2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023
Op mijn Homey 2019 met de app Zonnepanelen komt ook de rode driehoek met uitroepteken in beeld.
Op mijn Homey 2023 met de Enphase app blijft ik gewoon verbinding houden met Enphase. Vind alleen de Enphase app te weinig info geven.
Zet binnenkort de nieuwe app erop voor Enphase waarbij ik ook de export kan terugschroeven.
Op mijn Homey 2023 met de Enphase app blijft ik gewoon verbinding houden met Enphase. Vind alleen de Enphase app te weinig info geven.
Zet binnenkort de nieuwe app erop voor Enphase waarbij ik ook de export kan terugschroeven.
Ik ken een Enphase app die een herstart wel overleefd...Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:38:
[...]
Klopt. Dit doet zich sinds de laatste firmware update van Homey voor. Bij mij en een vriend hebben dezelfde issue. De oplossing is: internet kabel uit de Envoy halen na een paar minuten later er weer insteken en dan de app in zonnepalenen/enphase app in de Homey opnieuw opstartgen. Dan werkt het weer. Heel vervelend, gebeurd iedere keer als de Homey opnieuw opgestart moet worden.
(Ok ik hou op)
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Maandag krijg ik de nieuwe homey 2026 en dan gaat hij er op.
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019
Volgens mij heb ik maar één account aangemaakt. Ik heb een account van mijn zelfbedachte bedrijf en gebruik dat ook als het account om mee in te loggen als eigenaar van de zonnepanelen. Ik gebruik dus de credentials van mijn bedrijf als inlog van de Enlighten app op mijn telefoon en ook in de Homey app(s).BramT schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:27:
[...]
Wacht even... hoe werkt dat dan?
Als je gaat inloggen op https://enlighten.enphaseenergy.com/, hoe Enphase dan weten of je het "home owner"- of "installateurs"-account gebruikt?
Ik heb zo'n vaag vermoeden er wat mis gaat met de verschillende begrippen die er rond gaan. Iedereen heeft het overal over een installateurs account, maar wat je eigenlijk moet hebben is een bedrijfsaccount welke is toegevoegd als 'maintainer' in je normale home-owner omgeving.
Ik heb op het homey forum ook een uitleg gezet met hoe het werkend te krijgen.
@vanenkelen Right, het zijn deze 'gedeelde' accounts waar ik over struikel. Als ik die credentials naar Enphase Entrez stuur krijg ik een owner-token terug. Ik heb geen manier om dat te forceren naar een installer/maintained token. En voor zo ver ik weet kan ik met een owner-token niks controleren...
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Ik ga eens proberen een los owner account aan te maken.BramT schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:31:
@vanenkelen Right, het zijn deze 'gedeelde' accounts waar ik over struikel. Als ik die credentials naar Enphase Entrez stuur krijg ik een owner-token terug. Ik heb geen manier om dat te forceren naar een installer/maintained token. En voor zo ver ik weet kan ik met een owner-token niks controleren...