Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
winwiz schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:28:
Het heeft op de frontpage van Tweakers gestaan
Bedankt @Nougat en @Win .Ga ik even zoeken.

nieuws: Homey kan Zigbee- en Z-Wave-apparaten voortaan over-the-air updaten

[ Voor 32% gewijzigd door mike123 op 13-06-2026 13:55 ]

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
mike123 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:24:
[...]

Waar heb je dat gelezen dan. Ben ik wel benieuwd naar.
Op de Tweakers frontpage.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:28

DON PAPA

Tweaker-fan

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
elsinga schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:39:
Vraag: ik draai op een Lenovo tablet een dashboard, waarin ik o.a. grafieken voor dagverbruik en dynamische prijzen, maar ook widgets voor de temperatuur en Datavista sliders met huidig verbruik in heb opgenomen. Ik merk alleen (vrijwel) dagelijks dat er geen courante data wordt getoond, dus grafieken die stilstaan, temperaturen die niet meer kloppen, et cetera. Dashboard sluiten en opnieuw starten helpt niet, alleen een herstart van de app (na 'm ook echt te sluiten) helpt.

Wie herkent dit en heeft een oplossing?
Herkenbaar. Ik heb hier al een paar weken last van en de oorzaak nog niet gevonden. Heb inmiddels bijna 3 jaar een Samsung Galaxy TAB A8 aan de muur hangen en sinds de dashboard functionaliteit als beta in Homey zit gebruik ik het al.

Het betreft alle items op het dashboard die met regelmaat niet meer de goede status weergeven. B.v lampen die aan of uit blijven als ik ze via een fysieke knop schakel. De Homey app op mijn iPhone gaat wel direct mee, dus het lijkt echt iets in de (app op de) tablet.

Kwam er online meerdere meldingen van tegen en het lijkt al bekend bij Homey zelf:
https://community.homey.app/t/dashboard-stops-updating/152465/7

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb iets vaags.

Ik kreeg geen meldingen meer binnen van stekkers van Homewizard.
Zag dat er 1 van het wasmachine bij Homewizard niet meer op lokale Api stond dus deze aangezet.
Helaas geen resultaat.

Nu zie ik als ik naar de app ga in homewizard dat overal een uitroepteken staat.
Bij de app zelf staat niet geinstalleerd.

Kan dat met een update van de app dat deze verwijderd wordt van mijn Homey?

Heb hem weer geïnstalleerd en zie alle producten weer staan.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Crxtreem schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:38:
Heb iets vaags.

Ik kreeg geen meldingen meer binnen van stekkers van Homewizard.
Zag dat er 1 van het wasmachine bij Homewizard niet meer op lokale Api stond dus deze aangezet.
Helaas geen resultaat.

Nu zie ik als ik naar de app ga in homewizard dat overal een uitroepteken staat.
Bij de app zelf staat niet geinstalleerd.

Kan dat met een update van de app dat deze verwijderd wordt van mijn Homey?

Heb hem weer geïnstalleerd en zie alle producten weer staan.
Je had ook even kunnen proberen de app opnieuw te starten, was misschien al voldoende geweest.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:24
Elac schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:29:
@Henkhuppelschot Als je de dongle aanklikt kun je een nieuwe flow aanmaken, met als start de dongle zelf.
Zoiets:
[Afbeelding]
Juist dat was ik aan het zoeken ja. Bedankt!

Wel 'raar' dat de dongle zelf niet als apparaat in de lijst staat bij de rest.

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Henkhuppelschot schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:59:
[...]

Juist dat was ik aan het zoeken ja. Bedankt!

Wel 'raar' dat de dongle zelf niet als apparaat in de lijst staat bij de rest.
Dat staat hij wel, maar wellicht ergens anders dan je verwacht. Je kunt het apparaat vinden via de app of op de locatie in je mappen structuur.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 16 kWp PV

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 20:49

BramT

Rule #1

Nieuwe versie de Enphase Controller staat eindelijk live.

Voor de mensen met een Enphase systeem en CT-klemmen hebben we nu een apart Enphase apparaatje waarmee je je bruto/netto huisverbruik kan uitlezen. Dit is ook het opzetje naar de volgende versie waarin we Export Limiting rechtstreeks vanuit Homey instelbaar gaan maken.

Ik zoek nog wel wat mensen die ontwikkel/test-versies mee zouden kunnen beoordelen. Ik heb zelf geen klemmen dus ik kan die functionaliteit zelf niet testen voordat ik het de wereld in gooi :X

Als je zelf al de Homey CLI al draait zou het helemaal super zijn (hoeft het niet via test-releases). Maar anders is een test-release pakken, wat flows draaien en naar het resultaat kijken al voldoende (en op de App Diag knop duwen als iets borked gaat :P).

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:04
Ik krijg sinds vandaag een foutmelding van de SolarEdge app. Deze geeft om de 20 seconden ongeveer een melding "Apparaat Onbeschikbaar, Bad Gateway".

Alles word wel gemeten...
Router, en Homey al een keer opnieuw opgestart...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MemzaS6fILJIB-UD12xGJpFr7qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9S65PVkOHpNOltlPVfxXs51.jpg?f=fotoalbum_large

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 20:40
Nougat schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:58:
Ik krijg sinds vandaag een foutmelding van de SolarEdge app. Deze geeft om de 20 seconden ongeveer een melding "Apparaat Onbeschikbaar, Bad Gateway".

[Afbeelding]
Ik zag hetzelfde, ik heb enkel veel notificaties uit staan. Inmiddels lijkt alles weer te functioneren.

2 x Marstek Venus 5.12KWh V153 (v1) + V154 (v2) - CT003 V117

• Nougat
GerverCom schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:40:
[...]

Ik zag hetzelfde, ik heb enkel veel notificaties uit staan. Inmiddels lijkt alles weer te functioneren.
Helaas hier nog niet. Op het forum van Homey zag ik ook al een melding voorbij komen..

edit: Vandaag is het probleem verdwenen....

[ Voor 6% gewijzigd door Nougat op 20-06-2026 10:57 ]

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nougat schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:58:

[Afbeelding]
De opmerking 'router' geeft het idee dat je het over de uitlezing via Solar edge online doet?
Mocht je het niet weten: Er is ook een app om lokaal de omvormer uit te lezen. Werkt hier al jaren goed en je kunt onbeperkt data opvragen blij de omvormer.

Link: https://homey.app/nl-nl/app/solaredge.modbus/SolarEdge-+-Growatt-TCP-modbus/

• Nougat
Farmerwood schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:30:
[...]

De opmerking 'router' geeft het idee dat je het over de uitlezing via Solar edge online doet?
Mocht je het niet weten: Er is ook een app om lokaal de omvormer uit te lezen. Werkt hier al jaren goed en je kunt onbeperkt data opvragen blij de omvormer.

Link: https://homey.app/nl-nl/app/solaredge.modbus/SolarEdge-+-Growatt-TCP-modbus/
Die app ken ik, en de router start ik altijd opnieuw op als er iets qua netwerk-verkeer niet helemaal goed gaat... voor het geval de router ergens 'last' van heeft :-)

Het nadeel van die SolarEdge + Growatt TCP modbus app is dat ik via Exporteer Insights wil gebruiken deze app daar niet in staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Nougat op 21-06-2026 16:24 ]

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-07 16:24
Zijn er hier mensne met Homey en Zonneplan ? Ik ga per 1-8 over..

1] Nu kan ik een energiemeter van hen krijgen, maar is dat zinnig/nodig om die te gebruiken ? Ik heb al wat aan de P1 hangen natuurlijk....

2] Gebruiken jullie PBTH voro de prijzen of op een andere manier ?

3] Hebben jullie nog andere tips ? Goedwerkende flows/triggers etc ?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jpiek schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:24:

1] Nu kan ik een energiemeter van hen krijgen, maar is dat zinnig/nodig om die te gebruiken ? Ik heb al wat aan de P1 hangen natuurlijk....

Je moet hun P1 meter gebruiken, sowieso voor hun eigen app

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Jpiek
Volgens Kiki was dat niet nodig, alleen mis je dan je (hun) live-view

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:14
Jpiek schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:24:

Ik heb mijn Zonneplan en Homewizard parallel hangen. Zonneplan geeft maar een keer per minuut een waarde door, te weinig naar mijn zin. Een simpele splitter was voor mij voldoende, de P1 poort levert genoeg vermogen hiervoor. Maar dat geldt niet voor alle slimme meters

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 12:59
@Jpiek
Hier een Homey Pro, met Homey Energy Dongle, Zonneplan P1, HomeWizard P1 (met een actieve P1 splitter van HomeWizard), dus ja kan ze prima allemaal aansluiten en in Homey toevoegen.

Alleen wel even zorgen dat maar 1 de totale energie meet. Dus in de "geavanceed instelling" van de extra P1 meters "Uitsluiten van Energy" aanzetten, dan meet Homey niet alles dubbel.

[ Voor 6% gewijzigd door MadMax12 op 23-06-2026 08:12 ]

• Jpiek
Maar heeft die extra P1 meter een toegevoegde waarde ?

• Ramtka
Jpiek schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:26:
Maar heeft die extra P1 meter een toegevoegde waarde ?
Voor mij wel, krijg meer gedetailleerde grafieken dan van de zonneplan dongle. En de Homey bewaart alle details voor mij

• Jpiek
Misschien vraag ik het verkeerd ? Ik heb nu een iungo hangen, met een modbus kwh meter voor mijn warmtepomp er aan. En daar kan ik nog veel meer aan hangen. Die geeft meer details dan je ooit nodig hebt (meterstanden per uur van 2 jaar terug).

Wat voegt de Zonneplan p1 meter dan nog toe behalve dan gegevens in hun app ?

• Ramtka
Jpiek schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:42:
Misschien vraag ik het verkeerd ? Ik heb nu een iungo hangen, met een modbus kwh meter voor mijn warmtepomp er aan. En daar kan ik nog veel meer aan hangen. Die geeft meer details dan je ooit nodig hebt (meterstanden per uur van 2 jaar terug).

Wat voegt de Zonneplan p1 meter dan nog toe behalve dan gegevens in hun app ?
Nee. Zonneplan krijgt in dat geval hun info via de netbeheerder en zie je achteraf in de app wat het verbruik was. Met weinig of geen detail info in de app, maar dat maakt in dit geval dus weinig uit

• helm71
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:37
Right ! Hier heb ik een paar weken aan gewerkt in combinatie met Claude Code, het is een onderdeel van een groter project, maar dit is nu even gaaf om te delen.

Ik heb een digital twin van mijn huis gemaakt, homey devices zijn er in gekoppeld, als de lampen in mijn huis aangaan gaan ze ook in de digital twin aan, door het klikken op de lampen kan ik ze in digital twin aanzetten waarna ze ook in het echte huis aangaan. Op basis van status of electriciteitsgebruik kan ik devices van kleur laten veranderen..

Alles draait op een lokale VM met ubuntu server en werkt door homeyscript in combinatie met een API koppeling naar Homey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpVXX1y7VZ86QZwCL-Dp_4v6Mas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N5fFxff0wmnCuoaRXR6ZWLRY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfiYXnXZRXVBFx7gq0CIkboTS5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SGPzk91J8JsE1vEyC69cNgOW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0nAFK9NRFx-SxQmAKf5QZUzcFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S0QsIq3C8EILHopiliVpXzl7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5c0cGQ6WO5A08RMhNbTQmtq6hI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1U4WWI3kkrDCmurz6mnUlhmw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGnUfR939C3S6bWAuQdZt_kPTn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w1PtUtb9pc6CDYUZItBFK4TD.png?f=fotoalbum_large

• helm71
Tweede gedeelte van deze server is eigenlijk nog gaver..

Op de server worden de statussen, energieverbruik en logs bewaard. Die worden elke ochtend (Voor de laatste 24 uur door Claude (HAIKU) beoordeeld. Claude zoekt dan naar errors of afwijkingen, die meld hij dan in de interface van de webserver (en ik krijg er een pushover bericht van), dit kunnen zaken zijn in het huis, maar ook zijn eigen code, hij schrijft een verbetervoorstel dat ik direct aan Claude Code kan geven als ik dat wil (hij -kan- het niet zelf (fysiek onmogelijk, wellicht is dat ooit een optie maar voorlopig niet). Ik kan op zijn beoordelingen reageren en hem bijsturen, die bijsturingen worden bewaard en meegenomen in toekomstige analyses. Verbeteringen moet ik goedkeuren en kan ik uitgevoerd melden waarna hij in de gaten houd of het juiste effect zichtbaar is, als dat uiteindelijk ook zo is kan de improvement worden afgesloten. Het hele verhaal is zo gebouwd dat het in-principe ook volledig autonoom zou kunnen werken, maar ik zou dit minstens een jaar willen testen voordat ik dat aanzet..

Om het allemaal een beetje veilig te houden maakt de server ook dagelijks kopien van alle flows, advanced flows, variabelen en homey scripts (en houd die ook historisch bij) zodat ik makkelijk terug kan naar een last known good version.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzYmqbar-AciWwYP72LRREdRja4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jLwmTK5on1Jw2iJfpAnUZML6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRppXy1vELAEo_GYUHYsChAuEcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0FLpJ5uY6cWlfmKlfMMpQ5C7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajGwOsouLX_vz-FTq2rCbQIyUtE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jg1paDucCCkQxFUNK8uww57c.png?f=fotoalbum_large

De opmerking over de koelkast was echt fantastisch... ok.. we hadden de avond ervoor al gezien dat de deur niet goed sloot, maar als we dat niet hadden gezien had Homey_Log het op deze manier aangetoond..

• helm71
Het is begonnen met die "troubleshoot". knop rechtsboven... Die stuurt flows, advanced flows, scripts, variabelen en logfile in een zipje naar me toe zodat ik dat geheel makkelijk aan de LLM kan geven voor onderzoek, om iets specifieks te onderzoeken...

Dat werkte al heel aardig waarna mijn volgende stap was "als ik de LLM via API toevoeg aan de server hoef ik de data niet te sturen maar kan de LLM zelf in de MySQL kijken naar alles dat hij denkt nodig te hebben om een verstoring op te zoeken..

Toen dat ook werkte was het een vrij kleine stap om te zeggen "ik wil helemaal niet wachten tot ik zelf een foutsituatie tegenkom, zoek daar maar zelf na" ..

De digital twin is eigenlijk iets heel anders.. maar ook leuk :-)

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 20:49

BramT

Rule #1

@helm71 Da's echt ernstig gaaf man!

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

@helm71 Sorry,,,wat...hoe...?
Ik heb sinds enkele weken een Homey Pro. Vooral voor de lol maar kan eigenlijk niet veel geavanceerders voor mij situatie bedenken dan energie monitoring, wat licht automatiseren en een alert als de "domme" droger klaar is. Oh ja, en de waarschuwingen bij treinvertraging op mijn route is fijn.
Maar jouw setup is next-next level zeg. Hulde _/-\o_

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 14:48

Dav0s

Hr?

Soms zie je hier dingen langskomen en denk je "dat moet ik ook eens proberen". Maar bij dit verhaal zou ik niet eens weten waar te beginnen. Echt gruwelijk gemaakt!!

• TheRealNiels
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:28
Zijn er Tweaker die ervaring hebben met een Homey Pro 2023 die verticaal in een muurbeugel hangt?
Levert dat wellicht problemen op (temperatuur van het apparaat o.i.d)?
Vooral sinds het feit dat ik heb meegekregen dat je je PS5 eigenlijk altijd horizontaal moet hebben i.v.m mogelijk naar beneden lekken van de thermal paste, ben ik daar een beetje paranoia over bij apparaten die in principe horizontaal zijn gebouwd.

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 14:48

Dav0s

Hr?

TheRealNiels schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:33:
Zijn er Tweaker die ervaring hebben met een Homey Pro 2023 die verticaal in een muurbeugel hangt?
Vooral sinds het feit dat ik heb meegekregen dat je je PS5 eigenlijk altijd horizontaal moet hebben i.v.m mogelijk naar beneden lekken van de thermal paste, ben ik daar een beetje paranoia over bij apparaten die in principe horizontaal zijn gebouwd.
Ik heb vooral altijd begrepen dat horizontaal plaatsen zorgt voor het beste 'rondzenden' van signalen.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:25
TheRealNiels schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:33:
Hier gewoon verticaal in mijn eigen geprint houdertje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZiMQ4sfy4UF7XqrtkjM3I0kUAM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlGZ9pajjAsxzFN0SZSSobwr.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

• TheRealNiels
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:28
bing69 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:06:
[...]

Hier gewoon verticaal in mijn eigen geprint houdertje

[Afbeelding]
Hangt je Homey al langere tijd zo? Geen last gehad verder van performance problemen of oververhitting o.i.d.?

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:17
TheRealNiels schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:52:
[...]

Hangt je Homey al langere tijd zo? Geen last gehad verder van performance problemen of oververhitting o.i.d.?
Bij mij hangt het zo ook al een aantal jaar zonder enige problemen.

• bing69
TheRealNiels schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:52:
[...]

Al vanaf het begin (jaar of twee)

Bing

• helm71
Dank allemaal voor de kudos, ben er ook best trots op :-)

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@helm71 erg vet gedaan. Iets waar ik alleen maar van kan dromen.
offtopic:
Die digital twin vind ik overigens ook heel tof gedaan, is dat ook met Claude Code gedaan?

• Stefke
  • Laatst online: 25-06 13:21
de Homey webpagina is veranderd, de tegels voor de devices hebben nu knoppen (waar van toepassing), de waarden (bijv. temperatuur) staat nu onderaan op het tegel en is - handig! - lekker grijs onleesbaar...
Helaas nog steeds maar één waarde afleesbaar in de tegeltjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 25-06-2026 11:12 ]

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Stefke schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:10:
de Homey webpagina is veranderd, de tegels voor de devices hebben nu knoppen (waar van toepassing), de waarden (bijv. temperatuur) staat nu onderaan op het tegel en is - handig! - lekker grijs onleesbaar...
Helaas nog steeds maar één waarde afleesbaar in de tegeltjes.
Had het in het dashboard al een paar dagen/weken eerder gezien. Nu ook dus in de reguliere interface doorgevoerd.

Ik zou nog steeds graag een mogelijkheid willen om in de instelling van zo'n tegel zelf te bepalen of aantikken de aan-/uit actie triggert of dat je dat niet wil en alleen met lang ingedrukt houden bij de aan-/uit schakelaar komt. Ik klik soms per ongeluk op een tegel waardoor de airco bij mijn dochters op de kamer aangaat terwijl ze al ligt te slapen. Een soort extra beveiliging voor per ongeluk aan- of uitschakelen.

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

vanenkelen schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:36:
[...]

Had het in het dashboard al een paar dagen/weken eerder gezien. Nu ook dus in de reguliere interface doorgevoerd.

Ik zou nog steeds graag een mogelijkheid willen om in de instelling van zo'n tegel zelf te bepalen of aantikken de aan-/uit actie triggert of dat je dat niet wil en alleen met lang ingedrukt houden bij de aan-/uit schakelaar komt. Ik klik soms per ongeluk op een tegel waardoor de airco bij mijn dochters op de kamer aangaat terwijl ze al ligt te slapen. Een soort extra beveiliging voor per ongeluk aan- of uitschakelen.
N.a.v. het berichtje van @Stefke heb ik de Homey app op mn iphone geupdate en daar zit precies die verbetering in die je noemt (en ik ook regelmatig tegenaan liep). In de Device tegels staat een "power" icoontje voor het aan/uit zetten, maar aanklikken van de tegel zelf brengt je gewoon naar de instellingen.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:15
Vraagje, wegens de dalende kwaliteit van de Nest cams, en de stijgende kosten hiervan, heb ik alle Nest cams de deur uit gedaan.

Ik ben nu op zoek naar goede vervangers (deurbel + cams) Ik heb 2 wensen:

- Moet eenvoudig te koppelen zijn met Homey, en te streamen in Homey Dashboard
- Moet werken met Homekit secure video

Tot nu toe 2 kandidaten die werken met HKSV, Aqara en Eufy. Maar ik vraag me af of deze soepel werken met Homey (streamen) In de Aqara-app in Homey zie ik de camera's bijvoorbeeld niet staan. Bij Eufy is dat wel. Wel grote voordeel van Aqara: de prijs.

Wie heeft ervaring met welke camera's/deurbellen? :)

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:28

DON PAPA

Tweaker-fan

DCNY schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:16:
Wie heeft ervaring met welke camera's/deurbellen? :)
De Ubiquiti app in Homey heeft widgets voor het Homey dashboard voor zowel de camera's als de deurbel. Zelf geen ervaring mee, maar ik las daar wel positieve reacties over...

https://homey.app/nl-nl/a...-UniFi-Protect-en-Access/

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:17
Aqara werkt niet kan ik uit ervaring van mijn oude huis vertellen.

Ik heb vandaag de nieuwe setup van Reolink in ontvangst mogen nemen. binnenkort is aan Homey knopen, ik zal mijn ervaringen hier delen.

wellicht zijn er andere wel al in het bezit van Reolink cameras i.c.m. Homey hier. op het Homey forum zijn ze er goed over te spreken

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:15
sonnypiek schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:07:
Aqara werkt niet kan ik uit ervaring van mijn oude huis vertellen.

Ik heb vandaag de nieuwe setup van Reolink in ontvangst mogen nemen. binnenkort is aan Homey knopen, ik zal mijn ervaringen hier delen.

wellicht zijn er andere wel al in het bezit van Reolink cameras i.c.m. Homey hier. op het Homey forum zijn ze er goed over te spreken
Owja, Reolink is ook in mijn zoektocht voorbij gekomen, hoor graag je ervaring!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ray-zor schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:44:
[...]

N.a.v. het berichtje van @Stefke heb ik de Homey app op mn iphone geupdate en daar zit precies die verbetering in die je noemt (en ik ook regelmatig tegenaan liep). In de Device tegels staat een "power" icoontje voor het aan/uit zetten, maar aanklikken van de tegel zelf brengt je gewoon naar de instellingen.
Verhip, je hebt gelijk. Update gedraaid van de Homey app op iOS en nu zie ik ze daar ook.

Al een stuk beter, al had ik liever nog gehad dat ik zelf per tegel kon kiezen wat de actie is: 1) Aan/uit of 2) naar settings. Maar dit werkt al beter. Nu heb je twee functies per tegel, waarbij de aan/uit functie verhuisd is naar een heel klein stukje van de tegel. Ik hoor mijn vrouw of kids al weer mopperen "hij doet het niet meer" of "ja heb je gezien hoe klein dat knopje is"... 8)

• Nougat
Ik vind het persoonlijk geen verbetering. Vind het te druk geworden...

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Vreemd genoeg zie ik de aanpassing in de tegels ook als ik via een browser naar de webapp op my.homey.app surf. Maar als ik de webapp lokaal open via de IP van mijn homey, ziet het er nog uit als het oude design. ook na een restart. Versies geven een dezelfde aan: 13.3.0

[EDIT]: aha ik ben erachter dat het niet aan de Homey firmware versie ligt maar aan de Webapp versie. Lokaal geeft dat nog een oudere versie (1.15.1) weer dan de cloud webapp (1.18.0). Weet alleen nog niet hoe te updaten of dat ik gewoon geduld moet hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Ray-zor op 26-06-2026 14:08 ]

• helm71
PeacekeeperNL schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:09:
@helm71 erg vet gedaan. Iets waar ik alleen maar van kan dromen.
offtopic:
Die digital twin vind ik overigens ook heel tof gedaan, is dat ook met Claude Code gedaan?
Met Claude, een rolmaat en een uur of 20 aan werk…

Ik heb geen regel code geschreven of gelezen zelf.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

DON PAPA schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:54:
[...]

De Ubiquiti app in Homey heeft widgets voor het Homey dashboard voor zowel de camera's als de deurbel. Zelf geen ervaring mee, maar ik las daar wel positieve reacties over...

https://homey.app/nl-nl/a...-UniFi-Protect-en-Access/
Inderdaad, ik heb hier 4 G6 pro bullets hangen en een G6 Pro entry. Staan allemaal in Homey en werkt perfect.

Ik krijg b.v gelijk een melding als er iemand in de tuin loopt, en als het donker is gaat gelijk de tuin verlichting aan. En door AI geen last van als er een kat door de tuin loopt.

Als ik de straat in kom rijden herkend hij mijn kenteken, en krijg een melding "bekend voertuig"

Hoe leuk kan het zijn :)

Be Stronger Than Your Excuses

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:19
Vraagje over de weergave van de Energy Dongle in de app, gezien vanuit de widget op de iPhone. Deze maakt onderscheid tussen “Energieverbruik” en “Gasverbruik”, waar ik “Elektriciteitsverbruik” en “Gasverbruik” verwacht zou hebben. Voor mij is gas immers ook energie. Is dit een vertaalfout of wordt met “Energieverbruik” inderdaad gas en elektriciteit bij elkaar opgeteld?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Zijn hier mensen die (ooit) de overstap hebben gemaakt van OpenHAB naar Homey?

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04:18
Ik ben nog maar net begonnen met Homey (pro 2026) en echt nog in de leer fase.

Ik loop tegen het volgende aan; Als ik mijn airco (Daikin) in de slaapkamer aanzet wil dat ook het rolluik (Somfy io) dicht gaat. Simpele flow gemaakt die werkt als ik op de “play” (test?) knop in homey druk. Ook wanneer ik de airco aanzet via de knop in homey werkt het. Maar wanneer ik de airco aanzet met de afstandsbediening van de airco gebeurt er niets. Wat is mijn denk fout of wat moet ik aanpassen zodat het wel werkt?

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:44
chippie777 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:12:

Ik loop tegen het volgende aan; Als ik mijn airco (Daikin) in de slaapkamer aanzet wil dat ook het rolluik (Somfy io) dicht gaat. Simpele flow gemaakt die werkt als ik op de “play” (test?) knop in homey druk. Ook wanneer ik de airco aanzet via de knop in homey werkt het. Maar wanneer ik de airco aanzet met de afstandsbediening van de airco gebeurt er niets. Wat is mijn denk fout of wat moet ik aanpassen zodat het wel werkt?
Homey moet weten dat de airco is aangezet, Je kunt een "variabele" aanmaken

Als Airco = aan dan rolluik sluiten

• Jpiek
chippie777 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:12:

Triggert de flow wel op het aangaan van de Airco ? De airco heeft een app in Homey neem ik aan, de trigger moet dan iets zijn als [Airco gaat aan] DAN [sluit rolluik]

• Jpiek
Peterhardenberg schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:20:
[...]

Homey moet weten dat de airco is aangezet, Je kunt een "variabele" aanmaken

Als Airco = aan dan rolluik sluiten
Die variabele moet j dan wel instellen, het Daikon device moet een Tag hebben die aangeeft dat deze aanstaat, of een actioncard [Airco gaat aan]

• chippie777
Het blijkt wel te werken maar er zit een behoorlijke vertraging in. Tussen aan of uitzetten met de afstandsbediening kan het wel tot 12 minuten duren voordat dit zichtbaar wordt in de homey tijdlijn.

• Jpiek
Cloudverbinding zeker ? Ik heb met m'n Weheat app eenzelfde effect, al is dat gelukkig geen 12 minuten...

Misschien kan je ergens in de stroomvoorziening van de airco een stoommeter (tussenstekker of kWh meter) plaatsen ? Dan kan je op basis van stroomverbruik wellicht detecteren dat de airco aan is gegaan ?

• chippie777
Ik heb inderdaad een slimme (homewizard) stekker er tussen. Die reageert wel snel. Sowieso eens kijken naar slimme tussen stekkers om verbruik te meten. De HW zijn goed maar prijzig, eens zoeken naar alternatieven

• Jpiek
Goede zijn nooit echt goedkoop, ik heb Shelly's (Wifi) en Frient (Zigbee)..

• jejansen
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06-07 14:24
Ik heb een aantal slimme stekkers van Innr, en dat is geen aanrader. Ze zijn regelmatig niet bereikbaar of meten de stroom niet meer. Handmatig met de knop op de stekker repareren is erg vervelend wanneer hij achter de wasmachine en droger zit.

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:05

Ravhin

no <root>...

Mijn Homey heeft een Red Ring. USB-tool erbij gepakt, teruggezet naar fabrieksinstellingen en vervolgens set-up gedaan en backup teruggezet. Na 15 minuten de voedingskabel uit de laptop gehaald en na 10 seconden weer op de originele voeding aangesloten. Vervolgens is-ie niet meer bereikbaar en toont een vaste gele ring.

Nu kan ik het zelfde trucje weer doen en de initialisatie uitvoeren vanaf de voeding ipv de laptop, maar ik maak mij wat zorgen over de stabiliteit van dit systeem. Ik ga binnenkort op vakantie en de plantjes moeten wel water krijgen.

Wat is jullie idee? Heb ik nog iets gemist of moet ik een nieuwe aanschaffen / RMA opstarten?

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Jpiek
Probeer eens dezelfde truc, Factory reset, restore backup en dan daarna via de USB tool een firmware update/upgrade...

Dan ververs je de firmware...

[ Voor 11% gewijzigd door Jpiek op 02-07-2026 14:00 ]

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Ik zit al op de laatste versie (13?) maar ik ga dat nog even uitproberen.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Jpiek
Daarom is het ook 'verversen' dus een soort herinstallatie, niet als upgrade oid...

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 06-07 14:37
vanenkelen schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:43:
[...]

Verhip, je hebt gelijk. Update gedraaid van de Homey app op iOS en nu zie ik ze daar ook.

Al een stuk beter, al had ik liever nog gehad dat ik zelf per tegel kon kiezen wat de actie is: 1) Aan/uit of 2) naar settings. Maar dit werkt al beter. Nu heb je twee functies per tegel, waarbij de aan/uit functie verhuisd is naar een heel klein stukje van de tegel. Ik hoor mijn vrouw of kids al weer mopperen "hij doet het niet meer" of "ja heb je gezien hoe klein dat knopje is"... 8)
ik vind de nieuwe layout beslist geen verbetering. De weergave van b.v. Wattage bij slimme stekkers is op mij iPad, die aan de muur hangt, is nu zo klein dat ik het amper kan zien. Ik moet me helemaal naar de iPad toebuigen om het te kunnen lezen. Geen verbetering wat mij betreft. Waarom niet zelf kunnen aangeven hoe je een tegel er uit wil laten zien?

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

• Sleip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Wat heeft de Homey-app een beroerde interface gekregen. Onbruikbaar en onleesbaar. Een knopje in een knopje, dat is alvast niet handig. De tegel zelf leidt nu naar de instellingen van het apparaat, alsof ik de instellingen elke dag zou willen veranderen. En druk ik nu lang op een tegel, dan zie ik menu-opties die ik eerder ook al kon bereiken. Athom, draai dit alsjeblieft terug of zorg ervoor dat ik dit als gebruiker kan instellen. De interface is altijd een van de sterke kanten geweest van Homey, dat is nu wel over.

• Olie_B_Bommel
Sleip schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:15:
Wat heeft de Homey-app een beroerde interface gekregen. Onbruikbaar en onleesbaar. Een knopje in een knopje, dat is alvast niet handig. De tegel zelf leidt nu naar de instellingen van het apparaat, alsof ik de instellingen elke dag zou willen veranderen. En druk ik nu lang op een tegel, dan zie ik menu-opties die ik eerder ook al kon bereiken. Athom, draai dit alsjeblieft terug of zorg ervoor dat ik dit als gebruiker kan instellen. De interface is altijd een van de sterke kanten geweest van Homey, dat is nu wel over.
Helemaal mee eens, zie ook mijn post boven die van jou, van vandaag.

Ik kan het op mijn iPad, die aan de muur hangt helemaal niet lezen, of ik moet 20 cm. er voor gaan hangen. Voorheen kon ik gewoon op een meter afstand alles lezen!. Ja ik ben een oude man, maar @Athom houdt daar ook rekening mee. Ik hoop nog vele jaren van Homey te mogen genieten, maar op deze manier gaat dat niet lukken!

[ Voor 19% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 02-07-2026 18:43 ]

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:35
Olie_B_Bommel schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:17:
[...]

Helemaal mee eens, zie ook mijn post boven die van jou, van vandaag.

Ik kan het op mijn iPad, die aan de muur hangt helemaal niet lezen, of ik moet 20 cm. er voor gaan hangen. Voorheen kon ik gewoon op een meter afstand alles lezen!. Ja ik ben een oude man, maar @Athom houdt daar ook rekening mee. Ik hoop nog vele jaren van Homey te mogen genieten, maar op deze manier gaat dat niet lukken!
Wat is oud? Ik was 19 toen ‘Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee)’ nummer 1 was ;)

veranderingen doen poen en zijn confronterend. Gebruik je geen dashboards ?

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• Olie_B_Bommel
Sjalabert schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:05:
[...]

Wat is oud? Ik was 19 toen ‘Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee)’ nummer 1 was ;)

veranderingen doen poen en zijn confronterend. Gebruik je geen dashboards ?
Ja zeker grbruik ik dashboards. Zie hier mij enegery dashboard (oude style, voor de update. Veel duidelijker dan nu.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JrtyoeeDrRL8zitB5JcBrcO-TQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2XoD7VUh3swCM4oz63vX3eEZ.png?f=fotoalbum_large

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Jpiek schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:59:
Probeer eens dezelfde truc, Factory reset, restore backup en dan daarna via de USB tool een firmware update/upgrade...

Dan ververs je de firmware...
Probleem is idd opgelost, dank! Daarnaast deed de USB adapter een beetje wonky dus die heb ik ook uitgewisseld voor een nieuwe met de juiste sterkte.

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:43
Ik vind de nieuwe tegels echt geweldig, zet ik geen apparaten meer per ongeluk aan of uit :)

• bing69
Sleip schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:15:
Ik vind het juist uitstekend!!

Bing

• Olie_B_Bommel
bing69 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:08:
[...]

Ik niet en dan de kleur van het vermogen in de app blauw, wat altijd groen was. Blauw is op de iPhone haast niet te zien Groen was vele male duidelijker.

• bing69
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:10:
[...]

Ik niet en dan de kleur van het vermogen in de app blauw, wat altijd groen was. Blauw is op de iPhone haast niet te zien Groen was vele male duidelijker.
Nogmaals zowel met de kleur als de huidige opzet heb ik geen moeite, sterker nog vind het een vooruitgang en is op mijn Iphone goed te zien.

Bing

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bing69 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:08:
[...]

Idem hier. De nieuwe tegels zijn een vooruitgang. Aan/uit apparaten zoals lampen en stekkers hebben nu netjes een eigen icoontje in het tegeltje om hem snel aan/uit te kunnen zetten. Op de tegel zelf klikken opent de detail weergave. Ik ben blij met deze wijziging d:)b

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-07 17:07

Amiet01

Master_A

Hebben jullie de ChatGPT connector goed werkend hier? Ik probeer flows direct aan te laten maken, maar dat lukt dus niet. Maar ook het ophalen van device info en capabilities gaat de ene keer wel, en de andere keer niet. Hoe doen jullie dit, of gebruiken jullie een andere AI tool? Zo ja, hoe connecten jullie Gemini/Claude etc?

Master_A

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik kan inmiddels ook redelijk leven met de nieuwe knoppen layout/functionaliteit. Het valt me na een paar dagen (of ruime week inmiddels al weer) wel mee. Maar het liefste zou ik het configureerbaar willen hebben. Gewoon per apparaat in kunnen stellen:
  1. Wil je een knopje in een knopje?
  2. Wat moet de actie zijn als je kort op een tegel klikt?
  3. Wat moet de actie zijn als je lang op een tegel klikt?
  4. Hoe moet de info in een tegel eruit zien (grootte en kleur)?
En dit dan ook apart voor een tegel in de reguliere interface en voor een tegel in de dashboard omgeving.

Dan zijn we er wel wat mij betreft. @Athom: lezen jullie mee? O-)

[ Voor 4% gewijzigd door vanenkelen op 03-07-2026 16:21 ]

• Sleip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vanenkelen schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:21:
Maar het liefste zou ik het configureerbaar willen hebben. Gewoon per apparaat in kunnen stellen:
  1. Wil je een knopje in een knopje?
  2. at moet de actie zijn als je kort op een tegel klikt?
Lijkt me een goede optie. Maar het zou eenvoudiger zijn te kunnen kiezen voor 'advanced tiles'. Wil je knopjes in knopjes, dan zet je dit aan. Wil je gewoon een werkende Homey, dan zet je dit uit.

@Athom, deze interface is echt TE onhandig. De acceptatie van een product als Homey valt of staat bij de eenvoud van de gebruikersinterface. Zorg er ajb voor dat ik de Homey-app normaal kan blijven gebruiken. Met een knopje in een knopje kies je voor de nerds. Ik ben een gewone gebruiker met een technische interesse, ik wil m'n Homey terug.

En kijk ook naar de kleurstelling. Het verschil in de kleur van de tegels van apparaten die 'aan' of 'uit' staan is te klein geworden. Zo'n drie jaar geleden zijn jullie hier ook op gewezen en hebben jullie het contrast teruggezet naar bruikbare waarden. Doe dat nu ajb ook.

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik snap dat het anders is en even wennen, maar het is toch ook logisch zo? Je kunt overal op tikken om iets te bekijken en een speciaal aan/uit-knopje. Ik bediende wel vaker per ongeluk iets en hekelde de oude manier. Ik hoop dat het zo blijft of tenminste de mogelijkheid om het zo te houden. De kleurtjes zijn prima, maar alles grijs is ook oké.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 16 kWp PV

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:18
Ik vind het voor sommige tegels wel handig. Voorkomt in ieder geval dat ik per ongeluk dingen aan of uit zet als ik scroll.
Je kunt in de settings de “snelle actie” uitzetten, dan ben je het kleine knopje kwijt en krijg je gelijk de aan/uit knop als je op de tegel drukt. Is wel een stap meer dan voorheen via de tegel aan en uit schakelen.

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:36
Sleip schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:06:
[...]

Lijkt me een goede optie. Maar het zou eenvoudiger zijn te kunnen kiezen voor 'advanced tiles'. Wil je knopjes in knopjes, dan zet je dit aan. Wil je gewoon een werkende Homey, dan zet je dit uit.

@Athom, deze interface is echt TE onhandig. De acceptatie van een product als Homey valt of staat bij de eenvoud van de gebruikersinterface. Zorg er ajb voor dat ik de Homey-app normaal kan blijven gebruiken. Met een knopje in een knopje kies je voor de nerds. Ik ben een gewone gebruiker met een technische interesse, ik wil m'n Homey terug.

En kijk ook naar de kleurstelling. Het verschil in de kleur van de tegels van apparaten die 'aan' of 'uit' staan is te klein geworden. Zo'n drie jaar geleden zijn jullie hier ook op gewezen en hebben jullie het contrast teruggezet naar bruikbare waarden. Doe dat nu ajb ook.
Ik ben geen nerd en vond de vorige interface allesbehalve logisch. Ik heb heel vaak iets aan- of uitgezet, terwijl ik de details wilde zien. Deze manier is intuïtief veel logischer.

www.vvijsselmeervogels.nl

• Olie_B_Bommel
Elac schreef op zondag 5 juli 2026 @ 00:41:
Ik vind het voor sommige tegels wel handig. Voorkomt in ieder geval dat ik per ongeluk dingen aan of uit zet als ik scroll.
Je kunt in de settings de “snelle actie” uitzetten, dan ben je het kleine knopje kwijt en krijg je gelijk de aan/uit knop als je op de tegel drukt. Is wel een stap meer dan voorheen via de tegel aan en uit schakelen.
Dat uitzetten van het knopje is helemaal niet handig, dat moet je per device doen. Dan moet ik 40 devices gaan doorlopen. En hoe verzin je het een kleur blauw in een donker achtergrond te programeren? Dat is vrijwel niet te zien, voor mij althans en ik ben niet kleurenblind.

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:08
Ik ben op zich blij met de nieuwe layout. Maar worstel op de iPhone met kolommen. Ik had er altijd 3 met apparaten maar nu 2. Landscape geeft geen verschil. Kan je terug naar 3 kolommen?

• Olie_B_Bommel
Yamahaa schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:23:
Ik ben op zich blij met de nieuwe layout. Maar worstel op de iPhone met kolommen. Ik had er altijd 3 met apparaten maar nu 2. Landscape geeft geen verschil. Kan je terug naar 3 kolommen?
Ik heb nog wel steeds wel 3 apparaten op een rij.

• Yamahaa
He wat gek. Dank ik zoek even verder. Nou alles geprobeerd. Alle opties nagekeken iphone opnieuw opgestart. Lettergrote aangepast ik blijf 2 kolommen houden. Snap er niks van.

[ Voor 65% gewijzigd door Yamahaa op 05-07-2026 10:58 ]

• Elac
Olie_B_Bommel schreef op zondag 5 juli 2026 @ 09:43:
[...]

Dat uitzetten van het knopje is helemaal niet handig, dat moet je per device doen. Dan moet ik 40 devices gaan doorlopen. En hoe verzin je het een kleur blauw in een donker achtergrond te programeren? Dat is vrijwel niet te zien, voor mij althans en ik ben niet kleurenblind.
Ik zie ook niet dat het handig was >:) alleen dat het kon. Per tegel als je ze allemaal uit wilt hebben is inderdaad wel even werk. Ik heb er maar een uitgezet.

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• Elac
@Yamahaa Ik heb op de S23 ook nog gewoon 3 kolommen. Ligt het niet aan de instelling van je display zoom?

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:48
Yamahaa schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:40:
He wat gek. Dank ik zoek even verder. Nou alles geprobeerd. Alle opties nagekeken iphone opnieuw opgestart. Lettergrote aangepast ik blijf 2 kolommen houden. Snap er niks van.
Je moet de app van Homey wel even geforceerd afsluiten als je de lettergrote aanpast, pas dan wordt het aantal kolommen aangepast.

• bing69
Olie_B_Bommel schreef op zondag 5 juli 2026 @ 09:43:
[...]

Dan maak je toch een virtuele knop waar je een hoop lampen (net wat je wilt) uitschakeld

Bing

• Olie_B_Bommel
bing69 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:03:
[...]

Dan maak je toch een virtuele knop waar je een hoop lampen (net wat je wilt) uitschakeld
Van de 40 devices zijn maar 14 lampen en deze lampen zijn verdeeld over 3 etages. De rest stuurt allemaal andere apparaten aan. Bovendien moet alles appart aan en uitgeschakeld kunnen worden. Dus dat kan niet met 1 knop.

[ Voor 8% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 05-07-2026 12:14 ]

• Yamahaa
@Elac @Sentitel @Olie_B_Bommel had ik beide gedaan. Opnieuw opstarten deed de oplossing. Heb weer 3 kolommen. Dank want door jullie wist ik dat het aan mij lag dus door gaan zoeken. Fijne zondag all

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hoe is jullie ervaring met de Homey energy monitor P1 meter?

• Elac
@deathmonkey Op zich goed alleen jammer dat hij niet consequent laat zien of de stroom naar of van het net gaat. Bv bij de stroom per fase meting.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:19
Rallye schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:43:
Vraagje over de weergave van de Energy Dongle in de app, gezien vanuit de widget op de iPhone. Deze maakt onderscheid tussen “Energieverbruik” en “Gasverbruik”, waar ik “Elektriciteitsverbruik” en “Gasverbruik” verwacht zou hebben. Voor mij is gas immers ook energie. Is dit een vertaalfout of wordt met “Energieverbruik” inderdaad gas en elektriciteit bij elkaar opgeteld?
Zie ook mijn vraag over de P1 (kick). Ik vind de weergave van Homewizard duidelijker.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste