Thanks, ben er ook lid geworden zojuist :-)prutser387 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:48:
[...]
op deze discord zitten een aantal tweakers. zijn zeer relaxed om te helpen met quests, tips, etc
https://discord.gg/WanuDZwQ9
Zo kanonnen wat een pech vandaag. Eerst een aantal raids solo gespeeld. Elke raid 3/4/5 kills. Vol met loot en dan door meneer 6 als nog dood gaan.
Hierna duo met een maat, zelfde verhaal. Letterlijk 4/5/6 duo teams eraf gelegd en telkens weer een volgend team wat pushed en net teveel is. Zo om en nabij 12 raids totaal waarvan ik er 2x levend uit kwam.
Wel telkens heel dichtbij mega looted de raids uit, maar toch net niet… potdorie wat frustrerend zeg hahaha
Hierna duo met een maat, zelfde verhaal. Letterlijk 4/5/6 duo teams eraf gelegd en telkens weer een volgend team wat pushed en net teveel is. Zo om en nabij 12 raids totaal waarvan ik er 2x levend uit kwam.
Wel telkens heel dichtbij mega looted de raids uit, maar toch net niet… potdorie wat frustrerend zeg hahaha
Dat is het "nadeel" van de PvP speelstijl. Het aantal succesvolle extracts zal lager zijn. Maar misschien wat minder greedy zijn?Korkss schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:18:
Zo kanonnen wat een pech vandaag. Eerst een aantal raids solo gespeeld. Elke raid 3/4/5 kills. Vol met loot en dan door meneer 6 als nog dood gaan.
Vandaag op Matriarch jacht geweest. Met 2 vrienden. Eerste keer moesten we het alleen opknappen. De water towers in Dam Battlegrounds is niet de beste plek. Levend weg gekomen maar zonder reactors.
2e keer was een stuk beter. In de electrical station werkte best goed. Weer alleen, maar 3 stukken eraf kunnen schieten en 3 cores kunnen meesmokkelen voor het team.
Laatste keer waren er heel veel teams bezig. 4 cores kunnen bemachtigen voor het team. En de matriarch ook echt neer gekregen. Het is wel echt gaaf om tegen de matriarch te vechten... maar man ook echt duur kwa resources.
[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 11-01-2026 16:29 ]
Ik vind de locatie van Matriarch op Dam zo irritant, zo ver van de meeste spawns. Zie hem ook bijna nooit bevochten worden, terwijl dat met bv Queen wel anders is.Waah schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:54:
[...]
Dat is het "nadeel" van de PvP speelstijl. Het aantal succesvolle extracts zal lager zijn. Maar misschien wat minder greedy zijn?
Vandaag op Matriarch jacht geweest. Met 2 vrienden. Eerste keer moesten we het alleen opknappen. De water towers in Dam Battlegrounds is niet de beste plek. Levend weg gekomen maar zonder reactors.
2e keer was een stuk beter. In de electrical station werkte best goed. Weer alleen, maar 3 stukken eraf kunnen schieten en 3 cores kunnen meesmokkelen voor het team.
Laatste keer waren er heel veel teams bezig. 4 cores kunnen bemachtigen voor het team. En de matriarch ook echt neer gekregen. Het is wel echt gaaf om tegen de matriarch te vechten... maar man ook echt duur kwa resources.
Begin me steeds meer te ergeren aan het Trial systeem. Het nodigt vooral uit om pas op zondag voor het eerst punten te halen, dan kom je in de ranglijst met andere slackers en is het zoveel makkelijker om hoog te eindigen.
Het verschil is gigantisch, op 1 account demote je nog met 16k punten, op het andere krijg je 2x promotie met 9k punten. (Zelfde rank).
Daarnaast nog het voordeel wat trio's hebben op solo spelers, hier moeten ze echt wat aan gaan veranderen.
Merk dus vooral dat ik door de week alleen afk speel, map inladen en wachten tot ik 30 min later dood ga voor de EXP. En dan op zondag trial day.
Ach ik hou wel van een uitdagingJBplap schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:25:
[...]
Ik vind de locatie van Matriarch op Dam zo irritant, zo ver van de meeste spawns. Zie hem ook bijna nooit bevochten worden, terwijl dat met bv Queen wel anders is.
Das wel wat krom ja... maar het is voor de lol he? Ze hebben zelf al aangegeven dat het geen game is die om de rankings draait. Als je dat graag wilt, kijk eens naar The Finals. Wat juist wel draait om je ranking.Begin me steeds meer te ergeren aan het Trial systeem. Het nodigt vooral uit om pas op zondag voor het eerst punten te halen, dan kom je in de ranglijst met andere slackers en is het zoveel makkelijker om hoog te eindigen.
Het verschil is gigantisch, op 1 account demote je nog met 16k punten, op het andere krijg je 2x promotie met 9k punten. (Zelfde rank).
Daarnaast nog het voordeel wat trio's hebben op solo spelers, hier moeten ze echt wat aan gaan veranderen.
Merk dus vooral dat ik door de week alleen afk speel, map inladen en wachten tot ik 30 min later dood ga voor de EXP. En dan op zondag trial day.
Sowieso als je AFK gaat spelen.... mensen maken van games tegenwoordig een halve baan om maar zo hoog mogelijk in een ranking te komen, met als enige bonus een paar cosmetics
Maar Trio's ( of duo's ) worden toch niet in de maps met solo's dropped ? Ik dacht dat ze dat gescheiden hadden ?JBplap schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:25:
[...]
[...]
Ik ben gisteren bezig geweest met eigenlijk enkel het Flickering Flames project, ik had deze helemaal links laten liggen maar besloot gisteren "Ach laten we het toch maar doen", resultaat is dat ik nu nagenoeg alles heb gedaan in een dagje, op de laatste fase na. Daar moet ik enkel nog 2x het Music Album voor en de candleberries grinden, vond ik opzich geen slecht resultaat als ik eerlijk ben
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Normaal gesproken niet, maar wij hadden zaterdag als duo op Stella Montis dat we vrijwel alleen maar solos tegenkwamen. Wel heel grappig. we hadden 8 of 9 kills met free load out totdat we een duo tegenkwamen met full gear 😂ShadowBumble schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:55:
[...]
Maar Trio's ( of duo's ) worden toch niet in de maps met solo's dropped ? Ik dacht dat ze dat gescheiden hadden ?
Ik ben met 2 maten ook weleens een weekendje op een PVP spree geweest, maar uiteindelijk kostte het alleen maar meer dan het opleverde.Waah schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:54:
[...]
Dat is het "nadeel" van de PvP speelstijl. Het aantal succesvolle extracts zal lager zijn. Maar misschien wat minder greedy zijn?
Maar ben blij dat onze ABMM weer gereset is en we nu de meest vriendelijke lobby's ooit hebben. Ze strooien nog net niet met blueprints. Dit is voornamelijk als je duo's speelt merk ik, bij trio's is er af en toe toch wel iets meer PVP bij. En op een 1 of andere manier hebben wij de ervaring dat Blue Gate ook meer PVP is dan bij andere maps.
Elke keer als we een quest op blue gate hebben zie je toch meerdere raider flares de lucht in gaan.
Dit weekend was een Stella Montis weekend
met alles wat je daarbij verwacht; high value loot, tot rats en pvp-chaos. Ik probeer ieder potje de bastion te slopen (dat gaat eigenlijk best goed tegenwoordig), maar zodra die dood is komen de (spectator) raiders uit alle hoeken aanzetten. Dan is maar de vraag of je nog wat aan nuttige loot kunt bemachtigen.
Zo ook gister avond, bastion dood, moment dat we (duo) de bastion beginnen te looten; direct een ferro op mijn hoofd. Zeehond was scherp en zag de hoek vanuit waar we aangevallen werden.
Gelukkig hadden we een aardige loadout; shotgun + anvil, en de 'rats' gesloopt. Rats dood ... komt er een ander duo clubje die ons direct weer onder vuur neemt, nadat we de 2 andere gesloopt hadden. Beide met schotgun in de aanslag, hebben we ze een warm welkom gegeven. Zo veel meer loot dan we beide konden meenemen.
Stella Montis, als trio is compleet chaos en veel dood gaan (althans is mijn beleving) als duo en solo is het wat rustiger, maar ... die loop bij nightrades
menig BP gevonden, en resources aardig aangevuld. (kon geen heavy ammo meer craften
)
Eerder deze week hadden we wat 'dure' potjes gespeeld; voor iedereen uit squad een hullcracker meegenomen, of 6 wolfpacks. Erg vermakelijk om als squad beetje de boss uit te hangen
en de ARC slopen, voor de loot hoef je het niet te doen ... speel plezier des te meer.
(imho mogen ze die bastion e.d. wel wat interresante loot geven, kost vaak meer dan oplevert)
Zo ook gister avond, bastion dood, moment dat we (duo) de bastion beginnen te looten; direct een ferro op mijn hoofd. Zeehond was scherp en zag de hoek vanuit waar we aangevallen werden.
Gelukkig hadden we een aardige loadout; shotgun + anvil, en de 'rats' gesloopt. Rats dood ... komt er een ander duo clubje die ons direct weer onder vuur neemt, nadat we de 2 andere gesloopt hadden. Beide met schotgun in de aanslag, hebben we ze een warm welkom gegeven. Zo veel meer loot dan we beide konden meenemen.
Stella Montis, als trio is compleet chaos en veel dood gaan (althans is mijn beleving) als duo en solo is het wat rustiger, maar ... die loop bij nightrades
Eerder deze week hadden we wat 'dure' potjes gespeeld; voor iedereen uit squad een hullcracker meegenomen, of 6 wolfpacks. Erg vermakelijk om als squad beetje de boss uit te hangen
(imho mogen ze die bastion e.d. wel wat interresante loot geven, kost vaak meer dan oplevert)
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 12-01-2026 11:00 ]
Ik speel het spel nu sinds November en heb nog geen enkele PVP kill gemaakt. Misschien omdat ik op Xbox (controller) speel, of een skill issue (ik hou het op de controller theorie
).
Solo schiet ik eigenlijk nooit op anderen en dat gaat heel goed, wordt maar zelden beschoten.
In Duo ben ik vaak nog te naïef, roep "Don't Shoot!!!" en kijk hoe dat gaat. Alleen als zij beginnen met schieten dan ben je vaak al te laat.
Solo schiet ik eigenlijk nooit op anderen en dat gaat heel goed, wordt maar zelden beschoten.
In Duo ben ik vaak nog te naïef, roep "Don't Shoot!!!" en kijk hoe dat gaat. Alleen als zij beginnen met schieten dan ben je vaak al te laat.
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
Och valt toch wel mee, ligt er aan waarmee je hem neerhaald, gister wou ik snitch trial doen, maar kwam bij spawn op Spaceport meteen Bastion tegen en die trial moest ik ook nog doen, maar had niet echt wat bij me behalve Anvil en Renegade, maar als je eerste met Anvil op poten schiet en als armour weg is, dan met Renegade op gele weakpoints. Kost je wel iets meer tijd, maar de kosten waren het niet en ik kreeg er 7 Bastion cells, plus alle andere loot. Medium ammo kreeg ik ook weer terug, dus had me eigenlijk alleen stack Heavy ammo gekost.himlims_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:42:
Was wel blij iig met rewards van Hit Bastions met snowballs trial, kreeg de Looting Survivor BP
Mijn gevoel is dat dit een vaste reward was. Want iedereen die ik ken heeft met deze trail die gehaald.Albinoraptor schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:08:
[...]
Was wel blij iig met rewards van Hit Bastions met snowballs trial, kreeg de Looting Survivor BP. Hoef ik tenminste die verschrikkelijke map Stella Montis niet op.
Echt perfect voor solo. Als de ARC je neerknallen kan je dan infinite kruipen naar een exit. Enige nadeel is dat je de map (met de sluitingstijden) niet meer kan raadplegen. Maar ook tegen de matriarch met een team is die handig. want je hoeft niet meteen in paniek je maten te reviven. Die kunnen een rustig plekje zoeken en lekker wachten tot een rustig moment.... Of je kruipt gezamelijk naar de dichtsbijzijnde raiders hatch.
Of duo's splitsen op om zo meer loot te bemachtigen ipv bij elkaar te zitten. Dat iemand alleen loopt is geen garantie dat het een solo-player is natuurlijk.prutser387 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:33:
[...]
Normaal gesproken niet, maar wij hadden zaterdag als duo op Stella Montis dat we vrijwel alleen maar solos tegenkwamen. Wel heel grappig. we hadden 8 of 9 kills met free load out totdat we een duo tegenkwamen met full gear 😂
Stella Montis was dit weekend insane in solo. Iedereen was op Bastion-jacht, want die spawned daar standaard. Allemaal veteran players, die allemaal de Aphelion en Deadline al hebben. Heb zo 2x een Aphelion gekregen bij de exfill. En vrienden van mij hebben ook allemaal de Aphelion en Deadline zo gekregen. Niet gevonden, gewoon gekregen van random strangers.Senaxx schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:28:
Ze strooien nog net niet met blueprints.
Toen ik de Aphelion kreeg had ik gelukkig een mixtape gevonden, dus die maar teruggegeven + wat trigger nades.
ben nu vooral nog op jacht naar de Wolfpack blueprint. Voor de caravan had ik die wel, maar nu mis ik hem best wel... Maar nog altijd geen spijt dat ik heb meegedaan. Houd de game wel leuk. Wel alvast aan het sparen voor de volgende caravan, maar nog niet zeker of ik daadwerkelijk weer ga....
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 12-01-2026 12:33 ]
Inmiddels level 27 ofzoiets.. Vermaak me nog altijd kostelijk 
Fruitsla ontzettend dankbaar voor de bp van de anvil en wolfpack!
Alleen nog 'even' al mn workstations naar level 3 en dan kan ik eindelijk die goede shit craften, mn stash zit al vol met de meeste materialen
Alleen die sentinel cores, bastion cells, rocketeer cells en leaper cell of hoe het ook heet is nog een hele grote uitdaging.
Doen jullie ook al die quests? ik heb er een paar en doe ze af en toe wel maar krijg er niks van behalve af en toe wat granaten ofzo, vind het nog niet echt de moeite so far.
Fruitsla ontzettend dankbaar voor de bp van de anvil en wolfpack!
Alleen nog 'even' al mn workstations naar level 3 en dan kan ik eindelijk die goede shit craften, mn stash zit al vol met de meeste materialen
Alleen die sentinel cores, bastion cells, rocketeer cells en leaper cell of hoe het ook heet is nog een hele grote uitdaging.
Doen jullie ook al die quests? ik heb er een paar en doe ze af en toe wel maar krijg er niks van behalve af en toe wat granaten ofzo, vind het nog niet echt de moeite so far.
psn: HertogJack
HertogJack schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:56:
Vooral voor de XP overigens. Latere questen geven wel wat zinnige rewards in de vorm van weapon blueprints.
spoiler:
Bijvoorbeeld de blueprint voor de Hullcracker + ammo ervoor van The Major's Footlocker.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat wordt vanzelf makkelijker met meer ervaring. Leapers zijn het makkelijkst (burn it with fire!), bastions best lastig en rocketeers zijn echt vervelend zonder de juiste grenades imho. Sentinels zijn vooral zeldzaam en hebben niet altijd sentinel cores in zich. Maar loot ook zeker alle "UFO achtige" neergestorte arcs couriers. Daar zitten soms sentinel cores of surveyor vaults in.HertogJack schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:56:
De grap is, als je het tegen Matriachs gaat opnemen, dan voelen de bastions en rocketeers opeens als veredelde wasps aan. Want ze zijn voornamelijk een afleiding aan het worden. Omdat je dan vaak wapens mee hebt en genoeg ammo om er korte mette mee te maken....
Een valide tactiek is ook rond een matriarch rondhangen, en als ze een bastion/rocketeer/leaper neerknallen die loot pakken. Vaak zijn ze toch enkel geïnteresseerd in de matriarch reactors.
Ja ik doe ze als ik in de buurt ben van de quest. Maar vind ze helaas wel wat simpel. De quests in bijvoorbeeld COd Warzone waren veel uitgebreider. Maar snap dat dat lastig past in iets als Arc Raiders. Maar voor XP leuk. Maar ga er niet speciaal voor uit de route.Doen jullie ook al die quests? ik heb er een paar en doe ze af en toe wel maar krijg er niks van behalve af en toe wat granaten ofzo, vind het nog niet echt de moeite so far.
En uitbreiding van de 3D geprinte familie.
:strip_exif()/f/image/qAVFB1vl4UpdeVLyQSwdTRyh.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu een wasp erbij. In wit geprint en met stiften gekleurd. Niet perfect maar voor op een afstandje lijkt het prima (ik kan multi-color printen maar dat verspilt zoveel). Helaas is 1 rotor wat verkeerd geprint, maar nu lijkt het net alsof er een stuk afgeschoten is
De leaper heeft een nieuwe kop. Daardoor kan die nu zelfstandig staan. Moet alleen nog ingekleurd. Misschien dat die voor de oude nog nieuwe poten print zodat die ook kan staan (poten moeten dan 2% groter geprint zodat ze niet zo los zitten)
Ik had het over Trials. Als groepje van 3 is het veel makkelijker veel punten halen en je komt wel in de ranking met solo's.ShadowBumble schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:55:
[...]
Maar Trio's ( of duo's ) worden toch niet in de maps met solo's dropped ? Ik dacht dat ze dat gescheiden hadden ?
Quests geven geen EXP...D4NG3R schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:03:
[...]
Vooral voor de XP overigens. Latere questen geven wel wat zinnige rewards in de vorm van weapon blueprints.spoiler:Bijvoorbeeld de blueprint voor de Hullcracker + ammo ervoor van The Major's Footlocker.
Hullcracker is idd wel meest nuttige reward. Maar de ammo heb je sinds een tijdje al standaard.
[ Voor 17% gewijzigd door JBplap op 12-01-2026 13:37 ]
Ik meende dat het afronden van quest objectives ook een XP drop gaf?JBplap schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:36:
Quests geven geen EXP...
Als dat niet zo is zal het waarschijnlijk wel zo voelen omdat je half de map doorgestuurd wordt en daardoor nogal wat exploration XP bij elkaar schraapt.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat is geen slimme tactiek, want dan spawn je in een map met allemaal duos die wel bij elkaar blijven.Waah schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:32:
[...]
[...]
Of duo's splitsen op om zo meer loot te bemachtigen ipv bij elkaar te zitten. Dat iemand alleen loopt is geen garantie dat het een solo-player is natuurlijk.
En 1tje kan natuurlijk, dat zijn maatje bijvoorbeeld al dood is. maar als er 6 achter elkaar langskomen, allemaal 1-voor-1, dat is wel raar
Met een free loadout heb je weinig te verliezen. En als er weinig PvP is kan dat prima werken. En bij duo's heb je ook dus meer kans dat een locatie nog niet geloot is, aangezien je bij solo dus veel meer mensen hebt die allemaal naar dichtsbijzijnde locaties (of populaire locaties) gaan. Bij duo's heb je de helft minder (want 2 mensen blijven bij elkaaar) waardoor je meer kans hebt dat je er sneller bent. Ook zal een duo minder snel bewegen omdat ze meer moeten overleggen, op elkaar wachten etc.prutser387 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:42:
[...]
Dat is geen slimme tactiek, want dan spawn je in een map met allemaal duos die wel bij elkaar blijven.
En 1tje kan natuurlijk, dat zijn maatje bijvoorbeeld al dood is. maar als er 6 achter elkaar langskomen, allemaal 1-voor-1, dat is wel raar
Ik ken mensen die naakt (nou ja, paar verbandjes mee) in duo's gaan en precies dit doen om die reden. Je hebt een safe pocket, je beweegt een heel stuk sneller en je hebt minder kans dat de plekken al geloot zijn, want minder groepen. trio's werkt het slecht door de hoge hoeveelheid PvP. Maar duo's is (voor hun) dus blijkbaar de sweet spot.
En met geluk vinden ze een wapen en ammo. Maar dat is niet het doel. Gewoon blijven rennen, looten en als je wat leuks hebt in de safe pocket en extracten
[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 12-01-2026 16:00 ]
met naakt bedoel je, zonder argument(?) dan krijg je inderdaad een “gratis” safeslot, maar of dat productief is….Waah schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:58:
[...]
Ik ken mensen die naakt (nou ja, paar verbandjes mee) in duo's gaan en precies dit doen om die reden. Je hebt een safe pocket, je beweegt een heel stuk sneller en je hebt minder kans dat de plekken al geloot zijn, want minder groepen.
Door mijn onkunde (klikken en niet lezen) ben ik gister meermaals gespawned met loadout zonder items …. Zonder shield, of wapens is dat een vrij kansloze poging (in mijn optiek)
Je kunt beter een “Ali-express/temu”-loadout pakken:
- “gratis” argument met safepocket (door free-loadout-argument in te wisselen bij Lance voor een MK-1 argument)
- budget gun craften, pak zelf ferro (eventueel een Stitcher erbij)
- paar bandages + shield recharge (2/3stk)
De kosten van deze loadout zijn minimaal, maar biedt wel meer mogelijkheden vanwege wapen+ammo en extra shield recharger + safepocket. Dan zit je niet meteen zonder kogels na 2-3 arc gesloopt te hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 12-01-2026 18:46 ]
Werkt prima om gefocussed een quest te doen of enkel voor specifieke mats een zone te betreden, dus het is wel heel efficient om dat op die manier te doen met het minste risico.himlims_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:44:
[...]
met naakt bedoel je, zonder argument(?) dan krijg je inderdaad een “gratis” safeslot, maar of dat productief is….
Dat is het zeker. Want je bent een klap sneller en minder snel moe als je verder niets meeneemt. Schilden maken je langzamer. Wapens maken je langzamer. Je moet alleen de Arcs zien te vermijden of met je hamer kapot slaan.himlims_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:44:
[...]
met naakt bedoel je, zonder argument(?) dan krijg je inderdaad een “gratis” safeslot, maar of dat productief is…
Je kan het betwijfelen, maar het werkt zeker... maar het is een andere game. Meer arc ontwijken, minder confrontatie. Maar als je weet wat de arc's "zien" wordt het steeds beter te doen.
Ideaal als je bijvoorbeeld blueprints wil zoeken op plekken waar het altijd snel druk is. Dan kun je er zijn en praktisch weer weg voor de rest van de duo's komt
[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 12-01-2026 19:05 ]
Level 27 en nog steeds geen pvp kill gemaakt. Af en toe lonkt de gedachte om iemand van z’n loot te ontdoen, maar dat lukt me gewoon niet. De potjes die ik speel hebben een absurd hoog knuffelgehalte: iedereen helpt elkaar, deelt blueprints en wenst je succes. Ik denk dat ik meer blueprints heb gekregen dan zelf gevonden. Het voelt dan ook not done om ineens de trekker over te halen en een oorlog te starten in een knuffelparadijs.
Ben er een beetje bang voor dat zodra ik kills begin te maken dat ik dan automatisch in meer pvp lobbies kom en uit die cirkel kom je moeilijk denk ik. Pvp frustreert soms enorm dus als ik ieder potje met zweet op mn voorhoofd zit te spelen dan is de lol er snel af voor mij.
Verder wel errug vermakelijk en ben benieuwd wat voor uitbreidingen en updates er nog komen gaan
Ben er een beetje bang voor dat zodra ik kills begin te maken dat ik dan automatisch in meer pvp lobbies kom en uit die cirkel kom je moeilijk denk ik. Pvp frustreert soms enorm dus als ik ieder potje met zweet op mn voorhoofd zit te spelen dan is de lol er snel af voor mij.
Verder wel errug vermakelijk en ben benieuwd wat voor uitbreidingen en updates er nog komen gaan
Werkt echt slecht zo'n "naked run".
:strip_exif()/f/image/Kphg4a3lOh6OZbSK8m3Iesj5.jpg?f=fotoalbum_large)
4 blueprints... waarvan de deadline gekregen van een andere raider.
Maar die expedition is wel lastig. Die modulation boxes en ion sputters zijn zo weg
:strip_exif()/f/image/Kphg4a3lOh6OZbSK8m3Iesj5.jpg?f=fotoalbum_large)
4 blueprints... waarvan de deadline gekregen van een andere raider.
Maar die expedition is wel lastig. Die modulation boxes en ion sputters zijn zo weg
[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 12-01-2026 23:40 ]
Nou het blijkt dus dat de music albums maar niet willen droppen, toevallig via via eentje weten te bemachtigen maar na de hele avond non stop farmen helaas geen enkele drop op verschillende maps.ShadowBumble schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:55:
[...]
Daar moet ik enkel nog 2x het Music Album voor en de candleberries grinden, vond ik opzich geen slecht resultaat als ik eerlijk benHeb geloof ik vandaag nog de hele dag de tijd ( voordat het event afloopt ) om die te doen dus denk dat dat vanavond wel moet gaan lukken nog.
Valt erg mee. Ik heb vanaf het begin veel PvP gespeeld, maar de afgelopen 5 games wat quests afgerond zonder op iemand te schieten, en ik ben inmiddels alweer aanbeland in de Friendship Simulator die je beschrijft.Jack_Mojo schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:25:
Ben er een beetje bang voor dat zodra ik kills begin te maken dat ik dan automatisch in meer pvp lobbies kom en uit die cirkel kom je moeilijk denk ik.
Mooi! Dan kunnen we vanavond de trekker overhalenAftansert schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:39:
[...]
Valt erg mee. Ik heb vanaf het begin veel PvP gespeeld, maar de afgelopen 5 games wat quests afgerond zonder op iemand te schieten, en ik ben inmiddels alweer aanbeland in de Friendship Simulator die je beschrijft.
Het aggression based matchmaking schijnt ook te kijken naar groepssamenstelling.Jack_Mojo schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:25:
Level 27 en nog steeds geen pvp kill gemaakt. Af en toe lonkt de gedachte om iemand van z’n loot te ontdoen, maar dat lukt me gewoon niet. De potjes die ik speel hebben een absurd hoog knuffelgehalte: iedereen helpt elkaar, deelt blueprints en wenst je succes. Ik denk dat ik meer blueprints heb gekregen dan zelf gevonden. Het voelt dan ook not done om ineens de trekker over te halen en een oorlog te starten in een knuffelparadijs.
Ik ben solo aan best lief, maar speel duos en trios echt vol op de pvp. dat lijkt best goed te werken.
Dus als je meer wilt pvpen kan je altijd nog kiezen voor "fill squad"
Hey, Raiders!
Update 1.11.0 is rolling out on all platforms and it brings the highly anticipated Abyss cosmetic set along with some fixes and balancing changes to the Trigger ‘Nade and Kettle. Restart your client to download.
We are also celebrating a huge milestone - 12 million ARC Raiders copies sold! We prepared a gift for reaching 10 million players, but you blew right past it over the holidays... we're not complaining! Everyone who has logged in since launch until Jan 13 11:59pm CET/Jan 13 2:59pm PST/Jan 13 5:59pm EST can pick up the Gilded Pickaxe Raider Tool.
Kettle
Dev note: Reduced fire rate from 600 to 450. The previous fire rate was only realistically reachable by players using macros, which creates an unfair dynamic that favours using 3rd party software.
Trigger ‘Nade
Dev note: Trigger ‘Nade currently dominates PVP encounters, and players favour picking it over all our other grenades. This nerf aims to make it less usable as a “trigger-in-air” grenade, whilst keeping its usefulness as a sticky bomb. Damage falloff has been rebalanced to concentrate the damage closer to the center of the explosion, and deal less damage further away. The delay between triggering the grenade and it detonating, has been increased from 0.7s to 1.5s, giving players more time to react, and making it harder to time the detonation in air.
Fixed a key card exploit that allowed players to keep room keys after using them.
Lighting has been lowered in some areas on Stella Montis Night Raid making flashlights and listening more relevant.
//edit; helaas niets over de exploid met zipline en de box
Update 1.11.0 is rolling out on all platforms and it brings the highly anticipated Abyss cosmetic set along with some fixes and balancing changes to the Trigger ‘Nade and Kettle. Restart your client to download.
We are also celebrating a huge milestone - 12 million ARC Raiders copies sold! We prepared a gift for reaching 10 million players, but you blew right past it over the holidays... we're not complaining! Everyone who has logged in since launch until Jan 13 11:59pm CET/Jan 13 2:59pm PST/Jan 13 5:59pm EST can pick up the Gilded Pickaxe Raider Tool.
Kettle
Dev note: Reduced fire rate from 600 to 450. The previous fire rate was only realistically reachable by players using macros, which creates an unfair dynamic that favours using 3rd party software.
Trigger ‘Nade
Dev note: Trigger ‘Nade currently dominates PVP encounters, and players favour picking it over all our other grenades. This nerf aims to make it less usable as a “trigger-in-air” grenade, whilst keeping its usefulness as a sticky bomb. Damage falloff has been rebalanced to concentrate the damage closer to the center of the explosion, and deal less damage further away. The delay between triggering the grenade and it detonating, has been increased from 0.7s to 1.5s, giving players more time to react, and making it harder to time the detonation in air.
Fixed a key card exploit that allowed players to keep room keys after using them.
Lighting has been lowered in some areas on Stella Montis Night Raid making flashlights and listening more relevant.
//edit; helaas niets over de exploid met zipline en de box
Ik zit al heel lang te twijfelen om te kopen.. Lijkt me hele toffe game, alleen het PVP stuk weet ik nog niet zo. Maar je reactie heeft me overtuigd, als je dus op de goede manier speelt blijf je vooral in PVE lobbies komenJack_Mojo schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:25:
zonder pvp is dit maar een 'matige' game, de kracht zit echt in de spanning die komt door het pvp-aspect (de kans). juist daar zit de beleving (emotie) wat de game zo succesvol maakt, althans dat is mijn theorieRohem schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:38:
[...]
Ik zit al heel lang te twijfelen om te kopen.. Lijkt me hele toffe game, alleen het PVP stuk weet ik nog niet zo. Maar je reactie heeft me overtuigd, als je dus op de goede manier speelt blijf je vooral in PVE lobbies komen
kom op discord - zitten meerdere tweakers, altijd leuk(er) om samen te spelen
Het mooiste kwa spelbeleving is als je een beetje in de PvePvp lobby komt en niet de straight up PVP hardcore (kill on sight) of PvE Only (beetje dansen en saai looten). Dit is het filmpje wat het eigenlijk heel goed uitlegt hoe het werkt.Rohem schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:38:
[...]
Ik zit al heel lang te twijfelen om te kopen.. Lijkt me hele toffe game, alleen het PVP stuk weet ik nog niet zo. Maar je reactie heeft me overtuigd, als je dus op de goede manier speelt blijf je vooral in PVE lobbies komen
Helemaal mee eens, ik doe beide, solo vaak snel questen of farmen maar zodra ik duo's of trio's doe dan gaat er een fatsoenlijke kit mee die ook kan pvp-en. Daarmee blijft ook de spanning in het spel is deze speler nu wel of niet friendly of moet ik na het neer halen van deze arc nog rekenen op een pvp gevecht voor de loot.himlims_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:42:
[...]
zonder pvp is dit maar een 'matige' game, de kracht zit echt in de spanning die komt door het pvp-aspect (de kans). juist daar zit de beleving (emotie) wat de game zo succesvol maakt, althans dat is mijn theorie![]()
Af en toe PVP vindt ik ook niet erg. Wat mij juist aantrekt is het relaxte samen spelen en daarbij af en toe in een PVP-situatie landen. Maar zie ook dingen dat je bij een extract op laatste moment nog bedonderd wordt. Kan gebeuren natuurlijk, maar wel jammer. Al is dat ook wat het een game maakt misschienhimlims_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:42:
[...]
zonder pvp is dit maar een 'matige' game, de kracht zit echt in de spanning die komt door het pvp-aspect (de kans). juist daar zit de beleving (emotie) wat de game zo succesvol maakt, althans dat is mijn theorie![]()
De discord zal ik eens opzoeken, volgens mij zit ik daar nog in
Filmpje zag ik ook in de reacties op de frontpage idd, zal ik eens kijken zoShadowBumble schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:48:
[...]
Het mooiste kwa spelbeleving is als je een beetje in de PvePvp lobby komt en niet de straight up PVP hardcore (kill on sight) of PvE Only (beetje dansen en saai looten). Dit is het filmpje wat het eigenlijk heel goed uitlegt hoe het werkt.
[YouTube: ARC Raiders – I Tested the Aggression Based Matchmaking (Here’s How It Works)]
[...]
Helemaal mee eens, ik doe beide, solo vaak snel questen of farmen maar zodra ik duo's of trio's doe dan gaat er een fatsoenlijke kit mee die ook kan pvp-en. Daarmee blijft ook de spanning in het spel is deze speler nu wel of niet friendly of moet ik na het neer halen van deze arc nog rekenen op een pvp gevecht voor de loot.
Wat een spel wat een spel.. denk echt in mn top 3 van afgelopen 10 jaar!
Net met volle tassen met epic cores en cells ge-extract met nog minuut op de klok.
Zaten wat ratten in de game dus voor de zekerheid nog 2 man afgeknald ook met mn duo partner 🙈 (dat was voor het eerst)
De spanning die de game geeft heb ik nog niet vaak ervaren in een spel.
Inmiddels level 36!
Net met volle tassen met epic cores en cells ge-extract met nog minuut op de klok.
Zaten wat ratten in de game dus voor de zekerheid nog 2 man afgeknald ook met mn duo partner 🙈 (dat was voor het eerst)
Inmiddels level 36!
Hele interessante video! Heb de game intussen gekocht, hopelijk vanavond de tijd om eens te proberenShadowBumble schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:48:
[...]
Het mooiste kwa spelbeleving is als je een beetje in de PvePvp lobby komt en niet de straight up PVP hardcore (kill on sight) of PvE Only (beetje dansen en saai looten). Dit is het filmpje wat het eigenlijk heel goed uitlegt hoe het werkt.
[YouTube: ARC Raiders – I Tested the Aggression Based Matchmaking (Here’s How It Works)]
[...]
Helemaal mee eens, ik doe beide, solo vaak snel questen of farmen maar zodra ik duo's of trio's doe dan gaat er een fatsoenlijke kit mee die ook kan pvp-en. Daarmee blijft ook de spanning in het spel is deze speler nu wel of niet friendly of moet ik na het neer halen van deze arc nog rekenen op een pvp gevecht voor de loot.
Van de week op stelar,solo de bastion gesloopt, eenmaal neer komen er ineens uit alle hoeken raiders aangelopen en de bastion wordt binnen no-timegeloot.
Ik had geen bastion cell … eenmaal bij de trein aangekomen met de “scavengers” die “mijn” bastion cells hadden….
Iedereen stapt de trein in… op dat moment gooi ik een trailblazer het treinstel in; 6 raiders dood….
Ik mijn 4 bastion cells terug
You win some / you lose some…. Deze ronden was voor mij. Volgende verlies ik mijn shit weer…
Ik heb in jaren niet zo veel lol gehad met een game (350+ uur sinds launch)
Ik had geen bastion cell … eenmaal bij de trein aangekomen met de “scavengers” die “mijn” bastion cells hadden….
Iedereen stapt de trein in… op dat moment gooi ik een trailblazer het treinstel in; 6 raiders dood….
You win some / you lose some…. Deze ronden was voor mij. Volgende verlies ik mijn shit weer…
moehaha heerlijk!himlims_ schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:27:
Van de week op stelar,solo de bastion gesloopt, eenmaal neer komen er ineens uit alle hoeken raiders aangelopen en de bastion wordt binnen no-timegeloot.
Ik hoop echt dat ze aan de core mechanics -niets- veranderen; huidige game play is “perfect”HertogJack schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:44:
Wat een spel wat een spel.. denk echt in mn top 3 van afgelopen 10 jaar!
Inmiddels level 36!
Zovond ik cod:DMZ/warzone ook super, maar daarin was het ineens mogelijk om andere squads te joined wat heel de basis van de game veranderde; vervolgens afgehaakt, want was niet meer in balans
Huidige opzet is super / precies wat jij zegt; top3 in afgelopen 10jr
Eens, maar maak me wel beetje zorgen of het lang genoeg leuk kan blijven want ik ben nu slechts level 36 ofzo en mn workbenches zijn nu al bijna allemaal max.himlims_ schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:42:
[...]
Ik hoop echt dat ze aan de core mechanics -niets- veranderen; huidige game play is “perfect”
Zovond ik cod:DMZ/warzone ook super, maar daarin was het ineens mogelijk om andere squads te joined wat heel de basis van de game veranderde; vervolgens afgehaakt, want was niet meer in balans
Huidige opzet is super / precies wat jij zegt; top3 in afgelopen 10jr
Wat voor doelen zijn er dan nog? alle bp's verzamelen terwijl je er maar een handvol echt gebruikt? Maak me daar wel zorgen om en hoop dat ik het mis heb.
Ik ga dit niet hardcore pvp spelen denk ik, daar heb ik battlefield 6 voor.
Maar tot nu toe is het elke keer weer een feest/genot als ik dit spel speel.
Als je tegen max level komt en de blueprints hebt die je wilt en workbenches geupgrade kan je wat meer care-free spelen met de grotere Arc... verschillende manieren van een Bastion/Bombardeer/Rocketeer killen solo of de Queen/Matriarch raiden? Komt ook deze maand nog een nieuwe map die weer nieuwe uitdagingen biedt. Of ga traps zetten en raiders luren. Of ga raiders helpen die nieuw zijn en een hero nodig hebben. Uiteindelijk kan je ook iedere X weken je account wipen voor wat goodies en opnieuw je goals zetten en verwacht ook na het winter-event meerdere soort gelijke events die langskomen, bijvoorbeeld een easter event/spring event, etc.HertogJack schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:30:
[...]
Eens, maar maak me wel beetje zorgen of het lang genoeg leuk kan blijven want ik ben nu slechts level 36 ofzo en mn workbenches zijn nu al bijna allemaal max.
Wat voor doelen zijn er dan nog? alle bp's verzamelen terwijl je er maar een handvol echt gebruikt? Maak me daar wel zorgen om en hoop dat ik het mis heb.
Gaat het uiteindelijk een keer vervelen? Waarschijnlijk wel, maar als je allerlei dingen van bovenstaande lijstje doet zit je zo op 100en uren, dus iig de money waard geweest denk ik dan
Ik vind de gameplay loop ook erg dunnetjes. De potjes zijn leuk om te spelen, maar er is eigenlijk niet iets noemenswaardigs van progressie. Hetzelfde had ik met Helldivers 2 en Deep Rock Galactic, lijken een beetje hierop zonder PvP. Ik was verkocht in de eerste 10 uur, maar na 50 uur niet meer aangeraakt door gebrek aan progressie/diepgang. Voelt allemaal snel repetitief.HertogJack schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:30:
[...]
Eens, maar maak me wel beetje zorgen of het lang genoeg leuk kan blijven want ik ben nu slechts level 36 ofzo en mn workbenches zijn nu al bijna allemaal max.
PvP is sowieso niet helemaal mijn ding, maar dat zou ik dan inderdaad ook liever in een andere game doen waarbij je niet allerlei menu's hoeft door te klikken om je gear te craften.
Dat sommige mensen hier helemaal verslingerd aan zijn snap ik dan ook wel weer.
Heb inderdaad eerder hetzelfde gehad met Helldivers inderdaad, vond ik ook echt helemaal waanzinnig maar toen ik eenmaal alles had vrijgespeeld heb ik het niet meer aangeraakt. Was er denk na 1.5 maand klaar mee.Jack_Mojo schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:42:
[...]
Ik vind de gameplay loop ook erg dunnetjes. De potjes zijn leuk om te spelen, maar er is eigenlijk niet iets noemenswaardigs van progressie. Hetzelfde had ik met Helldivers 2 en Deep Rock Galactic, lijken een beetje hierop zonder PvP. Ik was verkocht in de eerste 10 uur, maar na 50 uur niet meer aangeraakt door gebrek aan progressie/diepgang. Voelt allemaal snel repetitief.
PvP is sowieso niet helemaal mijn ding, maar dat zou ik dan inderdaad ook liever in een andere game doen waarbij je niet allerlei menu's hoeft door te klikken om je gear te craften.
Dat sommige mensen hier helemaal verslingerd aan zijn snap ik dan ook wel weer.
Dit spel vind ik beter maar er moet wel echt meer te doen zijn/komen anders vrees ik dat veel mensen gaan afhaken.
Maargoed net zat ik een bastion te slopen en een andere dude gaf nog 3 schoten en loot vervolgens 3 vd 4 cores nadat ik wolfpack en trailblazers en andere shit had gegooid.. die heb ik dus even door zn hoofd geschoten 😂😂 genieten toch wel, daarna bang dat mn algoritme naar de maan was maar lijkt mee te
vallen, had wel vriendelijke encounters de potjes erna.
@HertogJack je kunt prima wat raiders slopen zonder direct in een cod-lobby te belanden
Helldivers was een toppertje, maar vond m vrij eentonig en weinig variatie; bijna ieder potje is hetzelfde. In mijn beleving is de variatie en replay value van ARC wat hoger. Zit meer afwisseling en spanning in.
Hoelang t leuk blijft? Geen idee, zit nog aan begin van de quests, kansloos looten en extracten bevalt nog prima
Helldivers was een toppertje, maar vond m vrij eentonig en weinig variatie; bijna ieder potje is hetzelfde. In mijn beleving is de variatie en replay value van ARC wat hoger. Zit meer afwisseling en spanning in.
Hoelang t leuk blijft? Geen idee, zit nog aan begin van de quests, kansloos looten en extracten bevalt nog prima
Game bevalt goed!
Nog niet denderend veel tijd gehad dus daarom ook nog maar level 11. Stash management is wel een dingetje hoor. Gisteren voor het eerst wat roze (epic?) loot gevonden. Een of ander component en de Tempest assault rifle. Nu vroeg ik me af. Moet ik de rifle recyclen om de bleuprint er van te krijgen?
Nog niet denderend veel tijd gehad dus daarom ook nog maar level 11. Stash management is wel een dingetje hoor. Gisteren voor het eerst wat roze (epic?) loot gevonden. Een of ander component en de Tempest assault rifle. Nu vroeg ik me af. Moet ik de rifle recyclen om de bleuprint er van te krijgen?
PSN: bollsie
Blueprints loot je - die krijg je niet door items/wapens te recycleren; dat levert je grondstoffen op.sjufke schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:01:
Game bevalt goed!
Blueprints kan je alleen vinden als loot tijdens raids, niet via crafting, dus vooral niet recyclen voor de blueprint... je kan de gun sellen voor coins als je die nodig hebt om je stash te vergroten of je kan em gewoon meenemen als gun tijdens raids... risico wel dat je een keer down gaat en em kwijt bent, maar dat is wel een beetje hoe het spel werkt, je hebt de gun een tijdje tot iemand anders hem overneemt en je vindt ook wel weer een anderesjufke schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:01:
Game bevalt goed!
Iedereen op blue gate bunker lijkt wel voor de hornet challenge te gaan...
Gister moest ik nog 1 hornet voor de 3 sterren....komt de rocketeer precies kijken als ik op het open veld, richting de extraction loop/ren...oeps...
Toen kon ik nog wel gedowned op de call knop drukken en extracten maar helaas net geen 3 sterren.
Gister moest ik nog 1 hornet voor de 3 sterren....komt de rocketeer precies kijken als ik op het open veld, richting de extraction loop/ren...oeps...
Toen kon ik nog wel gedowned op de call knop drukken en extracten maar helaas net geen 3 sterren.
Burp
Je kunt hornet drivers verzamelen, die een stapel meebrengen op een raid, samen met een wolf pack. Challenge in 20sec te doenWii4all schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:26:
Iedereen op blue gate bunker lijkt wel voor de hornet challenge te gaan...
Join de Discord en maak wat vriendjes. Er zitten een paar vaste spelers en wij helpen elkaar met zoeken of bijvoorbeeld leaper pulse units hunten.Waah schreef op maandag 12 januari 2026 @ 23:37:
Werkt echt slecht zo'n "naked run".
[Afbeelding]
Ik heb bijvoorbeeld nog 2 van die frequency mod boxes in mijn stash voor als iemand ze nodig heeft en zo krijg ik weer een Ion sputter die iemand anders over heeft.
Zelfde met blueprints uitwisselen.
Ik weet niet wat er gisteravond aan de hand was. Waarbij ik dinsdagavond samen met een vriend alleen maar vriendelijke sessies had, denk wel een stuk of 15 (wij spelen ook vriendelijk, totdat iemand op ons schiet), was het gisteravond alleen maar KoS en een rattenfestijn. Iedere player die wij tegenkwamen was het KoS, was niet een hele leuke ervaring. Voor mijn gevoel zaten er ook cheaters bij, maar bewijzen is altijd lastig.
Wat ik vooral merk, bij solo is er niks aan de hand, zelden kom ik iemand tegen die begint te schieten.Senaxx schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:17:
Ik weet niet wat er gisteravond aan de hand was. Waarbij ik dinsdagavond samen met een vriend alleen maar vriendelijke sessies had, denk wel een stuk of 15 (wij spelen ook vriendelijk, totdat iemand op ons schiet), was het gisteravond alleen maar KoS en een rattenfestijn. Iedere player die wij tegenkwamen was het KoS, was niet een hele leuke ervaring. Voor mijn gevoel zaten er ook cheaters bij, maar bewijzen is altijd lastig.
Kan zo heel stella montis door zonder probleem.
Ga je met meer dan 1 speler dan is het bijna altijd standaard schieten...
Burp
Die ervaring had ik gisteren echt helemaal niet, heb nog een aantal rondjes met @prutser387 gespeeld gisterenavond, maar op een enkele persoon (Wat we direct even de kop hebben ingedruktSenaxx schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:17:
We hadden meer last van de turrent bij de exit dan wat anders
[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 16-01-2026 16:10 ]
Streamer die ik volg zit ook altijd in friendly lobbies, helpt veel en speelt veel solo en zei net ook dattie gisteravond einde vd stream ineens achter elkaar in KoS lobbies gekomen was in solo... gok dat ze misschien wat aan het testen/tweaken zijn met de aggro-based-matchmaking en misschien daardoor mensen wat rare "ranking" kregen...?
Ja zou zo maar kunnnen, het viel bij ons echt (negatief) op. Avond ervoor nog mensen geholpen op Buried City, en Blue Gate en blueprints weggegeven, samen geëxtract ook vaak.Morion schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:16:
Streamer die ik volg zit ook altijd in friendly lobbies, helpt veel en speelt veel solo en zei net ook dattie gisteravond einde vd stream ineens achter elkaar in KoS lobbies gekomen was in solo... gok dat ze misschien wat aan het testen/tweaken zijn met de aggro-based-matchmaking en misschien daardoor mensen wat rare "ranking" kregen...?
Maar gisteravond, er waren er 2 die problemen hadden met een rocketeer (1 was al neer), dus wij hadden geholpen om de rocketeer agro van ze af te halen, zodat hij kon reviven, om vervolgens zelf door ze neergeschoten te worden.
Dam Battlegrounds (meerdere rondes), we waren voor een toxic waste quest in swamp en ik denk echt dat er wel 5 duo's daar waren die allemaal elkaar het licht in de ogen niet gunden (en ons ook niet). Uiteindelijk wel als winnaars/overlevenden eruit gekomen (thanks Renegade IV) om vrvolgens bij de laatste extract weer een team tegen te komen die dacht ons te slim af te zijn.
Buried City daarna precies hetzelfde, we spawnen in met 21 minuten te gaan en worden meteen onder vuur genomen vanaf de appartments. Wij vluchten, om vervolgens in een gebouw een team boven ons te hebben die KoS doet en een team buiten ook.
Daarna maar free loadout Stella Montis, daar was iedereen op elkaar aan het jagen... en de map lag vol met body's....
[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 16-01-2026 18:16 ]
Dit. Als ik veel solo speel weet ik op een gegeven moment niet meer wat ik met al die loot moet.... Maar duo's of trio's? Binnen no time heb ik een tekort aan spullen.Wii4all schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:06:
[...]
Wat ik vooral merk, bij solo is er niks aan de hand, zelden kom ik iemand tegen die begint te schieten.
Kan zo heel stella montis door zonder probleem.
Ga je met meer dan 1 speler dan is het bijna altijd standaard schieten...
Wat ook niet helpt nu zijn de trails. Iedereen jaagt op de Hornets en Rocketeers. Daardoor zullen teams eerder op elkaar schieten, want concurrenten voor damage.
Zo gisteren op Spaceport continu beschoten vanaf de daken. En als ze ons neer hadden kwamen ze niet eens looten. Puur bezig met die Rocketeers en Hornets.
Als je meedoet aan Expedition (Project) dan moet je eerst specifieke spullen inleveren in 5 fases. Daarna per categorie (wapens, trinkets, etc) 100.000 tot 300.000. Daar kan je veel nutteloze spullen in dumpen.Waah schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 19:22:
[...]
Dit. Als ik veel solo speel weet ik op een gegeven moment niet meer wat ik met al die loot moet....
Verder is het een beetje aanpassen. ik speelde veel met de basis guns, daarna soms upgraden naar level 2 of 3.
Of starten met free loadout en daarna die een beetje upgraden als het extracten gelukt is. dan kan je met redelijk weinig materials toch een kettle 3 spelen.
Speel nu veel met Anvil 3 (upgraden naar 4 vind ik nog te duur).
Ik trade mijn overbodige blueprints voor Seeds op Metaforge. daar koop ik dan dagelijks met Celeste ingrediënten voor zoals Steel Springs.
Als het PVPen wat beter gaat, dan kom je regelmatig thuis met extra wapens en dergelijke.
Maar het is inderdaad aanpassen aan wat je in de stash hebt zitten
@prutser387 hoe is jouw ervaring met metaforce?
Ik he indruk dat je 10-20 man voor hetzelfde moet aanschrijven, met beetje mazzel reageert er 1 man. (Hierdoor ben ik 1-2uur bezig met zoeken en berichten…)
Ik he indruk dat je 10-20 man voor hetzelfde moet aanschrijven, met beetje mazzel reageert er 1 man. (Hierdoor ben ik 1-2uur bezig met zoeken en berichten…)
zoeken naar mensen die in de afgelopen 10 minuten hebben geposthimlims_ schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:48:
@prutser387 hoe is jouw ervaring met metaforce?
Of zelf een post maken. kan zowel WTS (want to sell) of WTB (want to buy). en dan een kwartiertje wachten.
Gisteren in een uur tijd 5 blueprints verkocht
en als er geen leuke advertenties staan, andere keer proberen. posts van een uur oud werkt niet inderdaad. dan reageren mensen niet omdat ze ingame zijn of offline
[ Voor 13% gewijzigd door prutser387 op 17-01-2026 11:58 ]
Ondertussen ben ik wat vaker in de pvp lobbies terechtgekomen en ik merk meteen dat het niet mijn kopje thee is. Pvp gevechten in open en lichte omgevingen zijn op zich nog prima, maar dat gecamp bij extractions en in donkere hoekjes.. ik zie daar gewoon de lol niet van in. Als ik pvp wil spelen (is zeldzaam), dan zou ik dat liever in een andere game doen.
Op zich maakt het me niet uit dat ik doodga, want je loot heeft toch nauwelijks waarde. Je koopt een anvil en een stitcher et voila. Je bent weer ready.
Voor shooterfans is het mooi dat er een extraction shooter op consoles is en ik snap goed dat veel mensen dit nu leuk vinden. Maar voor hoelang? Ik speel twee potjes en denk dan: tja, nog eentje dan? Maar waarom eigenlijk? De potjes zijn opzich wel leuk, maar dat is het dan wel. Er zit niet echt progressie in. Dus dan zet ik hem uit en ga ik wat anders spelen.
Maar goed, veel verschillende mensen betekent ook veel verschillende smaken en meningen. Misschien kom ik na uitbreidingen of DLC’s nog wel eens terug om een kijkje te nemen.
Op zich maakt het me niet uit dat ik doodga, want je loot heeft toch nauwelijks waarde. Je koopt een anvil en een stitcher et voila. Je bent weer ready.
Voor shooterfans is het mooi dat er een extraction shooter op consoles is en ik snap goed dat veel mensen dit nu leuk vinden. Maar voor hoelang? Ik speel twee potjes en denk dan: tja, nog eentje dan? Maar waarom eigenlijk? De potjes zijn opzich wel leuk, maar dat is het dan wel. Er zit niet echt progressie in. Dus dan zet ik hem uit en ga ik wat anders spelen.
Maar goed, veel verschillende mensen betekent ook veel verschillende smaken en meningen. Misschien kom ik na uitbreidingen of DLC’s nog wel eens terug om een kijkje te nemen.
Leuk om ook eens een andere mening te lezen, ik denk dat je er zelf ook wat van moet maken zeg maar. Uiteindelijk is iedere shooter een beetje dom schieten. Dus de vraag is meer wat je er van maakt , denk ik dan? Ik ben redelijk gewent om looter games (ARPG's zoals Diablo of Path of Exile die in een eindeloze loot loop zitten) te spelen, je loot met een bepaald doel en dat doel zet je voordat je een potje speelt. Denk ik moet x parts hebben voor een upgrade van de gunsmith workbench, of ik wil quest of trial X doen.Jack_Mojo schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:24:
Als je geen doelen zet dan is inderdaad zo de lol er vanaf denk ik, tenzij je gaat pvp-en. Of je gaat pvp-en omdat je de loot van andere wil maar niet de moeite erin wil steken maar ja dan stel je toch stiekem weer een doel.
Ik zou zeggen kom af en toe eens spieken of er wat veranderd
Zijn wapen attachment blueprints op dezelfde manier te vinden als alle andere blueprints? Ik kan ze maar niet vinden. Heb 1 grip gevonden ooit, verder vind ik alleen maar dezelfde blueprints voor weapons, lightsticks, mijnen etc..
Ja volgens mij wel.Korkss schreef op zondag 18 januari 2026 @ 17:17:
Zijn wapen attachment blueprints op dezelfde manier te vinden als alle andere blueprints? Ik kan ze maar niet vinden. Heb 1 grip gevonden ooit, verder vind ik alleen maar dezelfde blueprints voor weapons, lightsticks, mijnen etc..
Interessant om te lezen van die meer hostile lobbies want ervaar het zelf ook momenteel.
Hoop beginnen gewoon te schieten on sight terwijl ik 95/100’raids niet schiet op mede spelers.
Is sinds 2/3 dagen
Hoop beginnen gewoon te schieten on sight terwijl ik 95/100’raids niet schiet op mede spelers.
Is sinds 2/3 dagen
gister aantal potjes gedaan met friends, hun eersten rondjes ARC. We hebben relatief casual potjes gedaan. Echter laatste 2 gingen zoals men hierboven ook beschrijft; gelijk groep raiders vol in de agressie... jammerlijk niet overleefd (3x hullcracker kwijt). Nog te weinig gespeeld of het 'altijd' zo aggressief gaat, maar de tendens lijkt gezet. Wel een Bobcat-BP rijker 
^- dit is wel naaastyHow to ONE-SHOT a whole squad with a Deadline mine 💀
— Speranza Intel (@SperanzaIntel) 19 januari 2026
📽️arcraidersfunnymoments pic.twitter.com/VFzDtye07q
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 19-01-2026 12:55 ]
Jeeez ik ben ook hooked zeg hiermee. Ik herken het grinden maar op één of andere manier verveelt dat bij mij nog niet. Wat ik ook echt een voordeel vind een gemiddeld potje duurt een minuut of 20 en dat is heel makkelijk in te passen. Of twee, of drie ;-). Er is wel iets wat ik opvallend vind, eens in de zoveel tijd pak ik mijzelf zwaar bewapend en upgrades etc om iets gedaan te krijgen. Juist in die momenten lijk ik opvallend PVP tegen het lijf te lopen. Ik zou bijna denken alsof anderen kunnen zien dat ik enorm goede loot en wapens draag... Het is dan ook altijd hetzelfde liedje, de ander schiet 2 keer and it's all gone. Ik heb dan tactical II en een medium shield. Ik heb nog maar één keer een legendary item gevonden en ik vraag mij af hoe lang het nog duurt voor je echt levelt. Ik ben nu rookie II en heb toch al een serieus aantal uren erin zitten. Geld in game is nooit een probleem, ik heb altijd rond de 1.5 miljoen te besteden door efficiënt looten. Misschien moet ik meer gebruik maken van keys daar heb ik er inmiddels ook stapels van, heel veel dubbel ook.
Dit gaat over je trial rank, aantal uren zegt daar niks. Alleen wekelijks je ranking in de trial ranglijst. Hoe hoger je komt hoe meer promoties, en te laag en je zakt in rank.JimmyNL in "[multi] ARC Raiders" Ik ben nu rookie II
Mijn nummer 1 bloat op dit moment in de stash, ik ben ze ook langzaam allemaal aan het opmakenJimmyNL schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:30:
Misschien moet ik meer gebruik maken van keys daar heb ik er inmiddels ook stapels van, heel veel dubbel ook.
Heb er ook een hoop maar wil eerst mn breach en security skill item unlocked hebben voordat ik die rooms openmaak.ShadowBumble schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:34:
[...]
Mijn nummer 1 bloat op dit moment in de stash, ik ben ze ook langzaam allemaal aan het opmaken
Ben level 41 ofzo dus duurt nog wel even.
Een vriend vertelde mij (dat had hij van reddit) dat zodra je een ander damage doet je al meer in PVP lobby's komt. Dus ook al ben je niet de agressor, en verdedig je jezelf, dat heeft toch als gevolg dat je meer in PVP lobby's komt.
Afgelopen zaterdag hebben we de PVP lobby's maar omarmd en zijn we de night raids ingegaan. In de night raids is het bijna toch altijd KoS en heb ik er iets minder moeite mee. Eerder deden we die eigenlijk nooit, zal wel weer heel wat potjes nodig hebben om weer in de niet PVP lobby's te komen, maarja... de loot is goed
Afgelopen zaterdag hebben we de PVP lobby's maar omarmd en zijn we de night raids ingegaan. In de night raids is het bijna toch altijd KoS en heb ik er iets minder moeite mee. Eerder deden we die eigenlijk nooit, zal wel weer heel wat potjes nodig hebben om weer in de niet PVP lobby's te komen, maarja... de loot is goed
Bij mij zijn Night Raids eigenlijk voornamelijk friendly, maar ik schiet eigenlijk nooit als eerste.Senaxx schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:22:
Een vriend vertelde mij (dat had hij van reddit) dat zodra je een ander damage doet je al meer in PVP lobby's komt. Dus ook al ben je niet de agressor, en verdedig je jezelf, dat heeft toch als gevolg dat je meer in PVP lobby's komt.
ik verkoop ze op metaforce, of ruil tegen een BPShadowBumble schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:34:
[...]
Mijn nummer 1 bloat op dit moment in de stash, ik ben ze ook langzaam allemaal aan het opmaken
Nice inderdaad misschien wel een idee maar had niet zo'n zin om daar een account aan te maken en dan te linken aan vanalles voordat ik wat mag traden. Ik wilde de BP's for de Loot Augments hebben want nu zit ik steeds vast op de MK2himlims_ schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:22:
[...]
ik verkoop ze op metaforce, of ruil tegen een BP
[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 19-01-2026 16:37 ]
Ik zat gisteravond in een locked gate map en spawnde in the village, er leek niemand te zijn en ging rustig looten.
Kom ik een bovenverdieping oplopen wordt ik zonde pardon volledig doorzeefd door een Tempest IV
Ik nog roepen " what the hell, you scared the shit out of me "
Maar geen reactie en meteen knocked out..
Ik zit trouwens ook nog eens in friendly lobbies
Kom ik een bovenverdieping oplopen wordt ik zonde pardon volledig doorzeefd door een Tempest IV
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Zoiets maakt het toch juist leuk. Dat je altijd op je hoede moet zijn. Ik ben ook meestal de friendly player. Maar open ook soms het vuur op een willekeurig persoon haha.Khaelos schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:10:
Ik zat gisteravond in een locked gate map en spawnde in the village, er leek niemand te zijn en ging rustig looten.
Kom ik een bovenverdieping oplopen wordt ik zonde pardon volledig doorzeefd door een Tempest IV![]()
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik ook, ik ben vaak niet de eerste die schiet op een andere speler, maar soms kan je een poke ook niet weerstaan. Laatst een raider in een volledige open veld ( swamp om dam) die in het midden van het open veld even een probe gaat breachen.Oxigeon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:17:
[...]
Zoiets maakt het toch juist leuk. Dat je altijd op je hoede moet zijn. Ik ben ook meestal de friendly player. Maar open ook soms het vuur op een willekeurig persoon haha.
Tja een enkel shot uit de Anvil IV was voldoende om hem de stuipen op het lijf te jagen en zijn shield weg te halen
Alleen maar PVE en looten gaat ook vervelen na een paar weken.Jack_Mojo schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:24:
Ondertussen ben ik wat vaker in de pvp lobbies terechtgekomen en ik merk meteen dat het niet mijn kopje thee is. Pvp gevechten in open en lichte omgevingen zijn op zich nog prima, maar dat gecamp bij extractions en in donkere hoekjes.. ik zie daar gewoon de lol niet van in. Als ik pvp wil spelen (is zeldzaam), dan zou ik dat liever in een andere game doen.
En uiteindelijk is alles herhaling. Diablo of WOW doe je ook vaak dezelfde volgorde van attacks, spells, buffs.
Ik vind nu de spanning van PVPen met anderen het leukste..de gezelligheid op discord, het plannen met mines, mapkennis, granaten, enz.
Maar het is een gevoel dat er moet zijn..Want inderdaad elk potje is schieten, lopen en looten 😂
https://arcraiders.com/it/news/patch-notes-1-12-0
Hey, Raiders!
The store rotation is going live now and with it a few fixes:
Fixed an item duplication exploit.
Fixed an ammo duplication exploit.
Fixed some cases where players were able to damage others from behind geometry.
Fixed various out of bounds map locations on Stella Montis.
Restart your client to download.
See you Topside,
//Ossen
Hey, Raiders!
The store rotation is going live now and with it a few fixes:
Fixed an item duplication exploit.
Fixed an ammo duplication exploit.
Fixed some cases where players were able to damage others from behind geometry.
Fixed various out of bounds map locations on Stella Montis.
Restart your client to download.
See you Topside,
//Ossen
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 20-01-2026 15:42 ]
nevermind
[ Voor 141% gewijzigd door Khaelos op 20-01-2026 20:01 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Dat was de Cold Snap survey, die had al 10k reacties binnen een uur na postenKhaelos schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:29:
Survey
There's no active survey at the moment. Please check back at a later date.
gebeurd helaas.. net ook hele normale raid en sta in de lift te typen op de computer.Khaelos schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:10:
Kom ik een bovenverdieping oplopen wordt ik zonde pardon volledig doorzeefd door een Tempest IV![]()
Iemand joined me in de lift, ik zeg nog netjes hallo en hij gooit 2 granaten op me dat was dat.
Triest volk
Blijf het vreemd vinden dat dit 'triest' is in een PvP game, maar dat zal aan mij liggenHertogJack schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:37:
[...]
gebeurd helaas.. net ook hele normale raid en sta in de lift te typen op de computer.
Iemand joined me in de lift, ik zeg nog netjes hallo en hij gooit 2 granaten op me dat was dat.
Triest volk
Zucht...
Triest vind ik het niet, wel onsportief. Ik probeer altijd PvP uit de weg te gaan, maar in de huidige lobby's waar ik zit is het allemaal KoS. En veelal begin ik ook gewoon met praten via de mic, en als je op mij afloopt en niet antwoordt of minstens een emote-geluid terugdoet, is het voor mij ook een reden om te schieten. Ik heb te vaak gehad dat ik vriendelijk was en daarmee aan het kortste eind trok.HertogJack schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:37:
[...]
gebeurd helaas.. net ook hele normale raid en sta in de lift te typen op de computer.
Triest volk
Het is een PvEvP game. Het gebeurt, het hoort erbij, maar dat neemt niet weg dat er leuke en minder leuke encounters zijn. Ik ben ook wel een paar keer op een extreem rattige manier gekilled en dat is gewoon niet chill, en idd onsportief. Ik vind lui die dat doen ook wel triest ja (of het zijn kinderen, grotere kans heheh). Terwijl ik het in principe helemaal geen probleem vind om gekilled te worden. Sterker nog: de meeste PvP encounters vind ik in positieve zin bijdragen aan m'n ervaring, ook als ik ze verlies.SgtElPotato schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:38:
[...]
Blijf het vreemd vinden dat dit 'triest' is in een PvP game, maar dat zal aan mij liggen
Ik las ergens laatst dat het uitschakelen van Cross Play ook enorm invloed heeft op "ratten", Ikzelf heb crossplay eigenlijk altijd uitstaan, tenzij een duo op crossplay zit natuurlijk.Tuktop schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:07:
[...]
Het is een PvEvP game. Het gebeurt, het hoort erbij, maar dat neemt niet weg dat er leuke en minder leuke encounters zijn. Ik ben ook wel een paar keer op een extreem rattige manier gekilled en dat is gewoon niet chill, en idd onsportief. Ik vind lui die dat doen ook wel triest ja (of het zijn kinderen, grotere kans heheh). Terwijl ik het in principe helemaal geen probleem vind om gekilled te worden. Sterker nog: de meeste PvP encounters vind ik in positieve zin bijdragen aan m'n ervaring, ook als ik ze verlies.
Ik sta er anders in. Door een rat gekilled worden is niet chill, maar het hoort erbij, zorgt er bij mij voor dat ik extra op m'n hoede ben, en zorgt dus voor extra spanning.Tuktop schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:07:
[...]
Het is een PvEvP game. Het gebeurt, het hoort erbij, maar dat neemt niet weg dat er leuke en minder leuke encounters zijn. Ik ben ook wel een paar keer op een extreem rattige manier gekilled en dat is gewoon niet chill, en idd onsportief. Ik vind lui die dat doen ook wel triest ja (of het zijn kinderen, grotere kans heheh). Terwijl ik het in principe helemaal geen probleem vind om gekilled te worden. Sterker nog: de meeste PvP encounters vind ik in positieve zin bijdragen aan m'n ervaring, ook als ik ze verlies.
Als we een duo zien lopen met ogenschijnlijk goede gear dan wil het ook wel zo zijn dat ik pvp aan ga. Liever de ander eerst dood dan ik. En soms gebeurt dat op een 'rattige' manier, hoort erbij.
Zucht...
Dat is je goed recht hoor. Ik zeg ook niet dat het er niet bij hoort, maar ik vind het wel een trieste actieSgtElPotato schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:44:
[...]
Ik sta er anders in. Door een rat gekilled worden is niet chill, maar het hoort erbij, zorgt er bij mij voor dat ik extra op m'n hoede ben, en zorgt dus voor extra spanning.
Als we een duo zien lopen met ogenschijnlijk goede gear dan wil het ook wel zo zijn dat ik pvp aan ga. Liever de ander eerst dood dan ik. En soms gebeurt dat op een 'rattige' manier, hoort erbij.
Cool, ga ik eens proberen!ShadowBumble schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:09:
[...]
Ik las ergens laatst dat het uitschakelen van Cross Play ook enorm invloed heeft op "ratten", Ikzelf heb crossplay eigenlijk altijd uitstaan, tenzij een duo op crossplay zit natuurlijk.
[ Voor 22% gewijzigd door Tuktop op 20-01-2026 17:52 ]
Zelf zou ik iemand niet zo snel op een dergelijke manier killen, vandaar dat ik zeg triest volk.SgtElPotato schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:38:
[...]
Blijf het vreemd vinden dat dit 'triest' is in een PvP game, maar dat zal aan mij liggen
Maargoed doodgaan is part of the game uiteraard.
Moet alleen nog voorzichtiger zijn en niet iemand te snel vertrouwen; voortaan stop ik met typen in de lift en mag een ander typen 🙈
Ben wel beetje met @HertogJack eens; is op minst gebrek aan skillsHertogJack schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:37:
[...]
Triest volk
Anderzijds @SgtElPotato , het is part of the game. Juist die rollercoaster van interactie maakt de game zo afwisselend en tegelijkertijd soms vervelend. Ergens is het een afspiegeling van de maatschappij; er zitten altijd rotte appels tussen.
Wat dat betreft; bij twijfel, het initiatief aan jezelf houden. En op je hoede zijn, zeker bij extracten. Of tijdens een “boss-fight”. Dan is de kans dat er van dat soort “trieste figuren” op de loer liggen, altijd aanwezig
Zo irriteer ik mij vooral aan spelers waarmee je samen een sessie hebt gespeeld; samen op pad arc slopen, samen looten, elkaar dekking geven bij aanval van andere raiders, elkaar healen en soms ook loot uitwisselen… en dan bij de extraction gesloopt worden door diezelfde “vriendelijke” speler ….. (dan is het snel een alt+f4 en tijd voor een peukje!)
Maar “it’s part of the game” die spanning, list en bedrog, maar ook ontmoetingen tussen randoms, en hilarische situaties maakt ARC voor mij zo bijzonder
.. you win some , you lose some
En zelf altijd vriendelijk zijn, is ook maar saai
Ik vind het wel leuk, hoort er ook wel bij, eerst iemand zijn vertrouwen winnen, met 2 andere duo's de queen killen en dan rampage mode om met alles naar huis te gaan. 99 van de 100 keer werk je samen en ga je samen naar beneden, maar soms is het wel leuk. Dat altijd vriendelijk zijn is prima, meeste tijd ben ik dat ook maar je wordt zelf ook gekilled soms en soms kill je anderen.himlims_ schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:29:
[...]
Ben wel beetje met @HertogJack eens; is op minst gebrek aan skillsmaar jah… Als je zo “moet winnen” vind ik dat een triest figuur
Anderzijds @SgtElPotato , het is part of the game. Juist die rollercoaster van interactie maakt de game zo afwisselend en tegelijkertijd soms vervelend. Ergens is het een afspiegeling van de maatschappij; er zitten altijd rotte appels tussen.
Wat dat betreft; bij twijfel, het initiatief aan jezelf houden. En op je hoede zijn, zeker bij extracten. Of tijdens een “boss-fight”. Dan is de kans dat er van dat soort “trieste figuren” op de loer liggen, altijd aanwezig
Zo irriteer ik mij vooral aan spelers waarmee je samen een sessie hebt gespeeld; samen op pad arc slopen, samen looten, elkaar dekking geven bij aanval van andere raiders, elkaar healen en soms ook loot uitwisselen… en dan bij de extraction gesloopt worden door diezelfde “vriendelijke” speler ….. (dan is het snel een alt+f4 en tijd voor een peukje!)
Maar “it’s part of the game” die spanning, list en bedrog, maar ook ontmoetingen tussen randoms, en hilarische situaties maakt ARC voor mij zo bijzonder
.. you win some , you lose some
En zelf altijd vriendelijk zijn, is ook maar saai
Zucht...
Ik snap de lol ervan. Maar het heeft 1 groot nadeel: als 10% van de mensen dit gaat doen, duurt het niet lang of niemand werkt nog samen of valt de Queen/matriach aan. Want teveel risico op goede spullen kwijt raken versus de reward...SgtElPotato schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:33:
[...]
Ik vind het wel leuk, hoort er ook wel bij, eerst iemand zijn vertrouwen winnen, met 2 andere duo's de queen killen en dan rampage mode om met alles naar huis te gaan.
En zo krijg je een PvP only game. Dan wordt het Tarkov. En dat spel gaat niet zo lekker....
Het is een hele lastige balans. En het is op zich al knap dat ze de balans tot nu toe aardig weten te bewaren. Ja, het hoort er bij. Maar wees niet verbaast als mensen het ratten noemen of cheap. Net zoals Campen met een sniper in veel andere games als niet netjes wordt gevonden. Of spawn killen.
Hier ook zo'n situatie gehad. Ik was in mijn eentje een bastion aan het afmaken, mijn 1e bastion ooit, met een geweer, dus het duurde even.
Het ding rookte al een tijdje, en het ging gewoon goed. Schoten 2 gasten van een verre afstand mij dood, om vervolgens over open veld langs de bastion te lopen, die 2 gastjes waren natuurlijk instant kapot, echt wat denk je dan..
Ik start gewoon het volgende potje weer op, echt een tof spel dit, dit haalt het ouderwetse gamegevoel weer naar boven bij mij, na jaaaaren..
Ik speel de game nog geen week, maar had dit ook al gezien ergens op Youtube. Heb vanaf dag 1 CrossPlay uitstaan en ben tot nu toe nog geen rat tegengekomen. Maar desondanks wel altijd op m'n hoede, want het gaat een keer foutShadowBumble schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:09:
[...]
Ik las ergens laatst dat het uitschakelen van Cross Play ook enorm invloed heeft op "ratten", Ikzelf heb crossplay eigenlijk altijd uitstaan, tenzij een duo op crossplay zit natuurlijk.
Net geprobeerd die queen trail te halen.... Maar iedereen neemt de dikste wapens mee, dus tegen de tijd dat je wat schade kan doen is die queen al kapot.
Hoe werkt tarkov matchmaking dan?Waah schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:05:
[...]
Ik snap de lol ervan. Maar het heeft 1 groot nadeel: als 10% van de mensen dit gaat doen, duurt het niet lang of niemand werkt nog samen of valt de Queen/matriach aan. Want teveel risico op goede spullen kwijt raken versus de reward...
En zo krijg je een PvP only game. Dan wordt het Tarkov. En dat spel gaat niet zo lekker....
Het is een hele lastige balans. En het is op zich al knap dat ze de balans tot nu toe aardig weten te bewaren. Ja, het hoort er bij. Maar wees niet verbaast als mensen het ratten noemen of cheap. Net zoals Campen met een sniper in veel andere games als niet netjes wordt gevonden. Of spawn killen.
Ik heb namelijk het idee dat sinds ik en maat van me eigenlijk gevechten uit de weg gaan en af en toe op blueprint hunt gaan met free loadouts (en als we dan beschoten worden wegrennen of doodgaan) we de lobby's wel redelijk op PVE houden.
Uiteraard is er altijd een duo wat besluit dat daar even een eind aan gemaakt moet worden voor een paar rondes.. en ik sluit niet uit dat ik ook wel eens even wat zin heb in wat meer triggerhappy
Ik vind juist de balans in deze game erg leuk. Het feit dat je soms te pas en te onpas overhoop wordt geknald, en daarnaast laatst werden er matriach cores uitgedeeld en sta je met 12 man in 1 lift te dansen. Hilarisch
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Gisteren met een free kit naar Stella Montis gegaan. We spawnde in met ~19 minuten te gaan. Bij de loading bay zien we een duo richting extract gaan maar daar liep nog een Bastion. We kijken het aan maar ze beginnen vrijwel gelijk te schieten, beide met een stitcher gespawned dus we rennen er naar toe en killen ze.
Ze hadden nog geen tijd gehad voor inventory management denk ik want de ene had een dealine blueprint op zak en de andere een aphelion blueprint
Ze hadden nog geen tijd gehad voor inventory management denk ik want de ene had een dealine blueprint op zak en de andere een aphelion blueprint
Zucht...
Je bent een boef! Ik blijf vooralsnog heel passief spelen tegenover andere spelers omdat ik denk zo sneller bp’s etc kan krijgen.SgtElPotato schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:01:
Gisteren met een free kit naar Stella Montis gegaan. We spawnde in met ~19 minuten te gaan. Bij de loading bay zien we een duo richting extract gaan maar daar liep nog een Bastion. We kijken het aan maar ze beginnen vrijwel gelijk te schieten, beide met een stitcher gespawned dus we rennen er naar toe en killen ze.
Gister harvester event gedaan en de equalizer bp geloot en 2 queen reactors. Ook in andere raid 3 matriarch dingen.
Waren mn eerste dus vond het wel vet.
Was weer een mooie avond
Geen idee hoe die matchmaking is, enkel dat het praktisch PvP only is geworden door dit soort gedrag (plus een groot aantal cheaters). De game is ook echt gericht op sweaty players vanwege de hoge moeilijkheidsgraad met betrekking tot wapens en dergelijke. Heel realistisch, maar daardoor ook ingewikkeld en dat houd de casual-crowd weg.
Als Embark de casuals verliest, zal het een PvP-fest worden. Op zich niets mis mee, maar dan houd je bij extraction shooters al snel enkel de allerbeste PvP'ers over, en de ratten. Zo slinkt je player base héél rap. En dat is ook het probleem van veel extraction shooters. Het begint leuk, maar de (toxic) streamers pushen ratty-gedrag en PvP, dat zorgt dat niemand nog iemand vertrouwd en aangezien bij een extraction shooter met bijna alleen maar PvP slechts 2 a 3 teams kunnen winnen van de 10+ is het voor de mindere spelers al snel niet meer rendabel om te spelen. Zeker als goede wapens duur zijn.
Ik wil geen PvE mode. Want het houd het spannend. Maar ik begrijp dat ze de matchmaking op deze manier proberen te doen. Zo houd je de casuals (waaronder ikzelf) betrokken en spelen (waar 95% van je geld zit) maar houd je het toch mogelijk voor de echt sweaty players om ook lol te beleven en te strijden voor "I'm the best player".
Gister een duo night raid gedaan op Stella Montis en we vinden gewoon 4 Aphelion blueprints in één run.
Wel mijn eerste Legendary
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
nice.. achter een locked deur of gewoon 'out in the open' in een kastje oid?bambam1979 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:12:
Gister een duo night raid gedaan op Stella Montis en we vinden gewoon 4 Aphelion blueprints in één run.
:strip_exif()/f/image/agqYFLPN2ysZEtleMcdZBocN.jpg?f=fotoalbum_large)