[multi] ARC Raiders

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
NoTimeRemains schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:54:
[...]

de wolfpack zou ik wel heel vet vinden, heb je zelf nog iets nodig?
De wolfpack blueprints zijn, samen met twee van de vier snaphook blueprints, al vergeven maar de rest is nog beschikbaar. Stuur maar een PM als je nog iets nodig hebt.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44

Crusader

Arc Nature

Hoe gaat dat ruilen op Metaforge in z'n werk, dan spreek je met die persoon af om samen een potje te starten voor de wisseltruc?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:46
Crusader schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:11:
Hoe gaat dat ruilen op Metaforge in z'n werk, dan spreek je met die persoon af om samen een potje te starten voor de wisseltruc?
Ja, als het een enkel iets is wat in een safe pocket kan dan kan je er zonder loadout in gaan. Doe je het in de safe pocket en dan surrender om terug te gaan. Is het meer of zijn het wapens dan zou ik een hatch key meenemen en rechtstreeks vanuit de spawn naar de dichtstbijzijnde hatch. Dat heeft wel iets meer risico als je wapens hebt geruild.

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Dat was best indrukwekkend

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-02 05:51
Gaaf… Probleem is tegenwoordig alleen wel… is this real?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
testmanager schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:45:
[...]

Gaaf… Probleem is tegenwoordig alleen wel… is this real?
technisch gezien kan dit gewoon. Dus ja, verwacht wel dat het echt is.
AI is niet zo goed in dit soort zaken als men soms denkt.

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-02 05:51
Horrormomentje vanmiddag. Ik ging even stofzuigen onder/achter de bank. Dus schoof die even opzij.
Menig ouder met kinderen weet dan dat er altijd veel “zooi” onder vandaan komt.
Maar als zo’n ouder ook ARC raiders speelt, schrikt die zich helemaal de ^&*@##.

Want deze ouder en ARC speler hoorde: RRRRRRR iets onder de bank vandaan rollen. Op me af. En het was wit. YAIKS…. #wegduiken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jqFLSzIkA7SFYEZmWELrhxWyT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2WyoG84ZGL0xPV8siYRYmbr.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOdXzpQkPZWroK7MerbqL5GvEWg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/lrGuY8Dj4U7dp8Q0gWUW0K35.webp?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door testmanager op 25-01-2026 21:43 ]

• prutser387
  • Laatst online: 02-02 11:17
Crusader schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:11:
inderdaad. helemaal leeg naar binnen..zonder augment, shield of wapens.
Dan heb je 1 safepocket.

Via metaforge krijg je een embark-id. die persoon voeg je toe als vriend en invite in jouw party (of jij in de zijne)

Je gaat als duo ergens naar binnen.. waar je spawnt drop jij jouw ding en hij de zijne. Opletten dat jet het in de safepocket stopt.
Dan menu -> Surrender

en klaar.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Morion schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 08:58:
[...]

Stella is blueprint heaven, helemaal als je een nighttime raid doet... gewoon iedere container openen, inclusief de vuilnisbakken en de computers... verder ook altijd proberen 3-sterren bij je wekelijkse trails (in ieder geval de makkelijke) te halen, krijg je ook regelmatig BPs van... Anvil BP die ik heb kwam van de trails, Aphelion en Deadline BPs heb ik dubbele van uit gewone kluisjes enzo op Stella en toevallig gisteren de Snaphook BP gescoord op electro-storm Spaceport uit een computer bij een desk die verder leeg was...
Ik spanwde solo, precies op een mooie plek met microscopen etc, had meer dan 150k bij verkoop, dat was een mooie run en iedereen don't shot don't shoot.

Burp

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:05

Oxigeon

En zo is dat!

prutser387 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 08:56:
[...]

inderdaad. helemaal leeg naar binnen..zonder augment, shield of wapens.
Dan heb je 1 safepocket.

Via metaforge krijg je een embark-id. die persoon voeg je toe als vriend en invite in jouw party (of jij in de zijne)

Je gaat als duo ergens naar binnen.. waar je spawnt drop jij jouw ding en hij de zijne. Opletten dat jet het in de safepocket stopt.
Dan menu -> Surrender

en klaar.
Uhm... je moet met een augment de map in om een Safe pocket te krijgen toch? Indien je een wapen mee neemt zou je eventueel ook nog kunnen kijken of je meer binnen kan halen. Ik zelf surrender ook meestal als ik mijn spul binnen heb.

Denk er wel aan dat als je iets ruilt voor ik zeg maar 125 seeds dat je 2 safe pockets moet hebben. Je slaat maar max 100 seeds op in een item-vak.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• bambam1979
Oxigeon schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:10:
[...]

Uhm... je moet met een augment de map in om een Safe pocket te krijgen toch? Indien je een wapen mee neemt zou je eventueel ook nog kunnen kijken of je meer binnen kan halen. Ik zelf surrender ook meestal als ik mijn spul binnen heb.

Denk er wel aan dat als je iets ruilt voor ik zeg maar 125 seeds dat je 2 safe pockets moet hebben. Je slaat maar max 100 seeds op in een item-vak.
Helemaal kaal naar binnen, dus zonder augment dan heb je ook één safe pocket. Doe dat persoonlijk liever dan met alles bij, zeker in duo gezien dat wat agressiever is dan solo. Heb je meer stacks te ruilen kan je ook twee keer achter elkaar erin gaan. Alleen als je wapens ruilt zal je naar een hatch of extraction moeten.

• prutser387
en ik heb dus al een keer meegemaakt dat ik wel met een loadout naar binnen ging, maar de ander was wel "naked". doet hij dus suicide, loop je daar als solo in een duo-map...

• bambam1979
Ik maak daar wel een duidelijke afspraak over zodat je niet voor een verassing staat. Maar ik gok dat je dat geen tweede keer overkomt.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Pfft moet er niet aan denken om zo'n moeite te doen voor wat blueprints, heb een hekel aan administratieve handelingen. :+ Ik zie het ook beetje als extra RNG zodat je de game anders speelt na een expedition.

Ik geef mijn duplicates BP's wel aan vrienden of gewoon aan mensen tijdens een raid.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:47
NACrat schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:21:
Wellicht dat het al eerder besproken is en ik eroverheen gelezen heb.

Maar vanavond voor het eerst met een maat gespeeld op de PS5. Hele goede eerste indruk!

Maar 1 ding irriteerde ons wel mateloos. In de menu’s werd onze party continu verbroken. Moesten elkaar continu opnieuw uitnodigen. Tijdens de potjes zelf niks aan de hand. Maar tussen de raids door in de menu’s continu. Meer mensen die daar last van hebben? Of doen we iets verkeerd?
Konden jullie in de menu's wel af en toe met elkaar praten of niet? Kan namelijk zijn dat jullie microfoon instellingen verkeerd staan

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo ik ben wel even klaar met Leapers, moet nog 3 pulse units, maar ieder keer als ik er eindelijk eentje neer heb wordt je in je rug geschoten door een andere raider die braaf achter je staat te wachten, zucht, het hoort erbij maar :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Wii4all
  • Niet online
ShadowBumble schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:20:
Zo ik ben wel even klaar met Leapers, moet nog 3 pulse units, maar ieder keer als ik er eindelijk eentje neer heb wordt je in je rug geschoten door een andere raider die braaf achter je staat te wachten, zucht, het hoort erbij maar :+
Je kan ook zo'n arc courier (die ligt te roken) breachen, soms zit er daar ook eentje in volgens mij

Burp

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:57
President schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:19:
[...]

Konden jullie in de menu's wel af en toe met elkaar praten of niet? Kan namelijk zijn dat jullie microfoon instellingen verkeerd staan
Praten kon gewoon. Maar we zaten niet meer bij elkaar. Gisteren hadden we nergens geen last meer van dus wellicht gewoon pech gehad de eerste avond.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:59
ok boys!
ik ben nu level 75, alle quests gedaan expedition klaar en 5.3 miljoen spacedollars in de bank.
eigenlijk ben ik nu wel klaar tot het einde van deze league/seizoen hoe je het ook noemt.
ik wil mezelf niet helemaal opbranden door non-stop te blijven spelen
wel nog een paar leuke guns in stash om mee te klooien :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNxp1ish8G0gRbrmOVzWF7yu1k8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eqD0OOOm2LW55iBoR9b8biuI.png?f=fotoalbum_large
hier nog een screenshot van mn statsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvRypk9hnuRwRkwb3F28WivdFLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DsCtD7kRQBURHi6pXyu3Tua2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Khaelos op 26-01-2026 20:58 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Khaelos schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:56:
ok boys!
ik ben nu level 75, alle quests gedaan expedition klaar en 5.3 miljoen spacedollars in de bank.
eigenlijk ben ik nu wel klaar tot het einde van deze league/seizoen hoe je het ook noemt.
[Afbeelding]
hier nog een screenshot van mn stats[Afbeelding]
Nice lekker bezig, ik ben net aan lv60 en in ieder geval alles aan het voorbereiden voor de expedition window nog niet zeker of ik het ga doen maar dan kan ik het altijd nog besluiten :)

Er komen nog wel wat player projecten aan volgens de roadmap waarop je kan focussen tot het volgende departure window.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 11:55
Mensen die de lift van control tower campen, ik wens je echt het allerergste toe.
4 potjes op rij dood nu terwijl ik eigenlijk zelf geen Raider engage, dan is het spel wel echt minder leuk.

[ Voor 40% gewijzigd door Jamesl op 26-01-2026 21:19 ]

• Khaelos
Jamesl schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:18:
Mensen die de lift van control tower campen, ik wens je echt het allerergste toe.
4 potjes op rij dood nu terwijl ik eigenlijk zelf geen Raider engage, dan is het spel wel echt minder leuk.
dat is wel gek, zou betekenen dat je in een friendly lobby zou moeten zitten en dan 4 keer een rat tegenkomt op dezelfde plek? :?
domme pech of toch niet zo friendly als je zelf dacht >:)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Jamesl
Khaelos schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:36:
[...]

dat is wel gek, zou betekenen dat je in een friendly lobby zou moeten zitten en dan 4 keer een rat tegenkomt op dezelfde plek? :?
domme pech of toch niet zo friendly als je zelf dacht >:)
Nouja ik schiet natuurlijk wel terug als ze beginnen te schieten, weet niet of dat invloed heeft maar laat mezelf niet afschieten natuurlijk :+

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Jamesl schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:41:
[...]

Nouja ik schiet natuurlijk wel terug als ze beginnen te schieten, weet niet of dat invloed heeft maar laat mezelf niet afschieten natuurlijk :+
Daar zit wel je probleem.
Game weet niet wie de agressor is.
Gewoon 10 games NIET schieten op andere spelers en je lobby's zullen een heel stuk passiever worden.
Dus gewoon bv free loadout en jezelf af laten knallen als iemand begint te schieten.

Ik vind het heerlijk die passieve lobby's, ook met looten van big arc word je dan niet in je rug geschoten, maar wel veel mensen die 'helpen' looten dat is dan weer een nadeel.

• Jamesl
JBplap schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:57:
[...]

Daar zit wel je probleem.
Game weet niet wie de agressor is.
Gewoon 10 games NIET schieten op andere spelers en je lobby's zullen een heel stuk passiever worden.
Dus gewoon bv free loadout en jezelf af laten knallen als iemand begint te schieten.

Ik vind het heerlijk die passieve lobby's, ook met looten van big arc word je dan niet in je rug geschoten, maar wel veel mensen die 'helpen' looten dat is dan weer een nadeel.
Ah oke dat wist ik niet.
Gaat je 'agression' ook naar beneden in gewoon potjes als je niemand tegenkomt?

• Waah
  • Nu online
Jamesl schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:06:
[...]

Ah oke dat wist ik niet.
Gaat je 'agression' ook naar beneden in gewoon potjes als je niemand tegenkomt?
Niemand weet exact hoe het werkt. Ondanks dat velen zeggen van wel. De ceo heeft laten vallen dat er agression based matchmaking is. Maar veel meer details hebben we niet. Een dev heeft blijkbaar gezegd dat ze WEL kunnen zien wie eerst schiet. En die dus de agressor is. En dat ze continu aan het fine tunen zijn.

Maar in werkelijkheid weet niemand het behalve het team. En ze zullen het ook niet vertellen, want dan kunnen mensen er proberen omheen te werken (x potjes lief, met free loadout en dan in de friendly lobby iedereen overhoop knallen).

Ik ben altijd friendly en schiet praktisch nooit terug. En ook ik heb wel eens een camper. En ja die tower is ruk. Laatst nog bezig met een matriarch. Allemaal 3 man teams helpen elkaar om hem te verslaan... en jawel, 1 team zit een beetje spelers te snipen vanaf het dak.

Het mag zeker, maar het is wel zielig :+

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dat gebeurd ook vaak vanuit het Annex building op de lift, al een paar keer gehad dar er eentje vanaf het balkon daar de exit camped, en al een paar keer opgelost door gewoon een trig n ade naar boven te gooien.

De control tower wordt iets lastiger maar gebeurd helaas ook, al snap ik daar het nut niet van want die zijn nooit op tijd beneden om van de loot te profiteren.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
Vind het soms toch al een spel wat me vooral lijkt te frustreren :D

• prutser387
Khaelos schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:56:
ok boys!
[Afbeelding]
hier nog een screenshot van mn stats[Afbeelding]
Waarschijnlijk gaat het niet om de dollars deze keer om max benefits te krijgen van expedition...

• Wii4all
  • Niet online
Ik zag een plaatje van iemand die in 1 run alle trials ge-3 stert heeft, dat is echt knap.

Ik zelf heb gister op stella montis in de nightraid de pops en de harvest plants op 3 sterren gehaald. Kreeg 1 blueprint die ik nog niet had. Was nog pittig om te extracten aangezien ik ingesloten was door 2 schredders, die ene had me echt bijna te pakken...was weer een broekpoep momentje ;)

Later in de week de bastions en rocketeers maar is gaan doen, ik denk het blue gate evenement is daar misschien wel geschikt voor. Anders misschien de nightraid op spaceport.

Burp

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-01 10:46
Gebeurd mij continue tegenwoordig vooral weekend is erg.
Ik ben zelf ook helemaal niet opzoek naar confrontatie ik wil gewoon looten en gaan. Ik begin zelf pas net level 10 nu en erger me er aan dood.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

prutser387 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:23:
[...]

Waarschijnlijk gaat het niet om de dollars deze keer om max benefits te krijgen van expedition...
Geen idee, er zijn tal van geruchten naar aanleiding van "We are adjusting some things on the expedition costs" maar niemand die het nog zeker weet want er zijn nog geen uitspraken over gedaan door Embark jamemr genoeg.

Nieuwe dag nieuwe leaper hunt !

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:38
https://arcraiders.com/news/patch-notes-1-13-0

Een hoop mooie en langverwachte fixes!

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:46
Vraagje mbt de ingame currencies en Raider Decks

Denken jullie dat die gouden tokens alleen voor cosmetics zijn? Of moet je een Raider Deck straks ook "kopen" met gouden tokens voordat je hem verder kan unlocken met creds (Blauwe tokens)?

Ik speel geen The Finals dus heb geen idee hoe het daar geregeld is? Wellicht vergelijkbaar?

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:38
Fragger123 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:23:
Vraagje mbt de ingame currencies en Raider Decks

Denken jullie dat die gouden tokens alleen voor cosmetics zijn? Of moet je een Raider Deck straks ook "kopen" met gouden tokens voordat je hem verder kan unlocken met creds (Blauwe tokens)?

Ik speel geen The Finals dus heb geen idee hoe het daar geregeld is? Wellicht vergelijkbaar?
Ja, dat ligt in de lijn der verwachting. Er komt een betaalde Raider Deck en deze zal je dan hoogstwaarschijnlijk aanschaffen met de gouden credits en vrijspelen met de blauwe.

• prutser387
ShadowBumble schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:54:
[...]

Geen idee, er zijn tal van geruchten naar aanleiding van "We are adjusting some things on the expedition costs" maar niemand die het nog zeker weet want er zijn nog geen uitspraken over gedaan door Embark jamemr genoeg.

Nieuwe dag nieuwe leaper hunt !
ze hebben gezegd dat het effect van de 5 miljoen onbedoeld was. namelijk dat iedereen spullen ging hoarden ipv lekker genieten van de dure spullen omdat je ze toch kwijt raakt

• Wii4all
  • Niet online
Aardige update hoor nieuwe quests oa.

Burp

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Server problemen? Hierbij de oorzaak:

Embark | Ossen 🥨
ARC
— 12:59Wednesday, January 28, 2026 12:59
An update on recent server issues

Hey Raiders, both ARC Raiders and THE FINALS have been under extensive, co-ordinated DDoS attacks.
The strike team has been working hard on mitigations and solutions to fix the problem, and we are making good progress - but at this point in time the attacks are still ongoing.

Additionally, the team is also working on a hotfix which will solve some of the issues and unintended changes introduced in yesterday's update, we hope to have that available later today.

We'll update you all on progress as we have more information to share!

Stay vigilant, Raiders - and we'll see you Topside when we're through this.
//Ossen
And The ARC Raiders Team
@Game Updates

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Kimi-Alonso schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:11:
Server problemen? Hierbij de oorzaak:

Embark | Ossen 🥨

[...]
inmiddels prima speelbaar

Zou er dan toch zo iets zijn als ARC-karma?

Vanochtend nodige potjes solo op Stella Montis, ene keer smooth sailing, bastion cell’s in overvloed, dubbele BP .. tot frustratie en irritatie bij (onverwachtte) PvP of totale escalatie bij extractie.

Na zoveelste verlies, ook de call-of-duty broek aangetrokken, en “shoot first ask later”. Kom in potje met nog 16-17min op de teller, meeste lijkt uitgestorven en wandel maar de extractie.

Daar een andere raider, same-shady gedrag maar initieert geen agressie.. dat gedrag heb ik vaker gezien en ik ga over tot surprise butt-fck. Loot zijn items en vul mijn lege rugzak. En vertrek

2min later; friends invite , geen idee zal wel iemand van Tweakers zijn. blijkt dat de neergeschoten raider te zijn, wilde verhaal komen halen … prima gast jah het was zwak, nee het was niet nodig maar part of the game, gebeurt ons allemaal

Fast forward 3 uur later; weer aan spelen in Stella Montis waarbij ik de afgelopen 3 potjes op dezelfde lamé/shitty manier neergeschoten wordt als ik vanochtend 1x gedaan heb bij een ander ….

Bestaat er dan toch zo iets als ARC-matchmaking-karma ?

Jah PvP is soms kut, ja je wordt bedrogen en verraden, en soms heel soms zit je in een “Woodstock” lobby en is iedereen een grote familie. Die contrasten, variatie in de gameplay maakt de game juist zo goed.

Schrap je PvP (voip, risk/reward en sociale interactie) heeft de game een her-speelwaarde van niets. Hopelijk blijft de basis van de game ongewijzigd, en wordt er door embark alleen noodzakelijke aanpassingen doorgevoerd.

[ Voor 78% gewijzigd door himlims_ op 28-01-2026 15:21 ]

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-01 14:30
Toch ben ik nog steeds verbaasd over hoe vaak mensen die claimen friendly te zijn hier nog in een ratty pvp lobby komen? Ik kijk meerdere malen per week een streamer die altijd friendly is, die krijgt nooit PvP actie... en ikzelf speel ook zo, ik ben toevallig gisteravond 1x ge-thirdpartied toen ik met 3 drones vocht door iemand die me snel afschoot, maar daarvoor al 4 weken lang bijna dagelijks even spelen (1u-4u afhankelijk vd dag) en geen enkele PvP gezien... ook niet hoeven te hiden, iedereen friendly en ben in die tijd 4x dood gegaan door eigen domme acties tegen Arcs, niet door spelers... wel 2 of 3 keer ge-defibed door random raiders die me redde :)

Ik speel zelf op console met crossplay on, meeste andere raiders hebben mics, spreken decent engels en sharen ook graag loot of helpen mee met wat Arc te killen...

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:27
Morion schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:18:
Toch ben ik nog steeds verbaasd over hoe vaak mensen die claimen friendly te zijn hier nog in een ratty pvp lobby komen? Ik kijk meerdere malen per week een streamer die altijd friendly is, die krijgt nooit PvP actie... en ikzelf speel ook zo, ik ben toevallig gisteravond 1x ge-thirdpartied toen ik met 3 drones vocht door iemand die me snel afschoot, maar daarvoor al 4 weken lang bijna dagelijks even spelen (1u-4u afhankelijk vd dag) en geen enkele PvP gezien... ook niet hoeven te hiden, iedereen friendly en ben in die tijd 4x dood gegaan door eigen domme acties tegen Arcs, niet door spelers... wel 2 of 3 keer ge-defibed door random raiders die me redde :)

Ik speel zelf op console met crossplay on, meeste andere raiders hebben mics, spreken decent engels en sharen ook graag loot of helpen mee met wat Arc te killen...
Nou precies dit. Ik speel op dit moment ook enkel als friendly raider. Als ik knal is het op een Arc, verder niet. Gisteravond twee potjes gedaan. Tweede ging prima, maar de eerste.. Ik loop rond en was ergens loot aan het zoeken, vrij laat in de game dus eigenlijk al het mooie spul was al weg. Wordt ik uit het niets neergeschoten door iemand. Nog nooit eerder gehad in de twee weken dat ik de game heb nu..

Maar ik kan me ook helemaal vinden in wat @himlims_ zegt. Ook dat is part of the game, op het moment zelf even balen. Maar goed, de loot komt wel terug en ergens is het ook weer stukje spanning die de game met zich meebrengt. En een les dat ik beter op moet letten :o

• Morion
Ik heb inmiddels genoeg van mijn standaard loadout in mijn stash klaar liggen... heb meerdere Anvils op L4 met attachments in de stash liggen, fully repaired, allemaal gevonden tijdens raids... ook augments, shields, bandages en shield-repair meuk... dus als ik een keer down ga is alles in de stash al aanwezig om opnieuw een full loadout te maken, enkel de ammo moet ik even craften... vind down gaan dus ook geen ramp meer :)
Maar wel verbaasd over hoe vaak mensen het nog tegen lijken te komen, terwijl ik het echt vrijwel nooit meer zie... :)

• Rohem
Morion schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:28:
Ik heb inmiddels genoeg van mijn standaard loadout in mijn stash klaar liggen... heb meerdere Anvils op L4 met attachments in de stash liggen, fully repaired, allemaal gevonden tijdens raids... ook augments, shields, bandages en shield-repair meuk... dus als ik een keer down ga is alles in de stash al aanwezig om opnieuw een full loadout te maken, enkel de ammo moet ik even craften... vind down gaan dus ook geen ramp meer :)
Maar wel verbaasd over hoe vaak mensen het nog tegen lijken te komen, terwijl ik het echt vrijwel nooit meer zie... :)
Zover ben ik nog niet met m'n level 14 intussen :-P Maar dat is wel ook mijn doel, dan doet het minder pijn als je keer gerat wordt.
Ik moet nodig keer op jacht naar BP's zodat ik wat meer zelf kan craften, als is voor nu de standaard Stitcher en Ferro prima :X

• Khaelos
ik ging gisteravond twee keer dood, twee maps achter elkaar en was er meteen klaar mee.. ALT-F4 :X
ene map was buried city, ik ging die queest doen bij de parkeergarage en had net twee bastion spotters neer geschoven en een zit lijn naar beneden gemaakt de garage in.
komt er een rat achter me aan en schiet me zonder communicatie dood en maakt me af..
andere game was op Dam en het was mistig en ik was opzoek nara de Queen bij de droge meer rechts, ik liep bij een van die eilanden en uit het niks word ik dood iemand in mn rug geschoten met een fucking Rattler en ook weer afgemaakt zonders coms niks! donder toch op! :(

en ik zit in friendly lobbies 100% zeker..

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 19:41
Er kan een punt komen dat die friendly rogue gaat, die zul je dan hoop ik later niet meer tegen komen? Ik ben ook friendly, maar kom 1 x per dag iemand tegen die dat niet is.

PV opbrengst

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:15
Ik speel ook over het algemeen Friendly, maar gisteren na een heftig gevecht eindelijk solo een rocketeer neergehaald, kom ik er aan zit een ander hem te looten....
Direct een nekschot gegeven, sorry, maar er zijn geen regels in game die dit tegenhouden :)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

janus_freggel schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:13:
Ik speel ook over het algemeen Friendly, maar gisteren na een heftig gevecht eindelijk solo een rocketeer neergehaald, kom ik er aan zit een ander hem te looten....
Direct een nekschot gegeven, sorry, maar er zijn geen regels in game die dit tegenhouden :)
Dat is ook meestal het runing point in de friendly lobbies, eerder al eens aangegeven, alles is friendly tot je een "grote" arc neer haald. Dan wordt je opeens in je rug geschoten of is iemand heel snel aan het looten.

Als ik niet in mijn rug geschoten wordt is dat voor mij ook reden om gewoon te schieten.

• Morion
Justin2000 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:01:
Er kan een punt komen dat die friendly rogue gaat, die zul je dan hoop ik later niet meer tegen komen? Ik ben ook friendly, maar kom 1 x per dag iemand tegen die dat niet is.
Rats die je in je rug schieten gaan naar minder friendly lobbies, dus die zie je niet meer als het goed is... en ja, je kan altijd die ene raider tegenkomen die friendly was, maar nu ff zin heeft in ratten of nasty pvp, part of the game... punt is meer, omdat die daarna in pvp lobbies komt en niet iedereen dagelijks wisselt van playstyle, dat dit enkele spelers zijn op de hele lobby, dus je zou ze amper moeten tegenkomen?

Wat ik wel geleerd heb een paar weken terug is dat crossplay on, als je console speelt, wel helpt... de reden voor console players om cross play uit te zetten is de unfair advantage tegen MK spelers op PC. Indien je PvE speelt is dat niet van belang, alleen als je van plan bent te PvPen en fair fights wil... dus wie zetten vaak crossplay uit op console? Rats en PvPers... ga dus lekker cross play on met PC spelers spelen :)

• Rohem
janus_freggel schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:13:
Eens niets houdt dit tegen, maar dit vindt ik ook anders. Ik had denk ik hetzelfde gedaan, want daarvoor doe je niet alle moeite.

Maar gewoon zonder communicatie iemand achter nalopen of opwachten en neerschieten. Niet ok in de friendly lobbies als je het mij vraagt. Ook al is het vooral een gedragscode dingetje in de game op dit moment.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Zojuist leuke game met Tweakers (discord), een game; 2x leaper 2x rocketeer 1x Bombardier om vervolgens bij de extract gebakken te worden door een ander squad … teleurstelling maar ach, zo veel arc gesloopt ;+

• Tazzy
Khaelos schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:51:
ik ging gisteravond twee keer dood, twee maps achter elkaar en was er meteen klaar mee.. ALT-F4 :X
<snip>
Vind ik wel een valkuil, doe ik ook iets te vaak maar volgens mij ben je dan ook je XP etc kwijt.

• Khaelos
Tazzy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:09:
[...]

Vind ik wel een valkuil, doe ik ook iets te vaak maar volgens mij ben je dan ook je XP etc kwijt.
ach ben toch max lvl XP boeit me niet meer :+

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 21:48

NoTimeRemains

I know

Ik zit ook in friendly lobbies soms komt zo'n rogue friendly wel voor maar voornamelijk muziek, dansfeestjes en hulp. Hoewel het allemaal leuk en gemoedelijk is mis ik wel een beetje die dreiging van andere spelers. Dus dan zal ik ook een speler of spelers moet afknallen. Kijken of ik dan een Queen of Matriach event doe dan heb ik tenminste dikke goop >:)

This is the Way.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:31
Ik ben lvl 29 en heb 3 knock outs.
Kon lange tijd gewoon rustig winkelen en window shoppen, laatst na de reset 1x gekilled door een rat, en daarna weer helemaal clean.

Wat gebeurd er als ik in een team spawn en wel kills maak? telt dat dan ook voor solo?

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

kneusteun schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:19:
Wat gebeurd er als ik in een team spawn en wel kills maak? telt dat dan ook voor solo?
Tja geen idee, ik speel in team verband een stuk agressiever en meer pvp maar heb er solo nog geen last van in de zin dat ik mij eraan irriteer ik vertrouw gewoon niemand.

• Morion
kneusteun schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:19:
Ik ben lvl 29 en heb 3 knock outs.
Kon lange tijd gewoon rustig winkelen en window shoppen, laatst na de reset 1x gekilled door een rat, en daarna weer helemaal clean.

Volgens mij is er inderdaad 1 aggression-level per account, dus niet apart voor solo, duo en trio... zou wel fijn zijn en vaker geopperd door mensen, want 3v3 is toch vaker pvp dan solo...

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:31
ShadowBumble schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:30:
[...]

Tja geen idee, ik speel in team verband een stuk agressiever en meer pvp maar heb er solo nog geen last van in de zin dat ik mij eraan irriteer ik vertrouw gewoon niemand.
Ja ik loop nu altijd gewoon overal recht op aan, schreeuw een keer hey! en krijg een hey! terug.

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:34
Ik ben level 59 en volledig solo-friendly. Heb tot hiertoe één player gekilled, die me in de rug aanviel in de Stella Montis lobby. Ik denk te merken dat telkens er een patch wordt uitgebracht, ik de eerste (paar) game(s) na de patch gewoon blind neergeknald wordt. Had het deze week weer. Ik ga proberen te onthouden om bij de volgende patch eerst een paar games met een free loadout te spelen. Anyway, goed voornemen, maar tegen de volgende patch laat ik me weer vangen.

www.beneluxracingonline.com

• Khaelos
Denken jullie datje lobby friendlyness wordt meegenomen door naar de volgende expedition?
Anders ga ik straks gewoon ff een paar rondjes met de Bobcat 4 op pad en iedereen de moeder kantelen 😂

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Khaelos schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:38:
Denken jullie datje lobby friendlyness wordt meegenomen door naar de volgende expedition?
Anders ga ik straks gewoon ff een paar rondjes met de Bobcat 4 op pad en iedereen de moeder kantelen 😂
Vermoeden van niet; is immers een reset. En dat is ook niet zo’n ramp, toch? Gevoelsmatig lijkt de game te kijken naar jouw laatste 6-tot-12 potjes.

soms heb een “kak” werkdag gehad, en dan heb ik behoefte om guns-blazing te spelen. En na potje of 6-7 wordt ik duidelijk in een PvP-georiënteerde lobby ingedeeld.

Speel vervolgens 8-9 potjes casual en redelijk passief en niet op raiders schiet, dan zit niet veel later weer in een “flower power” lobby.

Bovenstaande is niet onderbouwd of breed genoeg getest, maar dat is mijn ervaring.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:05

Oxigeon

En zo is dat!

himlims_ schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:54:
[...]

Vermoeden van niet; is immers een reset. En dat is ook niet zo’n ramp, toch? Gevoelsmatig lijkt de game te kijken naar jouw laatste 6-tot-12 potjes.

soms heb een “kak” werkdag gehad, en dan heb ik behoefte om guns-blazing te spelen. En na potje of 6-7 wordt ik duidelijk in een PvP-georiënteerde lobby ingedeeld.

Speel vervolgens 8-9 potjes casual en redelijk passief en niet op raiders schiet, dan zit niet veel later weer in een “flower power” lobby.

Bovenstaande is niet onderbouwd of breed genoeg getest, maar dat is mijn ervaring.
Persoonlijk heb ik het idee dat het ook zoiets is. Meestal speel ik casual/gewoon rustig en zeg ik hey, dont shoot. Als ik dan beschoten wordt verstop ik me. De andere keer schiet ik gewoon terug. Dit gebeurd me soms wel eens 2 potjes op rij. Ik blijf meestal toch in die friendly lobbys. Wanneer ik full guns ga een potje of 4 achter elkaar op een andere dag blijf ik evengoed in de friendly lobbys.

Ik gok dan ook eigenlijk dat ze iets van een gemiddelde pakken van je laatste 5 of 10 potjes.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Khaelos
ik ben tevens van mening dat iedereen die ARC speelt een microfoon zou moeten hebben, het voegt zo ongelofelijk veel toe aan de speel ervaring!
Hey don't shoot is leuk maar zegt eigenlijk niks als je daarna alsnog in je rug geknalt wordt :X

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Khaelos schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:10:
ik ben tevens van mening dat iedereen die ARC speelt een microfoon zou moeten hebben, het voegt zo ongelofelijk veel toe aan de speel ervaring!
Hey don't shoot is leuk maar zegt eigenlijk niks als je daarna alsnog in je rug geknalt wordt :X
Proximity chat is wel inderdaad goud, al hoewel ik de balans lastig vind tussen de proximity chat goed en clear horen ten opzichte van de rest van de geluiden. Kan ook zijn dat ik gewoon nog niet de optimale instellingen heb gevonden voor arc met mijn Arctis 7

• bambam1979
ShadowBumble schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:31:
[...]

Proximity chat is wel inderdaad goud, al hoewel ik de balans lastig vind tussen de proximity chat goed en clear horen ten opzichte van de rest van de geluiden. Kan ook zijn dat ik gewoon nog niet de optimale instellingen heb gevonden voor arc met mijn Arctis 7
Had ik ook veel last van. Heb dan ook ingame muziek uit gezet en overige geluiden iets zachter en proximity chat voluit.

• prutser387
bambam1979 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:36:
[...]

Had ik ook veel last van. Heb dan ook ingame muziek uit gezet en overige geluiden iets zachter en proximity chat voluit.
in de audio settings staat een night mode. hiermee hoor je de omgevingsgeluiden beter.
Snap niet helemaal waarom dit een optie is, want iedereen zet dit aan 😂

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bambam1979 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:36:
[...]

Ja dat heb ik nu ook gedaan inderdaad, hopelijk werkt het iets beter. We gaan het zien vanavond.
prutser387 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:56:
[...]

in de audio settings staat een night mode. hiermee hoor je de omgevingsgeluiden beter.
Die optie maakt ook best wat verschil zeg maar, zoveel dat het gewoon inderdaad default aan zou moeten staan en niet eens een optie zou moeten wezen

• bambam1979
prutser387 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:56:
[...]

Klopt die was ik vergeten te vermelden, die heb ik ook aan staan :)

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:56
Khaelos schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:38:
Wel max kitted die bobcat he, als je ik je dan tegenkom kan ik iedergeval met wat goeie loot die raid weer uit 😜

• Rohem
Khaelos schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:10:
Helemaal mee eens ook! Zoals meerderen hier :)

Gisterenavond was ik bezig met een quest en uit het niets een Raider die vroeg wat ik aan het doen was. Ik kreeg zelfs nog een ontbrekende Powercell en wat behulpzame instructies. Echt top! Die prox chat maakt de game echt anders. Elkaar helpen of waarschuwen _/-\o_

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-02 05:59
Klop het dat de wekelijkse challenges te weinig tokens heeft voor de frostfire path, heb de wekelijkse challenges voltooid maar kan de laaste 2 of 3 van de frostfire path niet meer vol maken.

• prutser387
Demonslayer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:28:
Klop het dat de wekelijkse challenges te weinig tokens heeft voor de frostfire path, heb de wekelijkse challenges voltooid maar kan de laaste 2 of 3 van de frostfire path niet meer vol maken.
er is geen Frost fire path in Arc Raiders?

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-02 05:59
Ik zie nu dat ik in het verkeerde topic zit. Dacht echt dat ik in het BF6 topic zat.

• Khaelos
Demonslayer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:45:
Ik zie nu dat ik in het verkeerde topic zit. Dacht echt dat ik in het BF6 topic zat.
Nee helaasch.. Arc Raiders behoud haar spelers wel :7

• prutser387
Demonslayer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:45:
Dit is veel leuker dan BF hoor. dus je bent op de goede plek 😉

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44

Crusader

Arc Nature

Ik ben nu al twee keer dood gegaan door serverproblemen, rubberbanding en hangen. Niet te doen dit. Jullie ook last hiervan? Op PS5 in mijn geval.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Crusader schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:46:
Ik ben nu al twee keer dood gegaan door serverproblemen, rubberbanding en hangen. Niet te doen dit. Jullie ook last hiervan? Op PS5 in mijn geval.
Er schijnt weer een DDoS te zijn ze zijn er mee bezig .....

• Wii4all
  • Niet online
Ik stond in Stella Montis. even gewacht. Toen ging het weer en kon ik gelukkig gelijk extracten.

Wel behulpzame mensen tegen gekomen gisteren. Blue Gate Locked bunker werd ik omgelegd toen werd er door verschillende mensen rondgevraagd om een defib waaar uiteindelijk iemand op afkwam. Ik heb er zelf altijd wel 1 of 2 bij me, en een paar minuten later kon ik iemand anders helpen.

Zelfde op Stella ik had een dubbele blue print die deelde ik en toen kreeg ik weer wat hulp met wat schtedders en voor het verzamelen van mijn dingen. Blijkt echt wel leuk zo

Burp

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Kunt ticket aanmaken. Maar is ook kans dat je per mail items terug krijgt.

• Waah
  • Nu online
Ik heb al maanden issues met verbinding waarbij ik meerdere keren per avond gewoon 2 minuten geen verbinding heb met de gameserver. Alle andere zaken blijven werken (zoals discord etc) maar alles in de game staat stil... Maar ik ga verder.

Vreemde is, mensen in de game zien me gewoon rondlopen. Maar ze staan bij mij stil. De arcs ook. Ook al aangekaart bij Embark maar die doen er niets aan. Gek genoeg hebben beide pc's hier in huis hier last van, maar niet tegelijk.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-02 09:40
Waah schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 20:51:
[...]

Ik heb al maanden issues met verbinding waarbij ik meerdere keren per avond gewoon 2 minuten geen verbinding heb met de gameserver. Alle andere zaken blijven werken (zoals discord etc) maar alles in de game staat stil... Maar ik ga verder.

Vreemde is, mensen in de game zien me gewoon rondlopen. Maar ze staan bij mij stil. De arcs ook. Ook al aangekaart bij Embark maar die doen er niets aan. Gek genoeg hebben beide pc's hier in huis hier last van, maar niet tegelijk.
Als beide pc's er last van hebben lijkt het mij toch een internet / netwerk issue. Ik heb het ook wel eens gehad op een avond, en het bleek dat er een torrent kuch linux iso kuch( ineens vol gas aan downloaden was.

Maar misschien heb je iets anders op je netwerk zoals adguard? Of misschien werkt je provider DNS niet lekker, en zou je bijvoorbeeld eens 9.9.9.9 (quad9) kunnen proberen. Soms is een reboot van de modem ook al eens genoeg als die ene lange tijd aan staat.

Daarnaast weet ik niet of je monitoring mogelijkheden hebt, maar ik zag het in mijn unifi netwerk monitor dat er ineens veel verkeer was.

• Waah
  • Nu online
Senaxx schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:23:
[...]

Als beide pc's er last van hebben lijkt het mij toch een internet / netwerk issue. Ik heb het ook wel eens gehad op een avond, en het bleek dat er een torrent kuch linux iso kuch( ineens vol gas aan downloaden was.

Maar misschien heb je iets anders op je netwerk zoals adguard? Of misschien werkt je provider DNS niet lekker, en zou je bijvoorbeeld eens 9.9.9.9 (quad9) kunnen proberen. Soms is een reboot van de modem ook al eens genoeg als die ene lange tijd aan staat.

Daarnaast weet ik niet of je monitoring mogelijkheden hebt, maar ik zag het in mijn unifi netwerk monitor dat er ineens veel verkeer was.
Dat zou niet verklaren waarom we tegelijk kunnen spelen, en slechts 1 iemand last heeft van het probleem. Dan zouden beide pc's tegelijk problemen moeten hebben.

En het kan ook niet verklaren waarom alle services blijven werken, behalve die van Arc Raiders. Internet werkt, voice chat via andere apps werkt... Op de server zien mensen mij gewoon nog rondlopen. Dus er is duidelijk uitgaand verkeer mogelijk. Anders zou de server mijn inputs niet doorgeven.... Dan zou ik bij anderen ook stil moeten staan.

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:11
Waah schreef op zondag 1 februari 2026 @ 01:13:
[...]

Dat zou niet verklaren waarom we tegelijk kunnen spelen, en slechts 1 iemand last heeft van het probleem. Dan zouden beide pc's tegelijk problemen moeten hebben.

En het kan ook niet verklaren waarom alle services blijven werken, behalve die van Arc Raiders. Internet werkt, voice chat via andere apps werkt... Op de server zien mensen mij gewoon nog rondlopen. Dus er is duidelijk uitgaand verkeer mogelijk. Anders zou de server mijn inputs niet doorgeven.... Dan zou ik bij anderen ook stil moeten staan.
Dit lijkt me echt een lokaal probleem. Heb je eigen apparatuur op je internet verbinding staan zoals een firewall of iets dergelijks? Klinkt als een firewall of een NAT tabel wat ergens vol loopt. Kan ook op je eigen PC iets zijn, zoals een firewall. Is het op de PC? Draai je iets van beveiligingssoftware die niet van Microsoft is? Zeker als jij de enige bent die hier dagelijks last van heeft dan is het zeer onwaarschijnlijk een probleem op de server.

[ Voor 4% gewijzigd door Aalard99 op 01-02-2026 11:23 ]

• Waah
  • Nu online
Aalard99 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:21:
[...]

Dit lijkt me echt een lokaal probleem. Heb je eigen apparatuur op je internet verbinding staan zoals een firewall of iets dergelijks? Klinkt als een firewall of een NAT tabel wat ergens vol loopt. Kan ook op je eigen PC iets zijn, zoals een firewall. Is het op de PC? Draai je iets van beveiligingssoftware die niet van Microsoft is? Zeker als jij de enige bent die hier dagelijks last van heeft dan is het zeer onwaarschijnlijk een probleem op de server.
Er zijn online meer mensen met issues. Maar het is een kleine groep.En alles wat je noemt zou prima kunnen... Als alle pc's in dit huis dezelfde problemen zouden hebben op hetzelfde moment. Maar dat is dus niet zo. We zitten naast elkaar in dezelfde game als team. En ik kan het issue hebben maar de andere pc niet (daarom weten we ook dat de persoon waarbij de mensen/arcs stil blijven staan en hun laatste animatie blijven herhalen, toch nog door de wereld kunnen bewegen ondanks dat er blijkbaar "geen verbinding" zou zijn. Die is er dus wel anders kunnen andere mensen je niet zien lopen).

Ik heb ermee leren dealen. Maar ideaal is het niet. En Embark is niet erg behulpzaam (3 weken berichtjes "we zijn je niet vergeten" gevolgd door "we zetten het door naar het development team maar communiceren er verder niet meer met je over" (dev\nul waarschinnlijk)

Geen beveiligingssoftware van andere bedrijven dan Microsoft. Firewall zelfs volledig uit gehad. Geen verschil. Zelfs een ander modem/router er tussen maar geen verschil.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-02 09:40
Waah schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:32:
[...]

Er zijn online meer mensen met issues. Maar het is een kleine groep.En alles wat je noemt zou prima kunnen... Als alle pc's in dit huis dezelfde problemen zouden hebben op hetzelfde moment. Maar dat is dus niet zo. We zitten naast elkaar in dezelfde game als team. En ik kan het issue hebben maar de andere pc niet (daarom weten we ook dat de persoon waarbij de mensen/arcs stil blijven staan en hun laatste animatie blijven herhalen, toch nog door de wereld kunnen bewegen ondanks dat er blijkbaar "geen verbinding" zou zijn. Die is er dus wel anders kunnen andere mensen je niet zien lopen).

Ik heb ermee leren dealen. Maar ideaal is het niet. En Embark is niet erg behulpzaam (3 weken berichtjes "we zijn je niet vergeten" gevolgd door "we zetten het door naar het development team maar communiceren er verder niet meer met je over" (dev\nul waarschinnlijk)

Geen beveiligingssoftware van andere bedrijven dan Microsoft. Firewall zelfs volledig uit gehad. Geen verschil. Zelfs een ander modem/router er tussen maar geen verschil.
Maar doet het probleem zich alleen voor als je met zijn 2 tegelijkertijd gamed? Of ook bij 1 van de 2 als die alleen is?

Ik weet in het verleden nog wel eens dat er bij sommige games routing problemen waren als je met zijn 2 tegelijkertijd op hetzelfde netwerk online probeerde te spelen.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:33
Senaxx schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:40:
[...]

Ik weet in het verleden nog wel eens dat er bij sommige games routing problemen waren als je met zijn 2 tegelijkertijd op hetzelfde netwerk online probeerde te spelen.
Dit doe ik heel regelmatig met ARC Raiders, en wij hebben dit probleem nog nooit ervaren. Het is dus in ieder geval niet zo dat deze game daar structureel last van heeft.

• Waah
  • Nu online
Senaxx schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:40:
[...]

Maar doet het probleem zich alleen voor als je met zijn 2 tegelijkertijd gamed? Of ook bij 1 van de 2 als die alleen is?

Nee gebeurd ook als er een iemand alleen speelt. Dus dat is het probleem ook niet. Ik ben alle common issues al langs geweest O-)

• Wii4all
  • Niet online
hmmm ik ben nu bij die trophy aangekomen bij het moment dat ik van die queen reactors moet hebben....

Tot nu toe rocketeers / bastions / leapers / bombadiers solo gedaan.
Dit wordt wel andere koek vrees ik.

Heb wel is van een afstand staan schieten op een queen met een hulcracker, maar dit keer gaat er denk ik wat meer voorbereiding inzitten.

Burp

• dwaas
  • Laatst online: 15:27

dwaas

_

Wii4all schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:10:
hmmm ik ben nu bij die trophy aangekomen bij het moment dat ik van die queen reactors moet hebben....

Heb wel is van een afstand staan schieten op een queen met een hulcracker, maar dit keer gaat er denk ik wat meer voorbereiding inzitten.
Waar heb je Bastions solo kunnen doen, zonder dat je genakt wordt door andere raiders?

King for a day,... fool for a lifetime.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
dwaas schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Waar heb je Bastions solo kunnen doen, zonder dat je genakt wordt door andere raiders?
ik doe m altijd op stella montis, EZ

• dwaas
  • Laatst online: 15:27

dwaas

_

himlims_ schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:39:
[...]

ik doe m altijd op stella montis, EZ
grappenmakert, ben je friendly? >:)

King for a day,... fool for a lifetime.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
dwaas schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:43:
[...]

grappenmakert, ben je friendly? >:)
loop vanavond maar keertje mee, geloof dat 18 bastion cells in stash heb zitten (verhandel ze op metaforge)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

himlims_ schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:06:
[...]

loop vanavond maar keertje mee, geloof dat 18 bastion cells in stash heb zitten (verhandel ze op metaforge)
haha je bent weer lekker bezig :P Stella is altijd wel een feestje inderdaad, inmiddels heb ik alles klaar staan voor de expedition. Nu beetje de quests afronden en de trophy project verder pushen.

Wil eigenlijk alle quests nog afgerond hebben voor de (eventuele) departure window, dan zijn alle cosmetics hiervoor binnen en is het geen must om alle quests opnieuw te doen na de reset

[ Voor 39% gewijzigd door ShadowBumble op 02-02-2026 10:12 ]

• Wii4all
  • Niet online
dwaas schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:37:
[...]

bij spaceport gedaan in de trench, ik had een cloak bij me en een mijn. Toen ik hem opblies leeggehaald, daarna kwam er nog 1 persoon die wat andere zaken meenam en die liet mij met rust. ik merk dat het daar net wat rustiger is dan op andere plekken waar een bastion loopt.

Ik had overigens alle spullen direct in mijn safepocket gedaan dus mocht het fout aflopen dan was ik alleen mijn gear kwijt die ik weer opnieuw kan craften. MK3 survivor, met 3 safepockets.

Burp

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Gisteren volledig gegeared naar een Queen gegaan, het was de derde keer die dag voor een Matriach of Queen, en elke keer was het goed gegaan. Flink damage gedaan, wat spul kunnen looten en goed kunnen extracten.

De laatste keer met een Equalizer aan de slag gegaan, Queen dood, twee core geloot, grote blij. Ik voelde me de grote man... totdat ik overconfident en totaal offguard wordt gespot door twee Wasps en een Hornet die er nog even even een Rocketeer bij roepen. Zeg maar daag met je dikke loot, wapens en gear ;w

Al een tijdje op zoek naar een MK3 Looting maar ik kan maar niets vinden :(

This is the Way.

• Wii4all
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:00:
Ik heb een aantal mk3 blue prints gevonden (bij verschillende runs uiteraard) bij de kamer die je moet breachen op bluegate. Reinforced reception. Wellicht is de loot nu alweer een beetje generfed.

Burp

• Albinoraptor
totdat ik overconfident en totaal offguard wordt gespot door twee Wasps en een Hornet.
Ja zo ben ik gister 2 keer achter elkaar dood gegaan. Na denk 40 potjes overleefd te hebben toch de ARC beetje gaan onderschatten.

Eerste keer op Blue gate zat eigenlijk al helemaal vol qua loot maar zag Bombadier en moest er nog 1 killen voor missie, hij was gefocust op andere raider, dus denk sluip naar hem toe van achter en plak even deadline op, nee daar dacht hij anders over hij draaide zich om en hop 2 granaten op mijn kop. :|

Nou ja shit happens volgende raid, was nog 1 min voor night raid op Buried City, denk die pak ik nog even snel mee, snelle loadout samengestelt. Spawn in en kortbij Santa Marie room, waar je alleen via dak kan komen. Ah altijd aardige loot snel heen voordat iemand anders er is.
Ik hoor dat een Hornet alert wordt, ik ren hoekje om op een dak en denk och die zal me wel niet meer zien. Ik pak zipline en Hornet kreeg me wel te zien en zap ik flikker van zipline, komt ook nog Wasp erbij en kan nog net 20m rennen, maar helaas geen adrenaline shots bij mij en ga weer neer. |:(

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Wii4all schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:10:

Om Queen en Matriarch cores te bemachtigen moet je vooral een beetje assertief/brutaal zijn want anders is alles weg. Je zult dus wat risico moeten nemen en dicht in de buurt moeten blijven om zo de leg armor te looten. Doe geen moeite om voor de core te gaan want kans is erg klein dat je die als eerste weet te looten. Bij de Queen kun je de harvester gebruiken voor dekking.

De Matriach is wat lastiger omdat die geen harvester heeft. Bovendien is de Matriach agressiever en spawnt ook andere Arc (met een beetje pech pal naast/achter je :+) en schiet barrages met mortieren. Je zult bij de Matriarch meer op je dekking moeten letten wat het lastiger maakt om de leg armor te looten.

Overigens heb ik nog drie Queen en drie Matriarch cores over voor de liefhebber (stuur maar een PM) maar voor de trophy geeft het meer voldoening om ze zelf te scoren ;).
Probeer Testing Annex op Dam en ook de medical wing van Arrival Building op Spaceport, beide zijn vrijwel altijd prijs wat blueprints betreft en zijn vaak ongeloot.

• Wii4all
  • Niet online
Volgens mij zit er een fout in de trials.
Ik zag dat het hidden bunker evenement erbij staat, die zit momenteel helemaal niet in de rotatie als ik het goed heb.

Burp

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Wii4all schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:39:
[...]

Ik heb een aantal mk3 blue prints gevonden (bij verschillende runs uiteraard) bij de kamer die je moet breachen op bluegate. Reinforced reception. Wellicht is de loot nu alweer een beetje generfed.
gevonden! thanks

This is the Way.

• Albinoraptor
Wii4all schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:43:
Volgens mij zit er een fout in de trials.
Ik zag dat het hidden bunker evenement erbij staat, die zit momenteel helemaal niet in de rotatie als ik het goed heb.
Volgens mij komt dat event morgen weer terug en Bird City verdwijnt dan alweer even. Maar weet nu al dat ik deze week demoted ga worden, want hidden bunker trial ga ik niet doen. Geen idee wie bij Embark dacht dat dat een leuke trial zou zijn. :?
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste