Met dit shots kun je sneller weer door rennen.
Epic, thanks! Dit waren even zenuwslopende games afgelopen 10 raids - maar ik heb ze! _/-\o_

Ik ben geen rat, maar net doodgemaakt met 0,1 seconden op de teller tot de deuren dicht waren, echt heel lelijk. gelukkig niks echt waardevol bij me, maar ik was toch wel even woest. :9

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Korkss
Vandaag voor het eerst de game gespeeld met een irl vriend. Samen waren we ooit in Tarkov een dodelijk duo, nu hem zo ver Arc Raiders te proberen. Ondanks dat alles nieuw was voor hem, was de chemie gelijk daar. Geen enkel team was opgewassen tegen ons. Heerlijke raids gelijk. Nu zaak om hem te levelen en hem meer goede gear te laten vinden.
Wat zijn gunfights met teams toch leuk als je een teammate hebt die communiceert en weet wat ie doet.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

PuckStar schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:35:
[...]

Buiten events kun je ook altijd (mits iemand je niet voor is) bij deze boom 3 mushrooms vinden: [Afbeelding]

Ja ben daar nu 10x geweest en 10x met lege handen weggegaan :P

Tot nu toe elke ronde wel geluk in de swamp op Dam, ook al is het er dan maar 1. Ben er bijna nu :P

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:46

NoTimeRemains

I know

knip onnodige reactie.

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 30-11-2025 21:53 ]

This is the Way.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

Rudios

Lost in space?

Niet zo naïef, iedereen kan elke naam verzinnen in deze game, ben ook al tig Ninja’s tegengekomen, dus naam zegt helemaal niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudios op 30-11-2025 20:54 ]

Whole lot of stars ***

• TrafalgarLaw
Ik heb het e.e.a. uitgevogeld om zo veilig mogelijk de trials te doen zonder dat iemand je ambusht en je shit jat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrS_29V52fE5Zk6oFtGB03sm8qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MerFpXnZqATskexmoCAoO5XO.jpg?f=fotoalbum_large

Gedurende hidden bunker is vrijwel iedereen friendly omdat ze met elkaar werken om zo snel mogelijk alle radarpunten te activeren om de bunker te betreden en de "download data during hidden bunker" trial te doen en natuurlijk de bunker zelf te looten. Er zijn veel meer Rocketiers en Bombardiers op de map en de point multiplyer is X2. Let wel dat je met je goede wapens komt, een paar wolfpacks en een hullcracker is ook een goede optie.

TLDR; Je doet je trials gedurende de 40 minuten van Hidden Bunker (SpacePort) event waarin vrijwel iedereen friendly is.

• TrafalgarLaw

[YouTube: Arc Raiders]

Het is allemaal zoveel makkelijker als je als sinds dag 1 al fucking evil bent hehehehe
Ik laat andere mensen voor mij looten en ze brengen hun loot netjes naar de extract of de raider hatch

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb hier gewoon een notitieblaadje voor, met namen die roepen "don't shoot" (of dergelijks) en je dan vervolgens toch kapot schieten :+ Nu even zonder dollen natuurlijk want dat is niet het geval maar ik kwam er net wel eentje tegen die mij in het verleden af heeft geschoten, die wilde extracten via de "Red Lakes Balcony Lift" en was met wat wasps in gevecht. Ik stond op de high ground ernaast had een prachtig overzicht, dus heb wat grenades neer binnen gegooid :+.

Toen ik ging extracten op hetzelfde punt trof ik een dode raider aan in het extractie punt, dat voelde stiekem wel goed. Was blij met de loot die hij achter liet.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ShadowBumble schreef op zondag 30 november 2025 @ 22:34:
[...]

Ik heb hier gewoon een notitieblaadje voor, met namen die roepen "don't shoot" (of dergelijks) en je dan vervolgens toch kapot schieten :+ Nu even zonder dollen natuurlijk want dat is niet het geval maar ik kwam er net wel eentje tegen die mij in het verleden af heeft geschoten, die wilde extracten via de "Red Lakes Balcony Lift" en was met wat wasps in gevecht.
Die lijst is er: https://www.speranza-watchlist.com/
spoiler:
;) website is fake :+
Productieve avond gehad, Scrappy is maxed, eindelijk van de mushrooms af.
Vervolgens de laatste Sentinel Firing Core gezocht, duurde langer dan nodig omdat de loot van eentje gewoon verdween in de map.

Moet nu enkel nog Bombardier en Bastion mats.. Maarja daar heb ik vrij weinig zin in, laatste keren dat ik ze neerschoot werd ik tijdens het looten afgemaakt.. Al dat werk voor niets.

[ Voor 28% gewijzigd door Angeloonie op 30-11-2025 23:41 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste