Weinig te doen?!? Tja, als het je meer om de zogenaamde progressie en PvP gaat i.p.v. gewoon puur de gameplay (waar PvE onderdeel van is).. Je zou dan ook nooit een game als Helldivers 2 kunnen spelen als je alles unlocked hebt.. Ik wel, want ik vind de gameplay en interactie met andere spelers leuk genoeg, ik hoef niet perse voor unlocks te spelen of constant een competitie aan te gaan met andere spelers.. Gewoon lekker relaxt co-op gamen zonder al teveel stress en frustratie, dat bevalt me tegenwoordig prima.. Dat wordt je in ARC helaas niet gegund door het PvP gedeelte waardoor je constant met de stress loopt op de meest lullige momenten neergeknald te worden door andere spelers.. Weer 20+ minuten voor niks gespeeld, want ook jij wil toch wel die betere loot voor die ene upgrade etc.. Dat zal op termijn ook alleen maar erger worden, ook in solo's als steeds meer mensen 'endgame' bereiken en zich gaan "vervelen" en dus er maar een PvP potje van maken, soort van darkzone zoals in The Division etc, om de uitdaging en spanning er zogenaamd in te houden.. Dus ja, als je daar niet van houdt en het je vooral om de (co-op) PvE gaat in ARC, geniet ervan zolang het duurt, het zal er niet beter op worden vrees ik.. Het PvP gedeelte zal steeds meer gaan overheersen.. Een co-op PvE-only mode was daarom fijn geweest, dan had je gewoon een keuze.. Die keuze is er nu niet, je moet en zal ook PvP spelen.. Want ja, een PvE-only mode met dezelfde progressie dan gaan alle PvP spelers weer klagen dat dat niet eerlijk is etc.. Altijd hetzelfde "gezeik", waarom ze b.v. progressie uit portal in BF6 verwijderd hebben etc.. Alles voor de eeuwig grind van unlocks en competitie onderling, anders is het saai etc.. "Je moet het verdienen" hoorde ik een game-maatje van me laatst zeggen toen ik klaagde over een idiote unlock challenge in BF6.. Verdienen doe ik op mijn werk, niet als ik game om te relaxen, dank u.. Velen hebben geen idee hoe verslaafd we allemaal gemaakt zijn aan de eeuwige grind competitie waar bijna al deze games om draaien tegenwoordig.. Koop onze Battlepasses etc..
Desondanks speel ik het alsnog wel, de game is voor de rest mooi en leuk genoeg.. Alleen de stress en frustratie van PvP kan ik prima zonder als ik de keuze had.. Gisteren gestopt met spelen nadat ik door iemand werd opgewacht en neergeknald bij een extraction na een intens potje op the blue gate met belangrijke loot voor een quest waar ik mee bezig was.. Toen was ik er weer even klaar mee, ik begrijp echt niet wat daar nou zo leuk aan is..
Ik moet wel toegeven dat ook ik me schuldig heb gemaakt aan anderen neerknallen, maar dat doe ik puur omdat er creds via feats mee te verdienen valt (daarmee promoten ze dus ook PvP, bah)..
[
Voor 11% gewijzigd door
Inflatable op 03-11-2025 19:06
]