[multi] ARC Raiders

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:36
Ik twijfel tussen welke versie ik moet kopen. Normale of deluxe. Is die ingame currency het waard?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:44
Alekz87 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:01:
Ik twijfel tussen welke versie ik moet kopen. Normale of deluxe. Is die ingame currency het waard?
Ik weet het nog niet zeker welke editie ik ga kopen, ik ga waarschijnlijk voor de normale. De skins vind ik niet echt wauw en de extra tassen raak je toch weer kwijt als je dood gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

@Toonen1988 Ook de 'extra tassen' zijn cosmetisch.
De pre-orders bevatten geen gameplay content.

Veel zin in de server slam, nog even rondklooien met wat maten om te bepalen of ik 'em wel of niet rond de launch ga halen.

En sowieso om even te kijken hoe veel animo hier überhaupt voor gaat zijn. Extraction shooters zijn al relatief niche, en deze mag ook €40 gaan kosten. :)

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 23-09-2025 16:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-10 10:11
Alekz87 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:01:
Is alleen maar voor cosmetics, als je dat leuk vindt dan is het je misschien wel waard :)

Ik vind 40 euro een hele sympathieke prijs voor een game. Ik was echt blown away bij de technical test en ga voor de deluxe. Niet dat de cosmetics mij heel veel boeien, maar vind het een goede prijs voor een game die ik denk veel te gaan spelen.

• Toonen1988
D4NG3R schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:19:
@Toonen1988 Ook de 'extra tassen' zijn cosmetisch.
De pre-orders bevatten geen gameplay content.

Veel zin in de server slam, nog even rondklooien met wat maten om te bepalen of ik 'em wel of niet rond de launch ga halen.

En sowieso om even te kijken hoe veel animo hier überhaupt voor gaat zijn. Extraction shooters zijn al relatief niche, en deze mag ook €40 gaan kosten. :)
Ah, dan heb im het verkeerd begrepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Toonen1988 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:03:
[...]

Ah, dan heb im het verkeerd begrepen.
Even een willekeurige video van Youtube met timestamp: YouTube: ARC Raiders - Outfits & Character Customization

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awbP5ZKyOPOotG_VG8P8WIBWgDc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NYSBTTlA4AJDm2Os3UvvPqhg.png?f=user_large

Het gaat puur om skins welke je hier kan selecteren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Tarkov is er geen backpack item.

Je hebt altijd een backpack aan, het formaat ervan wordt bepaald door de augment welke je meeneemt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWECXuBbIfoSlEDl7ZuCgw92Sv8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vpMFHtGGblMwhxTbnmUuLPvf.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieBoy
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-09 19:20
Alekz87 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:36:
[...]

Heb je een nieuwe link toevallig?
Hoii Jazeker.

https://discord.gg/6UwUDPdm76

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnieBoy
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-09 19:20
Hoi Mensen,

Ik heb een evenement aangemaakt voor het ServerSlam evenement van 17 t/m 19 oktober.
Ik wil daarom weer iedereen uitnodigen om onze discord te joinen ondertussen hebben we al meer leden.

Ik hoop dat we samen de rustbelt kunnen verkennen.
Nu een Link die niet meer vervalt :).

https://discord.gg/6UwUDPdm76

• Toonen1988
Ik heb de Discord ook gejoined. Ik ben van plan om dit spel te spelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Toonen1988 op 25-09-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@D4NG3R benieuwd of dit net zoveel fun gaat opleveren als dirty-bomb

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@himlims_ Dan komt hun andere game the Finals waarschijnlijk meer in de buurt :)
offtopic:
Tot nu toe heeft niks voor mij DB echt kunnen vervangen, maar iig qua movement zet Embark heerlijke games neer. :Y
Over movement gesproken, ik ben benieuwd hoeveel 'features' daarvan nog gefixed zijn sinds de laatste beta. Je kon van 100en meters hoog vallen, zolang je maar een ledge grab deed overleefde je. Even goed kon je met de zipline op de meest absurde plekken komen. :P

[ Voor 90% gewijzigd door D4NG3R op 26-09-2025 08:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
systeemeisen zoals bij steam gepubliceerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBPdEo1EgRGB-HDXIjGhNTQDVmw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BQGstlGKMo2JwXi9eecaL1Kg.png?f=user_large

benieuwd hoe dit over 2wk gaat *O* kan niet wachten op de play-test. De playtest 2 heb nodige filmpjes gezien van mensen met een handheld. Dat zag er prima speelbaar uit. (voor mij reden om asus xbox te kopen)

newbie guide van reddit

bron: https://www.reddit.com/r/..._1_is_arc_raiders_for_me/
In AR, you cannot go prone; instead, you can dodge roll.
AR has lore. Not just a setting - every game has a setting - but lore, with quests that reveal more of said lore.
AR has great AI - npcs that are actually fun to fight, walk/respond naturally, and don’t feel like walking mannequins.
AR’s weapons don’t have 15+ attachment slots, just 3 to 4.
AR doesn’t have peeking. You can swap shoulders (which side 3rd-person camera is on), but you can’t lean from behind doors.
In AR, you cannot be one-shot. It doesn’t matter if it’s a headshot or not.
AR has no inventory tetris - each item takes up one inventory slot. Rubber parts, pistols, rifles - everything take up 1 slot each, just some of these you can stack in multiples. AR wants you to think, “which item do I give this slot to,” not “how do I rotate it and reposition it in my inventory.”
AR has 4 ammo types instead of 15-20. Light, medium, heavy, energy.
AR doesn’t let you hold your breath for sniper shots. There’s no need for it. There’s no “zero distance” adjustment for scopes or any other weaponry jargon either. Just point and shoot.
Don’t wanna risk gear? Choose Free Loadout and enjoy decent, free starting weapon and ammo as often as you like. (You just can’t have safe pockets that run, but hey, free is free).
AR has proximity chat! Making friends is easier, and many-a-life had been saved by saying “hello”.
AR matches solos with solos, duos with duos, and trios with trios as much as it can.
AR is gorgeous, polished, optimized, and has crazy good animations and sound design. I mean actual sound design, with reverb off the walls and dampened sound where appropriate, not the “design” that lets you hear enemy footsteps through walls as if walls didn’t exist at all (*cough* Arena Breakout *cough*).
AR lets you extract even in the downed state (crawling around).
AR doesn’t have limbs breaking, or surgeries/repairs, or any of that. Just one bar of health + shield. No modern BRs have limb system or even helmets either, have you noticed?
AR has no “armor rating”, “dexterity” or a bajillion other stats that you need to somehow synthesize in your head to be able to predict how much damage an enemy will do to you or you - to them. 5 bars of shield? Better than 0. 10 bars - better than 5. The end. The number that appears when you mouse over your weapon? Great, that’s how much dmg you deal.
AR has a skill tree. Interestingly, the skills don't have numbers on them either. It says "more stamina" but doesn't say how much more. This will bother some people, but it's very intentional.
AR lets you ride on top of AI drones! Because fun.
AR has zip lines and snap hook for mobility and verticality, yet neither is very fast or makes you into a superman.
AR gives you a big cock! Yes, you too can finally have one. And he’s called Scrappy.
AR has real raid bosses on certain maps at certain times - baddies you cannot bring down on your own. You need to cooperate with other players/squads (who can shoot you at any time, btw) to bring down a boss - a completely new mechanic to this genre.

screenshots nieuwe map:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyFgBorOOOm5ozbucrVojv7ELPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L24OzDnqtDj4go0P2oECqL3g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTLn7WMnwlJ0Uxb-jzPhj6qyQbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZbBw8VTqdNQpp9lyg4GwPfPF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHJKImifHhHuI2CXvadzGKTRax0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hxrE82HcgInwdlLVVGuIClq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/copTCwz-7TTx5pTthLaVmBW9yZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9e0Q4KBljngOsHm7jLuuCief.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 104% gewijzigd door himlims_ op 29-09-2025 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Altijd mooi om te zien wat de doelen zij qua instellingen/fps/resolutie. Ook oudere systemen gaan iig geen moeite hebben om dit te draaien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• munitqua
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10 14:08
Eerst zien dan geloven. Ik hoop natuurlijk wel dat ze het kunnen flikken, dat zou een wereld primeur zijn, maar het lijkt me een beetje too good to be true. Elke ander UE5 spel heeft bijna het dubbele aan spec nodig.
We zullen het zien tijdens de server smash !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
de initele tests hebben toch wel aangetoond dat deze ook op mindere specs prima speelbaar is. optimalisatie is wel degelijk goed doorgevoerd. immers heeft meeste van de steam-users geen 4070+ kaart; https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/

zie bijvoorbeeld deze;

maar goed, ging om de playtest, final kan uiteraard anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munitqua
Het zou echt top zijn dat je met gemiddelde Steam spec dit spel goed kan spelen. Dat laat dan ook gelijk zien dat UE5 wèl schaalbaar is en dat de meeste andere devs eigenlijk gewoon geen middelen toewijzen aan optimalisatie. Dit is alleen maar goed voor ons als gamers , want we hebben eindelijk een voorbeeld dat het wèl kan en dat we zodoende andere devs onder druk kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

munitqua schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:14:
Elke ander UE5 spel heeft bijna het dubbele aan spec nodig.
We zullen het zien tijdens de server smash !
Hun andere UE5 titel draait ook flink beter dan dat UE5 titels van de concurrenten doen.

Bij de laatste beta heeft een maat van mij met een 1060 (6GB) iig prima kunnen spelen, dus dat gaat waarschijnlijk wel knor zitten. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:59

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ah zie nu dat hier ook een topic van is.. Gespeeld in alpha toen was die er nog niet haha en voelde niet de roeping om em aan te maken :P dus bedankt @himlims_

Dit voelde zelfs in alpha of beta al wel aan als 1 van de leukere 3rd person extraction shooters.
Moet alleen zeggen dat ik wel nu een beetje van de prijs schrik. Had verwacht dat het een F2P met MTX zou worden haha. Het scheelt voor hen dat er redelijk wat streamers en youtubers zijn die de game praisden uiteindelijk. Als dat niet het geval is denk ik dat er geen ruimte in de markt zat.

Nog 1 maandje wachten dus. Ben benieuwd wat het op launch gaat doen. Houden het in de gaten. Ga het in ieder geval niet pre-orderen omdat ik er nog niet over uit ben of ik het zou spelen gelijk gezien andere releases.

Verwacht wel dat dit een leuke gaat zijn though.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• munitqua
Vindt het hele concept van pre orderen in de digitale tijd sowieso onzin. Vroegah deed ik dat nog wel eens omdat je toch alleen maar een hardcopy versie had en ik wilde niet misgrijpen bij de lokale gameshop. Nu kan je gewoon afwachten en kijken hoe het loopt. Tegenwoordig krijg je natuurlijk met een pre order soms wat digitale goodies maar het zou beter zijn als je bv een cash korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
munitqua schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:52:
Vindt het hele concept van pre orderen in de digitale tijd sowieso onzin. Vroegah deed ik dat nog wel eens omdat je toch alleen maar een hardcopy versie had en ik wilde niet misgrijpen bij de lokale gameshop. Nu kan je gewoon afwachten en kijken hoe het loopt. Tegenwoordig krijg je natuurlijk met een pre order soms wat digitale goodies maar het zou beter zijn als je bv een cash korting krijgt.
Vind het tegenwoordig zelfs bijzonder dat digital soms duurder is dan hard copy.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

himlims_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:52:
newbie guide van reddit

bron: https://www.reddit.com/r/..._1_is_arc_raiders_for_me/
AR has lore. Not just a setting - every game has a setting - but lore, with quests that reveal more of said lore.
AR has great AI - npcs that are actually fun to fight, walk/respond naturally, and don’t feel like walking mannequins.
AR doesn’t have peeking. You can swap shoulders (which side 3rd-person camera is on), but you can’t lean from behind doors.
AR has no inventory tetris - each item takes up one inventory slot. Rubber parts, pistols, rifles - everything take up 1 slot each, just some of these you can stack in multiples. AR wants you to think, “which item do I give this slot to,” not “how do I rotate it and reposition it in my inventory.”
AR doesn’t let you hold your breath for sniper shots. There’s no need for it. There’s no “zero distance” adjustment for scopes or any other weaponry jargon either. Just point and shoot.
Don’t wanna risk gear? Choose Free Loadout and enjoy decent, free starting weapon and ammo as often as you like. (You just can’t have safe pockets that run, but hey, free is free).
AR has proximity chat! Making friends is easier, and many-a-life had been saved by saying “hello”.
AR matches solos with solos, duos with duos, and trios with trios as much as it can.
AR is gorgeous, polished, optimized, and has crazy good animations and sound design. I mean actual sound design, with reverb off the walls and dampened sound where appropriate, not the “design” that lets you hear enemy footsteps through walls as if walls didn’t exist at all (*cough* Arena Breakout *cough*).
AR lets you extract even in the downed state (crawling around).
AR doesn’t have limbs breaking, or surgeries/repairs, or any of that. Just one bar of health + shield. No modern BRs have limb system or even helmets either, have you noticed?
AR has no “armor rating”, “dexterity” or a bajillion other stats that you need to somehow synthesize in your head to be able to predict how much damage an enemy will do to you or you - to them. 5 bars of shield? Better than 0. 10 bars - better than 5. The end. The number that appears when you mouse over your weapon? Great, that’s how much dmg you deal.
AR has a skill tree. Interestingly, the skills don't have numbers on them either. It says "more stamina" but doesn't say how much more. This will bother some people, but it's very intentional.
AR lets you ride on top of AI drones! Because fun.
AR has zip lines and snap hook for mobility and verticality, yet neither is very fast or makes you into a superman.
AR gives you a big cock! Yes, you too can finally have one. And he’s called Scrappy.
AR has real raid bosses on certain maps at certain times - baddies you cannot bring down on your own. You need to cooperate with other players/squads (who can shoot you at any time, btw) to bring down a boss - a completely new mechanic to this genre.
Net zo belangrijk is de positionering van de game in de genre van pionier tot versimpeld genoeg voor de casuals en het grote publiek.
H1Z1 was not the first BR, but it was the first to put BR genre on the map. It reached the max concurrent player count of 151,000. It was highly-technical, a bit clunky, and a bit buggy. Then PUBG simplified some mechanics, added a bit of fun (you could fight others with a frying pan!) and boom - 3 million concurrent players. Fortnite simplified and focused on fun even more, and boom-boom - 14 million concurrent players peak in Nov 2024.

Tarkov reminds me of H1Z1. It achieved a similar height of 131,000 concurrent players, and also represents a hardcore vision of the genre. Tarkov's somewhat niche following doesn’t mean the genre is niche; it just means that no game has presented the genre in a way that appeals to the masses. Yet.

Arc Raiders (AR) brings so much innovation and simplification to the table that it’s nothing like Tarkov or similar games. It’s designed to be the opposite. Comparing AR to previous entries would be like comparing Fortnite or Warzone or Apex Legends to H1Z1, or WoW to Ultima Online - the experience is just very different despite the underlying genres being the same.
In de extraction shooters is Tarkov berucht voor hardcore spelers, diepgang/complexiteit, dure game, cheaters,...

De versimpeling dat veel populairder is, moet zoals PUBG Aziatisch zijn, Tencent als grootaandeelhouder hebben, op alles (PC, consoles, smartphones,...) speelbaar zijn,... Delta Force met 30 miljoen dagelijks spelende Chinezen is in deze genre wat PUBG voor battle royale was. De verdeling tussen Warfare (Battlefield-achtige) mode en Operations (extraction shooter) mode weet ik niet.

Van elke lichaamsdeel apart herstellen/healen naar pijnstillers pakken zodat je niet meer scheel ziet, nog kan bewegen, x aantal keren bloedingen stoppen en breuken fixen, de algemene hitpoints healen. Naarmate je richting endgame gaat, dwingen de maps de teams tot pvp voordat je de spawn kan verlaten en pvp over wie wel of niet kan extracten.

Delta Force is al onvriendelijk voor solo of squad fill spelers en heeft hetzelfde probleem als The Finals waar 3 stack pre-made team de standaard is.

Recent hebben ze een nieuwe operator toegevoegd die met een drone spelers honderden meters verder op kan spotten en markeren zonder dat je het moet aanklikken of met de dronecamera op de spelers moet richten. Hij kan ook voetstappen van 10 minuten geleden zien om de goed verstopte rats te vinden.

De solo spelers en squad fills worden tot aan het einde van de wereld opgejaagd. Er is een voedselketen van zwakkere spelers die looten, de loot netjes organiseren tot goed verrijkte waarde per vakje,... en sterkere spelers die de lobby uitmoorden om de hoogverrijkte loot in een kant- en klare rugzak op te pikken.

Er is al een week gepasseerd en als ze niet zoals in Fortnite OP dingen binnen 2 weken nerfen, dan gaat de migratie van Delta Force naar ARC Raiders beginnen.
Geen COD dolphin diving is goed.
Scheelt een hoop kosten om een wapen volledig uit te rusten, maar je kan niet 10+ attachments van een wapen looten. Het verschil tussen budget wapens en juiced uitrusting wordt kleiner.
Geen jiggle peeking dat minder getrainde spelers kansloos kan maken.

Ook niet met sniper rifles?
Geen last van een mijn aan een drone hangen om iemand paar honderd meter verder te one-shotten. Momenteel kan je in Delta Force de Oekraïense kamikaze-drones ervaren. In The Finals kon je in het begin "nuke" opbouwen en lanceren voor de team wipe.

Het scheelt heel wat puzzelen tijdens het looten met de lengte en breedte van items.
Geen 10+ kalibers en 5+ ammo tiers?
Geen verschil tussen de spelers die te zwakke ammo gebruiken en wie dure gold ammo gebruikt om door veelgebruikte armour te kunnen schieten? Geen last van munitieverbruik is duurder dan alles wat een andere speler heeft?

Geen morse code (van de Chinese community) schieten, wachten op een morse code antwoord en 2 spelers/team kunnen dan samen extracten?
Hierop zitten veel spelers te wachten.
Goed voor de niet-koptelefoon-spelers die minder goed de andere spelers op geluid kunnen tracken.
AR is gorgeous, polished, optimized, and has crazy good animations and sound design. I mean actual sound design, with reverb off the walls and dampened sound where appropriate, not the “design” that lets you hear enemy footsteps through walls as if walls didn’t exist at all (*cough* Arena Breakout *cough
Dit gaat echt richting Fortnite, geen surgical kit, geen tourniquet, geen pijnstillers,... in mijn chest rig.
Geen armour levels die alle kogels kunnen opvangen, geen waardeloze armours die zo slap als een krant is, geen kogels die niets tegen de andere spelers doen,...
Teaming is gewenst ipv iets waarvoor je geband kan worden.
ARC Raiders ziet goed eruit voor de casuals die niet tegen the unemployed willen spelen, niet in een fractie van een seconde (wapen bouwen en op de schietbaan testen dat je een kill in 0,3 seconde kan maken is de meta, 0,4 seconde is bijna meta) dood willen gaan, niet tegen de ingebouwde wall hacks (hero abilities) willen spelen, geen Oekraïense kamikazedrone tegen hun kop willen krijgen, niet op mappen willen spelen die zoals PUBG functioneren, ook niet moeten pvp'en voordat je de spawn mag verlaten,...

[ Voor 201% gewijzigd door rapture op 01-10-2025 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
rapture schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:26:
ARC Raiders ziet goed eruit voor de casuals die niet tegen the unemployed willen spelen.
Dit somt het op. Ik heb allerlei verschillende games gespeeld, van allerlei Battle Royal games tot aan Extraction Shooters tot aan surival shooters. Nu heb ik in de meeste nog interesse wanneer ik meer vrije tijd heb. Behalve Battle Royal, daar ben ik volledig op uitgekeken.

Ik hou van hardcore shooters alleen het zinnetje wat jij zegt, somt het helemaal op. Ik heb gewoon vaker geen tijd of zin meer om bijv. Escape From Tarkov te spelen. Puur door het feit dat ik vaker pas tegen 5 uur thuis kom, thuis nog vanalles te wachten staat, avond eten koken etc. Dan is het alweer vaker half 7, voordat ik eidenlijk achter mijn PC kan en dan gaat de wekker weer 11 uur later.

Ook een van de redenen waarom ik ben bestopt met de survival game Rust. Van de 24 uur per dag, kan ik ongeveer 4 a 5 uurtjes gamen met geluk. De rest van de tijd kan mijn basis worden aangevallen. Natuurlijk heb ik Rust nooit alleen gespeeld en kan altijd nog wel wat man bij elkaar rapen, maar het blijft gewoon niet leuk dat je basis wordt geraid als je op het werk zit.

Escape From Tarkov is ook gewoon te veel gedoe geworden. Ik ben hoofdzakelijk gestopt wegens de desyncs en de cheaters/hackers, maar mis al die verschillende kogels niet en de uitgebreide healing systeem. Ook het lange matchmaking systeem is gewoon irritant. Van de paar uurtjes (soms nog minder) die ik kan gamen, is gewoon de helft alleen maar wachten.

Wil nu gewoon lekker mijn PC aanzetten, en meteen kunnen spelen zonder inventory tetris, uitgebreid mijn personage fitten en lange matchmaking tijden.

Volgende week vrijdag kan ik Battlefield 6 spelen en tegen het einde van oktober wanneer Arc Raiders gaat uitkomen, ben ik toch weer uitgekeken op Battlefield 6 (vermoed sneller). Dus heb ik nog even wat te spelen tot aan Arc Raiders.

[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 01-10-2025 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
rapture schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:26:
[...]

Net zo belangrijk is de positionering van de game in de genre van pionier tot versimpeld genoeg voor de casuals en het grote publiek.
Denk niet dat te vergelijken is met tarkov/deltaforcre qua realisme en gameplay, maar om nu te zeggen dat het richting fortnight gaat, is wel een stap te ver.

Wat je schrijft, lijkt arc aardig vergelijkbaar met pubg; nifty gameplay welke vrij laagdrempelig is, edoch met een tactisch en semi-realistisch sausje. Beetjewat pubg doet in zijn genre.

De TTK lijkt vooralsnog prima; geen “the division” wat nogal spons-achtig is, maar ook geen one-shot kills zoals bij tarkov het geval is. Ongetwijfeld dat bepaalde guns sterker zijn dan andere, maar het komt aardig gebalanceerd en “situationeel” over.

We gaan het zien, wat er allemaal veranderd is tozv afgelopen Playtest in mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Daar ben ik ook benieuwd naar ja hoe veel beter het voelt dan de eerdere playtests. Ik ben alleen nog steeds verontwaardigd over de prijs :P compleet mijn eigen schuld natuurlijk omdat ik ergens down the line gewoon aan heb genomen dat het f2p zou zijn maargoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ricmaniac schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:42:
Daar ben ik ook benieuwd naar ja hoe veel beter het voelt dan de eerdere playtests. Ik ben alleen nog steeds verontwaardigd over de prijs :P compleet mijn eigen schuld natuurlijk omdat ik ergens down the line gewoon aan heb genomen dat het f2p zou zijn maargoed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mX0uZmxfH6OxxrLU2Dd7CqnqymU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z0eTnsPZkXHAqS0bcxOBvvlj.png?f=fotoalbum_large
dat heb je juist - initeel zou ARC een F2P game worden. Echter heeft men dit later omgezet in betaald 40,-

Ergens ben ik er blij mee; dat maakt het wat minder eenvoudig voor cheaters om een nieuw account/ID te maken. Als men steeds 40,- moet betalen na een ban, heb je kans dat er minder cheaters zullen zijn. (althans, dat hoopo ik dan maar :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Ricmaniac Oorspronkelijk zou het ook een F2P game worden, een coop PvE looter-shooter in de trant van Destiny om specifiek te zijn. Sowieso zou het eerst in 2022 al uit komen. Ergens rond die tijd is de keuze gemaakt om er een PvPvE extraction shooter van te maken.

@himlims_ Heb niet de illusie dat P2P direct betekend dat er veel minder cheaters aanwezig zijn.

Te veel volk koopt goedkoop gestolen Steam accounts, of Steam accounts waarop het spel met gestolen creditcardgegevens is gekocht. Bij EFT zie je dat laatste bijvoorbeeld heel erg, accounts worden gekocht met gestolen creditcard gegevens, en dan doorverkocht voor losse euros aan volk wat er mee gaat cheaten.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 02-10-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Aah dus toch! lag niet aan mij haha

Ik kan niet anders dan denken dat ze gewoon meer geld willen omdat de game wel goed ontvangen werd door content creators uit die scene en ze dus denken van: nu kunnen we er wel wat voor vragen gezien we de clout al hebben.

Weet voor mijzelf alleen dat ik het nu eerst zal aankijken voordat ik het ga kopen terwijl ik anders direct was begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als ik zelf moet gokken dan wijs ik de zeer succesvolle release van o.a. HD2 aan als reden waarom ze er toch een aardige prijskaartje aan hebben gehangen.

3-4 player coop games welke je niet super serieus hoeft te nemen doen het de laatste jaren erg goed. :)

Sowieso komt de aankondiging dat het niet F2P maar P2P gaat worden alweer van augustus vorig jaar, ver voordat het spel echt bekend was onder het grote publiek en de content creators.

Maar om mijzelf even te quoten:
D4NG3R schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:29:
Ik ben er zelf een beetje bang voor dat het hierdoor DOA gaat worden, het genre is relatief niche en $40 is voor velen te veel om een spel 'gewoon' even te proberen.

Aan de andere kant is dit wel veruit de meest casual extraction shooter welke ik ooit gespeeld heb, dus wie weet. :+
Deze mening heb ik nog steeds. Ik hoop echter dat het spel het goed gaat doen, en wens Embark (gebaseerd op hoe netjes ze met The Finals omgaan) ook gewoon het beste toe.

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 02-10-2025 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
D4NG3R schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:20:
@Ricmaniac Oorspronkelijk zou het ook een F2P game worden, een coop PvE looter-shooter in de trant van Destiny om specifiek te zijn. Sowieso zou het eerst in 2022 al uit komen. Ergens rond die tijd is de keuze gemaakt om er een PvPvE extraction shooter van te maken.

@himlims_ Heb niet de illusie dat P2P direct betekend dat er veel minder cheaters aanwezig zijn.

Te veel volk koopt goedkoop gestolen Steam accounts, of Steam accounts waarop het spel met gestolen creditcardgegevens is gekocht. Bij EFT zie je dat laatste bijvoorbeeld heel erg, accounts worden gekocht met gestolen creditcard gegevens, en dan doorverkocht voor losse euros aan volk wat er mee gaat cheaten.
Games gekocht met gestolen credit-cards zie je niet alleen terug binnen de hackers/cheaters wereld maar ook op die key sites.

EFT is een geval apart. Waarom? Omdat het namelijk loont om in EFT cheaten. De reden waarom in EFT wordt gecheat, is omdat ze namelijk geld ermee verdienen wegens RMT. Diverse sites bieden een boel ingame items aan die je kunt kopen met echt geld en mensen kopen het massaal.

Met andere woorden, zolang ze geld eraan verdienen, interesseert hun game ban totaal niet. Ze kopen ergens opnieuw goedkoop een key of ze hebben al een voorraad liggen.

Als ik na elke ban 40 euro moet uitgeven, maar ik verdien er telkens 400 euro me, heb ik nog altijd 360 euro winst.

Vooral keys en storage containers zijn erg in trek. Voor een red lab key, betaal je algauw 40 euro. Ook is ingame geld kopen erg populair.

Rust is ook een gevalletje apart, want daar verdienen cheaters ook een boel geld, door zich zelf te verhuren. Nu gebeurt dat ook in andere gamers zoals cheaters die je helpen te "boosten" maar Rust schiet daar ook boven uit. Daar kan je gewoon cheaters huren voor een dag, week of maand.

Als ik een cheater in Rust wil inhuren, kost me dat een paar honderd euro voor een maand. Keys kan je vinden voor 16 euro per stuk. Als ze elke week een ban krijgen, zijn dat maar 4 keys dat 64 euro kost. Maar ze verdienen wel vervolgens honderden.

[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 02-10-2025 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

himlims_ schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 00:40:
Denk niet dat te vergelijken is met tarkov/deltaforcre qua realisme en gameplay, maar om nu te zeggen dat het richting fortnight gaat, is wel een stap te ver.
Er zijn verschillende Fortnite tijdperken:
  • Voordat het bekend werd, was het een zombie survival game.
  • Het toevoegen van de battle royale is wat het bekend gemaakt heeft. De Victory Royale was daadwerkelijk de laatste survivor en er lagen 99 dode spelers op de grond. Het nadeel van competitieve spelers aantrekken, is dat ze naar the next big thing migreren.
  • Het doelpubliek moest naar social gaming en casuals veranderen en daarvoor werd de double pump (shotgun) generfd, SMG's werden sterker om door de builds te knallen,... Veel collab skins die fans van andere IP aantrekken en veel content dat op voorgaande generatie (de ouders van de kinderen) richten. De concerten om bezoekers ipv spelers aan te trekken. Het ging naar de helft van een klas kan in Fortnite ipv Whatsapp groep, Twitter,... ontmoeten. De skill based match making dat laag genoeg gaat tot bot lobbies om iedereen een Victory Royale te geven is hoe Fortnite tegenwoordig eruit ziet. Ze volgen de Nintendo strategie van niet teveel sweats die het voor de casuals verpesten.
Als er over de geschiedenis van game genres en hoe de games evolueren gesproken wordt, dan gaat het niet over de Fortnite dat ik in de voorbije jaren gespeeld heb (Chapter 4, 5 en 6). Wel over de (brutal version) Fortnite dat ik niet meegemaakt heb.
Wat je schrijft, lijkt arc aardig vergelijkbaar met pubg; nifty gameplay welke vrij laagdrempelig is, edoch met een tactisch en semi-realistisch sausje. Beetjewat pubg doet in zijn genre.

De TTK lijkt vooralsnog prima; geen “the division” wat nogal spons-achtig is, maar ook geen one-shot kills zoals bij tarkov het geval is. Ongetwijfeld dat bepaalde guns sterker zijn dan andere, maar het komt aardig gebalanceerd en “situationeel” over.

We gaan het zien, wat er allemaal veranderd is tozv afgelopen Playtest in mei
In de evolutie van de extraction shooter genre heeft Delta Force al de positie van PUBG ingenomen en de vraag is welke gamestudio kan de harde kantjes en de nadelen van Delta Force eraf schrapen om nog groter doelpubliek zoals Fortnite aan te kunnen spreken.

Embark heeft al The Finals voor de competitieve spelers die in 3 stack pre-made teams willen spelen. Nu kunnen ze op de casual spelers richten die niet van gaming hun job/baan willen maken.
himlims_ schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:16:
Ergens ben ik er blij mee; dat maakt het wat minder eenvoudig voor cheaters om een nieuw account/ID te maken. Als men steeds 40,- moet betalen na een ban, heb je kans dat er minder cheaters zullen zijn. (althans, dat hoopo ik dan maar :X )
40 dollar/euro is niet veel voor cheaters die 4 keren 40 dollar voor 30 dagen aan cheats betalen.

Naast de recreatieve cheaters, zijn er professionele cheaters in Delta Force.

De spelers hebben rocket fuel nodig om de stash up te graden voor meer opslagruimte en veel spelers hebben na honderden uren spelen nog niet rocket fuel in Space City gezien. Laat staan rocket fuel kunnen extracten. Ik heb het een keer in mijn rugzak kunnen stoppen. Na verloop van tijd bouwen de frustraties op dat de spelers 100 dollar willen bieden.

Een maaltijdbezorger in de Chinese grootsteden verdient 5 dollar per uur. Marktconforme potje Space City Normal boosten is 10 dollar en voor hard mode is het 20 dollar. Als je laat boosten, dan geef je de account aan een partij die met je account gaat spelen. Als je zelf met je account mee wilt gaan, dan is het 10 dollar per potje bijbetalen. Voor rocket fuel is het 60 tot 80 dollar bijbetalen. Je kan ook bijbetalen om 30%, 60%,... sneller aan de beurt te komen, om betere cheaters te krijgen die 30% sneller werken,...

2 cheaters kunnen de floor loot op de hele map zien en gaan de lobby uitmoorden om je rugzak met zo duur mogelijke loot te vullen. Goede spelers kunnen in een kwartier al klaar zijn met een map. 3 of 4 keren per uur 10 dollar ontvangen is genoeg om 3 man van dubbel loon te voorzien tegenover de maaltijdbezorger. Of om zo goed als een Chinese engineer, hoogopgeleide,... te verdienen.

Een oplossing voor het professionele cheating probleem is rocket fuel koopbaar maken en door middel van pricing het uurloon van de cheaters naar 5 dollar per uur neer te drukken.

Want de anticheat is een kat en muis spel. Tegenwoordig steken ze een DMA-kaart in de gaming PC om met een tweede computer in het geheugen van de gaming PC te kijken. De tweede computer genereert een wallhack overlay en de grafische output van 2 computers worden samengevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://sg-deltaforce.playerinfinite.com/cms/nrft/feeds/pic/_21692e63066b0157cd004719cad6dd41f2d711b0-1132x572-ori_s_80_50_ori_q_80.webp

Zolang cheaters aan de computer merkbaar beter kunnen verdienen dan naar buiten gaan en een echte job doen, dan blijft de cheating industrie te goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@rapture dank voor heldere toelichting. Nog nooit vanuit dat perspectief gekeken (dat beperkte zich tot goldminers in WoW).

Ebook dat is aardig professioneel, het commerciële belang weegt dan zwaarder dan die 40€ game kosten.

Maar ik doel meer op de consument / aimbot cheater. Die drempel is hoger wanner je steeds 40€ moet aftikken - tozv een f2p game waar jouw skills niet toereikend zijn :+

Terug naar arc - nog 2wk voor playtest/serverslam *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

himlims_ schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:17:
@rapture dank voor heldere toelichting. Nog nooit vanuit dat perspectief gekeken (dat beperkte zich tot goldminers in WoW).

Ebook dat is aardig professioneel, het commerciële belang weegt dan zwaarder dan die 40€ game kosten.

Maar ik doel meer op de consument / aimbot cheater. Die drempel is hoger wanner je steeds 40€ moet aftikken - tozv een f2p game waar jouw skills niet toereikend zijn :+

Terug naar arc - nog 2wk voor playtest/serverslam *O*
Het is voor Embark Studios belangrijk om te begrijpen hoe de professionele cheating industrie werkt (er zijn in China mensen die een hekel aan DF hebben en dagelijks moeten cheaten in DF voor inkomen en eten op tafel zetten) en hoe zij een belangrijke nadeel van de grootste/succesvolste extraction shooter kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-10 22:15
Ik heb ooit de gametrailer voor de game voorbij zien komen, en daarna weer vergeten.
Afgelopen weken kreeg ik opeens allerlei gameplay via YouTube aangeraden en ben ik helemaal enthousiast voor deze game geworden! Kan niet wachten op die Server Slam om het zelf uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
de game loopt niet over in marketing/promotie/reclame - lijkt vooral te moeten hebben van mond op mond reclame, of hippe filmpjes op de socials gemaakt door gamers/influcensers.

proeft beetje als helldivers, onbekend - wel solide gameplay, die game (ARC) komt er wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-10 22:15
Er was eergister nog een nVidia trailer voor Arc Raiders verschenen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
er discutabel die framerates :+ alsof ze er maar wat op geplakt hebben. zeker die scene waarin wegkijkt over een stad met die 'spin' arc [..] het kan niet zo zijn dat je daar ineens hogere fps haalt dan bij een closeup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@himlims_ Framegen.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ben niet goed genoeg bekend met al die nieuwe hippe tools, gevoelsmatig voelt het nep / kunstmatig aan en zit ik het altijd uit. :+ bij een SP game kan het wel een meerwaarde bieden, maar heb de indruk dat de 'ticks' bij een MP game niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Op Reddit is deze game aardig actief. Hier op tweakers vind ik het nog meevallen. Maar er wordt gedaan alsof dit DE game wordt van 2025. Mega gehypt of mis ik iets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
my 2ct; ARC-Raiders heeft minimaal/beperkt aan promotie en marketing gedaan. De initiele 2 playtests zijn ook niet van de daken geroepen; vele gamers hebben die gemist. De hype was in mei best groot, heb idee dat het nu wat weg zakt. waarom men zo enthousiast over deze game is;
- playtest was rete stabiel/solide in elkaar (voelde als release-ready)
- balans tussen PVP en PVE is best aardig uitgewerkt
- het is geen 'hardcore' extraction shooter als tarkov
- laagdrempelig om in te stappen, edoch veel diepgang via crafting, quests en skill-tree
- aantal zaken die 'uniek' zijn; standaard loadout, ingame regionale chat, extracten terwijl je down bent, missies/quests voor PVE, de game-wereld is 'af'

wat voor mij ook meespeelt is de 'snelheid' van de game. ik ben de 40 gepasseerd :F en merk duidelijk dat als bijv. CoD/BF speel, mijn reactie tijd niet meekomt met de huidige generatie gamers. Arc is minder hectisch, en voor mij aardig goed te volgen. Kan ook prima plezier hebben zonder 10x doodgeschoten te worden :+

heb zon vermoeden wanneer de playtest is, en/of wanneer de game gelanceerd is, er wel meer aandacht voor gaat komen. nodige 'streamers' zijn erg enthousiast over de game(play). denk beetje vergelijkbaar met helldrivers-2 die was daar ook 'ineens'

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 09-10-2025 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

himlims_ schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:50:
- laagdrempelig om in te stappen, edoch veel diepgang via crafting, quests en skill-tree
Laagdrempelig durf ik het omwille van de prijs helaas niet te noemen, mijn grootste 'angst' blijft ook dat het grote publiek om deze reden weg blijft. Extraction shooters blijven een niche, en dan is €40 best wel een bak geld om het eens te proberen. Het "open" weekend wat er aan komt gaat daar wellicht wel goed bij helpen.

Dat, en de wellicht wat ongelukkige releasedatum. Morgen BF6, 2 weken na de launch de nieuwe CoD en 1.0 van EFT. Oktober en november zijn van oudsher de maanden van de grote releases, of dit er ook eentje gaat worden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

D4NG3R schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:05:
[...]

Laagdrempelig durf ik het omwille van de prijs helaas niet te noemen, mijn grootste 'angst' blijft ook dat het grote publiek om deze reden weg blijft. Extraction shooters blijven een niche, en dan is €40 best wel een bak geld om het eens te proberen. Het "open" weekend wat er aan komt gaat daar wellicht wel goed bij helpen.

Dat, en de wellicht wat ongelukkige releasedatum. Morgen BF6, 2 weken na de launch de nieuwe CoD en 1.0 van EFT. Oktober en november zijn van oudsher de maanden van de grote releases, of dit er ook eentje gaat worden? :)
Yup al die dingen die je noemt is waarom ik het niet zal spelen op launch vermoed ik.
Tenzij het ineens zo goed gaan zijn en hype word en iedereen het speelt :P

Maar kijk meer uit naar BF6 morgen en later EFT 1.0 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit weekend hoogstwaarschijnlijk aan de BF6, volgend weekend iig nog even met een paar maten rondklooien in de AR Server Slam, en dan rond de launch maar eens kijken hoe populair het spel uiteindelijk blijkt te zijn.

Het helpt (mij) iig dat ik een paar maten heb welke het willen gaan spelen, als ik niet al bekenden had om mee te spelen had ik AR sowieso aan mij voorbij laten gaan. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
zojuist onderstaande bericht gepubliceerd, over 'wipes en progressie'

Afbeeldingslocatie: https://arcraiders.com/images/articles/expedition-project/ARCRaiders_CaravanScreenshot.png

bron: https://arcraiders.com/en/news/expedition-project/

Onderstaande is niet het volledig bericht
What is kept, what is lost?

So, what do you keep through an Expedition vs. what is lost?

Players will lose anything inherent to their character’s progress. Levels, skills, items/inventory, workshop, crafting capabilities, etc.

Players will keep cosmetics (earned or purchased), awards, achievements, rankings, etc. Essentially anything rooted solely in the metagame or involving real money will be preserved.

For convenience, after completing an Expedition players will be able to skip the majority of the onboarding and tutorial steps they went through as a new player. This being things like unlocking certain features, maps, etc. as they play through the early game. These will just be available from the start of a fresh reset.

Now, aside from players who like the thrill of starting fresh, why would you willingly give up all of your hard-earned progress? Incentives.
Benefits and incentives

We are still finalizing the exact benefits and rewards, but they will generally follow along these lines:

Permanent account unlocks for each completed Expedition
Unique cosmetic rewards for each completed Expedition
Account “buffs” that are applied for the duration of the following Expedition cycle
And sequential completions of the Expedition Project increase the magnitude of these buffs, up to a limit.

One point to drive home is that we are being very careful about the nature of these benefits. Completing a reset should never give a player a power or combat advantage over anyone who has not completed a reset.

Initially, these benefits will center around cosmetics & bragging rights, quality-of-life, and smoothing out some aspects of progression for those who have gone through a reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

On_E

Housemusic

D4NG3R schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:58:
Dit weekend hoogstwaarschijnlijk aan de BF6, volgend weekend iig nog even met een paar maten rondklooien in de AR Server Slam, en dan rond de launch maar eens kijken hoe populair het spel uiteindelijk blijkt te zijn.

Het helpt (mij) iig dat ik een paar maten heb welke het willen gaan spelen, als ik niet al bekenden had om mee te spelen had ik AR sowieso aan mij voorbij laten gaan. :Y)
Ik zit er juist aan te denken om m te halen, terwijl ik dan vnl solo zal spelen. Lees her en der dat dit prima solo gespeeld kan worden nml. En het ziet er echt tof uit!

Komend weekend maar eens proberen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-10 12:30

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Server slam is online.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-10 13:23
Ah top, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
Nu nog vinden in de Playstation Store, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Dennis_k schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:30:
[...]

Volgens mij is ie alleen live voor mensen die de vorige tech test hebben gedaan. Die kunnen dezelfde download gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20

m0nk

16-09-2003 15.15

Klopt, in steam iig wel. Net eerste run gedaan. Sfeertje hoor ingame..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Ik had een eerdere test versie en die is gewoon bijgewerkt

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
In de epic store kan ik m downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
  • Laatst online: 00:07
Zal vanavond ook eens kijken, de vorige test niet gespeeld, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-10 13:27
Is toch vrij toegankelijk voor iedereen dit weekend? Heb de vorige tests niet gespeeld maar wil het nu wel eens proberen. Via Steam kan ik nog niks vinden helaas, iemand anders al wel gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vanuit de officiële Discord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvfeSs_jBxgmjowD0-O3TKslzBs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F2ylOf0WbC9j7X3ffzFF4CtA.png?f=fotoalbum_large

@HWSHHZ Als je niet met de vorige playtest hebt meegedaan, kan het dus nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Meerdere vrienden bevestigen dat game in epic store beschikbaar staat - steam schijn met “waves” beschikbaar te komen (arc raiders playtest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
D4NG3R schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:09:
Vanuit de officiële Discord:
[Afbeelding]

@HWSHHZ Als je niet met de vorige playtest hebt meegedaan, kan het dus nog even duren.
Top, thanks! Ga het in de gaten houden👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51
himlims_ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:21:
Meerdere vrienden bevestigen dat game in epic store beschikbaar staat - steam schijn met “waves” beschikbaar te komen (arc raiders playtest)
In de Epic store kun je 'm inderdaad gewoon downloaden. Nog nooit eerder ARC gespeeld en heb 'm zojuist gedownload.

Directe link naar Steam page: steam://launch/2427520

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 17-10-2025 14:56 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
[...]

De game 'kopen' versie selecteren daar kon ik de slam vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
In Steam ook nog steeds niet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:42

Dhrax

Prog Lord

HWSHHZ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:50:
In Steam ook nog steeds niet te vinden...
Even paar keer verversen, ik heb de knop er nu wel bij staan.
Edit: access granted, 'play now' knop zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:21
https://store.steampowered.com/app/1808500/ARC_Raiders/
Als je op de Steam knop drukt, dan wordt je geinvite voor de Server Slam.

Hoe voegen we elkaar toe, om als Tweakers samen te spelen?
Is er iets van een lijstje oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10 10:44
Hier ook de beta aan het downloaden, heb verder geen vrienden die deze game ook gaan spelen. Dus als iemand overdag morgen wil spelen, voeg mij maar toe op Steam, of is er een Discord of iets dergelijks?

https://steamcommunity.com/id/poulske/

edit: mijn Embark ID: Poulske#4198

[ Voor 7% gewijzigd door Poulske op 17-10-2025 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
Poulske schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:58:
Hier ook de beta aan het downloaden, heb verder geen vrienden die deze game ook gaan spelen. Dus als iemand overdag morgen wil spelen, voeg mij maar toe op Steam, of is er een Discord of iets dergelijks?

https://steamcommunity.com/id/poulske/
Ik heb je net toegevoegd! Geen idee of de Steam friendlist synchroniseert met het interne friend system.
Edit: je moet je Embark ID delen blijkbaar.

Dit is mijn Embark ID: Rick3000#1535
Hier is mijn Steam: https://s.team/p/wqt-tgm/wcwdfcvv

[ Voor 12% gewijzigd door rvdlaar op 17-10-2025 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Net even 3 games gedaan, merk dat het solo best lastig is, 2 van de 3 games doodgegaan. Moet er nog even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
Poulske schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:38:
Net even 3 games gedaan, merk dat het solo best lastig is, 2 van de 3 games doodgegaan. Moet er nog even aan wennen.
Same...als je je Embark ID ff deelt, kunnen we vanavond misschien nog ff potje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
Opvallend: ik stop het spel net na gespeeld te hebben. Er komt nu een update binnen van 30GB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opblaaskrokodil
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
Zie het nieuwsbericht van 17:10 uur
-----------------
Hello Raiders–

We’re pushing through the first Hotfix of the Server Slam!

This fix is mainly aimed at solving some of the crashes and errors that you may have been experiencing.

This time around, it’s a full redownload of the game, so it may take a while to update. This isn’t the norm, but it should be the last hotfix of its kind.

Hopefully this will lead to a smoother experience! Thank you for the feedback, support, and the games so far!

//Dusty :arclove:
-----------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
rvdlaar schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:39:
[...]

Same...als je je Embark ID ff deelt, kunnen we vanavond misschien nog ff potje doen.
Ik heb je toegevoegd op Steam, vanavond gaat mij helaas niet lukken, morgen overdag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:58
Wat een goed geoptimaliseerde game, met standaard instellingen loopt ie al op 70fps op mn Legion Go S, en ziet er goed uit ook nog. Weet niet of ik m ga kopen maar altijd leuk om zo even te proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Eerste keer dat ik dit speel. Na de intro missie 3 games gestart. 2 keer dood door andere spelers en 1 keer door Arc drones. :+

Maar wel echt top sfeertje hoor. Geluid vooral. Ga m denk ik wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
  • Laatst online: 00:07
Ik heb diegene die hun ID gedeeld hebben toegevoegd. Mijne is: Chielio#8947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-10 12:30

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Het is nog steeds vooral PvP. Die Arc kan je vrij makkelijk ontlopen.
Jammer.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cajuan007
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 04:24
Ik had hoge verwachtingen van dit spel maar ben redelijk teleurgesteld eerlijk gezegd. Enkele rondes gedaan en schieten voelt zo janky imo. Trailers zag ge coolste enemies en robots maar ik kom voornamelijk drones tegen in iedere size.
Met release zelfde maand als Bf6 zie ik niet veel toekomst in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:03
Had niet veel verwachtingen, maar na de beta dus wel. Wat een toffe game zeg, sfeer en geluid zijn top. De constante dreiging van andere spelers, brengt met zich mee dat je nooit op je gemak loopt. De basis ligt er, maar ik denk dat hier uiteindelijk veel meer moois uit te halen is. Beta liep bij mij tot nu toe erg soepel. Game is ook nog eens verkrijgbaar voor een mooi prijsje en gezien de toffe (team)gameplay, zie ik voor deze game een mooie toekomst tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is geïnstalleerd en in de intro is de sfeer, het geluid,... goed. Ik ga het later uitproberen.

Rapture#0198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Cajuan007 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 00:26:
Ik had hoge verwachtingen van dit spel maar ben redelijk teleurgesteld eerlijk gezegd. Enkele rondes gedaan en schieten voelt zo janky imo. Trailers zag ge coolste enemies en robots maar ik kom voornamelijk drones tegen in iedere size.
Met release zelfde maand als Bf6 zie ik niet veel toekomst in deze game.
Ik ben het met je eens. Misschien moet ik deze speeltest even proberen maar de vorige beta's speelde wel leuk maar niet dat ik denk dit is een game waar ik nu 40€ voor ga uitgeven.

De vergelijking met BF6 in 1 maand moet je alleen niet maken though er zijn oprecht mensen die dit genre van extraction shooter bewust willen spelen in plaats van first person shooter dat BF6 is.

Denk dat de game het wel oke gaat doen gezien het zo hyped is bij content creators (of het nou sponsored is of niet) en je wil niet weten hoe veel dat bijdraagd.
Het komt wel goed met deze game maar voor mij persoonlijk sla ik het ook (voor alsnog) even over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Had de eerdere test niet kunnen deelnemen, dit is mijn eerste handsome ervaring.

Tot nu toe geweldig. @Ricmaniac daar heb je gelijk in. Bf6 sla over en ga voor ARC.

De sfeer, en spanning vind ik geweldig, en aardig unieke ervaring. BF en CoD ken ik inmiddels wel (bf6 open beta gaf goede indruk)

Zo nog maar eens wat rotzooi vaan verzamelen voor de workbench. Wordt lang weekend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:32
Iemand zin om samen wat te questen en ontdekken? Dm pls :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10 11:14
Ik had niet zulke hoge verwachtingen van het spel, maar ben echt heel blij verrast! Het is een tijd geleden dat ik zoveel plezier had met wat vrienden in een potje online knallen.

Ik zag wat herkenbare elementen uit Hunt: Showdown, waarbij in Arc bijv een camera geluid maakt als je langs loopt, of een auto alarm af gaat. Als je goed oplet in het spel kun je dus (net als in Hunt) een aardig beeld krijgen waar mensen zitten.
In het verleden ook veel EFT gespeeld, wat ik veels te uitgebreid en moeilijk vond. Voordat je ging beginnen zat je al snel een half uur te wachten voordat iedereen z'n gear op orde had. Dan nog ff tetris in je inventory etc.

Hier is alles een stuk simpeler en sneller. Rondjes zijn korter en het draait naar mijn mening erg vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cajuan007
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 04:24
Ricmaniac schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:16:
[...]

Ik ben het met je eens. Misschien moet ik deze speeltest even proberen maar de vorige beta's speelde wel leuk maar niet dat ik denk dit is een game waar ik nu 40€ voor ga uitgeven.

De vergelijking met BF6 in 1 maand moet je alleen niet maken though er zijn oprecht mensen die dit genre van extraction shooter bewust willen spelen in plaats van first person shooter dat BF6 is.

Denk dat de game het wel oke gaat doen gezien het zo hyped is bij content creators (of het nou sponsored is of niet) en je wil niet weten hoe veel dat bijdraagd.
Het komt wel goed met deze game maar voor mij persoonlijk sla ik het ook (voor alsnog) even over.
Ja ik vond het spel zeker niet slecht maar zeker niets waar ik 40 euro aan zou uitgeven. Ik ben eerlijk gezegd ook beetje uitgekeken op extraction shooters, heb lang hunt showdown gespeeld en sindsdien ben ik het genre wat beu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:18
Zo deze verrast me positief.. kende de game amper. Heb hem niet heel lang gespeeld, maar ga deze wel kopen. Wil nu niet teveel spelen zodat met release alles nieuw is. Nu nog wat maten hypen komende tijd 🤓

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Kwam em tegen op Twitch en bij wat youtube streamers, ziet er vet uit!
Nu de playtest proberen, maar de lag is zo enorm... Jammer, wilde wel ff kijken of dit ook echt wat voor mij was :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
TepelStreeltje schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:38:
Kwam em tegen op Twitch en bij wat youtube streamers, ziet er vet uit!
Nu de playtest proberen, maar de lag is zo enorm... Jammer, wilde wel ff kijken of dit ook echt wat voor mij was :D
Ik heb echt 0 lag ervaren vanmorgen en vanmiddag. Game liep zeer soepel. Veel mensen ook met mic, dat was wel leuk. Enige jammere dat randoms altijd een ander doel dan mij hadden 😜

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
vind het vooralsnog een geweldige game ervaring, leuke toegankelijke balans en dingen slim afgekeken van andere games. de sfeer, de spanning (soms), de chaos en onmacht tegen de (vele) robotjes soms ... RENNEN!!

langzaam van begin missie, snel looten (geen idee wat ik loot), rugzak vol en naar extraction binnen 5-10min.
tot soms met clubje van hier op 'jacht' naar andere squads, met wisselend resultaat :+ "Fuck .. mijn mk4 gun en medium shield kwijt ... free loadout run dan maar?"

goed, je speelt steeds dezelfde map, echter de variatie in gameplay/momenten zorgt er toch voor dat niet ieder potje hetzelfde is. erg benieuwd naar alle 'geheimen' van de full release 30-10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Het spel loopt echt heerlijk, stabiel FPS en totaal geen last van stutters, freezes of wat dan ook.

Wat wel jammer is, je kunt alleen een complete outfit aan. Het is niet mogelijk om kleding stukken apart aan te passen zoals The Finals. Dat was in de vorige beta ook al, had gehoopt dat ze dit zouden veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 18-10-2025 21:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Map selection doet mij aan Delta Force denken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8C54byFta2rJHHL2M2tLJHKRFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkkQkRkq2TbSHlpirbmBBAQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Na de eerste 4 beginnerspotjes in "ease mode" word ik nu in "normal mode" gezet.

Typisch Embark is dat het een architecturele ervaring is. Hier is het brutalisme en in The Finals is er modernisme, Art Deco,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Korkss schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:26:
[...]

Ik heb echt 0 lag ervaren vanmorgen en vanmiddag. Game liep zeer soepel. Veel mensen ook met mic, dat was wel leuk. Enige jammere dat randoms altijd een ander doel dan mij hadden 😜
Denk dat het dan toch aan mij ligt, lees er nergens anders wat over namelijk...
Misschien met release dan nog maar es kijken :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 19:48
Gisteravond meegedaan aan de Server Slam, en eerlijk gezegd: ik weet het nog niet…

Pluspunten:
• Het spel ademt stijl en sfeer;
• Embark heeft opnieuw een fantastisch goed geoptimaliseerde UE5-game uitgebracht;
• De visuele stijl is echt onwijs tof!

Minpunten:
• PvP(VE): Ik had het leuker gevonden als je in een clubje het opnam tegen vijanden, zoals in Helldivers 2.

Ik houd het spel voorlopig wel in de gaten; ben benieuwd hoe het ontvangen wordt en zich verder ontwikkelt. Het blijft wel zo dat dit soort games zelden een lange levensduur hebben: de playerbase is in het begin vaak groot, maar neemt daarna snel af. De vraag is dus of het na zes maanden of een jaar nog net zo leuk en ‘levend’ is of dat de game net zo verlaten is als de spelwereld. :p

Time will tell…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

himlims_ schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:52:
vind het vooralsnog een geweldige game ervaring, leuke toegankelijke balans en dingen slim afgekeken van andere games. de sfeer, de spanning (soms), de chaos en onmacht tegen de (vele) robotjes soms ... RENNEN!!

langzaam van begin missie, snel looten (geen idee wat ik loot), rugzak vol en naar extraction binnen 5-10min.
tot soms met clubje van hier op 'jacht' naar andere squads, met wisselend resultaat :+ "Fuck .. mijn mk4 gun en medium shield kwijt ... free loadout run dan maar?"

goed, je speelt steeds dezelfde map, echter de variatie in gameplay/momenten zorgt er toch voor dat niet ieder potje hetzelfde is. erg benieuwd naar alle 'geheimen' van de full release 30-10
Dit is maar 10% van de hele game volgens de ontwikkelaar. Dus belooft nog veel goeds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Zowel op de PS5 ff met een maat gespeeld en als solo op de XSX, met de sfeer en geluid is niks mis.

Qua gameplay weet ik het nog niet, de spanning is groot wat het ook weer mooi maakt natuurlijk maar ik baalde nu al af en toe van die lui die alleen maar bij zo'n extraction lift staan te campen, met de 3rd person view is het uiteraard ook makkelijker om om een hoekje te gaan staan en je zelf uit het zicht te houden om iemand op te wachten.

Toch ook een paar keer een friendly tegengekomen en elkaar geholpen ipv af schieten, dit kan best leuk werken via proximity chat maar via de voice commands werkt ook prima 'Don't Shoot' 'greet' etc.

Dan nog is niet iedereen te vertouwen natuurlijk maar dat is ook wel weer het leuke eraan.

Deze SS/Demo was zwaar uitgekleed als je de berichten moet geloven dus qua content wordt het alleen maar mooier lijkt mij.

Ook best wat berichten gezien van mensen die denken dat deze demo qua Graphics een downgrade is vergeleken met de eerdere 'tests' maar geen idee of dat waar is.

Ik vind de Arcs in deze demo trouwens wel heel sterk, met de crappy wapens die ik nog had doe je maar weinig damage en om aan die dingen te ontkomen valt mij nog vies tegen, ze blijven je maar tracken lijkt het en ik ben vaak net niet snel genoeg om mijn shield te renegeren of bandage te gebruiken.

Nou is het volgens mij ook niet de bedoeling om op alles te knallen en ik heb de rook granaten nog niet eens gebruikt om weg te komen maar ik vond het wel pittig.

Ben nog niet overtuigd om de game te kopen iig maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen na de full release, als ik echt veel positieve berichten zie ten opzichte van deze slam dan wie weet alsnog.

Al moet ik wel zeggen dat ik The Division 2 echt een toffe game vond maar nooit geen dark zone heb gedaan vanwege die PVP gameplay, en in deze game alles kunnen kwijt raken aan zo'n camper nadat je een backpack vol loot bij elkaar hebt.. Ik kan er soms om lachen maar ook wel eens niet :X

Persoonlijk zou ik het wel mooi hebben gevonden als in deze game iets van een centrale hub of zo zou zijn, zo'n bar bijvoorbeeld die je voorbij ziet komen waar je andere raiders zou kunnen zien rondlopen net zoals in Division 2.

*Ik kwam zojuist een post op Reddit tegen wat betreft die GFX downgrade en die is best serieus anders idd.

https://www.reddit.com/r/ArcRaiders/s/3MJ2UqFlFp

[ Voor 3% gewijzigd door Sipio op 19-10-2025 11:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@Sipio omtrentcampen van een extraction;

soms bij slopen van een arc robot, krijg je een bepaalde 'item'. Bijv. een wasp driver. Die kun je equippen in je quickslot, en naar een tegenstander gooien, waarna er een wasp op hem spawned.

In de fullgame zul je vast wel iets van 'scanners' kunnen maken om verborgen spelers zichtbaar te maken.

kijk eens wat zojuist vind:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDqRs04z0qhgZiRPtQhYRKeWNuI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/capq1tga5WwM4lOPuTbmxeXw.jpg?f=user_large

@Yonix
Ik had het leuker gevonden als je in een clubje het opnam tegen vijanden, zoals in Helldivers 2.
je hebt grotere robots, die je (praktich) niet met een squad van 3 kunt slopen; dat vereist samenwerking met andere

//edit; arc-cells kun je ook equipen om je shield mee te repareren

[ Voor 47% gewijzigd door himlims_ op 19-10-2025 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
himlims_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:15:

soms bij slopen van een arc robot, krijg je een bepaalde 'item'. Bijv. een wasp driver. Die kun je equippen in je quickslot, en naar een tegenstander gooien, waarna er een wasp op hem spawned. In de fullgame zul je vast wel iets van 'scanners' kunnen maken om verborgen spelers zichtbaar te maken.

[Afbeelding]

@Yonix

[...]

je hebt grotere robots, die je (praktich) niet met een squad van 3 kunt slopen; dat vereist samenwerking met andere

Kijk dit is lijp… dit soort dingen wist ik dus niet eens. Maakt het nog beter allemaal. Ik ben echt heel heel benieuwd naar de fullgame.
Wat me ook goed doet is dat deze game zo groot is (maps, loot, hideout, skilltree etc etc) en dat hij “maar” 39.99 kost en 59.99 voor de deluxe editie. Chapeu 👍🏻👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 19:48
himlims_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:15:

soms bij slopen van een arc robot, krijg je een bepaalde 'item'. Bijv. een wasp driver. Die kun je equippen in je quickslot, en naar een tegenstander gooien, waarna er een wasp op hem spawned. In de fullgame zul je vast wel iets van 'scanners' kunnen maken om verborgen spelers zichtbaar te maken.

[Afbeelding]

@Yonix

[...]

Heb het spel wel op mijn verlanglijstje gezet, dus het heeft wel een indruk achtergelaten. Echter, The Outer Worlds 2 en Vampire The Masquerade 2 komen er ook aan … Keuzes, keuzes, keuzes …

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik heb in een stuk of 12 potjes maar liefst 4 keer de exit gehaald. Nul PvP gevechten gewonnen.

Game net besteld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik ben ondertussen met het spel gestopt, heb een aantal potjes gespeeld maar daarna gestopt. Heb ongeveer 6 gespeeld, waarvan 5 heb overleeft. Sta na 6 potjes alweer op 50k met alle workbenches gebouwd.

Heb het toen al een beetje gehad met de beta, omdat het gewoon erg te beperkt was. Missies kon ik niet meer verder spelen. Dus heb ik besloten om de beta te laten zoals het is en gewoon op de volledige game te wachten. Het is ook te begrijpen dat het een gelimiteerde beta is, omdat het meer een stress test is. Maar dan nog, voelt het een beetje doelloos aan om te spelen.

Waar ik minder over te spreken ben zijn de personages. Net als The FInals, vind ik ze er beetje "vreemd" uitzien. Helaas kan je ook geen outfit aanpassen met verschillende kleding stukken, wat bijv. wel kan in The Finals. Customization opties zijn ook erg limited, ik verwacht dat straks de meeste dingen achter een paywall gaan zitten.

Waar ik wel zéér over te spreken ben, de performance. Dit spel is gigantisch goed geoptimaliseerd. Heb ook totaal geen last gehad van stutters, freezes, rubberbanding, lag of wat dan ook. Alle hits die ik had, waren geregistreerd. Ik behaalde ook een hoge en stabiele FPS op 4k.

Wanneer het spel uitkomt, zal ik wat meer tijd hebben. Dan zal ik het waarschijnlijk een aantal dagen non-stop gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toonen1988 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:38:
Ik ben ondertussen met het spel gestopt, heb een aantal potjes gespeeld maar daarna gestopt. Heb ongeveer 6 gespeeld, waarvan 5 heb overleeft. Sta na 6 potjes alweer op 50k met alle workbenches gebouwd.

Heb het toen al een beetje gehad met de beta, omdat het gewoon erg te beperkt was. Missies kon ik niet meer verder spelen.
Wel jammer.. 't is namelijk een test voor de servers, niet een echte beta, meer spelers is dus beter...
Maar je hebt verder wel gelijk wat betreft gelimiteerde content, ik heb eerdere test versies, alphas en betas gespeeld, met name de laatste bevatte meer content dan deze. Daar kon je meer upgraden en had je al 'blauwe' wapens die je kon craften en soms vinden. Dus ja, dit is een stuk beperkter, maar 't doel is nu gewoon veel spelen om te kijken hoe infrastructuur 't houd.

En daar ben ik tot nu toe best tevreden over. Zelfs met crossplay uit (speel op PS5) heb ik binnen no-tme een game, solo of met friends dat gaat dus best lekker. Af en toe krijg ik een geel 'netwerk'. server icoontje aan de rechter kant van 't scherm en heb het idee (maar kan ik niet met zekerheid zeggen) dat het is als er andere spelers in de buurt zijn..

Ik ben dus wel positief en ben benieuwd hoeveel extra content er over 1.5 week in de full game zit.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
dizzytal schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:26:
[...]

Wel jammer.. 't is namelijk een test voor de servers, niet een echte beta, meer spelers is dus beter...
Maar je hebt verder wel gelijk wat betreft gelimiteerde content, ik heb eerdere test versies, alphas en betas gespeeld, met name de laatste bevatte meer content dan deze. Daar kon je meer upgraden en had je al 'blauwe' wapens die je kon craften en soms vinden. Dus ja, dit is een stuk beperkter, maar 't doel is nu gewoon veel spelen om te kijken hoe infrastructuur 't houd.

En daar ben ik tot nu toe best tevreden over. Zelfs met crossplay uit (speel op PS5) heb ik binnen no-tme een game, solo of met friends dat gaat dus best lekker. Af en toe krijg ik een geel 'netwerk'. server icoontje aan de rechter kant van 't scherm en heb het idee (maar kan ik niet met zekerheid zeggen) dat het is als er andere spelers in de buurt zijn..

Ik ben dus wel positief en ben benieuwd hoeveel extra content er over 1.5 week in de full game zit.
Dat gele netwerk icoontje krijg ik ook regelmatig. Maar merk totaal geen problemen inderdaad. Dat over andere spelers in de buurt zitten, geen idee. Soms kreeg ik het ook meteen op het begin van een match.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 19-10-2025 18:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korkss
Eens.. ik leerde Arc Raiders vorige week ergens pas kennen. Daarvoor weleens horen vallen maar nooit iets van gezien, zelfs geen trailer. Voor mij was deze server slam al IN-SANE! En besef eigenlijk nu pas dat dit maar een kruimel was van de fullgame. Ik ben de laatste jaren zelden hyped geweest voor een game, maar merk dat ik dat gevoel nu wel langzaam begin te krijgen.
Ook perfect dat ik dat nu pas heb, gezien het wachten dan minder lang is 😆😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Pre order zojuist geplaatst. Zeer toffe game! De spanning van de ARC icm PvP wat uit elke bosje kan springen!

Pagina: 1 2 Laatste