Thanks, ben er ook lid geworden zojuist :-)prutser387 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:48:
[...]
op deze discord zitten een aantal tweakers. zijn zeer relaxed om te helpen met quests, tips, etc
https://discord.gg/WanuDZwQ9
Zo kanonnen wat een pech vandaag. Eerst een aantal raids solo gespeeld. Elke raid 3/4/5 kills. Vol met loot en dan door meneer 6 als nog dood gaan.
Hierna duo met een maat, zelfde verhaal. Letterlijk 4/5/6 duo teams eraf gelegd en telkens weer een volgend team wat pushed en net teveel is. Zo om en nabij 12 raids totaal waarvan ik er 2x levend uit kwam.
Wel telkens heel dichtbij mega looted de raids uit, maar toch net niet… potdorie wat frustrerend zeg hahaha
Hierna duo met een maat, zelfde verhaal. Letterlijk 4/5/6 duo teams eraf gelegd en telkens weer een volgend team wat pushed en net teveel is. Zo om en nabij 12 raids totaal waarvan ik er 2x levend uit kwam.
Wel telkens heel dichtbij mega looted de raids uit, maar toch net niet… potdorie wat frustrerend zeg hahaha
Dat is het "nadeel" van de PvP speelstijl. Het aantal succesvolle extracts zal lager zijn. Maar misschien wat minder greedy zijn?Korkss schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:18:
Zo kanonnen wat een pech vandaag. Eerst een aantal raids solo gespeeld. Elke raid 3/4/5 kills. Vol met loot en dan door meneer 6 als nog dood gaan.
Vandaag op Matriarch jacht geweest. Met 2 vrienden. Eerste keer moesten we het alleen opknappen. De water towers in Dam Battlegrounds is niet de beste plek. Levend weg gekomen maar zonder reactors.
2e keer was een stuk beter. In de electrical station werkte best goed. Weer alleen, maar 3 stukken eraf kunnen schieten en 3 cores kunnen meesmokkelen voor het team.
Laatste keer waren er heel veel teams bezig. 4 cores kunnen bemachtigen voor het team. En de matriarch ook echt neer gekregen. Het is wel echt gaaf om tegen de matriarch te vechten... maar man ook echt duur kwa resources.
[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 11-01-2026 16:29 ]
Ik vind de locatie van Matriarch op Dam zo irritant, zo ver van de meeste spawns. Zie hem ook bijna nooit bevochten worden, terwijl dat met bv Queen wel anders is.Waah schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:54:
[...]
Dat is het "nadeel" van de PvP speelstijl. Het aantal succesvolle extracts zal lager zijn. Maar misschien wat minder greedy zijn?
Vandaag op Matriarch jacht geweest. Met 2 vrienden. Eerste keer moesten we het alleen opknappen. De water towers in Dam Battlegrounds is niet de beste plek. Levend weg gekomen maar zonder reactors.
2e keer was een stuk beter. In de electrical station werkte best goed. Weer alleen, maar 3 stukken eraf kunnen schieten en 3 cores kunnen meesmokkelen voor het team.
Laatste keer waren er heel veel teams bezig. 4 cores kunnen bemachtigen voor het team. En de matriarch ook echt neer gekregen. Het is wel echt gaaf om tegen de matriarch te vechten... maar man ook echt duur kwa resources.
Begin me steeds meer te ergeren aan het Trial systeem. Het nodigt vooral uit om pas op zondag voor het eerst punten te halen, dan kom je in de ranglijst met andere slackers en is het zoveel makkelijker om hoog te eindigen.
Het verschil is gigantisch, op 1 account demote je nog met 16k punten, op het andere krijg je 2x promotie met 9k punten. (Zelfde rank).
Daarnaast nog het voordeel wat trio's hebben op solo spelers, hier moeten ze echt wat aan gaan veranderen.
Merk dus vooral dat ik door de week alleen afk speel, map inladen en wachten tot ik 30 min later dood ga voor de EXP. En dan op zondag trial day.
Ach ik hou wel van een uitdagingJBplap schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:25:
[...]
Ik vind de locatie van Matriarch op Dam zo irritant, zo ver van de meeste spawns. Zie hem ook bijna nooit bevochten worden, terwijl dat met bv Queen wel anders is.
Das wel wat krom ja... maar het is voor de lol he? Ze hebben zelf al aangegeven dat het geen game is die om de rankings draait. Als je dat graag wilt, kijk eens naar The Finals. Wat juist wel draait om je ranking.Begin me steeds meer te ergeren aan het Trial systeem. Het nodigt vooral uit om pas op zondag voor het eerst punten te halen, dan kom je in de ranglijst met andere slackers en is het zoveel makkelijker om hoog te eindigen.
Het verschil is gigantisch, op 1 account demote je nog met 16k punten, op het andere krijg je 2x promotie met 9k punten. (Zelfde rank).
Daarnaast nog het voordeel wat trio's hebben op solo spelers, hier moeten ze echt wat aan gaan veranderen.
Merk dus vooral dat ik door de week alleen afk speel, map inladen en wachten tot ik 30 min later dood ga voor de EXP. En dan op zondag trial day.
Sowieso als je AFK gaat spelen.... mensen maken van games tegenwoordig een halve baan om maar zo hoog mogelijk in een ranking te komen, met als enige bonus een paar cosmetics
Maar Trio's ( of duo's ) worden toch niet in de maps met solo's dropped ? Ik dacht dat ze dat gescheiden hadden ?JBplap schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:25:
[...]
[...]
Ik ben gisteren bezig geweest met eigenlijk enkel het Flickering Flames project, ik had deze helemaal links laten liggen maar besloot gisteren "Ach laten we het toch maar doen", resultaat is dat ik nu nagenoeg alles heb gedaan in een dagje, op de laatste fase na. Daar moet ik enkel nog 2x het Music Album voor en de candleberries grinden, vond ik opzich geen slecht resultaat als ik eerlijk ben
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Normaal gesproken niet, maar wij hadden zaterdag als duo op Stella Montis dat we vrijwel alleen maar solos tegenkwamen. Wel heel grappig. we hadden 8 of 9 kills met free load out totdat we een duo tegenkwamen met full gear 😂ShadowBumble schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:55:
[...]
Maar Trio's ( of duo's ) worden toch niet in de maps met solo's dropped ? Ik dacht dat ze dat gescheiden hadden ?
Ik ben met 2 maten ook weleens een weekendje op een PVP spree geweest, maar uiteindelijk kostte het alleen maar meer dan het opleverde.Waah schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:54:
[...]
Dat is het "nadeel" van de PvP speelstijl. Het aantal succesvolle extracts zal lager zijn. Maar misschien wat minder greedy zijn?
Maar ben blij dat onze ABMM weer gereset is en we nu de meest vriendelijke lobby's ooit hebben. Ze strooien nog net niet met blueprints. Dit is voornamelijk als je duo's speelt merk ik, bij trio's is er af en toe toch wel iets meer PVP bij. En op een 1 of andere manier hebben wij de ervaring dat Blue Gate ook meer PVP is dan bij andere maps.
Elke keer als we een quest op blue gate hebben zie je toch meerdere raider flares de lucht in gaan.
Dit weekend was een Stella Montis weekend
met alles wat je daarbij verwacht; high value loot, tot rats en pvp-chaos. Ik probeer ieder potje de bastion te slopen (dat gaat eigenlijk best goed tegenwoordig), maar zodra die dood is komen de (spectator) raiders uit alle hoeken aanzetten. Dan is maar de vraag of je nog wat aan nuttige loot kunt bemachtigen.
Zo ook gister avond, bastion dood, moment dat we (duo) de bastion beginnen te looten; direct een ferro op mijn hoofd. Zeehond was scherp en zag de hoek vanuit waar we aangevallen werden.
Gelukkig hadden we een aardige loadout; shotgun + anvil, en de 'rats' gesloopt. Rats dood ... komt er een ander duo clubje die ons direct weer onder vuur neemt, nadat we de 2 andere gesloopt hadden. Beide met schotgun in de aanslag, hebben we ze een warm welkom gegeven. Zo veel meer loot dan we beide konden meenemen.
Stella Montis, als trio is compleet chaos en veel dood gaan (althans is mijn beleving) als duo en solo is het wat rustiger, maar ... die loop bij nightrades
menig BP gevonden, en resources aardig aangevuld. (kon geen heavy ammo meer craften
)
Eerder deze week hadden we wat 'dure' potjes gespeeld; voor iedereen uit squad een hullcracker meegenomen, of 6 wolfpacks. Erg vermakelijk om als squad beetje de boss uit te hangen
en de ARC slopen, voor de loot hoef je het niet te doen ... speel plezier des te meer.
(imho mogen ze die bastion e.d. wel wat interresante loot geven, kost vaak meer dan oplevert)
Zo ook gister avond, bastion dood, moment dat we (duo) de bastion beginnen te looten; direct een ferro op mijn hoofd. Zeehond was scherp en zag de hoek vanuit waar we aangevallen werden.
Gelukkig hadden we een aardige loadout; shotgun + anvil, en de 'rats' gesloopt. Rats dood ... komt er een ander duo clubje die ons direct weer onder vuur neemt, nadat we de 2 andere gesloopt hadden. Beide met schotgun in de aanslag, hebben we ze een warm welkom gegeven. Zo veel meer loot dan we beide konden meenemen.
Stella Montis, als trio is compleet chaos en veel dood gaan (althans is mijn beleving) als duo en solo is het wat rustiger, maar ... die loop bij nightrades
Eerder deze week hadden we wat 'dure' potjes gespeeld; voor iedereen uit squad een hullcracker meegenomen, of 6 wolfpacks. Erg vermakelijk om als squad beetje de boss uit te hangen
(imho mogen ze die bastion e.d. wel wat interresante loot geven, kost vaak meer dan oplevert)
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 12-01-2026 11:00 ]
Ik speel het spel nu sinds November en heb nog geen enkele PVP kill gemaakt. Misschien omdat ik op Xbox (controller) speel, of een skill issue (ik hou het op de controller theorie
).
Solo schiet ik eigenlijk nooit op anderen en dat gaat heel goed, wordt maar zelden beschoten.
In Duo ben ik vaak nog te naïef, roep "Don't Shoot!!!" en kijk hoe dat gaat. Alleen als zij beginnen met schieten dan ben je vaak al te laat.
Solo schiet ik eigenlijk nooit op anderen en dat gaat heel goed, wordt maar zelden beschoten.
In Duo ben ik vaak nog te naïef, roep "Don't Shoot!!!" en kijk hoe dat gaat. Alleen als zij beginnen met schieten dan ben je vaak al te laat.
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
Och valt toch wel mee, ligt er aan waarmee je hem neerhaald, gister wou ik snitch trial doen, maar kwam bij spawn op Spaceport meteen Bastion tegen en die trial moest ik ook nog doen, maar had niet echt wat bij me behalve Anvil en Renegade, maar als je eerste met Anvil op poten schiet en als armour weg is, dan met Renegade op gele weakpoints. Kost je wel iets meer tijd, maar de kosten waren het niet en ik kreeg er 7 Bastion cells, plus alle andere loot. Medium ammo kreeg ik ook weer terug, dus had me eigenlijk alleen stack Heavy ammo gekost.himlims_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:42:
Was wel blij iig met rewards van Hit Bastions met snowballs trial, kreeg de Looting Survivor BP
Mijn gevoel is dat dit een vaste reward was. Want iedereen die ik ken heeft met deze trail die gehaald.Albinoraptor schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:08:
[...]
Was wel blij iig met rewards van Hit Bastions met snowballs trial, kreeg de Looting Survivor BP. Hoef ik tenminste die verschrikkelijke map Stella Montis niet op.
Echt perfect voor solo. Als de ARC je neerknallen kan je dan infinite kruipen naar een exit. Enige nadeel is dat je de map (met de sluitingstijden) niet meer kan raadplegen. Maar ook tegen de matriarch met een team is die handig. want je hoeft niet meteen in paniek je maten te reviven. Die kunnen een rustig plekje zoeken en lekker wachten tot een rustig moment.... Of je kruipt gezamelijk naar de dichtsbijzijnde raiders hatch.
Of duo's splitsen op om zo meer loot te bemachtigen ipv bij elkaar te zitten. Dat iemand alleen loopt is geen garantie dat het een solo-player is natuurlijk.prutser387 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:33:
[...]
Normaal gesproken niet, maar wij hadden zaterdag als duo op Stella Montis dat we vrijwel alleen maar solos tegenkwamen. Wel heel grappig. we hadden 8 of 9 kills met free load out totdat we een duo tegenkwamen met full gear 😂
Stella Montis was dit weekend insane in solo. Iedereen was op Bastion-jacht, want die spawned daar standaard. Allemaal veteran players, die allemaal de Aphelion en Deadline al hebben. Heb zo 2x een Aphelion gekregen bij de exfill. En vrienden van mij hebben ook allemaal de Aphelion en Deadline zo gekregen. Niet gevonden, gewoon gekregen van random strangers.Senaxx schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:28:
Ze strooien nog net niet met blueprints.
Toen ik de Aphelion kreeg had ik gelukkig een mixtape gevonden, dus die maar teruggegeven + wat trigger nades.
ben nu vooral nog op jacht naar de Wolfpack blueprint. Voor de caravan had ik die wel, maar nu mis ik hem best wel... Maar nog altijd geen spijt dat ik heb meegedaan. Houd de game wel leuk. Wel alvast aan het sparen voor de volgende caravan, maar nog niet zeker of ik daadwerkelijk weer ga....
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 12-01-2026 12:33 ]
Inmiddels level 27 ofzoiets.. Vermaak me nog altijd kostelijk 
Fruitsla ontzettend dankbaar voor de bp van de anvil en wolfpack!
Alleen nog 'even' al mn workstations naar level 3 en dan kan ik eindelijk die goede shit craften, mn stash zit al vol met de meeste materialen
Alleen die sentinel cores, bastion cells, rocketeer cells en leaper cell of hoe het ook heet is nog een hele grote uitdaging.
Doen jullie ook al die quests? ik heb er een paar en doe ze af en toe wel maar krijg er niks van behalve af en toe wat granaten ofzo, vind het nog niet echt de moeite so far.
Fruitsla ontzettend dankbaar voor de bp van de anvil en wolfpack!
Alleen nog 'even' al mn workstations naar level 3 en dan kan ik eindelijk die goede shit craften, mn stash zit al vol met de meeste materialen
Alleen die sentinel cores, bastion cells, rocketeer cells en leaper cell of hoe het ook heet is nog een hele grote uitdaging.
Doen jullie ook al die quests? ik heb er een paar en doe ze af en toe wel maar krijg er niks van behalve af en toe wat granaten ofzo, vind het nog niet echt de moeite so far.
psn: HertogJack
HertogJack schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:56:
Vooral voor de XP overigens. Latere questen geven wel wat zinnige rewards in de vorm van weapon blueprints.
spoiler:
Bijvoorbeeld de blueprint voor de Hullcracker + ammo ervoor van The Major's Footlocker.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat wordt vanzelf makkelijker met meer ervaring. Leapers zijn het makkelijkst (burn it with fire!), bastions best lastig en rocketeers zijn echt vervelend zonder de juiste grenades imho. Sentinels zijn vooral zeldzaam en hebben niet altijd sentinel cores in zich. Maar loot ook zeker alle "UFO achtige" neergestorte arcs couriers. Daar zitten soms sentinel cores of surveyor vaults in.HertogJack schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:56:
De grap is, als je het tegen Matriachs gaat opnemen, dan voelen de bastions en rocketeers opeens als veredelde wasps aan. Want ze zijn voornamelijk een afleiding aan het worden. Omdat je dan vaak wapens mee hebt en genoeg ammo om er korte mette mee te maken....
Een valide tactiek is ook rond een matriarch rondhangen, en als ze een bastion/rocketeer/leaper neerknallen die loot pakken. Vaak zijn ze toch enkel geïnteresseerd in de matriarch reactors.
Ja ik doe ze als ik in de buurt ben van de quest. Maar vind ze helaas wel wat simpel. De quests in bijvoorbeeld COd Warzone waren veel uitgebreider. Maar snap dat dat lastig past in iets als Arc Raiders. Maar voor XP leuk. Maar ga er niet speciaal voor uit de route.Doen jullie ook al die quests? ik heb er een paar en doe ze af en toe wel maar krijg er niks van behalve af en toe wat granaten ofzo, vind het nog niet echt de moeite so far.
En uitbreiding van de 3D geprinte familie.
:strip_exif()/f/image/qAVFB1vl4UpdeVLyQSwdTRyh.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu een wasp erbij. In wit geprint en met stiften gekleurd. Niet perfect maar voor op een afstandje lijkt het prima (ik kan multi-color printen maar dat verspilt zoveel). Helaas is 1 rotor wat verkeerd geprint, maar nu lijkt het net alsof er een stuk afgeschoten is
De leaper heeft een nieuwe kop. Daardoor kan die nu zelfstandig staan. Moet alleen nog ingekleurd. Misschien dat die voor de oude nog nieuwe poten print zodat die ook kan staan (poten moeten dan 2% groter geprint zodat ze niet zo los zitten)
Ik had het over Trials. Als groepje van 3 is het veel makkelijker veel punten halen en je komt wel in de ranking met solo's.ShadowBumble schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:55:
[...]
Maar Trio's ( of duo's ) worden toch niet in de maps met solo's dropped ? Ik dacht dat ze dat gescheiden hadden ?
Quests geven geen EXP...D4NG3R schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:03:
[...]
Vooral voor de XP overigens. Latere questen geven wel wat zinnige rewards in de vorm van weapon blueprints.spoiler:Bijvoorbeeld de blueprint voor de Hullcracker + ammo ervoor van The Major's Footlocker.
Hullcracker is idd wel meest nuttige reward. Maar de ammo heb je sinds een tijdje al standaard.
[ Voor 17% gewijzigd door JBplap op 12-01-2026 13:37 ]
Ik meende dat het afronden van quest objectives ook een XP drop gaf?JBplap schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:36:
Quests geven geen EXP...
Als dat niet zo is zal het waarschijnlijk wel zo voelen omdat je half de map doorgestuurd wordt en daardoor nogal wat exploration XP bij elkaar schraapt.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat is geen slimme tactiek, want dan spawn je in een map met allemaal duos die wel bij elkaar blijven.Waah schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:32:
[...]
[...]
Of duo's splitsen op om zo meer loot te bemachtigen ipv bij elkaar te zitten. Dat iemand alleen loopt is geen garantie dat het een solo-player is natuurlijk.
En 1tje kan natuurlijk, dat zijn maatje bijvoorbeeld al dood is. maar als er 6 achter elkaar langskomen, allemaal 1-voor-1, dat is wel raar
Met een free loadout heb je weinig te verliezen. En als er weinig PvP is kan dat prima werken. En bij duo's heb je ook dus meer kans dat een locatie nog niet geloot is, aangezien je bij solo dus veel meer mensen hebt die allemaal naar dichtsbijzijnde locaties (of populaire locaties) gaan. Bij duo's heb je de helft minder (want 2 mensen blijven bij elkaaar) waardoor je meer kans hebt dat je er sneller bent. Ook zal een duo minder snel bewegen omdat ze meer moeten overleggen, op elkaar wachten etc.prutser387 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:42:
[...]
Dat is geen slimme tactiek, want dan spawn je in een map met allemaal duos die wel bij elkaar blijven.
En 1tje kan natuurlijk, dat zijn maatje bijvoorbeeld al dood is. maar als er 6 achter elkaar langskomen, allemaal 1-voor-1, dat is wel raar
Ik ken mensen die naakt (nou ja, paar verbandjes mee) in duo's gaan en precies dit doen om die reden. Je hebt een safe pocket, je beweegt een heel stuk sneller en je hebt minder kans dat de plekken al geloot zijn, want minder groepen. trio's werkt het slecht door de hoge hoeveelheid PvP. Maar duo's is (voor hun) dus blijkbaar de sweet spot.
En met geluk vinden ze een wapen en ammo. Maar dat is niet het doel. Gewoon blijven rennen, looten en als je wat leuks hebt in de safe pocket en extracten
[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 12-01-2026 16:00 ]