Oh echt? Dan moet ik die maar eens gaan lezen. Dank je wel i.i.g.!Albinoraptor schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:08:
Dat is een known issue, stond iig in Patch notes.
[...]
Nee klopt ik moet de aktie nu nogmaals bevestigen terwijl dit normaal instant werkte. Ook ps5 trouwenstestmanager schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:35:
[...]
Ik merk sinds de laatste update, dat als ik uit de keuze van "equipment" een verbandje of shield recharger kies, ik gewend ben (en dat eerder zo werkte) dat als ik dan gelijk op R2 toets druk (PS5 controller) het niet geactiveerd wordt. Dan moet ik de knop loslaten en nog een keer doen, en dan pas gaat 'ie mijn gezondheid weer opladen (of mijn shield)
Hmmm, misschien onduidelijk verhaal als ik dit zo teruglees, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, en het herkennen? Ik zal vandaag al een bugfix release langskomen op de PS5(pro) maar dit was nog niet gefixt.
Ben ik de enige hierin?
Burp
Gisteren avond een poos online geweest maar als je in Friendly lobbies zit geweldig. Paar keer die nieuwe map 'comdition' gedaan met de vaporizers... Ik 2 gasten gedefibt.. 1 gaf mij de blueprint van het nieuwe wapen.
Daarna deed ik de harvester want ik miste de 2 blue prints nog.. kom letterlijk binnen rennen terwijl het event klaar is...zegt 1 van die raiders mis je deze blueprints nog... en legt ze gewoon beide op de grond...
Ik moest alleen de birdsnest trial nog doen dat was wel jammer was ongeveer 3 uurtjes online in die tijd was 2.keer een probe event op burried ciry maar niet het birds event...
Iemand een tip voor de wolfpack blueprint?
Daarna deed ik de harvester want ik miste de 2 blue prints nog.. kom letterlijk binnen rennen terwijl het event klaar is...zegt 1 van die raiders mis je deze blueprints nog... en legt ze gewoon beide op de grond...
Ik moest alleen de birdsnest trial nog doen dat was wel jammer was ongeveer 3 uurtjes online in die tijd was 2.keer een probe event op burried ciry maar niet het birds event...
Iemand een tip voor de wolfpack blueprint?
Burp
night raids in residentialWii4all schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:32:
Gisteren avond een poos online geweest maar als je in Friendly lobbies zit geweldig. Paar keer die nieuwe map 'comdition' gedaan met de vaporizers... Ik 2 gasten gedefibt.. 1 gaf mij de blueprint van het nieuwe wapen.
Daarna deed ik de harvester want ik miste de 2 blue prints nog.. kom letterlijk binnen rennen terwijl het event klaar is...zegt 1 van die raiders mis je deze blueprints nog... en legt ze gewoon beide op de grond...
Ik moest alleen de birdsnest trial nog doen dat was wel jammer was ongeveer 3 uurtjes online in die tijd was 2.keer een probe event op burried ciry maar niet het birds event...
Iemand een tip voor de wolfpack blueprint?
This is the Way.
Gisteren heel uiteenlopende situaties gehad.
Ik zit 10 seconden in de game, komt er een rocketeer boven mij zweven.
Dus ik ren naar een schuilplek waar een andere raider buiten staat. "Kom mee, snel, schuilen", dus ik ren mee.
Eenmaal veilig knalt ie mij gewoon in mijn rug neer.
Het is een game natuurlijk, maar dat is toch echt wel heel lame om te doen hoor. Ik snap niet wat je er aan hebt. En ok, er zullen genoeg 13-jarigen op zitten die niet beter weten, maar aan zijn stem te horen was dit gewoon een volwassen kerel.
Daarna heel wat fun beleefd. Hulp geboden met bandages en defibrilator en blueprints gekregen
Ik zit 10 seconden in de game, komt er een rocketeer boven mij zweven.
Dus ik ren naar een schuilplek waar een andere raider buiten staat. "Kom mee, snel, schuilen", dus ik ren mee.
Eenmaal veilig knalt ie mij gewoon in mijn rug neer.
Het is een game natuurlijk, maar dat is toch echt wel heel lame om te doen hoor. Ik snap niet wat je er aan hebt. En ok, er zullen genoeg 13-jarigen op zitten die niet beter weten, maar aan zijn stem te horen was dit gewoon een volwassen kerel.
Daarna heel wat fun beleefd. Hulp geboden met bandages en defibrilator en blueprints gekregen
Ik krijg ook het idee dat de laatste dagen ik als Friendly speler, toch ineens zomaar van achter in m'n nek wordt geknald. Weken ging het goed, en dan nu ineens...Sanghelios schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:42:
Gisteren heel uiteenlopende situaties gehad.
Ik zit 10 seconden in de game, komt er een rocketeer boven mij zweven.
Dus ik ren naar een schuilplek waar een andere raider buiten staat. "Kom mee, snel, schuilen", dus ik ren mee.
Eenmaal veilig knalt ie mij gewoon in mijn rug neer.
Het is een game natuurlijk, maar dat is toch echt wel heel lame om te doen hoor. Ik snap niet wat je er aan hebt. En ok, er zullen genoeg 13-jarigen op zitten die niet beter weten, maar aan zijn stem te horen was dit gewoon een volwassen kerel.
Daarna heel wat fun beleefd. Hulp geboden met bandages en defibrilator en blueprints gekregen
Ik haat dit, krijg dan elke keer de neiging om ARC Raiders maar in de boom te hangen. (maar de dag erna toch "maar weer even proberen" ;-)
Ja sorry, dat was ik waarschijnlijk. Ik zat de laatste tijd alleen maar in Friendship Simulator mode, maar dat werd me toch iets te saai. De enige manier om daaruit te komen is door te gaan schieten. Dat vond ik nog ontzettend moeilijk trouwens. Het kwam regelmatig voor dat de ander mij eerder doorhad dan ikzelf, en dan kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze alsnog neer te schieten. Dus ik heb vooral spelers van een afstandje neergeknald. Sorry.testmanager schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:06:
[...]
Ik krijg ook het idee dat de laatste dagen ik als Friendly speler, toch ineens zomaar van achter in m'n nek wordt geknald. Weken ging het goed, en dan nu ineens...
Ik zou liever gewoon een knop hebben die je automatisch in de meest agressieve lobbies gooit. Ik bedacht me later pas dat ik de volgende keer ook trio's in m'n eentje kan gaan spelen, want daar is men sowieso al iets agressiever (en daar kan men elkaar reviven).
[ Voor 15% gewijzigd door Aftansert op 14-04-2026 12:13 ]
Je kan ook gewoon in de extrantion point wachten en als er iemand komt even vragen of je ze mag neerschieten omdat je graag in PVP lobbies wil komen. De meeste gaan dit toelaten en na een paar keer zit je vanzelf in PVP.
Beetje jammer idd. Vooral omdat het de gameplay echt verknoeit.testmanager schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:06:
[...]
Ik krijg ook het idee dat de laatste dagen ik als Friendly speler, toch ineens zomaar van achter in m'n nek wordt geknald. Weken ging het goed, en dan nu ineens...
Ik haat dit, krijg dan elke keer de neiging om ARC Raiders maar in de boom te hangen. (maar de dag erna toch "maar weer even proberen" ;-)
Niets zo makkelijk als mensen wat laf gaan neerknallen natuurlijk. Ik snap niet wat mensen hier leuk aan vinden...
Ze kunnen mss beter CS gaan spelen ofzo.
voor mij is de game kapot laatste 10 potjes allemaal neer geknald in de rug. Solo of met een maatje maakte niet uit.... sneaky lui die eerst lief en aardig doen om je vervolgens terwijl je iets loot in je rug knallen.
in het begin was het leuk toen had je af en toe eens 1 zon potje tussen. nu elk potje en ik schiet verder ook niet terug dus daar ligt het ook niet aan.
jammer maar stuk voor mij, ik wacht wel op de PvE versie als ie komt
in het begin was het leuk toen had je af en toe eens 1 zon potje tussen. nu elk potje en ik schiet verder ook niet terug dus daar ligt het ook niet aan.
jammer maar stuk voor mij, ik wacht wel op de PvE versie als ie komt
Tja het is maar net hoe het gaat..hier gister nog een erg leuk potje met zn 2e.WeeDzi schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 16:57:
voor mij is de game kapot laatste 10 potjes allemaal neer geknald in de rug. Solo of met een maatje maakte niet uit.... sneaky lui die eerst lief en aardig doen om je vervolgens terwijl je iets loot in je rug knallen.
in het begin was het leuk toen had je af en toe eens 1 zon potje tussen. nu elk potje en ik schiet verder ook niet terug dus daar ligt het ook niet aan.
jammer maar stuk voor mij, ik wacht wel op de PvE versie als ie komt
Wij waren een bastion aan het killen, komt een ander team aan. Die begonnen op mij te schieten, ik pak er 1, maar werd gepakt door de 2e. Mijn maatje moest vluchten, na een tijdje ging mijn maatje die bastion weer verder killen, komen er opeens weer 2 gasten om de hoek, mn maatje begint direct op die 2 te schieten, maar 2 vs 1 is lastig, maatje dood. Maatje zegt via voice dat hij schrok, omdat er net 2 mensen op hem schoten. Die gozers geloofde dat, en defibte mijn maatje. Ze hadden nog even een leuk gesprekje en ieder ging zijn weg. Zo kan het ook gaan.
Maar wij wisselen ook erg hoor, van potjes PVP naar missies, Als we besluiten te pvpen dan gaan we geen mensen naaien als ze aan het looten zijn. Het is gewoon een spel met van alles wat, en dat maakt het zo tof.
Ik speel zowel op de Xbox als op de PS5. Waar ik op de Xbox vaak aan het begin van de ronde spawn met 29 minuten op de klok, merk ik dat ik op de PS5 9 van de 10 keer spawn met 17/18 minuten op de klok.
XBL: BamBam I NL | PSN: BamBam-NL-
Ze hebben het onlangs wel zo aangepast dat je met een free loadout vaker in een halve game komt, en met eigen gear vaker in een volle game. Maar als je crossplay uit hebt staan, zal het platform ook nog wel invloed hebben ja. Maar dat zou dan betekenen dat er op PS5 relatief weinig free loadout-spelers zijn. Interesting.bambam1979 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 19:19:
Ik speel zowel op de Xbox als op de PS5. Waar ik op de Xbox vaak aan het begin van de ronde spawn met 29 minuten op de klok, merk ik dat ik op de PS5 9 van de 10 keer spawn met 17/18 minuten op de klok.
Dat zou het wel eens kunnen zijn dan. Heb de laatste tijd veel met een free loadout gespeeld om stash wat aan te vullen. Ga daar eens op letten als ik op de Xbox speel met free loadout, kijken of die daar hetzelfde doet. Thanks.Tuktop schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 19:38:
[...]
Ze hebben het onlangs wel zo aangepast dat je met een free loadout vaker in een halve game komt, en met eigen gear vaker in een volle game. Maar als je crossplay uit hebt staan, zal het platform ook nog wel invloed hebben ja. Maar dat zou dan betekenen dat er op PS5 relatief weinig free loadout-spelers zijn. Interesting.
XBL: BamBam I NL | PSN: BamBam-NL-
Trouwens, niet gehinderd door enige statische onderbouwing, slechts een "gevoel": als ik uitgerust met het beste Looting augment, bijvoorbeeld de Mk. 3, en dan ook nog de duurste guns zoals Anvil en ook nog een hullcracker, ik sneller wordt gepakt door een PVP-er dan wanneer ik een free loadout run doe.testmanager schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:06:
[...]
Ik krijg ook het idee dat de laatste dagen ik als Friendly speler, toch ineens zomaar van achter in m'n nek wordt geknald. Weken ging het goed, en dan nu ineens...
Ik haat dit, krijg dan elke keer de neiging om ARC Raiders maar in de boom te hangen. (maar de dag erna toch "maar weer even proberen" ;-)
Zou het algoritme hier ook rekening mee houden?
Ik vind dat ook bijzonder want we gingen gisteren Free erin en super toffe gasten en daarna denk je oh we hebben weer friendly lobbies laten we gewoon MK3 loadouts meenemen en ineens sweats, pvp alles. Waardoor het gewoon onspeelbaar word..testmanager schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:05:
[...]
Trouwens, niet gehinderd door enige statische onderbouwing, slechts een "gevoel": als ik uitgerust met het beste Looting augment, bijvoorbeeld de Mk. 3, en dan ook nog de duurste guns zoals Anvil en ook nog een hullcracker, ik sneller wordt gepakt door een PVP-er dan wanneer ik een free loadout run doe.
Zou het algoritme hier ook rekening mee houden?
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Het geen wat het onspeelbaar maakt ben je eigenlijk zelf, je creert namelijk voor jezelf de verwachting dat je in een soort pacifistische lobby terecht komt. En ja dat kan gebeuren sterker nog de kans is groter dat het gebeurd als je zelf ook niet aggressief speelt. De game herinnert je er enkel aan dat die verwachting incorrect is.
De oplossing is dus heel simpel, altijd uitgaan van combat, de truk is om die aanname zo toepasbaar mogelijk op ARC EN spelers te maken, zodat je je in beide gevallen kan verdedigen.
Ik vind het juist wel fijn, het lijkt er inderdaad op dat ze de eindeloze reeks aan friendly lobbies onderbreken om toch de spanning in de game te houden.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
precies dat - is afsplitsing van de maatschappij; meeste zijn vriendelijk (of doen overkomen), en wordt genaaid achter je rug omShadowBumble schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:06:
[...]
Het geen wat het onspeelbaar maakt ben je eigenlijk zelf, je creert namelijk voor jezelf de verwachting dat je in een soort pacifistische lobby terecht komt. En ja dat kan gebeuren sterker nog de kans is groter dat het gebeurd als je zelf ook niet aggressief speelt. De game herinnert je er enkel aan dat die verwachting incorrect is.
De oplossing is dus heel simpel, altijd uitgaan van combat, de truk is om die aanname zo toepasbaar mogelijk op ARC EN spelers te maken, zodat je je in beide gevallen kan verdedigen.
Ik vind het juist wel fijn, het lijkt er inderdaad op dat ze de eindeloze reeks aan friendly lobbies onderbreken om toch de spanning in de game te houden.
Heb dezelfde ervaring, sinds de reset weinig kunnen spelen. Afgelopen week alleen met free loadouts erin gegaan om wat stash op de bouwen. Alleen maar vriendelijke mensen tegen gekomen, blueprints gekregen van vreemden etc. Gister met een goede loadout erin om de wat grotere Arcs te pakken en wordt steeds in mn rug geschoten. PVP is op zich niet verkeerd, maar als ze steeds verstopt zitten en onverwachts in je rug afknallen maakt het echt minder leuk. Ben voor nu wel weer even klaar.AlwaysNick schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:00:
[...]
Ik vind dat ook bijzonder want we gingen gisteren Free erin en super toffe gasten en daarna denk je oh we hebben weer friendly lobbies laten we gewoon MK3 loadouts meenemen en ineens sweats, pvp alles. Waardoor het gewoon onspeelbaar word..
XBL: BamBam I NL | PSN: BamBam-NL-
Meerdere lui een mail gekregen vandaag over een nieuwe map ofzo?
Iets met strandparasollen etc?
Iets met strandparasollen etc?
[ Voor 20% gewijzigd door Oxigeon op 16-04-2026 10:36 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Die komt toch aanstaande dinsdag uit?Oxigeon schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:35:
Meerdere lui een mail gekregen vandaag over een nieuwe map ofzo?
Iets met strandparasollen etc?
Ik vind het opzich niet erg om te PVP'en maar ik kan gewoon niet rebuilden omdat je continu voor je mik word geschoten.ShadowBumble schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:06:
[...]
Het geen wat het onspeelbaar maakt ben je eigenlijk zelf, je creert namelijk voor jezelf de verwachting dat je in een soort pacifistische lobby terecht komt. En ja dat kan gebeuren sterker nog de kans is groter dat het gebeurd als je zelf ook niet aggressief speelt. De game herinnert je er enkel aan dat die verwachting incorrect is.
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
ben ik niet met je eens, en den beginne was dit namelijk totaal niet het geval daar kwam ik tenminste eigenlijk solo of met 2 spelers altijd in friendly servers terecht en was de algemene tendens in het spel vriendelijk en niet naaierig. Dit is op een of andere manier omgeslagen naar altijd naaierig of in ieder geval altijd wel een iemand die zo speelt. Ook de aanpassing van het spel in lategame joinen met een free kit lijkt niet te werken. ik kwam met volledige loadout binnen op 15 min en een free kit op 29.ShadowBumble schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:06:
[...]
Het geen wat het onspeelbaar maakt ben je eigenlijk zelf, je creert namelijk voor jezelf de verwachting dat je in een soort pacifistische lobby terecht komt. En ja dat kan gebeuren sterker nog de kans is groter dat het gebeurd als je zelf ook niet aggressief speelt. De game herinnert je er enkel aan dat die verwachting incorrect is.
De oplossing is dus heel simpel, altijd uitgaan van combat, de truk is om die aanname zo toepasbaar mogelijk op ARC EN spelers te maken, zodat je je in beide gevallen kan verdedigen.
Ik vind het juist wel fijn, het lijkt er inderdaad op dat ze de eindeloze reeks aan friendly lobbies onderbreken om toch de spanning in de game te houden.
Dus of dat systeem wat er wel of niet was werkt niet goed meer of het is altijd mazzel geweest of de vriendelijk mensen zijn opgehouden met spelen, en nu dus ik ook. Als ik een shooter wil spelen speel ik wel een shooter.
Welke extraction shooter is volledig PVE/friendly of is vrij van "rats"? Het hele Aggression Based Matchmaking is natuurlijk nooit waterdicht zolang mensen gewoon op elkaar kunnen schieten en damage kunnen doen. Er hoeft er maar eentje te denken "oh hij heeft die dikke gun is en die wil ik" en dan ga je nat.
En die ratjes daar kan je niets aan doen want hun tactiek werkt gewoon... Is het leuk? Eervol? Irritant? Ligt er maar net aan welk perspectief je hebt. Hoe zou je willen dat Embark dit aanpakt? Ik vind er ook van alles van maar ik laat m'n game er niet door verpesten.
Ik ben ook op m'n hoede en check ik m'n hoeken, ren ik niet zo maar overal naar toe, heb ik m'n dikke gun niet altijd op m'n rug, ga ik geen keyrooms in die ik niet geopend heb, etc., etc.
En die ratjes daar kan je niets aan doen want hun tactiek werkt gewoon... Is het leuk? Eervol? Irritant? Ligt er maar net aan welk perspectief je hebt. Hoe zou je willen dat Embark dit aanpakt? Ik vind er ook van alles van maar ik laat m'n game er niet door verpesten.
Ik ben ook op m'n hoede en check ik m'n hoeken, ren ik niet zo maar overal naar toe, heb ik m'n dikke gun niet altijd op m'n rug, ga ik geen keyrooms in die ik niet geopend heb, etc., etc.
This is the Way.
Gelukkig hoef je het ook niet met mij eens te zijn, maar realiseer je wel dat je een "PvEvP Extraction SHOOTER" speelt, je speelt geen minecraft waar je gezellig met zijn allen blokjes gaat stapelen en zelfs daar heb je mensen die het voor andere willen verpesten. Kortom dat heb je in elke online game, het is nu eenmaal niet verboden om bij een extractie punt te gaan schieten / campen. Is het fair ? Nee, Is het leuk ? Nee kan je er iets aan doen ? Nee nou ja beter opletten en je omgeving scouten voor je wat doet.WeeDzi schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:09:
[...]
ben ik niet met je eens, en den beginne was dit namelijk totaal niet het geval daar kwam ik tenminste eigenlijk solo of met 2 spelers altijd in friendly servers terecht en was de algemene tendens in het spel vriendelijk en niet naaierig. Dit is op een of andere manier omgeslagen naar altijd naaierig of in ieder geval altijd wel een iemand die zo speelt. Ook de aanpassing van het spel in lategame joinen met een free kit lijkt niet te werken. ik kwam met volledige loadout binnen op 15 min en een free kit op 29.
Dus of dat systeem wat er wel of niet was werkt niet goed meer of het is altijd mazzel geweest of de vriendelijk mensen zijn opgehouden met spelen, en nu dus ik ook. Als ik een shooter wil spelen speel ik wel een shooter.
Het spel is nu eenmaal een PvEvP spel, ze zijn mensen al tegemoed gekomen met een semi workaround die een beetje onderscheid maakt maar het is nu eenmaal geen PvE. Only en die optie gaat er ook niet komen volgens Embark.
Het enige wat ik als valide kritiek zie in je hele post is het "volledige loadout binnen op 15 min en een free kit op 29" aan de ene kant ben ik van mening dat als je een custom loadout hebt je volledig ronde moet hebben aan de andere kant ben ik van mening dan ren ik toch naar een hatch en exit ik om opnieuw te starten vanuit de lobby.
Mijn punt is een beetje de speler speelt het spel, niet de speler bepaalt het spel. Ik blijf bij mijn initiele punt dat het gewoon een stukje verwachtings management van jezelf is, jij verwacht dat dingen er zijn die niet gegarandeerd zijn. Je hebt geen garantie dat je in pacifistische lobbies terecht komt, zelfs al heb je er 30 op een rij, je zou er altijd vanuit moeten gaan maar de volgende kan anders zijn, het wordt ook vaak genoeg aangegeven in het loading screen onder de quotes van NPC's
"I have seen many raiders with injuries, not all from arc" - Lance
[ Voor 12% gewijzigd door ShadowBumble op 16-04-2026 16:51 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
meeste PvE extraction shooters werken anders. Maar eerste waar ik aan denk is Helldivers 2 of Deep Rock Galactic. Bij beide moet je eerst een aantal objectives doen voor je naar een soort extraction toewerkt.NoTimeRemains schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:28:
Welke extraction shooter is volledig PVE/friendly of is vrij van "rats"? Het hele Aggression Based Matchmaking is natuurlijk nooit waterdicht zolang mensen gewoon op elkaar kunnen schieten en damage kunnen doen. Er hoeft er maar eentje te denken "oh hij heeft die dikke gun is en die wil ik" en dan ga je nat.
En die ratjes daar kan je niets aan doen want hun tactiek werkt gewoon... Is het leuk? Eervol? Irritant? Ligt er maar net aan welk perspectief je hebt. Hoe zou je willen dat Embark dit aanpakt? Ik vind er ook van alles van maar ik laat m'n game er niet door verpesten.
Ik ben ook op m'n hoede en check ik m'n hoeken, ren ik niet zo maar overal naar toe, heb ik m'n dikke gun niet altijd op m'n rug, ga ik geen keyrooms in die ik niet geopend heb, etc., etc.
Maar echt veel looten doe je daar niet. PvE met looten is eerder een soort "wie het snelste bij de hotspot kan komen" en is dan ook afhankelijk van je spawnplek en moment. Dus dat is denk ik ook niet zo heel erg leuk....
[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 16-04-2026 16:53 ]
soms wil ik echt stoppen..
gister nightraid spaceport. Ik denk die bastion om te leggen, redelijk beschoten bastion ligt schuin op zijn kant..., dus ik klim op dat ding voor de mijn.
Daarna ik lieg het niet DRIE comets, alledrie naar mij toe...in de lucht kwamen er ook nog 1 wasp en 2 fireflies aan...
De rocketeer was net te ver...
Soms heb ik het idee dat ze bij embark gewoon dachten, het gaat nu wel heel simpel, we introduceren wat nieuwe arc's en we laten er gewoon veel tegelijk spawnen in een heel klein gebied...
Halve spaceport map is leeg en alles concentreert zich een beetje rond het centrum....
gister nightraid spaceport. Ik denk die bastion om te leggen, redelijk beschoten bastion ligt schuin op zijn kant..., dus ik klim op dat ding voor de mijn.
Daarna ik lieg het niet DRIE comets, alledrie naar mij toe...in de lucht kwamen er ook nog 1 wasp en 2 fireflies aan...
De rocketeer was net te ver...
Soms heb ik het idee dat ze bij embark gewoon dachten, het gaat nu wel heel simpel, we introduceren wat nieuwe arc's en we laten er gewoon veel tegelijk spawnen in een heel klein gebied...
Halve spaceport map is leeg en alles concentreert zich een beetje rond het centrum....
Burp
Een patrouille met 3 Comets ben ik ook wel eens tegengekomen! Een lure nade is dan erg grappigWii4all schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:15:
soms wil ik echt stoppen..
gister nightraid spaceport. Ik denk die bastion om te leggen, redelijk beschoten bastion ligt schuin op zijn kant..., dus ik klim op dat ding voor de mijn.
Daarna ik lieg het niet DRIE comets, alledrie naar mij toe...in de lucht kwamen er ook nog 1 wasp en 2 fireflies aan...
De rocketeer was net te ver...
Soms heb ik het idee dat ze bij embark gewoon dachten, het gaat nu wel heel simpel, we introduceren wat nieuwe arc's en we laten er gewoon veel tegelijk spawnen in een heel klein gebied...
Halve spaceport map is leeg en alles concentreert zich een beetje rond het centrum....
En verder, ja, het kan erg ongelukkig samenkomen allemaal, dat is ook wel de charme. Het moet af en toe schuren, anders wordt het saai imo.
"Zonder wrijving geen glans"Tuktop schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:50:
[...]
Een patrouille met 3 Comets ben ik ook wel eens tegengekomen! Een lure nade is dan erg grappig
En verder, ja, het kan erg ongelukkig samenkomen allemaal, dat is ook wel de charme. Het moet af en toe schuren, anders wordt het saai imo.
En ja het is balen, maar uiteindelijk is het nog wel zo dat je het zelf in de hand hebt. Je gekozen locatie, het in de gaten houden van je omgeving. Het enige echt vervelende waar je weinig aan kan doen is als ze echt OP je spawnen. Een soort korte waarschuwing (landing-indicator ofzo) dat er iets aan komt zou dan beter zijn. Hoeft maar enkele seconden te zijn..maar dat je weet "oh, time to run!"
https://arcraiders.com/news/a-triumphant-exit
De nieuwe expedition requirements zijn bekend.
Ipv stash value moet je nu in een periode van 5 dagen ( April 28th 13:00 CEST/11:00 UTC/04:00 PT and closes on May 4th 09:00 CEST/07:00 UTC/00:00 PT.) x schade doen (pve of pvp maakt niet uit). (x is nog niet bekend) om de 5 skillpunten te kunnen krijgen.
Beetje last minute change weer, op zich geen stash value is positief, maar bv de hoeveelheid schade had ook over de hele wipe gekunt ipv verplichten om perse die 5 dagen te spelen.
Lekker dan als je dan net mei vakantie hebt bv.
De nieuwe expedition requirements zijn bekend.
Ipv stash value moet je nu in een periode van 5 dagen ( April 28th 13:00 CEST/11:00 UTC/04:00 PT and closes on May 4th 09:00 CEST/07:00 UTC/00:00 PT.) x schade doen (pve of pvp maakt niet uit). (x is nog niet bekend) om de 5 skillpunten te kunnen krijgen.
Beetje last minute change weer, op zich geen stash value is positief, maar bv de hoeveelheid schade had ook over de hele wipe gekunt ipv verplichten om perse die 5 dagen te spelen.
Lekker dan als je dan net mei vakantie hebt bv.
Mijn theorie is dat Embark soms zelf inlogt als ARC en dan op ons gaat jagen.Wii4all schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:15:
soms wil ik echt stoppen..
gister nightraid spaceport. Ik denk die bastion om te leggen, redelijk beschoten bastion ligt schuin op zijn kant..., dus ik klim op dat ding voor de mijn.
Daarna ik lieg het niet DRIE comets, alledrie naar mij toe...in de lucht kwamen er ook nog 1 wasp en 2 fireflies aan...
De rocketeer was net te ver...
Soms heb ik het idee dat ze bij embark gewoon dachten, het gaat nu wel heel simpel, we introduceren wat nieuwe arc's en we laten er gewoon veel tegelijk spawnen in een heel klein gebied...
Halve spaceport map is leeg en alles concentreert zich een beetje rond het centrum....
Mja, waardeloze verandering.. Dat maakt het hele spelen zinloos na het verzamelen van alle spullen voor de expeditie... En dan moet je inderdaad weer precies op die dagen veel kunnen spelen; belachelijkJBplap schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:45:
https://arcraiders.com/news/a-triumphant-exit
De nieuwe expedition requirements zijn bekend.
Ipv stash value moet je nu in een periode van 5 dagen ( April 28th 13:00 CEST/11:00 UTC/04:00 PT and closes on May 4th 09:00 CEST/07:00 UTC/00:00 PT.) x schade doen (pve of pvp maakt niet uit). (x is nog niet bekend) om de 5 skillpunten te kunnen krijgen.
Beetje last minute change weer, op zich geen stash value is positief, maar bv de hoeveelheid schade had ook over de hele wipe gekunt ipv verplichten om perse die 5 dagen te spelen.
Lekker dan als je dan net mei vakantie hebt bv.
Eens. Zal de eerste zijn die ik mis. Ben dan op vakantie. Dus kan niet eens spelen....President schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:09:
[...]
Mja, waardeloze verandering.. Dat maakt het hele spelen zinloos na het verzamelen van alle spullen voor de expeditie... En dan moet je inderdaad weer precies op die dagen veel kunnen spelen; belachelijk
Laat ons gewoon spelen en dan de requirements verdienen..... En tijdens de window automatisch vertrekken als je aan de requirements voldoet.
ik had net 3 miljoen total stash value bij elkaar.. nu maar zoveel mogelijk explosives en ammo kopen/maken om maar aan die damage te komenJBplap schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:45:
https://arcraiders.com/news/a-triumphant-exit
De nieuwe expedition requirements zijn bekend.
Ipv stash value moet je nu in een periode van 5 dagen ( April 28th 13:00 CEST/11:00 UTC/04:00 PT and closes on May 4th 09:00 CEST/07:00 UTC/00:00 PT.) x schade doen (pve of pvp maakt niet uit). (x is nog niet bekend) om de 5 skillpunten te kunnen krijgen.
Beetje last minute change weer, op zich geen stash value is positief, maar bv de hoeveelheid schade had ook over de hele wipe gekunt ipv verplichten om perse die 5 dagen te spelen.
Lekker dan als je dan net mei vakantie hebt bv.
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
voor op vakantie heb ik een game laptop en die gaat altijd meeWaah schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 01:02:
[...]
Eens. Zal de eerste zijn die ik mis. Ben dan op vakantie. Dus kan niet eens spelen....
Laat ons gewoon spelen en dan de requirements verdienen..... En tijdens de window automatisch vertrekken als je aan de requirements voldoet.
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Hier gaat de switch mee. Maar dat is puur voor familievermaak. Dat staat tijdens de vakantie even op 1Khaelos schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 14:34:
[...]
voor op vakantie heb ik een game laptop en die gaat altijd mee
Zoveel pech als ik vorige keer had zoveel geluk had ik gisteren met een rondje nighraid space port. Ik loop daar hoor ik iemand defib defib ik was echt net geland zeg maar...ik had geen defib...kom bij doe gast aan is die al dood... hullcracker lvl 4 anvil lvl 4 ongeveer de kit die ik ook run...2 deadlines. Toen bedacht ik maar meteen weer te extracten...
Burp
In principe zou je als je de damage wil doen alsnog naar een Queen oid moeten om het te halen. Voordeel is wel dat als je doodgeschoten word dat je dan niet al die waarde kwijt bent.President schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:09:
[...]
Mja, waardeloze verandering.. Dat maakt het hele spelen zinloos na het verzamelen van alle spullen voor de expeditie... En dan moet je inderdaad weer precies op die dagen veel kunnen spelen; belachelijk
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
De tijd die je krijgt nadat je out bent en nog naar een extraction point kan kruipen zou iets langer mogen imo.
Dat kan ook, met de juiste augmentSanghelios schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:16:
De tijd die je krijgt nadat je out bent en nog naar een extraction point kan kruipen zou iets langer mogen imo.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
sommige arguments hebben een (passive/active) skill. Een daarvan zorgt ervoor dat je langer kunt kruipen wanneer je “down” bent.Sanghelios schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:16:
De tijd die je krijgt nadat je out bent en nog naar een extraction point kan kruipen zou iets langer mogen imo.
Dat aangevuld met enkele talents uit je skilltree, kan je stiekem best lang kruipen
nog een paar uurtjes wachten en dan kan de grote 100.000 damage race beginnen!
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Precies op de laatste dag nog 2 trails scherp gesteld, ben precies op de laatste plek geeindigd in hotshot, dus net geen degradatie.
Is kijken of ik vol voor de nieuwe expeditie ga....
Nieuwe update met nieuwe map is live.
Nieuwe arc ook.
Alleen wat ik me afvraag, we zien in de map blue gate toch die mega arcs lopen.
Het wordt toch wel is tijd dat je tegen die kan 'vechten' toch?
Is kijken of ik vol voor de nieuwe expeditie ga....
en het zal nog wat pittiger worden om te halen want de 2x multiplier is weg voor speciale map conditions.Khaelos schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 06:44:
nog een paar uurtjes wachten en dan kan de grote 100.000 damage race beginnen!
Nieuwe update met nieuwe map is live.
Nieuwe arc ook.
Alleen wat ik me afvraag, we zien in de map blue gate toch die mega arcs lopen.
Het wordt toch wel is tijd dat je tegen die kan 'vechten' toch?
[ Voor 61% gewijzigd door Wii4all op 28-04-2026 13:26 ]
Burp
ik start AR nu op, net wakker uit nachtdienst 
wordt weer even wennen, heb de laatste week alleen maar ingelogd, granaten gekocht en weer uit gelogd
wordt weer even wennen, heb de laatste week alleen maar ingelogd, granaten gekocht en weer uit gelogd
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
damn! die nieuwe arc is echt leip!
hij schiet mijnen en bliksem om zich heen, sowieso is Riven Tide een heftige en grote map.
erg veel erg aanwezig
ik zit momenteel op 15k damage na een potje of 5 gespeeld te hebben
hij schiet mijnen en bliksem om zich heen, sowieso is Riven Tide een heftige en grote map.
erg veel erg aanwezig
ik zit momenteel op 15k damage na een potje of 5 gespeeld te hebben
[ Voor 18% gewijzigd door Khaelos op 28-04-2026 17:00 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ik gisteravond even gedaan, alleen de nieuwe map nog niet, je ziet gelijk een hele andere manier van spelen ivm de expedition.Iedereen knalt alles af, paar keer blue gate gedaan elke arc die spawnt is binnen een paar tellen weg. Bastions / rocketeers / vaporizers.
Ze hebben ook wat meer arcs toegevoegd aan de metro stations heb ik gezien, normaal spawnde er bij de metro tussen de 1 a 3 fireballs etc, gister waren het er in een normale burried city map ineens 6 tegelijk allemaal bij de 'metro aanroep' knop zeg maar.
ik sta nu ook op 15K.
Vanavond nog wat rondjes closed en matriarch doen.
Ze hebben ook wat meer arcs toegevoegd aan de metro stations heb ik gezien, normaal spawnde er bij de metro tussen de 1 a 3 fireballs etc, gister waren het er in een normale burried city map ineens 6 tegelijk allemaal bij de 'metro aanroep' knop zeg maar.
ik sta nu ook op 15K.
Vanavond nog wat rondjes closed en matriarch doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Wii4all op 29-04-2026 11:59 ]
Burp
wat me wel opvalt is dat er helemaal geen Queen/Matriarch maps meer zijn..
zou dat bewust zijn omdat je daar makkelijk veel damage kan doen?
zou dat bewust zijn omdat je daar makkelijk veel damage kan doen?
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Die zijn er nog steeds, zie: https://arcraiders.com/map-conditions.Khaelos schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:26:
wat me wel opvalt is dat er helemaal geen Queen/Matriarch maps meer zijn..
zou dat bewust zijn omdat je daar makkelijk veel damage kan doen?
Lijkt er wel op dat ze wat minder zijn dan voorheen maar dat is ergens logisch aangezien er steeds meer verschillende conditions zijn.
Ik heb er nog nooit eentje geslooptKhaelos schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:26:
wat me wel opvalt is dat er helemaal geen Queen/Matriarch maps meer zijn..
zou dat bewust zijn omdat je daar makkelijk veel damage kan doen?
ik dacht ik ga even de queen battle doen voor damage..
ik mn hullcracker 4 en berg shells mee, binnen 2 min dood door de queen
ik mn hullcracker 4 en berg shells mee, binnen 2 min dood door de queen
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ja het gaat hard, als je op tijd infillt en je staat op een mooie plek dan lukt het wel om redelijk wat schade te doen met een beetje geluk pak je een bastion en/of leaper mee, dan gaat het hard.Khaelos schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:08:
ik dacht ik ga even de queen battle doen voor damage..
ik mn hullcracker 4 en berg shells mee, binnen 2 min dood door de queen
Met de matriarch haal ik normaal meer punten dan een queen, omdat de queen wat zwakker is en er volgens mij minder arcs omheen spawnen.
Ze hebben nu zelfs verzonnen een vaporizer in stella montis te proppen zag ik.....
[ Voor 11% gewijzigd door Wii4all op 30-04-2026 09:03 ]
Burp
vaporizer in stella is echt hellWii4all schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:02:
[...]
Ja het gaat hard, als je op tijd infillt en je staat op een mooie plek dan lukt het wel om redelijk wat schade te doen met een beetje geluk pak je een bastion en/of leaper mee, dan gaat het hard.
Met de matriarch haal ik normaal meer punten dan een queen, omdat de queen wat zwakker is en er volgens mij minder arcs omheen spawnen.
Ze hebben nu zelfs verzonnen een vaporizer in stella montis te proppen zag ik.....
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
is deze game nou zo ontzettend dood dat er amper forum activiteit is of.. is het zo tof dat mensen geen tijd hebben om op een forum te posten maar alleen potjes spelen?
ik zit ergens in het midden
ik zit ergens in het midden
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ik heb in dit spel al meer uren zitten dan 20 games de afgelopen 10 jaar.Khaelos schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 22:57:
is deze game nou zo ontzettend dood dat er amper forum activiteit is of.. is het zo tof dat mensen geen tijd hebben om op een forum te posten maar alleen potjes spelen?![]()
ik zit ergens in het midden
Ik post gewoon weinig hier
De hype is gaan liggen. Minder mensen over gebleven die nog spelen. Maar dood is het zeker nietKhaelos schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 22:57:
is deze game nou zo ontzettend dood dat er amper forum activiteit is of.. is het zo tof dat mensen geen tijd hebben om op een forum te posten maar alleen potjes spelen?![]()
ik zit ergens in het midden
Iedere euro waard deze game, de hype is er vanaf, maar gameplay blijft uniekKhaelos schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 22:57:
is deze game nou zo ontzettend dood dat er amper forum activiteit is of.. is het zo tof dat mensen geen tijd hebben om op een forum te posten maar alleen potjes spelen?![]()
ik zit ergens in het midden
Ik ben druk bezig met de expeditie. Kom veel vuldig vriendelijke mensen tegen die me reviven of die ik revive en dat je dan wat terug krijgt. Door de expeditie krijg je nu wel hele andere games...een hele lege burried city map waar elke arc spawn direct afgemaakt wordt door de hele lobby.
Of een Queen map waar de Queen al in 3 minuten weg is en je tegen een map zonder arc aan kijkt.
Ik was tussen nu en de vorige expeditie heel bewust op zoek naar blueprints om alles weer compleet te maken...
Mis nu bijv de survivor blueprint wolfpack snap hook etc.
Maar omdat ik de expeditie weer ga doen ben ik daarmee nu gestopt..
Verder een prima spel waar ik me goed mee vermaak
Of een Queen map waar de Queen al in 3 minuten weg is en je tegen een map zonder arc aan kijkt.
Ik was tussen nu en de vorige expeditie heel bewust op zoek naar blueprints om alles weer compleet te maken...
Mis nu bijv de survivor blueprint wolfpack snap hook etc.
Maar omdat ik de expeditie weer ga doen ben ik daarmee nu gestopt..
Verder een prima spel waar ik me goed mee vermaak
Burp
Survivor is wat mij betreft de enige echt noodzakelijke blueprint. :-)
Anvil is ook leuk om te hebben, maar ondanks dat ik eigenlijk elke raid een Anvil meepak, en de blueprint deze expeditie nog niét gevonden had, zit mijn inventory toch nog vol met een 5-tal reserve Anvils.... dus eigenlijk niet zo heel belangrijk om te hebben.
Sta hier klaar om mijn 3de expeditie te doen.
Wat mij betreft geen optie om ze niet te doen, tegen het einde aan is er amper nog 'doel', behalve de expeditie te doen, en de grind opnieuw te starten. :-)
Anvil is ook leuk om te hebben, maar ondanks dat ik eigenlijk elke raid een Anvil meepak, en de blueprint deze expeditie nog niét gevonden had, zit mijn inventory toch nog vol met een 5-tal reserve Anvils.... dus eigenlijk niet zo heel belangrijk om te hebben.
Sta hier klaar om mijn 3de expeditie te doen.
Wat mij betreft geen optie om ze niet te doen, tegen het einde aan is er amper nog 'doel', behalve de expeditie te doen, en de grind opnieuw te starten. :-)
Je raakt je stash kwijt bij de expeditie maar heeft het bij deze expeditie nog zin wat voor waarde je stash heeft?
Gisteren leuke lobbies gehad, nadat we de matriarch gedaan hadden had iemand aan dat we moesten wachten op de turbine. Ik had een gitaar bij me een andere een fluit andere gingen dansen of met de snap hook klooien. En toen kwam de turbine
Wij dat ding neerhalen had ik maar 24 punten schade gedaan terwijl ik vol met een Equalizer aan het schieten was...ik ben er daarna uitgegaan maar er komt in een spel soms eenn 1 turbine of komen er meerdere?
Gisteren leuke lobbies gehad, nadat we de matriarch gedaan hadden had iemand aan dat we moesten wachten op de turbine. Ik had een gitaar bij me een andere een fluit andere gingen dansen of met de snap hook klooien. En toen kwam de turbine
Wij dat ding neerhalen had ik maar 24 punten schade gedaan terwijl ik vol met een Equalizer aan het schieten was...ik ben er daarna uitgegaan maar er komt in een spel soms eenn 1 turbine of komen er meerdere?
[ Voor 8% gewijzigd door Wii4all op 03-05-2026 09:28 ]
Burp
Er is kans vanaf dat de ronde 15 min bezig is tot 17 of 18 min bezig ofzo, dat er turbine(s) komen.
Dat kan zijn dat er in een ronde géén komt.
Soms komen er 2 tegelijk.
3 kan ook denk ik, maar nog nooit gezien.
Wanner ze laat spawnen, en ver weg zijn (of ver weg gaan), is het knap lastig om ze op tijd neer te halen (en dan de extract nog te halen).
Stash value maakt niet meer uit, tenzij je nog extra skill points van vorige expedities (die je wél gedaan hebt) moet inhalen. Dat kan je dan wel met stash value doen.
Dat kan zijn dat er in een ronde géén komt.
Soms komen er 2 tegelijk.
3 kan ook denk ik, maar nog nooit gezien.
Wanner ze laat spawnen, en ver weg zijn (of ver weg gaan), is het knap lastig om ze op tijd neer te halen (en dan de extract nog te halen).
Stash value maakt niet meer uit, tenzij je nog extra skill points van vorige expedities (die je wél gedaan hebt) moet inhalen. Dat kan je dan wel met stash value doen.
bedankt.Lacroix schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:59:
Er is kans vanaf dat de ronde 15 min bezig is tot 17 of 18 min bezig ofzo, dat er turbine(s) komen.
Dat kan zijn dat er in een ronde géén komt.
Soms komen er 2 tegelijk.
3 kan ook denk ik, maar nog nooit gezien.
Wanner ze laat spawnen, en ver weg zijn (of ver weg gaan), is het knap lastig om ze op tijd neer te halen (en dan de extract nog te halen).
Stash value maakt niet meer uit, tenzij je nog extra skill points van vorige expedities (die je wél gedaan hebt) moet inhalen. Dat kan je dan wel met stash value doen.
Dit is pas mijn 2e expeditie, ik heb er ook pas twee volledig doorgespeeld..
Volgens mij heeft het geen zin om dan een stash aan te houden tot de expeditie....
Burp
Zooo, gaat iedereen vanavond aan de slag met Arcs meppen? :-P
Waarom zou de je expeditions eigenlijk uitspelen als je dan een reset van je hele profiel krijgt?
De voordelen lijken mij hier niet echt de moeite voor te zijn?
De voordelen lijken mij hier niet echt de moeite voor te zijn?
Als je genoeg speelt en je hebt anders toch niets te doen dan is X meer space in je hideout wel de moeite waard lijkt me. Ik speel te weinig om aan die expeditions mee te doen in elk geval.Sanghelios schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:36:
Waarom zou de je expeditions eigenlijk uitspelen als je dan een reset van je hele profiel krijgt?
De voordelen lijken mij hier niet echt de moeite voor te zijn?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Die extra stack space is wel prettig.Sanghelios schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:36:
Waarom zou de je expeditions eigenlijk uitspelen als je dan een reset van je hele profiel krijgt?
De voordelen lijken mij hier niet echt de moeite voor te zijn?
Je hebt wel een beetje gelijk...Sanghelios schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:36:
Waarom zou de je expeditions eigenlijk uitspelen als je dan een reset van je hele profiel krijgt?
De voordelen lijken mij hier niet echt de moeite voor te zijn?
Maar goed, ik begin ook weer opnieuw
Alles verzamelen, wat quests doen om die hullcracker weer te krijgen...zal wel weer wennen worden met basic wapens, is kijken hoever ik kom.
Burp
Zit er nu onderhand al een beetje een normale pve mode in? of is het nog steeds mixed pvp?
Dat is eingelijk het enige waar ik op wacht, een fatsoenlijke manier om gewoon pve te spelen.
Dat is eingelijk het enige waar ik op wacht, een fatsoenlijke manier om gewoon pve te spelen.
Je weet toch dat de game pve/p is? Dit gaan ze nooit veranderen naar mijn ideeVisgek82 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:09:
Zit er nu onderhand al een beetje een normale pve mode in? of is het nog steeds mixed pvp?
Dat is eingelijk het enige waar ik op wacht, een fatsoenlijke manier om gewoon pve te spelen.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Zeker, dat weet ik. Er was alleen sprake van dat er een pve mode zou komen omdat veel spelers geen pvp willen doen.Oxigeon schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:27:
[...]
Je weet toch dat de game pve/p is? Dit gaan ze nooit veranderen naar mijn idee
Volgens mij was dit alleen een tijdelijke mode en was het alsnog niet volledig pve maar wel pve focusVisgek82 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:36:
[...]
Zeker, dat weet ik. Er was alleen sprake van dat er een pve mode zou komen omdat veel spelers geen pvp willen doen.
Ah, jammer.. pass dan voor mij , helaas. ziet er wel leuk uitRicmaniac schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:54:
[...]
Volgens mij was dit alleen een tijdelijke mode en was het alsnog niet volledig pve maar wel pve focus
Ben zelf ook een PvE player maar wordt zelden aangevallen door andere spelers. Die aggression-based matchmaking algoritmes werken best goed. Gewoon zelf niemand aanvallen (ook niet uit zelfverdediging, geen downed raiders searchen, etc.), dan is het in mijn ervaring gewoon heel goed te spelen als PvE player.Visgek82 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:01:
[...]
Ah, jammer.. pass dan voor mij , helaas. ziet er wel leuk uit
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ik deel deze ervaring. Soms word ik een paar games achter elkaar genadeloos neergeknald maar dat is dan tijdelijk. Daarna is het weer veelal friendly. En het zorgt er wel voor dat elk potje toch weer spannend is, want het kan elk moment bad gaan op een onvoorspelbare manier.Crusader schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:37:
[...]
Ben zelf ook een PvE player maar wordt zelden aangevallen door andere spelers. Die aggression-based matchmaking algoritmes werken best goed. Gewoon zelf niemand aanvallen (ook niet uit zelfverdediging, geen downed raiders searchen, etc.), dan is het in mijn ervaring gewoon heel goed te spelen als PvE player.
klopt, het PvP element vind ik niet erg, houdt het toch nog extra spannend.Tuktop schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:21:
[...]
Ik deel deze ervaring. Soms word ik een paar games achter elkaar genadeloos neergeknald maar dat is dan tijdelijk. Daarna is het weer veelal friendly. En het zorgt er wel voor dat elk potje toch weer spannend is, want het kan elk moment bad gaan op een onvoorspelbare manier.
En ratten heb je af en toe sowieso
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Afgelopen expeditie (dus 2 maanden denk ik? heb ik weer minstens 50u gespeeld denk ik, en ben ik werkelijk minder dan 5x afgeschoten door een andere speler. Als je zelf totaal NIETS aan PVP doet, valt dat echt wel mee (maar het gevaar is er altijd! wat ik ook net goed vind).
Mss nog een 5-tal andere keren beschoten, maar dat ik ben kunnen 'ontsnappen'.
Want door die PVP/PVE matchmaking schiet ik gewoon niét terug, want vanzodra je zelfs een beetje dmg doet, merk je wel heel hard dat je daarna meer richting de PVP lobbies gaat.
Dat vind ik dan ook wel jammer, dat het systeem toch niet (of niet correct) rekening lijkt te houden met jezelf te verdedigen als iemand eerst op je geschoten heeft.
TLDR: de hoeveelheid PVP valt echt reuze mee vind ik als je zelf enkel PVE wil spelen.
Mss nog een 5-tal andere keren beschoten, maar dat ik ben kunnen 'ontsnappen'.
Want door die PVP/PVE matchmaking schiet ik gewoon niét terug, want vanzodra je zelfs een beetje dmg doet, merk je wel heel hard dat je daarna meer richting de PVP lobbies gaat.
Dat vind ik dan ook wel jammer, dat het systeem toch niet (of niet correct) rekening lijkt te houden met jezelf te verdedigen als iemand eerst op je geschoten heeft.
TLDR: de hoeveelheid PVP valt echt reuze mee vind ik als je zelf enkel PVE wil spelen.
Plus het looten van een downed raider die je ergens tegenkomt, dat ook schijnt mee te tellen. Is ook niet echt logisch naar mijn idee.himlims_ schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:32:
het 'niet terug schieten' in een shooter vind ik oprecht onlogisch, puur vanwege de 'angst' om potentieel in een drukkere pvp lobbie te komen [..] maar dat is mijn opinie
If it ain't broken, play with it till it breaks.
klopt, en dat is ook zeker voor verbetering vatbaar.himlims_ schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:32:
het 'niet terug schieten' in een shooter vind ik oprecht onlogisch, puur vanwege de 'angst' om potentieel in een drukkere pvp lobbie te komen [..] maar dat is mijn opinie
Je kan natuurlijk ook gewoon terugschieten, en de gevolgen dragen, maar ik heb weinig zin om dan enkele potjes te starten en veilig te extracten zonder te schieten (of terug te schieten), puur om weer carebear PVE lobbies te krijgen. Dan probeer ik liever te ontsnappen (en dat is vaak ook nog spannend eigenlijk)
Zou kunnen, maar die ervaring heb ik alleszins zelf niet.Crusader schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:42:
[...]
Plus het looten van een downed raider die je ergens tegenkomt, dat ook schijnt mee te tellen. Is ook niet echt logisch naar mijn idee.
Zal mss wel maar 1 op de 5 à 10 potjes gebeuren dat ik downed raiders loot.
Iedereen die de expedition gedaan heeft zijn of haar workbenches alweer op het hoogste niveau
Vanavond maar is kijken...of het nog lukt om wat up te graden....
Vanavond maar is kijken...of het nog lukt om wat up te graden....
Burp
Heb nog geen een keer expedition gedaan, niet overtuigd van meerwaarde tozv al die BP weer moeten verzamelen.
merk wel, dat nu achter loop, als gaat om skills en opslagcapaciteit.
maar als zie hoeveel uur en frustratie gekost heeft om bepaalde BP te hebben, wil ik die eigenlijk niet opgeven
//edit; onderbuikgevoel zegt dat mensen met expeditie een hogere droogste hebben van BP
merk wel, dat nu achter loop, als gaat om skills en opslagcapaciteit.
maar als zie hoeveel uur en frustratie gekost heeft om bepaalde BP te hebben, wil ik die eigenlijk niet opgeven
//edit; onderbuikgevoel zegt dat mensen met expeditie een hogere droogste hebben van BP
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 11-05-2026 17:38 ]
Heb jij ook enkele skillpoints te weinig? Ik heb die van de laatste expeditie niet meegekregen ondanks dat ik al het nodige gedaan had.Wii4all schreef op maandag 11 mei 2026 @ 16:54:
Iedereen die de expedition gedaan heeft zijn of haar workbenches alweer op het hoogste niveau![]()
Vanavond maar is kijken...of het nog lukt om wat up te graden....
Ik heb ze wel gehad zag ik. Ik las wel dat er problemen mee zijn. Vervelend is dat oa daarvoor doe je juist de expeditie.Spacewide schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:44:
[...]
Heb jij ook enkele skillpoints te weinig? Ik heb die van de laatste expeditie niet meegekregen ondanks dat ik al het nodige gedaan had.
Ik heb alle work benches staan en scrappy is level 2.
Nu weer upgraden en wat missies doen zodat ik de hullcracker weer heb;)
Burp
hier ook de expedition gedaan 4 extra skill points (had geen zin en tijd voor het laatste puntje) en ook omdat de meeste lobbies de arc's zo verschikkelijk hard in elkaar gestampt werden dat je nauwelijks damage erin kreeg. (hielp ook niet mee dat ik 1x mijn backpak vol geladen had met iets van 10 wolfpacks en toen heel stom doodging door Arc).
wel handig dat je nu dingen verzameld en bijvoorbeeld weet dat rusted bolts handig zijn om te behouden voor further down the line.
wel handig dat je nu dingen verzameld en bijvoorbeeld weet dat rusted bolts handig zijn om te behouden voor further down the line.
Is een known bug. Embark is ermee bezig.Spacewide schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:44:
[...]
Heb jij ook enkele skillpoints te weinig? Ik heb die van de laatste expeditie niet meegekregen ondanks dat ik al het nodige gedaan had.
Gisteren even gespeeld, toch al weer wat BP's gevonden. En maar eens Tides gechecked.
This is the Way.
Hoi ArcTweaekers,
Ik twijfel of ik wel het juist aantal skillpoints heb. Heb alle 3 expidtions gedaan en heb nu 16 skillpoints beschikbaar.
Begon je bij launch met 1 punt en met elke expo 5 erbij?
Ik herinner het misschien verkeerd, maar dacht dat ik vorig expo ook al iets van 15 had.
Ik twijfel of ik wel het juist aantal skillpoints heb. Heb alle 3 expidtions gedaan en heb nu 16 skillpoints beschikbaar.
Begon je bij launch met 1 punt en met elke expo 5 erbij?
Ik herinner het misschien verkeerd, maar dacht dat ik vorig expo ook al iets van 15 had.
[ Voor 5% gewijzigd door E2max op 12-05-2026 19:56 ]
E2max schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:55:
Hoi ArcTweaekers,
Ik twijfel of ik wel het juist aantal skillpoints heb. Heb alle 3 expidtions gedaan en heb nu 16 skillpoints beschikbaar.
Begon je bij launch met 1 punt en met elke expo 5 erbij?
Ik herinner het misschien verkeerd, maar dacht dat ik vorig expo ook al iets van 15 had.
Ik ben een week geleden weer begonnen met spelen en het de expedition weer compleet.
Maar.. ik ben ondertussen wel zo ont-zet-tend KLAAR met als die T*FUS ratten!!
vanmiddag twee games achter elkaar op Riven Tides, ik maak mezelf altijd bekend en roep friendly en vraag of ze friendly zijn, het eerst wat ik terug krijg zijn kogels om mijn oren..
zonder microfoon gewoon afknallen en afmaken zonder dat ik ook maar iets aggressiefs gedaan heb, en ik zie 100% in carebear lobbies.
Ratten maken deze prachtige game helemaal kapot!
Maar.. ik ben ondertussen wel zo ont-zet-tend KLAAR met als die T*FUS ratten!!
vanmiddag twee games achter elkaar op Riven Tides, ik maak mezelf altijd bekend en roep friendly en vraag of ze friendly zijn, het eerst wat ik terug krijg zijn kogels om mijn oren..
zonder microfoon gewoon afknallen en afmaken zonder dat ik ook maar iets aggressiefs gedaan heb, en ik zie 100% in carebear lobbies.
Ratten maken deze prachtige game helemaal kapot!
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ik vraag mij altijd af wat je anders verwacht had bij het kopen van deze game. Dit hoort toch gewoon bij de game? Deze game is nooit als PvE-game verkocht. Ik vind het dan ook een beetje ver gaan om elke PvP-encounter elke keer als ratten af te schilderen.Khaelos schreef op zondag 24 mei 2026 @ 18:57:
Ik ben een week geleden weer begonnen met spelen en het de expedition weer compleet.
Maar.. ik ben ondertussen wel zo ont-zet-tend KLAAR met als die T*FUS ratten!!
vanmiddag twee games achter elkaar op Riven Tides, ik maak mezelf altijd bekend en roep friendly en vraag of ze friendly zijn, het eerst wat ik terug krijg zijn kogels om mijn oren..
zonder microfoon gewoon afknallen en afmaken zonder dat ik ook maar iets aggressiefs gedaan heb, en ik zie 100% in carebear lobbies.
Ratten maken deze prachtige game helemaal kapot!
Iemand die gewoon de game speelt is geen rat, en maakt zeker de game niet kapot. Je kan het niet leuk vinden omdat jij alleen maar lekker PvE wilt doen, maar dat is nooit wat deze game is geweest of heeft geprobeerd te zijn.
Misschien komt het omdat al sinds het begin ook al DayZ speel en het gewend ben. DayZ heeft een redelijk vergelijkbare gameplay loop en ook daar is het gebouwd op het vertrouwen van je medespelers. Iemand die mij daar doodschoot was ook geen rat, maar simpelweg beter dan ik was.
ik riep meerdere keren naar de laatste die mij killde " yo are you friendly? " en hij reageerde niet, dus liep ik door.Senaxx schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:56:
[...]
Ik vraag mij altijd af wat je anders verwacht had bij het kopen van deze game. Dit hoort toch gewoon bij de game? Deze game is nooit als PvE-game verkocht. Ik vind het dan ook een beetje ver gaan om elke PvP-encounter elke keer als ratten af te schilderen.
Iemand die gewoon de game speelt is geen rat, en maakt zeker de game niet kapot. Je kan het niet leuk vinden omdat jij alleen maar lekker PvE wilt doen, maar dat is nooit wat deze game is geweest of heeft geprobeerd te zijn.
Misschien komt het omdat al sinds het begin ook al DayZ speel en het gewend ben. DayZ heeft een redelijk vergelijkbare gameplay loop en ook daar is het gebouwd op het vertrouwen van je medespelers. Iemand die mij daar doodschoot was ook geen rat, maar simpelweg beter dan ik was.
daarna werd ik van achter aangevallen door dezelfde gast terwijl ik arc's aan het killen was, dus ja dat is een rat.
als je zo nodig andere spelers wilt killen dan kan je toch ook CoD of Battlefield gaan spelen..
maar je hebt wel deels gelijk het is PvPvE..
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Wat een onzin, als hij nou roept ja ik ben friendly en je dan na 5 minuten samen spelen in je rug schiet kan je het misschien zo noemen.Khaelos schreef op maandag 25 mei 2026 @ 01:54:
[...]
ik riep meerdere keren naar de laatste die mij killde " yo are you friendly? " en hij reageerde niet, dus liep ik door.
daarna werd ik van achter aangevallen door dezelfde gast terwijl ik arc's aan het killen was, dus ja dat is een rat.
als je zo nodig andere spelers wilt killen dan kan je toch ook CoD of Battlefield gaan spelen..
Maar als jij gewoon maar er van uit te gaat dat iemand friendly is omdat hij niets zegt en jij vervolgens niet op je hoede bent tja dan ligt het toch echt aan jou dat je zo makkelijk gekilled wordt.
Als ik geen reactie krijg ga ik er meteen van uit dat iemand niet friendly is. En ik ben echt wel ook eens vervelend gekilled op moment dat ik bezig was met grotere ARC, maar dan zeg ik nog altijd GG en leg ik toch schuld bij mezelf dat ik niet goed genoeg heb opgepast of dat ik te laks was omdat ik al 20 rondjes achter elkaar geen PVP meer had gehad.
En mensen die zo nodig alleen PVE/bots willen killen dan kunnen ze toch ook gewoon Generation Zero/Helldivers 2 gaan spelen... (Dat wil je natuurlijk niet want ARC is gewoon uniek, maar dat geld ook voor de spelers die wel PVP doen)
Ok vindt het concept van Arc heel tof, en de loot grind enzo..
Maar als ik een keer een goede gun heb dan zal je net zien dat ik weer gekilled wordt.
Ik moet me maar meer gaan richten op pvp dan, er vanuit gaand dat anderen dat ook doen en meer wantrouwen.
Ik vindt gewoon zuur dat als iemand een hele game heeft gespeeld Arcs gekilled en allerlei dingen bij elkaar heeft verzameld, om dat in een paar schoten ongedaan te maken eerlijk gezegd.
Maar goed we gaan het zien
Maar als ik een keer een goede gun heb dan zal je net zien dat ik weer gekilled wordt.
Ik moet me maar meer gaan richten op pvp dan, er vanuit gaand dat anderen dat ook doen en meer wantrouwen.
Ik vindt gewoon zuur dat als iemand een hele game heeft gespeeld Arcs gekilled en allerlei dingen bij elkaar heeft verzameld, om dat in een paar schoten ongedaan te maken eerlijk gezegd.
Maar goed we gaan het zien
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Dat hoeft helemaal niet, je moet op je hoede zijn, maar lopen rond te lanterfanten en denken dat als je t codewoord zegt dat je dan onaantastbaar bent dan ben je echt het verkeerde spel aan t spelen.Khaelos schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:21:
Ik moet me maar meer gaan richten op pvp dan, er vanuit gaand dat anderen dat ook doen en meer wantrouwen.
Ik vindt gewoon zuur dat als iemand een hele game heeft gespeeld Arcs gekilled en allerlei dingen bij elkaar heeft verzameld, om dat in een paar schoten ongedaan te maken eerlijk gezegd.
This is the Way.
Heel simpel;NoTimeRemains schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:56:
[...]
Dat hoeft helemaal niet, je moet op je hoede zijn, maar lopen rond te lanterfanten en denken dat als je t codewoord zegt dat je dan onaantastbaar bent dan ben je echt het verkeerde spel aan t spelen.
- ben situatie bewust
- heb dekking, of weet waar dekking nabij is
- let goed op gedrag andere; wel geen wapen equipped
- bij twijfel; knallen! Het is een freaking survival shooter
- treur niet om verlies items, het is bruikleen
ik vermaak me voor nu prima met Forza Horizon 6
ik kom aan het einde, als de expedition er bijna is wel terug voor die 100k damage ( of is dat nu niet meer?)
ik kom aan het einde, als de expedition er bijna is wel terug voor die 100k damage ( of is dat nu niet meer?)
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Je moet eerst nog de spullen verzamelen voor het nieuwe window natuurlijk.Khaelos schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:40:
ik vermaak me voor nu prima met Forza Horizon 6![]()
ik kom aan het einde, als de expedition er bijna is wel terug voor die 100k damage ( of is dat nu niet meer?)
Burp
Ja die spullen heb ik al klaar, mn Expeditie is klaar om te vertrekkenWii4all schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:15:
[...]
Je moet eerst nog de spullen verzamelen voor het nieuwe window natuurlijk.
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ik moet zeggen soms ben ik er wel een beetje klaar mee, ik ben mijn benches nog aan het uppen probeer wat missies te.doen en de trials...
Ik weet dat het pvp is maar toch is het vervelend als je 2 potjes direct achter elkaar zonder dat ik schade terug doe ,wordt omgelegd, spullen grotendeels kwijt waarvoor je geen Blueprint hebt, trial score weg...dan is het gewoon wat moeilijker om het volgende potje te denken van ik ga e weer voor. Nu dacht ik ik zet hem uit en kijk andere keer wel weer ... Ik weet zeker dat er meer mensen zo over denken , wat er volgens mij voor zorgt dat je best veel spelers kan verliezen
Ik weet dat het pvp is maar toch is het vervelend als je 2 potjes direct achter elkaar zonder dat ik schade terug doe ,wordt omgelegd, spullen grotendeels kwijt waarvoor je geen Blueprint hebt, trial score weg...dan is het gewoon wat moeilijker om het volgende potje te denken van ik ga e weer voor. Nu dacht ik ik zet hem uit en kijk andere keer wel weer ... Ik weet zeker dat er meer mensen zo over denken , wat er volgens mij voor zorgt dat je best veel spelers kan verliezen
Burp
Bij mij telt de trial damage ground based arc helemaal niet. Meer mensen hier last van?
Denk dat er heel veel mensen gestopt zijn inmiddels
Denk dat er heel veel mensen gestopt zijn inmiddels
Burp
Zit je wel in Stella?Wii4all schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:41:
Bij mij telt de trial damage ground based arc helemaal niet. Meer mensen hier last van?
Denk dat er heel veel mensen gestopt zijn inmiddels
Zo ben ik echt zo dom dat ik dat over het hoofd heb gezien;). Bedankt voor de tip morgen maar even halen dan
Burp