Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Het aantal thermostaten met Zigbee of Matter ondersteuning is zeer beperkt. Plus dan kan je vaak enkel de doel temperatuur aansturen. Instellingen als hysterese, gevraagde aanvoer temperatuur, etc. kan je vaak niet wijzigen waardoor je alsnog afhankelijk bent van de firmware van de thermostaat.winwiz schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:56:
[...]
Mwa... Voor Open Therm zal je toch iets van een interface moeten hebben dus waarom niet een Thermostaat die je met Homey aanstuurt. Daarbij iedereen heeft al zo'n ding.
Bij een gasketel niet perse heel relevant, maar bij een warmtepomp kan het de efficiëntie flink vergroten.
[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 01-09-2026 21:13 ]
:strip_exif()/f/image/wJqzU6s8VQQ364WNXxKa1wTx.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan niet wachten om ‘m te proberen: tis hier in huis écht een gemis, fysieke knoppen voor bewoners om dingen te doen.
Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.
Maar issie ook 300 euro aan gemis?NiGeLaToR schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:52:
[Afbeelding]
Kan niet wachten om ‘m te proberen: tis hier in huis écht een gemis, fysieke knoppen voor bewoners om dingen te doen.
Te weinig geld voor alle gadgets.
Voor mensen met een flexibel/dynamisch stroomtarief: we zoeken nog testers voor onze nieuwe Homey-app Energy Price Forecast.
De app brengt onze meerdaagse stroomprijsvoorspelling naar Homey, zodat je flows vooruit kunt plannen op basis van verwachte elektriciteitsprijzen.
Meer info + testlink:
https://community.homey.app/t/app-pro-test-energy-price-forecast-electricity-prices-grid-co-and-smart-planning/158968
De app brengt onze meerdaagse stroomprijsvoorspelling naar Homey, zodat je flows vooruit kunt plannen op basis van verwachte elektriciteitsprijzen.
Meer info + testlink:
https://community.homey.app/t/app-pro-test-energy-price-forecast-electricity-prices-grid-co-and-smart-planning/158968
Ik lees veel Claude en ik meen inderdaad begrepen te hebben dat dit voor coderen heel vaal de keuze is. Maar werkt ChatGPT ook goed (genoeg) met Homey en flows in jullie ervaring?
Dat gaan we zien: ik verwacht ‘m te gaan reviewen en dan kan ik dat zeker meenemen.
Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.
Voor Homey gebruik ik zowel ChatGPT Codex als Claude, en ik vind ChatGPT zelfs net iets beter. Het resultaat is hetzelfde, maar bij ChatGPT Codex hoef ik minder vaak bij te sturen.Ray-zor schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 22:35:
Ik lees veel Claude en ik meen inderdaad begrepen te hebben dat dit voor coderen heel vaal de keuze is. Maar werkt ChatGPT ook goed (genoeg) met Homey en flows in jullie ervaring?
Naar zoiets ben ik al een tijdje op zoek! Ik ga er zeker naar kijken, want nu merk ik vaak dat 13:00 te laat is. Dan heeft de auto al 2 uur opgeladen en bleek het morgen nog een stuk goedkoper te zijn bijvoorbeeld.BackupBaTTerY schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 22:27:
Voor mensen met een flexibel/dynamisch stroomtarief: we zoeken nog testers voor onze nieuwe Homey-app Energy Price Forecast.
Meer info + testlink:
Overigens ga ik hem denk ik niet in Homey gebruiken maar in een docker.
[ Voor 4% gewijzigd door TKroon op 01-09-2026 23:00 ]
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 16 kWp PV
Ik ben wel heel benieuwd wat jouw zo aantrekt in deze Homey Portal om er zoveel geld voor over te hebben? Ik vind namelijk juist het mooie aan de Homey om zoveel mogelijk automatisch te laten gebeuren, en als ik tussentijds toch een keer de verwarming, geluid, licht, of wat dan ook omhoog/omlaag wil doen, dan doe ik dat wel met een stem opdracht via mijn smart speakers (wat ik vanuit iedere plek in de ruimte kan doen). Persoonlijk zou ik nog eerder voor een tablet aan de muur kiezen, waar je een mooi dashboard op kan draaien, dan zo'n klein schermpje waar je bijna niks op kan zien.NiGeLaToR schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:52:
Deze mening deel ik volledig. Ik heb Homey juist aangeschaft om zoveel mogelijk te automatiseren en zo min mogelijk met Kniffen te doen. Een keer een mood aanpassen kan handig zijn, maar dan doe ik dat liever op mijn telefoon die ik bijna altijd wel op zak heb, dan alsnog naar dat ding lopen. Kan ik net zo goed naar de lichtknop lopen😅DON PAPA schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 23:57:
[...]
Ik ben wel heel benieuwd wat jouw zo aantrekt in deze Homey Portal om er zoveel geld voor over te hebben? Ik vind namelijk juist het mooie aan de Homey om zoveel mogelijk automatisch te laten gebeuren, en als ik tussentijds toch een keer de verwarming, geluid, licht, of wat dan ook omhoog/omlaag wil doen, dan doe ik dat wel met een stem opdracht via mijn smart speakers (wat ik vanuit iedere plek in de ruimte kan doen). Persoonlijk zou ik nog eerder voor een tablet aan de muur kiezen, waar je een mooi dashboard op kan draaien, dan zo'n klein schermpje waar je bijna niks op kan zien.
Ik zit met een probleem... Ik heb nu twee jaar een Homey naar alle tevredenheid. Deze was altijd heel stabiel. Echter sinds 7 augustus loopt deze af-en-toe vast.
Ik had 1 zelf ontwikkelde package erop staan, maar die heb ik na de eerste vastloper verwijderd. Maar sindsdien is hij nogmaals 4 keer vastgelopen. Er verschijnt een melding op onze telefoons "Your Homey is offline". Enige oplossing tot nu toe is een powercyle
Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken.
Ik heb de volgende apps in gebruik:
Heb ook een melding ingediend bij support, maar ik hoopte dat jullie ook een hint hebben voor me.
Ik had 1 zelf ontwikkelde package erop staan, maar die heb ik na de eerste vastloper verwijderd. Maar sindsdien is hij nogmaals 4 keer vastgelopen. Er verschijnt een melding op onze telefoons "Your Homey is offline". Enige oplossing tot nu toe is een powercyle
Ik heb de volgende apps in gebruik:
- Shelly
- Aeotec
- Sun Events
- FAKRO
- Fibaro
- Google Chromecast
- Google Sheets
- Greenwave Systems
- Power by the Hour
- HomeWizard
- IKEA Home Smart
- Denon AVR
- Philips Hue, without the bridge
- Samsung SmartThings
- Telegram
- < group >
- Tibber
- Twinkly
- Ubiquiti UniFi Network
- Ubiquiti UniFi Protect and Access
- Aqara
- Zaptec
- Hewlett-Packard
- Solar Panels
- Better Logic Library
- Rainradar
- Chronograph
- Trust Smart Home
- Custom Logic
- Powerview®
- Loops
- Philips Hue
- Virtual Devices
Heb ook een melding ingediend bij support, maar ik hoopte dat jullie ook een hint hebben voor me.
Heb je al een andere adapter geprobeerd met voldoende vermogen en eventueel ook meteen een ander kabeltje?jvdmeer schreef op woensdag 2 september 2026 @ 01:02:
Ik zit met een probleem... Ik heb nu twee jaar een Homey naar alle tevredenheid. Deze was altijd heel stabiel. Echter sinds 7 augustus loopt deze af-en-toe vast.
Ik heb de volgende apps in gebruik:Ik heb geen flauw idee, waar ik moet gaan zoeken.
- Shelly
- Aeotec
- Sun Events
- FAKRO
- Fibaro
- Google Chromecast
- Google Sheets
- Greenwave Systems
- Power by the Hour
- HomeWizard
- IKEA Home Smart
- Denon AVR
- Philips Hue, without the bridge
- Samsung SmartThings
- Telegram
- < group >
- Tibber
- Twinkly
- Ubiquiti UniFi Network
- Ubiquiti UniFi Protect and Access
- Aqara
- Zaptec
- Hewlett-Packard
- Solar Panels
- Better Logic Library
- Rainradar
- Chronograph
- Trust Smart Home
- Custom Logic
- Powerview®
- Loops
- Philips Hue
- Virtual Devices
Is het geen geheugen probleem? geheugen vol op 1 of andere manier?