Ik heb even een screenshot gemaakt van de actuele temperaturen in mijn huis. Overal is de binnentemperatuur behoorlijk hoger dan de potentiële watertemperatuur als de Chill op de zolder aan de slag gaat. Je zou toch zeggen, dat het gehele huis dan ook warmte afgeeft aan het watercircuit.
Voor de duidelijkheid. Ik verwacht zeker geen wonderen in de andere kamers. Dat hoeft ook niet. We zoeken buiten wel de schaduw op. Desnoods verplaatsen we ons naar de slaapkamer😃
Waar het in de redenatie om gaat is, dat als je alles mee laat doen, de Quatt van meer werk voorziet en dus de circulatiepomp langer laat draaien waardoor aan het gehele huis meer warmte onttrokken wordt.
Dan hoef je alleen in de gaten te houden, dat de temperatuur in de rest van het huis boven de watertemperatuur blijft.
[
Voor 23% gewijzigd door
Mickel moen op 26-05-2026 10:31
]
Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard