Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
Jpiek schreef op zondag 20 september 2026 @ 09:34:
Aqara... Met alle respect, maar die komen er hier niet meer in*. Zelfs in deezelfde kamer als m'n Homey verloren die nog de verbinding. Ik heb wel (steeds meer) Sonoff en daarnaast bv Frient, en geen centje pijn.

Ik denk eerder een issue met wel/niet compatible Zigbee dan dat het fpecifiek de range extenders geweest zijn..

*Aqara wijkt af van de standaard Zigbee standaard heb ik her en der gelezen...
Met Agara geen moeite, wel altijd in de buurt van een lamp of iets dergelijks

Bing

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:45

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Jpiek schreef op zondag 20 september 2026 @ 09:34:
Aqara... Met alle respect, maar die komen er hier niet meer in*. Zelfs in deezelfde kamer als m'n Homey verloren die nog de verbinding. Ik heb wel (steeds meer) Sonoff en daarnaast bv Frient, en geen centje pijn.

Ik denk eerder een issue met wel/niet compatible Zigbee dan dat het fpecifiek de range extenders geweest zijn..

*Aqara wijkt af van de standaard Zigbee standaard heb ik her en der gelezen...
Eens mbt Aqara, maar ja dat wist ik ook niet vantevoren.

En ik merk het dus ook bij sommige Sonoff sensoren en trouwens ook met de wat oudere Ikea losse schakelaars.

Het plaatsen van 2 IKEA range extenders loste mijn problemen dus voor een paar euro op. Vervangen van al mijn Aqara, sommige Sonoff’s en IKEA devices was een stuk duurder geweest.

In mijn geval hebben range extenders dus geholpen om mijn netwerk stabieler te krijgen. Je statement “range extenders zijn onzin” is alleen in theorie waar. De praktijk laat zien dat ze zeker wel nuttig kunnen zijn.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste