• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
Vermogen hoeft trouwens voor een aan/uit compressor ook niet constant te zijn.
Zie hier bijv mijn WPB. Deze moet ook harder gaan werken richting het einde van het opwarmen. De specs zeggen max 500W, maar kan prima dat hij daar een stuk onder zit. Eea hangt af van temperaturen, R290 drukken etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrcf5EXVCH8plZXa_YQWmTkBBHc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rQUoZeVMSXHSjEG7YyNtCtcY.png?f=user_large

• loezepoesje
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 20:43
loezepoesje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:53:
Kan iemand mij wat advies geven?

Ik zou super graag mijn huis uitbreiden met Quatt Chill (heb al een quatt hybrid Duo). Echter, mijn (HT) radiatoren zijn heel kort aangesloten vanuit de muur. Er is 0 leidingwerk over waarop Quatt hun Quick connectors kunnen monteren. (zie foto hieronder)

[Afbeelding]

Zijn er lui met hetzelfde probleem? En hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik zal zelf te denken om de radiatoren te verwijderen, en een directe verbinding te laten maken tussen aan en afvoer. Of kan dit niet omdat er dan een "kortsluiting" is in het leidingwerk. Ongeveer zoals op onderstaande foto.

Ik heb Quatt hier al een aantal weken over proberen te bereiken, maar hun sales mannetjes lezen allemaal hun flowchart op. Daarmee kom ik niet verder dan "onze monteurs lossen het eventueel op" of "er moet bestaand leidingwerk liggen". Ik zou hier graag zekerheid in hebben voordat ik ruim 4000euries neerleg.

Alvast bedankt :)

[Afbeelding]
Kogel is door de kerk en dus 2 units besteld. Eigenlijk krom dat ik dit zelf zou uitzoeken, een goed bedrijf met ervaren installateurs zouden dit prima moeten oplossen. Beetje in het stramien van "wat als ik een geheel a-technisch persoon was, die moet ook een Quatt Chill kunnen laten plaatsen"

Zojuist hun installatiecheck voltooid. Ben benieuwd wat hun reactie gaat zijn. Liefste wil ik nog wel contact met ze en hun plannen inzien, voordat ze al met een installatiedatum komen en op de stoep staan met een suboptimale oplossing

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25
jj85 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:17:
Vermogen hoeft trouwens voor een aan/uit compressor ook niet constant te zijn.
Zie hier bijv mijn WPB. Deze moet ook harder gaan werken richting het einde van het opwarmen. De specs zeggen max 500W, maar kan prima dat hij daar een stuk onder zit. Eea hangt af van temperaturen, R290 drukken etc.
[Afbeelding]
Je WPB heeft geen actief gestuurde aanvoer.
Dat vermogen loopt vooral op omdat het almaar heter moet worden om nog delta te kunnen bereiken.
In wezen moet een WP met een aanvoer van 20-25 al super efficiënt kunnen werken. Het eventuele harde werk is voor de BU.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• erwindw871
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15:44
Hier draait alles steady; de temperatuur is gedaald tot 25 graden in de woonkamer (24.8 volgens de app). Bijna 14,5 graden koeler in huis dan buiten… en bovenal: lage luchtvochtigheid dus geen benauwde toestand hier… 👍🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5GPbc_TKut61EFzefmcvthIuCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDnuVABX81lxwqOkDNML5BWo.jpg?f=fotoalbum_large

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20

charrel

Cortisol4life..

Krijg net de mail binnen dat er een nieuw ontworpen deksel opgestuurd gaat worden binnen 4-6 weken, hopelijk werkt dat beter.

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BH86YdQy8PUqEEvxXr03Cu6jOdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zl2JFaCgNeAwrC6AvvS1HrIX.png?f=fotoalbum_large @Brent Uurtje volle bak draaien. Ik had het mis, toch over de 300 ;)...

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo + 2x Chill | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 7.975wp SolarEdge

• Zigg
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:29
charrel schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:56:
Krijg net de mail binnen dat er een nieuw ontworpen deksel opgestuurd gaat worden binnen 4-6 weken, hopelijk werkt dat beter.
Yes heb die mail ook gehad, ben benieuwd!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:08
BoschR schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:59:
[Afbeelding] @Brent Uurtje volle bak draaien. Ik had het mis, toch over de 300 ;)...
Zegt nog steeds weinig. Ik betrapte de buitenunit op 1.2 kW vermogen voor langere tijd (15 minuten) met 1x Chill in actie. Nou heeft de buitenunit het niet makkelijk vandaag, 43 graden lucht temperatuur geeft hij aan. En ik koel de woonkamervloer mee.

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:55

R2L

Zigg schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:29:
[...]

Yes heb die mail ook gehad, ben benieuwd!
Hier word ik wel blij van! Denk overigens dat ik niet de enige ben geweest die hierover bij Quatt een klacht heeft ingediend, dus heel netjes dat ze het zo gaan oplossen.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20

charrel

Cortisol4life..

R2L schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:57:
[...]

Hier word ik wel blij van! Denk overigens dat ik niet de enige ben geweest die hierover bij Quatt een klacht heeft ingediend, dus heel netjes dat ze het zo gaan oplossen.
Nee hoor, hier ook gelijk een mail gestuurd over het gedruppel.

• chrisvoorma
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:38
jj85 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:59:
[...]

Maar staat jouw chill nou aan of uit als jij flow ziet?
De chill staat aan, maar doet niks, de ingestelde temperatuur is bereikt.

Het groene vinkje is zichtbaar.
Het kan toch niet zo zijn dat ik iedere keer het apaparaat uit moet zetten om van de stromingsgeluiden af te komen.

De warmtepomp stopt normaal toch ook als die klaar is met verwarmen??

[ Voor 31% gewijzigd door chrisvoorma op 26-06-2026 18:33 ]

Mvg Voorma

• chrisvoorma
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:38
jj85 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:12:
[...]

Je kijkt naar een verkeerde grafiek, zie hierboven. Je moet naar vermogen / power kijken ipv consumption.

[...]

@chrisvoorma Ik denk dat dit voor jou ook relevant is. Een standby Chill zal ervoor zorgen dat de buitenunits ook standby blijven, dat zit waarschijnlijk in die controlmode 5 en 6. Daarbij blijft dus ook de waterpomp lopen om flow in stand te houden.
Dus als ik de chill het hele jaar door aan laat staan, verwarmen en koelen dan ben ik op jaarbasis alleen al aan het rondpompen van het cvwater 613200 watt kwijt?
70watt per uur x 24 x 365 :?

Mvg Voorma

• pvdn
  • Laatst online: 20:14
charrel schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:56:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ob4GVThyd-9qdG64LYmNYrGXNb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xh7BRFjYsOZmBNrklt6AJP8C.jpg?f=fotoalbum_largeIk heb inmiddels gaatjes door het slangetje heen geboord en dit werkt super! Geen overstroming en geen druppel geluiden in de nacht 😊 ben wel benieuwd naar de nieuwe deksel.

• markb1994
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:33
Weet iemand die al een chill heeft, of het mogelijk is om een afvoerslang op de condensbak aan te sluiten? Ik weet dat het officieel niet ondersteund wordt, maar toch ben ik benieuwd of zoiets te "hacken" valt??

• pvdn
  • Laatst online: 20:14
markb1994 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:53:
Weet iemand die al een chill heeft, of het mogelijk is om een afvoerslang op de condensbak aan te sluiten? Ik weet dat het officieel niet ondersteund wordt, maar toch ben ik benieuwd of zoiets te "hacken" valt??
Ik heb hier ook over nagedacht. Maar je komt niet weg met de ruimte en een eventueel afschot van de slang. Ook zal je door de bak heen moeten boren. Ik merk dat ik minder vaak de bak moet legen nu de chills al even staan te draaien (vocht is uit het huis). Ik ben er zelf al gewent aan geraakt. 1x in de middag legen en dan nog even een keer voor het slapen gaan. Prima te doen en geloof me dit ‘ongemak’ is niks tegenover het conform wat we hier nu al dagen hebben. Het is heerlijk in huis!

• jj85
chrisvoorma schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 18:31:
[...]

De chill staat aan, maar doet niks, de ingestelde temperatuur is bereikt.

Het groene vinkje is zichtbaar.
Het kan toch niet zo zijn dat ik iedere keer het apaparaat uit moet zetten om van de stromingsgeluiden af te komen.

De warmtepomp stopt normaal toch ook als die klaar is met verwarmen??
Probeer het eens, dan heb je snel duidelijkheid...
Mijn vermoeden:
Chill aan - Standby (dus niet koelen) --> CiC ControlMode 5 -> Buitenunit circuleren
Chill aan - Koelen --> CiC ControlMode 5 of 6 -> Buitenunit circuleren (CM5) en indien nodig koelen (CM6)
Chill uit -> CiC ControlMode 0 -> Buitenunit ook Standby

Of het logisch is... ik zou zeggen niet, precies om wat jij schrijft hieronder...
chrisvoorma schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 18:38:
[...]

Dus als ik de chill het hele jaar door aan laat staan, verwarmen en koelen dan ben ik op jaarbasis alleen al aan het rondpompen van het cvwater 613200 watt kwijt?
70watt per uur x 24 x 365 :?

• mijnpc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55
Sinds 5 juni zijn bij ons 3 Chills geïnstalleerd.

Het valt mij op dat ik op sommige dagen gas gebruikt wordt en dat de CV-ketel stroom gebruikt.

Hebben jullie dit ook? Wat zou een reden kunnen zijn dat de CV-ketel aan het werk gaat?

Een voorbeeld van 24 en 26 juni:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgBQWqgWgYlrl05o13Zlhfplr1s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZUhbZJvJK4ZN1cxAUPnF8HqM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USR403hjfBH6gUuiSRKUHc-MmGA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rcGxcyNG4ESKj1lIeuggqDiT.png?f=fotoalbum_large

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Waarschijnlijk is de cv-ketel zichzelf op temperatuur aan het houden. Even de tapwater-ECO modus inschakelen dus.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• jj85
Jim423 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:58:
Waarschijnlijk is de cv-ketel zichzelf op temperatuur aan het houden. Even de tapwater-ECO modus inschakelen dus.
Dat zou je eigenlijk niet in de Quatt-app terug moeten zien. Voor zover bekend berekend hij alleen gasverbruik indien de CiC de ketel ook aanstuurt (CM3 / CM4 etc)

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als ik zou moeten raden: elektrisch verbruik is puur pompen van water. Gasverbruik is meetonnauwkeurigheid. Ziet je slimme meter dat gasverbruik ook? (op een dag dat er niet gedoucht is)

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste