Tweede gedeelte van deze server is eigenlijk nog gaver..
Op de server worden de statussen, energieverbruik en logs bewaard. Die worden elke ochtend (Voor de laatste 24 uur door Claude (HAIKU) beoordeeld. Claude zoekt dan naar errors of afwijkingen, die meld hij dan in de interface van de webserver (en ik krijg er een pushover bericht van), dit kunnen zaken zijn in het huis, maar ook zijn eigen code, hij schrijft een verbetervoorstel dat ik direct aan Claude Code kan geven als ik dat wil (hij -kan- het niet zelf (fysiek onmogelijk, wellicht is dat ooit een optie maar voorlopig niet). Ik kan op zijn beoordelingen reageren en hem bijsturen, die bijsturingen worden bewaard en meegenomen in toekomstige analyses. Verbeteringen moet ik goedkeuren en kan ik uitgevoerd melden waarna hij in de gaten houd of het juiste effect zichtbaar is, als dat uiteindelijk ook zo is kan de improvement worden afgesloten. Het hele verhaal is zo gebouwd dat het in-principe ook volledig autonoom zou kunnen werken, maar ik zou dit minstens een jaar willen testen voordat ik dat aanzet..
Om het allemaal een beetje veilig te houden maakt de server ook dagelijks kopien van alle flows, advanced flows, variabelen en homey scripts (en houd die ook historisch bij) zodat ik makkelijk terug kan naar een last known good version.
De opmerking over de koelkast was echt fantastisch... ok.. we hadden de avond ervoor al gezien dat de deur niet goed sloot, maar als we dat niet hadden gezien had Homey_Log het op deze manier aangetoond..