Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019
Absoluut, deel je mening. Echter hangen er bij mij teveel flows aan en moet het niet zo zijn dat m'n app continu vastloop en ik de app geforceerd moet stoppen en opnieuw starten. Dit gebeurt bij zowel m'n tablet alsmede m'n telefoon, dus ik ga er vanuit dat het aan de beta variant lag. Ik blijf voor nu maar even de stabiele versie gebruiken hahaElac schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:25:
@blueman85 Daar zijn bèta testers voor, om dit soort zaken uit te proberen. Als je 2 devices hebt zou je op een de stabiele kunnen houden en op de andere de beta. Op zich wel goed dat je beta tester bent, software moet toch getest worden. Liefst door gebruikers die daar onderbouwd wat over kunnen zeggen.
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ik heb vandaag ook de 9.7.0 versie geïnstalleerd. Ongeveer een half uur mee gespeeld maar er loopt nog niks vast. Samsung S22 Ultra.blueman85 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 17:28:
[...]
Absoluut, deel je mening. Echter hangen er bij mij teveel flows aan en moet het niet zo zijn dat m'n app continu vastloop en ik de app geforceerd moet stoppen en opnieuw starten. Dit gebeurt bij zowel m'n tablet alsmede m'n telefoon, dus ik ga er vanuit dat het aan de beta variant lag. Ik blijf voor nu maar even de stabiele versie gebruiken haha
v8.9.4 op mijn Homey pro 2023. Laden en ontladen werken gewoon via plan. Alleen als ik in NoM moet draaien (volgens plan dan), dan zijn mijn Sessy's gewoon uit. Als ik ze vervolgens handmatig op NoM zet worden ze bij het volgende kwartier weer op uit gezet.
Alle verbindingen met de Sessy's zijn correct. Als ik ze test in de diagnose krijg ik alle actuele gegevens te zien incl. status en SoC.
[ Voor 20% gewijzigd door TLer op 18-01-2026 20:36 ]
Die vraag kun je beter hier stellen denk ik: https://community.homey.a...k-sessy-homewizard/140156TLer schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:31:
Iemand een idee over het volgende. Ik gebruik de App SlimLaden voor ThuisBatterij
v8.9.4 op mijn Homey pro 2023. Laden en ontladen werken gewoon via plan. Alleen als ik in NoM moet draaien (volgens plan dan), dan zijn mijn Sessy's gewoon uit. Als ik ze vervolgens handmatig op NoM zet worden ze bij het volgende kwartier weer op uit gezet.
Alle verbindingen met de Sessy's zijn correct. Als ik ze test in de diagnose krijg ik alle actuele gegevens te zien incl. status en SoC.
[Afbeelding]
En daar staat ook de oplossing....Dipsausje schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:00:
[...]
Die vraag kun je beter hier stellen denk ik: https://community.homey.a...k-sessy-homewizard/140156
Thanks voor je ervaring! Ik wil graag gaan beginnen met Homey SHS. Momenteel heb ik een Mac Mini M4 waar alles op draait (momenteel Home Assistant). Ik was voornemens om de Home Assistant Connect ZBT-1 te vervangen voor de Homey Bridge, maar zoals ik lees kan ik daarvoor gewoon de ZBT-1 USB gebruiken?ja3 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 00:39:
Hierbij mijn ervaring met Homey Self Hosted:
Ik ben sinds deze week overgestapt van de Homey Pro (2023) naar Homey Self Hosted server (Raspberry Pi 5 4GB + nvme). Als thread hub gebruik ik nu de Homepod Mini, en voor Zigbee heb ik een Home Assistant Connect ZBT-2 gekocht. Welke met Zigbee2Mqtt (op dezelfde Raspberry Pi) met Homey is gekoppeld.
Ik heb bewust niet gekozen voor de Homey Bridge omdat ik graag zoveel mogelijk binnen 1 device wil houden.
Grootste werk was om de Zigbee devices opnieuw te pairen. Maar moet zeggen dat het pairen met Zigbee2MQTT makkelijker gaat dan met Homey (Pro) zelf. Omdat je gewoon het pairen openzet en iedere device mag binnenrollen in plaats van 1 voor 1 per app toevoegen.
De setup is hierdoor wel ingewikkelder dan hiervoor, maar ik merk ook dat het een stuk sneller is. Zigbee is mijn belangrijkste protocol (40 devices in huis) en deze lijkt veel meer instant te werken. Ook het kunnen koppelen van een eigen hostname aan je Homey is leuk. Zo ben je ook niet meer afhankelijk van de Homey servers.
Maar heb ik er nu eigenlijk in praktijk iets aan behalve een leuk hobby project? Waarschijnlijk nietmaar het werkt wel goed! En dan kan de Homey Pro weer naar iemand in de familie toe.
Ben ook van plan over te stappen op SHS. Op dit moment is alleen de Homey Bridge native te gebruiken.mprkooij schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:20:
[...]
Thanks voor je ervaring! Ik wil graag gaan beginnen met Homey SHS. Momenteel heb ik een Mac Mini M4 waar alles op draait (momenteel Home Assistant). Ik was voornemens om de Home Assistant Connect ZBT-1 te vervangen voor de Homey Bridge, maar zoals ik lees kan ik daarvoor gewoon de ZBT-1 USB gebruiken?
Ben zelf een Z-Wave gebruiker en de bridge is zonder Z-Wave (edit: en ik wil graag een bedrade oplossing), dus was ook aan het zoeken. Als je SHS wil laten draaien in een docker container zou je eventueel Zigbee2mqtt los kunnen opzetten buiten HA (en hopelijk zonder je netwerk opnieuw hoeven opzetten). Die koppel je dan aan de Zigbee2mqtt app op Homey. Daar lees je best positieve ervaringen over op het Homey Forum. https://homey.app/nl-nl/a....zigbee2mqtt/Zigbee2MQTT/https://community.homey.app/t/83214https://community.homey.app/t/83214
Voor mij word het Zwave.js los draaien in een container en dan hopen dat ik via MQTT het kan ontsluiten. Maar dat moet ik nog testen met mijn Smlight antenne.
Ja klopt dat kan. Alhoewel niet de officiele route werkt het misschien wel beter omdat de Homey Bridge niet de snelste Zigbee integratie heeft.mprkooij schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:20:
[...]
Thanks voor je ervaring! Ik wil graag gaan beginnen met Homey SHS. Momenteel heb ik een Mac Mini M4 waar alles op draait (momenteel Home Assistant). Ik was voornemens om de Home Assistant Connect ZBT-1 te vervangen voor de Homey Bridge, maar zoals ik lees kan ik daarvoor gewoon de ZBT-1 USB gebruiken?
Je zal dan geen gebruik maken van de specifieke apps om met Zigbee te koppelen maar alleen met de Zigbee2Mqtt integratie.
https://homey.app/nl-nl/a....zigbee2mqtt/Zigbee2MQTT/
Verder heb je dan Zigbee2Mqtt zelf nodig wat je moet draaien en een MQTT server (Mosquitto). Maar dat staat hier omschreven.
https://www.zigbee2mqtt.io/guide/installation/
thuis een homey pro, diverse shelly's, ecodim, kika en apparatuur draait tadeloos.
ook ikea zigbee.
nu heb heb ik vier "matter"dingetjes aangeschaft bij ikea, bewegingsensor, draaknop, en twee contactsensors.
geen van de 4 krijg ik aan de praat.
de zigbee van ikea gaf nooit problemen.
maar met matter begin ik ruzie te krijgen.
Ik heb de homey opnieuw verbonden met een 2.4ghz netwerk, naast een vaste LAN, de juiste apps geïnstalleerd en zelfs de zijkant van de gebruiksaanwijzing bekeken.
ik heb geen google nest of apple pod of hubs, ik denk dus dat daar het probleem zit. er is geen Thread netwerk.
Dat IOS met ( bluetooth ) problematisch is om te verbinden had ik al gevonden op de website van Homey. maar het lukt met Android ook niet.
ik denk dat het haast niet aan de spullen van Ikea ligt, omdat het probleem bij 4 apparaten identiek is en ik het daarom bij Homey / Matter / thread moet zoeken, ik heb ook nog geen enkel matter device in huis wat al wel werkt.
ik begrijp dat ik dus een Matter end router moet hebben, maar dat is toch de homey al?
of moet ik gewoon de Digerira hub van ikea aanschaffen?
Homey zou dat inderdaad prima kunnen. Toevallig gisteren voor het eerst de temperatuursensor TIMMERFLOTTE van IKEA gekoppeld. Dat verliep zeer soepel bij 3 stuks. IKEA app gedownload op mijn Homey, vervolgens type opgezocht en instructies volgen om toe te voegen aan Matter. LED op het apparaat gaat knipperen en Homey maakt vervolgens vrij snel verbinding met het apparaat. Alles zonder de Dirigera hub.dollyking schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:10:
ik heb nieuwe aanknopingspunten nodig in mijn zoektocht.
thuis een homey pro, diverse shelly's, ecodim, kika en apparatuur draait tadeloos.
ook ikea zigbee.
nu heb heb ik vier "matter"dingetjes aangeschaft bij ikea, bewegingsensor, draaknop, en twee contactsensors.
Ik heb de homey opnieuw verbonden met een 2.4ghz netwerk, naast een vaste LAN, de juiste apps geïnstalleerd en zelfs de zijkant van de gebruiksaanwijzing bekeken.
ik heb geen google nest of apple pod of hubs, ik denk dus dat daar het probleem zit. er is geen Thread netwerk.
Dat IOS met ( bluetooth ) problematisch is om te verbinden had ik al gevonden op de website van Homey. maar het lukt met Android ook niet.
ik denk dat het haast niet aan de spullen van Ikea ligt, omdat het probleem bij 4 apparaten identiek is en ik het daarom bij Homey / Matter / thread moet zoeken, ik heb ook nog geen enkel matter device in huis wat al wel werkt.
ik begrijp dat ik dus een Matter end router moet hebben, maar dat is toch de homey al?
Wat mij betreft heel goed nieuws. Het verschilt schijnbaar per type lamp: 12x of 15x schakelen (power cycles) om deze in 'zigbee' modus te krijgen.
Nog mooier als ik onderstaand artikel lees waar meer informatie staat over de Qorvo Chip die IKEA gebruikt. In theorie is het zelfs mogelijk dat de devices beide protocollen tegelijkertijd ondersteunen
https://matter-smarthome....ion-of-thread-and-zigbee/
Nog steeds allemaal niet zelf uitgeprobeerd, te druk om bij de IKEA langs te gaan om wat Kajplats lampen te halen.
Als je van 1 protocol veel powered devices hebt en daardoor een goed mesh netwerk opbouwd dan zou het in principe kunnen (in de meterkast). De meeste gebruikers zullen proberen Homey een centralere plek in huis te geven om zoveel mogelijk bereik voor alle protocollen te krijgen. Vergelijk het maar (soort van) met een wifi access point, dat wil je ook een zo slim mogelijke plek geven voor goede wifi dekking.Blik1984 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:10:
Stomme vraag misschien, maar waar zet je de Homey idealiter neer? De Pro Mini heeft een ethernet connectie, dus meest logische plek is in de meterkast. Echter, ik vermoed dat het bereik vanuit daar niet ideaal gaat zijn, dus is dat wel zo'n handige plek?
[ Voor 32% gewijzigd door bebopper op 19-01-2026 12:16 ]
Nee, meterkast is imho de slechtste plek voor alles wat een wireless verbinding heeft met-wat-dan-ook.Blik1984 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:10:
Stomme vraag misschien, maar waar zet je de Homey idealiter neer? De Pro Mini heeft een ethernet connectie, dus meest logische plek is in de meterkast. Echter, ik vermoed dat het bereik vanuit daar niet ideaal gaat zijn, dus is dat wel zo'n handige plek?
Hier staat hij op mijn bureau, voorheen met mijn pro 2019 kon ik zien dat de Zigbee devices op de 1ste etage zich rechtstreeks verbonden, en alles van de begane grond via de Aqara Zigbee in de badkamer en vervolgens via modules in de Hal en de woonkamer liep en met de router devices beneden verbond.
Toevallig van het weekend ook lopen spelen met nieuwe Ikea sensoren.dollyking schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:10:
ook ikea zigbee.
Heb je IPV6 aan staan op je router (dit is nodig voor Matter)? Heb ook wel eens gelezen dat binnen unify er ook instellingen standaard op uit gezet zijn met recente firmware updates die nodig zijn voor Matter (mdns / multicast). Dus dat zou ik controleren.
Zonder alle technische termen, jouw telefoon heeft in eerste instantie verbinding met sensor en hub via bluetooth. Dus je zal op korte afstand de boel moeten verbinden. Heb een iPhone en ik merk dat als ik iOS kies (je kan de toevoeg 'engine' selecteren, Homey of iOS) dat ik meer succes heb.
Wat volgens mij ontbreekt in Matter via Thread, wat ik wel gewend ben van Z-Wave, is het mesh vernieuwen. ChatGPT verteld mij dat apparaten spanningsloos maken een zelfde effect heeft. Maar dat weet ik dus niet zeker en dat vind ik niet handig voor mijn geplande uitbreidingen.
Kreeg overigens via Apple Home keurig een update voor mijn Alpstuga, via Homey heb ik die opties niet gezien. Wat ook beter werkt, via Apple home synchroniseert de tijd. Via Homey moest ik die zelf in stellen.
Interessant, ik wacht momenteel nog op de ZBT-2 maar ik heb Homey-SHS, MQTT, Zigbee2MQTT momenteel in containers draaien en de Homey Z2M app geïnstalleerd op Homey-SHS. Kan nog niet zeggen of het werkt want de ZBT-2 is nog niet binnen.ja3 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 00:39:
Hierbij mijn ervaring met Homey Self Hosted:
Ik ben sinds deze week overgestapt van de Homey Pro (2023) naar Homey Self Hosted server (Raspberry Pi 5 4GB + nvme). Als thread hub gebruik ik nu de Homepod Mini, en voor Zigbee heb ik een Home Assistant Connect ZBT-2 gekocht. Welke met Zigbee2Mqtt (op dezelfde Raspberry Pi) met Homey is gekoppeld.
Ik heb bewust niet gekozen voor de Homey Bridge omdat ik graag zoveel mogelijk binnen 1 device wil houden.
Grootste werk was om de Zigbee devices opnieuw te pairen. Maar moet zeggen dat het pairen met Zigbee2MQTT makkelijker gaat dan met Homey (Pro) zelf. Omdat je gewoon het pairen openzet en iedere device mag binnenrollen in plaats van 1 voor 1 per app toevoegen.
De setup is hierdoor wel ingewikkelder dan hiervoor, maar ik merk ook dat het een stuk sneller is. Zigbee is mijn belangrijkste protocol (40 devices in huis) en deze lijkt veel meer instant te werken. Ook het kunnen koppelen van een eigen hostname aan je Homey is leuk. Zo ben je ook niet meer afhankelijk van de Homey servers.
Maar heb ik er nu eigenlijk in praktijk iets aan behalve een leuk hobby project? Waarschijnlijk nietmaar het werkt wel goed! En dan kan de Homey Pro weer naar iemand in de familie toe.
Begrijp ik nu goed dat de ZBT-2 direct aan de Raspberry gekoppeld kan worden en dat alleen de Homey Zigbee2MQTT app noodzakelijk is? In dat geval is een Raspberry voor Homey-SHS toch wel erg interessant.
Ik heb hem bovenop een hoge keukenkast staan omdat dat zo ongeveer in het midden van onze woning is. Onze meterkast was het verst weg van bijv. de lampen in de woonkamer, dus dat was sowieso geen optie.Blik1984 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:10:
Ik heb een ethernet-dongle voor de Homey, maar deze eigenlijk nooit aangesloten omdat ik nog niet de tijd heb genomen ethernet te trekken naar de keuken.
Maar ja, in het midden van je woning is m.i. de meest ideale plek.
Je kunt alles op dezelfde Raspberry Pi draaien (zelf heb ik een 5, 4GB met NVMe). Dus dan heb je dit op de Pi staan:eovermeer schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:05:
[...]
Interessant, ik wacht momenteel nog op de ZBT-2 maar ik heb Homey-SHS, MQTT, Zigbee2MQTT momenteel in containers draaien en de Homey Z2M app geïnstalleerd op Homey-SHS. Kan nog niet zeggen of het werkt want de ZBT-2 is nog niet binnen.
Begrijp ik nu goed dat de ZBT-2 direct aan de Raspberry gekoppeld kan worden en dat alleen de Homey Zigbee2MQTT noodzakelijk is? In dat geval is een Raspberry voor Homey-SHS toch wel erg interessant.
- Homey-SHS ( die heb ik als basis image geinstalleerd zoals door Homey wordt aanbevolen )
- ZBT-2 in USB ( wel even firmware updaten, zaten bij mijn versie nog wat bugs in: https://toolbox.openhomef...nt-connect-zbt-2/install/ )
- Zigbee2MQTT docker container ( https://www.zigbee2mqtt.io/guide/installation/02_docker.html )
- Mosquitto ( https://randomnerdtutoria...o-broker-on-raspberry-pi/ )
- Zigbee2MQTT app op Homey. De naam van de app geeft misschien het idee dat je daar verder niks bij nodig hebt. Maar dit is eigenlijk alleen de MQTT communicatie vanuit het Homey ecosysteem.
[ Voor 6% gewijzigd door ja3 op 19-01-2026 13:27 ]
Nope, Homey Bridge heeft gewoon óók Z-Wave.Jfwiet schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:57:
[...]Ben ook van plan over te stappen op SHS. Op dit moment is alleen de Homey Bridge native te gebruiken.
Ben zelf een Z-Wave gebruiker en de bridge is zonder Z-Wave
https://homey.app/nl-nl/h...0energiezuinig%20protocol
Dan is het vrijwel dezelfde opzet zoals ik nu heb; alles via containers op mijn Debian server.ja3 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:18:
[...]
Je kunt alles op dezelfde Raspberry Pi draaien (zelf heb ik een 5, 4GB met NVMe). Dus dan heb je dit op de Pi staan:
- Homey-SHS ( die heb ik als basis image geinstalleerd zoals door Homey wordt aanbevolen )
- ZBT-2 in USB ( wel even firmware updaten, zaten bij mijn versie nog wat bugs in: https://toolbox.openhomef...nt-connect-zbt-2/install/ )
- Zigbee2MQTT docker container ( https://www.zigbee2mqtt.io/guide/installation/02_docker.html )
- Mosquitto ( https://randomnerdtutoria...o-broker-on-raspberry-pi/ )
- Zigbee2MQTT app op Homey. De naam van de app geeft misschien het idee dat je daar verder niks bij nodig hebt. Maar dit is eigenlijk alleen de MQTT communicatie vanuit het Homey ecosysteem.
Dank voor de uitgebreide toelichting; is voor mij een bevestiging dat de ZBT-2 moet gaan werken al bezit ik eigenlijk ook een Homey Bridge maar die wil ik nog even aan de bestaande Homey Pro 2023 laten hangen.
Denk dat je kaku bedoelt, Klik aan klik uit, in plaats van kika, dat is toch even iets anders.dollyking schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:10:
ook ikea zigbee.
Enkel 'Dim Up' is aan. Enkel 'Dim Down' is uit. Dubbel 'Dim Up', 2x klikken in 2 seconden is Brightness 100%. Lang ingedrukt houden met timers van 0.2 seconden laat het zakken per 10% up or down, maar die 0,2 seconden lijken eerder secondes. Dat de knop actief en ingedrukt is doe ik door middel van een Logic Boolean. Mis ik nog iets waardoor het soepeler kan lopen of is dit het beste wat ik kan krijgen.
Ben er opzich niet ontevreden mee, maar ik hoop dat het soepeler kan. De timer staat zo laag omdat ik wel wil dat het redelijk snel dimt.
/f/image/BV3n6pv91TxyoVzndV1FQsOj.png?f=fotoalbum_large)
Mochten mensen al geïnteresseerd zijn, ik heb hem hier geëxporteerd. In een quote blok omdat het anders een erg lang bericht wordt.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403{ "id": "ab299886-bcc1-4d7e-a243-99cc0e878af5", "uri": "homey:advancedflow:ab299886-bcc1-4d7e-a243-99cc0e878af5", "name": "Keuken licht", "folder": null, "triggerable": false, "enabled": true, "broken": false, "cards": { "53b30ef2-4a54-4085-94f0-2f710fe9123d": { "ownerUri": "homey:device:ff52d494-2f31-41e6-8cdf-1c7faa6235af", "id": "homey:device:ff52d494-2f31-41e6-8cdf-1c7faa6235af:action_changed", "args": {}, "type": "trigger", "x": 0, "y": 580, "outputSuccess": [ "07701606-0159-4781-a533-24fed140ae96", "5b76030f-e13f-4ae2-91ff-073111393707", "2aed6345-fc2b-411c-aa02-9c42e4c5e8aa", "545a7eac-c0c8-4588-8e63-8382f07d2d1d", "b61bd888-9956-4062-9dc7-fea4f62f5bc4", "61752e3c-cb40-4fa1-a303-c087293253c0" ] }, "07701606-0159-4781-a533-24fed140ae96": { "ownerUri": "homey:app:nl.nielsdeklerk.log", "id": "homey:app:nl.nielsdeklerk.log:Input_group_logtimeline", "args": { "log": "Styrbar: [[trigger::53b30ef2-4a54-4085-94f0-2f710fe9123d::action]]", "group": "Styrbar keuken", "severity": "7", "facility": "16" }, "type": "action", "x": 120, "y": 200 }, "5b76030f-e13f-4ae2-91ff-073111393707": { "ownerUri": "homey:manager:logic", "id": "homey:manager:logic:equal", "droptoken": "trigger::53b30ef2-4a54-4085-94f0-2f710fe9123d::action", "args": { "comparator": "on" }, "type": "condition", "x": 660, "y": 460, "outputTrue": [ "1809971b-2a04-41df-a531-c62b0c9e9a98", "021b2636-14da-42ef-9a8e-06324f4e8558" ] }, "1809971b-2a04-41df-a531-c62b0c9e9a98": { "ownerUri": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9", "id": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9:on", "type": "action", "x": 1060, "y": 460, "outputSuccess": [ "9aaadd15-0649-413e-b16b-2c24eb0ce6e1" ] }, "fc4e0919-f227-4e09-a0ff-f12c089b3e5e": { "ownerUri": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9", "id": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9:off", "type": "action", "x": 1060, "y": 540 }, "2aed6345-fc2b-411c-aa02-9c42e4c5e8aa": { "ownerUri": "homey:manager:logic", "id": "homey:manager:logic:equal", "droptoken": "trigger::53b30ef2-4a54-4085-94f0-2f710fe9123d::action", "args": { "comparator": "off" }, "type": "condition", "x": 660, "y": 540, "outputTrue": [ "fc4e0919-f227-4e09-a0ff-f12c089b3e5e" ] }, "545a7eac-c0c8-4588-8e63-8382f07d2d1d": { "ownerUri": "homey:manager:logic", "id": "homey:manager:logic:equal", "droptoken": "trigger::53b30ef2-4a54-4085-94f0-2f710fe9123d::action", "args": { "comparator": "brightness_move_up" }, "type": "condition", "x": 660, "y": 680, "outputTrue": [ "94e9bf48-0315-4fb6-af55-a9d32b906bca", "563d4131-65e9-4d73-80fa-751ce36377a6" ] }, "563d4131-65e9-4d73-80fa-751ce36377a6": { "ownerUri": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9", "id": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9:dim_relative", "args": { "dim": 0.1 }, "type": "action", "x": 1060, "y": 640, "outputSuccess": [ "b14cbc56-5d77-46c8-a2ca-1456ef6273cb" ] }, "b61bd888-9956-4062-9dc7-fea4f62f5bc4": { "ownerUri": "homey:manager:logic", "id": "homey:manager:logic:equal", "droptoken": "trigger::53b30ef2-4a54-4085-94f0-2f710fe9123d::action", "args": { "comparator": "brightness_move_down" }, "type": "condition", "x": 660, "y": 800, "outputTrue": [ "4a574336-b1d2-4c82-8a15-db5a64da8e15", "94e9bf48-0315-4fb6-af55-a9d32b906bca" ] }, "61752e3c-cb40-4fa1-a303-c087293253c0": { "ownerUri": "homey:manager:logic", "id": "homey:manager:logic:equal", "droptoken": "trigger::53b30ef2-4a54-4085-94f0-2f710fe9123d::action", "args": { "comparator": "brightness_stop" }, "type": "condition", "x": 660, "y": 240, "outputTrue": [ "9ee594ae-0bb7-4d97-bac2-61a1a1865de7", "42e92bc4-86ca-4031-83ea-812dec2084d5", "83c610bc-f127-4987-81a6-de180432fe94" ] }, "bc733efa-7589-4b42-802b-ce3149fc3e1c": { "ownerUri": "homey:app:nl.fellownet.chronograph", "id": "homey:app:nl.fellownet.chronograph:timer_finished", "args": { "namedd": { "name": "Keuken Brightness Up", "description": "Bestaand" }, "name": "Dim Up" }, "type": "trigger", "x": 0, "y": 980, "outputSuccess": [ "6b1d5afd-d722-410f-9e62-1881d34b961f" ] }, "6b1d5afd-d722-410f-9e62-1881d34b961f": { "ownerUri": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9", "id": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9:dim_relative", "args": { "dim": 0.1 }, "type": "action", "x": 400, "y": 1000, "outputSuccess": [ "c1ed68c6-c69e-4d43-8e5b-75c01e21d113" ] }, "4a574336-b1d2-4c82-8a15-db5a64da8e15": { "ownerUri": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9", "id": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9:dim_relative", "args": { "dim": -0.1 }, "type": "action", "x": 1060, "y": 840, "outputSuccess": [ "788fc7ac-8b5f-40a3-8d20-87cc95ee2462" ] }, "9ee594ae-0bb7-4d97-bac2-61a1a1865de7": { "ownerUri": "homey:app:nl.fellownet.chronograph", "id": "homey:app:nl.fellownet.chronograph:timer_pause", "args": { "namedd": { "name": "Keuken Brightness Up", "description": "Bestaand" }, "name": "Dim Up" }, "type": "action", "x": 1240, "y": 40 }, "788fc7ac-8b5f-40a3-8d20-87cc95ee2462": { "ownerUri": "homey:app:nl.fellownet.chronograph", "id": "homey:app:nl.fellownet.chronograph:timer_start_v2", "args": { "namedd": { "name": "Keuken Brightness Down", "description": "Bestaand" }, "name": "Dim Down", "time": "0,1", "unit": "seconds" }, "type": "action", "x": 1460, "y": 820 }, "42e92bc4-86ca-4031-83ea-812dec2084d5": { "ownerUri": "homey:manager:logic", "id": "homey:manager:logic:variable_set_boolean", "args": { "variable": { "id": "72d1623b-c016-44ec-8261-deca5ba3cb40", "name": "Keuken Brightness" }, "value": false }, "type": "action", "x": 1240, "y": 240 }, "94e9bf48-0315-4fb6-af55-a9d32b906bca": { "ownerUri": "homey:manager:logic", "id": "homey:manager:logic:variable_set_boolean", "args": { "variable": { "id": "72d1623b-c016-44ec-8261-deca5ba3cb40", "name": "Keuken Brightness" }, "value": true }, "type": "action", "x": 1060, "y": 740 }, "4c31d4c8-75d5-48a0-a8c2-1e961b740e0b": { "ownerUri": "homey:app:nl.fellownet.chronograph", "id": "homey:app:nl.fellownet.chronograph:timer_start_v2", "args": { "namedd": { "name": "Keuken Brightness Up", "description": "Bestaand" }, "name": "Dim Up", "time": "0,1", "unit": "seconds" }, "type": "action", "x": 1180, "y": 960 }, "c1ed68c6-c69e-4d43-8e5b-75c01e21d113": { "ownerUri": "homey:manager:logic", "id": "homey:manager:logic:equal_boolean", "droptoken": "homey:manager:logic|72d1623b-c016-44ec-8261-deca5ba3cb40", "type": "condition", "x": 780, "y": 1000, "outputTrue": [ "4c31d4c8-75d5-48a0-a8c2-1e961b740e0b" ] }, "a655d97c-4331-4f62-ae6b-6a5e97536b30": { "ownerUri": "homey:app:nl.fellownet.chronograph", "id": "homey:app:nl.fellownet.chronograph:timer_finished", "args": { "namedd": { "name": "Keuken Brightness Down", "description": "Nieuw" }, "name": "Dim Down" }, "type": "trigger", "x": 0, "y": 1120, "outputSuccess": [ "9adf24a9-4da7-4973-8e54-7963d37aa427" ] }, "9adf24a9-4da7-4973-8e54-7963d37aa427": { "ownerUri": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9", "id": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9:dim_relative", "args": { "dim": -0.1 }, "type": "action", "x": 400, "y": 1140, "outputSuccess": [ "6036d8c1-3eda-45a9-a8a8-d270037b5ebb" ] }, "d27bbc8d-08f5-4713-8fc4-1f7ac640d2cd": { "ownerUri": "homey:app:nl.fellownet.chronograph", "id": "homey:app:nl.fellownet.chronograph:timer_start_v2", "args": { "namedd": { "name": "Keuken Brightness Down", "description": "Nieuw" }, "name": "Dim Down", "time": "0,1", "unit": "seconds" }, "type": "action", "x": 1180, "y": 1100 }, "6036d8c1-3eda-45a9-a8a8-d270037b5ebb": { "ownerUri": "homey:manager:logic", "id": "homey:manager:logic:equal_boolean", "droptoken": "homey:manager:logic|72d1623b-c016-44ec-8261-deca5ba3cb40", "type": "condition", "x": 780, "y": 1140, "outputTrue": [ "d27bbc8d-08f5-4713-8fc4-1f7ac640d2cd" ] }, "83c610bc-f127-4987-81a6-de180432fe94": { "ownerUri": "homey:app:nl.fellownet.chronograph", "id": "homey:app:nl.fellownet.chronograph:timer_pause", "args": { "namedd": { "name": "Keuken Brightness Down", "description": "Bestaand" }, "name": "Dim Down" }, "type": "action", "x": 1240, "y": 140 }, "b14cbc56-5d77-46c8-a2ca-1456ef6273cb": { "ownerUri": "homey:app:nl.fellownet.chronograph", "id": "homey:app:nl.fellownet.chronograph:timer_start_v2", "args": { "namedd": { "name": "Keuken Brightness Up", "description": "Bestaand" }, "name": "Dim Up", "time": "0,1", "unit": "seconds" }, "type": "action", "x": 1460, "y": 620 }, "9aaadd15-0649-413e-b16b-2c24eb0ce6e1": { "ownerUri": "homey:app:nl.fellownet.chronograph", "id": "homey:app:nl.fellownet.chronograph:timer_start_v2", "args": { "namedd": { "name": "Keuken 100p", "description": "Nieuw" }, "name": "On", "time": "2", "unit": "seconds" }, "type": "action", "x": 1520, "y": 440 }, "021b2636-14da-42ef-9a8e-06324f4e8558": { "ownerUri": "homey:app:nl.fellownet.chronograph", "id": "homey:app:nl.fellownet.chronograph:timer_running", "args": { "namedd": { "name": "Keuken 100p", "description": "Nieuw" }, "name": "On" }, "type": "condition", "x": 1060, "y": 340, "outputTrue": [ "09caf31a-187d-4c36-b639-558293529067" ] }, "09caf31a-187d-4c36-b639-558293529067": { "ownerUri": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9", "id": "homey:device:fee297a9-0f71-4472-b2ca-bb7e69a63db9:dim", "args": { "dim": 1 }, "type": "action", "x": 1460, "y": 340 } } }