• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Zweitse schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:15:
[...]
Zover ik weet heb jij zelf geen Chill. Of heb ik het mis?
Je hebt het over 2 of 4 maal snijden....Sterker nog de monteur is 2 keer in zijn bus gesprongen om onderdelen te halen. Tot zover de nadelen voor Quatt.
En dan de nadelen voor de klant....Gezeik? Aansluitingen hoog?. En met welke onderbouwing/ervaring? En als klap op de vuurpijl......Een warme radiator. Sorry dat ik ff lach. Het tegenovergesteld is waar.

Ik ga zeker niet zeggen dat alles bij Quatt op rolletjes gaat. Maar wat jij hier verteld slaat echt nergens op.
Nou, lees de paar berichten hierboven anders even ;)
(warme radiator, Quatt wil de thermostaatknop verwijderen)

En ik vind dit anders weinig om mee te lachen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OM5xwsk1Euc1dQzMWc_e72Df9Q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COKymnYP0ZOEQ51fTIChe6vm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
Mickel moen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:54:
@MirkoH

Bedankt voor de tekst van de mail.

Nu is de vraag wat de motivatie was om naar serieel te gaan. Ik zie dat niet in de mail. Is dit vooraf met je besproken. Waarom staat dat niet in de orderbevestiging?

Al met al vreemd.

Voor iedereen die deze mail ook gekregen heeft zonder opgave van reden, zonder dat dit vooraf besproken is. Als het plaatje wat ik hierboven gepost heb, met daarop duidelijk de parallelle aansluiting in jouw orderbevestiging staat:

Niet mee akkoord gaan. Als het werk al gebeurd is zonder jouw toestemming, verzoeken om dit te corrigeren naar parallel. Niet eerder de laatste termijn betalen tot het naar jouw zin is.

Als parallel niet kan en je wilt niet serieel, laat ze dan de Chill maar weer ophalen en het geld terugstorten.

@Midway123

Ik val van mijn stoel van verbazing.

Standaard serieel?

Aan ieder die dit overkomen is en je wilt het niet zo. Laatste betaling vasthouden en meteen een klacht indienen.

Dit is inderdaad de spelregels wijzigen tijdens het spel.
Alles serieel in mijn geval, ik weet dus niet of dit standaard voor iedereen is. In elk geval zijn bij mij de spelregels veranderd tijdens het spel.

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • MirkoH
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 23:11
Mickel moen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:54:
@MirkoH

Bedankt voor de tekst van de mail.

Nu is de vraag wat de motivatie was om naar serieel te gaan. Ik zie dat niet in de mail. Is dit vooraf met je besproken. Waarom staat dat niet in de orderbevestiging?

Al met al vreemd.

Voor iedereen die deze mail ook gekregen heeft zonder opgave van reden, zonder dat dit vooraf besproken is. Als het plaatje wat ik hierboven gepost heb, met daarop duidelijk de parallelle aansluiting in jouw orderbevestiging staat:

Niet mee akkoord gaan. Als het werk al gebeurd is zonder jouw toestemming, verzoeken om dit te corrigeren naar parallel. Niet eerder de laatste termijn betalen tot het naar jouw zin is.

Als parallel niet kan en je wilt niet serieel, laat ze dan de Chill maar weer ophalen en het geld terugstorten.

@Midway123

Ik val van mijn stoel van verbazing.

Standaard serieel?

Aan ieder die dit overkomen is en je wilt het niet zo. Laatste betaling vasthouden en meteen een klacht indienen.

Dit is inderdaad de spelregels wijzigen tijdens het spel.
Hi, nee is vooraf niet besproken. Ik dacht dat het ging om 1 van onze radiatoren die via een andere kamer komt. Dat leek de verklaring maar toen de monteur er was gaf die aan dat hij alleen materiaal had om alles serieel te doen. Dat is zeker niet besproken in persoon. Enkel vooraf de mail waarmee ze het afdoen als iets wat voor jouw installatie geldt.


Is natuurlijk onzin want ik had de vereiste 12cm ruim op alle plaatsen. Het is zover ik zie alleen maar makkelijker plaatsen voor ze. Als het echt beter zou zijn dan hadden ze prima in die mail de voordelen kunnen benoemen toch? En daarnaast heeft de monteur netjes drie aansluitingen met zijn eigen spullen parallel gemaakt :)

  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

Midway123 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:21:
[...]

Alles serieel in mijn geval, ik weet dus niet of dit standaard voor iedereen is. In elk geval zijn bij mij de spelregels veranderd tijdens het spel.
Daar hoef je niet mee akkoord te gaan toch?

Kijk het kan zijn dat parallel zonder meer niet mogelijk is.

Zoals ik al eerder gepost heb, vooraf zelf ook goed bekijken of de plaatsing haalbaar is. Ik meen, dat Quatt eerst minimaal 12 cm vrije aan- en afvoerleiding aangaf.

Is dit er niet, dan zelf eerst de radiator hoger (laten) plaatsen. Of indien mogelijk dit met Quatt vooraf tegen de meerkosten afspreken. Je moet vooraf voor jezelf goed weten, hoe je wilt hoe het eruit ziet. Is het niet mogelijk, wat jij wilt, dan ervan afzien.

Wat je wel of niet accepteert is persoonlijk.

Ik zou persoonlijk nooit met serieel akkoord gaan, als ik het gezeik met de thermostaatknoppen uit de mail lees.

Mijn advies aan Quatt, stop met dit gepruts. Standaard parallel, tenzij luid en duidelijk anders met de klant vooraf is overeengekomen. Stuur ook voor de definitieve order een plaatsingsplan ter beoordeling.

Ik lig nog steeds van mijn stoel.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
Mickel moen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:36:
[...]

Daar hoef je niet mee akkoord te gaan toch?

Kijk het kan zijn dat parallel zonder meer niet mogelijk is.

Zoals ik al eerder gepost heb, vooraf zelf ook goed bekijken of de plaatsing haalbaar is. Ik meen, dat Quatt eerst minimaal 12 cm vrije aan- en afvoerleiding aangaf.

Is dit er niet, dan zelf eerst de radiator hoger (laten) plaatsen. Of indien mogelijk dit met Quatt vooraf tegen de meerkosten afspreken. Je moet vooraf voor jezelf goed weten, hoe je wilt hoe het eruit ziet. Is het niet mogelijk, wat jij wilt, dan ervan afzien.

Wat je wel of niet accepteert is persoonlijk.

Ik zou persoonlijk nooit met serieel akkoord gaan, als ik het gezeik met de thermostaatknoppen uit de mail lees.

Mijn advies aan Quatt, stop met dit gepruts. Standaard parallel, tenzij luid en duidelijk anders met de klant vooraf is overeengekomen. Stuur ook voor de definitieve order een plaatsingsplan ter beoordeling.

Ik lig nog steeds van mijn stoel.
Het is bij mij net als bij @MirkoH ik dacht dat het alleen was om die ene niet omhoog te hoeven hangen en wilde daar niet te moeilijk over doen. Vandaag bleek dat het om allemaal ging en dat hij geen ander aansluitmateriaal heeft. Ligt overigens denk ik niet aan de monteur hoor. In mijn geval is er maar 1 van de 4 aangesloten omdat de buizen voor de seriële aansluiting ook nog eens te lang waren voor mijn radiatoren. Parallel kan nog steeds, ik heb voor het plaatsingsplan netjes foto’s gemaakt met de rolmaat ernaast en kwam op zo’n 15cm tussen vloer en onderste punt voetventiel. De radiator wordt overigens serieus warm. Zal morgen even warmtecamera van kantoor meenemen of een afbeelding te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Midway123 op 23-06-2026 21:44 ]

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:44

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ben nu aantal dagen van koelen verder maar de Chill op zolder maakt beduidend veel meer lawaai dan die in de woonkamer. Niet Chill meer zeg maar... Het lijkt erop alsof er iets mee resoneert maar het is niet de behuizing. Waar die in de woonkamer een rustig zoemgeluid geeft zoals bij een koelkast klinkt het hier alsof hier een ijskast staat te loeien op maximaal vermogen.

[ Voor 45% gewijzigd door juggle op 23-06-2026 21:50 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl


  • jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Mickel moen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:36:
[...]

Mijn advies aan Quatt, stop met dit gepruts. Standaard parallel, tenzij luid en duidelijk anders met de klant vooraf is overeengekomen. Stuur ook voor de definitieve order een plaatsingsplan ter beoordeling.

Ik lig nog steeds van mijn stoel.
@Quatt Support Kunnen jullie hier wat uitleg/duiding in geven?
Als zelf @Mickel moen van z'n stoel ligt, dan gaat er ergens iets ontzettend mis :X

  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

juggle schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:48:
Ben nu aantal dagen van koelen verder maar de Chill op zolder maakt beduidend veel meer lawaai dan die in de woonkamer. Niet Chill meer zeg maar... Het lijkt erop alsof er iets mee resoneert maar het is niet de behuizing. Waar die in de woonkamer een rustig zoemgeluid geeft zoals bij een koelkast klinkt het hier alsof hier een ijskast staat te loeien op maximaal vermogen.
Geluidsopname maken en aan jouw succesmanager sturen.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:45
Ik ben benieuwd wat de consequenties zijn voor het verwarmen met de Chill als je serieel aansluit. Heb je dan ook last van een thermostaatknop?

  • juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:44

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Mickel moen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:02:
[...]

Geluidsopname maken en aan jouw succesmanager sturen.
Ja ga ik doen, kan mooi nieuw ticket geopend worden naast de schade aan de vloer.. tis wat allemaal maar het hoort erbij als je probeert te innoveren..

Ik ga ze in ieder geval eerst omwisselen.. die in de woonkamer wordt een stuk minder gebruikt..

[ Voor 13% gewijzigd door juggle op 23-06-2026 22:10 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl


  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

juggle schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:09:
[...]

Ja ga ik doen, kan mooi nieuw ticket geopend worden naast de schade aan de vloer.. tis wat allemaal maar het hoort erbij als je probeert te innoveren..

Ik ga ze in ieder geval eerst omwisselen.. die in de woonkamer wordt een stuk minder gebruikt..
Weet je meteen of het dan de Chill ligt of wat anders. Beide keren geluidopname. Is het verschil duidelijk.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Magreet1 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:04:
Ik ben benieuwd wat de consequenties zijn voor het verwarmen met de Chill als je serieel aansluit. Heb je dan ook last van een thermostaatknop?
Dan gaat er juist koeler water in de radiator dan in de Chill. Maar dat is niet perse erg als de Chill dan het verwarmen overneemt.

Verwarmt de chill wel eigenlijk met een hoog Ta?
Anders: wat is de max Ta voor de chill?

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 23-06-2026 22:16 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:44

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Mickel moen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:15:
[...]

Weet je meteen of het dan de Chill ligt of wat anders. Beide keren geluidopname. Is het verschil duidelijk.
Ja dat verschil is overduidelijk... de chill op zolder hoor ik de compressor ook veel harder uit en aanslaan echt met een luide tik

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl


  • onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:12
Magreet1 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:04:
Ik ben benieuwd wat de consequenties zijn voor het verwarmen met de Chill als je serieel aansluit. Heb je dan ook last van een thermostaatknop?
Dat zou inderdaad het geval kunnen zijn. Als de temperatuur boven een bepaalde grens komt gaat de thermostaatknop knijpen. Of dat een probleem is hangt ervan af hoe de thermostaatknop ingesteld staat, en hoe dicht de chill op de radiator staat. Om de chill heen kan het een stuk warmer worden dan de gemiddelde temperatuur in die ruimte, waardoor de knop eerder zal gaan knijpen.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP


  • BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euFbdC_UiPKu9epCOjtqM2kDIRY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yDo83Bmt8LIhsYipSIZHIMYJ.png?f=fotoalbum_large

Het pakketje van Quatt maar eens even geopend en ik trof aan ik al bang voor was. Dit verhaal (x2) geleverd gekregen en dat zijn ze dus van plan om morgen te gaan installeren. Maar dat gaat niet gebeuren.

Is het mogelijk om de radiator te verwijderen, maar het onderblok te hergebruiken? Deze omdraaien (want ik wil de Chill aan de andere kant hebben staan. En dan op de uitgang aan de bovenkant een knie te plaatsen? Dan kunnen daar de quick connectors op toch? In dat onderblok zit ook een "by pass" toch als ik de kraantjes op de connectors dicht draai??

Wie kan er met mij mee denken zodat er morgen toch iets gaat gebeuren! :)

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge


  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

Ik kruip zo langzamerhand weer op mijn stoel. Ik vermoed, dat Quatt tegen de werkelijkheid aanloopt, dat nogal wat installaties gewoon lastig zijn. Te korte leidingen e.d., maar om dan maar naar standaard serieel te gaan getuigt niet van mooi werk willen leveren maar maakt van Quatt echt een dozenschuiver. Ik krijg medelijden met de monteurs.

Echter nogmaals, bij de klant begint de verantwoordelijkheid van zich goed informeren. En……. die informatie op waarde te schatten. Bekijk vooraf goed wat er mogelijk is.

Ik ben eens door mijn huis gelopen.
  1. Onze slaapkamer op zolder. Daar komt de Chill ook. Genoeg beschikbare ruimte achter het knieschot. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6F9cjRXIh_61nK2ZmXbzzc-mV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBi4b0XaOzOKgi3hLxBdyuH3.jpg?f=fotoalbum_large
  2. De keuken. Niet mogelijk, tenzij ik de slangen door de wand naar de buizen erachter voer. Radiator hoger hangen is hier geen optie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YL42bmypQphtRRgWFsFiEaqWZ60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQJBtTBmJ9I9aiffc4T5mMCY.jpg?f=fotoalbum_large
  3. Woonkamers. Of de Chill in het midden of in een hoek met een korte en een lange slang. Wat ook nog zou kunnen slangen door de vloer naar de kruipruimte. Maar dat gaan ze vast niet doen. En serie? Echt niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9KVlO5r5swmmsuFlVW-b6ZFlgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ET96O3ygyWR5aH1ofE2OgWcP.jpg?f=fotoalbum_large
  4. Slaapkamers. No problemo.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gktep7VFoMK3TFZpdpOco261jEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuoYiQ01ZAeXNKRRKpdiSZn1.jpg?f=fotoalbum_large
  5. Badkamer. Niet dat ik hier ooit een Chill zou willen. Radiator hoger ophangen of serieel, dat zou hier wel kunnen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fuCBG4ycihYE7cQ_kMR-bNfMQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqQwre6EH6DJW8rwkpnB3YPo.jpg?f=fotoalbum_large
Zo moet je zelf goed beoordelen wat er mogelijk is.

Daar is Quatt toch voor!?🥴 Nou, dat valt dus tegen, zeker als er niemand vooraf de mogelijkheden zelf komt bekijken en dit met je bespreekt. En om eerlijk te zijn dat kun je ook zo inschatten.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

BoschR schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:28:
[Afbeelding]

Het pakketje van Quatt maar eens even geopend en ik trof aan ik al bang voor was. Dit verhaal (x2) geleverd gekregen en dat zijn ze dus van plan om morgen te gaan installeren. Maar dat gaat niet gebeuren.

Is het mogelijk om de radiator te verwijderen, maar het onderblok te hergebruiken? Deze omdraaien (want ik wil de Chill aan de andere kant hebben staan. En dan op de uitgang aan de bovenkant een knie te plaatsen? Dan kunnen daar de quick connectors op toch? In dat onderblok zit ook een "by pass" toch als ik de kraantjes op de connectors dicht draai??

Wie kan er met mij mee denken zodat er morgen toch iets gaat gebeuren! :)
Nou ik lig al weer op de grond.

Helaas ik kan niet met je meedenken, daarvoor is mijn technische kennis in deze ontoereikend. Als het parallelle plaatje in jouw orderbevestiging staat en ze serieel willen en jij niet, dan zeker niet akkoord gaan. Een e-mail-overval waarin ze tussentijds de spelregels veranderen verandert hier niets aan. Dus zeker ook geen, was het niet €500, betalen als de installatie niet door kan gaan. Maar wie weet tref je monteurs die mee willen denken. Succes.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • Ronald21
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:32
Mickel moen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:34:
Ik kruip zo langzamerhand weer op mijn stoel. Ik vermoed, dat Quatt tegen de werkelijkheid aanloopt, dat nogal wat installaties gewoon lastig zijn. Te korte leidingen e.d., maar om dan maar naar standaard serieel te gaan getuigt niet van mooi werk willen leveren maar maakt van Quatt echt een dozenschuiver. Ik krijg medelijden met de monteurs.

Echter nogmaals, bij de klant begint de verantwoordelijkheid van zich goed informeren. En……. die informatie op waarde te schatten. Bekijk vooraf goed wat er mogelijk is.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens omdat er nu een maand informatie is over het plaatsen van de Chills. Maar toen ze bij mij geplaatst werden was de info maar mondjes maat aanwezig.De serieele optie die mensen nu door de strot geduwd wordt was er anderhalve week geleden ook niet en mensen hebben zich daar dus ook niet kunnen voorbereiden, zeker niet als dat niet in het plaatsingsplan staat. Een aardige bijkomstigheid: ik heb nooit een plaatsingsplan gehad voor de Chills en snapte ook niet wat ze bedoelden toen ik gevraagd werd om een enquette in te vullen: " wat vond je van het plaatsingsplan en hoe is dat uitgevoerd???"

  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

Klopt. Wellicht gokken ze daarop. Dat je er geen verstand van hebt. Daarom hamer ik er ook steeds op. Informeer je vooraf goed.

Echt het is geen borstklopperij, maar dat is vrijwel een voorwaarde bij een bedrijf wat je niet kent. Twee jaar geleden heb ik mij sowieso heel goed verdiept in het fenomeen WP zelf. Ook allemaal tests gedaan. En toen ik bij Quatt uitkwam uitgebreid alles nagemeten, uitgedacht hoe ik de leidingen wilde hebben lopen. Mij aangemeld op dit forum en als Fries gedacht: Ja, ja die jongens uit het westen, mooi ding daar niet van, maar we gaan het zien. Bleek Quatt een Fries installatie bedrijf ingehuurd te hebben. Dat voelde meteen goed. En tot nu zeer tevreden. De Quatt doet het boven verwachting, TVT nu van 3 jaar en 10 maanden. Een kapotte circulatiepomp gehad. Vlot vervangen. Helaas kwam de Chill twee weken geleden DOA. Kan gebeuren. Donderdag a.s. komen ze de nieuwe plaatsen. Connectoren zitten er al, keurig parallel.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
Mickel moen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:48:
[...]

Nou ik lig al weer op de grond.

Helaas ik kan niet met je meedenken, daarvoor is mijn technische kennis in deze ontoereikend. Als het parallelle plaatje in jouw orderbevestiging staat en ze serieel willen en jij niet, dan zeker niet akkoord gaan. Een e-mail-overval waarin ze tussentijds de spelregels veranderen verandert hier niets aan. Dus zeker ook geen, was het niet €500, betalen als de installatie niet door kan gaan. Maar wie weet tref je monteurs die mee willen denken. Succes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHUgSax_2bWxVjqOSbsNWsuXZ0k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ba6zXZjHqPMGAD6PhSjkOc2u.png?f=fotoalbum_large

Er staat in mijn plan dus wel iets over "series". Ik heb hier nooit bij still gestaan dat ik z'n gedrocht van een setup zou krijgen + dat mijn verwarming warm zou worden |:( Dit is ook nooit uitgelegd. Daarnaast zeggen mij deze "R1:005" en "relocation up" ook niks.

Maar verderop staat weer een "aansluitschema chill" met een parallelle aansluiting. Zoals je die zelf net ook poste (hoofdstuk 3).

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge


  • WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:35
jbtbnl schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:14:
Ik zie dat hier nu vaak naar het "plaatsingsplan" wordt verwezen. Ik heb tot nu toe enkel een "orderbevestiging" ontvangen. Hoeveel dagen voorafgaand aan de installatie hebben jullie het plaatsingsplan ontvangen?
Ik keek even in mijn mailbox terug. We hebben eerst een ordebevestiging moeten geven.. Daarna kwam de installatiecheck. Vervolgens kregen we van Quatt de reactie met als aanhef, jouw plaatsingplan is klaar! Die naam gaat dan een eigen leven lijden. Wij hebben toen richting de succesmanager gerangeerd dat we toch een derde Chill willen. Je verwacht dan een aanvullende installatiecheck. In de praktijk lijdt het toesturen van de aanvullende foto's een probleem. Dan maar alle foto's opnieuw besturen. Dan beweren dat het niet compleet is, terwijl dat het wel is. Nog maar een keer enz.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.


  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

BoschR schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:09:
[...]

[Afbeelding]

Er staat in mijn plan dus wel iets over "series". Ik heb hier nooit bij still gestaan dat ik z'n gedrocht van een setup zou krijgen + dat mijn verwarming warm zou worden |:( Dit is ook nooit uitgelegd. Daarnaast zeggen mij deze "R1:005" en "relocation up" ook niks.

Maar verderop staat weer een "aansluitschema chill" met een parallelle aansluiting. Zoals je die zelf net ook poste (hoofdstuk 3).
Als ze in de orderbevestiging en serieel aangeven en parallel deugt de bevestiging niet. Er staat wel met de klant besproken maar als de concequenties niet in het plan staan en dit achteraf komt middels een mail, is dit plaatsingsplan/orderbevestiging naar mijn idee prutswerk.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
Mickel moen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:16:
[...]

Als ze in de orderbevestiging en serieel aangeven en parallel deugt de bevestiging niet. Er staat wel met de klant besproken maar als de concequenties niet in het plan staan en dit achteraf komt middels een mail, is dit plaatsingsplan/orderbevestiging naar mijn idee prutswerk.
Ik kan mij helemaal niet (meer) herinneren dat ik ooit iemand gesproken heb hierover. Ik heb alleen foto's aangeleverd zoals gevraagd, maar niet met iemand gebeld of gemaild.

Ik ga morgenvroeg maar naar Warmteservice. Leg daar de situatie uit. Neem de juiste koppelingen / onderblokken mee (hopelijk op voorraad). Installateur staat gepland voor 13:00.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge


  • chrisvoorma
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01:19
jj85 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:09:
[...]

"supervisoryControlMode": 5
Dat is dus koeling - standby of koeling - zonder actief ODU op koelstand --> maar dus wel circulatie.

Voor zover nu bekend, als de watertemperatuur te hoog wordt, dan gaat ODU inschakelen om deze weer naar beneden terug te brengen.
Maar 24/7 het cv-water afkoelen is wel wat veel van het goede ;)

Mvg Voorma


  • okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
Een succesmanager (Customer Success Manager of CSM) helpt klanten om het maximale resultaat uit een product of dienst te halen. In plaats van reactieve klantenservice, focust deze rol zich proactief op langetermijnrelaties, klanttevredenheid en het behalen van specifieke bedrijfsdoelstellingen.

Tot zover hoe Gemini denkt over het woord succesmanager.

Ik denk dat na het lezen van de afgelopen pagina's op dit forum, het stukje succes uit dit prachtige woord nog wat aandacht verdient?

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++


  • Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:02

Ch3cker

Testlab Teamlead
BoschR schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:29:
[...]

Als ik de radiator verwijder en 2 van deze knie's op de leidingen plaats zou het in theorie moeten werken. Maar ik denk dat ik een groot probleem heb als ik de quickconnectors dicht draai? Want dan heb ik geen flow meer in het systeem? Ik heb dus iets van een by-pass nodig?

Bestaat zoiets?
Dat ligt een beetje aan jouw situatie. Als je geen andere radiatoren in serie geschakeld hebt achter die raditor op jouw foto, is er in principe niks aan de hand. Er is nog steeds een gesloten systeem, alleen zitten daar dan twee leidingen aan vast die 'afgedopt' zijn. Als je wél andere radiatoren er nog achter hebt staan in serie kan je eventueel een 50% blok er tussen zetten, dan heb je iig nog flow bij het afsluiten, maar wel 50% minder flow/vermogen. Of je laat je radiator wel zitten en zet dit er tussen : https://www.warmteservice.nl/Installatiemateriaal/Koppelingen/Knelkoppeling/BONFIX-messing-knelkoppeling-T-stuk-met-binnendraad/p/40055425

[ Voor 16% gewijzigd door Ch3cker op 24-06-2026 08:42 ]


  • WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:35
okijokii schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:40:
Een succesmanager (Customer Success Manager of CSM) helpt klanten om het maximale resultaat uit een product of dienst te halen. In plaats van reactieve klantenservice, focust deze rol zich proactief op langetermijnrelaties, klanttevredenheid en het behalen van specifieke bedrijfsdoelstellingen.

Tot zover hoe Gemini denkt over het woord succesmanager.

Ik denk dat na het lezen van de afgelopen pagina's op dit forum, het stukje succes uit dit prachtige woord nog wat aandacht verdient?
Om eerlijk te zijn mijn succesmanger doet wel zijn best. Pakt ook actief de telefoon op richting ons op e.d. Schrijft in de avond nog mails en bevestigd wat we samen hebben besproken. Maar op andere afdelingen gaat het volkomen mis. Het wordt stil gehouden dat je de zwarte kleur nog niet kan bestellen en dan moet hij dat dan aan de klant vertellen. Mijn foto's verdampen in het proces. Het lijkt mij geen fijne rol om succesmanger bij Quatt te zijn.

Daarnaast heeft de succesmanger naar mijn indruk te weinig technische kennis en kan de situatie zelf niet beoordelen. Ik snap zelf ook wel als ik niet de 12 cm kan aanleveren dat er een andere oplossing moet komen. Ik wil niet het antwoord krijgen, ja dat kunnen we, ik wil dan weten hoe. Vervolgens moet hij dan weer om een terugkoppeling vragen en is het antwoord serieel. Ik schrik als ik zie wat de oplossing betekent. Als ze die aansluitingen in hun marketinguitingen zouden laten zien verkopen ze niet veel Chills. Quatt presteert zich als Apple, bedrijfskleuren, presentaties in het Engels in opvallende kleding, een buitenunit. waar aandacht is besteed, en dan zo'n lelijke aansluiting voor de Chill.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.


  • okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
Mooi, jouw complimenten richting succesmanager, maar succes werkt beide kanten op. Ook intern zal dit gevoeld moeten worden. En blijkbaar is daar nog steeds veel mis en dat duurt inmiddels al jaren.

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++


  • WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:35
Ik zat even te kijken naar de marketinguitingen van Chill. Het lijkt of de Chill de Reddot van 2026 heeft gewonnen maar ik op de site daarover niks vinden. Mijn indruk is zelfs dat deze nog helemaal niet zijn uitgereikt. Als dit klopt wat ik zeg dan is dat misleiding. Maar misschien wil iemand even meekijken.

https://www.red-dot.org/global-search?q=Reddot%202026

Afbeeldingslocatie: https://cdn.prod.website-files.com/64b7e8bbb6f945a84ca508e1/69f0a1acfdd6228337b6cca8_reddot-image.avif

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.


  • BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
Ch3cker schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:28:
[...]

Dat ligt een beetje aan jouw situatie. Als je geen andere radiatoren in serie geschakeld hebt achter die raditor op jouw foto, is er in principe niks aan de hand. Er is nog steeds een gesloten systeem, alleen zitten daar dan twee leidingen aan vast die 'afgedopt' zijn. Als je wél andere radiatoren er nog achter hebt staan in serie kan je eventueel een 50% blok er tussen zetten, dan heb je iig nog flow bij het afsluiten, maar wel 50% minder flow/vermogen. Of je laat je radiator wel zitten en zet dit er tussen : https://www.warmteservice.nl/Installatiemateriaal/Koppelingen/Knelkoppeling/BONFIX-messing-knelkoppeling-T-stuk-met-binnendraad/p/40055425
Ben net terug van Warmteservice. Volgens de medewerker daar was het geen probleem inderdaad om de oplossing van de knietjes te volgen. Hij kon aan mijn onderblok zien dat hier geen bypass in zit. Dus als ik nu mijn radiator dicht draai dit hetzelfde is als ik straks mijn Chill afsluit m.b.v. de "kraantjes". Dat zou betekenen dat mijn radiatoren nu paralel zijn?

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge


  • Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:39

Ywa

WAF1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:56:
Ik zat even te kijken naar de marketinguitingen van Chill. Het lijkt of de Chill de Reddot van 2026 heeft gewonnen maar ik op de site daarover niks vinden. Mijn indruk is zelfs dat deze nog helemaal niet zijn uitgereikt. Als dit klopt wat ik zeg dan is dat misleiding. Maar misschien wil iemand even meekijken.
Volgens Quatt hebben zowel de Hybrid/HeatPump als de Chill een award gewonnen. Op 7 juli worden de 2026 winnaars gepubliceerd op de website van Red Dot.

  • KVS138
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:11
Hi all!
Hier ook in aangesloten op 1 buis zonder inspraak, ze hadden het erover dat de leiding te dun was die uit de vloer kwam en niet past op hun normale materiaal. Niet dat het tekort was. Ze zijn 3keer teruggekomen om het werkende te krijgen en heb er toen niks van gezegd, blij dat die het deed zegmaar. Bleek dat thermostaat kraan in de weg zat waarme je ook debiet kan inregelen en die was 'te' geknepen voor de chill.

Maar ik begrijp de impact niet echt helemaal nog uit de reacties. Er is bepaalde impact in winter/zomer en in het algemeen? Alsin moet ik hier nog wat mee.

Verder werkt het best fijn trouwens! Geluid valt mee, kan er mee slapen. Waterbakje lekte wel en is simpelweg onhandig maargoed.

  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

WAF1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:56:
Ik zat even te kijken naar de marketinguitingen van Chill. Het lijkt of de Chill de Reddot van 2026 heeft gewonnen maar ik op de site daarover niks vinden. Mijn indruk is zelfs dat deze nog helemaal niet zijn uitgereikt. Als dit klopt wat ik zeg dan is dat misleiding. Maar misschien wil iemand even meekijken.

https://www.red-dot.org/global-search?q=Reddot%202026

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fz6Ku_UvcW1n8rAxovRhj_KdXHM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2qeUovqWvQqJn3dnoKhhXp9R.png?f=fotoalbum_large

Ah, excuus. Je bedoelde op de site van RedDot.

Daar kan ik inderdaad nog niets vinden over 2026. Dat is dan maar net wat de organisatie met de winnaars afspreekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mickel moen op 24-06-2026 10:28 ]

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:02

Ch3cker

Testlab Teamlead
WAF1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:56:
Ik zat even te kijken naar de marketinguitingen van Chill. Het lijkt of de Chill de Reddot van 2026 heeft gewonnen maar ik op de site daarover niks vinden. Mijn indruk is zelfs dat deze nog helemaal niet zijn uitgereikt. Als dit klopt wat ik zeg dan is dat misleiding. Maar misschien wil iemand even meekijken.

https://www.red-dot.org/global-search?q=Reddot%202026

[Afbeelding]
Ik gok dat ze al te horen hebben gekregen dat ze een award gewonnen hebben, maar iets te enthousiast zijn. De award ceremony is namelijk 7 juli pas.

  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

Tja als iemand hoort dat ie de Nobelprijs gewonnen heeft, is dat niet tijdens de uitreiking. Als een Organisatie dat al ver van te voren bekend maakt, mag je daar best trots op zijn. Misleiding is het pas als je er wel sier mee maakt, maar hem niet krijgt.

Overigens had ik het bericht van @WAF1 verkeerd geïnterpreteerd. Op de site van RedDot kan ik ook niets vinden over 2026. Dan is het dus maar net wat RedDot met de winnaars afspreekt.

Als het een wedstrijd met genomineerden is, zul je wel moeten wachten tot de bekendmaking. Kun je vertellen, dat je genomineerd ben, maar weet je het pas op het evenement zelf.

[ Voor 42% gewijzigd door Mickel moen op 24-06-2026 10:33 ]

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
KVS138 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:17:
Hi all!
Hier ook in aangesloten op 1 buis zonder inspraak, ze hadden het erover dat de leiding te dun was die uit de vloer kwam en niet past op hun normale materiaal. Niet dat het tekort was. Ze zijn 3keer teruggekomen om het werkende te krijgen en heb er toen niks van gezegd, blij dat die het deed zegmaar. Bleek dat thermostaat kraan in de weg zat waarme je ook debiet kan inregelen en die was 'te' geknepen voor de chill.

Maar ik begrijp de impact niet echt helemaal nog uit de reacties. Er is bepaalde impact in winter/zomer en in het algemeen? Alsin moet ik hier nog wat mee.

Verder werkt het best fijn trouwens! Geluid valt mee, kan er mee slapen. Waterbakje lekte wel en is simpelweg onhandig maargoed.
Het effect tijdens koelen kan zijn dat de thermostaatknop de doorstroming afknijpt. Ze geven dus ook in hun mailing aan dat het 'beter' is om die gewoon lekker te verwijderen, want dat lost dat door hen gecreëerde probleem dan ook direct op ;)
En ohja, je radiator kan hierdoor warm worden; het is immers restwarmte van de chill die eerst door de radiator gaat.

En in de winter? Naja... dan laat je of de chill verwarmen, of je moet de radiator elke keer met de hand bedienen, of je moet dan de radiator knop weer terugplaatsen, die in het laatste geval dicht kan gaan omdat de (warme) Chill er naast hem weer doet sluiten, waardoor er weer geen doorstroming is, waardoor, enfin.

(een wandmodel ter vervanging van de radiator zou echt zoveel logischer zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 24-06-2026 10:42 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9vNAKefS1C6QlUl7lWPqy9O8QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQ4AEFewDXY9l7Ssa0PEoiWY.jpg?f=fotoalbum_large Blijkbaar hebben ze dit in april al vernomen.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

paQ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:40:
[...]

Het effect tijdens koelen kan zijn dat de thermostaatknop de doorstroming afknijpt. Ze geven dus ook in hun mailing aan dat het 'beter' is om die gewoon lekker te verwijderen, want dat lost dat door hen gecreëerde probleem dan ook direct op ;)
En ohja, je radiator kan hierdoor warm worden; het is immers restwarmte van de chill die eerst door de radiator gaat.

En in de winter? Naja... dan laat je of de chill verwarmen, of je moet de radiator elke keer met de hand bedienen, of je moet dan de radiator knop weer terugplaatsen, die in het laatste geval dicht kan gaan omdat de (warme) Chill er naast hem weer doet sluiten, waardoor er weer geen doorstroming is, waardoor, enfin.
Al met al niet akkoord gaan met serieel tenzij er geen andere oplossing is, je op die plek wel een Chill wilt en je er vooraf duidelijk mee ingestemd hebt.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Mickel moen schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:42:
[...]

Al met al niet akkoord gaan met serieel tenzij er geen andere oplossing is, je op die plek wel een Chill wilt en je er vooraf duidelijk mee ingestemd hebt.
Dat ben ik met je eens, maar als er het alternatief van Quatt is: oh nou dan annuleren we, dan sta je daar met lege handen.

Ik denk dat het inderdaad afhankelijk is van de installateur die bij je aanbelt zoals je schreef. Als je er een hebt die er allemaal geen probleem in ziet het parallel aan te sluiten, dan ben je 'spekkoper'. (?)

Ik weet zeker dat je een boel ellende bespaard blijft als het parallel wordt gekoppeld.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

paQ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:49:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar als er het alternatief van Quatt is: oh nou dan annuleren we, dan sta je daar met lege handen.

Ik denk dat het inderdaad afhankelijk is van de installateur die bij je aanbelt zoals je schreef. Als je er een hebt die er allemaal geen probleem in zit het parallel aan te sluiten, dan ben je 'spekkoper'. (?)

Ik weet zeker dat je een boel ellende bespaard blijft als het parallel wordt gekoppeld.
Tja dat is dus maar net wat je wilt. In mijn post hier eerder met de situaties in mijn huis heb ik één voorbeeld gegeven waar ik akkoord zou gaan met serieel, dat zou de badkamer zijn. Laat ik daar nou net in het geheel geen behoefte hebben aan een Chill.

Nu heb ik een huis met houten vloeren. Op de badkamer na zijn alle leidingen makkelijk bereikbaar. Desnoods zou ik een extra aanvoer en retourleiding vanuit de kruipruimte in de kamer kunnen laten aanleggen, waar dan de Chill parallel op aangesloten kan worden.

Bij veel installaties lopen de leidingen door beton en is het allemaal veel lastiger.

Moeilijke installaties kun je niet op het bordje van Quatt leggen. Dat is je eigen bagger. Als het alternatief dan is, serieel of helemaal niet is aan jou de keus.

Anders wordt het dat ze het omdraaien en vanuit gemak serieel standaard maken en parallel als alternatief. Dan val ik van mijn stoel. Dan laat je je een oor aannaaien. Dus Quatt terug naar geloofwaardigheid.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • marklakeman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:14
Ik heb ook het mailtje gehad over het verwijderen van de slang uit de waterbak (nog geen overstroming gehad), maar nu hoor ik het gewoon druppelen in de bak bij stand 2 of 3. Dat vind ik een veel irritanter geluid dan de ruis van ventilator en de lichte brom van de pomp. Van de regen in de drup, zullen we maar zeggen.

Verder wel echt blij met de Chill, lichte spijt dat ik toch niet meteen de tweede heb mee besteld (wel twee aansluitingen en nu wissel ik nog wel eens). Die zou in de winter wel alleen maar in de weg staan. Ik hoop nog altijd op een vast wandmodel op termijn, om een kleine radiator te vervangen.
Moet trouwens zeggen dat de vloer beneden echt wel goed mee koelt als hij maximaal draait, CV-water tussen 18 en 21 graden.

  • sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:00
Je kan het slangetje gewoon terug zetten. Maak eerst een klein gaatje bovenin de slang zodat eventuele ophoping van lucht in de slang voorkomen wordt.

En ja, die 2e had ik ook beter meteen kunnen bestellen.

  • KVS138
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:11
marklakeman schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:03:
Ik heb ook het mailtje gehad over het verwijderen van de slang uit de waterbak (nog geen overstroming gehad), maar nu hoor ik het gewoon druppelen in de bak bij stand 2 of 3. Dat vind ik een veel irritanter geluid dan de ruis van ventilator en de lichte brom van de pomp. Van de regen in de drup, zullen we maar zeggen.

Verder wel echt blij met de Chill, lichte spijt dat ik toch niet meteen de tweede heb mee besteld (wel twee aansluitingen en nu wissel ik nog wel eens). Die zou in de winter wel alleen maar in de weg staan. Ik hoop nog altijd op een vast wandmodel op termijn, om een kleine radiator te vervangen.
Moet trouwens zeggen dat de vloer beneden echt wel goed mee koelt als hij maximaal draait, CV-water tussen 18 en 21 graden.
hier uitschieters tot 24 graden cv, maar over het algemeen 20 graden. Heb ik nu volgens mij een soort van vloerkoeling. Huiskamer is namelijk altijd rond de 24 in de zomer waar de chill niet staat.

  • marklakeman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:14
Ja, ik moet nog even kijken wat voor consequenties dit gaat hebben nu de temperatuur in de rest van het huis aan het oplopen is. Met de hoge luchtvochtigheid komt het dauwpunt bij die temperaturen al snel in zicht. Als de vloer en radiatoren vochtig aanvoelen misschien toch een wat hogere temperatuur op de Chill instellen zodat de buitenunit minder agressief bijstuurt, al zal die het ook niet meer kunnen bijbenen als het op het platte dak richting de 40 graden gaat.

  • Zweitse
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFHsPMqVaGjxBCHCDRCNHs0h3HU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7GkhiYMA85DfhZWLnq1MDff.jpg?f=fotoalbum_large Heb er een spons tussen gepropt. Dan hoor je de druppels niet vallen 🤣

  • Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:02

Ch3cker

Testlab Teamlead
BoschR schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Ben net terug van Warmteservice. Volgens de medewerker daar was het geen probleem inderdaad om de oplossing van de knietjes te volgen. Hij kon aan mijn onderblok zien dat hier geen bypass in zit. Dus als ik nu mijn radiator dicht draai dit hetzelfde is als ik straks mijn Chill afsluit m.b.v. de "kraantjes". Dat zou betekenen dat mijn radiatoren nu paralel zijn?
Dat zou je dan wel zeggen ja, of het is nu ook al zo dat als je die verwarming dicht doet de eventueel volgende in de pijplijn al niet warm wordt

  • BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
Ch3cker schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:44:
[...]

Dat zou je dan wel zeggen ja, of het is nu ook al zo dat als je die verwarming dicht doet de eventueel volgende in de pijplijn al niet warm wordt
Ik zou het niet weten eigenlijk. Ik heb de radiatoren altijd dicht staan (en woon hier nog maar 1,5 jaar), verwarm helemaal nooit boven. Daarom mag de radiator ook wel weg + dat ik kan verwarmen met de Chill. Vind het vandaag ook niet echt een dag om dit uit te proberen en ik verwacht de installateur elk moment.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge


  • chrisvoorma
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01:19
chrisvoorma schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:40:
[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
  "boiler": {
    "oTtbTurnOnOffBoilerOn": false,
    "otFbChModeActive": false,
    "otFbDhwActive": false,
    "otFbDhwFlowRate": 0,
    "otFbDhwTemperature": 41.51,
    "otFbFlameOn": false,
    "otFbSupplyInletTemperature": 63.36,
    "otFbSupplyOutletTemperature": 0,
    "otFbWaterPressure": 2.01,
    "otTbCH": false
  },
  "chill": null,
  "externalMeters": null,
  "flowMeter": {
    "waterSupplyTemperature": 24.53
  },
  "hb": null,
  "hc": null,
  "hp1": {
    "getMainWorkingMode": 0,
    "limitedByCop": false,
    "modbusSlaveId": 1,
    "power": 0,
    "powerInput": 34.15,
    "silentModeStatus": false,
    "temperatureOutside": 25.95,
    "temperatureWaterIn": 25.03,
    "temperatureWaterOut": 25.03
  },
  "hp2": {
    "getMainWorkingMode": 0,
    "limitedByCop": false,
    "modbusSlaveId": 2,
    "power": 0,
    "powerInput": 34.15,
    "silentModeStatus": false,
    "temperatureOutside": 25.38,
    "temperatureWaterIn": 24.81,
    "temperatureWaterOut": 24.92
  },
  "qc": {
    "electricityPriceUsed": 0.38,
    "flowRateFiltered": 797.84,
    "gasPriceUsed": 1.51,
    "stickyPumpProtectionEnabled": false,
    "supervisoryControlMode": 5
  },
  "qcAllE": null,
  "qcChill": null,
  "system": {
    "chMaxWaterTemperature": 55,
    "electricityTariffType": 1,
    "gasTariffType": 0,
    "hostName": "CIC-80b95493-fc18-52da-bfa2-xxxxxxxxxxxxxxx},
  "thermostat": {
    "otFtChEnabled": false,
    "otFtControlSetpoint": 0,
    "otFtCoolingEnabled": false,
    "otFtDhwEnabled": true,
    "otFtRoomSetpoint": 18,
    "otFtRoomTemperature": 23.97
  },
  "thread": null,
  "time": {
    "ts": 1782225495379,
    "tsHuman": "2026-06-23T14:38:15Z"
  }
}
{

"boiler": {

"oTtbTurnOnOffBoilerOn": false,

"otFbChModeActive": false,

"otFbDhwActive": false,

"otFbDhwFlowRate": 0,

"otFbDhwTemperature": 40.36,

"otFbFlameOn": false,

"otFbSupplyInletTemperature": 60.35,

"otFbSupplyOutletTemperature": 0,

"otFbWaterPressure": 2.01,

"otTbCH": false

},

"chill": null,

"externalMeters": null,

"flowMeter": {

"waterSupplyTemperature": 20.46

},

"hb": null,

"hc": null,

"hp1": {

"getMainWorkingMode": 0,

"limitedByCop": false,

"modbusSlaveId": 1,

"power": 0,

"powerInput": 35.15,

"silentModeStatus": false,

"temperatureOutside": 51.26,

"temperatureWaterIn": 20.98,

"temperatureWaterOut": 20.98

},

"hp2": {

"getMainWorkingMode": 0,

"limitedByCop": false,

"modbusSlaveId": 2,

"power": 0,

"powerInput": 34.15,

"silentModeStatus": false,

"temperatureOutside": 44.79,

"temperatureWaterIn": 20.88,

"temperatureWaterOut": 21.09

},

"qc": {

"electricityPriceUsed": 0.38,

"flowRateFiltered": 799.38,

"gasPriceUsed": 1.51,

"stickyPumpProtectionEnabled": false,

"supervisoryControlMode": 5

},

"qcAllE": null,

"qcChill": null,

"system": {

"chMaxWaterTemperature": 55,

"electricityTariffType": 1,

"gasTariffType": 0,

"hostName": "CIC-80b95493-fc18-52da-bfa2-xxxxxxxxxxxx"

},

"thermostat": {

"otFtChEnabled": false,


Json terwijl de chill koelt

"otFtControlSetpoint": 0,

"otFtCoolingEnabled": false,

"otFtDhwEnabled": true,

"otFtRoomSetpoint": 19,

"otFtRoomTemperature": 24

},

"thread": null,

"time": {

"ts": 1782289400758,

"tsHuman": "2026-06-24T08:23:20Z"

}

}


Dit is de json terwijl de chill koelt

[ Voor 0% gewijzigd door chrisvoorma op 24-06-2026 13:22 . Reden: Verschil vergeten te vermelden ]

Mvg Voorma


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
Nog even terugkomend op de serieschakeling hierbij de warmtebeeldcamera beelden van mijn radiator, bij de middelste kan je het silhouet van de chill (links) nog zien. Door de serieschakeling wordt het warme uitgangswater door de radiator gestuurd waardoor deze temperatuur oploopt tot ca. 40 graden en daarmee het koelen van de cill wel zeer inefficient maakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KW6PfBoYPKCKITXGKeuxcuEP_M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inirNN9KXuNUUrWNlkDZV1kU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbNHsuxF4PdiDLpGhzwuKwo4ziI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwGiFyKpQSTphITp0m56kxZE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXGPzXnV0dKAfDVpTMZyhSqJ4wg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzCnbIl7Tfu9AWP9E46w3yQR.jpg?f=fotoalbum_tile

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:16:
Nog even terugkomend op de serieschakeling hierbij de warmtebeeldcamera beelden van mijn radiator, bij de middelste kan je het silhouet van de chill (links) nog zien. Door de serieschakeling wordt het warme uitgangswater door de radiator gestuurd waardoor deze temperatuur oploopt tot ca. 40 graden en daarmee het koelen van de cill wel zeer inefficient maakt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Tjee, maar thermisch wel logisch.

Dan maakt het ook nog veel verschil op welke leiding serieel aangesloten wordt. Ook weer zeer logisch. Op de retour zou dan nog kunnen maar op de aanvoer? En het zal meestal de aanvoer zijn. Zo zit dat ook in mijn badkamer bedenk ik mij. Gekkenwerk dus. Nogmaals die foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fuCBG4ycihYE7cQ_kMR-bNfMQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqQwre6EH6DJW8rwkpnB3YPo.jpg?f=fotoalbum_large

De soap wordt steeds erger.

Ik had er ook nooit zo bij stil gestaan. Ik ben er steeds vanuit gegaan, dat er parallel aangesloten werd. Koud water in de aanvoer, warm water in de retour naar de WP. Zo logisch als het maar kan. Maar warm water toevoegen op de aanvoer. Dan pompt de Chill overal warmte in het huis waar radiatoren open staan. En……. was dat niet een voorwaarde voor de Quatt WP? Die moeten dan dus weer dicht, behalve die waar de Chill op staat.

Ik zou dit niet accepteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Mickel moen op 24-06-2026 14:38 ]

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:16:
Nog even terugkomend op de serieschakeling hierbij de warmtebeeldcamera beelden van mijn radiator, bij de middelste kan je het silhouet van de chill (links) nog zien. Door de serieschakeling wordt het warme uitgangswater door de radiator gestuurd waardoor deze temperatuur oploopt tot ca. 40 graden en daarmee het koelen van de cill wel zeer inefficient maakt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Lach je nog mee @Zweitse


@Midway123
Hoe kan je Tr zo heet worden eigenlijk?
De Chill zal er toch geen dT van 20 aan overhouden lijkt me?

Of heb je er meerdere aanstaan en kijken we nu naar de radiator aan het einde van je aanvoer?

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 24-06-2026 14:26 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:16:
Nog even terugkomend op de serieschakeling hierbij de warmtebeeldcamera beelden van mijn radiator, bij de middelste kan je het silhouet van de chill (links) nog zien. Door de serieschakeling wordt het warme uitgangswater door de radiator gestuurd waardoor deze temperatuur oploopt tot ca. 40 graden en daarmee het koelen van de cill wel zeer inefficient maakt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb hier een Quatt installateur over de vloer (geen externe). Zal hem zo de beelden laten zien ;).

Gelukkig krijg ik wel mijn zin en heeft mijn ritje naar Warmteservice zin gehad! Nog steeds niet de meest mooie oplossing, maar al wel een stuk beter. Zal straks foto's plaatsen als alles klaar is.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
paQ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:22:
[...]

Lach je nog mee @Zweitse


@Midway123
Hoe kan je Tr zo heet worden eigenlijk?
De Chill zal er toch geen dT van 20 aan overhouden lijkt me?
Ta is 20-22 graden. Ik vraag het mij ook af. Nu begint mij te dagen dat er aan het voetventiel gedraaid is omdat de chill eerst in storing ging. Zou het kunnen zijn dat deze dichter ipv verder open gezet is waardoor de flow niet optimaal is? Ik ga straks even kijken als ik thuis ben.. EDIT: hij is helemaal linksom gedraaid hoor ik net, dus dat zou helemaal open moeten zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Midway123 op 24-06-2026 14:38 ]

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
BoschR schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:29:
[...]

Ik heb hier een Quatt installateur over de vloer (geen externe). Zal hem zo de beelden laten zien ;).

Gelukkig krijg ik wel mijn zin en heeft mijn ritje naar Warmteservice zin gehad! Nog steeds niet de meest mooie oplossing, maar al wel een stuk beter. Zal straks foto's plaatsen als alles klaar is.
Heeft 'ie zin en tijd om ook even bij mij langs te rijden ;)

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • Zweitse
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:00
paQ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:22:
[...]

Lach je nog mee @Zweitse


@Midway123
Hoe kan je Tr zo heet worden eigenlijk?
De Chill zal er toch geen dT van 20 aan overhouden lijkt me?

Of heb je er meerdere aanstaan en kijken we nu naar de radiator aan het einde van je aanvoer?
Ja hoor nog steeds. Als dit nou een structureel probleem was zeker niet nee. Of wil je beweren dat het in alle gevallen zo is?

  • mrkb_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:55
De monteur (dezelfde als de vorige keer) rijdt hier net weg en ik ben nu tevreden over het nu eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcFIl-c2cNupmXNgCeBE0mA5h7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnE2eS4sZuaTAMFyqN5vYizD.jpg?f=fotoalbum_large

Het onderblok is netjes geplaatst, en ik had meteen langere leidingen mee besteld. De monteur had geen blok mee maar had wel z'n bus vol liggen met onderdelen en ik heb een gratis paar witte rozetten cadeau gekregen. Die ga ik nog vervangen met een mooie eiken dubbelrozet.

De thermostatische insert in het blok zit er nog in en staat vol open. Nadeel van het blok is dus dat je niet lekker waterzijdig kan inregelen, want dan verstoor je ook de flow naar de Chill. Maar op de planning staat nog dat ik alle radiatorinserts in huis vervang door dynamische, dus dat komt goed.

Nog wel even met de monteur gehad over 90 graden-koppelingen, zodat de leidingen netjes naar de zijkant van de radiator geleid worden. Wat mij betreft zou Quatt deze op de volgende iteratie leidingen mee mogen geven, dat scheelt behoorlijk in leidinglengte als je de Chill naast de radiator zet.

  • juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:44

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:16:
Nog even terugkomend op de serieschakeling hierbij de warmtebeeldcamera beelden van mijn radiator, bij de middelste kan je het silhouet van de chill (links) nog zien. Door de serieschakeling wordt het warme uitgangswater door de radiator gestuurd waardoor deze temperatuur oploopt tot ca. 40 graden en daarmee het koelen van de cill wel zeer inefficient maakt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wauw wat slecht... hoe kan Quatt dit als oplossing zien?

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl


  • BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
Zweitse schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:55:
[...]

Ja hoor nog steeds. Als dit nou een structureel probleem was zeker niet nee. Of wil je beweren dat het in alle gevallen zo is?
Dit lijkt mij wel een structureel probleem te zijn een serie aansluiting? In een serie aansluiting stuur je de warmte uit de Chill eerst via de radiator.

Ik zie dat hier twijfel is over de dT in deze specifieke installatie. Wat zou een dT van de chill moeten zijn?

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge


  • Zweitse
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:00
BoschR schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:15:
[...]

Dit lijkt mij wel een structureel probleem te zijn een serie aansluiting? In een serie aansluiting stuur je de warmte uit de Chill eerst via de radiator.

Ik zie dat hier twijfel is over de dT in deze specifieke installatie. Wat zou een dT van de chill moeten zijn?
Ik denk dat je daar helemaal gelijk hebt. Zou dit ook zeker melden. Dit kan niet.

  • paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
BoschR schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:15:
[...]

Ik zie dat hier twijfel is over de dT in deze specifieke installatie. Wat zou een dT van de chill moeten zijn?
Stel dat Ta 25 is (want daarboven schiet de BU te hulp zo te zien) en de radiator wordt 40, dan zit je met een dT 15. Het komt als erg veel op me over.

Bij dT 15 verwacht ik een super lage flow, die zich ophoopt in de radiator. Dat zou duiden op een voetventiel dat bijna dicht staat maar dat komt niet overeen met wat @Midway123 net post. (helemaal open)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
Ik ben ook benieuwd of mijn situatie uniek is. Er zijn toch meer tweakers met een serieaansluiting, kan iemand daarvan aangeven of zij een soortgelijke ervaring hebben?

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:21:
Ik ben ook benieuwd of mijn situatie uniek is. Er zijn toch meer tweakers met een serieaansluiting, kan iemand daarvan aangeven of zij een soortgelijke ervaring hebben?
Er was iemand die hetzelfde had na gebruik SWW?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:11
Vandaag 3 Chills bij mij geïnstalleerd, op zolder heb ik 2 grote radiatoren met pijpen in het midden die uit de vloer komen. Ik had verwacht dat ze de quickconnector hierop zouden aansluiten, maar ze hadden een onderblok (Zoals op de foto van mrkb_) en die op een andere onderaansluiting van de radatior gezet, hierdoor was de flexleiding in de ene kamer eigenlijk te lang en in de andere te kort, het water gaat nu ook door de radiator heen, radiator voelt wel gewoon koel/lauw aan. het geheel steekt wel een flink stuk uit naar voren met het onderblok had gehoopt dat ze de quickconnectors een beetje schuin hadden kunnen installeren op de pijpen. Ben nu ook bang dat de kinderen misschien op de aansluiting gaan staan ofzo en het ziet er niet echt strak uit.

  • WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:35
Bazvv schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:27:
Vandaag 3 Chills bij mij geïnstalleerd, op zolder heb ik 2 grote radiatoren met pijpen in het midden die uit de vloer komen. Ik had verwacht dat ze de quickconnector hierop zouden aansluiten, maar ze hadden een onderblok (Zoals op de foto van mrkb_) en die op een andere onderaansluiting van de radatior gezet, hierdoor was de flexleiding in de ene kamer eigenlijk te lang en in de andere te kort, het water gaat nu ook door de radiator heen, radiator voelt wel gewoon koel/lauw aan. het geheel steekt wel een flink stuk uit naar voren met het onderblok had gehoopt dat ze de quickconnectors een beetje schuin hadden kunnen installeren op de pijpen. Ben nu ook bang dat de kinderen misschien op de aansluiting gaan staan ofzo en het ziet er niet echt strak uit.
Heb je niet een foto?

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.


  • BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
paQ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:22:
[...]

Er was iemand die hetzelfde had na gebruik SWW?
Dit bedoel je?

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge


  • onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:12
Mickel moen schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:22:
Ik had er ook nooit zo bij stil gestaan. Ik ben er steeds vanuit gegaan, dat er parallel aangesloten werd. Koud water in de aanvoer, warm water in de retour naar de WP. Zo logisch als het maar kan. Maar warm water toevoegen op de aanvoer. Dan pompt de Chill overal warmte in het huis waar radiatoren open staan.
Dat niet helemaal: niet overal waar de radiatoren open staan. Alleen bij de radiator waar de chill op aangesloten zit, het warme water gaat via die radiator de retour in.

Nog steeds niet wenselijk maar net iets minder erg dan dat het warme water naar alle radiatoren gaat.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP


  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:33

Mickel moen

mickelmoen.nl

onlinaius schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:51:
[...]

Dat niet helemaal: niet overal waar de radiatoren open staan. Alleen bij de radiator waar de chill op aangesloten zit, het warme water gaat via die radiator de retour in.

Nog steeds niet wenselijk maar net iets minder erg dan dat het warme water naar alle radiatoren gaat.
Je hebt gelijk.’t Valt ook niet mee deze infoverwerking met deze warmte.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:11
Ja hoor, heb ze nu al een tijd 2 op medium en 1 op high en dat lijkt prima te gaan tegelijkertijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/RJJn7ZaPMFpANcHsrb9pVUgN.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Bazvv op 24-06-2026 16:28 ]


  • jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
BoschR schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:15:
[...]

Dit lijkt mij wel een structureel probleem te zijn een serie aansluiting? In een serie aansluiting stuur je de warmte uit de Chill eerst via de radiator.

Ik zie dat hier twijfel is over de dT in deze specifieke installatie. Wat zou een dT van de chill moeten zijn?
Chill doet 300 L/h. Met een vermogen van zon 2kW geeft dat een dT van ongeveer 6grC

  • Kaaspeer90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:42
Voor degenen die trouwens dikwandige leidingen hebben. Bij mij was de oplossing om een T-stuk dikwandig knel op zowel de leidingen van de aanvoer en retour te zetten met een verloopje naar halfduims leiding waar de quick connector op gezet kan worden.

Was al met al zo gepiept. Snap dat quatt dit niet doet maar als je de ruimte ervoor hebt is het ook geen rocket science om dit te doen.

na afronding ff quatt gebeld ter verificatie of dit ok was en meteen een plaatsingsdatum gekregen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kaaspeer90 op 24-06-2026 16:43 ]


  • debaasvan
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:28
Zou de echte reden van serieel aansluiten niet zijn dat je niet het hele cv systeem hoeft leeg te laten lopen? En dus installatie sneller is?

  • Wl12
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:40
Ik lees hier veel negatieve verhalen over serieel aansluiten. Het is zeker niet ideaal, maar we moeten niet overdrijven. Mijn seriële Chill staat op een slaapkamer die de hele dag op de zon staat. Vandaag met buiten 35C wordt de temperatuur hier op ca 26 graden gehouden met de Chill op medium.

Door het serieel aansluiten wordt de temperatuur van de kleine radiator ca 1 graag C warmer dan de ruimte temperatuur. Een warmteafgifte van bijna niets dus. Daar tegenover staat dat 9 radiatoren in huis water van ca 21 graden C krijgen en dus ook meehelpen het huis koel te houden. Daarbij ook alle ingestorte leidingen die meehelpen. Ik heb dus weinig reden om mee te somberen.

  • R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:53

R2L

Nu het slangetje in de lekbak is verwijderd lijkt het net of ik naast een lekkende kraan zit. Heel erg irritant. Hopelijk komt hier nog een andere oplossing voor in de vorm van een nieuwe deksel oid waar een grotere slang in past. Vrouw spreekt al over een miskoop... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door R2L op 24-06-2026 18:22 ]


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
Wl12 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:31:
Ik lees hier veel negatieve verhalen over serieel aansluiten. Het is zeker niet ideaal, maar we moeten niet overdrijven. Mijn seriële Chill staat op een slaapkamer die de hele dag op de zon staat. Vandaag met buiten 35C wordt de temperatuur hier op ca 26 graden gehouden met de Chill op medium.

Door het serieel aansluiten wordt de temperatuur van de kleine radiator ca 1 graag C warmer dan de ruimte temperatuur. Een warmteafgifte van bijna niets dus. Daar tegenover staat dat 9 radiatoren in huis water van ca 21 graden C krijgen en dus ook meehelpen het huis koel te houden. Daarbij ook alle ingestorte leidingen die meehelpen. Ik heb dus weinig reden om mee te somberen.
Wow, als jij maar 1 graad verhoging in jouw radiator hebt ben ik toch wel benieuwd waarom dat bij mij zo anders is. Kan je een foto van jouw aansluiting sturen?

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:44:
[...]

Wow, als jij maar 1 graad verhoging in jouw radiator hebt ben ik toch wel benieuwd waarom dat bij mij zo anders is. Kan je een foto van jouw aansluiting sturen?
Ik denk dat jouw retour water het grootste deel in je radiator blijft. Het kan er of niet uit, of er is te weinig flow in aanvoer. Maar het lijkt dat de flow beperkt is en de temp oploopt. Draait je BU waterpomp wel?

De chil laten koelen met de verwarming aan is tegen zinloos aan.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • Wl12
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:40
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:44:
[...]

Wow, als jij maar 1 graad verhoging in jouw radiator hebt ben ik toch wel benieuwd waarom dat bij mij zo anders is. Kan je een foto van jouw aansluiting sturen?
Een graad hoger dan de ruimte-temperatuur!

Misschien heb ik een betere doorstroming over deze radiator incl ventielen

[ Voor 15% gewijzigd door Wl12 op 24-06-2026 18:02 ]


  • jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:44:
[...]

Wow, als jij maar 1 graad verhoging in jouw radiator hebt ben ik toch wel benieuwd waarom dat bij mij zo anders is. Kan je een foto van jouw aansluiting sturen?
Verkeerd om aangesloten? Dan circuleert hij mogelijk over de radiator...

  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
paQ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:48:
[...]

Ik denk dat jouw retour water het grootste deel in je radiator blijft. Het kan er of niet uit, of er is te weinig flow in aanvoer. Maar het lijkt dat de flow beperkt is en de temp oploopt. Draait je BU waterpomp wel?

De chil laten koelen met de verwarming aan is tegen zinloos aan.
Jazeker, ik zie in de json ongeveer 800lph. In het begin ging de chill in storing, toen is het voetventiel helemaal opengedraaid om de doorstroming vrij te maken. De storing verdween daarmee. Het lijkt dan dat er naar mening van de chill zelf voldoende flow is. Ik heb gekeken en het voetventiel staat idd helemaal open, thermostaatkraan is er af en ik heb dat pennetje net ook nog even een paar keer met de hand ingedrukt. Ik heb geen indicatie of reden om aan te nemen dat de flow beperkt is (anders dan een veel te warme radiator)

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16YwRGd6TdeRxgoF1UD951yOzVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4Sx5KULkFXWwBd1GkIBrmz0.jpg?f=fotoalbum_large De onderste slang is aangesloten op “in”, de bovenste op “out”

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:05:
[Afbeelding] De onderste slang is aangesloten op “in”, de bovenste op “out”
Heeft de terugslagklep een pijltje? En waar wijst die naar?

Is in en out op de Chill zelf ook OK?

  • Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:39

Ywa

Bazvv schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:21:
[...]

Ja hoor, heb ze nu al een tijd 2 op medium en 1 op high en dat lijkt prima te gaan tegelijkertijd.

[Afbeelding]
Dank voor de foto. :) Volgende week installatie (pre-order datum april 2026), en ik krijg maar niet duidelijk of dit nou echt mogelijk zou zijn. Plaatsing is wel geaccepteerd ("mocht tijdens de installatie blijken dat het toch niet mogelijk is, krijg je uiteraard je geld terug"), maar zonder duidelijk te maken of dit nou echt mogelijk zou zijn.

Tip voor degenen die nog wachten op plaatsingplan/installatiedatum: Elke paar dagen weer zeuren bij de verschillende mailadressen die bekend bij je zijn. Als ze intern iets aankaarten gaat het ineens een stuk sneller, helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Ywa op 24-06-2026 18:20 ]


  • Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:21
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:03:
[...]

Jazeker, ik zie in de json ongeveer 800lph. In het begin ging de chill in storing, toen is het voetventiel helemaal opengedraaid om de doorstroming vrij te maken. De storing verdween daarmee. Het lijkt dan dat er naar mening van de chill zelf voldoende flow is. Ik heb gekeken en het voetventiel staat idd helemaal open, thermostaatkraan is er af en ik heb dat pennetje net ook nog even een paar keer met de hand ingedrukt. Ik heb geen indicatie of reden om aan te nemen dat de flow beperkt is (anders dan een veel te warme radiator)
Heb jij boven geen 1 pijpssysteem?

Daar heeft Quatt natuurlijk nog nooit van gehoord maar geeft grote problemen om een stabiele flow naar de WP te verkrijgen vanuit de Chill.

  • Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:21
Wl12 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:31:
Ik lees hier veel negatieve verhalen over serieel aansluiten. Het is zeker niet ideaal, maar we moeten niet overdrijven. Mijn seriële Chill staat op een slaapkamer die de hele dag op de zon staat. Vandaag met buiten 35C wordt de temperatuur hier op ca 26 graden gehouden met de Chill op medium.

Door het serieel aansluiten wordt de temperatuur van de kleine radiator ca 1 graag C warmer dan de ruimte temperatuur. Een warmteafgifte van bijna niets dus. Daar tegenover staat dat 9 radiatoren in huis water van ca 21 graden C krijgen en dus ook meehelpen het huis koel te houden. Daarbij ook alle ingestorte leidingen die meehelpen. Ik heb dus weinig reden om mee te somberen.
Als die chill een output heeft van een echte 2kW moet die in notime de temp in de ene slaapkamer naar 20-21C kunnen krijgen en dan gaan terugmoduleren of naar low kunnen zetten.

  • paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Technician- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:25:
[...]

Als die chill een output heeft van een echte 2kW moet die in notime de temp in de ene slaapkamer naar 20-21C kunnen krijgen en dan gaan terugmoduleren of naar low kunnen zetten.
Het is aan/uit...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
jj85 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:10:
[...]

Heeft de terugslagklep een pijltje? En waar wijst die naar?

Is in en out op de Chill zelf ook OK?
Pijltje wijst van beneden naar boven. Ik heb gekeken naar de in/out op de chill zelf.

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
Technician- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:23:
[...]

Heb jij boven geen 1 pijpssysteem?

Daar heeft Quatt natuurlijk nog nooit van gehoord maar geeft grote problemen om een stabiele flow naar de WP te verkrijgen vanuit de Chill.
Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar ik heb een in en out die naar een verdeler loopt (dus twee slangen). Vanuit het voetventiel gaat er 1 pijp recht naar boven (daar is de kerstboom in aangesloten) en via de thermostaatkraan de radiator in, de radiator uit zit op hetzelfde voetventiel maar zal dan vast naar de retourleiding gaan (zie foto). Ook de radiatorverdeler heeft een in en retour buis.

[ Voor 3% gewijzigd door Midway123 op 24-06-2026 18:59 ]

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:55:
[...]

Pijltje wijst van beneden naar boven. Ik heb gekeken naar de in/out op de chill zelf.
Lijkt me OK.
Is aanvoer naar chill ook warm? Hoe ziet je Json uur de CiC eruit?

  • Hightechsoul
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:41
R2L schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:42:
Nu het slangetje in de lekbak is verwijderd lijkt het net of ik naast een lekkende kraan zit. Heel erg irritant. Hopelijk komt hier nog een andere oplossing voor in de vorm van een nieuwe deksel oid waar een grotere slang in past. Vrouw spreekt al over een miskoop... :'(
Een andere tweakers paar posts terug had een mooie oplossing daarvoor die ik inmiddels ook geïmplementeerd heb. Door simpelweg de slang aan twee zijden open te knippen. Dan loopt het water via het slangetje naar beneden zonder dat de slang vacuüm dicht loopt. Omdat het water altijd weg kan. Knip hem open tot ongeveer 1 CM aan de bovenkant

  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
jj85 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:59:
[...]

Lijkt me OK.
Is aanvoer naar chill ook warm? Hoe ziet je Json uur de CiC eruit?
de aanvoer is niet warm. bijgaand de json

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlydQ2yBJF--zPv4nOCL7lVP39Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49CctZLkeiAo9QgRAvrtboxD.jpg?f=fotoalbum_large

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:21:
[...]

de aanvoer is niet warm. bijgaand de json

[Afbeelding]
Ik zie nog één mogelijke oorzaak ;) de aanvoer en retour van je radiator zelf zitten verkeerd om... Dan moet de Chill waterpomp tegen de stroom in drukken, dat lukt hem niet goed en derhalve een hele lage flow en hoge dT

[ Voor 11% gewijzigd door jj85 op 24-06-2026 20:47 ]


  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
jj85 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:46:
[...]

Ik zie nog één mogelijke oorzaak ;) de aanvoer en retour van je radiator zelf zitten verkeerd om... Dan moet de Chill waterpomp tegen de stroom in drukken, dat lukt hem niet goed en derhalve een hele lage flow en hoge dT
Ik zal die van de chill eens omwisselen op de Quick connectors en dan kijken wat er gebeurt..

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:53:
[...]

Ik zal die van de chill eens omwisselen op de Quick connectors en dan kijken wat er gebeurt..
Probleem is dan dat de terugslagklep ook verkeerd om zit, dus dat gaat mogelijk niet het gewenst effect geveen

  • Ronald21
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:32
Ik moest net weer een waterbak legen en ik zag het slangetje wat volgens Quatt verwijdert moest worden. Waarom dan niet gewoon het deksel weglaten? Het enige nut daarvan lijkt me om het slangetje aan vast te maken. Kan de Chill ook weer 10 cent goedkoper worden.

  • Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
jj85 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:55:
[...]

Probleem is dan dat de terugslagklep ook verkeerd om zit, dus dat gaat mogelijk niet het gewenst effect geveen
Is mijn aanname correct dat ik dit kan testen door de warmtepomp nu te laten verwarmen? Dan zou het warme water immers via de retour de radiator in moeten gaan, maar vanwege de terugslagkep in de aanvoer er niet meer uit kunnen. Bottomline wordt de radiator dan niet warm. Of gaat deze aanname ergens mank?

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.


  • jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Midway123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:36:
[...]

Is mijn aanname correct dat ik dit kan testen door de warmtepomp nu te laten verwarmen? Dan zou het warme water immers via de retour de radiator in moeten gaan, maar vanwege de terugslagkep in de aanvoer er niet meer uit kunnen. Bottomline wordt de radiator dan niet warm. Of gaat deze aanname ergens mank?
Je plan klinkt correct idd :)

  • chrisvoorma
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cv5P1VcsYU7NVh0BF--vemgkKvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pATkMTmq1VApTj5H0CVzCkzn.png?f=fotoalbum_large
Misschien dat iemand hier meer licht in ziet?

Waarom heb ik als alles standby staat: dus geen warmte of koeling gevraagd nog steeds een flow van 800L/h

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XW-t2uNf7XO8vvKkqZ7-NSrDAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aXkDK5BnAoLgnmbWZgQqiMtT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIbxBjwYo3FqiBdBQewGke6U3hA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0yU82tqHbfAyIJhhsaLVKauu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jSyUTg0rY012CxqfED3ex2tn_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0pwYOBGme1b1x8Z1VabOluGm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Cd6SOG0KZkaSopm24Njxsp08U8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cZ60xFWP5IXhxP4d4YU2fqym.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcwxubLqhz9QpPEar0b2qBCpy3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6OvcHAYhTwqDGjMV78RHknTu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srinH2pCJXyqCqDcCsfTaGmC1nw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qwQC8Q1R8Pmh4ufJPSsRRgbo.png?f=fotoalbum_large

Mvg Voorma

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste