• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01 17:37
Waah schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 23:34:
[...]

Blijft dat 8x leuk? vast niet. Maar voor nu vermaak ik me nog prima met de game. Ook omdat ik met een vast groepje speel. Soms solo, soms met 2, soms met 3.
Ik merk dat ik het verrassend lang leuk blijf vinden, zeker in lan-style coop. Zolang er iets van een doel is, een bepaald item vinden of een quest, blijft elke pot spannend vind ik. Lang leve de haat-liefdeverhouding met PvP :)

En af en toe een run met free loadout blijft ook leuk. Niets te verliezen, veel te winnen!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01 06:27
Ricmaniac schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 07:14:
Ik denk dat het een beetje een gevalletje "you think you do but you don't" is.

Het spel zou zo veel minder spanning hebben als het gevaar voor pvp er niet ligt. Denk dat het gross dan veel sneller klaar is met het spel.
ik dacht inderdaad in de eerste paar dagen dat ik PVE wilde, maar eigenlijk maakt PVP het juist leuker en spannender.
ik ben zelf best wel pacifistisch en roep ook altijd " friendly here don't shoot" en ja zo nu en dan vliegen voordat ik m'n zin heb afgemaatk de kogels al om m'n oren en dat is niet zo tof maar hoort er wel bij.

zoals eerder al gezegd, wel zou het tof zijn dat de 48 uur van kerst er een soort feature zou zijn dat als je op een andere raider schiet je zelf de damage krijgt :+

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Paar 3D prints geprint over Arc Raiders. Het logo en een leaper. Geprobeerd te verven maar dat is verre van mijn specialiteit. Maar toch wel blij met het resultaat. Nu nog een plekje vinden om hem neer te zetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwOODowITxcioAAluqSGs7U8f9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJKQdAkg0kef2BMC7IB5ITIu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kfjvp8MYtVnq4lGcGFULDCcNJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FjiW3I6XRKNs5ZHxOosNGxB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/de3Od-NBclR_-mODdp4cHON1jjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfLK8jugjJsIVvciKZW3lgnB.jpg?f=fotoalbum_large

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 19:41
Waah schreef op donderdag 25 december 2025 @ 23:29:
Paar 3D prints geprint over Arc Raiders. Het logo en een leaper. Geprobeerd te verven maar dat is verre van mijn specialiteit. Maar toch wel blij met het resultaat. Nu nog een plekje vinden om hem neer te zetten
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi geworden!
Ik had deze geprint: PuckStar in "[multi] ARC Raiders"

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gister een mazzeltje, solo op blue gate met het evenement (bunker toch, weet de naam niet precies).
Ik had wat filmpjes gezien dat je bij het tunnelcomplex een bobcat blue print kon vinden.
Op een gegeven moment waren we met 8 raiders elke keer tussen twee plekken lopen, ik weet nog steeds niet wat iedereen precies aan het doen was, het voordeel was wel dat je met zoveel beter tegen de arcs staat.

Ik ging down en vrij snel werd ik gerevived. Ik raakte een paar raiders kwijt en 3 man gingen ineens dat complex in, ik erachter aan, helemaal achter in opende ik 1 van de lockers en daar kwam de blueprint tevoorschijn.

Ik direct in de safepocket.
Op zich was het wel een mooie run zo met 'randoms'
Toch maar extracten, bij een hatch / airshaft, ga ik down door de rockteer, gelukkig hatch open en samen met 1 random geextract.

Dat ontlopen van die arcs in het begin als je solo bent en daarna als groep dat was echt tof, daarna dat complex uit ook solo, ondanks dat je weet dat de buit al binnen is, toch heelhuids proberen te extracten, was mooi.

Burp

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-01 13:27

Arfman

Drome!

Blijf het een tof spel vinden maar het gebrek aan blueprints bij mij begint toch wel vervelend te worden. Ik ben op zich klaar om de grotere Arc's aan te pakken (Rocketeer en hoger) qua stash/skills maar ik loop constant tegen de beperking aan dat ik bijvoorbeeld geen Hullcracker blueprint heb, of Mk 3 augment blueprints. Ik ben dus afhankelijk wat ik van andere raiders "afpak" of wat ik soms in lockers/crates vindt en dat begint vervelend te worden.

Ik heb denk ik wel 20 filmpjes gekeken over waar je zogenaamd veel blueprints kunt vinden maar tot nu toe alleen een Compensator Mk2 en Blue Light Stick BP gevonden in ~40 runs. Doe ik iets fout of heb ik gewoon enorme pech?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-01 15:33
Heel veel kastjes en lockers looten tijdens Night Raids, Cold Snap en Electric Storm, dan droppen ze vanzelf.
Zie elke lade die je open trekt als een dobbelsteen worp om een BP te vinden, je wilt zo vaak mogelijk achter elkaar gooien.

Ook als je dubbele BPs hebt, bewaren en dan met mensen ruilen op MetaForge
Zo heb ik vandaag een Snaphook BP die ik dubbel had met iemand geruild voor de Wolfpack BP

[ Voor 20% gewijzigd door link_AJ op 28-12-2025 23:17 ]

• PuckStar
  • Laatst online: 08-01 19:41
Arfman schreef op zondag 28 december 2025 @ 22:49:
Blijf het een tof spel vinden maar het gebrek aan blueprints bij mij begint toch wel vervelend te worden. Ik ben op zich klaar om de grotere Arc's aan te pakken (Rocketeer en hoger) qua stash/skills maar ik loop constant tegen de beperking aan dat ik bijvoorbeeld geen Hullcracker blueprint heb, of Mk 3 augment blueprints. Ik ben dus afhankelijk wat ik van andere raiders "afpak" of wat ik soms in lockers/crates vindt en dat begint vervelend te worden.

Ik heb denk ik wel 20 filmpjes gekeken over waar je zogenaamd veel blueprints kunt vinden maar tot nu toe alleen een Compensator Mk2 en Blue Light Stick BP gevonden in ~40 runs. Doe ik iets fout of heb ik gewoon enorme pech?
Rocketeer/Bastion/Bombardeer zijn wel te doen met een Anvil 3 of 4 en 1 of 2 wolfpacks.

Alsnog vind ik de BP droprate ook laag. Hoewel ik al wel 5 keer ofzo de Anvil BP heb gevonden :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

misschien zit het compleet tussen de oren, maar ik krijg de indruk dat ik meer BP vind sinds ik in de rode skilltree; "kans op extra loot" heb

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• RobbyDoozy
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 29 december 2025 @ 08:12:
[...]
misschien zit het compleet tussen de oren, maar ik krijg de indruk dat ik meer BP vind sinds ik in de rode skilltree; "kans op extra loot" heb
Volgens mij zorgt die kans op extra loot er alleen voor dat als je een chest opent, dat er dan extra loot voor je voeten spawnt? En niet in de chest zelf

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-01 17:12

Hyllcracker bp krijg je toch gewoon van een quest?

• Wii4all
  • Niet online

Die hullcracker blueprint krijg je als je 1 van de quests voltooid, iets met majors footlocker dacht ik.

Burp

• Khaelos
Albinoraptor schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:28:
[...]

Ik ben ook wel eens annoyed geweest door extraction camper en ik kan niet inkomen waarom iemand dat leuk zou vinden, maar het hoort er bij. Ik heb ik mijn 40 uur ook pas 3x een raider echt gekilled. Ik schiet nooit als eerste. En ik heb nadat ik de "Server slam" heb ik eerst goed moeten nadenken of ik game wel wou kopen juist ivm met de PVP, want ik speel normaal ook liever coop PVE met vrienden. Maar ik heb toen bewust de keuze gemaakt dat het er in zat en dat ik er mee kan leven. En mocht er in toekomst veel meer ge-pvp worden in solo's zal ik wss ook stoppen met spelen, maar dan heb ik iig mijn lol gehad en ga ik niet lopen zeuren hoe ik het dan graag wil hebben.

En het even toevoegen van een PVE zal niet zo makkelijk zijn als men denkt: Ze hebben ergens in 2022/2023 keuze gemaakt dat PVE het niet was, dus er is nog minimaal 2 jaar ontwikkelttijd over heen gegaan nadat ze die keuze hebben gemaakt. En dus ook de game zo gebalanceerd.

Maar als je PVE een game mode maakt dan krijg je ook meerdere mensen die PVE gaan spelen met eigen eisen. Eén van reactie hierboven geeft al aan, ik zou dan wel wat meer ARC willen, zal niet al te moeilijk zijn. Maar wat is dan volgende stap ? Moeten er meerdere moeilijkheidsgraden in komen? Even de hitpoints balancen voor iedere ARC. De PVP wapens zijn useless in alleen maar PVE, dus maar even weapon balance aangaan passen voor die wapens? Ja maar ik wil gewoon alleen met 2 vrienden alleen over map open en geen andere mensen tegen komen, dus dan maar even zorgen dat een server client side kan draaien? En dat roepen jullie niet maar dat zijn geheid dan vragen en eisen zijn van andere PVE spelers.

Ik hoor ook vaker dat mensen liever first person view hebben? Dat ook maar even er in verwerken? En dan first person servers alleen hebben want tja met 3th person camera heb je dan voordeel tegenover first person view?

En zo zou er dus flink wat ontwikkeltijd verloren alleen omdat sommige mensen graag iets anders zien dan wat de developers voor ogen hebben. Je kan gewoon niet iedereen tegemoet komen en aan ieders wensen voldoen.
ze kunnen toch gewoon damage van player naar player uitzetten lijkt me?
ik had zoiets wel verwacht met de kerst ofzo, dat kogels op andere players jezelf zouden raken ofzo :+

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
RobbyDoozy schreef op maandag 29 december 2025 @ 09:36:
[...]

Volgens mij zorgt die kans op extra loot er alleen voor dat als je een chest opent, dat er dan extra loot voor je voeten spawnt? En niet in de chest zelf
precies dat extra items in de pocket die je opent; sinds ik die skill heb, heb ik al meer BP gevonden

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01 00:40
Hullcracker is een kwestie van het volgen van de quest line, uiteindelijk moet je de quest ‘The Major Footlocker’ afmaken.

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 10:11
Tuktop schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 21:34:
[...]

Pak een Ferro, en dan op de rotors knallen! En een gebouwtje om in te schuilen tijdens het reloaden.
Ik zou voor de Renegade gaan. 12 kogels voordat je moet reloaden ;)
Snitches, Wasps en Hornets zijn easy-peasy om neer te halen met dit geweertje. O+

klikkerdeklik :+

• Albinoraptor
  • Laatst online: 12:46
himlims_ schreef op maandag 29 december 2025 @ 08:12:
[...]
Bedoel je Looter's Luck? Die geeft alleen een kans dat je 2 items in 1 keer revealed, niet dat je meer loot vind. Althans als ik skill zo lees, zo mss kunnen dat als die skill triggered als je bij laatste item in container komt dat er dan 1 extra items te voorschijn komt, maar ga ik niet van uit.

Deed net een run op buried city tijdens cold snap event en vond 3 BP's, Il toro, Venator en Osprey (y). En dan niet eens in spannende loot omgeving.

• Xelasti
  • Laatst online: 09-01 07:15
Albinoraptor schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:02:
[...]

Bedoel je Looter's Luck? Die geeft alleen een kans dat je 2 items in 1 keer revealed, niet dat je meer loot vind. Althans als ik skill zo lees, zo mss kunnen dat als die skill triggered als je bij laatste item in container komt dat er dan 1 extra items te voorschijn komt, maar ga ik niet van uit.

Deed net een run op buried city tijdens cold snap event en vond 3 BP's, Il toro, Venator en Osprey (y). En dan niet eens in spannende loot omgeving.
Wss wordt hier de skill "A little extra" bedoeld :)
De special events zijn BP heaven, heb inmiddels ook de bobcat.
Hoewel mijn loadout eigenlijk alleen maar bestaat uit Anvil IV en 2 stacks of heavy ammo bestaat.
En quick use: Adrenalin, herbal en recharge (alle)x5

• Albinoraptor
Xelasti schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:18:
[...]

Wss wordt hier de skill "A little extra" bedoeld :)
De special events zijn BP heaven, heb inmiddels ook de bobcat.
Hoewel mijn loadout eigenlijk alleen maar bestaat uit Anvil IV en 2 stacks of heavy ammo bestaat.
En quick use: Adrenalin, herbal en recharge (alle)x5
Die zit niet in de rode skill tree, dat is de skill die @RobbyDoozy noemt hierboven. En die geeft alleen extra metal en arc alloy als je breached en dan op de grond vallen.

• Arfman
  • Laatst online: 13-01 13:27

Arfman

Drome!

Nou dan is het dus de quests volgen en veel looten tijdens night raids enzo. Beetje lastig want mijn speeltijdens zijn 's avonds 22:00 - 0:00 en dan zijn er altijd dezelfde events, maar we gaan het proberen. Dank jullie wel!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03

NoTimeRemains

I know

Ik heb gisteren tijdens een gewone raid 3 BPs gevonden. Waar zoek je dan? Ga je met keys voor de afgesloten kamers? Ik heb BPs gevonden in Raider Caches, ARC Surveyors, prullenbakken op Stella Montis, random verwarmingen in Space Travel, etc. iig op de meest random plekken. Daarnaast met de trails heb ik er ook al wat gekregen. Sws krijg je tijdens het questen ook al heel wat tools als reward om grotere ARC aan te pakken.

This is the Way.

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 15:18
Arfman schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:43:
Nou dan is het dus de quests volgen en veel looten tijdens night raids enzo. Beetje lastig want mijn speeltijdens zijn 's avonds 22:00 - 0:00 en dan zijn er altijd dezelfde events, maar we gaan het proberen. Dank jullie wel!
Veel Stella Montis doen vrees ik, werkt perfect. Ik heb Stella vermeden omdat er veel solo PvP was en ik een friendly PvE speler ben, maar gezien we voor de huidige expedition wel naar Stella moeten voor veel materialen ben ik er nu best vaak en in solo enkel nog friendly encounters gehad, geen enkele PvPer. Stella is loot heaven, ik heb er in een paar raids een middagje zowel de Deadline BP (in een locked room waar ik een key voor had gevonden de raid er voor) als de Aphelion BP gevonden (gewoon in een random vuilnisbak in de lobby). Als je geen special event runs kan doen (die de kans op BPs iets verhogen) zou ik gewoon zoveel mogelijk Stella runs doen en alle kastjes, deurtjes en vuilnisbakjes af gaan in de lobby/assembly/medical enzo...

Overigens zijn BPs niet noodzakelijk en hecht iedereen er te veel waarde aan denk ik zelf. Ik heb de expedition gedaan voor de reset, dus was al mijn BPs kwijt. 90% van de BPs had ik nog nooit gecraft en het enige wat ik na de reset miste was mijn trouwe Anvil. Heb de Anvil BP nog steeds niet gevonden, maar je vindt zo veel Anvils dat ik er eentje in mijn loadout heb en nog 6 in mijn stash die ik kan gebruiken mocht ik het nodig hebben. Die Aphelion zal ik waarschijnlijk ook nooit craften, de Deadline mine misschien wel als ik voor de L3 workbenches ga. Overigens run ik nu vaak in een Stitcher/Ferro loadout, beide op L4 en super cheap, terwijl een Ferro voor de Arcs prima is en de Stitcher is nog ongebruikt, enkel mee mocht ik in PvP komen om nog iets terug te kunnen doen :P

EDIT: Vergeet ook niet wekelijks je trials te doen... ik doe altijd de eenvoudige tot max level, dan krijg je 3x rewards en die geven ook vaak BPs... Huidige trials van deze week bijvoorbeeld, de damage-flying-arc enemies (gewoon een map kiezen en veel drones hunten, laat ook de Snitches extra drones callen, etc), open Arc Probes (blue gate bijvoorbeeld en dan alle Arc Probes af gaan) en Destroy Fireballs (Stella/Buried City en veel huisjes af gaan voor Fireballs) zijn relatief eenvoudig te maxen en dan krijg je toch 3x 3 rewards = 9x kans op een BP.

EDIT #2: Zojuist een snel potje op Stella gedaan waarbij ik de "Destroy Fireballs" naar 1-ster haalde en kreeg als reward de Anvil BP die ik nog miste, haha :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6FmmRyaz5oox3V9CNHcFAR5K9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeRPkMxLuBX4846RmuAd1Q0k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Morion op 30-12-2025 14:54 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:23

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik dacht net.. Ik ga even mijn Dam Control Tower keys gebruiken.

Loadoutje met extra safe pockets, helemaal klaar ervoor! d:)b

Game 1: Timer al op 18 minuten, dus extract.
Game 2: Timer al op 22 minuten, extract, maar bij de extract waren ze in gevecht ineens, uiteindelijk ik ook dood.
Game 3: Grote afstand maar toch maar naar Control Tower. Vervolgens in de liftschacht naar boven 2 turrets die mij onderweg genadeloos afschoten. -O-
Game 4: Timer al op 19 minuten dus extract.
Game 5: Weer grote afstand, weer gegaan. Niets aan het handje en naar boven gekomen. Wat traps gezet om mijn loot te beschermen. Komt er een Pop de hoek om... Ik ren weg, mijn eigen traps in, terwijl de fireball mij ook opblaast.

Down & out..

FFFUUUUUUUUUUUU :(

Resultaat na 5 pogingen: 3 anvils kwijt, 3 shotguns (allemaal met mods), paarse/blauwe augments/shields, zooi grenades etc.

Alt+F4 :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:49

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

@Angeloonie Ik noem dat altijd inventory opruim potjes xD.

Was laatst in een open vlakte dood gegaan met medium shield, anvil 4, stitcher 4, mooie addons, en waar aan? 2 hornets en een wasp omdat ik blijkbaar niet meer kon mikken ...

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:21
@Angeloonie

Dat is voor mij ook het grootste minpunt momenteel van het spel.
Als ik een run start wil ik aan het begin starten, niet midden in een potje, dan zijn alle leuke locaties al geloot.
Maar tot nu toe vermaak ik mij prima met het spel.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:08
Heb hem ook gekocht.

Heb nog helemaal niks en dus totaal noob maar en paar runnetjes gedaan. Vind het echt bijzonder vermakelijk ☺️

Beetje afwisseling met bf6 kan geen kwaad

Ps: spelerslijst is read only klopt dat? Kan iemand me toevoegen? PSN is HertogJack embark id weet ik niet uit mn hoofd maar begint ook met HertogJack

[ Voor 29% gewijzigd door HertogJack op 04-01-2026 20:29 ]

psn: HertogJack

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-01 21:27
Equazor_ schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:28:
@Angeloonie

Als ik een run start wil ik aan het begin starten, niet midden in een potje, dan zijn alle leuke locaties al geloot.
Dat houdt het wel spannend. Anders zou na 10 minuten de map al leeg zijn, en zonder PvP is de spanning behoorlijk weg.

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-01 18:14
HertogJack schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:25:
Heb hem ook gekocht.

Heb nog helemaal niks en dus totaal noob maar en paar runnetjes gedaan. Vind het echt bijzonder vermakelijk ☺️

Beetje afwisseling met bf6 kan geen kwaad

Ps: spelerslijst is read only klopt dat? Kan iemand me toevoegen? PSN is HertogJack embark id weet ik niet uit mn hoofd maar begint ook met HertogJack
Ah, ik zie nu pas dat er in de TS een spelerslijst is.
De reden van read-only is dit:
De opslag is vol.
Je kunt dit bestand niet bewerken. Koop nu meer opslag of verwijder bestanden uit Drive, Google Foto’s of Gmail."

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:55

D4NG3R

kiwi

:)

Equazor_ schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:28:
@Angeloonie

Dit blijft ook wel een van de grote(re) pijnpunten in het spel, iig als je je eigen loadout meeneemt.
D4NG3R schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:17:
In principe gewoon een game mechanic ja, maar wel eentje welke imho nog op de schop moet. Die feedback heb ik zelf tijdens de beta periode ook gegeven:

Queue je met je eigen loadout zou het spel moeten prioriteren dat je zo vroeg mogelijk de ronde in wordt gegooid. Queue je met een free loadout zou het spel moeten prioriteren dat je wat later de ronde in wordt gegooid.
Inmiddels is mijn groepje op het punt gekomen dat wanneer we met een dikke loadout laat spawnen, we gewoon direct weer extracten en het opnieuw proberen.

Ja, we zouden ook kunnen gaan jagen op mensen welke al 10 minuten rondbanjeren en hun inventory vol hebben zitten, maar dat voelt (soms) ook wat lam om te doen.. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
testmanager schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:30:
[...]

Ah, ik zie nu pas dat er in de TS een spelerslijst is.
De reden van read-only is dit:
De opslag is vol.
Je kunt dit bestand niet bewerken. Koop nu meer opslag of verwijder bestanden uit Drive, Google Foto’s of Gmail."
gezien, zit aan mijn max opslag; einde van de dag is dit opgeschoond [..] excuus

stuk van @Angeloonie wel herkenbaar; laatst 10-15min. van de game, is de map veelal leeg. voorheen wilde ik graag 'zsm' extracten, tegenwoordig probeer juist zo laat mogelijk te gaan.

• prutser387
  • Laatst online: 13-01 19:43
Er zitten redelijk wat Tweakers op deze discord. Best leuk om te joinen. Zitten bijna elke avond wel mensen die gezellig zijn, tips kunnen geven, kunnen helpen bij quests, samen trials doen of gewoon een potje voor de lol

https://discord.gg/WkGrYSR3m

Is wel echt toegevoegde waarde om met een squad in eem voice channel te zitten

[ Voor 13% gewijzigd door prutser387 op 05-01-2026 12:18 ]

• Albinoraptor
Voor mensen die toch voornamelijk PVE willen spelen, het is nu bevestigd dat er 2 weken voor de Cold Snap update het wel mee is gaan spelen dat je meer PVPed ook in meer PVP lobbies komt.
Patrick Söderlund (Embark) bevestigd dat agression nu mee word genomen in matchmaking.

Je kan natuurlijk nog altijd wel eens iemand tegen komen die wel PVPed maar kans is aanzienelijk lager.
Ik denk zelf dat het voornamelijk meespeelt of je raiders damaged, dus als je jezelf verdedigt je wel weer kans krijgt dat je sneller PVP krijgt. Dus echt compleet passief blijven als wel wordt aangevallen.

Over het laat inspawnen, moet zeggen heb er echt 0 problemen mee, kan nog vaak genoeg loot vinden. Je hoeft echt niet alleen de rode en gele zones te looten om fatsoendelijke loot te vinden, zeker niet als je maps op gaat met events als cold snap. Daarnaast mensen missen altijd wel wat of containers die niet geloot zijn. En ik haalde pas nog gewoon een Snaphook uit een container die al geloot was :o en ook echt vaak nog BP's gevonden.

En wat ook fijn is grotere ARC killen is stuk fijner als map leger is, hoef ik mijn kill niet te delen met mensen die snel komen looten als ze zien als Rocketeer/Bastion wordt gekilled. En vind het ook altijd spannend om te kijken hoe lang ik door kan looten om vervolgens net laatste minuut te kunnen extracten. Pas ook op Spaceport had Rocketeer gekilled, maar moest nog flink rennen naar extract, maar daar was ook nog een Rocketeer die ik alert, ik schuilen want als ik was gaan rennen was hij beginnen met schieten en had ik het zeker niet gehaald. Rocketeer gaat verder met patroullieren, ik rennen en bij extract staat Raider boven op extract te zwaaien en kunnen op moment dat bom valt nog extracten. d:)b

• Xelasti
Albinoraptor schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:28:
Voor mensen die toch voornamelijk PVE willen spelen, het is nu bevestigd dat er 2 weken voor de Cold Snap update het wel mee is gaan spelen dat je meer PVPed ook in meer PVP lobbies komt.
YouTube: GamesBeat's Dean Takahashi talks to Patrick Söderlund of Embark and ...

Je kan natuurlijk nog altijd wel eens iemand tegen komen die wel PVPed maar kans is aanzienelijk lager.
Ik denk zelf dat het voornamelijk meespeelt of je raiders damaged, dus als je jezelf verdedigt je wel weer kans krijgt dat je sneller PVP krijgt. Dus echt compleet passief blijven als wel wordt aangevallen.

Over het laat inspawnen, moet zeggen heb er echt 0 problemen mee, kan nog vaak genoeg loot vinden. Je hoeft echt niet alleen de rode en gele zones te looten om fatsoendelijke loot te vinden, zeker niet als je maps op gaat met events als cold snap. Daarnaast mensen missen altijd wel wat of containers die niet geloot zijn. En ik haalde pas nog gewoon een Snaphook uit een container die al geloot was :o en ook echt vaak nog BP's gevonden.

En wat ook fijn is grotere ARC killen is stuk fijner als map leger is, hoef ik mijn kill niet te delen met mensen die snel komen looten als ze zien als Rocketeer/Bastion wordt gekilled. En vind het ook altijd spannend om te kijken hoe lang ik door kan looten om vervolgens net laatste minuut te kunnen extracten. Pas ook op Spaceport had Rocketeer gekilled, maar moest nog flink rennen naar extract, maar daar was ook nog een Rocketeer die ik alert, ik schuilen want als ik was gaan rennen was hij beginnen met schieten en had ik het zeker niet gehaald. Rocketeer gaat verder met patroullieren, ik rennen en bij extract staat Raider boven op extract te zwaaien en kunnen op moment dat bom valt nog extracten. d:)b
Bevestigd dat ik zeker weinig PvP-ers tegenkom. Inmiddels heb ik een leuke collectie aan dubbele BP's, help graag een mede-tweaker op weg mocht ie nieuw zijn gaan spelen :)

Gisteren de matriarch gedaan op spaceport, 15 wolfpacks, 5 clips aan aphelion en nogwat Anvil later kon ik wegkomen met 5 cores.
Heb alleen de BP nog niet. Of is dat van de Queen?

En ja, last second extracts zijn soms zo ontzettend gaaf!

• Khaelos
Albinoraptor schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:28:
YouTube: GamesBeat's Dean Takahashi talks to Patrick Söderlund of Embark and ...

dit is zeker waar, ik speel altijd zeer passief en roep altijd " friendly, don't shoot "
de laatste keer dat ik dood ging was vorig jaar ergens O-)

heb vanmiddag 4 rondjes op spaceport gedaan met die baskets met groente en fruit, daar haal je echt veel en snel geld mee binnen. :*)

• Tuktop
  • Laatst online: 14-01 17:37
Khaelos schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:39:
[...]
dit is zeker waar, ik speel altijd zeer passief en roep altijd " friendly, don't shoot "
de laatste keer dat ik dood ging was vorig jaar ergens O-)

heb vanmiddag 4 rondjes op spaceport gedaan met die baskets met groente en fruit, daar haal je echt veel en snel geld mee binnen. :*)
Mazzelaar :) ik speel ook altijd passief wat PvP betreft, maar ben in de laatste paar potten 3 keer afgeknald. Eentje was echt matig: tijdens het bedienen van de extract console (eerst allebei don't shoot geroepen), schoot 'ie me in m'n rug. Hoort erbij, en als iemand daar blij van wordt, be my guest, maar beetje kut was het wel haha.

• Khaelos
Tuktop schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:52:
[...]

Mazzelaar :) ik speel ook altijd passief wat PvP betreft, maar ben in de laatste paar potten 3 keer afgeknald. Eentje was echt matig: tijdens het bedienen van de extract console (eerst allebei don't shoot geroepen), schoot 'ie me in m'n rug. Hoort erbij, en als iemand daar blij van wordt, be my guest, maar beetje kut was het wel haha.
Ik laat als we met meerderen zijn altijd een ander die knop indrukken en ga zelf in een hoekje zitten met wapen klaar >:)
Als ik zeg dat ik niet schiet dan doe ik dat ook niet, maar dat geldt zeker niet voor iedereen helaasch

• Crusader
  • Laatst online: 12:40

Crusader

Arc Nature

Kreeg gisteren een supply drop op mijn fontanel, is een trofee waard (op de PS5 in elk geval) :-D

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Crusader schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:17:
Kreeg gisteren een supply drop op mijn fontanel, is een trofee waard (op de PS5 in elk geval) :-D
Er zitten wel meer “leuke” tussen;
- glij een afstand van 80meter(?) ik gok vanaf de dam
- doe schade aan een ARC terwijl je “airborn” bent, door bijvoorbeeld op een rocketeer te staan
- op steam en Reddit staat totaal overzicht van de achievements

Vandaag happy; deadline-mine blueprint gevonden (Stella Montis)

@Albinoraptor dat stukje over matchmaking en PvP/pve is door ontwikkelaar bevestigd. Ik heb inmiddels 300+ uur in arc zitten, en denk dat ook jouw loadout van invloed is op matchmaking (en agressie).

Ik weet (bijna) zeker wanneer je een med schild meeneemt, en een argument met safepocket, je praktisch altijd in een “active” sessie terechtkomt: lees nodige pvp spelers.

Neem je alleen een med-schild mee, zonder argument met safepocket, is de match duidelijk minder agressief.
Neem je geen medium schild mee, maar wel “dikke” wapens; kom je in eenzelfde potje terecht

Mijn theorie is dat er een “punten” systeem is; ieder item wat je equipt is X-punten waard, afhankelijk van hoeveel punten iouw loadout “totaal telt” bepaald hoe je gematched wordt

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 05-01-2026 18:34 ]

• Xelasti
Ik weet (bijna) zeker wanneer je een med schild meeneemt, en een argument met safepocket, je praktisch altijd in een “active” sessie terechtkomt: lees nodige pvp spelers.

Neem je alleen een med-schild mee, zonder argument met safepocket, is de match duidelijk minder agressief.
Neem je geen medium schild mee, maar wel “dikke” wapens; kom je in eenzelfde potje terecht

Mijn theorie is dat er een “punten” systeem is; ieder item wat je equipt is X-punten waard, afhankelijk van hoeveel punten iouw loadout “totaal telt” bepaald hoe je gematched wordt
Ik neem steeds kostbaardere wapens mee en een med-shield, en behoud de PvE matchmaker :)
In combinatie met mijn Anvil IV

[ Voor 3% gewijzigd door Xelasti op 05-01-2026 18:55 ]

• Albinoraptor
himlims_ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:28:
[...]

@Albinoraptor dat stukje over matchmaking en PvP/pve is door ontwikkelaar bevestigd. Ik heb inmiddels 300+ uur in arc zitten, en denk dat ook jouw loadout van invloed is op matchmaking (en agressie).
Ja de bevestiging is juist het filmpje wat ik link. ;) (Heb het wat duidelijker gemaakt in tekst van link)
Zelfs met time stamp, zodat men niet gehele filmpje hoeft te kijken. :)
Kon ook wel weer artikel posten, maar geef dan liever ook de echte bron meteen.

Er werd eerst vooral op skill en group size gematchmaked en aangezien PVE'ers meestal minder goed zijn in PVP was kans ook al groter dat die mensen samen kwamen te spelen. Maar ze hebben dus die aggression later er nog eens aan toegevoegd.

En ik weet niet of loadout uitmaakt, want ik ga vaak genoeg op pad met Lv4 anvil/Renegade met een Venator als 2e wapen en aantal granaten (voor grotere ARC) en heb echt al hele tijd geen PVP meer mee gemaakt. Nu speel ik ook wel altijd nog defensive, als ik ergens mensen hoor looten, ga ik wel ergens anders naar toe en loop liever 2 minuten extra om ipv dwars door een open veld te rennen, ben iig nooit makkelijk doel mochten er wel PVPers rond lopen in lobby.

• HertogJack
Xelasti schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:06:
[...]

Bevestigd dat ik zeker weinig PvP-ers tegenkom. Inmiddels heb ik een leuke collectie aan dubbele BP's, help graag een mede-tweaker op weg mocht ie nieuw zijn gaan spelen :)

Gisteren de matriarch gedaan op spaceport, 15 wolfpacks, 5 clips aan aphelion en nogwat Anvil later kon ik wegkomen met 5 cores.
Heb alleen de BP nog niet. Of is dat van de Queen?

En ja, last second extracts zijn soms zo ontzettend gaaf!
hou me aanbevolen voor wat blue prints, ik ben gister begonnen en vind het een topspel.

Level 8 inmiddels 💪🏼

• Morion
Ik word echt nooit meer gekilled in PvP door de matchmaking, laatste 5 deaths zijn allemaal door eigen stomme acties vrees ik (te laat richting de extract vertrekken, te snel door een zooi Arc rushen en niet kunnen coveren, in een lift-schacht springen en de zipline missen, etc.)... sterker nog, laatste down was op Stella toen ik snel naar Medical wilde en door de lobby rende en 3-4 van die explosive Arc bolletjes achter me aan had... liep me vast in een hoekje, werd opgeblazen, kwam een Raider kijken die terwijl ik rondkroop maar die had geen Defib... wilde net surrenderen om hem mijn stash te geven, riep een andere random de verdieping er boven over proxy-chat "Ehh, did someone just die? Ive got a defib, where is he?"... de eerste Raider naast me heeft hem opgehaald en de vriendelijke meneer heeft mij gerevived :)

PvP gebeurt nog wel in mijn lobbies, hoor in Stella regelmatig iemand down gaan en via proxy-chat vragen "Why did you shoot me bro? Dont shoot..." en dan de killer alleen lachen of toxic opmerkingen maken... maar in die gevallen sneak ik vaak weg en ga ik aan de andere kant vd map looten of extract ik... het is vaak een enkele raider die nog PvP doet, dus de kans dat die precies mij pakt lijkt vrij klein met veel friendly mensen per lobby :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Xelasti schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:45:
[...]

Ik neem steeds kostbaardere wapens mee en een med-shield, en behoud de PvE matchmaker :)
In combinatie met mijn Anvil IV
het was een theorie :+ (een slechte schijnbaar)

• Albinoraptor
himlims_ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:53:
[...]
het was een theorie :+ (een slechte schijnbaar)
Och agression based was eerst ook alleen een theorie, dus wie weet wat Embark allemaal mee laat wegen.
Ze zijn er ook niet heel duidelijk over, misschien is het wel onderdeel ervan en speelt het wel een rol als je al in hogere skill en PVP lobbies wordt gezet. Maar als je toch al in voornamelijk PVE lobbies zit dan weer niet?

• Morion
Agression based was tot recent een gerucht, maar ik was er wel al van overtuigd... streamers die ik volg hadden hele verschillende lobbies... vriendelijke streamers kwamen alleen vriendelijke raiders tegen, PvP streamers alleen PvP lobbies, beide in solo's en zelfde dag/tijd en EU.

Ik ga zelf meestal raids in met een Anvil L4 en groene augment/shield, dus niet mega expensive, maar weet niet of ik genoeg zie van loadout-based lobbies... teveel free kits overal...

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:24
Wat ik wel vervelend vind aan de wat vage verhalen over ABM is dat een deel van de playerbase heeft besloten dat ze helemaal geen damage meer willen doen, ook niet uit zelfverdediging. Ik denk niet dat dat een goede dynamiek gaat opleveren.

• Xelasti
Het zou idd mooi zijn om een wapenverplichting te hebben tegen de free loadouts.
Got a weapon? Use it.Got no shield? We give you a basic one.

Got nothing: Have a free loadout.

• Morion
Aftansert schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:51:
Wat ik wel vervelend vind aan de wat vage verhalen over ABM is dat een deel van de playerbase heeft besloten dat ze helemaal geen damage meer willen doen, ook niet uit zelfverdediging. Ik denk niet dat dat een goede dynamiek gaat opleveren.
Vraag me af hoe lang ze dat volhouden... geen zelfverdediging lijkt me niet heel leuk spelen... ik ben heel passief en PvE-minded, help vrij vaak andere Raiders, maar als iemand mij schiet dan engage ik wel en als iemand niet reageert op de "Dont shoot" emotes en verdacht doet (sneaky/stalking) neem ik het initiatief wel om te schieten als eerste... en toch ben ik vrijwel altijd in passieve friendly lobbies, dus denk niet dat je je snel druk hoeft te maken om zelfverdediging :P
(Moet ook niet heel moelijk zijn voor een ABMM systeem om te filteren op als je eerst dmg ontvangt van de andere Raider of niet, kortom, zelfverdediging of initiator... en dan nog, het gaat om 10+ raids in een bepaald gedrag, dus tenzij je in 10+ raids op een rij in PvP gedwongen wordt, is er niets aan de hand)

EDIT:
Xelasti schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:54:
Het zou idd mooi zijn om een wapenverplichting te hebben tegen de free loadouts.
Got a weapon? Use it.Got no shield? We give you a basic one.

Got nothing: Have a free loadout.
Lastig te enforcen... als je all-or-nothing hanteert dan kan je als speler dus enkel zorgen dat je geen shields or augments hebt in je stash en dan kan je free-loadout spelen (ik heb nooit shields or augments in de stash, die koop of craft ik on the fly). Als je per item bekijkt, kan je dus je free-loadout "tweaken" naar wens... zorg voor een augment, je krijgt een free green/light shield in je free loadout omdat je geen shield hebt, neem wel je weapon mee en geen meds, want die krijg je weer free van je free loadout?

[ Voor 26% gewijzigd door Morion op 06-01-2026 13:20 ]

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 20:39
Merk dat steeds meer mensen wel gaan schieten, wel jammer, toch ook nog echt leuke ervaringen met vreedzame mensen, ook iemand die in Stella Montis gelijk begon met schieten bij een extraction en daarna toch nog snel vrede sluiten om samen te extracten.

Gisteren kon ik het ook niet laten om iemand bij een extraction even overhoop te schieten, voelde me wel erg schuldig maar wel een blueprint erbij :+
Vandaag maar weer vreedzaam blijven haha

Moet alleen wel even leapers en rocketeers etc gaan neerhalen voor de workbench upgrades, maar even kijken hoe ik dat ga aanpakken.

• Xelasti
[b]Jamesl schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:09:[/b
Moet alleen wel even leapers en rocketeers etc gaan neerhalen voor de workbench upgrades, maar even kijken hoe ik dat ga aanpakken.
Vuur werkt goed op leapers iig

• link_AJ
Liep net de ondergrondse bunker binnen op Blue Gate. Zit momenteel in de PvE matchmaking, laten we maar zeggen. Ik roepen: "Hey There. Dont Shoot." Zie ik dat iemand een room aan het looten is. Ik weer: "Dont Shoot". Gaat hij alsnog op mij schieten als ik aan kom lopen. Ik haal hem neer met twee headshots. Blijkt het een Free Loadout te zijn die net de Mk3 Survivor Augment Blueprint gevonden heeft. Hij had gewoon rustig weg kunnen gaan als hij niet zo paranoide was geweest :')

• Xelasti
link_AJ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:59:
Liep net de ondergrondse bunker binnen op Blue Gate. Zit momenteel in de PvE matchmaking, laten we maar zeggen. Ik roepen: "Hey There. Dont Shoot." Zie ik dat iemand een room aan het looten is. Ik weer: "Dont Shoot". Gaat hij alsnog op mij schieten als ik aan kom lopen. Ik haal hem neer met twee headshots. Blijkt het een Free Loadout te zijn die net de Mk3 Survivor Augment Blueprint gevonden heeft. Hij had gewoon rustig weg kunnen gaan als hij niet zo paranoide was geweest :')
De Anvil is echt een fijn beest idd :D

• Crusader
  • Laatst online: 12:40

Crusader

Arc Nature

Xelasti schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:00:
[...]

De Anvil is echt een fijn beest idd :D
Voor PvE wel ja, als friendly player vind ik ze te slow voor zelfverdediging, dan leg ik het af.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
Crusader schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:03:
[...]

Voor PvE wel ja, als friendly player vind ik ze te slow voor zelfverdediging, dan leg ik het af.
Daarom heb ik vaak een Anvil IV en een Stitcher IV bij mij. Stitcher voor de (close) PVP en Anvil voor PVP veraf en ARC.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Senaxx schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:06:
[...]

Daarom heb ik vaak een Anvil IV en een Stitcher IV bij mij. Stitcher voor de (close) PVP en Anvil voor PVP veraf en ARC.
De Sticher is redelijk goedkoop maar zolang die Anvil blueprint niet gevonden wordt, blijft het lastig om een goede setup te krijgen waarmee je kan beginnen.

Net zoals je Medium Shield en Looting MK2 :) Het blijft lastig om een goede stabiele starter setup te krijgen

[ Voor 12% gewijzigd door ShadowBumble op 06-01-2026 15:09 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• link_AJ
Nouja als je die twee headshots kunt raken is het wel mega satisfying.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
ShadowBumble schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:07:
[...]

De Sticher is redelijk goedkoop maar zolang die Anvil blueprint niet gevonden wordt, blijft het lastig om een goede setup te krijgen waarmee je kan beginnen.

Net zoals je Medium Shield en Looting MK2 :) Het blijft lastig om een goede stabiele starter setup te krijgen
Ik weet niet hoeveel je speelt (en verliest) maar voor 15k per stuk kan je elke dag 3 Anvils kopen. Ik heb de blueprint wel, maar heb altijd een chronisch tekort aan weapon parts.

• Morion
ShadowBumble schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:07:
[...]

Ik heb de Anvil BP inmiddels, maar heb hem nog geen 1x hoeven craften... zoveel Anvils ingame te vinden, ik heb er nog 8 klaar liggen in mijn stash... iedere Anvil die ik vind tijdens een raid gaat in de stash en als ik er weer 1 nodig heb pak ik de highest lvl en bump die naar L4 :)
En idd, een stitcher als backup voor de noodzakelijke PvP is fijn, die kost niets... ik hem nu een Arpeggio als backup, simpelweg omdat ik die mijn laatste raid vond, maar normaliter de Stitcher er naast... als de ander de PvP start gewoon direct de Stitcher gebruiken, als jij het eerste schot lost initieel de Anvil schieten voor de big hit en dan switchen naar de Stitcher :P

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Senaxx schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:13:
[...]

Ik weet niet hoeveel je speelt (en verliest) maar voor 15k per stuk kan je elke dag 3 Anvils kopen. Ik heb de blueprint wel, maar heb altijd een chronisch tekort aan weapon parts.
Niet genoeg, nu was de afgelopen period ook veel te druk om te spelen zo met de feestdagen maar het komt vanzelf wel. Juist omdat ik gewoon iedere PVP wedstrijd verlies is het lastig om aan upgrades te komen.
Morion schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:15:
[...]

Ik heb de Anvil BP inmiddels, maar heb hem nog geen 1x hoeven craften... zoveel Anvils ingame te vinden, ik heb er nog 8 klaar liggen in mijn stash... iedere Anvil die ik vind tijdens een raid gaat in de stash en als ik er weer 1 nodig heb pak ik de highest lvl en bump die naar L4 :)
En idd, een stitcher als backup voor de noodzakelijke PvP is fijn, die kost niets... ik hem nu een Arpeggio als backup, simpelweg omdat ik die mijn laatste raid vond, maar normaliter de Stitcher er naast... als de ander de PvP start gewoon direct de Stitcher gebruiken, als jij het eerste schot lost initieel de Anvil schieten voor de big hit en dan switchen naar de Stitcher :P
Misschien dat dat het ook wel is zoals ik hierboven al aangeef ik verlies altijd de pvp. Waarschijnlijk omdat ik gewoon niet echt een standard loadout had, ik probeer de laatste rondes een beetje meer de Looting MK2 + medium shield mee te nemen en gewoon minimaal L4 wapens. Voorheen nam ik nooit de moeite te upgraden etc. dat zou ik eens wat meer moeten doen.

Overigens de spelers lijst die gelinked staat bij Quick Reply is niet editbaar wegens opslag limiet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 06-01-2026 15:23 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Jamesl schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:09:
Merk dat steeds meer mensen wel gaan schieten, wel jammer, toch ook nog echt leuke ervaringen met vreedzame mensen, ook iemand die in Stella Montis gelijk begon met schieten bij een extraction en daarna toch nog snel vrede sluiten om samen te extracten.

Gisteren kon ik het ook niet laten om iemand bij een extraction even overhoop te schieten, voelde me wel erg schuldig maar wel een blueprint erbij :+
Vandaag maar weer vreedzaam blijven haha

Er staan diverse creatieve manieren hoe de grotere ARC te slopen op YouTube. Zou het niet onnodig lastig maken; koop een hullcracker (armor sloper) en ga daarmee spelen, werkt vervolgens erg effectief. Heb nu 3 ronden achter de Bombardier, rocketeer en leaper gesloopt. Dat pielen met die deadline-mijn ging ik te vaak bij dood

• link_AJ
Ik kom er na 150 uur achter dat je Rocketeers echt gigantisch kunt cheesen. Niet kijken als je dit soort strategien lelijk vind, want dat is het ook 8)7
spoiler:
Blijkbaar targetten Rocketeers je op de heupen van je character, als je dus achter een muurtje gaat staan, met je heupen bedekt, kunnen ze je letterlijk niet zien. :') Werkt ook goed in raamopeningen.

• Xelasti
Hopelijk doen ze een fix van friendrequest spam van een seller.

• Albinoraptor
Och 1 Wolfpack en aantal schoten met Anvil, werkt ook en ben je iig snel klaar zodat er geen aasgieren komen kijken. Al heb ik ook al eens een Rocketeer compleet kapot gekregen met alleen een Hornet driver omdat hij op een hekje viel en meteen ontplofte, stond ik ook even te kijken :? met aantal trigger nades in mijn hand om er op te gooien. Maar ik vond het best. :P

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 14:54
gisteren in mijn eentje (dacht ik) de Leaper te slopen met mijn impact nades , na de 5e ontplofte dat ding met een keiharde knal... Dacht huh ? normaal heb ik er wel 15 nodig of meer ... Kreeg ik hulp van een raider , I`ve found this wolfpack thought i would help you out. Bye raider. ALs bedankje kreeg hij twee dubbele blueprints

Zoveel leuke onverwachte momenten heeft dit spel ben pas lvl 36 en pas begonnen met kerst dus moet nog veel leren , maar alle random dingen maakt dit echt een leuk spel.

hoi

• prutser387
met een groepje is het goed te doen. En er zijn genoeg tips te vinden op YouTube.

Rocketeer kan je met een Osprey mikken op de motoren.
Leaper gaat snel als je op de benen schiet. en vuur inderdaad.

Maar alleen zijn ze wel pittig

• HertogJack
Eergister begonnen en level 15 inmiddels.

Wat een waanzinnig leuk spel! Maak me wel druk om de material grind, als ik zie wat ik moet grinden voor de workbenches en dat sommige onderdelen in een kanon zitten waarvan er 1 op de map is (sentinel fire core bijvoorbeeld) dan maak ik me daar wel druk om :D

Voor de rest nog poepwapens maar komt vast ooit eens goed, de vulcan vind ik het een topding maar kan hem nog niet zelf craften helaasch, kost 15k in store of geluk hebben met loten dan maar.

• link_AJ
HertogJack schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:36:

Wat een waanzinnig leuk spel! Maak me wel druk om de material grind, als ik zie wat ik moet grinden voor de workbenches en dat sommige onderdelen in een kanon zitten waarvan er 1 op de map is (sentinel fire core bijvoorbeeld) dan maak ik me daar wel druk om :D

Voor de rest nog poepwapens maar komt vast ooit eens goed, de vulcan vind ik het een topding maar kan hem nog niet zelf craften helaasch, kost 15k in store of geluk hebben met loten dan maar.
Handige tip: Loot de ARC Couriers die op de map liggen (die ronde neergestortte pods). Daar zitten random ARC onderdelen in, onder andere regelmatig die Sentinel cores en Surveyor cores.

• Morion

Gelukkig zijn er meerdere manieren om aan die cores te komen... ik had alle workbenches voor de reset op L3, geen Sentinel gekilled volgens mij:
https://arcraiders.wiki/wiki/Sentinel_Firing_Core
Komt ook uit Couriers:
https://arcraiders.wiki/wiki/ARC_Courier

Die liggen overal in alle maps, gewoon veel van die dingen open slopen... geeft 500xp en wat loot, inclusief de kans op die core :)

• HertogJack
zal wat meer focussen op die couriers dan :) goede tip, dank!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

voeg mij toe; holland#2426 dan slopen we samen wat van die ARC

• HertogJack
himlims_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:10:
[...]
voeg mij toe; holland#2426 dan slopen we samen wat van die ARC
Zal ik later even doen

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Iemand in dit topic deelde eerde een opmerking over externe “ruil”-site. Waarbij spelers item X/y met elkaar kunnen ruilen. (Niet via pagina, die is voor leggen van contacten, ruilen gebeurd in game, zonder garanties etc)

Echter krijg ik deze reactie / url niet terug gevonden; ik zoek eenparig specifieke blueprints, en na +250uut vind vooral veel duplicaten.

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 07-01-2026 17:32 ]

• fruitsla2800
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-01 17:39

fruitsla2800

PSN : Fruitsla379

himlims_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:32:
Iemand in dit topic deelde eerde een opmerking over externe “ruil”-site. Waarbij spelers item X/y met elkaar kunnen ruilen. (Niet via pagina, die is voor leggen van contacten, ruilen gebeurd in game, zonder garanties etc)

Echter krijg ik deze reactie / url niet terug gevonden; ik zoek eenparig specifieke blueprints, en na +250uut vind vooral veel duplicaten.
Ik doe dit via de metaforge.app website.

@HertogJack Als je dit leest, ik heb een kadootje klaar staan voor je ;)

[ Voor 6% gewijzigd door fruitsla2800 op 07-01-2026 18:08 ]

PSN : Fruitsla379

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:39
Nou, ik ben ook overstag. Begin is veelbelovend. Beetje aftasten nog wat te doen en hoe dit aan te pakken. De verkregen loot is wel overweldigend

[ Voor 50% gewijzigd door sjufke op 07-01-2026 19:53 ]

PSN: bollsie

• Xelasti
Het heeft een paar potten geduurd, maar ik heb een volledige set security keys van de locked gate event op The Blue Gate.
Binnenkort op een nieuwe map maar eens snel activeren en iedereen blij maken :)

• Opblaaskrokodil
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
Jamesl schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:09:
Al eerder genoemd hierboven, maar Leapers kunnen heel slecht tegen vuur.
Neem 3 Blaze Grenade Traps mee en zoek een gebouw (met deur/gat) in de buurt waar een Leaper patrouilleert. Plaats de traps op aan weerzijden van het gat en lok de Leaper. Jij hopt het gebouw in en stuurt de Leaper door de laserstralen heen. Evt nog een Blaze Grenade of Trailblazer om de zaak te bespoedigen. Gaat heel rap. Voor mij werkte de Grandioso Appartments op Buried City heel goed. Succes!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Opblaaskrokodil schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:56:
[...]

Alle ARC zijn (erg?) kwetsbaar voor vuur; brand een arc eenmaal, is kwestie van tijd voordat die het loodje legt

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 20:39
[...]

Neem 3 Blaze Grenade Traps mee en zoek een gebouw (met deur/gat) in de buurt waar een Leaper patrouilleert. Plaats de traps op aan weerzijden van het gat en lok de Leaper. Jij hopt het gebouw in en stuurt de Leaper door de laserstralen heen. Evt nog een Blaze Grenade of Trailblazer om de zaak te bespoedigen. Gaat heel rap. Voor mij werkte de Grandioso Appartments op Buried City heel goed. Succes!
Ga het proberen, moet zeggen dat ik de grote joekels tot nu toe nog vooral ontweken heb.

Maar dat met die blaze grenade traps klinkt beetje hoe ik de robots op Horizon altijd killde :+

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-01 18:14
[...]

Maar hoe weet je dan vooraf (want je moet die 3 blaze grensdes dus gepland meenemen) in welke map een Leaper loopt, kun je dat zien op de kaart voordat je een game joint?

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:52
Wanneer telt ie het als jouw 'destroy' wanneer je een Leaper/Rocketeer neerhaalt?

Moet voor twee quests een Leaper en een Rocketeer destroyen en heb wel met anderen die gekilled, maar hij telt 'm niet. Moet je de meeste damage hebben gedaan? Moet je de laatste damage hebben gedaan?

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
himlims_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:32:

Deze toevallig:
https://arcraiders.build/marketplace

• HertogJack

• Wii4all
  • Niet online
Misschien domme vraag maar kan het nergens terugvinden.

Die cold snap trial om sneeuwballen tegen een bastion te gooien, kan dat nou ook in een andere map?
Bij de vorige kon dat wel geloof ik, maar bij deze lijkt het alsof het alleen in de cold snap map kan.

Ik wil die sneeuwballen meenemen en dan in een nightmap starten en de trial 3 sterren....

Burp

• Khaelos
prutser387 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:34:
met een groepje is het goed te doen. En er zijn genoeg tips te vinden op YouTube.

Rocketeer kan je met een Osprey mikken op de motoren.
Leaper gaat snel als je op de benen schiet. en vuur inderdaad.

Maar alleen zijn ze wel pittig
Rocketeers hoef je eigenlijk niet te killen voor die epic parts, als je naar een lightning storm map gaat en daar die kapotte verroeste ronde Arcs breached zitten daar vaak epic rocketeer parts in.
Het is als hij na breachen onder stroom komt te staan d:)b

• Morion
Wii4all schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:57:
Misschien domme vraag maar kan het nergens terugvinden.

Die cold snap trial om sneeuwballen tegen een bastion te gooien, kan dat nou ook in een andere map?
Bij de vorige kon dat wel geloof ik, maar bij deze lijkt het alsof het alleen in de cold snap map kan.

Ik wil die sneeuwballen meenemen en dan in een nightmap starten en de trial 3 sterren....
Waarom zou je naar een night raid gaan? Cold snap is ook een special event en dus 2x de waarde, dus wat is de winst van sneeuwballen farmen op cold snap en dan gooien in een night raid ipv ook in cold snap gooien?

• Wii4all
  • Niet online
Morion schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:12:
[...]

Waarom zou je naar een night raid gaan? Cold snap is ook een special event en dus 2x de waarde, dus wat is de winst van sneeuwballen farmen op cold snap en dan gooien in een night raid ipv ook in cold snap gooien?
Vaak als ik online ben zie ik alleen dam battlegrounds op coldsnap daar spawnt hij niet.
In bijv space port night dan spawnen er 2 tegelijk.....

Burp

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:24
Morion schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:12:
[...]

Omdat de map je op het moment van spelen niet aan staat.

• Morion
Ah, ok, makes sense... ik speel op veel verschillende tijden... net op Cold Snap Buried City die snowballs toevallig naar 3-sterren gehaald, eerste Bastion werd te snel gekilled terwijl ik snowballs aant gooien was, maar er spawnde vrij snel een tweede...

• Vocalise
  • Laatst online: 09:20
De Spelerslijst kan ik mezelf niet opzetten, maar voeg me zeker toe !

Vocalise#0611

Ik ben twee dagen geleden begonnen en begin langzaam de basics te leren, maar als iemand een keer de ropes wil laten zien, vooral hoe ik quests en bepaalde zaken kan vinden, heel graag!

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-01 17:05
Rubik_31415 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:21:
Wanneer telt ie het als jouw 'destroy' wanneer je een Leaper/Rocketeer neerhaalt?

Moet voor twee quests een Leaper en een Rocketeer destroyen en heb wel met anderen die gekilled, maar hij telt 'm niet. Moet je de meeste damage hebben gedaan? Moet je de laatste damage hebben gedaan?
Het laatste schot telt!

• SillBro
testmanager schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:50:
[...]

Maar hoe weet je dan vooraf (want je moet die 3 blaze grensdes dus gepland meenemen) in welke map een Leaper loopt, kun je dat zien op de kaart voordat je een game joint?
In elke map loopt altijd een (of meerdere) Leapers

• prutser387
SillBro schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:49:
[...]

In elke map loopt altijd een (of meerdere) Leapers
niet altijd hoor. er kunnen Bombardiers, Bastions of Leapers spawnen. Heb al vaak genoeg pech gehad.

• SillBro
prutser387 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:52:
[...]

niet altijd hoor. er kunnen Bombardiers, Bastions of Leapers spawnen. Heb al vaak genoeg pech gehad.
Ik heb sinds de launch de game gespeeld en altijd overal op elke map leapers zien lopen. Dit is nieuw voor mij. Dan doe ik jouw naam eer aan ;)

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:37
Net dit spel aangeschaft, 2 potjes gedaan. is er een plek waar tweakers samen spelen? Dat lijkt me wel leuk.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Vocalise schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:58:
De Spelerslijst kan ik mezelf niet opzetten, maar voeg me zeker toe !

Vocalise#0611

Ik ben twee dagen geleden begonnen en begin langzaam de basics te leren, maar als iemand een keer de ropes wil laten zien, vooral hoe ik quests en bepaalde zaken kan vinden, heel graag!
Is nu wel weer mogelijk? Had een “exceeded max. Storage “ issue. Also goed is, is dat verholpen

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SillBro schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:22:
[...]

Ik heb sinds de launch de game gespeeld en altijd overal op elke map leapers zien lopen. Dit is nieuw voor mij. Dan doe ik jouw naam eer aan ;)
Volgens mij zijn er op 3 maps 100% zeker iedere game een Leaper.
Dam Battlegrounds: bij de Water Treatment Elevator en/of beneden bij Red Lakes
Blue Gate: Forest en Farmlands, en volgens mij ook een ergens bovenin
Spaceport: Bij de Central Elevator

Die zijn er volgens mij altijd, en als je ze niet ziet is de kans groot dat iemand ze weggelokt heeft. :P Ik schiet bijv. vaak vanaf de Dam Control Tower op de Leaper bij de Water Treatment Elevator, die springt dan de halve map over en dan is ie daar dus weg. :P

Buried City en Stella Montis spawnen volgens mij nooit Leapers.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• prutser387
Dacuuu schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:46:
Net dit spel aangeschaft, 2 potjes gedaan. is er een plek waar tweakers samen spelen? Dat lijkt me wel leuk.
op deze discord zitten een aantal tweakers. zijn zeer relaxed om te helpen met quests, tips, etc

https://discord.gg/WanuDZwQ9

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-01 17:33
Angeloonie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 23:38:
[...]

Die zijn er volgens mij altijd, en als je ze niet ziet is de kans groot dat iemand ze weggelokt heeft. :P Ik schiet bijv. vaak vanaf de Dam Control Tower op de Leaper bij de Water Treatment Elevator, die springt dan de halve map over en dan is ie daar dus weg. :P

Burried city zeker wel.. die heeft mij al eens te grazen gehad 😆

• SillBro
Angeloonie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 23:38:
[...]

Ooh ja tuurlijk idd Stella Montis heeft er natuurlijk geeneen. Bij Buried City loopt die altijd rondom plaza rosa.

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:52
Thanks.

Heb mezelf gisteren verschanst in Pattern House voor de Rocketeer en bij Testing Annax voor de Leaper. Beiden solo gelukt met één Wolfpack en een Ferro IV. Nu nog 4 quests te gaan en dan zijn die allemaal afgevinkt.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste