• LTS_2000
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 13:55
Ik heb de chill recent ontvangen.

Hij koelt hier de dakkapel op het zuiden waar een kind slaapt. De kamer is 3 x 4 meter en het kan daar met gemak 30+ graden worden. Ook nu is koeling al gewenst, omdat het gauw naar de 25 graden gaat met het zonnetje erop. Terwijl het buiten een graad of 12 is.

Na installatie werd het gedemonstreerd en het geluid viel me erg mee. Hij blies lekkere koele lucht. Pas later hoorde ik de compressor aanslaan en dan is het een andere ervaring. Een flinke koelkast. De standen 1 en 2 van alleen de fan zijn heel goed te doen. Stand 3 is flink meer in mijn beleving.

Nu is het idee om vlak voor het slapen gaan de hoogste stand te gebruiken en daarna terug te schakelen naar 2 of 1. Ik weet nog niet hoe het zal bevallen.

Overall ben ik nog niet onder de indruk van het koelvermogen in zo een kleine - weliswaar warme - kamer. Maar misschien moeten we de hoogste stand wat vaker inzetten als er niemand in de kamer is.

Verder valt me op dat de chill een heel andere ruimtetemperatuur meet dan de Remeha thermostaat die ik even op die kamer heb gezet. De Remeha thermostaat geeft tenminste 2 graden meer aan dan de chill in de app.

Tot slot heb ik nog geen actie bij de warmtepomp zelf kunnen ontdekken. Ik dacht dat die ook zou gaan draaien maar daar gebeurt tot op heden niks. Wat fijn is want die staat op mijn terras en daar zitten we vaak met zonnig weer.

Tot zover.

NH, Tussenwoning 145m2, 1935, Quatt Hybrid V2, T6r, Heatfans, overal radiatoren, Remeha Tzerra M ace 39c plus, hr++ en dak-, vloer- en spouwmuurisolatie.

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:57

Mickel moen

mickelmoen.nl

Magreet1 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:07:
Hier wordt er woensdag één geplaatst. Ik heb de pre order op het laatste moment geplaatst. Ik geloof in februari 2026 oid. Dus ik was verrast hoe snel het ging.
Dat is inderdaad heel bijzonder.

Ik meen dat ik juni 2024 geplaatst heb.

Wat is hier aan de hand, omdat Quatt zelf zegt dat ze keurig het rijtje afgaan.

Zou het zijn dat ik wat verder weg woon en ze op een aantal goede matches wachten voor plaatsing op een en dezelfde dag. 🥴

Stadsefratsen??????😱

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
je bent ge-quatt :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

Ha.

ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar mijn persoonlijke success manager bij Quatt

ik ben benieuwd naar de reactie.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard

• LTS_2000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tutWzWjalBMBl8n9YAlbjMs7lOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83gYzUesQ7RJPcKNdDpaczBr.jpg?f=fotoalbum_large

Toch 3 uur volgehouden. Morgen maar eens resetten

[ Voor 32% gewijzigd door LTS_2000 op 11-05-2026 23:33 ]

NH, Tussenwoning 145m2, 1935, Quatt Hybrid V2, T6r, Heatfans, overal radiatoren, Remeha Tzerra M ace 39c plus, hr++ en dak-, vloer- en spouwmuurisolatie.

• KVS138
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 12:17
LTS_2000 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:43:
Ik heb de chill recent ontvangen.

Hij koelt hier de dakkapel op het zuiden waar een kind slaapt. De kamer is 3 x 4 meter en het kan daar met gemak 30+ graden worden. Ook nu is koeling al gewenst, omdat het gauw naar de 25 graden gaat met het zonnetje erop. Terwijl het buiten een graad of 12 is.

Na installatie werd het gedemonstreerd en het geluid viel me erg mee. Hij blies lekkere koele lucht. Pas later hoorde ik de compressor aanslaan en dan is het een andere ervaring. Een flinke koelkast. De standen 1 en 2 van alleen de fan zijn heel goed te doen. Stand 3 is flink meer in mijn beleving.

Nu is het idee om vlak voor het slapen gaan de hoogste stand te gebruiken en daarna terug te schakelen naar 2 of 1. Ik weet nog niet hoe het zal bevallen.

Overall ben ik nog niet onder de indruk van het koelvermogen in zo een kleine - weliswaar warme - kamer. Maar misschien moeten we de hoogste stand wat vaker inzetten als er niemand in de kamer is.

Verder valt me op dat de chill een heel andere ruimtetemperatuur meet dan de Remeha thermostaat die ik even op die kamer heb gezet. De Remeha thermostaat geeft tenminste 2 graden meer aan dan de chill in de app.

Tot slot heb ik nog geen actie bij de warmtepomp zelf kunnen ontdekken. Ik dacht dat die ook zou gaan draaien maar daar gebeurt tot op heden niks. Wat fijn is want die staat op mijn terras en daar zitten we vaak met zonnig weer.

Tot zover.
vergeet niet dat muren etc de warmte goed vasthouden, als je dus even voor het slapengaan de machine aanzet dan is het vervolgens snel weer warm. Beter laten pruttelen voor wat langer zodat opwarmen wordt geremd.

• Zigg
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:32
Zeker gezien het einde van de salderingsregeling komend jaar is het verstandig om hem overdag lekker te laten koelen op zonnestroom ;)

• LTS_2000
Ja, goeie opmerkingen denk ik. Het is savonds niet even snel af te koelen daar. Dat adviseerde chatgpt mij ook al haha

Overigens: ik heb vanmorgen de chill uitgezet, stekker eruit en er weer in en toen verdween de melding. Dus all good nu.

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

LTS_2000 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:01:
Ja, goeie opmerkingen denk ik. Het is savonds niet even snel af te koelen daar. Dat adviseerde chatgpt mij ook al haha

Overigens: ik heb vanmorgen de chill uitgezet, stekker eruit en er weer in en toen verdween de melding. Dus all good nu.
Stekker eruit en er weer in. Gaat hij dan ook weer verder op de instellingen van daarvoor of moet je hem eerst weer activeren.

Ik vraag dat, omdat je hem dan met een slimme stekker zou kunnen sturen. Tijdgebonden, op zonsop- en ondergang of nog mooier op wel of geen overproductie van de zonnepanelen.

Bij mijn ontvochtiger wil dat niet. Die moet je eerst weer aanzetten na een stroomonderbreking.

• LTS_2000
Mickel moen schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:34:
[...]

Stekker eruit en er weer in. Gaat hij dan ook weer verder op de instellingen van daarvoor of moet je hem eerst weer activeren.

Ik vraag dat, omdat je hem dan met een slimme stekker zou kunnen sturen. Tijdgebonden, op zonsop- en ondergang of nog mooier op wel of geen overproductie van de zonnepanelen.

Bij mijn ontvochtiger wil dat niet. Die moet je eerst weer aanzetten na een stroomonderbreking.
Heb ik eerlijk gezegd niet op gelet.
Er staat wel ergens in de handleiding dat je er geen slimme stekkers tussen mag zetten.

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:28
Mickel moen schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:34:
[...]

En voor de HA-gebruikers; @Lasoul is alweer lekker bezig _/-\o_ :o

https://github.com/marcoboers/home-assistant-quatt/pull/314

https://github.com/marcoboers/home-assistant-quatt/issues/311

[ Voor 8% gewijzigd door jj85 op 12-05-2026 12:49 ]

• debaasvan
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-05 17:03
LTS_2000 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 23:30:
[Afbeelding]

Toch 3 uur volgehouden. Morgen maar eens resetten
Die van mij heeft (had?) dat ook. Ik heb contact gehad met support, en ze zeiden dat het alleen gebeurt op de laagste ventilator stand en de laagste temperatuur. Bij mij klopte de laagste stand wel, maar de laagste temperatuur zeker niet.
Op de middelste stand lijkt het wel goed te gaan. Ik wacht nog even met de openstaande factuur totdat de laagste stand ook werkt.

• LTS_2000
debaasvan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:44:
[...]

Ik wacht nog even met de openstaande factuur totdat de laagste stand ook werkt.
Lol

• Midway123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14-05 19:03
Mickel moen schreef op maandag 11 mei 2026 @ 23:13:
Ha.

ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar mijn persoonlijke success manager bij Quatt

ik ben benieuwd naar de reactie.
Dat heb ik ook maar even gedaan. Ik heb in januari 2025 mijn pre-order gedaan...wonderlijke volgordelijkheid...

Vrijstaande woning, 190m2, bj 2005. BG 80m2 Vloerverwarming, 1e (5) en 2e (3) T22 radiatoren, Tado V3+, Geen zones (meer), Quatt duo 1.5 met all-E XL heat battery, Robot hybride verdeler 5 groepen.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:40
Toen ze hier een WP plaatsten vertelden ze dat ze (met de WP's) 2 a 3 plaatsingen op een dag deden en dan het liefst zo dicht mogelijk bij elkaar qua locatie. Op zich wel logisch en niet vreemd in de installateurs wereld. Je wilt niet kris kras heen en weer rijden.

De volgorderlijkheid zal waarschinlijk iets meer gestuurd worden door locatie en beschikbaarheid installateur, dan het nummertje wat je getrokken hebt.

Weer en fietskleding advies: tempelo.app | Custom wielen: www.vanspeykwheels.nl

• bossche_bol
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:54
Hier is vandaag de Chill geplaatst (pre order januari '25). Mailtje kwam 2e helft april met het planvoorstel.

Eerder heb ik geschreven dat voor ons de functionaliteit ook belangrijk is (dus hergebruik warmte voor de boiler van de all-electric). In mailcontact met Quatt voor plaatsing bleek dat alle functionaliteit zou moeten werken. Vandaag na plaatsing erover gebeld hoe je dat in de app kunt terugzien: wat blijkt, de functie werkt nog niet. Het precieze tijdspad komen ze nog op terug. Het zou gaan om een software matige aanpassing die in de laatste fase is (indicatie van enkele weken tot maanden). Los daarvan wel tevreden over de plaatsing (ze waren met 2 uur klaar). Met het terugplaatsen van het schot op zolder floepte een van de leidingen eruit (zonder dat er ook maar iets van trekkracht op stond). Deze kreeg ik zelf (V) met geen mogelijkheid teruggedrukt. Daarop kwam de monteur netjes terug en heeft dit voor mij gedaan (daarna lukte het wel). Het koelvermogen lijkt in orde voor zover dat nu al is in te schatten en de temperatuur meting scheelt ca. 0.5 graad met een metertje op zolder (luchtvochtigheid en temp. i.v.m. de was).

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

ElGreco schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:40:
Toen ze hier een WP plaatsten vertelden ze dat ze (met de WP's) 2 a 3 plaatsingen op een dag deden en dan het liefst zo dicht mogelijk bij elkaar qua locatie. Op zich wel logisch en niet vreemd in de installateurs wereld. Je wilt niet kris kras heen en weer rijden.

De volgorderlijkheid zal waarschinlijk iets meer gestuurd worden door locatie en beschikbaarheid installateur, dan het nummertje wat je getrokken hebt.
Dat begrijp ik. Lijkt mij ook logisch.

Maar volgens @Magreet1 was haar pre-order ergens februari 2026. @bossche_bol plaatst zojuist bericht dat de Chill geplaatst is, pre-order januari 2025.

Mijn pre-order is van juni 2024.

Dat zijn toch wel erg grote verschillen. Dan lijkt het erop, dat datum pre-order helemaal niets uitmaakt en er alleen gekeken wordt naar waar gebundeld kan worden.

Woon je in een uithoek met geen Chill pre-orders in de buurt kun je dus lang wachten. Bovendien in tegenspraak met eerdere mails, waarin vermeld werd dat ze de volgorde van pre-orders zouden volgen.

Overigens heb ik de tweede aanbetaling (eind februari) vrijwel direct na binnenkomst betreffende mail voldaan. Daar kan het dus ook niet aan liggen.

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:37
Plaatsing klinkt zo inderdaad wel heel willekeurig.

Hier is het vandaag niet doorgegaan. Monteurs kwamen niet op dagen. Na 2 uur wachten naar Quatt gebeld. Ze werken nu met persoonlijke installatie succes manager. We kregen eerder een mail met telefoonnummer wat we konden bellen bij problemen. Je krijgt die persoon dan direct aan de telefoon. Dat is wel een verbetering. Bleek dat een eerder installatie uitgelopen was. Vandaag lukte niet meer, dus nu komen ze morgen. Dat valt weer mee gelukkig…

Hebben degene die al veel eerder de pre order deden ook een aanbetaling van 70 procent gedaan? Ik heb die gelijk met het plaatsen van de pre order moeten betalen. Vond ik wel vrij veel voor als je nog geen datum hebt.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mickel moen schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:09:
[...]

Dat begrijp ik. Lijkt mij ook logisch.

Maar volgens @Magreet1 was haar pre-order ergens februari 2026. @bossche_bol plaatst zojuist bericht dat de Chill geplaatst is, pre-order januari 2025.

Mijn pre-order is van juni 2024.

Dat zijn toch wel erg grote verschillen. Dan lijkt het erop, dat datum pre-order helemaal niets uitmaakt en er alleen gekeken wordt naar waar gebundeld kan worden.

Woon je in een uithoek met geen Chill pre-orders in de buurt kun je dus lang wachten. Bovendien in tegenspraak met eerdere mails, waarin vermeld werd dat ze de volgorde van pre-orders zouden volgen.

Overigens heb ik de tweede aanbetaling (eind februari) vrijwel direct na binnenkomst betreffende mail voldaan. Daar kan het dus ook niet aan liggen.
Zelfde gemeente en vergelijkbare data. Juni ‘24, begin maart geregeld en 5 maart bericht dat het wordt gepland. 2x chill, 3 aansluitingen (twee beneden, niet zeker wat het beste zou zijn, en één op zolder-werkkamer). Zou mooi zijn als het al geregeld was maar binnenkort is ook goed wat mij betreft.

Op zolder zit de stroom aansluiting niet dichtbij, moet ik nog nieuwe aanleggen en de benedenverdieping geen aarding waarvan ik begreep dat het wel vereist is, in ieder geval bij installatie.., dus dat is nog wat werk en uitzoeken of dat kan.

• Zigg
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:32
bite schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:31:
[...]

Zelfde gemeente en vergelijkbare data. Juni ‘24, begin maart geregeld en 5 maart bericht dat het wordt gepland. 2x chill, 3 aansluitingen (twee beneden, niet zeker wat het beste zou zijn, en één op zolder-werkkamer). Zou mooi zijn als het al geregeld was maar binnenkort is ook goed wat mij betreft.

Op zolder zit de stroom aansluiting niet dichtbij, moet ik nog nieuwe aanleggen en de benedenverdieping geen aarding waarvan ik begreep dat het wel vereist is, in ieder geval bij installatie.., dus dat is nog wat werk en uitzoeken of dat kan.
Verlengsnoer gebruiken bij de installatie is geen probleem geweest bij mij, komt goed!

• bossche_bol
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:54
Magreet1 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:49:
Plaatsing klinkt zo inderdaad wel heel willekeurig.

Hier is het vandaag niet doorgegaan. Monteurs kwamen niet op dagen. Na 2 uur wachten naar Quatt gebeld. Ze werken nu met persoonlijke installatie succes manager. We kregen eerder een mail met telefoonnummer wat we konden bellen bij problemen. Je krijgt die persoon dan direct aan de telefoon. Dat is wel een verbetering. Bleek dat een eerder installatie uitgelopen was. Vandaag lukte niet meer, dus nu komen ze morgen. Dat valt weer mee gelukkig…

Hebben degene die al veel eerder de pre order deden ook een aanbetaling van 70 procent gedaan? Ik heb die gelijk met het plaatsen van de pre order moeten betalen. Vond ik wel vrij veel voor als je nog geen datum hebt.
Ja hier ook zo'n aanbetaling van 70%, nog voordat de datum er was. Vond dat ook vrij fors. En de resterende 30% moet direct binnen 3 dagen na plaatsing.
Pagina: 1 2 3 Laatste